Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
Ten aanzien van de foto's is het point en snap gehalte prima voor snelle foto's.
Hij is echt erg snel met focus en capture.

Natuurlijk zit de Pro modus er niet voor niks op en moet daarmee echt betere foto's gemaakt kunnen worden, maar soms helpt het dan ook om je daar in te verdiepen.

Voor een point en shoot camera, kun je ook een willekeurig ander toestel kopen. Dat is nou niet de sellingpoint van de Sony.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
Brotuck schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:18:
...

Voor een point en shoot camera, kun je ook een willekeurig ander toestel kopen. Dat is nou niet de sellingpoint van de Sony.
Klopt, maar hier moet ik wel zeggen: in het verleden was de auto mode (point and shoot) van Sony telefoons gewoon minder dan die van een Pixel/Samsung/iPhone/Huawei. Dat zeg ik op basis van alle Xperia toestellen waar ik ervaring mee heb gehad, zijnde de Xperia Z, Z2, XZ en XZ1 Compact.

De auto mode van de Xperia 1ii vind ik wel gewoon dikke prima. Ja, soms wat meer aan de koele kant qua white-balance, maar dit is een voorkeur (Samsung gaat vaak voor oversaturated b.v.) overall gezien gewoon top.
Natuurlijk, als je van 5 top smartphones de plaatjes naast elkaar legt zul je vast wel kunnen zeggen "X is beter dan Y" of op zijn minst "X bevalt mij beter dan Y", maar doe je dat niet en schiet je met welk ieder top smartphone een snel plaatje, zullen ze allemaal fantastisch uitzien. Een deel zit ook gewoon in persoonlijke voorkeur; heb je liever extra levendige (oversaturated) kleuren, of wat fletser/meer natuurgetrouw? Heb je liever een flink verscherpt beeld bij inzoomen (extra sharpening), of juist niet?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
In hoeverre voegt Sony met updates verbeteringen door aan de huidige software?
Dit gaat mijn eerste Sony worden, als kpn zakelijk eindelijk eens mijn order verwerkt.

Wat je nu dus veel leest is kritiek op de front camera en instellingen van de reguliere camera.

Ik kan mij nog herinneren dat met mijn Note 9 er een behoorlijk verschil was tussen de release en 6 maanden na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Wat gebruiken jullie voor de zakelijke email ?

Als ik outlook installeer heb ik weer niet de contactpersonen in mijn dialer zitten.
Dit heb ik nu opgelost door de gmail app alleen de contactpersonen te laten syncen, maar eigenlijk heb ik dus 2 apps die naar mijn zakelijke account kijken.

Zelfde probleem met mijn agenda dus....

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 23-06-2020 11:47 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 19:07
Brotuck schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:45:

Als ik outlook installeer heb ik weer niet de contactpersonen in mijn dialer zitten.
Dit heb ik nu opgelost door de gmail app alleen de contactpersonen te laten syncen, maar eigenlijk heb ik dus 2 apps die naar mijn zakelijke account kijken.
Ik heb via apkmirror de Sony email app geinstalleerd, werkt prima. Kun je synchroniseren met Exchange. Dan worden je contacten gewoon meegenomen.

Niet alle versies werken, maar volgens mij de laatste wel. Ik weet niet meer precies welke versie ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online

Ik weet niet uit wat voor bron je zakelijke contacten moeten komen (Exchange?) maar zelf gebruik ik DAVx5 om mijn zakelijke contacten te synchroniseren. (Komen bij ons uit NextCloud.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
r_ketting schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:52:
[...]

Ik heb via apkmirror de Sony email app geinstalleerd, werkt prima. Kun je synchroniseren met Exchange. Dan worden je contacten gewoon meegenomen.

Niet alle versies werken, maar volgens mij de laatste wel. Ik weet niet meer precies welke versie ik hem
Bedankt voor de tip. Hier kan ik voorlopig mee vooruit. Alleen erg jammer dat het thema zwart niet te lezen is..

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
NielsFL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Ik weet niet uit wat voor bron je zakelijke contacten moeten komen (Exchange?) maar zelf gebruik ik DAVx5 om mijn zakelijke contacten te synchroniseren. (Komen bij ons uit NextCloud.)
Agenda en contactpersonen uit exchange idd

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:21
Tsja... Als jullie nu foto's gaan delen, dan ga ik ook meedoen. Onderstaande foto's zijn gisteren genomen tijdens een korte wandeltocht. Alle foto's zijn gemaakt met de photo pro app en dan de automatische modus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxETsGHxAe6baUXkEP-DobtdFkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoRyBLSQHraUWbV8HRObgCLE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUlfo0b2PlvypuIQMYm3Opm5040=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIQ9tvSLFOmcfEr3dn52XPzf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ew_zGMBHPxGX_EzkuT5RRJnqVIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7CoUn6fvzKN1HIhOXmK0dx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jf8ke5faVWcsN49nBubHg0BvuVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MI5RCp6ueQiEinrCdUH2ZmDx.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaande foto is gemaakt met de 16 mm lens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWbJUCfsqNFK1UjZvS6uLGP7DVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaIVVYKFsHza3EIvbuhxvau0.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaande foto is gemaakt met de 24 mm lens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ST8pC7dNAFijsV-6vLA7Jvl3eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SK7y0EWZFIYfJEAHYmbnY0LV.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaande foto is gemaakt met de 70 mm lens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZ1-Jr9GFY5JWz5FX2ijxqq48g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eBsacMuwZ79VWO28rcfAipi.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaande foto is gemaakt met de 70 mm lens en dan helemaal (digitaal) ingezoomd tot 200 mm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/si-zHxbwUHHhnKE-O3xNYFilbao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Vilzc1TSRWDoeWNajmOqpqg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Brotuck schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:34:
[...]

Bedankt voor de tip. Hier kan ik voorlopig mee vooruit. Alleen erg jammer dat het thema zwart niet te lezen is..
Dat is er wel hoor. Via instellingen - helemaal onderaan in de instellingen kun je het thema wijzigen naar donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
r_ketting schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Dat is er wel hoor. Via instellingen - helemaal onderaan in de instellingen kun je het thema wijzigen naar donker.
Ja hij is er wel, maar bij mij is de tekst in de email niet te lezen dan..

Zie voorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-EbT4UZYKpaZr5vi6rgG-Eo_fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jCeJObXxpr31EK2rNUFnMQoA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Brotuck op 23-06-2020 12:57 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 16:09
Mensen,

Zojuist heb ik een mail ontvangen van sony dat mijn claim voor de koptelefoon geweigerd is omdat op mijn factuur bij mobiel.nl staat dat ik een korting heb gehad. Dit terwijl mobiel.nl duidelijk adverteert met een gratis koptelefoon en er nergens op de website van sony staat dat de claim voor een koptelefoon komt te vervallen als dit het geval is. Ik ben woedend en dit te denken aan juridische stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
Suncatcher schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:09:
Mensen,

Zojuist heb ik een mail ontvangen van sony dat mijn claim voor de koptelefoon geweigerd is omdat op mijn factuur bij mobiel.nl staat dat ik een korting heb gehad. Dit terwijl mobiel.nl duidelijk adverteert met een gratis koptelefoon en er nergens op de website van sony staat dat de claim voor een koptelefoon komt te vervallen als dit het geval is. Ik ben woedend en dit te denken aan juridische stappen
YO, Wacht wat. Kan je screenshot van die mail sturen. Dit wil ik wel zien. Dit is waanzin namelijk.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Mensen,

O dat klinkt raar, maar hiervoor moet je denk ik met de verkoper in gesprek

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
https://www.sony.nl/promo/mobile
kan iemand deze site openen?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Mensen,

Je kan Mobiel.nl misschien ook vragen een factuur te sturen zonder korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ik ben woedend en dit te denken aan juridische stappen
Je kan ook gewoon mobiel.nl even vragen hoe dat zit ipv dreigen met juridische stappen. Werkt meestal beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
ik heb een foto van de factuur nodig waarop staat dat je een discount hebt gekregen van mobiel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
Factuur mobiel staat ook geen korting op, alleen een bedrag van 840 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik zie in de voorwaarden geen enkele regel dat dit een uitzondering zou zijn. Sterker nog ze staan gewoon op de officiele reseller lijst.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
toestel korting 302 euro staat er....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Bij welke provider zit je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb Outlook. Liep ook tegen het probleem aan van de dialer/contacten, maar dat bleek gewoon een instelling te zijn die standaard uit staat in Outlook tegenwoordig. 1 vinkje aan en het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNBXDW7gVvl2qLfK3Xkrh3-UanU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lgzOJTTsxSJ3Xzdm68E0C9qQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 23-06-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
https://www.kpn.com/shop/...peria-1-ii-5g/black-256gb
zij kunnen niet 300 euro korting verekenen als het maar 100 verschil is bij kpn zelf en die wel de koptelefoon aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
Factuur van mobiel.nl

https://imgur.com/a/fTOl25o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
Mister Hardware schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:19:
https://www.kpn.com/shop/...peria-1-ii-5g/black-256gb
zij kunnen niet 300 euro korting verekenen als het maar 100 verschil is bij kpn zelf en die wel de koptelefoon aanbieden.
Mobiel.nl adverteert er zelf ook mee. Medewerker heeft me zojuist verteld dat ze hier nog nooit van gehoord heeft. Nu in de wacht,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Er staat niks over koptelefoon alleen extra korting die ook andere providers geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook korting voor het afsluiten van mijn abbonement, zou wel een beetje raar zijn als je dan geen koptelefoon meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZdE6zYmEhg5A9hWvdrEaPyKTUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TZW4e1T4BsRbQgpDRrsQEboY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb ook maar even snel een screenshot gemaakt van de T-Mobile site :p Heb de telefoon gekregen met 350,- korting + de mededeling dat ik de koptelefoon kon aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PWM schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:19:
[...]

Ik heb Outlook. Liep ook tegen het probleem aan van de dialer/contacten, maar dat bleek gewoon een instelling te zijn die standaard uit staat in Outlook tegenwoordig. 1 vinkje aan en het werkt.

[Afbeelding]
o beter, dit was eigenlijk altijd voor mij reden om outlook niet te gebruiken, die bizar slechte integratie.
werkt dan de agenda functie ook goed ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:37
Mail Sony gewoon terug en zeg dat dit gaat over korting die je krijgt van de handelaar / provider icm een abonnement, net zoals bij KPN bvba. En vraag of ze het kunnen dubbelchecken. Komt dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Bij mij was de aanvraag trouwens de eerste keer ook afgewezen, Ik had hem via T-Mobile zakelijk, maar nadat ik had gereageerd op de afwijzingsemail met dezelfde documenten nog een keer kwam het wel goed.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Brotuck schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:25:
[...]

o beter, dit was eigenlijk altijd voor mij reden om outlook niet te gebruiken, die bizar slechte integratie.
werkt dan de agenda functie ook goed ?
Geen idee :p Ik gebruik de agenda van Outlook zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fe3yULFWALPYNadTzNgADehjb5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vCoNXEGh9lWPwdXAFViaBPf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Loj-44nMcgoaxSTMEGkhE6DN-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jk6rSkphvczY1GlYUGsN9hv9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTkukWEwgRs4tkjHvT3rhtxZb2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PCABJzHkelKO3pj3Sbll1612.png?f=fotoalbum_large

Dit is alle info en de linkjes heb ik al eerder gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
nieuws: Handleiding bevestigt dat Sony WH-1000XM4 geen aptX-codecs ondersteunt

Het is natuurlijk nog even afwachten hoe de nieuwe koptelefoon van Sony zal zijn, maar als ik dit zo lees vind ik het niet erg dat de koptelefoon die wij krijgen gelukkig nog wel ondersteuning heeft voor APTX.
Misschien is het toch niet zo erg om de WH1000XM3 te krijgen ipv de WH1000XM4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Release is dichtbij, idk of dit klopt maar anders zou dit een beetje raar zijn. Denk niet dat Sony een stap terug doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
Zaak wordt bij sony geescaleerd omdat er mogelijk wel honderden bijkomen op deze manier :'(

Ze raadde mij aan om bij mobiel.nl een factuur te vragen zonder toestelkorting en dit bij te voegen in de case-mail van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Mister Hardware schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:42:
Release is dichtbij, idk of dit klopt maar anders zou dit een beetje raar zijn. Denk niet dat Sony een stap terug doet.
Ja, klopt. Dit voelt wel vreemd aan voor een bedrijf als Sony. Zeker omdat ze goed bezig waren met hun koptelefoons.
Aangezien de XM4 vrij snel na de XM3 komt, verwachten mensen dat het niet om een simpele upgrade gaat maar dat Sony met iets nieuws komt. Het zal mij benieuwen wat het uiteindelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Suncatcher schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:48:
Zaak wordt bij sony geescaleerd omdat er mogelijk wel honderden bijkomen op deze manier :'(

Ze raadde mij aan om bij mobiel.nl een factuur te vragen zonder toestelkorting en dit bij te voegen in de case-mail van Sony
Ik vraag mij ook af wat dit betekent voor Vodafone klanten. Op mijn factuur staat niet dat ik korting heb gekregen op het toestel, maar de prijs van het toestel is wel een stuk lager dan de 1200 euro wat adviesprijs is.
Zo zal dit ook wel bij andere providers zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
avec_style schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Ik vraag mij ook af wat dit betekent voor Vodafone klanten. Op mijn factuur staat niet dat ik korting heb gekregen op het toestel, maar de prijs van het toestel is wel een stuk lager dan de 1200 euro wat adviesprijs is.
Zo zal dit ook wel bij andere providers zijn denk ik.
Dit klopt idd, ik betaal zowieso minder omdat ik de btw terugkrijg, maar ik geloof dat het inclusief btw rond de 1000 euro was.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Brotuck schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:00:
[...]
Dit klopt idd, ik betaal zowieso minder omdat ik de btw terugkrijg, maar ik geloof dat het inclusief btw rond de 1000 euro was.
Ik zie dat ik zojuist een mail heb ontvangen van Sony. Mijn aanvraag is gelukkig wel goedgekeurd. (ik heb mijn toestel via Vodafone gekocht)
Dus het lijkt er op dat de weigering via mobiel.nl puur komt doordat er toestelkorting vermeld staat op het factuur en niet omdat de prijs onder de adviesprijs lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
avec_style schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:02:
[...]

Ik zie dat ik zojuist een mail heb ontvangen van Sony. Mijn aanvraag is gelukkig wel goedgekeurd. (ik heb mijn toestel via Vodafone gekocht)
Dus het lijkt er op dat de weigering via mobiel.nl puur komt doordat er toestelkorting vermeld staat op het factuur en niet omdat de prijs onder de adviesprijs lag.
De sony medewerker was erg verbaasd gezien het merendeel van de providers juist korting geven om vooral deze telefoon met koptelefoon te verkopen en dit ook vermelden op de factuur. Wat een faal van sony :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-12-2023
Mensen,

Ik snap hier niks van. Ik heb juist gisteren de bevestiging gekregen dat ik voldeed aan de actie en heb inclusief korting 713 euro betaald voor het toestel. Wel een navraag waard bij Sony dit..

Edit: ik zie dat Sony het nu wel heeft goedgekeurd. Gelukkig maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Roger-tweaker op 23-06-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook gebeld. Na 4 medewerkers gesproken te hebben ( als ze me in de wacht zette, dan werd het toestel opgehangen. Ze werken allemaal thuis, dus dit ging niet helemaal soepel) kreeg ik te horen dat de foto met het imei nummer niet duidelijk was. Dus of ik de zijkant van het doosje eruit wilde knippen en foto maken en dan opsturen.

Hij had ook een onduidelijk verhaal over de factuur. Dat de factuur wel duidelijk is, maar dat het misschien niet bij iedereen van Sony duidelijk was om welk toestel het ging en de prijs etc. Of ik nog bij mobiel een factuur wilde vragen zonder korting?

Maar hoe doe ik dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Vroeger hadden we de PR die dit af handelde maar die moet nu 3 man werk in zijn 1tje doen. @Gijs van Sony . Ik hoop dat hij Tweakers nog checkt. Anders kan iemand een topic starten hierover bij het onderwerp #sonyxperia1II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Mijn bronnen zeggen dat tweakers al een telefoon heeft gekregen of dat ze die heel binnenkort krijgen. Review waarschijnlijk online in 2 en een halve week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 13:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik ben inmiddels meerdere telefoonwinkels binnengelopen. Nergens een hoesje voor de Xperia 1 II te krijgen, laat staan dat ze überhaupt iets voor Sony hebben.

Toch wel jammer. De Spigen vind ik niet zo heel mooi namelijk :P Iemand nog suggesties?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebakka schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:54:
Ik ben inmiddels meerdere telefoonwinkels binnengelopen. Nergens een hoesje voor de Xperia 1 II te krijgen, laat staan dat ze überhaupt iets voor Sony hebben.

Toch wel jammer. De Spigen vind ik niet zo heel mooi namelijk :P Iemand nog suggesties?
Ik heb er eentje van hier:
https://www.smartphonehoe...xperia-1-ii/alle-hoesjes/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die zwarte brushed versie via gsmpunt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Mensen,

Daar klopt inderdaad geen fuck van. Ik heb mijn abonnement ook verlengd bij Kpn via Mobiel.nl en mijn factuur ziet er precies hetzelfde uit. Ik heb gewoon een mailtje van Sony gehad dat mijn aanvraag goed is gekeurd en dat ik de hoofdtelefoon binnen 28 dagen ontvang. Ik zou hier zeker even achteraan gaan! Maar dan vooral bij Sony denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Damn wat raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToxicCharged
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:54
Hallo allemaal! Al een tijdje zit ik stiekem mee te lezen in dit topic en vooral vanwege dat 4K OLED scherm en de camera begint het wel te jeuken. Helaas ben ik een van die figuren die gevoelig blijkt te zijn voor pwm/flicker en acht ik de kans erg groot dat ook dit toestel het scherm met pwm dimt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en bijvoorbeeld apps als screensaver of oled saver getest? (Dat je het scherm op max helderheid kan zetten waardoor er geen pwm toegepast wordt en het scherm via de app dimt) Worden de kleuren hier erg lelijk van op lage helderheid? Tot nu toe heb ik namelijk altijd op LCD gezeten maar ik zou ook wel erg graag willen genieten van een OLED scherm, vooral in de avond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
ToxicCharged schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:09:
Hallo allemaal! Al een tijdje zit ik stiekem mee te lezen in dit topic en vooral vanwege dat 4K OLED scherm en de camera begint het wel te jeuken. Helaas ben ik een van die figuren die gevoelig blijkt te zijn voor pwm/flicker en acht ik de kans erg groot dat ook dit toestel het scherm met pwm dimt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en bijvoorbeeld apps als screensaver of oled saver getest? (Dat je het scherm op max helderheid kan zetten waardoor er geen pwm toegepast wordt en het scherm via de app dimt) Worden de kleuren hier erg lelijk van op lage helderheid? Tot nu toe heb ik namelijk altijd op LCD gezeten maar ik zou ook wel erg graag willen genieten van een OLED scherm, vooral in de avond :)
Ik heb oled saver ff erop gehad maar ik zie geen lelijke kleuren eigenlijk.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger-tweaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-12-2023
ToxicCharged schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:09:
Ik weet niet of het toestel pwm dimt, maar ik ervaar het scherm als fijn en minder stressvol voor de ogen dan mijn vorige scherm. De Pixel 2xl had natuurlijk niet het beste P-oled scherm, maar daar kreeg ik sneller last van mijn ogen dan dat ik nu heb. (Ik heb de helderheid sowieso altijd op maximaal 50% en binnen gewoon zo'n 30% van het maximum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:37
Het is uiteindelijk gewoon een Samsung-OLED als een ander (met een iets hogere pixel density).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10 15:49
Net even met de Photo Pro App lopen spelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh1qbGXW-snnWs2DVbOSJ31qFLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKV2OR5CCU16Q4w3wXb4q7TV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91b-L83hLOPx2bplQkL6daVFe5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3nleYSmCTfrrUWcqEdnxSKy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPb3DyLa8NMfwRU2CL6fHSf98Q0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8R4KuJJxYuIr77KgIvaGNVcA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik zie bijna niemand spelen in de normale app met de witbalans. Ik merkte juist op dat ik mijn foto's of wat cooler of wat warmer wilde, ik liet hem nooit bij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
Huh... ik heb wel een 'hoofdkrabmomentje' op dit moment. Mijn aanvraag van de headphone is blijkbaar afgewezen. Bij de initiële aanvraag heb ik géén IMEI nummer opgegeven, volgens Sony. Dit is vreemd, aangezien het een verplicht veld is die ook nog eens een check doet of het IMEI nummer bestaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Geachte heer Dutchy
Bedankt dat u meedoet aan onze campagne. 

Wij willen u graag vragen om de claim opnieuw te indienen met de juiste IMEI nummer omdat er geen IMEI nummer door u is ingevuld. 

Op basis van deze informatie is uw deelname helaas niet geldig. 
Voor meer informatie over deze campagne leest u de algemene voorwaarden of de veelgestelde vragen op de campagnepagina op de Sony website. 
U kunt uw 8-cijferige deelnamecode vinden in het onderwerp van deze e-mail. Deze deelnamecode is uw unieke persoonlijke identificatie. 

Zorg ervoor dat u de code altijd vermeldt in uw communicatie met ons.

Nu probeer ik wederom mijn hele bende te registeren, krijg ik een melding te zien dat mijn IMEI al geclaimed is. (Wat natuurlijk logisch is...). Dus toch maar even een wtf mailtje gestuurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Krijg een beetje de indruk dat Sony er 3 thuiswerkers op heeft zitten en er eentje het iets te gezellig heeft in de tuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Tjebakka schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:54:

Krijg mijn toestel morgen binnen, Aliexpress hoesje kwam net vandaag in de bus: d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JP81OZA421339LaeOa4KDP1gFUE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sj1EfupVCUVBwlwxPEAYfRF.jpg?f=fotoalbum_medium
https://nl.aliexpress.com/item/4000419258517.html

Denk dat ik nog een keer de officiële Sony case neem met kickstand, maar dit zal ook wel voldoen voorlopig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het kijken voor de xperia 1 ii, heb nu een xz3 meer mensen hier ervaring mee ofdat de 1 ii voor het gevoel te smal is of is dit enkel maar even wennen, vind de breedte van de xz3 namelijk zeer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
edit : niet van toepassing.

[ Voor 90% gewijzigd door Suncatcher op 23-06-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijne is ook afgewezen, reden staat er niet in.

Dit is precies de reden dat ik ooit 10+ jaar geleden, Xbox gamer ben geworden en de PlayStation de deur uit deed. Kocht PS met een actie met gratis game en controller (beide nooit gekregen).

Een ezel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
PWM schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:51:
Mijne is ook afgewezen, reden staat er niet in.

Dit is precies de reden dat ik ooit 10+ jaar geleden, Xbox gamer ben geworden en de PlayStation de deur uit deed. Kocht PS met een actie met gratis game en controller (beide nooit gekregen).

Een ezel....
Bizar...

Foto gemaakt van de IMEI stickers uitgeknipt en op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Vreemd van die afwijzingen allemaal. Bij mij was het factuurmailtje van Tele2 goed genoeg voor de claim, daarop staat ook een bedrag dat veel lager is dan de adviesprijs van €1199.

Verder heb ik de IMEI sticker netjes uitgesneden en gefotografeerd (en daarna weer teruggeplakt in de doos).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Suncatcher schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Bizar...

Foto gemaakt van de IMEI stickers uitgeknipt en op de doos?
Yep. Netjes op witte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:25:
[...]

Yep. Netjes op witte achtergrond.
Misschien te netjes? Ik bedoel, is het wel zichtbaar kapot geknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suncatcher
Langzaamaan bekruipt mij het gevoel dat Sony ernstig tekort schiet mbt customer service tijdens dit soort promotie acties. Heb er geen andere verklaring voor anders dan dat grote bedrijven steeds meer bezuinigen op goed personeel waardoor er een wir-war aan interpretaties ontstaat van de voorwaarden die gesteld zijn.

In de praktijk betekend dit dat jouw 'claim' wordt goedgekeurd afhankelijk van wie op dat moment je case behandeld. Een grote blamage voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Het is ook belangrijk dat je de goede factuur upload. Dus niet de leveringsbon ofzo.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:08:
ik ben aan het kijken voor de xperia 1 ii, heb nu een xz3 meer mensen hier ervaring mee ofdat de 1 ii voor het gevoel te smal is of is dit enkel maar even wennen, vind de breedte van de xz3 namelijk zeer fijn.
Ik vind de Xperia 1 II een stuk fijner in de hand liggen dan de XZ3. De XZ3 is wat dikker en breder.

Maar bovenal is de 1 II echt zoveel beter op alle vlakken :)

[ Voor 74% gewijzigd door Tjebakka op 23-06-2020 23:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
Amaai! Mijn claim (Xperia 1ii Paars met Vodafone abo bij Mobiel.nl) is inmiddels goedgekeurd. Ik had al eerder geageerd tegen de in mijn ogen belachelijke vereiste om je doosje aan gort te knippen (en ja, ik weet dat is kennelijk om fraude tegen te gaan), maar nu ik dit zo lees het is aan gort knippen voor sommige nog maar het begin. De rest van het proces rammelt dus ook enorm. Dit is niet des Sony's en straalt ook niet bepaalt positief op ze af. Waarom kunnen ze niet gewoon een headset meesampelen. Wat you see is wat you get. Geen gedoe met voorwaarden, geknip, afwijzingen, uberhaupt personeel, extra kosten etc etc. Gewoon first come, first served en op is op. Ben je niet tevreden, dat breng/stuur je de hele spullenboel binnen 14 dagen weer retour en kan je binnen het betamelijke je geld weer terugkrijgen.
Salespromoties moeten de verkoop bevorderen en niet het imago verslechteren (want dat is weer strijdig met verkoopbevordering).
Maar hee, misschien mag koppelverkoop helemaal niet en is dit (voor Sony) de enige legale manier om het vorm te geven. Sterkte aan iedereen die nu in de rebound moet in ieder geval.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29HINfjkrG5LkWtnFyL_BH6FWy4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TrnbwRGsC9Rl1V0kb4jMCsSM.jpg?f=user_large
Zo was het destijds bij de vorige actie. Gewoon uitsnijden en een foto maken, niet proberen de sticker los te maken of ingewikkeld doen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:08:
Komende van een XZ3 heb ik ze boven elkaar gelegd. De breedte is bijna hetzelfde, scheelt echt max paar minimeter (1 ii is de kleinere). Breedte verschil merk ik niet echt, de rechte zeiknat ipv rond is meer opvallend (in positieve zin). Was hier ook verbaast over, na alle reviews had ik hem veel minder breed dan mijn vorige telefoon verwacht. Maar een vriend van me heeft hem met zijn Samsung vergeleken en die was idd stuk breder, dus denk dat de reactie van dunne breedte vooral op andere merken telefoons slaat?

In vergelijking met de XZ3 krijg je vooral extra lengte. Vind hem zelf erg fijn. Heb kleine handen maar lange vingers. Ik hou hem vaak genoeg 1 handig vast en kan de bovenkant net naar beneden scrollen (maar dit doe ik relatief weinig dus iets meer moeite zou ook ok zijn voor mij). Heb nog nooit 1 handed mode hoeven gebruiken, dus die optie is er nog mocht je het ondandig vinden om je volle scherm 1 handig te gebruiken.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Atomsk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 00:17:
[Afbeelding]
Zo was het destijds bij de vorige actie. Gewoon uitsnijden en een foto maken, niet proberen de sticker los te maken of ingewikkeld doen.
Naar mijn weten is het nog steeds zo. Mijne was eerst eerst afgekeurd omdat ik puur de eerste IMEI code uit had geknipt ipv allemaal (website gaf toen iig aan dat als je meerdere IMEI had je de eerste moest uitknippen, maar dat klopte dus niet helemaal). Toen gedaan zoals op jouw foto maar dan puur het uitgeknipte stuk op een zwarte ondergrond gelegd en weer terug gestuurd en binnen een dag was hij alsnog goedgekeurd.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
http://www.xperiablog.net...-offline-after-july-2020/

Vond LIFE log ook fijn voor de slechte update die niet meer liet zien hoe lang ik muziek beluisterde en aan het Netflixen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Tot dusver in Zweden is de levering nogal wisselvallig (hij ligt her en der al in winkels, maar ik wacht nog steeds op mijn "pre"order), maar de koptelefoonactie lijkt iets beter geregeld met alleen een IMEI invullen op Sony's website en dan versturen ze de koptelefoon...misschien is het stilte voor de storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Mister Hardware schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:54:
http://www.xperiablog.net...-offline-after-july-2020/

Vond LIFE log ook fijn voor de slechte update die niet meer liet zien hoe lang ik muziek beluisterde en aan het Netflixen was.
Ik heb lifelog al jaren niet meer gebruikt, maar gaat het niet om dezelfde functionaliteit als in de digtiaal welzijn instelling van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Was even door de reacties onderaan dit bericht aan het scrollen en kwam wat dingen tegen:
http://www.xperiablog.net...e-your-first-impressions/
De meeste reacties zijn positief tot zeer positief (ook van mensen die van een S20 ultra afkomen).
Maar eentje die ik zo nu en dan terug zag is dat de automatische schermhelderheid nogal wiebelt. Iemand die dit ook ervaart?
Verder zijn er veel ontevreden over de selfiecam, nja het zal wel. Gezien EyeAF en een camera knop denk ik dat ik selfies toch gewoon met de hoofdcamera ga maken. Maar wat vinden jullie van de selfiecamera?
En een aantal die de foto's flets vinden, maar dat schrijf ik ook deels wel af op dat dit niet echt een point-and-shoot is.
Ook wordt Sony's Album app gemist, kan iemand mij vertellen wat er zo briljant is aan die app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

eswa schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:04:
Maar eentje die ik zo nu en dan terug zag is dat de automatische schermhelderheid nogal wiebelt. Iemand die dit ook ervaart?
Nou, dat kan je zeggen :( Lijkt wel een jojo. En vaak ook niet soepel. Gewoon van standje 1 van 5, geen mooie overgang.

De standaard camera valt ook erg tegen. De foto's zijn hooguit redelijk te noemen. In Pro mode komt alles wel tot zijn recht.

Gelukkig wel dingen die gewoon te updaten zijn.
If someone wants to start taking refresh rates put it up against those that claim high refresh rates...you won't see a difference as Sony uses software to resolve the difference.
Dat is gewoon poep. Ik heb een Oneplus 7 Pro hier met 90Hz display. De Sony komt niet in de buurt van dat scherm kwam verversing.
Ook wordt Sony's Album app gemist, kan iemand mij vertellen wat er zo briljant is aan die app?
Ik ken de oude app niet. Maar de Google Photo app is inderdaad niet echt goed. De Oneplus Gallery is ook 10x beter. Ik kan me voorstellen dat de oude Sony app dat ook was :)

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 24-06-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

De front facing camera heeft inderdaad een soort wazige smoothing filter. Heel lelijk. Het valt het beste te omschrijven als een vieze lens, maar dan softwarematig.

Bij mij is de batterijduur flink aan het verbeteren. Gister heb ik de telefoon om 7:15 van de lader gehaald en om 23:45 weer aan de lader gelegd. Ik had nog 24% over. De eerste dagen gingen de eerste procenten vooral snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
eswa schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:04:
..
Nouja brilliant.. niets revolutionairs of wat dan ook, gewoon een simpele, strakke en intuitieve app waar iedereen al jaren aan gewend was (waar dingen te vinden in menu's, gestures, mappen indeling etc.). Heb nu maar een andere app (Simple Gallery) geinstalleerd die erg veel erop lijkt, werkt wel redelijk, maar net wat anders/minder.
Bij de Album app kon je, wanneer je een foto bekeek, omhoog swipen om terug te gaan naar het overzicht, hier is het omlaag. Daarbij kan je bij de Album app in het overzicht van een map flink in- en uitzoomen met 1 soepele 2-finger pinch, bij de Simple Gallery kan het ook.. maar moet je om van b.v. 6 kolommen breed terug te gaan naar 2 dezelfde pinch 4 keer doen (hij gaat maar 1 stap per keer).
Ook heb ik het idee dat de (automatische) mappen indeling bij de Album app wat beter ging. Ik heb nu dus, vanwege een restore van mijn oude telefoon, schijnbaar 2 mappen genaamd "100Andro" en die worden in Simple Gallery ook als 2 mappen weergegeven. De Album app was dan zo snugger om die in de weergave als 1 te tonen.

Het zijn allemaal maar kleine dingen, maar de Album app werkt gewoon goed, eenvoudig en doelmatig. Waarom ze die app zouden droppen snap ik niet. Dat ze destijds hun eigen Shazam/Soundhound clone gestopt hebben kon ik inkomen, die gebruikte op de achtergrond toch al de Shazam API, dat was uiteindelijk niets meer dan een skin voor eenzelfde app.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToxicCharged
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:54
Brotuck schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:20:
[...]

Ik heb oled saver ff erop gehad maar ik zie geen lelijke kleuren eigenlijk.
Bedankt voor het testen! Dat geeft al hoop en nu weet in ieder geval dat oled saver er ook echt probleemloos op kan draaien. :)
Roger-tweaker schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:22:
[...]

Ik weet niet of het toestel pwm dimt, maar ik ervaar het scherm als fijn en minder stressvol voor de ogen dan mijn vorige scherm. De Pixel 2xl had natuurlijk niet het beste P-oled scherm, maar daar kreeg ik sneller last van mijn ogen dan dat ik nu heb. (Ik heb de helderheid sowieso altijd op maximaal 50% en binnen gewoon zo'n 30% van het maximum)
Goed om te horen dat dit scherm minder stressvol is, al is het maar dat ik er even wat langer naar kan kijken zonder meteen last te krijgen. En anders dus oled saver. Misschien moet ik de gok er dan maar gewoon op gaan wagen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Goed nieuws!. Voor de mensen die graag de Album app op hun Xperia 1ii willen, ik heb een versie gevonden die werkt! Via deze thread op XDA kwam ik uit bij versie 8.0.a.1.18 bij APK Mirror. Heb zojuist de APK geinstalleerd en hij werkt perfect _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJ9AeFL1nUsOsPOtvvq_YjzDXFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lWxQNX9IURo27laHV6GBlWgd.png?f=user_large

edit: het is wel een wat oudere versie, wat me zo al opviel is dat de "speciale" map "Xperia Camera" die volgens mij een bundeling was van al je camera gerelateerde mappen, die shortcut zit er niet in. Wellicht dat ik binnenkort, mocht ik me vervelen, gewoon eens wat verschillende versie van de app ga proberen, om te zien wat de meest recente versie is die werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Moi_in_actie op 24-06-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:16:
Goed nieuws!. Voor de mensen die graag de Album app op hun Xperia 1ii willen, ik heb een versie gevonden die werkt! Via deze thread op XDA kwam ik uit bij versie 8.0.a.1.18 bij APK Mirror. Heb zojuist de APK geinstalleerd en hij werkt perfect _/-\o_
Nice find! Ik was ook tevreden met de eenvoud van de album app, maar heb Gallery Go nu geïnstalleerd en wil ik een kans geven. Functioneel misschien iets minder maar met kans op updates en verbeteringen door support vanuit Google Play Store.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Leuke club dat Sony. Mijn claim is afgewezen omdat ik een document moet tonen met "aankoopdatum, factuurnummer, en modelnummer"

Nu heb ik een bon met Aankoopdatum en Modelnummer. Ik heb ook een Factuur met aankoopdatum en factuurnummer, maar geen modelnummer. Dat zijn dus twee losse documenten. Maar het mag er slechts 1 zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:23:
Leuke club dat Sony. Mijn claim is afgewezen omdat ik een document moet tonen met "aankoopdatum, factuurnummer, en modelnummer"

Nu heb ik een bon met Aankoopdatum en Modelnummer. Ik heb ook een Factuur met aankoopdatum en factuurnummer, maar geen modelnummer. Dat zijn dus twee losse documenten. Maar het mag er slechts 1 zijn.....
Foto maken van de 2 documenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jeshter2000 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Foto maken van de 2 documenten?
Dat is wat ik had gedaan :) Maar dat is dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Dat is wat ik had gedaan :) Maar dat is dus niet de bedoeling.
Waar heb je de telefoon aangeschaft als ik vragen mag? Bij mij was de factuur van Vodafone + een foto van de (helaas toch) uitgesneden codes op de zijkant van de doos voldoende. Kreeg zojuist dit bericht dat mijn aanvraag nu goedgekeurd is:
We bevestigen dat uw headphone claim voldoet aan de algemene voorwaarden van onze promotie. We verwerken nu uw claim. U ontvangt uw Sony WH-1000XM3 headphone binnen 28 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn komt bij T-Mobile vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-10 16:36
Heb bij mijne gewoon foto gemaakt van T-mobile bon die ik uit de winkel meekreeg met afhalen, en het IMEI nummer uit de doos gesneden. Was gelijk geaccepteerd.. zit een beetje mee te lezen de afgelopen dagen maar lijkt weinig consistentie te zijn in het goed/afkeuren van de aanvragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Het lijkt er op dat er meerdere mensen zijn bij Sony die de aanvragen goedkeuren en ze hebben allemaal hun eigen interpretatie van de regels. En het ergste lijkt nog dat ze onderling helemaal niet lijken te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-04 23:09
Ik heb de mijne zojuist ingediend. Factuur van BelSimpel en IMEI uit de doos gesneden. Ik ben benieuwd.

Ik heb de Sony nu 1 dag uit kunnen testen. De frontcamera is inderdaad niet veel. Het display is prachtig, maar is behoorlijk koud afgesteld. Dat is gelukkig aan te passen. De eerste keer gebruik vond ik het toestel vrij warm worden, maar dat is daarna niet echt meer voorgekomen. Eerste indruk is verder behoorlijk goed. Het is een behoorlijk kale versie van Android, dus wil je wat extra's dan moet je daar zelf voor zorgen. Zoals bijvoorbeeld een goede Gallery-app. Ik heb nu F-Stop eens gedownload om te proberen. Batterijverbruik valt me na de eerste keer opladen ook mee. Ongeveer 6 uur SOT, maar ik verwacht dat dit na een paar keer opladen nog wel beter gaat worden. Vingerafdruksensor aan de zijkant werkt snel, maar je moet vrij precies je vinger plaatsen om het te laten werken.

Ik ben wel onder de indruk van de Pro-apps. Ik heb vroeger veel met een spiegelreflex in M-mode gewerkt, maar dat is weer een beetje weggezakt. Resultaten zijn wisselend. Buiten is het prachtig, maar binnen krijg ik wisselende resultaten. Met name bij een beetje tegenlicht lijkt het geheel moeite te hebben om een fatsoenlijk resultaat neer te zetten, welke instelling ik ook kies. Dan heerst er een soort gele gloed over de foto. Daar heeft de Huawei P30 Pro toch minder moeite mee. De komende tijd maar eens veel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:06:
Mijn komt bij T-Mobile vandaan.
Was dat in een T-Mobile winkel? Die van mij komt via de T-Mobile website. Daar staan deze gegevens wel allemaal op de factuur. Ook de IMEI staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb inderdaad in de winkel gehaald. Mail teruggestuurd. We zullen het wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
Dutchy007 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:04:
Huh... ik heb wel een 'hoofdkrabmomentje' op dit moment. Mijn aanvraag van de headphone is blijkbaar afgewezen. Bij de initiële aanvraag heb ik géén IMEI nummer opgegeven, volgens Sony. Dit is vreemd, aangezien het een verplicht veld is die ook nog eens een check doet of het IMEI nummer bestaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Geachte heer Dutchy
Bedankt dat u meedoet aan onze campagne. 

Wij willen u graag vragen om de claim opnieuw te indienen met de juiste IMEI nummer omdat er geen IMEI nummer door u is ingevuld. 

Op basis van deze informatie is uw deelname helaas niet geldig. 
Voor meer informatie over deze campagne leest u de algemene voorwaarden of de veelgestelde vragen op de campagnepagina op de Sony website. 
U kunt uw 8-cijferige deelnamecode vinden in het onderwerp van deze e-mail. Deze deelnamecode is uw unieke persoonlijke identificatie. 

Zorg ervoor dat u de code altijd vermeldt in uw communicatie met ons.

Nu probeer ik wederom mijn hele bende te registreren, krijg ik een melding te zien dat mijn IMEI al geclaimed is. (Wat natuurlijk logisch is...). Dus toch maar even een wtf mailtje gestuurd...
Na mijn 'wtf-mailtje', is toch de aanvraag goedgekeurd zonder verdere communicatie vanuit Sony. Denk dat ze toch wat over het hoofd hebben gezien :)
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste