Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Anatidae schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:29:
[...]

Dat is toch het hele punt. In doodsnood geldt opvoeding niet meer. Dan neemt je instinct het over. En dan doe je alles om te overleven.
Ja angst neemt het dan over. Fight or flight etc. De truc is dan ook om die angst te beperken en niet in de hand te werken, dat doe je wel door te verkondigen dat men moet preppen en de schappen moet leeglopen want anders vis je er straks naast ! :+ .

prima als men het voor zichzelf kan relativeren maar in maatschappelijk opzicht vind ik het onverantwoord op om de winkel voorraden extra te belasten en andere mensen angst aan te praten door een doemscenario te schetsen terwijl we daar nog lang niet inzitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

franssie

Save the albatross

[...]

Dat is toch het hele punt. In doodsnood geldt opvoeding niet meer. Dan neemt je instinct het over. En dan doe je alles om te overleven.
Als je een tekort aan paracetamol of wc papier kunt vergelijken met doodsnood ... dan doe jij blijkbaar alles om te overleven ? :+
Welke ramp voorzie jij dan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:50:
[...]
Ja angst neemt het dan over. Fight or flight etc. De truc is dan ook om die angst te beperken en niet in de hand te werken, dat doe je wel door te verkondigen dat men moet preppen en de schappen moet leeglopen want anders vis je er straks naast ! :+ .
Ik moet niet bang zijn
Angst is de moordenaar van het verstand
Angst is een halfdood
Die volledige vernietiging meebrengt.

Ik zal mijn angst onder ogen zien
Ik zal mijn angst over en door mij heen laten vloeien
En als hij voorbij is
zal ik mijn innerlijk oog op zijn pad richten.

Waar de angst is gegaan
Is niets achtergebleven
Alleen ik zelf blijf.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

franssie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:53:
[...]

Als je een tekort aan paracetamol of wc papier kunt vergelijken met doodsnood ... dan doe jij blijkbaar alles om te overleven ? :+
Welke ramp voorzie jij dan?
Haha, zombie apocalypse ;)

Er is niks mis met 40 stuks paracetamol/Ibuprofen achter de hand hebben en een verpakking van 10 rollen wc-papier ook niet. Maar idd laten we elkaar niet het gat in praten en in een poging het 'vege' lijf te redden naar de super rennen en de schappen leeg trekken.

Vooralsnog waren de gevolgen van SARS en MERS groter. Ok Corona is nog niet gedaan en de eindstand moeten we nog op maken, maar we reageren ook niet zo raar op de jaarlijkse griepgolf.

Zoals Ab Osterhaus al bij meerdere gelegenheden heeft gezegd, let op je persoonlijke hygiëne (was je handen zorgvuldig), geef wellicht voorlopig even geen handen/knuffels/kus bij de begroeting. Verder is t wachten en je niet gek laten maken door mallotige media.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

In doodsnood heb je echt geen behoefte aan wc papier :+
Buiten dat je op dat moment andere dingen aan je hoofd hebt dan schone billetjes reageert je lichaam op een fight or flight respons door de spijsvertering gewoon tijdelijk stil te leggen zodat je heel hard weg kan rennen zonder halverwege naar de wc te moeten :)

"Doodsnood" en "de verkrijgbaarheid van wc papier" in dit verband combineren is op zijn zachtst gezegd nogal ongepast.
(Al maak ik mij wel lichtelijk zorgen doordat ik geen papieren krant meer heb maar een e-reader, gelukkig wel een waterdichte reader dus kan hem gewoon afspoelen na gebruik mochten we zonder papier komen te zitten en ik ben door de oude administratie heen)

[ Voor 31% gewijzigd door PalingDrone op 29-02-2020 20:16 . Reden: reageren op de juiste persoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PalingDrone schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:02:
[...]

<>
"Doodsnood" en "de verkrijgbaarheid van wc papier" in 1 zin gebruiken is op zijn zachtst gezegd nogal ongepast.
grapjas - heb je de post waarop ik reageerde ook gelezen?

Ik vind de discussie over wat je (met enig besef van werkelijkheid) kan voorbereiden leuk, interessant en nuttig. Discussies over doodsnood, rellende buren en zombiedenken horen wat mij betreft meer thuis in een topic a la "je staat in de bouwmarkt en er komt een zombie op je af" - daarvoor is er genoeg te vinden op fok.nl etc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:10:
[...]

grapjas - heb je de post waarop ik reageerde ook gelezen?

Ik vind de discussie over wat je (met enig besef van werkelijkheid) kan voorbereiden leuk, interessant en nuttig. Discussies over doodsnood, rellende buren en zombiedenken horen wat mij betreft meer thuis in een topic a la "je staat in de bouwmarkt en er komt een zombie op je af" - daarvoor is er genoeg te vinden op fok.nl etc.
Zie mijn edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Pantagruel schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:01:
Vooralsnog waren de gevolgen van SARS en MERS groter. Ok Corona is nog niet gedaan en de eindstand moeten we nog op maken, maar we reageren ook niet zo raar op de jaarlijkse griepgolf.
ja en je punt is .. :?

voeg daaraan het feit dat de mondkapjes, desinfecterende zeep en schappen in de winkels leeg zijn ..

Dus omdat SARS/MERS, gewone griep niet erg gereageert is moeten we ons nu wel zorgen maken .. teminste dat impliceer je met je uitspraak

Overgens "preppen" .. tegen wat ga je preppen, hoe lang ga je preppen en wanneer spreek je je voorraad aan ?? etc etc ..

Omdat wij een "buffer" hebben en ons eten roeleren .. is de legen schappen-"ellende" voor ons geen ramp ..enige wat tzt vervelend word is dat iedereen thuis is .. want dan ga je heel hard door je wc-papier heen .. teminste bij gezond eten een goeie stoelgang :)

waar je voor moet waken is snoepen/eten op onregelmatige tijden en je vol eten..omdat je minder beweegt is het handig ook je eetgedrag te verminderen..

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 29-02-2020 20:13 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vanavond het tegenovergestelde van alle hysterie meegemaakt: familie vraagt doodleuk of ik vanavond met zoontje mee uit eten ga in Heinsberg. Toch maar vriendelijk voor bedankt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ainnir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:13:
Vanavond het tegenovergestelde van alle hysterie meegemaakt: familie vraagt doodleuk of ik vanavond met zoontje mee uit eten ga in Heinsberg. Toch maar vriendelijk voor bedankt.
was het een Italiaans restaurant?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:21:
[...]

was het een Italiaans restaurant?
Chinees. Serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:12:
[...]

voeg daaraan het feit dat de mondkapjes, desinfecterende zeep en schappen in de winkels leeg zijn ..
Maak het niet dramatischer dan het is... Ik was vanmiddag in de supermarkt en het kruidvat. Oke, de desinfecterende handgel was op, maar op beide plekken stond nog gewoon desinfecterende handzeep van Dettol. En van andere merken en huismerken. Dettol-doekjes, Glorix-doekjes, extra-hygiene, afwasmiddel, extra hygiene allesreiniger, check, alles was er gewoon.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik zou mij serieus af gaan vragen of ze je wel zo aardig vinden binnen je familie, hadden ze ook een cruise geboekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Infecties vanuit china: 0
Infecties vanuit Italie: 2+4=6

ik zou het durven maar ik snap dat je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
PalingDrone schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:26:
[...]

Ik zou mij serieus af gaan vragen of ze je wel zo aardig vinden binnen je familie, hadden ze ook een cruise geboekt?
Ze zien er gewoon echt geen gevaar in. "Als het gevaarlijk was had het RIVM daar vast iets over gezegd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:50:

Ik ben net bij die amsterdamse dame in de buurt geweest die niest .. paar uur later ben ik bij jou in de buurt en ik nies .. noch jij noch ik weten of we dragers zijn ..

Het feit dat het "zo lang" duurt dat het vanuit china hier bereikt verbaast me eigenlijk meer..

het vervelende is dat de incubatie tijd (de tijd dat de ziekte zich echt vertoont) relatief lang is .. in die tijd kan jij het verspreiden.
Dit soort berichten veroorzaakt dus die hysterie en paniek. je kunt past anderen besmetten als je griep klachten hebt

Daarnaast is er een incubatietijd tot wel 2 weken, dus je bent niet meteen besmettelijk. Jouw niezen kan dus nooit een 3de besmet hebben en die Amsterdamse vrouw jou niet tenzij ze toen al griep klachten had.

Het enige vervelende hiervan is dan je smorgens negens last van kan hebben en smiddags op je werk ziek kan worden. Als iemand thuis ziek wordt en dan alleen thuis ijft is de kans dat die iemand besmet erg klein.

p.s. Net heerlijk uit eten geweest en knopjes van de lift ingedrukt en de deur vast gepakt.... Living on the edge zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door FireFoz op 29-02-2020 20:31 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nats_DB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:20
De kans na besmetting op overlijden door Corona (Covid-19) is 50 tot 100 keer groter dan bij de griep.

Corona 2924 overleden, 85000 besmet (3,4 %) zie actueel https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Op de NOS geven bij interviews deskundigen aan dat bij Corona besmetting symptomen optreden.

Influenza 1 miljard besmettingen jaarlijks besmet, afhankelijk van het virus 291000 tot 646000 overleden (0,03 – 0,07 %).
https://www.hopkinsmedici...s-disease-2019-vs-the-flu

De vraag is klopt deze berekening? Zo ja dan zijn meer voorbereidingen toch gerechtvaardigd.

[ Voor 7% gewijzigd door Nats_DB op 29-02-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Enige wat ik me afvraag is terwijl men zegt dat we ons niet druk moet maken .. dat men wel ff een ondertoon zet van ... "eng" enzo ..

Hier is in de hele stad geen desinfectie meer te krijgen .. chloor/bleek/alcohol of andere meuk is allemaal uitverkocht ..

Goed voorbereid zijn (preppen) had dat kunnen voorkomen .. nu worden mensen boos dat iemand in de winkel net ff 10 flessen haalt .. dat die persoon nu al het andere ziet verdwijnen en als goeie vriend ook voor anderen haalt daar denkt de boze persoon niet aan .

ik haal mijn schouders voor beide op .. ik denk dat de meeste niet eens realiseren dat je met 1 klein dopje voor een hele emmer je veel kan doen .. trouwens zolang je niet ziek bent .. en thuis zit heb je niet eens zoveel nodig ..

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 29-02-2020 20:36 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:41
GekkePrutser schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:45:
Maar het is al bekend dat het virus niet via tafels overgedragen wordt. Maar alleen via kortlevende microdruppeltjes in de uitgeademde lucht.
Klinkklare onzin, dit is helemaal niet 'bekend' verspreid a.u.b. geen misinformatie.

Alle bekende data wijzen naar het feit dat dit virus, zoals verreweg de meeste virussen, op oppervlakken overleefd.
Ik heb ergens eerder al op GoT een bron gepost van wetenschappelijk onderzoek naar SARS (zeer verwant met dit virus, ook coronavirus) waaruit bleek dat dat tot 9 dagen op oppervlakken overleeft en kan infecteren.
Een andere tweaker corrigeerde mij en postte een wetenschappelijk artikel dat het over maximaal 28 dagen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:35:
Enige wat ik me afvraag is terwijl men zegt dat we ons niet druk moet maken .. dat men wel ff een ondertoon zet van ... "eng" enzo ..

Hier is in de hele stad geen desinfectie meer te krijgen .. chloor/bleek/alcohol of andere meuk is allemaal uitverkocht ..

Goed voorbereid zijn (preppen) had dat kunnen voorkomen .. nu worden mensen boos dat iemand in de winkel net ff 10 flessen haalt .. dat die persoon nu al het andere ziet verdwijnen en als goeie vriend ook voor anderen haalt daar denkt de boze persoon niet aan .

ik haal mijn schouders voor beide op .. ik denk dat de meeste niet eens realiseren dat je met 1 klein dopje voor een hele emmer je veel kan doen .. trouwens zolang je niet ziek bent .. en thuis zit heb je niet eens zoveel nodig ..
Allemaal, behalve handgel, ruim verkrijgbaar hier. Nou moet ik wel zeggen dat ik niet in een stad woon, maar in een dorp waar een groot deel van de bevolking streng gereformeerd is, en die voor een gedeelte er in staan van "als het ons overkomt, is het Gods wil"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Als je thuis bent en nog niet ziek en nog niet in aanraking geweest met zieken maar achter de bank ligt met een mondkapje op en je handen over je oren en lalalala zingend waarom zou je dan je huis preventief gaan soppen met bleek?

Zolang je in je huis zit en van je prepvoorraad bonen uit blik zit te eten heb je wel wc papier nodig en een sopje om je wc te reinigen. Maar waarom dan emmers vol sop gaan hamsteren? Met de fles die je thuis hebt staan kan je toch wel 2 weken vooruit?
En wat heeft die infectie van je handen dan nut? Als je thuis niemand ontmoet die ziekig is?

Echt ik snap dat sommige mensen wat angstig zijn zeker als je in de risicogroepen valt, maar dan is griep ook gevaarlijk voor je.

Huidige beeld van de besmette Nederlanders is dat ze thuis kunnen uitzieken, dus geen rampscenario's nog.

Wordt waarschijnlijk ander verhaal als iemand opa in het bejaardenhuis gaat opzoeken, maar hoe cru ook dat is ook wel een beetje hoe dit werkt toch? Iemand met Norovirus in zo'n huis zorgt ook voor een massacre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:39:
[...]

Klinkklare onzin, dit is helemaal niet 'bekend' verspreid a.u.b. geen misinformatie.

Alle bekende data wijzen naar het feit dat dit virus, zoals verreweg de meeste virussen, op oppervlakken overleefd.
Ik heb ergens eerder al op GoT een bron gepost van wetenschappelijk onderzoek naar SARS (zeer verwant met dit virus, ook coronavirus) waaruit bleek dat dat tot 9 dagen op oppervlakken overleeft en kan infecteren.
Een andere tweaker corrigeerde mij en postte een wetenschappelijk artikel dat het over maximaal 28 dagen had.
Probleem van internet "wetenschappelijk" .. en omdat het gepost is .. is het waar. (14 dagen isolatie is dus niet zat ?? immers 28 dagen ..hmmm nope

Denk nu ff zelf na 9 is zeer discutabel op een tafel, als ik een (koffie/thee) vloeistof op een tafel deponeer dan is het vocht na paar uur verdampt .. dat iets 24 uur overleeft tja als alle omstandigheden goed zijn kan je daar wellicht over discussieren .. maar 9 dagen ? ... zeker in een te "droge" omgeving ?
Bij wetenschappelijke onderzoeken moet je het resultaat kunnen herhalen en moet het aantoonbaar zijn

Maar goed "hersen gebruik' is uitgeschakeld, we gaan nu (niet in dit topic) niet discussieren over superman virus. gebruik daarvoor het bestaande topic..

goed schoonmaken verdiep je aub daar eens in ..
Oekiejoekie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:41:
Allemaal, behalve handgel, ruim verkrijgbaar hier. Nou moet ik wel zeggen dat ik niet in een stad woon, maar in een dorp waar een groot deel van de bevolking streng gereformeerd is, en die voor een gedeelte er in staan van "als het ons overkomt, is het Gods wil"...
tja daarom is het in de steden eromheen wel leeg want zo zien de andere collega-gelovigen niet dat jantje die vooraan in de kerk zit ..

nah ..laat maar .. denk niet dat ik in die geloofsdiscussie wil gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 29-02-2020 20:53 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Barrycade schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:50:
Als je thuis bent en nog niet ziek en nog niet in aanraking geweest met zieken maar achter de bank ligt met een mondkapje op en je handen over je oren en lalalala zingend waarom zou je dan je huis preventief gaan soppen met bleek?
'Dettol Man' cleans himself to death"

hoe weet je dat je niet in aanraking bent geweest ?, iets (marginaal) grondiger schoonmaken kan geen kwaad .. mocht je wel in aanraking zijn geweest kan je het wellicht bestrijden voordat je de kans krijgt.
Zolang je in je huis zit en van je prepvoorraad bonen uit blik zit te eten heb je wel wc papier nodig en een sopje om je wc te reinigen. Maar waarom dan emmers vol sop gaan hamsteren? Met de fles die je thuis hebt staan kan je toch wel 2 weken vooruit?
En wat heeft die infectie van je handen dan nut? Als je thuis niemand ontmoet die ziekig is?
Draag jij het bij je of 1 van je huis genoten verklein je de kans dat je het overdraagt ..
Echt ik snap dat sommige mensen wat angstig zijn zeker als je in de risicogroepen valt, maar dan is griep ook gevaarlijk voor je.
Denk niet dat men "zomaar' zegt blijf binnen en preventieve afsluiting/isolatie .. bij bv kinderen van 8 jaar . en dus hun klas "op slot" gooit ..

vergeet ook niet het is preventief, door de "brand" haard klein te houden / in te dammen is de situatie beheersbaar .. beter 100 mensen dan 100.000 mensen .. en het is een expentionele escalatie situatie ..
Huidige beeld van de besmette Nederlanders is dat ze thuis kunnen uitzieken, dus geen rampscenario's nog.

Wordt waarschijnlijk ander verhaal als iemand opa in het bejaardenhuis gaat opzoeken, maar hoe cru ook dat is ook wel een beetje hoe dit werkt toch? Iemand met Norovirus in zo'n huis zorgt ook voor een massacre.
groter probleem is hoe zorg je voor isolatie / preventie .. je kan moeilijk iedereen die het land inkomt besproeien met desinfectie en 14 dagen isoleren ..

Te schoon (zie link) ga je ook aan dood ... niet voor niks word in NL drinkwater voorzien van 0,01% ofzo "vuil" water.. (ofzoiets geen exact cijfer)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16
Mijn vriendin en ik zouden maandag 6 dagen op vakantie gaan naar Rome, Florence en Pisa. Zitten er toch aan te denken niet meer te gaan.

Niet zo zeer bang voor het virus, maar meer de mogelijkheid op een travelban of lockdown terwijl we daar zitten. Of een verplichte quarantaine na terugkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:51:
Probleem van internet "wetenschappelijk" .. en omdat het gepost is .. is het waar. (14 dagen isolatie is dus niet zat ?? immers 28 dagen ..hmmm nope
Leg mij geen woorden in de mond a.u.b.

Het was een discussie over bureau's in scholen waarin een tweaker claimde dat het geen risico was die te delen want het virus zou niet op oppervlakken overleden.
Mijn stelling is dat het wel een risico is om tafels te delen met infectieuze schoolkinderen.
Ook indirect als je geen contact hebt met het kind zelf maar 10 minuten later op dezelfde stoel zit als diegene

Persistence of coronaviruses on inanimate surfaces and their inactivation with biocidal agents
Kampf et al, 2020
link
The analysis of 22 studies reveals that human coronaviruses such as Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) coronavirus, Middle East Respiratory Syndrome (MERS) coronavirus or endemic human coronaviruses (HCoV) can persist on inanimate surfaces like metal, glass or plastic for up to 9 days, but can be efficiently inactivated by surface disinfection procedures with 62–71% ethanol, 0.5% hydrogen peroxide or 0.1% sodium hypochlorite within 1 minute.

Effects of Air Temperature and Relative Humidity on Coronavirus Survival on Surfaces
Casanova et al, 2010
link
At 4°C, infectious virus persisted for as long as 28 days, and the lowest level of inactivation occurred at 20% RH. Inactivation was more rapid at 20°C than at 4°C at all humidity levels; the viruses persisted for 5 to 28 days
vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:51:
Maar goed "hersen gebruik' is uitgeschakeld, we gaan nu (niet in dit topic) niet discussieren over superman virus. gebruik daarvoor het bestaande topic..
Voel je vrij je hersenen te gebruiken.
Als jij wetenschappelijk onderzoek hebt dat aantoont dat coronavirussen niet op oppervlakken kunnen overleven is nu je kans: Laat maar zien.
Zo niet? Claim dan niet dat je gelijk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:50:
[...]

prima als men het voor zichzelf kan relativeren maar in maatschappelijk opzicht vind ik het onverantwoord op om de winkel voorraden extra te belasten en andere mensen angst aan te praten door een doemscenario te schetsen terwijl we daar nog lang niet inzitten.
Je ziet het totaal verkeerd. De mensen die nu alvast hamsteren voorkomen juist lege schappen in plaats van ze te veroorzaken. Het punt is, het virus is nog niet weidverspreid. De preppers zorgen voor een hogere afzet bij de winkeliers nu. Maandag zullen ze bellen met de groothandels en nieuwe waar inkopen en dan is de winkelvoorraad weer hetzelfde.

Slaat de paniek toe als het virus doorzet dan hoeven er minder mensen die alles leegkopen, de preppers zijn al uitgewinkeld en zo hoef je de voorraden over minder mensen te verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Nummer 7 is een feit, op naar de 100! :)

https://www.ad.nl/dossier...tient-bevestigd~a43f7b86/

Tijd van een paar dagen van 1 naar 7, nu gaat het nog langzaam, maar hoe meer besmettingen er komen, hoe sneller het zal gaan.... *O*

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
aljooge schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:43:
Je ziet het totaal verkeerd. De mensen die nu alvast hamsteren voorkomen juist lege schappen in plaats van ze te veroorzaken. Het punt is, het virus is nog niet weidverspreid. De preppers zorgen voor een hogere afzet bij de winkeliers nu. Maandag zullen ze bellen met de groothandels en nieuwe waar inkopen en dan is de winkelvoorraad weer hetzelfde.

Slaat de paniek toe als het virus doorzet dan hoeven er minder mensen die alles leegkopen, de preppers zijn al uitgewinkeld en zo hoef je de voorraden over minder mensen te verdelen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
De echte 'preppers' zijn namelijk al jaren goed voorbereid.
Die kopen geen schappen leeg.

De paniekpreppers kopen nu schappen leeg.
Juist die lege schappen veroorzaken weer nieuwe paniekpreppers, want die hebben de lege schappen gezien en kwamen met lege handen thuis.
Kwamen misschien al wel tekort en zijn bang voor een herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:57

Dennis1812

Amateur prutser

@daan! Maar tegelijkertijd heeft de supermarkt nog geen leveringsproblemen met de normale levensmiddelen. En alle paniek pietjes die het nu leeg kopen hoeven niks meer te kopen als er wel leveringsproblemen komen. Denk dat er dat meer bedoeld wordt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
xennar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat *juist* het intelligentere publiek zich zorgen maakt. De rest sust zichzelf met 'ach het is maar een griepje' en 'alleen oude zwakke mensen gaan dood'.

Ik denk dat steeds meer mensen zich op eigen houtje gaan orienteren en de conclusie trekken dat er wel degelijk iets ernstigs aan de hand kan zijn.

[...]

Wat is daar intelligent aan?
Klinkt meer als een schaap dat bang is om de kudde te verlaten.
Mensen die zich gaan oriënteren op internet, dat is nogal een betrouwbare bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:53
FireFoz schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:28:
[...]

Dit soort berichten veroorzaakt dus die hysterie en paniek. je kunt past anderen besmetten als je griep klachten hebt

Daarnaast is er een incubatietijd tot wel 2 weken, dus je bent niet meteen besmettelijk. Jouw niezen kan dus nooit een 3de besmet hebben en die Amsterdamse vrouw jou niet tenzij ze toen al griep klachten had.
Ik blijf het raar vinden dat het RIVM dit blijft beweren. Als dit zo is dan had China toch geen complete steden dicht hoeven gooien? Alleen hoestende mensen thuis laten zitten. Zelfde geldt voor Limburg/Duitsland. Waarom carnavalsoptochten afgelasten, als je gewoon een paar zieke mensen kunt verplichten thuis te blijven?

Ik heb het gevoel dat het RIVM dit juist doet om asymptotische verspreiding te voorkomen. Maar dit niet communiceren naar het volk om hysterie te voorkomen. Hysterie doet waarschijnlijk meer kwaad dan het virus. Maar dat je pas kan besmetten met symptomen kunnen ze me niet wijs maken (Of was het fake news?). Dat de kans aanzienlijk kleiner is lijkt me logisch

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:39:
[...]
Het was een discussie over bureau's in scholen waarin een tweaker claimde dat het geen risico was die te delen want het virus zou niet op oppervlakken overleden.
Mijn stelling is dat het wel een risico is om tafels te delen met infectieuze schoolkinderen.
Ook indirect als je geen contact hebt met het kind zelf maar 10 minuten later op dezelfde stoel zit als diegene
Zeg dat dan .. niet zoveel poeha over ander gezeur wat in een ander topic hoort . 10 minuten is iets heel anders dan 12.960 minutjes .. (9 dagen als je terug rekend) maar goed cijfers ..
Voel je vrij je hersenen te gebruiken.
Als jij wetenschappelijk onderzoek hebt dat aantoont dat coronavirussen niet op oppervlakken kunnen overleven is nu je kans: Laat maar zien.
Zo niet? Claim dan niet dat je gelijk hebt.
iets over woorden in de mond leggen ? affijn wetenschappelijke meuk--> ander topic

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Anatidae schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Ik blijf het raar vinden dat het RIVM dit blijft beweren. Als dit zo is dan had China toch geen complete steden dicht hoeven gooien? Alleen hoestende mensen thuis laten zitten. Zelfde geldt voor Limburg/Duitsland. Waarom carnavalsoptochten afgelasten, als je gewoon een paar zieke mensen kunt verplichten thuis te blijven?

Ik heb het gevoel dat het RIVM dit juist doet om asymptotische verspreiding te voorkomen. Maar dit niet communiceren naar het volk om hysterie te voorkomen. Hysterie doet waarschijnlijk meer kwaad dan het virus. Maar dat je pas kan besmetten met symptomen kunnen ze me niet wijs maken (Of was het fake news?). Dat de kans aanzienlijk kleiner is lijkt me logisch
Zo’n 17 procent heeft ernstige tot zeer ernstige klachten. aldus
https://www.ad.nl/dossier...ng-te-voorkomen~a04920b8/

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 21:05

Yucon

*broem*

Anatidae schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Het is ook een raar verhaal. Er is een duidelijk verschil in aanpak met Duitsland, en dat blijkt in Limburg het beste. Er zijn 15 mensen mogelijk besmet met het virus en ze worden 'gemonitort'. In Heinsberg zitten ondertussen als ik me niet vergis ca 1000 mensen in afzondering. Het aantal besmettingen loopt daar nog steeds op, dus zelfs die strengere aanpak is blijkbaar niet afdoende. Dan is de Nederlandse aanpak dat toch met zekerheid niet? Als mensen met symptomen in Duitsland geisoleerd worden lijkt het er heel erg op dat dat 'nauwelijks besmettelijk' toch echt voldoende is om toch mensen te besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Ik heb vanavond nog maar eens naar de GGD gebeld en ze blijven erbij dat wanneer je in Duitsland bent geweest (ook in besmette gebied) dat je niet getest hoeft te worden want je kan niet besmet geraakt zijn tenzij je contact hebt gehad met een bewezen patient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ainnir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:26:
Ik heb vanavond nog maar eens naar de GGD gebeld en ze blijven erbij dat wanneer je in Duitsland bent geweest (ook in besmette gebied) dat je niet getest hoeft te worden want je kan niet besmet geraakt zijn tenzij je contact hebt gehad met een bewezen patient.
En hoe moet je weten dat je contact hebt gehad met een bewezen patient? Je kent niet iedereen die je bent tegengekomen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ainnir schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:26:
Die 7e vrouw uit Delft die nu besmet is, is ook in Italië geweest en daar besmet. Niet in Nederland opgelopen.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
Azer schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:27:
[...]

En hoe moet je weten dat je contact hebt gehad met een bewezen patient? Je kent niet iedereen die je bent tegengekomen toch?
Klinkt als een soort rare cirkelredenatie.
Bewezen patiënten zitten thuis, dus die kan je niet tegenkomen.
Maar tegelijkertijd blijven er gevallen bijkomen, dus ergens klopt iets niet.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anatidae schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:28:
[...]

Dat inderdaad en mensen die vandaag bewezen patienten zijn, hebben misschien gisteren nog gewoon rondgelopen. Als jij bijvoorbeeld vorige week in Duitsland bent geweest, is het niet onmogelijk dat jij iemand bent tegengekomen die nu bewezen patient is. Uiteraard is de kans klein en nog kleiner dat je ook nog eens een keer besmet bent, maar het is niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Anatidae schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:28:
[...]

De gevallen die erbij komen zijn allemaal in Italië geweest of familie daarvan dus zover nog niets raars toch?
Van gevallen die bewezen zijn worden zover het kan contacten in de gaten gehouden. Als die verschijnselen vertonen kunnen ze het hebben en dan ook pas ook andere besmetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

10 kilo friet in de diepvries, roulatiesysteem zal hier ook goed bij uitpakken.

* Delerium gelooft het allemaal wel.
De Spaanse griep is uiteindelijk ook totaal vergeten, de enige schade blijft WO1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:58:
ja natuurlijk .. preppen = voorbereiden ..
dat is niet gelijk aan "ik heb een enorme vracht aan eten door toverkracht in huis"

Het is ook super onlogisch voor 100den of duizenden euro's aan eten in je huis te bewaren .. alles heeft een houdbaarheids datum .. de 1ne is meer relevant dan de andere .. dus je moet erin roeleren ..
(vergeet je huisdieren niet .. of bewust wel?)

je heb diverse soorten "preppers" .. hier in NL heb je, zeker bij gebrek aan kruipruimte een behoorlijke uitdaging om voedsel te "verstoppen".

je hebt daarnaast ook niet superveel nodig, als je 24x7 thuis zit .. doe mij maar een lading wc papier en wat boulion .. en beschuit .. .. en wat maaltijden voor de "niet zieke personen" ..
Delerium schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:44:
10 kilo friet in de diepvries, roulatiesysteem zal hier ook goed bij uitpakken.

* Delerium gelooft het allemaal wel.
De Spaanse griep is uiteindelijk ook totaal vergeten, de enige schade blijft WO1.
In WO2 aten de nederlanders bloembollen en was veel op rantsoen .. ook al was het maar 5 jaar .. als alles door de bezetters ingepikt word ben je na 1 jaar wel echt door elke voorraad heen..

En niet alles is meteen bevoorraad .. de ellende duurde wellicht nog maanden tot na de bevrijding . alleen dat vergeten ze snel in de geschiedenisboekjes te schrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door vso op 29-02-2020 22:47 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Als ik zo in de winkelwagens kijk is Nederland al jaren aan het proppen preppen :p
Daarnaast denk ik ook dat veel onderschatten hoe lang je zonder voeding kan. Als je 2 dagen niet eet, gebeurt er misschien een knorrige maag of wat duizeligheid (als je geen ervaring met vasten hebt) niets.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc3l op 29-02-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Realiseert men dat veel producten door dezelfde fabriek gemaakt worden .. ? alleen vandaag doen ze merk A met iets meer/minder van produkt x y of z? .. en morgen draaien ze voor merk B en zo verder ..

Als je een dergelijke etenswaren fabriek moet stil leggen, gebrek aan personeel .. (niet onrealistisch) .. dan kan je in 1x de impact zien van 1 fabriek productie . (die merk A,B enzo produceert)

Aardappelen en andere basis producten zullen niet zo snel gelijkwaardige impact hebben omdat ze op andere manieren geproduceert worden ..

Voordat je je een dergelijk productie pijl hebt bereikt en dat alles weer overal op voorraad is is een andere logistieke uitdaging .. :)

[ Voor 12% gewijzigd door vso op 29-02-2020 22:55 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daan!
Marc3l schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:50:
Als je 2 dagen niet eet, gebeurt er misschien een knorrige maag of wat duizeligheid (als je geen ervaring met vasten hebt) niets.
Je immuunsysteem doet het uiteindelijk minder goed door vasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc3l
daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:55:
[...]

Je immuunsysteem doet het uiteindelijk minder goed door vasten.
Het omgekeerde juist, je lichaam heeft dan tijd voor een ‘schoonmaak’, ook wel autofagie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Niet nuttig voor de gewone man, ozon is giftig dus je moet echt weten wat je doet. Bleekwater en alcohol zijn veel veilig te gebruiken, voor dingen die niet nat mogen worden kun je UV licht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
daan! schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:58:
[...]

De paniekpreppers kopen nu schappen leeg.
Juist die lege schappen veroorzaken weer nieuwe paniekpreppers, want die hebben de lege schappen gezien en kwamen met lege handen thuis.
Kwamen misschien al wel tekort en zijn bang voor een herhaling.
Ze geven de industrie de tijd om nieuw voedsel aan te leveren en de supermarkten hebben meer tijd om hun voorraden weer aan te vullen. De preppers zijn niet de oorzaak van straks de lege schappen, als iedereen nu iets meer inslaat is dit juist de oplossing van het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
HallonRubus schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:06:
[...]
alcohol zijn veel veilig te gebruiken,
Ik zou geen Stroh 80 rum voor inwendig verbruik willen adviseren... Voor je het promillage bereikt hebt dat je immuun bent, heb je het loodje al gelegd... En als je het wel kunt verdragen, dan adviseer ik quarantaine. Niet thuis, maar in een afkickkliniek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn mensen met Korsakov dan immuun? :+

Ik ben trouwens wel benieuwd wat er de komende dagen nog voor adviezen van het RIVM komen. Scholen, feesten, reizen, etc. Voorlopig mag alles nog doorgang vinden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:17:
Vast wel, en anders verzinnen ze daar wel een verhaal voor. :+
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er de komende dagen nog voor adviezen van het RIVM komen. Scholen, feesten, reizen, etc. Voorlopig mag alles nog doorgang vinden.
En dat is wel iets wat ik raar vind: Duitsland neemt steeds verdergaande maatregelen in het grensgebied en Nederland laat het op zijn beloop. :X Sterker nog: er wordt al aan een scenario gedacht om het gewoon zijn beloop te laten gaan en geen tests meer te doen en geen quarantaine: https://nos.nl/video/2325...hillende-draaiboeken.html De vraag is: bij welk aantal besmettingen gaat men over op dat "griep-aanpak"-draaiboek? De WHO lijkt in ieder geval not-amused, zo bleek gisteravond: die hameren erop dat men moet blijven testen en maatregelen (zoals quarantaine) moet blijven nemen omdat ze het virus nog steeds beheersbaar achten. Ik vrees dat met dit spreadsheet-beleid (van/in Nederland dus) het wel eens zwaar onderschat kan worden.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
HallonRubus schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:06:
[...]

Niet nuttig voor de gewone man, ozon is giftig dus je moet echt weten wat je doet. Bleekwater en alcohol zijn veel veilig te gebruiken, voor dingen die niet nat mogen worden kun je UV licht gebruiken.
Het is niet giftig maar het oxideert, ons immuunsysteem werkt adhv oxidatie met H2O2. Schade is dus volledig afhankelijk van de dosis, in lage dosis werkt het juist therapeutisch en het is zelfs intern in te zetten tegen ziekten en infecties, zie "ozone therapy".
Ik vraag me zelfs af of ze mensen met een levensbedreigende corona infectie kunnen genezen door intraveneus ozon (van 100% zuurstof) met bloed te vermengen bij een ader.

[ Voor 12% gewijzigd door Manke op 29-02-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Jorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:17:
He, probeer het... Als het niet helpt, heb je in ieder geval leuke avonden :+
Daarover heb ik in het andere topic het andere gezegd:
Ben ik de enige die het wel logisch vindt, dat de GGD adviseert om de school enb het kinderdagverblijf open te houden ? Op die manier houdt je de groep bij elkaar en kan de juf/meester/leidster en de GGD vinger aan de pols houden... Desnoods sturen ze elke dag een GGD-verpleegkundige naar elke klas.

We zijn tegenwoordig allemaal tweeverdieners. We moeten allemaal werken. Dus wat doen we als de scholen en kinderdagverblijven dicht zijn ? Juist ! Dan dumpen we de kinderen bij opa en oma ! En op een school van een paar 100 leerlingen, zijn dat vele honderden grootouders. Die waarschijnlijk ook nog eens geografisch heel verspreid wonen. En als opa en oma niet kunnen voor opvang, dan nemen we de kinderen mee naar een indoor-speeltuin met Wifi. Zodat papa of mama rustig kan werken, terwijl de kinderen zichzelf vermaken. En het daar weer naar hartelust verspreiden over andere kinderen, van andere scholen uit andere wijken of plaatsen die ook gesloten zijn.

De boel bij elkaar kunnen houden en kunnen monitoren, lijkt mij eigenlijk zo'n slechte nog niet.
De boel geconcentreerd houden op bepaalde plekken, is op dit moment nog overzichtelijker als de virusbommetjes ongecontroleerd het land door te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

VapingQueen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:57:
Nummer 7 is een feit, op naar de 100! :)

https://www.ad.nl/dossier...tient-bevestigd~a43f7b86/

Tijd van een paar dagen van 1 naar 7, nu gaat het nog langzaam, maar hoe meer besmettingen er komen, hoe sneller het zal gaan.... *O*
Ik ben vandaag nog op een druk station in Delft geweest! Misschien gaat heel mijn dorp straks door mij in quarantaine *O*. Ik ga morgen boodschappen doen, maar zeker niet 'preppen'. En mocht er ooit een keer een total lockdown komen waardoor winkels uitverkocht zijn en niet bevoorraad worden, dan koop ik gewoon een Survival-boek en ga ik lekker de bush bush in om wild te schieten voor vlees :P (geen vleermuizen in ieder geval :P)

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 29-02-2020 23:30 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

AW_Bos schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:27:
[...]

Ik ben vandaag nog op een druk station in Delft geweest! Misschien gaat heel mijn dorp straks door mij in quarantaine *O*
Met een beetje geluk krijg je je zin misschien wel! ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Eigenlijk zou je iedereen die in het buitenland geweest is, vooral China en Italie moeten verplichten thuis te blijven..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

AW_Bos schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:27:
[...]

Ik ben vandaag nog op een druk station in Delft geweest! Misschien gaat heel mijn dorp straks door mij in quarantaine *O*.
Afbeeldingslocatie: https://i.gifer.com/2gBs.gif

[ Voor 34% gewijzigd door Bart-Willem op 29-02-2020 23:33 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Luxicon schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:29:
Eigenlijk zou je iedereen die in het buitenland geweest is, vooral China en Italie moeten verplichten thuis te blijven..
Voor 6 weken? Dan boek ik voor morgen nog ff een retourtje Italië. >:)

Waarom zo bang waait allemaal vanzelf weer over, de meeste overleven het zelfs.

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 29-02-2020 23:37 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Dus ook alle vrachtwagenchauffeurs, piloten, zakenmensen, diplomaten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Flagg schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:36:
[...]

Voor 6 weken? Dan boek ik voor morgen nog ff een retourtje Italië. >:)
Ik zeg niet dat dat gefinancierd hoeft te worden door de baas :) Het is meer common sense, anti naïviteitsbeleid.
Basekid schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:38:
[...]

Ja inderdaad, zij verspreiden het virus.. is het een ramp om een maand thuis te zitten dan? Dan wordt je geleefd volgens mij..

[ Voor 35% gewijzigd door Luxicon op 29-02-2020 23:39 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Ja.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

[...]

Waarom niet? Wordt NL tenminste snel kapot gemaakt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Luxicon schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:38:
[...]

Ik zeg niet dat dat gefinancierd hoeft te worden door de baas :) Het is meer common sense, anti naïviteitsbeleid.

[...]

Ja inderdaad, zij verspreiden het virus.. is het een ramp om een maand thuis te zitten dan? Dan wordt je geleefd volgens mij..
Nee baas hoeft dat ook niet te betalen, het is de rubbertegelangsthaas die dat verplicht die de portemonnee mag trekken. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Uh de mensen hier weten toch wel dat 1 op de 8 verkoudheden een Corona virus is hè.

Dus grote kans dat je er al eentje voor je kiezen hebt gekregen. En ik denk zolang mensen hier typen ze dit ook overleefd hebben ;).

Ja er sterven relatief meer mensen aan, maar stel dat er geen onderzoek was gedaan en iemand met een snotneus en hoesten het normale gedrag van een verkoudheid /ziek zijn had gevolgd.

Dan hadden we nu niet financiële crisis en geen massale paniek. En hadden we alleen gedacht hè door dat kwakkelende weer waren er toch veel griepjes en dus ook wat meer sterfgevallen van de kwetsbaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aljooge schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:43:
[...]

Ah goed zullen we dan afspreken dat alle preppers alleen op maandag gaan inkopen zodat vrijdag er extra voorraad in de winkel ligt voor de normale winkeliers 8)7

Hoe je het nu schets werkt de wereld gewoonweg niet. Dat preppen kan aanstekelijk werken en dan is het niet bij te houden als winkel of magazijn zodra de meerderheid 5x of meer het normale koopt.

Het is is een glijdende schaal in het ergste geval.
aljooge schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:12:
[...]

Ze geven de industrie de tijd om nieuw voedsel aan te leveren en de supermarkten hebben meer tijd om hun voorraden weer aan te vullen. De preppers zijn niet de oorzaak van straks de lege schappen, als iedereen nu iets meer inslaat is dit juist de oplossing van het probleem.
Onzin , als de grote groep echt uit paniek gaat inkopen is er geen houden aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:15:
[...]

Ah goed zullen we dan afspreken dat alle preppers alleen op maandag gaan inkopen zodat vrijdag er extra voorraad in de winkel ligt voor de normale winkeliers 8)7

Hoe je het nu schets werkt de wereld gewoonweg niet. Dat preppen kan aanstekelijk werken en dan is het niet bij te houden als winkel of magazijn zodra de meerderheid 5x of meer het normale koopt.

je gaat eraan voorbij dat er straks eventueel bedrijven, instellingen, scholen, gebieden, dorpen dreigen 2 weken in quarantaine de raken. Als daar kans toe is, staan ze met 1000 man voor de deur van die supermarkt met personen die niks hebben ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Barrycade schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:53:
Uh de mensen hier weten toch wel dat 1 op de 8 verkoudheden een Corona virus is hè.

Dus grote kans dat je er al eentje voor je kiezen hebt gekregen. En ik denk zolang mensen hier typen ze dit ook overleefd hebben ;).

Ja er sterven relatief meer mensen aan, maar stel dat er geen onderzoek was gedaan en iemand met een snotneus en hoesten het normale gedrag van een verkoudheid /ziek zijn had gevolgd.

Dan hadden we nu niet financiële crisis en geen massale paniek. En hadden we alleen gedacht hè door dat kwakkelende weer waren er toch veel griepjes en dus ook wat meer sterfgevallen van de kwetsbaren.
Ja dan hadden we ons enkel verwonderd over het aantal ouderen dat massaal het loodje legt.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:15:
[...]

[...]

Onzin , als de grote groep echt uit paniek gaat inkopen is er geen houden aan.
Voor als je besluit om vrachtwagenchauffeurs aan de ketting te leggen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Wellicht is dit interessant voor sommigen hier: https://openwho.org/courses/COVID-19-IPC-EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 08:51
Is het eigenlijk niet gewoon slimmer om nu het virus bewust op te lopen zodat je in ieder geval immuun bent voor de huidige variant? Indien je dan ernstig ziek wordt hebben ze in ieder geval nog ruimte en middelen om je te verzorgen... Zodra er iemand in mijn buurt positief wordt getest ga ik er maar even langs en daarna een paar weken met de hele familie thuis in quarantaine. Beter dan al het geleuter en voorschriften opvolgen die toch geen enkel nut hebben. Mijn kids komen het vroeg of laat toch wel brengen.

NB Uiteraard alleen doen indien je niet tot de risicogroepen behoort... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021

Bij Foxnews zijn ze helemaal voorbereid op het corona virus

[ Voor 51% gewijzigd door leekers op 01-03-2020 07:27 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:28

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Als jij nou gewoon thuis blijft wordt je ook niet besmet. Wat een onzin is niet te doen en te controleren.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
TheDudez schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:37:
Als jij nou gewoon thuis blijft wordt je ook niet besmet. Wat een onzin is niet te doen en te controleren.
[...]
Hebben we anders eeuwen gedaan: grenscontroles

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52
Bart-Willem schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:21:
[...]

Vast wel, en anders verzinnen ze daar wel een verhaal voor. :+

[...]
En dat is wel iets wat ik raar vind: Duitsland neemt steeds verdergaande maatregelen in het grensgebied en Nederland laat het op zijn beloop. :X Sterker nog: er wordt al aan een scenario gedacht om het gewoon zijn beloop te laten gaan en geen tests meer te doen en geen quarantaine: https://nos.nl/video/2325...hillende-draaiboeken.html De vraag is: bij welk aantal besmettingen gaat men over op dat "griep-aanpak"-draaiboek? De WHO lijkt in ieder geval not-amused, zo bleek gisteravond: die hameren erop dat men moet blijven testen en maatregelen (zoals quarantaine) moet blijven nemen omdat ze het virus nog steeds beheersbaar achten. Ik vrees dat met dit spreadsheet-beleid (van/in Nederland dus) het wel eens zwaar onderschat kan worden.
Tsja, wat zou je willen voor Nederland? Meer dan 50% van onze caseload bevindt zich in Amsterdam en Delft. Deze twee steden in lockdown om de verregaande maatregelen te volgen zoals we ze zien in sommige delen van de wereld?

Ben benieuwd wat de tweakers daarvan zouden vinden die hier wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:28

TheDudez

Usenet stofzuiger!

En dat was waterdicht? Ik ken ook iemand op het vliegveld tegen komen uit Italië. Mijn baas ziet mij all aankomen. Ik kom net uit Italië. Ik plak er nog 2 werken aan vast thuis zittend. Voor een ziekte waar maar 2.5 procent aan dood gaat.. koekkoek
Anatidae schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:38:
[...]

Hebben we anders eeuwen gedaan: grenscontroles

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56
Mijn (van oorsprong Amerikaanse) werkgever heeft vrijdag gemaild dat alle internationale reizen per direct verboden zijn, tenzij er goedkeuring vanuit een core team wordt gegeven.

We zijn een groot (safety) bedrijf met duizenden werknemers over de hele wereld, dus het heeft zeker wel impact op het bedrijf. Weet ik in ieder geval dat ik aankomende tijd in NL zit :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anatidae
TheDudez schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:46:
En dat was waterdicht? Ik ken ook iemand op het vliegveld tegen komen uit Italië. Mijn baas ziet mij all aankomen. Ik kom net uit Italië. Ik plak er nog 2 werken aan vast thuis zittend. Voor een ziekte waar maar 2.5 procent aan dood gaat.. koekkoek
[...]
Ik zeg niet dat ik voor zou zijn. Alleen dat het echt wel mogelijk zou zijn..

Mijn baas doet dit overigens al wel. Het gaat ook niet om de doden, maar om de zieken. Het is goedkoper om 3 mensen die naar Italië zijn geweest thuis te laten zitten dan dat straks 500 man ziek thuis zit, waarvan er 15 dood gaan

Nou dag he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
TheDudez schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:46:
[...]
Hoeveel mensen heeft je baas?

Stel er werken 80 man op je bedrijf, dan heeft die liever dat je komt en hij 2 nieuwe vacatures mag opstellen? "Maar" 2,5% is gewoon 1 op de 40. Dat is toch wat anders dan griep met 1:1000.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 21:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

MailMan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:57:
Mijn (van oorsprong Amerikaanse) werkgever heeft vrijdag gemaild dat alle internationale reizen per direct verboden zijn, tenzij er goedkeuring vanuit een core team wordt gegeven.

We zijn een groot (safety) bedrijf met duizenden werknemers over de hele wereld, dus het heeft zeker wel impact op het bedrijf. Weet ik in ieder geval dat ik aankomende tijd in NL zit :p
Bij ons zijn zakelijke reizen ook afgeschaft, tevens werkt een collega 2 weken thuis die in getroffen gebied is geweest.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bijzonder...iedereen loopt in dit topic (als ook het andere Corona topic) werkelijk nonstop te herhalen "pfff paniekzaaiers", "het is maar een griepje".
Maar het zijn de wereldwijde bedrijven als ook overheden die travelbans en travel restrictions opleggen die bijna elke dag strenger worden.

Wie kan even die bedrijven en overheden opbellen en zeggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen? Het is maar een griepje...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Geert1976 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 08:24:
Bijzonder...iedereen loopt in dit topic (als ook het andere Corona topic) werkelijk nonstop te herhalen "pfff paniekzaaiers", "het is maar een griepje".
Maar het zijn de wereldwijde bedrijven als ook overheden die travelbans en travel restrictions opleggen die bijna elke dag strenger worden.

Wie kan even die bedrijven en overheden opbellen en zeggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen? Het is maar een griepje...
Heeft vooral alles te maken met toekomstige rechtszaken. Als jij als bedrijf niet er alles aan gedaan hebt om je personeel te beschermen. Krijg je volgend jaar 5 claims van de nabestaanden.

Als er 5 door een griep waren doodgegaan niks aan de hand.

Het is een soort collectieve waanzin en iedereen dekt zich in voor en pr drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een mail gehad dat je na samenspraak me je manager 14 dagen thuis moet werken. Leuk verhaal voor mensen die dat in grote kunnen (deskwerk)... Maar gaat de manager ook akkoord als een operator het zegt. Mooi opgelegd vanuit coorporate hoofdkantoor, maar niet hoe het werkt op de werkplek.

Zo mag de vrouw van een maat van mij 2 weken niet op het werk verschijnen (want familibezoek italie), terwijl hij gewoon aan het werk moet... Zelfde bedrijf andere functie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

vso schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:12:
[...]

Dus omdat SARS/MERS, gewone griep niet erg gereageert is moeten we ons nu wel zorgen maken .. teminste dat impliceer je met je uitspraak

Overgens "preppen" .. tegen wat ga je preppen, hoe lang ga je preppen en wanneer spreek je je voorraad aan ?? etc etc ..

Omdat wij een "buffer" hebben en ons eten roeleren .. is de legen schappen-"ellende" voor ons geen ramp ..enige wat tzt vervelend word is dat iedereen thuis is .. want dan ga je heel hard door je wc-papier heen .. teminste bij gezond eten een goeie stoelgang :)

waar je voor moet waken is snoepen/eten op onregelmatige tijden en je vol eten..omdat je minder beweegt is het handig ook je eetgedrag te verminderen..
Wat ik impliceer is dat we ons hoofd niet moeten verliezen en als een zooitje idioten moeten gaan gedragen.
De teneur van sommigen lijkt te zijn dat Corona vergelijkbaar is met een uitbraak van Dengue/Marburg/Ebola/welk ander akelig virus waar je heftig bloedend aan ten onder gaat dan ook.

Trouwens t gros van de mondkapjes in de winkels zijn onvoldoende en fungeren bij langer gebruik als infectiehaard voor allerlei zaken.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude

Ach, om dan maar wat tegengeluid te geven stelt mijn werkgever dat indien je binnen een risicogebied geweest bent je op je werkt kunt opdagen indien je geen symptomen hebt. Eén van onze universitaire medische centra ;).

Niks reisverbod voor de medewerkers. En vooralsnog ook geen enkele indicatie dat hier verandering in zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
psychodude schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:21:
[...]

Ach, om dan maar wat tegengeluid te geven stelt mijn werkgever dat indien je binnen een risicogebied geweest bent je op je werkt kunt opdagen indien je geen symptomen hebt. Eén van onze universitaire medische centra ;).

Niks reisverbod voor de medewerkers. En vooralsnog ook geen enkele indicatie dat hier verandering in zal komen.
ander vraagje aan jou als 1 van de weinige mensen in deze corona topics die daadwerkelijk medische kennis heeft; Ik las dat een patient 2x getest wordt, wat als de 2e test een negatief resultaat oplevert na een 1ste positieve uitslag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Geert1976 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:26:
[...]

ander vraagje aan jou als 1 van de weinige mensen in deze corona topics die daadwerkelijk medische kennis heeft; Ik las dat een patient 2x getest wordt, wat als de 2e test een negatief resultaat oplevert na een 1ste positieve uitslag?
Dan kan één test vals positief zijn of de ander vals negatief. Test nogmaals herhalen of een andere testvorm inzetten zal dan veelal volgen om uitsluitsel te bieden indien noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat denk je dat er gebeurt wanneer het hele bedrijf in quarantine moet.... Typisch geval van klein risico met zeer grote impact. Een hele groep carnaval vierders heeft 2 weken binnen gezeten.

Een umc of overheidsinstantie kan nog bij Wopke aankloppen, een corporate niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 01-03-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Een umc of overheidsinstantie kan nog bij Wopke aankloppen, een corporate niet.
bedoel je met Wopke Hoekstra, indirect 't UWV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Geert1976 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:39:
[...]

bedoel je met Wopke Hoekstra, indirect 't UWV?
Ik doel meer op kapitaalinjecties ivm financieel verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Ik doel meer op kapitaalinjecties ivm financieel verlies.
ah oke, want mijn werkgever en een ander groot (internationaal) Nederlands bedrijf werden met 9/11 destijds bijgestaan door een nieuwe wet en het UWV, middels arbeidstijdverkorting.

''De wet voorziet al in arbeidstijdverkorting en is eerder van stal gehaald tijdens de MKZ-crisis en in de reisbranche na de Sars-uitbraak in Azië. KLM maakte er aanspraak op na de aanslagen op 11 september 2001 en Philips nadat de markt voor halfgeleiders instortte. Een bedrijf moet de verkorting bij het UWV aanvragen voor een periode van zes weken en die kan worden verlengd tot maximaal dertig weken''

bron: https://www.hrpraktijk.nl...-ontslaggolf-te-voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
bruutone schreef op zondag 1 maart 2020 @ 06:41:
Is het eigenlijk niet gewoon slimmer om nu het virus bewust op te lopen zodat je in ieder geval immuun bent voor de huidige variant? Indien je dan ernstig ziek wordt hebben ze in ieder geval nog ruimte en middelen om je te verzorgen... Zodra er iemand in mijn buurt positief wordt getest ga ik er maar even langs en daarna een paar weken met de hele familie thuis in quarantaine. Beter dan al het geleuter en voorschriften opvolgen die toch geen enkel nut hebben. Mijn kids komen het vroeg of laat toch wel brengen.

NB Uiteraard alleen doen indien je niet tot de risicogroepen behoort... ;)
Worden er al coronaparties georganiseerd?

Ik zou het risico nu nog niet nemen. De gevolgen zijn te onbekend. Er werd hier een Taiwanese studie gelinkt waar de onderzoekers vermoeden dat het virus tot mannelijke onvruchtbaarheid kan leiden, evenals balkanker en schade aan de nieren.

Daarnaast schijnen sommige HIV medicijnen te helpen. Als over wordt gegaan op toedienen hiervan zou dat ook een betere behandeling kunnen opleveren.

Tot slot lijkt het risico op besmetting goed te verlagen door hygiëne en vermijden van contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Worden er al coronaparties georganiseerd?

Ik zou het risico nu nog niet nemen. De gevolgen zijn te onbekend. Er werd hier een Taiwanese studie gelinkt waar de onderzoekers vermoeden dat het virus tot mannelijke onvruchtbaarheid kan leiden, evenals balkanker en schade aan de nieren.

Daarnaast schijnen sommige HIV medicijnen te helpen. Als over wordt gegaan op toedienen hiervan zou dat ook een betere behandeling kunnen opleveren.

Tot slot lijkt het risico op besmetting goed te verlagen door hygiëne en vermijden van contact.
Wel extreem hopelijk blijft het bij een vermoeden. Ik heb zelf al teelbalkanker icm chemo gehad, dus zorgen hoef ik mij niet meer te maken. het goedje is gelukkig opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Er mag iets serieuzer gereageerd worden. Als je niks toe te voegen hebt, hoef je ook geen grapjes te maken. Die mag je bewaren voor de huiskamer.

[ Voor 69% gewijzigd door Ardana op 01-03-2020 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
TheDudez schreef op zondag 1 maart 2020 @ 07:37:
[...]
Behalve dat ik niet in die gebieden ben geweest waar de besmette mensen van hier wel geweest zijn he..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Desinfecteren jullie bij het boodschappen doen je handen nadat je het winkelwagentje of mandje hebt weggezet? Of ga je vooraf met een desinfecterend middel over het handvat?

Mij boeit het niet, maar die vraag kwam zomaar in mij op.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Resistor schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:25:
Desinfecteren jullie bij het boodschappen doen je handen nadat je het winkelwagentje of mandje hebt weggezet? Of ga je vooraf met een desinfecterend middel over het handvat?

Mij boeit het niet, maar die vraag kwam zomaar in mij op.
Ik doe boodschappen direct in de eigen boodschappentas. Ik maak me meer zorgen om de toetsen op de pinautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ainnir schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Ik doe boodschappen direct in de eigen boodschappentas. Ik maak me meer zorgen om de toetsen op de pinautomaat.
Onder de 25 euro blijven en contactloos betalen. Of overmaken meteen je telefoon. 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:36:
[...]

Onder de 25 euro blijven en contactloos betalen. Of overmaken meteen je telefoon. 👍🏻
Totdat je limiet bereikt hebt en ineens pincode moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Ainnir schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Totdat je limiet bereikt hebt en ineens pincode moet invoeren.
Haha, in your face !

Latex handschoenen are the magic words ;) , je moet de blikken zien als je een paar smurf blauw, knal paarse of zwart behandschoende handen te voorschijn tovert _/-\o_ .

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de boodschappen thuis te laten bezorgen door welke dienst dan ook. Wel hopen dat de bezorger je niet onder hoest ;)

Sommige werkgevers (pharma) leggen reisrestrictie op richting overduidelijk Corona besmette landen/gebieden (de betere helft mag van t werk niet naar Japan/China/VS). De mijne (idem Pharma) zegt ons gezonde verstand te gebruiken, ik reis incidenteel, wat t MT als extra maatregel is opgelegd is niet gedeeld (reizen frequenteren en verder).

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.