Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de Franse minister van Volksgezondheid heeft voor zijn bevolking in ieder geval een wijze raad:

"Frankrijk doet zoenen in de ban
De Franse minister van Volksgezondheid heeft zijn landgenoten opgeroepen te stoppen met elkaar te kussen of innig te knuffelen. Het is een van de maatregelen om verspreiding van het nieuwe coronavirus in het land te voorkomen.

Eerder werd al opgeroepen elkaar niet meer de hand te schudden."

bron: NOS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xennar
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-06-2022
D.deJong schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Mensen die zich gaan oriënteren op internet, dat is nogal een betrouwbare bron.
Mensen die alles geloven wat er op HET internet staat zijn net zo dom als mensen die niets geloven wat op het Internet staat.

Het gaat om de gave des onderscheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xennar
Pantagruel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Latex handschoenen are the magic words ;) , je moet de blikken zien als je een paar smurf blauw, knal paarse of zwart behandschoende handen te voorschijn tovert _/-\o_ .
Wat dat betreft is Picnic veel beter dan de Albert. Je hebt al online betaald en hoeft niet te tekenen. Gewoon de spullen in de garage laten zetten en de luchtsluis (pardon: garagedeur) dichtdoen. Vervolgens ontsmetten met de stoomreiniger en klaar!

Die dude van de Albert stond ineens helemaal bij ons in huis toen mijn vriendin haar telefoon niet snel genoeg kon pakken. Brrr! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
xennar schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:32:
[...]

Wat dat betreft is Picnic veel beter dan de Albert. Je hebt al online betaald en hoeft niet te tekenen. Gewoon de spullen in de garage laten zetten en de luchtsluis (pardon: garagedeur) dichtdoen. Vervolgens ontsmetten met de stoomreiniger en klaar!

Die dude van de Albert stond ineens helemaal bij ons in huis toen mijn vriendin haar telefoon niet snel genoeg kon pakken. Brrr! ;-)
Net Picnic gedownload en geregistreerd, sta op plek 103 in de wachtrij om te mogen bestellen. Doen blijkbaar meer mensen hier in het dorp ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Maar niet iedereen heeft een garage/tuin.

Ik vind zelf dat de media heel erg veel opblaast door elke keer een push melding te geven als er weer een nieuwe besmetting is in Nederland. Die app maar gedeinstalleerd. Wordt wel erg moe, je kan haast geen normale nieuws website/nieuwsprogramma/talkshow volgen zonder Corona.

Het is gewoon een nieuwe griep waar nog geen werkend medicijn voor is (het malaria middel is ook nog niet 100% werkend tegen het Corona virus) . Er sterven meer mensen aan de griep ( influenza) dan aan het Corona virus hier in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Rockvee2 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:39:
Maar niet iedereen heeft een garage/tuin.

Ik vind zelf dat de media heel erg veel opblaast door elke keer een push melding te geven als er weer een nieuwe besmetting is in Nederland. Die app maar gedeinstalleerd. Wordt wel erg moe, je kan haast geen normale nieuws website/nieuwsprogramma/talkshow volgen zonder Corona.
Het houdt de mensen bezig, dit topic met meer dan 600 posts in minder dan een week tijd laat dat ook goed zien, dus je kan het de media niet kwalijk nemen daarop in te spelen ;)

En je kan in je nieuws-apps natuurlijk ook instellen dat je geen pushmeldingen wilt, dan hoef je ze niet te deïnstalleren :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xennar
Ainnir schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Net Picnic gedownload en geregistreerd, sta op plek 103 in de wachtrij om te mogen bestellen. Doen blijkbaar meer mensen hier in het dorp ineens.
Wij moesten ook drie maanden wachten en dat was een half jaar terug of zo. Dus het is niet gezegd dat dat hierdoor komt. Ze zijn erg aan het groeien en dat gaat een beetje met schokken.

Het fijne van Picnic is ook dat je geen minimale bestelling hebt als bij Albert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
xennar schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Het fijne van Picnic is ook dat je geen minimale bestelling hebt als bij Albert.
Die heb je wel :? Alleen is die met €25 een stuk lager dan bij de Albert Heijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
xennar schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:28:
[...]

Mensen die alles geloven wat er op HET internet staat zijn net zo dom als mensen die niets geloven wat op het Internet staat.

Het gaat om de gave des onderscheids.
Jouw mening of visie als enige waarheid zien lijkt mij een hele nare eigenschap om te hebben, het geeft je tunnelvisie.
Dat ik het zie als massahysterie is mijn goed recht en dat jij angstig je verstopt op je zolderkamer is jouw goed recht.
Ik vind dat de media best wat terughoudender mogen zijn in hun berichtgeving, iedere besmetting of dode is een pushbericht op je telefoon en daar zijn sommige mensen nou eenmaal gevoelig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ik me wel afvraag over thuisisolatie; volgens de sheet van RIVM moet je op een aparte kamer en strikte maatregelen treffen etc, maar hoe zit het als het hele gezin besmet is? Ik hoop dat je dan toch samen op de bank mag uitzieken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:17
Resistor schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:25:
Desinfecteren jullie bij het boodschappen doen je handen nadat je het winkelwagentje of mandje hebt weggezet? Of ga je vooraf met een desinfecterend middel over het handvat?

Mij boeit het niet, maar die vraag kwam zomaar in mij op.
Ainnir schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Ik doe boodschappen direct in de eigen boodschappentas. Ik maak me meer zorgen om de toetsen op de pinautomaat.
Wauw.. het lijkt nog allemaal serieus te zijn ook. Echt.. mensen.. *zucht*.
Moet hier dus om gniffelen. Heerlijk topic als je even wilt lachen, biertje en popcorn erbij en gaan met die banaan :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Zo een persconferentie over corona 15:30
Ziekenhuis op slot iod

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

En het eerste ziekenhuis is op slot.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
Kuch...
Topic op slot :+

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

remzor schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:21:
[...]

[...]

Wauw.. het lijkt nog allemaal serieus te zijn ook. Echt.. mensen.. *zucht*.
Moet hier dus om gniffelen. Heerlijk topic als je even wilt lachen, biertje en popcorn erbij en gaan met die banaan :9~
Ik ook. Ik had de zelfde vraag ook op FOK! gesteld, en ook daar mensen die er serieus op ingaan.

Volgens mij overleeft het coronavirus het niet lang op oppervlakken. Besmetting is door druppeltjes die mensen uitniezen en uithoesten, niet door aanraking van dingen als bv. het norovirus.

Ik vond die reactie van 'mootie' wel grappig, "Nog niet eens over nagedacht :D "
Nee muts, dat is ook omdat dat nergens gemeld is. Als het virus zich verspreidt door oppervlakken die besmet zijn wordt dat echt wel gecommuniceerd in de officiële berichtgeving.

(maar een beetje common sense kan nooit kwaad)

-edit-
Ik zat verkeerd met mijn gedachten. Geen deurknoppen likken dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Resistor op 01-03-2020 16:20 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Resistor schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:02:
[...]

Ik ook. Ik had de zelfde vraag ook op FOK! gesteld, en ook daar mensen die er serieus op ingaan.

Volgens mij overleeft het coronavirus het niet lang op oppervlakken. Besmetting is door druppeltjes die mensen uitniezen en uithoesten, niet door aanraking van dingen als bv. het norovirus.

Ik vond die reactie van 'mootie' wel grappig, "Nog niet eens over nagedacht :D "
Nee muts, dat is ook omdat dat nergens gemeld is. Als het virus zich verspreidt door oppervlakken die besmet zijn wordt dat echt wel gecommuniceerd in de officiële berichtgeving.
(maar een beetje common sense kan nooit kwaad)
Het coronavirus is weldegelijk overbrengbaar via oppervlakken, in de juiste omstandigheden zelfs 9 dagen lang.
Bron: https://www.medicalnewsto...-do-coronaviruses-persist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ION- schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Het coronavirus is weldegelijk overbrengbaar via oppervlakken, in de juiste omstandigheden zelfs 9 dagen lang.
Bron: https://www.medicalnewsto...-do-coronaviruses-persist
Er zijn meer coronavirussen met verschillende eigenschappen. van de variant die Covid-19 is het volgensmij nog giswerk.
Similarly, two studies investigated the survival of two strains of SARS coronavirus on a paper surface. One survived 4–5 days, the other for just 3 hours.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
In Hong Kong heeft iedereen smetvrees en worden oppervlakken zo goed mogelijk schoongemaakt. Wat dat betreft kunnen we beter hun voorbeeld opvolgen gezien hun historie.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ainnir schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Totdat je limiet bereikt hebt en ineens pincode moet invoeren.
Apple Pay 💪

Overigens is nu dus dat ziekenhuis in Gorinchem gesloten, ze hadden daar een patiënt met CoVid19 die er al een week lag, maar niet getest hoefde te worden volgens de protocollen van het RIVM.

Vorige week riep ik nog in het “serieuze” Corona topic dat je het RIVM niet blind moet geloven en zelf bronnen met raadplegen en blijven nadenken. Ik deed er een linkje bij naar CNN om een discrepantie te illustreren. Ik werd daar uitgejouwd en mijn posts werden weggehaald. Ben benieuwd wat we nog meer gaan meemaken de komende dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Graag on-topic blijven, en commentaar in de juiste topics posten.

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 01-03-2020 17:40 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mel33
Je bent toch ook helemaal verkeerd bezig als je wacht op adviezen van de overheid.
Je snapt zelf ook wel wat je moet doen toch?
Ik verbaas mij straks als de vrije mens meer risico loopt dan de opgesloten vluchtelingen.
Mag ik dit zeggen, ja want waarom zou ik geen som of casus mogen opperen.

This ook wel knap dat ze net die ene paniekzaaier vinden vaak, en dat ze hele tv kijkende bankzittende huiskamers zich laten afvragen of ze hun baas moeten bellen om thuis te blijven.
Want zolang rivm niks zegt ga ik gewoon door met carnaval.

Gewoon al het feit dat er mensen zijn die totaal geen eigen wil meer hebben en straks de hulpverleners de schuld geven.
‘Want de school/dokter/baas zei niks’
Ik krijg het daar echt te kwaad mee met zulke domme veeleisende mensen straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Vindicat komt hier straks in Groningen met 900 studenten terug van een skivakantie uit Noord-Italië.
Het RIVM kennende zullen ze niet in quarantaine worden geplaatst, en als ze wel een thuisblijfplicht hebben denk ik dat er toch zeker enkele van die studenten toch de kroeg induiken in het Groningse uitgaansleven.

Als het aan mij lag zou ik een maand met mijn kinderen thuisblijven in mijn huis, en geen contact met iemand. Mijn zoon valt in een risicogroep, dus ik maak me veel zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Ik vind het best wel snel gaan.

Laatste updates van hln.be nieuwsblog:
Italië van 1128 naar 1695
Duitsland van 66 naar 129
Frankrijk van 100 naar 130
Nederland nu al op 10
Deze stijgingen zijn op 1 dag.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Mel33 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:44:
Je bent toch ook helemaal verkeerd bezig als je wacht op adviezen van de overheid.
Je snapt zelf ook wel wat je moet doen toch?
Ik verbaas mij straks als de vrije mens meer risico loopt dan de opgesloten vluchtelingen.
Mag ik dit zeggen, ja want waarom zou ik geen som of casus mogen opperen.

This ook wel knap dat ze net die ene paniekzaaier vinden vaak, en dat ze hele tv kijkende bankzittende huiskamers zich laten afvragen of ze hun baas moeten bellen om thuis te blijven.
Want zolang rivm niks zegt ga ik gewoon door met carnaval.

Gewoon al het feit dat er mensen zijn die totaal geen eigen wil meer hebben en straks de hulpverleners de schuld geven.
‘Want de school/dokter/baas zei niks’
Ik krijg het daar echt te kwaad mee met zulke domme veeleisende mensen straks.
mens is in groepen dom ... ap zich zelf vindingrijk ..

tja het is eigenlijk "wachten" totdat je baas naar huis stuurt .. trouwens als de scholen dicht gaan heb je geen andere keuze ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:01

Wildfire

Joy to the world!

Ik vraag me af hoe ik het best kan omgaan met de situatie. Ik ben namelijk installatie- en storingsmonteur voor internetverbindingen en kom dus elke dag bij allerlei mensen over de vloer. Ik woon in Tilburg, toevallig vlakbij het ziekenhuis waar de 1e patiënt in quarantaine ligt, en werk voornamelijk in Brabant.

In mijn wagen heb ik altijd al een paar flesjes handgel op alcoholbasis liggen, dus dat is voorlopig nog wel gecoverd. Maar ja... ik schud altijd handen als ik bij iemand kom, wel zo beleefd vind ik. Maar mee gaan stoppen dan?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wildfire schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:21:
Ik vraag me af hoe ik het best kan omgaan met de situatie. Ik ben namelijk installatie- en storingsmonteur voor internetverbindingen en kom dus elke dag bij allerlei mensen over de vloer. Ik woon in Tilburg, toevallig vlakbij het ziekenhuis waar de 1e patiënt in quarantaine ligt, en werk voornamelijk in Brabant.

In mijn wagen heb ik altijd al een paar flesjes handgel op alcoholbasis liggen, dus dat is voorlopig nog wel gecoverd. Maar ja... ik schud altijd handen als ik bij iemand kom, wel zo beleefd vind ik. Maar mee gaan stoppen dan?
Handen op borsthoogte tegen elkaar leggen met de vingertoppen omhoog en licht buigen, eventueel met uitleg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:25
Freee!! schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:24:
[...]

Handen op borsthoogte tegen elkaar leggen met de vingertoppen omhoog en licht buigen, eventueel met uitleg.
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/5/52/Spock_performing_Vulcan_salute.jpg/revision/latest?cb=20090320072701&path-prefix=en

Live long and prosper is heden ten dage ook wel toepasselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

B-lex schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:39:
[...]

[Afbeelding]

Live long and prosper is heden ten dagen ook wel toepasselijk.
Nou, de Vulcan Salute heb ik prima onder de knie. Met mijn rechterhand dan, met mijn linker wil het niet echt lukken. :P

Ik moet eens gaan kijken hoe ik oppervlaktes kan ontsmetten. Klanten tekenen een werkbon digitaal, meestal op mijn werktelefoon. Zou fijn zijn als ik die toch wat beter kan schoonmaken dan gewoon ff een doekje er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Maar ja... ik schud altijd handen als ik bij iemand kom, wel zo beleefd vind ik.
Daarvoor is de Ebola handshake:
The elbow bump is an informal greeting where two people touch elbows. Interest in this greeting was renewed during the avian flu scare of 2006 and the 2009 swine flu outbreak, and the Ebola outbreak of 2014 when health officials supported its use to reduce the spread of germs.

Wikipedia: Elbow bump
Plaatje op Wikipedia door J slick (puur ter illustratie van de ellebogen, andere hand en gezichtsuitdrukking hoort er niet bij :P)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Elbow_Bump1.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd1 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Daarvoor is de Ebola handshake:

[...]

Plaatje op Wikipedia door J slick (puur ter illustratie van de ellebogen, andere hand en gezichtsuitdrukking hoort er niet bij :P)
[Afbeelding]
huh maar tegelijk wordt er geadviseerd om in de ellenboog te niezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

D.deJong schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:18:
[...]

Jouw mening of visie als enige waarheid zien lijkt mij een hele nare eigenschap om te hebben, het geeft je tunnelvisie.
Dat ik het zie als massahysterie is mijn goed recht en dat jij angstig je verstopt op je zolderkamer is jouw goed recht.
Ik vind dat de media best wat terughoudender mogen zijn in hun berichtgeving, iedere besmetting of dode is een pushbericht op je telefoon en daar zijn sommige mensen nou eenmaal gevoelig voor.
Jij weet niet hoe je pushberichten uit moet zetten? Waarom heb je ze überhaupt? Al die onrust van een trillende of bliepende telefoon...

De media is de media, die duiken er bovenop. Sensatienieuws zorg voor clicks. Terughoudendheid is (helaas) geen eigenschap van 'de media' en zal dat nooit worden. Iets met journalistieke vrijheid.

Daar moet je toch gewoon doorheen kunnen prikken?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Kunnen we de grapjes in de HK laten?

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 10:45 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kunnen we de grapjes in de HK laten?

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 10:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 14:28
Veel heisa om niets, dit lijkt me meer een door de pers opgeklopte massahysterie.
Akkoord dat men het in het begin wantrouwig behandeld omdat er nog niet genoeg gegevens voorhanden zijn, maar ondertussen weet men er al heel wat meer van.
Professoren verklaren dat het coronavirus gelijkaardige symptomen heeft als de griep, en het ongeveer dezelfde mortaliteit heeft.
Verder kan men dezelfde voorzorgen als bij griep in acht nemen, handen wassen, uitkijken waarop je hoest, en te dichte kontakten zoals handjes/kusjes geven vermijden.
Anders moet je ieder jaar bij het begin van het griepseizoen ook dezelfde draconische maatregelen beginnen te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mbbs1024 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:31:
Veel heisa om niets, dit lijkt me meer een door de pers opgeklopte massahysterie.
Akkoord dat men het in het begin wantrouwig behandeld omdat er nog niet genoeg gegevens voorhanden zijn, maar ondertussen weet men er al heel wat meer van.
Professoren verklaren dat het coronavirus gelijkaardige symptomen heeft als de griep, en het ongeveer dezelfde mortaliteit heeft.
Verder kan men dezelfde voorzorgen als bij griep in acht nemen, handen wassen, uitkijken waarop je hoest, en te dichte kontakten zoals handjes/kusjes geven vermijden.
Anders moet je ieder jaar bij het begin van het griepseizoen ook dezelfde draconische maatregelen beginnen te nemen.
Ik zou het topic wat beter doorlezen, dan zul je zien dat de vergelijking met de griep niet opgaat. De mortaliteit is ongeveer een factor 20/30 hoger dan een normale griep en de kans dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen is ook stukken hoger. Hierdoor zal er een enorme druk op onze gezondheidszorg komen te staan.

De vergelijking met de griep is al meerdere malen ontkracht in dit topic. Als jij andere cijfers hebt over het Corona virus die wel aantonen dat het vergelijkbaar is met de griep, dan ben ik erg benieuwd naar jouw bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Azer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:40:
[...]

Ik zou het topic wat beter doorlezen, dan zul je zien dat de vergelijking met de griep niet opgaat. De mortaliteit is ongeveer een factor 20/30 hoger dan een normale griep en de kans dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen is ook stukken hoger. Hierdoor zal er een enorme druk op onze gezondheidszorg komen te staan.

De vergelijking met de griep is al meerdere malen ontkracht in dit topic. Als jij anders cijfers hebt over het Corona virus die wel aantonen dat het vergelijkbaar is met de griep, dan ben ik erg benieuwd naar jouw bron.
Dit Coronavirus zal ongetwijfeld een positief effect hebben op de (ordinaire) griepepidemie die we vrijwel iedere winter hebben. Door alle genomen maatregelen en de awareness rondom virussen zal de gewone griepgolf nog wel eens mee kunnen vallen dit jaar, zo kan je het ook positief bekijken.
Aan de andere kant; of je nou door de hond of de kat gebeten wordt... mocht je tot een risicogroep behoren dan is zowel Covid als griep beide niet erg prettig.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:27
mbbs1024 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:31:

Azer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:40:
[...]
De mortaliteit is ongeveer een factor 20/30 hoger dan een normale griep en de kans dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen is ook stukken hoger. Hierdoor zal er een enorme druk op onze gezondheidszorg komen te staan.
Lijkt me beiden wat overdreven.
Griep heeft zover ik weet een sterftecijfer van rond de 1 op 100, dit Covid-19 virus zit nu op ca 4 op 100.
Beiden zijn niet helemaal accuraat natuurlijk, de gewone griep is wijdverbreid en niet iedereen wordt geregistreerd, en Covid-19 kan veel verspreider zijn dan bekend/gemonitord, zonder erge klachten dus, en dat sterftecijfer zal wellicht lager zijn.
Blijft dat Covid-19 voorlopig ca. een factor 3 dodelijker is dan de gewone griep.

Overigens lijkt het me verstandig het beestje bij de juiste naam te noemen, Covid-19.
De Corona-groep bestaat uit ca 30 stammen (en een bierbrouwer) waarvan er maar ca 7 (waaronder MERS en SARS) ernstigere gezondheidsklachten (met hoger sterftecijfer) kúnnen veroorzaken bij de risicogroepen dan Influenza (het "gewone" griepvirus, dat overigens ook "jaarlijks" muteert).
De overige 23 zorgen meestal hooguit voor een verkoudheid, over het totaal zal een coronavirus dan milder zijn dan griep als je in algemeenheden blijft praten.

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 01-03-2020 23:46 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Teijgetje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:19:
[...]

[...]

Lijkt me beiden wat overdreven.
Griep heeft zover ik weet een sterftecijfer van rond de 1 op 100, dit Covid-19 virus zit nu op ca 4 op 100.
Beiden zijn niet helemaal accuraat natuurlijk, de gewone griep is wijdverbreid en niet iedereen wordt geregistreerd, en Covid-19 kan veel verspreider zijn dan bekend/gemonitord, zonder erge klachten dus, en dat sterftecijfer zal wellicht lager zijn.
Blijft dat Covid-19 voorlopig ca. een factor 3 dodelijker is dan de gewone griep.

Overigens lijkt het me verstandig het beestje bij de juiste naam te noemen, Covid-19.
De Corona-groep bestaat uit ca 30 stammen (en een bierbrouwer) waarvan er maar ca 7 (waaronder MERS en SARS) ernstigere gezondheidsklachten (met hoger sterftecijfer) kúnnen veroorzaken bij de risicogroepen dan Influenza (het "gewone" griepvirus, dat overigens ook "jaarlijks" muteert).
De overige 23 zorgen meestal hooguit voor een verkoudheid, over het totaal zal een coronavirus dan milder zijn dan griep als je in algemeenheden blijft praten.
Volgens mij was de griep, 2 op duizend en Covid tussen de 34 en 65 op de duizend, afhankelijk van de methode van berekenen.

https://mobile.twitter.co...34238448346771457/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ernemmer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:50:
[...]

Volgens mij was de griep, 2 op duizend en Covid tussen de 30 en 80 op de duizend, afhankelijk van de methode van berekenen.
Alles hangt af van hoe je het berekent. ;)
En hoeveel besmettingen er zijn. (bekend en onbekend).
Inmiddels wordt ook aangenomen dat de incubatietijd langer is dan twee weken.

NOS sprak op 6 februari over Covid-19: Zo'n 25 procent van de patiënten krijgt te maken met ernstige klachten en experts schatten het sterftecijfer op ongeveer 2 procent. (2 per honderd, of 20 per duizend)

NOS op 16 februari over Covid-19; 96 procent van de sterfgevallen deed zich voor in de provincie Hubei. In het kerngebied van de uitbraak is het sterftecijfer drie procent. Het sterftecijfer voor de gehele uitbraak ligt nu op 2,4 procent. Dit percentage stijgt de laatste dagen weer iets, nadat het eerder juist daalde.

Bij kennisdomein wordt over Covid-19 ook gesproken van rond de 3%, geupdated op 28/2.
Ze leggen ook goed uit waarom "gecontroleerde" besmetting beter is dan doen alsof er niet meer dan een griepje rondwaart dat je ongecontroleerd een pandemie kan laten worden.

Vandaag Gisteren las ik ergens dat dat dus bijgesteld is naar 4% (kan ik even niet vinden) , RTL heeft het over ruim 6% (3000 doden en 42.000 genezen)

Maar griep is in ieder geval een stuk dodelijker dan jij berekent, nl 1-2% ipv de 1 op 1000. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 02-03-2020 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
De gewone griep heeft beslist geen mortaliteit cijfer van 2%. Zo’n cijfer wordt bepaald aan de gestorven patiënten die geen andere klachten hebben/hadden.

Als een oudere vrouw met een lastig te behandelen gordelroos ook nog eens griep krijgt is de kans dat ze overlijdt uiteraard veel groter. De vraag is dan waaraan ze is overleden. Heb je griep en loop je onder een trein, wat is dan de doodsoorzaak? Precies.

Als 2 op de 100 mensen jaarlijks aan griep zou sterven, zou er niemand over overbevolking klagen. Onzin dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Teijgetje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 00:30:
[...]

Alles hangt af van hoe je het berekent. ;)
En hoeveel besmettingen er zijn. (bekend en onbekend).
Inmiddels wordt ook aangenomen dat de incubatietijd langer is dan twee weken.

NOS sprak op 6 februari over Covid-19: Zo'n 25 procent van de patiënten krijgt te maken met ernstige klachten en experts schatten het sterftecijfer op ongeveer 2 procent. (2 per honderd, of 20 per duizend)

NOS op 16 februari over Covid-19; 96 procent van de sterfgevallen deed zich voor in de provincie Hubei. In het kerngebied van de uitbraak is het sterftecijfer drie procent. Het sterftecijfer voor de gehele uitbraak ligt nu op 2,4 procent. Dit percentage stijgt de laatste dagen weer iets, nadat het eerder juist daalde.

Bij kennisdomein wordt over Covid-19 ook gesproken van rond de 3%, geupdated op 28/2.

Vandaag Gisteren las ik ergens dat dat dus bijgesteld is naar 4% (kan ik even niet vinden) , RTL heeft het over ruim 6% (3000 doden en 42.000 genezen)

Maar griep is in ieder geval een stuk dodelijker dan jij berekent, nl 1-2% ipv de 1 op 1000. ;)
Vanuit je eigen link: "In Nederland krijgen ruim 800.000 mensen de griep en overlijden er tussen de 250 en 2000 mensen aan het virus" met 2018 als uitzondering.

Voor gemak even tussenin (1000): 1 op de 800 oftewel 0,125 procent bij normale griep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xennar
D.deJong schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:18:
[...]

Goed joh, zullen we het er over een maandje nog eens over hebben? Zend me maar een PB om me eraan te herinneren hoe dom ik was. Kunnen we er samen om lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Had de vorige post iets aangepast, griep weggelaten.
Ik kwam eerder ergens rond de 1% tegen voor griep, zoals ik een post eerder schreef.

Even simpel uitgaande van Wikipedia;
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.[1][2][3] Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen zoals ouderen (circa 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) of personen met een chronische aandoening.[4] In de periode van 2008 tot en met 2018 is er een geleidelijke toename zichtbaar in het jaarlijkse aantal doden tijdens de griepperiode.[5][6] In het eerste kwartaal van 2018 was de griepsterfte zelfs uitzonderlijk hoog in Nederland.[7] Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schatte de oversterfte op 9444 gevallen, de hoogste oversterfte ooit gemeten.[8]

Neem voor het gemak in 2018 de 9444 oversterfte (meer dan normaal) en de gewone sterfte door griep bij elkaar, en stel die op 9.694 (=+250) -11.444 (=+2000), op 820,000 besmettingen.
Dan kom je op 9,6 - 11,4 doden op 820 besmettingen, 1,1% tot 1,3% voor een erge griep.
Covid-19 is ook een erge Corona-variant. ;)

Je bent het hopelijk met me eens dat als je Covid-19 dan toch wil vergelijken met Influenza, dat je dan een erge variant neemt, want bij Corona vergelijken met griep is Corona meestal ongevaarlijker.
Hindelaufen schreef op maandag 2 maart 2020 @ 00:44:
De gewone griep heeft beslist geen mortaliteit cijfer van 2%. Zo’n cijfer wordt bepaald aan de gestorven patiënten die geen andere klachten hebben/hadden.
Griepcijfers zijn inderdaad wel gebaseerd op sterfte door griep en sterfte door oorzaken als gevolge van die griep, zoals longontsteking, hart/orgaan-falen, ed.
Zelfs iemand die onder de trein loopt als gevolg van duiziligheid/flauwvallen door griep kun je daar dus inderdaad onder rekenen (al wordt dat imo niet gedaan).
Zonder griep was dat niet gebeurd, dus dood door trein als gevolg van griep. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Teijgetje op 02-03-2020 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 04:07
Ga er maar vanuit dat de berichtgeving flink achterloopt op de feiten. Voorkomen van paniek en de economische belangen zijn natuurlijk belangrijker.

Hoe ze kunnen zeggen dat de man in Tilburg niet besmettelijk was toen hij carnaval aan het vieren was is mij een raadsel. En lijkt me ook ontkracht door het feit dat er nu op andere plekken in het land carnaval vierders ziek zijn.

Geen idee waar dit vandaan komt. Maar zou zo maar eens de realiteit van nu en het nieuws van 3 maart kunnen zijn;)

https://pastebin.com/K98w9gqq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Dit was het voorbereidingen topic en niet het algemenen covid-19 topic.
Als we nu alle nieuws uit dat topic hier ook gaan posten heeft dit topic ook geen toegevoegde waarde meer.
Of er moet weer een nieuw 'preppers be prepared' topic komen waarin we overleggen of spiritus nu wel of niet beter is dan handzeep en hoe je zelf soep kan wecken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Teijgetje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:03:
Ik kwam eerder ergens rond de 1% tegen voor griep, zoals ik een post eerder schreef.

Even simpel uitgaande van Wikipedia;
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.[1][2][3] Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen zoals ouderen (circa 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) of personen met een chronische aandoening.[4] In de periode van 2008 tot en met 2018 is er een geleidelijke toename zichtbaar in het jaarlijkse aantal doden tijdens de griepperiode.[5][6] In het eerste kwartaal van 2018 was de griepsterfte zelfs uitzonderlijk hoog in Nederland.[7] Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schatte de oversterfte op 9444 gevallen, de hoogste oversterfte ooit gemeten.[8]

Neem voor het gemak in 2018 de 9444 oversterfte (meer dan normaal) en de gewone sterfte door griep bij elkaar, en stel die op 9.694 (=+250) -11.444 (=+2000), op 820,000 besmettingen.
Dan kom je op 9,6 - 11,4 doden op 820 besmettingen, 1,1% tot 1,3% voor een erge griep.
Covid-19 is ook een erge Corona-variant. ;)
Is dit niet een beetje goochelen met de getallen wat je nu doet? Je neemt hier de erge griepuitbraak van 2018 voor het aantal sterfgevallen (o.a. gebaseerd op oversterfte) maar je rekent nog steeds met het aantal geïnfecteerden van het algemene geval (die 820,000).

Misschien was die uitbraak in 2018 wel extremer omdat er (ook) meer mensen besmet waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48

Ik denk dat je klanten het goed begrijpen en wellicht zelfs dankbaar zijn als je uitlegt waarom je geen handen schudt :)

Probeer te werken met een goed mondkapje.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 02:38

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

Teijgetje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:03:
Het sterftecijfer van een gewone griep ligt rond de 0,05 tot 0,1%1 2. Covid-19 varieert nu tussen de 1 en 6% afhankelijk van de berekeningsmethode en bron 3. Met andere woorden vandaag is Covid-19 minstens 10x en maximaal 120x dodelijker dan een griep - tussen de 20 en 30x lijkt het meest waarschijnlijk.

MAAR we moeten ermee rekening houden met het feit dat in veel gevallen vandaag risicogevallen (ouderen, chronisch zieken, ziekenhuispersoneel,...) gevaccineerd zijn voor griep, wat ook bijdraagt tot het lagere stertecijfer van griep. Het zijn nu net de risicogroepen die sneller het loodje leggen.

Van iedereen die besmet wordt met Covid-19 heeft 80,9% milde symptomen, 13,8% serieuze symptomen en 4,7% kritieke symptomen (falen van de luchtwegen, septische shock, multi-orgaan falen)4.

Het probleem van Covid-19 is voor de meeste mensen niet zozeer het virus zelf - een gezonde mens zal het meestal mild ervaren - maar het feit dat het zeer besmettelijk is en de risicogroepen vandaag totaal geen afweer mogelijkheden hebben. Het ergste scenario is dat door de snelle verspreiding veel risicopatiënten Covid-19 betrekken, en dat de ziekenhuizen daardoor over hun capaciteit komen te zitten waardoor men geen adequate behandeling kan geven met veel doden tot gevolg. Dit kan vrij snel gaan doordat elke patiënt in quarantaine moet, wat veel resources vraagt.

Net daarom is het zomaar op het beloop laten zeer dom, maar tegelijk moeten de meeste mensen er ook geen schrik van hebben. Een collega van mij had gepland om met haar ouders (80+) naar Italië te trekken, en ik begrijp dat ze dat wil afzeggen.

1 https://www.nytimes.com/2...avirus.html#link-4f1410c9
2 https://www.nytimes.com/2...alth/coronavirus-flu.html
3 https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
4 http://weekly.chinacdc.cn...c4-41e9-9a9b-fea8db1a8f51

[ Voor 5% gewijzigd door Oberon op 02-03-2020 05:42 ]

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 08:51
Er is -volgens mij, gelet op de aard van het virus- helemaal niks meer aan te houden.

De schijnveiligheid die de arrogante overheid tentoonspreid is gewoon lachwekkend. Wees gewoon transparant waarom de houding zo ronduit laks is. Met een beetje logisch nadenken kom je al snel tot de conclusie dat alle maatregelen geen enkel nut hadden/hebben en dat het virus zich allang verspreid heeft. Logisch natuurlijk, het overgrote deel is slechts mild ziek en blijft dus gewoon lekker alles doen en ondertussen iedereen besmetten. Benoem dat dan ook...

Even een heel grof rekensommetje:
Stel dat 60% van de wereldbevolking uiteindelijk dit jaar nog het virus krijgt en dat 15% daarvan ernstig ziek wordt, dan gaat het dus om 4,68x0,15= 702 miljoen mensen. Stel dat we die allemaal netjes over het jaar verdelen - is het meest gunstige scenario- 1,9 miljoen mensen per dag ziek, gedeeld door 195 landen= 10.000 mensen per dag/per land die hulp nodig hebben.

Het valt dus allemaal wel mee toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:19:
[...]

Jij weet niet hoe je pushberichten uit moet zetten? Waarom heb je ze überhaupt? Al die onrust van een trillende of bliepende telefoon...

De media is de media, die duiken er bovenop. Sensatienieuws zorg voor clicks. Terughoudendheid is (helaas) geen eigenschap van 'de media' en zal dat nooit worden. Iets met journalistieke vrijheid.

Daar moet je toch gewoon doorheen kunnen prikken?
Wie heeft gezegd dat ik pushberichten aan heb staan? Ik heb alle meldingen van welke app dan ook uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@Oberon Italie zou ik sowieso vermijden, voornamelijk vanwege de quarantaine. Voor je het weet zit je daar vast.

MotoGP in Qatar is ook afgelast. O.a. omdat je daar in Quarantaine moet als je vanaf Italië vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:12
Mijn werkgever heeft een nieuwe maatregel ingesteld : geen bijeenkomsten van meer dan 20 mensen meer. Dat wordt gebak eten in 2 ploegen bij een verjaardag op onze afdeling 😆 en hoe ze de lunch willen doen (~500 man in de kantine) is me niet helemaal duidelijk

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:01
Ben toch altijd erg benieuwd waar zo'n lijstje vandaan komt, en of het fake is ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chief schreef op maandag 2 maart 2020 @ 03:10:
[...]

Ik denk dat je klanten het goed begrijpen en wellicht zelfs dankbaar zijn als je uitlegt waarom je geen handen schudt :)

Probeer te werken met een goed mondkapje.
Ten eerste zijn mondkapjes bijna niet meer verkrijgbaar, ten tweede hebben ze an sich niet echt veel zin. Kortom, ik ga geen mondkapjes dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 19:09
Hindelaufen schreef op maandag 2 maart 2020 @ 00:44:

Als een oudere vrouw met een lastig te behandelen gordelroos ook nog eens griep krijgt is de kans dat ze overlijdt uiteraard veel groter. De vraag is dan waaraan ze is overleden. Heb je griep en loop je onder een trein, wat is dan de doodsoorzaak? Precies.

Als 2 op de 100 mensen jaarlijks aan griep zou sterven, zou er niemand over overbevolking klagen. Onzin dus.
Ah, dat betekend dus dat al die oudere mensen die al gezondheidsklachten hadden daaraan gestorven zijn en niet aan dat enge virus?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

rcthans schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:35:
Ga er maar vanuit dat de berichtgeving flink achterloopt op de feiten. Voorkomen van paniek en de economische belangen zijn natuurlijk belangrijker.

Hoe ze kunnen zeggen dat de man in Tilburg niet besmettelijk was toen hij carnaval aan het vieren was is mij een raadsel. En lijkt me ook ontkracht door het feit dat er nu op andere plekken in het land carnaval vierders ziek zijn.

Geen idee waar dit vandaan komt. Maar zou zo maar eens de realiteit van nu en het nieuws van 3 maart kunnen zijn;)

https://pastebin.com/K98w9gqq
Briljant. Geen bron, gewoon wat cijfers dumpen en een lijst ziekenhuizen waar om onverklaarbare redenen alle klinkers uit zijn gehaald.

FUD volgens het boekje dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
Wildfire schreef op maandag 2 maart 2020 @ 07:14:
[...]

Ten eerste zijn mondkapjes bijna niet meer verkrijgbaar, ten tweede hebben ze an sich niet echt veel zin. Kortom, ik ga geen mondkapjes dragen.
"niet heel veel zin", dat lees ik ook. Als ik echter in een gebied zou werken waar een hogere kans is dat je mensen tegen komt die het virus hebben dan zou ik het toch proberen. Mocht je nu ergens in Groningen aan het werk gaan waar (nog) geen virusdragers zijn gemeld dan wellicht niet omdat daar de kans kleiner is.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Tens schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:23:
[...]

Ah, dat betekend dus dat al die oudere mensen die al gezondheidsklachten hadden daaraan gestorven zijn en niet aan dat enge virus?
Beetje afhankelijk aan de definitie. Maar deze mensen staan niet op papier als Covid 19 maar gestorven aan bv longontsteking.

Dat die longontsteking komt door Covid 19 tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Mondkapjes hebben wel degelijk zin. Mits goed gebruikt. Het verkleind het risico dat je deeltjes inademt aanzienlijk.

Na gebruik verwijderen is een belangrijk detail -kapje niet aanraken maar via koordje verwijderen- en daarna handen wassen. Het op en af zetten dus niet klakkeloos doen of hergebruiken. Met regelmaat een nieuw kapje is een must anders wordt het een kweekvijver van...

Denk dat de overheid het beeld wil voorkomen dat mensen met mondkapjes rond gaan lopen en zo paniek veroorzaken.

Het waarom ze het afdoen als schijnveiligheid en mondkapjes alleen bij professionals zouden werken is op zijn minst twijfelachtig.

Inplaats van het afdoen als, zou een goede voorlichting beter zijn hoe je een kapje moet gebruiken en waaraan het kapje moet voldoen.

Aanvullend.
Mijn vrouw gebruikt in haar praktijk mondneusmasker type IIR en type II.

Type IIR bedoelt ter bescherming tegen het spatten van lichaam vochten en type II ademhaling masker maar waar er geen risico bestaat op spatten van lichaamsvloeistoffen.

Kapjes verkrijgbaar in bouwmarkten enz. zet ik vraagtegens.

op deze site meer info.

[ Voor 31% gewijzigd door TecTo op 02-03-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 13-09 21:30
Wildfire schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:44:
[...]
Ik moet eens gaan kijken hoe ik oppervlaktes kan ontsmetten. Klanten tekenen een werkbon digitaal, meestal op mijn werktelefoon. Zou fijn zijn als ik die toch wat beter kan schoonmaken dan gewoon ff een doekje er overheen.
Als het virus mogelijk aan je handen zit, doet het nog niks. Het gaat niet door de huid.
Het doet wat als het slijmvliezen bereikt (via de neus of mond).
Dus na elk handen schudden er op letten dat je niet aan je gezicht zit, en zo snel mogelijk je handen wassen met desinfecterende zeep / alcohol.
Of desinfecterende doekjes meenemen en na elk handen schudden je handen reinigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Om weer even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp...

Ik ga ervan uit dat nuts voorzieningen zoals stromend water, riolering, elektriciteit, internet en mobiele telefoon blijven werken. Voorbereiden op uitval van 1 of meerdere van deze diensten (vooral water en elektriciteit) vergt heel veel inspanning, dus ervoor gekozen op dit risico te lopen.

Vorige week begonnen met de voorbereidingen toen de eerste gevallen in Europa bekend werden: inkopen gedaan in houdbare artikelen (rijst, bonen, pasta, sauzen, soepen, wc papier etc.) waarbij we het zeker twee weken uit kunnen houden. Verder vers ingevroren groente op peil gebracht in de vriezer.

Goede handzeep en desinfecterende gel aangeschaft. Daarnaast ook handlotion want van zoveel wassen moet je wel je handen goed verzorgen. Ook schoonmaakartikelen, reinigingsdoekjes, huishoudhandschoenen, bleek etc.

Huisgenoten handenwas discipline aangeleerd, zij houden zich hier goed aan. Nu er meer besmettingen zijn in NL loop ik dagelijks alle deurklinken, lichtknopjes etc. met een spuitfles multireiniger langs.

Met de voorbereidingen probeer ik in te spelen op twee situaties:
1. Lockdown: scholen gaan dicht, kantoren zoveel mogelijk thuiswerken, mensen worden aangeraden zo min mogelijk naar buiten te gaan (supermarkt) en contact te hebben met anderen.
2. Zelf quarantaine: Een of meerdere huisgenoten blijken het virus te hebben, twee weken geen contact meer met de buitenwereld.

Ik acht de kans niet zo groot op een bovenstaande situatie. We kunnen gewoon alle artikelen in de komende maanden consumeren/gebruiken. Al met al is het een goede oefening voor een volgende uitbraak van wellicht iets ernstigers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Let even goed op de topic-naam: voorbereiden op Corona. Let ook op waar dit topic staat: AZ. Mortaliteit en dergelijke zaken horen hier niet besproken te worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Echt bizar, lege schappen in de winkels en mensen kopen zich scheel.. 8)7 |:( vraag me af wat er blijft "liggen" ..
De "prepper" loopt nu met een grijns door de super
AutCha schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:37:
Om weer even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp...
danku
Ik ga ervan uit dat nuts voorzieningen zoals stromend water, riolering, elektriciteit, internet en mobiele telefoon blijven werken. Voorbereiden op uitval van 1 of meerdere van deze diensten (vooral water en elektriciteit) vergt heel veel inspanning, dus ervoor gekozen op dit risico te lopen.
Nu ja op een paar LI-ION powerbank(s) omdat deze lekker lang hun lading blijven behouden. paar flessen water en een led-zak(usb)lamp per persoon .. is ook niet de kosten/moeite.. regenton die aan je HWA zit (wc doorspoelen ?) Is niet de meest vreemde/abnormale voorbereiding..
ps "mobiele telefoon?" ik denk dat je eerder radio bedoelt ? vergeet niet een headset (dubbelt als antenne voor je gsm)

Stroomstoring = zelden maar lampje hebben (gsm bv) is altijd wel prettig, tenzij je je mobiel wifi/mobiel internet niet uitzet .. (vliegtuigstand?) trekt het zoeken naar zendtoren(s)/wifi AP's je gsm snel leeg.. hierom wil je wel een powerbank(je)

Water is paar flessen per persoon altijd prettig.. op donkere/koele plek bewaren, de kans dat je zonder waterzit (zoals ik zelf achter kwam) is erg klein .. paar uurtjes max.

Zorg dat je-jezelf of je gezin bezig kan houden is niet geheel onbelangrijk. :)
Vorige week begonnen met de voorbereidingen toen de eerste gevallen in Europa bekend werden: inkopen gedaan in houdbare artikelen (rijst, bonen, pasta, sauzen, soepen, wc papier etc.) waarbij we het zeker twee weken uit kunnen houden. Verder vers ingevroren groente op peil gebracht in de vriezer.
Dingen die je bij de griep graag "nuttigd": beschuit, drink boulion, diaree remmers, paracetamol ofzo. (naar eigen inzicht) belangrijkste is dat je uitdroging voorkomt de rest "boeit niet"
pakketjes noodles/pasta die je met heetwater klaarmaakt ?
vlees/vis ?
Goede handzeep en desinfecterende gel aangeschaft. Daarnaast ook handlotion want van zoveel wassen moet je wel je handen goed verzorgen. Ook schoonmaakartikelen, reinigingsdoekjes, huishoudhandschoenen, bleek etc.

Huisgenoten handenwas discipline aangeleerd, zij houden zich hier goed aan. Nu er meer besmettingen zijn in NL loop ik dagelijks alle deurklinken, lichtknopjes etc. met een spuitfles multireiniger langs.
Handschoenen moet je ook wasssen / disposable ? (extra vuilniszakken?)
Bij verkeerd schoonmaken, verspreid je de ziekte kiemen.. en blaas je door je schoonmaakmiddel heen.
Dopje chloor/azijn in een emmer heet water is wellicht effectiever dan spuitbuis.

huisgenoten leren hoe je de wasmachine gebruikt, koken, waar staat alles ? hoe je goed je handen was (20sec bv)
Met de voorbereidingen probeer ik in te spelen op twee situaties:
1. Lockdown: scholen gaan dicht, kantoren zoveel mogelijk thuiswerken, mensen worden aangeraden zo min mogelijk naar buiten te gaan (supermarkt) en contact te hebben met anderen.
Deels .. supermarkt contact is "nodig" maar daar kom je niet dagelijks toch ?
Heb je spelletjes in huis,boeken ? tegen verveling ? scherm kijken word je immers zat na paar dagen.

Dan ben je blij dat niemand heet heeft in huis.
2. Zelf quarantaine: Een of meerdere huisgenoten blijken het virus te hebben, twee weken geen contact meer met de buitenwereld.
Vergeet niet onderling contact (als je het hebt 2m radius om je heen) ook geen intiem contact met je huisgenoten/partner. kan best uitdagend zijn .. alles moet je per persoon afscheiden .. borden/tandenborstel etc etc.. als 1 van jullie het heeft.
Ik acht de kans niet zo groot op een bovenstaande situatie. We kunnen gewoon alle artikelen in de komende maanden consumeren/gebruiken. Al met al is het een goede oefening voor een volgende uitbraak van wellicht iets ernstigers.
Als je veel tot een "standaard" verheft .. is het goed voor de portomonee (minder impuls aankopen), bewust gebruik, beter onderscheid tussen luxe & basis behoeftes .. Zelfstandigheid van huisgenoten (aanleren)

Fles chloor = 1 euro ? (dunno) doe je 4 maanden mee. Spuitfles 2 weken ? en kost 4,50. prijs verschil van kennis ten opzichte van "gemak" .. (niks mis mee is een persoonlijke keuze)

Tja je kan niet voor alles voorbereiden, denk alleen als je iets minder kiest voor gemak & vers .. je bewuster en voorbereider bent dan .. nu extra in gaan slaan.

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
Let op het onderwerp van het topic aub

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Let op het onderwerp van het topic aub.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 12:47 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Net was ik in de supermarkt voor de paar-dagelijkse boodschappen die ik nog nodig heb, en toch keek ik even bij de desinfectiemiddelen. Jup... OP!

Achter mij in de rij bij de kassa sluit de kassamedewerkster (in bedrijfskleding) aan die blijkbaar aan het eind van haar dienst is, of pauze heeft, en dus even de boodschappen doet. Legt ze op de band een desinfectiepompje neer. Ik gok dat ze die apart gelegd heeft, of uit het magazijn gehaald heeft.

Gelukkig heb ik thuis nog een hoop schoonmaakspullen staan, en desinfectiemeuk. :)

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 02-03-2020 13:18 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Net mail gehad dat onze opvang (Duitsland) waarschijnlijk weer opengaat morgen.

Vanochtend zat ik overigens bij een bedrijf in de wachtruimte te praten met een vrouw die nét uit quarantaine kwam na "het" carnavalsfeest in Gangelt / Lanbroich. Vind die Q periode wel kort (<14 dagen). Zij stoorde zich er als docent vooral aan dat ze de kinderen nu niet kon voorbereiden op de examens, en dat de minister mogelijk de scholen nog eens 2 weken dicht zou gooien.

Maar ook bij haar leefde het idee: "een griep heeft meer doden per jaar". zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
AutCha schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:37:

Nu er meer besmettingen zijn in NL loop ik dagelijks alle deurklinken, lichtknopjes etc. met een spuitfles multireiniger langs.
Wat heeft dat voor nut dan? Ik neem aan dat die dingen alleen maar aangeraakt worden door je huisgenoten. Ik denk dat als een huisgenoot het heeft, je er bijna niet aan ontkomt dat je het ook krijgt. Je zou dan werkelijk alles iedere keer dat het aangeraakt is moeten gaan ontsmetten en ook niet meer dicht bij elkaar in de buurt moeten komen. Lijkt me geen doen. Pak melk in de koelkast, bestek, bekers, bank.... afstandsbediening...

Persoonlijk lijkt het me erg sterk dat er een tijd zal komen dat je nergens eten kunt kopen. Als je nu prept, heb je wel als voordeel dat je dan de deur niet uit hoeft en zo risico kunt verlagen. Ik zit er wel aan te denken om wat paracetamol in te slaan....want mocht straks echt half Nederland ziek zijn, zou daar misschien wel een tekort aan kunnen komen. Zoals al diverse keren in dit topic is aangegeven is het in de huidige samenleving vrijwel onmogelijk om een langere tijd niet buiten te komen, zeker als je werk en kinderen hebt. Dat is gewoon niet realistisch. Bij een echte uitbraak ontkom je er dan gewoon niet aan. Mijn inziens kun je dan beter preppen met de gedachte je dat het een keer krijgt en je richten op een paar dingen die dan fijn zijn om te hebben zoals paracetamol, wc papier en wellicht een bouillonetje.

[ Voor 13% gewijzigd door FireFoz op 02-03-2020 13:27 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Commentaar op moderatie moet via andere kanalen.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Daar is een TR voor uitgevonden.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 02-03-2020 13:41 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vandaag voor wat missende dingen in de supermarkt geweest. Voor het eerst zie je nu ook hier (Groene Hart) dat de schappen leeg raken. Vooral water en blikken/potten natuurlijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:55
Jorgen schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:29:
Vandaag voor wat missende dingen in de supermarkt geweest. Voor het eerst zie je nu ook hier (Groene Hart) dat de schappen leeg raken. Vooral water en blikken/potten natuurlijk.
water ook echt 8)7 Alsof opeens alle watervoorziening in NL plat gaat ofzo 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

De 'prep' voor Corona is mijn inziens;

- wc papier en persoonlijke hygiene producten,
- eten en drinken,
- medicijnen,

Voor 3 weken thuisquarantaine. Gas/water/licht zal allemaal wel blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FireFoz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Wat heeft dat voor nut dan? Ik neem aan dat die dingen alleen maar aangeraakt worden door je huisgenoten. Ik denk dat als een huisgenoot het heeft, je er bijna niet aan ontkomt dat je het ook krijgt. Je zou dan werkelijk alles iedere keer dat het aangeraakt is moeten gaan ontsmetten en ook niet meer dicht bij elkaar in de buurt moeten komen. Lijkt me geen doen. Pak melk in de koelkast, bestek, bekers, bank.... afstandsbediening...
Bestek was je al af natuurlijk en dat leg je schoon terug. Het lijkt me verder handig je handen regelmatig te wassen maar dagelijks alle handgrepen van keukenkastjes, deuren en alles lijkt me ook wat overdreven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
FireFoz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Zelfs als je je huis binnenkomt tot aan de kraan heb je alweer zoveel dingen aangeraakt, ik denk dat besmetting niet te voorkomen is als je het eenmaal buiten oploopt. Zal meer een vals gevoel van veiligheid zijn.
Ik ga er ook een beetje vanuit dat als iemand het in je huis heeft dan krijgt iedereen het, tenzij je je strikt aan de omgangsregels van het RIVM kan houden en die zijn zo scherp gesteld...

En inderdaad heb ik ook medicijnen (paracetamol, ibuprofen, diaree remmers etc) en extra hygiëne producten zoals maandverband en douchegel ingekocht. Fijn als je er niet meer voor op uit hoeft als je het eenmaal hebt.
Ook koffie en thee is belangrijk naast de bouillonblokjes, dit houdt het moraal hoog (een tip die ik nog heb uit het S.A.S. handboek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AutCha schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Zelfs als je je huis binnenkomt tot aan de kraan heb je alweer zoveel dingen aangeraakt, ik denk dat besmetting niet te voorkomen is als je het eenmaal buiten oploopt. Zal meer een vals gevoel van veiligheid zijn.
Het begint al met je sleutels :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-09 17:18
Ik heb alvast onze voorraad aan zelfzorg medicijnen aangevuld. Niet meteen het hele schap leeggekocht, want er zijn nog meer mensen in Nederland. Maar gewoon, wat we normaal ook nodig hebben als iedereen in huis een of twee weekjes grieperig is.

Klinkt een beetje paniekerig, want op dit moment is niemand hier in huis ziek. Maar als je hiermee wacht tot dat wel zo, is ben je ook te laat.

Want dan moet je je afzonderen en mag je dus de winkel niet meer in. En daar komt nog bij dat tegen die tijd een flink deel van Nederland inmiddels ook ziek zal zijn. Dus paracetamol e.d. is dan nergens meer te krijgen.

En juist die kleine zelfzorg middeltjes lijken mij essentieel om dan in huis te hebben.

Niet dat het corona zelf bestrijdt, maar omdat het je lichaam wel helpen kan. Je wilt bij die goede 80% blijven. En dat gaat allemaal op je eigen immuunsysteem aankomen. Dus is het belangrijk dat je zo goed mogelijk je rust pakt. Nachtenlang wakker liggen door hardnekkig hoesten of een verstopte neus wil je er dan niet bij hebben.

Dus dat. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Brandaris01 op 02-03-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xennar
Dacuuu schreef op maandag 2 maart 2020 @ 06:48:
[...]

Ben toch altijd erg benieuwd waar zo'n lijstje vandaan komt, en of het fake is ja of nee.
Ik liet deze lijst aan mijn slimme vriendinnetje zien en die viel het op dat overal de verdachte longontstekingen hoger zijn dan de positieve tests.

Behalve bij:

ZH-Grnchm-Rvs Zrggrp / Btrx Zknhs 12 6

Gorinchem dus. Dat is precies wat je zou verwachten als er een locale patient-medisch personeel besmetting heeft plaatsgevonden (en we weten dat dat zo is).

Dus, ofwel iemand heeft erg goed nagedacht over deze fake of hij is for real.

Ik gok persoonlijk op het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xennar
AutCha schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Ik heb gisteravond bij een zelfbedieningsstation getankt en een jerrycan gevuld gewapend met een flesje sterilium en rubber handschoenen. Goed opgelet om niets te kunnen besmetten. Ik kan je vertellen dat dat niet meevalt. Vandaar dat ik maar zoveel mogelijk binnen blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Megalodon86 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:03:
De 'prep' voor Corona is mijn inziens;

- wc papier en persoonlijke hygiene producten,
- eten en drinken,
- medicijnen,

Voor 3 weken thuisquarantaine. Gas/water/licht zal allemaal wel blijven werken.
wc papier is wel de minste van mijn zorgen. Water + emmer is voldoende, desnoods met de hand of onder de douche. :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
drooger schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:13:
[...]

wc papier is wel de minste van mijn zorgen. Water + emmer is voldoende, desnoods met de hand of onder de douche. :)
Als je zo ziek als een hond bent en gewoon zo snel mogelijk wilt liggen, is het opzich wel prettig dat je even snel wc papier kunt gebruiken en niet steeds helemaal moet gaan douchen. Moet je voorstellen dat je er ook nog diarree bij hebt...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bij onze Lidl en Jumbo was toiletpapier en bloem al op. Ook blik voedsel begint op te raken. Hierdoor noodgedwongen 5km verder bij AH alles 3x dubbel gekocht voor de zekerheid.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

New Yorker schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:48:
Bij onze Lidl en Jumbo was toiletpapier en bloem al op. Ook blik voedsel begint op te raken. Hierdoor noodgedwongen 5km verder bij AH alles 3x dubbel gekocht voor de zekerheid.
Bij de Lidl in Turnhout (België) ook. Maar ik zie geen hamstergedrag bij de kassas. Het kan ook gewoon toeval zijn (en het was in de aanbieding)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Bij de Lidl in Turnhout (België) ook. Maar ik zie geen hamstergedrag bij de kassas. Het kan ook gewoon toeval zijn (en het was in de aanbieding)
Ik wil niet meedoen aan die hamstergedrag maar als je ziet dat alles op is begin je wel paniekerig te worden.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Laatst online: 15-09 20:21
New Yorker schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:53:
[...]

Ik wil niet meedoen aan die hamstergedrag maar als je ziet dat alles op is begin je wel paniekerig te worden.
Als ik deze verhalen zo hoor, ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd wat er bij ons nog allemaal wel of niet is. Morgen toch maar eens nieuwsgierig langslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Bizar hoe gek dit al aan het worden is, diverse producten gewoon al niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hier ook best veel uitverkocht.
Bij zaken als zeep en paracetamol hangen briefjes dat onbekend is wanneer er weer geleverd word.

Blikken en vries was ook ver leeg. Maar dat word morgen weer gewoon aangevuld.
Qua drukte was het redelijk vergelijkbaar met 24 december vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
Is er iemand toevallig nog wel ergens handsanitizer of iets in die geest tegengekomen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Moet toch wel lachen om al die paniekzaaierij rondom het coronavirus. Ja het is besmettelijk maar dat is HIV ook, dat is griep ook en dat is noro ook.
Hier in de Trekpleister en de jumbo zijn alle hand desinfectantia op, ik snap niet waarom. Als er griep is zijn die dingen altijd op voorraad en staan ze niet voor het tienvoudige op marktplaats. Waarom dan wel met corona? Omdat dat virus zo dodelijk is? Vind het echt van de zotte. Volgens mij sterven er meer aan griep of kanker dan aan corona.. maar goed dat is een discussie voor een andere plek.

Alles en iedereen heeft last van de paniek rondom coronavirus, niet eens zozeer van de symptomen van het virus.
Ik heb voor een week macaroni en nasi gemaakt, heb pas boodschappen gedaan. Ga geen cent extra uitgeven om te preppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Mrjraider zowel kanker als HIV kan je ook niet voorkomen met goede handhygiene. Daarnaast slaat de vergelijking met de normale influenza op niks zoals al te vaak aangegeven.

Overigens verplicht niemand je tot preppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Als het in de winkels op is, kun je altijd nog proletarisch winkelen...

Uit liveblog AD.nl:
20:16
Patiënten en bezoekers van ziekenhuizen lijken er massaal mondmaskers te ontvreemden. Hoogleraar medische microbiologie Heiman Wertheim van het Radboudumc roept mensen op daarmee op te houden.

Eerder was al bekend dat er uit ziekenhuizen in Japan, Spanje en Duitsland ook al mondkapjes werden gestolen.

De arts van het Nijmeegse ziekenhuis constateert dat dat nu ook hier gebeurt. ‘Blijf met uw poten van de mondneusmaskers in de ziekenhuizen af’, twittert hij met hoofdletters. ‘Deze verdwijnen in groten getale’.
8)7

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:13
Volgens mij ben ik de enige die niet zozeer aan het vrezen is voor het virus zelf, maar meer vreest voor de mogelijke vrijheidsbeperkende maatregelen.

Het eerste wat in me opkomt is verveling, ik heb er extreem snel last van als ik iets langer in dezelfde omgeving moet blijven. Een paar dagen ziek thuis moeten blijven is voor mij al afzien, een ziekenhuisopname voelt bijna als gevangenis. Twee weken of langer niet naar werk mogen, geen auto mogen rijden of zelfs in een quarantaine-kamer of isoleercel moeten zitten, daar moet ik niet aan denken.

Ik bereid me niet voor door extra voorraad in te kopen.

Preventie is voor mij amper te doen. Ik waste altijd al m'n handen voor het eten of bij thuiskomst na aanraken van openbare objecten. Zeep, desinfectiemiddelen of nog vaker wassen verdraagt m'n huid niet i.v.m. terugkomen van eczeem.

M'n vriendin is qua angst het tegenovergestelde. Ze berichtte me gisteren meteen toen ze ergens hoorde dat er een besmetting was in Rotterdam (ik ben degene die er woont). Nu vrees ik een beetje dat ze ons dagje samen deze week wil afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Oekiejoekie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:21:
Als het in de winkels op is, kun je altijd nog proletarisch winkelen...
Uit liveblog AD.nl:
<stelen mondkapjes>

8)7
Preppen doe je in mijn optiek om kosten te drukken en voorbereiding ... medicijnen kan ik nog "begrijpen" ik kuur het niet goed maar begrijp het wel .. zeker als er een 1000x over de kop gaat.

maar mondkapjes ? 8)7 sneu ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:20:
@Mrjraider zowel kanker als HIV kan je ook niet voorkomen met goede handhygiene. Daarnaast slaat de vergelijking met de normale influenza op niks zoals al te vaak aangegeven.

Overigens verplicht niemand je tot preppen.
Het is de complete mentaliteit rondom dit virus. Maar goed daarvoor gaan we offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
Josefien schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:24:
Volgens mij ben ik de enige die niet zozeer aan het vrezen is voor het virus zelf, maar meer vreest voor de mogelijke vrijheidsbeperkende maatregelen.

Het eerste wat in me opkomt is verveling, ik heb er extreem snel last van als ik iets langer in dezelfde omgeving moet blijven. Een paar dagen ziek thuis moeten blijven is voor mij al afzien, een ziekenhuisopname voelt bijna als gevangenis. Twee weken of langer niet naar werk mogen, geen auto mogen rijden of zelfs in een quarantaine-kamer of isoleercel moeten zitten, daar moet ik niet aan denken.

Ik bereid me niet voor door extra voorraad in te kopen.

Preventie is voor mij amper te doen. Ik waste altijd al m'n handen voor het eten of bij thuiskomst na aanraken van openbare objecten. Zeep, desinfectiemiddelen of nog vaker wassen verdraagt m'n huid niet i.v.m. terugkomen van eczeem.

M'n vriendin is qua angst het tegenovergestelde. Ze berichtte me gisteren meteen toen ze ergens hoorde dat er een besmetting was in Rotterdam (ik ben degene die er woont). Nu vrees ik een beetje dat ze ons dagje samen deze week wil afzeggen.
Ik snap wat je bedoelt met het vrezen voor vrijheidsbeperkende maatregelen. Mijn manier om daarmee te dealen is gewoon zorgen dat je voldoende vermaak hebt. Regel een goed boek, zorg dat je wat leuke (wellicht analoge) spelletjes in huis hebt, enzovoorts.

Persoonlijk koop ik uit deze overweging trouwens wel extra spullen in, ik zou niet graag gelijk al afhankelijk zijn van anderen mbt eten en zo.

Preventie is overigens sowieso lastig. Iedere keer je handen ontsmetten/wassen nadat je iets mogelijk besmets (zo'n beetje alles dus) hebt aangeraakt is niet te doen. Ik probeer het inderdaad maar gewoon wat vaker te doen, en mezelf aan te leren dat ik niet zo vaak met mijn handen aan m'n gezicht moet zitten, hope it helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ga morgen toch ook wel even op strooptocht. Voornamelijk dingen halen waarmee we een paar weken lockdown thuis het wel uit kunnen zingen. Zoals pasta, bloem/meel, toiletpapier, vuilniszakken, blikken vis etc. etc.

Klinkt allemaal wat overdreven, maar het komt toch wel op. Daar hebben we ook geen lockdown voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat denken jullie eigenlijk van het verhaal wat in dit linkje verteld wordt?
Deathchant in "Het voorbereiden op het coronavirus topic"

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:46:
Wat denken jullie eigenlijk van het verhaal wat in dit linkje verteld wordt?
Deathchant in "Het voorbereiden op het coronavirus topic"
Aangezien niemand weet hoe gevaarlijk Covid-19 echt is, is de titel al erg fout imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben helemaal niet bang voor deze type. Ik ben bang voor de gemuteerde versie icm toch de straling die 5G doet (wel op 60Ghz). Maar goed, das een ander verhaal.

Dat heeft me toch wel doen besluiten om te gaan preppen. Als je ziet wat deze versie al met de mind van de mensen doet, moet je nagaan wat het gaat doen als we een gemuteerde versie hebben die ook via dier op mens kan gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D.deJong
  • Nu online
Yzord schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:54:
Ik ben helemaal niet bang voor deze type. Ik ben bang voor de gemuteerde versie icm toch de straling die 5G doet (wel op 60Ghz). Maar goed, das een ander verhaal.

Dat heeft me toch wel doen besluiten om te gaan preppen. Als je ziet wat deze versie al met de mind van de mensen doet, moet je nagaan wat het gaat doen als we een gemuteerde versie hebben die ook via dier op mens kan gaan.
8)7
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.