Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyC1983
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-09 18:42
Jeshter2000 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:42:
[...]

Wat ga je er precies mee doen? Verkopen? Ben ik wel benieuwd naar... Ik vrees namelijk dat ik hetzelfde probleem ga krijgen... Ik heb al 10 jaar Samsung telefoons en mis nu al een aantal dingen...

Ik heb hem nog niet eens in gebruik! ( Wacht op mijn hoesje +screenprotector).

Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken...
Als de doos nog heel zou zijn, dan had ik het wellicht via Tele2 weer omgeruild voor een S20 (Ultra) ofzo.
Dus wacht nog met het indienen van je aanvraag voor de promo-headset, totdat je zeker weet dat je het wil houden.

Mijn moeder is wel toe aan een telefoon upgrade, maar dit model is nogal een overkill aan functies en mogelijkheden die dan nooit benut zullen worden. :')

Dus het zal op marktplaats eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
Wat jammer dat jullie teruggrijpen naar de Samsung. Ik ben er juist vanaf gestapt.
De laatste die ik nog steeds in mijn bezit heb is de S20 Ultra (128gb) (beschermfolie zit er nog op, maar geeft inmiddels wel wat sporen, scherm zelf is 100% goed)

Ruilen ?? ;) (inmiddels al gereserveerd voor ruil, dat ging snel)

Mijn bezwaren voor de S20 Ultra:
-SOT op hoogste resolutie is bedroevend slecht
-SOT op 120 HZ is bedroevend slecht
-Ik vind het toestel te zwaar geworden (alles boven de 200 gram komt hiervoor in aanmerking)
-Foto's vallen mij erg tegen, de 100x zoom is een lachertje, maar ook de macro foto's zijn een lachertje
-Inscreen fingerprintscanner is traag (zeker als je het vergelijkt met de Sony)
-Prestaties zijn op de Exynos 990 zijn merkbaar trager dan op de Qualcomm 865. Zeker als ik de Sony ernaast houd.
-Bixby integratie vind ik helemaal niks. Ben dus erg blij met de sony/ google oplossing.

Ja de Samsung heeft wel wat leuke extra features t.o.v. stock Android, maar ik mis ze niet (echt)
Ja het scherm is beter af te lezen in de zon
Ja de Samsung heeft dual SIM (1x 5G en 1x 4G)

Wat wel een gemis kan worden is de naadloze integratie met andere samsung spullen.

[ Voor 23% gewijzigd door Brotuck op 28-06-2020 15:18 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Brotuck schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:03:
Wat jammer dat jullie teruggrijpen naar de Samsung. Ik ben er juist vanaf gestapt.
De laatste die ik nog steeds in mijn bezit heb is de S20 Ultra (128gb) (beschermfolie zit er nog op, maar geeft inmiddels wel wat sporen, scherm zelf is 100% goed)

Ruilen ?? ;)

-Ik vind het toestel te zwaar geworden (alles boven de 200 gram komt hiervoor in aanmerking)
-Foto's vallen mij erg tegen, de 100x zoom is een lachertje, maar ook de macro foto's zijn een lachertje
-Prestaties zijn op de Exynos 990 zijn merkbaar trager dan op de Qualcomm 865. Zeker als ik de Sony ernaast houd.
-Bixby integratie vind ik helemaal niks. Ben dus erg blij met de sony/ google oplossing.

Ja de Samsung heeft wel wat leuke extra features t.o.v. stock Android, maar ik mis ze niet (echt)

Wat wel een gemis kan worden is de naadloze integratie met andere samsung spullen.
Kan je mij misschien mailen op jeshter2000@gmail.com ik heb misschien wel interesse in ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyC1983
Brotuck schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:03:

Ruilen ?? ;)

Mja, op SOT let ik niet echt, als die prik nodig heeft, dan krijgt die dat. Heb daar ook genoeg powerbanks voor, indien nodig. Al moet ik zeggen dat de uithoudingsvermogen van de Sony best goed is voor een 4000 mAh accu.

Met de camera is Samsung "wel ok". De camera mogelijkheden met de Sony zijn imposant, maar ik ben toch meer een point&shoot persoon.

En Bixby? Wat is dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Wat het (opeens) niet goed kunnen aanpassen van de widget grootte betreft: het is in elk geval een gebruiker-specifiek probleem.

Als je Multiple Users aan zet en dan naar Guest of een andere verse gebruiker schakelt heeft die het probleem niet.

Ik zoek verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
NielsFL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:19:
Wat het (opeens) niet goed kunnen aanpassen van de widget grootte betreft: het is in elk geval een gebruiker-specifiek probleem.

Als je Multiple Users aan zet en dan naar Guest of een andere verse gebruiker schakelt heeft die het probleem niet.

Ik zoek verder..
Misschien helpt dit iets. Ik gebruik al jaren, op al mn Sony devices, een andere launcher (zijnde Apex Launcher). Daarmee kan je alle widgets naar gelieve resizen.
Nu wil ik niet direct zeggen van "installeer maar een andere launcher", maar 1 ding viel me wel op. Ik dacht ik voeg de Google widget eens toe. Ik zag toen dat deze per default een afmeting heeft van 4x2 (4 kolommen, 2 regels) terwijl dat inderdaad nergens voor nodig is. Resize ik dit naar 4x1 ziet alles er nog normaal uit en het past nog prima. Oftewel: is het niet misschien (deels) een probleem van de widget, aangezien dezelfde widget met een andere launcher ook default naar 4x2?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masihi
  • Laatst online: 30-07-2021
Screenshot maken is handig met 1 druk. Maar als je een screenshot maakt komt daarvoor vaak de home en terug optie onder in beeld en de tijd enzo boven. Daardoor krijgen screenshots met iets erop wat je niet wilt. Zoals deze foto van m'n zoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyahctyrlvKrOOMiYWNU9lcfi4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VGv2Y16eaHHVph9EhPhOpgAL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:30:
[...]
Oftewel: is het niet misschien (deels) een probleem van de widget, aangezien dezelfde widget met een andere launcher ook default naar 4x2?
Het heeft even geduurd, maar ik de oorzaak/oplossing gevonden.

Widgets geven hun minimale grootte aan in zogenaamde dp's. Het is vervolgens aan de Launcher om te bepalen hoe dat zich vertaald naar een aantal rijen en kolommen. 4x2 is dus inderdaad niet per se fout. Maar de Xperia Home launcher presenteert het voor anderen hier op 4x1 waardoor ik er toch vanuit ging dat de 4x2 die ik zag fout was.

Na veel stoom uit de oren heb ik twee instellingen gevonden waarmee je dit kunt manipuleren:
  • De eerste is vrij logisch, namelijk de Display size instelling onder Accessibility. Als je daar de boel op klein zet worden veel widgets iets groter om dat te compenseren.
  • De tweede is minder voor de hand liggend, namelijk System navigation onder System > Gestures.
Wanneer je overschakelt op gesture navigatie wordt het bruikbare deel van je scherm iets groter en dat verandert de berekening voor de widget-grootte. Hoewel de verandering in bruikbaar schermoppervlak minimaal is, gaat het voor een aantal widgets net een grenswaarde over waardoor die een regel meer gebruiken dan normaal.

Dan nu het verwarrende waarom ik dit niet eerder door had: als je gesture-navigatie uitzet kun je de Google widget dus "gewoon" op 4x1 installeren. Zet je gesture-navigatie daarna weer aan, dan blijft deze geïnstalleerde widget als 4x1 op je home-scherm, terwijl het tegelijkertijd als 4x2 in het widget overzicht staat. Dat is niet consistent, en wat mij betreft een bug. Maar het voorziet wel meteen in een work-around.

TL;DR: gebruik je gesture-navigatie, zet het dan uit bij het indelen van je widgets. Daarna kun je het weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

r_ketting schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 06:53:
[...]

Nog maar een keer dan. Heb je het always on display aan staan? Bij mij zorgde dat ook voor een enorme drain. Dan haalde ik het einde van de dag niet. Nu ik het uit heb staan gaat mijn accu 48 uur mee. En dan is mijn telefoon constant verbonden met mijn horloge. Ik ben dan geen poweruser, maar ik zou daar toch even naar kijken.
Alles wat uit kan heb ik uit staan. Vandaag was de koek na 3 uur op. Opgeladen en om 18.00 weer leeg. Zal hem wel omwisselen, maar heb niet het idee dat dit ding erg poweruser gedreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
Juist wel maar misschien iou model niet. Sony heeft juist ingezet op de camera met volle helderheid foto's te maken en tijdens het gamen. Idk wat er met die van jou is want ook hier zie je het bij je collega's.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:37
@PWM Je hebt niet toevallig de gewoonte om bepaalde apps te draaien die een persistent notification achterlaten, of om al je recente apps altijd uit het multitasking-menu weg te halen? Ik gok maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 19:07
NielsFL schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Het heeft even geduurd, maar ik de oorzaak/oplossing gevonden.

[/li]
• De tweede is minder voor de hand liggend, namelijk System navigation onder System > Gestures.

[/list]
_/-\o_ Geweldig!! Het is gelukt om de Spotify widget weer op 4x1 te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
PWM schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Alles wat uit kan heb ik uit staan. Vandaag was de koek na 3 uur op. Opgeladen en om 18.00 weer leeg. Zal hem wel omwisselen, maar heb niet het idee dat dit ding erg poweruser gedreven is.
Ik zou hem inderdaad omruilen. Dit klopt echt niet. Ik ben zeker geen poweruser, dus misschien ben ik geen referentiekader, maar van mij ziet het nu zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/My43dG55qInnPxn-jGKIOi-DKAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DoRBfGBZDKDmb4FDpSZvJaSf.png?f=fotoalbum_large

Tuurlijk, ik gebruik hem niet overdreven vaak, maar hij is wel verbonden met mijn horloge. Dat heeft bij mij voor 2% batterijgebruik gezorgd. Het enige wat bij mij erg is, is het leeglopen bij het gebruik van het always on display. Dan haal ik maar net het einde van de dag

Heeft iemand anders daar ook last van?

[ Voor 7% gewijzigd door r_ketting op 29-06-2020 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Vanochtend kreeg ik opnieuw een update aangeboden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Gfv7MrmcifELfyAiXCo5bQ4Y6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qLmKiQlUVXNYhuWsMJB8yutW.png?f=fotoalbum_large

Met 4.4 MB kan het niet meer zijn dan een kleine patch, net als bij de vorige update zijn ook bij deze geen release notes te bekennen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Helaas kan ik ook nergens release notes vinden, lijkt erop dat de support pagina ook uit de lucht is ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
Brotuck schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:30:
Helaas kan ik ook nergens release notes vinden, lijkt erop dat de support pagina ook uit de lucht is ?
Dit is toch wel een dingetje hoor dat die pagina uit de lucht is.... Kan niet toch! Je moet toch weten wat ze veranderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:39
Sony geeft toch nooit releasenotes vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Inmiddels kan ik me niet meer druk maken om het niet melden van changelogs. Sony doet dat al jaren niet meer. Dus je hoeft ook niet te zoeken. Dit zullen wat bug-fixes zijn.

Had je probleempjes en die zijn opgelost, dan heb je geluk. Zo niet, dan zul je moeten wachten of het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
r_ketting schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:05:
Inmiddels kan ik me niet meer druk maken om het niet melden van changelogs. Sony doet dat al jaren niet meer. Dus je hoeft ook niet te zoeken. Dit zullen wat bug-fixes zijn.

Had je probleempjes en die zijn opgelost, dan heb je geluk. Zo niet, dan zul je moeten wachten of het wordt opgelost.
Wat een instelling van zon bedrijf zeg... Begin Samsung steeds meer te waarderen!
Die hebben hun dingetjes wel wat beter op orde zeg... Geen wonder dat Sony zo veel markt aandeel heeft verloren.
Als ik dit allemaal had geweten had ik die waarschijnlijk nooit gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Jeshter2000 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:01:
[...]
Wat een instelling van zon bedrijf zeg...
Ik heb hier een Sony Walkman liggen met Android 9. Daar staat wel altijd netjes bij elke update een Changelog.

Ook voor de koptelefoon die vele hier vandaag ontvangen publiceert men wel wat er verandert bij een update: https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00016731

De smartphone divisie is in die zin wel een vreemde eend in de bijt, zo blijkt.

EDIT: koptelefoon inmiddels ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door NielsFL op 29-06-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Zojuist heb ik de XM3 headphones ontvangen, veel eerder dan de levertijdindicatie van Sony.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:18
Ik heb ook juist de headphones ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:38
Hier ook kwartiertje geleden ofzo binnen gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
Wat een headphone!! Geweldig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Bij mij is de koptelefoon ook binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Hier liggen de headphones inmiddels ook thuis! Alleen jammer dat ik zelf nog aan het werk ben tot 18:00...

Over het toestel zelf ben ik trouwens erg tevreden! ik merk ik dat ik ook akelig snel aan de 21:9 verhouding gewend ben, iedere keer als ik mijn Samsung werktelefoon vast pak, voelt dat gelijk als een log ding.

Het enige waar ik ook last van heb, is de automatisch helderheid die niet helemaal lekker werkt. Dan zit je te scrollen op Facebook of Marktplaats en wordt je scherm ineens een stuk donkerder...Er staat wel bij instellingen dat hij "leert" wat je prettig vindt, maar voorlopig weinig kennis tot zich genomen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ook mijn koptelefoon binnen. Volgens TNT was mijne zijn 16e pakket van Sony vandaag, en hij klonk alsof hij er nog wat had haha. Hij vond het al vreemd, zei al dat hij soms zat van "eeuh wat?" wanneer ze leveringen als dit kregen lol.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
Wanneer kregen jullie het mailtje dat de actie geaccordeerd was? Ik kreeg de 26e de bevestiging. Maar nog geen verzendbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Sosua schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:26:
Wanneer kregen jullie het mailtje dat de actie geaccordeerd was? Ik kreeg de 26e de bevestiging. Maar nog geen verzendbewijs.
16e aangevraagd
17e afgekeurd
18e goedgekeurd
27e verzend mail (volgens tracking 26e verstuurd)
29e ontvangen

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyD84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-04 23:09
Hier ook de headphones binnen inmiddels! De update van vandaag lijkt het af en toe wegvallende geluid ook te hebben opgelost tijdens het bellen. Vandaag heb ik dat probleem niet meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@TommyD84 Ik merkte het ook al. Tot nu toe ook geen last meer van de vreemde backlight brightness bug die ik soms had. Netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS94-
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-08 18:17
Damn die headphone is nog beter dan ik had verwacht, wat een topgeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@JS94- Quasi beste op de markt op dit moment, als je het over Bluetooth noise-cancelling headphones hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercival
  • Laatst online: 05-07-2020
Hoi!

Ik heb de telefoon en headphone ook binnen. Op zich erg blij maar kan me wel vinden in wat kritieken hierboven (dubbeltik zijkant, leest niet altijd vingers etc.) maar niks heel groots.

Ik heb wel iets anders wat me vandaag een beetje gek maakt en dat ziet op de headphone (en vooral de klantenservice Sony):

Bij het installatie proces op de telefoon komt er de prompt een code in te voeren voor Sony 360 Reality sound. Echter, ik heb geen code in de box gezien (mis ik iets obvious?). Heb wel Tidal al eerder geinstalleerd en daarmee zou de 360 functionaliteit compatibel moeten zijn. Dat is op dit moment niet zo want tidal herkent nog geen device dat daarmee compatibel is.

Volgens "het internet" kwam ik op twee verschillende, elkaar uitsluitende, oorzaken:
1) De code wordt bij de headphone geleverd door de verkoper (die heb ik niet gehad dan dus)
2) Bij het registreren op de streaming app (tidal; deezer) krijg je automatisch die compatibility met 360 (bij mij niet dus)

De klantenservice was wat beperkt, de man zou me een mailtje sturen met de oplossing maar kwam met een dode link naar de Sony.co.uk FAQ over de 360, specifiek over de code, die niet werkte en waar ik verder niks vond tussen de andere vragen.

Heeft 1 van jullie hier mee te maken gehad en een oplossing gevonden?

Met vriendelijke groet,

Nick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
Bij mij zou de koptelefoon vandaag ook worden geleverd. Vreemd genoeg bericht van TNT dat we niet thuis zouden zijn geweest en dat ze een bericht in de bus hebben gedaan. Beide niet waar. Maar even gebeld en morgen wordt het pakket 'opnieuw' aangeboden. Hopelijk dan een bezorger die wel huisnummers (adres klopte) kan lezen... Het ging ook allemaal te soepel...

edit/ koptelefoon met één dag vertraging nu ook binnen

[ Voor 7% gewijzigd door Robus op 30-06-2020 16:50 ]

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.w.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 22:35
Ondertussen komen er steeds meer reviews uit. YouTube: YouTube Deze is wel heel pijnlijk... De iPhone 11 pro maakt gehakt van de Sony, althans op cameragebied. Om heel eerlijk te zijn heb ik niet heel veel hoop voor telefoons die alleen inzetten op goede hardware. Goede software is gewoon noodzakelijk nu telefoons tegen hun natuurkundige beperkingen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masihi
Headphone geluid is erg goed.

Wel twee gekke dingen die ik niet wegkrijg en 1 apart iets:

- bepaalde nummers in Spotify en speelt hij niet af. Weigert hij gewoon. Ander nummer kiezen en hij speelt. Terug naar het eerdere nummer en weer niets.
- soms stopt de muziek, krijg je een belletje en gaat de muziek verder. Het is geen notificatie van een andere app
- de batterij vd headphone staat in de Sony bluetooth scherm al uren op 100 procent terwijl ik m gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:38
Mercival schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:58:
Hoi!

Ik heb de telefoon en headphone ook binnen. Op zich erg blij maar kan me wel vinden in wat kritieken hierboven (dubbeltik zijkant, leest niet altijd vingers etc.) maar niks heel groots.

Ik heb wel iets anders wat me vandaag een beetje gek maakt en dat ziet op de headphone (en vooral de klantenservice Sony):

Bij het installatie proces op de telefoon komt er de prompt een code in te voeren voor Sony 360 Reality sound. Echter, ik heb geen code in de box gezien (mis ik iets obvious?). Heb wel Tidal al eerder geinstalleerd en daarmee zou de 360 functionaliteit compatibel moeten zijn. Dat is op dit moment niet zo want tidal herkent nog geen device dat daarmee compatibel is.

Volgens "het internet" kwam ik op twee verschillende, elkaar uitsluitende, oorzaken:
1) De code wordt bij de headphone geleverd door de verkoper (die heb ik niet gehad dan dus)
2) Bij het registreren op de streaming app (tidal; deezer) krijg je automatisch die compatibility met 360 (bij mij niet dus)

De klantenservice was wat beperkt, de man zou me een mailtje sturen met de oplossing maar kwam met een dode link naar de Sony.co.uk FAQ over de 360, specifiek over de code, die niet werkte en waar ik verder niks vond tussen de andere vragen.

Heeft 1 van jullie hier mee te maken gehad en een oplossing gevonden?

Met vriendelijke groet,

Nick
Weet niet zeker of dit een antwoord is op je vraag. Op mijn Sony stond een pre-installed Tidal app via waar je moet registreren waarna je een 3 maanden Hi-Fi trial krijgt.

Met dit "Hi-Fi" abonnement heb je toegang tot de 360 bibliotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercival
  • Laatst online: 05-07-2020
Hilol schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Weet niet zeker of dit een antwoord is op je vraag. Op mijn Sony stond een pre-installed Tidal app via waar je moet registreren waarna je een 3 maanden Hi-Fi trial krijgt.

Met dit "Hi-Fi" abonnement heb je toegang tot de 360 bibliotheek
Thanks man! Het is opgelost, denk ik. Ik had de stap overgeslagen en uiteindelijk in de sony "connect headphones" -app mijn "oren geanalyseerd. Dat leidde ertoe dat ik een compatibele app kon selecteren, en dat was de al geinstalleerde tidal app.

Kortom, toen werkte het. De code heb ik nooit meer ingevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Mercival schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Thanks man! Het is opgelost, denk ik. Ik had de stap overgeslagen en uiteindelijk in de sony "connect headphones" -app mijn "oren geanalyseerd. Dat leidde ertoe dat ik een compatibele app kon selecteren, en dat was de al geinstalleerde tidal app.

Kortom, toen werkte het. De code heb ik nooit meer ingevoerd!
Wilde net zeggen dat je foto's moet laten maken idd. Dat 360 geluid is heel tof !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Masihi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:05:
- soms stopt de muziek, krijg je een belletje en gaat de muziek verder. Het is geen notificatie van een andere app
Ik denk dat hij schakelt tussen noise cancelling en ambient mode. De notificatie die daar bij hoort kun je uitzetten in de Headphones app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
m.w. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:48:
Ondertussen komen er steeds meer reviews uit. YouTube: YouTube Deze is wel heel pijnlijk... De iPhone 11 pro maakt gehakt van de Sony, althans op cameragebied. Om heel eerlijk te zijn heb ik niet heel veel hoop voor telefoons die alleen inzetten op goede hardware. Goede software is gewoon noodzakelijk nu telefoons tegen hun natuurkundige beperkingen aanlopen.
Ik had die video ook gezien, maar kon me er niet helemaal in vinden. De nightmode waar hij het over heeft, op 16:45 in de video, en de foto's die hij met de Xperia 1ii gemaakt heeft...echt, als dat t beste is wat je eruit krijgt, heb je 2 linkerhanden voor wat betreft fotograferen. Ja, een dedicates nightmode zoals op de Pixels of iPhones zou een mooie toevoeging zijn en wie weet komt dat nog, maar je kunt t vrij goed nabootsen door zelf met een langere sluitertijd en ISO waardes te spelen.

Ter illustratie, dit is een foto die ik recentelijk heb gemaakt rond 1.30u snachts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nExvXi8nsfwts5W09TOO9zEuBt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZpeXoPBrrKSotJPWhFSoQ6ug.jpg?f=user_large

En dit is een foto op hetzelfde moment genomen, maar dan zo ingesteld dat het representatief is voor wat ik kon zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n88AW0K-F5GpKNrZAcVhHYxF0tU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l7YWojDArcBm9k9ox1z78pp5.jpg?f=user_large

En ja, je moet bij die 2e foto heel goed kijken, in het echt kon ik misschien net iets meer zien dan op deze foto te zien is, maar niet veel. En nee, geen tripod gebruikt, wel een steady hand en een paar seconden geduld. Een nightmode had dit wat kunnen vereenvoudigen door met software wat trillingen van je hand te compenseren. Maar ook een nightmode shot heeft even een paar tellen nodig om het shot te maken; je kunt niet op magische manier meer licht je lens in krijgen met software.
Kost het mij handmatig veel langer? Mhoah, ik weet na een beetje spelen wat ongeveer de beste setting is qua sluitertijd, ISO, white balance etc. En ik heb nog meer foto's bij nacht met wat meer (straat)verlichting en die zijn haar en haarscherp, vol detail en heel weinig noise. Ik wil alleen niet nu alles al posten, dat bewaar ik voor een eventuele aankomende review :)

Alles bij elkaar heeft hij in zn video wel punten, bv de front camera die is niet denderend nee. Dus nee, dit gaat niet de beste keuze worden voor ijdeltuiten die per dag 20 foto's op Instagram plaatsen. Vind ik ook niet erg, heb zo mijn mening over dat type mensen maar dat terzijde.
De camera's zijn gewoon goed en zeker wanneer je het juist leuk vindt om zelf wat te tweaken, dan excelleert ie. De normale camera app is op dit moment gewoon een achtergesteld kindje. Net nog eens getest, eenzelfde foto in een vrij donkere kamer, met de standaard camera app en de PhotoPro app. Standaard app: zeer matig resultaat. PhotoPro in Auto mode: haarscherp, goed belicht, veel detail, zeer weinig noise.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Vind sws niet dat je Sony voor de gemiddelde consument weglegd.
Als je een goede camera wilt met basic dingen kijk je al snel naar oneplus, pixel en Samsung. Een camera geek kijkt naar de Sony.

Sony is een verdiepend merk in het hogere segment. Het is gemaakt voor de echte 'tweaker' en niet voor point en shoot. Het kan wel maar daarvoor koop je hem niet. Een 4k tv koop je ook niet voor je standaard Ziggo of kpn box. Nee je hebt 4k bestanden of videosysteem services tot je beschikking.

Ik vind het raar dat ik zoveel dingen hoor over de camera dat hij niet goed genoeg is zoals bij andere merken. Grappig genoeg is toch de Sony de ruimste in camera instellingen samen met de beste lens. Jij bent de software en als je dat niet wilt dan kon je beter de pixel halen.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Iemand er al achter hoe je de sluitertijd handmatig kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Sosua schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:06:
Iemand er al achter hoe je de sluitertijd handmatig kan instellen?
Als je in Pro Photo de modus op 'S' (shutter priority) zet kun je de sluitertijd handmatig instellen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Laatst online: 26-02-2024
Misschien maar eens kijken voor welke prijs die headphones op martkplaats gedumpt worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Mijn grootste nadeel aan de headphones zo ver is dat ik bij draadloos gebruik mijn telefoon in mijn linker zak moet stoppen (bluetooth antenne zit in de linker oorschelp). Heb ik mijn telefoon rechts valt hij soms weg (op hoge kwaliteit setting, ik ga liever bedraad dan daarvanaf).

Verder nieuwsgierig om ook op Windows te testen. Kon nu alleen bekabeld gezien hij enorm stoekert draadloos. Vanaf build 2004 krijgt Windows 10 weer A2DP Sink support voor uitgaande audio, maar wanneer ik die update wil voorzeren zegt hij dat mijn settings niet compatibel zijn. Vermoed omdat Windows, ondanks dat alles op Engels staat, weigert te erkennen dat mijn pc niet Japans is zolang Japanse IME mijn default toetsenbord is 😑. Wellicht dat de update misschien nog geen Japanse Windows ondersteund.

Voor de rest aardig blij. De bas lijkt iets geboost en heb nog niet gevonden hoe je de manual equaliser presets in de app aan moet passen, en bekabeld is geluid iets zachter dan draadloos. Meeste nummers niet zon ramp maar sommige EDM met veel bass wordt de bas beetje als hardcore wat ik niet echt kan waarderen. Heb sowieso liever iets meer flat geluid. Hoe de bas geproduceerd wordt is wel erg fijn, hij moet puur iets zachter naar mijn smaak. Geluid is verder zoals verwacht, niet boven verwachting maar er ook niet onder.

Noise canceling werkt goed, maar soms lijkt hij wat moeite te hebben met luchtdruk consistentieaar dit is maar zeer licht merkbaar. Wellicht dat nogmaals opnieuw instellen helpt. Heel vreemd om hem op te hebben met puur noise canceling en dan af te doen. De wereld lijkt dan opeens zo veel lawaai te hebben.

Over het algemeen dus erg blij met de koptelefoon.

Weet iemand toevallig hoe ik in de app puur die bass setting kan wijzigen? Ik kan hem op manual, custom 1 en custom 2 zetten maar kan niet vinden hoe ik die instell 😅.

Edit: gevonden! Knal over dat tandwieltje heen gekeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 30-06-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
alexsdam schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:56:
Misschien maar eens kijken voor welke prijs die headphones op martkplaats gedumpt worden :9
Ik heb er nog wel 1 voor je als je interesse hebt. Ik ben nog heel tevreden met de mark2
Stuur maar een bericht als je als je interesse hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Mister Hardware schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:31:
Vind sws niet dat je Sony voor de gemiddelde consument weglegd.
Als je een goede camera wilt met basic dingen kijk je al snel naar oneplus, pixel en Samsung. Een camera geek kijkt naar de Sony.

Sony is een verdiepend merk in het hogere segment. Het is gemaakt voor de echte 'tweaker' en niet voor point en shoot. Het kan wel maar daarvoor koop je hem niet. Een 4k tv koop je ook niet voor je standaard Ziggo of kpn box. Nee je hebt 4k bestanden of videosysteem services tot je beschikking.

Ik vind het raar dat ik zoveel dingen hoor over de camera dat hij niet goed genoeg is zoals bij andere merken. Grappig genoeg is toch de Sony de ruimste in camera instellingen samen met de beste lens. Jij bent de software en als je dat niet wilt dan kon je beter de pixel halen.
Het zou mij niet verbazen wanneer het "stiekem" juist ook de bedoeling is van Sony om de prestaties van de standaard Camera app slechter te maken, zodat mensen juist de PhotoPro app gaan gebruiken. Dit of het is gewoon een geval van: alle energie en tijd is gestoken in de PhotoPro app (en CinemaPro), de rest is hierdoor grotendeels genegeerd.
Wat ik dan niet helemaal snap is dat Sony er dan alsnog voor kiest om de standaard Camera app op de telefoon te zetten. Wellicht dat dit een must is vanuit Google, bij gebruik van Android, maar mocht dit niet zo zijn had ik de normale Camera app gewoon weg gelaten. De PhotoPro app werkt op Auto settings net zo eenvoudig als de Camera app, je ziet alleen wat meer buttons voor instellingen (de UI is minder basic). Maar het is net zo goed een "point and shoot" op dat moment.

Ter illustratie nog een voorbeeld. Beide foto's heb ik gecropped (om niet alle rotzooi in beeld te tonen :X ), eerste is met de Camera app, point and shoot, in een vrij donkere woonkamer (2 kleine lampjes aan op de achtergrond, rond 23.00u). Tweede foto is 10 seconden later genomen met de PhotoPro app op Auto, beiden gewoon richten en klik.

Camera app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-N-kl7URvh_zvr4LCckJYGQ4JQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oD9KV54wvDQu4QS4BpoIQlOU.jpg?f=user_large

PhotoPro app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDuJmzZVM6jhg9ueP7R2ebSDl7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UfhQpaP9VQZpsC4VkyhBR27R.jpg?f=user_large

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet nog een 2e poging met de Camera app heb gedaan, want ik vind het verschil wel erg groot, zijnde de foto van de Camera app is gewoon wazig en het ontbreekt aan detail en dynamisch bereik. Het moet ook wel beter kunnen met de Camera app, maar anderzijds hebben we het over "point and shoot" dus dan heb je maar 1 kans.

Mijn gedachte over de Camera app is een beetje zoals ik Internet Explorer op mn pc gebruik: de Camera app open je 1 keer, om in de settings PhotoPro als default te zetten, net als dat ik met een versie Windows installatie IE 1 keer gebruik om Chrome te downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Laatst online: 26-02-2024
Zojuist een nieuwe review bekeken van SuperSaf en MrMobile betreft de camera.
Komt toch niet heel geweldig uit de bus.

Wellicht ervaren jullie dit anders?
YouTube: YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
alexsdam schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:55:

Ligt een beetje aan waar hij de nadruk op legt. Bekijk 2:27 nog eens. Tussen neus en lippen door noemt hij even de superieure HDR van de Xperia. Verder gaat hij helaas nergens echt in op deze of de andere sterke kanten van de Xperia.

Overigens kloppen zijn kritieken wel. Maar voor het complete plaatje zul je toch echt ook wat andere reviews moeten bekijken. Daarna is het natuurlijk vooral aan jezelf om te bepalen hoe je alle voor- en nadelen weegt en vergelijkt met andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie

Zie mijn 2 posts hierboven. Voor wat betreft foto's maken ben ik het grotendeels niet met hem eens, behalve dat de front camera niet denderend is. Ik denk echter dat dit ook te wijten is aan het (on)bewust minder goed zijn/maken van de standaard Camera app, want zover ik weet kan je front camera niet gebruiken in de PhotoPro app.

Voor wat betreft video kan ik hier nog weinig over zeggen, heb nog nauwelijks gefilmt met de telefoon en dat beetje wat ik deed, was overdag. Het enige wat ik wel kan opmerken dat de shutterspeed setting op "Auto" in de CinemaPro naar mijn inziens niet correct werkt. Je kunt dit handmatig instellen op een waarde, prima, maar wanneer je het op "Auto" zet kiest hij direct een waarde, maar gedurende het filmen past hij dit niet aan. De standaard Camera app doet dit wel uit zichzelf en ook relatief snel; auto focus werkt razendsnel, shutterspeed aanpassing iets minder snel maar werkt ook goed.

Ik weet dus niet of het de bedoeling is dat het zo in de CinemaPro app werkt, maar ik zou denken van niet. Wanneer ik in de PhotoPro app alles op Auto laat (dus ook shutterspeed) en ik focus (1e stage van de cameraknop) dan past hij de shutterspeed/exposure direct aan. Doe ik dit tijdens het filmen met CinemaPro, gebeurt dit niet. Lijkt mij dus een bug/foutje in de CinemaPro app en ja.. dan krijg je met filmen een matig resultaat wanneer je vooraf de shutterspeed instelt op een felle achtergrond en je daarna een donkerder stuk gaat filmen.

edit: vraagje voor @AmbroosV en/of @Mister Hardware : aangezien ik vermoed dat de Auto shutterspeed in de CinemaPro app niet correct werkt, weten jullie waar ik dit eventueel zou kunnen melden/navragen bij Sony (een bepaald emailadres bijvoorbeeld)?

edit 2: heb het voor de gein al eens naar de algemene Sony support gemailed, zullen zij zelf niet veel mee kunnen, maar wellicht sturen ze het door naar een developer afdeling. Let's wait and see :)

[ Voor 10% gewijzigd door Moi_in_actie op 30-06-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masihi
Ik mis toch nog wat essentiële dingen op de Sony:

- bestanden beheer is ruk. Documenten verschijnen niet als bijlage, video's worden niet herkend door sociale media maar wel op oude telefoon. Snap daar niks van.

- screenshot bevat geen functie voor door scrollen en het screenshot langer maken

- klembord functioneert niet

[ Voor 4% gewijzigd door Masihi op 30-06-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moet zeggen dat die standaard camera app wel echt treurige resultaten geeft. Gisteren in de schemer een foto proberen te maken, die hij gewoon weigerde met de melding dat er te weinig licht was. Nou was het geen goede conditie, maar echt wel voldoende om een foto te schieten. In de Pro app was het geen enkel probleem en kwam er met 2 klikken een prima foto uit.

Als je foto's als selling point in je marketing gebruikt, mag dat wel een stuk beter werken :(

On a positive note: Betalen met NFC werkt razendsnel. Bij de OnePlus 7 Pro had ik nog wel een problemen en vertraging, de Sony doet het in no-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Moi_in_actie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:19:
[...]

edit: vraagje voor ... en/of @Mister Hardware : aangezien ik vermoed dat de Auto shutterspeed in de CinemaPro app niet correct werkt, weten jullie waar ik dit eventueel zou kunnen melden/navragen bij Sony (een bepaald emailadres bijvoorbeeld)?

edit 2: heb het voor de gein al eens naar de algemene Sony support gemailed, zullen zij zelf niet veel mee kunnen, maar wellicht sturen ze het door naar een developer afdeling. Let's wait and see :)
Ga naar de instellingen van je telefoon.
Ga naar support.
In het midden onderin staat contact opnemen.

Hier kan je nog veel meer trucjes doen die opzich best leuk zijn dus check de Sony support app goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Moi_in_actie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Het zou mij niet verbazen wanneer het "stiekem" juist ook de bedoeling is van Sony om de prestaties van de standaard Camera app slechter te maken, zodat mensen juist de PhotoPro app gaan gebruiken. Dit of het is gewoon een geval van: alle energie en tijd is gestoken in de PhotoPro app (en CinemaPro), de rest is hierdoor grotendeels genegeerd.
Wat ik dan niet helemaal snap is dat Sony er dan alsnog voor kiest om de standaard Camera app op de telefoon te zetten. Wellicht dat dit een must is vanuit Google, bij gebruik van Android, maar mocht dit niet zo zijn had ik de normale Camera app gewoon weg gelaten. De PhotoPro app werkt op Auto settings net zo eenvoudig als de Camera app, je ziet alleen wat meer buttons voor instellingen (de UI is minder basic). Maar het is net zo goed een "point and shoot" op dat moment.

Ter illustratie nog een voorbeeld.

...

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet nog een 2e poging met de Camera app heb gedaan, want ik vind het verschil wel erg groot, zijnde de foto van de Camera app is gewoon wazig en het ontbreekt aan detail en dynamisch bereik. Het moet ook wel beter kunnen met de Camera app, maar anderzijds hebben we het over "point and shoot" dus dan heb je maar 1 kans.

Mijn gedachte over de Camera app is een beetje zoals ik Internet Explorer op mn pc gebruik: de Camera app open je 1 keer, om in de settings PhotoPro als default te zetten, net als dat ik met een versie Windows installatie IE 1 keer gebruik om Chrome te downloaden :P
Misschien is het ook slechter gemaakt, idk tbh.

Ik denk dat ze de camera app er in hebben gelaten voor de minder technische mensen maar dat vind ik nog steeds vreemd.

Leuke analogie : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Heb hem inmiddels ook binnen en ben er net een dagje mee aan het spelen. Tot dusver heerlijk formaat! Moet nog wat meer met de camera klooien, maar had inderdaad al een zelfde geval van matig resultaat in normale camera app en zeer goed in PhotoPro. Wellicht dat een Gcam versie tzt een uitkomst kan zijn. Hoe dan ook is de PhotoPro app erg fijn om mee te werken en zoals hierboven al gezegd, zet 'm op Auto, en laat 'm PhotoPro openen bij het indrukken van de cameraknop en je bent volgens mij praktisch net zo snel.

Ik moest als lefty wel even wennen aan de vingerafdrukscanner locatie. Heb inmiddels 2 vingers 2x geregistreerd en 1 extra (jammer dat je er maar 5 kan toevoegen!), en nu werkt het naar behoren. Daarnaast miste ik in de stock launcher wel wat gebreken (zoals double-tap-to-lock) dus ik heb er nu Microsofts launcher op gezet en ben erg tevreden.

Al met al, na een chinees telefoon experiment ben ik erg blij dat bij deze Sony alles gewoon direct werkt zoals verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Probleem is wel dat ik bij Whatsapp de default app volgens mij niet kan aanpassen? Aangezien Whatsapp er ook nog wat compressie overheen gooit, is het resultaat gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Heb nu een hoesje. Soort wallet. Zit het sluitingslipje precies op de plek van de vingerafdrukscanner.
Echt goede hoesjes nog niet kunnen vinden.

Toch weer op zoek naar een goede andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@Moi_in_actie Cinema Pro is echt gericht op "ik ga mijn tijd nemen en écht fancy video schieten". Wanneer je wil dat je motion handling goed is voor professionele video wil je bijna altijd een shutter angle van 180°, en je wil je shutter speed niet aanpassen tijdens het filmen, dat ziet er erg vreemd uit. Als er aanpassingen nodig zijn in belichting doe je dat best met de ISO op auto, laat je shutter angle netjes op 180° staan.

En zelfs dan is het niet de bedoeling dat Cinema Pro waarden aanpast tijdens het filmen, gewoon omdat dat niet smooth kan en dat ziet er niet pro uit. De auto settings zijn dus ook een momentopname, iets dat je doet voor je begint te filmen om je settings goed te hebben. Het is geen bug dat er geen volautomatische modus is voor Cinema Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
AmbroosV schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:17:
@Moi_in_actie Cinema Pro is echt gericht op "ik ga mijn tijd nemen en écht fancy video schieten". Wanneer je wil dat je motion handling goed is voor professionele video wil je bijna altijd een shutter angle van 180°, en je wil je shutter speed niet aanpassen tijdens het filmen, dat ziet er erg vreemd uit. Als er aanpassingen nodig zijn in belichting doe je dat best met de ISO op auto, laat je shutter angle netjes op 180° staan.

En zelfs dan is het niet de bedoeling dat Cinema Pro waarden aanpast tijdens het filmen, gewoon omdat dat niet smooth kan en dat ziet er niet pro uit. De auto settings zijn dus ook een momentopname, iets dat je doet voor je begint te filmen om je settings goed te hebben. Het is geen bug dat er geen volautomatische modus is voor Cinema Pro.
Snap het verhaal, maar is het niet logischer dat wanneer je geen aanpassing in ISO/shutter speed wilt, je vooraf gewoon handmatig een setting kiest en dit zo laat? Bij Auto verwacht ik, en ik denk velen, dat het automatisch geregeld wordt, c.q. automatisch aanpast aan de omstandigheden. De Cinema Pro app lijkt, afgezien van focus, helemaal niets automatisch aan te (kunnen) passen, wat het mijn inziens vrijwel nutteloos maakt tenzij je gedurende je hele shot één en dezelfde hoeveelheid licht hebt. En dat heb je vrijwel nooit. Begin je buiten een shot onder de schaduw van een boom, stel je het daarop in en zie je alles goed, loop je onder de boom uit de volle zon in en hoppa, alles is enorm overbelicht en er is geen mogelijkheid om het aan te passen (en het past zich niet automatisch aan).

Bij het focussen heb je en a) wel een werkende auto modus en b) op manual mode de mogelijkheid om tijdens het filmen van focus te wisselen en zelfs soepel tussen 2 focal points te switchen. Als dat wel kan, waarom kan dat dan niet met op zijn minst ISO waardes? Nu is het "Auto" gedeelte van ISO en shutterspeed helemaal niet "auto", maar een eenmalig instelling vooraf |:(

edit: voor de gein nog even gekeken, mijn Canon 800D past ISO en dergelijk wel netjes aan in Auto mode, kan natuurlijk ook dingen handmatig regelen wanneer ik dat wil. Had bij de Cinema Pro niet anders verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 30-06-2020 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style

Beide heren hebben goede kritiekpunten, maar ik vind dat ze heel erg de nadruk op de negatieve punten leggen, en het nauwelijks hebben over de positieve punten. Als ik alleen deze video zou bekijken dan zou ik ook de indruk hebben dat de camera heel slecht is.

Probeer ook reviews te zien van andere reviewers en je zult zien dat de camera juist geprezen wordt. Je vind in deze thread genoeg links naar reviews waar je dat kunt checken.

Wat mij opvalt als je de reviewers checkt is dat er 2 groepen zijn. Groep 1 bestaat uit reviewers die vaak fotografen zijn en veel foto's maken. ZIj gebruiken de camerafuncties van deze telefoon zoals ze dat zouden willen doen met hun camera's.
Groep 2 bestaat uit reviewers die de telefoon heel veel vergelijken met andere telefoons die op de markt zijn. Aangezien de markt wordt gedomineerd door fabrikanten die heel erg inzetten op 108 megapixel camera's die heel veel post-processing toepassen wordt dat als de standaard gezien. De Sony wordt dus vergeleken met deze standaard en je moet hieraan voldoen als je een goede beoordeling wilt krijgen. Sony kiest er echter voor om zijn eigen ding te doen. Ze hebben hun eigen visie als het gaat om camera's en ze kiezen er voor om hun (DSLR) camera lijn te integreren in de telefoons.

Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken welke soort toestel het beste bij hem past. Er is geen goede of slechte keuze. Indien je een simpele point- en shoot camera wilt hebben die foto's met felle kleuren maakt voor je Instagram kun je misschien beter een Samsung nemen.
Wil je liever een telefoon die wat realistischere foto's maakt en wil je meer controle hebben over het maken van de foto (en vind je het niet erg om te spelen met instellingen) dan is de Sony wellicht een goede keuze.

Maar check in ieder geval meerdere reviews voordat je besluit of deze telefoon goed bij je past. Ik heb dat ook gedaan wist hierdoor precies wat ik kon verwachten.

Dan wil ik het nog even hebben de minpunten in de video die werden aangekaart:
  • slechte frontcamera - Klopt. Deze is zeker niet de beste. Ik maak er nauwelijks gebruik van, maar houd hier rekening mee als je veel selfies maakt.
  • de standaardapp maakt minder goede foto's dan de pro app in auto-modus - Klopt. Ik hoop dat dit snel gefixed wordt met een software update. Het verschil tussen de 2 apps is in mijn ervaring niet heel groot maar de belichting is met de pro app in sommige gevallen iets beter. (maar dat is mijn persoonlijke ervaring)
  • Geen aanpassing in ISO/shutter speed in Cinema Pro - Dit vind ik best gek. Maar misschien dat dit snel wordt opgelost met een update.
Bedenk wel dat de pro apps net uit zijn. Die waren nog niet eens beschikbaar toen de telefoon in Japan op de markt kwam. Ik verrwacht dus zeker dat er nog aardig wat updates gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masihi
Naast de gratis Sony headphone kon je bij Belsimpel ook een bt speaker van Sony winnen als je bij de eerste 15 reviewers zat. Krijg net bericht dat ik heb gewonnenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaqF8ZcnzxJjBNVJ599upYngBVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HxWIzb3WMBhEc0dzB5n3WX9V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Weet niet of jullie weleens lezen op androidworld.nl ? Daar staat nu een eerste indruk over de Xperia. Zoals altijd een erg negatieve inslag, want het zijn meer fanboys van Samsung en Oneplus. En alles wat anders is is dan slecht ofzo. Ik ben zo klaar met dat bashen. Zit nog te twijfelen om een echte review in te sturen daar.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Brotuck schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:22:
Weet niet of jullie weleens lezen op androidworld.nl ? Daar staat nu een eerste indruk over de Xperia. Zoals altijd een erg negatieve inslag, want het zijn meer fanboys van Samsung en Oneplus. En alles wat anders is is dan slecht ofzo. Ik ben zo klaar met dat bashen. Zit nog te twijfelen om een echte review in te sturen daar.
Ik lees daar:
Ik heb relatief weinig kunnen spelen met de telefoon, waardoor de resultaten in dit artikel echt over mijn eerste ervaringen gaat.
Beetje jammer dat hij dan toch zo'n lap tekst plaatst. Maar ja, die affiliate links he. Elke dag telt..

Helaas werkt veel media zo tegenwoordig. Hij is in elk geval nog zo eerlijk om aan te geven dat hij er eigenlijk nauwelijks naar heeft gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
NielsFL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Ik lees daar:

[...]

Beetje jammer dat hij dan toch zo'n lap tekst plaatst. Maar ja, die affiliate links he. Elke dag telt..

Helaas werkt veel media zo tegenwoordig. Hij is in elk geval nog zo eerlijk om aan te geven dat hij er eigenlijk nauwelijks naar heeft gekeken.
Een beetje verdieping in de filosofie van het hoe en waarom van een camera opzet zoals bij Sony zou prettig zijn. En geen vermelding over de analoge aansluiting van de koptelefoon. Ook niet over het feit dat er een notificatieled opzit. Kan zo nog wel doorgaan..

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masihi

Wacht eens even. Kijk eens op 6 minuut 15. Daar laat hij het verschil zien tussen de front camera's van de Sony en een iPhone. Maar het is exact hetzelfde filmpje. Zelfde woorden, zelfde handgebaren.

Dus volgens mij zit hij de boel te belazeren. Tenzij hij ze naast elkaar kan vasthouden met 1 hand.

[ Voor 4% gewijzigd door Masihi op 01-07-2020 06:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger-tweaker
  • Laatst online: 16-12-2023
Masihi schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 06:34:
[...]

Wacht eens even. Kijk eens op 6 minuut 15. Daar laat hij het verschil zien tussen de front camera's van de Sony en een iPhone. Maar het is exact hetzelfde filmpje. Zelfde woorden, zelfde handgebaren.

Dus volgens mij zit hij de boel te belazeren. Tenzij hij ze naast elkaar kan vasthouden met 1 hand.
Ze gebruiken vaak een soort tripod waar meerdere toestellen in bevestigd kunnen worden naast elkaar dus vandaar dezelfde woorden en gebaren. Ik heb de review gisteren ook beluisterd en het voelt alsof ze subtiel dingetjes onbewust negeren of bewust zwaarder maken dan dat ze zijn.
Zie bijvoorbeeld auto mode normale camera app vs photo pro in auto mode. Dat gaat gewoon super snel en is geen moeilijkheid en dan toch de hele tijd beginnen over het veranderen van instellingen.

Ik heb eergisteren zelf op mijn 4k oled tv verschillende foto's en video's bekeken die ik afgelopen vrijdag maakte op een rondvaartboot en die waren op het grote beeld juist beter dan dat ik dacht te zien op het Xperia scherm. Ik was daarbij weer positief verbaasd en zeker met de 4k 30fps video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Headphones onderweg. 01-07-20 07:14 Schiphol-Rijk Zending nu in het dichtstbijzijnde depot van het leveradres.

Voor 18:00 bezorgd. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyC1983
Masihi schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 06:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e98kWS2ar5l2pWbM6zUEKWh2mtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcJivQHMfnsJVrkr0gy0ElUv.png?f=fotoalbum_large

Soms knutselen ze varianten in elkaar waar ze nog meer telefoons tegelijk kunnen vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Tot nu toe de enige "bug" is dat de schermhelderheid wiebelt in de avond. Iemand al iets erop gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
eswa schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:07:
Tot nu toe de enige "bug" is dat de schermhelderheid wiebelt in de avond. Iemand al iets erop gevonden?
Gewoon om het voor de hand liggende uit te sluiten: heb je wellicht 'Helderheid aanpassen' aan staan onder Instellingen/Scherm?

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Er zit een bug in de automatische schermhelderheid: vlak na unlocken gaat je helderheid regelmatig op maximum voor 10-20 seconden, en dan terug naar een normaal niveau. Hopelijk komt daar snel een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Robus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:45:
[...]
Gewoon om het voor de hand liggende uit te sluiten: heb je wellicht 'Helderheid aanpassen' aan staan onder Instellingen/Scherm?
Is dat "adaptive brightness" in het engels? Had hem idd aanstaan, en heb m nu uitgezet. Hopelijk helpt het! Dank voor stating the obvious iig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
eswa schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:56:
[...]

Is dat "adaptive brightness" in het engels? Had hem idd aanstaan, en heb m nu uitgezet. Hopelijk helpt het! Dank voor stating the obvious iig! ;)
Ik herken dit ook hoor. Ja hij staat op "adaptive brightness" maar het lijkt me alsnog niet de bedoeling dat het scherm ineens donkerder wordt terwijl je iets aan het lezen bent terwijl de lichtomstandigheden niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Metalfalcon schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Ik herken dit ook hoor. Ja hij staat op "adaptive brightness" maar het lijkt me alsnog niet de bedoeling dat het scherm ineens donkerder wordt terwijl je iets aan het lezen bent terwijl de lichtomstandigheden niet veranderen.
Misschien toch wel. Zoals ik het begrijp was Automatic Brightness puur gebaseerd om de lichtomstandigheden maar gaat Adaptive Brightness (sinds Android 9) verder dan dat. Het zou rekening houden met meer dingen en je moet het kennelijk "trainen". Ik kom zelfs how-to's tegen om de training-data te resetten.

Of je er blij mee moet zijn weet ik niet. Doe mij maar een goed afgestelde ouderwetse automatic brightness ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eswa
Een andere oplossing die ik vond op XDA is deze:
Settings, Display, Cover Selection -> select others.
https://forum.xda-develop...brightness-issue-t4122161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Een wat meer algemene vraag. Ik ben de Adobe Lightroom app eens geinstalleerd op de telefoon en daarmee kan je al in RAW formaat foto's nemen. Erg leuk, app werkt ook best fijn, maar 1 ding kan ik niet vinden/weet ik niet of het mogelijk is: zover ik kan zien kan ik alleen de main sensor (24mm) of de front camera gebruiken, maar niet bijvoorbeeld de 70mm lens.
Iemand enig idee of het wel op de een of andere manier mogelijk is in Lightroom om een andere lens te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
https://www.forbes.com/si...stick-shift/#480514b2bca8

Ah eindelijk een decent review van een groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Weten jullie of er een andere manier is om je toestel te vergrendelen dan door het indrukken van de aan/uit knop?
Zou dit graag doen door bv een slide beweging of iets dergelijks.

Another one bites the DUST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eswa
dust419 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:55:
Weten jullie of er een andere manier is om je toestel te vergrendelen dan door het indrukken van de aan/uit knop?
Ik heb de launcher verandert naar Microsoft's en die accepteert double-tap-to-sleep op een willekeurige lege plek op je homescreen, werkt briljant. Dus denk dat je het daar moet zoeken, kon in de instellingen van Sony's stock launcher ook niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Het instellen van airplane mode en vervolgens bluetooth en wifi weer inschakelen geeft bij mij nu een bellen over wifi ervaring die consistent is.

Ik zit dan ook op een locatie waar de ontvangst van T-mobile belabberd is en ik vaak edge heb.

Door bellen over wifi te forceren ben ik tenminste normaal bereikbaar.

Extra voordeel is dat de batterij niet zo hard gaat nu.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Nog een vraagje, hoe voeg ik in de Sony launcher apps toe vanuit de app drawer?
Ik wil namelijk mijn startscherm vullen met de meest gebruikte apps.

[ Voor 30% gewijzigd door dust419 op 02-07-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
dust419 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:00:
Nog een vraagje, hoe voeg ik in de Sony launcher apps toe vanuit de app drawer?
Ik wil namelijk mijn startscherm vullen met de meest gebruikte apps.
Vasthouden en naar boven slepen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Brotuck schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Vasthouden en naar boven slepen
Echt he 8)7

Kom van een Samsung, dus sorry voor de noob vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Brotuck schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:53:
Het instellen van airplane mode en vervolgens bluetooth en wifi weer inschakelen geeft bij mij nu een bellen over wifi ervaring die consistent is.

Ik zit dan ook op een locatie waar de ontvangst van T-mobile belabberd is en ik vaak edge heb.

Door bellen over wifi te forceren ben ik tenminste normaal bereikbaar.

Extra voordeel is dat de batterij niet zo hard gaat nu.
SMS werkt ook via wifi overigens.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
https://www.phonearena.co...Xperia-1-II-Review_id4815
Nieuwe review...best een vreemde van een volgens mij toch aardig gerespecteerde bron. Overal wordt de selfiecam afgekraakt, hier wordt ie geprezen als beste die ze in tijden hebben gebruikt. Vervolgens hebben ze het over een "nightmode" die er toch voor zover ik weet niet in zit. En dan hebben ze vrij veel kritiekpunten en geven ze alsnog een 8.7
Achja...Tot dusver ben ik er iig blij mee, maar moet nog wel met de camera gaan spelen!
Wat ik overigens wel her en der bespeur (oa in bovenstaande review) is dat men ervaart dat foto's vaak op een groter scherm ineens veel beter worden gevonden dan op het telefoonscherm...Roept meerdere vragen bij mij op:
Is dit scherm niet perfect voor het bekijken van fotos? Heeft Sony het scherm getweakt dat het natuurgetrouwer is dan Samsungs oververzadigde schermen? (ik neem sowieso aan dat dit zeker geldt voor de camera(software)) Hoevaak worden fotos van de S20 Ultra bijvoorbeeld op een groot scherm bekeken? Blijkbaar hint het werken met deze telefooncamera met de Proapp er meer naar dat je de foto's op een groot scherm wil zien ten opzichte van een S20/Iphone...lol, zomaar wat gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000

Battery test....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Best wel knap van Sony.
Vergeet niet dat Sony de hoogste resolutie scherm heeft en de kleinste batterij. Niet heel gek dat deze telefoon er het eerste mee stopt. Op het einde laten ze zien wat het resultaat zou zijn als alle telefoons een even grote accu zouden hebben dan is Sony 2e. Dat geeft aan dat ze hun batterij optimalisatie wel op orde hebben.

Alleen de Iphone doet het heel veel beter dan de rest, maar die heeft dan ook de allerlaagste resolutie en de hardware en software zijn gewoon veel beter op elkaar afgestemd dus ik zou niet te veel vergelijken met de iphone.

Uiteindelijk draait het erom of je het einde van de dag haalt met je telefoon. Gelukkig lukt mij dat ruimschoots EN ik heb een telefoon met een hele mooie scherm. Dat is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
avec_style schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:38:
Best wel knap van Sony.
Vergeet niet dat Sony de hoogste resolutie scherm heeft en de kleinste batterij. Niet heel gek dat deze telefoon er het eerste mee stopt. Op het einde laten ze zien wat het resultaat zou zijn als alle telefoons een even grote accu zouden hebben dan is Sony 2e. Dat geeft aan dat ze hun batterij optimalisatie wel op orde hebben.

Alleen de Iphone doet het heel veel beter dan de rest, maar die heeft dan ook de allerlaagste resolutie en de hardware en software zijn gewoon veel beter op elkaar afgestemd dus ik zou niet te veel vergelijken met de iphone.

Uiteindelijk draait het erom of je het einde van de dag haalt met je telefoon. Gelukkig lukt mij dat ruimschoots EN ik heb een telefoon met een hele mooie scherm. Dat is voor mij voldoende.
Nadat ik dit heb gezien zet ik met alle plezier mijn noicecancelling op. Wat een getetter...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Waarom heb ik bij de app nu.nl onderaan het scherm een dikke zwarte rand?
Is nu.nl niet geoptimaliseerd voor een 21:9 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Opgelost.

[ Voor 95% gewijzigd door Sosua op 02-07-2020 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
dust419 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:55:
Kijk ook eens naar Nova Launcher. Werkt fantastisch. Beste app ooit die ik gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
dust419 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:45:
Waarom heb ik bij de app nu.nl onderaan het scherm een dikke zwarte rand?
Is nu.nl niet geoptimaliseerd voor een 21:9 scherm?
Klopt. App volgt de regels rond flexibele layouts niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
AmbroosV schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:27:
[...]

Klopt. App volgt de regels rond flexibele layouts niet.
Hopelijk fiksen ze dit snel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Druk linksboven op auto, daarna kan je een andere modus kiezen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den969
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
Gisteren iets heel vaags meegemaakt. Scherm ging in de ochtend niet meer aan, maar toestel was nog wel aan. Toestel aan/uit gemaakt, hard reset uitgevoerd etc, maar scherm ging niet meer aan. Een paar uur lang nog geprobeerd het scherm weer aan te krijgen, maar geen resultaat

Toestel aangemeld via de klantenservice v Sony en het zou vandaag opgehaald worden. Zie nu opeens dat het scherm weer actief is, alsof er niets aan de hand is.

Zou dit een hardware defect zijn, of iets met de software?

[ Voor 9% gewijzigd door Den969 op 03-07-2020 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Wat een fijn scherm is het toch. En de accu is ook echt fantastisch.Met veel gebruik aan het eind van de dag nog 41% over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnyTnsIlA9p70CQZygXI8ADaeCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u8XqR4ODEzDFmNG0fkzVjS4U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
dust419 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Hopelijk fiksen ze dit snel een keer.
Je kunt natuurlijk een keer een mail naar ze sturen en dit aankaarten. Ik heb hetzelfde probleem met de 1Limburg app (woon in Limburg, dus lees daar ook nieuws van) en heb t hen gemeld. Ze zouden het in ieder geval doorgeleiden naar de developers, of er dan iets mee gedaan wordt is een andere vraag, maar het is in ieder geval bij hun onder de aandacht gebracht.
Heb hierbij ook gezegd dat dit zeker niet alleen een issue is met deze telefoon, maar dat bijna alle nieuwe smartphones van dit jaar al een andere schermverhouding hebben dan 16:9, veelal 18:9, 19:9 of in dit geval 21:9. Als ze in de gaten krijgen dat bijna alle nieuwe telefoons een andere aspect ratio gaan gebruiken, zijn ze denk ik meer geneigd dit "probleem" op te lossen, dan wanneer je alleen klaagt over jouw telefoon waarop het niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
eswa schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:13:
https://www.phonearena.co...Xperia-1-II-Review_id4815
Nieuwe review...best een vreemde van een volgens mij toch aardig gerespecteerde bron. Overal wordt de selfiecam afgekraakt, hier wordt ie geprezen als beste die ze in tijden hebben gebruikt. Vervolgens hebben ze het over een "nightmode" die er toch voor zover ik weet niet in zit. En dan hebben ze vrij veel kritiekpunten en geven ze alsnog een 8.7
Achja...Tot dusver ben ik er iig blij mee, maar moet nog wel met de camera gaan spelen!
Wat ik overigens wel her en der bespeur (oa in bovenstaande review) is dat men ervaart dat foto's vaak op een groter scherm ineens veel beter worden gevonden dan op het telefoonscherm...Roept meerdere vragen bij mij op:
Is dit scherm niet perfect voor het bekijken van fotos? Heeft Sony het scherm getweakt dat het natuurgetrouwer is dan Samsungs oververzadigde schermen? (ik neem sowieso aan dat dit zeker geldt voor de camera(software)) Hoevaak worden fotos van de S20 Ultra bijvoorbeeld op een groot scherm bekeken? Blijkbaar hint het werken met deze telefooncamera met de Proapp er meer naar dat je de foto's op een groot scherm wil zien ten opzichte van een S20/Iphone...lol, zomaar wat gedachten :)
Heb even door de review gescrolled en gekeken naar de conclusie. Enige wat ik kan zeggen: totale onzin 8)7

- Klagen over "software is full of bugs", terwijl hun klachten met name gaan over Spotify en Google Photos (3rd party apps
- Geluid is zacht: euhm... wat? Het kan aan mij liggen hoor, maar mijn toestel is op max volume luid, heel luid. Minimaal net zo luid als mijn laptop (Asus UX392) en veel luider dan mijn oude Xperia XZ
- Frustrerende camera app: de standaard camera app is mijn inziens in "beta", maar gebruik dan ook de Photo Pro app. Even later zeggen ze ook nog "this is the best selfie camera". Euhm, volgens mij is toch algemeen bekend dat de front camera, op dit moment, heel matig is juist?
- Easily overheats: geen idee, nog niets van gemerkt. Toegegeven, gezien het weer de laatste tijd nog weinig van kunnen merken, maar heb op de wat warmere/zonnigere dagen absoluut niets gemerkt van oververhitting.

En dan inderdaad ook de "Nightmode" noemen, die er inderdaad zover ik weet (nog) niet in zit. Ik vraag me serieus af of ze niet een andere telefoon getest hebben.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste