Er zijn duidelijk verschillende doelstellingen hoewel er ook overlap is:
* 'Onze' integratie ondersteunt vertalingen in zowel NL als EN van sensors
* Onze integratie ondersteunt ook WPU & Autotemp terwijl de huidige add-on alleen autodiscovery gebruikt voor HRU / Non-CVE
* Arjen's werk is nog work-in-progress en alleen maar in beta (2.9), die van ons is stabiel
* Ondersteuning voor remotes voor CO2 monitoring met namen
* Ondersteuning voor autotemp ruimtes met namen
* Ondersteuning voor volledige of beperkte set aan sensors op basis van behoefte zonder config
* Ondersteuning ontbreekt nog om een MQTT fan via Python code aan te maken om niet afhankelijk te zijn van autodiscovery of YAML. Dit is WIP
Toen ik begon met de Home Assist integratie was het doel om deze te verwijderen / deprecaten op het moment dat alle functionaliteit ook in de add-on zelf kan. Maar zoals @
-Miura- ook aangeeft, ik denk dat de doelgroep wat anders is. Ik heb destijds ook de wiki pagina van Arjen's add-on aangevuld met wat code voorbeelden voor YAML maar zelfs dat was bewerkelijk als je bijv. 6 autotemps hebt en je hebt 4 sensors per ruimte.
Mijn idee van de integratie was om iets simpels te maken zonder afhankelijkheid van YAML maar uitgebreider dan wat er via autodiscovery binnen komt en ondersteuning voor remotes, WPU en autotemp.
Een voorbeeld van de "samenwerking" is het toevoegen van bijv. versie info in de add-on release 2.9.0 zodat deze via MQTT uit te lezen met een Updater sensor in Home Assistant per add-on. Dit hangt nu nog in een aparte branch zodat 2.9.0 klaar is. Zoals kan je dus niet realiseren via alleen autodiscovery.