.
[ Voor 98% gewijzigd door WishmasterNL op 13-03-2020 14:01 ]
[ Voor 98% gewijzigd door WishmasterNL op 13-03-2020 14:01 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Family Guy op 13-03-2020 14:01 ]
Steam ID = Ackerfiets
Is voor een groot deel een cultureel verschil - in China worden ook door het volk veel meer mondkapjes gebruikt, dat is gewoon de sociale norm als je verkouden bent bijvoorbeeld.RemcoDelft schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Ik vind het gebrek aan bevoorrading (wat hier de oorzaak van is) anders ook om behoorlijk om te huilen. We hebben een strategische olievoorraad voor 3 maanden, maar vrijwel alle andere producten worden via Just in time (JIT) logistiek aangevoerd, wat er toe leidt dat ook cruciale dingen nauwelijks op voorraad zijn. Sommige tandartsen bleken voor nog geen week mondkapjes op voorraad te hebben, ik las net dat ziekenhuizen er nu minder gebruiken dan normaal, terwijl het tegenovergestelde nodig is.
Terwijl in China iedereen mondkapjes tot zijn beschikking had, hebben wij niet eens genoeg voor medisch personeel. Dus ja, dat vind ik om te huilen, en ondanks dat we 100 miljard per jaar uitgeven aan zorgkosten, is dit volledig te danken aan zo goedkoop mogelijk willen zijn.
Dit voorraadprobleem speelt trouwens overal, vrijwel niemand heeft nog net als vroeger een kelder vol eten, de meeste huishoudens redden het geen week zonder naar de supermarkt te gaan. De supermarkt zelf redt het geen dag zonder bevoorrading omdat alles klein is en efficient benut wordt. Vergelijk dat met Duitse supermarkten die vele malen groter zijn en soms zelfs stof op de bierflessen hebben liggen.
Nog een voorbeeld: het leger, waar ze "pang" moesten roepen omdat de kogels op waren, en waar defensie blijkbaar niet voor 1000 man winterkleding op voorraad had. Juist bij het leger had ik een enorme overdaad aan voorraad verwacht, "voor het geval dat", maar ook daar blijkt dat niet het geval te zijn.
Terug naar de alcohol: het is een chemisch bulkproduct waarvan de hoofdingredient dagelijks nog steeds met miljoenen liters tegelijk wordt verspild in automotoren i.p.v. ingezet voor volkshygiene.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
En niet eens vanwege een reëel tekort, nee vanwege de kleine kans op een potentieel tekort... De mens als groep is zo'n verschrikkelijk dom paniek dier. Zelfs mijn schichtige kat is nog slimmer. De wc rol schappen zijn nu enkel en alleen langdurig leeg omdat de wc rol schappen elke keer leeg zijn wanneer men bij de supermarkt rond loopt... Wat een schapen gedrag.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:58:
Stomme hamsteren.
Evenementen afgelast > 100 man.
Sta je je in een volle supermarkt. Elke supermarkt is een potentiële kachel.
Bizar benieuwd wanneer er extremere maatregelen komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 13-03-2020 14:02 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Verwijderd
Normale limieten op voorraden, maar goed vrij zinloos inmiddels.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Verpleegkundige bij ETZ, niet in de zin van 'je mankeert niets maar je heb corona, ga hier maar liggen', maar mensen met 'normale' griep symptomen liggen daar ook, veelal ouderen die de wat zwaardere 'normale' griepsymptomen hebben, die in de regel van griep al in een risico groep zitten (mensen lijken volledig voorbij te gaan aan het feit dat mensen hier nog steeds dood gaan aan gevolgen van griep).Apache4u schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Heb je hier een bron van? Dat mensen uit voorzorg op de IC terecht komen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Dat geldt alleen voor pilsener, daarna is het nog wel drinkbaar maar allesbehalve lekker.prijk schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:00:
[...]
Bier met stof erop moet je trouwens niet kopen, de houdbaarheid is beperkt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Geen enkele niet-Aziaat en niet-dokter draagt mondkapjes, al loopt half Nederland met TBC rond dan nog niet. Kwestie van cultuur en gehamer dat mondkapjes niet werken.anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Ik vermoed dat we binnenkort een hele behoorlijke stroom mondkapjes, etc vanuit China gaan zien.
Daar is in no-time de hele productie opgeschroefd om aan de Chinese vraag te voldoen, maar die zijn nu daar niet echt meer nodig.
Dus er gaan een aantal mensen heel rijk worden daar vermoed ik zo
OK dank, dan ga ik daar zo meteen een kratje of wat van binnenhalen. Je weet maar nooit tenslotte.Stoney3K schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Dat geldt alleen voor pilsener, daarna is het nog wel drinkbaar maar allesbehalve lekker.
Speciaalbieren van hoge gisting kun je makkelijk jaren aan de kant leggen.
Tja, het zegt niet zoveel, gezien er niet altijd getest wordt.
Ik doel dan ook op de medische sectorHallonRubus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:04:
[...]
Geen enkele niet-Aziaat en niet-dokter draagt mondkapjes, al loopt half Nederland met TBC rond dan nog niet. Kwestie van cultuur en gehamer dat mondkapjes niet werken.
Ja er is schaarste, maar wie wil kan echt wel een masker bemachtigen.
In Amerika werkt de National Guard die voedsel uitdelen in een quarantaine zone zelfs zonder maskers.
[YouTube: Coronavirus Update: New Rochelle Schools Close, National Guard Sets Up Amid Outbreak]
[ Voor 62% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 14:07 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Precies wat @anandus zegt. Als je klachten niet ernstig genoeg zijn, wordt je niet getest. Terwijl allang bekend is, dat je met milde klachten ook het virus verspreidt. Zelfs voordat je symptomen hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-03-2020 14:07 ]
Verwijderd
Klopt als land zijn wel zelfredzaam en de overheid had hier op kunnen anticiperen.Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:02:
[...]
En niet eens vanwege een reëel tekort, nee vanwege de kleine kans op een potentieel tekort... De mens als groep is zo'n verschrikkelijk dom paniek dier. Zelfs mijn schichtige kat is nog slimmer. De wc rol schappen zijn nu enkel en alleen langdurig leeg omdat de wc rol schappen elke keer leeg zijn wanneer men bij de supermarkt rond loopt... Wat een schapen gedrag.
RIVM kaartje is nu ook interactief trouwens
Mijn vriendin gebruikt ze ook op het werk, ook al is het normaal €4 voor een doos van 50 en nu €50, je hebt ze toch nodig. Voor bedrijfsmiddelen is dat nog steeds niet veel natuurlijk (meeste werknemers maken wel minimaal €200 omzet per dag voor de baas).anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:05:
Ik doel dan ook op de medische sector
De tandarts heeft maar wat graag een mondkapje, bijv.
[ Voor 41% gewijzigd door HallonRubus op 13-03-2020 14:11 ]
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 13-03-2020 14:09 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
yes, maar die kan ik hier niet postenHallonRubus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
[...]
RIVM kaartje is nu ook interactief trouwens![]()
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Een week geleden hadden we 128 positief getesten, en nu al 10 doden, het gaat wel erg hard inderdaad.anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Tja, het zegt niet zoveel, gezien er niet altijd getest wordt.
Vijf nieuwe dodelijke slachtoffers erbij, dat is een behoorlijke toename.
Niet vreemd, gezien het natuurlijk even duurt tot de ziekte een dodelijke afloop heeft.
lol, kaartje interactief maken is geen probleem, maar een simpel tellertje met het aantal genezen verklaarde patiënten was niet te doen omdat ze het te druk hebbenHallonRubus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
[...]
RIVM kaartje is nu ook interactief trouwens![]()
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 14:10 ]
5 extra... 10 totaal nu toch?AW_Bos schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
Gisteren:
- 111 nieuwe geconstateerde
besmettingen
- totaal 614 besmettingen
- 5 personen overleden
Vandaag:
- 190 nieuwe geconstateerde
besmettingen
- totaal 804 besmettingen
- 5 personen overleden
Aldus NOS Teletekst 715
Dat heeft toch niets met dom zijn te maken.Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:02:
[...]
En niet eens vanwege een reëel tekort, nee vanwege de kleine kans op een potentieel tekort... De mens als groep is zo'n verschrikkelijk dom paniek dier. Zelfs mijn schichtige kat is nog slimmer. De wc rol schappen zijn nu enkel en alleen langdurig leeg omdat de wc rol schappen elke keer leeg zijn wanneer men bij de supermarkt rond loopt... Wat een schapen gedrag.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Nee, in totaal op dat moment.
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 13-03-2020 14:11 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
10 oudere mensen met onderliggende gezondheidsproblemen... Dat zie ik niet zozeer als probleem. Ik zie de mens zelf als een probleem momenteel, niet zozeer het virus. Dat virus is enorm voorspelbaar, mijn emotionele, paniekerige medemens niet zozeer...Ernemmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:09:
[...]
Een week geleden hadden we 128 positief getesten, en nu al 10 doden, het gaat wel erg hard inderdaad.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.
[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 13-03-2020 14:11 ]
Ik help wel een handje, bij deze:janvanduschoten schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Nu we het toch hebben over stellig dingen beweren en niet onderbouwen, ik mis de bron van de gequote teksten in je post. Ik ben wel benieuwd naar alle onjuistheden.
"De kans is klein dat het virus naar Nederland komt"
Bron: https://www.ad.nl/binnenl...us-hier-opduikt~aab5d822/,,Het is mogelijk dat het in Nederland opduikt’’, zegt RIVM-woordvoerder Harald Wychgel. ,,Maar het risico is heel klein. Het virus komt vooral voor in Wuhan en er is relatief weinig reisverkeer tussen die plaats en Nederland.’’
"Het lijkt erop dat het virus niet heel besmettelijk is"
Bron: https://www.bnr.nl/nieuws...75/wat-is-het-coronavirusVolgens de RIVM lijkt de ziekte niet zo heel besmettelijk. In China zijn namelijk niet heel veel familieleden van patiënten ziek geworden. Het lijkt er dus op dat de ziekte niet eenvoudig van mens op mens overdraagbaar is.
"Man was niet besmettelijk met carnaval"
Bron: https://www.omroepbrabant...gelijk-wel-daar-opgelopenTILBURG - Twee coronapatiënten die carnaval vierden in Tilburg, waren op dat moment niet besmettelijk. Wel bestaat er een kans dat zij het virus opliepen in het feestgedruis. Dat meldt het RIVM.
Geen bron gevonden hiervoor m.b.t. het RIVM, maar er zijn wel andere instanties en onderzoeken die hierover berichtten."Kinderen zijn nauwelijks besmettelijk"
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
En welk probleem verwacht je van de emotionele paniekerige medemens?Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:11:
[...]
10 oudere mensen met onderliggende gezondheidsproblemen... Dat zie ik niet zozeer als probleem. Ik zie de mens zelf als een probleem momenteel, niet zozeer het virus. Dat virus is enorm voorspelbaar, mijn emotionele, paniekerige medemens niet zozeer...
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 14:15 ]
Het carnaval verhaal steekt mij nog het meeste. dat was zo'n onzin dat iedereen al gelijk doorhad dat er onzin verteld werd om paniek te voorkomen. En daarom loopt het nu helemaal uit de hand.drooger schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:
[...]
Ik help wel een handje, bij deze:
[...]
[...]
Bron: https://www.ad.nl/binnenl...us-hier-opduikt~aab5d822/
[...]
[...]
Bron: https://www.bnr.nl/nieuws...75/wat-is-het-coronavirus
[...]
[...]
Bron: https://www.omroepbrabant...gelijk-wel-daar-opgelopen
[...]
Geen bron gevonden hiervoor m.b.t. het RIVM, maar er zijn wel andere instanties en onderzoeken die hierover berichtten.
Verder is het lastig bronnen terugzoeken, gezien berichten gewijzigd of verdwijnen zijn, of onderdeel van een liveblog die ook niet meer 'in cache' te bekijken valt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Inderdaad, met een beetje geluk zitten die volgende week allemaal binnen met een duur gekocht mondkapje op. Ik heb daar geen last van en het is nu al lekker rustig op de weg.anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:14:
[...]
En welk probleem verwacht je van de emotionele paniekerige medemens?
Hamsteren is dus wel een probleem:anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:14:
[...]
Het hamsteren is geen probleem, heeft de supermarktbranche gezegd, dat kunnen ze aan.
— Albert Heijn (@albertheijn) 13 maart 2020
Ik heb hier over na zitten denken en kom tot de volgende conclusie:demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:12:
Het gevaarlijke van deze cijfers is dat het percentage wat komt te overlijden niet klopt. Doordat veel mensen niet getest worden kan je niet meer zeggen dan 10 / 804 * 100 = 1,24% is. Deze ligt (voorlopig) waarschijnlijk vele malen lager. En het is jammer dat het RIVM geen informatie geeft over de hoeveelheid mensen die inmiddels hersteld / genezen zijn van het virus.
Nee, als het klopt wat de branche zegt hebben we volgende week allemaal overvolle kasten én overvolle winkels. Nu hebben we alleen lege schappen én overvolle kasten.demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:17:
[...]
Hamsteren is dus wel een probleem:
[Afbeelding]
[Twitter]
[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-03-2020 14:19 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
"Onze distributiecentra liggen vol en we bevoorraden meerdere keren per dag"demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:17:
[...]
Hamsteren is dus wel een probleem:
[Afbeelding]
[Twitter]
Het is wel een probleem. Want de mensen die nu producten nodig hebben, kunnen er niet bij, want het ligt niet in de winkels.anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:18:
[...]
"Onze distributiecentra liggen vol en we bevoorraden meerdere keren per dag"
Dus nee, het is geen probleem.
De vraag is of het incompetentie is of een bewuste strategie om paniek te voorkomen. Het RIVM, met 'de experts', komen op mij in ieder geval niet bijzonder goed voorbereid over. Nu is het een nieuw virus, maar het lijkt of alle ontwikkelingen in het buitenland genegeerd of afgezwakt worden.drooger schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Geen bron gevonden hiervoor m.b.t. het RIVM, maar er zijn wel andere instanties en onderzoeken die hierover berichtten.
Verder is het lastig bronnen terugzoeken, gezien berichten gewijzigd of verdwijnen zijn, of onderdeel van een liveblog die ook niet meer 'in cache' te bekijken valt.
Herinner me het Corona-carnavalslied nog, had niet verwacht dat een paar weken later de rest van Nederland over Brabanders praat als toen het liedje over Chinezen...icecreamfarmer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:15:
Het carnaval verhaal steekt mij nog het meeste. dat was zo'n onzin dat iedereen al gelijk doorhad dat er onzin verteld werd om paniek te voorkomen. En daarom loopt het nu helemaal uit de hand.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Geen idee, onvoorspelbaar zoals ik al zei. Ik vind alleen al de wc papier gekte een prachtig voorbeeld. Wie had er gedacht dat in een dergelijke situatie het wc papier het eerst op zou raken. En ik heb wat collega's horen roepen dat het dodenpercentage veel hoger gaat komen te liggen dan tot nu toe gerapporteerd, omdat er meer doden bij gaan komenanandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:14:
[...]
Amsterdam van 8 naar 20 toch, of was die 8 langer geleden?sambalbaj schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:17:
Ook in Zuid-Gelderland stijgt het aantal besmettingen snel
https://www.gelderlander....-van-50-procent~ad21b97f/
Dan komen ze paar uur later of morgen terug?demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Het is wel een probleem. Want de mensen die nu producten nodig hebben, kunnen er niet bij, want het ligt niet in de winkels.
hoevenpe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Herinner me het Corona-carnavalslied nog, had niet verwacht dat een paar weken later de rest van Nederland over Brabanders praat als toen het liedje over Chinezen...
[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 14:20 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ja leuk. En zolang je niet de context en tijdstippen snapt waarin deze berichten door RIVM geplaatst werden zegt het nog helemaal niks. Achteraf is altijd makkeijk lullen. Iedereen moet het doen met de info die er nu beschikbaar is. Dat was 3 maanden geleden zo en dat is vandaag zo. Als morgen ineens blijkt dat het virus zich via vogels verspreid dan zijn er vast mensen die roepen dat het RIVM er niks van bakt omdat ze dit niet eerder gemeld hebben en dat Rutte een idioot is omdat hij dit niet heeft gemeld.drooger schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Verder is het lastig bronnen terugzoeken, gezien berichten gewijzigd of verdwenen zijn, of onderdeel van een liveblog die ook niet meer 'in cache' te bekijken valt.
Duitsland maakt beide. Gisteren in het debat werd gezegd dat we uit DL een half miljoen mondkapjes gaan krijgen en dat er meer leveringen gaan volgen. DL lijkt in ieder geval de export ban iets los te laten.MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:50:
@RemcoDelft vergeet niet dat in China in algemeenheid juist de productie van deze middelen plaatsvindt. Een export stop of uitbreiding van de capaciteit ligt dan voor de hand.
Ik vraag me af of we in Europa überhaupt bijvoorbeeld een mondkapjes fabriek hebben.
Of zonder Chinese tussenkomst een beademings machine kunnen maken.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ja, was je wc papier precies nu nét op, of is het maar een wilde gok die je nu doet?demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Het is wel een probleem. Want de mensen die nu producten nodig hebben, kunnen er niet bij, want het ligt niet in de winkels.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Tja, COPD of asthma zou ook een onderliggend ziektebeeld kunnen zijn.Helixes schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:20:
Maar als ik het goed begrijp is er, in medische zin, nog niemand overleden aan Covid-19?
Het gebruik is dat de primaire pathologie wordt aangegeven als doodsoorzaak. Van de vijf mensen vandaag, maar ook de eerdere vijf, kan ik me herinneren dat ze allen reeds onderliggende ziektebeelden hadden voordat ze overleden terwijl ze besmet waren met het coronavirus?
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 14:23 ]
Als ze nu ook nog eens gaan begrijpen hoe sample sizes en statistiek werken, dan komen we wellicht nog 's ergensVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:21:
Mensen beginnen versneld te leren hoe exponentiële groei werkt.
Er is een verschil tussendemo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Dan krijg ik het gevoel dat alle 16 besmette gevallen in het ziekenhuis liggenStrikte isolatie losgelaten; coronapatiënten samen op een meerpersoonskamer
"Het aantal (eenpersoons)kamers met onderdruk die nodig zijn voor strikte isolatie is erg beperkt. Het aantal besmettingen neemt snel toe en we verwachten op korte termijn meer bedden nodig te hebben dan er beschikbaar zijn. Doordat nu meerdere personen op één kamer kunnen verblijven, komen ook aanzienlijk meer bedden beschikbaar voor corona-patiënten. Alle patiënten op dezelfde kamer kunnen bovendien verpleegd worden, zonder omkleden of te verwisselen van beschermingsmiddelen. Dit scheelt aanzienlijk in tijd én bespaart het gebruik van schaarse beschermingsmiddelen."
Vorig jaar hadden we ook zo'n staatje moeten posten, met het aantal griep patiënten en overledenden nav griep. Denk dat het niet eens door 3 man gelezen werd.AW_Bos schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
Gisteren:
- 111 nieuwe geconstateerde
besmettingen
- totaal 614 besmettingen
- 5 personen overleden
Vandaag:
- 190 nieuwe geconstateerde
besmettingen
- totaal 804 besmettingen
- 5 personen overleden
Aldus NOS Teletekst 715
Verwijderd
Je denkt serieus dat zowat iedere regering wereldwijd zulke economisch dure maatregelen zou nemen voor een griepje?segil schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:24:
[...]
Vorig jaar hadden we ook zo'n staatje moeten posten, met het aantal griep patiënten en overledenden nav griep. Denk dat het niet eens door 3 man gelezen werd.
Had een heel verhaal getikt als antwoord maar kwam wat tussen (vooral een ongewilde reboot en lunch)roffeltjes schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:49:
[...]
Die tussenlaag zit er voor heel goede redenen, dat is gewoon een gevolg van de schaal.
Span of control van een leidinggevende is idealiter max 8 man. Dat is te duur, dus hebben we leidinggevenden van 25 man met misschien (als je mazzel hebt) 2 a 3 meewerkende voormannen.
Hoe groter de school of zorginstelling, hoe hoger de piramide en hoe meer "management" lagen je nodig hebt. En nee, docenten zijn NIET zelfsturend. Zijn gewoon mensen die een leidinggevende nodig hebben voor motivatie, knuffel, beoordeling, steun en zo nodig een reprimande.
Als je minder managementlagen wil moet je de kolossen gaan splitsen,
Verder, middle management lagen worden niet beter betaald dan onderwijsgevend personeel. Hoger management wel, maar die komt vaak vanuit de onderwijslaag (is bij ons een actief beleid) .
Het is allemaal niet ideaal, maar dat gezeik over management en OBP is enorm uit zijn verband getrokken. Management is slecht, maar ondertussen is iedereen geïrriteerd omdat er te weinig jaargesprekken zijn (en het verslag komt altijd laat), de leidinggevende nooit tijd heeft etc. De oplossing is niet om dan maar management eruit te snijden alsof dan op magische manier alles vanzelf wel wordt geregeld
Ben benieuwd of ze nu ook die lijstjes naast elkaar zetten, Griep vs Corona, zal elkaar qua aantal doden nog niet veel uit elkaar lopen.segil schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:24:
[...]
Vorig jaar hadden we ook zo'n staatje moeten posten, met het aantal griep patiënten en overledenden nav griep. Denk dat het niet eens door 3 man gelezen werd.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Het cijfer is een minimum, want niet iedereen wordt getest. Neem het dus met een gigantische korrel zout. Er zit inderdaad ook vertraging in.WishmasterNL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:24:
Volgens mij lopen we ook achter de cijfers aan en houden we ons bezig met het laatste aantal gepubliceerd door het RIVM.
Wat vandaag dus 804 is, zou eigenlijk al veel meer moeten zijn op dit moment.
Een testuitslag duurt, 24, 48? uur?
https://www.ad.nl/den-haa...-uitslag-krijgt~a7cb2298/
Dus 804 besmettingen is het "actuele cijfer" van 24-48 uur geleden?
Of zie ik dit verkeerd?
Omdat de mens als groep dom is? De regering is bang voor ons, niet voor dat virus. Rutte zegt nota bene zelf dat we de strijd samen moet aangaan....Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Je denkt serieus dat zowat iedere regering wereldwijd zulke economisch dure maatregelen zou nemen voor een griepje?
Mag je mij eens uitleggen waarom elke regering wereldwijd zo dom zou zijn.
je hoeft natuurlijk niet in Helmond te wonen om in 't ziekenhuis daar te liggen. Hier in H'wijk kan ik ook zo een 10-tal besmettingen opnoemen (ouder op school van m'n oudste, 2 leerlingen op 2 middelbare scholen, gisterenavond nog 3 medewerkers van 't ziekenhuis, eerder deze week ook al een aantal patiënten in 't ziekenhuis) maar de teller staat pas op 2 voor Harderwijk. En de omringende plaatsten vergelijkbare aantallen, maar die hebben geen ziekenhuis en minder middelbare scholen, dus die komen allemaal ook als Harderwijkse slachtoffers in 't nieuws, terwijl ze bijv. als Ermelo-ers in de statistieken staan.reller schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:24:
Als ik zo lees hoe het hier in Helmond gaat in het Elkerliek zeikenhuis dan vraag ik me af of die besmettingen die door RIVM worden gedeeld niet alleen gaat over mensen die zijn opgenomen in een ziekenhuis:
RIVM: Helmond 16 besmettingen
als ik dan het volgende lees:
Strikte isolatie losgelaten; coronapatiënten samen op een meerpersoonskamer
"Het aantal (eenpersoons)kamers met onderdruk die nodig zijn voor strikte isolatie is erg beperkt. Het aantal besmettingen neemt snel toe en we verwachten op korte termijn meer bedden nodig te hebben dan er beschikbaar zijn. Doordat nu meerdere personen op één kamer kunnen verblijven, komen ook aanzienlijk meer bedden beschikbaar voor corona-patiënten. Alle patiënten op dezelfde kamer kunnen bovendien verpleegd worden, zonder omkleden of te verwisselen van beschermingsmiddelen. Dit scheelt aanzienlijk in tijd én bespaart het gebruik van schaarse beschermingsmiddelen."
krijg ik het gevoel dat alle 16 besmette gevallen in het ziekenhuis liggen
Ik reageer op dat statje, en dat dat op sommigen heel veel indruk maakt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Je denkt serieus dat zowat iedere regering wereldwijd zulke economisch dure maatregelen zou nemen voor een griepje?
Mag je mij eens uitleggen waarom elke regering wereldwijd zo dom zou zijn.
Je kan ook alle discussies steeds platslaan met 'achteraf praten', maar dat bevorderd de discussie ook niet.Arwintju schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:20:
[...]
Ja leuk. En zolang je niet de context en tijdstippen snapt waarin deze berichten door RIVM geplaatst werden zegt het nog helemaal niks. Achteraf is altijd makkeijk lullen. Iedereen moet het doen met de info die er nu beschikbaar is. Dat was 3 maanden geleden zo en dat is vandaag zo. Als morgen ineens blijkt dat het virus zich via vogels verspreid dan zijn er vast mensen die roepen dat het RIVM er niks van bakt omdat ze dit niet eerder gemeld hebben en dat Rutte een idioot is omdat hij dit niet heeft gemeld.
Alles in context mensen. Ik lees zoveel losse flodders van info die niet meer in het grote geheel geplaatst worden. Het is niet zo gek ook dat er dan zoveel verwarring ontstaat.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Verwijderd
En China dan, een land met concentratiekampen? Die zijn opeens bang voor wat grieperige burgers en is bereid daarvoor de economie te verkloten? Die kunnen toch met een goeie portie propaganda doen alsof er helemaal geen griepje is?Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Omdat de mens als groep dom is? De regering is bang voor ons, niet voor dat virus. Rutte zegt nota bene zelf dat we de strijd samen moet aangaan....
is ook weer zorik86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:26:
[...]
je hoeft natuurlijk niet in Helmond te wonen om in 't ziekenhuis daar te liggen. Hier in H'wijk kan ik ook zo een 10-tal besmettingen opnoemen (ouder op school van m'n oudste, 2 leerlingen op 2 middelbare scholen, gisterenavond nog 3 medewerkers van 't ziekenhuis, eerder deze week ook al een aantal patiënten in 't ziekenhuis) maar de teller staat pas op 2 voor Harderwijk. En de omringende plaatsten vergelijkbare aantallen, maar die hebben geen ziekenhuis en minder middelbare scholen, dus die komen allemaal ook als Harderwijkse slachtoffers in 't nieuws, terwijl ze bijv. als Ermelo-ers in de statistieken staan.
Tien mensen zijn nu gestorven aan de directe gevolgen van Covid-19. Die mensen waren al zwak, maar zonder dit virus zouden ze nog leven. Bedenk dat een zware longonsteking gewoon een fikse aanslag is op de gezondheid. Je lichaam krijg veel minder zuurstof binnen, en dat wordt steeds slechter tenzij je lichaam zélf tegen het virus aan kan knokken en het virus op tijd op kan ruimen. In de meeste gevallen lukt dat, bij ouderen lukt dat een stuk minder, bij zieke ouderen is het regelmatig dodelijk.Helixes schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:20:
Maar als ik het goed begrijp is er, in medische zin, nog niemand overleden aan Covid-19?
Het gebruik is dat de primaire pathologie wordt aangegeven als doodsoorzaak. Van de vijf mensen vandaag, maar ook de eerdere vijf, kan ik me herinneren dat ze allen reeds onderliggende ziektebeelden hadden voordat ze overleden terwijl ze besmet waren met het coronavirus?
Elkerliek had (toen ik er werkte) uit het hoofd een stuk of 10 van deze kamers. Let er wel op dat het verzorgingsgebied voor IC's tot aan de Limburgse grens loopt. Daarbij zal het Catarina in Eindhoven ook redelijk vol liggen en krijgen ze waarschijnlijk zelfs patienten uit Tilburg.reller schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:24:
[...]
Dan krijg ik het gevoel dat alle 16 besmette gevallen in het ziekenhuis liggen
Dat ging toevallig wel door m'n hoofd. Ik hoef mij qua inkopen geen zorgen te maken. Slager en groenteboer hebben alles liggen en zijn gewoon rustig. AGF in de supermarkt is ook gewoon prima in orde, komt wel goed.Stoney3K schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:34:
Dus straks worden we genoodzaakt om gezond te eten met elke dag verse groenten? Help!
Klopt. Alle bonen, linzen en dat soort droogspul ligt er nog bij bakken.ANdrode schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:35:
Het blijven Nederlanders. Dus vrij basic wat betreft kookgedrag.
Ik verwacht inkopen van gehakt, melk, toiletpapier, pasta, mogelijk conserven en pakjes… maar geen gedroogde bonen want dat is te lastig
En terecht dat ze dat stel leugenaars daarop pakken. Jumbo roept dat altijd maar probeert er kneiterhard onderuit te komen wanneer het zover is.Zeror schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:42:
De jumbo draait hier met een onderbezetting wegens ziekmeldingen wegens preventie. En dan nog zijn er van die mensen desondanks nog gaan lopen zeuren over de 7 zekerheden van de jumbo "ik ben 4e in de rij van de kassa! joehoe, mn boodschappen zijn gratis"![]()
Stel profiteurs...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik geloof dat ze sowieso een beetje aan het spreiden zijn om de druk te verdelen.rik86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:26:
[...]
je hoeft natuurlijk niet in Helmond te wonen om in 't ziekenhuis daar te liggen.
[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 13-03-2020 14:32 ]
https://www.dvhn.nl/groni...3A%2F%2Fwww.google.com%2FVan de besmette personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest. In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
waarom post je het dan?kwakzalver schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:17:
Okay voor wie hygiene maatregelen wilt nemen of voor jullie gemoedsrust:
Zelf desinfektiemiddel maken:
https://www.who.int/gpsc/.../handrub-formulations/en/
Let nadrukkelijk op! Handen wassen met zeep is veel veel beter en verdient de voorkeur
Met desinfektiemiddel dood je ook de goede bacterien die juist een extra beschermingsbarriere bieden!
Deze grafieken zijn eigenlijk compleet oninteressant zolang de testmethode niet te vergelijken is. De VS test nauwelijks maar heeft naar schatting al 100.000en gevallen, in NL wordt meer getest maar heeft waarschijnlijk ook al 10 tot 100x zoveel gevallen als in dit grafiekje staan, etc.basvn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:26:
[Afbeelding]
volgen allemaal bijna hetzelfde lijntje..
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat is er met China? Men heeft daar huizen moeten dichtlassen omdat ze hun eigen bevolking niet vertrouwden bij het opvolgen van wat simpele richtlijnen (en terecht blijkbaar, want hier zijn ook wat fearmongers maar wat aan het roepen over wat de overheid wel of niet zou weten/zou moeten doen).Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:27:
[...]
En China dan, een land met concentratiekampen? Die zijn opeens bang voor wat grieperige burgers en is bereid daarvoor de economie te verkloten? Die kunnen toch met een goeie portie propaganda doen alsof er helemaal geen griepje is?
Of kan het misschien zijn dat alle regeringen wel de feiten onder ogen willen komen die jij niet ziet?
Ja, maar dan mag je hopen dat de melk en eieren nog wel in voorraad zijn natuurlijk.franssie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
@Gonadan kom op jij weet toch hoe je pannenkoeken maakt zonder premix
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
De positie van de lijn is niet zo relevant, wat relevant is de richting van de lijn en wanneer die afvlakt.Garyu schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
[...]
Deze grafieken zijn eigenlijk compleet oninteressant zolang de testmethode niet te vergelijken is. De VS test nauwelijks maar heeft naar schatting al 100.000en gevallen, in NL wordt meer getest maar heeft waarschijnlijk ook al 10 tot 100x zoveel gevallen als in dit grafiekje staan, etc.
hoeveel pasta en WC papier heb je nu nodig dan?demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Verwijderd
Precies, maar waarom zouden ze dat doen voor een griepje?Bansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
[...]
Wat is er met China? Men heeft daar huizen moeten dichtlassen omdat ze hun eigen bevolking niet vertrouwden bij het opvolgen van wat simpele richtlijnen (en terecht blijkbaar, want hier zijn ook wat fearmongers maar wat aan het roepen over wat de overheid wel of niet zou weten/zou moeten doen).
Lees even wat reacties terug. Er worden nog maar vrij weinig mensen getest omdat dit geen nut meer heeft (ik ga niet nog een keer uitleggen waarom). Dus er zijn inderdaad veel meer infecties, vooral milde.basvn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
[...]
https://www.dvhn.nl/groni...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
vind dit toch wel zorgwekkend..
zou betekenen dat er bijna niemand meer buiten de zorg om getest word?
het lijkt me namelijk niet dat er maar zo weinig normale besmettingen bij zijn gekomen..
Daar waren ze wel mee bezig om dat te realiseren bij de teller op de site maar standaard werd dat niet in hun rapportage tools aangegeven en ik kan mij voorstellen dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben dan ons te verblijden met cijfers (bron: technische briefing 2e kamer van maandag).demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:12:
Het gevaarlijke van deze cijfers is dat het percentage wat komt te overlijden niet klopt. Doordat veel mensen niet getest worden kan je niet meer zeggen dan 10 / 804 * 100 = 1,24% is. Deze ligt (voorlopig) waarschijnlijk vele malen lager. En het is jammer dat het RIVM geen informatie geeft over de hoeveelheid mensen die inmiddels hersteld / genezen zijn van het virus.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Omdat mensen belachelijke dingen doen in dit soort situaties, zoals met z'n allen supermarkten binnenrennen voor plee papierVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:32:
[...]
Precies, maar waarom zouden ze dat doen voor een griepje?
[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 13-03-2020 14:34 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dat is wel het laatste waar ik me zorgen over maak zo lang er water, washandjes en bladeren zijnBansheeben schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:33:
[...]
Omdat mensen belachelijke dingen doen in dit soort situaties, zoals met z'n allen supermarkten binnenrennen voor plee papier
Inmiddels is dat vast al een aantal keer gezegd, maar:AW_Bos schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:11:
[...]
Nee, in totaal op dat moment.
Niks veranderd dus , lijkt me.
Nee dus
Staat gewoon niet lekker duidelijk aangegeven.
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.
In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
En hoeveel rokers?Cobb schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:33:
https://nos.nl/nieuwsuur/...-het-hardst-onderuit.html
"In totaal zijn er 1150 IC-bedden in Nederland. "
"Het valt Gommers op dat de meeste coronapatiënten op de IC's onder de 50 zijn. Dit terwijl juist ouderen met een slechte gezondheid het kwetsbaarst zijn. "Het zijn vooral 80-plussers die aan corona zijn overleden maar de mensen die bij ons aan de beademing liggen zijn vooral onder de 50."
Hoeveel ouders zullen daar bij zitten?
Maar dat is dan toch juist goed nieuws? Als het er 10x zoveel zijn, betekent het ook dat het sterftepercentage met factor 10 kleiner is.Garyu schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
[...]
Deze grafieken zijn eigenlijk compleet oninteressant zolang de testmethode niet te vergelijken is. De VS test nauwelijks maar heeft naar schatting al 100.000en gevallen, in NL wordt meer getest maar heeft waarschijnlijk ook al 10 tot 100x zoveel gevallen als in dit grafiekje staan, etc.
Verwijderd
Zolang men blijft verwijzen naar de huidige cijfers en de projectie van groei niet meeneemt in hun analyse neem ik mensen niet meer serieus.NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:37:
Luuk Koelman schreef een treffend artikel over de rol van de media in de huidige paniek:
https://koelman.com/coronavirus-epidemie-of-mediademie/
(inb4 is al gepost, mea culpa)
Inderdaad, de populatie hart en vaat patienten en rokers in die groep is natuurlijk ook groot in ons land. Moet eerlijk zeggen, dat we inderdaad het wel goed doen, en als je ziek bent ziek ook uit omdat superinfect etc te voorkomen, want dank dat ook een van de grote boosdoeners is.
Sommige mensen gebruiken ook het JIT concept voor het avondmaal, dus die gaan 's middags pasta halen wat ze 's avonds dan meteen klaarmaken.bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:32:
[...]
hoeveel pasta en WC papier heb je nu nodig dan?
[ Voor 6% gewijzigd door autje op 13-03-2020 14:41 ]
Goed en treffend artikel inderdaad. Helaas is dit wel de wereld waarin we leven en zal de massa dit niet lezen/inzien. Ik zit soms met een lach en een traan reacties te lezen onder een FB-bericht of een willekeurige nieuwssite met reactiemogelijkheid.NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:37:
Luuk Koelman schreef een treffend artikel over de rol van de media in de huidige paniek:
https://koelman.com/coronavirus-epidemie-of-mediademie/
(inb4 is al gepost, mea culpa)
En vooral ook in Italië.. Oh en in China, oh en de shisha in Iran... .... ....bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:40:
[...]
Inderdaad, de populatie hart en vaat patienten en rokers in die groep is natuurlijk ook groot in ons land. Moet eerlijk zeggen, dat we inderdaad het wel goed doen, en als je ziek bent ziek ook uit omdat superinfect etc te voorkomen, want dank dat ook een van de grote boosdoeners is.
Heb dat zelfs ook gewoon in huis inderdaad. Meel en bloem zijn dingen waar ik dan net wel een voorraadje van bij houd. Overigens waren dat soort zaken ook veel op, dus zo ver is de mensheid nog net wel.franssie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
@Gonadan kom op jij weet toch hoe je pannenkoeken maakt zonder premix
Die kan je niet hamsteren want dat gaat nogal meuren, dat lag er nog genoeg.Stoney3K schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:31:
Ja, maar dan mag je hopen dat de melk en eieren nog wel in voorraad zijn natuurlijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
FireFoz in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:04:
https://www.nu.nl/coronav...-vluchtelingenkampen.html
[...]
Tja... Wat moeten we hier mee?
Landen kampen al met een overschot aan patiënten...
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Precies het probleem met bagetelliseren. Degene die nu doodgaan zijn de ouderen omdat die zo zwak zijn dat ze zelfs met IC opname de longontstekingen niet overleven.Cobb schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:33:
https://nos.nl/nieuwsuur/...-het-hardst-onderuit.html
"In totaal zijn er 1150 IC-bedden in Nederland. "
"Het valt Gommers op dat de meeste coronapatiënten op de IC's onder de 50 zijn. Dit terwijl juist ouderen met een slechte gezondheid het kwetsbaarst zijn. "Het zijn vooral 80-plussers die aan corona zijn overleden maar de mensen die bij ons aan de beademing liggen zijn vooral onder de 50."
Hoeveel ouders zullen daar bij zitten?
Verwijderd
Is er ergens al een Excel met getallen NL Italie en Spanje gedeeld?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 14:49 ]
Hoewel ik het in algemene zin wel eens ben met de toon van het artikel, mist wel de conclusie dat dit in de ziekenhuizen nog wel een vreselijke bende gaat worden.Razr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:41:
[...]
Goed en treffend artikel inderdaad. Helaas is dit wel de wereld waarin we leven en zal de massa dit niet lezen/inzien. Ik zit soms met een lach en een traan reacties te lezen onder een FB-bericht of een willekeurige nieuwssite met reactiemogelijkheid.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 14:50 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq