ik heb wat corona biertjes ingeslagen voor dit weekend, telt dat ook?
Zoals gezegd, dit is niet de HK
Zoals gezegd, dit is niet de HK
[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 28-02-2020 16:20 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Outerspace op 28-02-2020 16:20 ]
De meeste hier zullen verplichtingen hebben zoals werk of studie. Je kunt daar niet zo maar even wegblijven. Daarnaast zijn er tegenwoordig heel veel ZZP'ers die zich ook niet zo maar even ziek kunnen melden. Iedereen heeft verplichtingen en geld nodig voor hypotheek en dergelijken. Kinderen die naar school moeten, etc. Je zo maar langere tijd uit de samenleving onttrekken is vrijwel onmogelijk anno 2020... en al helemaal als iedereen dat zou doen. Gas water licht zal ook wel niet meer werken als al die mensen er ook zo over denken en niet meer komen opdagen.Megalodon86 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:50:
Hoezo kan je niet weken thuis gaan zitten? Dat is prima te doen als het nodig is. Zeker als je voor een paar weken voedsel in huis hebt, wc papier, andere benodigheden etc.
En zolang gas, water, licht blijft werken, is het gewoon een paar weken netflix bingen, gamen en bordspelletjes doen. Dat red ik wel hoor.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
denk dat hij al thuis zit en onze geld bijdrage aan de ww naar zich toetrektFireFoz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:53:
[...]
De meeste hier zullen verplichtingen hebben zoals werk of studie. Je kunt daar niet zo maar even wegblijven. Daarnaast zijn er tegenwoordig heel veel ZZP'ers die zich ook niet zo maar even ziek kunnen melden. Iedereen heeft verplichtingen en geld nodig voor hypotheek en dergelijken. Kinderen die naar school moeten, etc. Je zo maar langere tijd uit de samenleving onttrekken is vrijwel onmogelijk anno 2020... en al helemaal als iedereen dat zou doen. Gas water licht zal ook wel niet meer werken als al die mensen er ook zo over denken en niet meer komen opdagen.
[ Voor 86% gewijzigd door Outerspace op 28-02-2020 16:20 ]
Kinderen hoeven niet naar school als ze dicht zijn. Tot het zo ver is, ga ik ook niet 'zo maar' weken thuis zitten. ik bedoelde dat het prima te doen is, als je omgeving het erover eens is, dat dat het beste is om te doen. Dus kinderen niet op school, thuis werken, etc.FireFoz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:53:
[...]
De meeste hier zullen verplichtingen hebben zoals werk of studie. Je kunt daar niet zo maar even wegblijven. Daarnaast zijn er tegenwoordig heel veel ZZP'ers die zich ook niet zo maar even ziek kunnen melden. Iedereen heeft verplichtingen en geld nodig voor hypotheek en dergelijken. Kinderen die naar school moeten, etc. Je zo maar langere tijd uit de samenleving onttrekken is vrijwel onmogelijk anno 2020... en al helemaal als iedereen dat zou doen. Gas water licht zal ook wel niet meer werken als al die mensen er ook zo over denken en niet meer komen opdagen.
Was het maar zo'n feest.bvbal79 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:56:
[...]
denk dat hij al thuis zit en onze geld bijdrage aan de ww naar zich toetrekt
Hahaha, was ook een grap. Denk ook dat groot deel van het werk ook vanuit huis gedaan kan worden toch?Megalodon86 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:07:
[...]
Kinderen hoeven niet naar school als ze dicht zijn. Tot het zo ver is, ga ik ook niet 'zo maar' weken thuis zitten. ik bedoelde dat het prima te doen is, als je omgeving het erover eens is, dat dat het beste is om te doen. Dus kinderen niet op school, thuis werken, etc.
[...]
Was het maar zo'n feest.
Nee ik werk gewoon. Maar ik bedoelde dan ook een paar weken thuis blijven vanwege Corona, niet zo maar omdat ik daar zin in heb.
Ja dat denk ik wel. Zo'n beetje elke kantoorbaan. School kan ook via internet doorgaan.bvbal79 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:10:
[...]
Hahaha, was ook een grap. Denk ook dat groot deel van het werk ook vanuit huis gedaan kan worden toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon86 op 28-02-2020 16:15 ]
Het punt zit 'm in die voorbereiding. Er zijn verdomd veel kantoorbanen waar op dit moment geen thuiswerk infra voor bestaat. Ik kan redelijk goed thuiswerken, maar niet zonder m'n vpn+token+laptop+telefoon. En dan nog kan ik niet alle software benaderen of op alle netwerk shares (want security).Megalodon86 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:14:
[...]
Ja dat denk ik wel. Zo'n beetje elke kantoorbaan. School kan ook via internet doorgaan.
Genoeg beroepen die niet vanaf thuis kunnen, maar voor die mensen zou je extra bescherming kunnen regelen. Of gewoon even niet. Niet alles hoeft altijd maar meteen.
Niet dat ik het als reëel toekomstbeeld zie, maar het zou écht niet zo moeilijk zijn als mensen doen vermoeden. Met een beetje inspanning en voorbereiding kan je in heel het land menselijk interactie minimaliseren, en toch nog redelijk blijven draaien met veel dingen.
Vooral het kantoorwerk met computer en telefoon. Ik denk dat dit wel meer dan 20% is. Bouwvakkers kunnen niet thuis werken, maar hun administratie, receptie, adviseurs zouden dat wel kunnen.FireFoz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:37:
Denk dat op tweakers sowieso wel een bijzonder hoog percentage zit dat thuis kan werken (digitaal). Ik denk zelf dat maar een klein percentage (~20%) van al het werk vanuit huis gedaan kan worden als je alle bevolkingsgroepen meeneemt.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 28-02-2020 20:20 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 10:42 ]
Heb de link niet aangeklikt maar heb bij voorbaat twijfel over de objectiviteit...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
20% vind ik ook wat laag klinken, maar ik ben heel benieuwd wat het echte percentage is, want ik kan zo een legio aan beroepen bedenken die niet thuis kunnen werken.Marzman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:20:
[...]
Vooral het kantoorwerk met computer en telefoon. Ik denk dat dit wel meer dan 20% is. Bouwvakkers kunnen niet thuis werken, maar hun administratie, receptie, adviseurs zouden dat wel kunnen.
The devil is in the details.
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 28-02-2020 21:13 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Denk het echt wel. Zo maar even snel een top 10:Hahn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:51:
[...]
20% vind ik ook wat laag klinken, maar ik ben heel benieuwd wat het echte percentage is, want ik kan zo een legio aan beroepen bedenken die niet thuis kunnen werken.
Een detailhandelaar zou in theorie ook wel remote kunnen werken, kan ik me voorstellen. Uit deze top 10 maakt dat systeemanalist/systeemontwerper + detailhandelaar + boekhouder = 275.000 van 1.288.000 werknemers, wat dus ~21,4% is. Dus alleen kijkend naar de top 10, lijkt je schatting van 20% heel goed te kloppenFireFoz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:16:
[...]
Denk het echt wel. Zo maar even snel een top 10:
Winkelbediende 280.000
Docent basisonderwijs 168.000 (onder wie 132.000 vrouwen)
Glazenwasser/interieurverzorger/keukenknecht 136.000
Vrachtwagenchauffeur 124.000
Lader/losser/verhuizer 121.000
Systeemanalist of systeemontwerper 105.000
Crècheleidster/verzorgende in instelling 94.000
Ziekenverzorgende 90.000
Detailhandelaar 86.000
Boekhouder 84.000
Bron: CBS, 2007.
https://www.allesopeenrij...de-beroepen-in-nederland/
Zitten er 2 tussen (Systeemanalist of systeemontwerper en Boekhouder (moet wel iemand de boekhouding komen brengen)) die je misschien vanuit huis kunt doen. De rest niet. Zat er niet zo ver naast met 20% dan denk ik![]()
Ok, wel wat oude lijst en nu zijn er misschien wat meer online dingen zoals helpdeskmedewerker... maar ik denk dat het nog steeds maar een klein gedeelte zal zijn in absolute aantallen. Hier op tweakers hebben wij een bijzonder hoog digitaal gehalte.
Denk dat dat vies tegenvalt. Kinderen die vroeger speciaal onderwijs kregen zitten vaker op een reguliere basisschool. Dat zijn kinderen die extra aandacht nodig hebben.Caelorum schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:26:
Docent basisonderwijs kan met wat pijn en moeite ook wel
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 28-02-2020 21:47 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Euh... hoe dan? Lijkt me vrij lastig hoor, vanuit huis de spullen uit je winkel / webshop magazijn verkopenHahn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:22:
[...]
Een detailhandelaar zou in theorie ook wel remote kunnen werken, kan ik me voorstellen.
[ Voor 17% gewijzigd door FireFoz op 28-02-2020 21:51 ]
Doh, op één of andere manier zat ik aan aandelenhandelaar te denkenFireFoz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:49:
[...]
Euh... hoe dan? Lijkt me vrij lastig hoor, vanuit huis de spullen uit je winkel / webshop magazijn verkopenMisschien als je een kleine webshop aan huis hebt, maar dat is misschien 1% van alle detailhandelaren. 99% heeft een winkel of een magazijn, niet aan huis.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Off-topic: maar dat zou wel echt heel cool zijnGeert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:06:
En ik kan nog steeds geen vliegtuig mee naar huis nemen...
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 28-02-2020 23:30 ]
Toch een geruststellend gevoel als je in een van de grootste voedselproducerende landen van de wereld woont.Waah schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:30:
Corona is geen Ebola, dus ga niet preppen. En de boeren zouden toch voor het Nederlandse voedsel zorgen? Dan mogen ze dat ook waarmaken ;-)
Thuis heb ik het veel luxer. 29" wide-screen, goed geluid, 600Mbit. Veel meer ruimte, weg met die verdomde kantoortuin. Een kantoortuin is natuurlijk een ramp in tijden van pandemie.Ik zou technisch gezien 100% kunnen thuiswerken. Baas heeft het liever enkel niet. Maar de volledige infrastructuur is er. En thuis kan ik misschien wel efficiënter werken ook (sterke pc van laptop, véél minder afleidingen dan op een kantoortuin).
… thuis is de koffie ook veel lekkerder!xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:25:
[...]
Thuis heb ik het veel luxer. 29" wide-screen, goed geluid, 600Mbit. Veel meer ruimte, weg met die verdomde kantoortuin. Een kantoortuin is natuurlijk een ramp in tijden van pandemie.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ik heb 8 kilo bonen ingeslagen.simons schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:43:
[...]
… thuis is de koffie ook veel lekkerder!
Bovendien veel minder afleiding (geen binnenvallende collega's, geen plotselinge MT-vergaderingen, klagende medewerkers etc) en dus veel effectiever.
En daarbij volledig afhankelijk van de wereldhandel en gericht op export.xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:25:
[...]
Toch een geruststellend gevoel als je in een van de grootste voedselproducerende landen van de wereld woont.
Graan voor brood alleen al, komt grotendeels uit 't (nabije) buitenland.Maar de Nederlandse weilanden staan toch vol melkkoeien? "Klopt, maar die eten allemaal geïmporteerd voer. Net als de varkens", zegt Katan. Stel de grenzen worden dichtgegooid en we zijn afhankelijk van Nederlandse boeren, dan zou vooral vlees schaars worden. "Konijnen kunnen wel leven op restjes, een paar kippen zouden we ook wel kunnen houden voor de eieren en het vlees. Maar varkensvlees zou moeilijk worden." (Martijn Katan, hoogleraar voedingsleer, Vrije Universiteit Amsterdam)
[...]
75 procent van ons voedsel komt uit het buitenland. Hieronder vallen koffie, olieproducten als soja, palm- en zonnebloemolie. Maar ook granen, en veevoer voor de zuivel- en vleesindustrie.
RTL Nieuws link
[ Voor 3% gewijzigd door Baserk op 01-03-2020 12:38 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
In Groenland welxennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:54:
Worden we straks toch nog allemaal noodgedwongen vegetariers, tenminste nadat we al die noodgedwongen geslachte melkkoeien hebben opgegeten. Hebben we voldoende invriescapaciteit?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Sorry, onverwacht bezoek is hier niet meer welkomJorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:26:
[...]
Zo kan onverwacht bezoek ook zonder problemen mee-eten.
dat is enkel nu hoop ik?xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:34:
[...]
Sorry, onverwacht bezoek is hier niet meer welkom
Social distancing heet dat, belangrijk wapen tegen pandemieen.
Normaal wel. Nu niet meer en hoe dat in de toekomst gaat kan ik nog niet voorspellen.Jorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:35:
[...]
dat is enkel nu hoop ik?
Of mag een vriend of familielid dat ver weg woont en toevallig in de buurt is, normaal ook niet langskomen?
Niet goed aangevulde schappen haal ik normaal gesproken ook vaak genoeg leeg.FireFoz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:48:
Vind het persoonlijk op dit moment nog erg overdreven, maar iedereen moet lekker reageren zoals ze zelf willen zolang ze anderen er maar niet mee tot last zijn (zoals hele schappen leegkopen).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik heb echt wel momenten dat ik dat denk, maar dan keer ik gelukkig snel weer terug in de realiteit ;-)FireFoz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:48:
Vind het persoonlijk op dit moment nog erg overdreven
Mwoh, één keertje moet lukkenGeert1976 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:06:
En ik kan nog steeds geen vliegtuig mee naar huis nemen...
Anoniem: 298195
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 29-02-2020 14:16 ]
Grappig (in delen dan) .. vrouwlief grijpt op veel punten "mis" gelukkig hebben we een buffer voorraad dus echt erg is het niet .. maar lege schappen .. is hier ook aan de hand.xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:20:
Laten we hopen dat jij gelijk hebt, Laurens. Maar als ik jou was zou ik dat 'grappig' nog even bewaren voor als het allemaal achter de rug is. Dan lach ik graag met je mee, of we huilen een potje.
hmmm dus de zorgvuldig opgebouwde werk verdeling loopt dus gevaar .. mensen worden nu effectiever en men gaat zien hoeveel men echt doet ? ..simons schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:43:
[...]
… thuis is de koffie ook veel lekkerder!
Bovendien veel minder afleiding (geen binnenvallende collega's, geen plotselinge MT-vergaderingen, klagende medewerkers etc) en dus veel effectiever.
Tja vanalles
Pasje moet te regelen zijn nu mijn vrouw een eigen zaak heeft.xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:09:
[...]
Mocht je toch nog willen inslaan dan kan ik de Makro aanraden, moet je wel even ergens een pasje lenen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ja persoonlijk gewoon lekker super lang houdbaar voer gehaald.Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:15:
Grappig om te lezen hoe paniek mensen zo veranderd. Met dat inkopen enzo.
Ik ben daar zelf te koelbloedig voor en zie echt geen reden om te preppen.
Gelukkig is waar ik werk het heel normaal om thuis te werken, alleen je bent ook geregeld op kantoor. Ik merk het verschil weldegelijk.vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:24:
[...]
hmmm dus de zorgvuldig opgebouwde werk verdeling loopt dus gevaar .. mensen worden nu effectiever en men gaat zien hoeveel men echt doet ? ..
[ Voor 23% gewijzigd door simons op 29-02-2020 14:29 ]
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Het is eten of gegeten worden!Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:39:
Hoe meer ik er eigenlijk over nadenken hoe associaler ik het eigenlijk vind om nu al veel eten in te kopen.
FTFY.Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:39:
Hoe meer ik er eigenlijk over nadenken hoe associaler dommer ik het eigenlijk vind om nu al veel eten in te kopen pas een voorraad eten in te slaan.
Waarom .. als je thuis kan blijven is het risico op wederzijdse besmetting minder..Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:39:
Hoe meer ik er eigenlijk over nadenken hoe associaler ik het eigenlijk vind om nu al veel eten in te kopen.
Tja vanalles
Tja vanalles
Anoniem: 1271350
[ Voor 49% gewijzigd door Deathchant op 29-02-2020 15:01 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hier bij de supermarkt hadden ze bij de ingang een martkkraampje neergezet met fruit en een groot bord "extra vitamine C"Bart-Willem schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:56:
Wat trouwens hier bij de plaatselijke Jumbo op viel (en dat was al eerder deze week, niet eergisteren ofzo pas): bij de kopstellingen waren de aanbiedingen vervangen door toiletpapier zodat er meer ruimte was om toiletpapier neer te zetten.
Hier hebben we in ieder geval wel genoeg voer om het 2 weken uit te kunnen houden, maar er stond al voor een week aan voorraadvoer.
De kar om de supermarktmanager aan een schandpaal door het dorp heen te rijden al opgepoetst?Ainnir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:59:
[...]
Hier bij de supermarkt hadden ze bij de ingang een martkkraampje neergezet met fruit en een groot bord "extra vitamine C"
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk dat *juist* het intelligentere publiek zich zorgen maakt. De rest sust zichzelf met 'ach het is maar een griepje' en 'alleen oude zwakke mensen gaan dood'.D.deJong schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:37:
Ik verbaas mij behoorlijk als ik de hysterie hier lees onder het (dacht ik) toch wel redelijk geschoold, nuchter en intelligent Tweakerpubliek.
Preppen, je buitensluiten van de maatschappij of sociale contacten en algehele angst voor een pandemie.
Wat is daar intelligent aan?Ik kan mij er niet heel erg druk om maken en dan nog; als je tijd is gekomen dan ben je aan de beurt.
Dat is een denkfout. Je kansen om een besmetting te overleven zijn zeer sterk afhankelijk vand e vraag of je een medische behandelijk kunt krijgen. Als de ziekenhuizen worden overlopen door de grote hoeveelheden patienten is die kans een stuk kleiner.Anoniem: 1271350 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:58:
Jezelf opsluiten heeft geen enkele zin... Dit virus zal waarschijnlijk jaren blijven "waaieren", je moet door het je leven.
Precies asscociaal gedrag, mensen doen het uit angst en een ieder voor zich mentaliteit.Ainnir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:49:
Ik was dus net even in het dorp boodschappen doen en er hangt een gespannen sfeer, mensen doen nors. Karren vol met toiletpapier en blikken soep en de schappen beginnen leeg te raken bij de drogist (paracetamol, zeep, vitaminen).
Iedereen die zich kan afsluiten van de wereld vermindert het potentieel van de epidemie. Dus al doen ze het voor zichzelf, ze dienen wel degelijk de goede zaak.Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:51:
[...]
Precies asscociaal gedrag, mensen doen het uit angst en een ieder voor zich mentaliteit.
Ik heb die link even gevolgd!Deathchant schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:58:
Deze gozer verwoordt het exact zoals mijn visie op het coronavirus ook is: https://www.linkedin.com/...ronavirus-jeroen-morssink
Best actueel ook, want de coronauitbraak doet precies een schepje bovenop wat nu al gaande is: angst voor buitenlanders aanwakkeren en zorgen dat mensen China (en ander "buitenlands volk") met de nek blijft aan kijken.
Wanneer worden we wakker en beseffen we ons dat we keer op keer hetzelfde aan het doen zijn...
Je bent het dus exact eens met een anti-vaxxer en een homeopaat?Waar vond je ooit 33 redenen om niet te vaccineren op een rijtje?
Tja het ik vind nog dommer om zonder enige tekenen van verval van samenleving daar nu al op in te gaan spelen..
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 29-02-2020 16:02 ]
Tegelijkertijd doen ze een extra belasting op de toevoer van basisbenodigheden , je kan overigens tegenwoordig prima boodschappen doen zonder je huis te verlatenxennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:56:
[...]
Iedereen die zich kan afsluiten van de wereld vermindert het potentieel van de epidemie. Dus al doen ze het voor zichzelf, ze dienen wel degelijk de goede zaak.
Mwah ik en genoeg mensen om me heen zijn nog in het ach we kijken het nog wel ff aan stadium. En ik stop ons echt wel in de intelligente categorie qua bevolkingsgroep.xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:36:
[...]
Ik denk dat *juist* het intelligentere publiek zich zorgen maakt. De rest sust zichzelf met 'ach het is maar een griepje' en 'alleen oude zwakke mensen gaan dood'.
Ik denk dat steeds meer mensen zich op eigen houtje gaan orienteren en de conclusie trekken dat er wel degelijk iets ernstigs aan de hand kan zijn.
[...]
Wat is daar intelligent aan?
Klinkt meer als een schaap dat bang is om de kudde te verlaten.
Oei, je weet toch wel dat het heel erg not done is om een relatie te leggen tussen bevolkingsgroep en intelligentie? ;-)Basekid schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:05:
[...]
Mwah ik en genoeg mensen om me heen zijn nog in het ach we kijken het nog wel ff aan stadium. En ik stop ons echt wel in de intelligente categorie qua bevolkingsgroep.
Zo zie je maar, iedereen doet gewoon weer anders.
Van jezelf associaal eerder .. boos worden omdat mensen dingen kopen en jij grijpt mis ..Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:51:
[...]
Precies asscociaal gedrag, mensen doen het uit angst en een ieder voor zich mentaliteit.
Tja vanalles
Nee dat is gewoon een gezonde manier van voorbereiding. Niks mis meeJorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:29:
Aan alle anti-preppers, virusontkenners en wat-een-hysterie-roepers, de volgende vraag:
Hebben jullie kinderen?
Ik wel namelijk. Een dochter van 5 met gevoelige luchtwegen. Als een paar pakken melk, wat blikken soep en zakken pasta extra in huis ervoor kan zorgen dat ik bij een eventuele uitbraak hier in de buurt minder vaak de deur uit hoef en haar daarmee minder hoef bloot te stellen aan iets wat voor haar potentieel gevaarlijker is dan voor de gemiddelde Nederlander, dan doe ik dat graag.
Koop ik hele schappen leeg? Nee natuurlijk niet. Dat lijkt nog totaal niet nodig en dat verwacht ik ook niet. Maar kan ik straks een dag of 10 binnen blijven? Dat wel. Zij kan niet alleen naar de winkel, dus ook als ik ziek zou worden en niet naar buiten mag, moet ik voor haar kunnen blijven zorgen.
Maakt mij dat gek, hysterisch, of aso? Verre van.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Boos worden ?vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:11:
[...]
Van jezelf associaal eerder .. boos worden omdat mensen dingen kopen en jij grijpt mis ..![]()
anderen zorgen ook voor anderen ..
Yep, twee zelfs,waarvan een ook 5. Zoals je dan zelf ook wel weet, nemen die tig virussen in een jaar mee naar huis. Er zijn maar weinig plaatsen waar virussen zo goed gedijen als op school. Dus dan kun je lekker preppen en binnenblijven, maar zolang de overheid alle scholen niet dicht gooit (wat ik zeer onwaarschijnlijk vind), is de kans zeer aanwezig dat jij het corona virus gaat krijgen via je dochter.Jorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:29:
Aan alle anti-preppers, virusontkenners en wat-een-hysterie-roepers, de volgende vraag:
Hebben jullie kinderen?
Ik wel namelijk. Een dochter van 5 met gevoelige luchtwegen. Als een paar pakken melk, wat blikken soep en zakken pasta extra in huis ervoor kan zorgen dat ik bij een eventuele uitbraak hier in de buurt minder vaak de deur uit hoef en haar daarmee minder hoef bloot te stellen aan iets wat voor haar potentieel gevaarlijker is dan voor de gemiddelde Nederlander, dan doe ik dat graag.
Koop ik hele schappen leeg? Nee natuurlijk niet. Dat lijkt nog totaal niet nodig en dat verwacht ik ook niet. Maar kan ik straks een dag of 10 binnen blijven? Dat wel. Zij kan niet alleen naar de winkel, dus ook als ik ziek zou worden en niet naar buiten mag, moet ik voor haar kunnen blijven zorgen.
Maakt mij dat gek, hysterisch, of aso? Verre van.
De scholen dichtgooien is het eerste wat overheden overal hebben gedaan, dus dat gaat bijna gegarandeerd ook in Nederland gebeuren. Overigens kun je kinderen gewoon thuishouden hoor. Je meldt ze gewoon ziek (tip: griepklachten). Ik geef je op een briefje dat de scholen over twee weken dicht zijn. Dit weekend komen er namelijk overal in Nederland mensen terug van vakantie in Italie, en dan hebben we het over duizenden. Daar zitten waarschijnlijk aardig wat besmetten tussen, want dat zien we nu al. De komende week wordt een druk weekje.FireFoz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:02:
Dus dan kun je lekker preppen en binnenblijven, maar zolang de overheid alle scholen niet dicht gooit (wat ik zeer onwaarschijnlijk vind), is de kans zeer aanwezig dat jij het corona virus gaat krijgen via je dochter.
Die gaat echt niet naar school maandag al staan er tien leerplichtambtenaren voor de deur!Hallo allemaal, iedereen een fijne vakantie gehad?
[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 29-02-2020 17:28 ]
Is dat dat topic waar ik niks mag posten wegens te weinig postjes?franssie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:19:
@xennar moet dat/dit niet in het grote covid topic? Scholen gaan niet snel dicht, virus kan wel tot 7 maanden huishouden dus hoe moet men dat volhouden (les via internet kan redelijk tot goed, individuele begeleiding al minder en toetsen worden lastig).
Klopt. Al zal je dan minder snel merken dat een leerling niet meekomt en juist die extra aandacht nodig heeft. Maar het hangt er van af of de ouders betrokken zijn (en dat bij jij wel schat ik zo snel ik, maar niet elke ouder is dat helaas).
Acht pas man!franssie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:32:
[...]
Maar die 50 posts heb je nu denk ik wel?
Anoniem: 78739
Ze sluiten de scholen om verspreiding tegen te gaan, niet (alleen) om de kinderen te beschermen. Die kinderen kunnen wel besmet raken en besmettelijk worden en hebben ouders, grootouders, oom, tantes...GekkePrutser schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:49:
Scholen dicht lijkt me een beetje overdreven. In die leeftijdsgroep zijn er juist de minste doden:
Nou dat valt ook erg mee. Niet alleen de sterfgevallen maar ook het aantal besmettingen onder kinderen is erg laag. Ik vind het sluiten van scholen een zware maatregel en het moet natuurlijk wel zin hebben.xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:01:
[...]
Ze sluiten de scholen om verspreiding tegen te gaan, niet (alleen) om de kinderen te beschermen. Die kinderen kunnen wel besmet raken en besmettelijk worden en hebben ouders, grootouders, oom, tantes...
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 29-02-2020 18:05 ]
Zoals @xennar je al probeerde uit te leggen gaat het niet om de kinderen te beschermen want die worden niet doodziek. (zo lijkt het)GekkePrutser schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:05:
Nou dat valt ook erg mee. Niet alleen de sterfgevallen maar ook het aantal besmettingen onder kinderen is erg laag. Ik vind het sluiten van scholen een zware maatregel en het moet natuurlijk wel zin hebben.
Dus de vraag is of dat zin heeft. Dan kunnen ze beter de bingo avondjes voor bejaarden afzeggen.
The apparent lack of children among confirmed coronavirus cases could also be because they are getting infected but developing more mild symptoms and aren’t being reported to local authorities
[ Voor 5% gewijzigd door daan! op 29-02-2020 18:25 ]
voorlopig blijft de kans dat je volgende week van een keukentrapje afdondert nog vele malen hoger dan dat je besmet raakt met dit virusxennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:01:
[...]
Ze sluiten de scholen om verspreiding tegen te gaan, niet (alleen) om de kinderen te beschermen. Die kinderen kunnen wel besmet raken en besmettelijk worden en hebben ouders, grootouders, oom, tantes...
Ik heb niet eens een keukentrapje, dus je bewering is onjuist.Geert1976 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:27:
voorlopig blijft de kans dat je volgende week van een keukentrapje afdondert nog vele malen hoger dan dat je besmet raakt met dit virus
Er staat 'could be' maar vergeet niet dat als iemand het virus heeft, het hele gezin (en alle anderen met wie intensief contact is geweest) wordt getest, inclusief de kinderen. Dus die worden gewoon meegenomen in de testen, en als ze nooit ziek genoeg worden om een volwassene aan te steken, dan is er dus ook geen probleem.daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:24:
[...]
De verklaring waarom er minder kinderen onder de bevestigde gevallen zijn is niet dat ze niet besmettelijk worden, maar omdat ze niet ernstig ziek worden en dus niet naar het ziekenhuis gaan en niet getest worden.
Als je je eigen bron gelezen had, had je dat al geweten:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 29-02-2020 18:29 ]
Het gaat erom dat scholen gesloten worden wanneer infecties optreden zonder duidelijke bron.GekkePrutser schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:28:
Er staat 'could be' maar vergeet niet dat als iemand het virus heeft, het hele gezin wordt getest, inclusief de kinderen. Dus die worden gewoon meegenomen in de testen, en als ze nooit ziek genoeg worden om een volwassene aan te steken, dan is er dus ook geen probleem.
oudjes....40+?daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:24:
[...]
De oudjes (40+) overlijden wel in bovenmatige aantallen aan dit virus.
Het was een knipoog naar de mensen die zeggen dat toch alleen maar oude mensen aan dit virusje overlijden.Geert1976 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:32:
oudjes....40+?![]()
![]()
hoe noem jij iemand van 68 jaar dan? hoog bejaard?
Maar het is al bekend dat het virus niet via tafels overgedragen wordt. Maar alleen via kortlevende microdruppeltjes in de uitgeademde lucht. Als een leerling ziek is en loopt te hoesten (druppels die echt groot genoeg zijn om te blijven liggen) dan zou het zinvol zijn om deze eerder niet naar school te laten gaan dan normaal het geval is.daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:30:
[...]
Scholen zijn zo'n beetje de meest ideale vector om te verspreiden.
Helemaal middelbare scholen, iedere 50 minuten zit de leerling weer aan een ander tafeltje, waar net iemand uit een andere klas heeft gezeten.
Eigenlijk is die kans zeer groot .. en bepaalde factoren kan het groter maken .. (reizen met mensen om je heen)Geert1976 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:27:
voorlopig blijft de kans dat je volgende week van een keukentrapje afdondert nog vele malen hoger dan dat je besmet raakt met dit virus
Tja lastig om te bepalen waar de scheidingslijn ligt .. reageer je te vroeg leg je veel zaken te lang plat .. maar wacht je te lang is de kans op vele zieken (hoge ziekte kosten) het probleem ..GekkePrutser schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:45:
[...]
Maar de vraag is ook: Wat voorkom je er echt mee. Die scholieren blijven ook niet dag en nacht in huis zitten. Daar zijn ze veel te rusteloos voor. Dus gaan ze toch naar buiten en ontmoeten andere mensen. Daarom zie ik de scholen dichtgooien niet zinvol als op zichzelf staande maatregel. Het totale openbare leven stilgooien wel, zoals in China gedaan is in Wuhan en in die dorpjes in Italie. Maar daar is de situatie in Nederland totaal nog niet ernstig genoeg voor.
[ Voor 45% gewijzigd door vso op 29-02-2020 18:59 ]
Tja vanalles
Dat is de ware aard van de mens.Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:51:
[...]
ik ben anders opgevoed maar inderdaad zijn er mensen die zo denken (iets met waard en gasten). Je hoeft bij mij dus niet aan te kloppenXWB schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:57:
[...]
Dat is de ware aard van de mens.
Als ergens écht de pleuris zou uitbreken is het ieder voor zich en gaan al onze mooie regeltjes, normen en waarden overboord.
[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 29-02-2020 18:59 ]
Nouja het gaat om een combinatie van besmettelijkheid en sterftekans.vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:50:
[...]
En voor die mensen die het wegvegen tja "maar" 3% gaat dood .. welk getal is dan voor voor jullie relevant? had je wel in "paniek' geraakt met 10 of 25% ? .. bedenk goed dat ook een naaste of jij zelf gewoon in een ziekenhuis kan belanden en het net ff verkeerd af kan lopen. (ik wens het niemand toe) maar bedenk dat het soms wel een levenservaring kan zijn die niet op je bucket-list had hoeven te staan.
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 29-02-2020 19:27 ]
Dat is toch het hele punt. In doodsnood geldt opvoeding niet meer. Dan neemt je instinct het over. En dan doe je alles om te overleven.franssie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:57:
En on dan weer terug te komen op het voorbereiden (waar dit topic immers over gaat) zou je als niezende een sjaal voor je gezicht kunnen hebben. Dat scheelt verspreiding maar doet weinig tot niets tegen besmetting.
Gelukkig zitten we nog in de verspreidingsfase van deze ziekte dus dat soort dingetjes kunnen een dempend effect hebben.
[...]
ik ben anders opgevoed maar inderdaad zijn er mensen die zo denken (iets met waard en gasten). Je hoeft bij mij dus niet aan te kloppenDe rest is vooralsnog welkom.
Nou dag he
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq