Speelde de tegenstander toen ook in wit/gouden tenues?snmght schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:45:
[...]
Leuknweetje: 365 dagen geleden speelden we 1-4 in Madrid. Auwa!
Bel Loewie maar eens op!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Gaf het al een weekje geleden aan dat er 2 uitschakelingen gaan volgen en de 3de komt er zondag al vast met een beginnetje aan.
Maar goed dit kon iedereen zien aankomen.
En ook nog eens precies dezelfde wissel na de 2-0 achter die toen ook niet werkte.Exocet schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:45:
Deze wedstrijd was gewoon een kopie van de wedstrijd tegen AZ. Hoe kun je zo stom zijn om weer op dezelfde manier te spelen.
En nieuw record wellicht in niet scoren in opeenvolgende wedstrijden voor Ajax?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Morgen Klopp maar even bellen of hij naar Amsterdam komt dan.Maarten_E schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:47:
[...]
Liverpool?
Verliezen van Watford, uitgeschakeld in de FA Cup door Chelsea, verliezen in de CL...
Draait ook niet lekker op dit moment.
Roger Schmidt is qua speelstijl redelijk vergelijkbaardutchgio schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:48:
[...]
Morgen Klopp maar even bellen of hij naar Amsterdam komt dan.
Huntelaar bracht ook exact het zelfde in de minuten die hij mocht maken: een gele kaart.gws24 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:48:
En ook nog eens precies dezelfde wissel na de 2-0 achter die toen ook niet werkte.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Alleen staan die wel 300 punten voor op de nummer 2Maarten_E schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:47:
[...]
Liverpool?
Verliezen van Watford, uitgeschakeld in de FA Cup door Chelsea, verliezen in de CL...
Draait ook niet lekker op dit moment.
Float like a butterfly, sting like a bee.
ik adviseer je ook op ADO in te zetten.PolarBear schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:50:
Utrecht - Sparta, denk dat ik inzet op winst Sparta.
Zaterdag is tegen Heerenveen, nee dat worden ook geen 3 punten.Pixel Witcher schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:48:
Gaf het al een weekje geleden aan dat er 2 uitschakelingen gaan volgen en de 3de komt er zondag al vast met een beginnetje aan.
Getafe 2x en Heracles vergeten? Daar werden ze op precies dezelfde manier weggespeeld, het is dus al 5 wedstrijden op rij waar op dezelfde manier wordt gespeeld die totaal niet werkt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hadden wij ook gestaan als we die gigantische dip niet hadden gehad sinds december.Martinusz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:49:
[...]
Alleen staan die wel 300 punten voor op de nummer 2
Oké, ik geef het op...
Wekenlang had ik de hoop dat het beter zou gaan, zeker nadat de geblesseerde spelers hun opwachting weer maakten maar helaas, het mocht niet zo wezen.
Er zit geen creativiteit in de aanvallen, de verdediging is behoorlijk lek en een solide middenveld ontbreekt.
Bij dezen geef ik mijn hoop op het kampioenschap dan ook op. Op zich kan ik daar wel mee leven want in deze staat hebben wij volgend jaar niks in Europa te zoeken.
Nu maar zien of en in welke mate we de schade kunnen beperken de rest van dit seizoen.

Wekenlang had ik de hoop dat het beter zou gaan, zeker nadat de geblesseerde spelers hun opwachting weer maakten maar helaas, het mocht niet zo wezen.
Er zit geen creativiteit in de aanvallen, de verdediging is behoorlijk lek en een solide middenveld ontbreekt.
Bij dezen geef ik mijn hoop op het kampioenschap dan ook op. Op zich kan ik daar wel mee leven want in deze staat hebben wij volgend jaar niks in Europa te zoeken.
Nu maar zien of en in welke mate we de schade kunnen beperken de rest van dit seizoen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Waar is die gozer met €100 tegen 4.90 op winst Utrecht? Ik zou helemaal gek worden
Kan iemand de laatste uitgespeelde aanval herinneren? Aanval ook bizar matig.
Ten Hag speelt inderdaad weinig meer klaar. Bizar wat een extreem verval. Ik was bij Ajax Utrecht nog. Echt een gala voorstelling en nu dit... 😔
Ten Hag speelt inderdaad weinig meer klaar. Bizar wat een extreem verval. Ik was bij Ajax Utrecht nog. Echt een gala voorstelling en nu dit... 😔
Ik ook, er zijn dagen dat ik minder verdienHermaniak88 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:54:
Waar is die gozer met €100 tegen 4.90 op winst Utrecht? Ik zou helemaal gek worden
Hermaniak88 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:54:
Hier is ie
Misschien moeten ze inderdaad maar eens naar de kerk gaandvdkiwi schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:53:
Oké, ik geef het op...![]()
Nu maar zien of en in welke mate we de schade kunnen bekerken de rest van dit seizoen.
Ik schenk nog even een borrel in en ga daarna horizontaal. @PWM gefeliciteerd!
Zodra ze dat gaan doen ben ik gelijk fan afgws24 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:57:
[...]
Misschien moeten ze inderdaad maar eens naar de kerk gaan
Had me in de waan gelaten voor zondag nu ben ik bewust van deze ploeg vol idioten op zaterdag moeten voetballen.Qu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:51:
[...]
Zaterdag is tegen Heerenveen, nee dat worden ook geen 3 punten.
En wie moet er dan spelen ipv Blind en Tadic?Qu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:43:
[...]
Dan moet ie als trainer ook de ballen hebben om Tadic of Blind naast het veld neer te zetten, maar hij blijft maar hopen op dat de vorm er komt. De wisselingen die hij inbrengt brengen niet wat ze moeten doen. Hij krijgt de boel niet aan de praat, dat is toch echt zijn werk.
Vorig seizoen toen we ver achter stonden was ik ook 1 van de mensen die hem maar drama vonden. Toen kwamen de resultaten, dus dan kun je als criticaster beter je bek houden. Maar nu de resultaten uitblijven kan het niet anders dat Ajax hem moet ontslaan!
Tadic -> Traore als spitsLeon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:07:
[...]
En wie moet er dan spelen ipv Blind en Tadic?
Blind -> Schuurs, Timber, Veltman (als die terug is).
All in all, slechter dan nu kan het niet lopen.
Dachten ze bij PSV een tijdje terug ook al, you'd be surprisedPolarBear schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:08:
[...]
Tadic -> Traore als spits
Blind -> Schuurs, Timber, Veltman (als die terug is).
All in all, slechter dan nu kan het niet lopen.
Ik begrijp niet waarom Traore nu ineens weer naar de bank is verbannen, hij mag niet eens meer invallen...Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:07:
[...]
Van mij part stelt ie Marin op in de basis, maar heb je Blind gezien vandaag? Ik denk dat de gemiddelde 2e klasser sneller loopt dan hij. Of Eiting, ook al speelde die als een halve natte krant op zondag (deed toen heel Ajax), hij had het beter gedaan dan Blind vandaag.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:07:
[...]
En voor Tadic? Nou gewoon een echte spits, begin gewoon gelijk met Huntelaar ofzo, of anders met Traore. Heb je misschien nog wat eraan als je gaat voorzetten, want dat eeuwige gebrei sloeg vandaag ook weer erg door.
[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 04-03-2020 23:13 ]
En hij deed het best aardig als jeugdspeler in een labiel elftal met prins carnaval aan het roer. Onbegrijpelijk.toolkist schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:09:
[...]
Ik begrijp niet waarom Traore nu ineens weer naar de bank is verbannen, hij mag niet eens meer invallen...
XXXVI
Komt Huntelaar ook niet gewoon tekort dezer dagen? In de wedstrijden die ik heb gezien, lijkt het er toch ook wel op alsof hij het tempo (qua rennen iig) niet meer echt kan bijbenen en ik zie hem eigenlijk maar zelden wat goeds doen. Maar goed, zijn niet zoveel wedstrijden, dus misschien dat ik net de foute momenten zie.
Tja die Traore is een jeugdspeler waarvan je ook nog niet weet of ie het aan gaat kunnen. Schuurs is ook nog niet echt een rots in de branding gebleken.
Denk dat het stuivertje wisselen is, maar dat het niveau er niet van omhoog gaat. Denk ook nog steeds dat die echt niet allemaal de schuld van ten Hag is. Zijn selectie is gewoon te zwak gebleken bij enkele tegenslagen. Zou Overmars meer kwalijk nemen.
Neemt niet weg dat TH binnenkort wel geslachtofferd zal worden
Denk dat het stuivertje wisselen is, maar dat het niveau er niet van omhoog gaat. Denk ook nog steeds dat die echt niet allemaal de schuld van ten Hag is. Zijn selectie is gewoon te zwak gebleken bij enkele tegenslagen. Zou Overmars meer kwalijk nemen.
Het stuivertje wisselen werd nu telkens gedaan maar dan werd Tadic gespaard. Laat hem er eens uit en kijk of hij dan echt zo gemist gaat worden. En het stuivertje wisselen was ook telkens hetzelfde proberen, geen andere tactiek, alleen maar andere poppetjes.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:17:
Tja die Traore is een jeugdspeler waarvan je ook nog niet weet of ie het aan gaat kunnen. Schuurs is ook nog niet echt een rots in de branding.
Tja Overmars heeft het inderdaad ook niet helemaal onder controle, maar die kan er nu weinig aan doen, anders dan iemand anders voor de ploeg zetten. Iemand die er wel een team van kan gaan maken, want bij Erik gaat dat niet meer lukken.
Interessant, Martinez wil dus zelf graag als cv spelen.
Eens, maar je kan je wel afvragen wie er aan de basis van de huidige problemen staat. Is dat echt ten Hag, of toch vooral Overmars.Qu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:20:
[...]
Het stuivertje wisselen werd nu telkens gedaan maar dan werd Tadic gespaard. Laat hem er eens uit en kijk of hij dan echt zo gemist gaat worden. En het stuivertje wisselen was ook telkens hetzelfde proberen, geen andere tactiek, alleen maar andere poppetjes.
Tja Overmars heeft het inderdaad ook niet helemaal onder controle, maar die kan er nu weinig aan doen, anders dan iemand anders voor de ploeg zetten. Iemand die er wel een team van kan gaan maken, want bij Erik gaat dat niet meer lukken.
Een trainer is zo goed als zijn materiaal. Ze kunnen nog zo goed trainen en participeren in tactische besprekingen, maar als die spelers op het veld blijkbaar niet in staat zijn afspraken na te komen ligt dat toch vooral aan de speler zelf. En als je als trainer dan eigenlijk amper tot geen goede alternatieven hebt ben je wel een makkelijk doelwit.
De TD is verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie, en daar is bij Ajax duidelijk iets flink misgegaan (en hou je hart maar vast voor komende zomer, als de laatste goede voetballers die nu in die selectie zitten weggaan) en dat is toch echt de schuld van Overmars.
Ten Hag ziet verbeteringExocet schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:18:
Kennelijk zien ze zelf het probleem niet gezien de interviews na afloop...

@Leon Zwiers Maar als de spelers de afspraken niet na kunnen komen wedstrijd na wedstrijd dan moet je als coach misschien maar eens gaan overwegen om anders te gaan spelen of gewoon de knuppel in het hoenderhok gooien door Tadic uit de basis te laten ofzo, misschien worden ze dan eens wakker.
Met anders spelen bedoel ik trouwens niet compleet anders maar wel bv dat Dest niet continu rechtsbuiten staat maar alleen af en toe over Ziyech heen komt als het een goed moment is. Of dat ze bij een aanval niet met 5 op een rij staan maar 2 aanvallers iets uitzakken zodat het middenveld ook bezet is.
[ Voor 64% gewijzigd door gws24 op 04-03-2020 23:36 ]
Ik zie ook wel enige verbetering, maar bij lange na niet genoeg
Ja, maar als je dus geen alternatief hebt voor Tadic wordt het vrij lastig om de knuppel in het hoenderhok te gooien.gws24 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:30:
[...]
Ten Hag ziet verbetering
@Leon Zwiers Maar als de spelers de afspraken niet na kunnen komen wedstrijd na wedstrijd dan moet je als coach misschien maar eens gaan overwegen om anders te gaan spelen of gewoon de knuppel in het hoenderhok gooien door Tadic uit de basis te laten ofzo, misschien worden ze dan eens wakker.
Dan wordt de coach weer afgefakkeld omdat Tadic er niet instaat en zijn vervanger nog lang niet klaar is voor Ajax 1. En meestal wordt je bij Ajax ook uitgejoeld als je niet "des ajax" speelt.
Ik vindt ten Hag een te makkelijk slachtoffer terwijl het overkoepelend probleem buiten schot blijft.
Kijk daar ga je algws24 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:30:
[...]
Met anders spelen bedoel ik trouwens niet compleet anders
Dat zijn afspraken die je als coach wel kan maken, maar als spelers dat vervolgens niet doen kan ten Hag moeilijk het veld instappen om Dest aan zijn oren weer naar achter te trekken. Wellicht is Dest gewoon (nog) niet geschikt voor Ajax 1. Maarja, geen alternatief hegws24 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:30:
[...]
maar wel bv dat Dest niet continu rechtsbuiten staat maar alleen af en toe over Ziyech heen komt als het een goed moment is. Of dat ze bij een aanval niet met 5 op een rij staan maar 2 aanvallers iets uitzakken zodat het middenveld ook bezet is.
[ Voor 32% gewijzigd door LZ86 op 04-03-2020 23:40 ]
Ik denk niet dat als je Tadic nu niet opstelt er gezeik komt. Je hoeft alleen maar in dit topic te kijken hoe men op het moment over Tadic denkt.
maar ik blijf er bij dat je echt wel iets behoudener kan spelen maar nog steeds op de Ajax manier.
[ Voor 46% gewijzigd door gws24 op 04-03-2020 23:41 ]
Net terug uit Galgenwaard. Uuuuuuu speelde slecht, maar Ajax was echt dramatisch. Totaal geen gevaar en iedere uitbraak van Utrecht was gevaarlijk.
Mooi avondje al met al
Mooi avondje al met al
De islam kan uw vrijheid schaden
Wie weet wil ten Hag dat ook heel graag, maar houden die spelers zich gewoon niet aan het plan/de afspraken.gws24 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:39:
Ik denk niet dat als je Tadic nu niet opstelt er gezeik komt. Je hoeft alleen maar in dit topic te kijken hoe men op het moment over Tadic denkt.
[...]
maar ik blijf er bij dat je echt wel iets behoudener kan spelen maar nog steeds op de Ajax manier.
Hij meldde het in zijn interview ook al. Bij de vrije trap waar de 1-0 uitkwam hielden bepaalde spelers zich ook niet aan de afspraken en bam.. goal tegen
Je kunt genoeg doen.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:37:
Dat zijn afspraken die je als coach wel kan maken, maar als spelers dat vervolgens niet doen kan ten Hag moeilijk het veld instappen om Dest aan zijn oren weer naar achter te trekken. Wellicht is Dest gewoon (nog) niet geschikt voor Ajax 1. Maarja, geen alternatief he
Na 15 min wisselen, op de bank zetten, op de tribune, terug naar Jong Ajax, opties genoeg.
Ja, dat kan. Maar wie gaat Dest dan vervangen?toolkist schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:56:
[...]
Je kunt genoeg doen.
Na 15 min wisselen, op de bank zetten, op de tribune, terug naar Jong Ajax, opties genoeg.
Dit materiaal is gewoon goed, al is het op de spits positie erg penibel. Niet alleen dat, ook de magie tussen de spelers en de trainer is weg. Het is een dun lijntje, maar Ziyech, Promes en Van de Beek speelden voortreffelijk in het begin van het seizoen, alleen dat vertrouwen is nu weg. En je ziet die 3 spelers helemaal wegkwijnen.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:25:
[...]
Eens, maar je kan je wel afvragen wie er aan de basis van de huidige problemen staat. Is dat echt ten Hag, of toch vooral Overmars.
Een trainer is zo goed als zijn materiaal. Ze kunnen nog zo goed trainen en participeren in tactische besprekingen, maar als die spelers op het veld blijkbaar niet in staat zijn afspraken na te komen ligt dat toch vooral aan de speler zelf. En als je als trainer dan eigenlijk amper tot geen goede alternatieven hebt ben je wel een makkelijk doelwit.
De TD is verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie, en daar is bij Ajax duidelijk iets flink misgegaan (en hou je hart maar vast voor komende zomer, als de laatste goede voetballers die nu in die selectie zitten weggaan) en dat is toch echt de schuld van Overmars.
We trappen net zo hard in de val als het eerste half jaar van Ten Hag, dat was toen ook niet best he?! Die automatismen waren er toen niet, en nu ook niet meer. En ik zie Ten Hag dat ook niet meer in die spelers geslepen krijgen. Het waren 2 leuke seizoenen.
Meerdere keren aangegeven over Ten Hag, als spelers zich niet aan het plan of de afspraken houden dan heeft hij toch geen overwicht meer over het team en dus niet capabel genoeg meer om de selectie te leiden.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:48:
[...]
Wie weet wil ten Hag dat ook heel graag, maar houden die spelers zich gewoon niet aan het plan/de afspraken.
Hij meldde het in zijn interview ook al. Bij de vrije trap waar de 1-0 uitkwam hielden bepaalde spelers zich ook niet aan de afspraken en bam.. goal tegen
Ten Hag is het kwijt, al maanden, verschillende opstellingen constant, en dan spelers die weer van linie wisselen om vervolgens op de bank te zetten.
Het is uitgewerkt tussen spelers en coach, deze jongens hebben een trainer nodig die wel de baas is over deze selectie.
Ja en Tadic wil ook graag spelen dus doen we gewoon. En Ten Hag is optimistisch, ziet verbetering en een goede veldbezetting. Ik wil wat hij rookt.Martinusz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:21:
Interessant, Martinez wil dus zelf graag als cv spelen.
Afspraken nakomen is één ding. Dat kan inderdaad een tegengoal veroorzaken.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:48:
[...]
Wie weet wil ten Hag dat ook heel graag, maar houden die spelers zich gewoon niet aan het plan/de afspraken.
Maar ze schieten in 90 minuten hooguit 2 keer op doel en dat is niet enkel te wijten aan het niet nakomen van afspraken.
Dat is ook echt al wekenlang het geval. Groningen uit, Heracles uit, Getafe, AZ thuis, maar ook tegen RKC en Sparta was het heeeeeeel matig.
Tactisch klopt er momenteel geen hol van. En neem daarnaast een handvol spelers die totaal uit vorm zijn (Ziyech neemt zelfs ballen verkeerd aan en Promes struikelt erover) en het resultaat is dit.
Maakt niet uit wie. Als Dest keer op keer de afspraken niet nakomt en weigert fatsoenlijk mee terug te verdedigen, dan moet ie dar voelen en dat gaat alleen met of een enorme rotschop op de training, maar die types hebben we niet, of door te wisselen/niet op te stellen.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:58:
[...]
Ja, dat kan. Maar wie gaat Dest dan vervangen?
Dit zegt wel veel. Heb gisteren één helft gezien, daarna gaan slapenQu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:40:
Hoe makkelijk wil je het FC Utrecht het maken?
[Afbeelding]

Het was met momenten niet slecht (lees, beter dan tegen AZ), maar de veldbezetting is zo beroerd. Iedere counter is levensgevaarlijk van de tegenstander. Dan kan je wel gaan lopen verkondigen dat je lichtpunten ziet, maar dat moet er in mijn ogen eerst uit, anders staan we binnen een paar weken onder Feyenoord en misschien zelfs PSV op de ranglijst, want hier gaat iedere tegenstander natuurlijk gretig gebruik van maken

Die Dest speelt inmiddels zo slecht dat je terug verlangt naar Mazraoui. Ik hoop ook dat Ten Hag nu Alvarez eens een paar wedstrijden centraal achterin laat staan, die jongen heeft echt wel kwaliteiten, maar dat gewissel constant met de verkeerde spelers is echt funest voor het zelfvertrouwen. Wissel Tadic een keer, zet Blind maar eens ff op de bank en Donny ook.
En dan lees je overal dat Ajax geen plan B heeft, maar een goed plan A is er ook niet, laat Erik daar maar eens mee beginnen. En geen lulsmoes na een verloren wedstrijd dat je positieve dingen hebt gezien, dat is echt zo'n coaches cliché

[ Voor 28% gewijzigd door JanW op 05-03-2020 09:14 ]
Ten Hag probeert het al 4 maanden recht te breien, maar hij krijgt het niet voor elkaar. Tijd voor iemand anders dus. Het kan alleen maar beter gaan, het zijn nog steeds kwalitatief goede voetballers en er is een duidelijk doel (CL halen, desnoods via voorrondes).
Heeft van Gaal geen zin in een uitdaging?
Van Gaal komt echt niet voor die paar wedstrijden. Alleen voor een lange termijn visie. En zelfs dan is hij eigenlijk met pensioen. Ten Hag maakt het seizoen gewoon af of zijn assistent.
Riep iemand nou Ron Jans? Schijnt goed om te kunnen gaan met spelers uit alle windstreken.
Riep iemand nou Ron Jans? Schijnt goed om te kunnen gaan met spelers uit alle windstreken.
Kalm aan en rap een beetje!Lekkerboeie86 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:27:
Van Gaal komt echt niet voor die paar wedstrijden. Alleen voor een lange termijn visie. En zelfs dan is hij eigenlijk met pensioen. Ten Hag maakt het seizoen gewoon af of zijn assistent.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 05-03-2020 09:30 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
We moeten eens de opstelling van de laatste 16 wedstrijden bekijken. Moet je eens kijken hoe vaak er stuivertje wordt gewisseld. Waar is Traore nu bijvoorbeeld? Van enkele wedstrijden in de basis naar niet meer invallen.Erapaz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:00:
Ten Hag probeert het al 4 maanden recht te breien, maar hij krijgt het niet voor elkaar. Tijd voor iemand anders dus. Het kan alleen maar beter gaan, het zijn nog steeds kwalitatief goede voetballers en er is een duidelijk doel (CL halen, desnoods via voorrondes).
Zou Marin ook eens enkele wedstrijden willen zien. Verder vind ik Alvarez helemaal niet zo slecht. Laat dit blok nu eens staan voor een langere periode.
Heel benieuwd naar zaterdag. Verwacht weer dezelfde kamikaze tactiek als de afgelopen weken.
@Wackmack Ik ben bang dat EtH het niet meer goed kan doen in het oog van de supporters. Je zegt dat er teveel gewisseld wordt, en in de zelfde zin wil je Traore brengen (voor Tadic?). Als EtH mensen laat staan, brengt hij te weinig jeugd/houdt hij teveel vast aan niet fitte/gemotiveerde sterkhouders. Als hij wat anders probeert wisselt hij te vaak van opstelling.
Dit is geen verwijt naar jou overigens. Ten Hag is nu gewoon zijn krediet kwijt. Van een (tijdelijk) andere trainer zal een noodgreep nu beter worden geaccepteerd. Ook al is het misschien niet perse 100% de schuld van ten Hag. Het heeft te lang geduurd en er is een grote verandering nodig om het tij nog te keren en CL veilig te stellen.
Dit is geen verwijt naar jou overigens. Ten Hag is nu gewoon zijn krediet kwijt. Van een (tijdelijk) andere trainer zal een noodgreep nu beter worden geaccepteerd. Ook al is het misschien niet perse 100% de schuld van ten Hag. Het heeft te lang geduurd en er is een grote verandering nodig om het tij nog te keren en CL veilig te stellen.
Bedoel meer dat de rol van een speler wel erg snel kan wisselen. Kijk naar Schuurs en Alvarez en probeer het eens 5 wedstrijden op rij. Eerst mocht Traore invallen, basis en nu js Huntelaar weer de invaller. Moeilijk te begrijpen.Erapaz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:47:
@Wackmack Ik ben bang dat EtH het niet meer goed kan doen in het oog van de supporters. Je zegt dat er teveel gewisseld wordt, en in de zelfde zin wil je Traore brengen (voor Tadic?). Als EtH mensen laat staan, brengt hij te weinig jeugd/houdt hij teveel vast aan niet fitte/gemotiveerde sterkhouders. Als hij wat anders probeert wisselt hij te vaak van opstelling.
Verder zijn de teksten echt lachwekkend en dat wordt steeds erger. Hij spreekt van de wet van Murphy. Je creëert al helemaal niks meer, lange tijd.
Potentie van de spelers is prima. Qua wissels verandert er zelden iets. Nog 10 wedstrijden en dan eens goed evalueren.
Verder had hij voor andere posities wat meer jeugd kunnen gebruiken. Tadic aan de zijkant was niks en wordt niks. Als je geen vervanger hebt of had, dan maar een jeugdspeler.
[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 05-03-2020 09:55 ]
Anoniem: 170423
Volgens mij gaat seizoen 2019/2020 dit logo krijgen voor Ajax:

Het Eredivisie kampioenschap is ook al aan het wankelen voor Ajax.

Het Eredivisie kampioenschap is ook al aan het wankelen voor Ajax.
Erapaz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:50:
Coolsingel eind mei?
Typhone schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:54:
Ik denk dat er op het Museumplein op 3 mei 2020 een groter feest is.
Is gezien de historie van het topic een weiland bij de A9 niet meer op z'n plaats?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het zou stiekem toch wel een mooie droom zijn als Van Gaal terugkomt bij Ajax als trainer.
Alle Ajacieden in een weiland en de rest die ons keihard begint uit te lachen vanwege de prachtige prestaties van de laatste tijd?Gonadan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:18:
[...]
[...]
[...]
[...]
Is gezien de historie van het topic een weiland bij de A9 niet meer op z'n plaats?![]()
Het kan verkeren idd
Flikker Ziyech er maar eens naast de rest van het seizoen. Gisteren 5x een bal aangenomen die het stadion uit vloog, grote bek naar de Ajax fans voor de 3e keer op rij. Alvarez mag meteen op de boot terug naar Zuid Amerika en moet per direct afgeschreven worden. Blind de rest van het seizoen vrij geven zodat hij volledig kan herstellen. En daarna gewoon accepteren dat er fouten gemaakt worden.
Donny van de Beek zou ik ook eraf halen. Die speelt tegenwoordig in de spits ipv erachter.
[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 05-03-2020 10:25 ]
Je hebt toch wel door dat jij de oorzaak van het verval bent he. Sinds jij bekend maakte dat je met een PSV-fan gaat is het drama bij Ajax..Typhone schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:22:
[...]
Alle Ajacieden in een weiland en de rest die ons keihard begint uit te lachen vanwege de prachtige prestaties van de laatste tijd?
Het kan verkeren idd![]()
Hahaha, ja wie verwacht er nou dat een knappe golflerares opeens een fanatiek PSV-aanhangster is... niemand toch?toolkist schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:24:
[...]
Je hebt toch wel door dat jij de oorzaak van het verval bent he. Sinds jij bekend maakte dat je met een PSV-fan gaat is het drama bij Ajax..
Maar goed het is op voetbalgebied redelijk rustig thuis dus geen zorgen. De 0-1 thuis tegen Valencia (waar het begon) was nog net voordat wij iets kregen trouwens dus ik was mijn handen tóch nog in onschuld.
Erik ten Hag mag zijn kunde eens gaan bewijzen inmiddels. Ben benieuwd of ik ooit nog een gouden ingreep ga zien van hem...
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 05-03-2020 10:30 ]
Een droom niet voor mij. Ik ben echter wel overtuigd dat hij een tactiek kan bedenken waarmee hij spelers in hun kracht zet. Ten Hag heeft gister maar weer eens aangegeven niet te willen veranderen.Pixel Witcher schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:22:
Het zou stiekem toch wel een mooie droom zijn als Van Gaal terugkomt bij Ajax als trainer.
XXXVI
Iemand die er een hobby van maakt via bewuste hindernissen en extra pogingen de bal erin te krijgen. Nee, je nou inderdaad nóóóóit verwachten dat het een PSV'er zou zijn.Typhone schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:28:
Hahaha, ja wie verwacht er nou dat een knappe golflerares opeens een fanatiek PSV-aanhangster is... niemand toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja het ligt altijd aan een ander bij Ajax, eerst de scheidsrechters, toen lag het aan Getafe en nu aan EtH die precies het zelfde doet als dat hij altijd doet.
De selectie is gewoon te magertjes, te duur en met te veel diva's die heel goed zijn als ze hun zin krijgen maar waar je niks aan hebt als het niet loopt. Sinds KJH voor het eerst kampioen is geworden is zijn vlam uit gegaan en mist hij alle pit.
Overigens om nog maar te zwijgen over Siem de Jong, die werd door Ajacieden bij PSV al uitgelachen en nu heeft hij al weer 8 (volgens mij) wedstrijden gespeeld.
SdJ en KJH zijn tekenend voor het seizoen
De selectie is gewoon te magertjes, te duur en met te veel diva's die heel goed zijn als ze hun zin krijgen maar waar je niks aan hebt als het niet loopt. Sinds KJH voor het eerst kampioen is geworden is zijn vlam uit gegaan en mist hij alle pit.
Overigens om nog maar te zwijgen over Siem de Jong, die werd door Ajacieden bij PSV al uitgelachen en nu heeft hij al weer 8 (volgens mij) wedstrijden gespeeld.
Feitelijk loopt het al sinds het begin van het seizoen niet écht lekker. Op basis van individuele klasse en af en toe wat werklust zijn er mooie resultaten behaald, maar het gevoel dat de puzzel echt helemaal klopt hebben we nooit een aantal wedstrijden op rij gehad wat mij betreft.Erapaz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:00:
Ten Hag probeert het al 4 maanden recht te breien, maar hij krijgt het niet voor elkaar. Tijd voor iemand anders dus.
Of dat zuiver aan Ten Hag ligt weet ik niet, maar ik weet wel dat er 'iets' moet veranderen.
En toch is het de vraag of het tactisch niet klopt, of dat men de tactische afspraken niet na komt. Ik zie namelijk keer op keer mensen uit positie lopen, het strafschopgebied in dwarrelen, elkaar voor de voeten lopen. Met als gevolg weinig uitgespeelde kansen, veel miscommunicatie en veel balverlies. Dat zal toch geen bewuste tactiek zijn lijkt mijYogibeer schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:22:
Afspraken nakomen is één ding. Dat kan inderdaad een tegengoal veroorzaken.
Maar ze schieten in 90 minuten hooguit 2 keer op doel en dat is niet enkel te wijten aan het niet nakomen van afspraken.
Dat is ook echt al wekenlang het geval. Groningen uit, Heracles uit, Getafe, AZ thuis, maar ook tegen RKC en Sparta was het heeeeeeel matig.
Tactisch klopt er momenteel geen hol van. En neem daarnaast een handvol spelers die totaal uit vorm zijn (Ziyech neemt zelfs ballen verkeerd aan en Promes struikelt erover) en het resultaat is dit.
Precies. Sinds hij verfrissend frivool over kwam waar iedereen van gecharmeerd was is er niets extra bij gekomen. Dat lijkt ook het enige te zijn wat hij vooralsnog brengt. De naïviteit en incidentele onhandige keuzes wat we initieel toeschreven aan jeugdig enthousiasme en onervarenheid blijft hangen in plaats van dat hij echte stappen maakt.toolkist schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:42:
Maakt niet uit wie. Als Dest keer op keer de afspraken niet nakomt en weigert fatsoenlijk mee terug te verdedigen, dan moet ie dar voelen en dat gaat alleen met of een enorme rotschop op de training, maar die types hebben we niet, of door te wisselen/niet op te stellen.
Onderhand verdenk ik nogal het mentale aspect, dan is even banken een prima middel. Al is het nadeel van dit soort jongens dat ze dan net zo gemakkelijk meteen de handdoek gooien en de deur uit rennen. Ook acceptabel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Incorrect, vorig jaar waren heel veel ingrepen van Ten Hag goed maar daar schijnt de geest van Alfred Schreuder achter te hebben gezeten. Die ontbreekt dit seizoen en sindsdien is hij de enige trainer die met zijn wissels nog geen enkele wedstrijd heeft om kunnen zetten. Bron: VI Pro artikel van paar weken geleden.GrooV schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:49:
Tja het ligt altijd aan een ander bij Ajax, eerst de scheidsrechters, toen lag het aan Getafe en nu aan EtH die precies het zelfde doet als dat hij altijd doet.
Zodra het niet loopt blijft ten Hag niet vasthouden aan de vaste as/kern maar gaat hij alles door elkaar husselen om stabiliteit te zoeken. Siem de Jong is een uitgemaakte zaak -> niks bij Ajax meer te zoeken. Nooit meer.
Volgens mij is dat sowieso toch een probleem waar alle "nieuwe" trainers mee kampen? Zo overtuigd zijn van je eigen filosofie dat je blind bent voor de werkelijkheid.
Daarom doet Advocaat het altijd zo goed, gewoon spelen met wat je hebt ipv spelen zoals je het zou willen hebben.
v Bommel had hier ook last van
Daarom doet Advocaat het altijd zo goed, gewoon spelen met wat je hebt ipv spelen zoals je het zou willen hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 05-03-2020 10:58 ]
Ik stel voor dat jij Ten Hag per direct vervangt. Slechter kún je het niet doenGrooV schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:58:
Volgens mij is dat sowieso toch een probleem waar alle "nieuwe" trainers mee kampen? Zo overtuigd zijn van je eigen filosofie dat je blind bent voor de werkelijkheid.
In de begin wedstrijden was het even zoeken, maar volgens mij hadden we het daarna toch wel aardig op de rit?Gonadan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:54:
[...]
Feitelijk loopt het al sinds het begin van het seizoen niet écht lekker. Op basis van individuele klasse en af en toe wat werklust zijn er mooie resultaten behaald, maar het gevoel dat de puzzel echt helemaal klopt hebben we nooit een aantal wedstrijden op rij gehad wat mij betreft.
Of dat zuiver aan Ten Hag ligt weet ik niet, maar ik weet wel dat er 'iets' moet veranderen.
Tot aan Chelsea uit zeg maar

Tactiek is maar een deel denk ik, ik bedoel het loopt 1,5 jaar prima met dezelfde tactiek tegen allerlei verschillende tegenstanders.[...]
En toch is het de vraag of het tactisch niet klopt, of dat men de tactische afspraken niet na komt. Ik zie namelijk keer op keer mensen uit positie lopen, het strafschopgebied in dwarrelen, elkaar voor de voeten lopen. Met als gevolg weinig uitgespeelde kansen, veel miscommunicatie en veel balverlies. Dat zal toch geen bewuste tactiek zijn lijkt mij
Maar wat je zegt, het helpt niet als spelers andere dingen gaan doen + slechte vorm met slecte passes, aannames lopen etc.
De analyse van de eerste wedstrijd tegen Getafe was heel treffend, de tactiek was uitstekend, maar hij werd niet uitgevoerd

Mja het is jammer dat zowel Veltman als Mazraoui geblesseerd zijn, want hij heeft Dest wel degelijk paar keer laten banken in het begin van het seizoen, alleen ja welke optie heb je nu op rechtsback nog over[...]
Precies. Sinds hij verfrissend frivool over kwam waar iedereen van gecharmeerd was is er niets extra bij gekomen. Dat lijkt ook het enige te zijn wat hij vooralsnog brengt. De naïviteit en incidentele onhandige keuzes wat we initieel toeschreven aan jeugdig enthousiasme en onervarenheid blijft hangen in plaats van dat hij echte stappen maakt.
Onderhand verdenk ik nogal het mentale aspect, dan is even banken een prima middel. Al is het nadeel van dit soort jongens dat ze dan net zo gemakkelijk meteen de handdoek gooien en de deur uit rennen. Ook acceptabel.
Mensen liepen altijd te zeiken als spelers als Veltman, Schone en Mazraoui, maar ik denk dat als je deze 3 spelers erin zou kunnen zetten op dit moment, het hele elftal veel stabieler staat. Nee het zijn geen voetbalfenomenen, maar die heb je niet altijd nodig.
Van de Beek kan fantastisch voetballen, maar geeft al weken niet thuis, ja hard werken verdedigend in zekere zin, maar aanvallend staat hij vaak gewoon verkeerd (hij was ook 1 van de zondaars tegen Getafe uit).
De balans is weg, de vorm is weg, ze weten ineens niet meer hoe ze moeten spelen

Misschien zie ik het niet maar waarom blijven de mensen hier roepen om het opstellen van Ajax jeugd spelers terwijl nu ondertussen wel is gebleken dat deze jongens (de jong Ajax spelers) niet de kwaliteiten hebben die men hun steeds toedichtte. Kwalitatief zijn ze duidelijk minder en ik denk dat Ajax ze nu mentaal kapot maakt door te veel te verwachten van ze. Ajax moet gewoon de selectie uitbreiden met ervaren spelers ipv denken dat de jeugd het wel zal opvangen want dat gaat niet gebeuren met deze gasten.
Maar goed elke opmerking hierover is nu al een paar weken meerdere keren langs gekomen.
Zin in vanavond op een leuke pot tegen NAC (zijn altijd leuke momenten met de NAC supporters altijd in de kuip, gek volk maar zo leuk)..
Maar goed elke opmerking hierover is nu al een paar weken meerdere keren langs gekomen.
Zin in vanavond op een leuke pot tegen NAC (zijn altijd leuke momenten met de NAC supporters altijd in de kuip, gek volk maar zo leuk)..
Waar blijkt uit dat de gevestigde orde het beter doet?rikoos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:06:
Misschien zie ik het niet maar waarom blijven de mensen hier roepen om het opstellen van Ajax jeugd spelers terwijl nu ondertussen wel is gebleken dat deze jongens (de jong Ajax spelers) niet de kwaliteiten hebben die men hun steeds toedichtte.
Heb je Ziyech gisteren zien spelen? Donny vd Beek? Tadic?
Het gaat er niet om dat ze beter of niet beter zijn maar er staat op dit moment geen team in het veld. Liever iets minder kwaliteit en een team dan heel veel individuele klasse en geen team. Daar schort het maximaal aan op dit moment.
Zie afbeelding van [@Qu3st om dat te illustreren in de omschakeling.
[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 05-03-2020 11:10 ]
Qua resultaten wel, maar ook daar zaten genoeg wedstrijden tussen die helemaal nergens op sloegen maar gewonnen werden door het verschil individuele klasse. Toen riepen we ook al collectief dat die kwartjes niet de andere kant op hadden moeten vallen want dan ben je de sjaak. Waarvan akte.Martinusz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:06:
In de begin wedstrijden was het even zoeken, maar volgens mij hadden we het daarna toch wel aardig op de rit?
Tot aan Chelsea uit zeg maar
Precies mijn punt waarom ik niet alles aan Ten Hag op wil hangen. De keuzes zijn vaak wel uitlegbaar, maar ik zie ook gewoon heel veel speler rare dingen doen. Het nadeel is dat wanneer het niet loopt spelers nog meer in paniek raken en nog meer rare dingen gaan doen.Tactiek is maar een deel denk ik, ik bedoel het loopt 1,5 jaar prima met dezelfde tactiek tegen allerlei verschillende tegenstanders.
Maar wat je zegt, het helpt niet als spelers andere dingen gaan doen + slechte vorm met slecte passes, aannames lopen etc.
De analyse van de eerste wedstrijd tegen Getafe was heel treffend, de tactiek was uitstekend, maar hij werd niet uitgevoerd(met name door middenveld in die wedstrijd)
Die cyclus moet nu doorbroken worden en de vraag is of dat kan zonder Ten Hag eruit te wippen. Met grote regelmaat was een ontslagen trainer niet eens echt het enige probleem, maar was zijn ontslag wel de meest (kosten)effectieve manier om een impasse te doorbreken.
Varela.Mja het is jammer dat zowel Veltman als Mazraoui geblesseerd zijn, want hij heeft Dest wel degelijk paar keer laten banken in het begin van het seizoen, alleen ja welke optie heb je nu op rechtsback nog overiemand uit Jong Ajax?
Klopt. Het zijn geen spelers die je op een hoger niveau gaan brengen of de kar trekken, maar ze zijn vaak wel nuttig en je mist ze pas als ze er niet zijn.Mensen liepen altijd te zeiken als spelers als Veltman, Schone en Mazraoui, maar ik denk dat als je deze 3 spelers erin zou kunnen zetten op dit moment, het hele elftal veel stabieler staat. Nee het zijn geen voetbalfenomenen, maar die heb je niet altijd nodig.
Van de Beek kan fantastisch voetballen, maar geeft al weken niet thuis, ja hard werken verdedigend in zekere zin, maar aanvallend staat hij vaak gewoon verkeerd (hij was ook 1 van de zondaars tegen Getafe uit).
De balans is weg, de vorm is weg, ze weten ineens niet meer hoe ze moeten spelen![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kijk wel eens Jong Ajax, maar zo onder de indruk van de individuele klasse ben ik niet. Het collectief, ondanks de wisselende samenstelling elke week, doet het best goed. Maar de spelers zelf zijn verschrikkelijk wisselvallig. Ben benieuwd wie je nu zou kunnen doorschuiven die het echt beter gaat doen dan degene die er nu staat. Met daarbij het enorme afbraakrisico.Typhone schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:09:
[...]
Waar blijkt uit dat de gevestigde orde het beter doet?
Heb je Ziyech gisteren zien spelen? Donny vd Beek? Tadic?
Feyenoord heeft ook lang een alleraardigste jeugd gehad, maar ook die vielen vaak individueel enorm tegen zodra ze omhoog mochten. Soms was er even een lekkere periode, die heeft Ajax ook gehad, maar vaak kwam er ook gewoon niks door.
@PWM dat heeft volgens mij ook een beetje te maken met dat je de spelers van het eerste negentig minuten lang ziet clownen en van de jeugd meestal alleen maar samenvattingen en hoogtepunten ziet. Maak je een compilatie van hoogtepunten dan zou je zelfs met de wedstrijden van afgelopen weken nog net kunnen doen alsof eerste elftal briljant speelt, maar het gaat juist om die ondergrens. 
Waar heeft hij dat aan verdiend? Als hij het ballennet van de F-jes wil dragen moet hij dat toch lekker komen doen?Typhone schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:54:
Siem de Jong is een uitgemaakte zaak -> niks bij Ajax meer te zoeken. Nooit meer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal mee eens. Ik denk niet dat jong ajax spelers de oplossing gaat zijn voor ze. Wel voor ons, want dan halen we ze nog in op de ranglijst, vind ik ook primaPWM schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:57:
[...]
Ik kijk wel eens Jong Ajax, maar zo onder de indruk van de individuele klasse ben ik niet. Het collectief, ondanks de wisselende samenstelling elke week, doet het best goed. Maar de spelers zelf zijn verschrikkelijk wisselvallig. Ben benieuwd wie je nu zou kunnen doorschuiven die het echt beter gaat doen dan degene die er nu staat. Met daarbij het enorme afbraakrisico.
Feyenoord heeft ook lang een alleraardigste jeugd gehad, maar ook die vielen vaak individueel enorm tegen zodra ze omhoog mochten. Soms was er even een lekkere periode, die heeft Ajax ook gehad, maar vaak kwam er ook gewoon niks door.
Ik heb de toto ook eens 20 euro gegeven. Kijken of ik daar wat moois van kan maken vanavond
Dat de klad er na de winterstop in zou komen kan ik me voorstellen, maar zo erg. Op tijd van een maand alle perspectief weg. Dat vind ik ETH en de dragende spelers volledig aan te rekenen.
Ziyech en Donny in hun hoofd al bij hun volgende club?
De blessures hielpen niet mee, maar er is nog genoeg tijd om de schade te herstellen. Vanaf nu alles geven en winnen en er is niets aan de hand. En komend seizoen 5 nieuwe basisspelers en een coach en weer van vooraf aan beginnen.
De blessures hielpen niet mee, maar er is nog genoeg tijd om de schade te herstellen. Vanaf nu alles geven en winnen en er is niets aan de hand. En komend seizoen 5 nieuwe basisspelers en een coach en weer van vooraf aan beginnen.
Ik zie ze zelfs liveGonadan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:05:
@PWM dat heeft volgens mij ook een beetje te maken met dat je de spelers van het eerste negentig minuten lang ziet clownen en van de jeugd meestal alleen maar samenvattingen en hoogtepunten ziet.
Dat is dus precies mijn punt. Wanneer je de jeugd ook daadwerkelijk de hele wedstrijd ziet wordt je beeld heel anders.PWM schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:09:
Ik zie ze zelfs liveWe drinken er maandagavond wel eens een biertje en kijken wat voetbal (kom uit Ajax omgeving he
).
Ik durf te wedden dat het grootste deel van de fans die roepen dat jeugdspeler x een kans moet krijgen dit baseren op fragmenten en niet een structurele scouting bij hele wedstrijden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aha, ik begreep je verkeerdGonadan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Dat is dus precies mijn punt. Wanneer je de jeugd ook daadwerkelijk de hele wedstrijd ziet wordt je beeld heel anders.
Ik durf te wedden dat het grootste deel van de fans die roepen dat jeugdspeler x een kans moet krijgen dit baseren op fragmenten en niet een structurele scouting bij hele wedstrijden.
Het kan aan mij liggen maar welke wedstrijd heb jij gisteren gezien? Volgens mij speelde Utrecht zijn beste wedstrijd in weken. Ik ben het dus niet eens met je opmerking dat ze slecht speelde. Afgelopen zondag, toen was het slecht.Wokschotel schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:43:
Net terug uit Galgenwaard. Uuuuuuu speelde slecht, maar Ajax was echt dramatisch. Totaal geen gevaar en iedere uitbraak van Utrecht was gevaarlijk.
Mooi avondje al met al
Maar een mooi avondje was het zeker!!
Het lijkt erop dat we eerst ook de koppositie moeten verliezen voordat Overmars en co ingrijpen

XXXVI
Je had al een persconferentie verwacht?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ziyech wel, dat merk je aan alles.loewie1984 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:09:
Donnny niet, die werkt m.i. nog steeds keihard. Naast Onana is vd Beek week na week een van de beste spelers op het veld.
Jammer dat de spelers om hem heen uit vorm zijn waardoor zijn harde werk niet altijd opvalt.
Ik die dat de odds van NAC van 9.7 naar 7.4 zijn gegaan. Unibet vertrouwd het ook minder na gisteren
Want zonder trainer win je gegarandeerd de volgende wedstrijd natuurlijkephymerous schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:34:
Het lijkt erop dat we eerst ook de koppositie moeten verliezen voordat Overmars en co ingrijpen
Ik denk het wel. Niet omdat ze beter zijn, maar omdat als bv een Dest gepasseerd wordt voor Timber hij wellicht toch eens na gaat denken wat er verkeerd gaat bij hemzelf. Doet ie dat niet, heeft ie meteen bewezen geen toekomst te hebben in Ajax 1.Leon Zwiers schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Helemaal mee eens. Ik denk niet dat jong ajax spelers de oplossing gaat zijn voor ze. Wel voor ons, want dan halen we ze nog in op de ranglijst, vind ik ook prima
Wat mij opviel was dat Utrecht veel feller op de bal was en (zeker in het begin) heel veel won op het middenveld. Beide teams waren slordig, alleen Ajax vooral in de opbouw en Utrecht bij de afronding.SuperKneus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:20:
[...]
Het kan aan mij liggen maar welke wedstrijd heb jij gisteren gezien? Volgens mij speelde Utrecht zijn beste wedstrijd in weken. Ik ben het dus niet eens met je opmerking dat ze slecht speelde. Afgelopen zondag, toen was het slecht.
alles kan off-topic
Da's nogal logisch, Ajax is nooit aan afronden toe gekomen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach kom op, ik vond Utrecht met name 1e helft echt niet goed. In vergelijking met zondag misschien beter, maar het was nog steeds niet het niveau wat we zouden moeten willen.SuperKneus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:20:
[...]
Het kan aan mij liggen maar welke wedstrijd heb jij gisteren gezien? Volgens mij speelde Utrecht zijn beste wedstrijd in weken. Ik ben het dus niet eens met je opmerking dat ze slecht speelde. Afgelopen zondag, toen was het slecht.
De islam kan uw vrijheid schaden
@Ankona pfff ja die afronding van Utrecht. Jeetje in de eerste helft hadden we al 3-0 voor kunnen staan.
En Utrecht is altijd fel tegen Ajax. Ik geloof niet dat vd Brom die Bahebeck zondag tegen RKC gespaard zou hebben als ie gisteren tegen NAC had gemoeten
unibet niet.PWM schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:42:
Ik die dat de odds van NAC van 9.7 naar 7.4 zijn gegaan. Unibet vertrouwd het ook minder na gisteren
Mensen.
Unibet boeit de uitslag niet, maken toch altijd winst.
Bliijkbaar hebben veel mensen ingezet op NAC na gisteren. Dat de odds is gezakt.
Als nu weer heel veel op Feyenoord inzetten, zal die odds van NAC weer stijgen.
Unibet begint met een odd, daarna zijn het de inzetten die de odds doen veranderen.
Het zou een mooie stunt zijn mocht NAC vanavond winnen maar dit gaat gewoon een simpele overwinning voor Feyenoord worden toch, of ziet iemand dat anders?
Utrecht heeft niks weggeven, behalve een afstandschotje van 30 meter in de 1ste helft.Wokschotel schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:48:
[...]
Ach kom op, ik vond Utrecht met name 1e helft echt niet goed. In vergelijking met zondag misschien beter, maar het was nog steeds niet het niveau wat we zouden moeten willen.
En in de tweede helft 2x een schot van buiten de zestien 1x net naast en 1x klemvast van zoet.
Geen enkele uitgespeelde kans weggeven en zelf 3-4x moeten scoren.
Dan heb je het gewoon uitstekend gedaan, lekker fel erop en niet blind erop.
Zelfs van der Streek speelde weer eens goed.
Als ie dat wil doen mag ie komen. Het ging mij erom dat hij nooit meer voor of in Ajax 1 mocht voetballenGonadan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:05:
[...]
Waar heeft hij dat aan verdiend? Als hij het ballennet van de F-jes wil dragen moet hij dat toch lekker komen doen?
Nee, dat zou helemaal geen mooie stunt zijn.dvdkiwi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:50:
Het zou een mooie stunt zijn mocht NAC vanavond winnen maar dit gaat gewoon een simpele overwinning voor Feyenoord worden toch, of ziet iemand dat anders?
alles kan off-topic
Je moet je wel afvragen of hij wellicht te veel poogt om het team draaiend te krijgen. Een van de Beek hoort niet echt de speler te zijn die de bal ophaalt bij de verdediging, het middenveld wordt voller en dat helpt niet altijd in de opbouw, minder ruimte maakt het niet gemakkelijker, juist de ruimte trekken kan de oplossing bieden.dvdkiwi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:42:
[...]
Ziyech wel, dat merk je aan alles.
Donnny niet, die werkt m.i. nog steeds keihard. Naast Onana is vd Beek week na week een van de beste spelers op het veld.
Jammer dat de spelers om hem heen uit vorm zijn waardoor zijn harde werk niet altijd opvalt.
Het laatste waar je van de Beek van kan betichten is dat hij geen inzet heeft.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken