Itho Daalderop - open source wifi control add-on module

Pagina: 1 ... 61 62 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:57
arjenhiemstra schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:33:
[...]
Wat voor UTP kabel gebruik je?
Dezelfde kabel die ik al meer dan 3 jaar gebruik.. straight Cat-5 UTP. Maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
janbrede schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Dezelfde kabel die ik al meer dan 3 jaar gebruik.. straight Cat-5 UTP. Maakt dat nog wat uit?
9 vd 10 keer zijn dit soort issues (soms komt er wel data binnen, soms niet) gerelateerd aan signaal issues. Ik gebruik zelf altijd een zo kort mogelijke UTP kabel (max. 25cm) van een zo goed mogelijke kwaliteit (CAT6a).
Het protocol over de kabel is i2c, dat is in tegenstelling tot bijv. ethernet niet geschikt voor langere afstanden, zeker niet via kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door arjenhiemstra op 15-05-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:07
arjenhiemstra schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:33:
[...]

Ik zie dat je 2.8.0 hebt draaien. Zou je willen updaten naar de laatste beta (beta12) en deze info nog een keer willen posten?
Ge-updated naar v2.9.0-beta12.
De fan in HA volgt nu niet meer de actuele status van de "WiFi controller for Itho", maar wil alleen nog op "Aan" staan.

Payload info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-Ye1t9CzW8B3lImYfT3_9vJQ6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JPnLA174zh1tIwuNAcM5AN7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Pim-V op 15-05-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdeheld
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 20:49
Ik heb een CVE Eco fan 2. Ik blijf ook bij 2.9.0b12 het probleem houden dat als de stroom van de unit af is geweest I2C geen status van de fan meer kan uitlezen. De status blijft hangen op 0.5 speed.

Pas na een downgrade/upgrade naar 2.8.0 en 2.9.0b1x werkt het weer. En dan dus vooral niet meer de spanning eraf halen.

Herkennen mensen dit probleem?

[ Voor 139% gewijzigd door chrisdeheld op 15-05-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
chrisdeheld schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:50:
Ik heb een CVE Eco fan 2. Ik blijf ook bij 2.9.0b12 het probleem houden dat als de stroom van de unit af is geweest I2C geen status van de fan meer kan uitlezen. De status blijft hangen op 0.5 speed.

Pas na een downgrade/upgrade naar 2.8.0 en 2.9.0b1x werkt het weer. En dan dus vooral niet meer de spanning eraf halen.

Herkennen mensen dit probleem?
Zou je in die situatie eens naar de debug pagina willen gaan en dan de device querys uit willen voeren:
1- Query Devicetype
2- Query Status Format
3- Query Status

Ben even benieuw naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdeheld
Hi Arjen,

bedankt voor de support!

Ik heb het testje uitgevoerd, ik krijg in elke situatie versie hetzelfde resultaat (dus ook als de speed status wel correct uitgelezen wordt):

Result: 80 82 90 E0 01 07 00 01 00 04 13 01 00 6D
Result: failed

De firmware versie (2.8 of 2.9) maakt ook niet uit.

Nog wat extra info over mijn unit:

Itho device type: CVE ECO2
Itho hw version: 19
Itho fw version: 1
Manufacturer: 0

Resetten gaat prima. Het probleem is er echt alleen als de spanning eraf is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Hi @arjenhiemstra , ik ben nog steeds aan het nadenken over een oplossing om de CO2 aansturing effectiever te laten verlopen. Ik had hier wat maanden geleden ook al even kort een conversatie met je over gehad. Ik heb een HRU350 met de CO2 sensoren van Itho. Het blijkt dat deze pas rond 1300ppm het toerental gaan verhogen, maar dat is rijkelijk laat aangezien 800ppm toch wel een beetje als de bovengrens van een gezonde lucht wordt gezien. In de settings zijn er wel wat instellingen te zetten, maar die doen in de praktijk niets. Destijds heb je naar wat opties gekeken, maar ik geloof niet dat je daar verder mee bent gekomen. Dat geeft ook niet.

Ik vroeg me nu af of het niet mogelijk is om middels scripting het toerental traploos te laten verlopen? De standaard scripts werken allemaal met LOW, MEDIUM en HIGH, maar dat is niet traploos. Is het niet mogelijk om de instellingen van de WTW aan te passen middels MQTT API commands? Dan kan ik namelijk bijv. de "Supply fan (RPM)" aanpassen waarna het toerental aangepast wordt.

"The fastest code, is the code that is never called."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
@arjenhiemstra
Pim-V schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:34:
[...]

Op jouw aanwijzing ge-updated naar v2.9.0-beta12.
De fan in HA volgt nu niet meer de actuele status van de "WiFi controller for Itho", maar wil alleen nog op "Aan" staan.

Payload info:

[Afbeelding]
Het is toch vreemd dat het eerst wel goed werkte en nu niet meer. Er zijn wel een paar HA-updates overheen gekomen, maar dat zal toch niet de oorzaak zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Pim-V schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:19:
@arjenhiemstra

[...]

Het is toch vreemd dat het eerst wel goed werkte en nu niet meer. Er zijn wel een paar HA-updates overheen gekomen, maar dat zal toch niet de oorzaak zijn!?
Dat is ook vreemd maar er is een logische verklaring voor... alleen nog even vinden :/

Zou je ipv een screenshot de tekst willen sturen? Dat scheelt mij een hoop overtikken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Primal schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 00:05:
Hi @arjenhiemstra , ik ben nog steeds aan het nadenken over een oplossing om de CO2 aansturing effectiever te laten verlopen. Ik had hier wat maanden geleden ook al even kort een conversatie met je over gehad. Ik heb een HRU350 met de CO2 sensoren van Itho. Het blijkt dat deze pas rond 1300ppm het toerental gaan verhogen, maar dat is rijkelijk laat aangezien 800ppm toch wel een beetje als de bovengrens van een gezonde lucht wordt gezien. In de settings zijn er wel wat instellingen te zetten, maar die doen in de praktijk niets. Destijds heb je naar wat opties gekeken, maar ik geloof niet dat je daar verder mee bent gekomen. Dat geeft ook niet.

Ik vroeg me nu af of het niet mogelijk is om middels scripting het toerental traploos te laten verlopen? De standaard scripts werken allemaal met LOW, MEDIUM en HIGH, maar dat is niet traploos. Is het niet mogelijk om de instellingen van de WTW aan te passen middels MQTT API commands? Dan kan ik namelijk bijv. de "Supply fan (RPM)" aanpassen waarna het toerental aangepast wordt.
Alle settings op de Itho settings pagina kun je aanpassen. Behalve manual control weet ik zo geen andere optie om via settings traploos te sturen. Supply fan (RPM) is allen beschikbaar als parameter op de itho status pagina geloof ik? Dit is dan dus niet in te stellen via de itho firmware.

Ik moet nog steeds tijd vinden om een goede test setup weer te bouwen om het RF/I2C protocol voor de CO2 remote verder uit te pluizen. Door verhuizen, verbouwen en baan change helaas afgelopen maanden nog niet aan toe gekomen. Dit staat nog steeds op mijn must do lijst voor firmware versie 2.9 want ik denk dat dit de beste optie is om de HRU traploos te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
chrisdeheld schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:54:
Hi Arjen,

bedankt voor de support!

Ik heb het testje uitgevoerd, ik krijg in elke situatie versie hetzelfde resultaat (dus ook als de speed status wel correct uitgelezen wordt):

Result: 80 82 90 E0 01 07 00 01 00 04 13 01 00 6D

De firmware versie (2.8 of 2.9) maakt ook niet uit.

Nog wat extra info over mijn unit:

Itho device type: CVE ECO2
Itho hw version: 19
Itho fw version: 1
Manufacturer: 0

Resetten gaat prima. Het probleem is er echt alleen als de spanning eraf is geweest.
Vreemd! Dus spanning eraf == werkt niet, daarna reboot van de add-on en het werkt wel??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim-V
@arjenhiemstra
arjenhiemstra schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:50:
[...]

Dat is ook vreemd maar er is een logische verklaring voor... alleen nog even vinden :/

Zou je ipv een screenshot de tekst willen sturen? Dat scheelt mij een hoop overtikken, thanks!
Natuurlijk, wist niet dat het kopieerbaar was:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
percentage_value_template: ''
command_topic: itho/cmd
percentage_command_topic: itho/cmd
preset_mode_command_topic: itho/cmd
state_value_template: '{% if value == ''0'' %}OFF{% else %}ON{% endif %}'
unique_id: cve_eco2_fan
preset_modes:
  - Low
  - Medium
  - High
  - Auto
  - AutoNight
  - Timer 10min
  - Timer 20min
  - Timer 30min
preset_mode_state_topic: itho/ithostatus
percentage_state_topic: itho/state
name: Fan
preset_mode_command_template: >-
  {%- if value == 'Timer 10min' %}{{'timer1'}}{%- elif value == 'Timer 20min'
  %}{{'timer2'}}{%- elif value == 'Timer 30min' %}{{'timer3'}}{%- else
  %}{{value.lower()}}{%- endif -%}
percentage_command_template: ''
json_attributes_topic: itho/ithostatus
preset_mode_value_template: >-
  {%- set speed = value_json[''] | int %}{%- if speed > 90 %}High{%- elif speed
  > 35 %}Medium{%- elif speed > 10 %}Low{%- else %}Auto{%- endif -%}
device:
  sw_version: 2.9.0-beta12
  identifiers: nrg-itho-f654
  configuration_url: http://nrg-itho-f654.local
  name: CVE ECO2
  hw_version: '2'
  manufacturer: Arjen Hiemstra
  model: Wifi add-on for Itho
origin:
  sw_version: 2.9.0-beta12
  support_url: https://www.nrgwatch.nl/support-ondersteuning/
availability_topic: itho/lwt
state_topic: itho/ithostatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geen idee of dit je probleem oplost maar dit is fout omdat je value_json leeg is:

YAML:
1
2
3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdeheld
arjenhiemstra schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Vreemd! Dus spanning eraf == werkt niet, daarna reboot van de add-on en het werkt wel??
Nee, helaas niet.

Zolang de spanning erop blijft kan ik zo vaak rebooten als ik wil. Als de spanning eraf is geweest helpt rebooten niet meer. Ik moet echt terug naar 2.8.0 om het op te lossen.

Ik kan het 100% reproduceren, dus als ik iets kan aanleveren ter diagnose, ik hoor het graag.

Bedankt voor alle effort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
@smesjz en @arjenhiemstra
smesjz schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:44:
Geen idee of dit je probleem oplost maar dit is fout omdat je value_json leeg is:

YAML:
1
2
3
Bedankt voor je opmerking. Ik weet hier nagenoeg niets van en kan er dus ook niets mee. De weergave is bedoeld voor Arjan Hiemstra.
Ik zag in het logbook van HA nog wel deze foutmelding staan, waarvan ik vermoed dat die hierop slaat:
code:
1
'{}' received on topic itho/ithostatus. '{}' is not a valid preset mode

[ Voor 17% gewijzigd door Pim-V op 28-05-2025 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 21:14
Ik weet niet precies sinds wanneer, maar sinds kort heb ik dat wanneer ik mijn HRU300 via api op high (of medium) zet, dat hij na 20 minuten terug naar auto gaat. Zelfs als ik hem via de co2 remote op high zet, gaat hij na 20 minuten terug.

Ik kom er zelf niet meer uit, heb de lastcmd in de gaten gehouden, maar die blijft staan op wat ik verstuurd heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Bokkoman op 29-05-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:26
@Bokkoman heb je al naar index 82 "MaxTimeNotAuto (min)" gekeken, wellicht is dat de boosdoener? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkoman
axelb96 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:24:
@Bokkoman heb je al naar index 82 "MaxTimeNotAuto (min)" gekeken, wellicht is dat de boosdoener? :)
Die staat op 1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Het is in ieder geval niet de addon. Die heb ik even uit gezet (stroom eraf).
En nog steeds gaat hij na 20 minuten terug op auto.

*Toevoeging*
Heb net alle remotes ontkoppeld en opnieuw aangemeld. Nog steeds na 20 minuten op auto.

[ Voor 29% gewijzigd door Bokkoman op 30-05-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Peter__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 22:03
@arjenhiemstra Zoals je misschien nog weet ben ik bezig met een vervanger van de Itho Demandflow controller, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82547886

Dit systeem gebruikt jouw add-on module om de fan snelheid in te stellen via de API. Beide units moeten dan met WIFI verbonden zijn. Bij mij zit de fan dichtbij de controller en dan zou Bluetooth ook een goede/eenvoudige optie kunnen zijn om tussen beide units te communiceren, zit tenslotte al op de ESP32. Hoeveel moeite zou het zijn om communicatie over Bluetooth te programmeren voor de add-on module?

gr Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
@axelb96 hmm, ik denk dat je toch gelijk had! Ook al stond de waarde op 1440, nu ik deze veranderd heb naar 240 min, blijft de HRU weer aan.

Geen idee wat er is gebeurd :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axelb96
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:26
@Bokkoman Fijn om te horen dat het probleem is verholpen! :)

Sinds ik de modules van @arjenhiemstra gebruik, heb ik ook wel het idee dat ITHO staat voor:
Intelligente Techniek, Hoogst Onvoorspelbaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
Pim-V schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:40: @smesjz en @arjenhiemstra

[...]

Bedankt voor je opmerking. Ik weet hier nagenoeg niets van en kan er dus ook niets mee. De weergave is bedoeld voor Arjan Hiemstra.
Ik zag in het logbook van HA nog wel deze foutmelding staan, waarvan ik vermoed dat die hierop slaat:
code:
1
'{}' received on topic itho/ithostatus. '{}' is not a valid preset mode
Arjan, kijk je hier nog even naar als je de tijd kan missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
smesjz schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:44:

YAML:
1
2
3
Thanks voor deze hint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Pim-V schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Arjan, kijk je hier nog even naar als je de tijd kan missen?
Gevonden denk ik, is als het goed is gefixed in de laatste beta13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
__Peter__ schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:09:
@arjenhiemstra Zoals je misschien nog weet ben ik bezig met een vervanger van de Itho Demandflow controller, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82547886

Dit systeem gebruikt jouw add-on module om de fan snelheid in te stellen via de API. Beide units moeten dan met WIFI verbonden zijn. Bij mij zit de fan dichtbij de controller en dan zou Bluetooth ook een goede/eenvoudige optie kunnen zijn om tussen beide units te communiceren, zit tenslotte al op de ESP32. Hoeveel moeite zou het zijn om communicatie over Bluetooth te programmeren voor de add-on module?

gr Peter
Eerlijk gezegd geen idee, nog niet eerder iets met bluetooth op de ESP32 gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
@arjenhiemstra de link naar het beta 13 firmware bestand doet het niet (404). Het lijkt erop dat het beta 12 firmware bestand is overschreven met de beta 13 firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Peter__
arjenhiemstra schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:00:
[...]

Eerlijk gezegd geen idee, nog niet eerder iets met bluetooth op de ESP32 gedaan
Ik heb een beetje ingelezen ESPNOW lijkt erg handig en simpel, zit al arduino framework. Zie https://docs.arduino.cc/tutorials/nano-esp32/esp-now/

Zonder dat je je verdiept in het Bluetooth verhaal, wat heb jij nodig als output van de Blutetooth communicatie om de snelheid van de fan in te stellen? Ik wil dan een voorstel doen voor de code.

gr Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
JungleJim schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:17:
@arjenhiemstra de link naar het beta 13 firmware bestand doet het niet (404). Het lijkt erop dat het beta 12 firmware bestand is overschreven met de beta 13 firmware?
Woepsie... vergeten om het versie nummer aan te passen voor het compilen. Als het goed is zou het nu moeten werken. De tag staat nu niet meer op de juiste commit maar dat laat ik maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
__Peter__ schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Ik heb een beetje ingelezen ESPNOW lijkt erg handig en simpel, zit al arduino framework. Zie https://docs.arduino.cc/tutorials/nano-esp32/esp-now/

Zonder dat je je verdiept in het Bluetooth verhaal, wat heb jij nodig als output van de Blutetooth communicatie om de snelheid van de fan in te stellen? Ik wil dan een voorstel doen voor de code.

gr Peter
Een getal van 0 - 100 of 0 - 255 is in principe alles wat nodig is. Mss nog wat state uitwisselen (itho device ready bijv.) maar dat is optioneel.

edit: ik lees trouwens dat ESP-NOW een ander protocol is. Dat praat niet met bluetooth devices. Als we dan toch een protocol gaan toevoegen heb ik sterk de voorkeur om standaard protocollen te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door arjenhiemstra op 02-06-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
@arjenhiemstra
Arjan Hiemstra schreef: Gevonden denk ik, is als het goed is gefixed in de laatste beta13
Beta 13 geïnstalleerd. Staat in HA constant op "Aan". Als de Itho aan staat en ik het schuifje in HA uit zet "veert het gelijk weer terug naar "Aan", maar de Itho gaat wel uit. In HA aan zetten gaat dus niet.
Als ik op de home-page van de WiFi controller for Itho op de snelheidsregelaar klik "vliegt" het blauwe regelknopje naar de klikplaats en direct weer terug naar de plaats waar hij stond, en dan na ca.2 sec weer naar de klikplaats. Toen ik destijds begon met versie 2.8 gedroeg het regelknopje (slider) zich normaal.

MQTT discovery data: Topic: homeassistant/device/nrg-itho-f654/config MQTT Payload:
percentage_value_template: '{{ (value | int / 2.55) | round | int }}'
command_topic: itho/cmd
percentage_command_topic: itho/cmd
preset_mode_command_topic: itho/cmd
state_value_template: '{% if value == ''0'' %}OFF{% else %}ON{% endif %}'
unique_id: cve_eco2_fan
preset_modes:
- Low
- Medium
- High
- Auto
- AutoNight
- Timer 10min
- Timer 20min
- Timer 30min
preset_mode_state_topic: itho/ithostatus
percentage_state_topic: itho/state
name: Fan
payload_off: '0'
preset_mode_command_template: >-
{%- if value == 'Timer 10min' %}{{'timer1'}}{%- elif value == 'Timer 20min'
%}{{'timer2'}}{%- elif value == 'Timer 30min' %}{{'timer3'}}{%- else
%}{{value.lower()}}{%- endif -%}
percentage_command_template: '{{ (value | int * 2.55) | round | int }}'
json_attributes_topic: itho/ithostatus
{%- set speed = value_json['Speed status'] | int %}{%- if speed > 90 %}High{%-
elif speed > 35 %}Medium{%- elif speed > 10 %}Low{%- else %}Auto{%- endif -%}
device:
sw_version: 2.9.0-beta13
identifiers: nrg-itho-f654
configuration_url: http://nrg-itho-f654.local
hw_version: '2'
manufacturer: Arjen Hiemstra
model: Wifi add-on for Itho
origin:
sw_version: 2.9.0-beta13
support_url: https://www.nrgwatch.nl/support-ondersteuning/
availability_topic: itho/lwt
state_topic: itho/ithostatus
MQTT: topic itho/lwt5 - 5 most recently received messages:
Received 21:16:24
QoS: 0, Retained
Payload: online
Received 14:24:06
QoS: 0
Payload: offline
Received 14:24:06
Received 12:35:07
Received 12:35:07
MQTT: topic itho/ithostatus - 1 most recently received message
Received 21:16:24
QoS: 0, Retained
Payload: {}
MQTT: topic itho/state - 10 most recently received messages
- Received 12:36:56
Payload: 0

- Received 12:40:11
Payload: 63

- Received 12:40:35

- Received 12:40:45
Payload: 69

- Received 12:40:54

- Received 12:41:18
Payload: 69

- Received 12:41:27
- Received 12:48:14
Payload: 94

- Received 12:48:22
Payload: 31

- Received 12:48:30
MQTT: Transmitted messages itho/cmd 10 most recently transmitted messages
- Transmitted 20:14:46
Payload: OFF

- Transmitted 12:36:26

- Transmitted 12:36:56

- Transmitted 12:39:57

- Transmitted 12:40:35

- Transmitted 12:40:54

- Transmitted 12:41:07

- Transmitted 12:41:12

- Transmitted 12:41:12
Payload: ON

- Transmitted 12:41:26
Ik heb ook nog een debug file https://www.oosterhessele...9f48a58133bcb2ad6da3.json.

Ik hoop dat je met deze info iets kan.
Bedankt voor je hulp!

[ Voor 2% gewijzigd door Pim-V op 04-06-2025 13:43 . Reden: Debug file toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Peter__
arjenhiemstra schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Een getal van 0 - 100 of 0 - 255 is in principe alles wat nodig is. Mss nog wat state uitwisselen (itho device ready bijv.) maar dat is optioneel.

edit: ik lees trouwens dat ESP-NOW een ander protocol is. Dat praat niet met bluetooth devices. Als we dan toch een protocol gaan toevoegen heb ik sterk de voorkeur om standaard protocollen te gebruiken.
Ik zal het op “standaard” Bluetooth houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
__Peter__ schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:59:
[...]

Ik zal het op “standaard” Bluetooth houden.
“standaard” :P :X
haha, okok, mss is het ook niet zo belangrijk idd.... zo standaard is bluetooth ook niet idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoVogie
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 06-06 21:13
Zijn er hier mensen die bij gebruik van een demandflow icm een hru 350 waarbij "demandflow supply fan" altijd laag is bij de addon?

Ik ben benieuwd of dit hoort aangezien ik geen foutmeldingen heb op mijn installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01
MarcoVogie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:30:
Zijn er hier mensen die bij gebruik van een demandflow icm een hru 350 waarbij "demandflow supply fan" altijd laag is bij de addon?

Ik ben benieuwd of dit hoort aangezien ik geen foutmeldingen heb op mijn installatie.
Deze staat altijd op 0, "exhaust fan" lijkt wel overeen te komen met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een module aan een autotemp gehangen, en dat stopte na nog geen 10h met werken.
In HA is alles naar onbekend gegaan.
Payload is leeg, {} en de statuspagina ook.
I2C is nog wel connected.
Firmware is de nieuwste, 2.8.0.

Wat kan dat zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyPmkAaRuivaBxKNoc2pnnQQvFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQXYKa3cBW3yJyZQi3jEvXAA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BylHk2-maB_fsbcgtLXlFSsGEZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qq9C1puIxXI0qmarJTGiIUyW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
RudolfR schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:53:
Ik heb een module aan een autotemp gehangen, en dat stopte na nog geen 10h met werken.
In HA is alles naar onbekend gegaan.
Payload is leeg, {} en de statuspagina ook.
I2C is nog wel connected.
Firmware is de nieuwste, 2.8.0.

Wat kan dat zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meest voorkomend:
Slechte UTP kabel, te lang enz

Ook vaak zie ik:
I2c debug activeren zonder documentatie door te nemen. Bij error stoppen updates door deze functie. Uitzetten verhelpt dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:21
@arjenhiemstra

Inderdaad gewoon een hardware probleem; losse kabel
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste