Is zeker waar hoor, maar de lastige beslissing daarin voor de overheid is om te bestempelen wat is voor ons land een kritieke dienst, wat niet. Ik kan mij best voorstellen dat ze dat niet over één nacht ijs willen doen zoals ik eerder in dit topic al een keer heb aangegeven, hoewel uiteraard overspoeld in de grote aantal posts.redwing schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Maar nogmaals, je kunt best de scholen sluiten en alsnog kleinschalige opvang te hebben voor kinderen van ouders in kritieke functies. Zie b.v. wat ze in Belgie doen. Uiteindelijk zou je dan maximaal zo'n 15% van de kinderen over houden waar je opvang voor moet zorgen.
Persoonlijk verwacht ik dat de regering ergens in de loop van komende week met additionele maatregelen voor scholen zal gaan komen. Bijv. iets in de vorm van basisscholen open voor opvang, middelbare scholen open voor opvang tot 16 jaar. Dit naar wat ik zou verwachten op vrijwillige basis ongeacht beroepsgroep van ouders waarbij zoals vandaag te zien toch een aanzienlijk deel de kinderen al thuis houdt.
Er is namelijk redelijk wat uiteindelijk te bestempelen als kritiek, en beleidsmatig daar schifting in maken zal voor verdeeldheid gaan zorgen. Zeker gezien bij de meeste mensen de ernst van de situatie toch langzamerhand wel begint door te dringen vermoed ik dat je ook daarmee voldoende kinderen buiten de scholen zal houden behoudens indien het echt niet anders kan.