Mijn reactie op de blafbrief van de bemoeizuchtige accountant van vader van..
Even kijken wat er gebeurd als ik terug blaf
Geachte heer …,
Vandaag 18 maart 2020 heb ik van uw kantoor een brief ontvangen omtrent de financiële afronding tussen mij en Tweakers Tweakers. Ik ben niet onder de indruk.
Er zijn een aantal zaken die niet kloppen in uw verhaal.
- Inbreng van Tweakers is geen € 5.700 maar € 5.475 (zie rekeningafschriften) en hier valt ook nog over te discussiëren. Gezien de schenking van Tweakers Tweakers naar ons toe valt nog te bezien of deze gehele € 5.000 tot Tweakers behoort. Logischerwijs heb ik ook recht op € 2.500.
- Kosten betreffende verkoop van de..waren o.a. onderdeel van de gehele aankoop. Dit was anders niet mogelijk geweest.
- Mevrouw Tweakers heeft in het verleden eerder overspel gepleegd en hier is afgesproken dat zij dit direct zou aangeven mocht mevrouw weer gevoelens buiten de deur krijgen. Dit is niet gebeurt. Hieruit concludeer ik dat ik onder dwaling al dan niet valse voorwaarden kosten ben aangegaan die er niet zouden zijn geweest als mevrouw eerlijk was geweest. Gehele communicatie geschiedenis met mevrouw Tweakers is bij mij nog aanwezig. Dit start in november 2017.
- Op 12 februari hebben mevrouw Tweakers en ik het koopcontract ondertekend met voorbehoud van financiering tot 23 maart. Op 11 maart blijkt dat G. Tweakers de woning te hebben gekocht, dit is juridisch gezien niet correct gezien wij nog de eerste kopers waren en ik nog bezig was met de financiering. Kortom: er is een discutabel spelletje gespeeld die ik graag wil laten beoordelen door een rechter. Ik acht opzet bewijsbaar.
- De extra kosten van -nieuwe adviseur- acht ik terecht te verhalen op mevrouw Tweakers. Vanaf de relatiebreuk heb ik volledig open kaart gespeeld en voldaan aan mijn inspanningsverplichting. Mevrouw Tweakers heeft geen actie ondernomen en is daarmee in verzuim conform het koopcontract. Ik acht dus ook hierom de kosten op mevrouw Tweakers te verhalen. Deze kosten zouden anders niet gemaakt zijn.
- Naast de financiële schade die mevrouw Tweakers heeft veroorzaakt, maakt mevrouw zich ook bewijsbaar schuldig aan smaad & laster. Hier is melding van gedaan bij de politie en ik overweeg de klacht verder door te zetten. Bij een schikking ben ik bereid de klacht terug te trekken.
Z.o.z.
Voorstel tot schikking
Gemaakte kosten
Intrekkingskosten 0,2% van EU 129.000 € 312,18
Presentatiepakket Tweakers Compleet TOPR € 495
Intrekkingskosten hypotheekaanvraag € 250
Taxatiekosten nieuwswoning € 433,18
Taxatiekosten appartement € 495
Second opinion hypotheekadvies, en aanvraag € 500
-------------------
Totaal € 2.485,36
Inbreng
R. Tweakers € 5.475
Totaal € 5.475
Verrekening
€ 5.475 - € 2.485,36 = € 2.989,64
Bij deze wil ik dus nogmaals – uit goede wil - een schikking treffen met de familie Tweakers. Ik maak op 31 maart 2020 het te verrekenen bedrag van € 2989,64 over op rekeningnummer NR t.n.v. R. Tweakers
Als het niet mogelijk is om te schikken dan rest ons allen helaas de weg naar de rechter.
Met vriendelijke groet,
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam