GerkeP
Het helpt als je aangeeft met welke speler (merk, type) je dat doet en hoe je de boel hebt aangeslotenpascoa341 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:52:
Ik probeerde vandaag mijn minidisc collectie weer eens te spelen, ook omdat ik een paar live-concerten wil overzetten naar mp3. Nu lijkt er geen geluid meer uit te komen behalve bij een minidisc. De disc speelt wel en ik kan ook wisselen van nummer maar geen geluid. Komt dit vaker voor en is er wat aan te doen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
:strip_exif()/f/image/ysBhmK2sbolRf53QbwPHyd5B.jpg?f=fotoalbum_large)
Vroeger wilde ik altijd een Minidisc walkman, maar helaas had ik toen de centjes niet. Nu als werkende mens is dat iets makkelijker dus dus eindelijk eentje aangeschaft :-) Het is een Sony MZ-N510 geworden, vooral omdat die ook NetMD heeft.
Keek er de afgelopen dagen zo naar uit, dus was heel blij toen ze geleverd werd :-)
Straks eens wat opkuisen met wat alcohol. Nu al eens NetMD gebruiken voor een album er op te smijten :-) Spannend!
Ik wilde wat muziek luisteren maar telefoon bijna leeg.
Dus compleet random gedachte, dit maar eens uit de rommelkast uit een doosje gevist:
:strip_exif()/f/image/z5H2T8N8lHiuKPR2kwYHbP1K.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe AA batterij er in en het ding speelt gewoon nog. 30 jaar oud, best fors gebruikt door mij toen * Bommes nog een jong broekie was.
@The Eagle wees me meteen op dit topic, zal niet heel veel toevoegen hier denk ik maar dit wilde ik toch wel ff delen.
:strip_exif()/f/image/A6OXUaqp5rKtXqW94OplvdzL.jpg?f=fotoalbum_large)
Al was het maar vanwege de jeugdherinneringen
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 18-10-2025 22:46 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dit is een prachtig compact model. Een echte eye-chatcher door zijn vierkante vorm (destijds voor het eerst richting formaatje van het schijfje zelf). Hij speelt gigantisch lang op een batterijlading en klinkt ook nog eens fantastisch met zijn ATRAC versie 4. Ik heb hem zelf in blauw, actief gebruikt en heb hem ook nog steeds. Hij is er ook geweest in een soort metalic oranje. De batterijbochel voor de gumstick-batterij aan de onderkant vergeven we hem vanwege zijn leeftijd. Hij ligt daardoor wel heel mooi, iets gekanteld naar je toe. Die gumstick-batterij is after-market overigens nog te krijgen. Veel plezier!Bommes schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:38:
Crosspost uit het Vintage audio topic:
Ik wilde wat muziek luisteren maar telefoon bijna leeg.
Dus compleet random gedachte naar eens uit de rommelkast uit een doosje gevist:
[Afbeelding]
Nieuwe AA batterij er in en het ding speelt gewoon nog. 30 jaar oud, best fors gebruikt door mij toen * Bommes nog een jong broekie was.
@The Eagle wees me meteen op dit topic, zal niet heel veel toevoegen hier denk ik maar dit wilde ik toch wel ff delen.
[Afbeelding]
Al was het maar vanwege de jeugdherinneringen
Paar nieuwe accutjes bestellen en op zolder eens opzoek naar de MDtjes. (Misschien beter andersom doen denk ik
Volgens het interweb speelt het ding met de originele accu + losse extra AA 10 uur ongeveer.
Vooral nu helemaal in mijn nopjes dat het ding nog speelt en inderdaad erg goed klinkt. Zelfs met de standaard in-ear koptelefoon.
[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 18-10-2025 22:59 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat herinnerde mij ineens aan een album uit '99.
:strip_exif()/f/image/zWnCAf8aA6BurkgfLUtyT7WI.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu even niet op de MD speler dus, maar op de in-ears/telefoon/Spotify.
Super life optreden met een uitmuntende mix, iets waar ik als geluidstechnicus erg van kan genieten. Wat mij betreft het luisteren waard dus, zeker Feels like Rain, goed hard, misschien even de buren van te voren waarschuwen. Brilliante bas lijn