Vandaag was een MD dag geworden. Vanochtend had ik al even de Tascam MD-350 open gemaakt, die ik van het weekend bij Gitarist opgehaald heb, om te zien of ergens een duidelijk probleem zit. Afgezien van een loszittende input draaiknop (wat gewoon een kwestie van aanschroeven was), zag ik tot nu toe niks vreemds.
:strip_exif()/f/image/9js12rmm7z4csH0d7ohFPaa6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jAnz0E7sAQgo35dmy8EBbDcK.jpg?f=fotoalbum_large)
Nouja, afgezien van de custom mod die ze erop hadden gedaan. Er zit een extra pcb in met volgens mij een 3-polige jack aansluiting die bedoeld lijkt te zijn voor remote control: het is intern aangesloten op de playknop, de pauseknop, en nog iets anders. Volgens Gitarist had ie in z’n vorig leven dienst gedaan bij 100% NL, dus dat is op zich niet zo vreemd. Dat zal voor starten vanaf het mengpaneel zijn geweest. Alhoewel ik m zelf ietsje naar rechts zou hebben geplaatst, nu zit ie over de tekst heen 🤪
:strip_exif()/f/image/gRjBulsABXEbtMGQUegM1g7V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QyHSS9KbvhUspeykHMd42OJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Bqy9dqGNPJO2zfqO0Laf87R.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar aangezien ik er niet uit kwam, en ook nog werk te doen had, liet ik m maar even liggen voor nu. Ik maak binnenkort wel een topic op tapeheads, misschien weten die iets.
Deze middag naar de kringloop geweest en daar lag een Sharp MD portable voor de astronomische prijs van €3, dus die ging mee. Hij was niet getest, dus een verrassing, maar alles lijkt het nog goed te doen.
:strip_exif()/f/image/k1SeS5tiYAN6MqeXKtkCDPYc.jpg?f=fotoalbum_large)
De batterij werkte zelfs nog een beetje. Hij had 2 of 3 minuten opgeladen en kon daarna 9 nummers afspelen tot ie uitviel. Dat is al een heel stuk beter dan dit Chinese prul die ik een paar jaar geleden had gekocht voor een Aiwa cassette walkman en zich nu al niet meer op laat laden 😭 De multimeter geeft een spanning van 0.0V 🙄
:strip_exif()/f/image/9js12rmm7z4csH0d7ohFPaa6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jAnz0E7sAQgo35dmy8EBbDcK.jpg?f=fotoalbum_large)
Nouja, afgezien van de custom mod die ze erop hadden gedaan. Er zit een extra pcb in met volgens mij een 3-polige jack aansluiting die bedoeld lijkt te zijn voor remote control: het is intern aangesloten op de playknop, de pauseknop, en nog iets anders. Volgens Gitarist had ie in z’n vorig leven dienst gedaan bij 100% NL, dus dat is op zich niet zo vreemd. Dat zal voor starten vanaf het mengpaneel zijn geweest. Alhoewel ik m zelf ietsje naar rechts zou hebben geplaatst, nu zit ie over de tekst heen 🤪
:strip_exif()/f/image/gRjBulsABXEbtMGQUegM1g7V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QyHSS9KbvhUspeykHMd42OJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Bqy9dqGNPJO2zfqO0Laf87R.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar aangezien ik er niet uit kwam, en ook nog werk te doen had, liet ik m maar even liggen voor nu. Ik maak binnenkort wel een topic op tapeheads, misschien weten die iets.
Deze middag naar de kringloop geweest en daar lag een Sharp MD portable voor de astronomische prijs van €3, dus die ging mee. Hij was niet getest, dus een verrassing, maar alles lijkt het nog goed te doen.
:strip_exif()/f/image/k1SeS5tiYAN6MqeXKtkCDPYc.jpg?f=fotoalbum_large)
De batterij werkte zelfs nog een beetje. Hij had 2 of 3 minuten opgeladen en kon daarna 9 nummers afspelen tot ie uitviel. Dat is al een heel stuk beter dan dit Chinese prul die ik een paar jaar geleden had gekocht voor een Aiwa cassette walkman en zich nu al niet meer op laat laden 😭 De multimeter geeft een spanning van 0.0V 🙄
:strip_exif()/f/image/GCGkdkuZhzMSaDLIT4MmCPGS.jpg?f=fotoalbum_large)