Het Grote Minidisc Topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah kijk :)
Ik zie nu net ook https://www.minidisc.org/md_data_table.html
Er blijken twee MD data drives van Sony te zijn geweest. En verder een zit spul dat met image en video te maken had en MD gebruikte. Al is dat dus niet exact dezelfde indeling / formatting als een audio md gebruikt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:58
Vandaag weer een leuk schijfje van Zak Vortex ontvangen! Als je voor 80's vaporwave bent, dan ken je die kerel vast wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09A8Eu73GuQ1orXUfPFaz1LP9zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFojgReW5OBf9qxkBfaSoGKK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsN_cvLVr_Kb81VgPnPlaBTfbBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiQtl4HYyDjTwqv1DKVaZJWu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb een Tascam MD-350 ooit overgenomen van m'n oude werk (radiostation), maar deze blijkt niet meer te werken. Heb hem sinds ik hem heb nooit gebruikt (ik heb enkele andere MD-spelers die ik af en toe gebruik dus deze was "voor de heb"), maar heb hem vandaag aangesloten en hij gaat niet aan. Ik ben zelf niet technisch op dit gebied, dus weet niet wat er mee aan de hand is.
Is deze nog van enige waarde van iemand alhier? Dan mag die gratis worden overgenomen, anders gaat 'ie naar de stort.

Edit enkele dagen later: de speler is inmiddels opgehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 29-08-2023 09:00 ]

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:57
De Tascam MD-350 is een mooie md speler.
Deze heb ik ook staan.

Die kan je hier zeker kwijt.
Waar kan deze opgehaald worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennie schild
Grappig een japanse md/cd speler op MP
Kenwood RD-ES3MD. (met MDLP)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIuvOhE9wSKOwMj50p474m88580=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9yo74QBwKWyGrq9DhtZ9QHP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 07:55
Het zou inderdaad handig zijn om een grove locatie te vermelden. Ik denk dat er weinig zijn die voor een kapot apparaat 200km gaan rijden ;)
Mocht je te ver weg wonen voor Lennie zijn er wellicht anderen geïnteresseerd.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@Lennie schild @kozue Hilversum :)
Voor wie van jullie is dat het meest haalbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Hilversum is een kwartiertje of 3. Dat is net aan te doen. Maar Lennie was eerst, dus die mag eerst roepen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennie schild
Voor mij te ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kozue
Vandaag was een MD dag geworden. Vanochtend had ik al even de Tascam MD-350 open gemaakt, die ik van het weekend bij Gitarist opgehaald heb, om te zien of ergens een duidelijk probleem zit. Afgezien van een loszittende input draaiknop (wat gewoon een kwestie van aanschroeven was), zag ik tot nu toe niks vreemds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbT5VtOSsLoYixFbGu6YY1lBuc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9js12rmm7z4csH0d7ohFPaa6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OWO2g1JNyqaoV_9TmWahuwJjxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAnz0E7sAQgo35dmy8EBbDcK.jpg?f=fotoalbum_large

Nouja, afgezien van de custom mod die ze erop hadden gedaan. Er zit een extra pcb in met volgens mij een 3-polige jack aansluiting die bedoeld lijkt te zijn voor remote control: het is intern aangesloten op de playknop, de pauseknop, en nog iets anders. Volgens Gitarist had ie in z’n vorig leven dienst gedaan bij 100% NL, dus dat is op zich niet zo vreemd. Dat zal voor starten vanaf het mengpaneel zijn geweest. Alhoewel ik m zelf ietsje naar rechts zou hebben geplaatst, nu zit ie over de tekst heen 🤪
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RstOxxRvT1iRYu7bibF1T0dE5RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRjBulsABXEbtMGQUegM1g7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyKDRYSLaP4WloSglbCiiZ7VUWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyHSS9KbvhUspeykHMd42OJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqLg5h7kUMB62g0Cyb9rPK1LY-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Bqy9dqGNPJO2zfqO0Laf87R.jpg?f=fotoalbum_large

Maar aangezien ik er niet uit kwam, en ook nog werk te doen had, liet ik m maar even liggen voor nu. Ik maak binnenkort wel een topic op tapeheads, misschien weten die iets.

Deze middag naar de kringloop geweest en daar lag een Sharp MD portable voor de astronomische prijs van €3, dus die ging mee. Hij was niet getest, dus een verrassing, maar alles lijkt het nog goed te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKkOr0L41hogAg45mKDZ_nB9NWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1SeS5tiYAN6MqeXKtkCDPYc.jpg?f=fotoalbum_large

De batterij werkte zelfs nog een beetje. Hij had 2 of 3 minuten opgeladen en kon daarna 9 nummers afspelen tot ie uitviel. Dat is al een heel stuk beter dan dit Chinese prul die ik een paar jaar geleden had gekocht voor een Aiwa cassette walkman en zich nu al niet meer op laat laden 😭 De multimeter geeft een spanning van 0.0V 🙄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oUIqi0agAv_v__mFany60kiEXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCGkdkuZhzMSaDLIT4MmCPGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

kozue schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:32:
Vandaag was een MD dag geworden. Vanochtend had ik al even de Tascam MD-350 open gemaakt, die ik van het weekend bij Gitarist opgehaald heb, om te zien of ergens een duidelijk probleem zit. Afgezien van een loszittende input draaiknop (wat gewoon een kwestie van aanschroeven was), zag ik tot nu toe niks vreemds.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nouja, afgezien van de custom mod die ze erop hadden gedaan. Er zit een extra pcb in met volgens mij een 3-polige jack aansluiting die bedoeld lijkt te zijn voor remote control: het is intern aangesloten op de playknop, de pauseknop, en nog iets anders. Volgens Gitarist had ie in z’n vorig leven dienst gedaan bij 100% NL, dus dat is op zich niet zo vreemd. Dat zal voor starten vanaf het mengpaneel zijn geweest. Alhoewel ik m zelf ietsje naar rechts zou hebben geplaatst, nu zit ie over de tekst heen 🤪
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar aangezien ik er niet uit kwam, en ook nog werk te doen had, liet ik m maar even liggen voor nu. Ik maak binnenkort wel een topic op tapeheads, misschien weten die iets. [...]
Ja hij is inderdaad in een vorig leven in de radiostudio gebruikt waar hij middels knopstart vanaf het mengpaneel een track/jingle/whatever gestart kon worden.

Maar desalniettemin (voor mij als leek) gaaf om hem zo van binnen te zien! Wel jammer dat je hem nog niet aan de praat hebt weten te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ik heb een aantal jaar bij Radio Alkmaar Lokaal gezeten (totdat ze volledig op de computer gingen draaien en een paar jaar later helemaal op de kop gingen), en daar hadden we Sony MDS-JE530 units staan. Die konden we ook via het mengpaneel starten, maar hadden geen mod nodig. Ik denk dat die werkten via de ingebouwde Control aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://www.larkclub.com/wp-content/uploads/2013/06/18/0618145714511-big-1000x700.jpg
Deze MD-350 had zoiets niet, dus ik snap de aanwezigheid van de mod wel. Heb ik wel een heel unieke unit hier ;+

Nou nog leven erin brengen. Ik had gehoopt dat er een duidelijk probleem zichtbaar zou zijn waar ik iets mee kon. Kapotte condensatoren, slechte soldeerverbindingen, mech probleem (sommige Sony's willen ook niet aan als het mecMaar dit ziet er niet hetzelfde uit als de Sony's die ik hier hebh in een verkeerde staat zit). Helaas (of gelukkig?) ziet alles er binnen prima uit. Ik heb al wel de schakelaar zelf doorgemeten met een multimeter. Die geeft netjes stroom door als ie "aan" staat, en niet meer als ie uit staat, dus daar zit het niet in. Ik denk dat ik het mech binnenkort eens verder open maak. Kan ik in ieder geval kijken hoe die loading snaar er aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappamusic
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-04 12:04
Goedemiddag beste forumleden,

Leuk om allemaal het bovenstaande te lezen en niet gek die portable in de kringloper, ben nog steeds op zoek in allerlei kringlopers, maar helaas nog nooit iets tegen gekomen.

Nu een vraagje aan iedereen;
op MP staat een Sony JA555ES te koop vraagprijs 1995 euro.
ver boven mijn budget, maar....
klinkt deze echt zoveel beter dan de Sony MDS JE530, Sony MDS JB930 en mijn juweeltje de Sony JA20ES?

gaat toch ook om de muziekbeleving of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHECq-62eLwGaQauHi0l76xVxEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swmt1bD6TZBq1Th0EQpaStO3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:28
Zappamusic schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:36:
Goedemiddag beste forumleden,

Leuk om allemaal het bovenstaande te lezen en niet gek die portable in de kringloper, ben nog steeds op zoek in allerlei kringlopers, maar helaas nog nooit iets tegen gekomen.

Nu een vraagje aan iedereen;
op MP staat een Sony JA555ES te koop vraagprijs 1995 euro.
ver boven mijn budget, maar....
klinkt deze echt zoveel beter dan de Sony MDS JE530, Sony MDS JB930 en mijn juweeltje de Sony JA20ES?

gaat toch ook om de muziekbeleving of niet?

[Afbeelding]
Hij zal in ieder geval beter klinken dan die MDS-JE530 en wellicht ook beter de dan de MDS-JB930.. Echter is de MDS-JA20ES ook een leuk apparaat.. Hij weegt minder en de nieuw prijs is ook lager dan van die MDS-JA555ES als ik de twee hier vergelijk:
https://www.minidisc.wiki/equipment/sony/deck/mds-ja20es
https://www.minidisc.wiki/equipment/sony/deck/mds-ja555es

Daar lees je ook meteen dat de MDS-JA555ES volgens die site een jaar jonger is...

Maar dan nog: 1995 euro is veel geld en ik vraag mij af of je echt nu zoveel winst gaat boeken om welke uitgave die je ervoor moet gaan maken te rechtvaardigen valt... Zelf vindt ik 'm veel te duur en zou ik nog even verder kijken, maar dat is mijn mening...

Zo spreekt iemand die de volgende minidisc apparatuur heeft:
- Sony MDS-JE520
- Sony MZ-RH1
- Sony MZ-R700
- Yamaha MD-X9
- Denon DMD-1300 (samen met de MZ-RH1 de beste MD-speler / recorder van het lijstje wat mij betreft)

Die laatste is ook een goed apparaat, is voor een veel leuker bedrag te scoren en komt zeer goed uit de reviews uit zijn tijd... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Wat je opnoemt zijn bijna allemaal Type-R machines. Ze gebruiken dus allemaal dezelfde codec. Alleen de JB980 heeft de nieuwere Type-S, en voor zover ik begrepen heb zitten de verbeteringen in kwaliteit daar alleen in de MDLP ondersteuning, die je waarschijnlijk niet zal willen gebruiken als je om maximale kwaliteit geeft. Vooral LP4 klinkt heel slecht, en is eigenlijk alleen geschikt voor voice.

De geluidskwaliteit kan dus hooguit verbeterd worden met een hogere kwaliteit DAC. Die zit er vast wel in, maar mocht je de MD digitaal hebben aangesloten (direct op de receiver of via een losse DAC), doet dat er niet meer toe, en zul je uit een JE530 exact hetzelfde horen als uit een JA555ES of een JA20ES. Als ik al een JA20ES én een JB980 had, zou ik nooit geld uitgeven aan die JA555ES, en zeker geen 2k.

Van alle machines die je opnoemt, zou ik zelf het liefst de JB980 hebben. Dat is de enige met NetMD ondersteuning en een keyboard aansluiting. Is makkelijk met tracks opnemen en titels editen. Ik denk dat de vraagprijs voor die JA555ES voornamelijk bepaald wordt door de zeldzaamheid. Volgens mij kom je een JB980 vaker tegen dan een JA***ES.

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ik heb een technische vraag.
Ik heb een MDS-JE480 en een MDS-JE770.
De 480 heeft ATRAC Type S met MDLP
De 770 heeft ATRAC Type R met MDLP

Zou het mogelijk zijn de drive units om te wisselen?
De 770 zou dan ATRAC Type S met MDLP hebben (want de ATRAC chip zit tenslotte op de drive unit).
De 770 heeft nl. op het moederboard meer aansluitingen.

• kozue
Zelfs als het zou werken, zou je geen softwareondersteuning hebben in de rest van het deck om MDLP te kunnen gebruiken. Dan heb je misschien wel een mech die het kan, maar is er niks wat van de nieuwe hardware gebruik maakt. Alsof je een dure videokaart in je computer installeert en m alleen gebruikt met een generieke vesa driver. Maar probeer het uit, ik ben wel benieuwd naar de resultaten :) (vooral of ie uberhaupt nog wil werken en niet alleen error codes uitspuugt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm von Atrak
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik heb binnenkort een mds je530 staan met een receiver uit circa jaar 2000. Wat bedoel je Kozue met "MD direct digitaal aansluiten op de receiver"? Voor audio uit hebben die apparaten toch alleen rood en wit tulpje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

kozue schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:04:
Zelfs als het zou werken, zou je geen softwareondersteuning hebben in de rest van het deck om MDLP te kunnen gebruiken. Dan heb je misschien wel een mech die het kan, maar is er niks wat van de nieuwe hardware gebruik maakt. Alsof je een dure videokaart in je computer installeert en m alleen gebruikt met een generieke vesa driver. Maar probeer het uit, ik ben wel benieuwd naar de resultaten :) (vooral of ie uberhaupt nog wil werken en niet alleen error codes uitspuugt)
Eerst de pinlay-out vergeleken en die waren identiek.
Toen gewisseld en ..... C13 error.
Het is in ieder geval niet P&P ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Harm von Atrak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:04:
Ik heb binnenkort een mds je530 staan met een receiver uit circa jaar 2000. Wat bedoel je Kozue met "MD direct digitaal aansluiten op de receiver"? Voor audio uit hebben die apparaten toch alleen rood en wit tulpje?
Een minidisc kun je analoog (rood en witte tulp stekker kabel) aansluiten en afhankelijk van het model ook nog digitaal. Digitaal gezien zijn er twee opties:
- Optische Toslink connectie: een glaskabel waarover signaal met licht verstuurd wordt...
- Coaxiale aansluiting (ook wel: SP/DIF, Sony Philips Digital Interface): deze lijkt heel erg op de tulp-kabel, want die gebruikt dezelfde tulp plug (zij het in een andere kleur)... Maar in plaats van een analoog stroompje wordt er nu over dat stroompje eentjes en nulletjes verstuurd waardoor deze digitaal is...

Indien je digitaal wilt aansluiten moet je wel een receiver of versterker hebben die dat ondersteund en een MD-recorder die dit ondersteund (zoals die MDS-JE530)... Mijn Marantz PM-7000N kan het en mijn vorige receiver, een Integra DTR-7.9, had nog meer digitale aansluit mogelijkheden dan de huidige PM-7000N...

Die aansluiting ziet er zo uit als het een luxe variant is met ingebouwd stofkapje:
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/cb-media/image/upload/f_auto,w_384/cmsmedia/prod/binaries/content/gallery/cbhippowebsite/tests/tv/afbeeldingen/samsung_optical_toslink.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/4080260-0/optische-audio-kabel-lengte-15-meter.jpg

Van beiden varianten heb je zowel in- als uitgangen...

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 01-09-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@Harm von Atrak Inderdaad wat rcor zei hierboven. Een hoop MD spelers hebben naast een optische ingang ook een optische uitgang (niet allemaal, maar de JE530 iig wel). Optisch is populairder geweest dan de digital coax, en zit vaak nog steeds op moderne receivers. Welke receiver heb je? Dan kunnen we kijken of die een optische ingang heeft. Met een ding uit 2000 wellicht wel, alhoewel de simpele audio-only receivers vaak toch alleen analoge inputs hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm von Atrak
Dank, ik ga er eens even mee puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Pekka schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:50:
[...]

Nou…

Zoek nog een betaalbare Tascam MD801, maar die zijn erg prijzig (en degelijk).
Er staan nu 2 op MP.

• Zappamusic
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-04 12:04
Beste forumleden,

weet niet of het gepast is, * knip *
Nee, daarvoor kun je een advertentie plaatsen in Vraag & Aanbod. :)

[ Voor 78% gewijzigd door S1NN3D op 13-09-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm von Atrak
Ik heb de mds je530 inmiddels binnen. 6 tientjes voor betaald en kreeg speakers en 5 andere componenten erbij voor die prijs. De dvd/cd speler met digitale uitgang heeft een "leesprobleem", maar het MD deck is als nieuw. Een check in het geheugen van het apparaat leert mij dat ie 300 uurtjes heeft gespeeld en nog nooit heeft opgenomen (!) - de functie werkt wel gewoon. Aansluiten via optische kabel op de versterker werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm von Atrak
Ik heb zoals vermeld de mds-je530 via optische kabel op de versterker aangesloten. De eerste 2 seconden van elk nummer dat ik afspeel worden niet "opgepikt"; de md speler leest ze wel (zichtbaar op de db uitslagen op het display) maar het geluid komt er niet uit. Waar ligt dit aan? Afspelen op versterker via tulp stekkertje werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Harm von Atrak schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:07:
Ik heb zoals vermeld de mds-je530 via optische kabel op de versterker aangesloten. De eerste 2 seconden van elk nummer dat ik afspeel worden niet "opgepikt"; de md speler leest ze wel (zichtbaar op de db uitslagen op het display) maar het geluid komt er niet uit. Waar ligt dit aan? Afspelen op versterker via tulp stekkertje werkt wel.
'Weet' je versterker met welke codering je de muziek aanbiedt via Toslink? Als de versterker dit iedere keer automatisch moet detecteren kost dat tijd. Stel de ingang eens vast in op PCM.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 14:24
Ik meld me nog even terug over de inbouw van de autoradio met MiniDisc. N.a.v. mijn eerdere post.
FreshM in "Het Grote Minidisc Topic"

Het is gelukt! Zelfs met bluetooth en stuurwielbediening. Het ziet er nog best netjes uit ook. Goedkoop was het niet, al was de radio zelf maar 5 euro. Met benodigdheden en inbouwwerkzaamheden een kleine 400 euro. Maar hé, ik heb wel (weer) MD in de auto. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRqSTDVWT2Cz5dS28fn9XieRvIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gn5TFnp0hBafcw61xlx99KtY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FreshM schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:05:
Ik meld me nog even terug over de inbouw van de autoradio met MiniDisc. N.a.v. mijn eerdere post.

Het is gelukt! Zelfs met bluetooth en stuurwielbediening. Het ziet er nog best netjes uit ook. Goedkoop was het niet, al was de radio zelf maar 5 euro. Met benodigdheden en inbouwwerkzaamheden een kleine 400 euro. Maar hé, ik heb wel (weer) MD in de auto. :*)

[Afbeelding]
En toen werd, geheel in lijn met de tijdsgeest van toen, je autoradio gejat :+

* The Eagle mompelt iets met Dikkie Dik van de Vliegende Panters :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
The Eagle schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:17:
[...]

En toen werd, geheel in lijn met de tijdsgeest van toen, je autoradio gejat :+

* The Eagle mompelt iets met Dikkie Dik van de Vliegende Panters :P
Compleet met MD's. Ik heb het meegemaakt begin deze eeuw ergens. Ruit ingeslagen, zak drop weg, doosje met 5 MD's weg, maar de radio zat er nog in. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
FreshM schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:05:

[Afbeelding]
Nu nog de bijbehorende CD wisselaar vinden om het geheel af te maken he... ;) Maar verder: ziet er netjes uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
rcor schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:17:
[...]

Nu nog de bijbehorende CD wisselaar vinden om het geheel af te maken he... ;) Maar verder: ziet er netjes uit!
Ja, erg netjes gedaan door MCE Inbouwcenter in Haarlem.
Aan de UniLink-aansluiting voor de wisselaar hangt nu een dongle die de audio-ingang beschikbaar maakt. De radio 'denkt' daardoor dat er een wisselaar aan hangt, maar in werkelijkheid is het een bluetooth-adapter. Als ik ergens goedkoop een MDX-65 of MDX-66XLP-wisselaar kan kopen, dan denk ik er toch nog eens over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim828
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-10-2023
beste volgers van dit topic, heb een vraag over het importeren van muziek van de pc naar minidisc
onlangs heb ik via marktplaats een portable hi-md recorder gekocht (MZ-NH700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim828
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-10-2023
beste volgers van dit topic, heb een vraag over het importeren van muziek van de pc naar minidisc
had vantevoren eigenlijk weinig research gedaan betreft het opnemen. ging ervan uit dat het simpelweg inpluggen was en de desbetreffende sofware te installeren.
kwam er al snel achter dat dit niet het geval was. heb wel al wat dingen gevonden op internet (web minidisc pro, zadig) en dat deze alleen met chrome zouden werken.
heb op een gegeven moment het wel voor elkaar gekregen dat de computer de md recorder herkende maar het importeren nog steeds niet mogelijk was (corrupte bestanden(?) download via eweka)
kan iemand mij verder helpen welk programma foutloos werkt? heb ook pdf-central geprobeerd maar werd er niet veel wijzer van.

mvg wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
De web minidisc app.
Werkt denk niet met HI MD. Vanwege ander protocol.

Ik heb ook geen himd speler om te testen.

[ Voor 116% gewijzigd door Lennie schild op 09-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Ik gebruik https://web.minidisc.wiki/ in combinatie met een MZ -NH600.
Wel de juiste driver geïnstalleerd.
Werkt prima op Win 11 en Chrome browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Mocht je er met webminidisc niet uit komen (of zoals ik een hekel hebben aan google/chrome en daarom iets anders willen), kun je ook PlatinumMD proberen: https://platinum-md.app/
Ik *denk* dat ie ook HiMD doet, maar ik heb zelf geen HiMD recorders om mee te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
wim828 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:43:
had vantevoren eigenlijk weinig research gedaan betreft het opnemen. ging ervan uit dat het simpelweg inpluggen was en de desbetreffende sofware te installeren.
kwam er al snel achter dat dit niet het geval was. heb wel al wat dingen gevonden op internet (web minidisc pro, zadig) en dat deze alleen met chrome zouden werken.
heb op een gegeven moment het wel voor elkaar gekregen dat de computer de md recorder herkende maar het importeren nog steeds niet mogelijk was (corrupte bestanden(?) download via eweka)
kan iemand mij verder helpen welk programma foutloos werkt? heb ook pdf-central geprobeerd maar werd er niet veel wijzer van.

mvg wim
Ik heb hier een MZ-RH1 en een MZ-NH700 (beide Hi-MD). Ik krijg ze op dit moment in Web Minidisc alleen nog werkend in NetMD-modus, maar niet (meer) in Hi-MD-modus. Dat is sinds kort.

Ik gebruik(te) de Hi-MD-functie in Web Minidisc om opnames van vinyl in PCM te uploaden naar de pc. Terug naar een oude laptop met SonicStage gegaan om dat voor elkaar te krijgen.
Misschien zit er iets niet lekker in Web Minidisc, want Hi-MD werkte voorheen wel. NetMD werkt met Web Minidisc prima met beide apparaten, ook in SP-modus. Heb je Web Minidisc met een "gewone" MD geprobeerd, Wim?

Ik heb Hi-MD werkend in Web MiniDisc Pro. De procedure is een beetje omslachtig, maar hij werkt. Kijk hier even onder het kopje 'To access a HiMD device in unrestricted mode, you need to:'

[ Voor 62% gewijzigd door FreshM op 12-10-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
kozue schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:32:
Heb je de speler al aan de praat gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Lennie schild schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:02:
Heb je de speler al aan de praat gekregen?
Nee nog geen succes mee gehad. Maar dat wordt wel een projectje voor volgend jaar. Momenteel geen tijd voor. Ik denk dat ik eens op m’n gemak alles na moet lopen met een multimeter, maar zoiets kost al snel een flink aantal uurtjes. Het is helaas niet het bekende probleem met Sony decks waarbij het apparaat niet aan wil als het mech in een inconsistente staat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Bijzondere minidisc unit bij Techmoan deze keer:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Vandaag bij de kringloop, iets wat je niet zo vaak meer tegen komt: een stapel voorbespeelde MD’s.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAWbRMp0V7OT-2aUYiwfloaYWQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgAaVXHDdFOJsPcDIVtDgYtV.jpg?f=fotoalbum_large
Ze waren wel 7,50 per stuk (op de Forrest Gump dubbel-MD na), en de titels spraken me niet aan, maar als er iets leuks tussen zat had ik het meegenomen. Of als de prijs lager was. Voor 7,50 hoef ik geen Celine Dion, Frank Sinatra of Gipsy Kings meuk. Voor iemand die er wel wat leuks tussen ziet: smaken verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
kozue schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:31:
Vandaag bij de kringloop, iets wat je niet zo vaak meer tegen komt: een stapel voorbespeelde MD’s.
[Afbeelding]
Ze waren wel 7,50 per stuk (op de Forrest Gump dubbel-MD na), en de titels spraken me niet aan, maar als er iets leuks tussen zat had ik het meegenomen. Of als de prijs lager was. Voor 7,50 hoef ik geen Celine Dion, Frank Sinatra of Gipsy Kings meuk. Voor iemand die er wel wat leuks tussen ziet: smaken verschillen ;)
Dat is een hele mooie en bijzondere vondst, zeker voor dat geld. _/-\o_
Ik zou morgen teruggaan en de MD's halen. Welke kringloop is dit? >:)
In een Facebook-groep zag ik laatst dat de MZ-R3 een knoopcel heeft ingebouwd. Die kunnen ook lekken. Binnenkort de mijne maar eens openschroeven.

[ Voor 19% gewijzigd door FreshM op 30-01-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:10
kozue schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:31:
[Afbeelding]
Die van Zucchero is wel goed. Staat die ook op MD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssen33
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-10-2024
Dat wil ik ook wel graag weten. Waar was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Deze liggen bij "Uitdragerij 15" in Alkmaar, in een vitrine vlakbij de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
aljooge schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:54:
[...]

Die van Zucchero is wel goed. Staat die ook op MD?
Nee, alleen dat stapeltje, die op de plank er onder zijn CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
FreshM schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:35:
Dat is een hele mooie en bijzondere vondst, zeker voor dat geld. _/-\o_
Ik zou morgen teruggaan en de MD's halen. Welke kringloop is dit? >:)
Misschien doe ik dat nog wel...
Ik heb niks met voetbal, en had m in eerste instantie meteen afgeschreven op alleen de titel, maar ik heb net nog even gekeken en dat voetbalding staat vol met latin, dus wellicht ga ik die nog halen. Geen bijzondere nummers, maar beter dan de enige voorbespeelde MD die ik momenteel heb (een van Mariah Carey, wat ik ook maar saai vind).
En ik heb ook niks met soundtracks, of met de film zelf, maar een dubbel MD is wel iets bijzonders en er staan toch maarliefst 2 nummers op die ik leuk vind, dus misschien haal ik Forrest Gump ook nog wel. Maar eerst maar eens een nachtje over slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
kozue schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:44:
[...]

Misschien doe ik dat nog wel...
Ik heb niks met voetbal, en had m in eerste instantie meteen afgeschreven op alleen de titel, maar ik heb net nog even gekeken en dat voetbalding staat vol met latin, dus wellicht ga ik die nog halen. Geen bijzondere nummers, maar beter dan de enige voorbespeelde MD die ik momenteel heb (een van Mariah Carey, wat ik ook maar saai vind).
En ik heb ook niks met soundtracks, of met de film zelf, maar een dubbel MD is wel iets bijzonders en er staan toch maarliefst 2 nummers op die ik leuk vind, dus misschien haal ik Forrest Gump ook nog wel. Maar eerst maar eens een nachtje over slapen ;)
Mocht je ze gaan halen, laten we dan even contact hebben via PB, dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:07

D_V

Misschien moet je ze toch maar even halen... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kRZeSBcgkZCOlxtWCp8oeRLD1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1rJO2001ob4QTXQjF9aodnMX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ehff31nPfxlEJmCXxz1qhXfwmlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TOobgJZgXfyqJYBCRUAowxXA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJBO0ZZiB8TenYbuc1aAmB1-5Fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/szRFNnLkW0pUF8p9TQlt3zku.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YheBJ3gp083vvPggO1FQ4MMPblM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rC6v7ypw5WUTxdNnI9fNi8hu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Haha, die prijzen van tegenwoordig gaan echt nergens meer over. Maar wat iemand ergens voor vraagt is natuurlijk niet waarvoor iets ook verkocht gaat worden. Die voorbeelden staan niet voor niks nog te koop ;)
En ik ben geen handelaar. Ik verkoop eigenlijk nooit wat en zeker niet online. Maar mocht iemand Alkmaar te ver weg vinden wil ik wel wat meenemen en opsturen. Doe dan maar even een PM. Maar wel opschieten, anders is het misschien weg ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kozue
Nou, er hoeft niemand meer voor deze discs langs Alkmaar, want ze liggen nu bij mij. Ik bedacht me na mijn vorige post dat scalpers ook kringlopen bezoeken om de koopjes eruit te plukken en voor woekerprijzen op internet te verpatsen. Dat gun ik ze niet, ze maken onze hobby kapot met hun hebzucht, en die lui geven niks om het medium zelf. Maar mocht iemand er iets van willen hebben, kun je ze altijd hier afhalen, of anders kan ik ze opsturen voor de aankoopprijs plus verzending/verpakking (ongeveer €15 bij elkaar denk ik). Forrest Gump en Allez hou ik zelf, en Bruce Springsteen is al geclaimed, maar de rest is nog beschikbaar voor de eerste die er een PM voor stuurt. Sommige hoesjes zijn een beetje bekrast (vooral de voorkant van Celine Dion), maar de discs zien er prima uit en degene die ik uitgeprobeerd heb spelen top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtwSGu38jhDCNVR2VkbzcqKVut8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rztYfAwS3DDNDQhf4QPujRIw.jpg?f=fotoalbum_large

Die Frank Sinatra disc is wel een beetje vreemd. Ik ken maar 1 nummer van die man, My Way, wat volgens mij z'n bekendste nummer is, en die staat niet op een "greatest hits"? En de titels in kolom 1 en 2 zijn in hoofdletters en in 3 niet. Slordigheidje of bewust? Geen idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6lXztBBZhU3SXulTkIf_kKXXyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvB1n309v0nywwTIpPMCV1Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 15:32
kozue schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:08:
Die Frank Sinatra disc is wel een beetje vreemd. Ik ken maar 1 nummer van die man, My Way, wat volgens mij z'n bekendste nummer is, en die staat niet op een "greatest hits"?
Nee, dit zijn de Greatest Hits van de man voor het Columbia label. En My Way is van latere datum en dus bij een ander label (dat is vaak een probleem bij Greatest Hits albums - niet alle labels willen meedoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

kozue schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:33:
Haha, die prijzen van tegenwoordig gaan echt nergens meer over. Maar wat iemand ergens voor vraagt is natuurlijk niet waarvoor iets ook verkocht gaat worden. Die voorbeelden staan niet voor niks nog te koop ;)
Hahaha, nee, was ook maar grappig bedoeld. Je kunt wel zien op eBay waar ze voor verkocht zijn in het verleden en dat is toch nog best wel veel als ik b.v. zo naar de Forrest Gump minidisc kijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bm2s5jIKCe6aHyZts3_bt6J8hdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKcRU5aTFFqc7GMR6VXBb29k.png?f=fotoalbum_large
kozue schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:33:
En ik ben geen handelaar. Ik verkoop eigenlijk nooit wat en zeker niet online. Maar mocht iemand Alkmaar te ver weg vinden wil ik wel wat meenemen en opsturen. Doe dan maar even een PM. Maar wel opschieten, anders is het misschien weg ;)
_/-\o_ Zullen vast liefhebbers voor zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janssen33
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-10-2024
Dit soort prijzen vertekenen wel altijd vind ik. Ebay neemt een flink percentage commissie, net zo als de betaalservice (PayPal bijvoorbeeld). Uiteindelijk gaat er dan zeker 15% naar dit soort internetbedrijven.

Ik vind het ook altijd maf als mensen op marktplaats dan minidiscs aanbieden met eBay prijzen, want "daar staat dezelfde prijs toch ook genoemd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsiemer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-04 13:00
Mooie actie wel om dat zo op te lossen. Jammer dat er niks bijzit voor mij.
Maar weer zelf wat opnemen dan.

If you always do what you always did, you always get what you always got....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixdoctor
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-04-2024
Hallo, ik heb een Sony minidisc deck MDS-930 [QS]. Hij is via de digitale coax in/uit aangesloten op mijn Cambridge Audio DagMagic Plus. Als ik een opname start, staat er "DIN UNLOCK" en dan gebeurt het dat de eerste 2 seconden van een nummer niet worden opgenomen. Ik heb hem nog niet via de analoge aansluitingen (RCA) aangesloten. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Mixdoctor schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:52:
Hallo, ik heb een Sony minidisc deck MDS-930 [QS]. Hij is via de digitale coax in/uit aangesloten op mijn Cambridge Audio DagMagic Plus. Als ik een opname start, staat er "DIN UNLOCK" en dan gebeurt het dat de eerste 2 seconden van een nummer niet worden opgenomen. Ik heb hem nog niet via de analoge aansluitingen (RCA) aangesloten. Herkent iemand dit probleem?
In de handleiding lees ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yrlu8ma0ZJ75xiiBAKOCD-mhd7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWHvPFUTjUFYg5L4aXEzezMT.png?f=fotoalbum_large

De gehele handleiding vindt je hier en is daar ook te downloaden:
https://handleiding.nl/do...y-mds-jb930-manual-1.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:45

kraats

Ik rol

Van welke bron neem je op? Of heb je je Cambridge Audio ook als ingang op je Minidisc? Wat vaak zo is bij DIN unlock is dat het ingangssignaal kan wisselen tussen verschillende snelheden en dat bij het starten van een nummer pas bepaald wordt. Het aangesloten apparaat (je MD) gaat dan bepalen welk signaal binnenkomt en is dus altijd iets te laat. Vaak helpt het om de bron te laten starten vanuit 'pauze' en niet vanuit 'stop'. Dan is de frequentie van het digitale signaal al vastgesteld op de digitale uitgang

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Kijk dit draadje:
Din-unlock minidisc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
De Sony QS serie, was dat nou de beste serie van Sony?

Deze MD speler jammer genoeg niet in mooie staat op MP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfwsyUGGvlKuQCE4Dm6e3GmgJQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gid9J45WWoYMy3FXc5KWtpTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
Nee de es serie geldt min of meer als de beste. Maar aan een QS heb je geen slecht apparaat 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Lennie schild schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:27:

[Afbeelding]
De Sony QS serie is vergelijkbaar met de duurdere producten uit de goedkopere range producten als het om de opbouw en geluidskwaliteit gaat... Echter, de bouw kwaliteit is flink beter, minder plastic en meer metaal... Ik heb het zelf ondervonden met meerdere Sony producten (Sony TC-RE340 cassettedeck / Sony MDS-JE520 minidisc recorder / Sony ST-SB920QS tuner)... De eerste twee hebben veelal plastic en alleen metaal als het echt nodig is... Zo kunnen ze het gewicht beperken en ook de verzendkosten, zodat de producten op een lager prijs punt te koop kunnen komen...

Echter de ST-SB920QS is van een ander kaliber... Het is bedoelt voor mensen die niet perse het beste van het beste zoekt als het om de geluidskwaliteit gaat, maar die wel een degelijke bouw kwaliteit wil en enkele features die je ook op de duurdere ES lijn aantreft (bijv. twee antenne ingangen)...

De ES serie gaat echt velen stappen verder, zeker qua geluidskwaliteit... Dat is de big stepup als je voor een ES apparaat gaat... Zelf heb ik kort een Sony TC-K850ES gehad, als die in orde was een zeer mooi en degelijk apparaat... Helaas was die van mij zo rot als kaaf... Maar ik heb ook een Sony STR-DA1200ES surround receiver en het verschil met de Sony TC-RE340 die bij die set erbij staat is enorm...

Let op: voor het geld niet slecht, die TC-RE340, maar het verschil in bouwkwaliteit is zeer goed merkbaar... Idem voor de Sony MDS-JE520 minidisc die bij die set staat... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 01-04-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
rcor schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:10:
[...]

De Sony QS serie is vergelijkbaar met de duurdere producten uit de goedkopere range producten als het om de opbouw en geluidskwaliteit gaat... Echter, de bouw kwaliteit is flink beter, minder plastic en meer metaal... Ik heb het zelf ondervonden met meerdere Sony producten (Sony TC-RE340 cassettedeck / Sony MDS-JE520 minidisc recorder / Sony ST-SB920)... De eerste twee hebben veelal plastic en alleen metaal als het echt nodig is... Zo kunnen ze het gewicht beperken en ook de verzendkosten, zodat de producten op een lager prijs punt te koop kunnen komen...

Echter de ST-SB920 is van een ander caliber... Het is bedoelt voor mensen die niet perse het beste van het beste zoekt als het om de geluidskwaliteit gaat, maar die wel een degelijke bouw kwaliteit wil en enkele features die je ook op de duurdere ES lijn aantreft (bijv. twee antenne ingangen)...

De ES serie gaat echt velen stappen verder, zeker qua geluidskwaliteit... Dat is de big stepup als je voor een ES apparaat gaat... Zelf heb ik kort een Sony TC-K850ES gehad, als die in orde was een zeer mooi en degelijk apparaat... Helaas was die van mij zo rot als kaaf... Maar ik heb ook een Sony STR-DA1200ES surround receiver en het verschil met de Sony TC-RE340 die bij die set erbij staat is enorm...

Let op: voor het geld niet slecht, die TC-RE340, maar het verschil in bouwkwaliteit is zeer goed merkbaar... Idem voor de Sony MDS-JE520 minidisc die bij die set staat... ;)
Helemaal eens…. Ik heb een mds-je520, een ja30es en een 920qs. Ik heb de 920qs gekocht omdat de ja30es een hitte probleem heeft dat ik niet opgelost krijg… de 920qs staat in mijn current stack.

(Verder een ta-f530es, st-s570, tc-k630es, seq-711 en een cdp-xa3es. In de reserve heb ik nog een versterker, cd speler en tuner (alle drie es, maar weet even de type nummers niet). Ik hoop ooit nog een seq 333es te vinden en de ta-f530es nog eens te vervangen door een 690es… )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
@htca Ja, soms doet Sony ook goede dingen in een lager prijs segment... Ik heb hier als voorbeeld een Sony TC-K711S cassettedeck staan (3 koppen cloosed loop dual capstan mechaniek)...

Maar dat is eigenlijk een ES apparaat zonder ES erop, maar er staat ook geen QS op... Veel metaal en als je de servicemanual er op na slaat zie dat je het enige echt belangrijke verschil met de ES versie de koppen zijn... Hij heet dan TC-K707ES ipv TC-K711S... Toch een van de betere decks van Sony, zonder dat er ES op staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
rcor schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:12:
@htca Ja, soms doet Sony ook goede dingen in een lager prijs segment... Ik heb hier als voorbeeld een Sony TC-K711S cassettedeck staan (3 koppen cloosed loop dual capstan mechaniek)...

Maar dat is eigenlijk een ES apparaat zonder ES erop, maar er staat ook geen QS op... Veel metaal en als je de servicemanual er op na slaat zie dat je het enige echt belangrijke verschil met de ES versie de koppen zijn... Hij heet dan TC-K707ES ipv TC-K711S... Toch een van de betere decks van Sony, zonder dat er ES op staat...
Misschien beter voor in het Gebruik je nog vintage audo apparatuur? deel 2 topic ;-) maar verder eens (hoewel ik niet zo van de tape decks ben; bij mij staat hij er vooral voor de sier, ik draai meestal CD's of oude mixen van liebrand via minidisc en als ik lui ben zet ik de radio aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lennie schild schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:27:

[Afbeelding]
Da's een geborsteld alu frame zo te zien. Die vlekken etc krijg je er met een beetje glassex oid wel af :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 12:55
Kan ik hier iemand een plezier mee doen?
Heeft afgelopen tien jaar enkel nog dienst gedaan als versterker voor de tv. Afstandbediening niet aanwezig.

Reeds vergeven aan @Koldur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wD7d-fdXHyEpR1y2XPYCwBBHneQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Ld6iD3o5LYJ2BuzUmHUFzCl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FznjqPXTSKTq0mWfVAZO2hIpck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSDWOkDNgoexpHcwrtodzzkv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Vraagje:
Ik heb een Sony MDS-JE780. Vorig jaar de snaar laten vervangen,
maar als ik op eject druk, krijg ik soms alleen een TOC reading melding.

Het rare is dat hij de TOC reading melding maar heel af en toe doet.
Kan dit aan het schijfje liggen? of is dit toch apparaat gerelateerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Lennie schild op 18-08-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04 16:34
Lennie schild schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:54:
Vraagje:
Ik heb een Sony MDS-JE780. Vorig jaar de snaar laten vervangen,
maar als ik op eject druk, krijg ik soms alleen een TOC reading melding.

Het rare is dat hij de TOC reading melding maar heel af en toe doet.
Kan dit aan het schijfje liggen? of is dit toch apparaat gerelateerd?
Zou idd het schijfje kunnen zijn, of de lens is misschien een beetje vies?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomN87
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-04 15:39
Vandaag de oled display van mijn mz-rh1 vervangen. Zijn nieuwe displays ontwikkeld, echt super! Wie interesse heeft zie https://sir68k.re/posts/rh1-guide/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
TomN87 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:11:
Vandaag de oled display van mijn mz-rh1 vervangen. Zijn nieuwe displays ontwikkeld, echt super! Wie interesse heeft zie https://sir68k.re/posts/rh1-guide/
Waar kun je die kopen? Op die site zie ik daar weinig over, alleen een installatie handleiding... Ik heb zelf zo'n MZ-RH1 en het scherm is niet zo scherp meer, dus dit zou ik zo kunnen overwegen... Het is DE reden waarom ik nooit 450 euro voor een MZ-RH1 zou uitgeven, immers waren die schermen niet meer aan te komen, tot nu dus blijkbaar...

Dan zou ik er toch wel 200 euro voor over hebben voor zo'n MZ-RH1 als ik weet dat ik nog zo'n scherm kan aan komen... ;)

Gelukkig voor mij heeft de mijne mij slechts 10 euro gekost op de mega carboot sale in Horst flink wat jaartjes terug (en toen was het scherm nog fel genoeg)... ;)

Edit gevonden:
https://lectronz.com/products/rh1-oled-module

Ik vindt 60 euro een schappelijke prijs, dus de mijne gaan we in de toekomst daarmee zeker voorzien! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 13-10-2024 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-01 19:28
Ik heb zoveel mindiscs...maar nog geen enkele album van welke artiest dan ook op mindisc. Waar zou je zoiets nog vandaan kunnen halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwops
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 19:48
Rowe1981 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:11:
Ik heb zoveel mindiscs...maar nog geen enkele album van welke artiest dan ook op mindisc. Waar zou je zoiets nog vandaan kunnen halen? :)
Marktplaats, Ebay. Of zelf opnemen en etiket maken volgens origineel. Zijn wel tools voor te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Ik had er ooit een paar in een kringloop gevonden, maar ze zijn redelijk zeldzaam. De meeste mensen gebruikten minidisc alleen om zelf iets op te nemen. Ik weet niet wat de prijzen waren voor voorbespeelde MD’s in die tijd, maar ik kan me niet voorstellen dat ze goedkoper waren dan een CD. Je moet dan wel een grote MD diehard zijn om meer geld uit te geven aan de MD van hetzelfde album ipv m gewoon op CD te kopen en die CD naar MD te kopieëren.
Ik heb zelf minidisc gehad sinds ongeveer 2000 (tot aan nu nog steeds dus) en heb me nog nooit geroepen gevoeld om een voorbespeelde te kopen. Wat ik in de hoogtijdagen deed was ofwel CD’s uit de bieb of van vrienden naar MD kopieren, of MP3’s downloaden op de snelle universiteitsverbinding, deze naar huis meenemen op zip disc en thuis naar MD opnemen 😜 Tegenwoordig koop ik ze wel wanneer ik ze tegen kom (mits de prijs ok is), maar meer vanuit technologisch oogpunt dan dat het ook echt nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Rowe1981 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:11:
Discogs.

Maar houd er rekening mee dat je voor voorbespeelde MDs vaak de hoofdprijs betaalt omdat het nogal zeldzaam is. Ik heb er zelf een paar liggen die ik voor de aardigheid ooit eens gekocht heb, maar gezien de vraagprijzen is die aardigheid er snel af :)

[ Voor 32% gewijzigd door Glenfiddich op 23-10-2024 13:39 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:17

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

kozue schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:20:
[...]
Ik weet niet wat de prijzen waren voor voorbespeelde MD’s in die tijd, maar ik kan me niet voorstellen dat ze goedkoper waren dan een CD.
[...]
Free Record Shop verkocht ze voor Hfl. 39,95 per stuk (dubbel-disc sets waren uiteraard duurder). Er stond op de balie een carosselletje van Columbia/CBS met die discs.

Ik heb er ooit één gekocht uit nieuwsgierigheid, maar ook weer snel teruggebracht - de CD was goedkoper en had een betere geluidskwaliteit, en heb die gewoon gedubbed naar minidisc voor onderweg.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V

D_V

Wat je kunt doen is bij kringloopwinkels tussen de cassettebandjes kijken, veel medewerkers zien het verschil niet is me opgevallen. Ik had laatst bij de Used Products hier in de buurt een minidisc gevonden van Roxette. Lag ook tussen de cassettebandjes voor 1 euro. Heb 'm op marktplaats gezet en er uiteindelijk 100 euro voor gekregen. Toch weer mooi vinyl voor kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Zelf heb ik diversen titels voorbespeeld liggen:
- Acda en de Munnik - Naar Huis
- Charlie Daniels Band - A Decade Of Hits
- Jackie Wilson - The original Hits 1957 - 1971
- Nena - Bongo Girl
- Jeff Beck - Who Else
- Craig Mclachlan - Hands Free
- Culture Beat - Inside Out

Ze klinken allemaal best goed, maar wellicht dat de eerste lichting MD's niet zo goed waren geluidstechnisch... Immers waren de eerste MD-recorder opnamen die we konden maken ook niet geweldig... De compressie methode Atrac is in de loop der tijd verbeterd waardoor het beter ging klinken... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomN87
knipknip, voor aanbod is er https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 30-10-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomN87
Ik heb zelf erg veel voorbespeelde minidiscs. Moet dan denken aan meer dan 110 stuks. Van Michel Jackson tot aan Pink Floyd the wall.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Even dit stoffige topic een schopje geven :)

Onlangs voor een schappelijk prijsje deze Sony EX880MD set op de kop getikt, met een 3 MD wisselaar. Zo'n MiniDisc wisselaar was ik nog nooit eerder in het wild tegengekomen. Een leuke aanvulling op mijn bescheiden verzameling die verder bestaat uit twee decks (een MDS-JE530 en een MDS-S37), een portable (een MZ-NH600) en de nodige discs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28HB9hi0qs8PitY1tImOYwcUnf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5tgZaCe2KMzSBoxfKLLyARL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNHHo4mPvK9qV3JVg8vJfYMlrlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9F6857oht8l69TRFOwQGCtb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS4CtmKqxmMbgM924271dUvvtJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZygwQq4oJzRvJbA7E1pBMrS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJ5NnFPRXr9B6xSR0SsTJB2MUQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjxlU6IaatQbBKOTYcmn28wg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYpCjZ9bdLiDKux6wpSnZARaOR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pdXiGJyaC5RPApxFxSwsmgP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lmlM5-yLJvZFbOj2EOdR4-jQMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgLah05HtrJPes7bcTrS8tcs.jpg?f=fotoalbum_large

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:41
Hee, die MDS-EX880 heb ik ook.
Heb meerdere minidisc-apparaten, ik was een fervent gebruiker ervan. O.a. een 6-MD-wisselaar in de auto bijvoorbeeld. De meeste heb ik nog, hoewel ik ze niet meer gebruik. Maar wegdoen vind ik zonde. En het blijft toch ook nostalgie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennie schild
Voor de mensen die een 3D printer hebben.
Een MD opberg koffertje.
https://www.printables.co...422-minidisc-storage-case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:51
Ook recentelijk weer in de MD gedoken. Heb een net recorder (Sony MZ-N505) en een simpele player (MZ-E630).

Maar is het nu ook mogelijk om een mix CD naar MD om te zetten zonder dat er stiltes tussen de tracks vallen? Ik heb ergens gelezen dat net MD player/recorders dat zouden moeten kunnen maar ik krijg deze optie niet

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Ik weet eigenlijk niet hoe je het voor elkaar kunt krijgen om stiltes tussen tracks toe te voegen. Bij analoge opnames gaat het geluid altijd nonstop door en bij digitaal kopieert ie gewoon de bitstream. Maar mocht er nou toch iets raars gebeuren, heeft MD juist heel goede mogelijkheden om stukjes (zoals ongewenste stiltes) eruit te knippen, tot op het audioframe nauwkeurig. Hoe dat exact werkt met jouw unit kan de handleiding je wel vertellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hier ook sinds vandaag weer een minidisc recorder, de Sony MDS-JB730 QS.
Ergens rond 2005 mijn recorder en portable player verkocht. Altijd spijt van gehad.

Ook nog een portable MZ-E20 kunnen scoren en 40 discjes.

Dus laten we maar weer plezier gaan maken, lege cassettes zijn tegenwoordig onbetaalbaar, dus de Aiwa blijven we gebruiken voor de cassettes, maar voor onderweg nu maar aan de minidisc. Eens kijken welke LP's ik als eerste ga opnemen voor onderweg.

Ik ga het topic maar eens rustig doorlezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcSTUaorBSClpEOQih5mRZu20nU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DsOpYg4K0mltAvNVsDxjteV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door GerkeP op 05-03-2025 17:15 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
GerkeP schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:14:
Hier ook sinds vandaag weer een minidisc recorder, de Sony MDS-JB730 QS.
Ergens rond 2005 mijn recorder en portable player verkocht. Altijd spijt van gehad.

Ook nog een portable MZ-E20 kunnen scoren en 40 discjes.

Dus laten we maar weer plezier gaan maken, lege cassettes zijn tegenwoordig onbetaalbaar, dus de Aiwa blijven we gebruiken voor de cassettes, maar voor onderweg nu maar aan de minidisc. Eens kijken welke LP's ik als eerste ga opnemen voor onderweg.

Ik ga het topic maar eens rustig doorlezen

[Afbeelding]
Nice, veel plezier er mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
kozue schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:13:
Ik weet eigenlijk niet hoe je het voor elkaar kunt krijgen om stiltes tussen tracks toe te voegen. Bij analoge opnames gaat het geluid altijd nonstop door en bij digitaal kopieert ie gewoon de bitstream. Maar mocht er nou toch iets raars gebeuren, heeft MD juist heel goede mogelijkheden om stukjes (zoals ongewenste stiltes) eruit te knippen, tot op het audioframe nauwkeurig. Hoe dat exact werkt met jouw unit kan de handleiding je wel vertellen.
Gelukkig heb ik een manier gevonden om het iets gemakkelijker te doen;
  1. Toslink naar MiniPlug kabel aansluiten tussen de MD recorder (in mijn geval de MZ-N505) en de PlayStation 2.
  2. Als de boel met elkaar verbonden in zet je de MD recorder in optical recording mode en de PS2 naar optical-uit.
  3. Zodra je het afspelen van de tracks op de PS2 begint, neemt ie automatisch op naar MD. Met continuous playback en track nummers.
Helaas werkt het niet op de PS3 dus zal ik opzoek moeten naar een PS2 voor mezelf (heb het bij een vriendin kunnen testen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:45

kraats

Ik rol

@Sup4rdurt Of gewoon naar een CD-speler met optische uitgang? Dit lijkt me gewoon de manier om een MD op te nemen, zoals dat al jaren ging. Daar heb je echt geen PS2 per se voor nodig

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
kraats schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:46:
@Sup4rdurt Of gewoon naar een CD-speler met optische uitgang? Dit lijkt me gewoon de manier om een MD op te nemen, zoals dat al jaren ging. Daar heb je echt geen PS2 per se voor nodig
Het zal vast ook op reguliere CD spelers werken maar er zit dus blijkbaar wel degelijk verschil in hoe bepaalde spelers data uitpoepen; de PS3 gaf 1 lange geluidsstream door, zonder track markers en de PS2 deed dat wel zoals het hoort.

Hoe kom ik er achter of dit bij een CD speler ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Sup4rdurt schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Helaas werkt het niet op de PS3 dus zal ik opzoek moeten naar een PS2 voor mezelf (heb het bij een vriendin kunnen testen).
Waarom probeer je niet de Web MiniDisc app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Lennie schild schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Waarom probeer je niet de Web MiniDisc app?
Geen disc drive in m'n PC helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Sup4rdurt schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Geen disc drive in m'n PC helaas...
Je kan voor 3 tientjes een Externe CD/DVD-Rom Drive kopen. Is goedkoper dan een ps2.
Heb ik ook gedaan, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Voor 3 tienjes heb je ook wel een PS2 en hoef je niet met PC’s en buggy software te klooien :)
Ik vind het een prima oplossing. Tenslotte *is* een PS2 ook een CD speler :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
@kozue: precies! En dan kun je nog als toetje retro gamen... Driver 2.0 / Need For Speed enz. Altijd leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennie schild
Grappig dat er nog steeds artiesten zijn die muziek op Minidisc uitbrengen.

https://asc77.bandcamp.com/album/next-time-you-fall

Alleen moet je wel van Jungle houden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor

Data op een minidisc vlak voor halverwege jaren '90: wie dacht dat net MD een eerste poging was had het mis... Leuk voor een retro pc build! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennie schild
Grappig.
Een geprinte dock voor je auto.
En ziet er nog goed uit ook.

Die van mij ligt altijd in het middenconsole.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/er1tZf31dA6qjKfMhI3OExxy3Uw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2maScYzsziGtSPdCTLW98rxI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 10:10

roger is here

duss..

Hallo,

Ik ben wat nieuw met minidisc maar vond ze altijd mooi, had er liever een gehad voor onder de stereo maar dit is ook leuk.

Een net md walkman mz-n707 type-R bijna in nieuwstaat met afstandbediening.
Als ik zo op internet kijk best bijzonder? hanleiding ziet er ook nog bij (2002)

ben nu bezig om met https://web.minidisc.wiki/ wat files op de disk te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hX6ys7lJwb_WhB89gpMYSKJDa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qxVY2G0ESExGN6Aa7Si1k5a.jpg?f=fotoalbum_large

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste