Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
avec_style schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:07:
da's wel jammer. Er zijn inmiddels flink wat geruchten/leaks over de 4e generatie headphones. Ik had stiekem gehoopt deze als pre-order bonus te krijgen.

EDIT: ik heb net de actievoorwaarden gelezen op belsimpel. Het lijkt erop dat ze de tekst letterlijk hebben gekopieerd van de actie voor de Xperia 5. In dat document wordt ook meerdere malen de xperia 5 genoemd ipv de xperia 1 II. Best slordig als je het mij vraagt.
Maar in dat document staat ook beschreven dat de actie via de fabrikant verloopt, dus het lijkt er wel op dat dit de headset gaat zijn die je als pre-order bonus krijgt.
Ze verwijzen ook naar het niet bestaande https://www.sony.nl/promo/mobile. Op https://sonymobilepromoties.nl/ staat echter ook nog niets.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:24
https://sonymobilepromoties.nl/ in de gaten houden... Zolang er daar niks op staat zal Belsimpel de nieuwe voorwaarden ook nog niet hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07-2023
Nu wel fancy oordoppen (Sony WF-1000XM3) erbij. Actie vanuit Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Erwin81 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:55:
Nu wel fancy oordoppen (Sony WF-1000XM3) erbij. Actie vanuit Sony.
Waar komt die info weg? Kan er niks over vinden.

Wou wel mooi zijn. Ik heb nog een mooie Audio-Technica koptelefoon, maar oordopjes zouden fijn zijn. Iets minder warm in de zomer. Oordoppen die google assistant ondersteunen zouden me al helemaal blij maken.

Ben zelf nog heel erg aan het wachten op de release. Mag m'n abonnement verlengen en wil eigenlijk overstappen van provider en deze telefoon erbij nemen. Dus hoop dat ze beetje opschieten (abbo loopt af midden-half juni).

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-06 02:24
Cambionn schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Waar komt die info weg? Kan er niks over vinden.
In de actievoorwaarden staat onder "Hoe krijg ik het actieproduct" bij Stap 4 wel wat over die oordopjes. Helaas staat in de voorwaarden ook een aantal keer de Xperia 5 vermeld dus lijkt mij dat dat stuk gewoon slordig gecopy paste is. Helemaal bovenin staat namelijk wel dat het om de Sony Noise Cancelling Headphone WH-1000XM3 zou gaan. Inderdaad zoals eerder hier genoemd wel jammer dat het erop lijkt dat ze niet de nieuwe generatie headphones erbij leveren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07-2023
Staat ook vermeld op de site van Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-06 09:38
Op GSMarena meldt iemand dat de Aziatische release komend weekend is. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Jongens,

Vanuit Sony staat er nog niks officieel. Ook de deal kan ik niet conform en logische wijs lijkt het me ook niet verstandig. De M3 is al goed gedaald en xf ook.
Wacht het nog lekker af. In de afgelopen tijd zijn er veel nieuwe Sony audio producten getoond. Misschien komt er een nieuwe waar ze nog op aan het wachten zijn.
Vergeet niet dat corona voor vertraging heeft gezorgd.

Op persoonlijke titel ga ik zeggen dat het af wachten op het nieuwe product veel logischer lijkt voor de reden tot uitstel dan: de telefoons nog niet op voorraad zijn.
Sony Xperia 10 ii heeft bijvoorbeeld al wel een release datum en Sony zorgt bijna altijd wel voor een extra om mee te geven. Afbeeldingslocatie: https://www.instagram.com/p/BuTPPexj8Y5/?igshid=3v6w75b5w17q

Ik verwacht hem zelf mid juni pas. De Xperia xz3 premium kwam ook zo laat pas uit. Mede doordat de presale so goed verloopt.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Xz2 premium*

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
RamonRJC schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:38:
Op GSMarena meldt iemand dat de Aziatische release komend weekend is. Ben benieuwd
Op de officiële Japanse Sony site staat Docomo NTT variant eind mei, AU variant na mei. Bijde met 1000 Google play points en bij Docomo de eerste 15000 online klanten een "officiële xperia moleskin etui/case". Ik zou niet verbaast zijn als Docomo extra deals heeft voor eerdere release. Rest van Azië weet ik zo niet. Bijde zijn ook net andere versies, de naam van provider staat erin gegraveerd en de AU versie komt niet in het paars. Naar mijn weten zijn dit de enige verschillen.

Volgens mij is dit alles wat bekend is of moet echt vers van de pers zijn. Dacht dat dit iig is al langere tijd bekend was.

[ Voor 6% gewijzigd door Cambionn op 17-05-2020 17:42 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58
Ik hoop nog steeds stiekem op de Sony WH-1000XM4. Ik heb ondertussen al 3 x een WH-1000XM3 mogen ontvangen van Sony. En inderdaad, wat hierboven al wordt vermeldt; De XM3 is ondertussen al erg in prijs gedaald en de markt is verzadigd.

We wachten geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Excuseer, de Japanse site is geupdate, waarschijnlijk iets nadat ik voor het laatst keek. De AU variant staat nu gepland op 22 mei (wat eerst op "na mei" stond), de Docomo staat nog op "eind mei". Link is de pagina, onderaan staan ook links naar de Japanse extras, maar verwacht dat die uberhoubt niet hetzelfde zijn als voor Nederland (1000 google play point + bij Docomo die case). Het eind aan het wachten lijkt nabij.
https://www.sonymobile.co.jp/xperia/xperia1m2/

Ik hoop zelf nog op oortjes. Btw, ik hoorde dat Belsimpel grijze import heeft, en daarom als enige al info. Iemand hier verdere ervaring/info over? En zou dit theoretisch niet kunnen betekenen dat hun info niet 100% overeen komt met de Nederlandse deals? Heb gister in de computer op werk gekeken (MM) en ze zijn nog niet te bestellen of uberhoubt te vinden in het systeem, dus vraag me af hoe Belsimpel al aan z'n info komt.

[ Voor 35% gewijzigd door Cambionn op 18-05-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
Cambionn schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:21:
Excuseer, de Japanse site is geupdate, waarschijnlijk iets nadat ik voor het laatst keek. De AU variant staat nu gepland op 22 mei (wat eerst op "na mei" stond), de Docomo staat nog op "eind mei". Link is de pagina, onderaan staan ook links naar de Japanse extras, maar verwacht dat die uberhoubt niet hetzelfde zijn als voor Nederland (1000 google play point + bij Docomo die case). Het eind aan het wachten lijkt nabij.
https://www.sonymobile.co.jp/xperia/xperia1m2/

Ik hoop zelf nog op oortjes. Btw, ik hoorde dat Belsimpel grijze import heeft, en daarom als enige al info. Iemand hier verdere ervaring/info over? En zou dit theoretisch niet kunnen betekenen dat hun info niet 100% overeen komt met de Nederlandse deals? Heb gister in de computer op werk gekeken (MM) en ze zijn nog niet te bestellen of uberhoubt te vinden in het systeem, dus vraag me af hoe Belsimpel al aan z'n info komt.
Ja ik heb ervaring gehad met hun grijze import. Je bent alleen de klos als het gaat om garantie want het wordt niet verzorgd binnen Nederland dus je telefoon zal een tijdje weg zijn. Belsimpel is wel meestal de eerste met de deals. Van vorig jaar weet ik nog wel dat Duitsland andere deals had dan Nederland, ik weet alleen niet hoe Belsimpel dat nog heeft weten te fixen.
Ook t-mobile heeft ze nog niet in het systeem staan en zij zijn toch wel de helpers van Sony. Belsimpel is voor nu nog onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Deze pagina: https://www.belsimpel.nl/sony-xperia-1-ii/zwart doet het inmiddels niet meer.
Vandaag is de verkoop begonnen in Japan. Een Amerikaanse retailer had em online staan, maar inmiddels ook niet meer.

Hopelijk snel meer duidelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Belsimpel doet het hier wel nog.

Het is wel opvallend dat geen enkele andere retailer in België of Nederland de 1mk2 online heeft staan. Ik vermoed dat er een embargo op de prijs staat, ik heb de persrelease met de prijs ook nog niet ontvangen.

De geruchten zijn dat de voorverkoop start op 1 juni. Ik vermoed dat dan ineens alle info online komt, zowel hier als in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
AmbroosV schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:51:
Belsimpel doet het hier wel nog.

Het is wel opvallend dat geen enkele andere retailer in België of Nederland de 1mk2 online heeft staan. Ik vermoed dat er een embargo op de prijs staat, ik heb de persrelease met de prijs ook nog niet ontvangen.

De geruchten zijn dat de voorverkoop start op 1 juni. Ik vermoed dat dan ineens alle info online komt, zowel hier als in de US.
Bij mij doet hij het niet meer.

Edit:
Het zou mij in ieder geval niks verbazen als het nog stil word gehouden over de speculaties qua prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Mister Hardware op 23-05-2020 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Lijkt erop dat Belsimpel een geoblock op de productpagina heeft gezet. Ik woon in Ierland en zie het gewoon nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Ik woon in Nederland maar zie de pagina van BS ook gewoon hoor...

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Voor mij was belsimpel gisteren weg, echter pagina's als de toestel met abbonement deden het nog wel (maar moest je directe link hebben gezien product pagina zelf weg was). Inmiddels is hij terug. Denk dat hij gewoon even verwijderd was om rustig aan te passen?
Het is wel opvallend dat geen enkele andere retailer in België of Nederland de 1mk2 online heeft staan.
Mobiel.nl heeft hem maar puur op "verwacht" zonder verdere info op prijs, release datum, noch extra's.

Dat Belsimpel hem had/heeft en de rest niet heeft vermoedelijk met de grijze import van Belsimpel te maken. Zoals ik al eerder aan gaf is er in intern systeem van Mediamarkt ook nog niks te vinden laatste keer dat ik keek, en zelfde gold voor iemand van T-Mobile paar comments terug. Lijkt er dus op dat ook intern Sony nog niks vrij heeft gegeven, en Belsimpel wellicht uit buitenlandse info met eventueel op voorgaande kennis gebaseerde gokken de pagina had gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Belsimpel doet het idd weer.
Dit is wel nieuw:
''We verwachten binnenkort de Sony Xperia 1 II Black te verkopen voor € 1.199,00. Deze prijs kan nog veranderen.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Heh, dit heb ik nog nooit gezien... Spannend! Ik heb een half vermoeden dat Sony de kritiek gehoord heeft en wereldwijd misschien de prijs stevig omlaag gaat halen? Als ze daar wat leuke marketing mee halen kunnen ze met wat geluk misschien wat marktaandeel terugwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik hoorde idd geruchten over prijsaanpassingen, maar het blijft speculeren. Japanse bedrijven zijn in mijn ervaring erg goed in gewoon niks zeggen over problemen in dingen als levering en productie, maar ook al het andere wat niet in een officieel persbericht heeft gestaan. Zo van als we het negeren is het er ook niet.

In Japan is de prijs echter al bekend, en normaal is het door hooguit goedkoper, niet duurder. Nou wordt de Docomo variant iets goedkoper, maar nou ook weer niet zo veel. Daarbij hebben die al tijden pre-order opties gehad, en krijgen ze geen dure headsets ofzo erbij. Denk dat Sony ook kritiek zou krijgen als ze de prijs hier goedkoper maken nadat we al een stuk duurdere extras krijgen dan de Japanners.

De "we wachten op nieuwe headsets" theorie blijft overigens ook een optie. Gezien die in Japan toch niet erbij komen, is het mogelijk dat wij wachten op een vertraging in de productie daarvan. Ook zo snue om te zeggen "je krijgt dit, maar we weten niet wanneer".

Of wellicht is het het verschepen naar Europa/Amerika dat lastig gaat ivm minder vliegverkeer. Heel Japan Post is dicht voor particuliere internationale pakketen, alleen andere koeriers met eigen vliegtuigen (zoals DHL) vliegen nog, maar wel met vertragingen en minder capaciteit. Via boot wordt nog wel verstuurd maar iig de particuliere variant wil je niet gebruiken voor electronica. Ik weet niet wat de invloed voor bedrijven is, maar kan me indenken dat het moeilijker hierheen komt.

Overigens zou ik hem voor de volle 1200 net zo goed halen, maar prijsverminderingen zijn altijd welkom 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
In de VS is $1199 ondertussen bevestigd, met de WF-1000XM3 als bonus bij pre-order. Leveringen beginnen daar pas op 24 juli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
De enige hoop op een eerdere release in Europa is dat het in Amerika gaat om een 4g-variant. Maar zal wel valse hoop zijn..

Hopelijk wel vandaag nieuws dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Er zijn vandaag wat hands-on video's verschenen op Youtube! 1 video (van TK Bay) beschrijft een Europese versie waarbij de pre-order op 1 juni start en de telefoon geleverd wordt op 24 juli. Hij heeft inderdaad de WF-1000XM3 erbij gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
RamonRJC schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:34:
De enige hoop op een eerdere release in Europa is dat het in Amerika gaat om een 4g-variant. Maar zal wel valse hoop zijn..

Hopelijk wel vandaag nieuws dan!
Is dezelfde telefoon met andere software. Bij de Xperia 1 kon je ook gewoon Amerikaanse software op een internationaal model flashen en dan had je ineens compatibiliteit met Amerikaanse netwerken. De telefoon zelf is compatibel met 5G, maar niet met de 5G-bands die in gebruik zijn in de VS.

De VS blijft wel een apart geval, en is voor Sony geen heel belangrijke markt nu, dus ik hoop dat het bij ons iets vroeger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
Een duitse site geeft nu aan verkrijgbaar vanaf kalender week 25 (15 juni) met de WH-1000XM3 headphones erbij. https://www.mobilcom-debi...hne-vertrag/p/P-M-3277862
Hopelijk hier in Europa toch wat eerder te krijgen dan in Amerika maar ik wacht het nog even rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Als het nou die Duitse release datum is met die Amerikaanse oortjes wordt ik helemaal blij, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn. 15 juni. Denk dat ik dan toch 1 maandje op mijn oude abbo door moet gezien die de 18e afloopt en 17e afschrijft, of ik moet van te voren kunnen bestellen. Niet dat dat een ramp is.

Als we idd koptelefoon krijgen ligt het eraan. Zo ver alle Sony koptelefoons die ik heb geprobeerd klinken minder dan mijn huidige Audio-Technica, dus als dat voor deze ook geld dan verkoop ik die gewoon door. Anders heb ik een nieuwe koptelefoon I guess 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:05
@AmbroosV: ik meen dat ik eerder ergens eens voorbij heb zien komen dat de telefoon ook in het wit verkrijgbaar zou zijn. Nu zie ik hier in Nederland in ieder geval alleen de zwarte en paarse versie, weet jij toevallig of er ook een witte variant komt, of is die kleur gaandeweg de aanloop naar de release geschrapt en/of alleen voorbehouden aan een bepaalde regio (Japan bv, net als ze daar vaak een rode Docomo versie hebben)?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:59
Wit is een Japanse exclusive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Hij staat inmiddels ook op amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
RamonRJC schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:28:
Hij staat inmiddels ook op amazon.de
Heb je een link? Want ik kan hem daar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Op de Japanse website van Sony staat inderdaad de witte variant erbij, maar waarom is de witte variant dan ook te zien in de global video van Sony Xperia:
YouTube: First look at Xperia 1 II​ with Chris Barraclough

Normaal gesproken, bij de Japan exclusieve rode versies uit het verleden, zag je die dan niet in normale video's. Zou het wel jammer vinden indien de witte variant ineens niet meer (zoals in het verleden) hier in Europa verkocht zou worden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
In Zweden is ie ook per 15juni beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
We hebben van de week wat verkoopinformatie ontvangen betreft deze telefoon. Wat punten:

- AVP €1199
- Aankoop actie tot 3 augustus icm een WH-1000XM3 headset
- verkrijgbaar vanaf begin juni

[ Voor 3% gewijzigd door Upbeat op 26-05-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Upbeat schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:30:
We hebben van de week wat verkoopinformatie ontvangen betreft deze telefoon. Wat punten:

- AVP €1199
- Pre-order actie tot 3 augustus icm een WH-1000XM3 headset
Vanaf wanneer te pre-orderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
RamonRJC schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Vanaf wanneer te pre-orderen?
Excuus, ik maak een fout. Geen pre-order actie maar een aankoopactie. Ik zal het bericht aanpassen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy007
Meh, een WH-1000XM3 is mooi meegenomen, maar ondertussen hoop ik nog steeds op de XM4 :). Dit om de prijs een klein beetje te drukken. Iedereen en zijn moeder heeft ondertussen al een XM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style

- AVP €1199
Vanaf welke datum ligt het in Nederland in de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
avec_style schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Best guess is 2de of 3de week van juni :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Ben al jarenlang overwegend een Samsung gebruiker. Momenteel is mijn daily beater een S20 Ultra, maar moet zeggen dat ik voor het eerst echt enthousiast aan het worden ben voor deze nieuwe Sony.
Vroeger heb ik wel eens de Z1 gehad wat voor toen een mooi en fijn toestel was.

De 1 ii heeft dan weliswaar een wat kleiner scherm maar echt een superscherp scherm en voor mijn gevoel ook voor het eerst een echt goede camera aan boord.

En, niet geheel onbelangrijk, ik vindt het toestel er ook echt heel mooi uitzien.

Denk dat ik voor het eerst sinds jaren ga switchen :-)

Wat is voor jullie de belangrijkste reden om voor deze Sony te kiezen en niet voor bv de veel goedkopere Oneplus 8 of de gebruikelijke Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
avec_style schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Dat is nog niet precies bekend maar zodra dat is laat ik het weten!
dust419 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:36:

Wat is voor jullie de belangrijkste reden om voor deze Sony te kiezen en niet voor bv de veel goedkopere Oneplus 8 of de gebruikelijke Samsung?
OP8 Pro is zeker een optie voor mij, al vind ik de kwaliteit van de camera wisselend. Verder is het een redelijk compleet plaatje voor me.
Samsung is voor mij een no go door de Exynos.

Hier nog wat samples van de camera van de Xperia 1 ii:
https://www.dpreview.com/...-1-mark-ii-sample-gallery

[ Voor 9% gewijzigd door Upbeat op 26-05-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Camera, update beleid en vormgeving. Geen riskante moves maar wel doordachte doorgaande stappen maken in design. Heel blij dat ze de camera knop niet weg hebben gehaald en dat ze naar de unibody design terug gestapt zijn. Oh en een hemelse vingerprintscanner.
Ik kocht een sony voor de afwerking, de binnen kant(android) is vrij gelijk en dat hele snellaad gebeuren vind ik zonde van de batterij als je de halve dag hem toch niet gebruikt, bijvoorbeeld in de auto of op het werk heb ik een draadloze lader. Alleen een noodgeval 18w brick in je tas laten voor het geval dat en voor de rest langzaam laden.

Als je dan naar de minpunten gaat kijken van Sony zie ik ze niet echt meer. Goede camera, nice body/witbalans aanpasbaar scherm en een sleek design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Niet te vergeten de 3.5mm jack is terug met een verbeterde Dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Upbeat schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Dat is nog niet precies bekend maar zodra dat is laat ik het weten!

[...]

OP8 Pro is zeker een optie voor mij, al vind ik de kwaliteit van de camera wisselend. Verder is het een redelijk compleet plaatje voor me.
Samsung is voor mij een no go door de Exynos.
Ik heb (en doe dat nog steeds) andere telefoons ook zeker overwogen, zoals inderdaad de OnePlus 8 Pro, maar ook de RedMagic 5, Xiaomi Mi 9T Pro en de Asus ROG Phone II. Er waren ook nog wat andere telefoons waar ik mij oog op had laten vallen (van Aziatische merken) maar deze bleken dan bijvoorbeeld NFC te missen, iets wat voor mij wel een dealbreaker is (ik doe 95% van al mijn betalingen middels NFC op mijn telefoon).

Maar ook de andere bovenstaande telefoons staan nu in ieder geval lager op mijn lijstje dan de Sony. Ten eerste heb ik wel een zwak voor de Sony telefoons, met name de stijl en de dedicated cameraknop. Andere opties zoals hierboven beschreven hebben dit niet, zijn vaak ook niet IP certified. Ook dit is voor mij een eis, ik was de telefoon regelmatig af onder de kraan en wil ook in een volle stortbui buiten kunnen bellen, zonder vrees van "oh dadelijk gaat ie stuk". En ja, de meeste andere telefoons die ik zie komen qua eisen die ik heb tot een 8/10 of heel soms tot een 9/10, maar vrijwel altijd ontbreekt er 1 groot ding.

Van wat ik tot dusverre zie heeft de Xperia 1ii alles wat ik wil, helaas geen 90hz display maar dat is voor mij een "nice to have". Enige zure appel is de prijs, maar ik hoop dat ik ergens de telefoon voor onder de 1000 euro kan krijgen, zonder de koptelefoon. Ik heb nog altijd de Sony wireless headset die bij mijn Xperia XZ kwam en die doet het nog prima, een nieuwe heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb jarenlang alleen maar Sony telefoons (en daarvoor zelfs Sony Ericsson) gehad. Niet omdat ik zo merktrouw was, maar omdat dat de beste telefoons voor mij waren op het moment dat ik een nieuwe telefoon nodig had. Altijd heel blij geweest met mijn telefoons.
Een aantal jaar geleden echter vond ik dat Sony achter begon te raken op de concurrentie. Ik heb toen bewust gekozen voor een Samsung telefoon.
Ik wilde begin dit jaar weer een nieuwe telefoon en heb toen de S20 Ultra gekozen omdat de camera zo goed zou zijn. Die viel echter vies tegen. De zoom was echt heel goed, maar de camera had veel moeite met scherpstellen. Probeer maar eens foto's te maken van kinderen die niet stil willen zitten. Dat levert met de S20 Ultra alleen maar onscherpe foto's op. Verder kon de Samsung mij niet echt boeien. Het was meer van hetzelfde en de telefoon was te breed voor mijn handen.

Dus ik heb de telefoon weer teruggestuurd en sindsdien wil ik de Sony. Deze telefoon biedt alles wat ik zocht in een telefoon:
- 3,5 mm poort
- stereo speakers aan de voorkant
- groot scherm maar niet te breed zodat ik het makkelijker dan mijn huidige telefoon kan bedienen
- goede camera die zeer snel kan focussen

Het enige wat misschien jammer is, is dat deze telefoon niet zo een goede zoom heeft als de S20 Ultra. Want als je dat eenmaal gewend bent dan wil je niks anders. Maar je moet keuzes maken en ik denk dat de Sony in zijn geheel veel beter bij mij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
avec_style schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:58:
...
Het enige wat misschien jammer is, is dat deze telefoon niet zo een goede zoom heeft als de S20 Ultra. Want als je dat eenmaal gewend bent dan wil je niks anders. Maar je moet keuzes maken en ik denk dat de Sony in zijn geheel veel beter bij mij past.
Dit is natuurlijk per persoon verschillend, maar ik denk dat ik er niet zoveel waarde aan zal hechten. Mijn ervaringen uit het verleden met de telefoons die ik had was dat ik eerder een ultrawide camera mistte, dan een zoomlens. Ja, zo nu en dan gebruikte ik wel de zoom functie, maar veel meer dan een 2x of 3x zoom had ik nauwelijks nodig. In situaties dat ik echt veel zoombereik nodig heb, denk ik dat ik nog altijd liever naar mijn DSLR grijp.

Hier had ik het gisteren nog met mn vriendin over; smartphone camera's zijn nu zo divers en qua kwaliteit al jarenlang meer dan goed genoeg voor vrijwel alles (low light daargelaten), dat ik mij afvraag hoe vaak ik mijn DSLR nog ga gebruiken. Ik gebruikte die eerlijk gezegd ook alleen op vakantie, daarvoor is hij destijds ook aangeschaft (en voor later als er kinderen komen daar echt goede foto's van te maken). Maar zelfs op vakantie twijfelde ik tot nu toe, met de Xperia XZ, al vaker van: hmm.. heb ik de DSLR echt nodig, want dan moet ik die logge camera met tas, extra accu en 1 of 2 extra lenzen weer meeslepen? Dan loop je toch een stuk minder vrij rond, ga je wandelen in de bergen is dat lastig, ga je onderweg op een terrasje zitten moet je weer extra op die tas letten enzovoorts. De telefoon zit gewoon in je zak, heb je toch altijd al bij je.
Een quote die sommigen ook wel eens maken en waar ik het ook mee eens ben: de beste camera is diegene die je (altijd) bij je hebt.

Ik heb zelf trouwens altijd een redelijke aversie gehad tegen Samsung telefoons, alhoewel dat de laatste jaren minder is geworden. Voorheen was Touchwiz echt dramatisch mijn inziens, als ik ook de Samsung telefoons van mij schoonfamilie zag was t om te huilen. Trage UI, na 1 of 2 jaar gebruik werden die telefoons zo traag als wat, alle kleuren zo oversaturated, destijds een heel matig/slecht updatebeleid, nee... het is niet mijn ding. Gelukkig is Samsung hier grotendeels op teruggekomen en hebben ze inmiddels een veel cleanere UI en beter updatebeleid, maar toch zal ik niet snel een Samsung overwegen. De Galaxy Note reeks is de enige die ik nog zou willen gebruiken, maar gezien andere opties op de markt staat zelfs deze meestal vrij snel lager op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
We kunnen er denk ik vanuit gaan dat ie in de winkels ligt in week 25 (15 juni)

http://www.xperiablog.net...riced-at-e1199-in-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iets wat mij is opgevallen bij diverse hands-on videos, is dat je tijdens het maken van een video niet kunt schakelen tussen de verschillende lenzen. Je kunt hooguit inzoomen met de lens waar je op dat moment mee filmt. Mijn OP7Pro kan dat wel. Ook is het schakelen tussen de lenzen bij het maken van foto's ook bijzonder traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online

- AVP €1199
Enige info of hij van te voren pre-orderbaar wordt? En of dat ook kan in samenwerking abbonoment? Of wordt het echt wachten op release voor er abonnementen mee komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Moi_in_actie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:22:
[...]
Hier had ik het gisteren nog met mn vriendin over; smartphone camera's zijn nu zo divers en qua kwaliteit al jarenlang meer dan goed genoeg voor vrijwel alles (low light daargelaten), dat ik mij afvraag hoe vaak ik mijn DSLR nog ga gebruiken. Ik gebruikte die eerlijk gezegd ook alleen op vakantie, daarvoor is hij destijds ook aangeschaft (en voor later als er kinderen komen daar echt goede foto's van te maken). Maar zelfs op vakantie twijfelde ik tot nu toe, met de Xperia XZ, al vaker van: hmm.. heb ik de DSLR echt nodig, want dan moet ik die logge camera met tas, extra accu en 1 of 2 extra lenzen weer meeslepen? Dan loop je toch een stuk minder vrij rond, ga je wandelen in de bergen is dat lastig, ga je onderweg op een terrasje zitten moet je weer extra op die tas letten enzovoorts. De telefoon zit gewoon in je zak, heb je toch altijd al bij je.
Een quote die sommigen ook wel eens maken en waar ik het ook mee eens ben: de beste camera is diegene die je (altijd) bij je hebt.
Ik heb al een aantal jaar dat ik vaak tijdens vakanties 50/50 foto's met mijn mobiel maak (Lumia 950XL), maar dat mijn oude Sony Nex-5 mee ging voor de shots waar een betere lens of slecht licht een ding is.
Je ziet nog wel degelijk een verschil, maar met de Xperia 5 die ik nu heb is waterdichtheid ook wel echt een pré.
Nu alleen nog kijken hoe de batterij zich houdt met wildkamperen. De losse camera kan ik rustig een week of twee mee op een batterijlading doen. Een mobiele telefoon die je alleen voor foto's gebruikt in vliegtuigstand begint na een week toch wel te piepen.

Want dit is meer dan prima:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/42zE9FDh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6BTZRFah.jpg
Sony Xperia 5 - 2019 model

Maar dit is toch echt beter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ahWkITdh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DI668gFh.jpg
Sony Nex-5 - 2010 model

Al zou ik misschien eens moeten gaan spelen met de Bokeh optie op de Xperia. Ik heb het toestel nu een maand of twee en vooral de HDR functionaliteit is uitstekend voor een telefoon. Alleen jammer dat je het niet achteraf kan finetunen zoals bij de Lumia's. :)

[ Voor 17% gewijzigd door JaccoW op 26-05-2020 16:40 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Cambionn schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Enige info of hij van te voren pre-orderbaar wordt? En of dat ook kan in samenwerking abbonoment? Of wordt het echt wachten op release voor er abonnementen mee komen?
Ik gok niet op een pre-order. Abonnementen nog niet bekend op moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
JaccoW schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:33:
[...]

Want dit is meer dan prima:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sony Xperia 5 - 2019 model

Maar dit is toch echt beter
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sony Nex-5 - 2010 model
Ow een DSLR of wat dan ook is onder de streep echt wel beter, alleen al vanwege het formaat van de sensor en de lenzen en de hoeveelheid licht wat je daar binnen krijgt. Maar voor 99% van het publiek zijn de huidige smartphone foto's meer dan goed genoeg en zal ook niemand klagen wanneer je deze op een poster laat printen. Houd je ze inderdaad naast elkaar, dan valt het verschil pas op.

Dit is ook de reden waarom ik camera tests in smartphone reviews vaak niet snap en dan met nane de algehele reacties erop. Het is altijd "telefoon X maakt de beste foto, dus de rest is dan per direct slecht". Dit terwijl die telefoon meestal, bij een echt goede en uitgebreide vergelijking, niet altijd "het beste" presteert en de andere telefoons zitten meestal altijd wel op 95 tot 99% van de kwaliteit. En zeker met foto's zit er zeker een factor van persoonlijke smaak in.

Een van de weinig goede tests was enige tijd geleden hier op Tweakers, vooraf een blinde test met een stuk of 5 telefoons en een tiental of wat foto's. In de uitslagen zag je dat 2 of 3 telefoons wel het vaakst de hoogste beoordeling haalden, maar geen enkele was altijd beoordeeld als "het beste".

Want objectief het beste, zijnde een 100% accurate kleurweergave, dynamic range etc. levert niet altijd het meest plezierige plaatje op. Schijnbaar verkiezen veel mensen het liefst een oversaturated plaatje, gezien het succes van Samsung telefoons. Ik vind dat op het eerste gezicht wel indrukwekkende foto's, maar kijk je er wat langer naar dan merk je op dat het toch niet echt klopt met de realiteit en de relateit levert niet altijd een sprookjesachtig plaatje op. Leuk voor Instagram en alle mensen die ofwel daar alles plaatsen alsof hun hele leven een super fantastisch sprookje is, of de kijkers die dat geloven en daar waarde aan hechten.

Goed...genoeg geklaagd...ik ben in ieder geval nieuwsgierig naar alle mogelijkheden die je hebt met de Pro apps van deze Xperia 1ii, nog even een paar weekjes wachten totdat hij te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Upbeat schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Ik gok niet op een pre-order. Abonnementen nog niet bekend op moment.
En ik gok van wel... Zeer binnenkort al gok ik 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
dust419 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:51:
[...]

Dit klinkt als een een geïnformeerde gok. Ik hoop dat die knipoog smiley niet misleidend is.
In dat geval, indien mogelijk, spill the tea :> .

[ Voor 9% gewijzigd door Cambionn op 26-05-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Moi_in_actie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:01:
[...]
Dit is ook de reden waarom ik camera tests in smartphone reviews vaak niet snap en dan met nane de algehele reacties erop. Het is altijd "telefoon X maakt de beste foto, dus de rest is dan per direct slecht". Dit terwijl die telefoon meestal, bij een echt goede en uitgebreide vergelijking, niet altijd "het beste" presteert en de andere telefoons zitten meestal altijd wel op 95 tot 99% van de kwaliteit. En zeker met foto's zit er zeker een factor van persoonlijke smaak in.

...

Want objectief het beste, zijnde een 100% accurate kleurweergave, dynamic range etc. levert niet altijd het meest plezierige plaatje op. Schijnbaar verkiezen veel mensen het liefst een oversaturated plaatje, gezien het succes van Samsung telefoons. Ik vind dat op het eerste gezicht wel indrukwekkende foto's, maar kijk je er wat langer naar dan merk je op dat het toch niet echt klopt met de realiteit en de relateit levert niet altijd een sprookjesachtig plaatje op. Leuk voor Instagram en alle mensen die ofwel daar alles plaatsen alsof hun hele leven een super fantastisch sprookje is, of de kijkers die dat geloven en daar waarde aan hechten.

Goed...genoeg geklaagd...ik ben in ieder geval nieuwsgierig naar alle mogelijkheden die je hebt met de Pro apps van deze Xperia 1ii, nog even een paar weekjes wachten totdat hij te koop is.
Oh absoluut en die persoonlijke smaak zie ook best vaak terug komen. Zeker als een groot deel van de mensen hun foto's toch meestal op hun mobiel zelf bekijken. Dan zijn die overtrokken HDR foto's juist erg mooi.

Ik ben gewoon blij dat Sony veel meer vanuit een camerafabrikant idee hun toestellen ontwikkelt en dat de technologie daar ook langzamerhand doordruppelt naar de mobiele telefoons. En als je dan ook nog eens een sensor toevoegt die groter is dan menig compactcamera... dan weet je met de uitgebreide controle die je hebt je erg mooie foto's kan maken als je weet wat je aan het doen bent. Al merk ik ook al met mijn Xperia 5 dat de automatische modus niet altijd de beste plaatjes schiet. En dat kunnen veel toestellen met de computational photography die er achter zit dat vaak al beter.

Ik ben benieuwd naar de Xperia 1 II en haar mogelijke kleine broertje. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51
Het zal mij benieuwen met de Xperia.

Ik hoop echt dat het wat goeds is maar ik ben bang dat Sony weer de fout in gaat. Het toestel is te duur om concurrerend te zijn. Ik zie geen punten waar de Xperia in uitblinkt. Ja een 4k scherm maar geen 120hz.

De camera wordt gehyped zoals bij elke Xperia maar ik ben nog niet omver geblazen met wat ik gezien heb.

Ik wacht de reviews af en hoop dat de Xperia beter is dan ik verwacht. Vind het een mooi toestel en was altijd wel fan van Sony en heb in het verleden ook een drietal Xperia's gehad maar toch vielen ze steeds weer tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 16:34
Ik kijk er naar uit. Jammer dat ze voor deze prijs niet de laatste headset 'mee sampelen' en geen snellader leveren. Als je dan toch all out priced, geef er dan ook iets voor terug.Iets met vlag en modderschuit...

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zit ook te wachten om deze. De WH-1000XM3 kan wel naar 1 van de kinderen. Prijs maakt, zakelijk, niet veel uit. Maar het gebrek aan normale communicatie is wel weer echt Sony :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Mijn interesse is nogal gedaald eerlijk gezegd. Een XM4 had me nog wel over de streep kunnen trekken, maar nu ze voor de 3e of 4e keer er weer de XM3 bij doen, zie ik niet zoveel reden meer om te upgraden van de originele Xperia 1.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
dust419 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:51:
[...]

Heb je al een datum staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Dutchy007 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Heb je al een datum staan? ;)
6 nachtjes slapen nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Dus 2 juni horen we dat de Xperia 1Mk2 per 16 (?) juni te verkrijgen is (en dat je nu, 2 juni dus, kan preorderen). Wijkt uiteindelijk maar een week of twee af van het introductieschema van de XZ Premium destijds. Niet slecht considering Corona.

En als je nog meer voorpret wil, check deze unboxing video: YouTube: The Sony Xperia 1 II Turns Me On...

[ Voor 16% gewijzigd door Robus op 27-05-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Kun je op de Xperia het icon raster instellen?
Op mijn Samsung kan ik hem tot 7 X 7 instellen, maar hoe zit dit op de Xperia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Met een beetje geluk heeft GSMarena al een review voor 2 juni

https://www.gsmarena.com/...for_review-news-43355.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
dust419 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:46:
Niet in de standaardlauncher, daar is 't 8x5. Je kan altijd in de Play Store een andere launcher installeren, al verlies je dan soms de gesture control (zolang je de andere launcher gebruikt, niet permanent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
dust419 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:46:
Op mijn XZ3 kan dat wel, en verwacht zo'n standaard optie ook op de nieuwe Sony.
Kan kiezen tussenn 3x4, 4x4, 4x5, 4x6, 5x5, 5x6. Maar de verhouding van de XZ3 is natuurlijk erg anders dan de Xperia 1 II, dus opties zullen ongetwijfeld verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cambionn schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Op mijn XZ3 kan dat wel, en verwacht zo'n standaard optie ook op de nieuwe Sony.
Kan kiezen tussenn 3x4, 4x4, 4x5, 4x6, 5x5, 5x6. Maar de verhouding van de XZ3 is natuurlijk erg anders dan de Xperia 1 II, dus opties zullen ongetwijfeld verschillen.
De launcher is volledig nieuw sinds de Xperia 1, voor gesture controls. Grid size is niet meer in te stellen. (Ik heb een Xperia XZ3 en Xperia 1.) De software in het algemeen is weer een stap dichter bij stock Android, een deel van de Sony-specifieke dingen die je nog had in de Xperia XZ3 zijn vervangen door stock Android.

[ Voor 14% gewijzigd door AmbroosV op 27-05-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
AmbroosV schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:22:
[...]

De launcher is volledig nieuw sinds de Xperia 1, voor gesture controls. Grid size is niet meer in te stellen. (Ik heb een Xperia XZ3 en Xperia 1.) De software in het algemeen is weer een stap dichter bij stock Android, een deel van de Sony-specifieke dingen die je nog had in de Xperia XZ3 zijn vervangen door stock Android.
Zelf heb ik ook beide telefoons en kan ik dit beamen. Nova launcher er op als het een nodige extra is maar ik denk niet dat zoiets kleins een dealbreaker kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Robus schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:33:
Ik kijk er naar uit. Jammer dat ze voor deze prijs niet de laatste headset 'mee sampelen' en geen snellader leveren. Als je dan toch all out priced, geef er dan ook iets voor terug.Iets met vlag en modderschuit...
Aan de andere kant. In Japan krijgen ze puur wat google play punten en als je bij Docomo besteld een tasje als je een van de eerste 15.000 bent die hem koopt. Nog afgezien van dat veel van Sony daar normaal goedkoper is, staat de WH-1000XM3 volgens Tweakers nog steeds op minimaal 248,95 euro, tel dat bij de 123.553 yen prijs op, dan krijg je omgerekend zo'n 1295 euro. Omgerekend krijgen wij meer aan waarde dan de Japanners terwijl verscheping, importkosten en (Nederland specifiek) hogere BTW voor onze markt de prijs voor Sony hoger maken. Wij krijgen er meer voor terug dan hun lokale markt ¯\_(ツ)_/¯.

Gezien al meerdere mensen hebben aangegeven dat deze telefoon als enige alles heeft wat ze willen en hij wereldwijd toch wel enige aandacht lijkt te krijgen, denk ik dat het voor Sony wel goed komt met z'n prijs. Sony richt zich echter meer op mensen die naar de hardware/software kijken en daar specifieke dingen in zoeken, naar professionals, en natuurlijk de die-hard Sony fans. Dat vergelijken met Samsung en Apple die ook een heel deel imago verkopen (het zijn de "populaire" telefoons die "cool" zijn om te hebben), is misschien wat lastig. Gezien het andere markten zijn, is de kans groot dat de ene de ander z'n telefoons overpriced vind.

Ik weet dat ik zelf iig liever 1200 aan een Sony uitgeef dan aan een Apple of Samsung. Mijn ervaring met die 2 merken is namelijk niet bepaald top. Zowel ik als velen die ik persoonlijk ken kregen problemen met batterijen en software bij die 2 merken. Daarnaast is elke niet-Sony telefoon die ik heb gehad best snel kapot gegaan, ook andere merken dan Apple en Samsung. Terwijl ik met Sony nooit wat heb, tot het punt dat ik momenten heb gehad dat ik ze expres op de grond gooi om een punt te maken dat ik ze niet kapot krijg (ik ben lomp, maar heb nu 4 Sonys gehad die ik op de vreemdste manieren heb mishandelt en had hooguit krasjes en 1 keer had een glazen backplate breuken, maar de solide zwarte achterkant daaronder niet. Overigens heb ik vaak ook geen hoes om Sony's, tenzij het is om de hoes als stand te gebruiken. Mijn huidige heeft een screen-protector maar dat is ook de eerste. En die was toch gratis als ik zelf plakte, kon ik het leren voor klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
AmbroosV schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:22:
[...]

Oh, dit maakt me wel beetje nieuwsgierig. Heb de software van Sony altijd erg fijn gevonden. Hopelijk kom ik er snel achter wat ik ervan vind ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robus
Cambionn schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:40:
[...] Wij krijgen er meer voor terug dan hun lokale markt ¯\_(ツ)_/¯.
Tsja, alles is relatief. En de kwaliteit van de high-end Sony telefoons staat ook voor mij buiten kijf; al jarenlang tevreden gebruiker.
Toch voelt het alsof ze een terreinwagen verkopen met alle toeters en bellen die 'terreinbanden ondersteunt'. Lever die (snellader) dan gewoon mee, desnoods voor een paar euro meer (maakt in deze prijscategorie toch niks meer uit). Sony biedt dan in ieder geval out of the box de totaalbeleving waar gebruikers blij van worden en die ze zelf voor ogen hebben.Dat ze bij mid-range deals leunen op dit soort aftermarket business cases snap ik, niet bij deze premium proposities.

Het blijven rare jongens. Die mooi spul maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Robus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:26:
[...]

Toch voelt het alsof ze een terreinwagen verkopen met alle toeters en bellen die 'terreinbanden ondersteunt'. Lever die (snellader) dan gewoon mee, desnoods voor een paar euro meer (maakt in deze prijscategorie toch niks meer uit).

Het blijven rare jongens. Die mooi spul maken.
Ach, dat is ook precies wat Apple doet. Die leveren een 5W charger bij een telefoon van 1400/1500 euro...Wat het overigens nog steeds niet oké maakt. Juist bij die bedragen moet een snellader inbegrepen zijn. Voor 500/600 euro minder krijg je bij Oppo een 65W lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Om heel eerlijk te zijn, tenzij de batterijduur echt ver onder die van mijn XZ3 ligt, geef ik niet zo veel om een snellader. Als je er meer bij doet, dan liever nog duurdere koptelefoons/oortjes/etc. Maar vind het zo ook wel prima. Helaas koptelefoon ipv oortjes maar OK. Daarbij vind ik Nintendo's aanpak voor de DS ook wel wat hebben. Geen oplader meer erbij. Na een tijdje heb je er toch al meerdere, en ze passen allemaal op elkaar. Beter altijd los verkopen aan wie hem nodig heeft ter besparing. Koop het eens, gebruik het op elk model. Want om eerlijk te zijn, ik heb ook geen 5de 5W lader nodig.

Verder, wat je van de prijs vind is idd relatief. Ligt idd net aan wat je in een telefoon zoekt en daarvoor over hebt. Vorig jaar toen ik mijn XZ3 kocht was de Xperia 1 ook uit, maar het was de paar honderd euro verschil niet waard. Deze daar in tegen wil ik erg graag. Mijn punt was voornamelijk dat ik aan de ene kant veel enthousiaste geluiden hoor van mensen die hem willen ondanks de prijs, en aan de andere kant veel dat hij overpriced is en Sony niet moet denken dat ze dit kunnen verkopen zo ondanks dat ze het "prima" vinden wanneer Apple en Samsung dat wel doen. Denk dat men moet realiseren daarin dat die merken en Sony op heel andere dingen en markten focussen, en het idd perspectievelijk is. Veranderd niet dat 1200 een grote klap geld is, voor welke telefoon dan ook. Maar puur dat jij het er niet over hebt voor een specifieke telefoon, zegt niet dat hij het niet waard kan zijn voor anderen. Dat geld ook voor mij richting Apple en Samsung. Ik zou nooit zulke bedragen voor hun neerleggen (of er moeten echt drastische veranderingen komen), maar snap dat anderen, die naar andere dingen zoeken in een telefoon, dat wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
Metalfalcon schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Ach, dat is ook precies wat Apple doet. Die leveren een 5W charger bij een telefoon van 1400/1500 euro...Wat het overigens nog steeds niet oké maakt. Juist bij die bedragen moet een snellader inbegrepen zijn. Voor 500/600 euro minder krijg je bij Oppo een 65W lader...
Bij de iPhone 11 Pro zit wel een snel lader van 18W bij.

Volgens de verkoopinformatie zit bij de Xperia 1 ii de Fast Charger UCH32C bij, geen idee hoeveel watt dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Upbeat schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Volgens de verkoopinformatie zit bij de Xperia 1 ii de Fast Charger UCH32C bij, geen idee hoeveel watt dat is.
max 18W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
Upbeat schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:20:
[...]

Ook 18 Watt inderdaad. Dat zou dan netjes zijn!
https://www.sony.nl/electronics/accessoires/uch32c

Ik zal voortaan beter lezen _/-\o_

"Dankzij een batterij van 4000 mAh gaat de smartphone de hele dag mee. Als u uw batterij een boost wilt geven, kunt u snel opladen met de meegeleverde USB PD-snellader UCH32C."

[ Voor 22% gewijzigd door Robus op 28-05-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Laatst online: 13-06 10:32
Twijfel erg over deze telefoon.. Maar er zijn toch echt wat puntjes die ik mis erbij zoals 90/120 refresh rate.. Dat is toch wel echt iets dat alle major flagship telefoons nu wel hebben. Ook de batterij valt wat tegen imo, 4000 vraag ik me echt af of dit voldoende is met redelijk wat gebruik door de dag heen.

Wilde graag een preorder neer zetten maar zonder echte batterij testen enzo ben ik toch bang of ik hem haal we alweer maanden verder zijn omdat er gewoon weg niks echt over de batterij bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
maniace schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:07:
Twijfel erg over deze telefoon.. Maar er zijn toch echt wat puntjes die ik mis erbij zoals 90/120 refresh rate.. Dat is toch wel echt iets dat alle major flagship telefoons nu wel hebben. Ook de batterij valt wat tegen imo, 4000 vraag ik me echt af of dit voldoende is met redelijk wat gebruik door de dag heen.

Wilde graag een preorder neer zetten maar zonder echte batterij testen enzo ben ik toch bang of ik hem haal we alweer maanden verder zijn omdat er gewoon weg niks echt over de batterij bekend is.
Er komen al wat (Amerikaanse) reviews aan o.a. van GSMArena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb best veel interesse in deze telefoon. Goede specs, grote camerasensor, geen notch of hole in het scherm. Maar mijn ervaringen met Sony tot nu toe zijn niet al te best en de geruchten op Internet over de matige camerasoftware maken dat ik sowieso de reviews ga afwachten, en bij voorkeur ook een paar honderd euro van de prijs af. Bizarre prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.w.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 23:50
Ik ben geïnteresseerd in dit toestel, maar kan nergens iets vinden over het updatebeleid. Sony belooft vaak 'ten minste 2 jaar' aan updates, de geschiedenis leert dat het helaas bij 2 jaar blijft. Nagenoeg alle toptoestellen van Sony krijgen 2 jaar aan updates, dus inclusief beveiligingsupdates. Kijk maar eens naar de XZ1 uit augustus 2017, die kreeg eind 2019 al geen updates meer.

De gedachte dat een telefoon van 1200 euro na 2 jaar de kliko in kan staat me erg tegen. De concurrentie doet dat veel beter zoals Samsung met 4 jaar aan updates (S6, S7 & S8 tot nu toe), google met 3 en apple heeft deze maand zelfs een beveiligingsupdate uitgebracht voor de iphone 5S uit 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51
Cambionn schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:40:
[...]

Gezien al meerdere mensen hebben aangegeven dat deze telefoon als enige alles heeft wat ze willen en hij wereldwijd toch wel enige aandacht lijkt te krijgen, denk ik dat het voor Sony wel goed komt met z'n prijs. Sony richt zich echter meer op mensen die naar de hardware/software kijken en daar specifieke dingen in zoeken, naar professionals, en natuurlijk de die-hard Sony fans. Dat vergelijken met Samsung en Apple die ook een heel deel imago verkopen (het zijn de "populaire" telefoons die "cool" zijn om te hebben), is misschien wat lastig. Gezien het andere markten zijn, is de kans groot dat de ene de ander z'n telefoons overpriced vind.

Ik weet dat ik zelf iig liever 1200 aan een Sony uitgeef dan aan een Apple of Samsung. Mijn ervaring met die 2 merken is namelijk niet bepaald top. Zowel ik als velen die ik persoonlijk ken kregen problemen met batterijen en software bij die 2 merken. Daarnaast is elke niet-Sony telefoon die ik heb gehad best snel kapot gegaan, ook andere merken dan Apple en Samsung. Terwijl ik met Sony nooit wat heb, tot het punt dat ik momenten heb gehad dat ik ze expres op de grond gooi om een punt te maken dat ik ze niet kapot krijg (ik ben lomp, maar heb nu 4 Sonys gehad die ik op de vreemdste manieren heb mishandelt en had hooguit krasjes en 1 keer had een glazen backplate breuken, maar de solide zwarte achterkant daaronder niet. Overigens heb ik vaak ook geen hoes om Sony's, tenzij het is om de hoes als stand te gebruiken. Mijn huidige heeft een screen-protector maar dat is ook de eerste. En die was toch gratis als ik zelf plakte, kon ik het leren voor klanten).
Ik snap dat je enthousiast bent maar ik ben geen Sony die-hard fan en bekijk het anders. Sony is een bedrijf dat geld wil verdienen en als je geld wilt verdienen moet je iets verkopen wat veel mensen graag willen kopen. Als je een smartphone voor een specifieke doelgroep maakt dan wordt dat moeilijk omdat je dan minder toestellen gaat verkopen en daardoor duurder wordt of geen winst maakt maar dat is afhankelijk hoe goed ze het aanpakken.

Sony lijkt in te zetten op de camera, iets wat ze al jaren doen maar wat zich nog nooit echt bewezen heeft in mijn beleving.
Met de mkII willen ze aangeven dat ze de camera nu echt serieus gaan nemen gezien de verwijzing naar de DSLR camera's.

Dus die camera zal echt heel goed moeten zijn om die specifieke doelgroep binnen te halen, die denk ik best groot is. LG is ook een kleine speler die al jaren inzet op audio kwaliteit en pro camera functies maar die toch niet echt die doelgroep binnen haalt. Alleen wat Pro features inbouwen is niet genoeg. Ook al zou de camera net zo goed zijn als de concurrentie dan is dat nog niet genoeg denk ik.

Dus als Sony de concurrentie niet verslaat op camera gebied dan hou je een hele kleine doelgroep over en dat zijn de trouwe Sony fans.

Wat betreft bouwkwaliteit heb ik andere ervaringen maar die zijn nog uit de begintijd van de Xperia en dat was niet best.
Beeldschermen die snel onder de krassen zat omdat ze geen Gorilla glass gebruikte of dat glas spontaan barstte. Slechte software support en after sales. Klepjes die afbraken. Laat staan de beeld en camera kwaliteit.

Zo uit jouw verhaal te horen is dat de laatste jaren sterk verbeterd gelukkig. Ik heb trouwens nog nooit een defecte Galaxy of iPhone gehad dus ik ben wel tevreden met de bouwkwaliteit.

Ik klink misschien negatief maar ik heb het beste met Sony voor want het brengt bij mij nog steeds herinneringen naar boven uit het verleden van walkmans en audioapparatuur en stond altijd voor kwaliteit en ik hoop dat ze een supergoed toestel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
En de eerste grote review is binnen:
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_1_ii-review-2115.php

De telefoon is vrij positief getest. Hieronder een paar punten die mij bijgebleven zijn.
- de accu is niet getest omdat het niet draait op de uiteindelijke firmware
- het scherm is minder helder dan concurrenten
- ik weet nog niet wat ik van de camera moet vinden. (ik wil de foto's eerst op een grote scherm bekijken ipv op mijn telefoon) maar de resultaten zijn niet slecht (maar kom volgens de reviewer op een aantal punten wel beter) .

[ Voor 70% gewijzigd door avec_style op 30-05-2020 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Sony's smartphone sales have dwindled to less than half a million units in the last quarter, and we can't imagine a $1,200/€1200 all-out flagship model released some good 4+ months after its announcement is going to move that into the tens of millions. But we also doubt it was ever the original intent.

The Xperia 1 II is more of a showcase of how Sony sees the ultimate Android smartphone, without much regard for what others are doing. HRR displays? Nah, we'll do 4K resolution. 65W charging? 21W is good enough - with Battery Care included. Night mode? Nah, here's a Manual mode on steroids in this Photo Pro app.

Sony Xperia 1 II review
What we're saying is that the Xperia 1 II isn't great value at its projected retail price, and that prevents it from getting an all-out recommendation. What it is, on the other hand, is a great phone for Sony fans or for anyone else with a money-is-no-object attitude looking for one of the best camera systems in a smartphone. Imagine they had released it in March.
Precies wat ik had verwacht. De kritiekpunten zijn geen 90/120hz, geen supersnel laden, scherm niet super helder en (volgens veel mensen) eigenlijk veel te duur. Maar desondanks toch gewoon 4,5 ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 13:39
Inderdaad met name de prijs gaat ze niet echt helpen. Het lijkt mij desalniettemin een fantastische telefoon (geen notch, wel headphone jack, zeer goede camera, wireless charging, en ziet er gewoon erg goed uit). En de eerste reacties en reviews zijn best positief! Ik zie het fastcharging gebeuren niet echt als nadeel. Heb nu een Vivo nex 3 die 45w kan, en waar het voornamelijk op neer komt is dat ik hem niet 's nachts oplaad waardoor ik er overdag aan moet denken (om de dag weliswaar). Dus dat ie traag laad geeft voor mij niet zoveel...het ritme van 's avonds m op een laadplaatje leggen en elke ochtend met 90% beginnen is prima.
Heb ook een A7RII van ze, dus ben erg benieuwd naar de camera app en of er nog mooie mogelijkheden zijn met de telefoon-alpha combinatie.
Enige wat ik me afvraag is Sony's update beleid en dingen als gcam en rooten. Gcam toch voor als de standaard app in automode niet overtuigt voor snapshots en rooten om mogelijk de levensduur nog iets te verlengen. Kon er mbt de Xperia 1 MK1 niet heel veel over vinden op xda. Gezien de bijna stock Android versie heb ik opzich wel vertrouwen in de updates (en ik heb een telefoon toch amper langer dan 2 jaar). Maar kan iemand die al langer in het Sonykamp bivakkeert iets zinnigs hierover zeggen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
eswa schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:35:
...
Enige wat ik me afvraag is Sony's update beleid en dingen als gcam en rooten. Gcam toch voor als de standaard app in automode niet overtuigt voor snapshots en rooten om mogelijk de levensduur nog iets te verlengen. Kon er mbt de Xperia 1 MK1 niet heel veel over vinden op xda. Gezien de bijna stock Android versie heb ik opzich wel vertrouwen in de updates (en ik heb een telefoon toch amper langer dan 2 jaar). Maar kan iemand die al langer in het Sonykamp bivakkeert iets zinnigs hierover zeggen? :-)
Vroeger was het updatebeleid van Sony top, bij de besten. Tegenwoordig heb ik het idee dat het middenmoot is, niet omdat zij het slechter zijn gaan doen, maar anderen beter.

Rooten zal denk ik geen probleem zijn. Heb het in het verleden wel eens gedaan met mijn Xperia Z en Z2. Sony heeft hier een eigen pagina voor:
https://developer.sony.co...tarted/unlock-bootloader/

De Xperia 1ii staat nog niet in de lijst, maar zo'n beetje elke andere Xperia telefoon wel. Dit zal dus denk ik zijn omdat de 1ii nog niet te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Hierbij alvast nog een review:
https://www.cnet.com/news...m-with-this-phone-camera/

De nadruk in deze review ligt op de foto/video functies van de telefoon. De telefoon wordt goed beoordeeld, en als grootste minpunt wordt de hoge prijs aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
De telefoon is te bestellen bij bol.com.
Ze geven een leveringsdatum aan van 15-06-2020.
Er staat (op het moment van schrijven) niks beschreven over een cadeau die je erbij krijgt, maar op 1 van de plaatjes is wel de WH-1000XM3 te zien.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Belsimpel.nl heeft ook weer zijn productpagina aangepast. Hier staat nu ook weer beschreven dat je de WH-1000XM3 krijgt. (en ze hebben de fouten uit de tekst gehaald die er eerder in zaten. De URL doet het nog steeds niet) Ze geven geen leveringsdatum aan.
https://www.belsimpel.nl/...rt?utm_source=2001&cntd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Jammer dat de WH-1000XM3 er weer bij zitten. Maar met die erbij is het qua prijs best een prima deal. Nog 2 weekjes wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Helaas, geen XM4 inderdaad...
https://www.sony.nl/promo/mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Nieuwe review: https://www.techradar.com/reviews/sony-xperia-1-ii-review

Minpunten: De prijs en geen vingerafdrukscanner in het scherm
Pluspunten: batterijduur (!) en het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
RamonRJC schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:47:

Niet de meest uitgebreide review maar op zich vrij positief ja. Helaas in alle reviews/video's die ik ben tegengekomen heb ik nog nergens wat gelezen over hoe de haptic feedback nou is in vergelijking met de concurrentie, ben ik ergens toch ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Hij staat ook op Coolblue nu. Die verwachten hem wel pas te leveren vanaf 19-6.
Bol.com 15-6, Belsimpel nog niet bekend.

[ Voor 66% gewijzigd door RamonRJC op 01-06-2020 14:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

RamonRJC schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:47:

Ik vind de vingerafdrukscanner terug in de powerknop juist een PLUSpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel de 1 II met een abbo gaat kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
Dutchy007 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:05:
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel de 1 II met een abbo gaat kosten...
Morgen weet je alles 😁👍

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste