Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
janvanduschoten schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Nu we het toch hebben over stellig dingen beweren en niet onderbouwen, ik mis de bron van de gequote teksten in je post. Ik ben wel benieuwd naar alle onjuistheden.
https://www.ad.nl/binnenl...us-hier-opduikt~aab5d822/Hoe groot is de kans dat het virus ons land treft? ,,Het is mogelijk dat het in Nederland opduikt’’, zegt RIVM-woordvoerder Harald Wychgel. ,,Maar het risico is heel klein.
https://twitter.com/rivm/status/1222434228513705984De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.
https://www.rtlnieuws.nl/...k-limburg-corona-covid-19Tijdens dit verblijf in Nederland was hij niet ziek en dus ook niet besmettelijk. Daarmee is de noodzaak voor verder contactonderzoek voor dit verblijf in Nederland komen te vervallen.
https://www.bd.nl/home/ca...len-coronavirus~a86ecbcc/Volgens Jaap van Dissel van het RIVM waren de twee besmettingsgevallen die in Tilburg carnaval hebben gevierd toen in ieder geval nog niet ziek. Dat is hoopvol omdat ze dus waarschijnlijk nog niet besmettelijk waren.
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoordenHoe weet je of je genezen bent van het nieuwe coronavirus (COVID-19)?
Als je je beter voelt en 24 uur geen gezondheidsklachten meer hebt gehad, ben je genezen.
https://debatgemist.tweed...t-coronavirus?start=14126Rutte (op basis van de informatie verstrekt door het Outbreak Management Team, onderdeel van RIVM): "We weten dat kinderen in de leeftijd tot 10 jaar en eigenlijk ook tot 20 jaar dat de kans op besmetting heel erg klein is."
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoordenKan het coronavirus zich via pakketjes of via geld verspreiden?
Coronavirussen verspreiden zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kunnen ze niet goed overleven. Zeker niet op karton, verpakkingsmateriaal of andere spullen. Andere coronavirussen verspreiden zich niet op deze manier en we hebben geen reden om aan te nemen dat dit voor dit nieuwe coronavirus (COVID-19) anders is.
Zie: Verwijderd in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"
https://twitter.com/rivm/status/1227185596566843392Iemand zonder klachten verspreidt het virus niet
Ten tijde van de publicatie van al deze uitlatingen, was er onvoldoende informatie om deze uitlatingen te onderbouwen en genoeg informatie om de uitlatingen zwaar in twijfel te trekken.
Vandaar dat de Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie deze brief de deur uit doet: NOS: Medische microbiologen: 'Informatie RIVM loopt achter en is incompleet'
Brief: https://www.docdroid.net/...aanpak-coronaviruspdf.pdf
Met wat ik hier vandaag in 5 minuten buitenshuis in het Gooi meemaakte begin ik die Chinezen en dat dichtlassen prima te begrijpen, voor mijn part zetten ze dit hele eigenwijze kakreservaat hier gewoon op slot met een samenscholingsverbod en een middag- en avondklok.Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
[...]
Wat is er met China? Men heeft daar huizen moeten dichtlassen omdat ze hun eigen bevolking niet vertrouwden bij het opvolgen van wat simpele richtlijnen (en terecht blijkbaar, want hier zijn ook wat fearmongers maar wat aan het roepen over wat de overheid wel of niet zou weten/zou moeten doen).
Dat is enorm rot. Ik heb een bedrijf met medewerkers die ik aan het werk moet zien te houden. Mijn (zakelijk) lot is momenteel verbonden aan corona. En daarom heeft Luuk Koelman mijn inziens gelijk: acteer op wat feitelijk is én gebeurt, in plaats van op wat goed verkoopt qua angst en sensatie. Hij stipt vooral de paniekerige en angstzaaiende sensatiezoek shit aan en dát ben ik met hem eens.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:40:
[...]
Zolang men blijft verwijzen naar de huidige cijfers en de projectie van groei niet meeneemt in hun analyse neem ik mensen niet meer serieus.
Ja, vandaag is het prima, maar het blijft niet bij vandaag, exponentiële groei is zo lastig niet. Dat wordt gewoon op de HAVO behandelt.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de economische gevolgen van een lockdown.
Maar nee, deze meneer vind het maar overdreven en is stoer want die "laat zich niet gek maken".
Vrienden van mij zitten al werkloos thuis omdat ze op oproepbasis werken.
Ja hopeloos. Het zorgt er alleen voor dat wat al enorm rot is, nóg meer (irrationele) impact gaat hebben.Razr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:41:
[...]
Goed en treffend artikel inderdaad. Helaas is dit wel de wereld waarin we leven en zal de massa dit niet lezen/inzien. Ik zit soms met een lach en een traan reacties te lezen onder een FB-bericht of een willekeurige nieuwssite met reactiemogelijkheid.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik doe dat altijd eigenlijkautje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:41:
[...]
Sommige mensen gebruiken ook het JIT concept voor het avondmaal, dus die gaan 's middags pasta halen wat ze 's avonds dan meteen klaarmaken.
Ook niet mijn manier van boodschappen doen, maar niet heel vreemd of zo.
Zodra ik op het werk de deur uitloop ga ik bedenken: "Wat ga ik vandaag eens maken?".
En dan ook vanuit het werk (op de fiets) naar de supermarkt om alleen dat te halen.
In het weekend ga ik meestal naar de supermarkt voor de 'grote' aankopen (o.a. toiletpapier/schoonmaakspul/aanbiedingen/drinken)
Wat doe jij buitenshuis?PalingDrone schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Met wat ik hier vandaag in 5 minuten buitenshuis in het Gooi meemaakte begin ik die Chinezen en dat dichtlassen prima te begrijpen, voor mijn part zetten ze dat hele eigenwijze kakreservaat hier gewoon op slot met een samenscholingsverbod en een middag- en avondklok.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Daarom is het besluit om scholen open te laten ook zo vreemd. In het artikel staat nota bene dat de arts het ook niet zo vreemd vindt omdat het beleid nu vooral de ouderen beschermt.R.van.M schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:42:
[...]
Precies het probleem met bagetelliseren. Degene die nu doodgaan zijn de ouderen omdat die zo zwak zijn dat ze zelfs met IC opname de longontstekingen niet overleven.
De relatief jongere mensen kunnen dit overleven d.m.v. kunstmatige beademing of het bloed verrijken met zuurstof. Het duurt echter enige tijd (weken) voordat ze weer op eigen kracht genoeg zuurstof kunnen opnemen. Op het moment dat er dus geen capaciteit is binnen de IC's zal het sterftecijfer in dit leeftijdscohort ook drastisch stijgen
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ja dat dus, brood gaat nu even een uitdaging worden maar als het moet maak ik dat wel zelf. En voor de rest kijk ik gewoon wat er nog wel te halen valt, dan vreet ik daar desnoods een paar weken van.Ryur schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Ik doe dat altijd eigenlijk
Zodra ik op het werk de deur uitloop ga ik bedenken: "Wat ga ik vandaag eens maken?".
En dan ook vanuit het werk (op de fiets) naar de supermarkt om alleen dat te halen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Denk je serieus dat er ook maar een regering is die dit soort vergaande economische beslissingen neemt gebaseerd op "angst en sensatiezoek"?NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Dat is enorm rot. Ik heb een bedrijf met medewerkers die ik aan het werk moet zien te houden. Mijn (zakelijk) lot is momenteel verbonden aan corona. En daarom heeft Luuk Koelman mijn inziens gelijk: acteer op wat feitelijk is én gebeurt, in plaats van op wat goed verkoopt qua angst en sensatie. Hij stipt vooral de paniekerige en angstzaaiende sensatiezoek shit aan en dát ben ik met hem eens.
Sure, als er een land was dat in totale lockdown zat en de rest is veel lakser, dan zou ik me afvragen of dat land niet overtrokken reageert. Maar hoe kun je naar de reactie van alle getroffen landen kijken en concluderen dat het overtrokken is? Denk je serieus dat die landen uit "angst" de economie op zijn gat leggen? Denk je serieus dat de overheid feiten heeft liggen dat het allemaal niks voorstelt, maar omdat men op facebook bang is gooien we het land dicht zodat ondernemingen zoals de jouwe failliet gaan?
Wat denk je zelf?
Vorige week was de consensus nog in Nederland dat alle maatregelen overdreven waren en toen nam de regering ook besluiten. Vast niet omdat Rutte in zijn torentje paniekerig zijn bureau zit te ontsmetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 14:49 ]
Ten eerste hebben talloze mensen het elk jaar over influenza, die vaccineren kinderen of proberen de fabeltjes daarover tegen te gaan. Maar inderdaad, een dodelijke ziekte waar een vaccin voor is heeft men het minder over dan een dodelijke ziekte waar geen vaccin voor is, Leuk voor 'm dat hij z'n lidmaatschap van de Nederlandse Vereniging van Journalisten heeft opgezegd, dat spaart ze het royeren van hem en alle idioten die zich op de borst kloppen door zo enorm niet mee te doen aan wat ze als overdreven paniek bestempelen.Ter vergelijking met het influenzavirus: alleen al in de VS stierven 180 kinderen aan de seizoensgriep van 2017/2018. Maar daar hoor je niemand over.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat ben ik zeker met je eens, de hulpbehoefte bij ouderen/zwakkeren gaat hoog zijn. Dat wordt zwaar voor de ziekenhuisen/IC etc. Maar dat neemt niet weg dat de media het erger maakt of laat lijken voor de meute. @NiGeLaToR zei eerder al hetzelfde.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Hoewel ik het in algemene zin wel eens ben met de toon van het artikel, mist wel de conclusie dat dit in de ziekenhuizen nog wel een vreselijke bende gaat worden.
Mis de balans een beetje.
Kibbeling en haring halen voor mijn vitamine D omdat de zon het hier laat afweten...
Met de huidige watervoorraad heb ik ook al geen behoefte aan regen
Dat ik niet reageer op je rant.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Vreemde bewering: Allemaal koppen die enkel bedoeld zijn om onrust te zaaien. Zo creëren media doelbewust de bange burger.NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:37:
Luuk Koelman schreef een treffend artikel over de rol van de media in de huidige paniek:
https://koelman.com/coronavirus-epidemie-of-mediademie/
(inb4 is al gepost, mea culpa)
Alsof de media expres onrust proberen te zaaien. Onrust is slechts een onbedoeld bijkomend verschijnsel lijkt me. Doelbewust de bange burger creeeren lijkt me grote flauwekul.
Daarnaast: om het coronavirus in te dammen zijn ingrijpende maatregelen nodig, dus het gaat hier om een nogal actueel fenomeen waarbij het helemaal niet vreemd is dat de media iedereen op de hoogte willen houden, hoewel de media dat ook doen om wat te zeggen te hebben.
In ieder geval voldoende aanleiding om na deze crisis het handelen (en algemeen functioneren) van het RIVM onafhankelijk te laten beoordelen.-ION- schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:46:
[...]
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...us-hier-opduikt~aab5d822/
[...]
https://twitter.com/rivm/status/1222434228513705984
[...]
https://www.rtlnieuws.nl/...k-limburg-corona-covid-19
[...]
https://www.bd.nl/home/ca...len-coronavirus~a86ecbcc/
[...]
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden
[...]
https://debatgemist.tweed...t-coronavirus?start=14126
[...]
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden
Zie: Verwijderd in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"
[...]
https://twitter.com/rivm/status/1227185596566843392
Ten tijde van de publicatie van al deze uitlatingen, was er onvoldoende informatie om deze uitlatingen te onderbouwen en genoeg informatie om de uitlatingen zwaar in twijfel te trekken.
Vandaar dat de Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie deze brief de deur uit doet: NOS: Medische microbiologen: 'Informatie RIVM loopt achter en is incompleet'
Brief: https://www.docdroid.net/...aanpak-coronaviruspdf.pdf
Verwijderd
Dan weet je zelf ook wel hoe de vork in de steel zit.
Hopelijk zijn de getroffen maatregelen efficient zodat je niet failliet hoeft te gaan.
Maar wat denk jij zelf dan? Denk je dat de overheid bezig is met mensen managen of met virus managen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Denk je serieus dat er ook maar een regering is die dit soort vergaande economische beslissingen neemt gebaseerd op "angst en sensatiezoek"?
Sure, als er een land was dat in totale lockdown zat en de rest is veel lakser, dan zou ik me afvragen of dat land niet overtrokken reageert. Maar hoe kun je naar de reactie van alle getroffen landen kijken en concluderen dat het overtrokken is? Denk je serieus dat die landen uit "angst" de economie op zijn gat leggen? Denk je serieus dat de overheid feiten heeft liggen dat het allemaal niks voorstelt, maar omdat men op facebook bang is gooien we het land dicht zodat ondernemingen zoals de jouwe failliet gaan?
Wat denk je zelf?
Vorige week was de consensus nog in Nederland dat alle maatregelen overdreven waren en toen nam de regering ook besluiten. Vast niet omdat Rutte in zijn torentje paniekerig zijn bureau zit te ontsmetten.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Tja, dan wordt je oordeel gekleurd natuurlijk, zoals een slachtoffer van een zwaar misdrijf de dader graag zou laten opknopen. Een begrijpelijke gedachte, maar daarom nog niet per se de juiste maatregel.Goelan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:50:
Toch bijzonder dat er hier mensen nog zo laconiek reageren. Het zou je vader/moeder/opa/oma maar zijn die één van de 10 mensen is die overlijd door het Corona virus... ook al zijn ze 80, hebben ze astma weetikveel.
Verwijderd
Ik snap niet wat je insinueert en ik heb al eerder aangegeven dat de overheid de economie aan het managen is. Dat is hun voornaamste zorg. Zulke grote economische maatregelen zou men niet nemen als die niet noodzakelijk waren voor de economie op de lange termijn.Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:51:
[...]
Maar wat denk jij zelf dan? Denk je dat de overheid bezig is met mensen managen of met virus managen?
En dat is nou net mijn punt, als het een griepje was zou men voor de economie kiezen. En toch kiest elk land voor iets anders.
Dat stond er niet. Houdbare melk is nogal iets anders dan gewoon melk en dat blief ik niet in m'n beslag.Salvatron schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:45:
houdbare melk blijft een half jaar goed...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Noem het maar belachelijk. Pleepapier wordt het nieuwe betaalmiddel in de snel naderende dystopie. Een brood voor een velletje. Met een voorraadje 3-laags ben je spekkoper.Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:33:
Omdat mensen belachelijke dingen doen in dit soort situaties, zoals met z'n allen supermarkten binnenrennen voor plee papier
Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:11:
[...]
10 oudere mensen met onderliggende gezondheidsproblemen... Dat zie ik niet zozeer als probleem. Ik zie de mens zelf als een probleem momenteel, niet zozeer het virus. Dat virus is enorm voorspelbaar, mijn emotionele, paniekerige medemens niet zozeer...
Als het geen fabeltje is dat ze allemaal al onderliggende problemen hebben, is dit slechts het topje van de ijsberg. Zowel in China als in Italië zijn er even goed veel gezonde jongere mensen die het loodje leggen. Het is (helaas!) zeker niet alleen zo dat alleen kwetsbare oudere mensen doodgaan. Ook gezonden jongere mensen. Ja, ouderen het meest, maar 'wij' zijn zeker niet gevrijwaard, ook niet als we fit en gezond zijn.Razr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:17:
Het aantal positief geteste mensen zijn nu dus mensen die ernstige symptomen vertonen en/of zeer ziek zijn. Dit basseer ik op de ervaringen van mensen die niet getest worden door GDD/arts ondanks dat ze toch "wat" symptomen hebben. En ook op het GGD/RIVM welke mensen thuis laat tenzij ernstige vorm van ziekte/symptomen.
Kunnen we dan nu ook met elkaar begrijpen dat het aantal geinfecteerden vanaf nu de ernstigere gevallen zijn en er waarschijnlijk veel en veel meer mensen milde klachten hebben? Dat drukt namelijk alle percentages in positieve zin (lager sterftecijfer ed).
Andere landen doen dit trouwens ook, minder testen. Het heeft ook geen nut meer om iedereen te testen nu het traceren onmogelijk is geworden. Laten we gewoon zelf nadenken en de zorg zich focussen op diegene die het echt nodig hebben.
Dat is allang bekend, maar veel mensen doen net alsof het niet voorkomt

Het is dubbel: je weet net zo goed als ik dat als je puur naar klikgedrag van mensen kijkt bepaalde termen en zinnen meer kliks genereert. Dat is hoe het internet de laatste decennia is gevormd en ook de wijze waarop nieuws wordt gebracht is vormgegeven.Salvatron schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Vreemde bewering: Allemaal koppen die enkel bedoeld zijn om onrust te zaaien. Zo creëren media doelbewust de bange burger.
Alsof de media expres onrust proberen te zaaien. Onrust is slechts een onbedoeld bijkomend verschijnsel lijkt me. Doelbewust de bange burger creeeren lijkt me grote flauwekul.
Daarnaast: om het coronavirus in te dammen zijn ingrijpende maatregelen nodig, dus het gaat hier om een nogal actueel fenomeen waarbij het helemaal niet vreemd is dat de media iedereen op de hoogte willen houden, hoewel de media dat ook doen om wat te zeggen te hebben.
Wat hij aan de kaak stelt is of de wijze waarop dit nu gebeurt louter bijdraagt aan de informatievoorziening of als doel heeft kliks te genereren. Ik merk dat velen m'n punt hierover verwarren met 'het wel serieus nemen' - dat is niet het punt, het punt is of je mensen informeert of bewust banger maakt dan nodig omdat je daar meer traffic genereert.
Ja, je voert geen discussie, je rant.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:51:
[...]
Dan weet je zelf ook wel hoe de vork in de steel zit.
Hopelijk zijn de getroffen maatregelen efficient zodat je niet failliet hoeft te gaan.
Geef eens een bron dan? Van die "veel gezonde jongere mensen" die zijn gestorven aan Corona?Saven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:54:
[...]
[...]
[...]
Als het geen fabeltje is dat ze allemaal al onderliggende problemen hebben, is dit slechts het topje van de ijsberg. Zowel in China als in Italië zijn er even goed veel gezonde jongere mensen die het loodje leggen. Het is (helaas!) zeker niet alleen zo dat alleen kwetsbare oudere mensen doodgaan. Ook gezonden jongere mensen. Ja, ouderen het meest, maar 'wij' zijn zeker niet gevrijwaard, ook niet als we fit en gezond zijn.
Dat is allang bekend, maar veel mensen doen net alsof het niet voorkomt![]()
Vind je terug in veel interviews en berichten van artsen uit Italië die alarm slaan.
is gewoon een kwestie van wennen, houdbare melk vind ik tegenwoordig lekkerder dan gewone melk. Ze hebben de smaak zo aangepast tegenwoordig dat het beter smaakt dan vroeger. Je onderschat houdbare melk enorm.Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:54:
[...]
Dat stond er niet. Houdbare melk is nogal iets anders dan gewoon melk en dat blief ik niet in m'n beslag.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Oh shit, ik ga meteen naar de supermarkt rennen voor dat wc papier nuSaven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:54:
[...]
[...]
[...]
Als het geen fabeltje is dat ze allemaal al onderliggende problemen hebben, is dit slechts het topje van de ijsberg. Zowel in China als in Italië zijn er even goed veel gezonde jongere mensen die het loodje leggen. Het is (helaas!) zeker niet alleen zo dat alleen kwetsbare oudere mensen doodgaan. Ook gezonden jongere mensen. Ja, ouderen het meest, maar 'wij' zijn zeker niet gevrijwaard, ook niet als we fit en gezond zijn.
Dat is allang bekend, maar veel mensen doen net alsof het niet voorkomt![]()
Vind je terug in veel interviews en berichten van artsen uit Italië die alarm slaan.
Prima, Dan zelf opstaan en wegwezen...niek_nijmegen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:
Bij mijn zus op het werk zit nu iemand op kantoor te hoesten en niesen, maar die mag niet weg van de baas (ondanks dat iedereen daar op aandringt) want die vind het niet erg genoeg. En bovendien: "Straks zit iedereen thuis en is het alleen maar een verkoudheid."
Ik haal er toch een heel ander punt uit dan jij denk ik. Het gaat mijns inziens niet omhet bagatelliseren van de risico's, maar een kritische blik op de media en hoe het volk zich gedraagt.IJzerlijm schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:49:
Wat een kulverhaal van die Koelman
[...]
Ten eerste hebben talloze mensen het elk jaar over influenza, die vaccineren kinderen of proberen de fabeltjes daarover tegen te gaan. Maar inderdaad, een dodelijke ziekte waar een vaccin voor is heeft men het minder over dan een dodelijke ziekte waar geen vaccin voor is, Leuk voor 'm dat hij z'n lidmaatschap van de Nederlandse Vereniging van Journalisten heeft opgezegd, dat spaart ze het royeren van hem en alle idioten die zich op de borst kloppen door zo enorm niet mee te doen aan wat ze als overdreven paniek bestempelen.
Met z'n allen gaan hamsteren en bij Hart van Nederland uithuilen omdat je dochter een snotneus heeft maar je niet direct bij de GGD op prio 1 staat is natuurlijk gewoon van de zotte.
Dat daarnaast een hoop maatregelen uit het bedrijfsleven door eigenbelang gevoed zijn en niet door landsbelang is ook gewoon waar.
In mijn optiek doet hij niet meer dan hypocrisie aanstippen, en dat is allezins terecht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen handige beslissing van die baas, dit soort dingen zorgen ervoor dat het straks echt uit de hand loopt.niek_nijmegen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:
Bij mijn zus op het werk zit nu iemand op kantoor te hoesten en niesen, maar die mag niet weg van de baas (ondanks dat iedereen daar op aandringt) want die vind het niet erg genoeg. En bovendien: "Straks zit iedereen thuis en is het alleen maar een verkoudheid."
[ Voor 16% gewijzigd door Zingo op 13-03-2020 14:59 ]
Haha.niek_nijmegen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:
"Straks zit iedereen thuis met alleen een corona'tje".
My god wat een instelling. Vraag werktijdverkorting aan en be done with it.
Honger maakt rauwe bonen zoetGonadan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:54:
Houdbare melk is nogal iets anders dan gewoon melk en dat blief ik niet in m'n beslag.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Niemand heeft gewoon enig idee, en neemt beslissingen op basis van op dat moment bekende informatie. Daar gaat ook een hoop bij fout, maar dat is inherent aan zo'n proces met veel onbekende factoren. Kan het beter? Ongetwijfeld, en bij de volgende pandemie zal dat ook zeker gebeuren. Maar vooralsnog zie ik Nederland het niet slechter doen dan de omringende landen in de cijfers, en zie ik de andere landen ook grofweg dezelfde beslissingen nemen. Uitzondering is het sluiten van de scholen, en daar heb ik ook mijn twijfels bij (als snap ik de overweging), maar voor de rest doet Nederland het net zo goed of net zo slecht als de rest van Europa.
Over informatievoorziening valt te twisten, maar puur wat betreft mitigerende middelen is het 'par for the course' wat Nederland doet, lijkt me.
Ja, daar zijn we op aan het aandringen.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Klopt, ze hebben de smaak van gewone melk aardig verkloot waardoor het een stuk dichter bij houdbare melk zit. Erg jammer.Salvatron schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:
is gewoon een kwestie van wennen, houdbare melk vind ik tegenwoordig lekkerder dan gewone melk. Ze hebben de smaak zo aangepast tegenwoordig dat het beter smaakt dan vroeger. Je onderschat houdbare melk enorm.
Ik onderschat niets, ik stel gewoon eisen en die blijf ik hanteren. Ook in 'crisistijd'.
Lang genoeg kauwen ook. Maar laat iedereen die prepmeuk maar kopen, ga ik voor de verse artikelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 13-03-2020 15:00 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grote zorgen apothekers over medicijnentekort
Lage NL medicijnprijzen gaan niet helpen bij aanvullen voorraden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
https://www.worldometers.info/coronavirus/Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Is er ergens al een Excel met getallen NL Italie en Spanje gedeeld?
Het gaat allemaal zo hard hier in het topic
@alexbl69 jij deed dit toch bijhouden?
Ook: definieer 'veel'.Razr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:56:
[...]
Geef eens een bron dan? Van die "veel gezonde jongere mensen" die zijn gestorven aan Corona?
Ook toen was het duidelijk dat het uit de klauwen ging lopen. Een beetje geïnformeerde burger had dat toen al door laat staan het RIVM.Arwintju schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Ja leuk. En zolang je niet de context en tijdstippen snapt waarin deze berichten door RIVM geplaatst werden zegt het nog helemaal niks. Achteraf is altijd makkeijk lullen. Iedereen moet het doen met de info die er nu beschikbaar is. Dat was 3 maanden geleden zo en dat is vandaag zo. Als morgen ineens blijkt dat het virus zich via vogels verspreid dan zijn er vast mensen die roepen dat het RIVM er niks van bakt omdat ze dit niet eerder gemeld hebben en dat Rutte een idioot is omdat hij dit niet heeft gemeld.
Alles in context mensen. Ik lees zoveel losse flodders van info die niet meer in het grote geheel geplaatst worden. Het is niet zo gek ook dat er dan zoveel verwarring ontstaat.
Er is gewoon laks gehandeld.
ik zie ik zie wat jij niet ziet

Wordt een ongezellige dienst zo.#noodzakelijkkwaad pic.twitter.com/pVGkm1BNGT
— Bart de ex-Buschauffeur (@BartZonderBus) 13 maart 2020
Verwijderd
Qua testen doen we het niet heel goed.autje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:59:
V.w.b. de kritiek op het handelen van de RIVM en/of de regering: hoeveel beter of slechter doen de landen om ons heen het, als je kijkt naar de cijfers?
Niemand heeft gewoon enig idee, en neemt beslissingen op basis van op dat moment bekende informatie. Daar gaat ook een hoop bij fout, maar dat is inherent aan zo'n proces met veel onbekende factoren. Kan het beter? Ongetwijfeld, en bij de volgende pandemie zal dat ook zeker gebeuren. Maar vooralsnog zie ik Nederland het niet slechter doen dan de omringende landen in de cijfers, en zie ik de andere landen ook grofweg dezelfde beslissingen nemen. Uitzondering is het sluiten van de scholen, en daar heb ik ook mijn twijfels bij (als snap ik de overweging), maar voor de rest doet Nederland het net zo goed of net zo slecht als de rest van Europa.
Over informatievoorziening valt te twisten, maar puur wat betreft mitigerende middelen is het 'par for the course' wat Nederland doet, lijkt me.
https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 15:01 ]
Singapore en Hongkong doen het veel beter.autje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:59:
V.w.b. de kritiek op het handelen van de RIVM en/of de regering: hoeveel beter of slechter doen de landen om ons heen het, als je kijkt naar de cijfers?
Zeker eerst genoemde hefet minder gevallen dan Tilburg nu en werd door het RIVM als risico gebied aangeduid.
En daardoor lopen de curves in andere landen gunstiger?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:01:
[...]
Qua testen doen we het niet heel goed.![]()
Dat was een interessant bezoek, om meerdere redenen. Ik zat me in de wachtkamer de longen uit mijn lijf te hoesten toen de assistente de telefoon opnam en dit gesprek voerde "U wilt uw afspraak afzeggen omdat u bang bent dat u hier corona oploopt? Nou ik kan u geruststellen, we laten geen mensen in de wachtkamer die hoesten".posttoast schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:53:
Ik ben al een paar weken flink aan het hoesten/benauwd. Maak me eigenlijk niet echt zorgen maar we hebben toch het kantoor maar even dichtgegooid (ik ben eigenaar van een klein bedrijfje), Iedereen werkt vooralsnog gewoon thuis. MIjn kinderen (die ook flink hoesten) houd ik ook thuis.
Ik heb net wel de huisarts gebeld, gewoon om even te overleggen waar ik nu verstandig aan doe. Maar die wil dat ik om 1400 uur even langs kom. Dat vind ik toch wel wat apart eigenlijk...

Vervolgens kwam ik bij de huisarts binnen die direct aangaf mij niet te gaan testen omdat ik geen verhoging heb. Prima, ik maak me sowieso niet heel ongerust. Hij gaf aan dat ik waarschijnlijk gewoon geïrriteerde luchtwegen/longen heb en schreef me Ventoline voor voor wanneer ik het benauwd heb.
Maar toen begon ie even over de "corona-paniek". Dat ie het eigenlijk maar onzin vond dat mensen thuis moeten blijven als ze hoesten. Dat wij heus niet in een Italiaanse situatie terecht komen, want onze zorg is veel beter dan in de ons omringende landen en het komt allemaal vanzelf wel goed.
Nu ben ik de laatste die gaat hamsteren of in paniek is over de situatie, maar ik vond dit toch wel bizar. Een assistente die snoeihard tegen patiënten liegt en een arts die het advies van RIVM feitelijk afdoet als "overdreven".
Het is jammer dat zoveel posts die mogelijk correct waren zijn weggeknipt uit het begin van het originele topic.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Ook toen was het duidelijk dat het uit de klauwen ging lopen. Een beetje geïnformeerde burger had dat toen al door laat staan het RIVM.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Denk vooral dat we tegen de grenzen van wat mogelijk is in een open democratische samenleving aanlopen, in tegenstelling tot China hebben we hier nog iets als minimale privacy en basale mensenrechten.autje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:59:
En de rest van het volk haalt z'n schouders op en doet precies het tegenovergestelde van wat er aangeraden wordt.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:00:
[...]
Ook toen was het duidelijk dat het uit de klauwen ging lopen. Een beetje geïnformeerde burger had dat toen al door laat staan het RIVM.
En dat is wel even wat anders dan in Azië in algemeenheid en China, Korea en Singapore specifiek. Als de overheid daar iets zegt, wordt er veel sneller op gereageerd.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 15:06 ]
Het RIVM probeert ook niet iedereen te testen zoals landen bovenin deze grafiek wel doen/deden. Dat was al niet zo, en sinds de laatste dagen al helemaal niet meer. Deze grafiek zegt dus eigenlijk niets of testkwaliteit nu landen verschillende testprocedures hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:01:
[...]
[Afbeelding]
Zuid Korea ook. Maar die vallen w.m.b. niet onder de omliggende landen, en hebben een andere cultuur.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Singapore en Hongkong doen het veel beter.
Zeker eerst genoemde hefet minder gevallen dan Tilburg nu en werd door het RIVM als risico gebied aangeduid.
In Europa doet Nederland het niets beter of slechter dan de rest.
Ah ja die was ik vergeten. Zou Nederland nu dan toch wat meer gaan betalen?Help!!!! schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:00:
Reality check:
Grote zorgen apothekers over medicijnentekort
Lage NL medicijnprijzen gaan niet helpen bij aanvullen voorraden.
Verwijderd
Als we meer testen hadden hadden we langer en potentieel beter kunnen indammen. Nu zitten we in mitigeren, wat in feite betekent "dit gaan we niet meer stoppen, beter zorgen we dat het langzaam uit de klauwen loopt".autje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:02:
[...]
En daardoor lopen de curves in andere landen gunstiger?
Verwijderd
De grafiek zegt juist wel wat, hoe veel er getest wordt. Welke conclusies jij daar uit trekt is aan jou.Razr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Het RIVM probeert ook niet iedereen te testen zoals landen bovenin deze grafiek wel doen/deden. Dat was al niet zo, en sinds de laatste dagen al helemaal niet meer. Deze grafiek zegt dus eigenlijk niets nu landen verschillende testprocedures hebben.
Ik doelde op de conclusie "Qua testen doen we het niet heel goed." welke bij de grafiek stond. Je kan er inderdaad wel uithalen hoeveel er getest is.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:05:
[...]
De grafiek zegt juist wel wat, hoe veel er getest wordt. Welke conclusies jij daar uit trekt is aan jou.
Op fok staan ze nog wel.IJzerlijm schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:02:
[...]
Het is jammer dat zoveel posts die mogelijk correct waren zijn weggeknipt uit het begin van het originele topic.
Kun je mij ook terugvinden.
Al had ik nog wel veel vertrouwen in onze overheid maar die brak echt compleet toen ik dat carnaval verhaal hoorde en de lauwe maatregelen die daar op genomen werden. Carnaval vier je kleinschalig niet nodig om te testen of publiek te laten weten waar besmette personen zijn geweest.
Ik werk in de zorg en krijg via bronnen binnen het ETZ nu zeer alarmerend berichten binnen.
https://www.thepoke.co.uk...nts-coronavirus-response/Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Als we meer testen hadden hadden we langer en potentieel beter kunnen indammen. Nu zitten we in mitigeren, wat in feite betekent "dit gaan we niet meer stoppen, beter zorgen we dat het langzaam uit de klauwen loopt".
Precies wat hier in deze clip wordt verteld
Een echte leider geeft om zijn mensen, deze 'baas' denkt alleen aan zijn eigen portemonnee. Bij ons is vanuit de directie opgelegd dat iedereen tot het einde van de maand thuis werkt. Geen uitzonderingen. Dat is leiderschap.niek_nijmegen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:
Zelfs als het zo allemaal meevalt, is dit een goed signaal om eens naar een nieuwe baan te zoeken.
Maar die andere Europese landen die meer testen, gaat het daar beter?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Als we meer testen hadden hadden we langer en potentieel beter kunnen indammen. Nu zitten we in mitigeren, wat in feite betekent "dit gaan we niet meer stoppen, beter zorgen we dat het langzaam uit de klauwen loopt".
Natuurlijk gaan we dit niet meer stoppen en moeten we zorgen dat het langzaam uit de klauwen loopt (i.p.v. hard), maar dat was toch al vanaf het begin het idee? Uitsmeren over de tijd om te zorgen dat onze IC's niet compleet overbelast raken. Dat gaat zeker wel gebeuren, maar je hebt overbelast en overbelast.
Het plausibelst (o.a. vanwege carnaval en grensverkeer) lijkt mij dat ook in Limburg het contactonderzoek doodloopt. Qua (relatieve) aantallen ligt Limburg zoals het er nu uitziet nog wat lager dan Noord-Brabant, maar het is lastig vergelijken.Ainnir schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:34:
[...]
Klopt, het leek er meer om te gaan dat ze ervan uit gaan dat Limburg besmet wordt door Duitsland en Belgie en daarom ook vrijwel niet getest wordt.
Verklaar je nader over de alarmerende berichten....icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Op fok staan ze nog wel.
Kun je mij ook terugvinden.
Al had ik nog wel veel vertrouwen in onze overheid maar die brak echt compleet toen ik dat carnaval verhaal hoorde en de lauwe maatregelen die daar op genomen werden. Carnaval vier je kleinschalig niet nodig om te testen of publiek te laten weten waar besmette personen zijn geweest.
Ik werk in de zorg en krijg via bronnen binnen het ETZ nu zeer alarmerend berichten binnen.
Ik hoor van meerdere klanten van ons (ziekenhuizen in Randstad) dat ze volledig in dubbele separate shifts gaan werken.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:06:
ICU kan capaciteit niet meer aan, dit weekend worden er drastisch maatregelen bekendgemaakt.Scorpio861 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:08:
[...]
Verklaar je nader over de alarmerende berichten....
Meer wil ik niet zeggen want bron beschermen.
Ondanks dat, toch graag een bron erbij nu is het ongefundeerd iets roepen
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 13-03-2020 16:38 ]
Denken jullie dat de koeien in eens stoppen met melk geven? Desnoods rij je naar de boer met een paar lege cola flessen en een paar euro. Is nog lekkerder ook. Melk blijft er genoeg, anders gaat het toch het riool in
Zelfde geldt voor eieren
[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 13-03-2020 15:10 ]
Verwijderd
Lastig te zeggen of het daar beter gaat. We lopen vrij vooraan qua snelheid van verspreiding vergeleken met andere landen. Maar of dat direct verband heeft met het aantal testen is de vraag:autje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:08:
[...]
Maar die andere Europese landen die meer testen, gaat het daar beter?
Natuurlijk gaan we dit niet meer stoppen en moeten we zorgen dat het langzaam uit de klauwen loopt (i.p.v. hard), maar dat was toch al vanaf het begin het idee? Uitsmeren over de tijd om te zorgen dat onze IC's niet compleet overbelast raken. Dat gaat zeker wel gebeuren, maar je hebt overbelast en overbelast.
https://twitter.com/Datag.../1238233361329672195?s=20
Wat ik wel weet, is dat het RIVM zelf zegt dat ze te kort komen. Als testen geen nut had zouden ze geen tekort ervaren. Dus zelf zijn ze ook van mening dat meer testen beter zou zijn.
Hij gebruikt als bron Worldometer maar als je daar kijkt dan zijn alle getallen van heel verschillende data. Die van NL is bv van 2-3 en staat op 2k terwijl maandag bij de briefing van de 2e kamer (9-3) aangegeven werd dat we richting de 10k zaten. Belgie die er beter uit komt is de data toevallig van 9-3. Als ik dan 10k NL en 3,5k BE vergelijk aan het bevolkingsaantal (17,4M NL en 11,4 BE) dan komt NL er beter uit. Deze grafiek dus met een korreltje zout nemen aub.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:01:
[...]
[Afbeelding]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Veel op af te dingen. In het begin werkte dat als een tiet omdat ze konden cherry-picking in zowel personeel als clienten die ze aannamen. Nu ze een groter serieuzere speler worden, zie het aantal teamcoaches (managers mogen ze niet heten) toch behoorlijk toenemen en daarbij ook een rolverschuiving. Maar daar hoor je niet veel meer over.PalingDrone schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Had een heel verhaal getikt als antwoord maar kwam wat tussen (vooral een ongewilde reboot en lunch)
Samenvatting : Buurtzorg
Niet als bewust doel, maar negatieve berichten worden meer gedeeld als positieve berichten. En maar delen = meer klikken = meer inkomsten. Dus het systeem werkt teven de genuanceerde journalist die een overwogen bericht wil brengen. Vroeger was daar nog een staatssubsidie voor, maar die schaffen we af. Want marktwerking en is niet handig als je de boel wil manipuleren. (zie kortingen op BBC).Salvatron schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Vreemde bewering: Allemaal koppen die enkel bedoeld zijn om onrust te zaaien. Zo creëren media doelbewust de bange burger.
Dus de kop is niet zo vreemd en een erg juist. Alleen is het geen bewuste keuze van de media, waar volgens mij vele mensen werken die het graag anders zouden zien. Maar helaas.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat wisten we uit andere verhalen ook al: onhoudbare hitte in de zomer, stervenskoud in de winter. En ze werken al maanden in de rottingslucht van dode ratten en muizen. En ja, dat is gewoon op een kantoorlocatie in Nederland. Maar de eigenaren staan uiteraard wel hoog in de Quote 500.Amras schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:07:
[...]
deze 'baas' denkt alleen aan zijn eigen portemonnee.
Besmettingen per X inwoners zegt niet zo heel veel. Nederland is bijvoorbeeld een heel dicht bevolkt landje waar ieder op elkaars lipt zit, Noorwegen niet. Dus dat is appels met peren vergelijken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Lastig te zeggen of het daar beter gaat. We lopen vrij vooraan qua snelheid van verspreiding vergeleken met andere landen. Maar of dat direct verband heeft met het aantal testen is de vraag:
https://twitter.com/Datag.../1238233361329672195?s=20
Wat ik wel weet, is dat het RIVM zelf zegt dat ze te kort komen. Als testen geen nut had zouden ze geen tekort ervaren. Dus zelf zijn ze ook van mening dat meer testen beter zou zijn.
Verwijderd
Grappig dat je Noorwegen noemt want die lijken het slechter te doen als je die grafiek aanhoudt.autje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Besmettingen per X inwoners zegt niet zo heel veel. Nederland is bijvoorbeeld een heel dicht bevolkt landje waar ieder op elkaars lipt zit, Noorwegen niet. Dus dat is appels met peren vergelijken.
Een echt dunbevolkt land als Singapore of Hong Kong doet het dan weer beter, als je naar percentuele besmettingen kijkt. Dus dat is appels met peren vergelijken.
In 21 gemeenten zijn voor het eerst gevallen gerapporteerd. Totaal nu in 180 gemeenten gevallend bekend.

Klopt, mensen van 65+ met co-morbiditeit worden mogelijk geweigerd op de IC. Dat hoorde ik vorige week al voorbij komen.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:
[...]
ICU kan capaciteit niet meer aan, dit weekend worden er drastisch maatregelen bekendgemaakt.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Dat, en het is niet zo dat er niks meer getest wordt sowieso. De peilstations van NIVEL testen vziw nog steeds alles wat binnenkomt aan griepklachten ook op corona.gws24 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Hij gebruikt als bron Worldometer maar als je daar kijkt dan zijn alle getallen van heel verschillende data. Die van NL is bv van 2-3 en staat op 2k terwijl maandag bij de briefing van de 2e kamer (9-3) aangegeven werd dat we richting de 10k zaten. Belgie die er beter uit komt is de data toevallig van 9-3. Als ik dan 10k NL en 3,5k BE vergelijk aan het bevolkingsaantal (17,4M NL en 11,4 BE) dan komt NL er beter uit. Deze grafiek dus met een korreltje zout nemen aub.
En hier in de stad is afgelopen dinsdag nog een hele basisschool in volledigheid getest. En dat waren 350 leerlingen op een school.
Hier in mijn lokale supermarkt, hart van friesland kon ik niet eens meer parkeren bij de supermarkt zelf. Broodlevering al weg om 11uur. Rijst en toiletpapier uitverkocht.Garyu schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:23:
Rijst en pasta hier in de lokale supermarkt helemaal uitverkocht, blikvoer gedecimeerd..
[Afbeelding]
(Oostenrijk hier)
Op zich maak ik me geen zorgen dat de winkels plotseling dicht zouden kunnen gaan, maar op deze manier wordt het wel onhandig. Zo toch maar even de voorraad babyvoeding checken, flesjes melk kunnen maken is WEL belangrijk...
Volgende week zullen de automatische leveringen van de supermarkten weer bijgesteld zijn, die kunnen nooit zo snel bij schakelen.
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Zelf nu een droge hoest, veel spierpijn, loopneus, en woensdagnacht zwetend op bed en een stukken minder fit. Gelukkig wel vrij mild, heb tegenwoordig goede conditie en geen overgewicht maak me voor mijzelf niet zorgen, maar hopelijk valt het mee. Zou niet graag een verspreider willen zijn..
Toch ff gebeld en krijg nog te horen of ze mij gaan testen.
Ik blijf het bijzonder vinden dat we in NL qua aantallen eigenlijk helemaal geen bizarre cijfers hebben, maar dat er nu al zoveel berichten over capaciteit issues zijn. Dat wordt nog wat dan.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:
[...]
ICU kan capaciteit niet meer aan, dit weekend worden er drastisch maatregelen bekendgemaakt.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Interessant, was dat een steekproef of iets dergelijks? Misschien dat dat één van de redenen is dat scholen nog niet gesloten zijn.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:17:
[...]
En hier in de stad is afgelopen dinsdag nog een hele basisschool in volledigheid getest. En dat waren 350 leerlingen op een school.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Het is enerzijds grappig hoe er vandaag tegen zo'n persoon wordt gereageerd en precies vorige week, vorige week was is compleet kaput, daar was het enkel zaak of ik recent in Italie, china of dergelijke was geweest, anders niets aan het handje. Zou ik nu met precies dezelfde klachten bellen, was het meteen noodalarm.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:18:
Hmm spannend.
Zelf nu een droge hoest, veel spierpijn, loopneus, en woensdagnacht zwetend op bed en een stukken minder fit. Gelukkig wel vrij mild, heb tegenwoordig goede conditie en geen overgewicht maak me voor mijzelf niet zorgen, maar hopelijk valt het mee. Zou niet graag een verspreider willen zijn..
(hoewel ik geen korst had, ik zit juist enorm laag).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klinkt als een griep, het beste wat je kunt doen is lekker even binnenblijven.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:18:
Hmm spannend.
(hoeveel wc-papier heb je nog?
Waarom is dat bijzonder? Een ziekenhuis runnen alsof het de AH en Jumbo zijn en vooral ook flink op de centen moet letten, heeft nu eenmaal een prijs.VidaR-9 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Ik blijf het bijzonder vinden dat we in NL qua aantallen eigenlijk helemaal geen bizarre cijfers hebben, maar dat er nu al zoveel berichten over capaciteit issues zijn. Dat wordt nog wat dan.
Hier in dorp midden in de randstad totaal geen bizarre toestanden. Wat groente, pasta en vlees op, maar nog keuze genoeg. Kon zelfs gewoon nog brood vinden voor het weekend.Ghostrider schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Hier in mijn lokale supermarkt, hart van friesland kon ik niet eens meer parkeren bij de supermarkt zelf. Broodlevering al weg om 11uur. Rijst en toiletpapier uitverkocht.
Volgende week zullen de automatische leveringen van de supermarkten weer bijgesteld zijn, die kunnen nooit zo snel bij schakelen.
Ik heb alleen voor het weekend gehaald, dus maandag weer boodschappen doen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
De richtlijnen hiervoor zijn sinds gisteren verandert. Ik heb hier een zoontje thuis zitten die al een week koorts heeft en erg hoest. Tot nu toe wilden ze die niet testen en nu zou dat plotseling wel kunnen.SinergyX schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Het is enerzijds grappig hoe er vandaag tegen zo'n persoon wordt gereageerd en precies vorige week, vorige week was is compleet kaput, daar was het enkel zaak of ik recent in Italie, china of dergelijke was geweest, anders niets aan het handje. Zou ik nu met precies dezelfde klachten bellen, was het meteen noodalarm.
(hoewel ik geen korst had, ik zit juist enorm laag).
Voordeel is wel dat ik toch thuis moet werken
[removed]
In Italië inderdaad, nu dus ook hier.Bob Popcorn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Klopt, mensen van 65+ met co-morbiditeit worden mogelijk geweigerd op de IC. Dat hoorde ik vorige week al voorbij komen.
Verwijderd
Deze link stelt mij niet gerust. https://www.aljazeera.com...irus-200210205212755.htmlRazr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Klinkt als een griep, het beste wat je kunt doen is lekker even binnenblijven.
(hoeveel wc-papier heb je nog?)
Neefje Milan contact gehad uit Spanje, nichtje had longontsteking.
2 via Oostenrijk. Een vriend en nichtje haar vriend had daar de griep.
Andere maat is nu ook niet fit en heeft dezelfde symptomen en zijn vader inmiddels ook.
Hopelijk is het de griep.
Niemand is getest.
Heb nog 50 rollen 😂
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 15:25 ]
Begon die zelf verklaarde huisarts/twitter ook al over, maar die man heeft tot nu toe altijd gelijk gehad. Denk dat de RIVM ook aan gecontroleerde info doet, dus elk getal dat ze roepen is een indicatie/trend. Fixeer je niet op absolute aantallen.icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:
[...]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Was een verdenking van meerdere gevallen. Bleek uiteindelijk allemaal negatief te zijn.gws24 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Interessant, was dat een steekproef of iets dergelijks? Misschien dat dat één van de redenen is dat scholen nog niet gesloten zijn.
Geloof niet dat er verder is gemeld of dit een steekproef was buiten de verdenkingen.
Bijzonder...
In ieder geval gaan Maart en April de maanden woorden waarin Nederlanders gaan leren wat exponentiele groei en triage betekenen.
Verwijderd
niek_nijmegen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:

Het is toch ongelofelijk?
Stond gisteren ook al in de bazler zeitung, maar die site ligt momenteel plat, dus er is weinig te linken.dindr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:23:
Eindelijk wat positief nieuws;
https://www.dialog.roche....as-6800-8800-systems.html
https://www.msn.com/en-us...-BB118ePt?ocid=spartanntp
NB: het is wel MSN ...
Je weet dat deze persoon al ontmaskerd is?loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Begon die zelf verklaarde huisarts/twitter ook al over, maar die man heeft tot nu toe altijd gelijk gehad. Denk dat de RIVM ook aan gecontroleerde info doet, dus elk getal dat ze roepen is een indicatie/trend. Fixeer je niet op absolute aantallen.
Huh? Nu al niet? En het moet nog beginnen in Nederland...icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Gewoon gaan. Kan geen reden voor ontslag zijn, toch ? Succes bij de kanton rechter.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nederland is steeds meer de uitzondering.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Volgens mij valt dat gelukkig nog mee volgens Gommers zijn 50 van de 1100 IC bedden bezet door Corona patienten....JeroenNietDoen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:30:
Ik vind het hilarisch en triest tegelijk dat medische voorraden nu al schaars zijn en er ICs zijn waar ze bijna of aan de max van hun capaciteit zitten. We zijn koud 1 week echt serieus aan de gang. We hebben ruim 2 maanden naar China kunnen kijken.
Bijzonder...
In ieder geval gaan Maart en April de maanden woorden waarin Nederlanders gaan leren wat exponentiele groei en triage betekenen.
Dat lijkt me geen algemeen beeld, zie bijv:Dennahz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Huh? Nu al niet? En het moet nog beginnen in Nederland...
https://nos.nl/nieuwsuur/...-het-hardst-onderuit.html
En je kan binnen nederland prima gaan schuiven met patienten, of andere truken toepassen.
Gewoon ziekmelden toch? Als werkgever mag je niet beoordelen dat iemand wel/niet ziek is. En ik denk dat er weinig Arbodiensten zijn die nu niet mee gaan met een ziekmelding op basis van deze symptomen...niek_nijmegen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:57:
Die andere 1050 bedden zijn leeg natuurlijk.bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:33:
[...]
Volgens mij valt dat gelukkig nog mee volgens Gommers zijn 50 van de 1100 IC bedden bezet door Corona patienten....
Researchers fast-track coronavirus vaccine by skipping key animal testing first
A clinical trial for an experimental coronavirus vaccine has begun recruiting participants in Seattle, but researchers did not first show that the vaccine triggered an immune response in animals, as is normally required.
Now, biomedical ethicists are calling the shortcut into question, according to Stat News. "Outbreaks and national emergencies often create pressure to suspend rights, standards and/or normal rules of ethical conduct," Jonathan Kimmelman, director of McGill University’s biomedical ethics unit, wrote in an email to Stat News. "Often our decision to do so seems unwise in retrospect."
Ja onbegrijpelijk dat ze in twee maanden geen honderden intensivisten hebben getraind. Tijd zat!JeroenNietDoen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:30:
Ik vind het hilarisch en triest tegelijk dat medische voorraden nu al schaars zijn en er ICs zijn waar ze bijna of aan de max van hun capaciteit zitten. We zijn koud 1 week echt serieus aan de gang. We hebben ruim 2 maanden naar China kunnen kijken.
Bijzonder...
Of meer hulpmiddelen uit China hebben laten aanrukken. Was daar toch ruim over...
Dit topic is gesloten.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.