Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
Alle bugs met betrekking tot kleine instanties kun je melden bij support in de instellingen in de chat.

Wat betreft de coating. Zo te horen was dat een super select aantal. Zo klein dat het bij T-Mobile niet is binnen gekomen als probleem maar als afwijking. Als het goed is kan je een berichtje sturen naar je aankoper maar idk wat zij gaan zeggen.
De aankoper gaat namelijk contact houden met Sony. Reddit fora had ik aangekaart maar het ging maar om een handje vol batches van wat ok HEB begrepen.

(Side note: can't confirm neither deny anything)

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Kunnen we een channel maken waar wij foto's delen, zou mij super erg helpen.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
Mister Hardware schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:08:
Kunnen we een channel maken waar wij foto's delen, zou mij super erg helpen.
Wat wil je ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik heb eigenlijk geen foto's van de Xperia 1m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Mister Hardware schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:45:
Ik heb eigenlijk geen foto's van de Xperia 1m2
Zie eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Heb meerdere mensen die langs komen om te vragen wat voor een foto's de camera schiet en de reviewers hebben niet vaak veel foto's. Als mensen vragen hebben over de camera of instellingen dan kan dat daar.
Samen met hoe boots je bijvoorbeeld nachtmodus en wat dan ook na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-12-2023
Mister Hardware schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Heb meerdere mensen die langs komen om te vragen wat voor een foto's de camera schiet en de reviewers hebben niet vaak veel foto's. Als mensen vragen hebben over de camera of instellingen dan kan dat daar.
Samen met hoe boots je bijvoorbeeld nachtmodus en wat dan ook na.
Ik heb onderhand al honderden foto's. Maak maar een map aan of iets en ik zal er enkele plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heeft de xperia 1 ii maar een 60hz scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
@038Robijno Ja, 4K en meer dan 60Hz is niet haalbaar in een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDay
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Heeft iemand een aanrader voor een portemonnee voor deze phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpPart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 09:14
Heeft iemand nog meer problemen om de hoofdtelefoon te claimen?

Ik ben nu eigenlijk al een paar weken bezig om het te claimen maar er zijn iedere keer technische problemen, waardoor ik mijn claim niet kan versturen.

Dit heb ik op meerdere apparaten. Op mijn Windows laptop wordt er direct vermeld dat er tijdelijk technische problemen worden ondervonden, op mijn iPad laat de site mij geen bestanden toevoegen en op mijn Xperia krijg ik een melding na alles te versturen dat de "site can't be reached", omdat de site mogelijk tijdelijk offline is. Hierna heb ik ook geen enkele keer een mail ontvangen als bevestiging.

Dit is de site die ik gebruik: https://www.sony.nl/promo/mobile.
Is er verder iets anders dat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
EpPart schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:40:
Dit is de site die ik gebruik: https://www.sony.nl/promo/mobile.
Is er verder iets anders dat ik kan doen?
Ik vermoed dat er geen echte storing is, maar dat goede foutafhandeling ontbreekt. Waarschijnlijk is je fotobestand te groot of vul je 1 van de velden verkeerd in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jho4jMp1UicCbYJR0MVf8aqi-Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDXeIZEw437rfxzWFgDyDuas.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkFdP25lgtmKDcfooMCV9TxhNlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qw11tn8gbEKR40wvfAIuGPlS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dXqZ-MPct6qxuWpBxurGZImJ7Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYYyF6s0MarD26UkU63Dv72C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrfXPzJ8eR_zYXX6Tas8uDxYRmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S8rvdwSza0yaUIQFZO6QxqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKxL6tYL4Q450mDQPQ1BmQhNM44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlQPQ5w4beM2pIRzaqjDbPsy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPekEfoDKtzHGm8rsC9wfkBGyn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP2vLBhMPHNgsfQYLSrf7hQV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPlDWVJjvC2Sqgc12xokCW7981o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpitlQrD3X6ZUfQMf7lbbrkr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUBlgB9WtezBAnocJhf0TrLtgpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScMdJF6d6eI4aLKGt5LqGtuS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXDZ4xvtyI0jSLXmPFUQeeQwYeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yzi2bbOIHoQe0KALiBv2V3gk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLV4UalB2cIevQAvwmF-Xxb3h2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgo7jU4WXd2ahlBl3zSIfSe6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Gbe6VGbdDkDGnPeDSFHgbyKYHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFlUs4aWdUDT9M4oJWFCPVib.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxjSDmdQHu34w935SJWqMc2Z2W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NC8d80K6RJLwlJQx8BNjIH2n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Roger-tweaker op 14-07-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Damn looks amazing.

Ik kom zo met een Google drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
Ik heb me op de NL-site van Sony aangemeld aangezien de link voor de headphone daar naar verwees. Nu neemt die site m'n postcode (Belgisch) niet aan maar ik kan m'n e-mailadres niet meer gebruik op de BE-site...

Ik heb andere e-mailadressen maar echt gebruiksvriendelijk is dit niet.
Of doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@JonasV91 Hier contact opnemen met Sony en gewoon de situatie uitleggen, komt wel goed: https://services.sony.be/...nl/contact/email?cam=true

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
En als we dan toch foto's aan het delen zijn, mijn favoriete foto's van vorig weekend. Allemaal de 24mm cam, allemaal Photo Pro Auto/P (zonder speciale settings), allemaal county Wexford hier in Ierland, allemaal zonder edits (op een crop na voor de vierkante).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lurtvTleEiABtlTcoPVTYK9dRPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAvljhiaqNYQ8pF02cRLPC1x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWjgr_NkLxbZuPgGLT0Ufl9OH6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqKum2KnVY0NytDFlQPyt1G1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGZVJBAOBkCFchqoabB_cddqOm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdBr73jfUE5KI2eFG31KSVJN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
@AmbroosV wat denkje ervan om een channel daarvoor te openen inplaats van een drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
Dutchy007 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Zie ik nu wéér een nieuw vlekje achterop 8)7 . Het lijkt dus inderdaad te verergeren. Telefoon heeft de gehele dag op een matje gelegen zonder verdere aanraking. Wtf Sony....
[Afbeelding]

Overigens heeft Sony mijn service call geaccepteerd en hebben ze mijn 'probleem' doorgestuurd naar de technische dienst. Uiteraard heb ik ook de URL meegestuurd van het Reddit topic dat ik zeker ook niet de enige ben met dit probleem.
We wachten af...
Even een updatetje;
Sony heeft, na het doorzetten van mijn call, nog absoluut niets laten weten. Ondertussen zijn we dan ook bijna een week verder. Erg jammer.

Wel heb ik ook simultaan mijn telefoon aangemeld als RMA bij mobiel.nl. Immers viel mijn telefoon nog onder de 31 dagen omruilgarantie. Vandaag heeft mobiel.nl mijn mobiel ontvangen. Ze geven aan dat ze geen nieuwe kunnen opsturen aangezien ik al reeds gebruik heb gemaakt van de headphones actie. Eventueel zou ik dan wel de headphones kunnen opsturen naar mobiel.nl 8)7 .
Als alternatief gaan ze hem opsturen ter 'reparatie', wat volgens hun 10 dagen zou duren.
Nou ik weet wel, als dat ding naar Dynafix gaat ben ik hem zeker 5-6 weken kwijt.

Kansloos, kansloos en kansloos.

(Nee, ik heb de headphones niet meer, die zijn al reeds verkocht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDay
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Dus, weet iemand een goeie cover + screenprotector combi voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13
BigDay schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:04:Dus, weet iemand een goeie cover + screenprotector combi voor deze telefoon?
Ik heb het toestel letterlijk 2 uur in m`n bezit. Maar gisteravond een Spigen rugged armor case besteld die als het goed is zo in de brievenbus ligt. Gebruik Spigen sinds de Sony Z3 op elke prive toestel, en werk toestel (Samsung Galaxy reeks) - nooit issues mee gehad ook al heb ik sommige telefoons zeker goed laten stuiteren een paar keer met zo`n case erop (unintentional natuurlijk)

Dus dat is mijn go-to case altijd.

Gelukkig heeft de 1 MK2 geen curves, dus ik denk dat de meeste screen protectors ruim voldoende moeten zijn. Zelf had ik op mijn XZ3 voor zeker 60% van de tijd dat ik hem in gebruik had geen screenprotector erop. Maar geen krasjes. Gewoon nooit in je zak/tas/ stoppen met andere dingen indezelfde pocket.

[ Voor 14% gewijzigd door lithiumangel op 16-07-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
OKAY mensen :-) Sinds vanochtend ook een trotse eigenaar van een 1MK2.

Hiervoor had ik sinds launch (Okt 2018) een Sony XZ3. Doet het overigens nog steeds prima, snel zat prima batterijduur voor mij en een mooi 1440P OLED scherm en er zat destijds de WH-1000Xm3 bij die toen net gelaunched waren destijds.

Het begon toch echt te kriebelen voor een triple-lens setup. Waarmee ik op mijn werk S10 (en nu S20) toch echt mooie dingen kon doen met die ultra-wide en telephoto, en ik dat dus miste op de XZ3.
Ik kon via T-mobile een early renewal doen, want officieel mocht ik pas in Oktober verlegen. Nou dacht ik dat ik die tijd tussen nu -> Oktober kon doorbrengen door m`n nieuwe werk S20 te gebruiken als prive telefoon om de zomer te Verbruggen maar nee. Alleen maar problemen en slechte ervaringen mee. Gelukkig is T-mobile coulant.

Nu bezig met setup/overzetten, zometeen ligt er een Spigen rugged armor case in de brievenbus en strakjes even wat foto's mee maken. Naast mijn ICT day-job ben ik ook sem-prof fotograaf (ik zeg semi-prof want geld verdienen doe ik er niet meer mee, vroeger wel) - en ben van plan om de 1MK2 ook aan de tand te zetten in een dedicated photoshoot in de komende weken.

Als ik de flits kan triggeren in foto pro mode, zou ik die flits kunnen gebruiken als optical trigger met mijn studio flitsers .. dus we gaan zien wat dat oplevert ! Uiteraard zal ik de resultaten delen. Very excited ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
Nog gebruikers die problemen ondervinden met mobiel internet? Als ik m'n wifi (thuis) uitzet springt hij niet over op mobiel internet terwijl dat vroeger (ander toestel) wel het geval is...

Is de antenne zo ondermaats?

Note: Bellen lukt wel dus er is wel contact met een mobiel net werk.

Dit heeft geholpen: https://mobilevikings.be/...biel-internet-instellen/1

[ Voor 32% gewijzigd door JonasV91 op 16-07-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Dutchy007 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Even een updatetje;
Sony heeft, na het doorzetten van mijn call, nog absoluut niets laten weten. Ondertussen zijn we dan ook bijna een week verder. Erg jammer.

Wel heb ik ook simultaan mijn telefoon aangemeld als RMA bij mobiel.nl. Immers viel mijn telefoon nog onder de 31 dagen omruilgarantie. Vandaag heeft mobiel.nl mijn mobiel ontvangen. Ze geven aan dat ze geen nieuwe kunnen opsturen aangezien ik al reeds gebruik heb gemaakt van de headphones actie. Eventueel zou ik dan wel de headphones kunnen opsturen naar mobiel.nl 8)7 .
Als alternatief gaan ze hem opsturen ter 'reparatie', wat volgens hun 10 dagen zou duren.
Nou ik weet wel, als dat ding naar Dynafix gaat ben ik hem zeker 5-6 weken kwijt.

Kansloos, kansloos en kansloos.

(Nee, ik heb de headphones niet meer, die zijn al reeds verkocht...)
Mmmmm ben benieuwd wat er gaat gebeuren als je hem laat repareren.... Kans is groot dat het weer gebeurd namelijk....

Sony laat hier toch echt wel steken vallen zeg voor die 1200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Jeshter2000 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Mmmmm ben benieuwd wat er gaat gebeuren als je hem laat repareren.... Kans is groot dat het weer gebeurd namelijk....

Is het anders niet mogelijk om hem om te ruilen voor de zwarte versie om zo het probleem te vermijden ?
Wat ik tot nu toe gelezen heb in het forum is dat alleen mensen met een paarse toestel dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
JonasV91 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:54:
Nog gebruikers die problemen ondervinden met mobiel internet? Als ik m'n wifi (thuis) uitzet springt hij niet over op mobiel internet terwijl dat vroeger (ander toestel) wel het geval is...

Is de antenne zo ondermaats?

Note: Bellen lukt wel dus er is wel contact met een mobiel net werk.

Dit heeft geholpen: https://mobilevikings.be/...biel-internet-instellen/1
Dit werkt voor mij gewoon normaal. Ga er vanuit dat je zowel wifi als data aan hebt en dan puur wifi uitzet? Welke provider heb je (weet niet of dat uit moet maken)?

Heb sinds een eergister ofzo (dagje voor de laatste update) wel het probleem dat het scherm ff vel wit opflits als hij het altijd-aan scherm aanzet. Update heeft dat tot op heden nog niet verholpen. Maar mijn andere scherm gerelateerde problemen zijn na een paar dagen opeens uit zichzelf verdwenen, net zo random als ze verschijnen. Welicht dat deze volgende week ook opeens weer weg is 🤔.

Hoe dan ook, vraag me af of Sony hier al iets op gezegd heeft (al is het maar erkenning van het probleem en dat ze ernaar gaan kijken). @Mister Hardware wou bug reports graag zien om door te geven en dit was samen met andere scherm gerelateerde dingen al genoemd dacht ik, maar heb alleen terugkoppeling gelezen op de paarse achterkant die los laat (tenzij ik iets gemist heb natuurlijk). Snap dat dit een minder groot probleem is, maar wel nieuwsgierig naar terugkoppeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Cambionn op 16-07-2020 17:40 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Cambionn op 16-07-2020 17:39 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
lithiumangel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Is het anders niet mogelijk om hem om te ruilen voor de zwarte versie om zo het probleem te vermijden ?
Wat ik tot nu toe gelezen heb in het forum is dat alleen mensen met een paarse toestel dit probleem hebben?
Wellicht wel, maar ik heb met een rede natuurlijk de paarse variant gekozen :)

Ik vermoed overigens dat het daar óók gebeurd, echter valt het door de zwarte achterkant niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Cambionn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:38:
[...]
.

Hoe dan ook, vraag me af of Sony hier al iets op gezegd heeft (al is het maar erkenning van het probleem en dat ze ernaar gaan kijken). @Mister Hardware wou bug reports graag zien om door te geven en dit was samen met andere scherm gerelateerde dingen al genoemd dacht ik, maar heb alleen terugkoppeling gelezen op de paarse achterkant die los laat (tenzij ik iets gemist heb natuurlijk). Snap dat dit een minder groot probleem is, maar wel nieuwsgierig naar terugkoppeling.
Uhh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
Mister Hardware schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:37:
Alle bugs met betrekking tot kleine instanties kun je melden bij support in de instellingen in de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Ik heb mijn toestel bijna helemaal geconfigureerd. Weet iemand een goede album/gallery app om foto's op je device makkelijk te bekijken ?

Op m`n XZ3 zat "Album" maar die werd niet overgeheveld en als ik op de store kijk zie ik "This device is not supported" staan. Dus tsja. Suggesties ?

Weet daarnaast nog iemand waar je die dual-shock houders kan kopen ? Je ziet ze overal op de promo shots op de Sony site (voor jaren trouwens) maar ik heb ze nooit in het wild gezien, dan wel op de bekende sites (bol etc.)

[ Voor 35% gewijzigd door lithiumangel op 16-07-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:20
Nou, qua accuduur heb ik echt niets te klagen. Vorige week had ik denk ik een app die wat drain verzorgde, kwam ik tot een 4u SOT en had ik aan het einde van een dag nog 15-20% over.
Probleem lijkt zich niet meer voor te doen, zojuist het toestel maar even aan de lader gehangen: 49 uur sinds laatste charge, nog 14% over en 5.5 uur SOT. Tijdens het eerste deel van 100 naar 92% heb ik bijna alleen mar Youtube gekeken en op 9gag zitten browsen en in die 8% haalde ik al 1u12mins SOT.

Ik zou bijna voor de gein eens een hele dag alleen maar Youtube e.d. willen gebruiken om te zien wat het maximaal haalbare aan SOT is. Als ik bovenstaande cijfers doorreken zou je makkelijk 11-12u SOT moeten kunnen halen. Wellicht binnenkort voor de gein eens proberen, 10+ uur lange Youtube video opzetten en kijken waar het schip strandt :P

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Als het je alleen maar om SOT gaat kun je beter een video op repeat afspelen die op je telefoon staat. En dan nog het liefst op airplane mode.
Heel leuk dat soort testen, maar wat zegt het nou echt over de accu?
Zolang je maar met gemak het einde van de dag haalt. Daar draait het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
avec_style schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:43:
Als het je alleen maar om SOT gaat kun je beter een video op repeat afspelen die op je telefoon staat. En dan nog het liefst op airplane mode.
Heel leuk dat soort testen, maar wat zegt het nou echt over de accu?
Zolang je maar met gemak het einde van de dag haalt. Daar draait het uiteindelijk om.
SOT is met name een factor die iets kan zeggen over hoe een telefoon zich gedraagd bij zwaar gebruik, wellicht met name van toepassing bij tieners die de hele dag met hun telefoon zitten spelen. Maar zoals ik al zei, het is meer ter "lering en vermaak" en ik haal met mijn gebruik nu dus makkelijk 2 dagen op de accu, tenzij ik veel aan het fotograferen ben. Ik ben dan ook niet iemand die de hele dag op zn telefoon zit te staren en ben daarom dus ook blij dat het "standby" verbruik vrij laag is, waardoor je prima die 2 volle dagen kunt halen.

"Het einde van de dag halen" vind ik persoonlijk juist een vreemde eis. Daaronder verstaan mensen meestal de telefoon bij het opstaan van de lader te halen en bij het naar bed gaan weer aan de lader (zeg van 7.00u tot 23.00u).
Bij normaal gebruik wil ik aanzienlijk meer dan dat, ik laad mijn telefoon nooit snachts op, ik wil ook niet dat wanneer je dag dan een keer wat langer is (weekend, feestje) dat je telefoon dan tegen het einde helemaal leeg is. Hij moet het toch makkelijk 30-36 uur uithouden bij normaal gebruik. Zodoende ben je niet gebonden aan vaste tijden om hem om te laden, dan laad je hem op wanneer het je uitkomt. Soms laad ik mijn telefoon in de ochtend op, soms (zonder Corona gebeuren) even een uurtje nadat ik van het werk thuiskwam, soms juist op het werk, soms savonds.

Dat dit bij zwaar gebruik (zeg een dag veel fotograferen, filmen en navigeren) de accuduur wellicht niet eens "het einde van de dag" haalt kan ik inkomen en daar houd ik ook gewoon rekening mee. Dan neem ik mijn oplader mee en er is vast altijd wel ergens een plaats waar je je telefoon even kunt opladen, al is het maar voor 15 minuten.
Terugkomend op de originele stelling: bij zoiets speelt SOT een veel grotere rol bij het bepalen van de accuduur. Daarom vind ik mijn eerdere bevindingen op dit vlak juist wel interessant. SOT vind ik persoonlijk ook interessanter dan wat men bij iPhones doet/deed (weet niet of het nog altijd zo is). Daar sprak men altijd alleen over "X hours of usage". Ja.. als ik 5 uur lang muziek vanaf de internal storage beluister met het scherm uit, dan heb ik 5 uur usage die bijna niets kost, in tegenstelling tot 5 uur browsen/film kijken/fotograferen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Tweakers heeft trouwens al een videotest gedaan met deze telefoon:
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2020

Alleen een beetje jammer dat er niet bij beschreven staat hoe ze de test hebben uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Moi_in_actie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:44:
Ik zou bijna voor de gein eens een hele dag alleen maar Youtube e.d. willen gebruiken om te zien wat het maximaal haalbare aan SOT is. Als ik bovenstaande cijfers doorreken zou je makkelijk 11-12u SOT moeten kunnen halen. Wellicht binnenkort voor de gein eens proberen, 10+ uur lange Youtube video opzetten en kijken waar het schip strandt :P
Laat puur video afspelen nou iets zijn wat tegenwoordig heel weinig batterij kost.10 uur video SOT zou elk toestel nu wel op z`n sloffen moeten doen tenzij er echt wat mis is.

Ik moest niet al te lang geleden een hele bizarre battery drain issue zien op te lossen op m`n XZ3 en nam mijn werk S10 als vergelijk materiaal. Ik heb de stats nog in m`n onenote.

Avengers infinity war (a 2:38hr) via Disney+ 4K HDR was 24%. Dan zit ik ook op 10uur SOT als ik die lijn doortrekop een toestel met "maar" 3300 mAh die ongetwijfeld degraded is. Zonder HDR en op een vaste middel-grond brightness was het vast iets langer geweest.

Puur video SOT is totaal geen indicatie om te releteren naar daily-use/heavy use performance. De meeste componenten zijn immers vrij idle. In mijn eigen voorbeeld doet die XZ3 & S10 gemiddeld zo`n 4.5 uurtjes met normal daily usage aan SOT, bij lange na geen 10.

Laptops zelfde verhaal.

[ Voor 24% gewijzigd door lithiumangel op 17-07-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
De afleesbaarheid buiten op een zonnige dag is wel echt ondermaats. Enige minpunt. Dat merk je op vakantie wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Sosua schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:20:
De afleesbaarheid buiten op een zonnige dag is wel echt ondermaats. Enige minpunt. Dat merk je op vakantie wel goed.
Toch wel gek, ik zit nu in de felle zon en heb al meerdere keren buiten wat zitten lezen hierop en heb geen enkel probleem. Het enige is dat het soms lijkt alsof ie bij PhotoPro de verlichting wat terugschroeft. Sowieso is dat voor mij ook de enige bug die irritant is: de automatische helderheid wisselt teveel en gaat te snel donkerder. Gelukkig heeft Microsoft's launcher er een toggle voor praktisch op je home screen dus is er mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
eswa schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Sowieso is dat voor mij ook de enige bug die irritant is: de automatische helderheid wisselt teveel en gaat te snel donkerder
Adaptive brightness is idd enorm buggy, merkte ik in de eerste 15 minuten al van gebruik.
Die was zo wisselvallig, en soms was het verschil van een "tikkeltje naar rechts" met het toestel al genoeg voor drastishe veranderingen.

Ik heb het dus ook meteen uitgezet. Over het algemeen indoors heb ik de slider rond 40% en is dat prima.
En outdoors moet ik het nog zien. Ga niet de deur ermee uit zonder dat die case hier is.

Hopelijk een fix in een komende update, ik had al 2 updates klaar staan toen ik het toestel uit de verpakking haaldde gisteren dus er is al flink gesleuteld in zo`n korte tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 16:18
Ik merk eigenlijk helemaal geen problemen met de automatische helderheid. Dus ben steeds verbaasd als ik dat hier voorbij zie komen.

Kan het scherm ook prima in de zon aflezen met zonnebril op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
lithiumangel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:45:
Ik heb mijn toestel bijna helemaal geconfigureerd. Weet iemand een goede album/gallery app om foto's op je device makkelijk te bekijken ?

Op m`n XZ3 zat "Album" maar die werd niet overgeheveld en als ik op de store kijk zie ik "This device is not supported" staan. Dus tsja. Suggesties ?
De Gallery Go App van Google doet het voor mij als aardig alternatief.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sosua
Kom er nog niet helemaal uit. Wel blij met de camera tot nu toe.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnHLlgPVfYMEk_rmx7WBLK1joPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2Y4azbyPnlE96V6BxLB8cvW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IembQt1SCl5PTjn7EcBCiQZ7PIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mDHbR0SQqiGbB6qqdHv8JF1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79F0JpT6KpyN3cgBa6FT5LZfr8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ifMFqCxbb4QcPAp10jPqp9v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9Cc4YIUtnFYVMClSRet1dF24_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbQE1jWIhvZsWFUi0xhgu7EK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNi7udpKMVDPo9eug7daoT2Kr_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAjsp9XCpiIpyg9xYp7MVA2L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2oesvcx-8dUkmU8PO4opdseWkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDNNBBnNgtmsbjyRJj6EOOeC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47ptf5XfS7zlnKvbG0hVM_bjuP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUk8B0dtnHwB4LM6qHqxGhMz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j9gsUYl5Q-FJDtHR29sWO9EizU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsZXhhzxpVeJW5KVjFviyaIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5ah4I51n9tsJG3xH3kJC_NnxSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjpCaAZh4INHUn3dxM7jvR7A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PorOS1bPQ5D9sDK4487MZc5ybnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wEEieTWzhwM1yyLFtQFG97z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY2ESs-5yJQYlZPDMpVCMhXOobE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVU5PbDqyYqM0giQloJJUuzP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoAfKmdFIoNROFVCl-VgUKawBgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLCS8icSr4BGqD2wVyaUrV9y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Robus schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:29:
[...]

De Gallery Go App van Google doet het voor mij als aardig alternatief.
Top ! Bedankt, ik geef hem even een draai :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:06
bevalt de telefoon jullie nog goed?

en hoeveel sot halen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Sot is niet representatief naar mijn mening.
Staat locatie aan? Of bluetooth? Of zit je op wifi/4g? Hoeveelheid helderheid? Spotify op de achtergrond aan? Smartwatch?

Te veel (grote) factoren die een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
RamonRJC schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:14:
Ik merk eigenlijk helemaal geen problemen met de automatische helderheid. Dus ben steeds verbaasd als ik dat hier voorbij zie komen.

Kan het scherm ook prima in de zon aflezen met zonnebril op
Ik heb ook geen problemen. In het begin inderdaad heel onregelmatig/stoekerend naar nadat hij wat tijd heeft gehad om te "leren" werkt hij erg goed. Hij is stabiel en pakt meestal een fijne helderheid. De paar keer dat hij dat niet doet kan ik handmatig aanpassen (dan leert hij weer bij).

Ook geen enkel probleem met afleesbaarheid gehad in welk licht dan ook. Idd ook verbaasd hoe vaak ik deze twee dingen voorbij hoor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
RamonRJC schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:14:
Ik gebruik mijn telefoon in het Engels, dus mogelijk zijn Nederlandse termen anders. Maar 'adaptive brightness' is niet hetzelfde als 'automatic brightness'.

Automatic brightness werkt volgens een vaste schaal. Bij X omgevingslicht zetten we het scherm op Y helderheid. Dat werkt voor mij prima.

Adaptive brightness daarentegen kijkt naar jouw handmatige helderheidsaanpassingen en probeert daarop te anticiperen. Dit werkt voor mij veel minder goed.

Een betere uitleg: https://android-developer...htness-right-for.html?m=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Maar waar zit de automatic brightness slider? (Mijne is ook Engels, en kan alleen de "adaptive" slider vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Ik heb het over de "aanpasbare helderheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
NielsFL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Ik gebruik mijn telefoon in het Engels, dus mogelijk zijn Nederlandse termen anders. Maar 'adaptive brightness' is niet hetzelfde als 'automatic brightness'.
Dat klopt ook, maar Sony geeft je alleen de keuze uit adaptive brightness, of dat je zelf de brightness instelt.
Er is geen automatic brightness. En het staat ook netjes aangegeven onder adaptive brightness wat het doet als je erop klikt.

" Your screen brightness will automatically adjust to your environemt and activities. You can move the slider manually to hel adaptive brightness learn your preference "

Exact hetzelfde als m`n vorige toestel (XZ3) - het duurt even voordat het aangeleerd is. Telkens als je niet blij bent met wat het doet, moet je de slider zelf aanpasen van brightness op dat moment. En dan na verloop van tijd onthoud hij wat je voorkeuren zijn per licht omstandigheid.

Echter toen ik hem net uit de doos haaldde was dat ding zo out of wack dat hij meteen uitging want daar wou ik niet mee dealen tijdens setup. (lees: het scherm ging zowat uit op het 1 of andere minuut, terwijl ik gewoon achter m`n buro in hetzelfde licht zat) - ik heb sinds dag 2 nu adaptive brightness wel aan en ben hem aan het intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Hebben jullie ook issues met Boomerang? Elke keer als ik de knop ingedruk houd voor een langere burst voor boomerang dan crashed het app direct. De 1e keer meteen naar je launcher zonder error, daaropvolgende keren met de pop-up dat de app gecrashed is.

Al app cache clear/re-install, no dice.

Mischien triggered hij dan de 20 FPS burst en kan hij er niet mee overweg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@lithiumangel De losse Boomerang-app is unsupported (geen updates meer sinds 2018), maar je kan Boomerangs maken in de Instagram-app (story camera) en die langs daar opslaan. En daar werkt alles wel netjes!

[ Voor 76% gewijzigd door AmbroosV op 18-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
lithiumangel schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Er is geen automatic brightness.
Als je adaptive brightness uitzet valt de Xperia terug op automatische brightness.

Dit kun je eenvoudig testen: adaptieve brightness uitzetten, brightness slider zichtbaar maken, telefoon onder een lamp houden en daarna lamp uitzetten of de sensor met je hand een beetje afschermen. Je ziet de slider dan automatisch aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
AmbroosV schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:42:
@lithiumangel je kan Boomerangs maken in de Instagram-app (story camera) en die langs daar opslaan. En daar werkt alles wel netjes!
Top ! Thanks ! Net uitgeprobeerd en het werkt vanuit de IG app probleemloos.
Nooit geweten dat de losse app al 2 jaar geen update heeft gehad, if it ain't broke don't fix it i guess (op m`n oude toestel dan) :-)
NielsFL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:44:
[...] Als je adaptive brightness uitzet valt de Xperia terug op automatische brightness.
Dit kun je eenvoudig testen.
Nope, bij mij blijft de slider gewoon waar die stond als ik dit uit test zoals je het schetst.
Hier een filmpje ter demonstratie.

Ik zou het overigens super irritant vinden als hij op automatic brightness zal terugvallen zonder een manier om dat ook uit te schakelen en het manueel bepalen. Als ik bij een concert sta maak ik mischien vlug in het begin een paar foto's voordat de telefoon m`n zak in verdwijnt. Maar als ik het doe, zette ik altijd adaptive brightness uit (vorige toestellen ook Sony) , dus naar manual, en slider helemaal naar 0 om zo niet een vel scherm in iemands gezicht te shinen achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iSnvEd6nb7Ty_GYRAcgEHg8DDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0IHaCYuqPgUTsno6FOF8CnNR.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrB9BHaKMq5BPQXV162g26znrOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i3i4TuC56FtVPjxpnNkqUlSF.jpg?f=user_large

Xiaomi 20W draadloze lader binnen. Lader wordt herkend als Qi door de Xperia 1ii. Veel voordeel heb je er echter niet van, want het laden gaat in eerste instantie met maar 500mA en pas na een paar minuten gaat het naar 1A. Voor 's nachts opladen is het echter wel voldoende.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Net deze besteld via amazon.nl , volgende week binnen, PS4 controllers kunnen native gepaired worden met Xperia`s en ben benieuwd om het uit te proberen voor wat remote play en evetueel emulatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SvhLej5oPT6rPawLvrf2FPlpdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGi0MC6y4KhDTB7kfIsRE0Uk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Deze foto net gemaakt. Toch wel bizar hoe die camera er zoveel licht uit krijgt geperst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNJM5pgLTmhPBNKvB2wjEELIwkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nu2KVlWXSGPX8Q2hCU9ihItH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Er worden maar weinig Sony Xperia 1 ii aangeboden op marktplaats.

Toestel is overal ook goed op voorraad in de shops.. denk dat het toestel maar weinig verkocht word?
Heb zelf een S20 ultra, maar wil eens een Sony proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
038Robijno schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:54:

Toestel is overal ook goed op voorraad in de shops.. denk dat het toestel maar weinig verkocht word?
Nou, er is gekozen voor een latere release zodat alles goed op voorraad zou zijn. S20 ultra was bijvoorbeeld voor 2 tot 4 weken niet beschikbaar in maart(alleen als pre order of reservering). Dat wilde Sony niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
038Robijno schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:54:

Ruilen? Ik heb een paarse Mark 2... Nooit gebruikt want ik heb mijn cover en glass screenprotector nog niet binnen. Die krijg je erbij...

[ Voor 11% gewijzigd door Jeshter2000 op 19-07-2020 12:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lithiumangel
Ik ging eerder vandaag de deur uit met de gedachten om de hele dag rond te lopen in de binnenstad van A'dam , beginnende bij NDSM om de Xperia aan de tand te voelen kwa camera kunde.

Helaas was ik na een half uur bij `t NDSM enorm gefrustreerd terug naar huis gegaan. Ik begon met schieten net rond de klok van 12 s'middags, de zon stond hoog en was tamelijk fel. Zichtbaarheid van het scherm was om te huilen. Zelfs met max brightness.

Ik kon letterlijk niet zien wat ik aan het doen was kwa fotografie. Als ik Twitter erbij pakte en witte tekst op dark-mode zwart had, was de tekst nog wel te lezen (al was het geen prettig lezen) - maar kijken naar foto's? Of kijken naar de foto/pro-app? ho maar, dat was gewoon weggespoeld. En dan te bedenken dat Sony wilt dat je hun Xperia 1 MK2 pro als een external monitor/recorder gebruikt voor je big boy camera's ala Atomos ninja. Mag hopen dat ze het scherm dan 2x zo helder hebben gemaakt.

Nu zal jemisschienn zeggen: Goh het was wel erg vel vandaag, dat zal elk scherm hebben. Nou mijn Fuji X100V die ik ook bij me had, was anders prima af te lezen met genoeg contrast en ik kon duidelijk zien welke exposure ik aan het krijgen was. En nee, ik heb absoluut geen slechte ogen. Ik schiet rustig bewegende mensen en concerten met een 50/1.2 AIS lens full manual op een D700 met een hit-rate van 8/10. Ik kan me eerliljk gezegd ook niet herrineren of ik ooit zulke moeite had met het lezen van m`n XZ3 in de felle zon in de afgelopen anderhalf jaar.

Ik wou eigenlijk de S20 (werktoestel) meenemen om side-to-side vergelijkingen te maken, jammer dat ik het niet gedaan had. Maar gegarandeerd dat die S20 er geen last van had gehad. Weliswaar een flinke aanslag op de batterij vanwege de noodzaak voor de helderste modus, maar dat was bij de Sony nu niet anders. Ik begon te schieten met 68%, na 45 mins thuis zat ik op de 47%

Ter vergelijking, afgelopen Vrijdag was ik ook in de binnenstad en het was ook een mooie zomerse dag, al was de zon niet zo intens als vandaag. Toen was het scherm wel afleesbaar tijdens fotografie. Hieronder de 3 foto's van die dag.Alsnog zie je mijn harde schaduw op de fietsen dus het was toch redelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FTEBbf0td1REuxzhWlbnZoO-Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFYZw3qVUAsd4zgZSKI4Cs5b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZptHlZKx5jNl-C3PoRTtGaMmjKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWtLupfcPhQpLfxxOEQZnarv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0Dh77cfI0aCsCQsHj6zGNQDvfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lO00ORE2xzaZ4tPCiMI6xfOB.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik vaker gelezen in deze topic dat er mensen zeggen dat er absoluut niks mis met de brightness in de zon is, nou. Als jullie unit dezelfde output als die van mij heeft. Dan heb je nooit onder een vol felle zon gestaan, of je hebt super-human ogen, of je bent er niet echt kritish genoeg over je aankoop. In de bus terug, was het scherm wel helder genoeg op max brightness, met m`n zonnebril op het scherm goed te kunnen zien. Het kan echter niet op tegen een felle zon. En helaas is dat iets wat we vaker kunnen verwachten in de zomer. Ik moet eerlijk toegeven dat ik spijt aan het krijgen was van m`n aankoop toen ik gefrustreerd weer naar huis ging.

Nou goed, ik heb alsnog een paar foto's genomen. Alles wat washed/out over-exposed was omdat ik voor geen meter kon zien wat ik aan het doen was heb ik niet hieronder gedaan. Resultaten met wat commentaar. Alles in pro-mode tenzij anders aangegeven.

Snelle snap, normale camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fsgks4sBt6mCofcUbxNgPHYOfks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vncBCnhKxd1i9w5rXbXz6I11.jpg?f=fotoalbum_large

Seriously impressed met deze. Reden ? De graffiti van Tyrion aan de zijkant van deze kast stond vrijwel compleet in schaduw t.o.z de zon dat van de andere kant afkwam. In Pro mode geschoten, met spot metering op Tyrion, en Dynamic range optimizer op aan. Helaas blijvende issue met Sony camera's. Hevige flaring. Desondanks "T-coating" marketing praat die we vaker hebben gezien.Dit is op de "main" 24mm lens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UGf8jozk_OP33s-PXSzchG9G_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fhhwli0TCL3ym1lIua3eDWNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajgB60Wc_tI8ubP-42l5Vm4mgO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOZQZf3a3j1VxZjtyFHvBwnj.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke observatie. Eerste van de onderste 2 shots is met normale camera.
Die daaronder met pro mode, en Dynamic range optimizer stond nog aan.
Ik zie dat de dynamic range optpimizer het gebouw rechts wat helderder maakt.
Aesthetically gezien vind ik de auto mode mooier, vooral met algehele contrast als het glas van het gebouw aan de voorgrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7BXVu_ITDhf4fFk16YLMZTr49o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5B5ceki1w2IqFDMz02mZb8bk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPSjGqLnZqEboGgxg84PfJp0eco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8EZn8aVF9c7ljzHWgNQr6Nn.jpg?f=fotoalbum_large

Lens flaring. Enorm veel ruis rechts boven rondom de kraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1Iz6c3Vc67rGjfIPGR1-YSoA-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyuxVlicmOmM5qDfp35p9SC3.jpg?f=fotoalbum_large

Onderste 2 shots is een leuke observatie. Met normale camera. Eerste shot met de 24mm lens, exposure best okay. 2e shot, 70mm , camera niet verplaatst. Ik had liever dat computational photography een handje had geholpen met de lucht hier wat de Samsungs allemaal wel prima doen als je de optimizer aan hebt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqrMUKoFmCeSExwKdt0z7xyCQms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2l8LpyH3S4RNeNFkpXUEQ0D3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctxM_ZYy9sc50MwmlLCZrbTaY0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9aYKj4ABBO9nkwnF6uLy658.jpg?f=fotoalbum_large

Wide angle lens, distortion fix optie stond aan, maar desondanks als je op de grote versie klikt zie je dat het gebouw flink wat distortion heeft in het midden, en dan naar rechts kijkende. Een soort kronkeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmVy-B_64zsY310flWpCBS8NV-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gfG7vXb3VngyxvNdY4BH2oE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2TO-rGSNhT9GQlJ5e0NiyZR8Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwLHJTvvkeL9T32Qi4B8UVnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Spot meter op het midden van de go-kart artwork in pro mode. Opvallend dat als je deze groot bekijkt je enorm veel ruis in de foto ziet, vooral in het linker gedeelte, en de lucht links boven. Alsof het op high-iso geschoten is, terwijl het toch echt "maar' iso800 is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_hnPGm2jQqL6w9ydSjLNXKNqE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gV9iL34oOwLjbdszJc6ve3EJ.jpg?f=fotoalbum_large

Spot meter op 2e character rechts voor behoud highlights. Met een -.0.3 EV bias op de spot meter had het beter geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSqJHgaFnWIjEvkHFb7rzYbTVcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjSQc1BievJkRh23X9N6kRqq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 121% gewijzigd door lithiumangel op 19-07-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb nu de P30 Pro.

En ik kan weer verlengen..... En nu kan ik de xperia voor 790 krijgen inclusief koptelefoon.

Twijfel twijfel...

Hoe lang doen jullie met de batterij?
Kan iemand ongeveer vertellen wat jullie ermee doen en hoeveel sot op een dag?

Ik wil niet teveel Inleveren...
En komt er dit jaar nog een high end telefoon van Sony?

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 19-07-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@Aggressor Sony doet nu één flagship per jaar. Als er op IFA nog een telefoon komt zal dat een iets kleinere variant van de 1 II zijn.

Over batterij kan ik niet veel zeggen, ik develop met mijn telefoon dus die hangt dikwijls aan mijn Mac op te laden (altijd tot 90% met battery care).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Aggressor schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:10:
Twijfel twijfel...

Hoe lang doen jullie met de batterij?
Kan iemand ongeveer vertellen wat jullie ermee doen en hoeveel sot op een dag?
Op een dag vind ik lastig om te zeggen. Waarom? Nou, simpelweg omdat ie bij mij meestal gewoon 2 volle dagen mee gaat. Dit was mijn laatste 3 rondes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lxuKQwTXL2fo470YAoqTPdsNXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yd2EZJnNv35jeSUHTIUdvsVJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCNSd46agcFQ1gMKNqkrbOfUmmQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9j6uqvDOcwv1Oar507zTxHXK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHybEu67clwaycabSdgkPI2N_3Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uPhSHj0eFEOf2nbrlAyz85FT.png?f=user_large

En dit is de huidige stand, gisteren opgeladen en waarbij ik vanmiddag redelijk wat heb zitten fotograferen buiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wspgNP7N9jJcRu8FD9CWUOTA2DM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qRHCmaOCefH8pXKW3DFgjeRB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t56iSdVSvwTFWdwl6xa2GLrq23E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gvjdcqim20u1ETmKCqSv5lDH.png?f=user_large

Ben geen "heavy user" maar tenzij je de hele dag buiten loopt te filmen, fotograferen of navigeren (zonder dat de telefoon daarbij ingeplugd is) moet je toch makkelijk de dag door komen, 2 dagen is ook prima te doen (36 uur zijnde volle dag, nacht en nog een volle dag zie ik als 2 volle dagen).

Gebruik van de 3 bovenste screenshots verschilt, ene keer juist veel browsen, andere keer meer Youtube, dan weer meer nieuws apps e.d. Ik heb in ieder geval niets te klagen over de accuduur. Stamina staat altijd aan (minimale stand) en van heel wat apps heb ik de background usage gelimiteerd (geen idee wat Chrome, Linkedin of 9gag voor mij op de achtergrond zou moeten doen?). Whatsapp, email apps e.d. kan ik begrijpen, veel andere apps totaal niet. Schijnt in ieder geval prima te werken met de instellingen die ik nu gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Moi_in_actie thanks.
Ik internet best wel veel op mijn telefoon .. "heavy internetter"
nu haal ik iets van 9 uur sot ... dus moeilijk

-edit-

volgens mij moet je de thumbmail link gebruiken

[ Voor 17% gewijzigd door Aggressor op 20-07-2020 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Aggressor schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:23:
@Moi_in_actie thanks. Ik internet best wel veel op mijn telefoon .. "heavy internetter"
nu haal ik iets van 9 uur sot ... dus moeilijk
Browsetest gelezen van Tweakers? 8:35hr SOT
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2020

Maar de Mate 30 Pro van je staat daar ook in, en die doet rustig 12 volgens hun test..

Dat gezegd te hebben, als je een heavy internetter bent, is het 21:9 scherm verticaal gezien wel ideal voor je.
Ik kan zonder problemen 2 dingen tegelijk doen. Youtube + discord/Twitter/Instagram bijvoorbeeld. Het is best fijn. En tegenwoordig laad elk telefoon redelijk snel op t.o.z "vroegah" , de 1 MK2 doet 53% in 30 minuten over USB-C PD als je iets hebt van 21W. (bijgeleverde lader is 18W helaas, maargoed ik heb genoeg USB-C PD geweld in huis) - dus of je die eventuele -1 uur SOT mis met fast chargen is ook weer iets natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door lithiumangel op 20-07-2020 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Terugkomende op de dramatish slechte performance van het scherm in de felle zon vandaag.
Ben ik dit tegengekomen in het review van GSM arena.

" Anyways, we measured a brightness of 333nits on the Xperia 1 II when adjusting the slider manually all the way to the right, with a bump to 540-ish nits under direct light with Adaptive brightness enabled. That's for the Standard display mode, which comes preset out of the box.

Switching to Creator mode, those values got bumped some 10% to 373nits and 600nits respectively."

Ik had de slider op manual brightness, want adaptive brightness heb ik toch echt een bug mee die ik 100% kan reproduceren. En ik ga er gewoon vanuit dat als ik 100% op de manual slider zet, dat ook dan 100% brightness output is; maar niet bij de Sony dus. (GG Sony ... echt)

Goed 600 is nog lange na niet de 900+ van de S20 natuurlijk. Maar als het gedrag zoals beschreven is in dit review correct is, is het alsnog wel 1,5x zoveel als wat ik blijkbaar ervaarde vandaag. Wat wel de doorslaggevende factor kan zijn.

m.a.w .... " To be continued "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
lithiumangel schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:53:
Terugkomende op de dramatish slechte performance van het scherm in de felle zon vandaag.
Ben ik dit tegengekomen in het review van GSM arena.

" Anyways, we measured a brightness of 333nits on the Xperia 1 II when adjusting the slider manually all the way to the right, with a bump to 540-ish nits under direct light with Adaptive brightness enabled. That's for the Standard display mode, which comes preset out of the box.

Switching to Creator mode, those values got bumped some 10% to 373nits and 600nits respectively."

Ik had de slider op manual brightness, want adaptive brightness heb ik toch echt een bug mee die ik 100% kan reproduceren. En ik ga er gewoon vanuit dat als ik 100% op de manual slider zet, dat ook dan 100% brightness output is; maar niet bij de Sony dus. (GG Sony ... echt)

Goed 600 is nog lange na niet de 900+ van de S20 natuurlijk. Maar als het gedrag zoals beschreven is in dit review correct is, is het alsnog wel 1,5x zoveel als wat ik blijkbaar ervaarde vandaag. Wat wel de doorslaggevende factor kan zijn.

m.a.w .... " To be continued "
Ik gebruik de Adaptive Brightness ook niet, behalve buitenshuis in de felle zon wanneer ik wil fotograferen. Dit omdat ik al wist dat hij dan wat helderder gaat dan op handmatige instelling (dit is zeker niet de eerste telefoon waar dit het geval is).
Dat van de Creator mode wist ik nog niet, staat bij mij op standaard modus maar wel met "auto Creator mode" aan. Waar ie dit dan wel/niet toepast geen idee (of dit wel het geval is in de PhotoPro app bijvoorbeeld).

Mijn ervaring is in ieder geval dat het wat mij betreft werkbaar is, ik moet wel mijn zonnebril afzetten bij het fotograferen om het wat beter te zien. Is het ideaal? Nee, maximale helderheid had van mij hoger gemogen, maar werkbaar vind ik het zeker wel; het scherm is in ieder geval helderder dan mijn oude Xperia XZ en het scherm heeft minder last van reflecties dan de Xperia XZ. Dus ja, wellicht ben ik daardoor ook wat eerder "tevreden" met het resultaat, indien je van een Samsung device af komt kan ik de teleurstelling wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zo te lezen hier is de Galaxy S20 ultra wel de betere keuze..

- face unlock
- vingerafdruk in scherm
- 120 hz scherm
- hogere helderheid scherm (voor in de zon)
- veel hoesjes/cases voor te verkrijgen
- maandelijkse snelle updates.

[ Voor 21% gewijzigd door 038Robijno op 20-07-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
038Robijno schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:23:

- face unlock
- vingerafdruk in scherm
- 120 hz scherm
Toestel keuze is altijd persoonlijk natuurlijk maar wat bovenstaande puntjes betreft kan ik je wel wat feedback geven vanuit m`n reguliere S20 ervaring.

120hz Scherm: Staat bij mijn S20 steevast op 60hz/1440P. Ik heb er 2 dagen mee geknutseld maar ik zag het verschil tussen 120/60hz niet. Ik speel geen games op het toestel iig. En ik scroll niet keihard door feeds heen want ik lees die gewoon. Wel was het verschil merkbaar in resolutie met name het kijken van Youtube content dus geen 120hz voor mij. Iedereen is anders natuurlijk met gevoeligheid voor dat soort dingen.

Face unlock: Kan ik nieteens gebruiken, werk toestel, en policy kwa biometrics is alleen de fingerprint reader met als backup een 6 digit pin. Ook al had ik de optie, zou ik het persoonelijk nog niet gebruiken. Face unlock is gewoon niet zo betrouwbaar @ Android t.o.z Apple/Windows hello wat IR etc. erbij gebruikt.

Maandelijkse updates: Beide kampen zijn daar goed in voor de maandelijkse security patches.
Ik mag de 1 II dan wel net hebben, maar m`n vorige toestellen waren ook Sony en dat ging goed af.
Voor de major version updates doet Sony het imo sneller dan Samsung.
Moi_in_actie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Mijn ervaring is in ieder geval dat het wat mij betreft werkbaar is, ik moet wel mijn zonnebril afzetten bij het fotograferen om het wat beter te zien. Is het ideaal? Nee, maximale helderheid had van mij hoger gemogen, maar werkbaar vind ik het zeker wel; het scherm is in ieder geval helderder dan mijn oude Xperia XZ
Goed om te horen dat het te doen is. Bij mij was het gisteren geen doen zelfs met zonnebril af. Ik zal het zeker nu opnieuw uitproberen. Ik heb mijn display setting nu ook op creator mode + WB op D61 staan volgens aanraden van het gelinkte review, om zo tot de beste accurate SRGB waardes te komen. Ik moet vandaag nog even vergelijkings materiaal op de Sony zetten, om te kijken of het overeenkomt met m`n gecalibreerde LG U3488B.

Kwa prive toestellen heb ik zo goed als altijd Sony gekocht. Vorige toestel is ook een XZ3 die ik sinds Oktober 2018 heb gebruikt, en daar werkte de adaptive brightness wel zonder de kleine bugs die ik nu indoors heb met de 1 II. Het is alleen kwa werk toestellen altijd de galaxy geweest, en heb recentelijk de S20 ontvangen. De vergelijking was dus makkelijk gemaakt met het vlaggenschip van Sony m.b.t ondermaatse scherm brightness.

[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 20-07-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
038Robijno schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:23:

- face unlock
- vingerafdruk in scherm
- 120 hz scherm
Dat is een persoonlijke keuze. Face unlock: ik heb er totaal niets mee, vind het irritanter dan een fingerprint scanner. Fingerprint werkt eveneens razendsnel en werkt altijd, of het nu bij felle zon is met zonnenbril op, of snachts in bed zonder enige verlichting (is met face unlock zeker niet altijd het geval).

Vingerafdruk scanner in scherm ja ach, ik heb de zijkant altijd de fijnere positie gevonden, maar dit is persoonlijke voorkeur.

120hz is inderdaad een mooie toevoeging, maar mijn ideale smartphone zou 90hz krijgen, zeker omdat nu ook al blijkt dat de accuduur bij 120hz soms fors slechter is. Dat gezegd hebbende, je kunt altijd terugschakelen naar 60hz en het hebben van de optie tot 120hz is beter dan het niet hebben. Echter, wanneer je het de hele tijd aan of uit moet zetten om toch een beetje een degelijke accuduur te krijgen, lijkt het mij meer een last dan een zegen (vandaar dat ik het liefst 90hz zou willen, een mooie balans).

En maandelijkse snelle updates heb je met Sony ook gewoon. Mijn ervaring uit het verleden (zelf Sony telefoon, Samsung devices in schoonfamilie) is dat Sony meestal juist eerder is met de updates (zowel security als Android versions).

Er kunnen zeker redenen zijn om een S20 Ultra te verkiezen boven de Xperia 1ii, alleen bovenstaande punten zijn wat mij betreft nou niet de uitschieters. Schermhelderheid zou ik eerder aanhalen, maar goed zoals gezegd: eenieder heeft zijn eigen voorkeuren en waar hij/zij het meeste waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Face unlock vind ik Maar jammer atm. Ik heb een oud collega die heel vaak een mondkapje draagt en het persoonlijk ook fijner vind. Alleen je face unlock werkt dan niet meer op zijn Google pixel.

Worst case scenario is als je ook nog handschoenen gaat dragen, Sony heeft nog handschoen modus. Ik weet niet hoe responsive dat is op een S20 ultra maar in tijden van corona zou ik het ook niet leuk vinden als ik bijvoorbeeld vaak moest reizen met de trein en ik mijn telefoon niet kan unlocken zonder pin.
(Vroeger gewerkt in het ziekenhuis en met mondkapjes constant op en af zetten is niet leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb zelf slechte ervaring met de vingerafdrukscanner van Samsung. Nou ja...mijn vrouw dan. Zij heeft een Samsung en haar telefoon kan gewoon unlocked worden door haar broer. Dus geeft mij maar de vingerafdruksensor van Sony. Dat maakt gebruik van een technologie die veiliger is en is ook iets sneller.
----------------------------------
Nog even over de helderheid van het scherm gesproken. Ik heb vandaag weer wat foto's zitten maken in de zon. Ik vond de helderheid weer tegenvallen, en toen viel het mij op dat de helderheid van andere apps een stuk beter was. Ik kon bij het gebruik van andere apps dan de photography pro app beter mijn scherm aflezen. Het leek er op dat het scherm de helderheid terugschroeft zodra de photography pro app geopend wordt. De standaard foto app is in de felle zon iets beter te gebruiken dan de pro app.
ik lees hierboven dat de creator mode de helderheid nog iets opschroeft. Dat stond bij mij uit. Maar misschien moet ik daar ook eens mee spelen.

Is dit jullie ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
avec_style schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:36:
Het leek er op dat het scherm de helderheid terugschroeft zodra de photography pro app geopend wordt.
Is dit jullie ook opgevallen?
Net even boodschappen gedaan, zon was weer redelijk vel; en ik kon nu het scherm wel aflezen (adaptive brigthness on, en creator mode + D61 WB setting) ook de (normale) camera app. Het was overigens wel "net aan" acceptabel hoor voor een smartphone in deze $$ klasse. Niet dat het ruim zat. Maar zeker niet zero visibility als wat ik afgelopen Zondag had meegemaakt (adaptive brightness off, slider manueel naar 100% .. blijkbaar capped op 300nits)

Ik denk overigens dat het geen toeval is dat adaptive brightness op de 1 II altijd op 100% staat als je de telefoon unlocked, ook al ben je binnen in een donkere omgeving en/of het s'nachts is. (irritant als je nog op bed even wat bekijkt)

Pas na een goede 5 seconden gaat hij van 10)% naar je gewenste adaptive setting gaat (wat je hem aangeleerd hebt). Zal wel bewust zijn bij Sony, wetende dat het scherm redelijk zwak in brightness is en je hem toch vaker eerder richting voluit dan niet hebt, en dan is het verschil opeens niet zo merkbaar kwa gedrag buitenshuis. Denk dat het by design is, en geen bug; aldus mijn gevoel. Maar het zeker s'nachts onhandig.

Als je de slider binnen die 5 seconden alsnog zelf verplaatst naar je voorkeur, zal hij na daarna je - x% brightness bias op de lichtmeter alsnog toepassen wat resulteerd in een brightness van 0% ...

[ Voor 50% gewijzigd door lithiumangel op 20-07-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Iemand al een manier om overdag met een langere sluitertijd te fotograferen overdag of 's avonds? Normaliter met een ND filter. Ik krijg het niet voor elkaar zonder extreem te overbelichten. Wil zo'n foto maken met een "glad" effect voor water e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDNyM2vy3K40vE0nKW35_xogol4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iMFC9wXFD7v8a8p6dflM7usQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@Sosua De camera heeft een grote sensor met een groot diafragma, niet veel aan te doen. Er zelf een ND-filter voorhouden is je enige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Sosua schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:43:
Normaliter met een ND filter.
Helaas heb je een vaste aperture op verreweg de meeste telefoons (Samsung had het leuk geprobeerd met die variable aperture op de S9 waarbij je F/1.7 en f/2.4 had als ik me goed herriner) dus je exposure verminderen door op F/22 te zitten werkt niet.

Het enige wat je kan doen is een cokin compatible ND filter kopen ... dit zijn de vierkante ND filters die dan in een soort houder gaan en compatibilieit hebben met elke type lens. Typish in 100x100mm. En dan zet je deze voor je camera. Of je knipt je eigen ND filter vanuit zo`n sheet dat het wat meer managable is.

Hoe dan ook, het word DYI werk. Tenzij een bedrijf zoals polar pro dedicated filters maakt voor de 1 II waarbij een speciale houder meegeleverd word om het te mounten. Aangezien Sony een niet al te populaire merk is bij 3rd parties, denk ik niet dat het hem gaat worden.

[ Voor 16% gewijzigd door lithiumangel op 20-07-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Ik had vandaag de Newseego PS4 controller holder binnengekregen via amazon.nl. (zie eerdere post voor foto) Gaat morgen helaas meteen retour, de vorm past netjes om de controller maar het plastic locking mechanisme komt net een mm of 2 tekort. Krijg hem voor geen mogelijkheid gelocked op een dual shock 4. Geen aanrader.

Zo te zien zijn er meerdere merken op Amazon van dit soort dingen, maar het lijken me rebrands, design is exact hetzelfde. Ik zal even meer research doen, kijken wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@lithiumangel Sony heeft de GCM10 mount. Waarschijnlijk moeilijk te vinden tegenwoordig, en geen al te best systeem, maar dat is een officieel Sony-accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
AmbroosV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 04:43:
@lithiumangel Sony heeft de GCM10 mount. Waarschijnlijk moeilijk te vinden tegenwoordig, en geen al te best systeem, maar dat is een officieel Sony-accessoire.
Ziet er naar uit dat de GCM10 uitgekomen was tijdens de Z3 periode. Die mounting mechanisme ziet er niet echt betrouwbaar uit. Ik heb een Youtuber een berichtje gestuurd die in zijn video een officiele accesoire had van Sony voor de mounting van een dualshock 4 heeft, waar hij die vandaan heeft gehaald.

Heeft iemand nog wat tips voor batterij leven op idle? Ik heb in developer mode al de optie voor mobile data always active uitgezet, immers lijkt me dat niet zo belangerijk als je veel op wifi zit.

Ik zat vandaag de hele dag in een training, dus toestel op wifi op buro, bluetooth uit en alleen even gebruikt in m`n pauze. M`n idle drain is op de 1 II veel hoger als op m`n XZ3.En ik zie niks geks in de battery usage overzicht kwa apps met hoge drain. Enige account dat geconfigureerd is voor auto sync is Google, en dan specifiek mail + calendar. Drive etc. staan allemaal uit.

P.S: Hebben ze de "xperia loops" animaties niet meer in de 1 II?? Die vind ik persoonelijk echt mooi en gaven de XZ3 een leuke karakter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feHt7_WXCV2TyPC2vP-NKA9sZYc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ils1VcpCrxlyIenTfDX78rXz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl-2jdOBry7eDwhG-ZoapNM5p8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l7VrS7XtNXcarLkJTVln7yoR.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 21-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Jeshter2000 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Mobiel.nl heeft hem ter reparatie aangeboden bij Dynafix ( :'( ). Volgens Dynafix is de telefoon nu gerepareerd en is ondertussen weer onderweg naar Mobiel.nl. Ik vermoed dan ook dat ik overmorgen de telefoon weer in ontvangst mag nemen.

Ik ben eigenlijk helemaal niet te spreken over Dynafix, en dan zeker niet een reparatie van een waterdichte telefoon. Bij ontvangst ga ik hem dan ook uitvoerig testen, inclusief een mooi waterbad om de waterdichtheid te garanderen.

We gaan het meemaken.

(En dan moet het niet zo zijn dat er wéér vlekjes verschijnen, anders moeten ze hem maar omruilen voor S20 Ultra.)
lithiumangel schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:57:
[...]

P.S: Hebben ze de "xperia loops" animaties niet meer in de 1 II?? Die vind ik persoonelijk echt mooi en gaven de XZ3 een leuke karakter.
Ik heb m'n Xperia 1 II due to obvious reason niet bij de hand, maar ik had toch echt Xperia Loops? Je moet hem wel handmatig selecteren bij clocks :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchy007 op 22-07-2020 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Dutchy007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:16:
[...]

Ik heb m'n Xperia 1 II due to obvious reason niet bij de hand, maar ik had toch echt Xperia Loops? Je moet hem wel handmatig selecteren bij clocks :)
Die klok heet wel loops, maar de animatie effecten zijn er niet meer. Bij de Xperia 1 zie bijv een paar cirkels over het scherm uitbreiden bij het aansluiten van een lader

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
Atomsk schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:10:
[...]

Die klok heet wel loops, maar de animatie effecten zijn er niet meer. Bij de Xperia 1 zie bijv een paar cirkels over het scherm uitbreiden bij het aansluiten van een lader
Deze APK: https://www.apkmirror.com...-a-0-2-release/#downloads

Daarna Settings > Appearance (Uiterlijk) en dan zijn ze magisch terug beschikbaar 😬Alle nodige systeemcomponenten/permissions zijn er blijkbaar nog in de 1 II-software, maar de app met de effectieve service voor loops is weg. Deze kan je gewoon installeren (komt waarschijnlijk uit een dump van de Xperia 1-software). De signature komt overeen met die van andere Sony-systeemapps, anders zou het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
[...]

Ik ben eigenlijk helemaal niet te spreken over Dynafix, en dan zeker niet een reparatie van een waterdichte telefoon. Bij ontvangst ga ik hem dan ook uitvoerig testen, inclusief een mooi waterbad om de waterdichtheid te garanderen.
Ik denk dat Dynafix helemaal geen slecht reparatie bedrijf is maar kapotte telefoons zijn een gevoelig onderwerp en mensen klagen al snel over zaken die niet goed zijn. Tevreden klanten laten niet snel van zich horen. Daarnaast zijn veel klachten aan toestellen erg vaag omschreven waarbij het niet duidelijk is wat er defect is of de klacht juist een toestel eigenschap is.
Ik hoop in ieders geval dat jouw toestel goed wordt hersteld en dat je er geen problemen meer mee hebt, zal vast goed komen!

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
[...]Ik ben eigenlijk helemaal niet te spreken over Dynafix, en dan zeker niet een reparatie van een waterdichte telefoon. Bij ontvangst ga ik hem dan ook uitvoerig testen, inclusief een mooi waterbad om de waterdichtheid te garanderen.

We gaan het meemaken.[...]
"Dit product is waterafstotend en beschermd tegen stof. Alle poorten en aanwezige covers moeten goed gesloten zijn. Dompel het apparaat niet volledig onder in water en stel het niet bloot aan zeewater, zoutwater, chloorwater en vloeistoffen zoals dranken. Bij misbruik of oneigenlijk gebruik van het apparaat vervalt de garantie. Het apparaat is getest voor de IP-certificering IP65/68."

Kijk je een beetje uit met het waterbad? |:(

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Kan iemand misschien uitleggen wat Xperia Loops is?
Is dat zoiets als een live wallpaper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
AmbroosV schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 02:29:
[...]

Deze APK: https://www.apkmirror.com...-a-0-2-release/#downloads

Daarna Settings > Appearance (Uiterlijk) en dan zijn ze magisch terug beschikbaar 😬.
Top !! Bedankt :) Ik heb het gelijk geinstalleerd, het werkt ! Echter mist de animatie voor het unlocken met fingerprint. De resterende animaties werken wel. Ach, beter als niets :*)
avec_style schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:39:
Kan iemand misschien uitleggen wat Xperia Loops is?
Het zijn een paar animaties die je ziet als je bijvoorbeeld het scherm unlocked en/of een USB-C kabel erin prikt voor het laden. Ik ben te lui om een screen recorder te instaleren en het te demonstreren >:)
Maar ik vond het altijd wat hebben. Ik heb het op m`n XZ3. En dan had je het onder settings -> appearance -> Xperia Loops. De beschrijving vanuit het toestel is:

" Xperia loops is the animation function which visually shows the devuce status when charging, unlocking your device with fingerprint, etc. Someanimations will be displayed even if this setting is turned off."

[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 22-07-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@lithiumangel het is wel niet heel stabiel, begon met mij te crashen later op de avond en dan maar weer weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
AmbroosV schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:23:
@lithiumangel het is wel niet heel stabiel, begon met mij te crashen later op de avond en dan maar weer weggegooid.
So far so good hier, ik haal het wel weg als het problemen geeft.

Heeft iemand trouwens de google routines werkende gekregen met de alarm clock ?
Ik heb het meerdere malen getest vandaag (door telkens een alarm aan te maken die 1 a 2 minuten vooruit is) en het werkt totaal niet. Als ik naar m`n google assistant activity history kijk zie ik ook nergens die commando's tussen staan die het alarm zou moeten verwerken. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
Ondertussen enkele dagen in de provincie Namen aan het rondhangen en de WiFi ontvangst is ronduit slecht in vergelijking met die van m'n OnePlus 5T... Er wordt heel snel overgeschakeld op mobiel internet. Thuis was dit ook al het geval trouwens...

Qua batterijcapaciteit ben ik niet helemaal tevreden... Gaat er sneller onderdoor dan m'n OnePlus van een paar jaar oud. Ok, Photo Pro App vraagt wel wat en de bijbehorende SOT vermoedelijk ook maar toch... Hopelijk is hier nog enige beterschap te merken. Het valt op dat andere gebruikers hier andere ervaringen hebben...

Voor de rest heb ik geen grote opmerkingen tot nu toe behalve het feit dat de oplader beschikt over 2 USB-C uitgangen waardoor m'n powerbanks zinloos zijn. Tenzij ik natuurlijk de kabel van m'n OnePlus erbij haal aangezien die nog beschikt over een gewone USB-uitgang.

Edit: hij kan ook wel aardig warm worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
JonasV91 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:26:
Voor de rest heb ik geen grote opmerkingen tot nu toe behalve het feit dat de oplader beschikt over 2 USB-C uitgangen waardoor m'n powerbanks zinloos zijn. Tenzij ik natuurlijk de kabel van m'n OnePlus erbij haal aangezien die nog beschikt over een gewone USB-uitgang.

Edit: hij kan ook wel aardig warm worden...
Twee? De standaard oplader heeft 1 USB-C uitgang. Met een powerbank zonder USB-C kun je natuurlijk ook opladen, alleen dan heb je een kabeltje nodig van USB-A naar C. Daarnaast heb je dan geen PD laden. Er zijn echter ook powerbanks met PD en een USB-C in/uitgang.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
Volgens een topic op XDA krijgen we RAW support in de volgende update !

Versie: 58.0.a.3.88

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 23-07-2020 08:53 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
Brotuck schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:53:
Volgens een topic op XDA krijgen we RAW support in de volgende update !

Versie: 58.0.a.3.88
Voor alle 3 de camera's nog al liefst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e_3a-HmgjIMu6gRHB_PxcKXHfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDtOFksmTaocHAHQdOo3G5XZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRWGaKVUKwRMHMtE3oJdYnstDdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXK0qNZB4TJhbOFmCR3m10Am.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wTFti0YVeEpL9PHvUiY_-zvkSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUV7GYfx4gV0pmXYKKYArr2s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlqRkYN2X_0C_d-MapcmU_KLxdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbFukN9cVsEZRqyqfsfHTiQE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHbtlEGQJn5mL6mejkYLm1H33_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU32GKKjnYOzzRNbgttxtP6r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQM-in5jfjEXIQFze91KG_RDqes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKP7JYpoEtU7ZcHt4bDIXroo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
De vorige keer dat ik een camera topic had geopend werd hij gesloten.
@Moi_in_actie @AmbroosV , kunnen jullie er anders 1 openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Ben benieuwd naar de verkoopcijfers van de Xperia 1 ii.. Ik hoop op een succes voor Sony, maar ik zie er weinig om me heen. Ondanks enkele bugs ben ik heel erg blij met het toestel en is de 21:9 nu helemaal fijn. (Moest eerst wennen en nu voelen andere telefoons veel onhandiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Roger-tweaker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:38:
Ben benieuwd naar de verkoopcijfers van de Xperia 1 ii.. Ik hoop op een succes voor Sony, maar ik zie er weinig om me heen. Ondanks enkele bugs ben ik heel erg blij met het toestel en is de 21:9 nu helemaal fijn. (Moest eerst wennen en nu voelen andere telefoons veel onhandiger)
(Heb een HTC Desire, Galaxy S2, huawei p9 plus, Motorola Z2 play, lg g7, pixel 2xl gehad, maar deze telefoon voelt gewoon speciaal haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Hoe is de camera op auto modus vergeleken met de pixel 2xl @Roger-tweaker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Mister Hardware schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:42:
Hoe is de camera op auto modus vergeleken met de pixel 2xl @Roger-tweaker ?
Minder consistent en heeft wat meer moeite in situaties waar er veel licht is. De Pixel geeft ook wat meer nadruk op contrast en details en ik heb even wat foto's van de Sony gepakt en aan de details slider getrokken bij Google Photos. Resultaat is bijna hetzelfde waarbij de Sony dus iets meer natuurgetrouw is en ook de kleuren beter weergeeft. Dit viel me vooral op toen ik foto's op een usb stick zette en bekeek op mijn Oled 55C7 waarbij de 4k video's van de Sony prachtig waren en ook de foto's een heel stuk beter dan op mijn telefoon scherm. Het scherm van de Xperia is natuurgetrouw op creator mode, maar ik dacht al gauw dat foto's waziger waren dan dat ze echt waren.

Mocht je aan de details slider trekken, heb je zelfs dat probleem niet meer. Heb op een huwelijk foto's gemaakt waarvan sommige echt afkomstig leken van een systeem camera. (Sommige)

Al met al stelt de Sony mij verre van teleur en ben ik er zelfs echt blij mee. Zeker de main camera en groothoeklens zijn goed en de telecamera lijkt een mindere sensor te hebben en geeft afwisselend goede foto's. (Volgens mij had deze ook een Samsung sensor)
Aangezien mijn vrouw een pixel 3aXL heeft, kunnen we altijd mooie foto's maken.

Verder is de bluetooth audio veel sterker van de Sony? Mijn Dali-IO6 klinken veel beter met de Sony dan met de pixel 2xl en/of lg g7.
De 3,5mm jack van de G7 is echter een stuk beter dan die van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Verder is de bluetooth audio veel sterker van de Sony? Mijn Dali-IO6 klinken veel beter met de Sony dan met de pixel 2xl en/of lg g7. De 3,5mm jack van de G7 is echter een stuk beter dan die van Sony.
Ik merk dat Sony kwa Bluetooth voor audio het 1 en ander beter op orde heeft inderdaad. XZ3 sinds Oct 2018, met WH-1000XM3, en WF-1000X, en laatste vervangen door een WF-1000XM3 op launch ergens in 2019. Paar weken m`n werk S20 prive gebruikt als daily driver voor ik de 1 II kocht. Bbeide headsets had ik last van skippende audio. Voornamelijk als ik telefoon verplaatse (van side pocket naar hand) of gewoon al zelfs mijn hand op het toestel in m`n zak legde. Terwijl ik op de XZ3, en de Z5 die ik daarvoor weer had echt 0,0 issues met BT audio had. Daarnaast gingen beide headsets niet zo "hard" op de S20 via BT als op de Sony's. Leek wel alsof ik -25 a 30% volume minder had op de S20.

Ik heb nog een Sony XB-A3 en een sennheiser HD600 , maar nog niet getest op de 3.5mm jack van het toestel .Ik verwacht er niet veel van om eerlijk te zijn. Ook al zijn dit redelijk 2 goede bedraade sets, ben ik voor "on the go" niet meer af te stappen van het gemak van Bluetooth. Thuis wil ik nog wel de HD600 aanzwengelen, maar die plug ik dan direct in op m`n versterker.

[ Voor 20% gewijzigd door lithiumangel op 23-07-2020 12:36 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste