Itho Daalderop - open source wifi control add-on module

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryVSjoris
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-04 19:23
Goedendag
Om een RFT-CO2 sensor toe te voegen aan de add-on moet je dan de knop op de RFT-co2 sensor 7 seconden indrukken ?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-04 16:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWZu1fDyY3dGPoJVAdMjUqCBXtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USkmn2VVVAnaepehOhYs1zZa.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry dat ik wat traag van begrip ben: dus alleen L1 en aarde aansluiten en niets aansluiten aan L2 en L3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gns1l
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
@Pim-V: Je kunt ook zowel je oude bediening (beneden een wipschakelaar voor hoog/laag en eentje voor aan/uit) als de add-on gebruiken voor de bediening.

Dan hoef je niets aan de bedrading te veranderen.

Enige nadeel is dat, als die ene schakelaar écht aan/uit is, de add-on dan ook niets meer doet.
Die schakelaar zou ik dan overbruggen.

[ Voor 25% gewijzigd door gns1l op 02-04-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenv1234
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-04 06:00
arjenhiemstra schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:22:
[...]

Heb je de FAQ (zie startpost dit topic) al gelezen?
Ik neem aan dat je punt 1 bedoelt van de FAQ, deze heb ik inderdaad bekeken. Helaas zie ik niks wat er op lijkt in de status page. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s40DAcpDWZEETF_OSBgYEMlNfjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BegQlxeECZYCxcJtYjSynyIL.jpg?f=fotoalbum_large

Het is dus echt puur wanneer hij zelf op auto modus gaat dat hij dan niks meer wil aannemen. Ook gaat hij zelf niet uit. (dat schijnt een standaard ding te zijn met deze modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
Ik heb de ad-on print geïnstalleerd. En op zijn webpage de gevraagde gegevens ingetoetst. Die webpage is nu bereikbaar via mijn eigen WiFi netwerk. Op het 'bovenste' tabblad "WiFi controller for itho" kan ik de snelheid van de ventilator instellen en dat wordt correct verwerkt. Echter op het MQTT tabblad wordt bij MQTT status gemeld "Connection Failed". En ik zie hem dan ook niet 'opduiken' in Home Assistant (Zigbee2MQTT integration). Ook niet na het aanzetten van "Permit Join" (moet dat of komt de add-on automatisch tevoorschijn?). Wat kan ik doen? Moet het server ip-address op het MQTT setup tabblad hetzelfde zijn als dat van Home Assistant? Dat was het niet, maar ik heb het gewijzigd, echter nog steeds dezelfde foutmelding "Connection Failed".
Ik had het verkeerde ip-address ingevuld - gecorrigeerd en nu is de status "Connected". Ik zie hem echter nog steeds niet in HA (ik heb begrepen dat hij bij de MQTT devices zou moeten staan met de naam "itho").

[ Voor 27% gewijzigd door Pim-V op 05-04-2025 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Welke type Itho apparaat heb je? Heb je auto-discovery gebruikt? Heb je Mqtt logs gecheckt?

Zigbee2mqtt heeft niks met deze add-on te maken zoals je al hebt gezien hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
Ik heb een Itho Daalderop CVE ECO 2SP, Artnr 545-5034. In de MQTT setup staat "Home Assistant MQTT Discovery" op On. Ik werk nog maar kort met HA en dacht dat MQTT en Zigbee2MQTT hetzelfde was. Waar vind ik die Mqtt logs? Ik zie bij de MQTT integratie wel de optie "Enable debug logging", maar ik heb dat niet aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
I heb de MQTT logs gevonden en zie o.a. deze regels:

2025-04-05 17:59:16: New connection from 172.30.32.2:56806 on port 1883.
2025-04-05 17:59:16: Client <unknown> closed its connection.
2025-04-05 17:59:17: New connection from 192.168.2.24:57698 on port 1883.
2025-04-05 17:59:17: New client connected from 192.168.2.24:57698 as nrg-itho-f654 (p2, c1, k15, u'pim').
2025-04-05 18:01:16: New connection from 172.30.32.2:54280 on port 1883.
2025-04-05 18:01:16: Client <unknown> closed its connection.
2025-04-05 18:03:16: New connection from 172.30.32.2:46380 on port 1883.
2025-04-05 18:03:16: Client <unknown> closed its connection.

En die laatste 2 regels worden steeds herhaalt.
Ik heb geen idee wat er zit op 172.30.32.2:46380 on port 1883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
Ik heb hem nu gevonden, maar zie alleen de fan (speed). Hoe enable ik de andere entities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Pim-V schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:19:
Ik heb hem nu gevonden, maar zie alleen de fan (speed). Hoe enable ik de andere entities?
Zie https://github.com/arjenh...owifi/wiki/Home-Assistant hoe dit kan. Meerdere manieren zijn mogelijk (yaml, HACS, custom component etc) dus ligt beetje aan je eigen kennis wat beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
@smesjz Zoals je inmiddels duidelijk zal zijn reikt mijn kennis (nog?) niet erg ver. Mijn veronderstelling was dat het via auto-discovery in de bij mijn HA al aanwezige MQTT-integratie wel voor elkaar zou komen, maar het ziet er dus naar uit dat ik met "Option 3: Manual configuration (CVE only)" aan de slag moet?

En ik wil nog wat zeggen over je opmerking "Zigbee2mqtt heeft niks met deze add-on te maken zoals je al hebt gezien hoop ik". Dat had ik dus niet gezien en ik zie zowel bij de MQTT-integratie als bij de Zigbee2MQTT integratie bij de device info van de aangemelde devices dezelfde labels staan, nl. een vierkantje met kwart cirkelsegmenten van 3 witte concetrische ringen tegen een paarse achtergrond, met daarnaast, ook in het paars "MQTT". Lijkt me dus niet zo vreemd dat ik dacht dat die verwant waren.

[ Voor 44% gewijzigd door Pim-V op 06-04-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
Ik heb zitten zoeken (mbv de file editor) naar de al aanwezige yaml van dit device, maar kan niets vinden. Waar moet ik zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 15:40
Pim-V schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:41:
@smesjz Zoals je inmiddels duidelijk zal zijn reikt mijn kennis (nog?) niet erg ver. Mijn veronderstelling was dat het via auto-discovery in de bij mijn HA al aanwezige MQTT-integratie wel voor elkaar zou komen, maar het ziet er dus naar uit dat ik met "Option 3: Manual configuration (CVE only)" aan de slag moet?

En ik wil nog wat zeggen over je opmerking "Zigbee2mqtt heeft niks met deze add-on te maken zoals je al hebt gezien hoop ik". Dat had ik dus niet gezien en ik zie zowel bij de MQTT-integratie als bij de Zigbee2MQTT integratie bij de device info van de aangemelde devices dezelfde labels staan, nl. een vierkantje met kwart cirkelsegmenten van 3 witte concetrische ringen tegen een paarse achtergrond, met daarnaast, ook in het paars "MQTT". Lijkt me dus niet zo vreemd dat ik dacht dat die verwant waren.
Als MQTT helemaal nieuw voor je is kan ik mij best voorstellen dat het even lastig te begrijpen is.

Zigbee2MQTT vertaald het zigbee protocol naar het MQTT protocol. De add-on "praat" via wifi, niet via zigbee dus vandaar dat die niets met elkaar te maken hebben.

De communicatie werkt ongeveer als volgt in het geval van Home Assistant (met Mosquitto broker als plugin):

add-on <communiceert via wifi van/naar> Mosquitto broker <van/naar> Home Assistant

Mosquitto broker en Home Assistant kunnen op hetzelfde systeem staan maar de Mosquitto broker zou ook ergens anders in je netwerk kunnen draaien of zelfs daarbuiten. Dat maakt voor hoe het werkt niet niet uit, alleen de MQTT configuratie op de add-on veranderd dan.

Als beide op hetzelfde systeem draaien (Mosquitto broker add-on geinstalleerd binnen Home Assistant) dan is het IP adres bij je MQTT config op de add-on gelijk aan die van Home Assistant. In Home Assistant zul je even een onder de Configuration van de Mosquitto broker bij het kopje "Logins" even iets zoals het volgende opgeven:

code:
1
2
- username: mqttusername
  password: mqttpassword

Deze gegevens kun je overnemen bij de MQTT config van je add-on.

Hierna zou via auto-discovery de fan bekend moeten worden in Home Assistant (incl. eventuele temp/hum sensor). Vanaf de laatste beta kun je via de web interface van de add-on nog heel veel andere entiteiten van je itho in Home Assistant laten discoveren. Een andere optie is om de plugin van Jasper te gebruiken, zie daarvoor zijn repo:
https://github.com/jasperslits/haithowifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
jeroenv1234 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:14:
[...]

Ik neem aan dat je punt 1 bedoelt van de FAQ, deze heb ik inderdaad bekeken. Helaas zie ik niks wat er op lijkt in de status page. [Afbeelding]

Het is dus echt puur wanneer hij zelf op auto modus gaat dat hij dan niks meer wil aannemen. Ook gaat hij zelf niet uit. (dat schijnt een standaard ding te zijn met deze modellen)
Oa. maar ook deze over prio van commando's:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78730944

De ingebouwde temp/hum sensor heeft hogere prio in de itho firmware dan het standaard protocol van de CVE add-on. Om de fan te forceren in een andere stand kun je via de add-on een virtual remote commando versturen, die overruled de hum/temp sensor.
Als je daarmee een low commando verstuurd zou je fan naar de laagstand moeten gaan. Als je zorgt dat voor ieder ander commando een medium commando wordt verstuurd dan staat de fan altijd in de juiste modus om via de add-on aangestuurd te worden. (zie setting "Force medium/auto mode").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
HarryVSjoris schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:48:
Goedendag
Om een RFT-CO2 sensor toe te voegen aan de add-on moet je dan de knop op de RFT-co2 sensor 7 seconden indrukken ?

Dank
Nadat je de sensor op spanning hebt gebracht, anders werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Pim-V schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:04:
[Afbeelding]

Sorry dat ik wat traag van begrip ben: dus alleen L1 en aarde aansluiten en niets aansluiten aan L2 en L3?
fase (L1 in het schema) en nul inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenv1234
arjenhiemstra schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:31:
[...]

Oa. maar ook deze over prio van commando's:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78730944

De ingebouwde temp/hum sensor heeft hogere prio in de itho firmware dan het standaard protocol van de CVE add-on. Om de fan te forceren in een andere stand kun je via de add-on een virtual remote commando versturen, die overruled de hum/temp sensor.
Als je daarmee een low commando verstuurd zou je fan naar de laagstand moeten gaan. Als je zorgt dat voor ieder ander commando een medium commando wordt verstuurd dan staat de fan altijd in de juiste modus om via de add-on aangestuurd te worden. (zie setting "Force medium/auto mode").
Force medium/auto mode ingeschakeld, gaat nog steeds aan door de auto modus. Dit is dan niet terug te zien en te bedienen via de addon. Wellicht een andere instelling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0iPEh3owmxnu-1YQ7xO3sbHSjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLKqqgo8I5kAoFBm7llQV7gz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuEeBlUApkCAKCcyawM7PU7y8X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qWA3IFzkWrtxKZnBTmaXY6g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestal
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-04 17:13
Ik heb de add-in geinstalleerd en hij werkt goed, heel mooi en heel blij mee, dank @arjenhiemstra voor het ontwikkelen!

Een vraag aan iedereen met meer ervaring: Heeft iemand al een oplossing gevonden die een slimme sensor achter de knop van de spoelbak van het toilet zet, die vervolgens via een timer commando de Itho box voor een korte periode kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-04 21:01
Een vraag aan iedereen met meer ervaring: Heeft iemand al een oplossing gevonden die een slimme sensor achter de knop van de spoelbak van het toilet zet, die vervolgens via een timer commando de Itho box voor een korte periode kan aanzetten?
Ik heb de lichtschakelaar uitgerust met een Zigbee switch (ZBMINI), en stuur dit gewoon via Home Assistant aan: https://github.com/nathan...pancy/rooms.nix#L425-L444 (in Nix, maar eenvoudig naar yaml te converteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
@arjenhiemstra: Zeer bedankt voor je uitleg! Je schreef
In Home Assistant zul je even een onder de Configuration van de Mosquitto broker bij het kopje "Logins" even iets zoals het volgende opgeven:
- username: mqttusername
  password: mqttpassword
Ik heb dat niet kunnen vinden, maar toen ik het ip-nummer van HA op de MQTT config van m'n add-on had ingevuld werd hij direct herkent als "fan.nrg_itho_f654_fan". Bedoel je met "de laatste beta" de laatste beta-firmware voor de add-on? Vlg mij heeft deze Itho geen sensoren, zouden er dan nog andere entiteiten te ontdekken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvwou123
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:13
Verkeerde topic.

[ Voor 96% gewijzigd door jvwou123 op 09-04-2025 20:06 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:34
Na een aantal jaren ben ik even gaan indiepen in de huidige installatie dat in mijn woning zit. Ik heb dus een HRU ECO 300 P (WTW) en een WPU 35I-5G (warmtepomp). Hierbij heb ik ook een WPV 200L 2G (boiler).

Als ik het goed heb begrepen, kan ik de WPU aansluiten op de non-CVE module met de RF module bij. Ik begrijp dat het in ieder geval wel compatibel zou moeten zijn met de HRU? (aangezien er een adapter hiervoor is)

Ik vroeg mij af wat ik hiermee dek, dek ik hiermee alleen de temperatuur/ventilatoren in huis? Of kan dit ook combineren met de boiler? Lijkt mij namelijk interessant om verder te automatiseren en eindelijk een gelegeheid om HA te exploren in combinatie met mijn zonnepanelen en aanwezige smart home.

[ Voor 6% gewijzigd door karimmm op 14-04-2025 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
karimmm schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:47:
Na een aantal jaren ben ik even gaan indiepen in de huidige installatie dat in mijn woning zit. Ik heb dus een HRU ECO 300 P (WTW) en een WPU 35I-5G (warmtepomp). Hierbij heb ik ook een WPV 200L 2G (boiler).

Als ik het goed heb begrepen, kan ik de WPU aansluiten op de non-CVE module met de RF module bij. Ik begrijp dat het in ieder geval wel compatibel zou moeten zijn met de HRU? (aangezien er een adapter hiervoor is)
Klopt, non-cve incl. cc1101 + hru300 adapter voor de HRU, voor de WPU kun je met een non-cve module toe (zonder cc1101).

ou moeten kunnen werken. Er zal nog wel het eea in firmware daarvoor geregeld moeten worden.
Ik vroeg mij af wat ik hiermee dek, dek ik hiermee alleen de temperatuur/ventilatoren in huis? Of kan dit ook combineren met de boiler? Lijkt mij namelijk interessant om verder te automatiseren en eindelijk een gelegeheid om HA te exploren in combinatie met mijn zonnepanelen en aanwezige smart home.
wb de boiler heb ik geen idee op dit moment, er zijn smart boilers van itho waar de add-on (non-cve of misschien ook cve variant) op z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Pim-V schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:55:
@arjenhiemstra: Zeer bedankt voor je uitleg! Je schreef

[...]

Ik heb dat niet kunnen vinden, maar toen ik het ip-nummer van HA op de MQTT config van m'n add-on had ingevuld werd hij direct herkent als "fan.nrg_itho_f654_fan". Bedoel je met "de laatste beta" de laatste beta-firmware voor de add-on? Vlg mij heeft deze Itho geen sensoren, zouden er dan nog andere entiteiten te ontdekken zijn?
Dan is de config op zich OK. Met laatste beta bedoel ik idd de laatste beta firmware van de add-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-04 16:30
Ivm met werkzaamheden is de box even van de stroom geweest en nu maakt hij geen verbinding meer met de MQQT broker (denk ik). Zie de itho niet meer in de mqtt explorer, heb niks aangepast in de setting van de module. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

HF5236 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:35:
Ivm met werkzaamheden is de box even van de stroom geweest en nu maakt hij geen verbinding meer met de MQQT broker (denk ik). Zie de itho niet meer in de mqtt explorer, heb niks aangepast in de setting van de module. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Web interface werkt nog wel van de add-on? Je zou met MQTT explorer kunnen kijken wat er allemaal gebeurt in de topics, dat geeft een goede inzage in waar hij post en wat hij post.

edit:
Je geeft zelf al aan dat je dit hebt gedaan. Lezen is moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Sharky op 18-04-2025 09:42 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
In de add-on kan je zien of er verbinding is met de Mqtt broker. Dat is eerste basic check die je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Hij heeft geen verbinding. Staat op disconnected. Zou het met het bereik te maken kunnen hebben of kan hij ook verbinden via de andere mqtt apparaten die via zigbee2mqtt zijn verbonden. Er is een flinke boiler naast geplaatst. Weet niet of doe het signaal verstoort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:51

pistole

Frutter

HF5236 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:57:
Hij heeft geen verbinding. Staat op disconnected. Zou het met het bereik te maken kunnen hebben of kan hij ook verbinden via de andere mqtt apparaten die via zigbee2mqtt zijn verbonden. Er is een flinke boiler naast geplaatst. Weet niet of doe het signaal verstoort
Nee, mqtt is altijd direct naar de mqtt server. Verbind hij op naam of op ip-adres? Probeer even ip-adres als je nu een naam gebruikt, dan kan je DNS/resolving uitsluiten.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HF5236
Nog wat lopen zoeken en bleek dat hij niet verbonden was met wifi. Lijkt opgelost nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
HF5236 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:34:
Nog wat lopen zoeken en bleek dat hij niet verbonden was met wifi. Lijkt opgelost nu :)
Als ie niet verbonden was met wifi, hoe heb je hem dan benaderd? Als het via ingebouwd AP is, moet dat toch meteen duidelijk zijn dat dat de oorzaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HF5236
smesjz schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:00:
[...]

Als ie niet verbonden was met wifi, hoe heb je hem dan benaderd? Als het via ingebouwd AP is, moet dat toch meteen duidelijk zijn dat dat de oorzaak is.
Heb hem via het ap benaderd na een powercycle. Daarvoor was deze niet zichtbaar. Toen de wifi credentials gecheckt en die waren goed. Zag alleen nergens dat hij niet verbonden was

Uiteindlijk lag een van mn acces points er uit denk ik want heb deze ook gereset en nu werkt alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim-V
De add-on werkte correct, maar nu kan ik in HA de fan niet meer aanzetten. Het schuifje blijft een halve seconde op AAN staan en "veert" dan weer terug naar Uit. Op de webpagina van de Itho lijkt alles in orde. Ik heb op het RESET Tabblat een "Restart Device" gedaan, maar dat gaf geen oplossing. WiFi Status is "WL_Connected" (trouwens: wat is AP active en AP remaining?), MQTT Status is "Connected", Itho I2C connection status is "connected". Wat kan ik doen? Update: hij blijkt nu aan te staan en ik kan hem in HA niet meer uit krijgen (schijfje "veert" weer terug naar AAN). Op zijn eigen webpagina kan ik hem wel uit zetten (dwz op nul toeren zetten).
Aanvulling: ik kan hem op z'n 'eigen' webpagina "WiFi controller for Itho" aan zetten (een toerental instellen) en uit zetten (toeren op nul). En in HA op het overzicht wordt dan de goede toestand getoond. Ik kan hem daar echter niet bedienen: als hij aan staat kan ik hem niet uitzetten en als hij uit staat kan ik hem niet aan zetten (schuifje 'veert' terug).

[ Voor 37% gewijzigd door Pim-V op 20-04-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenv1234
jeroenv1234 schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:30:
[...]

Force medium/auto mode ingeschakeld, gaat nog steeds aan door de auto modus. Dit is dan niet terug te zien en te bedienen via de addon. Wellicht een andere instelling?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@arjenhiemstra Heb je hier toevallig nog een antwoord op? Het is nu erg lastig om de module te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
jeroenv1234 schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:31:
[...]

@arjenhiemstra Heb je hier toevallig nog een antwoord op? Het is nu erg lastig om de module te gebruiken.
Als je naar de prio lijst van besturing kijkt kun je concluderen wat je moet doen. RV besturing staat op 3, op 1 staat de virtual remote. Als het goed is heb je die inmiddels gejoined, als je een low commando stuurt zal de box naar low moeten gaan, ongeacht de RV input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenv1234
arjenhiemstra schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:32:
[...]

Als je naar de prio lijst van besturing kijkt kun je concluderen wat je moet doen. RV besturing staat op 3, op 1 staat de virtual remote. Als het goed is heb je die inmiddels gejoined, als je een low commando stuurt zal de box naar low moeten gaan, ongeacht de RV input
Dit is dus helaas niet het geval, hij wordt nog steeds overruled voor de automatische stand van de box, daarna reageert hij nergens op. Zowel de gejoinde afstandsbediening niet als de met de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
jeroenv1234 schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:45:
[...]

Dit is dus helaas niet het geval, hij wordt nog steeds overruled voor de automatische stand van de box, daarna reageert hij nergens op. Zowel de gejoinde afstandsbediening niet als de met de module.
Zit er nog iets anders in dan een RV sensor?

Never mind, ik zie in een eerdere post al dat dit niet het geval is.
Dan weet ik het ook niet meer, je hebt of een hele bijzondere itho of er is iets anders aan de hand (kan het zijn dat er ergens een loop in je bediening zit oid?)

[ Voor 24% gewijzigd door arjenhiemstra op 21-04-2025 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenv1234
arjenhiemstra schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:56:
[...]

Zit er nog iets anders in dan een RV sensor?

Never mind, ik zie in een eerdere post al dat dit niet het geval is.
Dan weet ik het ook niet meer, je hebt of een hele bijzondere itho of er is iets anders aan de hand (kan het zijn dat er ergens een loop in je bediening zit oid?)
Apparaat is eind vorig jaar aangeschaft, wellicht een nieuw ding? Loop kan ik mij niet bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
jeroenv1234 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:18:
[...]

Apparaat is eind vorig jaar aangeschaft, wellicht een nieuw ding? Loop kan ik mij niet bedenken
Als het een nieuwe versie is dan zou dat zichtbaar moeten zijn de de firmware versie van de itho, dat zou je in de syslog terug moeten kunnen vinden. Ik verwacht niet dat dit het is.

Er moet een logische verklaring zijn, daar ben ik van overtuigd.
Heb je iets van integratie met een domotica systeem op dit moment welke de add-on kan besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentz
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
jeroenv1234 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:18:
[...]

Heb je een typenummer van de CVE-S Eco?
Het typenummer van de begint in de meeste gevallen met 03-00...

Wellicht kunnen we hier iets uit afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:29
makooy schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:18:
[...]

@ViezeVis heb jij de problemen nog steeds?
De IthoWifi blijft via wifi bereikbaar, hij geeft "connected" aan dat er een connectie is met de itho box maar via de web interface of MQTT aansturen stopt een paar dagen na een reboot van de itho box.
Moet dus in theorie de itho box elke paar dagen rebooten om om de ithowifi werkend te houden.

@arjenhiemstra is al enige tijd geleden dat je aanbood om mee te kijken en heb niks meer van je vernomen, wil je nog steeds een keer meekijken?

Current system firmware:
Current firmware version: 2.9.0-beta10
Hardware revision: 2

Config version: 005
Itho I2C connection status: connected
@arjenhiemstra zou je misschien nog een keer mee willen kijken? Moet nog steeds de itho box na enkele dagen fysiek uit stopcontact halen en er weer in steken als ik wil dat de ithowifi blijft werken :?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Pim-V schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:41:
De add-on werkte correct, maar nu kan ik in HA de fan niet meer aanzetten. Het schuifje blijft een halve seconde op AAN staan en "veert" dan weer terug naar Uit. Op de webpagina van de Itho lijkt alles in orde. Ik heb op het RESET Tabblat een "Restart Device" gedaan, maar dat gaf geen oplossing. WiFi Status is "WL_Connected" (trouwens: wat is AP active en AP remaining?), MQTT Status is "Connected", Itho I2C connection status is "connected". Wat kan ik doen? Update: hij blijkt nu aan te staan en ik kan hem in HA niet meer uit krijgen (schijfje "veert" weer terug naar AAN). Op zijn eigen webpagina kan ik hem wel uit zetten (dwz op nul toeren zetten).
Aanvulling: ik kan hem op z'n 'eigen' webpagina "WiFi controller for Itho" aan zetten (een toerental instellen) en uit zetten (toeren op nul). En in HA op het overzicht wordt dan de goede toestand getoond. Ik kan hem daar echter niet bedienen: als hij aan staat kan ik hem niet uitzetten en als hij uit staat kan ik hem niet aan zetten (schuifje 'veert' terug).
Ik heb het idee dat dit bij meer mensen niet optimaal werkt, ik heb een vergelijkbaar probleem dat ik heb opgelost door de boel rechtstreeks via mqtt aan te sturen. Wellicht dat het beter werkt in een volgende firmwareversie.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdeheld
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
HF5236 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:35:
Ik had ook problemen na enkele powercycles bij werkzaamheden in huis. Uiteindelijk kwam de add-on module via WiFi weer terug. Maar fan control deed het niet meer. Workaround bleek voorlopig een downgrade naar 2.8.0 en dan direct weer upgraden naar 2.9.0b11.
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste