Ja, en als je denkt dat de huizenprijzen komende tijd gaan stijgen, dan kun je die business case wellicht nog rond krijgen. Maar cashflow-wise gaat het niet meer werken, en dat is voor mij nog wel een eis.Wolly schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:56:
[...]
Ah dan had ik je reactie verkeerd begrepen![]()
Je vergeet nog wel de factor overwaarde mee te nemen in je berekening trouwens, ook een vorm van rendement wat mij betreft.
Dat haal ik niet uit de quote van de overgangswet, en zonder link naar de hele wet kan ik dat niet voor je fabriceren. Maar dat is wel wat er in de MvT staat, en wat aan mij bevestigd is door de verantwoordelijke ambtenaren.Real schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:53:
[...]
Hoe haal je dat uit het nieuwe art. 208e Overgangswet nieuw BW?
[...]
Je bent het er misschien niet mee eens, maar dat is wat anders. Uiteraard geldt het ook pas als de wet op deze manier wordt aangenomen, maar het is een coalitievoorstel dus dat is wel waarschijnlijk.
[...]
En daar gaat het dus vooral om. Huurders met een geliberaliseerde huurovereenkomst krijgen de aanvullende mogelijkheid om de huurprijs te verlagen tijdens de huur en niet alleen maar de aanvangshuurprijs in de periode van zes maanden na aanvang (of zes maanden na afloop bij tijdelijke contracten van twee jaar of korter).
Een huurovereenkomst voor een zelfstandige woonruimte is in het nieuw voorgestelde art. 7:247 BW alleen geliberaliseerd als de huurprijs boven de grens ligt (oude norm) én de huurprijs niet door de huurcommissie is verlaagd tot onder de grens (nieuwe norm). Overigens zit er een fout in het voorstel omdat het bij een verlaagde huurprijs exact op de grens niet duidelijk is welk regime geldt.
Overigens lijken wij hetzelfde te zeggen? De huurcommissie zal namelijk voor contracten die afgesloten zijn onder de oude norm de huurprijs niet verlagen afaik.
[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 28-02-2023 09:09 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)