Iedereen die hiermee te maken krijgt: Gewoon voor het blok zetten: En morgen sta je met je moeder voor de deur van het ziekenhuis en wordt ze geweigerd...was toch maar een verkoudheid
Verwijderd
We gaan hier geen name & shame plek van maken.
[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 13-03-2020 15:42 ]
Dit voelt steeds meer aan als een Pandemic Inc., maar dan IRL.
In dit topic leren we ook al veel over leunstoel expertsJeroenNietDoen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:30:
Ik vind het hilarisch en triest tegelijk dat medische voorraden nu al schaars zijn en er ICs zijn waar ze bijna of aan de max van hun capaciteit zitten. We zijn koud 1 week echt serieus aan de gang. We hebben ruim 2 maanden naar China kunnen kijken.
Bijzonder...
In ieder geval gaan Maart en April de maanden woorden waarin Nederlanders gaan leren wat exponentiele groei en triage betekenen.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Verwijderd
Gewoon ziek melden to be honest, succes met een arbo-arts vinden.bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:35:
[...]
Iedereen die hiermee te maken krijgt: Gewoon voor het blok zetten: En morgen sta je met je moeder voor de deur van het ziekenhuis en wordt ze geweigerd...was toch maar een verkoudheid
De zieke man wil zelf ook niet naar huis. Die gaat zelfs expres hoesten als collega's tegen hem zeggen dat hij de maatregelen van de regering moet opvolgen, en naar huis moet. Want dat vind hij kennelijk grappig.loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:32:
Gewoon gaan. Kan geen reden voor ontslag zijn, toch ? Succes bij de kanton rechter.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Wat denk je van gewoon verplicht scholen sluiten, iedereen thuis werken, de boel op slot ipv zo lang wachten? Dan worden de ziekenhuizen ook niet overbelast hé.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:35:
[...]
Ja onbegrijpelijk dat ze in twee maanden geen honderden intensivisten hebben getraind. Tijd zat!
Of meer hulpmiddelen uit China hebben laten aanrukken. Was daar toch ruim over...
Hier in huis worden ze leeg gemaakt inderdaad... aub laten we niet al te denegerend naar elkaar doen is nergens voor nodig. Juist nu is het belangrijk om als maatschappij verantwoording te nemen....JeroenNietDoen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Die andere 1050 bedden zijn leeg natuurlijk.
Ben al verhuisd naar groenland...Sir_Lion schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:36:
Dit voelt steeds meer aan als een Pandemic Inc., maar dan IRL.
Het is nog net geen NuJij maar man man man...Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:36:
In dit topic leren we ook al veel over leunstoel experts
[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 13-03-2020 15:39 ]
https://niels.nu
De RET gaat vanaf maandag met een zomerdienstregeling rijden.
Dat houdt in dat er in de regio Rotterdam veel minder bussen en trams rijden en metro's rijden met een lagere frequentie
https://www.rijnmond.nl/n...andag-zomerdienstregeling
Dat houdt in dat er in de regio Rotterdam veel minder bussen en trams rijden en metro's rijden met een lagere frequentie
Wat ik denk? Dat het geen donder uitmaakt...majic schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Wat denk je van gewoon verplicht scholen sluiten, iedereen thuis werken, de boel op slot ipv zo lang wachten? Dan worden de ziekenhuizen ook niet overbelast hé.
Ja misschien in de mate van overbelasting en daardoor sterftepiek. Maar other than that denk ik dat we de maakbaarheid van deze verspreiding schromelijk overschatten. Time to face the music zeg maar...
@bvbal79 zie ook de plaatjes van lege treinen van vanmorgen.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 15:42 ]
is nu de verwachting dat er minder mensen gaan reizen?VirinR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:38:
De RET gaat vanaf maandag met een zomerdienstregeling rijden.
Dat blijkt vandaag in ieder geval wel volgens mij. Lege treinen en lege snelwegen (relatief).bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:40:
[...]
is nu de verwachting dat er minder mensen gaan reizen?
Verwijderd
Het enige punt om dit soort dingen te doen is overbelasting te voorkomen en tijd om een goede behandeling te ontwikkelen. Niemand heeft een illusie dat dit virus te stoppen is.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Wat ik denk? Dat het geen donder uitmaakt...
Ja misschien in de mate van overbelasting en daardoor sterftepiek. Maar other than that denk ik dat we de maakbaarheid van deze verspreiding schromelijk overschatten.
Flatten the curve enzo...
Ergens toch goed nieuws, natuurlijk niet de meeste nette (ethische) weg, maar als ze hiermee een vaccin met maanden kunnen versnellen, denk ik dat je toch bijzonder veel problemen kan gaan voorkomen.hoevenpe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:34:
In de farmaceutische industrie worden ondertussen alle mogelijke hoekjes afgesneden op zoek naar een vaccin:
[...]
Piek.. volgens mij moeten er nog veel volgen willen we uberhaubt de griep van 2018 bereiken.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Ja misschien in de mate van overbelasting en daardoor sterftepiek. Maar other than that denk ik dat we de maakbaarheid van deze verspreiding schromelijk overschatten.
In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444 (8.885 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte het hoogst ooit gemeten sinds het begin van de monitoring in 2009. De oversterfte betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder, maar er waren ook enkele weken waarin de sterfte verhoogd was in mensen tussen de 55-64 jaar en 65-74 jaar.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is niet helemaal waar. versspreiding is belangrijk. Als we 1150 bedden hebben worden die effcienter gebruikt als we een jaar last hebben van corona maar minder aantallen tegelijk, dan nu alles in 3 maanden (Italie/China geval)MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Geen verwachting maar al een feit.bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:40:
[...]
is nu de verwachting dat er minder mensen gaan reizen?
https://www.rtvoost.nl/ni...reinen-wegens-coronavirusAfgelopen week registreerde de NS al veel minder reizigers in de trein. Vooral in de provincie Noord-Brabant zijn de reizigersaantallen fors gedaald. Daarnaast is de verwachting dat het aantal reizigers nog verder zal afnemen door de maatregel van de overheid om zoveel als mogelijk thuis te werken en het besluit van Hogescholen en Universiteiten om de deuren te sluiten.
(lijkt me niet onredelijk om aan te nemen dat regionaal OV ook significant minder reizigers krijgt)
Dat is toch een mooi teken dan. Zoals gezegd niet 100% hoef zich te conformeren naar de wensen van het Kabinet, maar als 80% het al doet zijn we aardig bezig.Henkie_NtA schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Dat blijkt vandaag in ieder geval wel volgens mij. Lege treinen en lege snelwegen (relatief).
En je kan niet meer voorin instappen bij een bus.
Daarnaast kan je alleen met een ov-chipkaart reizen, losse kaarten worden niet meer verkocht
Daarnaast kan je alleen met een ov-chipkaart reizen, losse kaarten worden niet meer verkocht

[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 13-03-2020 15:45 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Werkgever vind mij een risico dat ik met OV naar werk kom, dus ik mag tot eind maart (voor nu) thuiswerken. Ik kan niet al te veel thuis doen dus moet maar zien wat ik kan doen.
Voor de rest gaan we verspreid werken, andere collega's komen wel naar werk.
Collega van mij heeft ook een zieke thuis zitten, echter wilt werk geen enkel risico nemen en verplicht haar nu ook tot eind maart thuis te werken.
Kijk zo kan het ook
Voor de rest gaan we verspreid werken, andere collega's komen wel naar werk.
Collega van mij heeft ook een zieke thuis zitten, echter wilt werk geen enkel risico nemen en verplicht haar nu ook tot eind maart thuis te werken.
Kijk zo kan het ook
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
Een beetje rare beslissing...VirinR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:44:
En je kan niet meer voorin instappen bij een bus.
[Afbeelding]
Ik snap dat je de chauffeur wilt veiligstellen, maar om dan alle passagiers zo dicht op elkaar zetten en te besmetten?
Hier voor de 3e dag op rij achter het net gevist met normaal brood kopen. (lees: geen bolletjes of glutenvrij)
De schappen met rijst en pasta waren ook leeg, maar mie dat houdbaar is tot 2023 stond er nog volop.
Kieskeurig hamsteren.
De schappen met rijst en pasta waren ook leeg, maar mie dat houdbaar is tot 2023 stond er nog volop.
Kieskeurig hamsteren.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Ook een soort van triage toch? Als de chauffeur ziek wordt kan de bus niet meer rijden. Dat heeft een grotere impact dan een paar mogelijk zieke passagiers.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Een beetje rare beslissing...
Ik snap dat je de chauffeur wilt veiligstellen, maar om dan alle passagiers zo dicht op elkaar zetten en te besmetten?
Gewoon paracetamolletje nemenArsenius schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:43:
Ik heb barstende koppijn van alle Corona gerelateerde dingen. Echt too much
Hoe dealen jullie psychisch met deze situatie?
oh wacht...

Zonder gekheid, proberen nieuws minder te volgen, minder vaak boodschappen doen zodat je geen hysterische meutes tegenkomt, en naar buiten op een rustige plek (bijv. natuur), leven gaat gewoon door merk je dan.
Er is een reden dat je al die stappen hebt. Zomaar een heel stuk overslaan geeft is niet verstandig en kan rare bij-effecten opleveren. Zoals daar al staat, meestal blijkt achteraf toch dat het een slechte keuze was.SinergyX schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Ergens toch goed nieuws, natuurlijk niet de meeste nette (ethische) weg, maar als ze hiermee een vaccin met maanden kunnen versnellen, denk ik dat je toch bijzonder veel problemen kan gaan voorkomen.
[removed]
Wel even wat mooi nieuws:
Is dat ergens op gebaseerd afgezien van mijn eigen gut-feeling? Nee, maar dat is het bij de meeste 'economen' ook niet, laat staan bij alle doemdenkers.
Er zullen de komende tijd nog wel wat pieken en dalen op gaan treden. Maar als ik zelf even econoom mag spelen; ik denk dat zo rond de zomer de economie juist een flinke boost gaat krijgen als de angst voorbij is en mensen een hoop van het bespaarde geld dan uit gaan geven. Ik verwacht dat het druk gaat worden op de Nederlandse terassen.Na een van de slechtste beursdagen in zijn geschiedenis, staat de AEX vrijdagmiddag overwegend in het groen. Rond 14.00 uur stond de AEX op ruim 461 punten, een plus van 6,7 procent.
Is dat ergens op gebaseerd afgezien van mijn eigen gut-feeling? Nee, maar dat is het bij de meeste 'economen' ook niet, laat staan bij alle doemdenkers.
Af en toe een 24h ban regelen.Arsenius schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:43:
Ik heb barstende koppijn van alle Corona gerelateerde dingen. Echt too much
Hoe dealen jullie psychisch met deze situatie?
Maar serieus, af en toe nieuws vermijden werkt echt heel goed om zaken te relativeren.
Ook hier geldt, drie zieke passagiers en de bus kan nog onderweg.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Zieke buschauffeur en hij rijdt niet. Ergens snap ik die wel.
@SinergyX @bvbal79 @Verwijderd Ja, flatten the curve, dat zal best wel enig effect sorteren, maar als die curve hoe dan ook je capaciteit ver overstijgt haalt dat uiteindelijk niet zo heel veel uit.
Daarnaast; als het klopt dat de verspreiding al in november gestart is, lijkt die curve al een tijdje flat geweest.
Tis alleen de eerste rij , foto is beetje in perspectiefVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:46:
[...]
Dit is een daadwerkelijk persoon.loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Begon die zelf verklaarde huisarts/twitter ook al over, maar die man heeft tot nu toe altijd gelijk gehad. Denk dat de RIVM ook aan gecontroleerde info doet, dus elk getal dat ze roepen is een indicatie/trend. Fixeer je niet op absolute aantallen.
Onze zorgstichting is nauwverbonden met het ziekenhuis.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
verspreiding in Nederland al in November? of bedoel je ChinaMikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Ook hier geldt, drie zieke passagiers en de bus kan nog onderweg.
Zieke buschauffeur en hij rijdt niet. Ergens snap ik die wel.
@SinergyX @bvbal79 Ja, flatten the curve, dat zal best wel enig effect sorteren, maar als die curve hoe dan ook je capaciteit ver overstijgt haalt dat uiteindelijk niet zo heel veel uit.
Daarnaast; als het klopt dat de verspreiding al in november gestart is, lijkt die curve al een tijdje flat geweest.
Nee, Italië zag ik vanmorgen hier in dit topic langs komen met bronvermelding...bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:50:
[...]
verspreiding in Nederland al in November? of bedoel je China
Het lijkt erg sterk te zijn dat zo’n besmettelijk virus zich eerst even twee maanden koest houdt en dan eens begint met verspreiden.voske schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:33:
Ik had het hier nog niet voorbij zien komen maat een paar dagen terug berichtte een Italiaanse krant dat uit onderzoek bleek dat het coronavirus al sinds november 2019 in Italië aanwezig is. Ongecorrigeerde Deepl-vertaling van een deel van een interview met professor Gismondo:
[...]
Het eerste bekende Chinese geval dateert van half november aldus een artikel van de South Chinese Morning Post van vandaag:
[...]
@bloodlynx de focus ligt gewoon niet op testen. Ze weten wat er aan gaat komen, de verspreiding voldoet nog aan de modellen, dus in die zin; andere prioriteiten.
[ Voor 73% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 15:54 ]
Wij moesten vanmorgen onze dochter van school halen omdat ze moest hoesten... mijn vrouw en ik zijn beide aan het werk, dus mijn ouders hebben haar opgehaald. dus nu zit ze bij de kwetsbare doelgroep thuis
Mocht het corona zijn dan verspreid het nu alleen maar meer. Had ze beter op school kunnen blijven

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat ik me afvraag is waarom er nog niet een drive through testing locatie is zoals in andere landen. (o.a. Duitsland en België doen het) In Korea hebben ze hiermee enorm veel mensen in korte tijd kunnen testen. Ik snap dat het gewoon enorm veel tijd en personeel kost om op locatie of zelfs bij de mensen thuis de monsters af te nemen. Maar als je ziet dat ze afgelopen weekend wel in verschillende ziekenhuizen in grote steekproef hebben kunnen doen lijkt het mij dat er wel voldoende testkits zijn. Zeker omdat er verschillende labs aan het opschalen zijn het het RIVM al aangaf dat een groot deel van de test al geen tweede bevestiging meer nodig had.
De VS zal nog wel even flink dalen.Hydra schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:48:
Wel even wat mooi nieuws:
[...]
Er zullen de komende tijd nog wel wat pieken en dalen op gaan treden. Maar als ik zelf even econoom mag spelen; ik denk dat zo rond de zomer de economie juist een flinke boost gaat krijgen als de angst voorbij is en mensen een hoop van het bespaarde geld dan uit gaan geven. Ik verwacht dat het druk gaat worden op de Nederlandse terassen.
Of gewoon je verantwoordelijkheid nemen als ouder, en 1 van de 2 blijft gewoon thuis bij dit soort klachten van je kinderen.......Chaoss schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:
Wij moesten vanmorgen onze dochter van school halen omdat ze moest hoesten... mijn vrouw en ik zijn beide aan het werk, dus mijn ouders hebben haar opgehaald. dus nu zit ze bij de kwetsbare doelgroep thuisMocht het corona zijn dan verspreid het nu alleen maar meer. Had ze beter op school kunnen blijven
Dit, geen idee. Leek mij inderdaad ook een ideale oplossing, wel even wat werk om op te zetten maar heel snel veel mensen.bloodlynx schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:
Wat ik me afvraag is waarom er nog niet een drive through testing locatie is zoals in andere landen. (o.a. Duitsland en België doen het) In Korea hebben ze hiermee enorm veel mensen in korte tijd kunnen testen. Ik snap dat het gewoon enorm veel tijd en personeel kost om op locatie of zelfs bij de mensen thuis de monsters af te nemen. Maar als je ziet dat ze afgelopen weekend wel in verschillende ziekenhuizen in grote steekproef hebben kunnen doen lijkt het mij dat er wel voldoende testkits zijn. Zeker omdat er verschillende labs aan het opschalen zijn het het RIVM al aangaf dat een groot deel van de test al geen tweede bevestiging meer nodig had.
vanmorgen was er nog niets aan de hand... dus voordat je oordeeltScorpio861 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Of gewoon je verantwoordelijkheid nemen als ouder, en 1 van de 2 blijft gewoon thuis bij dit soort klachten van je kinderen.......
(niet dat er nu wel wat aan de hand is).
En je loopt toch achter de feiten aan. als zij het heeft, dan is de kans groot dat wij het als ouders ook al hebben en dan hebben we onze complete omgeving ook al aangestoken. We reageren nu wanneer mensen symptomen krijgen, op dat moment loop je al dagen/weken met dat virus rond...
[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 13-03-2020 15:55 ]
Nee. Ouders blijven in de eerste plaats verantwoordelijk, werk of niet. Calamiteitenverlof, snipperen, thuiswerken, je bedenkt maar wat. Beter dan tussen andere kinderen en zeker beter dan tussen ouderen, behalve wanneer het van je eigen vakantie-uren af gaat zekerChaoss schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:
Wij moesten vanmorgen onze dochter van school halen omdat ze moest hoesten... mijn vrouw en ik zijn beide aan het werk, dus mijn ouders hebben haar opgehaald. dus nu zit ze bij de kwetsbare doelgroep thuisMocht het corona zijn dan verspreid het nu alleen maar meer. Had ze beter op school kunnen blijven
Onbegrijpelijk. De Nederlandse overheid lijkt niet ahead of de curve te willen komen. Komen ze nu met een vlieg verbod notabene ook naar China maar niet naar Spanje. Zo’n vlieg verbod heeft totaal geen zin meer nu want ook het virus is al volledig operationeel in Nederland.
Neem nu de maatregelen. Daar heb je in the end echt veel meer aan dan nu wachten tot het onvermijdelijke.
Neem nu de maatregelen. Daar heb je in the end echt veel meer aan dan nu wachten tot het onvermijdelijke.
Op de man laten we achterwegeChaoss schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:
Had gewoon je werkgever gebeld en uitgelegd dat je naar huis moet.
Niemand is onmisbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 13-03-2020 16:46 ]
Niet als aanval bedoelt, maar dan had jij of je vrouw toch alsnog je kind kunnen ophalen?
Bewust zijn van de mogelijke risico's en alsnog voor werk kiezen, ik blijf het bijzonder vinden.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
De lastigheid is dat het schrappen van deze vluchten ook als bijvangst heeft dat de goederen niet meer heen en weer kunnen. Ben daarmee wel benieuwd hoe we de medische hulpmiddelen uit China gaan krijgen.giantgiantus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:54:
Onbegrijpelijk. De Nederlandse overheid lijkt niet ahead of de curve te willen komen. Komen ze nu met een vlieg verbod notabene ook naar China maar niet naar Spanje. Zo’n vlieg verbod heeft totaal geen zin meer nu want ook het virus is al volledig operationeel in Nederland.
Dus ze ging hoesten op school. Had er thuis nog geen last van?Chaoss schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:
Wat had je dan gedaan als ze thuis al had gehoest...
De school doet gewoon wat er gevraagd wordt, als ze van een tafel was gevallen en ze had een gat in haar hoofd was je ook toch gegaan?
Dit is niet persoonlijk, maar ik probeer maar te belichten dat maatregelen getroffen worden voor iets met eventueel ernstige gevolgen waarvan groot deel van de bevolking niks uiteindelijk zal merken.
Kan me zo voorstellen dat vrachtvluchten hier niet onder vallen.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:56:
[...]
De lastigheid is dat het schrappen van deze vluchten ook als bijvangst heeft dat de goederen niet meer heen en weer kunnen. Ben daarmee wel benieuwd hoe we de medische hulpmiddelen uit China gaan krijgen.
Om 16.15 weer een persconferentie van Rutte:
Via https://nos.nl/liveblog/2...-nieuwe-besmettingen.htmlRond 16.15 uur geeft premier Rutte zijn wekelijkse persconferentie. Die is live te volgen op nos.nl, NPO1, Radio 1, NPO Nieuws, Facebook en YouTube.
[ Voor 19% gewijzigd door vinom op 13-03-2020 16:00 ]
Er gaat heel veel vracht ook mee met reguliere vluchten.Arwintju schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:58:
[...]
Kan me zo voorstellen dat vrachtvluchten hier niet onder vallen.
Het is prima mogelijk om een dergelijk vliegverbod alleen te laten gelden voor passagiersvluchten en om vrachtvluchten gewoon toe te laten.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:56:
[...]
De lastigheid is dat het schrappen van deze vluchten ook als bijvangst heeft dat de goederen niet meer heen en weer kunnen. Ben daarmee wel benieuwd hoe we de medische hulpmiddelen uit China gaan krijgen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Bensimpel
Positieve meneer
Precies, vrachtvluchten naar de US gaan ook nog gewoon door.Arwintju schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:58:
[...]
Kan me zo voorstellen dat vrachtvluchten hier niet onder vallen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Via nos.nlRond 16.15 uur geeft premier Rutte zijn wekelijkse dagelijkse persconferentie. Die is live te volgen op nos.nl, NPO1, Radio 1, NPO Nieuws, Facebook en YouTube.
In die long read die hier eerder is gepost zie je ook duidelijk dat één dag eerder drastische maatregelen het aantal besmettingen met 40% kan schelen. Wij hebben al 800 besmettingen, nog geen drastische maatregelen.
In Bulgarije bijvoorbeeld zijn nu 23 besmettingen, en men zegt: We gaan doen wat China doet, want zij hebben het onder controle gekregen. Direct gaat alles dicht, scholen, bioscopen, restaurants, winkels, sportclubs, enz. Alleen supermarkten en apotheken blijven open.
Ik denk dat er echt een groot verschil zit in de mentaliteit van het betreffende land, en dan vooral de mate van kapitalistische insteek (gezondheid is belangrijk, maar als we geld kunnen verdienen moeten we dat gewoon zo lang mogelijk blijven doen).
Ik ben erg benieuwd hoe we over 1 of 2 jaar kunnen terugkijken en zo per land precies de gebeurtenissen, acties en de uiteindelijke consequenties kunnen zien.
In Bulgarije bijvoorbeeld zijn nu 23 besmettingen, en men zegt: We gaan doen wat China doet, want zij hebben het onder controle gekregen. Direct gaat alles dicht, scholen, bioscopen, restaurants, winkels, sportclubs, enz. Alleen supermarkten en apotheken blijven open.
Ik denk dat er echt een groot verschil zit in de mentaliteit van het betreffende land, en dan vooral de mate van kapitalistische insteek (gezondheid is belangrijk, maar als we geld kunnen verdienen moeten we dat gewoon zo lang mogelijk blijven doen).
Ik ben erg benieuwd hoe we over 1 of 2 jaar kunnen terugkijken en zo per land precies de gebeurtenissen, acties en de uiteindelijke consequenties kunnen zien.
Columniste zegt in grote lijnen verstandige dingen. Als de crisis over is, is ben ik alleen bang dat het al snel weer "cash is king" is.
Achteruitstrevend het virus voorbij
Achteruitstrevend het virus voorbij
De minister-president noemde mijn vakgebied, ’de congressensector’, zelfs nog. Dat is fijn. Maar de wereld stort niet in als wij dagvoorzitters en keynote speakers ons werk niet kunnen doen. Deze grootste gezondheidscrisis van de moderne tijd is een goede stresstest voor de manier waarop wij onze economie de laatste decennia hebben ingericht. Globalisering, just in time, flexwerkers zonder vangnet, alles zal tegen het licht gehouden worden als het virusvuur gedoofd is.
Corona blijkt impactvoller dan het klimaatalarmisme: het besef dat we achteruitstrevend moeten innoveren, daalt in. Onze onstilbare drang naar vooruitgang bracht veel goeds, maar maakte ook veel kapot. De menselijke maat werd met huid en haar opgevreten door grootschaligheid, onder het mom van efficiency. Als binnen een week alle bedden op de intensive care vol liggen en blijkt wat het betekent als vrijwel alle grondstoffen voor onze medicijnen uit één land komen, zullen we eindelijk eens leren dat efficiency niet de belangrijkste norm is bij het inrichten van een samenleving.
....
[ Voor 68% gewijzigd door Help!!!! op 13-03-2020 16:04 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Gaat de aankomende persco over de stand van zaken? Of wat kan ik verwachten van deze 'wekelijkse persconferentie van de premier'?
Gewoon zelfde als Noorwegend doen, die notabene in de EER (met associatie verdrag) of hoe dat ook mag heten zitten, dus met Schengen.giantgiantus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:54:
Hadden ze natuurlijk al 2 maanden geleden moeten doen.
EDIT: had de *EU* al 2 maanden geleden moeten doen. Ik snap nu trouwens wel de voordelen van de EU, of beter gezegd wat je er niet aan hebt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bensimpel
Positieve meneer
Misschien aanvullende maatregelen.change1001 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:00:
Gaat de aankomende persco over de stand van zaken? Of wat kan ik verwachten van de 'wekelijkse persconferentie van de premier'?
😆 - Denk ook eens om ;)
Het lijkt me dat het coronavirus een groot onderdeel is van de wekelijkse persconferentie. Maar zoals dat van gisteren verwacht ik het zelf niet echt. Zoals Pascalito zegt, mogelijk aanvullende maatregelen.change1001 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:00:
Gaat de aankomende persco over de stand van zaken? Of wat kan ik verwachten van de 'wekelijkse persconferentie van de premier'?
[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 13-03-2020 16:02 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Daar heb je opzich wel een punt ja. Alhoewel ik 90% behoorlijk veel vind dus vraag me af waar je dat vandaan haalt en of dat klopt. Vraag me daarnaast af hoeveel er nog per schip binnenkomt nu i.v.m. corona vrije periodes.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:00:
@Rannasha @Arwintju 90% van de vracht zit in de buik van passagiersvliegtuigen. Sterker nog, er zijn heel erg weinig cargo only vliegtuigen. Maar zou inderdaad een optie kunnen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Arwintju op 13-03-2020 16:03 ]
Nederlandse nuchterheid, in deze situatie niet echt een positief iets. Ze reageren reactief en niet proactief, dan loop je dus altijd achter de feiten aan. Niet echt de aanpak die nodig is voor een pandemie.giantgiantus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:54:

Ik moest wel gniffelen om de maatregelen op mijn werk. iedereen moet in principe gewoon doorwerken. Niet thuis werken en dat soort zaken. Maar evenementen, bijeenkomsten en vergaderingen die niet direct noodzakelijk zijn komen te vervallen. En de bedrijfskantine gaat dicht... maar goed iedereen zit nog steeds op hetzelfde kantoor bij elkaar. Dan snap je het echt niet, haha.
Wellicht scholen, nu de week om is en iedereen weekeind regeltijd te geven
Enerzijds misschien niet, anderzijds zal het toch ook afhangen van de input "uit het veld". De IC's, ziekenhuizen, GGD's en ook de reactie van het publiek op de maatregelen van gisteren etc etc.RobinNL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:01:
[...]
Het lijkt me dat het coronavirus een groot onderdeel is van de wekelijkse persconferentie. Maar zoals dat van gisteren verwacht ik het zelf niet echt.
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 13-03-2020 16:04 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Maar dat land loopt natuurlijk weer achter op Nederland. Waar hier nog geredeneerd kon worden, wat China deed hielp, maar onze maatregelen hebben een gelijk effect, kan een land als Bulgarije nu zeggen, we weten wat werkt, en ook wat niet werkt.Divak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:00:
In die long read die hier eerder is gepost zie je ook duidelijk dat één dag eerder drastische maatregelen het aantal besmettingen met 40% kan schelen. Wij hebben al 800 besmettingen, nog geen drastische maatregelen.
(En eigenlijk is het zelfs te vroeg voor beide conclusies, als je naar Zuid-Korea krijgt werd het daar ook eerst erger om toch vrij snel onder controle te krijgen, waarom zou dat in NL niet gebeuren?. Er lijken nog veel factoren te zijn (besmettelijkheid, aantal verborgen besmettingen), buiten menselijk ingrepen, waar weinig zicht op is en die kunnen verklaren waarom landen/regios niet afstevenen op 50% bevolking ziek, 2% op IC wat uit het WHO rapport zou volgen (Wat niet wil zeggen dat ik met de kennis van nu niet meer begrip heb voor landen al Bulgaarse maatregelen dan de Nederlandse))
[ Voor 21% gewijzigd door Norjee op 13-03-2020 16:12 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Europa lijkt ook erg weinig te doen, kan men niet extra medisch personeel naar landen die dit nodig hebben sturen?
Schengenzone sluiten?
Schengenzone sluiten?
😆 - Denk ook eens om ;)
Lach er maar om , het is in en in triest dat economisch belang boven het gezondheidsbelang wordt gesteld.Goelan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:02:
Ik moest wel gniffelen om de maatregelen op mijn werk. iedereen moet in principe gewoon doorwerken. Niet thuis werken en dat soort zaken. Maar evenementen, bijeenkomsten en vergaderingen die niet direct noodzakelijk zijn komen te vervallen. En de bedrijfskantine gaat dicht... maar goed iedereen zit nog steeds op hetzelfde kantoor bij elkaar. Dan snap je het echt niet, haha.
Ik denk dat ze zorg wel langs gaat komen in de persconferentie. Misschien scholen ook dicht.Help!!!! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Enerzijds misschien niet, anderzijds zal het toch ook afhangen van de input "uit het veld". De IC's, ziekenhuizen, GGD's etc etc.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Over welk extra medisch personeel heb je het? Waar is dat dan nu nog "over "?Bensimpel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:03:
Europa lijkt ook erg weinig te doen, kan men niet extra medisch personeel naar landen die dit nodig hebben sturen?
Schengenzone sluiten?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik las net een update van de chief hier in Kreis Heinsberg. De komende tijd worden er nog 2 extra test centra geopend en willen ze alle mensen die eerder positief getest zijn op Corona nu nogmaals testen om te kijken of ze nog besmet zijn en zo de cijfers correct houden....
Hebben we ook gedaan... door mijn ouders in te schakelen.bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:57:
[...]
Dus ze ging hoesten op school. Had er thuis nog geen last van?
Wat had je dan gedaan als ze thuis al had gehoest...
De school doet gewoon wat er gevraagd wordt, als ze van een tafel was gevallen en ze had een gat in haar hoofd was je ook toch gegaan?
Dit is niet persoonlijk, maar ik probeer maar te belichten dat maatregelen getroffen worden voor iets met eventueel ernstige gevolgen waarvan groot deel van de bevolking niks uiteindelijk zal merken.
Mijn vrouw had pas na een uur op school kunnen zijn, mijn ouders na 30min.
En onze klanten doelgroep bestaat voor een groot gedeelte uit zorg gerelateerde bedrijven waar het nu alle hens aan dek is.
punt is vooral dat we achter de feiten aanlopen, we gaan iemand naar huis sturen als diegene hoest, zinloos. had dan de scholen dicht gedaan. Hier voorkom je helemaal niets mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 13-03-2020 16:09 ]
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar wat moet ik er dan aan doen. Ik zal je niet verder vertellen dat we landelijk operationeel zijn, dat onze monteurs door het hele land komen en vervolgens weer terug op het hoofdkantoor.Scorpio861 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Lach er maar om , het is in en in triest dat economisch belang boven het gezondheidsbelang wordt gesteld.
Ik kan er niet bij. Maar gniffel dus wel
De VS heeft een president die tot voor kort Corona een linkse hoax noemde, het daarna liet regelen door "Pray the Gay Away"-Pence, en nu liegt over wat gedekt wordt door verzekeraars, en nu Medicaid voor zieke mensen blokkeert. Dus tja, you get what you vote for.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:51:
De VS zal nog wel even flink dalen.
Die in het kastje links; die had je over 't hoofd gezien. Gewoon een nieuw pak opentrekken.janvanduschoten schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:04:
Over welk extra medisch personeel heb je het?
[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 13-03-2020 16:07 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Ierland bijvoorbeeld.janvanduschoten schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Over welk extra medisch personeel heb je het? Waar is dat dan nu nog "over "?
😆 - Denk ook eens om ;)
Gisteren toevallig even op zitten zoeken.Arwintju schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Daar heb je opzich wel een punt ja. Alhoewel ik 90% behoorlijk veel vind dus vraag me af waar je dat vandaan haalt en of dat klopt. Vraag me daarnaast af hoeveel er nog per schip binnenkomt nu i.v.m. corona vrije periodes.
Vond deze thread:
https://aviation.stackexc...bally-are-freight-flights
Gaat over de VS, maar daar zou 7% van de vluchten cargo only zijn. Zal her en der nog wel wat tussen te krijgen zijn, maar ik dacht op voorhand dat het eerder 50/50 zou zijn.
Vrachtschepen zullen idd wel lekker door hobbelen. En een veel groter aandeel in het vrachtvervoer hebben.
/Off topic...
Het is continue een kwestie van balans zoeken, als de economie instort omdat we minimaal 2-4 weken allemaal in huis zitten, is de daaruit voortkomende gezondheidsschade ook enorm. Maar door niets doen heb je 't zelfde effect, omdat de maatschappij instort door ziekte, dus de economie vervolgens ook;Scorpio861 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:04:
[...]Lach er maar om , het is in en in triest dat economisch belang boven het gezondheidsbelang wordt gesteld.
Maar ze lijken te bang de economie te schaden
Je ziet steeds meer berichten verschijnen van scholen die zelf bepalen dat ze dicht gaan.. ik heb zo'n vermoeden dat dit sneller zal gaan dan een besluit vanuit de overheid.
Controles aan Duitse grens: https://www.1limburg.nl/c...grens-vanwege-coronavirus
[ Voor 16% gewijzigd door Ainnir op 13-03-2020 16:09 ]
Ik denk ook aan een sneeuwbal effect.shoombak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:08:
Je ziet steeds meer berichten verschijnen van scholen die zelf bepalen dat ze dicht gaan.. ik heb zo'n vermoeden dat dit sneller zal gaan dan een besluit vanuit de overheid.
www.google.nl
Wat ook helpt is af en toe hard lachen: zit in een appgroep met mensen die een reëel risico lopen en daar komen voor de meesten hier wel bekende harde grappen voorbij.shoombak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:48:
Af en toe een 24h ban regelen.
Maar serieus, af en toe nieuws vermijden werkt echt heel goed om zaken te relativeren.
Zal niets plaatsen want voor het weet ga ik hier ook 24u in quarantaine...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Interessant nieuws:
https://www.srf.ch/news/w...tet-das-gesundheitssystem
Ze (Roche) beweren met hun test:
Auf unserem System mit dem grössten Durchsatz können wir innerhalb von 24 Stunden mehr als viertausend Tests durchführen.
Uiteraard speelt er een economisch motief mee. Maar toch.
En testresultaat binnen 3,5 uur!
Wie genau funktioniert der Test?
Der Patient macht einen Abstrich, in der Regel im Rachenraum. Dann wird die Probe aufbereitet, kommt in dieses System, und dreieinhalb Stunden später ist das Resultat da.
Auf unserem System mit dem grössten Durchsatz können wir innerhalb von 24 Stunden mehr als viertausend Tests durchführen.
Der Patient macht einen Abstrich, in der Regel im Rachenraum. Dann wird die Probe aufbereitet, kommt in dieses System, und dreieinhalb Stunden später ist das Resultat da.
[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 13-03-2020 16:13 ]
Dat is natuurlijk juist de reden waarom al die test-stappen bestaan, maar het is niet regelmatig dat we tegen een virus aanlopen van zo'n enorme schaal, dat je daar juist van de basisprincipes moet afstappen. Het is ook niet het virus zelf meer, maar de 'totale chaos' die langzaam ontstaat door dit geheel (het schap met paracetamol leegplunderen gaat je echt niet helpen bij een corona besmetting).redwing schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Er is een reden dat je al die stappen hebt. Zomaar een heel stuk overslaan geeft is niet verstandig en kan rare bij-effecten opleveren. Zoals daar al staat, meestal blijkt achteraf toch dat het een slechte keuze was.
Ik zeg ook niet dat je dusdanig moet snijden in de regels, maar als er vorig maand nog gezegd wordt dat het zeker 18 maanden gaat duren voor er een vaccin is, de schaal die nu al speelt (niet qua dodenaantal, maar qua chaos), kan bijna elke dag dat je van die 18 maanden kan afschaven al een verschil zijn, juist omdat dit virus veel eigenschappen deelt met het SARS virus (MERS is nooit een vaccine voor zover ik weet voor gemaakt).
Ik zie zelf meer problemen met de algehele paniek die heerst, dan daadwerkelijk zware gevolgen te krijgen van besmetting.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op mijn school is 30% van de leerlingen afwezig. En steeds meer docenten komen ook niet. Gelderland zuid, dus niet echt in de haard.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
De school van mijn tante heeft besloten 4 weken dicht te gaan.
Benieuwd hoe de overheid gaat reageren als meer volgen.
Ik snap het ook wel, maar de scholen houden zich gewoon aan de opgelegde maatregelen. Besef wel dat wanneer de school sluit, één van beiden ook thuis zal moeten blijven of dat je ook opvang zult moeten regelen.Chaoss schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:05:
[...]
Hebben we ook gedaan... door mijn ouders in te schakelen.
Mijn vrouw had pas na een uur op school kunnen zijn, mijn ouders na 30min.
En onze klanten doelgroep bestaat voor een groot gedeelte uit zorg gerelateerde bedrijven waar het nu alle hens aan dek is.
punt is vooral dat we achter de feiten aanlopen, we gaan iemand naar huis sturen als diegene hoest, zinloos. had dan de scholen dicht gedaan. Hier voorkom je helemaal niets mee.
Overigens postte ik vanmiddag al een bericht over onze MBO instelling en vlak daarna kregen wij het nieuws dat we tenminste volgende week dicht zijn voor les activiteiten. Maandagochtend worden wij gebriefd m.b.t. afstandsonderwijs dat we gaan verzorgen.
Ik lees steeds meer berichten van scholen die dicht gaan. Onze studenten kunnen prima alleen thuis blijven als dat nodig is, want wij zijn een MBO instelling. Dat is anders binnen het PO en VO.
Je bedoelt dichtbevolkt? Hong Kong wonen meer mensen per vierkant KM2 dan Nederland. 6500km2 tegen 421km2. Terwijl ze ong. 129 besmettingen hebben. Hong Kong heeft 7,39 miljoen inwoners en zitten al veel langer met het corona probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Grappig dat je Noorwegen noemt want die lijken het slechter te doen als je die grafiek aanhoudt.
Een echt dunbevolkt land als Singapore of Hong Kong doet het dan weer beter, als je naar percentuele besmettingen kijkt. Dus dat is appels met peren vergelijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Monkeydancer op 13-03-2020 16:17 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Hoe had Italië dan moeten reageren? Of Spanje? Of China? Of Zuid-Korea?SinergyX schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Dat is natuurlijk juist de reden waarom al die test-stappen bestaan, maar het is niet regelmatig dat we tegen een virus aanlopen van zo'n enorme schaal, dat je daar juist van de basisprincipes moet afstappen. Het is ook niet het virus zelf meer, maar de 'totale chaos' die langzaam ontstaat door dit geheel (het schap met paracetamol leegplunderen gaat je echt niet helpen bij een corona besmetting).
Ik zeg ook niet dat je dusdanig moet snijden in de regels, maar als er vorig maand nog gezegd wordt dat het zeker 18 maanden gaat duren voor er een vaccin is, de schaal die nu al speelt (niet qua dodenaantal, maar qua chaos), kan bijna elke dag dat je van die 18 maanden kan afschaven al een verschil zijn, juist omdat dit virus veel eigenschappen deelt met het SARS virus (MERS is nooit een vaccine voor zover ik weet voor gemaakt).
Ik zie zelf meer problemen met de algehele paniek die heerst, dan daadwerkelijk zware gevolgen te krijgen van besmetting.
Ik vindt paniek ook een slechte raadgever, maar dat ontstaat vanuit de overlevingsdrang en onzekerheden. Dus hoe had jij het dan gezien? Onder de radar houden had niet gelukt, sinds de IC's vollopen.
Wat ik niet snap is waarom alle scholen over een kam worden geschoren.
Middelbare scholen kan je prima sluiten zonder dat ouders moeten stoppen met werken (dat zijn kinderen van 12 en ouder, die kunnen prima voor zichzelf zorgen).
Dan laat je de basisscholen open, maar beperk je de economische schade wel.
Maar blijkbaar moet het om een of andere reden of/of zijn ipv en/en.
Middelbare scholen kan je prima sluiten zonder dat ouders moeten stoppen met werken (dat zijn kinderen van 12 en ouder, die kunnen prima voor zichzelf zorgen).
Dan laat je de basisscholen open, maar beperk je de economische schade wel.
Maar blijkbaar moet het om een of andere reden of/of zijn ipv en/en.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik vind het niet meer dan logisch.champion16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:13:
De school van mijn tante heeft besloten 4 weken dicht te gaan.
Ik wil wel voorstellen (Leest U mee meneer Rutte
Is even een aanpassing maar we moeten dit met z'n allen doen. Ieder moet zijn/haar steentje bijdragen.
www.google.nl
Gaat hier om een school met leerlingen die een of meer lichamelijke aandoeningen hebben. Dus heel logisch dat ze in dit geval het heft in eigen handen nemen.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Ik vind het niet meer dan logisch.
Ik wil wel voorstellen (Leest U mee meneer Rutte?) Om de meivakantie op papier naar voren te halen om niet al te veel tijd te verliezen voor de studenten en scholieren. Dus de komende weken (iig t/m 31 maart voor zover nu bekend) de scholen dicht en met de meivakantie gewoon lesgeven.
Is even een aanpassing maar we moeten dit met z'n allen doen. Ieder moet zijn/haar steentje bijdragen.
Inderdaad, meer scholen gaan dicht: https://nos.nl/artikel/23...are-scholen-en-mbo-s.html
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het zou me niks verbazen als hij dan half Nederland over zich heen krijgt, want de geplande vakantie kan dan ineens niet meer doorgaan.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Ik wil wel voorstellen (Leest U mee meneer Rutte?) Om de meivakantie op papier naar voren te halen om niet al te veel tijd te verliezen voor de studenten en scholieren. Dus de komende weken (iig t/m 31 maart voor zover nu bekend) de scholen dicht en met de meivakantie gewoon lesgeven.
Lijkt me een redelijk makkelijk te realiseren maatregel, al die geplande vakanties in de meivakantie kunnen toch niet doorgaan zo.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:15:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Vond het ook een terechte vraag gisteren in het debat; of er ook aan het speciaal onderwijs is gedacht.champion16 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:17:
[...]
Gaat hier om een school met leerlingen die een of meer lichamelijke aandoeningen hebben. Dus heel logisch dat ze in dit geval het heft in eigen handen nemen.
Net te horen gekregen dat aan ondersteunende diensten gevraagd wordt om bij te springen in de zorg.
Drie van onze verpleeghuizen zijn ondertussen besmet.
Drie van onze verpleeghuizen zijn ondertussen besmet.
Dat soort bedrijven schakelt heel snel, wij hadden 2 weken geleden ook al een nieuwe methode voor onderzoek naar corona ontwikkelt.ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:11:
Interessant nieuws:
Ik snap het voorstel, maar wat zou je dan willen doen met bijvoorbeeld mijn geboekte vakantie? Betaalt de school die dan terug? De overheid? De reisorganisatie niet waarschijnlijk. Onderwijzend personeel kan natuurlijk alleen een vakantie boeken in een schoolvakantie, dus héél veel docenten hebben natuurlijk ook in mei/zomer al lang en breed een vakantie gepland staan. Die kan niet zomaar worden verschoven, want buiten de vakantie om heb je (logischerwijs) 0 vrije dagen.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Maar ook met die verwerkingscapaciteit en snelle response?Henkie_NtA schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Dat soort bedrijven schakelt heel snel, wij hadden 2 weken geleden ook al een nieuwe methode voor onderzoek naar corona ontwikkelt.
Dat geldt logischerwijs ook voor alle ouders die enkel in de schoolvakanties op vakantie kunnen vanwege de leerplichtremzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Onderwijzend personeel kan natuurlijk alleen een vakantie boeken in een schoolvakantie, dus héél veel docenten hebben natuurlijk ook in mei/zomer al lang en breed een vakantie gepland staan. Die kan niet zomaar worden verschoven, want buiten de vakantie om heb je (logischerwijs) 0 vrije dagen.
www.google.nl
Met de verwachting dat de piek van het virus pas over 10/12 weken is zou ik vooralsnog weinig illusies hebben van allerlei geplande vakanties op semi-korte termijn.remzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:19:
[...]
Ik snap het voorstel, maar wat zou je dan willen doen met bijvoorbeeld mijn geboekte vakantie? Betaalt de school die dan terug? De overheid? De reisorganisatie niet waarschijnlijk. Onderwijzend personeel kan natuurlijk alleen een vakantie boeken in een schoolvakantie, dus héél veel docenten hebben natuurlijk ook in mei/zomer al lang en breed een vakantie gepland staan. Die kan niet zomaar worden verschoven, want buiten de vakantie om heb je (logischerwijs) 0 vrije dagen.
Net een collega (die ondertussen weer weg is): Ik lees net dat de verwachting is dat ze in Italië op maandag of dinsdag over hun piek heen zijn.....
Kan iemand dit bevestigen of weerleggen? Zou natuurlijk goed nieuws zijn, maar ik zie het niet gebeuren.
Kan iemand dit bevestigen of weerleggen? Zou natuurlijk goed nieuws zijn, maar ik zie het niet gebeuren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.