Wel opvallend dat verkopers en leveranciers nog altijd niet op 1 duidelijke lijn zitten met dit soort dingen. Volgens mij is er altijd wel een lopende actie en nu lijkt het een beetje alsof dit de eerste keer is.PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:19:
Ik heb inderdaad in de winkel gehaald. Mail teruggestuurd. We zullen het wel horen.
Ja Idk hoe dit nu is bij Sony. Ik heb al meerdere opgravingen gedaan voor jullie namens Xperia. Het is gewoon heel veel aanmeldingen in tegenstelling tot voorgaande jaren en Sony heeft nu minder man op de vloer.
Voorgaande jaren deden ze het alleen op de eerste dag helft op de werkdagen en daarom waren sommige eerder dan andere omdat ze niet alles in 1 keer af kunnen gaan.
Sony heeft het moeilijk.
Met leveranciers, met levering door 'corona' en met hun te kleine groep van 50 ish man die heel Benelux moet regelen op elke Sony product Line.
We hebben nog even de tijd om alles in te dienen en kinderziektes uit te spelen. Iets meer geduld is welkom denk ik.
Voorgaande jaren deden ze het alleen op de eerste dag helft op de werkdagen en daarom waren sommige eerder dan andere omdat ze niet alles in 1 keer af kunnen gaan.
Sony heeft het moeilijk.
Met leveranciers, met levering door 'corona' en met hun te kleine groep van 50 ish man die heel Benelux moet regelen op elke Sony product Line.
We hebben nog even de tijd om alles in te dienen en kinderziektes uit te spelen. Iets meer geduld is welkom denk ik.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Net een feestje van mijn zoon veel foto's en paar filmpjes gemaakt. Kreeg na 20-30 minuten de melding dat het toestel te heet werd. En floep de camera app werkte eerst in beperkte modus, maar al snel erna geforceerd afgesloten. Ik filmde op hd 60 hz. En upload naar google drive staat ook aan via 4g. Wellicht vandaag toch iets te warm ervoor.
Just here for the fun
Dat geeft de burger nou niet direct moed eerlijk gezegd.Mister Hardware schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:56:
Sony heeft het moeilijk.
Dat ze onderbezet zijn zou geen reden mogen zijn om ineens aanvragen willekeurig af te keuren, het zou enkel in mogen houden dat het langer duurt om goed te keuren.
Zojuist bevestiging gehad van Sony dat ik in aanmerking kom voor de koptelefoon. Excuses aangeboden en case closed
[ Voor 9% gewijzigd door Suncatcher op 24-06-2020 15:53 ]
Was 60 fps noodzakelijk dan met die hitte? Record time op 30 fps is langer dan een uur...Brotuck schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:28:
Net een feestje van mijn zoon veel foto's en paar filmpjes gemaakt. Kreeg na 20-30 minuten de melding dat het toestel te heet werd. En floep de camera app werkte eerst in beperkte modus, maar al snel erna geforceerd afgesloten. Ik filmde op hd 60 hz. En upload naar google drive staat ook aan via 4g. Wellicht vandaag toch iets te warm ervoor.
Ik film mijn hondentraining ook altijd in 30 fps, behalve dan bepaalde oefeningen met het verdedigingswerk. Nooit problemen gehad, ziet er erg vloeiend uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Suncatcher op 24-06-2020 15:43 ]
Ik heb een scan van mijn T-Mobile contract (met mobiel en bundel erin) en een scan van de verzendbon in 1 pdf bestand gemerched en dat gestuurd. Zou volgens de T-Mobile medewerker geen hardware factuur krijgen, maar die kreeg ik dag nadat ik dit stuurde alsnog dus was ff bang dat dat fout ging, maar dat pdf document is goed gekeurd.PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:06:
Mijn komt bij T-Mobile vandaan.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
...
[ Voor 98% gewijzigd door Cambionn op 24-06-2020 16:10 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ik heb gewoon de hardware factuur die ik per mail kreeg van T-Mobile verstuurd, werd direct geaccepteerd.PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:06:
Mijn komt bij T-Mobile vandaan.
PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:25:
[Afbeelding]
4 uur SoT voor de koek op is. Dat valt toch wel tegen. Hopelijk neemt dat nog wel toe, anders moet er toch wat anders komen.
/f/image/BBEm1FL0tnV3sgWqUVD6cUCB.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb nu iets meer als 5 uur SOT en het lijkt met de dag beter te worden. Heb vandaag ook veelal buiten gezeten met brightness bijna maximaal, meerdere uren YouTube+Spotify en heb denk ik 40 foto's gemaakt.
Ik had met de eerste 50% zo'n 3.5 uur SOT.
Ik hoop voor je dat het bij jou ook verbeterd.
Voor mij is dit toestel anders echt een battery champ, laatst haalde ik nog een SoT van 7 uur met wat gamen en anderhalf uur YouTube streamen:PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:25:
[Afbeelding]
4 uur SoT voor de koek op is. Dat valt toch wel tegen. Hopelijk neemt dat nog wel toe, anders moet er toch wat anders komen.
/f/image/V26iCKZ4skbEPD3SQn806Fc0.png?f=fotoalbum_large)
Nu staat de teller op 4 uur met nog 55% lading over, en dat met anderhalf uur YouTube over 4G.
/dev/null
Je zou denken dat als ik de tekst boven in het scherm tik, de Playstore mij wel naar de juiste brengt, maar helaas. Welke app is dat?donny007 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:34:
[...]
Voor mij is dit toestel anders echt een battery champ, laatst haalde ik nog een SoT van 7 uur met wat gamen en anderhalf uur YouTube streamen:
[Afbeelding]
Nu staat de teller op 4 uur met nog 55% lading over, en dat met anderhalf uur YouTube over 4G.
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 24-06-2020 21:36 ]
Bij mij wordt de batterijduur ook met de dag beter. Maar waar ik met de Xperia 1 iedere dag moest bijladen aan het einde van de middag, is met deze het einde van de dag wel haalbaar.
Dat is pro versie van AccuBattery, een app die allerlei zaken meet en logt rondom het op- en ontladen van de batterij.PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:36:
[...]
Je zou denken dat als ik de tekst boven in het scherm tik, de Playstore mij wel naar de juiste brengt, maar helaas. Welke app is dat?
/dev/null
Ik denk dat deze wel genoeg zegt toch ? Op basis van 7 dagen.PWM schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:58:
Top. Ook gekocht. Eens kijken wat hij zegt morgen.
/f/image/NK3tLfJHZDU0FyjFDiU8RhBi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 24-06-2020 22:22 ]
Just here for the fun
Krijg hier nu een software update binnen. 58.0.A.3.31.
Is het gebruikelijk dat er geen Changelog bij staat?
EDIT: kan er wel wat blogs en filmpjes enzo over vinden. Maar zou toch eigenlijk ook een changelog verwachten in de updater.
EDIT: kan er wel wat blogs en filmpjes enzo over vinden. Maar zou toch eigenlijk ook een changelog verwachten in de updater.
[ Voor 36% gewijzigd door NielsFL op 25-06-2020 07:29 ]
Vandaag komt 'ie binnen. Eindelijk niet meer 2x laden per dag met de Iphone7.
Ga wel over 1,5 wk met vakantie. Maar even kijken hoe ik dat met die headphones moet doen. Misschien ander bezorgadres.
Ga wel over 1,5 wk met vakantie. Maar even kijken hoe ik dat met die headphones moet doen. Misschien ander bezorgadres.
[ Voor 44% gewijzigd door Sosua op 25-06-2020 07:43 ]
Hier ook. In de periode dat Sony de Android schil nog flink aankleed de met haar eigen looks en onderdelen, kreeg je nog wel eens release notes aangeboden.de laatste jaren niet meer en ik denk dan ook dat dit vooral een Android (security)update is voor de maand juni.NielsFL schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:13:
Krijg hier nu een software update binnen. 58.0.A.3.31.
"A man has got to know his limitations..."
Met de nieuwe update schijnt wifi calling geactiveerd te zijn?
" The only change I noticed is Wi-Fi calling is available now in the settings."
" The only change I noticed is Wi-Fi calling is available now in the settings."
wifi-calling was bij mij al beschikbaar voor de update die ik vanochtend binnen kreeg.
Ik heb nu wel de beveiligingspatch van Juni. Hiervoor stond deze nog op mei.
Ik heb nu wel de beveiligingspatch van Juni. Hiervoor stond deze nog op mei.
NopeJeshter2000 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:35:
Geen RAW support?
Maar RAW wordt kennelijk wel verwacht, las ik ergens.
"A man has got to know his limitations..."
Jup
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Off topic: weet er iemand toevallig wanneer er meer bekend wordt gemaakt over de Xperia 5 ii?
IFA lijkt me standaardLincor schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:01:
Off topic: weet er iemand toevallig wanneer er meer bekend wordt gemaakt over de Xperia 5 ii?
Ok, dacht die niet door ging vanwege corona. Thanks!
Ik heb nergens gezegd dat het zeker is.
IFA is iets wat al jaren gebeurt dus het is maar een rumor.
Het kan misschien wel doorgaan en anders rond die tijd. Sony releases om het half jaar. Ik dacht dat ik dat vorige keer al duidelijk had gemaakt.
IFA is iets wat al jaren gebeurt dus het is maar een rumor.
Het kan misschien wel doorgaan en anders rond die tijd. Sony releases om het half jaar. Ik dacht dat ik dat vorige keer al duidelijk had gemaakt.
Ik heb een klein probleem met dit toestel. Net als bij andere smartphones wordt het scherm zwart tijdens het bellen wanneer je het toestel tegen je oor houdt. Ik blijk echter na ieder telefoongesprek toch allerlei menu's en apps geopend te hebben. Blijkbaar doe ik dat met mijn wang. Is dit herkenbaar? En is er ergens een instelling waarmee het scherm echt gelocked wordt tijdens telefoongesprekken?
Ik las dat iemand anders in dit forum hetzelfde probleem had. Dat zou komen omdat zijn vinger op de fingerprintscanner rustte tijdens het gesprek. Misschien dat dat ook bij jou de oorzaak is?
Daar heb je een heel goed punt. Ik ben linkshandig en dus rust mijn vinger tijdens het bellen aan de kant van de vingerafdrukscanner. Dank voor de tip. Ik zal er in het vervolg eens op letten.avec_style schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:47:
Ik las dat iemand anders in dit forum hetzelfde probleem had. Dat zou komen omdat zijn vinger op de fingerprintscanner rustte tijdens het gesprek. Misschien dat dat ook bij jou de oorzaak is?
Ja ik had daar ook veel problemen mee inderdaad, ben zelf ook linkshandig. Maar op een of andere manier bel ik met mijn rechterhand. Dan zit ik dus ook vaak op de ontgrendelknop met de duim. Dus dan druk je al snel met je oor wat zaken in. In mijn geval al 2x gehad dat ik in airplane mode stond " ineens"TommyD84 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:52:
[...]
Daar heb je een heel goed punt. Ik ben linkshandig en dus rust mijn vinger tijdens het bellen aan de kant van de vingerafdrukscanner. Dank voor de tip. Ik zal er in het vervolg eens op letten.
Nu ik erop let is het niet meer gebeurd.
Just here for the fun
Ik heb de Sony Xperia nu ongeveer een week binnen.
Ik moet zeggen, hij stelt me op bepaalde punten toch teleur:
1 de vingerafdruk scanner werkt soms niet
2 met telefoneren valt het geluid van de ander vaak weg in een heel snel (hakkelend) ritme. Dit moet ik echt oplossen anders is het gewoon een miskoop.
3 geluidsniveau is relatief zacht. Ondanks twee speakers aan beide zijden, is het echt niet te vergelijken met het bereik van een Samsung Note 8 bijvoorbeeld (mijn vorige telefoon)
4 En ik merk vandaag dat video's op YouTube ALLEMAAL niet synchroon lopen (dus video en audio niet parallel). Dit laatste kan zijn ontstaan na de laatste update, daar heb ik niet op gelet. Dit maakt het (vooralsnog) ook echt tot een miskoop voor mij. Ik wil niet 2 jaar geen YT kunnen kijken.
5 Connectiviteit met USB apparaten valt me ook wat tegen. Dat was op mijn vorige telefoon ook niet super, dus het kan ook aan de apparaten liggen.
6 En ook ik heb inderdaad al een paar keer allerlei menu's geopend tijdens het bellen EN mensen opgehangen. Vandaag 2 keer. Tijdens het gesprek het scherm uitzetten lijkt te helpen.
Dus mijn vraag is meteen ook of iemand misschien een idee heeft hoe ik punten 2 en 4 kan oplossen, indien mogelijk. Zijn hier instellingen voor? Staat er iets aan wat uit moet, of andersom?
2 met telefoneren valt het geluid van de ander vaak weg in een heel snel (hakkelend) ritme. Dit moet ik echt oplossen anders is het gewoon een miskoop.
3 geluidsniveau is relatief zacht. Ondanks twee speakers aan beide zijden, is het echt niet te vergelijken met het bereik van een Samsung Note 8 bijvoorbeeld (mijn vorige telefoon)
4 En ik merk vandaag dat video's op YouTube ALLEMAAL niet synchroon lopen (dus video en audio niet parallel). Dit laatste kan zijn ontstaan na de laatste update, daar heb ik niet op gelet. Dit maakt het (vooralsnog) ook echt tot een miskoop voor mij. Ik wil niet 2 jaar geen YT kunnen kijken.
5 Connectiviteit met USB apparaten valt me ook wat tegen. Dat was op mijn vorige telefoon ook niet super, dus het kan ook aan de apparaten liggen.
6 En ook ik heb inderdaad al een paar keer allerlei menu's geopend tijdens het bellen EN mensen opgehangen. Vandaag 2 keer. Tijdens het gesprek het scherm uitzetten lijkt te helpen.
Dus mijn vraag is meteen ook of iemand misschien een idee heeft hoe ik punten 2 en 4 kan oplossen, indien mogelijk. Zijn hier instellingen voor? Staat er iets aan wat uit moet, of andersom?
[ Voor 14% gewijzigd door Masihi op 25-06-2020 16:18 ]
1. Grappig, want bij mij is het super snel met unlocken. Probeer je vingers nog een keer te registreren en desnoods registreer je elke vinger 2 keer. Let bij het registreren op dat je verschillende kanten van je vingertop pakt.Masihi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:14:
2. Staat wifi-calling toevallig aan? Zo ja, zet deze eens uit en check of je het probleem nog hebt. Wifi-calling zorgde bij mijn Samsung ook vaak voor een haperende connectie. Misschien dat dat hier ook speelt.
4. YT loopt bij mij wel synchroon. Hoe luister je naar de video's? Jouw probleem zie je wel eens vaker bij mensen die via bluetooth geluid afspelen. Dit probleem zou niet voor moeten komen als je luistert via de ingebouwde speakers. Als dat wel het geval is kun je proberen om alle gegevens van de app te verwijderen en het opnieuw te proberen.
6. Zie mijn reactie 2 posts hierboven.
Top! Zeer goede tips. Nog niet alles opgelost:avec_style schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:37:
[...]
1. Grappig, want bij mij is het super snel met unlocken. Probeer je vingers nog een keer te registreren en desnoods registreer je elke vinger 2 keer. Let bij het registreren op dat je verschillende kanten van je vingertop pakt.
2. Staat wifi-calling toevallig aan? Zo ja, zet deze eens uit en check of je het probleem nog hebt. Wifi-calling zorgde bij mijn Samsung ook vaak voor een haperende connectie. Misschien dat dat hier ook speelt.
4. YT loopt bij mij wel synchroon. Hoe luister je naar de video's? Jouw probleem zie je wel eens vaker bij mensen die via bluetooth geluid afspelen. Dit probleem zou niet voor moeten komen als je luistert via de ingebouwde speakers. Als dat wel het geval is kun je proberen om alle gegevens van de app te verwijderen en het opnieuw te proberen.
6. Zie mijn reactie 2 posts hierboven.
1. Ik zal mijn vingers vaker scannen (ik heb nu rechterduim, rechter middelvinger en linker wijsvinger 1 x gescand)
2. Ja! toevallig zag ik eerder in deze draad al hoe je dat oplost. Heb in het NL menu geen wifi callin gezien maar wel "ondersteund bellen". Dat moet het zijn. Maar helaas daarna nog steeds (wel minder) gehakkel op de lijn. Balen! UPDATE: gelukkig ben ik gewend dat het altijd aan mij ligt. De NL instelling heet dus helemaal geen 'ondersteund bellen', dat is heel iets anders. Het heet gewoon wifi bellen, maar zit wat dieper in het menu verstopt (onder Gesprekken).
4. Ja idd! Zonder mijn goedkope draadloze nep airpods is het gewoon wel synchroon. En ik herinner me nu dat ze vlak daarna ook leeg waren. Dus dat zal het zijn (zucht, .. opluchting)
6. Dat herken ik dan niet. Ik houd tijdens het bellen geen enkele vinger op de scanner. Ik denk wel dat het is opgelost door vlak na het opnemen (of iemand bellen) even het scherm uitklikken met de powerknop. Dan was het op oude telefoons altijd voorbij.
[ Voor 11% gewijzigd door Masihi op 25-06-2020 16:50 ]
Heb je Dolby Atmos (onder Sound - > Audio Settings) aanstaan? Ik vindt dit zelf een stuk beter klinken en het zorgt o.a. voor een flinke boost in volume waardoor ik bij thuis video kijken meer dan genoeg geluid heb en eigenlijk niet boven de 50% hoef te komen. Ik weet verder niet in wat voor situaties jij de speaker wilt gebruiken natuurlijk maar voor mij is het gelukkig een gigantische upgrade na een OnePlus 6Masihi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:14:
Ik heb dit wanneer ik hem met muziek op in m'n broekzak heb. Hij is gelocked en de functie om niet perongelijk knoppen in te drukken staat als het goed is aan (verteld hij mij af en toe). Eerste dagen geen probleem, maar sinds paar dagen geleden (voor de update) begon hij opeens te klooien.TommyD84 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:19:
Ik heb een klein probleem met dit toestel. Net als bij andere smartphones wordt het scherm zwart tijdens het bellen wanneer je het toestel tegen je oor houdt. Ik blijk echter na ieder telefoongesprek toch allerlei menu's en apps geopend te hebben. Blijkbaar doe ik dat met mijn wang. Is dit herkenbaar? En is er ergens een instelling waarmee het scherm echt gelocked wordt tijdens telefoongesprekken?
Heb ik aanstaan ja. Ik denk dat ik niet moet zeuren. Ben Samsung Note gewend. Maar het geluidsniveau is niet slecht ofzo. Zeker geen dealbreaker voor me.Maffia171 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:51:
[...]
Heb je Dolby Atmos (onder Sound - > Audio Settings) aanstaan? Ik vindt dit zelf een stuk beter klinken en het zorgt o.a. voor een flinke boost in volume waardoor ik bij thuis video kijken meer dan genoeg geluid heb en eigenlijk niet boven de 50% hoef te komen. Ik weet verder niet in wat voor situaties jij de speaker wilt gebruiken natuurlijk maar voor mij is het gelukkig een gigantische upgrade na een OnePlus 6
Is de scherm vastzetten optie nog iets hiervoor? Onder Beveiliging en dan geavanceerd, helemaal onderaan.Cambionn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:53:
[...]
Ik heb dit wanneer ik hem met muziek op in m'n broekzak heb. Hij is gelocked en de functie om niet perongelijk knoppen in te drukken staat als het goed is aan (verteld hij mij af en toe). Eerste dagen geen probleem, maar sinds paar dagen geleden (voor de update) begon hij opeens te klooien.
En anders misschien Lichaamsdetectie uitzetten?
[ Voor 4% gewijzigd door Masihi op 25-06-2020 17:32 ]
Jeetje, nu begin ik toch wel erg te twijfelen.... Dit is mijn Galaxy Fold vandaag...PWM schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:53:
[Afbeelding]
Nou, dat is wel consistent slecht in ieder geval
:strip_exif()/f/image/Vmv0I16phpdX2gzcsHkMvyHg.jpg?f=fotoalbum_large)
Maandag headphones ge-claimed, nooit verificatiemail van mijn account ontvangen,geen conformatiemail van claim ontvangen,vandaag opnieuw proberen the claimen na ontvangst van verificatiemail.
"ER IS AL OP DEZE IMEI GECLAIMED "
Wtf Sony ?
Wtf Sony ?
Het klopt natuurlijk welbrouwerchris schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:44:
Maandag headphones ge-claimed, nooit verificatiemail van mijn account ontvangen,geen conformatiemail van claim ontvangen,vandaag opnieuw proberen the claimen na ontvangst van verificatiemail.
Wtf Sony ?

Hoe doe je dit. Heb je hem op volledige helderheid en zit je op volledig witte pagina's?PWM schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:53:
[Afbeelding]
/f/image/a50G2S9dzbUl8gycJyarbOqK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Brotuck op 25-06-2020 20:46 ]
Just here for the fun
Screen lock staat op pin of vinger scanner. Ik dacht toch echt dat lichaam detectie uit stond, maar zie net dat hij blijkbaar aan stond. Dat verklaard een hoop. Weer uit gezet, kijken of het nu beter gaat.Masihi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:31:
[...]
Is de scherm vastzetten optie nog iets hiervoor? Onder Beveiliging en dan geavanceerd, helemaal onderaan.
En anders misschien Lichaamsdetectie uitzetten?
Heb je het altijd aan scherm aan staan? Dat had ik en ik merkte dat de accu erg snel leeg is (dat was bij mijn 5 niet zo)PWM schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:53:
[Afbeelding]
Nu heb ik het uit staan en ziet het er zo uit
/f/image/bsUEmSmsICpQ0L7NUIcatYhY.png?f=fotoalbum_large)
Je zou het niet verwachten, maar video calls zijn dikwijls surprisingly intens. Realtime video encoding + decoding (soms meerdere streams), netwerktraffic en display constant aan. 3 uur is natuurlijk echt niet ideaal, maar met veel video calls ergens te verdedigen.PWM schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:43:
Heb hem op automatische helderheid. Beetje Team calls en Outlook. Speel geen games.
[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 25-06-2020 23:19 ]
Nog een minpunt waar ik van baal: belabberde voice herkenning. Ik zoek veel op Google en YouTube dmv voice commands. Maar je krijgt het niet voor elkaar soms. Vooral in het Engels, terwijl ik accentloos Engels spreek. Dacht nog dat het misschien kwam doordat m'n toetsenbord op NL stond maar het op Eng zetten hielp niets.
Herkenbaar?
Herkenbaar?
Dit ligt volgens mij aan Google assistant en niet aan de telefoon, gezien hetzelfde algoritme voor herkenning in alle Google assistant compatible producten zit, niet puur op mobiel.Masihi schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 06:16:
Nog een minpunt waar ik van baal: belabberde voice herkenning. Ik zoek veel op Google en YouTube dmv voice commands. Maar je krijgt het niet voor elkaar soms. Vooral in het Engels, terwijl ik accentloos Engels spreek. Dacht nog dat het misschien kwam doordat m'n toetsenbord op NL stond maar het op Eng zetten hielp niets.
Herkenbaar?
Bij mij werkt dit overigens prima. Bestuur m'n hele huis ermee. Heb je toevallig Nederlands als 1e of 2e taal optie in Google assistant staan? Hij heeft dan de neiging door je accent je Engelse zinnen als Nederlandse zin te herkennen, waar natuurlijk enorme bullshit uit komt. Gezien US Engels de meeste functies heeft raad ik aan Google assistant puur op US Engels the zetten tenzij je niet soepel genoeg Engels kan. Hij heeft dan wel moeite met vinden van Nederlands specifieke dingen (zelfs wanneer uitgesproken met Engels accent, is domweg niet het meest "logische" om te zoeken op spraakherkenning in de US), maar als je die wil is de enige optie Google assistant in het Nederlands gebruiken en het achterlopen de functionaliteit voor lief nemen.
Verder (met alleen US Engels) heeft hij moeite met Amerikaanse a wanneer die meer als e uitgesproken wordt. Enige oplossing die ik vond is spreken met een Britse a. Ik vermoed dat dit ook weer komt doordat ik met een Nederlands accent spreek.
Overigens, als je smarthome hebt wil je taal van assistant en je telefoon waarschijnlijk hetzelfde zetten (dus bijvoorbeeld beide US Engels bijvoorbeeld). Anders krijg je bugs als je telefoon die Britse stem heeft terwijl je huis een Amerikaanse stem gebruikt.
Je toetsenbord staat er weer los van. Ik heb zelf Nederlands, Engels, Japans en Chinees toetsenbord erop staan. Dat is geen probleem.
[ Voor 23% gewijzigd door Cambionn op 26-06-2020 08:16 ]
Verklaart onderstaand bericht misschien waarom je 5G ziet op je T-mobile netwerk?
De Xperia heeft dezelfde soc als de Poco F2 Pro.
nieuws: Xiaomi: Poco F2 Pro heeft in Nederland geen 5g en dat kan gebruikers ...
Bij elke netwerk transitie leren we weer opnieuw dat we op een of andere manier bij de neus genomen worden. Kennelijk hoeft de 5G van het netwerk niet eens compatibel te zijn met de 5G op de telefoon en mag men dan toch een 5G logo laten zien. (Terwijl je eigenlijk dus gewoon op 4G zit.)avec_style schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:09:
[...]
Verklaart onderstaand bericht misschien waarom je 5G ziet op je T-mobile netwerk?
nieuws: Xiaomi: Poco F2 Pro heeft in Nederland geen 5g en dat kan gebruikers ...
Ik heb vanuit T-Mobile te horen gekregen dat de aanduiding 5G verkeerd is en dat een firmware update dit gaat verhelpen. Persoonlijk denk ik echter dat ze aan het testen zijnavec_style schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:09:
[...]
Just here for the fun
Ah, dat verklaart het. Ik had gisteren ook al 5g in beeld op dit toestel.avec_style schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:09:
[...]
Vandaag Outlook en Tweakers gedaan. 2 uur SoT en 45% over. Aan Teams ligt het dus niet. Denk dat deze telefoon helaas niet lang blijft. Zodra ik weer mag reizen, kom ik hier echt niet mee uit.
Wel jammer. Het scherm, camera en formaat ben ik echt blij mee.
Vraag me toch af hoe je dit voor elkaar krijgt, op dit moment precies 3 uur SoT vandaag met nog 58% en dat is met ~40 min youtube, paar uur spotify, bellen etc.PWM schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:42:
Vandaag Outlook en Tweakers gedaan. 2 uur SoT en 45% over. Aan Teams ligt het dus niet. Denk dat deze telefoon helaas niet lang blijft. Zodra ik weer mag reizen, kom ik hier echt niet mee uit.
Gemiddeld lijk ik echt 5.5-7 uur SoT te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door JS94- op 26-06-2020 18:50 ]
Misschien melding maken en anders inwisselen.
Ik zit hier op zo'n 6-6.5 uur SoT. En dan draai ik vrij veel "onzinnige" extra apps zoals Nova, KWGT, etc. in de achtergrond. (Weet niet hoeveel dat verbruikt, maar ik ga er vanuit dat het meer is dan de kale stock launcher.)
Mijn enige klacht is toch wel een beetje het scherm in zonlicht. Zeker met dit weer zie ik af en toe nauwelijks waar ik een foto van maak met de Photo Pro app. Vervolgens pak ik dan mijn iPhone 11 Pro, of de X van mijn vrouw, en die zijn dan allebei prima te zien.
Ik kan me eigenlijk haast niet eens voorstellen dat dat grote verschil hem puur in het scherm zit. Zou het niet ook een softwarematig afstelling zijn ivm met stroomverbruik of hitte, etc?
Mijn enige klacht is toch wel een beetje het scherm in zonlicht. Zeker met dit weer zie ik af en toe nauwelijks waar ik een foto van maak met de Photo Pro app. Vervolgens pak ik dan mijn iPhone 11 Pro, of de X van mijn vrouw, en die zijn dan allebei prima te zien.
Ik kan me eigenlijk haast niet eens voorstellen dat dat grote verschil hem puur in het scherm zit. Zou het niet ook een softwarematig afstelling zijn ivm met stroomverbruik of hitte, etc?
Waarom kijkt iedereen alleen maar naar SOT?
Het accugebruik hangt van meer factoren af.
SOT is bij nooit superhoog maar dat komt ook omdat ik bijv uren lang muziek stream en dat ook weer afspeel via Bluetooth speakers. Mijn telefoon is daarnaast ook altijd verbonden met mijn horloge via Bluetooth en ik draai apps zoals tasker welke rechten hebben gekregen om altijd op de achtergrond te draaien.
Ik merk dat mijn telefoon in zijn totaliteit een stuk langer meegaat dan mijn vorige telefoon en ben er daarom blij mee.
Kijk dus verder dan alleen SOT en kijk naar hoe je je telefoon in zijn totaliteit gebruikt. Mocht je dan nog steeds het gevoel hebben dat er iets niet klopt dan kun je altijd nog een factory reset doen. Misschien dat er een app op de achtergrond toch teveel aan de batterij snoept.
(je hebt ook apps die kunnen analyseren welke apps veel batterij vreten door onnodige wakelocks maar daar heb je tegenwoordig root voor nodig)
Het accugebruik hangt van meer factoren af.
SOT is bij nooit superhoog maar dat komt ook omdat ik bijv uren lang muziek stream en dat ook weer afspeel via Bluetooth speakers. Mijn telefoon is daarnaast ook altijd verbonden met mijn horloge via Bluetooth en ik draai apps zoals tasker welke rechten hebben gekregen om altijd op de achtergrond te draaien.
Ik merk dat mijn telefoon in zijn totaliteit een stuk langer meegaat dan mijn vorige telefoon en ben er daarom blij mee.
Kijk dus verder dan alleen SOT en kijk naar hoe je je telefoon in zijn totaliteit gebruikt. Mocht je dan nog steeds het gevoel hebben dat er iets niet klopt dan kun je altijd nog een factory reset doen. Misschien dat er een app op de achtergrond toch teveel aan de batterij snoept.
(je hebt ook apps die kunnen analyseren welke apps veel batterij vreten door onnodige wakelocks maar daar heb je tegenwoordig root voor nodig)
Ik las ergens dat dat een bewuste keuze was om te waarborgen dat het scherm kwalitatief goed beeld zou blijven geven (bijv natuurlijke kleuren ipv overzadig kleurgebruik. Als je de blauwwaardes bijv verhoogt heb je helderder beeld in sommige gevallen maar dan kloppen de kleuren niet helemaal meer )NielsFL schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:10:
Ik zit hier op zo'n 6-6.5 uur SoT. En dan draai ik vrij veel "onzinnige" extra apps zoals Nova, KWGT, etc. in de achtergrond. (Weet niet hoeveel dat verbruikt, maar ik ga er vanuit dat het meer is dan de kale stock launcher.)
Daar is wat voor te zeggen. Maar wil ik mijn foto's kleurecht kunnen bewonderen moet ik ze wel eerst kunnen schietenavec_style schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:21:
[...]
Ik las ergens dat dat een bewuste keuze was om te waarborgen dat het scherm kwalitatief goed beeld zou blijven geven (bijv natuurlijke kleuren ipv overzadig kleurgebruik. Als je de blauwwaardes bijv verhoogt heb je helderder beeld in sommige gevallen maar dan kloppen de kleuren niet helemaal meer )
Ik ken de technische details ook niet maar snap zeker wat je bedoelt. Ik heb laatst hetzelfde probleem ervaren.
Nog maar een keer dan. Heb je het always on display aan staan? Bij mij zorgde dat ook voor een enorme drain. Dan haalde ik het einde van de dag niet. Nu ik het uit heb staan gaat mijn accu 48 uur mee. En dan is mijn telefoon constant verbonden met mijn horloge. Ik ben dan geen poweruser, maar ik zou daar toch even naar kijken.PWM schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:42:
Maar dat is bizar. Ik zie dat je maar 1 taal kunt instellen op google assistent. Hoe kan ik op mijn vorige telefoon dan beide talen prima inspreken en nu verstaat hij alleen de vooraf geselecteerde taal.Cambionn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:07:
[...]
Dit ligt volgens mij aan Google assistant en niet aan de telefoon, gezien hetzelfde algoritme voor herkenning in alle Google assistant compatible producten zit, niet puur op mobiel.
Bij mij werkt dit overigens prima. Bestuur m'n hele huis ermee. Heb je toevallig Nederlands als 1e of 2e taal optie in Google assistant staan? Hij heeft dan de neiging door je accent je Engelse zinnen als Nederlandse zin te herkennen, waar natuurlijk enorme bullshit uit komt. Gezien US Engels de meeste functies heeft raad ik aan Google assistant puur op US Engels the zetten tenzij je niet soepel genoeg Engels kan. Hij heeft dan wel moeite met vinden van Nederlands specifieke dingen (zelfs wanneer uitgesproken met Engels accent, is domweg niet het meest "logische" om te zoeken op spraakherkenning in de US), maar als je die wil is de enige optie Google assistant in het Nederlands gebruiken en het achterlopen de functionaliteit voor lief nemen.
Verder (met alleen US Engels) heeft hij moeite met Amerikaanse a wanneer die meer als e uitgesproken wordt. Enige oplossing die ik vond is spreken met een Britse a. Ik vermoed dat dit ook weer komt doordat ik met een Nederlands accent spreek.
Overigens, als je smarthome hebt wil je taal van assistant en je telefoon waarschijnlijk hetzelfde zetten (dus bijvoorbeeld beide US Engels bijvoorbeeld). Anders krijg je bugs als je telefoon die Britse stem heeft terwijl je huis een Amerikaanse stem gebruikt.
Je toetsenbord staat er weer los van. Ik heb zelf Nederlands, Engels, Japans en Chinees toetsenbord erop staan. Dat is geen probleem.
Dat kan niet waar zijn
UPDATE: opgelost. Het zit onder spraakinstellingen in de Google assistent. Weer een extra plek om taal in te stellen dus en hier kun je wel meerdere talen selecteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Masihi op 27-06-2020 08:29 ]
Zojuist een email gehad dat mijn koptelefoon verstuurd is, maar dat het enkele dagen kan duren voor de bezorging. De verwerking is in mijn geval dan erg snel gegaan.
Zojuist mail van Sony. Mijn koptelefoon is onderweg 🥳
Staat gepland voor de 29e voor 18:00.
Staat gepland voor de 29e voor 18:00.
[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 27-06-2020 09:11 ]
Ik kreeg zojuist al de bevestiging dat mijn headset onderweg is. Dat is dan weer heel snel !
Just here for the fun
Zelfs mijn koptelefoon is onderweg....
Voor het verkrijgen van de koptelefoon moet je dus akkoord gaan met een hele zwik privacyvoorwaarden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ABUDyoT6CuZagSABm7F2jrIo.png?f=user_large)
Zo stond het allemaal niet geadverteerd op de T-Mobile website. Ik heb toch nog steeds grote moeite met de nieuwe wereld. Als er geadverteerd wordt met een product inclusief koptelefoon, verwacht ik niet een product inclusief koptelefoon, onder voorwaarde dat je akkoord gaat met het 'mogelijk' delen van geospecifieke gegevens. Volgens deze voorwaarden moet ik er akkoord mee gaan, maarja, ook ga ik nu dus blijkbaar akkoord met het delen van productlogs, en Joost mag weten wat daar allemaal in staat. Volgens mij kan je hier echt alle kanten mee op.Voor een telefoon toch best relevant. Zeker voor iemand die een bonuskaart uit principe weigert.
Verder wel een topapparaat natuurlijk....
:fill(white):strip_exif()/f/image/ABUDyoT6CuZagSABm7F2jrIo.png?f=user_large)
Zo stond het allemaal niet geadverteerd op de T-Mobile website. Ik heb toch nog steeds grote moeite met de nieuwe wereld. Als er geadverteerd wordt met een product inclusief koptelefoon, verwacht ik niet een product inclusief koptelefoon, onder voorwaarde dat je akkoord gaat met het 'mogelijk' delen van geospecifieke gegevens. Volgens deze voorwaarden moet ik er akkoord mee gaan, maarja, ook ga ik nu dus blijkbaar akkoord met het delen van productlogs, en Joost mag weten wat daar allemaal in staat. Volgens mij kan je hier echt alle kanten mee op.Voor een telefoon toch best relevant. Zeker voor iemand die een bonuskaart uit principe weigert.
Verder wel een topapparaat natuurlijk....
[ Voor 21% gewijzigd door arnem_ op 27-06-2020 23:35 ]
Het nieuwe is vooral dat zij dit expliciet aan jou laten zien. Dergelijke informatie werd eigenlijk altijd al vastgelegd. Installeer een web server en het logt deze informatie out-of-the-box.arnem_ schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:43:
Voor het verkrijgen van de koptelefoon moet je dus akkoord gaan met een hele zwik privacyvoorwaarden.
[Afbeelding]
Zo stond het allemaal niet geadverteerd op de T-Mobile website. Ik heb toch nog steeds grote moeite met de nieuwe wereld. Als er geadverteerd wordt met een product inclusief koptelefoon, verwacht ik niet een product inclusief koptelefoon, onder voorwaarde dat je akkoord gaat met het 'mogelijk' delen van geospecifieke gegevens.
En ja, als jij opvraagt waar de dichtstbijzijnde winkel is, dan wordt je browser om je locatie gevraagd. Kun je overigens alsnog blokkeren, maar dan krijg je niet de winkels in de buurt te zien.
Voor gebruik i.c.m. de WH-1000XM3 is deze app trouwens wel een aanrader: https://play.google.com/s...com.pittvandewitt.wavelet
De Dolby Atmos equalizer doet namelijk niets voor BT koptelefoons meer en de equalizer die in de headphones app zit doet het niet bij de LDAC codec. Wavelet heeft een profiel voor de XM3 om deze wat neutraler te laten klinken i.p.v. warm. Daarnaast kun je een eigen equalizer profiel aanmaken.
De Dolby Atmos equalizer doet namelijk niets voor BT koptelefoons meer en de equalizer die in de headphones app zit doet het niet bij de LDAC codec. Wavelet heeft een profiel voor de XM3 om deze wat neutraler te laten klinken i.p.v. warm. Daarnaast kun je een eigen equalizer profiel aanmaken.
_██_
(ಠ_ృ)
2) Heb ik ook last van en het heeft niets met wifi-bellen te maken. Dit stond al uit bij mij. Met de netwerkontvangstkwaliteit ook niet. Het komt puur door bellen op de normale stand (met telefoon aan je oor). Wanneer ik het toestel op speaker zet hoor ik namelijk geen dropouts. Hier moet Sony echt wat aan doen, want dit is niet acceptabel.Masihi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:14:
3) Valt me wel mee eigenlijk. Heb even vergelijken met de "oude" Xperia 1 en het geluidsniveau is vergelijkbaar. De II heeft zelfs een wat voller geluid (minder schel) en dat is natuurlijk positief.
_██_
(ಠ_ృ)
De eerste prijsdalingen zijn er al na nog geen 2 weken op de markt. ca 40 euro eraf bij coolblue en 50 bij belsimpel.nl. Begin augustus pas loopt de headphone actie af. Ik wacht nog even en zet mijn kaarten in op een aardige prijsdaling de komende maand...
Dat is de zwarte inderdaad... De paarse is nog steeds 1197...m.w. schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:30:
De eerste prijsdalingen zijn er al na nog geen 2 weken op de markt. ca 40 euro eraf bij coolblue en 50 bij belsimpel.nl. Begin augustus pas loopt de headphone actie af. Ik wacht nog even en zet mijn kaarten in op een aardige prijsdaling de komende maand...
Vraagje. Wat ik.erg mis op de Xperia is dat Spotify verschijnt op je lockscreen van waaruit je het kunt bedienen. Blijkbaar was dat een Samsung add on en zit het niet in de kale android versie?
Maar is het alsnog mogelijk?
Volgens mij wel mogelijk.Masihi schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:20:
Vraagje. Wat ik.erg mis op de Xperia is dat Spotify verschijnt op je lockscreen van waaruit je het kunt bedienen. Blijkbaar was dat een Samsung add on en zit het niet in de kale android versie?
Bedoel je onderstaande, of toch iets anders?
/f/image/J8jCFmGNfGdGdQnpJbdgaYg2.png?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik nova launcher en daarin heb ik dat probleem niet. Alternatieve launchers hebben vaak de optie om hat aantal rijen en kolommen in te stellen. Ik gok dat de standaard launcher dat niet kan.NielsFL schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:23:
Ik heb het probleem dat widgets teveel verticale ruimte in beslag nemen en ik dit niet aan kan passen.
Hebben jullie dit ook? Of heeft het proberen van alternatieve launchers de Xperia Home launcher in de war gebracht?
[Afbeelding]
Ik had nova erop staan maar vond de app drawer toch merkbaar trager. Die heeft inderdaad geen enkel probleem met resizen.avec_style schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:27:
[...]
Ik gebruik nova launcher en daarin heb ik dat probleem niet. Alternatieve launchers hebben vaak de optie om hat aantal rijen en kolommen in te stellen. Ik gok dat de standaard launcher dat niet kan.
Probeer mij nu te herinneren of wat je in mijn screenshot ziet normaal is voor de standaard launcher of het gevolg van mijn gefreubel.
Bij mij ziet de Google widget er op dit moment zo uit op de standaard launcher, stuk kleiner dus.NielsFL schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:29:
[...]
Ik had nova erop staan maar vond de app drawer toch merkbaar trager. Die heeft inderdaad geen enkel probleem met resizen.
Probeer mij nu te herinneren of wat je in mijn screenshot ziet normaal is voor de standaard launcher of het gevolg van mijn gefreubel.
/f/image/nM38jvbmKZo6XG8neDi4dcVr.png?f=fotoalbum_large)
Ah! Dus toch. Dan nu de zoektocht naar herstel. Hopelijk geen fabrieksreset voor nodig.Maffia171 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:33:
[...]
Bij mij ziet de Google widget er op dit moment zo uit op de standaard launcher, stuk kleiner dus.
[Afbeelding]
Mocht er een witte case komen zal die vermoedelijk alleen in Japan uitkomen gezien de witte telefoon alleen in Japan uitkomt en Sony normaal ze op telefoon kleur uitbrengt. Zou je wel kunnen importeren mocht die komen gezien de behuizing identiek is behalve dat de provider er in gegraveerd staat, maar heb nu ff geen tijd de Japanse site erbij te pakken om die info te checken.Den969 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 02:05:
Weet iemand ook of Sony de paarse of witte case gaat uitbrengen? Zoja, waar te bestellen
De paarse, of eigenlijk of er gekleurde komen, vind ik moeilijker te zeggen. Sony's Nederlandse website geeft aan alleen zwart. Echter, bij specificaties staat ook "perfect colour combination" wat normaal altijd duide op precies hetzelfde verfbadje als de telefoon (wat in de praktijk wel wat feller is ivm ander materiaal). Alleen hetzelfde kleurtje zwart lijkt me beetje vreemd om zo te marketen, dus ga ik toch twijfelen. Maar aan de andere kant, de telefoon veranderde ook stiekem naar single SIM de dag dat pre-order open gingen, dus wellicht was paars gepland maar weg gehaald. Aan de andere kant kan het ook zijn dat eerst puur zwart gepland stond maar paars toch nog ook komt.
Lockscreen heeft dit bij default aan staan, zoals @avec_style in het screenshot liet zien is default. Bedoel je misschien op de Always On Display? Hier heb ik nog geen optie voor gevonden maar wellicht dat ik iets mis hier.Masihi schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:20:
Je lockscreen als Always On Display kunnen gebruiken zou ik sowieso wel chill vinden. Zowel ivm de achtergrond als voor apps. Zowel voor muziek besturen als voor bij dingen zoals iets meer info over berichten die ik binnen krijg etc.
OK!
Na bijna 2 weken de telefoon gebruikt te hebben hierbij mijn ervaringen:
+ smalle vorm van het toestel ligt fijn in de hand
+ plat scherm, geen onnozele curve
+ minder bloatware, integratie met Google is zeer goed
+ fotocamera kwaliteit, met name de autofocus is super snel
- automatische lichtsensor / helderheid: ook na bijna 2 weken zie ik het nog steeds verschuiven terwijl het licht in mijn omgeving hetzelfde blijft. Kom vooral voor in de avond waar licht beperkt is. Overdag is het een stuk minder.
De afleesbaarheid van het scherm is ook vrij lastig in de volle zon.
- plaats vingerafdrukscanner: het is toch een aparte locatie, veel wennen. Vooral als je je telefoon oppakt moet je daar op letten, omdat die anders een foutieve registratie oppakt; of wat ook regelmatig gebeurde is dat ik de telefoon ontgrendelde, terwijl dat niet de bedoeling was.
Uitzetten zou kunnen, maar ik gebruik het liefst met vingerafdrukscanner.
- zij-sensor: de instelling voor 'binnenrand van scherm gebruiken' had ik aan staan i.v.m. een hoesje. Alleen daardoor is het lastig om in dat gebied iets enkel aan te tikken op het scherm. Bijv. smiley knop van WhatsApp (helemaal links) of bij Youtube de 3 puntjes om een video toe te voegen aan een afspeellijst (helemaal rechts). Verschuiven naar een andere hoogte kan, maar op die hoogte zit ik al vaak met mijn vinger. Dus heeft die functie voor mij geen nut.
- knipperend scherm tijdens oproepen: is eerder ook al opgemerkt door anderen. Ik had hierbij mijn vinger niet op de vingerafdrukscanner, omdat de aan/uitknop ook is ingesteld om op te hangen. Wel raar om dan een lichtshow in je ooghoeken te zien.
- widgetgrootte is niet evengoed aanpasbaar: ook al opgemerkt door anderen, ik heb geen andere launcher geïnstalleerd en heb ook geen andere instelling gezien om dat aan te passen. Bij mij was het met de widget van de chrome browser zoekbalk.
- Hotspot bereik en kwaliteit: ik maak veel gebruik van een hotspot met mijn telefoon en ik merk dat het bereik best beperkt is en de stabiliteit is niet echt goed, zal wel een combinatie van beide zijn, maar in vergelijking met mijn vorige telefoon erg merkbaar.
- toetsenbord volume niet consequent (standaard Google toetsenbord): een kleinigheidje, maar als ik aan het tikken ben met geluid aan, dan hoor ik af en toe dat de hoogte van het volume soms even zachter wordt en weer dan normaal klinkt. Verder heb ik niks op de achtergrond lopen wat het kwa geluid zou moeten beïnvloeden.
- 3,5 MM headphone jack - de laatste negatieve die er hard in hakte bij mij: in mijn auto heb ik een AUX aansluiting en wilde dus mijn telefoon aansluiten voor muziek en evt. oproepen te kunnen horen over de autospeakers. Toen ik de kabel aansloot op de telefoon kreeg ik deze melding...:
:strip_exif()/f/image/KQYbI9hOaX4ohQOE0QjyoOMR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier stond ik echt versteld van.
Hiervoor had ik de Note 9 in gebruik en werkt prima met de aux-kabel.
Ook getest met normale oordoppen en die werken prima, dus aan de aansluiting van de telefoon ligt het niet.
Eerlijk is eerlijk, het is een heel goed toestel. Alleen hoe ik mijn telefoon wil gebruiken is het helaas niet voor mij weggelegd. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het echt heb geprobeerd.
De meeste negatieve punten die ik heb, stellen ook niet zoveel voor, maar ik wil mijn telefoon ook in de auto kunnen aansluiten.
'Stock Android' is fijn in gebruik, maar ik merk toch dat Samsung bepaalde functies heeft die ik kan waarderen. Mijn simkaart zit dus al weer in de Note 9 en ik moet eerlijk zeggen dat het wel voelde als 'weer thuis komen'...
Maandag zal ik ook mijn promo-headset ontvangen, dan zal ik maar eens bekijken wat ik allemaal ermee ga doen. De Samsung Galaxy Note 20 Plus/Max/Ultra is ook al om de hoek... (-:
- automatische lichtsensor / helderheid: ook na bijna 2 weken zie ik het nog steeds verschuiven terwijl het licht in mijn omgeving hetzelfde blijft. Kom vooral voor in de avond waar licht beperkt is. Overdag is het een stuk minder.
- plaats vingerafdrukscanner: het is toch een aparte locatie, veel wennen. Vooral als je je telefoon oppakt moet je daar op letten, omdat die anders een foutieve registratie oppakt; of wat ook regelmatig gebeurde is dat ik de telefoon ontgrendelde, terwijl dat niet de bedoeling was.
- zij-sensor: de instelling voor 'binnenrand van scherm gebruiken' had ik aan staan i.v.m. een hoesje. Alleen daardoor is het lastig om in dat gebied iets enkel aan te tikken op het scherm. Bijv. smiley knop van WhatsApp (helemaal links) of bij Youtube de 3 puntjes om een video toe te voegen aan een afspeellijst (helemaal rechts). Verschuiven naar een andere hoogte kan, maar op die hoogte zit ik al vaak met mijn vinger. Dus heeft die functie voor mij geen nut.
- knipperend scherm tijdens oproepen: is eerder ook al opgemerkt door anderen. Ik had hierbij mijn vinger niet op de vingerafdrukscanner, omdat de aan/uitknop ook is ingesteld om op te hangen. Wel raar om dan een lichtshow in je ooghoeken te zien.
- widgetgrootte is niet evengoed aanpasbaar: ook al opgemerkt door anderen, ik heb geen andere launcher geïnstalleerd en heb ook geen andere instelling gezien om dat aan te passen. Bij mij was het met de widget van de chrome browser zoekbalk.
- Hotspot bereik en kwaliteit: ik maak veel gebruik van een hotspot met mijn telefoon en ik merk dat het bereik best beperkt is en de stabiliteit is niet echt goed, zal wel een combinatie van beide zijn, maar in vergelijking met mijn vorige telefoon erg merkbaar.
- toetsenbord volume niet consequent (standaard Google toetsenbord): een kleinigheidje, maar als ik aan het tikken ben met geluid aan, dan hoor ik af en toe dat de hoogte van het volume soms even zachter wordt en weer dan normaal klinkt. Verder heb ik niks op de achtergrond lopen wat het kwa geluid zou moeten beïnvloeden.
- 3,5 MM headphone jack - de laatste negatieve die er hard in hakte bij mij: in mijn auto heb ik een AUX aansluiting en wilde dus mijn telefoon aansluiten voor muziek en evt. oproepen te kunnen horen over de autospeakers. Toen ik de kabel aansloot op de telefoon kreeg ik deze melding...:
:strip_exif()/f/image/KQYbI9hOaX4ohQOE0QjyoOMR.jpg?f=fotoalbum_large)

Ook getest met normale oordoppen en die werken prima, dus aan de aansluiting van de telefoon ligt het niet.
Eerlijk is eerlijk, het is een heel goed toestel. Alleen hoe ik mijn telefoon wil gebruiken is het helaas niet voor mij weggelegd. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het echt heb geprobeerd.
De meeste negatieve punten die ik heb, stellen ook niet zoveel voor, maar ik wil mijn telefoon ook in de auto kunnen aansluiten.
'Stock Android' is fijn in gebruik, maar ik merk toch dat Samsung bepaalde functies heeft die ik kan waarderen. Mijn simkaart zit dus al weer in de Note 9 en ik moet eerlijk zeggen dat het wel voelde als 'weer thuis komen'...
Maandag zal ik ook mijn promo-headset ontvangen, dan zal ik maar eens bekijken wat ik allemaal ermee ga doen. De Samsung Galaxy Note 20 Plus/Max/Ultra is ook al om de hoek... (-:
Ben wel benieuwd waarom dat gebeurt. Ik prik die van mij ook wel eens in de AUX van de auto en dat levert geen problemen op.TommyC1983 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:14:
[Afbeelding]
EDIT: voor de duidelijkheid - ik krijg dus ook niet zo'n melding.
[ Voor 4% gewijzigd door NielsFL op 28-06-2020 09:23 ]
Misschien ligt het aan de soort aansluiting. Het is een Renault Clio uit 2011 met een rood/wit tulp-aansluiting voor de AUX. Mijn auto zal wel te oud zijn, of de telefoon te nieuw. Hehe.NielsFL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:23:
[...]
Ben wel benieuwd waarom dat gebeurt. Ik prik die van mij ook wel eens in de AUX van de auto en dat levert geen problemen op.
EDIT: voor de duidelijkheid - ik krijg dus ook niet zo'n melding.
Velen klagen over Samsung maar als je eenmaal iets anders neemt dan zie je soms pas de voordelen waar je gewend aan was geraakt.TommyC1983 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:14:
OK!
- knipperend scherm tijdens oproepen: is eerder ook al opgemerkt door anderen. Ik had hierbij mijn vinger niet op de vingerafdrukscanner, omdat de aan/uitknop ook is ingesteld om op te hangen. Wel raar om dan een lichtshow in je ooghoeken te zien.![]()
[Afbeelding]
Hier stond ik echt versteld van.![]()
Eerlijk is eerlijk, het is een heel goed toestel. Alleen hoe ik mijn telefoon wil gebruiken is het helaas niet voor mij weggelegd. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het echt heb geprobeerd.![]()
'Stock Android' is fijn in gebruik, maar ik merk toch dat Samsung bepaalde functies heeft die ik kan waarderen. Mijn simkaart zit dus al weer in de Note 9 en ik moet eerlijk zeggen dat het wel voelde als 'weer thuis komen'...![]()
Die 3.5 mm jack melding is echt iets voor Sony, die altijd weer een standaard naar zich toe moeten trekken en beperkingen op leggen. Op die manier is een 3.5mm jack natuurlijk compleet waardeloos.
Software is nooit hun sterkste punt geweest en stock Android is iets van 5 jaar geleden.
Men is nu zo ver gekomen met de diverse launchers dat stock android echt kaal, saai en soms minder efficient over komt.
Het is niet voor niets dat vele ‘nieuwe’ Android functies voortkomen uit diverse schils van de andere merken.
Met jouw lijst aan minpunten zou ik hem snel weg doen.
Dat is wel gek dan want always on display staat bij mij gewoon aan. Ze hebben daar zelfs een aparte optie voor muziek bij staan. Alles staat aan. Toch geen lockscreen of dropdown menu widget voor spotify. Hoe kan dat?Cambionn schreef op zondag 28 juni 2020 @ 02:55:
[...]
Lockscreen heeft dit bij default aan staan, zoals @avec_style in het screenshot liet zien is default. Bedoel je misschien op de Always On Display? Hier heb ik nog geen optie voor gevonden maar wellicht dat ik iets mis hier.
Je lockscreen als Always On Display kunnen gebruiken zou ik sowieso wel chill vinden. Zowel ivm de achtergrond als voor apps. Zowel voor muziek besturen als voor bij dingen zoals iets meer info over berichten die ik binnen krijg etc.
UPDATE: Opgelost. Ik had spotify geen toestemming verleend om meldingen te geven. Blijkbaar valt het onder meldingen.
[ Voor 7% gewijzigd door Masihi op 28-06-2020 10:49 ]
De Always-On display geeft muziek info als die setting aan staat, maar geen controls. Alleen lockscreen heeft controls. Als iemand weet hoe ik dat kan veranderen (liefst lockscreen als Always-On) hoor ik dat graag, want ik stream vaak muziek af door m'n hele huis en zou fijn zijn om simpele dingen als pauzeren te kunnen doen zonder m'n telefoon naar op z'n minst lock screen te zetten. Dan kan hij mooi blijven staan of liggen met puur belangrijke info zichtbaar. Maar ben bang dat dat niet kan.Masihi schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:41:
[...]
Dat is wel gek dan want always on display staat bij mij gewoon aan. Ze hebben daar zelfs een aparte optie voor muziek bij staan. Alles staat aan. Toch geen lockscreen of dropdown menu widget voor spotify. Hoe kan dat?
UPDATE: Opgelost. Ik had spotify geen toestemming verleend om meldingen te geven. Blijkbaar valt het onder meldingen.
Betreft die 5G indicatie bij T-Mobile en KPN; mijn vermoeden is dat er dan een 5G daadwerkelijk actief is, ze hebben namelijk test licenties. Echter heeft alleen een beperkte groep testers toegang tot 5G.
De software in je toestel heeft nu de logica: ik zie dat er 5G is, dus ik toon de 5G indicator. Dit wordt binnenkort aangepast naar: alleen als ik word toegelaten op 5G, dan toon ik 5G.
De software in je toestel heeft nu de logica: ik zie dat er 5G is, dus ik toon de 5G indicator. Dit wordt binnenkort aangepast naar: alleen als ik word toegelaten op 5G, dan toon ik 5G.
Wat ga je er precies mee doen? Verkopen? Ben ik wel benieuwd naar... Ik vrees namelijk dat ik hetzelfde probleem ga krijgen... Ik heb al 10 jaar Samsung telefoons en mis nu al een aantal dingen...TommyC1983 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:14:
Ik heb hem nog niet eens in gebruik! ( Wacht op mijn hoesje +screenprotector).
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken...