Het Grote Minidisc Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rcor schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Zonde! want zo'n vintage audio set met goede speakers kunnen echt soms velen malen beter klinken dan een Sonos en ze hebben sowieso bijna altijd meer uitstraling... Vooral die Marantzen, Pioneers van de jaren '70 en ook bijvoorbeeld de vissen oog serie van Philips zijn een lust voor het oog en oor... ;)
Oh zeker, al is daar een ander topic voor ;)
Moet alleen wel in je interieur passen, en vergeet de waf niet.
Anyway, pioneer komt hier bij te staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEM3_0vet6a2rnx2v_JkWCv-hKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXDPi1p0aMBo96ZZfbmf0E4Y.jpg?f=fotoalbum_large
Daar past ie het beste ;)
(Niet op de foto: Pioneer F301rds die ik nog aan het ombouwen ben tot streamer, komt er ook nog bij)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:22
The Eagle schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:21:
[...]

Oh zeker, al is daar een ander topic voor ;)
Moet alleen wel in je interieur passen, en vergeet de waf niet.
Anyway, pioneer komt hier bij te staan:
[Afbeelding]
Daar past ie het beste ;)
(Niet op de foto: Pioneer F301rds die ik nog aan het ombouwen ben tot streamer, komt er ook nog bij)
Gewoon een leuk vrouwtje uitzoeken die dit ook als hobby heeft... Dat scheelt veel... Maar vindt je een ander leuke dame zal die de hobby echt moeten accepteren...

Bij mij gaan die zuil speakers bijv. echt niet weg uit de woonkamer om plaats te maken voor een Sonos Speakerset... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die van mij heeft de Klipsch F3's zelf mee uitgezocht ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Ja, ik heb ook m’n deel wel gezien aan MD apparaten met (waarschijnlijk) laserproblemen. Niet bij mij zelf, maar m’n zwager heeft minder geluk met z’n aankopen gehad. Ik had ze al eens voor hem schoon gemaakt maar dat hielp niet. Zo diep gaat mijn technische kennis van MD nou ook weer niet, dus dan houdt het op.

Ik had wel in de jaren ‘00 2 JE530’s, waarvan ik er nu nog maar 1 heb (staat in de woonkamer). De tweede was vastgelopen, ik kreeg het discje er niet meer uit. Ik was toen ook nog helemaal niet bezig met apparaten proberen te repareren, dus die heb ik toen weggegooid. Achteraf echt heel zonde, ik weet zeker dat ik m nu weer met weinig moeite werkend zou hebben gekregen. Aan de andere kant… dan had die 2de 530 nu in m’n opnamestack op de hobby/werkkamer gestaan en had ik wellicht nooit de 780 gekocht, wat een veel beter apparaat is, met veel meer functies. Dus misschien een geluk bij een ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
The Eagle schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:11:
[...]

Joining the club, zojuist opgehaald:
[Afbeelding]

Pioneer MJ-D707, ca 60 MD's en een portable Sharp :)
De Sharp was gisteren nog door de verkoper getest en werkte toen. Echter had vandaag overal can't read errors bij iedere disc. Mocht voor weinig mee. Is vrijwel nieuw, zo ziet ie er ook uit, verkoper gaf aan max 5x gebruikt ofzo.
MD's zijn vnl opnames van livesets van feesten in de zeros. Blij mee :)
Mooi geheel dat je in huis gehaald hebt! En vallen die discs tegen, gewoon wissen en lekker je eigen muziek er op zetten!

Wat mij vooral opvalt is dat die Pioneer echt heel gemakkelijk is om mee te werken! Als je de handleiding bekijkt, dan lijkt het op het eerste zicht moeilijk, maar dat is het echt helemaal niet! Het enige dat ik moest weten is hoe ik de sync gebruikte en eens je weet hoe dat gaat, moet je niet meer weten over dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
rcor schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:28:
[...]

Gewoon een leuk vrouwtje uitzoeken die dit ook als hobby heeft... Dat scheelt veel... Maar vindt je een ander leuke dame zal die de hobby echt moeten accepteren...

Bij mij gaan die zuil speakers bijv. echt niet weg uit de woonkamer om plaats te maken voor een Sonos Speakerset... ;)
Ik snap dit helemaal. Ook hier thuis in de huiskamer een mooie set met zuilen, en mijn vrouw vind er ook niets aan, maar ieder zijn hobby. Als ik al denk over zo'n sonos set dan gaan mijn nekharen overeind staan. Ik begrijp dat het makkelijk en handig is en minimalistisch is als je weinig plek hebt. Maar ja, misschien ben ik wel ouderwets.

Terug naar minidisc. Ik heb recent een Onkyo Hi-MD deck gekocht in Japan met een 100V omvormer. Dat is ook heel leuk. Dan slijten de displays van de RH1 niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
rcor schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Zonde! want zo'n vintage audio set met goede speakers kunnen echt soms velen malen beter klinken dan een Sonos en ze hebben sowieso bijna altijd meer uitstraling... Vooral die Marantzen, Pioneers van de jaren '70 en ook bijvoorbeeld de vissen oog serie van Philips zijn een lust voor het oog en oor... ;)
Ik heb een sony ES stack met JBL floor speakers en B&W shelfspeakers, maar iets met partner weerhoudt eea ervan het naar beneden te verplaatsen.... En ik moet eerlijk zeggen dat we beneden eigenlijk nooit muziek luistern. Op mijn werkkamer staat altijd wel iets aan als ik er ben.... (jammer alleen dat de versterker geen IR heeft.... als ik een teams call krijg, moet ik steeds erheenlopen om hem uit te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
dorenberg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Ik snap dit helemaal. Ook hier thuis in de huiskamer een mooie set met zuilen, en mijn vrouw vind er ook niets aan, maar ieder zijn hobby. Als ik al denk over zo'n sonos set dan gaan mijn nekharen overeind staan. Ik begrijp dat het makkelijk en handig is en minimalistisch is als je weinig plek hebt. Maar ja, misschien ben ik wel ouderwets.

Terug naar minidisc. Ik heb recent een Onkyo Hi-MD deck gekocht in Japan met een 100V omvormer. Dat is ook heel leuk. Dan slijten de displays van de RH1 niet zo erg.
Sonos klinkt niet slecht voor hun formaat, zeer zeker niet... Maar een goede set met zuilspeakers op elkaar afgestemd in combinatie met de ruimte waar het in staat klinkt vaak wel mooier en hebben geen subwoofer nodig om echt tot hun recht te komen...

Maar idd terug naar minidisc, want welk model Hi-MD deck heb je "op de kop getikt"? Want zo'n Onkyo kan best gaaf zijn als hij werkt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@htca dat heb ik opgelost met een kaku setje. 1 drup op de knop en de hele set is spanningsloos. Scheelt ook sluipverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
The Eagle schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:33:
@htca dat heb ik opgelost met een kaku setje. 1 drup op de knop en de hele set is spanningsloos. Scheelt ook sluipverbruik :)
heb ik ook (via home assistant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
dorenberg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:36:
[...]
Ik heb ook naar een Onkyo aan het kijken geweest vanuit Japan, maar ik wou dat gedoe met de omvormer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Geen idee of het door de Nederlandstalige gemeenschap geweten is, maar TEAC is de enige fabrikant die hun CD/MD deck nog steeds op hun website heeft staan. Je kan deze zelfs nog nieuw kopen, vooral via eBay en dan leg je wel een pittige prijs neer, die het misschien ook wel waard zou kunnen zijn.

https://teac.jp/jp/product/md-70cd/top

• kozue
Tja, Teac… ik heb dat ding wel eerder gezien, en leuk dat ze die nog aanbieden (maar alleen in Japan), maar Teac (en hun professionele merk Tascam) is ook het bedrijf dat voor $25 per stuk reel cassettes verkoopt in de VS met tape erin van NAC, een bedrijf dat niet in staat lijkt te zijn degelijke blanks te produceren (zie tapeheads.net voor uitgebreide tests van alles wat NAC de laatste jaren geproduceerd heeft). En Teac is ook het bedrijf dat weer cassettedecks is gaan maken, maar op basis van een gammele Chinese kloon van het sowieso al simplistische Tanashin mechaniekje, met w&f waarden waar een oude walkman zich voor zou schamen. Kudos dat ze het in deze tijd toch weer proberen met media die door het grootste deel van de wereld al zijn afgeschreven, maar als ik een MD speler nodig heb sla ik deze lekker over. Ik heb geen vertrouwen in de kwaliteit van de interne elektronica en koop liever een oude Sony of ander vintage model van 2 decennia geleden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
rcor schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Sonos klinkt niet slecht voor hun formaat, zeer zeker niet... Maar een goede set met zuilspeakers op elkaar afgestemd in combinatie met de ruimte waar het in staat klinkt vaak wel mooier en hebben geen subwoofer nodig om echt tot hun recht te komen...

Maar idd terug naar minidisc, want welk model Hi-MD deck heb je "op de kop getikt"? Want zo'n Onkyo kan best gaaf zijn als hij werkt... ;)
Ik heb de MD105FX gekocht voor een 200 euro inclusief verzendkosten uit Japan. Omvormer van 100v voor 35 euro erbij en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfGTI
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2022
Hele late reactie van me. Had het al opgegeven om nog iets te proberen.
sonic stage doet het nog steeds niet (Cannot find open secureMG module ....) terwijl het vorig jaar nog wel lukte. Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag

[ Voor 62% gewijzigd door RalfGTI op 19-02-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfGTI
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2022
DaveFlash schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:28:
hallo hallo, nieuw in dit topic! maar ik heb zojuist m'n tweede md speler/recorder ontvangen vandaag, de Sony MZ RH1!!! voor een hele mooie deal, ik keek al naar eBay aanbod, maar daar gingen ze van 700 (half nos/half gebruikt) tot aan 1500 voor NOS (uit japan).... dat vond ik echt te duur, dus verder gezocht en via via er een bekomen, maar ik ga niet zeggen hoeveel ik er voor betaald heb want vond het nog veel te duur, maar aangezien alle EL/OLED schermen, de remote etc het allemaal nog doet, heb ik denk ik wel een hele goede deal voor dit model, ik had al de RH10 via marktplaats gekocht in 2020, alleen die kan uiteraard geen beveiligde MD's overzetten in netmd modus met sonicstage, dat kan alleen de RH1.

hier wat foto's:
[Afbeelding][Afbeelding]

echt blij mee. het overzetten van md's had nog wat gedoe, want ook met de juiste drivers wou honigstage niet een ouderwetse md inladen, enkel md's opgenomen in hi-md modus kwamen te voorschijn, uiteindelijk verder gezocht en platinum md erop gezet met weer een andere driver en die lukt het nu om md's over te zetten, een maar: metadata komt helaas niet mee, ik hoor graag of hier een oplossing voor is bij platinum md.

en dan het meest ongelooflijke: dit alles doe ik in een Windows 11 on ARM vm op m'n MacBook Pro met de apple silicon chip via Parallels Desktop! BIZAR! FOCKING BIZAR! :9~
Bij mij start Sonic Stage niet meer op met windows 10. Heb jij een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik wilde eigenlijk helemaal stoppen met Minidisc nadat m'n Kenwood DMF-9020 ermee gekapt was, maar vandaag kwam ik in de kringloop een Sony MDS-JB930 tegen voor weinig, en die toch maar meegenomen. Da's fijn, want nu hoef ik die kwetsbare MZ-RH1 niet meer te bewaren om m'n oude disks af te spelen en kan die fijn Marktplaats op :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31
mentalmadnizz schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:18:
Ik wilde eigenlijk helemaal stoppen met Minidisc nadat m'n Kenwood DMF-9020 ermee gekapt was, maar vandaag kwam ik in de kringloop een Sony MDS-JB930 tegen voor weinig, en die toch maar meegenomen. Da's fijn, want nu hoef ik die kwetsbare MZ-RH1 niet meer te bewaren om m'n oude disks af te spelen en kan die fijn Marktplaats op :)
Dat is ook nog eens een van de betere modellen. :) Goede prijs? Ik zou zoiets nooit tegenkomen bij de Kringloop in Soest en Amersfoort.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Haas schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:24:
[...]

Dat is ook nog eens een van de betere modellen. :) Goede prijs? Ik zou zoiets nooit tegenkomen bij de Kringloop in Soest en Amersfoort.
Twee kratjes bier ongeveer, zonder remote. Maar hij werkt en ziet eruit als nieuw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Update: daarstraks maar eens met IPA aan de gang gegaan bij de Sharp MT180. Helaas no dice. Kan hem wel helemaal opendraaien, maar als iemand nog tips heeft, altijd welkom :)
Cant read error btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:32:
Update: daarstraks maar eens met IPA aan de gang gegaan bij de Sharp MT180. Helaas no dice. Kan hem wel helemaal opendraaien, maar als iemand nog tips heeft, altijd welkom :)
Cant read error btw :)
Elke laserlens heeft een instel pot meter voor de sterkte van de laserstraal... je zou eens kunnen proberen die bij te regelen... Maar als de lens op is, issie niet meer te redden en moet de lasereenheid vervangen worden vrees ik... ;(

En dat zie je bij andere merken dan Sony wel vaker... hoewel ook Sony's uiteindelijk hierop defect gaan raken, want ja, zo'n laserlens heeft natuurlijk niet het eeuwige leven... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 20-02-2022 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
RalfGTI schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:48:
Hele late reactie van me. Had het al opgegeven om nog iets te proberen.
sonic stage doet het nog steeds niet (Cannot find open secureMG module ....) terwijl het vorig jaar nog wel lukte. Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag
Heb je al eens overwogen om Sonicstage te laten voor wat het is en een van de nieuwe open source softwareprojecten te proberen? Een paar pagina’s terug staan een flink aantal posts over alternatieve software. Ik gebruik zelf geen Windows, dus wat daarop het beste werkt kan ik niks over zeggen, maar mijn zelfgebakken script rondom een commandline versie werkt top :) Ik denk dat PlatinumMD een goede eerste poging zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Shit… mijn mds ja30es lijkt het tijdelijke voor het eeuwige te hebben verwisseld. Als hij een poosje van de stroom is geweest doet hij het, maar na een minuut of wat begint hij te sputteren. Open-close geeft vervolgens disc error, als ik hem dan van de stroom haal en weer aansluit, brandt het stand-by lichtje.
Ik kan hem wel in de service mode krijgen in die toestand.
Als ik hem vervolgens een paar uur spanningsloos laat staan kan ik hetzelfde riedeltje herhalen…. Balen want ik heb hem nog niet zo lang….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

rcor schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:15:
[...]

Elke laserlens heeft een instel pot meter voor de sterkte van de laserstraal... je zou eens kunnen proberen die bij te regelen... Maar als de lens op is, issie niet meer te redden en moet de lasereenheid vervangen worden vrees ik... ;(

En dat zie je bij andere merken dan Sony wel vaker... hoewel ook Sony's uiteindelijk hierop defect gaan raken, want ja, zo'n laserlens heeft natuurlijk niet het eeuwige leven... ;)
Nooit, maar dan ook nooit aan een instelpotmeter draaien als je niet heel goed weet wat je doet en op de juiste testpunten meetapparatuur hebt staan! Je hebt geen referentie wat je aan het doen bent, geen goede feedback en teveel = onherstelbaar kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mentalmadnizz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Nooit, maar dan ook nooit aan een instelpotmeter draaien als je niet heel goed weet wat je doet en op de juiste testpunten meetapparatuur hebt staan! Je hebt geen referentie wat je aan het doen bent, geen goede feedback en teveel = onherstelbaar kapot.
Ah, thanks voor de aanvulling... NIET zelf doen dus, ik zal dit onhouden! Uit besteden aan professional... Voor wie een geode monteur zoekt: Geert Kroezinga van ProAVS uit Weesp is een zeer kundig man en niet te duur! Aanrader die al meerdere apparaten succesvol heeft gerepareerd voor mij en als dat niet lukt is hij daar ook eerlijk over (zoals destijds bij de Kenwood DM-1001 minidisc deck)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

mentalmadnizz schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:18:
wat wil je ervoor hebben, ik ben in de markt voor een tweede rh1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:41
rcor schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:15:
[...]

Fout, alle nieuwere MD dan de eerste hebben een service menu waar je alles kunt regelen incl laser. Op Minidisk.org kun je je type vinden, heel vaak inclusief service manual. Daar staat omschreven hoe je erin komt en welke mogelijkheden je hebt. Wel opletten, als je niet weet wat je doet kun je hem definitief vernaggelen!

MZ-R55 en MZ-R37 heb ik via service menu redelijk eenvoudig werkend gekregen. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

DaveFlash schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:00:
[...]

wat wil je ervoor hebben, ik ben in de markt voor een tweede rh1
Gewoon een marktconforme prijs, ik wil met de opbrengst ander leuk speelgoed bekostigen. DM mag altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Vandaag bij de kringloop: een grote bak MD’s om door te spitten. Zeker een paar honderd stuks als ik dat zo inschat. Ik heb er niet een paar honderd nodig, dus alleen een aantal meegenomen die ik er leuk uit vond zien, waaronder zo’n ES die op pagina 14 al langs kwam, plus een aantal HiMD’s. Ik was in de veronderstelling dat je HiMD’s in een non-Hi recorder wel als gewone disk kon gebruiken, maar m’n JE780 spuugt ze weer uit met een error 13 :(

De inhoud was overigens allemaal radio opnames van klassieke uitzendingen, gemaakt tussen 1999 en 2010, meestal in LP2. Als ik verveeld in slaap wil vallen kan ik ook gewoon radio 4 opzetten, maar gelukkig heeft MD zo’n handige “erase all” functie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJKz31mnS-dQmictOt5OUmyRlH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHD0BXCMyNScca9bhDMeJr1O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

kozue schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:54:
Vandaag bij de kringloop: een grote bak MD’s om door te spitten. Zeker een paar honderd stuks als ik dat zo inschat. Ik heb er niet een paar honderd nodig, dus alleen een aantal meegenomen die ik er leuk uit vond zien, waaronder zo’n ES die op pagina 14 al langs kwam, plus een aantal HiMD’s. Ik was in de veronderstelling dat je HiMD’s in een non-Hi recorder wel als gewone disk kon gebruiken, maar m’n JE780 spuugt ze weer uit met een error 13 :(

De inhoud was overigens allemaal radio opnames van klassieke uitzendingen, gemaakt tussen 1999 en 2010, meestal in LP2. Als ik verveeld in slaap wil vallen kan ik ook gewoon radio 4 opzetten, maar gelukkig heeft MD zo’n handige “erase all” functie :+

[Afbeelding]
Wat doen die dingen per stuk nou?
Had er ca 60 bij mijn spelers, dus even benieuwd hoe goedkoop ik de spelers had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
kozue schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:54:

[Afbeelding]
Welke kringloop was dat?

Ben er nu 3 afgegaan maar geen minidisc's gevonden.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@The Eagle Ik heb er €2 per stuk voor betaald. Toen hij de doos te voorschijn haalde zei hij €2,50, maar hij had er een paar in de winkel liggen voor €2 en als z’n prijskaartjes iets anders zeggen kan ie er moeilijk onder uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@Yamy_Daffy Kringloopwinkel Alkmaar. Hij zei dat ie de doos ook op marktplaats heeft gezet, maar als je daar komt en naar de doos MD’s vraagt mag je er gewoon in uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Ik heb nog genoeg md schijven... Meer dan 100 alles bij elkaar... Een heel groot deel van de schijven zat in de deal bij de overname van mijn goede vriend zijn Denon DMD-1300... De meesten zijn van die schijven uit dat lot zijn uit de verpakking gehaald en vervolgens nog nooit gebruikt... Niet dat het zoveel uitmaakt bij MD schijven die dermate oneindig beschreven kunnen dat ze je hele leven mee gaan... :P

We kunnen wel stellen dat de minidisc recorder eerder versleten zal zijn dan de schijfjes zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
kozue schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:14:
@Yamy_Daffy Kringloopwinkel Alkmaar. Hij zei dat ie de doos ook op marktplaats heeft gezet, maar als je daar komt en naar de doos MD’s vraagt mag je er gewoon in uitzoeken :)
Ik denk dat ik die kerel heb zien voorbijkomen op marktplaats! Best goede plek om discs in goede staat te kopen, vaak minder als je er nieuwe vind, want die gaan vaak al voor minstens 10€ per disk, soms zelfs een pak meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Runaque
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEEOACz11EyH2hU0ZCj_hdX3MM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4P5hVBqn2aOpIgpU25IrP78Q.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik me wat heb laten gaan afgelopen week... :D

En dan zijn er nog en stuk of tien onderweg. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Het album Music Box van Mariah Carey is het enige dat ik ooit voor de volle mep op voorbespeelde MiniDisc heb gekocht in de jaren 90. Deze week vond ik het (eindelijk) op cd bij de Kringloop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBJLFPIXFL6l0mLyCLVkxDIi7Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxF03IVCG2nVd9uu2ojZjelh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Heb helaas bericht gehad dat een zending met nog enkele nieuwe schijfjes onderweg serieus beschadigd zou zijn geweest, maar gelukkig wel verzekerd! Begint wat uit de hand te lopen nieuwe gesealde schijfjes kopen! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
Wanneer je je 24 jaar oude minidisc met je hedendaagse In Ear Monitors met Bluetooth adaptor wil gebruiken lijkt deze BT zender voor een Nintendo Switch de betere oplossing. Ook verkleint de kans dat je met kabel een ongelukje krijgt en het toestel laat vallen op straat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rS5t-7KJWg2jOHDuEovXDgJ-fxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5pBR6Umn1UXH2VmBV5jI3El.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
mentalmadnizz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Met een beetje gezond verstand hoeft het niet zo'n probleem te zijn, eerst de stand aftekenen met een stift zodat je 'm altijd terug kan zetten, en vooral niet overdrijven, persoonlijk zou ik maximaal ongeveer 1/5 slag draaien, als dat zelfs niet een klein beetje helpt heeft het meestal geen nut om verder te draaien.
Er is altijd tolerantie en als het om een zeer kritische afstelling gaat dan word er vaak een meerslagenpotmeter gebruikt, of het circuit is zo opgebouwd dat draaien aan de potmeter geen groot verschil maakt.
Uiteraard moet je je wel beseffen dat je de boel kunt slopen, maar mensen die dat niet begrijpen zouden sowieso geen (elektrische) apparaten open moeten maken.
Overigens is het ook fijn, mocht je er aan prutsen zonder echt te weten wat je doet, dat je dat opschrijft voor een eventuele toekomstige reparatie.

Iemand toevallig ervaring met zowel de Denon DMD-1000 als de DMD-1300?
Alhoewel ik beide bezit heb ik ze weinig tot niet gebruikt en twijfel ik of ik een van beide weg moet doen, persoonlijk vind ik de DMD-1000 er zowel van buiten als binnen beter (degelijker) uitzien, maar uiterlijk zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
KILLorBE schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Met een beetje gezond verstand hoeft het niet zo'n probleem te zijn, eerst de stand aftekenen met een stift zodat je 'm altijd terug kan zetten, en vooral niet overdrijven, persoonlijk zou ik maximaal ongeveer 1/5 slag draaien, als dat zelfs niet een klein beetje helpt heeft het meestal geen nut om verder te draaien.
Er is altijd tolerantie en als het om een zeer kritische afstelling gaat dan word er vaak een meerslagenpotmeter gebruikt, of het circuit is zo opgebouwd dat draaien aan de potmeter geen groot verschil maakt.
Uiteraard moet je je wel beseffen dat je de boel kunt slopen, maar mensen die dat niet begrijpen zouden sowieso geen (elektrische) apparaten open moeten maken.
Overigens is het ook fijn, mocht je er aan prutsen zonder echt te weten wat je doet, dat je dat opschrijft voor een eventuele toekomstige reparatie.

Iemand toevallig ervaring met zowel de Denon DMD-1000 als de DMD-1300?
Alhoewel ik beide bezit heb ik ze weinig tot niet gebruikt en twijfel ik of ik een van beide weg moet doen, persoonlijk vind ik de DMD-1000 er zowel van buiten als binnen beter (degelijker) uitzien, maar uiterlijk zegt niet alles.
Ik heb zelf geen DMD-1000 van Denon, maar wel de Denon DMD-1300 en van die laatste weet ik nog wel dat diversen reviews uit die tijd de DMD-1300 roemden en vooral aangaven dat dit model het nog de duurdere modellen lastig maakte...

Ander leuk detail: het is de eerste MD-recorder deck dat volledig is opgebouwd met componenten die niet van Sony afkomstig zijn...

Met die reviews ben ik het wel overigens eens: je moet van goede huize komen om 'm te verslaan, zo goed is de prijs / prestatie verhouding...

Zie ook: https://www.minidisc.org/dmd_1300_review.html :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Heb net op eBay een nieuwe Sony MZ-E300 walkman in de originele doos gekocht voor minder dan 100€! Kan niet wachten tot ik hem mag ontvangen!
Ok, het is misschien niet zo geavanceerd dan de MZ-E33 die ik al sinds 1998 bezit, maar als reserve walkman kan het geen kwaad dat deze geen remote control aankan, wat ik al niet bij mijn huidige MD walkman gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:17
Op marktplaats staat een mz-e60 compleet.
Met nauwelijks krassen voor 55€.

Mijn eigen e60 ziet er niet uit, in vergelijking misschien koop ik hem zelf wel.

[ Voor 35% gewijzigd door leonbong op 25-03-2022 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
leonbong schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 06:20:
Op marktplaats staat een mz-e60 compleet.
Met nauwelijks krassen voor 55€.

Mijn eigen e60 ziet er niet uit, in vergelijking misschien koop ik hem zelf wel.
Dan misschien best je kans niet laten schieten! Die dingen gaan er alleen maar zeldzamer op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ach ik heb 3 portables waarbij mijn mz-r70 in topconditie is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb mijn "nieuwe" Minidisc speler mogen ontvangen en wat voelt dat goed om een 21 jaar oud toestel nog nieuw te kunnen vinden en ontvangen! Het is welliswaar geen topmodel en is eigenlijk een toestel dat bedoeld was als instappertje, dus daarom dat het allicht van design niet zoveel voorsteld, het scherm ook geen titels toont en dat hij geen aansluiting heeft voor een afstandsbediening en dat hij amper wat weegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4U6_l8LplDCRX4Cgln114yC36U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxbsSxz9DPd4y9ttfRzZ3Xsf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dn61TuT0vT_Q0uhSQlmXN8fabuY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOwXuqVE9GE9PYTExoqYbJDl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmCt-AIR1ECfwqBDCTRd72AUWjs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvKB3juvqc6GqAnkIkH8S4kc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufTFTViFNVauI62AFI6LM-Q0PxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ld6nbgusKfVWMePLEl3av2Dx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5rWRxwfE0KQsx8mVNOh7dtYPCs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wge3cxMqVtexUV8sRAAN22zM.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de laatste foto mijn oude vertrouwde speler die ik al heb sinds 1998 en ernaast een drie jaar jonger broertje. Ik heb wel iets met blauw zou je kunnen zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59

BCC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7NNkdowvzy0FkAaXFuTgO7pQAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSq8KhsNjmrFcpQEZGGjB4xa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huls3xFpD0oDutrU20Zhs0UoywQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q5j5JeNxRlPkodbhzrsoJP7.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik weet niet meer of ik deze al gepost had 🙈🥳 maar de blauwe zijn het mooist inderdaad :)

[ Voor 54% gewijzigd door BCC op 29-03-2022 20:46 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RisingSun
  • Laatst online: 11:20
Runaque schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:32:
Ik heb mijn "nieuwe" Minidisc speler mogen ontvangen en wat voelt dat goed om een 21 jaar oud toestel nog nieuw te kunnen vinden en ontvangen! Het is welliswaar geen topmodel en is eigenlijk een toestel dat bedoeld was als instappertje, dus daarom dat het allicht van design niet zoveel voorsteld, het scherm ook geen titels toont en dat hij geen aansluiting heeft voor een afstandsbediening en dat hij amper wat weegt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Op de laatste foto mijn oude vertrouwde speler die ik al heb sinds 1998 en ernaast een drie jaar jonger broertje. Ik heb wel iets met blauw zou je kunnen zeggen. :+
Toevallig ook iets op Reddit gepost hierover? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
RisingSun schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Toevallig ook iets op Reddit gepost hierover? :+
Yep, ben ook actief in de Minidisc community op Fb. Altijd handig als je uiteindelijk iets nodig hebt en via deze wegen vindt wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Runaque schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:40:
Wanneer je je 24 jaar oude minidisc met je hedendaagse In Ear Monitors met Bluetooth adaptor wil gebruiken lijkt deze BT zender voor een Nintendo Switch de betere oplossing. Ook verkleint de kans dat je met kabel een ongelukje krijgt en het toestel laat vallen op straat.
Cool, maar waar heb je de zwarte vandaan? Ik kan allen de gekleurde variant vinden online. Volgens Aliexpress is de gekleurde beter :/ https://nl.aliexpress.com/item/1005001615585683.html

[ Voor 9% gewijzigd door BCC op 30-03-2022 13:02 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
BCC schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Cool, maar waar heb je de zwarte vandaan? Ik kan allen de gekleurde variant vinden online. Volgens Aliexpress is de gekleurde beter :/ https://nl.aliexpress.com/item/1005001615585683.html
De zwarte kies je bij "Kleur" op de link die je opgeeft! De zwarte is niet perce slechter noch is de gekleurde beter, de gekleurde heeft AptX en AptX LL (low latency) als extra geluidscodecs voor draadloos te gamen, maar als je hem op een muziekspeler gebruikt, dan hoefde ik geen "pokemon" gekleurde versie te hebben. :+ Het enige dat de Bt zender moet doen is geluid van de walkman naar mijn draadloze koptelefoon sturen.
Het grootste verschil naast de AptX is de BT chip, daar is die in de zwarte een iets oudere versie, maar beiden zitten wel op dezelfde versie BT, dus op dat vlak maakte het voor mij weinig uit om voor de zwarte te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik heb de Pokemon versie bij bol besteld - ik spuit m wel blauw 🤣

Zo lelijk is hij niet :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPVC3Up5kw_uqhzGchy8Y21e4Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcR3lMT2j8twc9cOa7LxuJ7O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door BCC op 07-04-2022 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Voor de liefhebbers met geld:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVN-wgrNyrppVj8MOxEj1N1I8Gu6f997FVu9z6Yc8ECFkzLxzS
https://www.marktplaats.n...400332-sony-es-minidisk-s

De enige echte Sony ES minidisc schijfjes! Voor 150 euro ben je er eigenaar van... Maar nu rest mij slechts de vraag: zijn ze het geld waard voor de liefhebber? Want wat is het verschil met de "normale" gekleurde minidisc schijven van Sony?

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 12-04-2022 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Vandaag kwam ik een hele nette Sony MDS-JB730 QS tegen ik de kringloop voor 4 tientjes. Kon ik niet laten staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
nineball schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:03:
Vandaag kwam ik een hele nette Sony MDS-JB730 QS tegen ik de kringloop voor 4 tientjes. Kon ik niet laten staan natuurlijk.
Top vondst! Nu dus lekker genieten! ;) En ik ben wel benieuwd naar je nieuwe speeltje...

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 12-04-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

nineball schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:03:
Daar heeft iemand flink zitten slapen qua prestaties je dan. Hifishark geeft minimaal het 5 voudige als indicatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
rcor schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:02:
[...]

Top vondst! Nu dus lekker genieten! ;) En ik ben wel benieuwd naar je nieuwe speeltje...
Ik heb in mijn zoldersetje al een 930 staan dus ik zit te denken wat ik ermee zal doen. Beneden neerzetten in plaats van cassettedeck dat ik bijna nooit gebruik, verkopen voor een leuk bedragje of aan een vriend geven die nog wat tegoed heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEjM9CfLyajDVAtmhmahmfsz7jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWf3zrMHBNvAafLtDQ5Kcbdb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is dat ik recent een Pioneer MD deck gekocht heb, anders had ik je vijf tientjes geboden :+

Speaking of which: ding van het weekend schoongemaakt. En tot de conclusie gekomen dat er her en der iets van secondelijm op de toetsen zit. Niet opgevallen toen ik hem kocht :(
Er af krassen lukt wel, maar laat (duh) krassen na. En aceton or alcohol...dunno, klinkt niet als een heel goed idee op plastic:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:26:
Het is dat ik recent een Pioneer MD deck gekocht heb, anders had ik je vijf tientjes geboden :+

Speaking of which: ding van het weekend schoongemaakt. En tot de conclusie gekomen dat er her en der iets van secondelijm op de toetsen zit. Niet opgevallen toen ik hem kocht :(
Er af krassen lukt wel, maar laat (duh) krassen na. En aceton or alcohol...dunno, klinkt niet als een heel goed idee op plastic:X
Wellicht de lijm langdurig met de föhn verwarmen? Sommige lijmsoorten kunnen namelijk niet tegen hitte en laten na verloop van tijd wat makkelijker los als het goed warm wordt voor een langere periode... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
The Eagle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:26:
Alcohol op frontjes kan geen kwaad, ik heb al zoveel apparaten met alcohol schoongemaakt. Maar of dat iets helpt tegen lijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blosh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09 10:38
De laatste post is alweer even geleden, maar ik wilde mijn md recorder mz-30 weer eens gaan gebruiken maar moet eigenlijk hiervoor de batterij vervangen.
Het apparaatje doet het prima maar geeft het na een korte tijd weer op nadat hij volgeladen is.
Desondanks zou ik “m graag weer gebruiken. Als er iemand goede tips en suggesties heeft hoe aan een goede passende vervangende batterij te komen en deze in te bouwen dan stel ik dat op zeer op prijs!

;)
Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Blosh schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:39:
De laatste post is alweer even geleden, maar ik wilde mijn md recorder mz-30 weer eens gaan gebruiken maar moet eigenlijk hiervoor de batterij vervangen.
Het apparaatje doet het prima maar geeft het na een korte tijd weer op nadat hij volgeladen is.
Desondanks zou ik “m graag weer gebruiken. Als er iemand goede tips en suggesties heeft hoe aan een goede passende vervangende batterij te komen en deze in te bouwen dan stel ik dat op zeer op prijs!

;)
Frans
Als ik op sony mz-30 zoek kom ik deze accu tegen:
https://www.123accu.nl/HP...3accu-huismerk-i6396.html

Als dit de juiste is kom je hem dus nog nieuw aan.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1978CC
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb een MZ R909 en die heb ik al ruim 15 jaar en dit is wat het doet en niet meer. Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik vermoed dat er iets gerepareerd moet worden. Tips? Weet iemand een adres in Den Haag, waar ik terecht kan voor reparatie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vtsBNgCKNSG6swjd4Q8wKS-Z0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yI1zUt11r8AzNQWFxH9Xfufp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb me weer wat blanco's in huis gehaald, waarvan die van 60 minuten een Japanse uit 1992 is en de rest een kleine twintig jaar jonger en een 5de generatie Neige is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wzcmwXCLIc-0njD02kdrekv5GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HaaYXahzSRRYpHXhjBQKN1o.jpg?f=fotoalbum_large
rcor schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 00:29:
Voor de liefhebbers met geld:
[Afbeelding]
https://www.marktplaats.n...400332-sony-es-minidisk-s

De enige echte Sony ES minidisc schijfjes! Voor 150 euro ben je er eigenaar van... Maar nu rest mij slechts de vraag: zijn ze het geld waard voor de liefhebber? Want wat is het verschil met de "normale" gekleurde minidisc schijven van Sony?
Persoonlijk vind ik 150€ belachelijk duur voor 5 minidiscs, en al zeker die ES serie die ik persoonlijk overrated vind! Je koopt voor 150€ op de juiste plek een stuk meer schijfjes die nieuw en gesealed in een doos zitten.
1978CC schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:21:
Ik heb een MZ R909 en die heb ik al ruim 15 jaar en dit is wat het doet en niet meer. Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik vermoed dat er iets gerepareerd moet worden. Tips? Weet iemand een adres in Den Haag, waar ik terecht kan voor reparatie?[Afbeelding]
Nogal weinig informatie om mee verder te kunnen, maar meestal worden spelers door gebruikers zelf hersteld of door iemand die in de community bekend staat om zijn/haar skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 20:24
Dat is een mooie deal. 706 schijfjes voor 250€
Op MP. (Nu gereserveerd)
Iemand van hier?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nineball
9 van de 10 minidisc spelers zijn van Sony maar van de week vond ik twee spelers in de kringloop van Denon en Pioneer voor zachte prijsjes. Allebei maar meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cC1yqu1elL_MCV3yGomQcZSSP6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjPwI3Y19ZMzgzLvFqLiTKaF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB3SpJjGkUn_30FD1rQ5jRO4cJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AvtmeNMuEjKeNQGOpEsN8OU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's geen geld idd, die had ik ook niet laten staan. Naja, de Denon niet iig, qua Pioneer ben ik al voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Ik heb een Sony MZ-NE410 die via webminidisc perfect lijkt te records, totdat ik de disc afspeel, dan haperen de nummers op willekeurige momenten.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Diverse audio formats als bron
- Andere schijfjes incl nieuwe
- Andere USB kabel
- Speler uit elkaar, lens schoongemaakt met alcohol

Wat mij wel opviel is dat het mechanisme van de lens wat "zwaar" heen en in vergelijking met een andere speler die ik heb.
Is dit een vaker voorkomend probleem, tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Heb je al opnemen via analoog geprobeerd, om uit te sluiten dat het aan je opnamemethode ligt? En heb je de rest van het mechaniekje ook al eens schoon gemaakt? Misschien loopt het laser assembly wat moeizaam over de rails oid, of zit er wat kleverig geworden stof ergens opgehoopt (die portables werden vaak overal mee naar toe gesleept en zijn misschien vies van binnen).
Het klinkt voor mij meer als een laser die z'n langste tijd gehad heeft (en moeite heeft met de data van de disk lezen), maar ik hoop voor je dat iemand met meer verstand van het fixen van laserapparaten nog iets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
RisingSun schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:16:
Ik heb een Sony MZ-NE410 die via webminidisc perfect lijkt te records, totdat ik de disc afspeel, dan haperen de nummers op willekeurige momenten.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Diverse audio formats als bron
- Andere schijfjes incl nieuwe
- Andere USB kabel
- Speler uit elkaar, lens schoongemaakt met alcohol

Wat mij wel opviel is dat het mechanisme van de lens wat "zwaar" heen en in vergelijking met een andere speler die ik heb.
Is dit een vaker voorkomend probleem, tips?
Er zijn meerdere van dat soort apps om NetMD's op te nemen, zo heb je ook Platinum-MD die er heel verzorgd uitziet!

https://platinum-md.app/

Ik zou zeggen probeer deze eens, want uiteindelijk ben je de dag van vandaag afhankelijk van ontwikkelaars die dit als het ware als hobby erop na houden en niet Sony, het kan dus voorvallen dat het ene toestel het met het ene pakket minder doet dan met het andere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Runaque schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Er zijn meerdere van dat soort apps om NetMD's op te nemen, zo heb je ook Platinum-MD die er heel verzorgd uitziet!

https://platinum-md.app/

Ik zou zeggen probeer deze eens, want uiteindelijk ben je de dag van vandaag afhankelijk van ontwikkelaars die dit als het ware als hobby erop na houden en niet Sony, het kan dus voorvallen dat het ene toestel het met het ene pakket minder doet dan met het andere!
Helaas ook niet de oplossing, Platinum MD op Mac en Windows geprobeerd. Het stotteren/hapertje is soms een minuut afwezig en da 1/2x een hapering. Dan op een nieuwe opname kan het om de 6 seconden zijn, heel wisselend.

Er is nog een NetMD speler onderweg, maar die ligt al sinds 20 Juli bij de douane, zal daar wel een vakantie achterstand zijn om weg te werken :'(

• Runaque
RisingSun schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Helaas ook niet de oplossing, Platinum MD op Mac en Windows geprobeerd. Het stotteren/hapertje is soms een minuut afwezig en da 1/2x een hapering. Dan op een nieuwe opname kan het om de 6 seconden zijn, heel wisselend.

Er is nog een NetMD speler onderweg, maar die ligt al sinds 20 Juli bij de douane, zal daar wel een vakantie achterstand zijn om weg te werken :'(
Als die bij de douane ligt sinds die datum, dan zou ik eens naar Bpost bellen om te horen waarom! Kans is groot dat je import moet betalen en men laat het niet gaan voor je je losgeld betaald hebt. Bpost doet de communicatie en inningen van de douane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
"‘Holy Grail’ tech of Minidisc track naming? | Sony PCLKMN10 + MXD-D5C"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 03-09-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@tim_md Interessant, die PC Link functie en M-crew software kende ik nog niet. Een voorloper van NetMD?

Maar verder vind ik die gast een grote prutser, met z’n XP computer in 2022 en een apparaat wat nauwelijks werkt. Maar het toppunt vond ik nog wel hoe hij een plakkertje met een mes verwijdert en allemaal lelijke krassen op z’n machine achterlaat. Serieus? Die leipo mag nooit binnen een meter of 10 van mijn spullen komen…

En onder de indruk van die PC Link ben ik ook niet. Ik heb niks gezien wat NetMD niet kan en waarschijnlijk werkt het alleen met die Sony software, die maar een bizarre interface heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik denk dat hij XP gebruikt omdat daaronder de sony software van destijds werkt.
Ik persoonlijk vind de MD modellen met PS2 toetsenbord aansluiting het mooist het meest toekomstbestendig. Omdat je niet van software afhankelijk bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Als het alleen werkt onder XP is het anno 2022 dus nutteloos. Hoeveel mensen zullen voor 1 stukje software een compleet antiek OS willen installeren? NetMD werkt onder moderne OS'en (ook Linux en Mac), met de niet-Sony tools (dingen als PlatinumMD, netmdcli, etc). En inderdaad, die PS/2 keyboards zijn geweldig en supersnel voor het toevoegen van titels. Werkt ook goed op m'n JE780, maar dat is best zeldzaam (zeker op portables). Alhoewel ik met m'n NetMD scriptje eigenlijk nooit meer titels in hoef te voeren met het keyboard, die worden gewoon uit de bestanden gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
kozue schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:59:
Als het alleen werkt onder XP is het anno 2022 dus nutteloos. Hoeveel mensen zullen voor 1 stukje software een compleet antiek OS willen installeren? NetMD werkt onder moderne OS'en (ook Linux en Mac), met de niet-Sony tools (dingen als PlatinumMD, netmdcli, etc). En inderdaad, die PS/2 keyboards zijn geweldig en supersnel voor het toevoegen van titels. Werkt ook goed op m'n JE780, maar dat is best zeldzaam (zeker op portables). Alhoewel ik met m'n NetMD scriptje eigenlijk nooit meer titels in hoef te voeren met het keyboard, die worden gewoon uit de bestanden gehaald ;)
Een flink aantal jaar geleden moest ik voor ik denk de IBAN invoering bij een redelijk grote bank een stukje draaiende software aanpassen dat ooit was gecompileerd met een stokoude versie van Visual Basic en Office componenten onder XP. Ik had de sourcecode en heb toen met mijn msdn licentie al die ouwe meuk geïnstalleerd op een vm, de code aangepast, gecompileerd en de binary weer gebruikt voor het productiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen thuisgebruikers en zakelijk. Sommige bedrijven hebben nog meuk die op DOS draait. Een aantal jaar geleden las ik hier nog iets over een systeem van de luchtvaartindustrie ofzo die op DOS draait en kritisch is voor het vliegverkeer.

Overigens zijn productiesystemen op XP altijd al amateuristisch geweest. Dat was bedoeld voor desktopgebruik. Voor professionele doeleinden hadden ze andere OS’en (Windows Server en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappamusic
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-09 08:04
Beste lezers,

nieuw op dit leuke forum.

al sinds de jaren 90 van de vorige eeuw trouw mini disc gebruiker, nog steeds vind ik het een prachtig systeem en makkelijk.
ben ik het bezit van een behoorlijk aantal schijfjes en 3 spelers.

Sony MDS JE530, Sony MDS JB930 en sinds kort een Sony MDS JA3ES.

over de laaste heb ik een vraag, speelt prima af, echter schijfjes die kort geleden zijn opgenomen met de 930 haperen, schijfjes van jaren geleden doen het wel.

ook geeft de 3es bij opnemen elke keer retry en vervolgens retry error.

heb het een en ander opgezocht, maar helaas weinig over te vinden.

heeft iemand een tip voor mij?

alvast dank.

Eric :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Misschien een keer proberen de laser schoon te maken? Misschien is ie gewoon vies. Apparaten verzamelen o.a. stof over de jaren heen.

Maar lasers slijten ook, kan best zijn dat ie gewoon op aan het raken is. Soms kun je de kracht van de laser nog wat bijstellen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb wel eens gelezen dat sommigen hun problemen opgelost hebben door aan een potmetertje te draaien of softwarematig iets in te stellen. Maar kan best zijn dat je het met zoiets alleen erger maakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rcor
Voor de liefhebbers: NetMD in 2022 bij Techmoan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
En een nieuwe video van Techmoan over uitwerp problemen van de MD spelers.

YouTube: How to fix a faulty Sony MiniDisc slot eject mechanism

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tim_md
  • Niet online
Morgen 1 November 2022

Minidisc 30th Anniversary

https://www.minidisc.wiki/community/30th-anniversary/start

:9B *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim_md
  • Niet online
"Retro Buyer's Guide: MiniDisc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Vraagje: als ik muziek van MD op mijn laptop wil zetten. Hoe doe ik dat? (het is een simpele laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Hangt van je hardware af. Als je NetMD op je speler hebt kun je tegenwoordig direct van de MD bestanden downloaden (via moderne programma's zoals PlatinumMD, niet via het antieke SonicStage). Alhoewel ik dat zelf nooit geprobeerd heb en dus niet weet hoe goed het in de praktijk werkt. Als je geen NetMD hebt zul je ze op moeten nemen via een geluidskaart (via optical of analoog) in een audio editor (bv Audacity).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2024
Grappig om te lezen dat MD nog best leeft, al is het onder een beperkt publiek natuurlijk. Sprak laatst nog iemand die het niet eens kende, ik denk dat we wel kunnen stellen dat dat tegenwoordig voor de meerderheid wel opgaat. Het is nu grotendeels streaming, en ikzelf waardeer het gemak van streaming ook wel hoor, maar het luisteren naar fysieke geluidsdragers, voegt voor mij toch nog steeds wat toe aan de hele ervaring van het luisteren.

Anyway, recent toegevoegd hier is een Sony MDS-JA30ES. Het kan altijd nog wel een stapje beter, maar dit was voor Sony toch wel de top of the line uit het einde van de vorige eeuw (samen met de JA50ES). Aangezien ik alleen digitale bronnen en afspeelmogelijkheid gebruik, is de A/D-D/A van dit deck werkeloos wat het verschil tussen de JA30ES en de JA50ES voor best een groot deel teniet doet. De recorder hangt optisch met in en uitgang aan mijn versterker en krijgt op de 2de optische ingang zijn signaal rechtstreeks van de CD speler (CDP-XA50ES).

Lol, toch nog steeds een beetje de hang naar het oude spul uit de hoogtij dagen van de Sony ES series, die zelfs nu nog als veelal als High-end bestempeld worden, maar vroeger domweg buiten mijn bereik lagen.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• htca
Lennie schild schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:36:
Vraagje: als ik muziek van MD op mijn laptop wil zetten. Hoe doe ik dat? (het is een simpele laptop)
Ik heb een usb geluidskaartje gekocht met een optical out voor een paar tientjes, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwops
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 19:48
hoe kan het zo zijn dat mijn Sony mds JE330 wel SP maar geen LP2 afspeelt??
ho..uh....wel afspeelt, want keurig wordt de disc gelezen en de nummers afgespeeld, ...maar geluid is er gewoon niet uit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas
De Sony MDS-JE330 had nog geen ondersteuning voor LP2.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwops
Haas schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:15:
De Sony MDS-JE330 had nog geen ondersteuning voor LP2.
dan zou je verwachten dat ie m niet leest, toch? dat doe de 330 wel....ok, dan alles in SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ik heb dat eigenlijk nooit getest. Moet ook bekennen dat ik LP2 niet vaak gebruikt heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
LP en SP kun je door elkaar heen gebruiken op hetzelfde discje. Het is dus niet zo dat een “LP disc” helemaal niet ondersteund wordt, want het is hetzelfde formaat, en je kunt er ook gewoon met een JE330 in SP mee opnemen zonder de LP nummers te beschadigen of te moeten wissen. De 330 heeft simpelweg geen codec om de lagere bitrate af te kunnen spelen, dus daarom krijg je stilte als je een LP track op een speler probeert te spelen die ze niet ondersteunt.

Met het nieuwere Hi-MD is het anders. Dat is een compleet ander formaat disc die niet herkend worden in een non-Hi speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwops
kozue schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:23:
LP en SP kun je door elkaar heen gebruiken op hetzelfde discje. Het is dus niet zo dat een “LP disc” helemaal niet ondersteund wordt, want het is hetzelfde formaat, en je kunt er ook gewoon met een JE330 in SP mee opnemen zonder de LP nummers te beschadigen of te moeten wissen. De 330 heeft simpelweg geen codec om de lagere bitrate af te kunnen spelen, dus daarom krijg je stilte als je een LP track op een speler probeert te spelen die ze niet ondersteunt.

Met het nieuwere Hi-MD is het anders. Dat is een compleet ander formaat disc die niet herkend worden in een non-Hi speler.
verhelderend. thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

CARman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:44:
Grappig om te lezen dat MD nog best leeft, al is het onder een beperkt publiek natuurlijk. Sprak laatst nog iemand die het niet eens kende, ik denk dat we wel kunnen stellen dat dat tegenwoordig voor de meerderheid wel opgaat. Het is nu grotendeels streaming, en ikzelf waardeer het gemak van streaming ook wel hoor, maar het luisteren naar fysieke geluidsdragers, voegt voor mij toch nog steeds wat toe aan de hele ervaring van het luisteren.
Ik kreeg laatst van familie een Sony MDS-JB920. Wel leuk ding en vroegah had ik ook minidisc (ik was toen 16 ofzo). Ik dacht eerst, ik gooi hem op Marktplaats en was verbaasd wat het nog opbrengt. Maar ik heb toen besloten om hem ook te houden voor in mijn toekomstige home theater als retro-object :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
JT schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:12:
[...]

Ik kreeg laatst van familie een Sony MDS-JB920. Wel leuk ding en vroegah had ik ook minidisc (ik was toen 16 ofzo). Ik dacht eerst, ik gooi hem op Marktplaats en was verbaasd wat het nog opbrengt. Maar ik heb toen besloten om hem ook te houden voor in mijn toekomstige home theater als retro-object :)
Ja houden! Ik heb mijne verkocht... nu spijt van. Is ook een fijne DAC voor streamer/AppleTV bijvoorbeeld (op Record drukken zonder schijfje erin).

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 23-11-2022 19:26 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
JT schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:12:
[...]

Lekker apparaat, staat hier ook in mijn stack.. betrouwbaarder dan mijn JA30ES...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisdepay
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Recent een prachtige MDS-MX1 op de kop getikt, lade snaar vervangen, laser schoongemaakt. Echter speelt hij de minidisc heel traag af, iemand hier ervaring mee? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Wat versta je onder traag? Speelt de muziek zelf te langzaam af of duurt het inlezen van een minidisc schijf lang?

Ik vraag dit omdat dit model md-deck uit 1995 stamt (https://www.minidisc.wiki/equipment/sony/deck/mds-mx1) en dat (ondanks de vele beschikbare onderdelen die nog leverbaar zijn) de laserlens lastig aan te komen is nieuw als deze versleten is...

Dat laatste is een probleem die steeds vaker gaat voorkomen en die lastig is te repareren omdat de voorraad laserlenzen alleen maar afneemt...

Ja, ik zie de laserlenzen voorbij komen bij Alibaba / Ali express, maar ik vraag me af of dit originele zijn en of deze kwalitatief wel in orde zullen zijn...

Je zou de site Lasertrader.de in de gaten kunnen houden, die verkopen gebruikte, maar wel werkende laser lenzen naast nieuwe / New Old Stock lenzen... Echter zie ik dat de lens in jou speler momenteel niet voorradig is op dit moment...

Succes!

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste