Het Grote Minidisc Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:32

Friemel

Lekker bezig

Dat heb ik ook gedaan.
Friemel schreef op zondag 20 juni 2021 @ 18:36:
...
Apparaat aan, schijfje erin, zeer langzaam wordt het schijfje geladen om vervolgens halverwege te stoppen en een TOC error verschijnt.
Apparaat uit, schijfje verwijderd, nogmaals proberen. . .
Apparaat aan, niets meer, geen beeld, nada.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
"The Sound of Minidisc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Vandaag wilde ik wat muziek op MD zetten, en nu ik recent de NetMD functionaliteit aan de praat had gekregen op m'n Linux bak leek me dat een goede gelegenheid om dit te gebruiken om het opnemen te versnellen. NetMD neemt ongeveer met 2x de normale snelheid op, dus een diskje is dan vol binnen 40 minuten, plus geen DA/AD conversies meer.

Maar de huidige tools waren voor mij niet voldoende. De laatste versie van PlatinumMD heeft geen Linux build, en de oude versie werkt niet goed met mijn deck. De commandline tools werken wel, maar dat is een hoop gefiddel (zelf naar wav converteren, titel intypen, etc). Dus ik heb een scriptje geschreven die dit voor me automatiseert. Ik dacht dat er misschien nog wel andere zijn die dit zouden kunnen gebruiken, dus bij deze.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#!/bin/bash
netmd_bin="netmdcli"

$netmd_bin capacity
[ $? != 0 ] && exit 1
echo ""

for file in "$@"; do
    title=`exiftool -p '$title' "$file" | iconv -f utf8 -t ascii//TRANSLIT -`
    tempfile=`mktemp`

echo "---- ${title} ----"
    echo "Converting file to WAV..."
    ffmpeg -v 16 -y -i "$file" -f wav -acodec pcm_s16le -ac 2 -ar 44100 $tempfile
    [ $? != 0 ] && continue

echo "Copying WAV to NetMD recorder..."
    $netmd_bin send $tempfile "$title"
    rm $tempfile
    echo ""
done

$netmd_bin capacity

Hij is nog redelijk basic, maar doet alles wat ik nodig heb. Het converteert de bestanden naar 44/16 en zet de titel automatisch. Ik kan meerdere bestanden in 1 keer specificeren, ook met wildcard (zoals het uploaden van 1 hele directory: "netmd-upload *.mp3"). Hij doet geen LP2/4, want dat gebruik ik niet (ik vind de kwaliteit niet goed genoeg, en de 520 in de woonkamer ondersteunt het niet).

Wat nog wel grappig was: een van de nummers was getiteld "Bésame", maar MD ondersteunt geen é. Het uploaden ging prima, maar op de disk werd de é omgezet naar 2 Japanse tekens. Dat was de eerste keer dat ik Japanse tekens op een MD speler zag. Daarna heb ik maar een functie toegevoegd om die speciale tekens om te zetten naar ascii, zodat ik daar niet meer tegenaan loop ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tim_md
  • Niet online
"Sony's $3,000 MiniDisc PC from Japan – Vaio PCV-MX2"

Youtube video van LGR

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 20:24
Minidisc voetbal T-shirt op markplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gT2TSLmBrErC2Q9-CZsztnzFSks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSC6tJowhOC9yALp0pHzFX3M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tim_md
  • Niet online
Mijn nieuwe Sony MDS-JA3ES md player/recorder aanwinst. Leuk apparaat. De audio stream wordt afgehandeld door mijn Accuphase dac/cd player via toslink.

De interne dac van de Sony doet het prima , maar een hoorbaar verschil als de Accuphase het signaal converteert van digitaal naar analoog. Niet te vergelijken...

Zou het digitale signaal eventueel nog beter kunnen via een master clock / audio re-clocker (word clock). Dus eerst het digitale signaal naar bv een Mutec MC-3+ en van daaruit het re-clockte digitale audio signaal naar de Accuphase.

Bij elke ad/da conversie doet de interne clock van de md zijn werk , maar loopt dat synchroon met de clock van de Accuphase? nee (jitter) -- hoorbaar ? niks van gemerkt tot nu toe... Je kunt het signaal reclocken. Ik twijfel of ik echt het verschil ga horen en of het wel de moeite waard is om lossy md audio op te poetsen. Anyway dat is een andere discussie..

De JA3ES is een fijne recorder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2noQ2e7SuWmQEHjtms-GN85GWbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOhfTLIJw8KPlsoj3iditxQp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:12
Vandaag in Techmoan: veel portable minidisc spelers / recorders...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
CT schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:49:
Samen met @kozue hebben we ontdekt dat de Sony JE780 (en vermoedelijk dus ook de JB980) opnemen van LP2 & LP4 over NetMD ondersteunen :o , net als de Sharp MZ-DR410 die ik heb.

Nu heb ik de bevindingen van de al geteste apparaten in de README van de github page opgenomen.

Mochten er nog meer NetMD gebruikers zijn hier op het forum, en wil je ook testen of jouw nog niet geteste apparaat wel werkt, meld dan je bevindingen dan zal ik deze ook toevoegen aan het overzicht.
Want het is blijkbaar niet voorbehouden aan alleen de Sharp MD's ;)
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb zowel de 780 als ook de 980. Is dit een niet standaard functie of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Sppak schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:06:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb zowel de 780 als ook de 980. Is dit een niet standaard functie of begrijp ik het verkeerd?
De readme geeft aan:
You can send raw PCM data in a WAV-container to the NetMD by default encoded in ATRAC (SP) on the device using the chip on the unit.
Met bijv. sonicstage wordt LP2/LP4 met een 'truuc' ook als PCM verstuurd maar de data wordt niet op de unit zelf omgezet, maar de PC doet dat met een closed-source encoder.

Maar de genoemde spelers ondersteunen ook 't transcoden van LP2/LP4 op de unit zelf. Dus zonder sonic stage of een LP2 encoder (er bestaat nu wel een experimentele opensource versie overigens maar klinkt niet zo goed) dit gebeurd sowieso altijd via de line-in, maar digitaal PCM sturen naar de unit en LP2 met de hardware transcoder op de disc schrijven is natuurlijk de meest ideale methode. En dat kan dus met die genoemde apparaten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lennie schild.
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-10-2021
Een ander spelertje aangeschaft. De MZ-R30

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOR3D21iC-Oj1q-3bGzFeL8dj0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ogw1NPcMfz2KpzlF3uoRXL6b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Geinig. Ik heb gisteren toevallig net een MZ-R70 gekocht. Met adapter maar zonder remote. Dit ding is ongeveer net zo groot als een MD in een standaard hoesje. Ook zonder handleiding, maar die kun je na al die jaren nog steeds op de site van Sony zelf terug vinden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yF7TVThIyFFVrStpYY8BLdSPXZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTBWUyTBdcLdTvWqTfXkwxWX.jpg?f=fotoalbum_large

Zou dit het kleinste apparaat zijn waarmee je tegenwoordig digitaal geluid op kunt nemen? Telefoons van nu zijn al snel 2 keer zo groot dan een MD, en MP3 spelers konden bijna nooit opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee hoor, zoek maar eens op dictafoons :)
Of bedoelde je vanaf een ingang ipv mic?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
kozue schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:50:
Geinig. Ik heb gisteren toevallig net een MZ-R70 gekocht. Met adapter maar zonder remote. Dit ding is ongeveer net zo groot als een MD in een standaard hoesje. Ook zonder handleiding, maar die kun je na al die jaren nog steeds op de site van Sony zelf terug vinden :)

[Afbeelding]

Zou dit het kleinste apparaat zijn waarmee je tegenwoordig digitaal geluid op kunt nemen? Telefoons van nu zijn al snel 2 keer zo groot dan een MD, en MP3 spelers konden bijna nooit opnemen.
Leuk! De voorganger van de MZ-R700 die hier in de kast ligt... Prima portable recorders... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@The Eagle Dan vraag ik me af welke dictafoon jij gezien hebt die kleiner is dan een MD. Ik ken ze alleen als microcassetteding en die zijn al een stuk groter. Heb er hier nog 2 liggen van 2 verschillende merken. Die kleine cassettes zijn wel heel schattig. Maar ik denk niet dat ze kwalificeren als serieus opnameapparaat. Technisch gezien kunnen ze wel opnemen maar met dusdanige kwaliteit dat je er niet meer aan hebt dan aan een noteblok. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Wat leuk! Hier liggen er twee op zolder. Eén van mij en één van mijn vriendin. We kenden elkaar nog niet toen we deze eind jaren ‘90 kochten, maar bleken dezelfde smaak te hebben.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
kozue schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:09:
@The Eagle Dan vraag ik me af welke dictafoon jij gezien hebt die kleiner is dan een MD. Ik ken ze alleen als microcassetteding en die zijn al een stuk groter. Heb er hier nog 2 liggen van 2 verschillende merken. Die kleine cassettes zijn wel heel schattig. Maar ik denk niet dat ze kwalificeren als serieus opnameapparaat. Technisch gezien kunnen ze wel opnemen maar met dusdanige kwaliteit dat je er niet meer aan hebt dan aan een noteblok. ;)
Je hebt het niet over kwaliteit, maar over 'het kleinste apparaat waarmee je digitaal kunt opnemen'. Daarvoor zijn tegenwoordig heel wat minuscule dictafoon-apparaatjes te koop. Met waarschijnlijk een betere geluidskwaliteit dan die microcassettes die je kent.
Denk aan zoiets:
https://www.amazon.nl/Min...der&qid=1635367458&sr=8-3

En er zijn in de tussentijd - na jouw microcassette-apparaten - nog heel wat echte 'dictafoons' gemaakt die digitaal konden opnemen en zeker wel compacter waren dan zo'n portable MD-recorder. Heb ik een jaar of tien geleden veel gebruikt voor interviews. Maar bij het gewone publiek zijn die dingen minder bekend inderdaad.

Edit:
Zo'n soort apparaat bedoel ik:
https://www.bol.com/nl/nl...gaApBbEALw_wcB#modal_open

[ Voor 20% gewijzigd door dreamscape op 27-10-2021 22:55 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcwops
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 19:48
tvp. :) vandaag een sharp md gekregen vanavond spelen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCC30GlrtNSqZBtT_CudYHFj4Pg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AFq7lTpneDUXpvlbGRrxxC89.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
@mcwops Grappig, dat was precies het ding wat ik vroeger had. Die is vele jaartjes meegeweest naar colleges in de eerste helft van de jaren ‘00. Leuk om m weer eens te zien :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kozue
rcor schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:01:
Vandaag in Techmoan: veel portable minidisc spelers / recorders...

[YouTube: Too many MDs?]
En het vervolg er op. Hoeveel daarvan deden het nog?
YouTube: 100 Junk MDs - How many did I get working

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:10
mcwops schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:27:

[Afbeelding]
Cool ding. Broertje van mijn MD-MS701. Iets simpeler, maar hij lust AA's en dat is handiger dan de accu van mijn Sharp. Die is namelijk hartstikke dood. Voor AA's heb ik een extra adapter, maar dan wordt het ding wel heel lelijk... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcwops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwops
mcwops schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:27:

[Afbeelding]
en een defect ;(

no disc.........

ik kom via Display-enter/sync en play in de Test modus en probeer dan auto1 en auto2. krijg dan error ADJ.NG. en dat is niet fijn denk ik...kapoet :-(

hier nog wat uitleg over de service-modes van Sharp MD :
https://www.minidisc.org/md-ms701_service_manual.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Vandaag een Sony autoradio met minidisc gevonden bij de kringloop voor een tientje. Ik heb alleen geen bijpassende auto. Iemand interesse?

• kozue
Das een beetje een probleem met moderne auto’s. Alles is geintegreerd en je kunt de radio niet meer vervangen. Anders had ik al een tapedeck in m’n auto zitten (en MD was ook leuk geweest). Maar wel een leuke vondst, je ziet die dingen niet vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-09 20:24
Foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcwops
nineball schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:30:
Vandaag een Sony autoradio met minidisc gevonden bij de kringloop voor een tientje. Ik heb alleen geen bijpassende auto. Iemand interesse?
Stand alone van maken. hout, zaagwerk, lijmen, schroeven, accu en paar speakers.
Je kunt er zo de bouw mee op ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
ik heb recent een JA30ES gescoord die mijn JE520 heeft vervangen. In het verleden heb ik weleens via elektuur een remote gebouwd om de titels in te geven. Die heeft de tand des tijds niet overleefd... (lees weggegooid).

anyway, ik werk ook met adruinos en vond de irremote library en deze mooie ontwikkelingen 1 en 2. Simpel gebouwd op een breadbordje en gaan met die banaan. Ik had geen IR leds meer, dus hopelijk kan ik vanmiddag eea in elkaar steken. Waarschijnlijk werkt optie 2 ook wel op mijn speler, maar wat ik me afvroeg, weet iemand hoe je van de hexcodes van LIRC kan omzetten naar de hex codes irremote.sendsony die in de defines.h staan bij beide projecten? (die zijn niet gelijk namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 21:43
Ik wilde vandaag een playlist van YouTube opnemen op MiniDisc vanaf mijn televisie via optisch S/PDIF, maar dat lukte niet omdat er de melding "cannot copy" verscheen. Nu heb ik de indruk dat dit komt vanwege beveiliging (scms?). Een paar maanden geleden is het me echter wel gelukt via de televisie, terwijl het via andere apparaten ook niet lukte. Wie weet er een manier om dit te omzeilen? Ik neem liever niet op via analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Waarom neem je liever niet op via analoog? Dat is de meest zorgeloze manier om audio op te nemen. Geen gezeur met scms of incompatible bitrates.

Volgens mij is er geen standaard manier om het te omzijlen. Je moet geluk hebben dat je apparaten hebt die niet de copyright-nazi uit proberen te hangen. Bij je tv hangt het misschien van de uitzending af. Misschien lukt het voor sommige uitzendingen wel en andere niet (vooral als je digitale TV gebruikt, wat tegenwoordig bijna iedereen doet). Soms kun je het weghalen door er een ander apparaat tussen te zetten die niks geeft om beveiligingen (zoals een versterker of dvd speler met ingang), maar van wat ik meestal begrepen heb werkt dat vaak averechts en voegen die eerder *juist* een scms bit toe. Vooral apparaten van grote merken. Ze lijken wel bang om aangeklaagd te worden als ze niet mee willen doen met copyright-onzin ;)

Anyway, zet er een tulpkabeltje op en je ellende is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09
jab76 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:01:
Ik wilde vandaag een playlist van YouTube opnemen op MiniDisc vanaf mijn televisie via optisch S/PDIF, maar dat lukte niet omdat er de melding "cannot copy" verscheen. Nu heb ik de indruk dat dit komt vanwege beveiliging (scms?). Een paar maanden geleden is het me echter wel gelukt via de televisie, terwijl het via andere apparaten ook niet lukte. Wie weet er een manier om dit te omzeilen? Ik neem liever niet op via analoog.
Studio minidisc recorder kopen die negeren scms want het was een beveiliging bedoelt voor consumenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• htca
Yes! Het werkt! Uiteindelijk minder moeilijk dan gedacht. Deze codes omgezet naar hex en in de nieuwe syntax gezet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYovyuuquIJ8HZPU6ITuIELQgEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3ufw8xASHYsDadw2bo5cCwv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
leonbong schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:58:
[...]

Studio minidisc recorder kopen die negeren scms want het was een beveiliging bedoelt voor consumenten.
Bedankt, maar dat is me wat te kostbaar voor mijn privé projectje. Ik ga het denk ik maar analoog doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
htca schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:29:
Yes! Het werkt! Uiteindelijk minder moeilijk dan gedacht. Deze codes omgezet naar hex en in de nieuwe syntax gezet. [Afbeelding]
Mocht iemand de code willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
kozue schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:57:
Waarom neem je liever niet op via analoog? Dat is de meest zorgeloze manier om audio op te nemen. Geen gezeur met scms of incompatible bitrates.

Volgens mij is er geen standaard manier om het te omzijlen. Je moet geluk hebben dat je apparaten hebt die niet de copyright-nazi uit proberen te hangen. Bij je tv hangt het misschien van de uitzending af. Misschien lukt het voor sommige uitzendingen wel en andere niet (vooral als je digitale TV gebruikt, wat tegenwoordig bijna iedereen doet). Soms kun je het weghalen door er een ander apparaat tussen te zetten die niks geeft om beveiligingen (zoals een versterker of dvd speler met ingang), maar van wat ik meestal begrepen heb werkt dat vaak averechts en voegen die eerder *juist* een scms bit toe. Vooral apparaten van grote merken. Ze lijken wel bang om aangeklaagd te worden als ze niet mee willen doen met copyright-onzin ;)

Anyway, zet er een tulpkabeltje op en je ellende is weg.
Ik lees je reactie nu pas. Nog bedankt! Ik wil alsnog even reageren. De reden om digitaal op te nemen is dat er dan automatisch nieuwe nummers worden aangemaakt. Analoog moet je zelf achteraf alles verdelen en/of dit tijdens het opnemen doen. Scheelt weer. Maar goed, het lijkt digitaal dus niet te werken en ga ik het alsnog via analoog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@jab76 Als er pauzes tussen de nummers zitten, hebben de meeste recorders de mogelijkheid om automatisch nieuwe tracknummers toe te wijzen bij het vallen van een paar seconden stilte. Bij Sony recorders heet het meestal "music sync". Hoe je dit activeert verschilt per recorder, maar kan de handleiding je wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
@kozue Bedankt voor de tip! Mijn speler heeft die mogelijkheid blijkbaar ook. Ik heb de originele afstandsbediening en handleiding niet meer en was deze mogelijkheid vergeten. Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfGTI
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo mensen, ben ik weer eens.
Vorig jaar werkte Sonic stage 4.4 nog mbv iets van ….707.
Maar nu start Sonic Stage niet meer op onder W10.
Iemand (weer) een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:37
@RalfGTI Ik zou een virtual aanmaken met een windows XP oid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hallo hallo, nieuw in dit topic! maar ik heb zojuist m'n tweede md speler/recorder ontvangen vandaag, de Sony MZ RH1!!! voor een hele mooie deal, ik keek al naar eBay aanbod, maar daar gingen ze van 700 (half nos/half gebruikt) tot aan 1500 voor NOS (uit japan).... dat vond ik echt te duur, dus verder gezocht en via via er een bekomen, maar ik ga niet zeggen hoeveel ik er voor betaald heb want vond het nog veel te duur, maar aangezien alle EL/OLED schermen, de remote etc het allemaal nog doet, heb ik denk ik wel een hele goede deal voor dit model, ik had al de RH10 via marktplaats gekocht in 2020, alleen die kan uiteraard geen beveiligde MD's overzetten in netmd modus met sonicstage, dat kan alleen de RH1.

hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmsJKaNuAPx-GVAMtu-zrw8yOG8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2S9lVAlySilNSn82Te0ROF8X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VL4uBl7jURg6pb9R4xcnUp8BSGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZTTZd8jZftKElf2obD9Sh3k.jpg?f=fotoalbum_tile

echt blij mee. het overzetten van md's had nog wat gedoe, want ook met de juiste drivers wou honigstage niet een ouderwetse md inladen, enkel md's opgenomen in hi-md modus kwamen te voorschijn, uiteindelijk verder gezocht en platinum md erop gezet met weer een andere driver en die lukt het nu om md's over te zetten, een maar: metadata komt helaas niet mee, ik hoor graag of hier een oplossing voor is bij platinum md.

en dan het meest ongelooflijke: dit alles doe ik in een Windows 11 on ARM vm op m'n MacBook Pro met de apple silicon chip via Parallels Desktop! BIZAR! FOCKING BIZAR! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

benvo1 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:45:
Toch nog maar eens aangeven:

Die minidisc cover site kan niet alles doen wat je hier wel mee kan doen én wat bovendien wel gratis is; Inkscape!

Foto's inladen, zelf afbeeldingen maken, bestaande dingetjes van je computer gebruiken, het kan allemaal. Al of niet voorzien van teksten met verschillende lettertypes en/of kleuren. Letterlijk alles is mogelijk!
Op de foto vind je de juiste maten geschikt voor de Minidisc Jewel cases.

https://inkscape.org/

[Afbeelding]

Veel succes!
dit is A4? en op welke schaal moet ik printen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
DaveFlash schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:28:
hallo hallo, nieuw in dit topic! maar ik heb zojuist m'n tweede md speler/recorder ontvangen vandaag, de Sony MZ RH1!!! voor een hele mooie deal, ik keek al naar eBay aanbod, maar daar gingen ze van 700 (half nos/half gebruikt) tot aan 1500 voor NOS (uit japan).... dat vond ik echt te duur, dus verder gezocht en via via er een bekomen, maar ik ga niet zeggen hoeveel ik er voor betaald heb want vond het nog veel te duur, maar aangezien alle EL/OLED schermen, de remote etc het allemaal nog doet, heb ik denk ik wel een hele goede deal voor dit model, ik had al de RH10 via marktplaats gekocht in 2020, alleen die kan uiteraard geen beveiligde MD's overzetten in netmd modus met sonicstage, dat kan alleen de RH1.

hier wat foto's:
[Afbeelding][Afbeelding]

echt blij mee. het overzetten van md's had nog wat gedoe, want ook met de juiste drivers wou honigstage niet een ouderwetse md inladen, enkel md's opgenomen in hi-md modus kwamen te voorschijn, uiteindelijk verder gezocht en platinum md erop gezet met weer een andere driver en die lukt het nu om md's over te zetten, een maar: metadata komt helaas niet mee, ik hoor graag of hier een oplossing voor is bij platinum md.

en dan het meest ongelooflijke: dit alles doe ik in een Windows 11 on ARM vm op m'n MacBook Pro met de apple silicon chip via Parallels Desktop! BIZAR! FOCKING BIZAR! :9~
Tjah, wat is duur? Ik heb er ooit € 10,- voor betaald op een carboot sale... Accu en een grootdeel van de acessoires ontbraken... Gelukkig was de belangrijkste acessoire aanwezig: de afstandsbediening ontbrak niet en werkt!

Na een zoek actie voor 70 a 80 euro een nieuwe originele accu op de kop getikt en voilà voor 80 a 90 euro heb ik mijn Sony MZ-RH1 compleet genoeg om er van te kunnen genieten... Mini-usb snoertjes genoeg hier in huis, dus da's geen belemmering en daarmee kan ik de accu prima opladen... ;) Ook heb ik een prima set oordopjes / koptelefoons met snoer, dus ook daar wordt mijn pret niet bederft! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
Vandaag vond ik voor 7,95 een zilveren Sony mds-jb940qs bij de kringloop. Met afstandsbediening. Er zat een sticker op ‘getest’ zonder verdere vermelding van de uitkomst van de test 😀. Toen ik hem oppakte voelde ik iets rammelen in de kast en na aansluiten alleen wat getik.

Dus mee naar huis dat ding. Opengemaakt en het loopwerk lag er los in. Drie van de vier boutjes teruggevonden. Verdere schade:
Snaartje was zoek. Gelijk besteld. Voor nu even AH bosuitjes elastiekje op maat gemaakt en die werkt.
Veertje om loopwerk dicht te trekken was zoek. Min of meer passend veertje gevonden.
Plastic lip om loopwerk bovenkant in dicht te klikken was afgebroken. Met een elastiekje gefixeerd.
Dus alles even provisorisch verholpen. Daarna bleek 1 van de lintkabels veel te los in de moederbord connector te zitten. Met een elastiekje wat spanning op gezet en presto, hij werkt.

Wat nu. Er moet eigenlijk een nieuw loopwerkje in. En die losse connector moet beter gefixed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpYxQwqUwslknKqHjVVz5UPnLP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JFUFXPoqSGtGVJXtozYXfAv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Mooi apparaat, als ie werkt. €7,95 is sowieso geen geld. Kan ie mooi als reserveonderdelen dienst doen als je m nooit netjes krijgt :+

Ik vraag me af, met al die problemen, wat ze er dan aan “getest” hebben. Misschien hadden ze er een sticker “kapot” op moeten plakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
Geen idee, ik denk dat de electronicaman het een beetje te druk had na de heropening en dat ding in vijf minuten kapot gerepareerd heeft, alle onderdelen erin heeft gepleurd, kap erop en klaar. Meestal gaat er dan een sticker ‘hobby project’ op. Maar aan de sticker ‘getest’ is natuurlijk geen woord gelogen.
In de toestand zoals hij daar stond had er ook ‘minidisc wisselaar’ op kunnen staan, ik denk dat je wel 30 schijfjes naar binnen had kunnen schuiven voor hij vol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
rcor schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:28:
[...]

Tjah, wat is duur? Ik heb er ooit € 10,- voor betaald op een carboot sale... Accu en een grootdeel van de acessoires ontbraken... Gelukkig was de belangrijkste acessoire aanwezig: de afstandsbediening ontbrak niet en werkt!

Na een zoek actie voor 70 a 80 euro een nieuwe originele accu op de kop getikt en voilà voor 80 a 90 euro heb ik mijn Sony MZ-RH1 compleet genoeg om er van te kunnen genieten... Mini-usb snoertjes genoeg hier in huis, dus da's geen belemmering en daarmee kan ik de accu prima opladen... ;) Ook heb ik een prima set oordopjes / koptelefoons met snoer, dus ook daar wordt mijn pret niet bederft! ;)
Ik heb er ook 2 liggen. Door de jaren heen vaak toch weer verkocht en weer gekocht. Ik gebruik ze niet zo vaak. Ik heb in een opwelling ook een Onkyo Hi-MD 205 deck gekocht uit Japan. 100V dat wel, maar een omvormer was een paar 10-tjes. Niet omdat het nodig is, maar omdat het leuk is.

Hiernaast nog een MXD-D5C MD - 5CD wisselaar met 4x dubbing van CD--> MD. Maar kwalitatief kan je beter op lage snelheid dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb een mxd-d3 sinds 2001.
Het kopiëren is volledig digitale overdracht van cd -> md.
De snelheid zou dus voor de kwaliteit, geen verschil moeten maken.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij de Mxd-d5 anders is.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 19-01-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Hmmm vanmorgen begon mijn JA30ES te haperen. Ik heb hem open gemaakt en de laser voorzichtig met isoprop schoon gemaakt. Maar nu leest hij helemaal niets meer. Verder dan "reading TOC" komt ie niet.. Ik hoop niet dat ik hem gesloopt heb of dat-ie waardeloos is geworden. Iemand tips? Ik heb de service manual erop na geslagen en kan in het service menu komen, maar ben een beetje angstig om daarin dingen aan te passen en nog meer stuk te maken. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Alle kabeltjes nagelopen of je er niet per ongeluk een los hebt getrokken (of bewust los gemaakt maar niet meer vast gezet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
kozue schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:30:
Alle kabeltjes nagelopen of je er niet per ongeluk een los hebt getrokken (of bewust los gemaakt maar niet meer vast gezet)?
Hmmm lijkt meer mis dan ik dacht. De laser in de JA30ES staat wel bekend als brak (KMS210 en is behoorlijk aan de prijs om te vervangen). Op het internet staan opties als disk invoeren en hem op zijn kant of op zijn kop zetten om het euvel te duiden. Maar nadat ik dat deed gaat hij niet meer uit standby. Ik kan nog wel in het service menu komen, factory reset uitgevoerd d. Stekkertjes na gelopen, maar zie op het eerste gezicht geen gekke dingen. Zal wel een langer lopend projectje worden... ergens deze zomer... Terug naar de MDS-JE520....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
leonbong schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:43:
Ik heb een mxd-d3 sinds 2001.
Het kopiëren is volledig digitale overdracht van cd -> md.
De snelheid zou dus voor de kwaliteit, geen verschil moeten maken.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit bij de Mxd-d5 anders is.
Ja zou je zeggen inderdaad, maar ik heb een track op beide manieren overgezet, en bij de 4x hoor je duidelijk compressie artefacten. Bij de 1x snelheid, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dat bij in al die jaren nooit geweest. Wel als er leesfouten ontstaan en de speler niet automatisch terugvalt op 1x.
Wat hij wel zou moeten doen bij leesfouten en wat mij ook doet bij beschadigde CD's.

[ Voor 27% gewijzigd door leonbong op 20-01-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Misschien heeft ie gewoon niet gewoon processorsnelheid om op 4x met volledige kwaliteit ATRAC te coderen en slaat ie bepaalde stappen over die de kwaliteit verbeteren (of valt terug op een ander, slechter maar sneller, algoritme). Net zoiets als dat je met bv bepaalde zip algoritmes een snelheidsparameter hebt die een afweging is tussen cpu gebruik en bestandsgrootte (meer cpu is kleiner bestand).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bert_K
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 02:32
Hier nog een minidisc fan :) Halverwege de jaren 90 kocht ik een minidisc deck van Sony bij Smits in Arnhem. Ik was er superblij mee. Even later gevolgd door een portable, ook van Sony. Die was erg mooi, geheel van staal met schuin frontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McSC_Mq2sgTK7WgCYlmBLUfxHm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkvGPFUD7TbgK8WL5BlkXqxX.jpg?f=fotoalbum_large

Alle muziek had ik op minidisc. Vanaf de jaren 2000 brandde ik ook CD's, maar die bleken na enige tijd CD-rot te vertonen. Al na een paar jaar werden ze onafspeelbaar. Ik bleef bij minidisc. Een jaar of 7 geleden gingen het deck en de portable naar God. Eerst wilde ik de hele zwik discs weggooien, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen. Op Markplaats vond ik een JE480. Deze was lager gespecificeerd dan mijn eerste maar klonk toch heel goed.

Inmiddels luisterde ik alweer jaren naar muziek met een audiostreamer, de Raspberry Pi met Hifiberry module. De Hifiberry heb ik inmiddels weer vervangen door een digitale JustBoom i.c.m. een Schitt DAC. Op de Raspberry draait het Rune Audio OS.

Daarnaast luister ik naar minidisk voor niet gangbare CD's die ik geleend heb bij muziekweb.nl Meestal is dat klassiek, oude countryalbums of ambient.

Onlangs heb ik alle condensators van de JE480 vervangen. Hij klink weer onwijs gaaf! Ruimtelijk, sprankelend, fel en met zeer diepe bassen. Een grote tegenvaller was dat na de upgrade het display het niet meer deed. - Balen! Ik zocht naar onderdelen en kwam dit topic tegen :) - Dus ik heb voor een redelijk prijsje een Sharp portable minidisc erbij gekocht, voor als ik moet editen enzo. De Sharp klinkt ook waanzinnig goed, met 3 traps verzwaarde bassen, dus die pak ik nu als ik ga hardlopen i.p.v. de smartphone. Gisteren heb ik de benodigde inwendige oplaadbare batterij besteld voor de Sharp. Je kunt ook een AA houdertje koppelen aan de speler maar dat ziet er niet uit.

Het fijne van een tastbare muziekdrager is dat je van muziek geniet binnen een afgebakende context. Bij Spotify rol je van het ene album in het andere, dat haat ik.

Ik zou zo graag willen dat Sony de minidisk weer in productie nam, al zouden het maar enkele modellen zijn. Op Ebay wordt grof geld betaald voor minidisc apparatuur. Zelfs defecte portables leveren nog best wat op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9p2LSPZ6I8dnJzP4ErpnnUUb50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4gulDhqitJJrSuHaiP4oMQN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Bert_K op 04-02-2022 03:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Ik bots heel toevallig op dit topic en dit formaat is nog steed een van mijn favorieten en ik prijs me gelukkig dat mijn Sony MZ-E33 nog steeds speelt alsof hij net uit de doos kwam! Enkel de remote is gewoon aan gort gegaan van het veelvuldige gebruik en ik heb altijd enorm veel spijt gehad dat ik geen degelijke recorder gekocht heb om disks op te nemen, het was een Aiwa XR-H55MD die ik ooit gehad heb, maar helaas heb ik die ook helemaal opgebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EY6jER2ujZk3b19i27SJySgAkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zIOXsZxqUWKdxbcFdtSVYSy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik hem nu met een IEM van KZ, namelijk de ZS10, deze bezit in totaal tien drivers en klinkt best goed in combinatie met de MD speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb vroeger meerdere portables gehad.

Mz-r70 is toch altijd mijn favoriet geweest maar helaas gesloten. Ik heb er recent weer eentje via marktplaats gekocht.

Ik heb nu een werkende:
mz-r70
Mz-r500
Mz-e60 (deze is formaat exact gelijk aan r70, alleen geen display op de unit zelf alleen op de ab).

De mz-r70 heb ik altijd de prettigste gevonden. Ik heb ook nog modellen gehad met zo’n platte batterij maar das was eigenlijk niet zo handig als de modellen met een penlight. En die zijn eigenlijk allemaal defect inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Bestaan er trouwens MD recorders die je in je PC kan inbouwen en bijvoorbeeld je muziek die je op je PC hebt staan op een schijfje kan branden? Ik heb me dat altijd afgevraagt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Runaque schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:50:
Bestaan er trouwens MD recorders die je in je PC kan inbouwen en bijvoorbeeld je muziek die je op je PC hebt staan op een schijfje kan branden? Ik heb me dat altijd afgevraagt!
Ik heb ze nooit gezien maar ze zijn toen volledig ingehaald door de CD-R 640/700MB op een goedkoop schijfje en steeds hogere schrijfsnelheden. Je had vroeger wel zipdrives 100MB op een dure magnetische disc.

[ Voor 6% gewijzigd door bouwfraude op 05-02-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
bouwfraude schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb ze nooit gezien maar ze zijn toen volledig ingehaald door de CD-R 640/700MB op een goedkoop schijfje en steeds hogere schrijfsnelheden.
Als ze bestaan, zullen ze wel op dit moment voor belachelijke prijzen gaan. Maar op dit moment ben ik toch op de uitkijk naar een meer realistische oplossing om schijfjes te branden. Ik ben aan het rondkijken wat er op de markt te vinden is. Misschien dat het werkt via de optische uitgang van mijn PC richting een standalone MD recorder om tracks op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, bestaat: https://www.minidisc.org/part_Sony_MDM-111.html

Wel rete zeldzaam. Sony had twee modellen voor zover ik na kan gaan. Bovengenoemde scsi drive en de unit in de Vaio PCV-MXS series.
Die lijkt USB te zijn, maar verder geen idee. Nooit in mijn leven tegen gekomen.
Wat extra informatie: https://www.reddit.com/r/...ternal_pc_minidisc_drive/

Overigens: https://www.minidisc.org/equipment_browser.html
Daar staat volgens mij het meeste wel bij ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 05-02-2022 16:22 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Nu online
Runaque schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Als ze bestaan, zullen ze wel op dit moment voor belachelijke prijzen gaan. Maar op dit moment ben ik toch op de uitkijk naar een meer realistische oplossing om schijfjes te branden. Ik ben aan het rondkijken wat er op de markt te vinden is. Misschien dat het werkt via de optische uitgang van mijn PC richting een standalone MD recorder om tracks op te nemen.
Is hetgeen wat je zoekt niet NetMD? MD device aansluiten op de PC met USB om zo muziek over te zetten.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tMb
  • Laatst online: 14-09 22:08

tMb

LGR heeft een leuke video over de Vaio PCV-MX2. Maar dat was voordat NetMD bestond. Als je naar een koppeling tussen PC en MD zoekt dan moet je inderdaad NetMD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
The Eagle schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:20:
Ja, bestaat: https://www.minidisc.org/part_Sony_MDM-111.html

Wel rete zeldzaam. Sony had twee modellen voor zover ik na kan gaan. Bovengenoemde scsi drive en de unit in de Vaio PCV-MXS series.
Die lijkt USB te zijn, maar verder geen idee. Nooit in mijn leven tegen gekomen.
Wat extra informatie: https://www.reddit.com/r/...ternal_pc_minidisc_drive/

Overigens: https://www.minidisc.org/equipment_browser.html
Daar staat volgens mij het meeste wel bij ;)
Tom Paris schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Is hetgeen wat je zoekt niet NetMD? MD device aansluiten op de PC met USB om zo muziek over te zetten.
Ik bedoelde meer iets als een inbouwbare drive zoals een DVD/BD speler/recorder, maar het andere principe is zoals je zegt NetMD.
Ik zoek bewust niet naar een NetMD omdat dit om draagbare toetellen gaat en vaak ook aan de "elementen" onderworpen zijn geweest afgelopen twintig jaar, daarnaast is ook nog het veelvuldig gebruik ervan. De bedoeling is om muziek die ik op mijn PC als losless formaat op regelmatige basis op disks te kunnen schrijven, hoe dat gebeurt maakt me weinig uit.

Op dit moment heb ik een Sony MDS-S37 op het oog die in heel nette staat verkeerd en als de verkoper vandaag zin heeft, dan heb ik hem voor 50€ van hem overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Nu online
Runaque schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:55:
Ik zoek bewust niet naar een NetMD omdat dit om draagbare toetellen gaat en vaak ook aan de "elementen" onderworpen zijn geweest afgelopen twintig jaar, daarnaast is ook nog het veelvuldig gebruik ervan.
Dat klopt niet... :) Er zijn ook NetMD decks gemaakt, bijv: Sony MDS-S500, Sony MDS-JB980, Sony MDS-JE780. Maar het zijn er niet veel, en daarom wel schaars en duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Tom Paris schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Dat klopt niet... :) Er zijn ook NetMD decks gemaakt, bijv: Sony MDS-S500, Sony MDS-JB980, Sony MDS-JE780. Maar het zijn er niet veel, en daarom wel schaars en duur...
Die toestellen heb ik nergens kunnen vinden en zoals ik al zei, die ik vind zijn portables en dus serieus afgeleefd geweest en wil nog minstens een jaar of 5 á 10 met dat formaat verder kunnen. Dus een vast toestel lijkt me de beste keuze op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
Op volgorde van aanschaf, alle nieuw gekocht.

Sony MZ-R30:
Afbeeldingslocatie: https://http2.mlstatic.com/reproductor-grabador-minidisc-md-sony-mz-r30-caja-operativo-D_NQ_NP_686165-MPE32067805009_092019-F.jpg

Sony MDS-JB920:
Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2018/11/24/f/7/5/f75b8caf-ed56-4601-90e1-f2a57130a333.jpg

Sony MZ-E90:
Afbeeldingslocatie: https://www.minidisc.org/sony_mze90_1.gif

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Nu online
Runaque schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Die toestellen heb ik nergens kunnen vinden en zoals ik al zei, die ik vind zijn portables en dus serieus afgeleefd geweest en wil nog minstens een jaar of 5 á 10 met dat formaat verder kunnen. Dus een vast toestel lijkt me de beste keuze op dit moment.
Er staat een MDS-JE780 op Marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Ik had een MDS-JE780 van de kringloop vandaan. Sindsdien is dat m’n primaire MD opneemdeck. Een andere handige feature van dat model is een aansluiting voor een PC keyboard, waar je snel titels mee in kunt voeren. Als je veel met MD doet kan ik m zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja maar 250 euro.. snap dat het schaars is en de verzamelaars-hoek ingedrukt is allemaal, maar puur voor de hobby doe ik nu al niks meer met minidisc, veeel te duur allemaal voor wat het is.

Dacht laatst ook ik koop er een squeezebox bij, wel handig op m'n thuiskantoor kamer, had er nog 1 staan van 10jr terug, zal nu wel 5 euro 10 halen zijn.
Nou, lap ook maar 100euro voor zo'n ding.. belachelijk, voor dat geld koop je een nieuwe homepod van apple bijv. ben dus ook maar alles in huis naar moderne spullen aan het updaten, net zo duur als 'oude meuk voor de leuk'.

Enfin, op een dag crashed de prijs vast wel weer, hopelijk zijn dan nog niet alle lasers versleten en kan ik verder met de hobby voor normale prijzen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik had hem al zien staan, maar vind het nogal stevig aan de prijs en ik zoek iets binnen een andere prijsklasse, zo lang hij maar prima functioneerd en niet afgebeunt is of er zo uit ziet.
CT schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:56:
Ja maar 250 euro.. snap dat het schaars is en de verzamelaars-hoek ingedrukt is allemaal, maar puur voor de hobby doe ik nu al niks meer met minidisc, veeel te duur allemaal voor wat het is.

Dacht laatst ook ik koop er een squeezebox bij, wel handig op m'n thuiskantoor kamer, had er nog 1 staan van 10jr terug, zal nu wel 5 euro 10 halen zijn.
Nou, lap ook maar 100euro voor zo'n ding.. belachelijk, voor dat geld koop je een nieuwe homepod van apple bijv. ben dus ook maar alles in huis naar moderne spullen aan het updaten, net zo duur als 'oude meuk voor de leuk'.

Enfin, op een dag crashed de prijs vast wel weer, hopelijk zijn dan nog niet alle lasers versleten en kan ik verder met de hobby voor normale prijzen 8)
250€ vind ik ook stevig aan de prijs! Dan koop ik liever voor dat bedrag 3 toestellen om de zoveel tijd en of je nu een klavier kan aansluiten of niet, dat maakt het nu ook niet voor mij hoor! De remote van mijn draagbare MD is toch kapot, dus ik kan toch niet zien welke songs het zijn en dat vind ik prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Nah, je moet dat ding van €250 niet kopen. Dat zijn mensen die denken dat ze even snel binnen kunnen lopen. Gewoon wachten op iemand die er een wat normalere prijs voor vraagt. Ik had dat ding van de kringloop voor €50. Misschien had ik dat er in m'n vorige post bij moeten vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Voor dat geld staan ook ES-modellen op marktplaats.

Of je moet wel heel graag netmd willen, maar als je het om mp3 te doen koop dan een ipod classic!
Of een sony NW-HD3 heb ik ook ooit gehad super mooi ding, maar helaas gestolen.
Of NW-A3000 heb ik ook of NW-A1000 heb ik ook nog.

Die NW-A3000 en A1000 hadden een hele leuke functie dat je muziek op genre kon snuffelen. Waarbij je "sterren" kon toekennen aan nummers zodat ze de volgende keer niet of wel werden afgespeeld.
Je kon ook op schrijver of componist shuffelen/zoeken.

[ Voor 86% gewijzigd door leonbong op 08-02-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb uiteindelijk één geschikt toestel gevonden en wacht nu tot de persoon waarvan ik hem kocht verstuurd aangezien de eerste waar ik eigenlijk al een overeenkomst had, niets meer van zich liet weten.
Het is uiteindelijk een Pioneer MJ-D707 geworden in enorm nette staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gluten Parody
Kennen we deze nog? Sony ES minidiscjes. Eéntje gekocht destijds voor fl. 20,- om te testen of ze beter klonken: nee, natuurlijk…

Afbeeldingslocatie: https://www.retrostylemedia.co.uk/media/img_5d5170ae9bfed.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 11-02-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Gluten Parody schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:20:
Kennen we deze nog? Sony ES minidiscjes. Eéntje gekocht destijds voor fl. 20,- om te testen of ze beter klonken: nee, natuurlijk…

[Afbeelding]
Ik heb er ooit ook zo eentje gekocht en vond het geen verschil geven! Misschien op langere termijn als je vaak tracks schrijft en wist dat het wat gaat uitmaken. Ik vond het uitzicht gewoon het enige pluspunt van deze disc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Jan des Bouvrie gebruikte deze ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

leonbong schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:54:
Voor dat geld staan ook ES-modellen op marktplaats.

Of je moet wel heel graag netmd willen, maar als je het om mp3 te doen koop dan een ipod classic!
Het gaat mij er om dat dit model van Sony met NetMD de enige is die ik momenteel ken die wel LP2 en LP4 ondersteund over het netmd protocol en gebruik maakt van z'n eigen onboard encoder chip. Meer info vind je in m'n netmd-lib github project. Hierdoor is opzich dit apparaat wel uniek, maar ook niet 250euro uniek, en volgens mij weten 0 verkopers dit, en gaat het hun puur om de winst/wat de gek er voor geeft en mij alleen om het praktische aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb ondertussen mijn computersysteem voorbereid om de minidisc recorder eraan te verbinden via de optische uitgang op mijn moederbord. Dit betekend dat ik mijn aangelegde muziekverzameling die ik erop heb staan kan aanwenden om schijfjes te branden, misschien dat het ook wel werkt met Deezer of zo, maar het gaat vooral om mijn losless collectie die ik op mijn systeem heb staan.
Dat zou best kunnen, ik ken die man niet, maar persoonlijk vind ik dat die dingen op de dag van vandaag voor enorm veel geld gaan (waaren weleer ook al best prijzig)! Ik heb me een set van tien discs van Sony Neige 80 besteld om van zodra mijn recorder aangekoen is aan de slag te kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gluten Parody
Nog een mooi verhaal: ik stopte mijn enige ES-schijfje een keer in een MD-speler bij een audiozaak. Er stond echter geen stroom op het apparaat, dus het schijfje zat vast en als 14-jarig broekie durfde ik ‘m niet terug te vragen… :$

Een paar jaar later ging ik zelf in die winkel werken en wat vond ik daar, onderin een la? Mijn eigen ES minidiscje :Y)

Dit stond er op: YouTube: ABWH - Anderson Bruford Wakeman Howe (1989)

[ Voor 15% gewijzigd door Gluten Parody op 12-02-2022 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle mag zich hier volgende week ook melden, mooie deal kunnen sluiten, keep u posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

@The Eagle Gezien je het in het andere topic over Pioneer hebt gok ik een mj-d707 of 508? Ik heb ze zelf beide omdat mijn 707 steeds moeilijker schijfjes wilde lezen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Veel meer keuze heb je niet bij Pioneer he ;)
Maar moest een 707 zijn, dan heb ik iig het oude logo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:25
Poeh nostalgie! Heb nog een MZ-E900 en een MZ-N10 liggen en ergens nog een model wat je toentertijd aan de PC kon hangen. Wat een tijd was dat toen, iedereen bezig met die MP3 spelertjes en zelf tegendraads richting de Minidisc, maar de geluidskwaliteit was wel fantastisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Slomy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:08:
Poeh nostalgie! Heb nog een MZ-E900 en een MZ-N10 liggen en ergens nog een model wat je toentertijd aan de PC kon hangen. Wat een tijd was dat toen, iedereen bezig met die MP3 spelertjes en zelf tegendraads richting de Minidisc, maar de geluidskwaliteit was wel fantastisch!
Dat is het geluid nog steeds! Ik heb nooit echt een voorkeur gehad voor MP3, maar dan meer voor lossless, maar spelers die dat formaat ondersteunden waren belachelijk prijzig destijd en al zeker voor een student. Nu heb ik er wel eentje liggen, maar gebruik hem niet zo vaak omdat ik de voorkeur geef aan mijn oudere MD speler. Ook heb ik nooit echt wat gevoeld voor draadloze koptelefoons, buiten die voor de PS5, maar bedraade koptelefoons heb ik ook altijd veel beter weten klinken van geluid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
Mijn Pioneer MJ-D707 is gisteren aangekomen en wat een top toestel!!! Buiten enkele fijne krasjes bovenop het toestel, is er echt niets op aan te merken! Het front toont niet één krasje of kapje dat aantoont dat dit toestel al bijna 24 jaar oud kan zijn!
Ik heb het toestel direct geïnstalleerd en via optische aan de PC gemonteerd! Het geluid krijg ik gewoon via de koptelefoon te horen en dat is meer dan prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKs4IS93xAqGKAQn6SzKbUaQ2R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8RGnyEKSyCgwAT6BevoQ55H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7etXEvPPPLXhmwzkmcb1LGbTzxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGzv5h88HT7JZlTFdVRIB1tX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urDWc355yUnzVgGghqwkkBtCHfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15hkRkLtmQzOLAJ5g6zVacWp.jpg?f=fotoalbum_large

Op het einde van de avond had ik al drie schijfjes gebakken via de audio sync functie! Wat een handig item, lekker niets aantrekken van je muziek en de recorder maakt de tracks uiteindelijk zelf aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tMb
  • Laatst online: 14-09 22:08

tMb

Gettin’ Jiggy With It?

…Back to the nineties! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
tMb schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Gettin’ Jiggy With It?

…Back to the nineties! oOo
Is dan ook een pre-recorded disc van Will Smith die ik in die periode toen ik de Sony MZ-E33 kocht mee heb aangekocht! Wat waren die dingen belachelijk duur toen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Runaque schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:57:
Mijn Pioneer MJ-D707 is gisteren aangekomen en wat een top toestel!!! Buiten enkele fijne krasjes bovenop het toestel, is er echt niets op aan te merken!
Verdient een mooier meubel O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Gluten Parody op 01-11-2022 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Misschien iets voor als we een huis kopen en beter meubilair nodig hebben! Nu staat het in een kastje van Ikea waar ook de TV op staat! Misschien dat ik later ook beter een PC systeem bouw dat ook meer de focus op multi-media legt dan nu het geval is, nu is het eigenlijk een gaming PC (die amper nog gebruikt wordt sinds de PS5 in huis is). Nu vind ik dat de Pioneer netjes en discreet in het meubel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Runaque schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:59:
Is dan ook een pre-recorded disc van Will Smith die ik in die periode toen ik de Sony MZ-E33 kocht mee heb aangekocht! Wat waren die dingen belachelijk duur toen! :+
En nu zijn het zeldzame collector’s items en zijn ze nog veel duurder :+
Beter gewoon een blanco schijfje kopen. Die kosten een stuk minder, en als je de muziek zat ben zet je er iets anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
kozue schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:25:
[...]

En nu zijn het zeldzame collector’s items en zijn ze nog veel duurder :+
Beter gewoon een blanco schijfje kopen. Die kosten een stuk minder, en als je de muziek zat ben zet je er iets anders op.
Als tiener had je weinig keuze, dan was zulk album op minidisc een serieuze uitgave en deze van Will Smith had ik gekocht omdat ik dit album echt goed vond.

Ik heb ondertussen al een deel van mijn verzameling doorlopen met wat ik kan wissen en welke ik even hou. Ondertussen heb ik ook al enkele nieuwe schijfjes gebakken en een deel gewist op andere. Gaat wel lekker om vanaf je PC je lossless collectie weg te schrijven, zelfs Deezer werkt er netjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

@Runaque je beseft wel dat je de 'gewone' variant hebt van MiniDisc en deze niet lossless is? Hij maakt gebruik van Atrac compressie. Wil niet zeggen dat het niet goed kan klinken, hoor d:)b

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
kraats schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:48:
@Runaque je beseft wel dat je de 'gewone' variant hebt van MiniDisc en deze niet lossless is? Hij maakt gebruik van Atrac compressie. Wil niet zeggen dat het niet goed kan klinken, hoor d:)b
Ik weet goed wat minidisc is en de muziek die ik bezit staat allemaal in lossless formaat op de PC, dus elke CD die ik koop gaat nadien in storage. Ik heb ook een High Res speler, en als ik die mee heb, staat er ook lossless op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Runaque schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:57:
Mijn Pioneer MJ-D707 is gisteren aangekomen en wat een top toestel!!! Buiten enkele fijne krasjes bovenop het toestel, is er echt niets op aan te merken! Het front toont niet één krasje of kapje dat aantoont dat dit toestel al bijna 24 jaar oud kan zijn!
Ik heb het toestel direct geïnstalleerd en via optische aan de PC gemonteerd! Het geluid krijg ik gewoon via de koptelefoon te horen en dat is meer dan prima.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op het einde van de avond had ik al drie schijfjes gebakken via de audio sync functie! Wat een handig item, lekker niets aantrekken van je muziek en de recorder maakt de tracks uiteindelijk zelf aan!
Joining the club, zojuist opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIoPZ7PLIcQ6-pqMU2NlDXLmdXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SP5jtIA9cFBBKCIASZIaNJCM.jpg?f=fotoalbum_large

Pioneer MJ-D707, ca 60 MD's en een portable Sharp :)
De Sharp was gisteren nog door de verkoper getest en werkte toen. Echter had vandaag overal can't read errors bij iedere disc. Mocht voor weinig mee. Is vrijwel nieuw, zo ziet ie er ook uit, verkoper gaf aan max 5x gebruikt ofzo.
MD's zijn vnl opnames van livesets van feesten in de zeros. Blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:11:
[...]

Joining the club, zojuist opgehaald:
[Afbeelding]

Pioneer MJ-D707, ca 60 MD's en een portable Sharp :)
De Sharp was gisteren nog door de verkoper getest en werkte toen. Echter had vandaag overal can't read errors bij iedere disc. Mocht voor weinig mee. Is vrijwel nieuw, zo ziet ie er ook uit, verkoper gaf aan max 5x gebruikt ofzo.
MD's zijn vnl opnames van livesets van feesten in de zeros. Blij mee :)
Welkom bij de club... Ja, die Pioneer is een mooi deck... Jammer van de "Cant Read Errors" bij de Sharp portable... Maar dat is ook echt een probleem die normaliter vooral bij de oudere minidisc producten langzaam begint te spelen met dank aan laserlenzen die te ver versleten zijn door het gebruik...

Daar die van jou weinig uren heeft (4-5x gebruikt als we de vorige eigenaar mogen geloven) denk ik eerder aan een vuile laser lens... Gewoon even reinigen met alcohol en dan duimen dat hij het weer doet...

Uit eigen ervaring heb ik tot nog toe nog de minste problemen met minidisc decks en portables van Sony...
Dus mocht je een andere portable nodig hebben is Sony voor mijn gevoel de beste keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat was ook mijn idee ja. Verkoper had alleen iets van hoorapparaat reiniger staan. Geen idee wat daar in zit en of het kwaad kon, maar het hielp oog niet op dat moment :+
IPA heb ik gewoon staan dus worth a shot. En anders ben ik 15 euro armer en wijzer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:02:
Dat was ook mijn idee ja. Verkoper had alleen iets van hoorapparaat reiniger staan. Geen idee wat daar in zit en of het kwaad kon, maar het hielp oog niet op dat moment :+
IPA heb ik gewoon staan dus worth a shot. En anders ben ik 15 euro armer en wijzer :P
Oh, dan is het de gok wel waard vooralsnog... Als hij werkend te krijgen is kan hij ook opnemen zag ik, dat is best gaaf... Buiten de Denon DMD-1300 minidisc deck om heb ik met andere merken dan Sony meestal geen geluk... Ik heb een Yamaha MD-X9 staan, maar die doet het ook niet helemaal correct en een Kenwood DM-1001 had er ook geen zin meer in destijds met z'n versleten laser die niet meer nieuw aan te komen is...

Terwijl de 2 Sony MDS-JE520 decks die ik kocht (waarvan nog 1 in bezit) prima werkten en de meeste portables van Sony het ook nog gewoon deden na aankoop... De portables zijn nog wel het meest gevoelig voor mijn gevoel en geven meer problemen dan de grotere decks voor thuis...

Dat gevoel omtrent die portables van Sony had Techmoan in 2020 ook toen hij uitgebreide video van 73 minuten online zette met diversen merken en typen portables:

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 15-02-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zekers. Sowieso ben ik voor het geheel onder de 100 euro gedoken, dus dat was sowieso een koopje en de gok waard :)
Die Pioneer wordt opgenomen in de dan uit 10 componenten bestaande zolderset, en die kleine mag dan mooi beneden aan de Denon/Klipsch installatie. Worst case dus geen MD beneden, kan ik mee leven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Onacceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
Durf het bijna niet te zeggen, maar mijn stack staat ook niet in de woonkamer #sonos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
htca schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:45:
[...]

Durf het bijna niet te zeggen, maar mijn stack staat ook niet in de woonkamer #sonos
Zonde! want zo'n vintage audio set met goede speakers kunnen echt soms velen malen beter klinken dan een Sonos en ze hebben sowieso bijna altijd meer uitstraling... Vooral die Marantzen, Pioneers van de jaren '70 en ook bijvoorbeeld de vissen oog serie van Philips zijn een lust voor het oog en oor... ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste