Itho Daalderop - open source wifi control add-on module

Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:34
Aardedraadje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:38:
[...]

Query Status Format, Result: 80 82 A4 00 01 0C 80 10 10 10 00 10 20 10 10 00 92 92 29

Query Status, Result: 80 82 A4 01 01 17 FF 05 82 05 83 00 00 07 00 36 00 00 30 73 00 00 02 E2 29 10 51 08 CF 0E

Ineens staat er ook weer een nieuwe Temperature en RelativeHumidity op de status-pagina :)

Was al van plan het met een laptop op accu te doen maar goed dat je me hier toch even voor waarschuwt, ik denk dat ik er beter van af blijf dan.
Hmm, bijzonder. Mss dat ergens een verkeerd Query Status Format antwoord langs komt en dat die dan in gebruikt blijft oid. Het moet iets van een bug of missende bescherming zijn in de firmware verwacht ik.

Zou je de volgende keer alleen de Query Status Format query uit willen voeren? Als dan de boel weer gaat lopen dan is het bijna zeker dat het in 1 functie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:00

Aardedraadje

Met kabelschoen

arjenhiemstra schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:43:
[...]

Hmm, bijzonder. Mss dat ergens een verkeerd Query Status Format antwoord langs komt en dat die dan in gebruikt blijft oid. Het moet iets van een bug of missende bescherming zijn in de firmware verwacht ik.

Zou je de volgende keer alleen de Query Status Format query uit willen voeren? Als dan de boel weer gaat lopen dan is het bijna zeker dat het in 1 functie zit.
Zal ik doen, bedankt voor het meedenken tot zover. Ik laat weer van me horen als het zover is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het lijkt er op dat de wifi add-on voor problemen zorgt met m'n HRU eco 300. Vanaf het begin dat ik de add-on heb draait het niet helemaal lekker, maar lang niet de tijd genomen om er eens goed naar te kijken. Soms werden de waarden niet goed uitgelezen en de wtw zelf deed het niet altijd goed. Als ik de wifi add-on namelijk verbonden heb en ik zet de wtw aan worden na verloop van tijd (soms binnen een uur, soms een paar uur) de signalen van de co2 sensoren en RV sensor niet meer verwerkt en blijft de unit in dezelfde stand draaien. Wat opviel was dat het scherm van de HMI (bedieningsmodule) bleef branden als het issue zich voordeed.

Heb van alles geprobeerd maar de oorzaak bleef onduidelijk. Zelfs de temperatuur sensoren vervangen aangezien dat vaker een probleem bleek te zijn bij de HRU eco 300. Helaas was dat ook niet de oplossing.

Ik had zelf een netwerkkabel aan de kabel naar de kabel naar de HMI gesoldeerd. Die heb ik weer losgeknipt en verbonden dmv wago lasklemmen. Probleem bleef bestaan totdat ik de add-on loskoppelde van de netwerkkabel. Inmiddels draait de wtw 24 uur zonder problemen. Het lijkt er dus op dat de add-on het probleem is. @arjenhiemstra heb je dit eerder gezien?

@Onl1ne1373 @oeps @joon @Batata007 @Mr.Viper @Chrisiesmit93 @mennoh @Ranja3000 @Ljfsipke @mbuts ik tag jullie even omdat ik in dit topic zag dat jullie ook een HRU eco 300 hebben. Ben wel benieuwd of jullie dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
KappuhH schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:33:
Het lijkt er op dat de wifi add-on voor problemen zorgt met m'n HRU eco 300. Vanaf het begin dat ik de add-on heb draait het niet helemaal lekker, maar lang niet de tijd genomen om er eens goed naar te kijken. Soms werden de waarden niet goed uitgelezen en de wtw zelf deed het niet altijd goed. Als ik de wifi add-on namelijk verbonden heb en ik zet de wtw aan worden na verloop van tijd (soms binnen een uur, soms een paar uur) de signalen van de co2 sensoren en RV sensor niet meer verwerkt en blijft de unit in dezelfde stand draaien. Wat opviel was dat het scherm van de HMI (bedieningsmodule) bleef branden als het issue zich voordeed.

Heb van alles geprobeerd maar de oorzaak bleef onduidelijk. Zelfs de temperatuur sensoren vervangen aangezien dat vaker een probleem bleek te zijn bij de HRU eco 300. Helaas was dat ook niet de oplossing.

Ik had zelf een netwerkkabel aan de kabel naar de kabel naar de HMI gesoldeerd. Die heb ik weer losgeknipt en verbonden dmv wago lasklemmen. Probleem bleef bestaan totdat ik de add-on loskoppelde van de netwerkkabel. Inmiddels draait de wtw 24 uur zonder problemen. Het lijkt er dus op dat de add-on het probleem is. @arjenhiemstra heb je dit eerder gezien?

@Onl1ne1373 @oeps @joon @Batata007 @Mr.Viper @Chrisiesmit93 @mennoh @Ranja3000 @Ljfsipke @mbuts ik tag jullie even omdat ik in dit topic zag dat jullie ook een HRU eco 300 hebben. Ben wel benieuwd of jullie dit probleem herkennen?
Heb je de module alleen aan de ethernet kabel of ook aan de usb power? Ik heb wel eens gehoord dat sommige met issues met de HRU300 dit opgelost kregen door usb power erbij te pluggen. Wellicht leveren sommige revisies net wat minder power? Bij de cve is dat ook het geval.
Als dat niet werkt wil ik uiteraard ook een vervangende module plus kabel sturen! Dan sluiten we dat iig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
arjenhiemstra schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:42:
[...]

Heb je de module alleen aan de ethernet kabel of ook aan de usb power? Ik heb wel eens gehoord dat sommige met issues met de HRU300 dit opgelost kregen door usb power erbij te pluggen. Wellicht leveren sommige revisies net wat minder power? Bij de cve is dat ook het geval.
Als dat niet werkt wil ik uiteraard ook een vervangende module plus kabel sturen! Dan sluiten we dat iig uit
Alleen de ethernet kabel. Wist niet eens dat usb ook kon. Ga het morgen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopdRob
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03 08:32
Ik ben aan het proberen om meer autodiscover status items naar Home Assistant te sturen.

Ik heb deze JSON ingevoerd:
code:
1
[{"label":"Total operation (hours)"}]

Maar ik zie geen MQTT topic terug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvOwcT8HyYtqN8OXmbOJoMvB0z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T5Rvw6mLGWXlv388eSrITLZj.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Hij lijkt ook nog steeds de instellingen te wissen bij een reboot. Het enige wat werkt is om het firmware bestand nogmaals te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
TopdRob schreef op donderdag 5 december 2024 @ 00:32:
Ik ben aan het proberen om meer autodiscover status items naar Home Assistant te sturen.

Ik heb deze JSON ingevoerd:
code:
1
[{"label":"Total operation (hours)"}]

Maar ik zie geen MQTT topic terug
[Afbeelding]

Iemand een idee? Hij lijkt ook nog steeds de instellingen te wissen bij een reboot. Het enige wat werkt is om het firmware bestand nogmaals te uploaden.
JSON is goed, bij mij komt na een reboot ook netjes de sensor in HA. Maar als je config reset na een reboot dan schiet het niet echt op natuurlijk.
Zou je (ev. via PB) de inhoud van config.json eens kunnen delen (via debug -> file editor kun je die downloaden)? Misschien dat ik daarmee kan verklaren waardoor die config reset komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onl1ne1373
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 10:40
KappuhH schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:33:
Het lijkt er op dat de wifi add-on voor problemen zorgt met m'n HRU eco 300. ...... Ben wel benieuwd of jullie dit probleem herkennen?
Nee, ik herken dit probleem niet. Ik moet nog even thuis kijken maar volgens mij hangt die van mij aan usb power.
De enige keer dat hij niet luisterde naar co2 was toen de schoonmaakster de sensor had afgestoft en per ongeluk een knop had ingedrukt. :F Beroerde nacht gehad zonder ventilatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:18
@KappuhH Ik herken de problemen ook niet. CO2 is eigenlijk altijd uit te lezen. Geen usb power oid

Ik heb een hru300 van eind 2023, misschien dat dat nog uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Nu online

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

@KappuhH Ik heb de nu tijdelijk de addon niet aan de HRU300 hangen maar aan de WPU. Dus ik kan er eigenlijk niks over zeggen. Ik ben al 7 maanden aan het stoeien met de installateur en Itho Daalderop omdat de DuoZone niet goed werkt. Altijd gaat 1 zone helemaal dicht en dan werkt het natuurlijk niet goed en ik wil Itho niet wijzer maken dan dat ze al zijn want misschien gaan ze wel zeuren over de addon.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
arjenhiemstra schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:42:
[...]

Moet ik zowel de usb als de netwerkkabel (incl stroom) aansluiten? Als ik dat doe ontstaat het probleem weer. Als ik de 12v kabel niet aansluit maar de andere kabels wel dan geeft de add-on wel aan dat hij verbonden is maar krijgt geen status door. Als ik via Debug dan Query Status Format en Query Status klik dan krijg ik in beide gevallen een 'failed' terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopdRob
arjenhiemstra schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:22:
[...]

JSON is goed, bij mij komt na een reboot ook netjes de sensor in HA. Maar als je config reset na een reboot dan schiet het niet echt op natuurlijk.
Zou je (ev. via PB) de inhoud van config.json eens kunnen delen (via debug -> file editor kun je die downloaden)? Misschien dat ik daarmee kan verklaren waardoor die config reset komt.
Ik heb een downgrade gedaan naar 2.8.0 en daarna een upgrade naar 2.9.0 beta 4 en nu lijkt het fingers crossed goed te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:43
Heeft er iemand een lijst van alle standaardwaarden van de instellingen? Ik heb gezocht in dit topic maar ik kon zo gauw niks vinden.

Mijn ventilatiebox doet nog steeds vreemd in de automatische stand en begin me af te vragen of ik niet iets (per ongeluk) verkeerd heb ingesteld. Aangezien ik niet zou weten wat ik mogelijk heb aangepast, wil ik graag alle standaardinstellingen weten zodat ik die kan vergelijken met mijn huidige instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:28:
Heeft er iemand een lijst van alle standaardwaarden van de instellingen? Ik heb gezocht in dit topic maar ik kon zo gauw niks vinden.

Mijn ventilatiebox doet nog steeds vreemd in de automatische stand en begin me af te vragen of ik niet iets (per ongeluk) verkeerd heb ingesteld. Aangezien ik niet zou weten wat ik mogelijk heb aangepast, wil ik graag alle standaardinstellingen weten zodat ik die kan vergelijken met mijn huidige instellingen.
Zou je de device gegevens die op de itho settings pagina staan kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:13:
[...]

Zou je de device gegevens die op de itho settings pagina staan kunnen posten?
Zeker. Dat is het volgende:

Itho device type: CVE-Silent
Itho hw version: 57
Itho fw version: 27
Manufacturer: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ik heb de CVE HW2 addon al bijna 2,5 jaar zonder problemen draaien maar sinds 2 dagen verbindt hij ineens niet meer met de Wifi (Unify-spul). Vandaag eens ingedoken maar ik kom eigenlijk nergens verder en hij vertoont heel raar gedrag.
  • De module stond uit zichzelf al in AP-modus dus ik kon gemakkelijk connecten naar dat Wifi en de webpagina benaderen.
  • Ik heb eerst de laatste firmware (2.5.7) erop gezet die ik kon vinden op https://github.com/arjenh...ware_files/hardware_rev_2 . Dat hielp niet. Hij bleef in de logbestanden
    code:
    1

Setup: "Wifi connect STA failed"
    roepen.
  • Op de webpagina stond echter ook een 'Download firmware'-knop en die vond dat er nog een nieuwere versie was: 2.8.0. Die dus gedownload en geupload alleen nu start de module bijna geen enkele keer van de tijd meer goed op. Ik heb één keer met deze firmware gezien dat hij in AP-modus sprong en toen kreeg ik wel weer de webinterface te zien. Daar mijn eigen SSID weer ingevuld en gereboot maar nu zit hij in een soort bootloop (filmpje: YouTube: Itho bootloop ). Als je dat spanning erop zet gaat eerst het itho-statuslampje aan, daarna uit maar blijft het wifi-lampje heel snel knipperen. Daarna stopt die er even mee (hoewel je nog wel heeeeel vaag het wifi-ledje iets ziet doen en daarna herhaalt zich dat (exclusief het itho-statuslampje). Er is ook geen SSID meer te zien van de module waar ik mee kan connecten.
  • Ergens in alles proberen heb ik een keer een variant gehad dat ik wel kon connecten met het SSID van de module, maar http://nrg-itho-b9fc.local/ werd niet gevonden. Toen ik naar 192.168.4.1 ging (mijn default gateway) kreeg ik een soort lege huls van de webserver van de module.
    Afbeeldingslocatie: https://pimmeh.org/pimmeh/files/itho/itho-lege-huls.jpg
Ik heb geprobeerd de handleiding (https://raw.githubusercon...fi/master/handleiding.pdf) te volgen om hem te resetten maar dat stappenplan haalt niet zoveel uit. Volgens mij heb ik hem wel een keer weten te resetten door de spanning eraf te halen, het failsafe-knopje ingedrukt te houden en de spanning erop te zetten en toen sprong die weer in de AP-modus. Maar na het connecten met mijn eigen SSID is het dus weer zoals in het filmpje te zien is.

Ik heb even geen idee wat ik nu moet doen om 1) de module weer aan de praat te krijgen en 2) erachter te komen waarom dit uberhaupt allemaal gebeurt is. Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Aangezien mijn box nog steeds gedrag vertoont, ben ik even wat gaan monitoren om wat gegevens te vergelijken. Gisteren deed die box het weer even normaal en reageerde deze ook op commando’s van de add-on. Ik zag toen in de settings staan dat Selection op 7 stond.

Nu vandaag doet de box weer waar ‘ie zelf zin in heeft en reageert ‘ie niet meer op commando’s of RV-verhogingen. Toen ik net in de settings keek, zag ik dat Selection op 2 staat.

Kan iemand toelichten wat dit betekent en wat beter nog: wat kan ik eraan doen om dit te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
KappuhH schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:49:
[...]

Moet ik zowel de usb als de netwerkkabel (incl stroom) aansluiten? Als ik dat doe ontstaat het probleem weer. Als ik de 12v kabel niet aansluit maar de andere kabels wel dan geeft de add-on wel aan dat hij verbonden is maar krijgt geen status door. Als ik via Debug dan Query Status Format en Query Status klik dan krijg ik in beide gevallen een 'failed' terug.
@arjenhiemstra als ik de netwerkkabel in de add on doe dan reageert de wtw op een gegeven moment niet meer op de co2/rv sensoren. Als ik de add on alleen op de usb power laat draaien en niet verbind met de wtw kan ik wel de signalen van m’n co2 sensoren oppikken. Alleen de signalen van de twee verdiepingen pikt ie maar af en toe op terwijl dat normaal continu was. Komt dit doordat de usb power 5V is en via de wtw (volgens mij) 12V? Of is mn add on een langzame dood aan het sterven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Pimmeh schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:24:
Ik heb de CVE HW2 addon al bijna 2,5 jaar zonder problemen draaien maar sinds 2 dagen verbindt hij ineens niet meer met de Wifi (Unify-spul). Vandaag eens ingedoken maar ik kom eigenlijk nergens verder en hij vertoont heel raar gedrag.
  • De module stond uit zichzelf al in AP-modus dus ik kon gemakkelijk connecten naar dat Wifi en de webpagina benaderen.
  • Ik heb eerst de laatste firmware (2.5.7) erop gezet die ik kon vinden op https://github.com/arjenh...ware_files/hardware_rev_2 . Dat hielp niet. Hij bleef in de logbestanden
    code:
    1

Setup: "Wifi connect STA failed"
    roepen.
  • Op de webpagina stond echter ook een 'Download firmware'-knop en die vond dat er nog een nieuwere versie was: 2.8.0. Die dus gedownload en geupload alleen nu start de module bijna geen enkele keer van de tijd meer goed op. Ik heb één keer met deze firmware gezien dat hij in AP-modus sprong en toen kreeg ik wel weer de webinterface te zien. Daar mijn eigen SSID weer ingevuld en gereboot maar nu zit hij in een soort bootloop (filmpje: YouTube: Itho bootloop ). Als je dat spanning erop zet gaat eerst het itho-statuslampje aan, daarna uit maar blijft het wifi-lampje heel snel knipperen. Daarna stopt die er even mee (hoewel je nog wel heeeeel vaag het wifi-ledje iets ziet doen en daarna herhaalt zich dat (exclusief het itho-statuslampje). Er is ook geen SSID meer te zien van de module waar ik mee kan connecten.
  • Ergens in alles proberen heb ik een keer een variant gehad dat ik wel kon connecten met het SSID van de module, maar http://nrg-itho-b9fc.local/ werd niet gevonden. Toen ik naar 192.168.4.1 ging (mijn default gateway) kreeg ik een soort lege huls van de webserver van de module.
    [Afbeelding]
Ik heb geprobeerd de handleiding (https://raw.githubusercon...fi/master/handleiding.pdf) te volgen om hem te resetten maar dat stappenplan haalt niet zoveel uit. Volgens mij heb ik hem wel een keer weten te resetten door de spanning eraf te halen, het failsafe-knopje ingedrukt te houden en de spanning erop te zetten en toen sprong die weer in de AP-modus. Maar na het connecten met mijn eigen SSID is het dus weer zoals in het filmpje te zien is.

Ik heb even geen idee wat ik nu moet doen om 1) de module weer aan de praat te krijgen en 2) erachter te komen waarom dit uberhaupt allemaal gebeurt is. Kan iemand helpen?
Ok, sinds mijn vorige post niks meer gedaan tot ik ineens zag dat 1,5 uur geleden de wifimodule ineens geconnect bleek te zijn met mijn Wifi. Even snel de logs gedownload:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
  18325750 I: WiFi: connection successful
  18276501 E: Reconnect WiFi failed!
  18276248 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  18216444 E: Reconnect WiFi failed!
  18216228 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  18156403 E: Reconnect WiFi failed!
  18156212 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  18096304 E: Reconnect WiFi failed!
  18096157 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  18036488 E: Reconnect WiFi failed!
  18036229 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17976420 E: Reconnect WiFi failed!
  17976173 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17916353 E: Reconnect WiFi failed!
  17916159 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17856265 E: Reconnect WiFi failed!
  17856096 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17796515 E: Reconnect WiFi failed!
  17796138 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17736380 E: Reconnect WiFi failed!
  17736133 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17676133 E: Reconnect WiFi failed!
  17675987 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17616590 E: Reconnect WiFi failed!
  17616134 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17556251 E: Reconnect WiFi failed!
  17556080 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17496120 E: Reconnect WiFi failed!
  17496014 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17436216 E: Reconnect WiFi failed!
  17436045 E: Setup: wifi not connected - WL_DISCONNECTED
  17376271 E: Reconnect WiFi failed!

Blijkbaar geen bootloop maar iets goed mis met connecten. Dat zie je ook in de Unifi controller dat er veel TX retries zijn (net voor de screenshot was het wel 45%).

Afbeeldingslocatie: https://pimmeh.org/pimmeh/files/itho/itho-wifi-status.jpg

Nou hangt het AP echt naast de module, (net als de afgelopen 2,5 jaar), dus wat hier misgaat is me nog steeds een raadsel maar wellicht ligt het dus niet aan de module (alleen)... 8)7

-edit 11:00 uur de volgende dag-
Nou, de hele nacht geen enkele disconnect meer gezien. En dat lijkt te komen omdat ik om 1:30 uur afgelopen nacht erachter kwam dat 2 van de 3 WiFi access points handmatig op kanaal 11 stonden in plaats van Auto. Dat aangepast en geen issues meer. Sterker nog, de OpenThermGateway, die volgens mij ook ESP-gebaseerd is, is ook ineens veeeeel stabieler op het netwerk. Mijn hypothese is dat de ESP-gebaseerde apparaten (of de software die erop draait) wat gevoeliger zijn voor verstoringen op gebruikte frequenties dan andere apparaten die ook op deze access points op kanaal 11 zaten en eigenlijk nooit issues leken te hebben.

Ik zie overigens nu wel dat de fan weer in Home Assistent aanwezig is via de MQTT-integratie, maar hij reageert niet op commando's. Ook reageert de fan trouwens niet als ik in de webinterface van de module zelf de snelheid van de fan aanpas. De integratie zelf zegt ook nog "Firmware: HW: v2, FW: 2.3.5", dus ik gok dat ik nog wat instellingen af moet gaan of de integratie even opnieuw moet instellen na de firmware-upgrade naar 2.8.0 en de reset, maar dat moet vast goedkomen.

-edit 2-
Alles werkt weer, sorry voor mijn monoloog. Ik dacht, dan heeft iemand er later misschien ook nog iets aan. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Pimmeh op 08-12-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:37
iemand enig idee hoe ik dit lezen moet bij mijn qualityflow?

Als het in de + staat, betekend dit dan dat hij de gemeten waarde op-plust? of juist dat het setpoint hoger komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqmm37ykmlxKFxd56FRuN_cPdo0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d4RR7ZV57mstfamfzyU24ik0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05
Interessante vraag. Ik dacht ik kijk even in mijn qualityflow dan kan ik vast wel zien wat de logica is, maar ik zie vier ruimtes met vergelijkbare lengte flexibele buis waarbij er twee op -6/-7 staan en twee op -56. Dan heb ik nog de ruimte waar het plenum hangt en waar ik nog steeds geen leiding op aangesloten heb en die is ook -7.
Deze waarden zullen ingesteld worden door de qualitflow zelf tijdens de IBS procedure, waarbij je met anemometer een voor een alle ruimtes langs gaat. maar wat dan die waarde precies betekent is mij ook een raadsel.
Het valt me wel op dat bij mij alleen de ruimten die niet aangesloten zijn (extractor, living room 2, bedroom 3/4) op -75 staan. ik zie dat bij jou de 'living room' kanalen en de 'bed rooms' op -75 staan, ik neem aan dat je die wel (deels) gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door itsjohan op 08-12-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
itsjohan schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:10:
Interessante vraag. Ik dacht ik kijk even in mijn qualityflow dan kan ik vast wel zien wat de logica is, maar ik zie vier ruimtes met vergelijkbare lengte flexibele buis waarbij er twee op -6/-7 staan en twee op -56. Dan heb ik nog de ruimte waar het plenum hangt en waar ik nog steeds geen leiding op aangesloten heb en die is ook -7.
Deze waarden zullen ingesteld worden door de qualitflow zelf tijdens de IBS procedure, waarbij je met anemometer een voor een alle ruimtes langs gaat. maar wat dan die waarde precies betekent is mij ook een raadsel.
Het valt me wel op dat bij mij alleen de ruimten die niet aangesloten zijn (extractor, living room 2, bedroom 3/4) op -75 staan. ik zie dat bij jou de 'living room' kanalen en de 'bed rooms' op -75 staan, ik neem aan dat je die wel (deels) gebruikt?
Ja ik gebruik alle 12 kanalen:
  • 6 beneden:
  • 3 in de woonkamer/keuken (afzuigkap heb ik aparte afvoer),
  • kantoor,
  • bijkeuken.
  • toilet
  • 6 boven:
  • slaapkamers 4x
  • toilet
  • douche
Het geheel is destijds ingesteld door erkende Itho installateur, idd met anemometer. Ik denk dat ik het zelf ga veranderen, niet via IBS maar gewoon via de module. Maar dan moet ik wel vooraf weten wat de consequenties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:55
kan ik met de HRU300 adapter en tegelijk gekochte pci-e kabel het orginele display aansluiten op de die pci-e kabel?

Nog wat beter gezocht in het topic en het display kan en moet aan die splitter kabel.

Gelijk de minimum ventilatie in auto stand omhoog gezet, er wordt dan te weinig geventileerd. :)

[ Voor 46% gewijzigd door wortelsoft op 08-12-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopdRob
Het lijkt erop dat de autodiscovery in de mqtt topics niet wijzigt als je hem aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
itsjohan schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:10:
Ik heb ff mijn data bekeken via MQTT explorer. Ik zie geen overeenkomsten tussen snelheid en kamer die die afzuigt. Dit doet mij vermoeden dat de waarden niet directe invloed hebben op het toerental, maar wie weet wel waar het voor is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SwUCbYQQItzZhR0Cka07z2IIFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYvHwC3CopwN8KYBdenyCtER.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:45:
[...]

Zeker. Dat is het volgende:

Itho hw version: 57
Itho fw version: 27
dit is mijn backup, zelfde hw/fw versie
code:
1
{"uuid":"450f9511-0f63-4cb8-aca4-45534b13f1ce","itho_setlen":"80","itho_devtype":"CVE-Silent","itho_fwversion":"27","itho_hwversion":"57","settingsIndex_0":{"Index":0,"Description":"OEM number","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_1":{"Index":0,"Description":"Print version (1 is high performance)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_2":{"Index":2,"Description":"Min setting of potentiometer low (rpm)","Current":600,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_3":{"Index":3,"Description":"Max setting of potentiometer low (rpm)","Current":1110,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_4":{"Index":4,"Description":"Min setting of potentiometer high (rpm)","Current":1800,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_5":{"Index":5,"Description":"Max setting of potentiometer high (rpm)","Current":2700,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_6":{"Index":6,"Description":"RF enable","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_7":{"Index":7,"Description":"I2C mode","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_8":{"Index":8,"Description":"Fan constant Ca2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_9":{"Index":9,"Description":"Fan constant Ca1","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_10":{"Index":10,"Description":"Fan constant Ca0","Current":-170000,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_11":{"Index":11,"Description":"Fan constant Cb2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_12":{"Index":12,"Description":"Fan constant Cb1","Current":-3547,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_13":{"Index":13,"Description":"Fan constant Cb0","Current":-4048726,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_14":{"Index":14,"Description":"Fan constant Cc2","Current":5343,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_15":{"Index":15,"Description":"Fan constant Cc1","Current":795210,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_16":{"Index":16,"Description":"Fan constant Cc0","Current":-578082368,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_17":{"Index":17,"Description":"Block time auto. reset absence (min)","Current":120,"Minimum":30,"Maximum":1440},"settingsIndex_18":{"Index":18,"Description":"Max. time deferred absence (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":300},"settingsIndex_19":{"Index":19,"Description":"Min. desire for deferred absence (%)","Current":90,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_20":{"Index":20,"Description":"PIR level 1 (%)","Current":50,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_21":{"Index":21,"Description":"PIR level 2 (%)","Current":70,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_22":{"Index":22,"Description":"PIR level 1 wait time (sec)","Current":10,"Minimum":1,"Maximum":600},"settingsIndex_23":{"Index":23,"Description":"PIR level 2 wait time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":600},"settingsIndex_24":{"Index":24,"Description":"PIR level 1 running time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_25":{"Index":25,"Description":"PIR level 2 running time (sec)","Current":900,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_26":{"Index":26,"Description":"Minimum ventilation level in Auto (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_27":{"Index":27,"Description":"Max time in high (min)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1440},"settingsIndex_28":{"Index":28,"Description":"Max time in low or middle (min)","Current":1440,"Minimum":0,"Maximum":2880},"settingsIndex_29":{"Index":29,"Description":"Position after maximum time high","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_30":{"Index":30,"Description":"CO2 value air quality moderate (ppm)","Current":1600,"Minimum":1501,"Maximum":2000},"settingsIndex_31":{"Index":31,"Description":"CO2 value air quality good (ppm)","Current":1400,"Minimum":500,"Maximum":1500},"settingsIndex_32":{"Index":32,"Description":"Type of dwelling","Current":2,"Minimum":1,"Maximum":2},"settingsIndex_33":{"Index":33,"Description":"Number of occupants","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":3},"settingsIndex_34":{"Index":34,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima1 (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_35":{"Index":35,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":54,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_36":{"Index":36,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":61,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_37":{"Index":37,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima1 (%)","Current":10,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_38":{"Index":38,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":16,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_39":{"Index":39,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_40":{"Index":40,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_41":{"Index":41,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_42":{"Index":42,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_43":{"Index":43,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_44":{"Index":44,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_45":{"Index":45,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_46":{"Index":46,"Description":"AutoVentilationOneFloor (%)","Current":24,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_47":{"Index":47,"Description":"AutoVentilationMultiFloor (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_48":{"Index":48,"Description":"CO2 value absent (ppm)","Current":500,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_49":{"Index":49,"Description":"CO2 value present (ppm)","Current":550,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_50":{"Index":50,"Description":"Min speed valve low AreaFlow (%)","Current":55,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_51":{"Index":51,"Description":"Min speed valve high AreaFlow (%)","Current":20,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_52":{"Index":52,"Description":"CO2 value vent. 100% valve low (ppm)","Current":750,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_53":{"Index":53,"Description":"CO2 value vent. 100% valve high (ppm)","Current":1200,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_54":{"Index":54,"Description":"Max speed change CO2 control (%_min)","Current":4,"Minimum":1,"Maximum":100},"settingsIndex_55":{"Index":55,"Description":"CO2 period time (min)","Current":5,"Minimum":1,"Maximum":30},"settingsIndex_56":{"Index":56,"Description":"CO2 change rising CO2 (ppm)","Current":15,"Minimum":0,"Maximum":50},"settingsIndex_57":{"Index":57,"Description":"CO2 change decreasing CO2 (ppm)","Current":-15,"Minimum":-50,"Maximum":0},"settingsIndex_58":{"Index":58,"Description":"CO2 change constant CO2 (ppm)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_59":{"Index":59,"Description":"Blocking time fan ramp up (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_60":{"Index":60,"Description":"Blocking time maximum duration (min)","Current":60,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_61":{"Index":61,"Description":"Stop blocking time at low desire (%)","Current":20,"Minimum":10,"Maximum":50},"settingsIndex_62":{"Index":62,"Description":"Max fast change. CO2 reg. Blocking time (%_min)","Current":2,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_63":{"Index":63,"Description":"CO2 increase start of blocking time (ppm)","Current":100,"Minimum":10,"Maximum":500},"settingsIndex_64":{"Index":64,"Description":"Max speed up during blocking time (%)","Current":40,"Minimum":10,"Maximum":100},"settingsIndex_65":{"Index":65,"Description":"Manual operation","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_66":{"Index":66,"Description":"Speed at manual operation (rpm)","Current":450,"Minimum":300,"Maximum":3600},"settingsIndex_67":{"Index":67,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should start (K)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_68":{"Index":68,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should stop (K)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_69":{"Index":69,"Description":"Minimum time the RV-IC heater is on (min)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_70":{"Index":70,"Description":"Maximum time the RV-IC heater should be on (min)","Current":3,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_71":{"Index":71,"Description":"RH sensor found-available","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_72":{"Index":72,"Description":"Ventilation level it goes to when the RH control turns on (%)","Current":100,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_73":{"Index":73,"Description":"Minimum time for fan to go to high in RH control (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":240},"settingsIndex_74":{"Index":74,"Description":"External RH sensor overrides internal yes-no","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_75":{"Index":75,"Description":"Sampling time of the RH and temperature measurement (sec)","Current":8,"Minimum":1,"Maximum":10},"settingsIndex_76":{"Index":76,"Description":"Hysteresis RH for return to normal operation (%)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_77":{"Index":77,"Description":"Rise in absolute humidity (X) at which it goes to high (mg_kg)","Current":700,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_78":{"Index":78,"Description":"Hysteresis X before falling back to normal operation (mg_kg)","Current":400,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_79":{"Index":79,"Description":"Maximum time it is allowed by the RH control to remain in high (min)","Current":180,"Minimum":1,"Maximum":255}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
KappuhH schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:00:
[...]

@arjenhiemstra als ik de netwerkkabel in de add on doe dan reageert de wtw op een gegeven moment niet meer op de co2/rv sensoren. Als ik de add on alleen op de usb power laat draaien en niet verbind met de wtw kan ik wel de signalen van m’n co2 sensoren oppikken. Alleen de signalen van de twee verdiepingen pikt ie maar af en toe op terwijl dat normaal continu was. Komt dit doordat de usb power 5V is en via de wtw (volgens mij) 12V? Of is mn add on een langzame dood aan het sterven?
Het kan zijn dat de usb adapter ruis genereert wat het ontvangst negatief beïnvloed. Er zit geen filtering op de add-on om dit te voorkomen. Andere USB adapter zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
TopdRob schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:56:
Het lijkt erop dat de autodiscovery in de mqtt topics niet wijzigt als je hem aanpast.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt denk ik... wat bedoel je met "de autodiscovery" en welke mqtt topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 16:56

pistole

Frutter

arjenhiemstra schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:12:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt denk ik... wat bedoel je met "de autodiscovery" en welke mqtt topics?
Ik denk dat hij refereert aan arjenhiemstra in "Itho Daalderop - open source wifi control add-on module" waarin de feature Autodiscover Itho status items is toegevoegd. Ik twijfel wel aan de gebruikte syntax, maar als ik het voorbeeld in jouw post aanhoud dan krijg ik ook geen extra sensor via autodiscovery van HA.
edit:

Na enige tijd zie ik wél de autodiscover info in het homeassistant topic. Dus de functionaliteit lijkt te werken zoals beschreven

[ Voor 9% gewijzigd door pistole op 09-12-2024 21:29 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:06:
[...]

dit is mijn backup, zelfde hw/fw versie
code:
1
{"uuid":"450f9511-0f63-4cb8-aca4-45534b13f1ce","itho_setlen":"80","itho_devtype":"CVE-Silent","itho_fwversion":"27","itho_hwversion":"57","settingsIndex_0":{"Index":0,"Description":"OEM number","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_1":{"Index":0,"Description":"Print version (1 is high performance)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_2":{"Index":2,"Description":"Min setting of potentiometer low (rpm)","Current":600,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_3":{"Index":3,"Description":"Max setting of potentiometer low (rpm)","Current":1110,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_4":{"Index":4,"Description":"Min setting of potentiometer high (rpm)","Current":1800,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_5":{"Index":5,"Description":"Max setting of potentiometer high (rpm)","Current":2700,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_6":{"Index":6,"Description":"RF enable","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_7":{"Index":7,"Description":"I2C mode","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_8":{"Index":8,"Description":"Fan constant Ca2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_9":{"Index":9,"Description":"Fan constant Ca1","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_10":{"Index":10,"Description":"Fan constant Ca0","Current":-170000,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_11":{"Index":11,"Description":"Fan constant Cb2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_12":{"Index":12,"Description":"Fan constant Cb1","Current":-3547,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_13":{"Index":13,"Description":"Fan constant Cb0","Current":-4048726,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_14":{"Index":14,"Description":"Fan constant Cc2","Current":5343,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_15":{"Index":15,"Description":"Fan constant Cc1","Current":795210,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_16":{"Index":16,"Description":"Fan constant Cc0","Current":-578082368,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_17":{"Index":17,"Description":"Block time auto. reset absence (min)","Current":120,"Minimum":30,"Maximum":1440},"settingsIndex_18":{"Index":18,"Description":"Max. time deferred absence (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":300},"settingsIndex_19":{"Index":19,"Description":"Min. desire for deferred absence (%)","Current":90,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_20":{"Index":20,"Description":"PIR level 1 (%)","Current":50,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_21":{"Index":21,"Description":"PIR level 2 (%)","Current":70,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_22":{"Index":22,"Description":"PIR level 1 wait time (sec)","Current":10,"Minimum":1,"Maximum":600},"settingsIndex_23":{"Index":23,"Description":"PIR level 2 wait time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":600},"settingsIndex_24":{"Index":24,"Description":"PIR level 1 running time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_25":{"Index":25,"Description":"PIR level 2 running time (sec)","Current":900,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_26":{"Index":26,"Description":"Minimum ventilation level in Auto (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_27":{"Index":27,"Description":"Max time in high (min)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1440},"settingsIndex_28":{"Index":28,"Description":"Max time in low or middle (min)","Current":1440,"Minimum":0,"Maximum":2880},"settingsIndex_29":{"Index":29,"Description":"Position after maximum time high","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_30":{"Index":30,"Description":"CO2 value air quality moderate (ppm)","Current":1600,"Minimum":1501,"Maximum":2000},"settingsIndex_31":{"Index":31,"Description":"CO2 value air quality good (ppm)","Current":1400,"Minimum":500,"Maximum":1500},"settingsIndex_32":{"Index":32,"Description":"Type of dwelling","Current":2,"Minimum":1,"Maximum":2},"settingsIndex_33":{"Index":33,"Description":"Number of occupants","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":3},"settingsIndex_34":{"Index":34,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima1 (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_35":{"Index":35,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":54,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_36":{"Index":36,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":61,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_37":{"Index":37,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima1 (%)","Current":10,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_38":{"Index":38,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":16,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_39":{"Index":39,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_40":{"Index":40,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_41":{"Index":41,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_42":{"Index":42,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_43":{"Index":43,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_44":{"Index":44,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_45":{"Index":45,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_46":{"Index":46,"Description":"AutoVentilationOneFloor (%)","Current":24,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_47":{"Index":47,"Description":"AutoVentilationMultiFloor (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_48":{"Index":48,"Description":"CO2 value absent (ppm)","Current":500,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_49":{"Index":49,"Description":"CO2 value present (ppm)","Current":550,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_50":{"Index":50,"Description":"Min speed valve low AreaFlow (%)","Current":55,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_51":{"Index":51,"Description":"Min speed valve high AreaFlow (%)","Current":20,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_52":{"Index":52,"Description":"CO2 value vent. 100% valve low (ppm)","Current":750,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_53":{"Index":53,"Description":"CO2 value vent. 100% valve high (ppm)","Current":1200,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_54":{"Index":54,"Description":"Max speed change CO2 control (%_min)","Current":4,"Minimum":1,"Maximum":100},"settingsIndex_55":{"Index":55,"Description":"CO2 period time (min)","Current":5,"Minimum":1,"Maximum":30},"settingsIndex_56":{"Index":56,"Description":"CO2 change rising CO2 (ppm)","Current":15,"Minimum":0,"Maximum":50},"settingsIndex_57":{"Index":57,"Description":"CO2 change decreasing CO2 (ppm)","Current":-15,"Minimum":-50,"Maximum":0},"settingsIndex_58":{"Index":58,"Description":"CO2 change constant CO2 (ppm)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_59":{"Index":59,"Description":"Blocking time fan ramp up (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_60":{"Index":60,"Description":"Blocking time maximum duration (min)","Current":60,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_61":{"Index":61,"Description":"Stop blocking time at low desire (%)","Current":20,"Minimum":10,"Maximum":50},"settingsIndex_62":{"Index":62,"Description":"Max fast change. CO2 reg. Blocking time (%_min)","Current":2,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_63":{"Index":63,"Description":"CO2 increase start of blocking time (ppm)","Current":100,"Minimum":10,"Maximum":500},"settingsIndex_64":{"Index":64,"Description":"Max speed up during blocking time (%)","Current":40,"Minimum":10,"Maximum":100},"settingsIndex_65":{"Index":65,"Description":"Manual operation","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_66":{"Index":66,"Description":"Speed at manual operation (rpm)","Current":450,"Minimum":300,"Maximum":3600},"settingsIndex_67":{"Index":67,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should start (K)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_68":{"Index":68,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should stop (K)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_69":{"Index":69,"Description":"Minimum time the RV-IC heater is on (min)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_70":{"Index":70,"Description":"Maximum time the RV-IC heater should be on (min)","Current":3,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_71":{"Index":71,"Description":"RH sensor found-available","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_72":{"Index":72,"Description":"Ventilation level it goes to when the RH control turns on (%)","Current":100,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_73":{"Index":73,"Description":"Minimum time for fan to go to high in RH control (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":240},"settingsIndex_74":{"Index":74,"Description":"External RH sensor overrides internal yes-no","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_75":{"Index":75,"Description":"Sampling time of the RH and temperature measurement (sec)","Current":8,"Minimum":1,"Maximum":10},"settingsIndex_76":{"Index":76,"Description":"Hysteresis RH for return to normal operation (%)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_77":{"Index":77,"Description":"Rise in absolute humidity (X) at which it goes to high (mg_kg)","Current":700,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_78":{"Index":78,"Description":"Hysteresis X before falling back to normal operation (mg_kg)","Current":400,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_79":{"Index":79,"Description":"Maximum time it is allowed by the RH control to remain in high (min)","Current":180,"Minimum":1,"Maximum":255}}
Dankjewel. Zo te zien zijn mijn instellingen nagenoeg hetzelfde, op een paar min/max instellingen na:
code:
1
{"uuid":"184dbb10-f704-44a8-a9c7-68d53d003255","itho_setlen":"80","itho_devtype":"CVE-Silent","itho_fwversion":"27","itho_hwversion":"57","settingsIndex_0":{"Index":0,"Description":"OEM number","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_1":{"Index":1,"Description":"Print version (1 is high performance)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_2":{"Index":2,"Description":"Min setting of potentiometer low (rpm)","Current":450,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_3":{"Index":3,"Description":"Max setting of potentiometer low (rpm)","Current":1110,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_4":{"Index":4,"Description":"Min setting of potentiometer high (rpm)","Current":1800,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_5":{"Index":5,"Description":"Max setting of potentiometer high (rpm)","Current":3150,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_6":{"Index":6,"Description":"RF enable","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_7":{"Index":7,"Description":"I2C mode","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_8":{"Index":8,"Description":"Fan constant Ca2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_9":{"Index":9,"Description":"Fan constant Ca1","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_10":{"Index":10,"Description":"Fan constant Ca0","Current":-170000,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_11":{"Index":11,"Description":"Fan constant Cb2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_12":{"Index":12,"Description":"Fan constant Cb1","Current":-3547,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_13":{"Index":13,"Description":"Fan constant Cb0","Current":-4048726,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_14":{"Index":14,"Description":"Fan constant Cc2","Current":5343,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_15":{"Index":15,"Description":"Fan constant Cc1","Current":795210,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_16":{"Index":16,"Description":"Fan constant Cc0","Current":-578082389,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_17":{"Index":17,"Description":"Block time auto. reset absence (min)","Current":120,"Minimum":30,"Maximum":1440},"settingsIndex_18":{"Index":18,"Description":"Max. time deferred absence (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":300},"settingsIndex_19":{"Index":19,"Description":"Min. desire for deferred absence (%)","Current":90,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_20":{"Index":20,"Description":"PIR level 1 (%)","Current":50,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_21":{"Index":21,"Description":"PIR level 2 (%)","Current":70,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_22":{"Index":22,"Description":"PIR level 1 wait time (sec)","Current":10,"Minimum":1,"Maximum":600},"settingsIndex_23":{"Index":23,"Description":"PIR level 2 wait time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":600},"settingsIndex_24":{"Index":24,"Description":"PIR level 1 running time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_25":{"Index":25,"Description":"PIR level 2 running time (sec)","Current":900,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_26":{"Index":26,"Description":"Minimum ventilation level in Auto (%)","Current":20,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_27":{"Index":27,"Description":"Max time in high (min)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1440},"settingsIndex_28":{"Index":28,"Description":"Max time in low or middle (min)","Current":1440,"Minimum":0,"Maximum":2880},"settingsIndex_29":{"Index":29,"Description":"Position after maximum time high","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_30":{"Index":30,"Description":"CO2 value air quality moderate (ppm)","Current":1600,"Minimum":1501,"Maximum":2000},"settingsIndex_31":{"Index":31,"Description":"CO2 value air quality good (ppm)","Current":1400,"Minimum":500,"Maximum":1500},"settingsIndex_32":{"Index":32,"Description":"Type of dwelling","Current":2,"Minimum":1,"Maximum":2},"settingsIndex_33":{"Index":33,"Description":"Number of occupants","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":3},"settingsIndex_34":{"Index":34,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima1 (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_35":{"Index":35,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":54,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_36":{"Index":36,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":61,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_37":{"Index":37,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima1 (%)","Current":10,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_38":{"Index":38,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":16,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_39":{"Index":39,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_40":{"Index":40,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_41":{"Index":41,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_42":{"Index":42,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_43":{"Index":43,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_44":{"Index":44,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_45":{"Index":45,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_46":{"Index":46,"Description":"AutoVentilationOneFloor (%)","Current":24,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_47":{"Index":47,"Description":"AutoVentilationMultiFloor (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_48":{"Index":48,"Description":"CO2 value absent (ppm)","Current":500,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_49":{"Index":49,"Description":"CO2 value present (ppm)","Current":550,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_50":{"Index":50,"Description":"Min speed valve low AreaFlow (%)","Current":55,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_51":{"Index":51,"Description":"Min speed valve high AreaFlow (%)","Current":20,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_52":{"Index":52,"Description":"CO2 value vent. 100% valve low (ppm)","Current":750,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_53":{"Index":53,"Description":"CO2 value vent. 100% valve high (ppm)","Current":1200,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_54":{"Index":54,"Description":"Max speed change CO2 control (%_min)","Current":4,"Minimum":1,"Maximum":100},"settingsIndex_55":{"Index":55,"Description":"CO2 period time (min)","Current":5,"Minimum":1,"Maximum":30},"settingsIndex_56":{"Index":56,"Description":"CO2 change rising CO2 (ppm)","Current":15,"Minimum":0,"Maximum":50},"settingsIndex_57":{"Index":57,"Description":"CO2 change decreasing CO2 (ppm)","Current":-15,"Minimum":-50,"Maximum":0},"settingsIndex_58":{"Index":58,"Description":"CO2 change constant CO2 (ppm)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_59":{"Index":59,"Description":"Blocking time fan ramp up (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_60":{"Index":60,"Description":"Blocking time maximum duration (min)","Current":60,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_61":{"Index":61,"Description":"Stop blocking time at low desire (%)","Current":20,"Minimum":10,"Maximum":50},"settingsIndex_62":{"Index":62,"Description":"Max fast change. CO2 reg. Blocking time (%_min)","Current":2,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_63":{"Index":63,"Description":"CO2 increase start of blocking time (ppm)","Current":100,"Minimum":10,"Maximum":500},"settingsIndex_64":{"Index":64,"Description":"Max speed up during blocking time (%)","Current":40,"Minimum":10,"Maximum":100},"settingsIndex_65":{"Index":65,"Description":"Manual operation","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_66":{"Index":66,"Description":"Speed at manual operation (rpm)","Current":450,"Minimum":300,"Maximum":3600},"settingsIndex_67":{"Index":67,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should start (K)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_68":{"Index":68,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should stop (K)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_69":{"Index":69,"Description":"Minimum time the RV-IC heater is on (min)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_70":{"Index":70,"Description":"Maximum time the RV-IC heater should be on (min)","Current":3,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_71":{"Index":71,"Description":"RH sensor found-available","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_72":{"Index":72,"Description":"Ventilation level it goes to when the RH control turns on (%)","Current":100,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_73":{"Index":73,"Description":"Minimum time for fan to go to high in RH control (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":240},"settingsIndex_74":{"Index":74,"Description":"External RH sensor overrides internal yes-no","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_75":{"Index":75,"Description":"Sampling time of the RH and temperature measurement (sec)","Current":8,"Minimum":1,"Maximum":10},"settingsIndex_76":{"Index":76,"Description":"Hysteresis RH for return to normal operation (%)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_77":{"Index":77,"Description":"Rise in absolute humidity (X) at which it goes to high (mg_kg)","Current":700,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_78":{"Index":78,"Description":"Hysteresis X before falling back to normal operation (mg_kg)","Current":400,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_79":{"Index":79,"Description":"Maximum time it is allowed by the RH control to remain in high (min)","Current":180,"Minimum":1,"Maximum":255}}

Dus mijn probleem lijkt niet in de instellingen te zitten. :(

@arjenhiemstra Wellicht kun jij antwoord geven op mijn vraag van een paar posts terug. Ik had je beter toen al kunnen taggen denk ik. Mijn fout.
Alphyraz schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:58:
Aangezien mijn box nog steeds gedrag vertoont, ben ik even wat gaan monitoren om wat gegevens te vergelijken. Gisteren deed die box het weer even normaal en reageerde deze ook op commando’s van de add-on. Ik zag toen in de settings staan dat Selection op 7 stond.

Nu vandaag doet de box weer waar ‘ie zelf zin in heeft en reageert ‘ie niet meer op commando’s of RV-verhogingen. Toen ik net in de settings keek, zag ik dat Selection op 2 staat.
Kun jij misschien toelichten wat dit betekent en beter nog: wat kan ik eraan doen om dit te veranderen?

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Itho en zij stellen nu voor om (kosteloos) een losse RV-sensor op te sturen, maar ik weet vrij zeker dat dit mijn probleem niet oplost. Volgens mij zit er gewoon een probleem in de box zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Peter__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 18:50
In onderstaande plaatje staan dezelfde parameter van mijn (oude) Demandflow controller, misschien dat je er wat aan hebt. Ik gebruik niet alle kanalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkW26EOmlb0BLrEJa0KemVbz-9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v4gPaPAbooM7PzZQT46h7KOT.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een tijdje gevolgd wat de kleppen en ventilator doen gedurende de dag/nacht maar ik werd er niet veel wijzer van. Het lijkt er wel op dat Itho het heel erg ingewikkeld heeft gemaakt voor wat het eigenlijk is. Mijn zelf gebouwd alternatief is hier te vinden: https://github.com/PeterLourens/OSVentilationPy

Ik heb dit al enige tijd in gebruik en werkt goed.
PolderPloer! schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:28:
[...]

Ja ik gebruik alle 12 kanalen:
  • 6 beneden:
  • 3 in de woonkamer/keuken (afzuigkap heb ik aparte afvoer),
  • kantoor,
  • bijkeuken.
  • toilet
  • 6 boven:
  • slaapkamers 4x
  • toilet
  • douche
Het geheel is destijds ingesteld door erkende Itho installateur, idd met anemometer. Ik denk dat ik het zelf ga veranderen, niet via IBS maar gewoon via de module. Maar dan moet ik wel vooraf weten wat de consequenties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulver
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05 21:40
Ik heb de Itho Daalderop wifi add on recentelijk gekocht. Ik zag online dat hij in te stellen was van 0 tot 254 dus ik dacht je kunt hem dus helemaal uitzetten. Echter hoor ik nog steeds een basis geluid en zou hem graag helemaal uit willen hebben. Kan ik hier iets aan doen?

Ik zag de knop "Itho settings" waarin ik verschillende waardes kan tweaken, aan welke settings moet ik zitten om dit toch mogelijk te maken? of is dit niet mogelijk? Ik heb de Itho Daalderop CVE-S eco sp met een perilex stekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:53
paulver schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:37:
Ik heb de Itho Daalderop wifi add on recentelijk gekocht. Ik zag online dat hij in te stellen was van 0 tot 254 dus ik dacht je kunt hem dus helemaal uitzetten. Echter hoor ik nog steeds een basis geluid en zou hem graag helemaal uit willen hebben. Kan ik hier iets aan doen?

Ik zag de knop "Itho settings" waarin ik verschillende waardes kan tweaken, aan welke settings moet ik zitten om dit toch mogelijk te maken? of is dit niet mogelijk? Ik heb de Itho Daalderop CVE-S eco sp met een perilex stekker
Je weet dat dat geen goed idee is?
Een keertje voor onderhoud of bij melding van de brandweer kan het natuurlijk maar de box langdurig of veelvuldig uit schakelen is behoorlijk slecht voor je eigen luchtkwaliteit en voor schimmelvorming in de kanalen ook geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:04:
[...]

Dankjewel. Zo te zien zijn mijn instellingen nagenoeg hetzelfde, op een paar min/max instellingen na:
code:
1
{"uuid":"184dbb10-f704-44a8-a9c7-68d53d003255","itho_setlen":"80","itho_devtype":"CVE-Silent","itho_fwversion":"27","itho_hwversion":"57","settingsIndex_0":{"Index":0,"Description":"OEM number","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_1":{"Index":1,"Description":"Print version (1 is high performance)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_2":{"Index":2,"Description":"Min setting of potentiometer low (rpm)","Current":450,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_3":{"Index":3,"Description":"Max setting of potentiometer low (rpm)","Current":1110,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_4":{"Index":4,"Description":"Min setting of potentiometer high (rpm)","Current":1800,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_5":{"Index":5,"Description":"Max setting of potentiometer high (rpm)","Current":3150,"Minimum":450,"Maximum":3600},"settingsIndex_6":{"Index":6,"Description":"RF enable","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_7":{"Index":7,"Description":"I2C mode","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_8":{"Index":8,"Description":"Fan constant Ca2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_9":{"Index":9,"Description":"Fan constant Ca1","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_10":{"Index":10,"Description":"Fan constant Ca0","Current":-170000,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_11":{"Index":11,"Description":"Fan constant Cb2","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_12":{"Index":12,"Description":"Fan constant Cb1","Current":-3547,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_13":{"Index":13,"Description":"Fan constant Cb0","Current":-4048726,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_14":{"Index":14,"Description":"Fan constant Cc2","Current":5343,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_15":{"Index":15,"Description":"Fan constant Cc1","Current":795210,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_16":{"Index":16,"Description":"Fan constant Cc0","Current":-578082389,"Minimum":0,"Maximum":0},"settingsIndex_17":{"Index":17,"Description":"Block time auto. reset absence (min)","Current":120,"Minimum":30,"Maximum":1440},"settingsIndex_18":{"Index":18,"Description":"Max. time deferred absence (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":300},"settingsIndex_19":{"Index":19,"Description":"Min. desire for deferred absence (%)","Current":90,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_20":{"Index":20,"Description":"PIR level 1 (%)","Current":50,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_21":{"Index":21,"Description":"PIR level 2 (%)","Current":70,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_22":{"Index":22,"Description":"PIR level 1 wait time (sec)","Current":10,"Minimum":1,"Maximum":600},"settingsIndex_23":{"Index":23,"Description":"PIR level 2 wait time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":600},"settingsIndex_24":{"Index":24,"Description":"PIR level 1 running time (sec)","Current":300,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_25":{"Index":25,"Description":"PIR level 2 running time (sec)","Current":900,"Minimum":10,"Maximum":3600},"settingsIndex_26":{"Index":26,"Description":"Minimum ventilation level in Auto (%)","Current":20,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_27":{"Index":27,"Description":"Max time in high (min)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1440},"settingsIndex_28":{"Index":28,"Description":"Max time in low or middle (min)","Current":1440,"Minimum":0,"Maximum":2880},"settingsIndex_29":{"Index":29,"Description":"Position after maximum time high","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_30":{"Index":30,"Description":"CO2 value air quality moderate (ppm)","Current":1600,"Minimum":1501,"Maximum":2000},"settingsIndex_31":{"Index":31,"Description":"CO2 value air quality good (ppm)","Current":1400,"Minimum":500,"Maximum":1500},"settingsIndex_32":{"Index":32,"Description":"Type of dwelling","Current":2,"Minimum":1,"Maximum":2},"settingsIndex_33":{"Index":33,"Description":"Number of occupants","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":3},"settingsIndex_34":{"Index":34,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima1 (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_35":{"Index":35,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":54,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_36":{"Index":36,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima1 (%)","Current":61,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_37":{"Index":37,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima1 (%)","Current":10,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_38":{"Index":38,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":16,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_39":{"Index":39,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima1 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_40":{"Index":40,"Description":"NightOnePersonOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_41":{"Index":41,"Description":"NightTwoPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_42":{"Index":42,"Description":"NightMultiPersonsOneFloorOptima2 (%)","Current":47,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_43":{"Index":43,"Description":"NightOnePersonMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_44":{"Index":44,"Description":"NightTwoPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_45":{"Index":45,"Description":"NightMultiPersonsMultiFloorOptima2 (%)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_46":{"Index":46,"Description":"AutoVentilationOneFloor (%)","Current":24,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_47":{"Index":47,"Description":"AutoVentilationMultiFloor (%)","Current":21,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_48":{"Index":48,"Description":"CO2 value absent (ppm)","Current":500,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_49":{"Index":49,"Description":"CO2 value present (ppm)","Current":550,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_50":{"Index":50,"Description":"Min speed valve low AreaFlow (%)","Current":55,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_51":{"Index":51,"Description":"Min speed valve high AreaFlow (%)","Current":20,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_52":{"Index":52,"Description":"CO2 value vent. 100% valve low (ppm)","Current":750,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_53":{"Index":53,"Description":"CO2 value vent. 100% valve high (ppm)","Current":1200,"Minimum":300,"Maximum":2000},"settingsIndex_54":{"Index":54,"Description":"Max speed change CO2 control (%_min)","Current":4,"Minimum":1,"Maximum":100},"settingsIndex_55":{"Index":55,"Description":"CO2 period time (min)","Current":5,"Minimum":1,"Maximum":30},"settingsIndex_56":{"Index":56,"Description":"CO2 change rising CO2 (ppm)","Current":15,"Minimum":0,"Maximum":50},"settingsIndex_57":{"Index":57,"Description":"CO2 change decreasing CO2 (ppm)","Current":-15,"Minimum":-50,"Maximum":0},"settingsIndex_58":{"Index":58,"Description":"CO2 change constant CO2 (ppm)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_59":{"Index":59,"Description":"Blocking time fan ramp up (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_60":{"Index":60,"Description":"Blocking time maximum duration (min)","Current":60,"Minimum":0,"Maximum":90},"settingsIndex_61":{"Index":61,"Description":"Stop blocking time at low desire (%)","Current":20,"Minimum":10,"Maximum":50},"settingsIndex_62":{"Index":62,"Description":"Max fast change. CO2 reg. Blocking time (%_min)","Current":2,"Minimum":0,"Maximum":20},"settingsIndex_63":{"Index":63,"Description":"CO2 increase start of blocking time (ppm)","Current":100,"Minimum":10,"Maximum":500},"settingsIndex_64":{"Index":64,"Description":"Max speed up during blocking time (%)","Current":40,"Minimum":10,"Maximum":100},"settingsIndex_65":{"Index":65,"Description":"Manual operation","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_66":{"Index":66,"Description":"Speed at manual operation (rpm)","Current":450,"Minimum":300,"Maximum":3600},"settingsIndex_67":{"Index":67,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should start (K)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_68":{"Index":68,"Description":"Dew point at which the RV-IC heater should stop (K)","Current":0,"Minimum":0,"Maximum":10},"settingsIndex_69":{"Index":69,"Description":"Minimum time the RV-IC heater is on (min)","Current":5,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_70":{"Index":70,"Description":"Maximum time the RV-IC heater should be on (min)","Current":3,"Minimum":0,"Maximum":255},"settingsIndex_71":{"Index":71,"Description":"RH sensor found-available","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_72":{"Index":72,"Description":"Ventilation level it goes to when the RH control turns on (%)","Current":100,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_73":{"Index":73,"Description":"Minimum time for fan to go to high in RH control (min)","Current":30,"Minimum":0,"Maximum":240},"settingsIndex_74":{"Index":74,"Description":"External RH sensor overrides internal yes-no","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":1},"settingsIndex_75":{"Index":75,"Description":"Sampling time of the RH and temperature measurement (sec)","Current":8,"Minimum":1,"Maximum":10},"settingsIndex_76":{"Index":76,"Description":"Hysteresis RH for return to normal operation (%)","Current":1,"Minimum":0,"Maximum":100},"settingsIndex_77":{"Index":77,"Description":"Rise in absolute humidity (X) at which it goes to high (mg_kg)","Current":700,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_78":{"Index":78,"Description":"Hysteresis X before falling back to normal operation (mg_kg)","Current":400,"Minimum":1,"Maximum":65535},"settingsIndex_79":{"Index":79,"Description":"Maximum time it is allowed by the RH control to remain in high (min)","Current":180,"Minimum":1,"Maximum":255}}

Dus mijn probleem lijkt niet in de instellingen te zitten. :(

@arjenhiemstra Wellicht kun jij antwoord geven op mijn vraag van een paar posts terug. Ik had je beter toen al kunnen taggen denk ik. Mijn fout.

[...]

Kun jij misschien toelichten wat dit betekent en beter nog: wat kan ik eraan doen om dit te veranderen?

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Itho en zij stellen nu voor om (kosteloos) een losse RV-sensor op te sturen, maar ik weet vrij zeker dat dit mijn probleem niet oplost. Volgens mij zit er gewoon een probleem in de box zelf.
Check dit wiki artikel anders even:
https://github.com/arjenh...eed-command-does-not-work

Als je 31DA activeert onder menu System settings krijg je het label FanInfo erbij onder Itho status. Daar staat een leesbare modus (low, auto, etc.) Waarschijnlijk is Section 2 low, je kan dan via de standaard PWM2I2C commando's van de add-on niet the itho besturen. Een medium commando sturen via een virtual remote kan dit oplossen (zie wiki)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
pistole schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat hij refereert aan arjenhiemstra in "Itho Daalderop - open source wifi control add-on module" waarin de feature Autodiscover Itho status items is toegevoegd. Ik twijfel wel aan de gebruikte syntax, maar als ik het voorbeeld in jouw post aanhoud dan krijg ik ook geen extra sensor via autodiscovery van HA.
edit:

Na enige tijd zie ik wél de autodiscover info in het homeassistant topic. Dus de functionaliteit lijkt te werken zoals beschreven
Check, thanks! Ook aan @TopdRob
Ik ben wat wijzigingen aan het doorvoeren in het HA Discovery deel. De "frontend" zoals die er nu is werkt natuurlijk wat omslachtig omdat je zelf een JSON moet maken.
Ik ben de laatste hand aan het leggen aan een kleine verbetering in de vorm van een stukje web interface die op de achtergrond ongeveer dezelfde JSON genereert en die vervolgens direct naar HA stuurt. Vinkjes zetten bij de Itho status items en op update klikken zou dan direct sensors in HA beschikbaar moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
paulver schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:37:

Dat kan, zie hiervoor het wiki artikel:
https://github.com/arjenh...-wont-go-lower-than-ie-30

@GeeMoney heeft in principe natuurlijk gelijk. Je vochtmeting werkt ook niet meer als er geen lucht langs de sensor komt. Maar er zijn use cases (de fan is alleen voor de badkamer bijvoorbeeld) waar dit OK is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:50:
[...]

Check dit wiki artikel anders even:
https://github.com/arjenh...eed-command-does-not-work

Als je 31DA activeert onder menu System settings krijg je het label FanInfo erbij onder Itho status. Daar staat een leesbare modus (low, auto, etc.) Waarschijnlijk is Section 2 low, je kan dan via de standaard PWM2I2C commando's van de add-on niet the itho besturen. Een medium commando sturen via een virtual remote kan dit oplossen (zie wiki)
Wat je zei klopte helemaal. Ik heb de wiki gevolgd en zag inderdaad dat FanInfo op low stond. Ik heb vervolgens ‘Force medium/auto mode’ aangezet en nadat ik de stekker er opnieuw in had gedaan, ging FanInfo inderdaad naar auto en blijft ‘ie vooralsnog constant in deze stand en reageert ‘ie op commando’s én gaat ‘ie vanzelf in een hogere stand wanneer het vochtniveau stijgt. Dit is al een hele mijlpaal, ontzettend bedankt!

Er is alleen nog één probleem: wanneer de stand via de driestandenschakelaar verandert, bijvoorbeeld wanneer we ‘m hoger zetten tijdens het koken, dan gaat ‘ie vanzelf weer naar low als we hem terugzetten op de tweede stand. Ik kan ‘m daarna alleen weer in auto krijgen door de stekker er opnieuw in te steken. Heb je enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? In het ergste geval moeten we die driestandenschakelaar niet meer gebruiken en alle bediening via HA laten lopen, maar het liefst gebruiken we gewoon een schakelaar die we al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Alphyraz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:17:
[...]
Er is alleen nog één probleem: wanneer de stand via de driestandenschakelaar verandert, bijvoorbeeld wanneer we ‘m hoger zetten tijdens het koken, dan gaat ‘ie vanzelf weer naar low als we hem terugzetten op de tweede stand. Ik kan ‘m daarna alleen weer in auto krijgen door de stekker er opnieuw in te steken. Heb je enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? In het ergste geval moeten we die driestandenschakelaar niet meer gebruiken en alle bediening via HA laten lopen, maar het liefst gebruiken we gewoon een schakelaar die we al hebben.
Je zou een automation in HA kunnen doen die hem terugzet naar Medium als ie Low constateert? Of werkt dat nu juist niet?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
pistole schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:06:
[...]

Je zou een automation in HA kunnen doen die hem terugzet naar Medium als ie Low constateert? Of werkt dat nu juist niet?
Dat werkt helaas inderdaad juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:06:
[...]

Dat werkt helaas inderdaad juist niet.
Heb je de virtual remote die je daarvoor gebruikt wel gejoined aan je itho?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:54:
[...]

Heb je de virtual remote die je daarvoor gebruikt wel gejoined aan je itho?
Ik ben even in de war. Kan ik een bedrade driestandenschakelaar, die direct is verbonden met het perilex-stopcontact, toevoegen als virtual remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:51:
[...]

Ik ben even in de war. Kan ik een bedrade driestandenschakelaar, die direct is verbonden met het perilex-stopcontact, toevoegen als virtual remote?
Nee, het gaat om in welke stand je itho staat en wat je met je add-on kunt doen om te zorgen dat de itho ook in die stand staat. Zie ook de FAQ van de startpost:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:01:
[...]

Nee, het gaat om in welke stand je itho staat en wat je met je add-on kunt doen om te zorgen dat de itho ook in die stand staat. Zie ook de FAQ van de startpost:
Dank voor je reactie. Ik begrijp het nu iets beter maar ik vind heel de werking van die box nog steeds lastig te volgen.

Ik kwam er dus zojuist achter dat ik nooit de add-on als virtual remote had gejoined, dus ik kon nadat ik aan de driestandenschakelaar had gezeten ook nooit meer terug naar auto, tenzij ik ‘m opnieuw opstartte. Nu ik de add-on als virtual remote heb gejoined, kan ik via dat menu wel terug naar auto, dus dat is alweer een flinke stap vooruit, waarvoor veel dank!

Het laatste wat ik nu nog graag wil bereiken is dat wanneer ik die driestandenschakelaar terugzet in de tweede stand, dat die box dan weer “vanzelf” teruggaat naar auto. Kun je me vertellen of en hoe dat eventueel mogelijk is?

Als ik dat werkend heb, dan heb ik gewoon een systeem wat automatisch harder gaat bij het douchen, handmatig hoger gezet kan worden tijdens het koken en ik indien nodig de stand via HA handmatig kan bedienen. Dat zou echt perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:46
Waarom niet gewoon afblijven/onklaar maken van die driestandenschakelaar? In plaats daarvan een (zigbee) knop, of nog mooier, de afzuigkap op een slimme stekker die bij vermogen detectie de box hoog zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Job_04 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:02:
Waarom niet gewoon afblijven/onklaar maken van die driestandenschakelaar? In plaats daarvan een (zigbee) knop, of nog mooier, de afzuigkap op een slimme stekker die bij vermogen detectie de box hoog zet.
Aan het laatste heb ik ook gedacht, wat zeker een mooie oplossing zou zijn, maar ik koop liever geen nieuwe spullen als dat niet nodig is. En soms is er ook niks mis met een simpele mechanische schakelaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:39
Onze afzuiging kan ik sturen op :
CO2 ( woonkamer met open keuken )
Drie standen schakelaar ( laag, stand 2, stand 3, stand 3 met timer 20 minuten dan terug naar stand laag of 2 )
RV in de douche na het douche als het licht uit gaat( stand 3 voor 45 minuten of bereiken van de RV waarde en dan terug naar laag of 2 )

CO2 meting Sensair heeft een uitgang 0-10 volt die een drie standen Metz relais stuurt.

RV meting door een Sonoff th10.

Werkt hier al jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door wizzopa op 12-12-2024 09:33 ]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:57:
[...]

Dank voor je reactie. Ik begrijp het nu iets beter maar ik vind heel de werking van die box nog steeds lastig te volgen.

Ik kwam er dus zojuist achter dat ik nooit de add-on als virtual remote had gejoined, dus ik kon nadat ik aan de driestandenschakelaar had gezeten ook nooit meer terug naar auto, tenzij ik ‘m opnieuw opstartte. Nu ik de add-on als virtual remote heb gejoined, kan ik via dat menu wel terug naar auto, dus dat is alweer een flinke stap vooruit, waarvoor veel dank!

Het laatste wat ik nu nog graag wil bereiken is dat wanneer ik die driestandenschakelaar terugzet in de tweede stand, dat die box dan weer “vanzelf” teruggaat naar auto. Kun je me vertellen of en hoe dat eventueel mogelijk is?

Als ik dat werkend heb, dan heb ik gewoon een systeem wat automatisch harder gaat bij het douchen, handmatig hoger gezet kan worden tijdens het koken en ik indien nodig de stand via HA handmatig kan bedienen. Dat zou echt perfect zijn.
Volgens mij doet een itho met RV sensor dat alleen na 24h, de oudere modellen helemaal niet zelfs geloof ik.

Je kunt natuurlijk altijd x tijd na de laatste actie die niet auto of medium is een medium virtual remote commando via de add-on sturen (automation in home assistant bijvoorbeeld). Dan bereik je denk ik wat je vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Versie 2.9.0-beta5 online gezet. Met name HA Auto Discovery werkt nu makkelijker.
Ik hoor graag of het goed werkt!

Changes since 2.9.0-beta4

feat: update HA Auto Discovery to be able to include itho status items as components, a fan component if the device is a fan and a firmware update sensor (these feature needs HA Core 2024.11 or newer)
feat: add release notes to firmware json on github
feat: move rf log from debug page to syslog page and save log level in config
feat: add itho/add-on device info to MQTT API and WebAPI v2

fix: prevent config save before load (possibly resetting the config to default)
fix: wrong favicon url
fix: LogConfigflag instead of saveSystemConfigflag

fix: Update lib - AsyncTCP.git#v3.2.14
fix: Update lib - ESPAsyncWebServer.git#v3.3.23
fix: Update lib - MycilaWebSerial#v7.0.1

fix: remove unused ESP-SDK logging from release binary
fix: define build flags for c (gnu17) / c++ (gnu20) versions instead of auto detect/select
fix: add some i2c command reply examples
fix: remove unnecessary includes
fix: exclude mongoose code by preprocessor define
fix: remove #define FWVERSION replaced by: inline const char * fw_version

Firmware binary (CVE HW rev.2 and NON-CVE):
https://github.com/arjenh.../nrgitho-v2.9.0-beta5.bin

• arjenhiemstra
janbrede schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:39:
[...]

Nu ik er toch ben ook even een feature request: een optie om RF debugging standaard aan te hebben zou ik fijn vinden. Het gebeurt nu nogal eens dat de module spontaan reboot, en dan is de RF debugging uit en stopt de logging.
Zit nu in Version-2.9.0-beta5

• Walter Bressers
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:18
Sinds een aantal maanden komt de Itho CVE add-on niet meer lekker op na een reboot. Aanvankelijk waren de wifi settings weg en de MQTT instellingen niet bewaard. De MQTT bug is inmiddels opgelost. Zojuist beta 5 geïnstalleerd maar ik kom niet meer in de module. Er wordt een wifi netwerk opgezet maar inloggen met wachtwoord 'password' lukt niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6Nia3lG1A9kCDoxwAjgazrXe5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xo2Bw9t7mxIJalKflPuI585w.png?f=fotoalbum_large

De module bevindt zich volgens de lan scan wel op het MAC adres toegewezen ip adres x.23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB06PDUEZJTV9jYGy5NsfsPexDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u4nRJkaKPq6TXVwffdznlL0m.png?f=fotoalbum_large

Wat kan ik nu doen? Of is het een hardware probleem?

Verder een mooi apparaat!

groet

• arjenhiemstra
Walter Bressers schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:52:
Sinds een aantal maanden komt de Itho CVE add-on niet meer lekker op na een reboot. Aanvankelijk waren de wifi settings weg en de MQTT instellingen niet bewaard. De MQTT bug is inmiddels opgelost. Zojuist beta 5 geïnstalleerd maar ik kom niet meer in de module. Er wordt een wifi netwerk opgezet maar inloggen met wachtwoord 'password' lukt niet:

[Afbeelding]

De module bevindt zich volgens de lan scan wel op het MAC adres toegewezen ip adres x.23

[Afbeelding]

Wat kan ik nu doen? Of is het een hardware probleem?

Verder een mooi apparaat!

groet
Zou een hardware issue kunnen zijn. Had je al een fail save reset gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
@arjenhiemstra bij mij werkt de module (non-CVE) helaas ook niet meer na de update naar 2.9.0-beta5. Na opstarten is de interface kort te benaderen, maar na een paar seconden werkt de interface niet meer. Groene LED op de RJ45 poort brandt constant, de oranje LED is uit. Na een tijdje (paar minuten) gaat de oranje LED weer aan en knippert de groene LED. Daarna groene LED weer constant en oranje uit. Dat herhaalt zich continue.

Met fail safe procedure kon ik 'm wel weer benaderen op het access point van de add-on, en met downgrade naar 2.9.0-beta4 werkt het weer.

[ Voor 42% gewijzigd door JungleJim op 12-12-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walter Bressers
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:18
Ik kan even niet goed vinden hoe de fail safe procedure uitgevoerd moet worden. Is dat middels onderstaande YouTube filmpje? Of met een schroeven draaier beide contatcpunten/drukknopjes met elkaar verbinden?

Failsafe pagina 9 van https://github.com/arjenh...aw/master/handleiding.pdf

YouTube: add on reset

[ Voor 15% gewijzigd door Walter Bressers op 12-12-2024 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
JungleJim schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:23:
@arjenhiemstra bij mij werkt de module (non-CVE) helaas ook niet meer na de update naar 2.9.0-beta5. Na opstarten is de interface kort te benaderen, maar na een paar seconden werkt de interface niet meer. Groene LED op de RJ45 poort brandt constant, de oranje LED is uit. Na een tijdje (paar minuten) gaat de oranje LED weer aan en knippert de groene LED. Daarna groene LED weer constant en oranje uit. Dat herhaalt zich continue.

Met fail safe procedure kon ik 'm wel weer benaderen op het access point van de add-on, en met downgrade naar 2.9.0-beta4 werkt het weer.
Hebbes, firmware vergelijken was niet goed genoeg geïmplementeerd... :(
Ik plaats zsm een update.

edit:

Version 2.9.0-beta6

Changes since 2.9.0-beta5

fix: crash due to incomplete firmware version sanity checking

https://github.com/arjenh.../nrgitho-v2.9.0-beta6.bin

Excuses voor het ongemak!

[ Voor 17% gewijzigd door arjenhiemstra op 13-12-2024 00:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Klein voorbeeld van hoe het nu met HA Discovery ongeveer zou moeten werken:

Discovery items aanvinken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALGckb2mvNguL4Cz4dx5psscPyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oDMIvu3WkWPdIxGLvO1POXE0.png?f=fotoalbum_large

Eventueel gegevens aanpassen, Save and update stuurt het naar HA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxYq0yHLFFV7IXgpKQzbPLByCf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/De8DRvDtRW5zXPhTuotWTIFr.png?f=fotoalbum_large

En dat ziet er vervolgens ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kb35_biywNG7mMgJvAWwcvouO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ObNV2mDMeiI4zNdGLvUkBq4M.png?f=fotoalbum_large

Eventueel eerder zelf gemaakt JSON configs worden na deze update automatisch uit de config verwijderd bij de eerste keer opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBassie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-08 21:54
Hoi Arjen,

Deze auto-discovery opties zien er wel héél mooi uit. Nice hoor.

Ik sla de beta over (sorry, ik kan aan het einde vd werkdag even geen computer meer zien). Ik begrijp dat mijn afwachtende houding wat gemakzuchtig is. Als je beta-testers te kort komt, geef je maar een seintje. Dan schakel ik snel over op behulpzaamheid.
Thx voor al je werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelSchoen
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-07 18:48
ha allen

Ik heb de ITHO CVE-S ECO met ingebouwde CO2/vochtsensor ter vervanging van een zeer oude mech c gekocht. Ik heb nog een oude bedrade aansluiting. Deze blijkt nu alleen niet in 3 standen, maar in 2 te komen.

Als ik het goed begrijp, kan ik nu dus stand 1 en 3 krijgen, en daarmee geen automatische werking. Balen! Is deze add-on denken jullie een oplossing? Kan ik de knop dan in 3 draaien en hem hiermee bedienen, of moet ik overstappen op de Eurostekker? Is dit te doen voor iemand zonder domotica ervaring?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
RoelSchoen schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:09:
ha allen

Ik heb de ITHO CVE-S ECO met ingebouwde CO2/vochtsensor ter vervanging van een zeer oude mech c gekocht. Ik heb nog een oude bedrade aansluiting. Deze blijkt nu alleen niet in 3 standen, maar in 2 te komen.

Als ik het goed begrijp, kan ik nu dus stand 1 en 3 krijgen, en daarmee geen automatische werking. Balen! Is deze add-on denken jullie een oplossing? Kan ik de knop dan in 3 draaien en hem hiermee bedienen, of moet ik overstappen op de Eurostekker? Is dit te doen voor iemand zonder domotica ervaring?

Groet!
Is het een 2 standenschakelaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
RoelSchoen schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:09:
ha allen

Groet!
voel je vooral tot niets verplicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 07:13
Hoi @arjenhiemstra , ik zie dat je erg druk bent hoor, maar ik vroeg me af of je nog wat verder was gekomen met het toerental variabel aansturen o.b.v. CO2 waarden.

"The fastest code, is the code that is never called."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
arjenhiemstra schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:54:
[...]

Hebbes, firmware vergelijken was niet goed genoeg geïmplementeerd... :(
Ik plaats zsm een update.

edit:

Version 2.9.0-beta6

Changes since 2.9.0-beta5

fix: crash due to incomplete firmware version sanity checking

https://github.com/arjenh.../nrgitho-v2.9.0-beta6.bin

Excuses voor het ongemak!
Thx, de 2.9.0-beta6 werkt goed. Dank voor de snelle fix!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Primal schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:42:
Hoi @arjenhiemstra , ik zie dat je erg druk bent hoor, maar ik vroeg me af of je nog wat verder was gekomen met het toerental variabel aansturen o.b.v. CO2 waarden.
iets maar niet voldoende nog. ik heb eerst de focus even gelegd op het op orde krijgen van ha discovery, er kwamen veel support vragen over en het is breed toepasbaar dus ik heb dat even hoger op de backlog gezet.

bi-directioneel lijkt nu met de rft-n wel te werken (groen ledje, status lijkt doorgegeven te worden), maar ik begrijp nog niet helemaal waarom... als ik wat timing verander werkt het niet meer. Als ik exact het bericht stuur dat itho ook stuurt werkt het ook niet maar als ik een ander status bericht stuur weer wel... kortom, er is nog wat te ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
Mijn hele CV / MV installatie is van de week door mijn huurbaas vervangen. Ik had hiervoor een "slimme" Zehnder Comfoair die ik via Perilex of de Zigbee module aanstuurde.

Ik zag nu dat ze de CVE-S ECO hadden teruggehangen en ik wist dit topic nog te herinneren. De installateurs hebben hem eigenlijk zonder instructies opgehangen en een afstandbediening in m'n douche gedumpt. :')
Zonder er verder aandacht aan te besteden meteen de Itho Wifi module besteld (thanks voor het snelle verzenden!) want ik wil hem direct in mijn bestaande home assistant installatie hangen.

Helaas kom ik er tijdens het aansluiten achter dat er alleen stroom op de itho wifi printplaat lijkt te komen op stand 3 van de perilex stekker in mijn keuken. ;(

Bij het zoeken van aansluitschema's lijkt mijn super beperkte hardware kennis te kunnen lezen de bestaande perilex die in principe compatible moet zijn (zehnder -> itho):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYt0bV4-FGtpfjH543ay5nfEWjg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nU77lO5DPYWZGJd1lOMkoGGT.jpg?f=user_large

Kan ik op de Itho nog iets tweaken om de bestaande perilex werkend te houden of is dit echt een aansluiting issue? Ik heb eventueel een multimeter in huis maar mijn kennis houdt daar ook wel bij op qua electra.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
KirovAir schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:05:

Helaas kom ik er tijdens het aansluiten achter dat er alleen stroom op de itho wifi printplaat lijkt te komen op stand 3 van de perilex stekker in mijn keuken. ;(
Dan is die niet goed aangesloten. Normaal heeft de itho altijd stroom en schakelt de 3 standenschakelaar 2 aparte pinnen op de itho print.

Add-on en schakelaar zouden beide naast elkaar gebruikt moeten kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
arjenhiemstra schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:15:
[...]

Dan is die niet goed aangesloten. Normaal heeft de itho altijd stroom en schakelt de 3 standenschakelaar 2 aparte pinnen op de itho print.

Add-on en schakelaar zouden beide naast elkaar gebruikt moeten kunnen worden
Dank voor je snelle antwoord. Ik ga even achter de huurbaas aan!

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
KirovAir schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:31:
[...]

Dank voor je snelle antwoord. Ik ga even achter de huurbaas aan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnWSKog_DT2PyupsQmnB2NTmGVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AffId2wmHzB9Xsy1VWH5z6hT.png?f=fotoalbum_large

Ik geloof dat het zo aangesloten moet worden, zou kunnen dat L2 en L3 andersom zitten, ik het de perilex hier zo niet bij hand om het na te meten helaas.

Bij jou zit L3 waarschijnlijk aangesloten op L1 op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:26:
[...]

Volgens mij doet een itho met RV sensor dat alleen na 24h, de oudere modellen helemaal niet zelfs geloof ik.

Je kunt natuurlijk altijd x tijd na de laatste actie die niet auto of medium is een medium virtual remote commando via de add-on sturen (automation in home assistant bijvoorbeeld). Dan bereik je denk ik wat je vraagt.
Dankjewel voor je reactie. Het vreemde is dat ik voorheen zowel de driestandenschakelaar kon gebruiken én dat de box vanzelf harder ging draaien bij vocht. Door vuil was de vochtsensor wel zowat onbruikbaar, maar door een pannetje kokend water onder een open kap te houden bij de box, ging 'ie alsnog harder draaien. En dat was gewoon terwijl ik 'm ook met die driestandenschakelaar van stand wisselde tussen hoog en middel (automatisch), mét add-on geïnstalleerd, dus het moet kunnen, maar ik weet alleen niet hoe.

Ik heb nog een vraag wat betreft het sturen van commando's via HA (MQTT). Dit werkt al een jaar probleemloos (als 'ie in de automatische stand staat), maar het veranderen van de stand vanuit HA lijkt hetzelfde te doen als de knoppen op het dashboard van de webinterface, maar die maakt geen gebruik van de virtual remote. Dus als de box om wat voor reden dan ook uit die auto stand is gegaan, dan kan ik 'm niet via HA meer in de automatische stand krijgen, want dat kan alleen met die virtual remote. Weet je wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
Alphyraz schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:41:
[...]

Ik heb nog een vraag wat betreft het sturen van commando's via HA (MQTT). Dit werkt al een jaar probleemloos (als 'ie in de automatische stand staat), maar het veranderen van de stand vanuit HA lijkt hetzelfde te doen als de knoppen op het dashboard van de webinterface, maar die maakt geen gebruik van de virtual remote. Dus als de box om wat voor reden dan ook uit die auto stand is gegaan, dan kan ik 'm niet via HA meer in de automatische stand krijgen, want dat kan alleen met die virtual remote. Weet je wat ik hieraan kan doen?
Je kunt bij System Settings -> Virtual remote settings -> Force medium/auto mode aanzetten dan doet ie eerst een auto stand commando voordat hij je HA command stuurt. :)

@arjenhiemstra ik heb onderhand na een dag spelen met de hardware eindelijk het meeste onder de knie en wat een leuk / uitgebreid stuk hardware. Heb nu door dat een RF device naar de Itho Wifi pairen en dan via Send commando's sturen the way to go is voor mijn huidige situatie. Werkt 100% met de bestaande remote en Hass. Nu alleen nog even de electra fixen.
Super dat het zo mega uitgebreid is. Volgens mij is elke use case wel gedekt zo. Dank voor alle moeite. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door KirovAir op 15-12-2024 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi
  • Laatst online: 13-09 19:36
Afgelopen weken begonnen met integreren van de Itho WPU 5 met Arjen's wifi module. Erg leuk om te doen vooral richting een dynamisch contract in maart komend jaar. Op de lijst staat verder een additionele module voor de Autotemp en voor de HRU waar mijn vragen over gaan:

Ik heb wel een vraag met betrekking tot het integreren van de HRU ECO 300 (wat als ik het goed lees in dit forum een itho branded apparaat is van een ander merk?). Gevoelsmatig is er zowel een HRU 300 als een HRU ECO 300 of lees ik dit verkeerd? Ik ben dan ook enigzins in de war welke module (CVE of non-CVE) ik voor de ECO 300 nodig heb en mijn zoektocht in dit forum heeft helaas nog geen verheldering gebracht. Wel lees ik dat verschillende mensen hun HRU ECO 300 succesvol hebben kunnen koppelen, maar met welke unit en hoe heb ik niet kunnen vinden. Zo is bv de non-CVE geschikt voor de HRU 300, maar de ECO 300 is niet specifiek benoemd.

Ook is het qua Itho Daalderop documentatie beperkt hoe deze ECO 300 open te maken om de aansluiting te vinden en zo te bepalen of ik de CVE of non-CVE module nodig heb. De 4 inbusbouten aan de voorkant van de WTW ben ik gaan losdraaien maar (zoals te zien op de foto) zitten de kabels rechtsbovenin erg strak aangelegd en voordat ik een en ander sloop hoor ik graag jullie advies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUpevy7uLFOWXATpRLH6ZFOiVXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFFDuniUwnvsgr7pYBpiDV8z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door skiwi op 16-12-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
skiwi schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:35:
Afgelopen weken begonnen met integreren van de Itho WPU 5 met Arjen's wifi module. Erg leuk om te doen vooral richting een dynamisch contract in maart komend jaar. Op de lijst staat verder een additionele module voor de Autotemp en voor de HRU waar mijn vragen over gaan:

Ik heb wel een vraag met betrekking tot het integreren van de HRU ECO 300 (wat als ik het goed lees in dit forum een itho branded apparaat is van een ander merk?). Gevoelsmatig is er zowel een HRU 300 als een HRU ECO 300 of lees ik dit verkeerd? Ik ben dan ook enigzins in de war welke module (CVE of non-CVE) ik voor de ECO 300 nodig heb. Zo is de non-CVE geschikt voor de HRU 300, maar de ECO 300 is niet specifiek benoemd.

Ook is het qua documentatie beperkt hoe deze ECO 300 open te maken om de aansluiting te vinden en zo te bepalen of ik de CVE of non-CVE module nodig heb. De 4 inbusbouten aan de voorkant van de WTW ben ik gaan losdraaien maar (zoals te zien op de foto) zitten de kabels rechtsbovenin erg strak aangelegd en voordat ik een en ander sloop hoor ik graag jullie advies.

[Afbeelding]
Ik weet niet of er een verschillen zijn, zover ik weet heb je altijd een non-CVE module nodig.

Er hoeft niets open gemaakt te worden, de module gaat met een PCI-e splitter kabel tussen de HRU en het display. Hier een foto van een aangesloten add-on (met dank aan Nico):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFMzHspfbpqfH1j4onteOWeF0YI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/z8KmijbunammJhUhTYcucIZ5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi
arjenhiemstra schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet of er een verschillen zijn, zover ik weet heb je altijd een non-CVE module nodig.

Er hoeft niets open gemaakt te worden, de module gaat met een PCI-e splitter kabel tussen de HRU en het display. Hier een foto van een aangesloten add-on (met dank aan Nico):
Ha! Zo simpel kan het zijn. Dank Arjen en anderen voor je snelle reactie en al het werk wat je hier hebt ingestopt. Inderdaad een kwestie van je splitter stekker er tussen te zetten en klaar. Er komt nog een bestelling aan voor een paar units. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
KirovAir schreef op zondag 15 december 2024 @ 23:30:
[...]

Je kunt bij System Settings -> Virtual remote settings -> Force medium/auto mode aanzetten dan doet ie eerst een auto stand commando voordat hij je HA command stuurt. :)

@arjenhiemstra ik heb onderhand na een dag spelen met de hardware eindelijk het meeste onder de knie en wat een leuk / uitgebreid stuk hardware. Heb nu door dat een RF device naar de Itho Wifi pairen en dan via Send commando's sturen the way to go is voor mijn huidige situatie. Werkt 100% met de bestaande remote en Hass. Nu alleen nog even de electra fixen.
Super dat het zo mega uitgebreid is. Volgens mij is elke use case wel gedekt zo. Dank voor alle moeite. _/-\o_
Die optie heb ik een aantal dagen geleden aangezet, maar als je dan via MQTT of de homepage van de webinterface de stand verandert, dan verandert 'ie (bij mij) niet eerst de stand naar auto. Als ik via de HTTP API een vremotecmd meestuur, dan werkt het wel, want dan gaat het via een virtual remote.

Ik vraag me af of je via MQTT ook een virtual remote index kunt opgeven, want dat zou het probleem ook oplossen.

Edit: Zo te zien kan dat via MQTT ook door het volgende te publiceren op itho/cmd:
code:
1
{"vremotecmd":"medium"}

Nu even een automatisering maken in HA die dit bericht publiceert wanneer m'n box vanzelf naar low gaat. Wellicht kan ik een patroon herkennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alphyraz op 16-12-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:02:
[...]

Die optie heb ik een aantal dagen geleden aangezet, maar als je dan via MQTT of de homepage van de webinterface de stand verandert, dan verandert 'ie (bij mij) niet eerst de stand naar auto.
Dat zou wel moeten werken maar alleen via vremote op index 0
Zie ook de opmerking bij de settings:
"The following virtual remote settings work on the first (index=0) virtual remote configured."
Als ik via de HTTP API een vremotecmd meestuur, dan werkt het wel, want dan gaat het via een virtual remote.

Ik vraag me af of je via MQTT ook een virtual remote index kunt opgeven, want dat zou het probleem ook oplossen.

Edit: Zo te zien kan dat via MQTT ook door het volgende te publiceren op itho/cmd:
code:
1
{"vremotecmd":"medium"}

Nu even een automatisering maken in HA die dit bericht publiceert wanneer m'n box vanzelf naar low gaat. Wellicht kan ik een patroon herkennen.
Zeker, dat kan. Je kunt zowel de index als naam gebruiken waarbij een naam preferentie heeft boven index als ze beide aanwezig zijn in de JSON.
(zie ook API documentatie op de add-on zelf)

Bijvoorbeeld:
code:
1
{"vremotecmd":"medium","vremoteindex":2}

of
code:
1
{"vremotecmd":"medium","vremotename":"Naam remote"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik heb de handleiding eens goed doorgelezen, maar daarmee heb ik toch een paar vragen.
Ik heb een CVE-S Eco (volgens het boekje) en zover ik weet zit er een vochtheidssensor in. Vroeger ging die nog wel eens vanzelf een standje harder met douchen namelijk, maar merk dat die dat tegenwoordig niet meer doet (zet hem zelf vaak op de hardste stand voor ik begin met douchen/koken maar als ik dat nu vergeet gaat die niet meer vanzelf aan).

Nog geen tijd gehad de kap eraf te halen om specifiek te controleren.

Als die sensor er in zit, moet ik dan nog dingen ompluggen van het mainboard naar de addon, of is het dan gewoon bordje erop prikken en gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door SunnieNL op 16-12-2024 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
SunnieNL schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:55:
Ik heb de handleiding eens goed doorgelezen, maar daarmee heb ik toch een paar vragen.
Ik heb een CVE-S Eco (volgens het boekje) en zover ik weet zit er een vochtheidssensor in. Vroeger ging die nog wel eens vanzelf een standje harder met douchen namelijk, maar merk dat die dat tegenwoordig niet meer doet (zet hem zelf vaak op de hardste stand voor ik begin met douchen/koken maar als ik dat nu vergeet gaat die niet meer vanzelf aan).

Nog geen tijd gehad de kap eraf te halen om specifiek te controleren.

Als die sensor er in zit, moet ik dan nog dingen ompluggen van het mainboard naar de addon, of is het dan gewoon bordje erop prikken en gaan?
Bordje erop prikken en gaan. De temp/hum sensor zit onder de printplaat in de luchtstroom, je zou even kunnen kijken of die vuil is en voorzichtig het stof wegvegen. In ieder geval geen vloeibare spullen gebruiken, dan gaat de sensor vrijwel zeker kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
Zojuist voor de grap eens de laatste beta geïnstalleerd. Deze heeft als bijwerking dat bij wat ik ook doe alle settings zoals MQTT, RF remotes etc. worden gewist bij een reboot, handmatig of niet. Ook geprobeerd het bestandssysteem te formatteren en de system config reset te doen. Hadden allemaal geen zin. Bij 2.8 blijft alles wel prima onthouden.

Ik merk ook instabiliteit in de menu's. Bijvoorbeeld bij het pairen van RF remotes refreshed het scherm niet automatisch bij een nieuwe pair en andere quirks. Lijkt wel alsof hij net niet helemaal lekker stabiel draait. Bij 2.8 gaat dit prima.

[ Voor 26% gewijzigd door KirovAir op 16-12-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTCG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-02 08:43
Hoi iedereen

Ik heb dit weekend mijn installatie volledig opnieuw gedaan en heb nu Home Assistant OS virtueel draaien op een Proxmox VM. HAOS biedt mij net iets meer comfort en is veel flexibeler. Ben op zoek naar de fanaten die zowel de Itho module hebben en die gebruik maken van HA(OS)

Ik heb MQTT werkende gekregen op de Itho-module en HAOS en kan nu de waarden van de sensoren van de WPU uitlezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Be7RMCf5VwkBkJ0QuGArE8lhGO0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WeG7LVikn9Fdz3ep81Ny0YUC.png?f=user_large

Volgens de documentatie op Deze website zou het echter ook moeten mogelijk zijn om de sensoren uit te lezen van de autotemp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q5Tohk4iRVX58FZSU0fqC5j1MI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nEHF2qWaoCiXsk8ZhjcsHHud.png?f=user_large

De vraag is: hoe doe ik dat dan? Ik kan maar 1 base topic ingeven in de settings van de itho module:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdyOi2dV87bh5In0CjHRnWwzJbg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6aOhvSfRRKRvZyb2BoIcGeCv.png?f=user_large

Reden dat ik dit wil doen is omdat ik een dashboard aan het maken ben in HAOS waar ik de temperatuur kan zien in elke kamer. Hoe haal ik de informatie van die sensoren binnen?
Ik weet dat ik in HAOS de "autotemp integration" kan toevoegen, maar dan weet ik ook nog niet welke waarden ik moet ingeven bij de "rooms":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkiXGTOs3ENT8Ull0o7VhHGbg-c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Oe9fiXXMbZNRyK5ob6S0vYqK.png?f=fotoalbum_large
Waar vind ik de namen van die kamers? De tekst spreekt nl van: "each room defined in the autotemp unit".
Ik heb, voor alle duidelijkheid een WPU 3I 4th generation. De hoofdthermostaat hangt in de living en in een aantal andere kamers hangen er kleine thermostaten waar ik de temperatuur op kan instellen door aan de ring te draaien.

Ben ik dan juist in de veronderstelling dat ik die waarden ook op de één of andere manier kan uitlezen, of is mijn installatie gewoon niet compatibel met wat ik ermee wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:50:
[...]

Dat zou wel moeten werken maar alleen via vremote op index 0
Zie ook de opmerking bij de settings:
"The following virtual remote settings work on the first (index=0) virtual remote configured."

[...]

Zeker, dat kan. Je kunt zowel de index als naam gebruiken waarbij een naam preferentie heeft boven index als ze beide aanwezig zijn in de JSON.
(zie ook API documentatie op de add-on zelf)

Bijvoorbeeld:
code:
1
{"vremotecmd":"medium","vremoteindex":2}

of
code:
1
{"vremotecmd":"medium","vremotename":"Naam remote"}
Ik ben alleen benieuwd wat voor commando’s die knoppen op de homepage dan doen. Stel dat mijn box in low staat, dan gaat de box niet naar auto wanneer ik op “Medium” klik. Klik ik vervolgens op “Medium” bij de virtual remote 0 (ik heb er maar één), dan gaat ‘ie wel naar auto. Dit werkt ook via de API (HTTP en MQTT) wanneer ik een virtual remote index meegeef, maar niet via die homepage of als ik geen virtual remote index meegeef.

Aangezien die controls in HA alleen maar een commando “medium” (of andere stand) meegeven en niet vremoteindex, kan ik ‘m dus niet vanuit HA in auto krijgen. Tenminste, wel als ik met een actie op dat MQTT topic publiceer, maar niet met de standaard controls.

Is daar een oplossing voor? Het werkt zo wel hoor, maar ik wil graag leren hoe het precies werkt en zo min mogelijk logica in HA die ik ook op het apparaat zelf kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
KirovAir schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:32:
Zojuist voor de grap eens de laatste beta geïnstalleerd. Deze heeft als bijwerking dat bij wat ik ook doe alle settings zoals MQTT, RF remotes etc. worden gewist bij een reboot, handmatig of niet. Ook geprobeerd het bestandssysteem te formatteren en de system config reset te doen. Hadden allemaal geen zin. Bij 2.8 blijft alles wel prima onthouden.

Ik merk ook instabiliteit in de menu's. Bijvoorbeeld bij het pairen van RF remotes refreshed het scherm niet automatisch bij een nieuwe pair en andere quirks. Lijkt wel alsof hij net niet helemaal lekker stabiel draait. Bij 2.8 gaat dit prima.
Gek, lijkt dus niet te maken te hebben met wat ik dacht (mogelijk opslaan config terwijl deze nog niet goed geladen is)
Zou je (via PB of mail) eens je config van 2.8.0 willen delen? Uiteraard mag je alle gevoelige gegevens verwijderen (wachtwoord e.d.) maar het zou prettig zijn om te weten wat de lengte was (desnoods vervang je usernames en wachtwoorden met een reeks abcd van dezelfde lengte.

Ik begin te vermoeden dat er wellicht ergens een overflow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Alphyraz schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:20:
[...]

Ik ben alleen benieuwd wat voor commando’s die knoppen op de homepage dan doen. Stel dat mijn box in low staat, dan gaat de box niet naar auto wanneer ik op “Medium” klik. Klik ik vervolgens op “Medium” bij de virtual remote 0 (ik heb er maar één), dan gaat ‘ie wel naar auto. Dit werkt ook via de API (HTTP en MQTT) wanneer ik een virtual remote index meegeef, maar niet via die homepage of als ik geen virtual remote index meegeef.
Wat voor model itho heb je eigenlijk?
Aangezien die controls in HA alleen maar een commando “medium” (of andere stand) meegeven en niet vremoteindex, kan ik ‘m dus niet vanuit HA in auto krijgen. Tenminste, wel als ik met een actie op dat MQTT topic publiceer, maar niet met de standaard controls.

Is daar een oplossing voor? Het werkt zo wel hoor, maar ik wil graag leren hoe het precies werkt en zo min mogelijk logica in HA die ik ook op het apparaat zelf kan regelen.
Welke controls in HA? In principe kun je HA alles laten sturen wat je wil... Als er geen vremoteindex oid aanwezig zal de add-on standaard vremote 0 pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
GTCG schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:14:
Hoi iedereen

Ik heb dit weekend mijn installatie volledig opnieuw gedaan en heb nu Home Assistant OS virtueel draaien op een Proxmox VM. HAOS biedt mij net iets meer comfort en is veel flexibeler. Ben op zoek naar de fanaten die zowel de Itho module hebben en die gebruik maken van HA(OS)

Ik heb MQTT werkende gekregen op de Itho-module en HAOS en kan nu de waarden van de sensoren van de WPU uitlezen:

[Afbeelding]

Volgens de documentatie op Deze website zou het echter ook moeten mogelijk zijn om de sensoren uit te lezen van de autotemp:
[Afbeelding]

De vraag is: hoe doe ik dat dan? Ik kan maar 1 base topic ingeven in de settings van de itho module:
[Afbeelding]

Reden dat ik dit wil doen is omdat ik een dashboard aan het maken ben in HAOS waar ik de temperatuur kan zien in elke kamer. Hoe haal ik de informatie van die sensoren binnen?
Ik weet dat ik in HAOS de "autotemp integration" kan toevoegen, maar dan weet ik ook nog niet welke waarden ik moet ingeven bij de "rooms":
[Afbeelding]
Waar vind ik de namen van die kamers? De tekst spreekt nl van: "each room defined in the autotemp unit".
Ik heb, voor alle duidelijkheid een WPU 3I 4th generation. De hoofdthermostaat hangt in de living en in een aantal andere kamers hangen er kleine thermostaten waar ik de temperatuur op kan instellen door aan de ring te draaien.

Ben ik dan juist in de veronderstelling dat ik die waarden ook op de één of andere manier kan uitlezen, of is mijn installatie gewoon niet compatibel met wat ik ermee wil doen?
Je hebt maar 1 base topic nodig, ik zou idd die van de integratie nemen anders werkt die niet.

In de manual staat het uitgelegd voor hassio, met HAOS is de directory structuur net iets anders. ipv
code:
1
/usr/share/hassio/homeassistant/custom_components/ithodaalderop

gebruik je:
code:
1
/homeassistant/custom_components/ithodaalderop

Het makkelijkst is om de terminal plugin te installeren zodat je een shell hebt waarmee je de directory kunt aanmaken en de git commando's kunt runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTCG
arjenhiemstra schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:34:
[...]

Je hebt maar 1 base topic nodig, ik zou idd die van de integratie nemen anders werkt die niet.

In de manual staat het uitgelegd voor hassio, met HAOS is de directory structuur net iets anders. ipv
code:
1
/usr/share/hassio/homeassistant/custom_components/ithodaalderop

gebruik je:
code:
1
/homeassistant/custom_components/ithodaalderop

Het makkelijkst is om de terminal plugin te installeren zodat je een shell hebt waarmee je de directory kunt aanmaken en de git commando's kunt runnen.
Hoi Arjen

Ik heb HACS al geïnstalleerd staan en heb dit uitgevoerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQneiKRlEDDYvnmv3Or1r-tPGj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xEdPh8f23kWTCwGwraSUBwgZ.png?f=fotoalbum_large

Misschien heb ik wat gemist. Ik bekijk het nog eens.

Ik zou liefst van al alle settings van zowel mijn WPU als mijn vloerverwarming kunnen integreren, nu zie ik enkel deze van de WPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
arjenhiemstra schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:25:
[...]

Wat voor model itho heb je eigenlijk?

[...]

Welke controls in HA? In principe kun je HA alles laten sturen wat je wil... Als er geen vremoteindex oid aanwezig zal de add-on standaard vremote 0 pakken
Ik heb een CVE-S ECO.

Met de controls bedoel ik de slider en de dropdown voor de verschillende standen. Deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyIBsUDULRg2esyPzAhbUOszKhE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EgW2xLLL6P0lRHYsN2CavamR.png?f=user_large

Ik heb met behulp van wat logs gezien wat nu precies de verschillen zijn in de MQTT-berichten wanneer je de dropdown gebruikt en wanneer ik handmatig een actie uitvoer met een JSON payload, zoals dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
action: mqtt.publish
data:
  evaluate_payload: false
  qos: 0
  retain: false
  topic: itho/cmd
  payload: "{\"vremotecmd\":\"medium\"}"

Met die actie wordt er daadwerkelijk JSON als payload meegestuurd, wat logisch is en dat kun je ook terugzien in de logs:
code:
1
2024-12-16 21:03:59.358 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.mqtt.client] Transmitting message on itho/cmd: '{"vremotecmd":"medium"}', mid: 73, qos: 0

Als ik vervolgens een optie kies in de dropdown, in dit geval "High", dan zie ik de volgende log:
code:
1
2024-12-16 21:02:52.606 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.mqtt.client] Transmitting message on itho/cmd: 'high', mid: 72, qos: 0

Dan wordt er dus inderdaad geen vremotecmd meegestuurd (ook logisch), maar als op dat moment de box niet op auto staat, dan negeert 'ie alle commando's, terwijl dat niet zo is wanneer ik een MQTT-bericht publiceer mét vremotecmd.

Ik weet dus niet of er iets mis is met mijn box, maar als ik géén vremotecmd meegeef terwijl de box niet in auto staat, dan reageert deze niet op commando's. Wel als ik de vremotecmd meestuur, maar dat doet HA dus niet.

Ik hoop dat mijn bericht zo wat duidelijker is, anders hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Nu online

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

GTCG schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:14:
...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
...
Ik las het niet specifiek in je bericht maar je hebt voor elk apparaat wel een aparte add-on nodig, misschien is dat het missende puzzelstukje.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:55

Lief Adje

Love is in the air

KirovAir schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:32:

Ik heb exact hetzelfde probleem, terug naar 2.8

Itho hw version: 46
Itho fw version: 25
@arjenhiemstra
In mijn WiFi ssid zit een"@" maakt dat misschien uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Lief Adje op 17-12-2024 17:29 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTCG
Mr.Viper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:23:
[...]

Ik las het niet specifiek in je bericht maar je hebt voor elk apparaat wel een aparte add-on nodig, misschien is dat het missende puzzelstukje.
Mr.Viper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:23:
[...]

Momenteel heb ik het zo staan: De itho WIFI addon lijkt mij correct te zijn geïnstalleerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVF7qtrkFHJJniTkv8aGQgOkItE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6AjTT365o37rTYvDdfMpFMNK.png?f=fotoalbum_large

Als ik het goed begrijp, moet ik per "device" of add-on gaan instellen naar welk MQTT topic (ithowpu, ithohru, ithotemp en ithocve) deze moet luisteren?
Waar kan ik dat gaan instellen? Ik zie nergens een mogelijkheid om dit in te stellen. Of moet dit via één of andere yaml file?

Momenteel heb ik het mqtt base topic in de wifi controller op ithowpu staan, maar ik vermoed dat dit gewoon itho moet zijn?

Bovendien, als ik kies voor device "autotemp" moet ik "autotemp" rooms ingeven. Welke namen moet ik hier dan ingeven? Ik heb 5 spiders in huis hangen (elk in een andere kamer uiteraard)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkiXGTOs3ENT8Ull0o7VhHGbg-c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Oe9fiXXMbZNRyK5ob6S0vYqK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
In ons nieuwe appartement gaat de verwarming en ventilatie volledig door itho daalderop verzorgd worden.

We krijgen straks twee water/water warmtepompen (volgens mij de WPU 5G) met vloer verwarming (en beetje koeling) en een WTW-unit (volgens mij de HRU 400).

Daarbij krijgt elke kamer een eigen thermostaat, de woonkamer en hoofdslaapkamer daarnaast een CO2 sensor en bij elke badkamer een overbrugging schakelaar voor de ventilatie.

Heb dit forum en github doorgelezen. Als ik het goed begrijp is de add-on modules niet bedoeld om de spider thermostaten en CO2 sensors te vervangen?
Maar is het wel mogelijk om de ventilatie sturing (stand/modes) aan te passen en is het dus mogelijk de overbrugging schakelaar ventilatie wél te kunnen vervangen door een eigen variant?

We hebben een KNX domotica systeem gepland met mooie touch sensors en dergelijke. En van een spider thermostaat in elke kamer wordt ik niet geheel blij van. Nog minder van de overbrugging schakelaar voor de ventilatie, als ik itho daalderop website bekijk (weet niet welk model knop we exact gaan krijgen).

Liefst zou ik alles vervangen door een eigen variant of andere variant. Maar dat gaat dus helaas niet.

Als ik de informatie van itho daalderop / de project ontwikkelaar mag geloven is alles draadloos, maar heeft de CO2 sensor wel 230V nodig om te kunnen werken? Dus geen bekabeling (benodigd) naar de spider thermostaat en geen bekabeling naar de overbrugging schakelaar voor de ventilatie? Of heeft de spider wel een 2-draads verbinding? Vraag dit vanwege het aangepaste elektra plan.

Wel is de add-on module een hele mooie toevoeging voor meer inzicht van het systeem, wat ik zo lees. Die add-on module gaat er tegen die tijd wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi
GTCG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:27:

Als ik het goed begrijp, moet ik per "device" of add-on gaan instellen naar welk MQTT topic (ithowpu, ithohru, ithotemp en ithocve) deze moet luisteren?
Waar kan ik dat gaan instellen? Ik zie nergens een mogelijkheid om dit in te stellen. Of moet dit via één of andere yaml file?

Momenteel heb ik het mqtt base topic in de wifi controller op ithowpu staan, maar ik vermoed dat dit gewoon itho moet zijn?
Het MQTT base topic in de wifi controller is waar je dit in moet stellen. Zie screenshot voorbeeld voor in mijn geval de WPU zodat Jasper's haithowifi de informatie uit de wifi controller(s) correct oppakt en in home assistant toont. Per wifi controller moet je dus het juiste MQTT topic invoeren (eg ithowpu, ithohru, ithotemp en ithocve).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qo1_YCTenr_TiRe6ERpfB5witmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y5XceRYxr8FTnQzJhu1fFLE0.png?f=fotoalbum_large

Je vraag mbt de spider configuratie op je autotemp ben ik ook aan het uitzoeken en lees dan ook graag mee mocht iemand hier meer over kunnen delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 17:08
don spike schreef op woensdag 18 december 2024 @ 02:54:
In ons nieuwe appartement gaat de verwarming en ventilatie volledig door itho daalderop verzorgd worden.

We krijgen straks twee water/water warmtepompen (volgens mij de WPU 5G) met vloer verwarming (en beetje koeling) en een WTW-unit (volgens mij de HRU 400).

Daarbij krijgt elke kamer een eigen thermostaat, de woonkamer en hoofdslaapkamer daarnaast een CO2 sensor en bij elke badkamer een overbrugging schakelaar voor de ventilatie.

Heb dit forum en github doorgelezen. Als ik het goed begrijp is de add-on modules niet bedoeld om de spider thermostaten en CO2 sensors te vervangen?
Maar is het wel mogelijk om de ventilatie sturing (stand/modes) aan te passen en is het dus mogelijk de overbrugging schakelaar ventilatie wél te kunnen vervangen door een eigen variant?

We hebben een KNX domotica systeem gepland met mooie touch sensors en dergelijke. En van een spider thermostaat in elke kamer wordt ik niet geheel blij van. Nog minder van de overbrugging schakelaar voor de ventilatie, als ik itho daalderop website bekijk (weet niet welk model knop we exact gaan krijgen).

Liefst zou ik alles vervangen door een eigen variant of andere variant. Maar dat gaat dus helaas niet.

Als ik de informatie van itho daalderop / de project ontwikkelaar mag geloven is alles draadloos, maar heeft de CO2 sensor wel 230V nodig om te kunnen werken? Dus geen bekabeling (benodigd) naar de spider thermostaat en geen bekabeling naar de overbrugging schakelaar voor de ventilatie? Of heeft de spider wel een 2-draads verbinding? Vraag dit vanwege het aangepaste elektra plan.
Ik heb dezelfde situatie als jou. WPU5G warmtepomp, en HRU400 WTW. De WPU5G kan je doormiddel van de module van Arjen aansturen, echter is dat niet mogelijk voor de HRU400. De HRU400 heeft echter ook een MODBUS poort die je doormiddel van een ESP relatief simpel kan aansturen. Dat heb ik zelf gedaan met behulp van dit topic: Welke connector modbus rs485 op wtw. Al is dat geen kant-en-klare oplossing.

Wat betreft de bekabeling klopt het dat de CO2 sensors 230V nodig hebben. Deze gebruiken dusdanig veel vermogen dat het niet mogelijk (lees praktisch) is om ze batterijgevoed te maken. De spider thermostaten werken op 2x AA batterijen, en enkel de hoofdthermostaat is bedraad verbonden met de WPU.

Voor jou is het volgende topic ook interessant om te volgen: Itho WPU5G water/water-warmtepomp ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
GTCG schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:27:

Momenteel heb ik het zo staan: De itho WIFI addon lijkt mij correct te zijn geïnstalleerd:
[Afbeelding]

In de MQTT config van de add-on.
Nee dus. Zie https://github.com/jasper...adme-ov-file#installation prerequisites.
Bovendien, als ik kies voor device "autotemp" moet ik "autotemp" rooms ingeven. Welke namen moet ik hier dan ingeven? Ik heb 5 spiders in huis hangen (elk in een andere kamer uiteraard)
Wat is er niet duidelijk aan "Provide a name for each room defined in the autotemp unit. E.g. living room or bedroom."?
Je hebt 5 spiders dus daar voer je iets in als Room 1 = Woonkamer, Room 2 = Speelkamer, Room 3 = Slaapkamer ouders, Room 4 = slaapkamer Pietje.

Uiteraard moet het wel overeenkomen met je installatie maar dat is makkelijk te achterhalen, gewoon verschillende temps instellen op je spider per ruimte en kijken wat je als setpoints ziet bij Status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTCG
skiwi schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:09:
[...]

Het MQTT base topic in de wifi controller is waar je dit in moet stellen. Zie screenshot voorbeeld voor in mijn geval de WPU zodat Jasper's haithowifi de informatie uit de wifi controller(s) correct oppakt en in home assistant toont. Per wifi controller moet je dus het juiste MQTT topic invoeren (eg ithowpu, ithohru, ithotemp en ithocve).

[Afbeelding]

Je vraag mbt de spider configuratie op je autotemp ben ik ook aan het uitzoeken en lees dan ook graag mee mocht iemand hier meer over kunnen delen.
Aha, ik heb dus per device een controller nodig?

dus 1 controller voor mijn WPU, 1 controller voor mijn autotemp, .. enz...
Dan heb ik inderdaad per device een base topic die de info doorstuurt naar HA.
Daar was ik dus nog niet in mee. Ik zie inderdaad per autotemp een patchpuntje zitten, waar die controller dan moet ingeplugd worden. Duidelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door GTCG op 18-12-2024 16:25 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

Kan iemand me helpen met het correct aansturen van de add-on via Home Assistant? De add-on werkt naar behoren via de web interface, maar vanuit HA met de integratie kan ik geen instellingen aanpassen.

Oftewel; de virtual remote in de web interface kan ik gebruiken om de snelheid en de timer aan te passen. Ik heb de integratie in HA en die leest temperatuur, RV e.d. allemaal prima uit. Alleen als ik naar het device ga in HA en bijvoorbeeld Timer 30 aan wil zetten gebeurt er niets of hij komt op medium te staan.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Module was paar dagen geleden binnen gekomen en net zonder enige vorm van technische kennis geinstalleerd in mijn CVE-S. Het enige wat ik genegeerd heb is dat plastic afstandspinnetje.
De grootste uitdaging was het loskrijgen van de grote kap, gezien de minimale ruimte om in te bewegen.

In HA doet MQTT het prima. Was even uitvogelen hoe dat state deel werkte, maar ook dat heb ik gefixed.
Nu zie ik alleen een verschil in de webinterface en wat HA in de snelheidsgrafiek weergeeft.
In de Medium/Auto stand springt de webinterface naar 20%, maar bij HA in de fan slider staat deze op 8% (terwijl MQTT ook 20% doorgeeft)

Wat zie ik hier over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0d_pHVkjC_-S3-1hZ8tQFKNXeRQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/f0rSuRxvtAujQlChhtQ25nQC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGcYLmC-wvh_ouwE0bCQJsxC1YI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jBnlx4M7V2jd5l0TBoK0ZQS2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cpn4AmpVDge7q6InP0lP8nzOjI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gQ20KiXbgrmfP1ZllmJrCzPN.png?f=fotoalbum_tile

Weet nu overigens ook waarom de badkamer niet automatisch aanspringt als ik douche. Ik dacht altijd dat de stand linksonder op de afstandsbediening automatisch was, maar dat is de Low setting. Als ik hem op Medium zet springt die blijkbaar op automatisch en gaat hij wel vanzelf hoger draaien als de vochtigheid omhoog gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door SunnieNL op 21-12-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Web interface laat waarde van 0 tot 255 zien. Dus niet van 0% tot 100%.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
pistole schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:48:
[...]

Web interface laat waarde van 0 tot 255 zien. Dus niet van 0% tot 100%.
Ah, zo makkelijk kan het zijn. Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 15-09 19:58
Bij mij werkt timer 3 niet. Na 1 minuut gaat de status van "FanInfo" van "timer 3" naar "auto". De andere timerstanden werken wel. Iemand enig idee? Erg irritant wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjenhiemstra
Version 2.9.0-beta7 staat online

Changes since 2.9.0-beta6

fix: update packages - ArduinoJson 7.2.0 -> 7.2.1 - AsyncTCP 3.2.14 -> 3.3.1 - ESPAsyncWebServer 3.3.23 -> 3.4.5
fix: simplify config save and reset, add option to save/reset all system config files
fix: config save check implemented partially
fix: mDNS hostname should only have lower case characters
fix: refactor i2c slave receive function (reduce memory use and complexity)
fix: esp-idf 5 prep
fix: prevent error message on empty ha discovery config
fix: typo
fix: remove unused include

https://github.com/arjenh.../nrgitho-v2.9.0-beta7.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
MarcoC schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:54:
Bij mij werkt timer 3 niet. Na 1 minuut gaat de status van "FanInfo" van "timer 3" naar "auto". De andere timerstanden werken wel. Iemand enig idee? Erg irritant wel.
heb je de add-on zo ingesteld dat deze altijd een medium commando stuurt?

Je kunt met api commando /api.html?get=lastcmd kijken wat het laatste commando is dat is uitgevoerd door de add-on

Als timer3 aan is kun je ook op de itho status pagina zien hoeveel tijd er nog over is op die timer (RemainingTime (min))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 15-09 19:58
arjenhiemstra schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:43:
[...]

heb je de add-on zo ingesteld dat deze altijd een medium commando stuurt?

Je kunt met api commando /api.html?get=lastcmd kijken wat het laatste commando is dat is uitgevoerd door de add-on

Als timer3 aan is kun je ook op de itho status pagina zien hoeveel tijd er nog over is op die timer (RemainingTime (min))
Nee, ik gebruik gewoon de standaard bediening van Itho (RFT CO2). Ik gebruik jouw add-on alleen voor de monitoring. Dus misschien is het geen vraag voor dit topic, maar er zitten hier wel mensen met kennis van zaken.

RemainingTime staat wel correct op 30 minuten, maar na minder dan een minuut gaat hij terug naar auto. Ik heb overigens net een update gedaan en "RemainingTime (min)" is nu ineens verdwenen. Maar het gedrag blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redmer19
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb voor mijn HRU Eco 300 de printplaten gekocht die ik volgens de site nodig had.
Bij het instellen van het WiFi netwerk is er iets niet goed gegaan en kan ik geen verbinding meer krijgen.
De lampjes op de print (links op de foto) branden ook niet meer.

Als ik de print aansluit gaan de lampjes even aan maar daarna niks meer. Ook heb ik via de Micro USB een 5V adapter aangesloten (niet op de foto), toen gingen er even lampjes aan maar daarna ook niks meer.

Het enige wat ik deed was via de web interface de opdracht REBOOT geven, daarna was de verbinding weg.
Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHdzhKK8yLaXbh59tTx6fsg2sJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjobsazDWWWodZYvshFZoLhE.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste