• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Shaffy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 01:07:
Maar even heel serieus...

Zijn jullie bezorgd over dat we sommig voedsel, levensmiddelen of medicijnen straks niet meer kunnen leveren..?
Nee. Absoluut niet. Denk zelf dat het overgrote deel van de mensen die nu hamsteren dat ook niet doen vanwege eventuele schaarste van producten, maar om de boel uit te kunnen zitten als de regering dezelfde maatregelen neemt als in Italië.

Lekker met zijn allen in een rij voor de appie om mondjesmaat binnengelaten te worden. Dan maar hamsteren hoor. Maar sla aub niet door.

PSN: bollsie

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

bones schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:33:
Nou jongens, degenen die zeiden dat de schappen wel weer aangevuld zouden worden hebben het mis. Kom net bij de AH XL vandaan, en bijna alle schappen leeg.

De houdbare melk was wel aangevuld dus heb bijna alle (24) pakken maar meegenomen. Heb er 2 achtergelaten anders was ik weer niet sociaal volgens sommigen hier.

Brood lag er gelukkig wel maar zag al dat meerdere mensen hun kar vol gooiden met brood dus zal ook wel zo op zijn.
De vakken worden ook niet 's nachts bijgevuld hè, dat gaat de hele dag door. Brood wordt doorgaans wel het meeste 's ochtends voor openingstijd gebakken maar ik neem aan dat ze ook de hele dag doorgaan bij een AH XL. Veel zal wel weer snel uitverkopen, denk dat je de beste kans hebt als de luiwammessen nog in bed liggen rond 9 uur.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:56

The End

!Beginning

_/-\o_ Die man bewijst heel Nederland een dienst met dit filmpje!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38
Nou jongens, degenen die zeiden dat de schappen wel weer aangevuld zouden worden hebben het mis. Kom net bij de AH XL vandaan, en bijna alle schappen leeg.

De houdbare melk was wel aangevuld dus heb bijna alle (24) pakken maar meegenomen. Heb er 2 achtergelaten anders was ik weer niet sociaal volgens sommigen hier.

Brood lag er gelukkig wel maar zag al dat meerdere mensen hun kar vol gooiden met brood dus zal ook wel zo op zijn.
_/-\o_ welke AH is er al om 7 uur open (gezien het tijdstip van je post)? Ik denk dat je ons een beetje voor de gek houdt..

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32

Dennis1812

Amateur prutser

7uir is erg vroeg Ja.
Hier in de regio allemaal 8.00. Wel 7 dagen per week tot 22.00. Dat is chill.

Wel kut. Blijkbaar word babypoeder ook al gehamsterd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Nogal logisch. Vers wordt s ochtends rond 6:30 gelost bij de AH. Diepvries ook zoiets. Vakkenvullers beginnen om 7:00. Houdbaar komt pas aan het eind van de ochtend. S middags herhaalt het riedeltje zich weer.
Dus de schappen liggen gewoon vol :Y

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:27
The End schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:44:
[...]

_/-\o_ Die man bewijst heel Nederland een dienst met dit filmpje!
Zulke filmpjes mag de nos ook wel even op het 8 uur journaal laten zien. En dat mag miep op feesboek ook wel even delen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Niemand denkt gelukkig om houtskool in te slaan voor het geval gas niet werkt

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Zijn jullie bezorgd over dat we sommig voedsel, levensmiddelen of medicijnen straks niet meer kunnen leveren..?
Bevoorrading zal waarschijnlijk wel meevallen maar het is de chaos bij de supermarkt zelf die een risico vormt. Heb begrepen dat in Italië ze op sommige plekken nog maar 10 mensen tegelijk naar binnen laten met enorme rijen voor de ingang tot gevolg. Daar wil je niet in komen te staan, dat is de ideale besmettingshaard.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Nee

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:10
Dennis1812 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:54:

Wel kut. Blijkbaar word babypoeder ook al gehamsterd.
Baby's zelf maken is veel leuker dan baby's in poedervorm... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55
renegrunn schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:49:
[...]

_/-\o_ welke AH is er al om 7 uur open (gezien het tijdstip van je post)? Ik denk dat je ons een beetje voor de gek houdt..
AH Almere Poort, volgens mij al een jaar zo.
-tom-562 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:59:
[...]

Nogal logisch. Vers wordt s ochtends rond 6:30 gelost bij de AH. Diepvries ook zoiets. Vakkenvullers beginnen om 7:00. Houdbaar komt pas aan het eind van de ochtend. S middags herhaalt het riedeltje zich weer.
Dus de schappen liggen gewoon vol :Y
Nou dan ga ik straks nogmaals kijken, we zullen zien.

[Voor 42% gewijzigd door bones op 14-03-2020 08:09]

• renegrunn
bones schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:08:
[...]

AH Almere Poort, volgens mij al een jaar zo.

[...]

Nou dan ga ik straks nogmaals kijken, we zullen zien.
Zo wat vroeg! En daar sta jij dan al om 7 uur vooraan? Hoe kijkt je gezin hier eigenlijk tegenaan?

Tip: als je straks weer gaat kijken en de vakken zijn nog steeds leeg: niet in paniek raken! Hint: het is zaterdag, niet alle supermarkten worden dan bevoorraadt :)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Mooie cirkelredenatie, geen wcpapier?

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 04:26
[...]

AH in Spaarndam is open van 7:00-21:00, en op zondag van 8:00-20:00.

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
Ik geloof ook niet dat de bevoorrading stopt.

Maar ik heb ooit wel ergens iets gelezen dat de Nederlandse supermarkten maar een buffer hebben van 7 dagen.

Mocht de hoofdtoevoer dus afgesloten worden door 1 of andere reden, dan is het na 7 dagen op.

Dit had iets te maken met afspraken over betalingen oid.
Ik kan dat stuk helaas niet meer terugvinden. Iemand een idee waar ik het over heb of waarop ik moet zoeken.

• hoevenpe
  • Nu online
Oekiejoekie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:07:
Baby's zelf maken is veel leuker dan baby's in poedervorm... :+
Nu alles dicht gaat en mensen opeens veel meer thuis bij elkaar zijn verwacht ik daar over 9 maanden wel de gevolgen van... ;)

• renegrunn
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:18:
Ik geloof ook niet dat de bevoorrading stopt.

Maar ik heb ooit wel ergens iets gelezen dat de Nederlandse supermarkten maar een buffer hebben van 7 dagen.

Mocht de hoofdtoevoer dus afgesloten worden door 1 of andere reden, dan is het na 7 dagen op.

Dit had iets te maken met afspraken over betalingen oid.
Ik kan dat stuk helaas niet meer terugvinden. Iemand een idee waar ik het over heb of waarop ik moet zoeken.
Definieer ”hoofd toevoer”. Van wat? Conserven, fris, vlees, groenten, vers, huishoudelijk, etc?
Er ligt niet 1 pijpleiding naar de distributie centers waardoor alles naar binnen wordt geduwd...

En liever ook geen geruchten posten als je geen bron hebt.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:01:
Niemand denkt gelukkig om houtskool in te slaan voor het geval gas niet werkt
Uuuh :X

Net 5 zakken laten afleveren. Hahaha wel hamsteren maar niet vanwege het virus . Bulk aanbieding en gratis verzenden . BBQ addicted

Bij ons in Deurne valt het wel mee met lege supermarkten. Het is wel wat drukker maar over het algemeen is alles nog te krijgen.

Het is wel een stuk rustiger op straat en wat ik zelf raar vind aanvoelen is dat de kinderen gewoon naar school gaan. Niet dat ik daar een mening over heb maar je ziet en leest zoveel ellende en toch voelt het business as usual

[Voor 37% gewijzigd door backupdevice op 14-03-2020 08:45]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:10
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:22:
[...]

Nu alles dicht gaat en mensen opeens veel meer thuis bij elkaar zijn verwacht ik daar over 9 maanden wel de gevolgen van... ;)
Of op kortere termijn het aantal echtscheidingen... Gedwongen bij elkaar zitten levert ook spanningen op.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Eh, alle franchise AHs hier zijn om 7u open tot 22u. Alleen de Ahold Appies zijn 8-21. De genoemde AH in Poort is van Bun dus ja, die is om 7u open (Ik heb 12 jaar bij hun andere filiaal gewerkt in Parkwijk, wij waren de eersten die op zondag open mochten en met kerst, openingstijden werden ook steeds ruimer).

Ik schaam me bekant om een stad te delen met iemand die, conform de taal van onze minister president, zo ongelofelijk asociaal is. Maar ik vermoed dat het gewoon een enorm slechte troll is... wel effectief blijkbaar.

Het kost trouwens ruim een dag om de leveringen te plussen, waarschijnlijk waren ze gisteren te laat om extra houdbaar te krijgen gezien die 's avonds binnenkomt. Dus dat komt vanavond allemaal binnen en dan staat alles weer vol. Vers wordt 's ochtends geleverd dus zal nu weer bijgevuld zijn, dat kan je nog tot de vorige avond bestellen. Ik verwacht nog steeds 0 problemen wanneer ik maandag mijn gebruikelijke weekboodschappen ga doen. Misschien dat ik een extra blikje kokosmelk of tomaten op sap haal, maar daar hou ik het ook wel bij.

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-01 02:13
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:22:
[...]

O Jessus, dan krijgen we een verse generatie babyboomers... :o :o :o

Bij ons in Duitsland-NRW gaat het leven inmiddels wel een paar versnellingen lager. Scholen tot pasen dicht. Zwembaden en sporthallen dus ook. Lekker werken voor mij in de sportbranche de komende tijd. Eerste aanvragen of leden/klanten hun geld voor de uitvalperiode terug krijgen heb ik al binnen. 8)7 Onze samenleving gaat de komende 2 maanden volgens mij een flink rommeltje worden. En een vette recessie vanwege de economische stilstand is door de al genomen maatregelen nu al zeker.
Keep cool, is mijn advies. Oorlog is erger. En dat je zelfs dan nog redelijk normaal verder kunt leven, heb ik op de balkan 25-30 jaar geleden zelf ervaren. Velen maken zich tegenwoordig veel te snel veel te druk. En dat is slecht voor je hart. Groter risico dan dit virus.

gezocht: Panasonic GM5

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik vind dat de supermarkten speciale akties moet gaan houden.

5 halen 10 betalen.

Laat die bange asociale retards maar betalen voor de extra bevoorrading.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

BazzH

Kei-goed...

Die schappen worden ook gewoon weer gevuld, maar niet 's nachts natuurlijk. Houdbaar komt pas later op de dag. 's Ochtends komt eerst het dagverse spul.

Ik wens mensen veel plezier met hun vriezer vol brood. Desnoods ga ik gewoon even naar de molenaar voor bloem, meel, gist en bakkerszout. Maar ik zag net dat de bakker zijn zaak weer mooi gevuld had.

Egoïsten zijn hier een groter probleem dan corona.

[Voor 11% gewijzigd door BazzH op 14-03-2020 09:16]

Think smart........ Act stupid........

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:10
Vanoverdegrens schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Bij ons in Duitsland-NRW gaat het leven inmiddels wel een paar versnellingen lager. Scholen tot pasen dicht. Zwembaden en sporthallen dus ook. Lekker werken voor mij in de sportbranche de komende tijd. Eerste aanvragen of leden/klanten hun geld voor de uitvalperiode terug krijgen heb ik al binnen. 8)7 Onze samenleving gaat de komende 2 maanden volgens mij een flink rommeltje worden. En een vette recessie vanwege de economische stilstand is door de al genomen maatregelen nu al zeker.
Keep cool, is mijn advies. Oorlog is erger. En dat je zelfs dan nog redelijk normaal verder kunt leven, heb ik op de balkan 25-30 jaar geleden zelf ervaren. Velen maken zich tegenwoordig veel te snel veel te druk. En dat is slecht voor je hart. Groter risico dan dit virus.
Alle ingrediënten voor een diepe wereldwijde recessie inderdaad, dat wordt even heel erg wennen voor de generaties die alleen maar meer, meer, meer hebben gekend...

• hoevenpe
  • Nu online
Jean-Bob schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:33:
Alle ingrediënten voor een diepe wereldwijde recessie inderdaad, dat wordt even heel erg wennen voor de generaties die alleen maar meer, meer, meer hebben gekend...
Halen we de klimaatdoelen van Parijs wellicht nog, geluk bij een ongeluk...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vanoverdegrens schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Dan zijn onze pensioenen gered :)

Maar dat zou inderdaad een bijgevolg kunnen zijn. In Italië zie je allemaal filmpjes van balkonoptredens, maar dat zal niet het enige zijn dat die Italianen met huisarrest doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 17:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Nu hamsteren vanuit de overheid sterk wordt afgeraden, zijn posts waarin mensen aangeven dat ze wel hamsteren niet langer toegestaan. We willen dit gedrag niet aanmoedigen en het brengt teveel controversie teweeg.

No good deed goes unpunished.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:10
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Halen we de klimaatdoelen van Parijs wellicht nog, geluk bij een ongeluk...
Elk nadeel heeft zn voordeel (y)

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:01
Apple sluit zijn Stores wereldwijd tot 27 maart. Behalve in China. De ironie...

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dindr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:38:
[...]

Hahahahahhahaha ik lach me rot hier, werkelijk waar. Comment van de dag! Ik dacht toch maar even het revu laten passeren, kon het niet laten. Of we nu wel of geen schaarste gaan krijgen.
Nog even terugkomen op deze: http://www.dumpert.nl/mediabase/7861397/1c873f94

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vistajevski schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:59:
Apple sluit zijn Stores wereldwijd tot 27 maart. Behalve in China. De ironie...
China is ook over de piek heen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:05:
[...]

China is ook over de piek heen.
Dat is wel een understatement.
China had gisteren vier(!) nieuwe besmettingen. Allen in Hubei.

Edit:
Ook nog even opgezocht, Apple heeft geen winkels in Hubei

[Voor 28% gewijzigd door anandus op 14-03-2020 10:08]

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 20:40

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
Ik zag vanochtend jammer genoeg nog steeds mensen die het halve brood- en blikschap in hun karretje gooiden, alsof ze elk moment de hongerwinter tegemoet zouden gaan. Ik begrijp niet dat supermarkten niks doen tegen dit soort aso-gedrag.

[Voor 17% gewijzigd door P-Rock op 14-03-2020 11:19]

• kevinl

kevinl

Yellow van

Grappig dat je in een topic wat gaat over het voorbereiden op het coronavirus niet alles kan zeggen wat je gaat doen mbt het voorbereiden.
Dan kan je dit topic wel sluiten volgens mij.

[Voor 14% gewijzigd door kevinl op 14-03-2020 11:19]

• kevinl

kevinl

Yellow van

P-Rock schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:18:
Ik zag vanochtend jammer genoeg nog steeds mensen die het halve brood- en blikschap in hun karretje gooiden, alsof ze elk moment de hongerwinter tegemoet zouden gaan. Ik begrijp niet dat supermarkten niks doen tegen dit soort aso-gedrag.
Dingen kopen in deze westerse maatschappij waar alles in het teken staat om te consumeren. Dat als aso gedrag bestempelen?
Volgens mij wilt iemand heel graag terug naar een DDR tijd waar alles op rantsoen is.

• Brent
  • Laatst online: 18:11
P-Rock schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:18:
Niks doen is een beetje 's lands wijs natuurlijk. Als het kalf verdronken is... Elders zou de super een briefje bij de deur plaatsen, max N producten pp oid.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• P-Rock
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:21:
[...]

Dingen kopen in deze westerse maatschappij waar alles in het teken staat om te consumeren. Dat als aso gedrag bestempelen?
Volgens mij wilt iemand heel graag terug naar een DDR tijd waar alles op rantsoen is.
Het is inderdaad asociaal om 20 broden in je karretje te gooien waar je normaal 1 a 2 broden koopt. Vooral omdat er geen tekorten zijn en supermarkten elke ochtend weer worden bevoorraad. Die 'Ik eerst' mentaliteit van veel mensen is om 'zu kotsen'.

[Voor 13% gewijzigd door P-Rock op 14-03-2020 11:27]

• SmurfLink
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Niks doen is een beetje 's lands wijs natuurlijk. Als het kalf verdronken is... Elders zou de super een briefje bij de deur plaatsen, max N producten pp oid.
Schijnt dat er inderdaad al supermarkten zijn waar de boel op rantsoen staat en max 20 mensen tegelijk naar binnen mogen ofzo. Triest dat het nodig is en mensen niet zelf kunnen bedenken dat het ronduit asociaal is om zo bizar veel te hamsteren.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vraag mij af of je nu bewust aan het het trollen bent? De vorige posts zijn niet zonder reden getrashed, waarom ga je nu toch door?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Brent
SmurfLink schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Schijnt dat er inderdaad al supermarkten zijn waar de boel op rantsoen staat en max 20 mensen tegelijk naar binnen mogen ofzo. Triest dat het nodig is en mensen niet zelf kunnen bedenken dat het ronduit asociaal is om zo bizar veel te hamsteren.
Het is natuurlijk niet zo dat supermarkten dat gehamster nu zo heel vervelend vinden. Integendeel.

• kevinl

kevinl

Yellow van

P-Rock schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Het is inderdaad asociaal om 20 broden in je karretje te gooien waar je normaal 1 a 2 broden koopt. Vooral omdat er geen tekorten zijn en supermarkten elke ochtend weer worden bevoorraad. Die 'Ik eerst' mentaliteit van veel mensen is om 'zu kotsen'.
Als jij het zo stelt moet er een quotum komen wat mensen mogen kopen. Rantsoen dus. En de supermarkten moeten meewerken. Anders worden hun vergunningen ingetrokken. Om deze maatregel te handhaven moeten er onafhankelijke videocamera bewaking zijn. Daar moeten mensen via een externe verbinding naar kijken. Wat opgevuld kan worden door weggevallen arbeidsplaatsen uit de toerisme branche. En verklikpunten waarbij je mensen kan aangeven die meer dan 1 artikel kopen. Wat men normaal kan kopen in een normale setting. In een setting van crisis is het dus een andere "normale setting". Dan kan je en moet je maar 1 halve brood kopen in twee weken tijd. Dus wat jij schetst is dat het normaal van toen, anders is dan het normaal van nu en zeker anders is dan het normaal van later.

• SmurfLink
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Het is natuurlijk niet zo dat supermarkten dat gehamster nu zo heel vervelend vinden. Integendeel.
Nou eigenlijk wel. Het probleem met het gehamster is dat 1 persoon heel veel meeneemt, naast zijn dagelijkse boodschappen. Dit zorgt ervoor dat een andere persoon de supermarkt ingaat, geen wcpapier ziet en vervolgens de supermarkt weer uitloopt. Dan mist de supermarkt de inkomsten van zijn extra boodschappen die gedaan zouden zijn wanneer het wc papier er wel was. Dus ja, het is extra omzet en ff lekker alles FIFO weggewerkt, maar effectief heeft de super ook liever dat iedereen een beetje haalt. Dan gaat het WC papier alsnog op, maar zijn er meer bijverkopen.

• Brent
SmurfLink schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Nou eigenlijk wel. Het probleem met het gehamster is dat 1 persoon heel veel meeneemt, naast zijn dagelijkse boodschappen. Dit zorgt ervoor dat een andere persoon de supermarkt ingaat, geen wcpapier ziet en vervolgens de supermarkt weer uitloopt. Dan mist de supermarkt de inkomsten van zijn extra boodschappen die gedaan zouden zijn wanneer het wc papier er wel was. Dus ja, het is extra omzet en ff lekker alles FIFO weggewerkt, maar effectief heeft de super ook liever dat iedereen een beetje haalt. Dan gaat het WC papier alsnog op, maar zijn er meer bijverkopen.
Het tegendeel wordt bewezen door het ontbreken van een productlimiet pp. Iets wat bijvoorbeeld tijdens actieweken doodnormaal is.

• bones
  • Laatst online: 23:55
Commentaar op moderatie mag via andere kanalen. In dit topic hou je je aan de regels.

[Voor 100% gewijzigd door Ardana op 14-03-2020 12:04]

• hoevenpe
  • Nu online
Mwah, die lege schappen is slechte PR.

Gisteren riepen ze om het hardst dat ze genoeg voorraden hadden maar net weer geweest en het wordt steeds leger. Brood was ook op, dat heb ik op zaterdagochtend nog nooit meegemaakt.

• P-Rock
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Als jij het zo stelt moet er een quotum komen wat mensen mogen kopen. Rantsoen dus. En de supermarkten moeten meewerken. Anders worden hun vergunningen ingetrokken. Om deze maatregel te handhaven moeten er onafhankelijke videocamera bewaking zijn. Daar moeten mensen via een externe verbinding naar kijken. Wat opgevuld kan worden door weggevallen arbeidsplaatsen uit de toerisme branche. En verklikpunten waarbij je mensen kan aangeven die meer dan 1 artikel kopen. Wat men normaal kan kopen in een normale setting. In een setting van crisis is het dus een andere "normale setting". Dan kan je en moet je maar 1 halve brood kopen in twee weken tijd. Dus wat jij schetst is dat het normaal van toen, anders is dan het normaal van nu en zeker anders is dan het normaal van later.
Je verzint er nu allemaal dingen bij die ik niet heb gezegd.

Supermarkten zouden bv wel een winkelwagenpolicy kunnen introduceren, of deze voorlopig helemaal aan de ketting leggen als mensen blijven hamsteren. In een mandje kun je tenslotte veel minder kwijt.

• P-Rock
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Mwah, die lege schappen is slechte PR.

Gisteren riepen ze om het hardst dat ze genoeg voorraden hadden maar net weer geweest en het wordt steeds leger. Brood was ook op, dat heb ik op zaterdagochtend nog nooit meegemaakt.
Omdat nu (bijna) iedereen vanwege het weekend vrij is. Gisteren was het voor veel mensen nog een normale werkdag.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik wil/wilde helemaal niet hamsteren, maar had wat pakken bloem, boter en suiker nodig om wat taarten/gebak te bakken.

Ben 3 supermarkten afgeweest (Aldi, Lidl, Deka).
De gewone boter was op, de rietsuiker en gewone suiker waren op, de witte bloem was op.
8)7 8)7 8)7
Bizar!

Heb uiteindelijk nog wat boter gehaald bij de turkse slager (die had nog 2 pakjes liggen). En ik gebruik dan maar witte basterdsuiker (kan ook prima in het recept wat ik wilde gebruiken) en volkoren bloem (heb ik nog staan, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling).

Saillant detail: er stond nog bergen wcpleepapier bij de supermarkt. :+

Mooie Plaatjes   

• kevinl

kevinl

Yellow van

[...]

Oppassen pssst, je mag niet over hamsteren praten. Correctie, je mag niet over je eigen hamster-gedrag praten. Hamsteren is een maatschappelijk probleem en in die zin mag het wel besproken worden.

Maar je mag wel praten over wat het RIVM zegt:

"De belangrijkste maatregelen die je kan nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen:
Was je handen regelmatig
Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
Gebruik papieren zakdoekjes
Geen handen schudden
Blijf thuis als je verkoudheidsklachten krijgt
Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen.
"

Vooral papieren zakdoekjes gebruiken. Die na één keer gebruik perse weggegooid moeten worden.
Het is HEEL BELANGRIJK om dit op te volgen. Papieren zakdoekjes gebruik je ook bijvoorbeeld om je handen te wassen.
Als je niet ziek bent gebruik je natuurlijk minder. Maar als je wel ziek bent moet je bovenstaand advies opvolgen.
Houden we het netjes?

[Voor 8% gewijzigd door Ardana op 14-03-2020 12:06]

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-03 22:04
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Mooi voorbeeld van de drogreden van de stroman!

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38
bones schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:35:
[...]
Je hebt voor en tegenstanders betreffende het hamster verhaal.
Je hebt ook mensen die stelen oké vinden. "Voorstanders" van hamsteren zijn wat mij betreft gelijk aan dieven. Je benadeelt alles en iedereen terwijl het niet nodig is. Als je 24 pakken meeneemt ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
P-Rock schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Supermarkten zouden bv wel een winkelwagenpolicy kunnen introduceren, of deze voorlopig helemaal aan de ketting leggen als mensen blijven hamsteren. In een mandje kun je tenslotte veel minder kwijt.
Dat. Waarom gebeurt dit niet? Maximaal zoveel pakken van een bepaald product.

[Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 14-03-2020 11:43]

• Brent
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Als je 24 pakken meeneemt ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Of wel. Net hoe je het bekijkt. Over een paar maanden zullen we het weten.

Wat niet goed bij het hooft is, is het achteroverhangen van elke vorm van leiding. Regering loopt achter feiten aan en zelfs dat maar nauwelijks, filiaarmanagers idem. Tijdens een actieweek weet men een A4tje met een productbeperking bij de deur te hangen, en nu komen ze daar niet op?

Zijn gouden tijden dit man, niet voor niets is 'hamstereeee' de slogan van de grootste kruidenier hier.

• SmurfLink
  • Niet online
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Papieren zakdoekjes gebruik je ook bijvoorbeeld om je handen te wassen.
Als je niet ziek bent gebruik je natuurlijk minder. Maar als je wel ziek bent moet je bovenstaand advies opvolgen.
Ik schrijf het wat uitgebreider neer voor de tokkies.
Ik zou je handen gewoon wassen met water en zeep.. zo'n zakdoekje lijkt me niet heel nuttig. :+

Vervolgens gewoon met een handdoek afdrogen. Je bent toch thuis als je ziek bent dus dan maakt het weinig uit en kan je geen anderen meer besmetten gezien je in isolatie zit. Wanneer je beter bent gooi je de handdoeken in de kookwas en klaar.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Om mensen te lynchen is nooit toegestaan.

[Voor 89% gewijzigd door Ardana op 14-03-2020 12:08]

• D-e-n
Quote en reactie verwijderd.

[Voor 92% gewijzigd door Ardana op 14-03-2020 12:09]

• kevinl

kevinl

Yellow van

On topic blijven is een ding.

[Voor 94% gewijzigd door Ardana op 14-03-2020 12:10]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:59

SomerenV

It's something!

We hebben hier te maken met een virus, niet met de WO3. Door mensen als jij zijn er steeds meer mensen die in blinde paniek alle schappen leegtrekken. Dat gaat als volgt:

Men is bang dat ze om wat voor reden dan ook geen spul meer kunnen kopen bij de supermarkt. Supermarkten zeggen op hun beurt dat ze daar niet bang voor hoeven zijn en dat hamsteren niet nodig is. Sommigen (zoals jij) trekken dat in twijfel en gaan tóch hamsteren. Vervolgens zien anderen lege of bijna lege schappen en denken 'shit, supermarkt heeft gelogen' dus die gaan ook hamsteren. Zo gaat dat steeds verder tot er steeds vaker lege schappen zijn. Die worden wel bijgevuld, maar die vrachtwagens rijden niet af en aan.

Daarom vinden mensen je egoïstisch. Dat je een voorraadje aan wilt leggen just in case zal echt niemand moeilijk over doen, maar het gaat om de manier waarop. Als een halve zo snel als je kunt álles opkopen van bepaalde producten is gewoon egoïstisch. Rutte zei er van de week wat over. Overdag heb je mensen die werken in de zorg, bij de overheid, als agent en noem maar op. Die draaien nu overuren, komen 's avonds in de winkel en kunnen een hoop dingen niet meer kopen. Niet omdat het 'op' is want er ligt nog genoeg in de magazijnen, maar omdat personen als jij menen dat je alles voor jezelf moet hebben. Denk daar 's over na.

Een voorraad hebben om twee weken tot een maand mee te kunnen overleven is niks mis mee. Genoeg mensen die dat standaard in huis hebben in de vorm van langer houdbare producten. Gaan ze bijna over de datum dan worden ze gebruikt en weer aangevuld. Wat je mensen nu ziet doen is gewoon ordinair en in blinde paniek heel selectief bepaalde producten opkopen. Nergens voor nodig. Bevoorrading van supermarkten en de supermarkten zelf zijn een kritiek proces in onze samenleving en een van de laatste zaken die platgelegd worden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• D-e-n
@kevinl
We kunnen nu een hele discussie over bijvoorbeeld neoliberalistisch beleid gaan voeren maar dat ontslaat ons mensen niet van onze eigen verantwoordelijkheid.

Los van het feit dat deze dames en heren van de politiek natuurlijk gewoon mede gekozen zijn door dezelfde mensen die nu het hamsteren willen goedpraten.

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-03 22:04
Konstantine schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Mooi voorbeeld van de drogreden van de stroman!
@kevinl deze reactie mag je als antwoord op al jouw bijdragen lezen 8)7

Serieus, elke reactie blaas je het standpunt van je mogelijke "tegenstanders" op om het belachelijk te maken. Er is niemand die de standpunten verdedigt die jij aanvalt. Misschien kan je reageren op wat er wèl gezegd wordt?

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• kevinl

kevinl

Yellow van

Konstantine schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:53:
[...]

@kevinl deze reactie mag je als antwoord op al jouw bijdragen lezen 8)7

Serieus, elke reactie blaas je het standpunt van je mogelijke "tegenstanders" op om het belachelijk te maken. Er is niemand die de standpunten verdedigt die jij aanvalt. Misschien kan je reageren op wat er wèl gezegd wordt?
Tuurlijk kan ik dat wel. Maar dan kan ik je al aangeven wat er dan gezegd gaat worden.

Laten we dit ff bookmarken.

• Brent
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:52:
Los van het feit dat deze dames en heren van de politiek natuurlijk gewoon mede gekozen zijn door dezelfde mensen die nu het hamsteren willen goedpraten.
Kijk, als we op ieders verantwoordelijkheid konden vertrouwen, dan hadden we geen gekozen regering nodig. De overheid is er juist om te gidsen in tijden waarin individueel belang (hamsteren) in strijd is met collectief belang. Het is echter een typisch Nederding op liever het vingertje te heffen dan pro-actief de leiding te nemen. Of dat nu komt doordat vingers heffen minder moeite kost of dat we nu zulke dikke neo-liberale protestanten zijn die echt geloven dat alles op eigen rekening behoort laat ik maar even in het midden.

Als iemand werkzaam in medisch onderzoek is het me altijd opgevallen hoe men in Nederland in de volksgezondheid altijd de goedkoopste oplossing met het nodige onderzoek verheft tot de beste oplossing. Niet heel erg toevallig dat de oproepen tot pro-activiteit zelden van bijv. RIVM komen, maar van individuele professors...

Maar, in principe heb je gelijk: een land krijgt de leiding die het verdient. Helaas zit ik met jullie hier opgescheept :+

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48

Technomania

salvis titulis et honoribus

Brent schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:05:
[...]

Maar, in principe heb je gelijk: een land krijgt de leiding die het verdient. Helaas zit ik met jullie hier opgescheept :+
Je hoeft hier niet te zijn he.

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 17:11

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Goed, sinds een groot deel hier zich niet lijkt te kunnen houden aan de regels van Tweakers en dit topic in het bijzonder, gaat dit topic op slot tot nader order.

No good deed goes unpunished.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee