Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 15:53
ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Maar ook met die verwerkingscapaciteit en snelle response?
Dat van ons is op genetisch niveau, dus niet om mensen te testen maar om te kijken hoe het virus zich ontwikkelt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
En je geeft dan de vakantie- en uitgaansindustrie waarschijnlijk het laatste zetje om failliet te gaan. Ik denk beter dat je die 2-4 weken les verlies, wat hopelijk genoeg zal zijn kunt accepteren en proberen in de resterende weken van dit jaar en begin volgend lesjaar zoveel mogelijk in te halen/lopen van de achterstand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
remzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:19:
Ik snap het voorstel, maar wat zou je dan willen doen met bijvoorbeeld mijn geboekte vakantie? Betaalt de school die dan terug? De overheid?
Serieus, welke vakantie?

De meeste hotels zijn over een paar dagen/weken dicht. Lijkt me het minste om je zorgen over te maken nu.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorkie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:14:
[...]

Hoe had Italië dan moeten reageren? Of Spanje? Of China? Of Zuid-Korea?

Ik vindt paniek ook een slechte raadgever, maar dat ontstaat vanuit de overlevingsdrang en onzekerheden. Dus hoe had jij het dan gezien? Onder de radar houden had niet gelukt, sinds de IC's vollopen.
Het is niet de paniek vanuit de overheid, de sancties of adviezen die er zijn, het is het 'domme volk' wat compleet enige vorm van normaal logisch denken lijkt te zijn kwijtgeraakt.

Mooi voorbeeld, advies was geen direct contact met collega's, goed wassen, desinfectiezut gebruiken, maar vervolgens staan ze wel met 10-15 man hutjemutje bij de counter van het restaurant, bestek wordt doorgegeven, brood gaat over 3 handen, en zoon die dit weekend moet afzwemmen 'ik ga gewoon, mijn zoon moet leren zwemmen' terwijl het advies er al is om absoluut niet te gaan. Concerten worden afgezegd, scholen stop gezet, 'maar de verjaardag gaat zaterdag gewoon door, er komen echt geen 100 mensen, hooguit 20'.

Secondair, als China zegt 'jullie doen dit, jullie moeten dat', durf ik redelijk te stellen dat een bizar groter deel van de bevolking dit dan ook gewoon opvolgt, dan als soort gelijke regel in Nederland. Niet meer vliegen, vervolgens tientallen mensen dringen bij de balie van Schiphol. Het is werkelijk niet moeilijk logisch of gezond na te denken, verspreiding te beperken.. niet alleen bij 'anderen' maar ook gewoon bij jezelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:21:
Net een collega (die ondertussen weer weg is): Ik lees net dat de verwachting is dat ze in Italië op maandag of dinsdag over hun piek heen zijn.....

Kan iemand dit bevestigen of weerleggen? Zou natuurlijk goed nieuws zijn, maar ik zie het niet gebeuren.
in china was het pas 12 dagen na lockdown dat de piek (qua ziekenhuis chaos) bereikt was, zie dat medium long read artikel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Dat geldt logischerwijs ook voor alle ouders die enkel in de schoolvakanties op vakantie kunnen vanwege de leerplicht :)
Daar heb je gelijk in, dus gaat dat nooit gebeuren.

@de rest, vooralsnog kun je prima op vakantie, behalve naar enkele landen en de US. Het overgrote deel van de mensen dient dus te gaan om niet te gaan, zonder 'cashback'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

scholen blijven dus open.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, de overheid gaat ze niet sluiten. Das niet helemaal hetzelfde. ;)

Verbaas me overigens ook over het aantal politici wat her en der al is besmet. Maargoed, die doen niks anders dan veel reizen en handen schudden.

Edit: vluchtverbod inderdaad expliciet voor passagiersvluchten.

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt er vooral op dat Rutte de keuze doorschuift naar de scholen zelf.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat Rutte en de crisis organisatie hier de juiste afweging en adviezen in geven. Er wordt heel makkelijk gezegd dat hij alleen vanuit de economie denkt maar dat is niet waar. Hij denkt gewoon verder wat de gevolgen kunnen zijn. En ik deel zijn mening wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik snap niet dat ze ook niet Spanje op de nofly lijst zetten, daar gaat het nu ook flink mis..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bensimpel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:26:
Ik snap niet dat ze ook niet Spanje op de nofly lijst zetten, daar gaat het nu ook flink mis..
Kan morgen anders zijn, maar dat gezegd hebbende; er zijn al heel veel vliegtuigen leeg.

Bedacht me opeens; kan hersteld ziekenhuispersoneel dat weer ingezet wordt onbeschermd of met minder bescherming aan de slag nu? Of is dat nog te weinig bekend?

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 16:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:15:
Wat ik niet snap is waarom alle scholen over een kam worden geschoren.

Middelbare scholen kan je prima sluiten zonder dat ouders moeten stoppen met werken (dat zijn kinderen van 12 en ouder, die kunnen prima voor zichzelf zorgen).
Dan laat je de basisscholen open, maar beperk je de economische schade wel.

Maar blijkbaar moet het om een of andere reden of/of zijn ipv en/en.
Het lijkt me op dit moment juist een prima plan om iedereen (m.u.v. ziekenhuispersoneel, politie etc) 2 weken thuis te laten zitten.
Niet op bezoek. Niet naar de kroeg. Niet naar een restaurant. Niet naar de bioscoop.
Alle winkels en horeca dicht behalve supermarkt en apotheek. 2 weken.

Want dat is het nare van dit virus: Je ziet pas over 2 weken hoe erg het nu is qua besmettingen.
Dan worden de meeste mensen die ernstig ziek gaan worden namelijk pas ernstig ziek.

Zelfs als je nu alle nieuwe besmettingen weet te stoppen zal je nog zien dat de ziekenhuizen verder overbelast raken.
Dan zullen de IC alsnog iedere dag veel nieuwe patiënten moeten opnemen.
Dan is er nog de kans dat de IC capaciteit niet toereikend is.

Als je nu niet alles dichtgooit dan zal je later alsnog daartoe gedwongen worden door de ontwikkelingen, maar dan met alle gevolgen van dien. (meer slachtoffers)
(Op dit punt in de ontwikkelingen is bovenstaande opmerking geen doemdenken meer, het is een reële optie dat we de toestanden in Italië achterna gaan)

edit:
Bensimpel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:26:
De nofly list is zinloos.
Dat haalt op dit moment van de uitbraak in Nederland niets meer uit.
De uitbraak is er, 10 gevallen uit Spanje erbij zal niet eens opvallen.

[ Voor 11% gewijzigd door daan! op 13-03-2020 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:14
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Kan morgen anders zijn, maar dat gezegd hebbende; er zijn al heel veel vliegtuigen leeg.
Noodtoestand is zojuist aangekondigd in een deel van Spanje:
https://www.levante-emv.c...sanchez-hara/1989143.html

Ik zou er zondag heen vliegen..

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Teknix1982 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat Rutte en de crisis organisatie hier de juiste afweging en adviezen in geven. Er wordt heel makkelijk gezegd dat hij alleen vanuit de economie denkt maar dat is niet waar. Hij denkt gewoon verder wat de gevolgen kunnen zijn. En ik deel zijn mening wel.
Nee hoor. Ondertussen stromen de IC' s vol met jongere mensen omdat die te weinig worden ontzien / geholpen met de huidige maatregelen.

https://www.google.com/am...-het-hardst-onderuit.html

Dat is dweilen met de kraan open zo.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Noodtoestand is zojuist aangekondigd in een deel van Spanje:
https://www.levante-emv.c...sanchez-hara/1989143.html

Ik zou er zondag heen vliegen..
Fijne vakantie! d:)b

;)

Wij zouden volgende week vertrekken naar Frankrijk voor een wintersport.
Maar die schrijf ik inmiddels wel af.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Lijkt er vooral op dat Rutte de keuze doorschuift naar de scholen zelf.
Dat doet ie met alle maatregelen, er is nog niks verboden of gesloten, er worden alleen maar dingen afgeraden om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Cobb schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Nee hoor. Ondertussen stromen de IC' s vol met jongere mensen omdat die te weinig worden ontzien / geholpen met de huidige maatregelen.

https://www.google.com/am...-het-hardst-onderuit.html

Dat is dweilen met de kraan open zo.
Ik denk dat als ik het mocht krijgen, toch misschien maar beter hier in Duitsland aan de bel trek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Rutte: "Bij deze griep".... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 13-03-2020 16:34 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Rutte zegt dat de kans erg klein is dat kinderen het virus over kunnen dragen, is dat wel echt zo? Wat zegt het WHO hierover?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:21:
Net een collega (die ondertussen weer weg is): Ik lees net dat de verwachting is dat ze in Italië op maandag of dinsdag over hun piek heen zijn.....

Kan iemand dit bevestigen of weerleggen? Zou natuurlijk goed nieuws zijn, maar ik zie het niet gebeuren.
De incubatietijd van Covid-19 is tussen de 2 en 7 dagen (met uitschieters naar 14). Daarna duurt het nog een aantal dagen voordat symptomen ernstig genoeg zijn dat iemand naar het ziekenhuis moet (als ze ernstige symptomen ontwikkelen).

Er zal dus altijd een vertraging zitten van zo'n anderhalve week tussen het in werking gaan van nieuwe maatregelen en het zichtbaar worden van de effecten ervan. De lockdown in Italië is pas zeer recent, dus ik verwacht nog niet snel een zichtbaar resultaat.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
Ik ben benieuwd op basis waarvan deskundigen tegen Rutte zeggen dat de kans op overdracht door kinderen klein is terwijl Macron 't tegenovergestelde beweert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Voor het Jeugdjournaalpubliek

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bensimpel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:34:
Rutte zegt dat de kans erg klein is dat kinderen het virus over kunnen dragen, is dat wel echt zo? Wat zegt het WHO hierover?
Ik weet dat de vriendin van een vriend van me corona heeft gekregen door haar dochtertje (die het weer op school heeft opgelopen). En bij een andere vriend van me heeft zijn neefje (zoontje van zijn zus) ook corona en gaat de GGD er automatisch van uit dat de rest van dat gezin het ook heeft omdat het kind besmettelijk is en daarom testen ze de rest ook niet. Kind telt overigens wel mee in de statistieken, de rest van het gezin niet want niet getest.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
rik86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:35:
Ik ben benieuwd op basis waarvan deskundigen tegen Rutte zeggen dat de kans op overdracht door kinderen klein is terwijl Macron 't tegenovergestelde beweert
Dat vind ik ook opvallend. Gisteren Macron gezien en dat klonk logischer. Ik ben geen deskundige dus wil absoluut niemand in twijfel trekken, maar dat de twee leiders iets beweren dat haaks op elkaar staat mogen duidelijk zijn.
In Frankrijk trekken de de vergelijking met de minder besmettelijke Influenza varianten, welke juist door kinderen snel worden verspreid. Kijk maar naar je eigen kroost als je die hebt en naar de scholen; vaak snotteren en elkaar aansteken met van alles en nog wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Het is niet de paniek vanuit de overheid, de sancties of adviezen die er zijn, het is het 'domme volk' wat compleet enige vorm van normaal logisch denken lijkt te zijn kwijtgeraakt.

Mooi voorbeeld, advies was geen direct contact met collega's, goed wassen, desinfectiezut gebruiken, maar vervolgens staan ze wel met 10-15 man hutjemutje bij de counter van het restaurant, bestek wordt doorgegeven, brood gaat over 3 handen, en zoon die dit weekend moet afzwemmen 'ik ga gewoon, mijn zoon moet leren zwemmen' terwijl het advies er al is om absoluut niet te gaan. Concerten worden afgezegd, scholen stop gezet, 'maar de verjaardag gaat zaterdag gewoon door, er komen echt geen 100 mensen, hooguit 20'.

Secondair, als China zegt 'jullie doen dit, jullie moeten dat', durf ik redelijk te stellen dat een bizar groter deel van de bevolking dit dan ook gewoon opvolgt, dan als soort gelijke regel in Nederland. Niet meer vliegen, vervolgens tientallen mensen dringen bij de balie van Schiphol. Het is werkelijk niet moeilijk logisch of gezond na te denken, verspreiding te beperken.. niet alleen bij 'anderen' maar ook gewoon bij jezelf.
Dan snap ik je nu :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:
[...]

ICU kan capaciteit niet meer aan, dit weekend worden er drastisch maatregelen bekendgemaakt.
Meer wil ik niet zeggen want bron beschermen.
[mbr]Ondanks dat, toch graag een bron erbij nu is het ongefundeerd iets roepen
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence[/]
Ja dat gaan we niet doen dus want ik heb beloofd dat hij anoniem mag blijven. Overigens ben ik niet de enige welke die signalen opvangt.
Gezien het verloop van de ziekte in Tilburg is het ook niet zo raar.

Overigens is net aan ons als ondersteunend personeel gevraagd of we willen bijspringen in de zorg.
Het gaat dus hard nu.

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 13-03-2020 16:41 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
remzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Dat vind ik ook opvallend. Gisteren Macron gezien en dat klonk logischer. Ik ben geen deskundige dus wil absoluut niemand in twijfel trekken, maar dat de twee leiders iets beweren dat haaks op elkaar staat mogen duidelijk zijn.
In Frankrijk trekken de de vergelijking met de minder besmettelijke Influenza varianten, welke juist door kinderen snel worden verspreid. Kijk maar naar je eigen kroost als je die hebt en naar de scholen; vaak snotteren en elkaar aansteken met van alles en nog wat :P
Nu zegt Rutte wel i.t.t. de gewone Influenza. Dus dat impliceert wel meer onderzoek dan bij Macron. Heel zwart-wit: Frankrijk, 't is een virus, net zoals influenza, dat gaat snel via kids, dus dit vast ook; NL: op basis van deskundigen gaat 't i.t.t. influenza juist minder snel via kids

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
drooger schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Het zou me niks verbazen als hij dan half Nederland over zich heen krijgt, want de geplande vakantie kan dan ineens niet meer doorgaan.
Nouja, als half Nederland ziek is in de meivakantie dan valt er ook weinig vakantie te vieren :P
rik86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Nu zegt Rutte wel i.t.t. de gewone Influenza. Dus dat impliceert wel meer onderzoek dan bij Macron. Heel zwart-wit: Frankrijk, 't is een virus, net zoals influenza, dat gaat snel via kids, dus dit vast ook; NL: op basis van deskundigen gaat 't i.t.t. influenza juist minder snel via kids
En toch zou je bij Rutte, net als dit topic, willen zeggen: Bronnen! ;)

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Lol. De mei vakantie kan je echt nu al op je buik schuiven hoor :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Nouja, als half Nederland ziek is in de meivakantie dan valt er ook weinig vakantie te vieren :P

[...]

En toch zou je bij Rutte, net als dit topic, willen zeggen: Bronnen! ;)
Helemaal mee eens, die bronnen wil ik ook wel echt zien inderdaad

en zegt die nu echt pleepapier...
giantgiantus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:44:
Ik weet 't niet, die is nu 6 á 7 weken weg; Als de huidige hoeveelheid maatregelen voldoende is, dan denk ik dat we over 4/5 weken weer langzaamaan actiever gaan worden

[ Voor 30% gewijzigd door rik86 op 13-03-2020 16:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
drooger schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:47:
Hier voor de 3e dag op rij achter het net gevist met normaal brood kopen. (lees: geen bolletjes of glutenvrij)
De schappen met rijst en pasta waren ook leeg, maar mie dat houdbaar is tot 2023 stond er nog volop.

Kieskeurig hamsteren. 8)7
Haha, ik moest ook wel een beetje gniffelen in de supermarkt zojuist. Even de boodschappen voor vandaag en morgen halen. Behoudens dat het druk was, ook de keuzes die mensen maken :9. Alle ui en knoflook was weg. Aardappels lager en ten overvloede. Een groot deel van de tomatensauzen was weg, eveneens als de pasta's. Maar zaken als rijst, noodles, gember, etc. allen ter overvloed. Ik blij dat ik een voorkeur voor Aziatisch eten heb :+. Ook nagenoeg alle zakken aan patat waren weg :P.

Maar waar ik mij al helemaal over verbaasde, de hoeveelheid vers zuivel dat weg was. En ook niet zozeer alleen doordat er veel mensen zijn die allen voor een weekje niet houdbare melk halen. Nee, gewoon mensen die even een liter of 30 aan niet houdbare melk, vla en yoghurt afrekenen 8)7.

Terwijl de producten die macronutriënten rijk zijn en gewoon goed houdbaar, zoals denk aan bijvoorbeeld zaken als pindakaas, blik in vis, vacuum verpakte gedroogde worsten, etc. volop beschikbaar zijn. Ook basisingrediënten als bloem? Gewoon volop beschikbaar.

Frapante keuzes in ieder geval. Bijzonder.

Op een meer serieuze noot. Vanuit enkele collegae uit het Erasmus MC verneem ik dat BIG registraties van arts-onderzoekers worden geïnventariseerd om daarmee het aantal inzetbare artsen te doen vergroten voor wanneer noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:44:
Als je naar die vakantiebestemming kan/mag vliegen of wanneer je met de auto naar de plaats van bestemming kan/mag rijden, kun je toch prima gaan? Ik zou niet thuisblijven in ieder geval als dat niet het advies is, sowieso ben je dan je vakantie en het betaalde geld kwijt (want als er geen reisverbod is krijg je ook niets terug meen ik).

Uiteraard maak ik me lichtelijk zorgen m.b.t. mijn vakantie (Bali), maar ik kan niets anders doen dan afwachten. Ik kan niet annuleren (of ja, het kan altijd maar ik krijg niets terug) en KLM vliegt ook 'gewoon' naar de meeste Aziatische bestemmingen. We zien het wel en als we niet kunnen gaan dan is dat zo, ook geen wereldramp natuurlijk. Het is balen maar we halen het wel in :+

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 13-03-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
psychodude schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:46:
[...]

Maar waar ik mij al helemaal over verbaasde, de hoeveelheid vers zuivel dat weg was. En ook niet zozeer alleen doordat er veel mensen zijn die allen voor een weekje niet houdbare melk halen. Nee, gewoon mensen die even een liter of 30 aan niet houdbare melk, vla en yoghurt afrekenen 8)7.
Lekker joh.. elke maaltijd Yoghurt met muesli.. en vla achteraf, 3 dagen lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
De supermarkten zijn ook extra druk omdat de Horeca defacto dicht is. Normaal zouden mensen veel meer buiten de deur eten en drinken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Word je daar niet ziek van? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nu al constateren dat de mei vakantie niet doorgaat, lijkt me overdreven. dat is pas over 1,5 maand. Je weet niet hoe het loopt maar grote kans dat er tegen die tijd al lang geen thuisblijf advies meer is. Dan kun je dus gewoon op vakantie.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Is er ergens al een Excel met getallen NL Italie en Spanje gedeeld?
Het gaat allemaal zo hard hier in het topic

@alexbl69 jij deed dit toch bijhouden?
Sorry, het ANP was een beetje vertraagd vandaag :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngjPHd5TDhGvzjeY9B2LPOEKPoM=/800x/f/image/Jah5YvGxRwHIcMWEnTNx32JL.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

ed1703 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:51:
[...]

Lekker joh.. elke maaltijd Yoghurt met muesli.. en vla achteraf, 3 dagen lang.
30 pakken is bizar natuurlijk, maar ik denk dat je deels ook een verschuiving ziet van eten via catering op werk naar zelf eten kopen. Gaat toch een hoop kantineomzet naar de AH zou je denken.

Welles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

psychodude schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:46:
[...]

Terwijl de producten die macronutriënten rijk zijn en gewoon goed houdbaar, zoals denk aan bijvoorbeeld zaken als pindakaas, blik in vis, vacuum verpakte gedroogde worsten, etc. volop beschikbaar zijn. Ook basisingrediënten als bloem? Gewoon volop beschikbaar.
Blik in vis? Dat lijkt me nou juist niet zo lang houdbaar... :)
Frapante keuzes in ieder geval. Bijzonder.
Idd. Bizarre en onlogische keuzes!
Maar ik ben gewoon voor de grap vanochtend langs een paar supermarkten gefietst om me te vergapen aan deze waanzin. En het scheelt enorm per vestiging. M.a.w. het gezonde verstand is blijkbaar ook locatie gebonden... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
daan! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Het lijkt me op dit moment juist een prima plan om iedereen (m.u.v. ziekenhuispersoneel, politie etc) 2 weken thuis te laten zitten.
Niet op bezoek. Niet naar de kroeg. Niet naar een restaurant. Niet naar de bioscoop.
Alle winkels en horeca dicht behalve supermarkt en apotheek. 2 weken
Aha, en dan over 2 weken gespreid naar buiten? Want ooit moeten mensen weer de deur uit en worden ze alsnog ziek.
Niet vol te houden. 1 uitbraak en je begint weer opnieuw.
Gewoon zorgen dat je de 2000 IC bedden niet vol krijgt, dat lijkt tot nu toe te lukken..,

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Wat betreft die maatregelen van andere landen en dat Nederland te weinig zou doen ;

Wij hebben een heel nuchtere cultuur en handelen meer naar ratio en minder naar emotie. Zeker de overheid weegt alles heel rationeel af. Als je dat vergelijkt naar andere landen, zie je dat daar veel populistischer en meer naar emotie gewerkt wordt.

Ook in het debat van vanacht zag je dat Wilders er heel hard in ging en weer met populistische uitspraken kwam. Die maakte er gewoon een politiek spelletje van om Rutte af te kraken zoals ie altijd doet.

De maatregel van Trump is daar ook een goed voorbeeld van en z'n speech al helemaal. Hij heeft het over een "foreign virus" alsof het een nationaliteit heeft. Het stoppen van vluchten vanuit Europa maar niet Engeland slaat natuurlijk ook nergens op. Europa zou steken hebben laten vallen waardoor het virus nu in Amerika is. Dat Trump tot aan maandag nog volhield dat het allemaal wel mee viel, geen maatregelen wou nemen en het zelfs een hoax noemde, heeft ie het maar niet over.

Nu is het virus er in Amerika en dat is natuurlijk niet zijn schuld, maar van iemand anders. De haarden daar komen echter helemaal niet uit Europa!
Bron
https://www.demorgen.be/n...niet-uit-europa~ba3d341e/

Pure politiek, verder niets. Zo zie je dat ook in Europa. De maatregelen die sommige landen nemen zijn slecht te onderbouwen. Het wordt gedaan omdat ze bang zijn later afgestraft te worden als blijkt dat ze te weinig gedaan te hebben en steken elkaar aan. Een beetje zoals het hamsteren hier... Een paar beginnen er mee, anderen zien dat en denken dan straks ben ik te laat ik doe het ook maar.

Nou zeg ik niet dat de maatregelen zoals in italie en sommige andere landen overdreven zijn, maar staar je niet blind op wat anderen doen, want dat is echt niet altijd beter. Veel maatregelen slaan gewoon nergens op en zijn puur politiek.

Vanmorgen zag ik beelden uit een of ander aziatisch land waar ze met een ontsmettingsmiddel bomen in een plantsoen aan het besproeien waren _O- dat is vooral heel veel laten zien dat de regering er alles aan doet en niets verweten kan worden.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Denk dat je het verschil tussen advies en verbod mist.

Adviezen worden in Nederland (wellicht itt tot Azië) niet opgevolgd, verboden wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
rik86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:45:
[...]

en zegt die nu echt pleepapier...
:Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik moet zo ook langs de supermarkt, niet om te hamsteren, maar gewoon omdat we nog wat nodig hebben. het zal me benieuwen.

Toch een frappant fenomeen dat hamsteren. Er is geen enkele reden om te denken dat de voedsel toevoer gaat stagneren. Waarom dan hamsteren, die supermarkt krijgen elke dag een vrachtwagen vol voorraad.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 14:55
@psychodude Het hamsteren valt opzich nog wel mee, zijn ook veel bedrijven wat even fruit halen voor in de kantine.
In onze bedrijfskantine ligt nu ook opeens veel fruit wat iedereen mag pakken.

En je hebt genoeg mensen wat normaal gesproken elke dag boodschappen halen, die zien ook dat de schappen leeg worden dus gaan opeens voor 1 week inslaan (zoals ik).
Niet omdat we bang zijn maar omdat je mis kan grijpen als het er tijdelijk niet is en dan nog een keer heen moet rijden de volgende dag.

Onze supermarkt kan de stroom gewoon aan, straks zitten al die lui met bergen voorraad in huis, enige regel wat ze hier hebben is dat per klant max 2 flesjes handzeep toegestaan zijn ter voorkoming dat 1 klant 20 pakken mee neemt.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Chaoss schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:56:
Er is geen enkele reden om te denken dat de voedsel toevoer gaat stagneren. vrachtwagen vol voorraad.
Omdat mensen in feite gewoon kuddedieren zijn, niets meer niets minder ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rudios op 13-03-2020 16:59 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
matthijst schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:54:
Aha, en dan over 2 weken gespreid naar buiten? Want ooit moeten mensen weer de deur uit en worden ze alsnog ziek.
Over 2 weken is de impact duidelijk, dus òf mensen kunnen er weer op uit maar zijn zich bewuster van omgangsregels (handen, afstand, thuiswerken) òf over 2 weken is pas echt duidelijk hoeveel er in de ventilator vliegt en iedereen snapt de noodzaak.

Je ziet dat over de hele wereld:
Overheden die meteen veel doen en schijnbaar meer doen dan op dat moment noodzakelijk lijkt (Singapore, Zuid Korea, Japan, Hong Kong) die krijgen de uitbraak redelijk onder controle.
En overheden die maatregelen steeds een week te laat doen en zelfs dan maar half laf (Iran, Italië, Spanje, en binnenkort USA) die krijgen een enorme piekbelasting van de zorg waardoor er veel meer mensen doodgaan dan nodig.
Gewoon zorgen dat je de 2000 IC bedden niet vol krijgt, dat lijkt tot nu toe te lukken..
En het hele punt van mijn post was dus dat je pas over 2 weken ziet hoe goed we het nu volhouden.
Nu lijkt het te lukken, omdat er een enorme vertraging zit tussen infectie, klachtontwikkeling, en IC behoeftigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
rik86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:45:
[...]Ik weet 't niet, die is nu 6 á 7 weken weg; Als de huidige hoeveelheid maatregelen voldoende is, dan denk ik dat we over 4/5 weken weer langzaamaan actiever gaan worden
Heb geboekt voor de laatste week april. Aanbetaling gedaan, maar maandag moet het restant betaald worden.

Ga de Algemene Voorwaarden vanavond maar eens lezen. Als de organisatie zich in dit geval kan beroepen op overmacht ga ik dat restant niet overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Hoe kan het dat Engeland niet is te zien op de overzichts kaart die hier in de waarschuwing staat.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
alexbl69 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:56:
[...]

Denk dat je het verschil tussen advies en verbod mist.

Adviezen worden in Nederland (wellicht itt tot Azië) niet opgevolgd, verboden wel.
Meh het grote kantoorpand hier is (icm de externe parkeerplaatsen) waren vandaag toch stukken minder druk bezet dan een normale vrijdag, dus of iedereen is ziek of er zijn toch een hoop mensen die thuis werken..

Tegelijk hebben bijna (sport) verenigingen waar ik bij zit op advis van het NOC*NSF en de eigen bond alle wedstrijden/evenementen afgelast (zelfs bv de bowlingverenigingen waar een +- 30 mensen per wedstrijd meedoen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
mr_evil08 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:58:
@psychodude Het hamsteren valt opzich nog wel mee, zijn ook veel bedrijven wat even fruit halen voor in de kantine.
In onze bedrijfskantine ligt nu ook opeens veel fruit wat iedereen mag pakken.
Onze bedrijfskantine zit dicht.1 van de vele maatregelen, wat me beter lijkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik (voedingsdeskundige, dus lees de hele tijd vage studies :9 ) ben al een tijdje bekend met het feit dat Hydroxychloroquine in theorie een interessant middel is om te gebruiken bij COVID-19 besmettingen (Op basis van het verhogen van intrac-cellulaire zink niveaus en de remming van RdRP enzym). Echter is dit nu ook daadwerkelijk in-vitro vastgesteld.

https://academic.oup.com/....1093/cid/ciaa237/5801998

Het blijkt ook te zijn gebruikt/gebruikt te worden in in ieder geval Korea bij serieuze gevallen.

Benieuwd hoe dit verder verloopt. Ik heb sowieso mensen die tot de risicogroepen behoren al geadviseerd om voldoende zinc in te nemen. Lage intra-cellulaire zink niveaus verhogen de kans op zwaardere symptomen (virussen gebruiken alleen het RdRP enzym om te reproduceren, zink remt dat enzym). Het is overigens moeilijk om intra-cellulaire zink niveaus hoger te krijgen dan dat het lichaam dat standaard wil - maar een tekort aan zinc is zeker niet bevorderlijk. Het anti-malaria medicijn verhoogt de intra-cellulaire zink niveaus 10-100x wat het dus ook zo efficient maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HTM heeft in bussen en trams bestuurdersdeel afgezet met lint en passagiers achter in stappen. Kudos voor zo’n eenvoudige ingreep om te zorgen dat chauffeurs gezond blijven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik heb vandaag voor 2 weken boodschappen gedaan i.p.v. mijn gebruikelijke boodschappen voor 1 week. Niet zozeer omdat ik bang ben dat het eten opraakt in de supermarkt, maar meer omdat ik, als ik besmet raak, gewoon 2 weken in mijn huis wil blijven en niet afhankelijk wil zijn van bezorgdiensten of familie die dan eten moet komen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
daan! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:00:
[...]
En het hele punt van mijn post was dus dat je pas over 2 weken ziet hoe goed we het nu volhouden.
Nu lijkt het te lukken, omdat er een enorme vertraging zit tussen infectie, klachtontwikkeling, en IC behoeftigheid.
Tsja, of we zitten meteen goed en besparen 2 weken alles stilleggen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
Ik zie echt niet in wat die toevoeging moet betekenen. Voedingsdeskundige maakt je geen medicus en al helemaal geen expert op het gebied van deze uitbraak.
Ik heb sowieso mensen die tot de risicogroepen behoren al geadviseerd om voldoende zinc in te nemen.
Ik mag hopen dat in het algemeen, uitbraak of niet, het advies is om voldoende zink (in het Nederlands met een 'k') in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 21:11
Persconferentie "Met deze griep..." mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
daan! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Ik zie echt niet in wat die toevoeging moet betekenen. Voedingsdeskundige maakt je geen medicus en al helemaal geen expert op het gebied van deze uitbraak.

[...]

Ik mag hopen dat in het algemeen, uitbraak of niet, het advies is om voldoende zink (in het Nederlands met een 'k') in te nemen.
Als ik dit topic zo lees zitten hier voornamelijk experts op allerlei gebieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
paragon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:07:
Rutte wilt de vergrijzing oplossen lijkt het wel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is een simpele verspreking. Je schiet er weinig mee op door op alle slakken zout te leggen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
daan! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:06:
[...]

[...]

Een toevoeging toegevoegd ;) Zinc met een k, ik weet het. Echter ben ik al 10 jaar niet in Nederland en schrijf ik voornamelijk spaans/engels behalve soms op tweakers en met m'n moeder. Pardon!

Verder onderschat je mogelijk een beetje waar we precies mee bezig zijn/waren als voedingsdeskundige. Er is véél overlap met de medische sector. Hoe stoffen zich gedragen in cellen, in het bloed, hoe je een ziekteverloop kunt beïnvloeden door supplementen enz. Vandaar mijn grote interesse in zink (al een decennia), wat weer mogelijk een limitering van virus-reproductie via RdRP genereert. En vanuit daar dus de interesse in een medicijn wat de intra-cellulaire zink niveaus drastisch verhoogt. Het is dus niet zo geheel off-topic als het lijkt :)

[ Voor 30% gewijzigd door majic op 13-03-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Suicyder schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:53:
[...]

Dit, geen idee. Leek mij inderdaad ook een ideale oplossing, wel even wat werk om op te zetten maar heel snel veel mensen.
Omdat het drive-thru testen weinig nut heeft.

1) De mensen die komen zijn de mensen die al erg voorzichtig zijn en zich dus ook waarschijnlijk zich aan de regels zouden houden.
2) De mensen die het onzin vinden en zich niet aan de regels houden, zijn ook de mensen die zich niet laten testen.

Ergo.. In het doel wat je wil bereiken heeft het geen nut. Behalve voor de gemoedrust van mensen en de knaken die je kunt verdienen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Standeman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Het is een simpele verspreking. Je schiet er weinig mee op door op alle slakken zout te leggen.
Je bent bij deze ongeschikt bevonden als politiek verslaggever. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Dit was een uitleg voor het jeugdjournaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 21:11
Standeman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Het is juist wat precies een van de problemen is dat er nu nog steeds mensen denken dat het een griep is. En dan helpt dit dus niet. Denk dat het juist belangrijk is om zulk soort versprekingen juist niet te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DaMayan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:52:
De supermarkten zijn ook extra druk omdat de Horeca defacto dicht is. Normaal zouden mensen veel meer buiten de deur eten en drinken.
Ga anders straks nog gewoon Chinees halen. Dat is stukken rustiger dan naar de supermarkt nu.
Bel wel even, dan is het enkel hit n run.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:50:
@Cyberpope dat wist ik niet. Ook niet in de opschaling als de nood aan de man is?
Gaat overigens nog wel op dat de beschermende middelen beter ingezet kunnen worden op andere plekken.
Ik denk wel dat de artsen en verpleegkundigen van de GGD in geval van nood wellicht ook actief kunnen worden in ziekenhuizen of behandellocaties. Maar in essentie is de GGD geen behandelorganisatie. Ze werken niet curatief, alleen preventief. Ze screenen, signaleren en verwijzen door voor behandelen. Dat gezegd hebbende blijven het artsen en verpleegkundigen die wel iets kunnen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Dit kon je aan zien komen: https://www.telegraaf.nl/...e-boorden-om-thuiswerkers (paywall)
Er ontstaat onrust tussen werknemers nu kantoorpersoneel thuis mag werken, terwijl anderen moeten opdagen om de werkzaamheden voort te zetten. Dat blijkt uit een inventarisatie van vakbond CNV in verschillende sectoren.

Zo klinken er in de industriële reiniging morrende geluiden over de verschillen tussen werknemers: kantoorpersoneel, de zogenaamde ’stropdassen’, mogen thuiswerken, maar de productieomgeving draait gewoon door.
Dit vind ik lastig, want ik kan me de emoties voorstellen. Maar er staat wel tegenover dat zelfs dat thuisblijvende kantoorpersoneel uiteindelijk ook ervoor zorgt dat het risico voor doorwerkende productiemedewerkers verkleint. Maar de emotie erachter begrijp ik wel.. zelf werk ik bij een bedrijf in de metaalsector en wat je daar ziet is dat vanwege dit effect kantoorpersoneel ook meer dan nodig op kantoor gehouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
The head of the World Health Organization says that Europe is now the "epicentre" of the Covid-19 pandemic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Wacht maar tot Amerika z'n cijfers op orde krijgt

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
[...]

Ik vroeg het in sportschool, mogen jullie wel open?
Er blijkt gezegd te zijn dat je zelfs 100 personen per ruimte mag hebben..... vandaar die allemaal open zijn. Maar nog gekker, het was even druk als anders. Dus ondernemers zien vrij naïef, maar een boel mensen zelf ook. Ik moest er even voor iets anders zijn, maar zou niet graag meer gaan sporten nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-03-2020 17:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waar ik me vandaag over verbaasde is dat Premier Rutte het weer over de patient Nederland had en dat iedere keer wat medicijnen (maatregelen) werden toegediend en dan gekeken werd of deze aansloegen.
Een goed verhaal op zich, ware het niet dat er eerder patienten zijn geweest, en nog zijn, met dezelfde symptomen als patient Nederland. Bijvoorbeeld patient China, patient Hong Kong, patient Singapore, patient Korea en patient Italie. Deze patienten zijn al veel verder in het behandelplan. De minst presterende patient kan denk ik wel patient Italie worden genoemd. Toch lijkt het er op dat onze overheid dat behandelplan volgt. Rutte zou eens gevraagd moeten worden waarom ie niet naar de andere behandelplannen kijken en daar uit filtert wat aanslaat in plaats van het wiel opnieuw proberen uit te vinden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:49

gws24

Thinking is hard!

Dennisdn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:19:
[...]
Ik vroeg het in sportschool, mogen jullie wel open?
Er blijkt gezegd te zijn dat je zelfs 100 personen per ruimte mag hebben.....
Maar dit is toch een geval van gezond verstand gebruiken zowel van de sportschool als van degene die er naar toe gaan? Niet specifiek naar jou toe maar waarom ga je dan naar de sportschool terwijl je aan social distancing moet doen?

edit: je hebt je post ge-edit zie ik met de 2 laatste zinnen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 13-03-2020 17:21 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
gws24 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:20:
[...]
Maar dit is toch een geval van gezond verstand gebruiken zowel van de sportschool als van degene die er naar toe gaan? Niet specifiek naar jou toe maar waarom ga je dan naar de sportschool terwijl je aan social distancing moet doen?

edit: je hebt je post ge-edit zie ik ;)
Sorry, ik was de tekst nog aan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
Yucon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:12:
Dit kon je aan zien komen: https://www.telegraaf.nl/...e-boorden-om-thuiswerkers (paywall)

[...]

Dit vind ik lastig, want ik kan me de emoties voorstellen. Maar er staat wel tegenover dat zelfs dat thuisblijvende kantoorpersoneel uiteindelijk ook ervoor zorgt dat het risico voor doorwerkende productiemedewerkers verkleint. Maar de emotie erachter begrijp ik wel.. zelf werk ik bij een bedrijf in de metaalsector en wat je daar ziet is dat vanwege dit effect kantoorpersoneel ook meer dan nodig op kantoor gehouden wordt.
Tja ikzelf ben als schilder werkzaam en dan met name in de onderhoud, waardoor ik dus veel woningbouw woningen moet schilderen, met de daarbij behorende contacten, openen van ramen en deuren noem maar op.
Daarmee loop ik dus toch een behoorlijk risico, zeker als er besmettingen in huis zijn en ik even de ramen open wil hebben waarmee de virussen mij al snel weten te vinden.
Normaal gesproken ben ik vrijwel nooit ziek omdat ik vrijwel altijd buiten werkt maar vraag me nu toch wel af hoe zich dit gaat ontwikkelen.
Gaan projecten nog wel door? mensen gaan namelijk niet meer meewerken en willen eigelijk geen contact, en dat maakt het voor ons natuurlijk vrij lastig.
Kortom praktische zaken die nu nog niet spelen maar zeker gaan komen als dit wat langer gaat duren.

Ik heb mijn baas al gevraag d om thuis te mogen werken, maar dat vond hij maar niets. Mijn vrouw vond het wel een goed idee ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door merlin1201 op 13-03-2020 17:27 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
gws24 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:20:
[...]

edit: je hebt je post ge-edit zie ik met de 2 laatste zinnen ;)
Op metaal blijft het virus lekker lang in leven toch? Iets met smerige dumbels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Wacht maar tot Amerika z'n cijfers op orde krijgt
Niet echt.. wat er niet is kun je ook niet op orde krijgen. Nu ziet de bevolking eens wat de nadelen tussen een sociaal gezondheidszorgsysteem is en een "behoorlijk-inkomen-only".. ik betwijfel ten zeerste of de armen nu een test krijgen. Cijfers zijn onbetrouwbaar en een resultaat van het trump-beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
r0bb schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Op metaal blijft het virus lekker lang in leven toch? Iets met smerige dumbels...
En het grappige was nog wel dat iedereen wel op de grote schermen of individueel op hun eigen toestel-scherm keek naar de ontwikkelingen van het virus. Zwetend naast elkaar op de cardiofiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Volgens deze kaart zijn er momenteel een 13100 actieve gevallen in China, en een 13000 in Italië. Dat verschil duurt niet lang meer... :X

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Klein Corona-leed: mijn vingers zijn inmiddels zo droog dat mijn telefoon moeite heeft met mijn vingerafdruk. Kan nog leuk worden met remote werken (2-factor authenticatie obv vingerafdruk) :P

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
shoombak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:08:
Je ziet steeds meer berichten verschijnen van scholen die zelf bepalen dat ze dicht gaan.. ik heb zo'n vermoeden dat dit sneller zal gaan dan een besluit vanuit de overheid.
Ik denk ook dat er lang getwijfeld word of daadwerkelijk de meest radicale ingreep (sluiting) voor ze geld, maar met de tijd die beslissing uiteindelijk word genomen.

Gisteravond kreeg ik een e-mail dat alle colleges met >100 man zouden worden geschrapt. Nog diezelfde avond stond er op de site dat alle onderwijs activiteiten op vrijdag 13 maart zijn afgeblazen. Nu lees ik dat volgende week wordt gebruikt om alles online voor te bereiden, zodat vanaf 23 maart online colleges kunnen worden hervat, en er dus deze hele maand geen fysiek onderwijs meer is. Veel colleges zijn sowieso al ooit een keer digitaal opgenomen in de afgelopen jaren, dus helemaal onmogelijk is zoiets niet, zij het niet ideaal.

Niettemin zie je dat veel nog vloeibaar is. Zo lees ik op de TU Delft website:
3. Can I still come to campus as a student?

From tomorrow, 13 March 2020 until at least 31 March 2020, there will be no on-campus education at TU Delft; this includes exams. In the coming period, education will be offered online as much as possible. Further instructions will follow. Students are advised to keep an eye on Brightspace.
Begrijpelijke vraag, maar eigenlijk wordt die niet beantwoord. Dat er geen onderwijs is, wil nog niet zeggen dat de onderwijs gebouwen gesloten zijn. Dus komen mensen/studenten nog steeds. Hoewel het vandaag erg rustig was in de UT college gebouwen(zomervakantie niveau drukte), was de universiteit bibliotheek op het oog wel druk (lijkt mij een reeel risico als het idee van de maatregelen is om samenscholing van mensen op grote schaal zoveel mogelijk te beperken).
Medewerkers worden aangespoord zoveel mogelijk thuis te werken. Veel collegas waren er al niet. De rest die ik vandaag sprak, incl. mijzelf, waren vandaag nog (even) op de UT om bestanden en laptops klaar te zetten om volgende week thuis te werken. Meetings worden zoveel mogelijk uitgesteld of verplaatst naar Skype vorm.

Begin deze week piekerden we onderling nog wat over conferenties die wel/niet door gaan, of virtueel worden gehouden, uitgesteld, etc. wanneer hotel&vliegtickets boeken (zijn vaak non-refundable), etc. Sinds gistermiddag is de aanpakswijze op de universiteit erg veranderd, en verwacht ik eigenlijk dat het de rest van deze maand (en eerlijk gezegd, ik denk ook april) een erg rommelige en uitgestorven bedoeling zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken thuisisolatie en geen test.

Genoeg lego, boeken, series en films en nieuwe games.

Jammer dat ze niet testen, dan moeten de symptomen ernstiger zijn. Koorts.

Wel rechtstreeks contact met diverse personen uit meerdere risicogebieden.

Zelf was ik de laatste weken erg sociaal actief en hopelijk heb ik een griep oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
bloodlynx schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:
Wat ik me afvraag is waarom er nog niet een drive through testing locatie is zoals in andere landen. (o.a. Duitsland en België doen het) In Korea hebben ze hiermee enorm veel mensen in korte tijd kunnen testen. Ik snap dat het gewoon enorm veel tijd en personeel kost om op locatie of zelfs bij de mensen thuis de monsters af te nemen. Maar als je ziet dat ze afgelopen weekend wel in verschillende ziekenhuizen in grote steekproef hebben kunnen doen lijkt het mij dat er wel voldoende testkits zijn. Zeker omdat er verschillende labs aan het opschalen zijn het het RIVM al aangaf dat een groot deel van de test al geen tweede bevestiging meer nodig had.
Bij Tergooi ziekenhuis Blaricum hebben ze zeecontainer op het ziekenhuis op het terrein staan om de te testen personen maar zoveel mogelijk buiten het ziekenhuis te houden.
Rannasha schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Het is prima mogelijk om een dergelijk vliegverbod alleen te laten gelden voor passagiersvluchten en om vrachtvluchten gewoon toe te laten.
Liever niet zeg, juist die vrachtvliegtuigen geven een enorme rotherrie zo rond een uur of 0400, afgetrapte Boeings 747 en zoals afgelopen nacht een paar vracht Airbussen, die dingen gieren hier op minder dan een kilometer hoogte over en maken dan ook vaak nog ff een bochtje. Trek gewoon dat hele Schiphol dicht dan gaat de nachtrust en daarmee ook de gezondheid met sprongen vooruit.

Hadden we maar iemand aan het roer die niet alles weg lacht, ballen heeft en s een beslissing durft te nemen ipv polderen.

[ Voor 25% gewijzigd door PalingDrone op 13-03-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 17:31

[...]

Kunnen ze zelf het verschil niet bedenken? Op kantoor zitten veel mensen een meter naast en tegenover elkaar, bij het meeste productiewerk is er veel meer afstand en draagt het personeel sowieso al vaak persoonlijke bescherming zoals handschoenen. Met wat extra hygiëne maatregelen moet dat best veilig kunnen doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HallonRubus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:32:
[...]

Kunnen ze zelf het verschil niet bedenken? Op kantoor zitten veel mensen een meter naast en tegenover elkaar, bij het meeste productiewerk is er veel meer afstand en draagt het personeel sowieso al vaak persoonlijke bescherming zoals handschoenen. Met wat extra hygiëne maatregelen moet dat best veilig kunnen doorgaan.
Tsjah, vaak is dit al een reden voor animositeit tussen de groepen.
De harde werkers versus de kantoorlulletjes zeg maar. Gaat zelden heel erg goed door een deur.

En vreselijk gechargeerd; er is meestal een reden dat de een achter de lopende band staat, en de ander op kantoor zit.
Geen waardeoordeel, maar wel een reden om na te denken over de communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
mr_evil08 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:58:
Onze supermarkt kan de stroom gewoon aan, straks zitten al die lui met bergen voorraad in huis, enige regel wat ze hier hebben is dat per klant max 2 flesjes handzeep toegestaan zijn ter voorkoming dat 1 klant 20 pakken mee neemt.
Voorraad in huis vind ik persoonlijk zo slecht nog niet. Hier ook proviand genoeg thuis. Heb eigenlijk gewoon altijd op het gebied van zaken als pasta, rijst, noodles plenty. Als morgen de winkels dicht gaan, kan ik nog wel een maandje of 2 - 3 vooruit. Het zijn producten die niet tot nauwelijks bederven. Prima in bulk in te kopen tijdens aanbiedingen. Op soortgelijke wijze heb ik ook altijd een kleine drogisterij thuis, eveneens producten die gewoonweg niet vergaan.
Yucon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:52:
[...]
Word je daar niet ziek van? :/
ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:52:
[...]
Blik in vis? Dat lijkt me nou juist niet zo lang houdbaar... :)
Scherp, bijna net zo scherp als blik in vis ;). Vis in blik uiteraard :9.
remzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:38:
[...]
Het wel of niet sluiten van scholen is een lastige, gezien de bewijsvoering beide kanten uit te sturen is. Zie ook deze posts van mij en @Verwijderd1 rondom dit onderwerp van gisteravond:
psychodude in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 #2"
Verwijderd1 in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 #2"
psychodude in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 #2"
Verwijderd1 in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 #2"

Er zijn simpelweg te veel open vraagstukken binnen de publiekelijk toegankelijke data rondom dit onderwerp om daar een sluitend of zelfs sturend antwoord in te kunnen geven. En gezien de openheid van data op veel vlakken, acht ik de kans waarschijnlijk dat veel van de maatregelen rondom het wel of niet sluiten van scholen puur expert opinion based zijn. Daarin dien je echter te realiseren dat expert opinion based beleid niet altijd voor dezelfde conclusies en resultaten zal zorgen, omdat de opinie van de ene expert niet overeen hoeft te komen met die van de ander. Data is vaak op meerdere manieren te interpreteren, zeker in vroege stadia als dit.

En natuurlijk is daarin achteraf altijd makkelijk om A of B te gaan zeggen, maar we leven helaas niet in het achteraf. Dat maakt dit soort keuzes gewoon ontzettend moeilijk.

De vraag is ook of we daar goede duidelijkheid in zullen gaan krijgen, of dat er toch gekomen zal worden tot staken van onderwijs activiteiten met bijvoorbeeld opvang van kinderen van kritieke beroepsgroepen ter alternatief. En achteraf maar gezien zal worden of dit echt zinnig was of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Arwintju
Ze hebben meegelezen hier :D :

https://www.nu.nl/economi...uit-door-vliegverbod.html

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
HallonRubus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:32:
[...]

De rol van vakbonden is niet dat ze nuance aanbrengen hé, integendeel.

In Italië werken heel veel Chinezen in de mode industrie, dicht op elkaar in grote fabrieken (bijv https://ww.fashionnetwork...inese-workers,377237.html). Zou dat niet ergens ook het grote probleem van Italië geweest kunnen zijn, dat zij allemaal Chinees nieuwjaar hebben gevierd en toen terug naar Italië zijn gegaan? Dat, gecombineerd met achteraf te laconiek ingrijpen, een gemiddeld oude bevolking én een cultuur waarin je elkaar veel zoent en aanraakt, zou wel eens kunnen verklaren waarom het zo hard gaat. De gemiddelde overlijdensleeftijd is nu 81 (van Corona patiënten) in Italië, dat klinkt erg oud...

Zou zoiets kunnen? Of is dit te ver gezocht? Zou deels wel verklaren waarom het aantal doden in Italië zoveel harder gaat dan in Nederland (volgens mij kan je niet anders dan regionale of nationaal het absoluut aantal doden vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:34
ijdod schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:30:
Klein Corona-leed: mijn vingers zijn inmiddels zo droog dat mijn telefoon moeite heeft met mijn vingerafdruk. Kan nog leuk worden met remote werken (2-factor authenticatie obv vingerafdruk) :P
Die hebben ze bij mij al aangepast aangezien de vingerafdruk normaal al problemen geeft maar nu totaal niet meer wordt herkend :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ZieMaar! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Zou zoiets kunnen? Of is dit te ver gezocht? Zou deels wel verklaren waarom het aantal doden in Italië zoveel harder gaat dan in Nederland (volgens mij kan je niet anders dan regionale of nationaal het absoluut aantal doden vergelijken).
Of omdat de epidemie daar al veel eerder startte en de grote sterfte pas na verloop van tijd komt. Vandaag is het aantal Nederlandse doden ook opeens verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
ZieMaar! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:40:
[...]

De rol van vakbonden is niet dat ze nuance aanbrengen hé, integendeel.

In Italië werken heel veel Chinezen in de mode industrie, dicht op elkaar in grote fabrieken (bijv https://ww.fashionnetwork...inese-workers,377237.html). Zou dat niet ergens ook het grote probleem van Italië geweest kunnen zijn, dat zij allemaal Chinees nieuwjaar hebben gevierd en toen terug naar Italië zijn gegaan? Dat, gecombineerd met achteraf te laconiek ingrijpen, een gemiddeld oude bevolking én een cultuur waarin je elkaar veel zoent en aanraakt, zou wel eens kunnen verklaren waarom het zo hard gaat. De gemiddelde overlijdensleeftijd is nu 81 (van Corona patiënten) in Italië, dat klinkt erg oud...

Manier van leven denk ik. Het is de hele dag bonjorno kus kus kus bij alles en iedereen. Dat is hier veel minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

[...]

Werk bij een kleine aannemer met 30/70 verdeling kantoor/buiten. Directeur heeft aangegeven dat we thuis mogen werken indien mogelijk, maar dat we ons verstand moeten gebruiken, dus absoluut niet naar kantoor komen bij klachten.
Ons kantoor is wel ruim opgezet, dus ik verwacht dat de meeste binnenmensen gewoon blijven komen, ik in ieder geval wel. Probleem is dat ons buitenwerk niet uitgesteld kan worden, het meeste binnenwerk wel. Zie nog wel gebeuren dat er kantoormensen buiten moeten bijspringen als er te veel bouwers ziek worden.

Hoe dan ook een heel interessante test voor ons als samenleving, om er toch maar een enigszins positieve draai aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

redwing schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Die hebben ze bij mij al aangepast aangezien de vingerafdruk normaal al problemen geeft maar nu totaal niet meer wordt herkend :)
offtopic:
Vorig jaar bij de douane in de VS kon de vingerafdruk van mijn moeder (70) ook niet gelezen worden maar na even een gelletje die ze standaard hadden liggen op de vinger smeren ging het perdfect. Dus even hydrateren met één of ander middel zou moeten werken

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:34
gws24 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:46:
[...]

offtopic:
Vorig jaar bij de douane in de VS kon de vingerafdruk van mijn moeder (70) ook niet gelezen worden maar na even een gelletje die ze standaard hadden liggen op de vinger smeren ging het perdfect. Dus even hydrateren met één of ander middel zou moeten werken
offtopic:
Ben there, done that, did not work :+ Uiteindelijk waren ze gelukkig tevreden met de 2 vingerafdrukken die wel kloppend waren

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
Even wag anders sinds de zomer eraan komt en ik de eerste muggen al heb gezien. Is er al wat te roepen of het via bloed/muggen verspreid kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chaoss schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:52:
Nu al constateren dat de mei vakantie niet doorgaat, lijkt me overdreven. dat is pas over 1,5 maand. Je weet niet hoe het loopt maar grote kans dat er tegen die tijd al lang geen thuisblijf advies meer is. Dan kun je dus gewoon op vakantie.
Als je nu al vooruit moet betalen voor de camping bijv. Zou ik het niet doen iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
downtime schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:44:
[...]

Of omdat de epidemie daar al veel eerder startte en de grote sterfte pas na verloop van tijd komt. Vandaag is het aantal Nederlandse doden ook opeens verdubbeld.
Nee, in Italië hadden ze negen dagen na de eerste 70 oid besmettingen al 4 keer zoveel doden. Check ff dat plaatje een of twee pagina’s terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

dindr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:47:
Even wag anders sinds de zomer eraan komt en ik de eerste muggen al heb gezien. Is er al wat te roepen of het via bloed/muggen verspreid kan worden?
Zeg nooit nooit maar is zeer onwaarschijnlijk ;-). De griep wordt ook niet zo doorgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
dindr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:47:
Ja, kan niet. Had je op RIVM.nl wel kunnen vinden overigens.
Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.