die eerdere bal tegen de paal was wel pech. die latere kans verprutsen was inderdaad onkunde.toolkist schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:37:
[...]
Dit was toch geen pech maar gewoon onkunde?
En dan? dan wissel ik hem dus nu voor eiting, met alle consequenties die dat heeft. Tadic is dan misschien 1 van de beste aanvallers, maar hij brengt bij lange na niet wat hij zou moeten brengen. Ook dan moet je als trainer een signaal durven geven. En misschien doet een wedstrijdje rust hem ook wel gewoon goed.toolkist schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:36:
[...]
En dan?
Hij speelt zeker niet zo goed als vorig jaar, maar is nog 1 van de beste aanvallers die we hebben. Met Neres fit zou je het een keer kunnen overwegen, maar met wat er nu beschikbaar is?
Die was niet tegen de paal maar de hak van OnanaKrukar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:39:
[...]
die eerdere bal tegen de paal was wel pech. die latere kans verprutsen was inderdaad onkunde.
Je hebt zijn niet normaal goede vorig seizoen nog in je hoofd, daar moet je hem niet mee blijven vergelijkengroggy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:39:
[...]
En dan? dan wissel ik hem dus nu voor eiting, met alle consequenties die dat heeft. Tadic is dan misschien 1 van de beste aanvallers, maar hij brengt bij lange na niet wat hij zou moeten brengen. Ook dan moet je als trainer een signaal durven geven. En misschien doet een wedstrijdje rust hem ook wel gewoon goed.
Dat niveau gaat ie nooit meer halen, zeker niet een seizoen lang.
I know I know, maar dat maakt hem toch juist minder onaantastbaar....toolkist schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:41:
[...]
Die was niet tegen de paal maar de hak van Onana
[...]
Je hebt zijn niet normaal goede vorig seizoen nog in je hoofd, daar moet je hem niet mee blijven vergelijken
Want ik hoop niet dat dit zijn niveau wel is.
Heeft die spits van Heerenveen wel scheenbeschermers om?
[ Voor 5% gewijzigd door groggy op 07-03-2020 21:48 ]
Meen dat ie via Onana z'n hak op de paal ging, maar ik kan het verkeerd gezien hebben.toolkist schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:41:
[...]
Die was niet tegen de paal maar de hak van Onana
[...]
Je hebt zijn niet normaal goede vorig seizoen nog in je hoofd, daar moet je hem niet mee blijven vergelijken
Overigens is AZ ook behoorlijk dichtbij gekomen qua doelsaldo, dat kan nog wel eens gaan uitmaken aan het einde van het seizoen.
[ Voor 12% gewijzigd door Krukar op 07-03-2020 21:54 ]
Ik zou op dit moment Blind en Ziyech eruit halen.
Blind omdat hij onbetrouwbaar is, en Ziyech niets maar dan ook echt niets doet.
Ik snap niet dat Ajax niet 5-3-2 gaat spelen. Achterin wat meer zekerheid en dan gewoon simpelweg counteren. Het hoeft niet mooi te zijn, als je maar wint.
Ondertussen lijkt het de tweede helft nergens meer op. Ik heb kaarten voor Ajax Twente maar als die ten Hag er dan nog zit ga ik denk ik niet. Zonde van mijn tijd.
Nee! Huntelaar voor Traoré in de 80e minuut!Pixel Witcher schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:53:
Ik zou op dit moment Blind en Ziyech eruit halen.
[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 07-03-2020 21:56 ]
XXXVI
Tactische keuzes, en zeker tactisch ingrijpen is niet eth zijn sterkste kant.Herax10NL schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:54:
Ik snap niet dat Ajax niet 5-3-2 gaat spelen. Achterin wat meer zekerheid en dan gewoon simpelweg counteren. Het hoeft niet mooi te zijn, als je maar wint.
Omdat er bij Ajax vanaf de jeugd ingestampt wordt om in een 4-3-3 formatie te spelen met opkomende backs. Dat kun je niet even 1-2-3 aanpassen en verwachten dat dat goed gaat.Herax10NL schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:54:
Wissel die Ziyech! Echt alles gaat mis bij hem..
Goede! Zou dat dan de ontbrekende puzzel zijn 😎ephymerous schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:55:
[...]
Nee! Huntelaar voor Traoré in de 80e minuut!
Hoho, met een leger aangekochte spelers moet dat prima lukken. Dan hoeven ze niet eerst 1, 5 jaar het ajax spel te leren.Krukar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:55:
[...]
Omdat er bij Ajax vanaf de jeugd ingestampt wordt om in een 4-4-3 formatie te spelen met opkomende backs. Dat kun je niet even 1-2-3 aanpassen en verwachten dat dat goed gaat.
Dat geloof ik best, maar niet elke speler komt uit de Ajax jeugd. Daarnast mag je toch op dit niveau wel verwachten dat ze in 5-3-2 kunnen spelen zonder al te veel moeite. Maargoed, dat is ook aan de trainersstaf om zoiets voor elkaar te boxen. Ik weet dat men bij Heracles in 3 formaties traint. Zodat ze altijd kunnen switchen van de basis naar een wat verdedigendere en aanvallendere variant. Als je dit bij Heracles kunt, dan moet je dat toch ook bij Ajax kunnen lijkt me.Krukar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:55:
[...]
Omdat er bij Ajax vanaf de jeugd ingestampt wordt om in een 4-4-3 formatie te spelen met opkomende backs. Dat kun je niet even 1-2-3 aanpassen en verwachten dat dat goed gaat.
Er staan vandaag 6 spelers uit de Ajax-school op het veld en 5 die al minimaal een jaar in het 'Ajax-systeem' spelen....groggy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:57:
[...]
Hoho, met een leger aangekochte spelers moet dat prima lukken. Dan hoeven ze niet eerst 1, 5 jaar het ajax spel te leren.
Eventjes de complete tactiek op het veld omgooien werkt misschien op het schoolplein van de basisschool, maar niet op dit niveau. Dan ben je minimaal 5 wedstrijden verder voordat de automatismen er weer een beetje inzitten.
Dat is toch al weken zo? Onana is toch zo ongeveer de reden dat het niet 3x erger is dan dat het is?groggy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:59:
Beste man bij ajax: onana, en dat is niet positief
Daar kun je toch gewoon op trainen?Krukar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:59:
[...]
Er staan vandaag 6 spelers uit de Ajax-school op het veld en 5 die al minimaal een jaar in het 'Ajax-systeem' spelen....
Eventjes de complete tactiek op het veld omgooien werkt misschien op het schoolplein van de basisschool, maar niet op dit niveau. Dan ben je minimaal 5 wedstrijden verder voordat de automatismen er weer een beetje inzitten.
hmm, ik zat er een kleine 20 minuten naast met m'n 0-1
[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 07-03-2020 22:01 ]
Erik ten Hag zei op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:45:
En daarom wissel ik Dusan dus nooit!
[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-03-2020 22:03 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik zeg het nog 1 maal !!!!
Het lek is boven!!

Het lek is boven
ik herhaal het lek is boven
Float like a butterfly, sting like a bee.
Daar kun je op trainen ja, maar waarom zou je? Ajax hamert vanaf de jeugd op de Hollandse school en heeft het aankoopbeleid afgestemd op dat systeem.
Op het moment dat het niet draait eventjes de hele tactiek omgooien gaat echt totaal niet helpen, zeker niet omdat alles bij Ajax is ingesteld op een aanvallend systeem met hoge backs.
Je moet zorgen dat het in het Ajax-systeem weer gaat lopen, niet een voor Ajax vreemde tactiek gaan adopteren puur in de hoop dat het dan ineens wel op z'n plek valt.
Nou ETH misschien een paar stappen terug staan met elkaar? Dan kan je zowaar je eerste wedstrijd sinds lange tijd winnen. Met twee kneuzen doelpunten.
XXXVI
Misschien grappig bedoelt, maar zou natuurlijk best wel eens een kern van waarheid in zitten.Sleehond schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:03:
[...]
Ik zeg het nog 1 maal !!!!
Het lek is boven!!![]()
Vertrouwen is het wat dit Ajax niet had, kan nu wel eens omdraaien
Het had inderdaad ook zomaar 2-0 bij rust kunnen staan.Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:05:
Tja Heerenveen kansen genoeg gehad om op voorsprong te komen
[edit]maarja, ze leggen nu ook wel echt de rode loper uit...
[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 07-03-2020 22:06 ]
10 10 10 10
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nja, waarom zou je? Wanneer een tegenstander zich instelt op jouw systeem (Getafe, Heracles, Utrecht etc de laatste weken) en je kunt switchen naar een ander systeem (hoeft niet perse 5-3-2 te zijn). Dan kun je je misschien onder de 'tactiek' van de tegenstander uit voetballen? De Ajax-school is niet heilig.Krukar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:04:
[...]
Daar kun je op trainen ja, maar waarom zou je? Ajax hamert vanaf de jeugd op de Hollandse school en heeft het aankoopbeleid afgestemd op dat systeem.
Op het moment dat het niet draait eventjes de hele tactiek omgooien gaat echt totaal niet helpen, zeker niet omdat alles bij Ajax is ingesteld op een aanvallend systeem met hoge backs.
Je moet zorgen dat het in het Ajax-systeem weer gaat lopen, niet een voor Ajax vreemde tactiek gaan adopteren puur in de hoop dat het dan ineens wel op z'n plek valt.
De vraag is: Waar gaat de gifbeker nu heen?

De spelers zetten 5 minuten aan en het is 0-3.
Ze kunnen het dus nog wel degelijk, op het moment dat ze niet als een stel luie honden op het veld rond waggelen.
Ze kunnen het dus nog wel degelijk, op het moment dat ze niet als een stel luie honden op het veld rond waggelen.
Die defensie van Heerenveen is aardig lek anders.
Ik had het van de week al gezegd. Als deze gewonnen wordt, is het gewoon klaar voor in ieder geval Feyenoord (voor de positivo's die dat echt dachten). Alleen AZ kan nog, maar doe moeten wel aan het werk met doelsaldo.Exocet schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:05:
[...]
Misschien grappig bedoelt, maar zou natuurlijk best wel eens een kern van waarheid in zitten.
Vertrouwen is het wat dit Ajax niet had, kan nu wel eens omdraaien
Eerst was het Rotterdam, toen Eindhoven, toen Amsterdam... dus nu weer terug naar Rotterdam lijkt me.
Was de omzetting van vandaag een meesterzet van ETH? voor het eerst in meer dan 400 speelminuten staat Ajax weer meer dan 1 doelpunt voor op z'n tegenstander 
(even de knuppel in het hoenderhok gooien).
(even de knuppel in het hoenderhok gooien).
Wel grappig dat het hosanna plots hoogtij viert 
Ajax had geluk dat het niet al op achterstand stond, krijgt 2 goals cadeau waarna het vertrouwen bij Heerneveen instort. Doe dit maar eens tegen een betere tegenstander, dan is het lek wellicht boven.
En Heerenveen doet meteen wat terug
Ajax had geluk dat het niet al op achterstand stond, krijgt 2 goals cadeau waarna het vertrouwen bij Heerneveen instort. Doe dit maar eens tegen een betere tegenstander, dan is het lek wellicht boven.
2 man en hij kan nog schieten, wat een drama verdediging.
Sarcasme meter kapot?Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:11:
Is je sarcasme meter stuk?Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:11:
Jezus achterin weer gatenkaas. Ongelooflijk slechte bezetting. Waarom ook met drie doelpunten?
XXXVI
Zegt een Feyenoorder ... hahaha!Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:11:
Poll: Wie neemt de gifbeker van Ajax over?
• PSV
• Feyenoord
• AZ
• Hij blijft bij Ajax
• Anders .....
Ook een poll maken? Klik hier
Wat vinden jullie van Timber?
Hij is aardig snel, goede inspeelpass en aardige dribbel/wendbaarheid.
Moeten Alvarez en Schuurs zich zorgen maken door deze jongen, wat denken jullie?
Hij zet er iig de druk wel op zo mijn inziens.
Moeten Alvarez en Schuurs zich zorgen maken door deze jongen, wat denken jullie?
Heeft tadic als buitenspeler de bal überhaupt al een keer voorgegeven of een steekpaasje gegeven? Zijn bal wordt echt altijd geblokt.
Ik kies AZ!
Als je in deze situatie in de basis begint en je zo manifesteert is dat gewoon grote klasse.Sleehond schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:12:
Halve wedstrijd zegt niks. Geef gewoon Alvarez daar de kans, laat Timber eerst nog maar een seizoen rijpen in de KKD.Sleehond schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:12:
Misschien een jaartje ervaring op laten doen in de Eredivsie? Potentie zie ik er wel in, maar een jaartje bij Heerenveen/Groningen/Heracles/Willem II etc zou 'm best goed doen denk ik.Sleehond schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:12:
Ik zou graag zien dat Alvarez een paar wedstrijden de kans krijgt.Sleehond schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:12:
Ik juich pas als de drie punten straks meegaan naar Amsterdam... heb gekkere dingen gezien dit seizoen...
Life is what happens while you're busy making other plans
Kijk Dest gepoort en om de een of andere reden stond ie in het midenveld.
Edit: oh het was Tadic
Edit: oh het was Tadic
[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 07-03-2020 22:14 ]
Die man zorgt voor heel veel onzekerheid aan de bal vind ik. Helaas is er nu niet de mogelijkheid om te 'experimenteren'.groggy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:14:
[...]
Ik zou graag zien dat Alvarez een paar wedstrijden de kans krijgt.
Mwahh, dit Heerenveen is niet bij machte om nog 2 doelpunten te maken en als ze vol gaan aanvallen legt Ajax er nog 2 bij in.frumper schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:14:
Ik juich pas als de drie punten straks meegaan naar Amsterdam... heb gekkere dingen gezien dit seizoen...
Deze punten zijn wel binnen.
Elke speler die je er neerzet is een vorm van een experiment. Ik denk dat die onzekerheid eruit gaat, wanneer hij de zekerheid heeft dat hij een paar wedstrijden mag spelen.Vos schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:15:
[...]
Die man zorgt voor heel veel onzekerheid aan de bal vind ik. Helaas is er nu niet de mogelijkheid om te 'experimenteren'.
Wisselen!?!?!groggy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:19:
Wat een dom balverlies van tadic weer.
Graag.
Daarbij, zoals hij naar de grond ging ga ik er vanuit dat hij een zware, zeer zware hersenschudding heeft.
En maar zeuren over Ajax...PWM schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:23:
En maar zeuren over Getafe...
Zag je die beuk dan niet op tadic? Vreselijk, dat dit kan op het voetbalveld. Onbestraft, waar is de VAR?PWM schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:23:
En maar zeuren over Getafe...
[ Voor 6% gewijzigd door groggy op 07-03-2020 22:24 ]
Dat deel van een schouder kan behoorlijk hard aankomen weet ik helaas uit eigen ervaring...groggy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:21:
[...]
Graag.
Daarbij, zoals hij naar de grond ging ga ik er vanuit dat hij een zware, zeer zware hersenschudding heeft.
Bij een zware hersenschudding gebeurt er wel iets meer dan dat.....groggy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:21:
[...]
Graag.
Heb het zelf niet zo lang geleden ondervonden met een lichte hersenschudding door een rechtse van een deurklink. 5 seconden out en daarna 5 minuten niet meer weten waar je bent en wat er is gebeurd.
Zeker, maar 20 seconden blessure behandeling lost dan echt niks opP.O. Box schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:24:
[...]
Dat deel van een schouder kan behoorlijk hard aankomen weet ik helaas uit eigen ervaring...
Psst. Het was sarcastischKrukar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:24:
[...]
Bij een zware hersenschudding gebeurt er wel iets meer dan dat.....
Heb het zelf niet zo lang geleden ondervonden met een lichte hersenschudding door een rechtse van een deurklink. 5 seconden out en daarna 5 minuten niet meer weten waar je bent en wat er is gebeurd.
jawel, dan heeft de pijn de tijd weg te ebben... scheids had gewoon sneller verzorger erin moet roepen... had tijd gescheeldPWM schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:24:
[...]
Zeker, maar 20 seconden blessure behandeling lost dan echt niks op
Mjah, excuus dat ik na jouw laatste 20 posts in dit topic niet meer weet wanneer je sarcastisch bent en wanneer niet. Je lijkt zowaar een alter ego te hebben
P.O. Box schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:25:
[...]
jawel, dan heeft de pijn de tijd weg te ebben... scheids had gewoon sneller verzorger erin moet roepen... had tijd gescheeld

Mijn liefde voor tadic bedoel jeKrukar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:26:
[...]
Mjah, excuus dat ik na jouw laatste 20 posts in dit topic niet meer weet wanneer je sarcastisch bent en wanneer niet. Je lijkt zowaar een alter ego te hebben

Yes KJH er in, wat een visionair die ETH.
[ Voor 6% gewijzigd door groggy op 07-03-2020 22:28 ]
Naast het Corona virus heeft ook het Getafe virus heeft ook toegeslagen bij Ajax...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ah daar is ie, paar minuten later dan verwacht.
XXXVI
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken