WTF, waarom moet ik mijn doosje van de telefoon slopen om een headphone te kunnen claimen......en ik bevestig dat ik, om deze claim te voltooien, de originele witte sticker met het IMEI-nummer fysiek uit de verpakking / doos knip met een schaar of een mesje (losgetrokken stickers worden niet aanvaard, het karton inclusief het IMEI nummer moet zichtbaar zijn)...
Done, via contact@nu.nlMoi_in_actie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:56:
[...]
Je kunt natuurlijk een keer een mail naar ze sturen en dit aankaarten.
Mischien een goed idee als zoveel mogelijk mensen dit willen doen
Another one bites the DUST
@dust419 misschien is mobielsupport@nu.nl meer van toepassing...
Geven ze zelf aan op https://www.nu.nl/mobiel.html
[ Voor 29% gewijzigd door hiekikowan op 03-07-2020 11:26 ]
Goeiehiekikowan schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:24:
@dust419 misschien is mobielsupport@nu.nl meer van toepassing...
De grootste onzin die er is inderdaad!hiekikowan schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:17:
[...]
WTF, waarom moet ik mijn doosje van de telefoon slopen om een headphone te kunnen claimen...
Uiteindelijk is het indienen van de claim dan gelukt. Na het slopen van de doos kwam het slopen van de website. Als een '+' in de username/account-email geldig is, en je hebt een onbewerkbaar veld met daarin het e-mailadres bij zo'n actie, zorg dan verdomme dat ook daar de '+' geldig is Sony!
Na jarenlang Samsung en een keertje Apple tussendoor nu een Sony. De laatste telefoon welke ik de afgelopen 3 maanden dagelijks heb gebruik is de S20 plus van Samsung
Precies 1 dag de Sony in gebruik. Mijn eerste ervaringen so far:
- Funfactor, voordeel Sony
- Hanteerbaarheid, voordeel Sony
- Schermkwaliteit, voordeel Sony
- Samsung heeft 120 hrz, daar kan Sony nog wat van leren
- Gewicht, voordeel Sony
- User interface, voordeel Samsung. De Samsung is met veel zaken gewoon veel slimmer. OneUI is echt een goede schil over Android heen. Maar dat naked van Sony heeft aan de andere kant wel weer iets leuks. Back to basics
- Fingerprint scanner, voordeel Sony. Heerlijk op de manier waarop deze in de aan uit schakelaar zit verwerkt
- Geluid van de speakers, is persoonlijk maar ik geef hier toch het voordeel aan de Samsung
-Scherm helderheid buiten, ik was niet zo super tevreden over Samsung maar na het gebruik van de Sony moet ik toch zeggen dat buiten de Samsung toch echt beduidend helderder is
- Beeldscherm aspect ratio, voordeel Sony, echt heerlijk dat 21:9. Alleen jammer dat het meeste YT content niet in deze ratio wordt geschoten
- Processor, voordeel Sony. Die Snapdragon is gewoon soepeler in dagelijks gebruik. Ook bij doodnormale toepassingen als Facebook of Insta merk je gewoon dat die sneller is dan de Samsung Exynos chip. Alles loopt soepeler
- Sony wordt minder heet dan Samsung
- Sony toestel oogt mooier en bouwkwaliteit voelt beter. Alhoewel de Samsung ook echt wel premium is
- Camera, nog geen ervaringen met Sony, voor mijn persoonlijk was die Samsung meer dan voldoende goed voor dagelijkse snapshots
Overall een close call maar ga ik voor nu toch voor de Sony ondanks toch wel veel postieve plusjes voor Samsung.
Kunnen jullie je vinden in deze eerste bevindingen?
- Gewicht, voordeel Sony
- User interface, voordeel Samsung. De Samsung is met veel zaken gewoon veel slimmer. OneUI is echt een goede schil over Android heen. Maar dat naked van Sony heeft aan de andere kant wel weer iets leuks. Back to basics
- Fingerprint scanner, voordeel Sony. Heerlijk op de manier waarop deze in de aan uit schakelaar zit verwerkt
- Geluid van de speakers, is persoonlijk maar ik geef hier toch het voordeel aan de Samsung
-Scherm helderheid buiten, ik was niet zo super tevreden over Samsung maar na het gebruik van de Sony moet ik toch zeggen dat buiten de Samsung toch echt beduidend helderder is
- Beeldscherm aspect ratio, voordeel Sony, echt heerlijk dat 21:9. Alleen jammer dat het meeste YT content niet in deze ratio wordt geschoten
- Processor, voordeel Sony. Die Snapdragon is gewoon soepeler in dagelijks gebruik. Ook bij doodnormale toepassingen als Facebook of Insta merk je gewoon dat die sneller is dan de Samsung Exynos chip. Alles loopt soepeler
- Sony toestel oogt mooier en bouwkwaliteit voelt beter. Alhoewel de Samsung ook echt wel premium is
- Camera, nog geen ervaringen met Sony, voor mijn persoonlijk was die Samsung meer dan voldoende goed voor dagelijkse snapshots
Overall een close call maar ga ik voor nu toch voor de Sony ondanks toch wel veel postieve plusjes voor Samsung.
Ik kom zelf van een pixel 2xl, maar mijn schoonbroer heeft een S10 en mijn zus had een S10+. (Dus alweer een generatie hiervoor). Ik kan me in ieder geval wel verplaatsen in je gemaakte opmerkingen en tot op heden ervaar ik de foto's van de Sony als veel beter als de Samsungs waar ik mee heb lopen 'spelen'. Eerlijk is eerlijk, ik heb die niet zo uitgebreid getest.dust419 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:22:
Na jarenlang Samsung en een keertje Apple tussendoor nu een Sony. De laatste telefoon welke ik de afgelopen 3 maanden dagelijks heb gebruik is de S20 plus van Samsung
- Gewicht, voordeel Sony
Zeker de form factor went heel erg snel en waar ik ten tijde van de Xperia 1 dacht dat het een afstandbediening leek die te smal was, vind ik het nu met de Xperia 1 ii juist ideaal. Het went snel en ik moet zeggen dat ik het geluid juist erg goed vind. Sommige telefoons gaan wel harder qua volume, maar worden dan tinnig of schel. Ik vind de Sony goed gebalanceerd zegmaar.
Ik hoop nu nog op de RAW output en de nightmode, alhoewel ik nu al tevreden ben in donkere situaties. Ik vond bij de Pixel het effect juist te sterk. Ik wilde een foto maken in het donker waarbij de lichtere plekken toch duidelijk waren. Met nightmode leek het wel licht buiten af en toe en dat was niet de situatie die ik wilde vastleggen. Dat doet de Sony echt beter.
Iemand ervaring met dit?
https://www.shopmoment.com/shop/m-series-lens-mount
Ben met name geinteresseerd in de optie om er een ND op te schroeven om de highlights iets terug te brengen (en ook CinemaPro zal er baat bij hebben). En gezien we geen edge-to-edge scherm hebben lijkt er een beetje ruimte om de clip vast te zetten zonder delen van je scherm te verliezen aan de voorkant.
Dit is ook een alternatief:
https://www.polarprofilters.com/pages/litechaser-pro
Maar die hebben nog geen Xperia 1ii in de maak, heb ze wel gemaild.
https://www.shopmoment.com/shop/m-series-lens-mount
Ben met name geinteresseerd in de optie om er een ND op te schroeven om de highlights iets terug te brengen (en ook CinemaPro zal er baat bij hebben). En gezien we geen edge-to-edge scherm hebben lijkt er een beetje ruimte om de clip vast te zetten zonder delen van je scherm te verliezen aan de voorkant.
Dit is ook een alternatief:
https://www.polarprofilters.com/pages/litechaser-pro
Maar die hebben nog geen Xperia 1ii in de maak, heb ze wel gemaild.
RAW support is al mogelijk bij gebruik van de Adobe Lightroom app. Helaas kan je daar, zover ik nu heb uitgevonden, alleen gebruik maken van de main 24mm lens, niet de anderen. Maar het werkt wel leuk, heb er wat foto's van de volle maan mee gemaakt, helaas erg klein omdat ik niet de 70mm lens kon gebruiken, maar het is qua detail en belichting wel goed gelukt:Roger-tweaker schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:34:
[...]
Ik hoop nu nog op de RAW output en de nightmode, alhoewel ik nu al tevreden ben in donkere situaties. Ik vond bij de Pixel het effect juist te sterk. Ik wilde een foto maken in het donker waarbij de lichtere plekken toch duidelijk waren. Met nightmode leek het wel licht buiten af en toe en dat was niet de situatie die ik wilde vastleggen. Dat doet de Sony echt beter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oWsEi4nc1VXmlNjFKaSB8zPa.jpg?f=user_large)
Verder hier ook een voorbeeld van een origineel RAW afbeelding en vervolgens een met een kleine correctie op exposure e.d. Onderstaande foto's heb ik even snel via screenshot ge-exporteerd uit Lightroom, had geen zin om 25MB grote foto's over en weer te mailen.
Het origineel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wNXqk9EKjAh1OW0oWsAX9v5K.png?f=user_large)
De in Lightroom bijgewerkte foto :
:fill(white):strip_exif()/f/image/sHtPWx3WnF5xYyxCb1IMNfCR.png?f=user_large)
edit: ter toelichting: de laatste foto (landschap) heb ik even snel tijdens een autoritje gemaakt door de voorruit, focus staat niet goed etc. Dus ja, de foto had aanzienlijk beter gekund, het doel was meer om te tonen dat er via een omweg al RAW/DNG support is op de Xperia 1ii
[ Voor 7% gewijzigd door Moi_in_actie op 03-07-2020 14:00 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Heb vanmiddag ook de Microsoft Launcher geinstalleerd.eswa schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:46:
[...]
Ik heb de launcher verandert naar Microsoft's en die accepteert double-tap-to-sleep op een willekeurige lege plek op je homescreen, werkt briljant. Dus denk dat je het daar moet zoeken, kon in de instellingen van Sony's stock launcher ook niks vinden.
Moet zeggen dat dit echt wel een fijne launcher is. Mooi dat je het hele grid met icoontjes qua grootte en alles helemaal naar wens kunt instellen.
Ook dat double tab op de homescreen om je telefoon te locken werkt super...goeie tip hoor!
Guy's, waar in het menu pas ik de scherm resolutie aan?
Nergens, die optie zit er niet in...dust419 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:13:
Guy's, waar in het menu pas ik de scherm resolutie aan?
/dev/null
Okay, de resolutie verlagen om batterij te sparen is dus niet mogelijk?
Gewoon omdenken, kennelijk is het nodig bij andere merken om batterij te besparen. Dit scherm heeft dat dus niet nodig. 😄dust419 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:20:
[...]
Just here for the fun
Ik weet niet of alles altijd op 4K wordt gerenderd, maar met 7+ uur screen on time is batterij voor mij geen issue.dust419 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:20:
[...]
Overigens ben ik wel super tevreden met de 4G+ snelheden van de X1 II op het netwerk van Tele2, dit is gemeten vanuit een rijdende bus:
/f/image/C3zVAirMgTzKZ7yCDzkSiOgd.png?f=fotoalbum_large)
Bij mijn vorige toestel (Oneplus 6) haalde ik amper de 100 Mbps (onder ideale omstandigheden).
/dev/null
De UI-resolutie is sowieso altijd maar 2520x1080 met dan een simpele upscale. Enkel video maakt echt gebruik van de volledige resolutie van het display. Dat is niet echt een probleem, met de PenTile OLED is de effectieve resolutie redelijk dicht bij 2520x1080, dus het valt niet op. De impact op de batterij (rendering-wise) is dus ook meer 2520x1080 dan 4K.
Duidelijk verhaal, dank je wel!!AmbroosV schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:47:
De UI-resolutie is sowieso altijd maar 2520x1080 met dan een simpele upscale. Enkel video maakt echt gebruik van de volledige resolutie van het display. Dat is niet echt een probleem, met de PenTile OLED is de effectieve resolutie redelijk dicht bij 2520x1080, dus het valt niet op. De impact op de batterij (rendering-wise) is dus ook meer 2520x1080 dan 4K.
Het scherm toont enkel 4k wanneer er 4k content afgespeeld word.dust419 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:20:
[...]
Hi!
Deze aanbieding (zogenaamde ledenkorting) zou geen probleem mogen vormen bij de aanvraag voor de koptelefoon?
Ik heb gezien dat er reeds problemen waren dus vandaar m'n vraag (en ja, ik zag ook dat ze geen poot hebben om op te staan). Ik weet niet meer of diegene die dit probleem ondervonden heeft alsnog een goedgekeurde aanvraag verkregen heeft....
https://www.nl.fnac.be/SO...12-12-8MP-256GB/a14818735
Deze aanbieding (zogenaamde ledenkorting) zou geen probleem mogen vormen bij de aanvraag voor de koptelefoon?
Ik heb gezien dat er reeds problemen waren dus vandaar m'n vraag (en ja, ik zag ook dat ze geen poot hebben om op te staan). Ik weet niet meer of diegene die dit probleem ondervonden heeft alsnog een goedgekeurde aanvraag verkregen heeft....
Lijkt mij geen enkel probleem. Met nieuw abonnement korting + kortingscode vanuit ING heb ik maar 715 betaald voor het toestel. Koptelefoon gewoon vorige week ontvangen.JonasV91 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:59:
Hi!
Je moet mogelijk wel even opletten of deze site onderdeel is van de actie.
[ Voor 5% gewijzigd door Roger-tweaker op 04-07-2020 08:37 ]
Mijn factuur, met daarop een significant lagere prijs, werd direct geaccepteerd.JonasV91 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:59:
Hi!
De verkoper moet uiteraard wel bij Sony op de lijst staan als partner voor de koptelefoonactie, aangezien ik op de website van Fnac niets lees over de actie vermoed ik ook niet dat ze deelnemen.
[ Voor 31% gewijzigd door donny007 op 04-07-2020 08:49 . Reden: Ik zat op de verkeerde pagina te kijken. ]
/dev/null
Volgens een lijst van @AmbroosV wel: AmbroosV in "[Sony Xperia 1 II (mk2)] Ervaringen & Discussie"donny007 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:41:
[...]
De verkoper moet uiteraard wel bij Sony op de lijst staan als partner voor de koptelefoonactie, aangezien ik op de website van Fnac niets lees over de actie vermoed ik ook niet dat ze deelnemen.
Bedoel je deze?NielsFL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:58:
[...]
Volgens een lijst van @AmbroosV wel: AmbroosV in "[Sony Xperia 1 II (mk2)] Ervaringen & Discussie"
https://campaign.odw.sony...ers/NL_Mobile_Dealers.pdf
Het is door dat document dat ik op de site van FNAC ben terechtgekomen...
FNAC staat expliciet vermeld op een officieel document van Sony dus dat zou geen probleem mogen zijn, I guess.
Iemand die weet hoe dik de achterkant van https://www.sony.nl/elect...tyle-cover-stand-xqz-cbat is? Zit er aan te denken deze officiële Sony cover met kickstand the nemen, maar ik vraag me af of draadloos laden nog werkt hiermee.
_██_
(ಠ_ృ)
@Atomsk ik heb dezelfde case en geen probleem met laden op mijn Samsung wireless charger
Bij mij is deze case inmiddels al gebroken. Ik wil m'n telefoon nog wel es uit zn hoesje halen, en bij het er weer in klikken brak er een hoek af waardoor ie nu niet meer klemt. Helaas, want vond het wel een mooi hoesje (cameraknop was vrij, is zeer dun). Heb nu zo'n TPU transparante rubber case eromheen met een vrij stevige bumper, maar dat maakt 'm wel log. Plus de cameraknop is niet vrij waardoor je de halve-druk-voor-autofocus amper goed kunt aanvoelen. Iemand dus nog een tip voor een fijne dunne case die niet zo snel breekt?RamonRJC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:01:
Ik gebruik deze case: https://www.amazon.nl/dp/...other_apa_i_ROL6Eb0Z50WM4
Is inmiddels niet meer leverbaar. Maar super dun en niet iets hoger dan het scherm. Daarnaast zit ie de vingerafdrukscanner niet in de weg. Perfect!
Ik heb em er ook al meermaals afgehaald, maar tot nu toe geen problemen! Ook gewoon enkele keren vallen overleefdeswa schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:41:
[...]
Bij mij is deze case inmiddels al gebroken. Ik wil m'n telefoon nog wel es uit zn hoesje halen, en bij het er weer in klikken brak er een hoek af waardoor ie nu niet meer klemt. Helaas, want vond het wel een mooi hoesje (cameraknop was vrij, is zeer dun). Heb nu zo'n TPU transparante rubber case eromheen met een vrij stevige bumper, maar dat maakt 'm wel log. Plus de cameraknop is niet vrij waardoor je de halve-druk-voor-autofocus amper goed kunt aanvoelen. Iemand dus nog een tip voor een fijne dunne case die niet zo snel breekt?
Atomsk in "[Sony Xperia 1 II (mk2)] Ervaringen & Discussie"eswa schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:41:
[...]
Bij mij is deze case inmiddels al gebroken. Ik wil m'n telefoon nog wel es uit zn hoesje halen, en bij het er weer in klikken brak er een hoek af waardoor ie nu niet meer klemt. Helaas, want vond het wel een mooi hoesje (cameraknop was vrij, is zeer dun). Heb nu zo'n TPU transparante rubber case eromheen met een vrij stevige bumper, maar dat maakt 'm wel log. Plus de cameraknop is niet vrij waardoor je de halve-druk-voor-autofocus amper goed kunt aanvoelen. Iemand dus nog een tip voor een fijne dunne case die niet zo snel breekt?
Heb nu ook een vrij lompe case, maar de cameraknop is prima bruikbaar voor half-press.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb deze zelf ook. Draadloos laden is gewoon mogelijk met deze cover.Atomsk schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:10:
Iemand die weet hoe dik de achterkant van https://www.sony.nl/elect...tyle-cover-stand-xqz-cbat is? Zit er aan te denken deze officiële Sony cover met kickstand the nemen, maar ik vraag me af of draadloos laden nog werkt hiermee.
(het mooie van deze cover vind ik is dat de zijkanten niet bedekt zijn waardoor je de telefoon makkelijker vastpakt omdat hij dan net iets slanker is dan bij andere covers. )
Die heb ik ook! Erg fijn hoesje. Heel slank. Voelt eigenlijk gewoon alsof je je telefoon in handen hebt, maar dan met goede bescherming.avec_style schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:51:
[...]
Ik heb deze zelf ook. Draadloos laden is gewoon mogelijk met deze cover.
(het mooie van deze cover vind ik is dat de zijkanten niet bedekt zijn waardoor je de telefoon makkelijker vastpakt omdat hij dan net iets slanker is dan bij andere covers. )
Ik zoek er echter nog wel een goede screenprotector bij. Welke hebben jullie?
Tijd voor een accessoire kanaal @AmbroosV ?
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Eerlijk is eerlijk, het is niet 100% de performance van het toestel zelf, er word een LED lamp erbij gebruikt om het model te belichten. Ik denk dat een S20 dan ook wat beter zou presteren ermee, gezien er ook een redelijk goede manual mode op de Samsung zit.Jeshter2000 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:39:
Mensen die nog twijfelen aan de camera???
YouTube: Sony Xperia 1 II 實測影相拍片有幾好玩![中文字幕]
Behalve een paar mindere shots, vond ik zijn cinematography pro app footage wel enorm indrukwekkend.
Ik zou zo mijn Osmo pocket weg kunnen doen als ik dit toestel had i.s.m een compacte gimbal.
Deze review laat wel zien de aproach die Sony in gedachten heeft met de foto pro app. Het is gewoon bedoeld voor wat meer serieuzere doordachte fotografie dan ff snel dubbel-klik op de power button voor de default camera app point & klik en weer in je zak.
En dit brengt mij ook op het punt met reviews van de Xperia 1MK2, ik heb zoveel Youtube reviewers gezien die wel aangeven dat ze weten dat de focus op de camera ligt met dit model, maar vervolgens alleen maar instant snaps willen maken en hammeren dat een 1199,- euro kostende toestel kl*te snaps maakt. Nodig dan een profesionele fotograaf op je kanaal, iemand als een Mr.Mobile had zo een Jessica Kobeissi op zijn kanaal kunnen halen en haar even een editorial te laten schieten.
Ik denk voor iemand de wat meer gevorderd is in fotografie de xperia 1MK2 gewoon kan gebruiken als waar iemand normaliter een aparte point & shoot van 3 a 500 euro voor zou kopen om wat creatievere shots (long exposures, etc.) te kunnen verrichten.
[ Voor 7% gewijzigd door lithiumangel op 05-07-2020 13:22 ]
Al sinds de vorige Xperia 1 heb ik problemen met het automatisch inschakelen van "Niet storen". Je vindt dit onder instellingen -> Geluid -> Niet Storen -> Automatisch inschakelen.
Het inschakelen volgens schema werkt prima, het uitschakelen gaat echter meestal niet goed. Ik heb ingesteld dat tussen 23.00u en 8.00 de meldingen gedempt zijn. Na 8:00 staat "niet storen" echter meestal nog steeds aan, met de melding dat het handmatig aanstaat totdat je het zelf uitschakelt. Uiteraard heb ik dat niet zelf gedaan. Het aan of uitzetten van de optie "wekker kan de eindtijd negeren" heeft geen effect. Schema's weggooien en opnieuw aanmaken ook niet.
Iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen is?
Het inschakelen volgens schema werkt prima, het uitschakelen gaat echter meestal niet goed. Ik heb ingesteld dat tussen 23.00u en 8.00 de meldingen gedempt zijn. Na 8:00 staat "niet storen" echter meestal nog steeds aan, met de melding dat het handmatig aanstaat totdat je het zelf uitschakelt. Uiteraard heb ik dat niet zelf gedaan. Het aan of uitzetten van de optie "wekker kan de eindtijd negeren" heeft geen effect. Schema's weggooien en opnieuw aanmaken ook niet.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb soms dat mijn scherm niet aangaat als hij gelocked was en via fingerscan geunlocked werd, ondanks dat ik aan het geluid en de trillingen kan merken dat hij wel unlocked is. Meestal verhelpt de telefoon weer locken en unlocken via de aan-uit knop dit. Een enkele keer heb ik doet zo'n 3 keer moeten doen voor hij aan ging.Den969 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:10:
Gisteren iets heel vaags meegemaakt. Scherm ging in de ochtend niet meer aan, maar toestel was nog wel aan. Toestel aan/uit gemaakt, hard reset uitgevoerd etc, maar scherm ging niet meer aan. Een paar uur lang nog geprobeerd het scherm weer aan te krijgen, maar geen resultaat
Toestel aangemeld via de klantenservice v Sony en het zou vandaag opgehaald worden. Zie nu opeens dat het scherm weer actief is, alsof er niets aan de hand is.
Zou dit een hardware defect zijn, of iets met de software?
Ik vermoed een softwarematige kinderziekte, gezien ik al 2 andere kleine software matige bugs in het scherm had. Een keer knipperde de helderheid heel erg, de andere keer weigerde hij op max helderheid te gaan behalve in het menu voor scherminstellingen (beide op eerste software versie, beide ook maar eenmalig gehad, reboot fixte get in beide gevallen).
Hopelijk fixt Sony dit snel. Scherm dat niet meteen aangaat is wel irritant. Maar iig hoef ik er niet voor te herstarten, dus als het idd een kinderziekte is kan ik er voor nu mee leven.
Meestal trouwens geen last van, komt misschien eens in de paar dagen 1 keer op. Maar vandaag zowaar een paar keer achter elkaar en moest aan jouw comment denken. Klinkt mogelijk gerelateerd aan hetzelfde.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ben zelf nu aan het testen of dit via de ingebouwde Google assistant functionaliteit in de wekker kan (gezien mijn bed en opsta tijden nogal verschillen per dag), gezien de functie er ook is om de telefoon van silent halen als de wekker gaat. Mocht dat werken is dat welicht een optie? Eventueel een Google routine met puur tijd ipv een routine op je wekker, mocht je wel een vaste tijd willen.Atomsk schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:18:
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Heb er ook last van gehad, dacht dat het aan mij lag.Atomsk schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:18:
Al sinds de vorige Xperia 1 heb ik problemen met het automatisch inschakelen van "Niet storen". Je vindt dit onder instellingen -> Geluid -> Niet Storen -> Automatisch inschakelen.
Gelukkig heb ik nog een backup wekker die altijd op tijd naast mijn bed staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 05-07-2020 21:03 ]
Just here for the fun
Weet iemand toevallig hoe je 20fps schiet in photopro? Ik kan het enkel doen in de normale camera app, maar daar zijn de foto's van mindere kwaliteit dan auto mode in de photopro app.
Je ziet rechts onderin een aantal pictogrammen. De eerste pictogram is een vierkant wat staat voor enkele foto. Als je hierop klikt dan kun je kiezen voor de de optie continu opname.Roger-tweaker schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:28:
Weet iemand toevallig hoe je 20fps schiet in photopro? Ik kan het enkel doen in de normale camera app, maar daar zijn de foto's van mindere kwaliteit dan auto mode in de photopro app.
Vergeet niet de primaire camera te kiezen.avec_style schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:47:
[...]
Je ziet rechts onderin een aantal pictogrammen. De eerste pictogram is een vierkant wat staat voor enkele foto. Als je hierop klikt dan kun je kiezen voor de de optie continu opname.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Ik denk dat de review van Tweakers niet meer heel lang op zich zal laten wachten. Ze hebben vandaag de best buy guide voor telefoons gepubliceerd en daar zaten metingen (accuverbruik,schermhelderheid,etc)van deze telefoon al bij.
Zie reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2020
Ik kan je wel alvast verklappen dat de telefoon het niet heel erg goed deed. Dat was voor een deel wel te verwachten want dat het scherm minder helder was dat wisten we al. En dat er geen hele grote accu in zit vergeleken met concurrenten wisten we ook al.
Wat mij opvalt is dat de Xperia het ook slecht deed bij de grijswaardenfouttest en kleurwaardenfouttest. Sony heeft altijd aangegeven dat dit juist heel goed zou zijn waardoor deze telefoon geschikt is voor creatievelingen. Ik vraag mij serieus af of Tweakers het scherm gekalibreerd heeft voordat ze de test deden.
Zie reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2020
Ik kan je wel alvast verklappen dat de telefoon het niet heel erg goed deed. Dat was voor een deel wel te verwachten want dat het scherm minder helder was dat wisten we al. En dat er geen hele grote accu in zit vergeleken met concurrenten wisten we ook al.
Wat mij opvalt is dat de Xperia het ook slecht deed bij de grijswaardenfouttest en kleurwaardenfouttest. Sony heeft altijd aangegeven dat dit juist heel goed zou zijn waardoor deze telefoon geschikt is voor creatievelingen. Ik vraag mij serieus af of Tweakers het scherm gekalibreerd heeft voordat ze de test deden.
Ik heb zowel een S20 Ultra, S20 Plus en een Xperia en ik kan je zeggen dat de Xperia het meest aangenaam in gebruik is.Ik kan je wel alvast verklappen dat de telefoon het niet heel erg goed deed. Dat was voor een deel wel te verwachten want dat het scherm minder helder was dat wisten we al. En dat er geen hele grote accu in zit vergeleken met concurrenten wisten we ook al.
Niet op alle fronten de beste telefoon maar in gebruik wel de leukste telefoon. Op basis van cijfers zal de Sony wellicht niet bovenaan staan maar als je de tijd neemt om de telefoon te leren kennen en er mee te spelen dan is het toch echt wel de leukste telefoon. Daarnaast voelt de telefoon ook sneller aan dan de S20, ondanks dat het een 60hrz scherm heeft.
Denk dat Tweakers de scherm instellingen op automatisch heeft laten staan. Als je er een beetje mee speelt wordt het scherm veel beter
Wat ik in een ander review voorbij heb zien komen is de gebruikte stroom per uur. Dit lijkt me een veel eerlijker beeld te geven dan het feit dat een S20 Ultra een 5000 mAh accu heeft en het dus langer volhoud.
Gewicht is in mijn overweging ook een punt geweest en een van de redenen waarom ik de S20 Ultra de deur weer uit heb gedaan. Zie ik ook niet terug in de vergelijking.
Ik heb een aantal weken met de S20 Ultra gewerkt en vond zelf het scherm niet fijn en had vaak lichte hoofdpijn ervan, weet niet of dit kwam door de 120 Hz instelling, maar ik kan dus op de Sony veel langer zonder problemen kijken. Snelheid viel mij ook op in het voordeel van de Sony.
Gewicht is in mijn overweging ook een punt geweest en een van de redenen waarom ik de S20 Ultra de deur weer uit heb gedaan. Zie ik ook niet terug in de vergelijking.
Ik heb een aantal weken met de S20 Ultra gewerkt en vond zelf het scherm niet fijn en had vaak lichte hoofdpijn ervan, weet niet of dit kwam door de 120 Hz instelling, maar ik kan dus op de Sony veel langer zonder problemen kijken. Snelheid viel mij ook op in het voordeel van de Sony.
[ Voor 27% gewijzigd door Brotuck op 06-07-2020 10:32 ]
Just here for the fun
Eens, gewicht en algemene look-and-feel is ook zoiets wat gewoon amper in een review met een score is vast te leggen maar o-zo belangrijk. Voor mij zijn de redenen dat ik hem gekocht heb (en ben daar niet echt alleen in geloof ik) is de combinatie van:
En is dit de beste telefooncamera die er is? Geen idee, wellicht dat uiteindelijk een GCam dat kan bepalen (aangezien je onzekerheid in software-berekeningen-achteraf gelijk kunt trekken met zeg Pixel 4 en S20Ultra) maar ik vind het in ieder geval veel leuker om met PhotoPro wat te spelen voordat ik een plaat schiet. En ik hoor weinig over het hebben van een daadwerkelijke 2traps camera-knop. Selfiecamera is ruk? Die knop (zeker icm Eye-AF) maakt dit juist een top toestel voor selfies!
De batterij begint inderdaad ook een stuk beter te presteren. Op dag 1 en 2 was ik nog wel een beetje zenuwachtig of ik met mijn gebruik het einde van de dag zou halen, maar nu een week later zit ik op zeg 50% rond het avondeten, dus is dat onzekere gevoel ook weg. Haalt ie 2 dagen? Denk het niet, maar is dat erg? In 95% van de gevallen waarschijnlijk niet, hier ligt elke telefoon 's nachts toch op een laadplaatje.
Al met al voelt het voor mij gewoon als een heel erg fijne telefoon met wat kinderziektes (heb automatische helderheid uitgezet) die hopelijk met software opgelost zullen worden. Moet wel zeggen dat ik hem met een kleine korting en met de koptelefoon heb gekocht wat hem ongeveer €800 maakte, en in dat spectrum is ie topnotch, maar voor €1100 snap ik dat je kan gaan nitpicken op details.
- Ononderbroken scherm, moet niks hebben van notches/holepunches, doe mij maar een klein voorhoofd en kin.
- 3.5mm koptelefoon uitgang. Of het nou gebacked wordt door een hifi-DAC met versterker zoals bij LG of niet maakt me nog niet eens zo veel uit. Gezien LG alleen maar notch-schermen levert, heb ik liever een "normale" koptelefoonuitgang zonder notch. Gewoon het feit dat als je BT-headset leeg is, je gewoon de meest standaard kabel beschikbaar in kunt prikken is iets wat ik niet wil missen.
- Goede hardware: snelle chip, goede camera en liefst ook een IPrating in een fijne behuizing.
En is dit de beste telefooncamera die er is? Geen idee, wellicht dat uiteindelijk een GCam dat kan bepalen (aangezien je onzekerheid in software-berekeningen-achteraf gelijk kunt trekken met zeg Pixel 4 en S20Ultra) maar ik vind het in ieder geval veel leuker om met PhotoPro wat te spelen voordat ik een plaat schiet. En ik hoor weinig over het hebben van een daadwerkelijke 2traps camera-knop. Selfiecamera is ruk? Die knop (zeker icm Eye-AF) maakt dit juist een top toestel voor selfies!
De batterij begint inderdaad ook een stuk beter te presteren. Op dag 1 en 2 was ik nog wel een beetje zenuwachtig of ik met mijn gebruik het einde van de dag zou halen, maar nu een week later zit ik op zeg 50% rond het avondeten, dus is dat onzekere gevoel ook weg. Haalt ie 2 dagen? Denk het niet, maar is dat erg? In 95% van de gevallen waarschijnlijk niet, hier ligt elke telefoon 's nachts toch op een laadplaatje.
Al met al voelt het voor mij gewoon als een heel erg fijne telefoon met wat kinderziektes (heb automatische helderheid uitgezet) die hopelijk met software opgelost zullen worden. Moet wel zeggen dat ik hem met een kleine korting en met de koptelefoon heb gekocht wat hem ongeveer €800 maakte, en in dat spectrum is ie topnotch, maar voor €1100 snap ik dat je kan gaan nitpicken op details.
https://www.androidauthor...eria-1-ii-camera-1132818/
Weer eentje die de standaard app gebruikt. Daar is de Sony niet het sterkste in. Bovendien loopt Samsung al maanden voor in ontwikkeling van de photo camera app.
Niet eens gekeken naar onderscheidende functies.
Typisch weer clickbait, jammer dit !
Weer eentje die de standaard app gebruikt. Daar is de Sony niet het sterkste in. Bovendien loopt Samsung al maanden voor in ontwikkeling van de photo camera app.
[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 06-07-2020 17:16 ]
Just here for the fun
Ik vind dat oprecht irritant worden. Je kunt gewoon via auto mode foto's maken met HDR in de photo pro app en dan constant hetzelfde riddeltje met die reviews. Jammer, maar helaas.Brotuck schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:09:
https://www.androidauthor...eria-1-ii-camera-1132818/
Lol, check die poll onderaan de review, de meeste vinden dat de Xperia betere foto's maaktRoger-tweaker schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:55:
[...]
Ik vind dat oprecht irritant worden. Je kunt gewoon via auto mode foto's maken met HDR in de photo pro app en dan constant hetzelfde riddeltje met die reviews. Jammer, maar helaas.
De heftige (en bij vlagen imposante) overprocessing van Samsung is heel duidelijk te zien in die leftright vergelijkingen. Is meer een kwestie van smaak lijkt me.
Die reacties laten ook geen spaan heel van de review. Volgens mij heeft Sony een steeds grotere fanbase van dit model.eswa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:18:
[...]
Lol, check die poll onderaan de review, de meeste vinden dat de Xperia betere foto's maakt
De heftige (en bij vlagen imposante) overprocessing van Samsung is heel duidelijk te zien in die leftright vergelijkingen. Is meer een kwestie van smaak lijkt me.
Just here for the fun
Damn, ik krijg weer een lieflijk gevoel. Xperia 10m2 is bijvoorbeeld 100 euro duurder dan de oppo a72 en ik had moeite om die te verkopen wegens dat prijs verschil maar ik zie dat Sony fans weer op gang komen.Brotuck schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:16:
[...]
Die reacties laten ook geen spaan heel van de review. Volgens mij heeft Sony een steeds grotere fanbase van dit model.
Zijn er mensen hier met een paarse toestel waarbij de coating los begint te laten?
Ik zie de laatste tijd steeds vaker posts voorbij komen waarbij mensen dat aangeven.
Zie bijv. https://www.reddit.com/r/...a_1_ii_paint_peeling_off/
Ik zie de laatste tijd steeds vaker posts voorbij komen waarbij mensen dat aangeven.
Wow wtf, je hebt gelijk! Op mijn paarse 1 ii begint ook exact dáár de coating los te laten. Productiefoutje?avec_style schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:06:
Zijn er mensen hier met een paarse toestel waarbij de coating los begint te laten?
Bij nader inzien, het lijkt de coating te zijn ONDER de glaslaag?
[ Voor 6% gewijzigd door Dutchy007 op 08-07-2020 12:06 ]
Gebruiken jullie het toestel met of zonder hoesje?Dutchy007 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:05:
[...]
Wow wtf, je hebt gelijk! Op mijn paarse 1 ii begint ook exact dáár de coating los te laten. Productiefoutje?
Bij nader inzien, het lijkt de coating te zijn ONDER de glaslaag?
Ik ben (gelukkig) toch maar voor de zwarte gegaan. Maar het lijkt mij verstandig als iedereen met een paarse toestel hier ook goed op let.
Wij hebben de paarse op display staan en misschien dat ik hem maar van display haal...
Niet chill zeg. Ik verwacht nu een shitload ask discounts van deze telefoons of Sony gaat ze zo refurbishen en dan verkopen.
Niet chill zeg. Ik verwacht nu een shitload ask discounts van deze telefoons of Sony gaat ze zo refurbishen en dan verkopen.
Ik heb een paarse maar gebruik hem nog niet.... Ik heb mijn hoesje nog niet binnen.. Al denk ik niet dat dat veel uitmaakt... Al krijg ik dit gebeuren stuur ik heel de handel terug...avec_style schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:26:
Ik ben (gelukkig) toch maar voor de zwarte gegaan. Maar het lijkt mij verstandig als iedereen met een paarse toestel hier ook goed op let.
Ik heb ook een paarse met hoesje en heb hier geen last van. Zal het wel in de gaten houden. Weet wel dat mijn XZ Premium (zwart) op enig moment (na 1,5 jaar) ook begon af te bladderen. Heb dat maar voor lief genomen maar vond het wel slordig.
"A man has got to know his limitations..."
Zonder hoesje, maar wel met een glazen screenprotector op de voorkant én achterkant.dust419 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:15:
[...]
Gebruiken jullie het toestel met of zonder hoesje?
Ja maar op de XZ Premium is het een laklaag op een plastic zijkant. Dat is vragen om problemen.Robus schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:41:
Ik heb ook een paarse met hoesje en heb hier geen last van. Zal het wel in de gaten houden. Weet wel dat mijn XZ Premium (zwart) op enig moment (na 1,5 jaar) ook begon af te bladderen. Heb dat maar voor lief genomen maar vond het wel slordig.
Dit is is een coating ONDER de glaslaag.
Ik zie nu ook, bij nadere inspectie, dat ik óók aan de linkerkant vlekjes heb.
Ga toch maar even Sony contacteren denk ik... dit moet natuurlijk niet kunnen.
Overigens is mijn telefoon in pristine condition. Nooit laten vallen, nooit getikt. Heeft maar amper het huis verlaten. Niet in aanraking geweest met water of ontsmettingsmiddel of wat dan ook.
Dit moet niet kunnen.
Ben benieuwd naar hun reactie...Dutchy007 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:57:
[...]
Zonder hoesje, maar wel met een glazen screenprotector op de voorkant én achterkant.
[...]
Ja maar op de XZ Premium is het een laklaag op een plastic zijkant. Dat is vragen om problemen.
Dit is is een coating ONDER de glaslaag.
Ik zie nu ook, bij nadere inspectie, dat ik óók aan de linkerkant vlekjes heb..
Ga toch maar even Sony contacteren denk ik... dit moet natuurlijk niet kunnen.
Overigens is mijn telefoon in pristine condition. Nooit laten vallen, nooit getikt. Heeft maar amper het huis verlaten. Niet in aanraking geweest met water of ontsmettingsmiddel of wat dan ook.
Dit moet niet kunnen.
Kun je het snelladen ook uitzetten. Op de Samsung kun je kiezen voor snelladen of normaal laden. Snelladen hoeft van mij niet, dus als ik dat uit kan zetten tbv behoud batterij dan zou ik dit doen.
@dust419 Sony heeft daarvoor een Batterij-verzorging-optie toegevoegd, waarbij hij zo lang mogelijk laadt tot 90% en dan vlak voordat je het toestel van de lader haalt de laatste 10% erbij laadt. Ik heb deze zelf op vaste tijden (tussen 22:00 en 6:00), 's ochtends zit het toestel altijd netjes vol en dit zou een positief effect op de levensduur van de accu moeten hebben.
Ik zal even een uiteenzetting maken naar Sony betreft de laklaag. Ik heb nagevraagd en op het demo model die we hier hebben staan is het er nog niet. Stuur mij even wat foto's, ik vraag het na bij de product manager. Zaterdag heb ik weer een gesprek dus hopelijk kan ik zaterdagavond al een berichtje hier neerzetten.
Helder... dank voor de uiteenzetting. Ga ik het ook zo doen!!hiekikowan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:12:
@dust419 Sony heeft daarvoor een Batterij-verzorging-optie toegevoegd, waarbij hij zo lang mogelijk laadt tot 90% en dan vlak voordat je het toestel van de lader haalt de laatste 10% erbij laadt. Ik heb deze zelf op vaste tijden (tussen 22:00 en 6:00), 's ochtends zit het toestel altijd netjes vol en dit zou een positief effect op de levensduur van de accu moeten hebben.
Als je op regelmatige tijden je telefoon oplaadt, dan zal deze na een week je patroon herkennen en zelf deze optie toepassen.
Ik gebruik alleen nog maar handmatige batterij verzorging door onregelmatige diensten. Bij automatisch pakt ie de eerste 3 nachtdiensten vaak niet op. Vind deze optie prima zo 
Balen trouwens van de loslatende coating. Zou eigenlijk niet mogen...
Balen trouwens van de loslatende coating. Zou eigenlijk niet mogen...
Ik ga vandaag een call aanmaken bij Sony. Ben benieuwd. Sowieso hier wat foto's.Mister Hardware schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:27:
Ik zal even een uiteenzetting maken naar Sony betreft de laklaag. Ik heb nagevraagd en op het demo model die we hier hebben staan is het er nog niet. Stuur mij even wat foto's, ik vraag het na bij de product manager. Zaterdag heb ik weer een gesprek dus hopelijk kan ik zaterdagavond al een berichtje hier neerzetten.

Het lijkt alsof het op het glas zelf zit, maar dit is dus absoluut niet het geval. Het zit er 100% onder. Ook aan de linkerzijkant.
[ Voor 24% gewijzigd door Dutchy007 op 09-07-2020 14:16 ]
Jeetje wat slecht!! Toch wel spijt dat ik deze nu heb gekozen...Dutchy007 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Ik ga vandaag een call aanmaken bij Sony. Ben benieuwd. Sowieso hier wat foto's.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het lijkt alsof het op het glas zelf zit, maar dit is dus absoluut niet het geval. Het zit er 100% onder. Ook aan de linkerzijkant.
Nieuwe review van eigen bodem:
Sony Xperia 1 II review: vlotte en complete camerasmartphone is te duur - https://www.androidplanet.../sony-xperia-1-ii-review/
Sony Xperia 1 II review: vlotte en complete camerasmartphone is te duur - https://www.androidplanet.../sony-xperia-1-ii-review/
Op zich wel een goede review, helaas weer veel te weinig aandacht voor de juist bijzondere aspecten van de telefoon. Led lampje is niet eens genoemd. De speciale modus voor het kijken in Netflix ook niet.RamonRJC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:53:
Hij viel ook over het feit dat hij 1199 kost, nou heb ik hier veel reacties gezien, maar nog niet van iemand die dat er ook daadwerkelijk voor betaald heeft. Dus erg jammer dat de focus weer alleen hierop kwam.
Uit de conclusie van het artikel:
"Voor dit alles betaal je echter enorm veel geld: 1199 euro. Daardoor is de smartphone lang niet voor iedereen weggelegd, vooral omdat er high-end Android-telefoons zijn die een betere prijs-kwaliteitverhouding hebben."
Welke high end telefoons zou hij bedoelen ? Ik durf die discussie wel aan dat de Sony gewoon op een gelijk vlak staat. En volgens mij impliceert hij hiermee dat de Sony geen High-End is ?
[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 09-07-2020 21:06 ]
Just here for the fun
Ik vind die conclusie met "hij is te duur" zo scheef. Koop je hem helemaal los, betaal je inderdaad nog 1100-1199 euro. Koop je hem echter bij een provider of andere webshop in combinatie met een abonnement (verlenging) betaal je rond de 920 euro (zo'n 250 euro minder). En ben nu eerlijk, wie koopt een telefoon van zulk caliber en heeft geen abonnement? En ook al loopt je abonnement nog kun je bij, Vodafone in ieder geval, je abonnement gewoon "oversluiten", zijnde vanaf nu weer voor b.v. 2 jaar in laten gaan en je krijgt de telefoon voor die 920 euro.RamonRJC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:53:
Daarbij ook nog dat je hier in Nederland er met een kleine moeite er een headset van 250 euro bij kunt krijgen, die je eventueel prima voor 200 kunt doorverkopen, en onder de streep kost hij ineens nog maar 720 euro netto. Dat is een verschil van 470 euro en kom je op een prijspunt uit op of zelfs (ruim) onder dat van de concurrentie. En om dit dan compleet te negeren en het toestel een 7.5/10 te geven, puur vanwege de prijs, vind ik te kort door de bocht.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
T-Mobile en KPN hebben ook dergelijke regelingen. Het is jammer dat Nederlandse reviewers dat helemaal niet noemen. Toegegeven, het is ook niet echt makkelijk om daar volledig in te zijn, aangezien het per provider en ook nog eens per shop allemaal verschilt. Maar een algemene opmerking dat de Xperia met abo voor zo'n 920 euro te koop is mag best. Of dat de Xperia echt helpt is natuurlijk maar de vraag omdat je dergelijke kortingen dan ook op de concurrentie moet toepassen.
Als we anderen enthousiast willen maken voor de Xperia doen we dat denk ik vooral door dit topic in leven te houden en mooie foto's te plaatsen.
Als we anderen enthousiast willen maken voor de Xperia doen we dat denk ik vooral door dit topic in leven te houden en mooie foto's te plaatsen.
Wat mij betreft hoeft de Xperia helemaal niet de grootste te worden, Sony gaat toch gewoon verder in ontwikkelen. Maar waar ik niet zo goed tegen kan en met mij velen is het feit dat bijna alle reviews gaan over dezelfde zaken en dat de gebruikerservaring niet genoeg meetelt.NielsFL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:42:
T-Mobile en KPN hebben ook dergelijke regelingen. Het is jammer dat Nederlandse reviewers dat helemaal niet noemen. Toegegeven, het is ook niet echt makkelijk om daar volledig in te zijn, aangezien het per provider en ook nog eens per shop allemaal verschilt. Maar een algemene opmerking dat de Xperia met abo voor zo'n 920 euro te koop is mag best. Of dat de Xperia echt helpt is natuurlijk maar de vraag omdat je dergelijke kortingen dan ook op de concurrentie moet toepassen.
Er wordt niet eens gekeken naar visie van het merk om maar eens iets belangrijks te noemen.
Natuurlijk kun je als je twee verschillende modellen naast elkaar neerlegt altijd een van de twee favoriet maken door enkel de pluspunten op te noemen.
Het is echt dat het me de tijd ontbreekt om eens een goede review te maken van dit toestel.
[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 09-07-2020 21:51 ]
Just here for the fun
Ik kan me er ergens wel iets bij voorstellen dat ze niet hard aannemen van "de prijs is 920 euro" of "na verkoop van de headset is het rond de 700 euro". Het zijn afhankelijkheden, zeker het verkopen van de headset (het is maar de vraag of dat je lukt en voor hoeveel). Echter, zeker de prijs bij abonnement zouden ze mijn inziens toch best als sidenote mogen vermelden, al is het maar iets van "de adviesprijs is 1199 euro, maar bij een abonnement kan het enkele honderden euro's lager uitvallen". Hoeven ze niet eens een voorbeeld of de naam van een provider en/of tussenpartij te noemen, alleen de optie.NielsFL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:42:
Want eerlijk gezegd, mensen die niet zo begaan zijn met tech en smartphones, die toevallig ergens via Facebook een review tegenkomen en de prijs van 1199 zien, worden wellicht meteen hierdoor afgeschrikt. Staat er ergens in de conclusie dat het je er ook een leuke headset bij krijgt en de prijs wellicht maar net boven de 900 is, gaan gegarandeerd meer mensen bij hun eigen provider navraag doen.
Is het trouwens de bedoeling dat we in dit topic ook bugs e.d. bespreken ?
Heb er inmiddels wel een paar gevonden, ik zou echt willen dat we iemand bij Sony kunnen bereiken hierover.
Sommige bugs zijn best nasty
Heb er inmiddels wel een paar gevonden, ik zou echt willen dat we iemand bij Sony kunnen bereiken hierover.
Just here for the fun
NouBrotuck schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:57:
Is het trouwens de bedoeling dat we in dit topic ook bugs e.d. bespreken ?
Als je ze hier inzet en mij tagd of privé ze stuurde kan ik kijken of ze het oppikken.Mister Hardware schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:27:
Ooit weleens geprobeerd om de PIP functie te gebruiken van bijvoorbeeld Netflix ?
Alles loopt dan hopeloos door elkaar heen
-Weet niet zeker of dit een Netflix probleem is of een Sony probleem, maar ik kan me goed voorstellen dat de resolutie change van Sony er iets mee te maken heeft.
De Photo Pro app crash redelijk regelmatig na het maken van een foto.
Ik zie dan een Cirkeltje draaien en daarna helemaal niets meer.
Enige manier om het weer werkend te krijgen is een force close van de app
Vaak werkt weg swipen niet en krijg je de melding dat de camera niet gestart kan worden.
Het toestel wordt op sommige momenten (vaak tijdens of na het gebruik van de Photo Pro app) erg warm
Soms werkt unlocken wel maar blijft het scherm zwart
De do not disturb functie is niet betrouwbaar, soms blijft hij op " do not disturb" staan terwijl het alarm dit zou moeten opheffen bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat dit vaak gebeurd als het alarm eerder is dan de officiele tijd van opheffen.
De support pagina werkt niet vanuit de support tool ! Voor check updates.
Meer kan ik ff niet bedenken @Mister Hardware
Alles loopt dan hopeloos door elkaar heen
-Weet niet zeker of dit een Netflix probleem is of een Sony probleem, maar ik kan me goed voorstellen dat de resolutie change van Sony er iets mee te maken heeft.
De Photo Pro app crash redelijk regelmatig na het maken van een foto.
Ik zie dan een Cirkeltje draaien en daarna helemaal niets meer.
Enige manier om het weer werkend te krijgen is een force close van de app
Vaak werkt weg swipen niet en krijg je de melding dat de camera niet gestart kan worden.
Het toestel wordt op sommige momenten (vaak tijdens of na het gebruik van de Photo Pro app) erg warm
Soms werkt unlocken wel maar blijft het scherm zwart
De do not disturb functie is niet betrouwbaar, soms blijft hij op " do not disturb" staan terwijl het alarm dit zou moeten opheffen bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat dit vaak gebeurd als het alarm eerder is dan de officiele tijd van opheffen.
De support pagina werkt niet vanuit de support tool ! Voor check updates.
Meer kan ik ff niet bedenken @Mister Hardware
[ Voor 29% gewijzigd door Brotuck op 09-07-2020 22:29 ]
Just here for the fun
Andere mensen die dit ook ervaren?
Dat ie soms niet unlocked (of her scherm aanzet) heb ik ook.
Verder is voor mij met name de automatische helderheid bij avondlicht wiebelig dus ik heb het uitstaan.
Maar dat was het denk ik wel. Er zijn wat apps die nog niet ingesteld zijn op 21:9 en een zwarte bar of andere afwijkingen geven. Maar dat ligt niet zozeer aan Sony. Zal nog even denken of ik nog meer heb.
Verder is voor mij met name de automatische helderheid bij avondlicht wiebelig dus ik heb het uitstaan.
Maar dat was het denk ik wel. Er zijn wat apps die nog niet ingesteld zijn op 21:9 en een zwarte bar of andere afwijkingen geven. Maar dat ligt niet zozeer aan Sony. Zal nog even denken of ik nog meer heb.
De photo pro app werkt soms zeer traag of ik kan niet goed de camera wisselen of naar de foto's gaan. Hij registreert de touch input dan niet goed in de app.Mister Hardware schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:32:
Andere mensen die dit ook ervaren?
Verder vind ik het op YouTube wel irritant dat de tekens voor doorspoelen en pauzeren etc in beeld blijven staan als je bijvoorbeeld doorspoelt. Dit kan een bewuste keuze zijn, maar ik heb liever dat het automatisch verdwijnt dan dat ik het moet weg klikken met een kruisje.
Het niet aangaan van het scherm na unlocken heb ik ook, dit gebeurd echter af en toe, lang niet altijd.
Het uitzetten van do not disturb over Google assistant werkt over het algemeen goed. Google Assistant heeft soms wel moeite als hij gelocked is omdat hij dan domweg niet overal bij mag. Onhandig voor alarm gezien die vaak gelocked afgaat gezien je slaapt, maar op zich een Google Assistant probleem ipv een Sony probleem vermoed ik. Als dit mislukt geeft de Assistant dat ook aan. Let er op (voor mensen die dit op de wekker gebruiken) dat de default functie op de wekker voor het uitzetten van silent mode is, do not disturb heeft een custom functie nodig.
De headset heeft soms moeite stabiele verbinding te houden op high quality settings, terwijl ze max ongeveer een halve meter van elkaar verwijderd zijn, de telefoon in mijn linker jaszak lichtjes uitstekend. Weet niet of dit aan de telefoon zijn bluetooth ligt, aan de app, de headset, het feit dat ik uncompressed lossless stream, iets compleet anders, of een combi. Maar voor een HiFi headset wel irritant als ik niet volop gebruik kan maken van dit geluid. Also, in de app kun je de bass niet verlagen terwijl je LDAC gebruik, maar dat ligt denk ik aan de Sony headphone app in het algemeen.
Verder voelt hij soms warm maar niet zorgwekkend warm dus zie daar geen probleem. Hardware produceerde nou eenmaal hitte als het draaide, en zoals ik zei is het in mijn geval niet zorgwekkend extreem. Geen verdere bugs zo ver bij mij van de hardware of telefoon specifieke software.
Het uitzetten van do not disturb over Google assistant werkt over het algemeen goed. Google Assistant heeft soms wel moeite als hij gelocked is omdat hij dan domweg niet overal bij mag. Onhandig voor alarm gezien die vaak gelocked afgaat gezien je slaapt, maar op zich een Google Assistant probleem ipv een Sony probleem vermoed ik. Als dit mislukt geeft de Assistant dat ook aan. Let er op (voor mensen die dit op de wekker gebruiken) dat de default functie op de wekker voor het uitzetten van silent mode is, do not disturb heeft een custom functie nodig.
De headset heeft soms moeite stabiele verbinding te houden op high quality settings, terwijl ze max ongeveer een halve meter van elkaar verwijderd zijn, de telefoon in mijn linker jaszak lichtjes uitstekend. Weet niet of dit aan de telefoon zijn bluetooth ligt, aan de app, de headset, het feit dat ik uncompressed lossless stream, iets compleet anders, of een combi. Maar voor een HiFi headset wel irritant als ik niet volop gebruik kan maken van dit geluid. Also, in de app kun je de bass niet verlagen terwijl je LDAC gebruik, maar dat ligt denk ik aan de Sony headphone app in het algemeen.
Verder voelt hij soms warm maar niet zorgwekkend warm dus zie daar geen probleem. Hardware produceerde nou eenmaal hitte als het draaide, en zoals ik zei is het in mijn geval niet zorgwekkend extreem. Geen verdere bugs zo ver bij mij van de hardware of telefoon specifieke software.
2 issues, soms scant ie mijn vinger niet om te unlocken. Ik moet dan eerst het scherm ontwaken en dan doet ie het wel. En zoals eerder genoemd is de automatische helderheid 's avonds onstabiel maar ook in vol zonlicht onstabiel.
Heeft iemand ook dat hij soms de appswitcher niet opent door vanuit midden onder naar boven te swipen en dat dan even vasthouden? Kan aan een bepaalde app liggen, maar zo nu en dan komt de switcher niet tevoorschijn. In dezelfde categorie wil hij dan ook soms een bepaalde app niet openen via die appswitcher.
Kan iets van een app zijn, kan sony zijn, wilde het toch ff kwijt.
Heb heel af en toe ook een vreemde witte flits voordat het always-on-display aangaat, heb ik ook een paar dingen over gelezen @reddit.
Heb double-tap-to-sleep op de Microsoft Launcher aan staan, maar die pakt ie niet altijd, en op een zelfde manier pakt ie double-tap-to-wake ook niet altijd. Het eerste kan de launcher zijn, maar het 2e is Sony. Kleinigheidje though...
Anders: heeft iemand Project XCloud en Gamestreaming al geprobeerd? Werkt prima, maar die streamt standaard op 16:9. Iemand een idee hoe je hem naar 21:9 kan krijgen? Zal die vraag ook in het XCloud topic vragen.
Kan iets van een app zijn, kan sony zijn, wilde het toch ff kwijt.
Heb heel af en toe ook een vreemde witte flits voordat het always-on-display aangaat, heb ik ook een paar dingen over gelezen @reddit.
Heb double-tap-to-sleep op de Microsoft Launcher aan staan, maar die pakt ie niet altijd, en op een zelfde manier pakt ie double-tap-to-wake ook niet altijd. Het eerste kan de launcher zijn, maar het 2e is Sony. Kleinigheidje though...
Anders: heeft iemand Project XCloud en Gamestreaming al geprobeerd? Werkt prima, maar die streamt standaard op 16:9. Iemand een idee hoe je hem naar 21:9 kan krijgen? Zal die vraag ook in het XCloud topic vragen.
Wat ik al diverse malen heb meegemaakt is dat bellen over wifi niet altijd aanstaat op plekken waar het toch echt een belabberde ontvangst is.
Nu fix ik dat door airplane mode aan te zetten en vervolgens weer wifi en Bluetooth aan te zetten.
Iemands nog tips hierover ? Volgens mij kun je het niet op een andere manier forceren ?
Nu fix ik dat door airplane mode aan te zetten en vervolgens weer wifi en Bluetooth aan te zetten.
Iemands nog tips hierover ? Volgens mij kun je het niet op een andere manier forceren ?
Just here for the fun
In de Android code gravende is er wel een WiFi-only optie (regel 569) maar is die alleen beschikbaar als de provider dat toestaat (regel 559), en dan is het nog maar de vraag of the fabrikant de beschikbare opties ook zichtbaar maakt voor de gebruiker.Brotuck schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:54:
https://android.googlesou...CarrierConfigManager.java
Uit andere discussies op Tweakers begrijp ik overigens dat de precieze drempelwaarden voor het overschakelen door de provider bepaald worden. En dat T-Mobile daarbij minder snel op Wi-Fi overschakelt dan KPN/Vodafone. Wellicht dat een klacht bij de provider ook iets kan opleveren.
Er zijn 2 bugs waar ik tegenaan gelopen ben:
- Het scherm flikkert soms wanneer het always-on display aangaat. Dit lijkt zich op te lossen na een herstart.
- Wanneer ik audio afspeel via een bluetooth speaker en de volume wil aanpassen via de buttons op de speaker, dan begint hij de audio op max volume af te spelen. Als ik de volume regel via de telefoon dan gaat het wel goed. Dit heb ik weten te reproduceren op 2 speakers (Bose en Sony speaker). Ik vermoed (maar weet het niet zeker) dat deze bug met de laatste update geïntroduceerd is.
(Nog) geen irritante bugs tegengekomen. Wel een vraag: kan je de cameraknop ook toekennen/pairen aan/met de Photo Pro App in plaats van de standaard camera app?
Jazeker. Dit kun je instellen in de instellingen van de standaard camera app.Robus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:16:
(Nog) geen irritante bugs tegengekomen. Wel een vraag: kan je de cameraknop ook toekennen/pairen aan/met de Photo Pro App in plaats van de standaard camera app?
TIP: Mocht je graag switchen tussen beide apps, dan kun je de powerknop ook zo instellen dat de standaard camera app geopend wordt wanneer je 2 keer op de powerknop drukt. (je kunt niet kiezen voor de photo pro app)
Op deze manier heb je dus een snelle manier om zowel de standaard app als de photo pro app te openen.
Microsoft gebruik ik ook maar geen enkel probleem met de double tab.Heb double-tap-to-sleep op de Microsoft Launcher aan staan, maar die pakt ie niet altijd, en op een zelfde manier pakt ie double-tap-to-wake ook niet altijd. Het eerste kan de launcher zijn, maar het 2e is Sony. Kleinigheidje though...
Tevreden over deze:Sosua schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:30:
Nog steeds geen goede cover kunnen vinden. Mensen inmiddels tevreden ergens over?
https://a.aliexpress.com/_BSMBqT
Zie ik nu wéér een nieuw vlekje achteropDutchy007 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Ik ga vandaag een call aanmaken bij Sony. Ben benieuwd. Sowieso hier wat foto's.
[Afbeelding] [Afbeelding]

Overigens heeft Sony mijn service call geaccepteerd en hebben ze mijn 'probleem' doorgestuurd naar de technische dienst. Uiteraard heb ik ook de URL meegestuurd van het Reddit topic dat ik zeker ook niet de enige ben met dit probleem.
We wachten af...
Op eerder aanraden in deze draad ben ik vanaf dag één zeer tevreden met de Spigen die me slechts EUR 9,99 kostte. Ik kwam van een naamloze transparante en inmiddels vergeelde bumper op mijn XZ Premium. De Spigen voelt solide, maakt de telefoon niet nodeloos groter en heeft een prettige grip. Ik heb de zwarte versie en er is ook een transparante beschikbaar. De zwarte ziet er ook nog eens goed uit; ik zou hem typeren als classy rugged.Sosua schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:30:
Nog steeds geen goede cover kunnen vinden. Mensen inmiddels tevreden ergens over?
https://www.amazon.nl/dp/...w_r_cp_apap_NRHUjg8jWk2Qf
Eens. En eigenlijk kunnen we dit Sony's marketing afdeling wel kwalijk nemen. Het lijkt er wel op dat ze het wegzetten van een (oude) voorraad headsets belangrijker vinden dan negatieve PR en/of klanten die chagrijnig worden van het verknippen van hun nieuwe verpakking. Toegegeven dat de headsets een prachtige partner vormen voor de Xperia's maar de actie kunnen ze ook anders vormgeven. Biedt de Xperia gewoon aan voor de nominale introductie-/adviesprijs en doe er een voucher bij voor korting op Sony accessoires of een gratis headset.Moi_in_actie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:52:
[...]
Ik kan me er ergens wel iets bij voorstellen dat ze niet hard aannemen van "de prijs is 920 euro" of "na verkoop van de headset is het rond de 700 euro". Het zijn afhankelijkheden, zeker het verkopen van de headset (het is maar de vraag of dat je lukt en voor hoeveel). Echter, zeker de prijs bij abonnement zouden ze mijn inziens toch best als sidenote mogen vermelden, al is het maar iets van "de adviesprijs is 1199 euro, maar bij een abonnement kan het enkele honderden euro's lager uitvallen". Hoeven ze niet eens een voorbeeld of de naam van een provider en/of tussenpartij te noemen, alleen de optie.
Want eerlijk gezegd, mensen die niet zo begaan zijn met tech en smartphones, die toevallig ergens via Facebook een review tegenkomen en de prijs van 1199 zien, worden wellicht meteen hierdoor afgeschrikt. Staat er ergens in de conclusie dat het je er ook een leuke headset bij krijgt en de prijs wellicht maar net boven de 900 is, gaan gegarandeerd meer mensen bij hun eigen provider navraag doen.
Ben op vakantie en veel buiten. De afleesbaarheid is helaas slecht buiten. De foto's die ik maak echter in de Pro app zijn fenomenaal. Echt geweldige kleuren, scherp, altijd in focus. 10 met een griffel.
Heb net m'n koptelefoon mogen ophalen, maar wilde even met jullie checken, waren ze bij jullie verzegeld en 100% zeker nieuw en ongebruikt?
Ja. Zeer recente ook, de laatste Firmware stond er zelf op.eswa schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:27:
Heb net m'n koptelefoon mogen ophalen, maar wilde even met jullie checken, waren ze bij jullie verzegeld en 100% zeker nieuw en ongebruikt?
Bij mij zat de doos van de hoofdtelefoon strak in het plastic als je dat bedoelt. Maar goed, tegenwoordig heeft jan en alleman zo'n apparaat staan dus dat zegt niet veel.eswa schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:27:
De telefoon zelf daarentegen zat bij mij niet in het plastic, maar wel met een stickertje verzegeld aan de zijkant.
Beide zijn naar mijn idee nieuw.
Jouw hoofdtelefoon lijkt niet nieuw?