Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:24

Sony Xperia 1 II (mk2) / Sony Xperia 5 II (mk2)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QjlQtfl.jpg

Xperia 1 II specs
  • Formaat: 166 × 72 × 7,9 mm, 181g, IP65/68
  • Display: 21:9 CinemaWide-scherm van 6,5 inch, 4K HDR OLED (3840x1644)
  • Camera (features): ZEISS-lenzen met ZEISS T* coating, 20FPS AF/AE, Dual Pixel PDAF, ToF-sensor, Photography Pro-app met Alpha-interface en RAW (.dng), Cinema Pro, 4K HDR-video in 24/25/30/60 FPS
  • Camera (main): 12MP, 24mm F1.7 OIS, Exmor RS mobile-sensor van 1/1,7 inch, dual PDAF
  • Camera (tele): 12MP, 70mm F2.4 OIS, sensor van 1/3,4 inch (waarschijnlijk Samsung)
  • Camera (wide): 12MP, 16mm F2.2, Exmor RS mobile-sensor van 1/2,55 inch, nu met autofocus
  • Camera (front): 8MP, F2.0, sensor van 1/4 inch
  • Audio: 3,5mm-jack, DSEE Ultimate, LDAC, aptX HD, Dolby Atmos, 360 Reality Audio decoding in hardware, high-res audio
  • RAM: 8GB
  • Storage: 256GB UFS, microSDXC-slot (tot 1TB, slot gedeeld met 2de SIM)
  • SoC: Qualcomm Snapdragon 865 5G platform
  • Netwerk: 2G/3G/4G/5G (sub-6Ghz, dus zonder mmWave), SINGLE SIM IN EUROPA
  • Power: 4000mAh, draadloos opladen met Qi, USB-PD snelladen
  • Andere: WiFi AC/AX, USB 3.1, Bluetooth 5.1, vingerafdruksensor aan de zijkant, Xperia Adaptive Charging, ...
Links
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cvNoRqk.png

Category is: Xperia 1 II glamour photoshoot extravaganza
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qjUNwPK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZEzmI4l.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CXCrwCC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoazbjQ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YqO7ecq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AYg8Chq.png

[ Voor 114% gewijzigd door AmbroosV op 29-09-2020 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Al vanaf begin januari keek ik uit naar de geruchte Xperia 5 Plus met betere camera's, front facing stereospeakers, én een headphone plug..... Maar ik wist niet dat (sorry dat ik het zo verwoord, maar het is wel zo...) Sony de arrogantie zou hebben om deze zo absurd hoog te prijzen, en waarom, omdat het nu de enige highend telefoon is die een headphone plug heeft? Heeft de Xperia II dan nou front facing stereospeakers?
Edit: ja heeft ie:
"Daarboven en onder zitten front-speakers in stereo-configuratie." Aldus:
https://nl.hardware.info/...agon-865-ook-xperia-10-ii

Ja, een plat scherm, ja een 3,5mm plug, nee geen notches, en dan moeten we maar afwachten hoe goed de camera's en 't scherm nou écht gaan zijn..... En dan 1200 euro? Sorry, maar dat vind ik wel echt een beetje crazy.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 24-02-2020 10:43 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Deathchant schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:33:
Al vanaf begin januari keek ik uit naar de geruchte Xperia 5 Plus met betere camera's, front facing stereospeakers, én een headphone plug..... Maar ik wist niet dat (sorry dat ik het zo verwoord, maar het is wel zo...) Sony de arrogantie zou hebben om deze zo absurd hoog te prijzen, en waarom, omdat het nu de enige highend telefoon is die een headphone plug heeft? Heeft de Xperia II dan nou front facing stereospeakers?
Edit: ja heeft ie:
"Daarboven en onder zitten front-speakers in stereo-configuratie." Aldus:
https://nl.hardware.info/...agon-865-ook-xperia-10-ii

Ja, een plat scherm, ja een 3,5mm plug, nee geen notches, en dan moeten we maar afwachten hoe goed de camera's en 't scherm nou écht gaan zijn..... En dan 1200 euro? Sorry, maar dat vind ik wel echt een beetje crazy.
Wauw.. Geen woorden voor. Zo jammer dat sony al jaren zo tegenvalt.. Sony en htc zijn tegenwoordig absoluut niet interessant meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:33
Ik was destijds zo blij met mijn Z3 Compact. Eerste en laatste Sony die ik heb gehad. 1200 euro voor een telefoon is sowieso veel en daar mag je toch wel veel voor verwachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Op zich valt het wel mee, het zijn geen slechte telefoons, hun probleem was tot voor kort hun camera: wel de sensoren uit eigen stal, maar de kwaliteit viel tegen door slechte software. Dat is met de Xperia 1 gelukkig verbeterd. Met de software/skin is op zich ook weinig mis; near stock android net als HTC.

Deze Sony telefoon is, op de 4K reso na, op zich best een interessante. Theoretisch heeft hij alles: triple cam (hebben ze OIS??), 3,5mm aansluiting, geen notches/punch hole, goed display, potentieel goeie accu, frontfacing stereospeakers, maar 1200 euro is gewoon echt veel te veel. Als je kijkt naar de Xperia 10 II, die is "maar" 369 euro, 1/4e van de Xperia II met nagenoeg dezelfde features, behalve 4K en behalve de SD865.

Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom Sony deze zo enorm hoog prijst, alsof ze Apple zijn ofzo. Als ze 800 euro zouden vragen zou het eigenlijk nog wel te veel zijn. Daar krijg je een OP7T Pro en wellicht straks de OP8 Pro voor of een Mi10 Pro die ook de SD865 hebben, én stereospeakers.

Dat 4K...ik ken de cijfers niet, maar gevoelsmatig denk ik dat hier weinig animo voor is. In 2015 en 2016 waren het dé jaren voor hoger-dan-fHD-tijden. De HTC10 en SGS6 allemaal 2560x1440 in ~5" formaten. Daarna zijn de formaten (veel) groter geworden en is de resolutie juist weer afgenomen naar fHD, omdat "men" gezien heeft dat er weinig praktijkverschil op te merken is qua beeld. Qua accuduur echter ga je erop vooruit.
Maar goed, ik sta er niet negatief tegenover ofzo, maar fHD of qHD voor een 6,5" scherm is toch ruim voldoende. 21:9 of 18:9 of 19,5:9....ik blijf de 16:9 aspectratio het prettigst vinden, maar er is aan te wennen.
Niet dat het voor mij perse moét ofzo, maar deze Xperia II heeft niet eens 90Hz/120Hz, dat je wél krijgt bij de rest. Persoonlijk zou ik dat direct verruilen tegen een 3,5mm plug vanwege de praktische merkbaarheid, maar toch...

Wat maakt het gerechtvaardigd dat deze telefoon 1200 euro gaat kosten als je kijkt naar de rest? Sony valt in smartphoneland toch niet echt onder "de grote merken"...
Ik geloof niet dat deze telefoon snel veel in prijs gaat zakken...zou me ene zijn, een telefoon van 1200 euro in de markt zetten en dan binnen x-tijd 400 euro ervanaf. Dat is met de Xperia 1 nog niet gebeurd...Dus ik kan wel zeggen dat ik effe moet afwachten, maar dit gaat em gewoon niet worden. Jammer zeg!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-06 23:32
Ik moet zeggen dat ik best wel enthousiast ben over dit toestel. Ik ben sowieso altijd fan geweest van de simplistische, doch elegante ontwerpen van Sony-toestellen en ik ben blij dat ze nu eens goed naar de kritiek geluisterd hebben, door o.a. een grotere batterij in te bouwen. Wat betreft de camera zouden er ook verbeteringen moeten zijn, maar dat moeten we dan maar weer afwachten en dat is net het probleem bij Sony: hun marketing moet echt een stuk beter.

Ik tel momenteel bijvoorbeeld maar 1 hands-on video op Youtube, waar geen camera samples in zitten. Waarschijnlijk zal het hier de komende 3 maanden bij blijven tot de release. Tegen die tijd zijn mensen hun interesse alweer verloren en zijn concurrerende toestellen zoals de Galaxy S20 Plus alweer onder de 1000 euro verkrijgbaar. Zo ging het met de Xperia 1 (2019) ook, die volgens de kwartaalcijfers niet al te best verkocht is. Bovendien staat Youtube nu al vol met (vergelijkings)video's van de S20 Ultra, inclusief cameratests. Ik hoop dat Sony hier eindelijk ook eens op gaat inspelen, in plaats van zo'n afwachtende houding aan te nemen. Zo'n Xperia 1 II hoort ook maximaal binnen nu en 2 maanden uit te komen vind ik. Nu moeten we maar weer afwachten wanneer deze uitkomt. Meer duidelijkheid graag Sony!

Eigenlijk is het enige grote minpunt van de Xperia 1 II de prijs. Ik kan me niet voorstellen dat de extra opslagcapaciteit, grotere batterij en verbeterde camera(lenzen) een meerprijs van 250 euro t.o.v. de Xperia 1 (2019) rechtvaardigen. Als je al zo'n slechte marktpositie hebt met een marktaandeel dat bijna te verwaarlozen valt, dan werkt zo'n prijs van 1200 euro net averechts. Ze zouden net scherp geprijsd moeten gaan zitten met dit op papier prima toestel. Ik heb het idee dat ze dit met hun mid-range toestel, de Xperia 10 II, net wél willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb het gevoel dat dit de eerste Xperia is in een lange tijd die terug het klassieke Xperia-DNA heeft.

De zijkanten doen me erg veel denken aan die van de Xperia Z5, wat ook direct mijn favoriete Xperia was qua design.

Ik zie mezelf de Xperia 1m2 kopen op de releasedag (en dat terwijl ik al een Xperia 1 heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Webo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:31:
Eigenlijk is het enige grote minpunt van de Xperia 1 II de prijs. Ik kan me niet voorstellen dat de extra opslagcapaciteit, grotere batterij en verbeterde camera(lenzen) een meerprijs van 250 euro t.o.v. de Xperia 1 (2019) rechtvaardigen.
Ik heb ook een beetje het vermoeden dan het kan liggen aan al die cinema-software die erin zit (maar ja, die zit ook in de Xperia 1). Overigens, dat eye-autofocus...Ik snap als geen ander waarom dat op een fullframe camera enorm toegevoegde waarde heeft, maar op een telefoon, waarbij door sensorgrootte+diafragma sowieso al veel meer scherp is, vraag ik me af of de toegevoegde waarde zo groot is. Ogen tracken in snelle bewegingen met een diafragma van f/1.4 op een fullframe camera dáár gaat de kracht van die eye-AF in zitten. Bij een mobiele telefoon heb je nooit die enorm krappe scherptevlakken, maar het hebben van goeie tracking is natuurlijk altijd fijn.

Sony zit natuurlijk flink in de filmindustrie, dus ik snap an sich wel dat ze soortgelijke dingen naar hun telefoons willen brengen en ook een beetje dat nostalgische van vroeger (walkman, mediadevice e.d.) erin willen houden. Echt gek kun je de 21:9 aspectratio ook niet meer noemen nu Samsung de Galaxy Flip heeft en veel andere telefoons al bijna op 20:9 zitten, maar het is i.c.m. 4K resolutie wel een beetje een vreemde eend in de bijt in smartphoneland.
Ik betwijfel of Sony snapt dat dit niet echt dingen zijn waar mensen écht om vragen, maar gelukkig hebben ze geluisterd en de camera's verbeterd en de 3,5mm plug teruggebracht.
Maar goed, ik weet ook niet of de SGS20 precies is waar de mensen om vragen.

Wat we gewoon willen is een mengelmoes van allerlei telefoons:
- front facing stereospeakers die zo goed klinken als de HTC One M9
- een 3,5mm plug
- een 4000+ mAh accu
- IP68 waterdichtheid
- NFC
- popup selfie cam (geen notches)
- in-screen vingerafdrukscanner die zo snel is als de OP 7T
- een 6" 144Hz, plat fHD scherm die zo helder kan als de OP 7T, maar qua kwaliteit zo goed is als die van de Galaxy's, met HDR10 uiteraard
- een triple cam setup met de kwaliteit van de Samsungs en nachtmode-kwaliteit van de P30 Pro of nieuwe Xiaomi Mi10 Pro, en uiteraard OIS én EIS met zowel PDAF als Laser om de autofocus te helpen
- OxygenOS als besturingssysteem
- de status en waardevastheid van een iPhone
- een dedicated camera knop zoals de Xperia's
- allemaal in een HTC One M8 body

Als deze telefoon zich qua camera en accuduur nou eens bewijst t.o.v. van bijvoorbeeld een SGS20, dan zou ik zeggen dat een prijs van 800 euro wel acceptabel is. 1200 euro bij lange na niet, maar ja, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 17:41
Mooi toestel. Heb altijd een warm hart voor Sony gehad maar ze prijzen zichzelf de markt uit.

Als Sony wil concurreren dan zullen ze met de prijs omlaag moeten. Samsung of Apple is niet hun concurrent maar de Chinese merken.
Of ze moeten een toestel uitbrengen wat zo geweldig goed is maar dat zie ik helaas niet gebeuren.

Ondanks dat ze de camera sensoren maken zijn de camera nooit geweldig en om eerlijk te zijn blinken ze nergens in uit.

Als dit toestel echt heel goed is, dus als OnePlus 7,8 Pro of S20+, dan nog kunnen ze er hooguit 700 - 800,- voor vragen omdat ze er net onder moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik ben vooral benieuwd naar de camera en hoe deze zich verhoud tot de Leica-kwaliteit van Huawei.
(welke naar mijn mening de beste telefooncamera + software ervoor in de markt heeft.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05
AmbroosV schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:54:
Ik heb het gevoel dat dit de eerste Xperia is in een lange tijd die terug het klassieke Xperia-DNA heeft.

De zijkanten doen me erg veel denken aan die van de Xperia Z5, wat ook direct mijn favoriete Xperia was qua design.
Het lijkt mij ook de eerste Xperia phone in enige tijd die echt "de moeite waard" is om de upgrade naar te doen (heb zelf een Xperia XZ van enkele jaren terug). Eindelijk een flinke accu upgrade, weer het ouderwetse hoekige design, gelukkig weer een 3.5mm jack etc etc.
Ik zie mezelf de Xperia 1m2 kopen op de releasedag (en dat terwijl ik al een Xperia 1 heb).
Ik zat er ook aan te denken, maar een prijs van 1199 euro (waarvoor hij nu in de vooraankondiging voor staat) ga ik er echt niet voor betalen. Een nieuw model is altijd beter dan het vorige, maar rechtvaardigd niet een dermate forse prijsstijging. Ik vind prijzen van 800 of 900 euro van de laatste jaren al fors, soms kon je de (Sony) telefoons dan "2e hands" dan nog wel als nieuw krijgen voor 600-700, zonder de bijgeleverde headset. Indien je zo'n headset niet nodig hebt, heb je dan een mooie deal, maar zelfs indien dat nu ook komt, betaal je dan nog 1k.
Nee, ik wacht wel vrolijk een tijd totdat ie onder de 800 euro zakt en anders kies ik toch voor een andere optie, zoals een Oneplus 7T Pro of Huawei P30 Pro, die kan je vaak al onder de 600 euro krijgen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Laatst online: 01:19
Moi_in_actie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Het lijkt mij ook de eerste Xperia phone in enige tijd die echt "de moeite waard" is om de upgrade naar te doen (heb zelf een Xperia XZ van enkele jaren terug). Eindelijk een flinke accu upgrade, weer het ouderwetse hoekige design, gelukkig weer een 3.5mm jack etc etc.

[...]
Nee, ik wacht wel vrolijk een tijd totdat ie onder de 800 euro zakt en anders kies ik toch voor een andere optie, zoals een Oneplus 7T Pro of Huawei P30 Pro, die kan je vaak al onder de 600 euro krijgen.
Als je gaat beredeneren en logisch nadenken moet je sowieso niet bij Sony zijn. Sony koopje omdat het een Sony is. En omdat je er een zwak voor hebt.. en een dikke fanboy bent zoals ik :)

Voor prijs kwaliteit verhouding moet je idd bij anderen zijn. Huawei, Oneplus, of zelfs Samsungs midranges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05
BrbZrk schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:38:
[...]

Als je gaat beredeneren en logisch nadenken moet je sowieso niet bij Sony zijn. Sony koopje omdat het een Sony is. En omdat je er een zwak voor hebt.. en een dikke fanboy bent zoals ik :)

Voor prijs kwaliteit verhouding moet je idd bij anderen zijn. Huawei, Oneplus, of zelfs Samsungs midranges.
Nou, er zijn genoeg redenen om een Sony telefoon als deze te overwegen:
- Stereo speakers, hecht ik persoonlijk best veel waarde aan
- Een 3.5mm jack, ook dit vind ik veel fijner dan alleen maar moeten klooien met bluetooth (en begin me niet over dongles..)
- Strak, herkenbaar design; dit is een kwestie van smaak
- Vrije cleane versie van Android. Gelukkig hebben tegenwoordig steeds meer merken een vrije stock (achtige) versie van Android, niet zoals het Touchwiz van weleer
- Dedicated 2-stage camera knop, ook dit vind ik zelf veel fijner werken dan op het touchscreen drukken

Er zijn zeker ook telefoons van andere merken die één of waarschijnlijk meerdere van deze punten hebben, maar zelden allemaal. Nu is deze Xperia 1ii zeker niet perfect, afgezien van de prijs had ik ook echt gehoopt op een 90 of 120hz scherm. Dat heb ik veel liever dan een 4K paneel en de andere telefoons die ik overweeg hebben dit meestal wel (Asus ROG Phone II, Red Magic 3S, Oneplus 7T Pro, de Huawei P30 Pro dan weer niet).

Achja, ik wacht het even af. Mijn huidige phone voldoet op de meeste vlakken nog wel, de accu van de Xperia XZ was in het begin al niet class-leading en nu na een jaartje of 4 is ie nog een stuk minder geworden. En ja, de "slechts" 3GB RAM raakt soms vol en dat merk je dan wel, maar dit is met een reboot op te lossen en dat is ook maar eens in de paar weken nodig. Dus nee, gillende haast heb ik niet, ik wacht de release van de Xperia 1ii rustig af, wellicht komt ie standaard weer met een dure (200-300 euro) headset en komt er eentje op het V&A gedeelte, zonder headset voor 800 of 900 euro voorbij. Dan wordt de keuze al weer een stuk makkelijker voor mij, ondanks dat de alternatieven dan wat goedkoper zijn, wil ik het verschil dan wel betalen. Zeker als die telefoon dan ook weer 3 of 4 jaar mee gaat.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Ik zit hier als Sony promotor Europa en wij vinden dit toestel ook heel erg tof. We hebben nog geen verdere info, maar alles komt via een pers bericht naar buiten van uit Sony. Onze Heer Gijs van Sony werkt al een tijdje niet meer. Anders konden we aan hem de vragen stellen. Je kan dat gerust nu ook doen aan mij maar voor nu weet ik evenveel als jullie.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Mister Hardware Kun jij ophelderen of de Xperia 1 II nou gebruik maakt van UFS2.0 of UFS3.0 storage? Op gsmarena.com stond eerst ufs3.0, daarna ufs2 en nu staat er ufs.
Geen high refresh screen, geen ufs3 storage (net zoals de rest), maar wel 1199 euro vragen, en voor wat, een 4K scherm en gebruik maken van een oude technologie (3,5mm plug) en dan meer geld ervoor vragen omdat de rest 't niet heeft? De camera's moeten zich ook nog maar bewijzen, en de eerste vergelijkingen op YouTube zijn niet al te best; er komen fletse plaatjes uit lijkt 't. Ik bedoel 't niet verkeerd, maar dit toestel promoten bij mensen met met zo'n vraagprijs zou ik best moeilijk vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wat is het voordeel van die UFS storage eigenlijk? Ik heb een Xperia 1 met geen idee wat voor storage erin zit, en vrijwel alles is gewoon instant. In wat voor situatie is UFS 3.0 een merkbaar voordeel?

High refresh rate voor het display is een ander verhaal, dat had inderdaad wel leuk geweest. Waarschijnlijk was dat gewoon niet haalbaar met het 4K-display (zie recente Samsung-devices waar high frame rate niet beschikbaar is op de hoogste resolutie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AmbroosV schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:32:
Wat is het voordeel van die UFS storage eigenlijk? Ik heb een Xperia 1 met geen idee wat voor storage erin zit, en vrijwel alles is gewoon instant. In wat voor situatie is UFS 3.0 een merkbaar voordeel?

High refresh rate voor het display is een ander verhaal, dat had inderdaad wel leuk geweest. Waarschijnlijk was dat gewoon niet haalbaar met het 4K-display (zie recente Samsung-devices waar high frame rate niet beschikbaar is op de hoogste resolutie).
UFS 3.0 is snel met sequential reads en writes. Met random reads en writes merk je er niets van.
Een test van Gary Explains:

Wat betreft high refresh lukt het Samsung niet, maar Oppo wel met de Find X2. Ik hoop dat de motion blur reduction van Sony hun claims kunnen waarmaken. Als dat zo is en de prijs zakt wat, ben ik bereid deze als vervanging van m'n Oneplus 7 Pro te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik moet even aanvragen. Enige wat ik wel kan vertellen is dat we nog maar 1 Xperia 1 hebben op voorraad en hij gaat weg voor een lekker lage prijs. Er zou dus een nieuwe voorraad komen maar van wat weet ik niet. Ik hoop op het beste.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Waarom verkopen we hen zo hoog en zo laat. Het enige wat ik kan zeggen is dat alle andere top modellen van andere merken nu met goodies worden verkocht. En al onze oude Sony topmodellen ook met iets van een accessoire kwamen. Misschien moeten we wel wachten op iets anders wat super leuk zal zijn. Ik weet alleen netzoveel als jullie, alles wat wordt gereleased op de Sony perssite krijg ik ook te horen. Niets meer of minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Foto's hebben last van "blown highlights" als ik zo naar YouTube: Sony Xperia 1 II Vs iPhone 11 Pro Camera Test kijk. Detail is echter beter dan de iPhone 11, al mag de sharpening nog wel wat minder.

Ik wacht nog even of er aardige introductieactie komt. Een WH-1000XM4 zou wel leuk zijn.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik hoop heel erg dat er bij de najaarsiteratie weer een compact komt. Want hoewel ik dit zo op t eerste oog een mooi toestel vind, vind ik mn huidige 4,6" xz1c groot genoeg.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
Atomsk schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:15:
Foto's hebben last van "blown highlights" als ik zo naar YouTube: Sony Xperia 1 II Vs iPhone 11 Pro Camera Test kijk. Detail is echter beter dan de iPhone 11, al mag de sharpening nog wel wat minder.

...
Geloof me, al dit soort cameravergelijkingsvideos van de Xperia 1 II die nu op Youtube staan zijn nep. Dit soort accounts plaatsen deze video's altijd binnen enkele minuten na de aankondiging van het toestel al online, zelfs bij iPhones. Dat is simpelweg onmogelijk. Er is 1 Youtuber geweest die kort een hands-on video online heeft gezet en hem daarna van Sony zelf moest verwijderen. Daarin werd gezegd dat de camera nog niet getest kon worden, waarschijnlijk omdat de software nog niet klaar was, zoals wel vaker bij Sony het geval is. Daarom duurt het ook enkele maanden tot het toestel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Webo schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:37:
[...]
Daarin werd gezegd dat de camera nog niet getest kon worden, waarschijnlijk omdat de software nog niet klaar was, zoals wel vaker bij Sony het geval is. Daarom duurt het ook enkele maanden tot het toestel uitkomt.
Ik heb het filmpje gezien en dat was een promotie filmpje dus 1 dat is al fout.

2: De reden waarom Sony later released is omdat de voor verkoop beter is dan de door verkoop. Ze releasen later omdat daar meer winst uit valt te halen, mede door de goodies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
DirtyBird schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:04:
Ik hoop heel erg dat er bij de najaarsiteratie weer een compact komt. Want hoewel ik dit zo op t eerste oog een mooi toestel vind, vind ik mn huidige 4,6" xz1c groot genoeg.
Toevallig had ik een klant vandaag met precies dezelfde telefoon die ook weer naar een Sony wilde. Ik heb het aangegeven bij hoofdkantoor, meerdere malen. We hebben weer de compact line nodig maar 21:9 wordt de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
dreester schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:32:
[...]

UFS 3.0 is snel met sequential reads en writes. Met random reads en writes merk je er niets van.
Een test van Gary Explains: [YouTube: UFS 3.0 - It isn't as FAST as YOU think it is]
Wat betreft high refresh lukt het Samsung niet, maar Oppo wel met de Find X2. Ik hoop dat de motion blur reduction van Sony hun claims kunnen waarmaken. Als dat zo is en de prijs zakt wat, ben ik bereid deze als vervanging van m'n Oneplus 7 Pro te halen
Ufs 2.1 volgens YouTube: Sony Xperia 1 II 2020 | 5 Disappointing Features

Hey Kan wel zo zijn dat ze aanpassingen maken tijdens de productie, dat komt wel vaker voor. Zo worden ook de updates uitgevoerd, per serie nummer. Sommige serie nummers kunnen dus de ufs 2.1 zijn en andere de ufs 3.0. Dit kan ook per markt zijn.
Het is niet met zekerheid te zeggen maar het is geen 2.0 in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Mister Hardware op 09-03-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Na er nog wat over te lezen is die UFS 2.0/2.1/3.0 wel echt het minste van mijn zorgen. Op misschien een klein verschil in boot time gaat UFS 3.0 echt niet merkbaar sneller zijn dan UFS 2.1. En dat gaat dan nog enkel over de specs van de interface. Je kan een UFS 3.0-interface hebben met trage storage, en UFS 2.1 met snelle storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
AmbroosV schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:25:
Na er nog wat over te lezen is die UFS 2.0/2.1/3.0 wel echt het minste van mijn zorgen. Op misschien een klein verschil in boot time gaat UFS 3.0 echt niet merkbaar sneller zijn dan UFS 2.1. En dat gaat dan nog enkel over de specs van de interface. Je kan een UFS 3.0-interface hebben met trage storage, en UFS 2.1 met snelle storage.
Precies.
De laatste Xperia 1 wordt nu verkocht voor een discount bij Mediamarkt Bijlmer. Even af wachten op de nieuwe voorraad, of dat Xperia 1/5 of de mark 2 wordt weten we nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:51
Engadget Japan heeft de telefoon kort in handen gehad.

https://japanese.engadget...03-30-xperia-1-ii-5g.html (let op: betreft een Japanse site)

In de review worden de afmetingen van de telefoon vergeleken met de afmetingen van 2 Samsung telefoons. Daarnaast lijkt het er op dat de batterij misschien minder lang meegaat dan die van de Xperia 1, maar dat konden de reviewers niet bevestigen. (ook niet bekend of dat misschien komt door de 5g modem)
En er zijn een aantal mooie plaatjes mee geschoten, alleen zit daar weer zoveel compressie op dat het alsnog moeilijk is om zelf de kwaliteit ervan te bepalen.

Al met al nog niet heel veel nieuws maar ik ben wel blij dat de eerste hands-on ervaringen uit beginnen te komen. Zou de telefoon ondanks de Coronacrisis alsnog in @2 uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Wat ik kan zeggen als fanboy(en niet als promoter) is dat de telefoons meestal in eind april/ begin mei kwamen. Maar reken daar niet op want de xperia xz2 premium kwam pas eind juli / begin augustus op de markt. Verwacht hem maar niet al te vroeg.

Als promotor kan ik zeggen dat we hadden gerekend op eind voorjaar, maar alles staat in de vertraging. Sony kwam ook altijd met een goodie, of het een sd kaart was(xperia 10) of een andere gadget bij de 10+(ik geloof een paar headphones but i am not sure). Die goodies kunnen ook vertraagd worden. Bij de high end line up kwam er bijna altijd de dikste paar headphones bij, alleen dit jaar bij de xperia 5 kwam de wf1000xm3. Het zou mij ook niks verbazen als de goodies vertraagd worden en dat Xperia daar ook op moet wachten.

Al met al is er heel veel gaande, alleen netzoals iedere andere werkende sector is het wachten tot dat China weer op orde is. Zij hebben 3 maanden vertraging gehad dus ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat er meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
De telefoon komt eind april uit in Japan.

http://www.xperiablog.net...e-april-release-in-japan/

(mogen we dan toch voorzichtig dromen van een snelle lauch in NL? :9 )

UPDATE: Ik kom er net achter dat dit artikel al 2 weken oud is. Hopelijk komt de telefoon nog steeds in april uit.

[ Voor 21% gewijzigd door avec_style op 02-04-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 16:34
Mister Hardware schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:54:
Wat ik kan zeggen als fanboy(en niet als promoter) is dat de telefoons meestal in eind april/ begin mei kwamen. Maar reken daar niet op want de xperia xz2 premium kwam pas eind juli / begin augustus op de markt. Verwacht hem maar niet al te vroeg.
XZ Premium vanuit preorder in 2017 werd op 8 juni geleverd (hier in NL).

Gelet de huidige situatie mogen we in onze handen knijpen als de mk2 begin juni wordt uitgeleverd (als je er op zit te wachten dan).

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
avec_style schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:29:
De telefoon komt eind april uit in Japan.

http://www.xperiablog.net...e-april-release-in-japan/

(mogen we dan toch voorzichtig dromen van een snelle lauch in NL? :9 )

UPDATE: Ik kom er net achter dat dit artikel al 2 weken oud is. Hopelijk komt de telefoon nog steeds in april uit.
Wanneer er een release date klaar staat zal je dat zien op de Tweakers nieuwssite en anders hou deze pagina 1 keer per week a 2 weken in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Robus schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:15:
[...]

XZ Premium vanuit preorder in 2017 werd op 8 juni geleverd (hier in NL).

Gelet de huidige situatie mogen we in onze handen knijpen als de mk2 begin juni wordt uitgeleverd (als je er op zit te wachten dan).
Als consumer had ik hem liefst in mid April al. Als promotor kan ik alleen zeggen dat ik recent heb gesproken met mijn baas naar de mogelijkheden om hem te testen en zelfs op die vraag kon er nog geen concreet antwoord gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Hands-on met prototype toestel in het Japans:

Bijbehorend artikel
Dingen die opvallen:
- Beschikbaar vanaf eind april in Japan voor omgerekend ongeveer 1000 euro
- Maximum handmatige schermhelderheid lager dan een iPhone 11 Pro Max
- 5G enkel op sub-6 banden en niet compatible met mmWave
- Fotokwaliteit ziet er niet best uit (prototype)
- 4K video-opname beperkt tot 30FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
- Fotokwaliteit ziet er niet best uit (prototype)
Wacht.. ik vind Xperia 5 best goed voor foto's.
Xperia 1 mk II heeft eigenlijk dezelfde setup maar met een grotere sensor en nog steeds niet goed??

Dan denk ik
1. De reviewer heeft te hoge verwachtingen of
2. Sony heeft geen gebruik gemaakt van de nieuwe sensor (aka slechte software, nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
BrbZrk schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:48:
[...]

Wacht.. ik vind Xperia 5 best goed voor foto's.
Xperia 1 mk II heeft eigenlijk dezelfde setup maar met een grotere sensor en nog steeds niet goed??

Dan denk ik
1. De reviewer heeft te hoge verwachtingen of
2. Sony heeft geen gebruik gemaakt van de nieuwe sensor (aka slechte software, nog steeds)
Zoals ik zei, dit is een prototype a.k.a. software is niet final. Ik heb gelinkt naar de geschreven hands-on waarin je ook de foto's ziet.

De sensor die Sony gebruikt is er een van eigen makelij en die niemand anders heeft, naar zeggen de IMX557. Ter vergelijking gebruikt Samsung de IMX553 in de S20 (Ultra). De IMX557 zou groter zijn en dus lichtsterker.

Bron van deze info hieronder. Ik ken deze Youtuber en zijn betrouwbaarheid niet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Het is nog te vroeg om iets te zeggen over de fotokwaliteit. De telefoon draait waarschijnlijk niet op de softwareversie waarmee het uiteindelijk zal uitkomen. Daarnaast weten we ook al dat de cinema pro app later uitkomt dan de release date in Japan. (althans als ze telefoon nog steeds uitleveren in april in Japan zoals eerder gecommuniceerd was)

Ik acht de kans zelf groot dat de telefoon later dan gepland uitkomt,dus dat geeft Sony meer tijd om aan de software te werken. Dus ik zou nu nog geen conclusies trekken. Zeker niet om een preview video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De stijl van wat er uit een Xperia komt is altijd al wat anders geweest dan wat reviewers tegenwoordig verwachten. Sinds Google ermee begonnen is zijn de meeste telefoonbouwers begonnen met meerdere foto's samenvoegen met een laagje machine learning erop om je foto er zo goed mogelijk uit te laten zien. Die foto's zijn leuk om onmiddellijk te delen, maar zijn niet meer echt een opname van de realiteit.

Sony daarentegen heeft alles altijd redelijk conservatief aangepakt, net zoals hun camera's. HDR is erg mild en natuurlijk. Nachtfoto's moeten er niet uitzien alsof ze overdag gemaakt zijn. Gras is niet altijd fel groen en luchten zijn niet altijd fel blauw.

Ik weet niet wat de juiste aanpak is. Foto's zijn natuurlijker, echter, en dichter bij wat een degelijke camera doet, maar ze zijn niet altijd even geschikt om snel op je Instagram te gooien.

Ik heb wel respect voor de manier waarop Sony het doet, en het weerspiegeld hoe ze hun telefoons ontwerpen: ze springen niet zomaar mee in elke hype. Sony heeft nog steeds geen enkele telefoon met een notch of punch-hole in de markt gezet omdat dat gewoon een idiote ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:48:
Sony heeft nog steeds geen enkele telefoon met een notch of punch-hole in de markt gezet omdat dat gewoon een idiote ontwikkeling is.
Sony Xperia L4 met notch is wel incoming.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Sony daarentegen heeft alles altijd redelijk conservatief aangepakt, net zoals hun camera's. HDR is erg mild en natuurlijk. Nachtfoto's moeten er niet uitzien alsof ze overdag gemaakt zijn. Gras is niet altijd fel groen en luchten zijn niet altijd fel blauw.

Ik weet niet wat de juiste aanpak is. Foto's zijn natuurlijker, echter, en dichter bij wat een degelijke camera doet, maar ze zijn niet altijd even geschikt om snel op je Instagram te gooien.
İk ben het met je eens. Maar de compressie artifacts / nabewerking van de fotos zelfs op de Xperia 1 en 5 zijn dramatisch slecht. Juist NİET zoals jij het omschrijft. Dus ze zijn op de goede weg maar boeken geen vooruitgang.

Offtopic kan ik hier misschien een vraag stellen over de Xperia 5 (en eigenlijk ook 1 en 1mkii)

İs de DLNA functie verleden tijd of zie ik ze over het hoofd?
Hoe stuur ik media naar mn PS3/4 computer media server etc.?

[ Voor 17% gewijzigd door BrbZrk op 14-04-2020 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
BrbZrk schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 00:14:
[...]

İs de DLNA functie verleden tijd of zie ik ze over het hoofd?
Hoe stuur ik media naar mn PS3/4 computer media server etc.?
Als het nog kan zit het in de Album-app van Sony. Bij mij werkt het in ieder geval niet meer, maar dat kan aan Android Enterprise liggen.

BubbleUPNP kan het gratis, voor video, en werkt goed samen met mijn Bravia Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Zijn er nog specifieke vragen over specs of hardware die ik kan beantwoorden. De gedetailleerde info over bepaalde specs zijn nu ook weer gegeven binnen Sony. De release date moet ik nog horen maar ik ga ook uit van het filmpje van hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 22:04
Mister Hardware schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:46:
Zijn er nog specifieke vragen over specs of hardware die ik kan beantwoorden. De gedetailleerde info over bepaalde specs zijn nu ook weer gegeven binnen Sony. De release date moet ik nog horen maar ik ga ook uit van het filmpje van hierboven.
Ja, welke DAC gebruikt Sony in de X1 mk2, aangezien deze weer een 3.5mm uitgang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Dit is alles wat ik mee krijg.
LDAC met DSEE ultimate.
Wel kan ik zeggen dat binnen Sony 360 Audio een grotere focus gaat krijgen, dat konden we al zien bij CES.
Buiten dat weet ik niks :) .

[ Voor 63% gewijzigd door Mister Hardware op 15-04-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Sony Spain spilled some beans. Laten we hopen: https://www.androidauthor...1-ii-mark-2-2020-1085910/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
I know maar dat was weer offline gehaald. Ik verwacht dat er nog iets moet gebeuren voordat de Xperia 1 mark 2 wordt gereleased. Elke high end Sony telefoon in de afgelopen jaren kwam met een dik paar koptelefoons (uitzondering Sony xperia 5). Ik vraag me af of ze de WF1000XM3/WH1000XM3 mee gaan geven of ze ergens nog op wachten. T-Mobile/Belsimpel maakt namelijk nog niks bekend.
Misschien dat de Xperia geen vertraging oploopt door Corona maar de headphones/release extra's wel. Wacht het nog maar lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:48
Mister Hardware schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:46:
Nee die is te groot voor mij maar ik kijk wel al uit naar de Xperia 5 II. Ik lees geruchten dat die kleiner zal zijn dan de huidige Xperia 5. Weet je daar iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
chrpmm schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:38:
[...]

Nee die is te groot voor mij maar ik kijk wel al uit naar de Xperia 5 II. Ik lees geruchten dat die kleiner zal zijn dan de huidige Xperia 5. Weet je daar iets over?
Ik ben al blij als ik meer weet over deze xperia 1 mark 2.
Nee ik weet nog helemaal niks daarover. Maar ik verwacht als tweaker die Sony al +8 jaar in de gaten houd, dat er een kleinere of premium variant komt. Ik moet nog info krijgen over de Xperia pro. Wat ik wel kan aanraden is langs te gaan bij MediaMarkt Bijlmer om na te vragen of er nog een deal daar is.
Er was een cashback en kassakorting daar waardoor je zonder cashback op 575 euro uit kwam en daar ging via sony NOG een extra 100 van af maar die cashback is nu 2 weken voorbij. Ook kan het zijn dat de kassakorting weg is, weet ik niet zeker. Of dat de prijzen omhoog gegaan zijn door Corona.
Ik zou het even navragen want die specs zijn nog steeds top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Mister Hardware schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:58:
Dit is alles wat ik mee krijg.
LDAC met DSEE ultimate.
Wel kan ik zeggen dat binnen Sony 360 Audio een grotere focus gaat krijgen, dat konden we al zien bij CES.
Buiten dat weet ik niks :) .
Ben benieuwd. 360 audio, op Tidal i.c.m. een WH1000XM3 en oor-scan kon me niet erg overtuigen. Het geluid zit wat meer "naar buiten", maar voor of achter is er niets. Met een crossfilter heb je praktisch hetzelfde effect.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Volgens een leverancier voor Sony in NL is de verwachting dat deze vanaf 8 mei leverbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Hoe betrouwbaar is deze leverancier? 8 mei is al over een paar weken en Sony heeft zelf nog niks bekendgemaakt. Je zou verwachten dat Sony al langzaam zou beginnen met communicatie over de pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
avec_style schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:56:
Hoe betrouwbaar is deze leverancier? 8 mei is al over een paar weken en Sony heeft zelf nog niks bekendgemaakt. Je zou verwachten dat Sony al langzaam zou beginnen met communicatie over de pre-order.
Dit is een grote leverancier, maar goed, het kan ook een geschatte datum zijn en dat het nog opschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik hoop dat de leverancier gelijk heeft. Ik kan niet wachten tot ik de telefoon eindelijk in mijn handen kan houden. :)
---------------------------------------------

In ander nieuws: Een japanse site heeft een nieuwe preview geplaatst. Klik op onderstaande link voor de Google vertaling.

https://translate.google....2F202004%2F15%2F3822.html

De preview is heel positief. Onder andere het goede scherm en goede geluidskwaliteit worden genoemd. De camera is helaas niet getest omdat het om een vroege versie ging.

Wat mij wel opviel is dat er stond dat de telefoon na de lente uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
De release in Japan is met een maand uitgesteld. Hij komt nu eind mei uit.

https://k-tai.watch.impress.co.jp/docs/news/1248050.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
chrpmm schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:38:
[...]

Met een 21:9 ratio KAN een telefoon niet eens kleiner worden gemaakt. En ik hoop t ook niet. Achteraf heb ik een beetje apijt dat ik voor de 5 ben gegaan ipv de 1. Ik mis de breedte. Terwijl de grootte op zich juist de reden was om de 1 links te laten liggen.

Hoe dan ook, laat ze de super slow motion terug brengen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
Een grote 'ronde' NL leverancier heeft de Xperia 10 mk2 net op haar website gezet. EUR 369,- beschikbaar vanaf 5 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:51

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand enig idee welke dac er in deze telefoon zit? Ik heb specifiek de LG V serie telefoons gekocht de afgelopen jaren voor de superieure dac, maar ben niet echt merk vast en wel toe aan een nieuwe telefoon.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
BrbZrk schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:03:
[...]

Met een 21:9 ratio KAN een telefoon niet eens kleiner worden gemaakt. En ik hoop t ook niet. Achteraf heb ik een beetje apijt dat ik voor de 5 ben gegaan ipv de 1. Ik mis de breedte. Terwijl de grootte op zich juist de reden was om de 1 links te laten liggen.

Kon geloof ik niet door de lens of de camera die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
HaterFrame schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:15:
Iemand enig idee welke dac er in deze telefoon zit? Ik heb specifiek de LG V serie telefoons gekocht de afgelopen jaren voor de superieure dac, maar ben niet echt merk vast en wel toe aan een nieuwe telefoon.
Op pagina 2 wordt dit gecovered. Weet wel dat de telefoon nog niet uit is en nog geen reviews heeft. Anders had ik je aangeraden om naar de mediamarkt te gaan en ze zelf te gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik moet zeggen dat dit design mij écht aanspreekt. De (mogelijke) prijs alleen niet zo.. :')

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:48
BrbZrk schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:03:
[...]

Ik las dat die zou uitkomen met een 5,6" of 5,8" scherm maar dan zouden ze die 21:9 niet kunnen aanhouden inderdaad. Een onwaarschijnlijk gerucht dus... . Misschien moet ik mijn kleine-telefoon-fetisj maar eens laten vallen. Mijn XZ2 compact doet het nog prima en ik wil hem nog houden tot het voorjaar 2021 tenzij er iets uitkomt waar ik niet aan kan weerstaan natuurlijk. Deze X1 II komt al aardig in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik heb nog geen officiële info hierover. Dit blijven geruchten, maar als je kan wachten tot september of het waar is en als de telefoon uitkomt eind oktober.
De XZ2 Compact zou dat op zich moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLpK3UwctGc-qa0QDWg7nbfy544=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5sgHC5LZu45KydtK01baktct.png?f=fotoalbum_large
Meer informatie volgt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Waar komt dat plaatje vandaan?
Gaat het hier om officiële communicatie van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
avec_style schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:09:
Waar komt dat plaatje vandaan?
Gaat het hier om officiële communicatie van Sony?
Ik herken wat van eerder verspreide wallpapers eind feb. https://photos.app.goo.gl/QsnMNV159Cx5rMta9

Daarnaast durf ook ik wel aan te stellen dat binnenkort meer informatie volgt. Net zoals dat binnenkort de zon weer zal schijnen 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Beelden van accessoires voor de Mark II.

Waarom kiest Sony trouwens voor de 3-knoppige navigatie i.p.v. de gesture-navigatie van Android als standaard? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:38
Zou fijn zijn als ze er een draadloze lader bij geven als accessoire. Heb nu de gewone Xperia 1. Maar overweeg een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
Bij gebrek aan communicatie vanuit Sony zelf, kwam ik hier nog 2 links naar Japanse artikels tegen met informatie en de werking van de Photography Pro app:

https://news.mynavi.jp/article/20200429-1025884/ Inclusief 3 korte video's (wisselen van lens en brandpuntsafstand, dieren autofocus en objectherkenning) en een low-light vergelijking met de Xperia 1 (2019).

https://k-tai.watch.impress.co.jp/docs/news/1250180.html Een paar nieuwe foto's op het eind als ik me niet vergis.

Deze software is nog niet helemaal af is en er wordt nog hard aan gewerkt voordat het toestel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
RamonRJC schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:03:
Zou fijn zijn als ze er een draadloze lader bij geven als accessoire. Heb nu de gewone Xperia 1. Maar overweeg een upgrade.
Zou inderdaad fijn zijn, maar de mobiele markt 'drijft' op accesoires. Hoe vaak lezen we wel niet: 'deze smartphone ondersteunt snelladen, maar helaas leveren ze geen snellader mee..'. Ik zet in op draadloze noisecanceling oortjes bij wijze van sales promotion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Webo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:55:
Bij gebrek aan communicatie vanuit Sony zelf, kwam ik hier nog 2 links naar Japanse artikels tegen met informatie en de werking van de Photography Pro app:

https://news.mynavi.jp/article/20200429-1025884/ Inclusief 3 korte video's (wisselen van lens en brandpuntsafstand, dieren autofocus en objectherkenning) en een low-light vergelijking met de Xperia 1 (2019).

https://k-tai.watch.impress.co.jp/docs/news/1250180.html Een paar nieuwe foto's op het eind als ik me niet vergis.

Deze software is nog niet helemaal af is en er wordt nog hard aan gewerkt voordat het toestel uit komt.
Voor de mensen die liever geen Japans lezen. Dezelfde informatie is inmiddels vertaald en overgenomen door xperia blog.
http://www.xperiablog.net...res-arrive-sample-photos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ondersteund deze trouwens het 5G netwerk wat in Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
RamonRJC schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:14:
Ondersteund deze trouwens het 5G netwerk wat in Nederland komt?
De lage frequenties, ja. De mmWave-kant, nee, maar dat is sowieso nog niet voor de volgende paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Laatst online: 12-06 23:24
Hoe zijn de haptics in het algemeen met Sony telefoons? En zal in de mark 2 een betere komen te zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@GaarEnSappig Sinds de XZ2, op een vergelijkbaar niveau als andere high end Androids. Er is weinig integratie in de UI, maar de trilmotor is van hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Sony heeft tegenwoordig toch ook een optie om te trillen op basis van het geluid dat uit de speakers komt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Werkt, maar is een gimmick. Je merkt ermee wel dat de trilmotor heel precies kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinoyPuti
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Wat ik begrijp is dat de Qualcomm Snapdragong 865 wel degelijk de hogere frequenties van 5G (mmWave) ondersteunen als ik dit artikel goed lees:
https://www.qualcomm.com/...vanced-5g-mobile-platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@PinoyPuti de modem en chipset kunnen mmWave, maar Sony laat de antennes nodig voor mmWave weg (en laat support weg uit de software).

[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 01-05-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
dreester schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:39:
Beelden van accessoires voor de Mark II.

Waarom kiest Sony trouwens voor de 3-knoppige navigatie i.p.v. de gesture-navigatie van Android als standaard? :?
verschilt eigenlijk. Je kan dat instellen als je hem instelt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Robus schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:31:
[...]

Ik herken wat van eerder verspreide wallpapers eind feb. https://photos.app.goo.gl/QsnMNV159Cx5rMta9

Daarnaast durf ook ik wel aan te stellen dat binnenkort meer informatie volgt. Net zoals dat binnenkort de zon weer zal schijnen 🔆
Ik werk als Sony promotor en dit komt rechtstreeks van mijn cursus vandaan. We hebben ook al info over de accessoires en deze beelden zijn accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
avec_style schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:32:
Sony heeft tegenwoordig toch ook een optie om te trillen op basis van het geluid dat uit de speakers komt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Is leuk maar het zuigt wel wat batterij dus ik gebruik hem bijna niet, maar ik gebruik het af en toe bij netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
GaarEnSappig schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:43:
Hoe zijn de haptics in het algemeen met Sony telefoons? En zal in de mark 2 een betere komen te zitten ?
Hebben ze niet vermeld. Ik weet dat niet maar ik heb het gevraagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0irTEUnYHLeFWo5dI_jFaRfzP0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8x4P2jZ6laTefo2XfFVAGClB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Jammer dat er geen normale equaliser meer is. Bij de Dolby Atmos equaliser die op de 1 zit merk je gelijk dat de dynamiek / levendigheid afneemt zodra je deze aanzet. Zelfs bij een vlakke equaliser.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
De winkels zijn niet meer te houden; 18 19 mei wordt vermeld, EUR 1.218,47. https://www.centralpoint....qat51b-eeac-num-12131699/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
De 10 ii is inmiddels te pre-orderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Krefel in België zegt "begin juni": https://www.krefel.be/nl/p/51003680-xperia-1-ii-5g-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Had toch stiekem wel op deze maand gehoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
In Nederland ook begin juni (rond de 10de)

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Laatst online: 12-06 23:24
Belsimpel heeft zijn status gewijzigd dat de telefoon over 4 weken geleverd zal worden. Dus de verwachting van 10 Juni kan wel zo eens waar zijn.

Kan natuurlijk niet accuraat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Belsimpel is meestal best wel snel met het updaten van dit soort info (in mijn beperkte ervaring met hen).
Alleen had ik dan wel al wat meer info verwacht, zoals informatie over de pre-order bonus.

Sony blijft echter wel angstvallig stil. Ik durf daarom ook niet echt te hopen op een snelle release, maar we zullen het zien.

(In de tussentijd neemt de concurrentie alleen maar toe. Denk maar aan Samsung S20/OnePlus 8/Pocophone F2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Kreeg net de nieuwsbrief van Sony in de mail. Ging in zn geheel over de Xperia 1 II. Maar nog steeds geen releasedatum... Maar hij zit er dus wel aan te komen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07-2023
4 weken zegt Belsimpel en is te bestellen in combinatie met een abonnement nu. Lijkt me een bloedmooie phone maar het blijft een smak geld...ik gok dat ze in rap tempo in prijs moeten dalen willen ze dit gaan verkopen. Bij Apple krijg je voor dit geld 5 jaar updates en vergelijkbare hardware... Dus waar bied deze Sony dan nog meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-06 02:24
Ik zie nu ondertussen ook dat op Belsimpel een actie is toegevoegd. Nogsteeds heel veel geld voor een telefoon maar voor iemand die de headphones nog niet heeft is het een leuk extraatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aYVqymKHHwmxgFDRicrZKp5OaI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o27B4Qe1PkYqZd94A66Md1AL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Ugh, ik heb echt geen derde paar nodig 😬

(Ja, ik koop te veel Xperias)

[ Voor 27% gewijzigd door AmbroosV op 15-05-2020 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
The M3 weer? Dat vind ik helemaal niet zo "noice". :|

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
da's wel jammer. Er zijn inmiddels flink wat geruchten/leaks over de 4e generatie headphones. Ik had stiekem gehoopt deze als pre-order bonus te krijgen.

EDIT: ik heb net de actievoorwaarden gelezen op belsimpel. Het lijkt erop dat ze de tekst letterlijk hebben gekopieerd van de actie voor de Xperia 5. In dat document wordt ook meerdere malen de xperia 5 genoemd ipv de xperia 1 II. Best slordig als je het mij vraagt.
Maar in dat document staat ook beschreven dat de actie via de fabrikant verloopt, dus het lijkt er wel op dat dit de headset gaat zijn die je als pre-order bonus krijgt.

[ Voor 59% gewijzigd door avec_style op 15-05-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ik had ook gehoopt op de 4. Helaas.

Slordig van Belsimpel idd. Lijkt er wel op dat zij goed zijn geïnformeerd. Dus die levertermijn van 4 weken (nu 3,5?) zal wel kloppen.
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste