Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
brouwerchris schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:10:
Welk gedeelte van de doos wil Sony ontvangen voor de Headphones :
Het rood omkaderde gedeelte of alleen het blauw omkaderde gedeelte.
Voor iedereen die het ,net als ik ,de eerste keer goed wil doen.
Bij voorbaat dank.
[Afbeelding]
Je IMEI is op deze manier nog steeds te lezen trouwens: Ik hoef alleen maar even m'n camera op Google Lens te zetten en een barcode te scannen. :P
Moi_in_actie schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:51:
Iemand nog tips om dat wel weer terug te krijgen, via een app of iets dergelijks? Gebruik NFC voor contactloos betalen, maar ik zette het altijd vlak voor het betalen even aan en daarna direct weer uit. Als ik daarvoor iedere keer diep in de settings moet gaan graven, dat is nogal irritant.

Edit: heb nu via een app in ieder geval een NFC knop in de quick toggles toegevoegd, die je direct naar de juiste plaats in de settings stuurt. Is nog altijd 1 handeling meer dan voorheen, maar het is iets.
NFC werkt alleen maar wanneer je phone unlocked is en het scherm aanstaat. Veel extra veiligheid levert het uitzetten ervan dus niet op IMO.

[ Voor 34% gewijzigd door Atomsk op 21-06-2020 17:26 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
Atomsk schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:17:
[...]

NFC werkt alleen maar wanneer je phone unlocked is en het scherm aanstaat. Veel extra veiligheid levert het uitzetten ervan dus niet op IMO.
Unlocken hoeft niet, alleen scherm aan is genoeg en een "double tap to wake" gebeurt me zo nu en dan toch wel eens terwijl mn telefoon in mn broekzak zit.
Het zal met de huidige Corona situatie niet heel snel gebeuren, maar er hoeft dan maar iemand met zo'n kastje vlak langs je af te lopen en tada, zo 25 euro weg. Kleine kans dat t gebeurt, maar aangezien ik NFC alleen nodig heb om te betalen bij een winkel/kantine/pompstation, zet ik het liever daar even aan en weer uit. Het zal ook geen bakken met stroom vreten, maar als het niet nodig is, is het niet nodig.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Moi_in_actie schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:13:
[...]

Wanneer heb je het ingestuurd? Neem aan dat ze in het weekend niet werken, in ieder geval niet aan dit soort dingen. En waar stond bij jou dat ze binnen 24 uur zouden reageren? In mijn email staat alleen het volgende:

[...]
Ik heb het 18 juni 's avond opgestuurd, vrij laat dus ik denk dat ik i.p.v. 14 24 heb gelezen en daar uur heb achtergedacht.. Ik zal nog even geduld hebbn bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Czx7OasEFL4_ezht4ojAZ_T3lwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8KyrrbmHOxjL8F3ReTmspTKE.png?f=fotoalbum_large

Toch 5G al actief op T-mobile

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Moi_in_actie schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Unlocken hoeft niet, alleen scherm aan is genoeg en een "double tap to wake" gebeurt me zo nu en dan toch wel eens terwijl mn telefoon in mn broekzak zit.
Het zal met de huidige Corona situatie niet heel snel gebeuren, maar er hoeft dan maar iemand met zo'n kastje vlak langs je af te lopen en tada, zo 25 euro weg. Kleine kans dat t gebeurt, maar aangezien ik NFC alleen nodig heb om te betalen bij een winkel/kantine/pompstation, zet ik het liever daar even aan en weer uit. Het zal ook geen bakken met stroom vreten, maar als het niet nodig is, is het niet nodig.
Wanneer het scherm uitgaat, of je druk op de power knop én je tapt binnen een paar seconden op het scherm, dan ga je direct naar het startscherm en is NFC actief. Een paar seconden langer en je gaat na double tap naar het unlock scherm. NFC is dan nog niet actief. Je moet dan minimaal omhoog vegen (wanneer smart unlock aanstaat) om naar het startscherm te gaan.

Heb het net nog getest met een NFC pasje en alleen het scherm aan is niet voldoende wanneer je nog in het lock screen zit. Kans dat er theoretisch wat kan gebeuren is dus minimaal, nog los van dat ik nog nooit gehoord heb van criminelen die geld stelen met een mobiele card reader. Dit zal wel te maken hebben dat je nogal makkelijk op te sporen bent. Maar goed, het is leuke business voor de portemonnees met RFID shield-verkopers.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Atomsk schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Wanneer het scherm uitgaat, of je druk op de power knop én je tapt binnen een paar seconden op het scherm, dan ga je direct naar het startscherm en is NFC actief. Een paar seconden langer en je gaat na double tap naar het unlock scherm. NFC is dan nog niet actief. Je moet dan minimaal omhoog vegen (wanneer smart unlock aanstaat) om naar het startscherm te gaan.

Heb het net nog getest met een NFC pasje en alleen het scherm aan is niet voldoende wanneer je nog in het lock screen zit. Kans dat er theoretisch wat kan gebeuren is dus minimaal, nog los van dat ik nog nooit gehoord heb van criminelen die geld stelen met een mobiele card reader. Dit zal wel te maken hebben dat je nogal makkelijk op te sporen bent. Maar goed, het is leuke business voor de portemonnees met RFID shield-verkopers.
Sorry hoor, maar ik hoef altijd alleen het scherm te ontwaken (via powerbutton of double tap) en ik via de ING app contactloos betalen. Hoef niet over het scherm te swipen, niet volledig te unlocken, niets. Werkt al zo sinds de dag dat ik het gebruik. Wellicht een risico/tekortkoming in de ING app, maar het werkt wel zo.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
Moi_in_actie schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:04:
[...]

Sorry hoor, maar ik hoef altijd alleen het scherm te ontwaken (via powerbutton of double tap) en ik via de ING app contactloos betalen. Hoef niet over het scherm te swipen, niet volledig te unlocken, niets. Werkt al zo sinds de dag dat ik het gebruik. Wellicht een risico/tekortkoming in de ING app, maar het werkt wel zo.
Exact hetzelfde bij de Rabobank. Zo zou het ook moeten werken volgens de instructie van de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Dutchy007 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Exact hetzelfde bij de Rabobank. Zo zou het ook moeten werken volgens de instructie van de app zelf.
Ah oke, ik heb er niet de instructies niet op nagelezen van de ING app, ben gewoon niet anders gewend. Dit is daarom ook de hoofdreden waarom ik NFC na de betaling altijd weer uitschakel; kleine moeite, maar voorkomt mogelijk ergernis en geld verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
[...]

Oké, zou het nog eens met de Bunq app moeten uitproberen. Bij NFC tags of chips is er echter geen reactie op m'n Xperia 1. Voor de rest moet je het zelf weten natuurlijk, maar een reëel risico is het niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Atomsk schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Oké, zou het nog eens met de Bunq app moeten uitproberen. Bij NFC tags of chips is er echter geen reactie op m'n Xperia 1. Voor de rest moet je het zelf weten natuurlijk, maar een reëel risico is het niet.
Ik krijg er ook geen slapeloze nachten van hoor, zeer zeker niet, maar tot voor kort was het 1 extra druk op de knop en het voorkomt potentieel gestress en gedoe. Dan ben ik zo iemand die liever op safe speelt. Maar goed, heb nu via een app weer een NFC icoontje in de toggles, schakelt niet direct maar moet 1 extra click doen ...so be it. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 22:31
Wat voor al gebruik je hiervoor?

Ik moet zelf nog even wennen aan de Quick tiles. Ik kom van een Samsung telefoon en ben gewend aan de vele opties die je daar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Edit: Dubbel bericht

[ Voor 96% gewijzigd door Jeshter2000 op 21-06-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
avec_style schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:25:
Wat voor al gebruik je hiervoor?

Ik moet zelf nog even wennen aan de Quick tiles. Ik kom van een Samsung telefoon en ben gewend aan de vele opties die je daar had.
Hier nog iemand!

Nog zoiets heel kleins... Opladen zie je bij Samsung nog hoelang het duurt op het lockscreen eer bij vol is... Zijn vele kleine dingetjes die ik mis...

Het swipen op een contact om gelijk te bellen....

Automatisch bellers identificeren..

Al met al is kale Android voor mij toch wel echt te kaal... Ze kunnen nog heeel veel dingen implementeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
[...]

Je kan bij ING instellen dat bij elke betaling een pin vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Jeshter2000 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:34:
[...]

Hier nog iemand!

Nog zoiets heel kleins... Opladen zie je bij Samsung nog hoelang het duurt op het lockscreen eer bij vol is... Zijn vele kleine dingetjes die ik mis...

Al met al is kale Android voor mij toch wel echt te kaal... Ze kunnen nog heeel veel dingen implementeren...
Jazeker. Ik wist wel dat Samsung veel extra functies had ingebouwd, maar had geen idee dat dat zoveel was. Ik mis af en toe wel de gemakken die ze hadden ingebouwd. Android voelt bij hem toch veel completer aan. (al zit daar ook een nadeel aan, want ze proberen je in hun eigen ecosysteem te pushen wat ik dan weer minder vindt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
avec_style schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:59:
[...]

Jazeker. Ik wist wel dat Samsung veel extra functies had ingebouwd, maar had geen idee dat dat zoveel was. Ik mis af en toe wel de gemakken die ze hadden ingebouwd. Android voelt bij hem toch veel completer aan. (al zit daar ook een nadeel aan, want ze proberen je in hun eigen ecosysteem te pushen wat ik dan weer minder vindt)
Voor alles zijn er Apps als het goed is... Dus je kan best wel in de buurt komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Nice, op het 4G-netwerk van Tele2 is de downloadsnelheid ongeveer gelijk, but that upload!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJF_P74YzoMNI_3D1ejXM1E5stY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DjjEVssxVzEc3XsxiHTaqZl.png?f=fotoalbum_large

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sex Pistols
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-07 23:53

Sex Pistols

PUNK Martin

Voor mij geen Sony phone meer. Zeer korte, 2jaar, beveiligings updates en misschien 1 upgrade naar volgende Android versie. Veel bloadware die niet te verwijderen is. Ik ben na mijn eerste Sony smartphone een high end Xperia 1 Compact gelijk helemaal klaar mee.

Motorrijden is ook heel tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:37
Sex Pistols schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:37:
Voor mij geen Sony phone meer. Zeer korte, 2jaar, beveiligings updates en misschien 1 upgrade naar volgende Android versie. Veel bloadware die niet te verwijderen is. Ik ben na mijn eerste Sony smartphone een high end Xperia 1 Compact gelijk helemaal klaar mee.
Xperia 1 compact? Die bestaat niet.

Plus, alle recente Sony-flagships (en dan gaat het over de laatste 3 jaar) krijgen 2 major OS upgrades en daarna nog een jaar security updates.

Op de Xperia 1 II staat nauwelijks bloatware, en het meeste is uit te schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Sosua schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:03:
[...]
Je kan bij ING instellen dat bij elke betaling een pin vereist is.
Dat weet ik, maar dan ben je bijna het hele gebruiksgemak van contactloos betalen met je telefoon kwijt. Dan kan je net zo goed je pinpas insteken en daar je code intoetsen.
Sex Pistols schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:37:
Welke bloatware heb je het over? Afgezien van de inmiddels vrij ruime afdeling Google apps (krijg je denk ik bij zowat elke Android telefoon) kon ik maar 2 items van bloatware herkennen: de MyVodafone app, niet zo gek aangezien ik hem via Vodafone heb gekocht en deze app was gewoon te uninstallen, en een of andere Call of Duty game...meteen disabled en klaar.

Qua updates, heb t idee dat het veelal een "het gras is groener aan de overzijde" gevoel is. Wil je echt lange support, ja dan moet je bij Apple zijn. Ze zijn niet altijd even consistent en grote updates zijn soms een zooitje (forse bugs/issues), maar je krijgt wel jarenlang die updates.
Aan de Android kant heb ik het idee dat alleen Google zelf en misschien Motorola het beter doen; de rest is lood om oud ijzer. Heb over de jaren veel mensen in de (schoon)familie gezien met hoofdzakelijk Samsung devices en meestal kreeg ik met een Sony veel eerder de security patches en grote Android releases dan zij. Wellicht dat je bij Samsung iets meer kans hebt op nog 1 grote Android update meer, zou kunnen, maar ik hecht ook best wel waarde aan heel snel uitrollende security patches, zeker als ergens een groot lek in ontdekt wordt. En mijn ervaring is dat Sony daar meestal heel snel mee is, soms maar 1 dag nadat het op de Pixel devices verschijnt.

En vaak is het ook niet alleen de fabrikant van de telefoon die Android updates tegenhoudt. Mn Xperia XZ bijvoorbeeld bleef hangen op Android 8, terwijl qua specs 9 prima zou draaien. Waarom dan? Omdat Qualcom geen support leverde voor bepaalde chips, waaronder de Snapdragon 820. Tsja...daar sta je dan als fabrikant, wil je leuk die Android release aanbieden, weigert je SoC maker de ondersteuning.

Maar zelfs daarmee kreeg de Xperia XZ 2 grote releases (van 6.0 naar 8.0), mn Xperia Z2 daarvoor hetzelfde verhaal (4.0 naar 6.0).
En eerlijk gezegd, voor mijn gevoel zijn de verschillen tussen de grote releases van Android na 6.0 steeds kleiner geworden. Ik heb nu sinds ik van een Android 8 toestel naar 10 ging maar een paar kleine dingen gemerkt: de NFC toggle is verdwenen, het switchen tussen apps is nu een horizontale scroll ipv verticaal en er zitten nog wat extra (imo nutteloze) Google features in die ik nooit gebruik. Ik zal vast dingen gemist hebben, maar als ze al zo makkelijk over het hoofd zie, zie je wel hoe minimaal t verschil is...en dat over 2 grote Android versies heen.

[ Voor 79% gewijzigd door Moi_in_actie op 22-06-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag heb ik mijn telefoon binnen gekregen. Pas zondag in gebruik kunnen nemen, aangezien ik mijn oude simkaart 4 jaar en 4 maanden geleden in mijn samsung had gestopt en daarna nooit meer open had gedaan. Inmiddels blijkt nu dat hij daar ook nooit meer vandaan zal komen, aangezien ik de simcard tray met geen mogelijkheid meer open kon krijgen.

Gisteren maar nieuwe simcard gehaald en alle gegevens overgezet, en nu een goedwerkende telefoon in handen.

Wat me wel opvalt is dat ik de telefoon best wel glad is. Nu kun je er van zeggen wat je wilt, maar dat is wat me gelijk opvalt. Gelukkig krijg ik vandaag nog een telefoonhoes binnen. Problem solved.

Voor de rest is het wel even wennen, kom van een samsung en het toestel voelt nu nog een beetje "kaal" aan. Heb hem nog maar 1 dag in gebruik natuurlijk, dus kan nog niet echt een revieuw geven.

Maar eerste indrukken, mooi toestel, ook stuk groter dan mijn samsung, mooie kleuren in het scherm en maakt ook mooie foto's. Gisteren had ik wel dat de telefoon erg warm werd op een gegeven moment.

Nog even wat tips gevraagd, weet niet of dat hier kan, anders hoor ik het wel.

1.Op de samsung kon ik makelijk notities maken, ik zie dat nu niet zo snel. Heb nu wel onenote, maar is dit een goed notitie programme? Of andere tips?
2. welke app gebruiken jullie voor jullie muziek, iemand een aanrader?
3. foto's openen. Fotos opent de telefoon nu nog met foto's van google. Goed programma of een andere gebruiken en zo ja welke
4. pdf, gebruikt de telefoon ( en dus ik ook) onedrive voor. Andere tips hierover?
5. Overige tips, wat zijn nog andere handige en bruikbare apps voor op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
De skin van Sony is inderdaad vrij kaal dus ja, je krijgt weinig "extra" erbij; je zult het zelf naar eigen smaak moeten downloaden. Dat even vooraf.
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:57:
1.Op de samsung kon ik makelijk notities maken, ik zie dat nu niet zo snel. Heb nu wel onenote, maar is dit een goed notitie programme? Of andere tips?
Ik maak niet al teveel notities over en weer, maar zo nu en dan gebruik ik EverNote. Of dit de meest handige notitie app is weet ik niet, ik gebruik dat soort apps te weinig om daar iets zinnigs over te zeggen.
Sony's eigen Music app vind ik zelf lekker clean en simpel, maar het ligt er natuurlijk aan wat voor muziek je luistert; puur MP3's die op het device zelf staan, of internet radio, of nog dingen als Spotify etc. Zoals gezegd gebruik enerzijds Sony's Music app, daarnaast voor internet radio gebruik ik radio.net.
3. foto's openen. Fotos opent de telefoon nu nog met foto's van google. Goed programma of een andere gebruiken en zo ja welke
Helaas lijkt Sony's eigen Album app niet meer gesupport te worden (niet op deze telefoon en/of Android 10??), ook niet via sideloading. Ik heb nu als vervanging Simple Gallery geinstalleerd. Eerste indruk is goed, lijkt qua stijl en opbouw redelijk wat op de Sony Album app, alhoewel de Sony app toch net wat fijner/beter. App lijkt in ieder geval lekker strak, zonder al teveel franjes en zover ik zie nergens reclame spam of iets dergelijks.
4. pdf, gebruikt de telefoon ( en dus ik ook) onedrive voor. Andere tips hierover?
Ook dit gebruik ik weinig, heb schijnbaar de Adobe Acrobat Reader geinstalleerd. Ook hier kan ik weinig tips geven.
5. Overige tips, wat zijn nog andere handige en bruikbare apps voor op de telefoon?
Poeh... dat is een lastige vraag, ligt er maar net aan wat je wilt/doet. Kan me zo snel geen echte "must haves" verzinnen, alleen heb ik zelf wel bepaalde apps die ik altijd installeer omdat ik die apps/diensten vaak gebruik. Enkele voorbeelden: NOS, 1Limburg, Linkedin, 9gag, Thuisbezorgd, Shopping List, Bol.com, Todoist, TuyaSmart, Plex, PostNL, Netflix, Formula 1, IMDB, ING Banking + Beleggen.
Heb je wat aan die lijst? Geen idee, als je soortgelijke interessen hebt en/of diensten gebruikt wellicht, anders misschien totaal niet :)

edit: nog naar aanleiding van wat @NielsFL hieronder schrijft: ik gebruik eigenlijk ook al sinds jaar en dag een andere launcher, in mijn geval Apex Launcher. Een andere launcher kan ook veel dingen toevoegen, alhoewel ik het idee heb dat tegenwoordig bepaalde features die vroeger alleen in aparte launchers voorkwamen nu ook in stock Android zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Moi_in_actie op 22-06-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik naar T-Mobile getogen om de telefoon op te halen. Hebben ze er een soort douane kantoor van gemaakt met 2 loketten.

Ik vraag aan het meisje: Hebben jullie hem liggen? Jazeker, en ze wijst naar achter waar het demo model ligt. Top, mag ik hem even vasthouden? Nee, dat mag niet. Klanten mogen niet in de winkel en hij zit vast aan een kabel.

:?

Nou, kan je een doosje pakken en hem eruit halen? Wil hem toch even vasthouden. Je raadt het wel, nee dat kon ook niet. Doosje mocht alleen open als de klant getekend had.

* PWM aait zijn Oneplus nog maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Met een custom Launcher (Nova, Lawnchair, etc.) en KWGT Pro is die kale interface zo weggewerkt.

Veel notities maak ik niet, maar als ik het doe gebruik ik Simplenote. Dit omdat het gratis is, van een bekende developer (Wordpress) en synchroniseert met iPhone en Linux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:40:
[...]

Xperia 1 compact? Die bestaat niet.

Plus, alle recente Sony-flagships (en dan gaat het over de laatste 3 jaar) krijgen 2 major OS upgrades en daarna nog een jaar security updates.
Nou, de XZ1 en XZ1 Compact (die hier vast bedoeld wordt) mooi niet dus. :(

Eén upgrade, en na twee jaar geen enkele security update meer. (en ze zijn minder dan drie jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Hier ook het eerste weekend met mijn paarse Xperia 1 II doorgebracht.

Allereerst complimenten aan Sony voor de kleur! Het is meer grijs met een paarse gloed in het licht, waardoor hij heel sjiek en zakelijk oogt, zeker met de beetje antraciet zijkant.

Ik ben verder erg onder de indruk van het scherm en de camera. Batterijduur is ook prima in orde, het enige wat me wel opvalt is dat hij met de eigen lader een stuk sneller oplaadt dan de snellader van mijn oude Oneplus. De sony oplader heeft overigens een USB-C ingang, wel bijzonder. Ook het geluid is dik in orde, kan niet wachten op de headset!

Vingerafdrukscanner in de aan/uit knop werkt ook prima en snel, alleen wat lastig voor linkshandigen omdat de knop daarvoor net iets te hoog zit om een natuurlijke houding te hebben.

Verder inderdaad net gelijk een hoesje en screenprotector besteld, want in je hand valt de gladheid wel mee omdat je hem goed kan vastpakken door zijn smalle scherm, maar zodra je hem neerlegt, glijdt ie alle kanten op.

Andere nadelen...inderdaad geen eigen foto-app op Google Foto's na en misschien raar om te benoemen, maar het aanbod aan beltonen en met name alarm-geluiden valt me een beetje tegen. Hier is wel makkelijk iets aan te doen uiteraard. :) En de glazen achterkant is echt een fingerprint magnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 08-10 12:52
Onno schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Nou, de XZ1 en XZ1 Compact (die hier vast bedoeld wordt) mooi niet dus. :(

Eén upgrade, en na twee jaar geen enkele security update meer. (en ze zijn minder dan drie jaar oud)
https://www.droidapp.nl/n...xperia-1-ii-aangekondigd/

De Sony Xperia 1 II krijgt maandelijks beveiligingsupdates voor minimaal twee jaar. Ook kan het twee Android-updates verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 16:09
Metalfalcon schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:56:
Verder inderdaad net gelijk een hoesje en screenprotector besteld, want in je hand valt de gladheid wel mee omdat je hem goed kan vastpakken door zijn smalle scherm, maar zodra je hem neerlegt, glijdt ie alle kanten op.
Mag ik vragen welk hoesje je hebt gekozen? Heb zelf ook voor de paarse kleur gekozen maar vind het wel zonde om gelijk de achterkant te verbergen met een hoesje. Ben normaal nooit zo van de clear cases maar misschien toch maar eens kijken of een Spigen Clear Case ofzo wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Heb de afgelopen dagen ook al wat met de Photo Pro app zitten spelen en damn... ik ben echt enorm onder de indruk. Ik ben niet alleen onder de indruk van alle mogelijkheden van de app, maar hoe goed de camera is als je er een beetje aandacht aan besteedt.

Zo heb ik al snachts (tegen middernacht) foto's gemaakt in totale duisternis met langere sluitertijd en holy damn... de camera legt dingen vast die ik met het blote oog al lang niet meer kan zien, met nog behoorlijk veel detail en heel weinig noise. Heb ook een vergelijk gedaan met mijn oude Xperia XZ en dat verschil, bij low light, is letterlijk dag en nacht (pun intended). Waar de foto van de Xperia XZ heel donker was met veel noise, is het met de Xperia 1ii in de standaard Camera app al 10 keer beter (helderder, bijna geen noise, veel detail), met wat tweaks in de Photo Pro app lijkt het wel bijna bij daglicht. Zulke low light performance was ik voorheen alleen gewend van mijn (toenmalige) Sony RX100m3.

edit: disclaimer: wellicht dat mijn "verbazing" ook komt vanwege de relatief grote sprong in telefoons; De Xperia XZ stond er niet bepaald bekend om geweldig te zijn qua camera, in sommige gevallen vond ik de resultaten niet echt beter dan mijn nog zoveel jaar oudere Xperia Z2. Had ik van een wat recenter toestel met een wat betere camera af gekomen, had het verschil waarschijnlijk een stuk minder opvallend geweest.

Misschien dat ik vanavond wat voorbeeld foto's plaats, of wellicht bewaar ik alles voor een uitgebreide review. Heb destijds van mijn Xperia Z2 een uitgebreide review gemaakt omdat ik dat toen een enorme upgrade vond, hetzelfde gevoel (of nog meer) heb ik nu bij de Xperia 1ii en ik heb er ook weer echt plezier in om foto's te nemen, te spelen met compositie, settings tweaken etc. :9 Een uitgebreide review zal, als ik die ga maken, wel nog even op zich laten wachten. Zeker om wat zinnigs over accuduur te roepen heb je mijn inziens wel een paar weken nodig om een goed gemiddelde te trekken, plus sowieso de eerste dag(en) wijkt het gebruik dermate af dat het niet representatief is.
Daarbij wil ik dan ook kijken of ik een uitgebreidere vergelijking op camera gebied kan maken, in ieder geval mijn de Xperia 1ii, mijn nu oude Xperia XZ en mijn DSLR (Canon EOS 800D). Daarvoor wil ik dan ook wat plekken in de natuur opzoeken om wat mooie plaatjes te schieten.

[ Voor 10% gewijzigd door Moi_in_actie op 22-06-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erobobo
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik lees al een tijdje mee op Tweakers, maar post nooit iets. Al jaren ben ik Sony, maar de laatste jaren had ik wat moeite met de hoge prijs en de kwaliteit. Kom nu van een Xperia XZs vandaan en het was toch echt tijd voor wat nieuws.

In de XZs zat de vingerafdrukscanner ook in de powerknop en daar werkte die neit altijd goed. Op m'n Xperia 1 Mk II ervaar ik hetzelfde. Heb erg het gevoel dat het aan m'n duim ligt ;)

Ook de zijsensor wil mij nog niet echt lukken (het dubbeltikken gaat redelijk, maar dat schuiven erbij lukt totaaaal niet haha)

Maar waar ik het meeste mee zit: aparte audio instellingen. Op mijn XZ's had ik nog een Smart Connect app. Als ik dan oordopjes koppelde ging het geluid op een bepaalde stand, als ik connect met m'n media nav in de auto ging het trillen uit en het mediavolume op maximaal. Deze opties mis ik nu. Heeft iemand hier een oplossing voor ;)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 19:07
Erobobo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:24:

Maar waar ik het meeste mee zit: aparte audio instellingen. Op mijn XZ's had ik nog een Smart Connect app. Als ik dan oordopjes koppelde ging het geluid op een bepaalde stand, als ik connect met m'n media nav in de auto ging het trillen uit en het mediavolume op maximaal. Deze opties mis ik nu. Heeft iemand hier een oplossing voor ;)?
Je kan de Smart Connect app nog gewoon downloaden in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sosua schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:04:
[...]

https://www.droidapp.nl/n...xperia-1-ii-aangekondigd/

De Sony Xperia 1 II krijgt maandelijks beveiligingsupdates voor minimaal twee jaar. Ook kan het twee Android-updates verwachten.
En dat was ook de verwachting bij de release van de XZ1 (Compact), maar dat blijkt dus gewoon niks te zeggen. Zolang het bij vage termen als verwachten blijft kun je er niet van op aan dat je die updates ook daadwerkelijk krijgt, en Sony doet geen harde beloftes. Zelfs de maandelijkse updates bleken bij de XZ1-serie vrij... flexibel, voor de Nederlandse BLX-firmware zijn heel wat updates (veel) later uitgebracht of zelfs gewoon overgeslagen.

Ik vind de 1 II op zich interessant, maar ik wil niet weer een toestel dat na exact twee jaar na de releasedatum al mogelijk geen updates meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
Maffia171 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Mag ik vragen welk hoesje je hebt gekozen? Heb zelf ook voor de paarse kleur gekozen maar vind het wel zonde om gelijk de achterkant te verbergen met een hoesje. Ben normaal nooit zo van de clear cases maar misschien toch maar eens kijken of een Spigen Clear Case ofzo wat is
Dat is ook precies degene die ik om die reden besteld heb. :) Ik hoop alleen wel dat het scherpstellen met de cameraknop dan nog fijn werkt, omdat dat hoesje een eigen knopje heeft ipv een opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik heb denk ik zojuist een bug ontdekt betreffende NFC. Je kunt in de settings NFC aan- of uitzetten. Echter, als ik hem uitzet, een menu terug ga en weer naar het menu waar NFC staat... staat NFC gewoon weer aan. Maakt niet uit hoe/wat ik doe, zet ik NFC uit en kom ik even later terug, staat ie gewoon weer aan.
Dacht eerst dat het mogelijk door de app kwam die NFC als quick toggle toevoegde maar dit bleek niet zo te zijn; app gedeinstalleerd en het probleem blijft zich voordoen.

Zou iemand dit op zijn/haar Xperia 1ii kunnen bevestigen/ontkrachten dat het daar NFC zichzelf weer aan zet? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:35:
Zou iemand dit op zijn/haar Xperia 1ii kunnen bevestigen/ontkrachten dat het daar NFC zichzelf weer aan zet? Alvast dank.
Bij mij staat het blijvend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen vingerafdruk ingesteld, dus geen problemen mee :-) Alleen pincode.

Even andere vraagje, ik probeerde gegevens van mijn oude telefoon naar mijn laptop te sturen, wat goed gindg. Daarna wilde ik deze weer van de laptop doorsturen naar mijn sony, maar ik heb daar geen usb kabel voor?? Of ik heb geen aansluiting op mijn computer voor die smalle usb poort. Hoe kan ik, behalve met bluetooth snel gegevens overzetten van mijn laptop naar mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
NielsFL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Bij mij staat het blijvend uit.
Hmm... ik ga mn telefoon eens opnieuw opstarten, misschien is er tijdelijk iets bugged.

Update: oke, heb de toggle app nog eens verwijderd en toestel herstart. NFC bleef toen uit. Wederom de app geinstalleerd en ook nu lijkt (tot nu toe) NFC uit te blijven indien ik dit aangeef. Kleine bug geweest wellicht, gelukkig :)
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:40:

Even andere vraagje, ik probeerde gegevens van mijn oude telefoon naar mijn laptop te sturen, wat goed gindg. Daarna wilde ik deze weer van de laptop doorsturen naar mijn sony, maar ik heb daar geen usb kabel voor?? Of ik heb geen aansluiting op mijn computer voor die smalle usb poort. Hoe kan ik, behalve met bluetooth snel gegevens overzetten van mijn laptop naar mijn telefoon?
Wat voor gegevens hebben we het over? Een paar bestandjes doe ik meestal per mail (mailbox staat op zowel mijn telefoon als pc gesynchroniseerd), Google Drive kan natuurlijk ook, via een NAS/FTP/Shared folder over het netwerk (moet je mogelijk wel een app als Total Commander voor installeren om netwerk mappen in te zien). Genoeg opties denk ik.

[ Voor 49% gewijzigd door Moi_in_actie op 22-06-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erobobo
  • Laatst online: 10-07-2024
r_ketting schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Je kan de Smart Connect app nog gewoon downloaden in de Play Store.
Wow... Nu wel gevonden ;) Zat blijkbaar bij het verkeerde Sony Account te kijken in de playstore..
Thanks!

Helaas kun je via Smart Connect niet automatisch dat dynamisch trillen in en uitschakelen. Dat getril van de telefoon in m'n broekzak of de carkit vind ik toch wat overdreven...

[ Voor 23% gewijzigd door Erobobo op 22-06-2020 12:25 . Reden: Toevoeging van extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfalcon
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:40:

Je oude telefoon heeft geen USB-C begrijp ik? Dan zou je natuurlijk een ander kabeltje kunnen kopen, wat misschien sowieso wel handig is om je Sony overal te kunnen opladen ipv met alleen de bijgeleverde oplader. Alleen dat is natuurlijk geen oplossing voor nu direct. Dan kom je inderdaad uit op One Drive of Google Drive. Of een Micro-SD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micro sd kaart zit al in mijn telefoon, ben bang dat als ik die eruit haal dat mijn telefoon gelijk van slag is.

Maar wat bedoel je dan met de oplader. De bijgeleverde adapter is toch oke, of hoe moet ik je opmerking zien.

Damn, ben echt niet van de techniek merk ik alweer nu ik dit allemaal typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:51:
micro sd kaart zit al in mijn telefoon, ben bang dat als ik die eruit haal dat mijn telefoon gelijk van slag is.

Maar wat bedoel je dan met de oplader. De bijgeleverde adapter is toch oke, of hoe moet ik je opmerking zien.

Je hebt een USB kabel nodig die aan de ene kant breed is (USB-A) en aan de andere kant in de telefoon past (USB-C). Dan kan je de Xperia direct op je huidige computer aansluiten.

De bijgeleverde oplader is prima. Maar veel mensen hebben nog oude laders. Die kun je dan ook gebruiken als je zo'n kabeltje aanschaft. (Niet nodig natuurlijk, maar kan handig zijn.)

De SD-kaart houder in de Xperia is ontworpen om deze vaak en makkelijk te kunnen openen. (Zonder dat je zo'n priegel pinnetje nodig hebt.) Het idee is juist dat je deze telefoon echt als camera kunt gebruiken. Daar hoort het wisselen van SD-kaarten ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-10 15:52
Jeshter2000 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:34:
[...]

Hier nog iemand!

Zit zelf momenteel op een Nokia 8 en de 1ii is een mogelijke opvolger, maar dacht eigenlijk dat een aantal van deze functies toch bij stock Android hoorde.

Mijn Nokia 8 heeft in ieder geval wel dat hij op lock screen de status van het laden laat zien, en ook dat er automatisch bellers worden geïdentificeerd.

Altijd wel gecharmeerd geweest van kale Android, maar dan dus niet zo kaal als gedacht? Wat hebben andere mensen voor ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:51:

Ja de bijgeleverde oplader is zeker oke! Maar het nadeel is dat die oplader met een kabeltje wordt geleverd met aan beide kanten een USB-C aansluiting, oftewel, een kleine aansluiting die ook op je telefoon zit. Die kan je dus inderdaad meestal niet op een laptop of pc aansluiten. Daarom was mijn tip om gewoon een normale kabel erbij te komen die van je telefoon naar een normale USB-aansluiting op je pc gaat (zoals bij elk ander Android toestel wordt geleverd). Dan heb je gelijk een extra kabel om bijvoorbeeld op een openbare plek of auto met USB op te laden.

En je SD-kaartje moet inderdaad geen probleem zijn om er vaker in en uit te halen, dat is natuurlijk het hele idee van uitbreidbaar geheugen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Metalfalcon op 22-06-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Lincor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:39:
[...]
Mijn Nokia 8 heeft in ieder geval wel dat hij op lock screen de status van het laden laat zien, en ook dat er automatisch bellers worden geïdentificeerd.
De Xperia laat de status van het laden ook wel zien, maar alleen middels een batterijpercentage en de gekleurde LED. Hij rekent niet voor hoe lang het laden nog duurt. Totdat de batterij vol is; dan staat er wel duidelijk Fully Charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Metalfalcon schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Ja de bijgeleverde oplader is zeker oke! Maar het nadeel is dat die oplader met een kabeltje wordt geleverd met aan beide kanten een USB-C aansluiting, oftewel, een kleine aansluiting die ook op je telefoon zit.
Is bij de S20 van Samsung ook zo. Denk dat alle merken/modellen deze kant op gaan.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
NielsFL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:45:
[...]

De Xperia laat de status van het laden ook wel zien, maar alleen middels een batterijpercentage en de gekleurde LED. Hij rekent niet voor hoe lang het laden nog duurt. Totdat de batterij vol is; dan staat er wel duidelijk Fully Charged.
Dat doet Samsung dus wel.... Die zegt 2h 17 min to full charge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
dust419 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:47:
[...]

Is bij de S20 van Samsung ook zo. Denk dat alle merken/modellen deze kant op gaan.
Als iedereen die kant op gaat is het prima, want dan zijn ze weer uitwisselbaar. Nu kunnen mijn vriendin en ik een stuk minder makkelijk opladers uitwisselen (1 bij de bank en 1 bij het bed bijvoorbeeld). En dan blijft natuurlijk nog het "probleem" met opladen in de auto. Maar goed, steeds meer nieuwe auto's hebben de optie voor draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Metalfalcon schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Als iedereen die kant op gaat is het prima, want dan zijn ze weer uitwisselbaar. Nu kunnen mijn vriendin en ik een stuk minder makkelijk opladers uitwisselen (1 bij de bank en 1 bij het bed bijvoorbeeld). En dan blijft natuurlijk nog het "probleem" met opladen in de auto. Maar goed, steeds meer nieuwe auto's hebben de optie voor draadloos laden.
Tja, je zou dit maar als een probleem hebben in je leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Jeshter2000 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Ik zie nu dat mijn oude Pixel 2 XL dat ook doet. Mis het zelf niet, maar vraag me nu wel af waarom de Xperia dit niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfalcon
dust419 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:53:
[...]

Tja, je zou dit maar als een probleem hebben in je leven ;)
Een schande is het! Ik kan zo niet meer leven!

Maar goed...als jij vertegenwoordiger bent en hele dagen op de weg zit met je telefoon als navigatie/agenda/muziekspeler of lekker wil Android Auto-en, dan moet je toch weer een kabeltje extra kopen. Totdat ook in auto's de USB-C verschijnt uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:57:
Nog even wat tips gevraagd, weet niet of dat hier kan, anders hoor ik het wel.

Voor notities gebruik ik Googles keep notes. Werkt dikke prima en makkelijk mijn Google assistant te integreren.

Voor muziek gebruik ik Astiga. Een streaming dienst die vanaf eigen server (of cloud. Gebruik zelf OneDrive) afspeelt. Zet je muziek op de server en je hebt het altijd bij je of je nou mobiel onderweg bent, of op pc/laptop. Lokaal opslaan kan ook mocht je bang zijn ff geen internet te hebben. Een soort privé Spotify voor eigen bestanden zeg maar. Comprimeert je bestanden ook niet, dus voel je vrij lossless Muziek te luisteren als je die hebt.

Foto's gebruik ik Google foto app die er al op staat, maar dan uitgelogd gezien ik m'n Google account alleen voor Google services gebruik en dat spul niet in m'n lokale album hoef. Doet alles wat ik ervan nodig heb.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou ik heb hem. Eerste indruk goed, maar zou hem ook al weer door het raam willen gooien.

Tijdens het installatie process de vraag of ik de Virtuele Assistent wil. NEE

Daar komt die dan na de setup nog een keer op terug. NEE, ik wil het niet. Reboot van telefoon:
Uw virtuele assistent is klaar voor gebruik
gvd, wat kan ik daar dan weer pissig om worden :p Nu maar even wat spelen om te rust te komen :+

EDIT:

Ik wil rechtsonderin of linksonderin swipen om terug te gaan. Ik heb de assistent nu uit, maar hij blijft dan komen met de melding over Google Assistent, in plaats van terug te gaan :?

Gelukt met hulp van een stappenplan. Op 4 verschillende plekken nodig 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 22-06-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-10-2020
Kan iemand misschien vertellen hoe de helderheid van het scherm is?

Ik ben zelf heel erg aan het twijfelen tussen een s20 utlra en deze sony xperia 1 MK2.

Heb zelf ook eerder een xz1 gehad, momenteel gebruik ik een note 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Appac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:09:

Ik ben zelf heel erg aan het twijfelen tussen een s20 utlra en deze sony xperia 1 MK2.

Ik vind het scherm meer dan helder genoeg. Het lijkt er wel op dat met Auto Brightness aan, het scherm helderder kan/gaat dan met handmatige instelling. Wellicht kan ik straks buiten, als de zon schijnt, er met mn oude telefoon een foto van maken, hoe het uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
Dat zou heel fijn zijn! dan heb ik er wellicht ook een beter beeld bij

[ Voor 65% gewijzigd door Appac op 22-06-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Appac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:17:
Zal kijken of ik een side-by-side vergelijk kan doen met de Xperia 1ii, Xperia XZ (mijn oude) en XZ1/XZ2?? Compact (weet even niet meer welke) van mn vriendin. Het is hier nu alleen weer redelijk bewolkt, maar goed we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
Zou je misschien een vergelijking kunnen doen met een samsung s20 of s20 ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Appac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:22:
Heb geen Samsung toestellen in huis en ken ook niemand die een van die toestellen heeft. Ben ook geen officiële reviewer of zo dus :).
Maar ik neem aan dat het er met name om gaat of de afleesbaarheid buiten goed genoeg is, of het scherm nu 600 nits, 1000 nits of 10.000 nits produceert, als het goed afleesbaar is...is het goed afleesbaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

OnePlus heeft het ook, maar daar klopte vaak niet veel van. Dit zou een van die dingen zijn waar ik de minste waarde aan zou hechten. Je weet toch ongeveer wel hoelang je telefoon op moet laden? En hoe lang kan het bij de meeste huidige telefoons duren? Anderhalf uur max?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Appac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:09:

Ik heb beide en ben overgestapt naar de Sony.

Binnen is de Sony beter en mooier.
Buiten is de Samsung zeker helderder in direct zonlicht, maar ik vind het Sony scherm zeker niet verkeerd.

Wat ik erg fijn vind is dat het Sony scherm smaller is en handzamer, de Samsung komt erg lomp over.

Wat je ook niet moet vergeten is dat de Samsung zeker een van de zwaarste telefoons is op dit moment, ik kon er niet aan wennen.

Heel fijn is ook de aanwezigheid van een notificatieled, die zit er al jaren niet meer op bij Samsung.

Het 120 Hz scherm van de Samsung is heel mooi en fijn, maar is killing voor de SOT

En de problemen met scherp stellen van de S20 Ultra is eigenlijk nog steeds niet gefixed, ik hoorde zelfs dat dit komt door de gebruikte lenzen.

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 22-06-2020 15:30 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
Brotuck schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Ik heb beide en ben overgestapt naar de Sony.

Binnen is de Sony beter en mooier.
Buiten is de Samsung zeker helderder in direct zonlicht, maar ik vind het Sony scherm zeker niet verkeerd.

Wat ik erg fijn vind is dat het Sony scherm smaller is en handzamer, de Samsung komt erg lomp over.

Wat je ook niet moet vergeten is dat de Samsung zeker een van de zwaarste telefoons is op dit moment, ik kon er niet aan wennen.

Heel fijn is ook de aanwezigheid van een notificatieled, die zit er al jaren niet meer op bij Samsung.
Ja ik maak mij met name zorgen om de helderheid in direct zonlicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Appac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:22:
Ik heb een S20 ultra en Plus en beide zijn zeer goed afleesbaar in de zon, Dat wil zeggen, de eerste paar minuten. Daarna wordt het toestel te warm en schroeft ie de helderheid terug naar standje onleesbaar in de zon.
Dan denk je, zet de automatische helderheid gewoon uit en handmatig op max...helaas, ook op handmatige helderheid schroeft ie de helderheid terug naar stand onleesbaar.

Wordt online veel over geklaagd en voor mij een reden om naar de 1 - II te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jeroenneman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:27:
[...]

OnePlus heeft het ook, maar daar klopte vaak niet veel van. Dit zou een van die dingen zijn waar ik de minste waarde aan zou hechten. Je weet toch ongeveer wel hoelang je telefoon op moet laden? En hoe lang kan het bij de meeste huidige telefoons duren? Anderhalf uur max?
Met de meegeleverde oplader is het binnen 1,5 uur opgeladen, de eerste 50% gaan heel snel.
Overigens kun je iedere willekeurige PD lader aansluiten, die van Samsung werkt ook..

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
[...]

Als de Xperia aangesloten is op de lader en je gaat dan naar instellingen, dan wordt er bij batterij wel direct weergegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk8NldNW18ZmnG7YBFstT252WhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jW0KsG7SYV29VQ9imvGdi5hG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik was toevallig vandaag buiten om foto's te maken en moet zeggen dat ik de helderheid vind tegenvallen in direct zonlicht. Ik vond het moeilijk om het scherm goed te bekijken en moest daarom mijn zonnebril af doen om foto's te kunnen maken. Zonder zonnebril was het nog steeds lastig om foto's te maken. Het lukt wel, maar het is verre van ideaal.
In dat soort situaties is het makkelijker om foto's te maken met de standaard foto app. Want dan zie je groter terug wat je aan het fotograferen.

Andere apps gebruiken lijkt wat makkelijker, waarschijnlijk omdat je dan niet heel gefocused bent op alle details.

Ik ben echter wel blij met mijn scherm, want wat laat hij alles mooi uitzien. Dan neem ik het wel op de koop toe dat in in felle zonlicht iets minder zie, want dat doe ik toch niet zo vaak.

(ps. Ik merk nu pas hoeveel mooier de natuurlijke kleuren van Sony zijn in vergelijking met Samsung. Ik vond dat Samsung altijd de beste schermen had, maar kom daar nu van terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshter2000
r_ketting schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Als de Xperia aangesloten is op de lader en je gaat dan naar instellingen, dan wordt er bij batterij wel direct weergegeven

[Afbeelding]
Nu nog op het lockscreen ... Hoef ik niet settings in te gaan... Maar het is 8ndd iets! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambionn schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Foto's gebruik ik Google foto app die er al op staat, maar dan uitgelogd gezien ik m'n Google account alleen voor Google services gebruik en dat spul niet in m'n lokale album hoef. Doet alles wat ik ervan nodig heb.
Oke, domme vraag, maar hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Ik had ook problemen met het gebruiken van de Pro camera in de felle zon. Deels omdat het scherm op maximale helderheid donkerder is (dan bv IPhone 11 Pro) en deels omdat de besturing in de Pro app vrij donker is. In de gewone camera app wordt een feller wit gebruikt dat beter te zien is. Dat laatste lijkt me wel iets wat met een update verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Appac schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:17:
Bij deze, een paar snelle resultaten. De Xperia XZ links, Xperia 1ii midden en XZ1 Compact rechts. Allen op automatische helderheid, op maximum. Foto genomen met Canon EOS 800D op auto settings.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zo90frQbnGNGuJvHiCSUGhW_G0w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gUQwZEzlUBEfmYSDSTdcH8ay.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kVXxWoelZc3DP_LZ6_S558_rkc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yjEWH0WN8diW3UBc3KxpRE22.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3JgtlZJ-kEggjvyMUpbNGw4J94=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F7KEmM974wHUgKXLU47GXEF1.jpg?f=user_large

Gaat de Xperia 1ii kampioen helderheid worden? Nah, zeker niet, maar van de 3 hierboven wel het beste in het zonlicht afleesbaar. Recht van voren bekeken is ie iets beter dan de XZ1 Compact, maar kijk je er niet recht op maar onder een hoek (zie laatste foto) dan presteert de Xperia 1ii wel veruit het beste.
Volgens de Tweakers reviews zitten de Xperia XZ en XZ1 Compact beiden net boven de 600 nits max brightness, puur op het oog zou ik de Xperia 1ii dan inschatten op iets van richting de 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appac
Moi_in_actie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Bij deze, een paar snelle resultaten. De Xperia XZ links, Xperia 1ii midden en XZ1 Compact rechts. Allen op automatische helderheid, op maximum. Foto genomen met Canon EOS 800D op auto settings.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat de Xperia 1ii kampioen helderheid worden? Nah, zeker niet, maar van de 3 hierboven wel het beste in het zonlicht afleesbaar. Recht van voren bekeken is ie iets beter dan de XZ1 Compact, maar kijk je er niet recht op maar onder een hoek (zie laatste foto) dan presteert de Xperia 1ii wel veruit het beste.
Volgens de Tweakers reviews zitten de Xperia XZ en XZ1 Compact beiden net boven de 600 nits max brightness, puur op het oog zou ik de Xperia 1ii dan inschatten op iets van richting de 650.
Dank voor de snelle bericht! Ik zou het heel vervelend vinden als het echt belemmerend is.. maar als ik de foto's zo bekijk dan is dat niet het geval.. die schermen van Samsung zijn altijd zo goed af te lezen (mijn eigen ervaringen) maar misschien moet ik mij ook niet zo vastpinnen op de helderheid van het scherm.. Ik ga mijn telefoon met name voor foto's, social media en af en toe netflix gebruiken.. Als ik het dan met de s20 vergelijk, heb ik het idee meer waar voor mijn geld te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-04 23:09
Ik ben benieuwd. Toestel moet morgen bezorgd worden. Kom nu van een Huawei P30 Pro. Nog altijd een prima toestel, maar ik mocht weer verlengen. De Sony Xperia 1 ii had een goede prijs bij verlenging en de koptelefoon is een leuk extraatje.

Ik twijfelde tussen een OnePlus 8 Pro, Oppo Find X2 Pro of deze Sony Xperia 1 ii. De eerste twee toestellen zijn eigenlijk vergelijkbaar met wat ik had, zij het net weer iets sneller/beter. Je stelt het in en je gaat binnen een dag weer verder alsof er niets veranderd is. Sony doet het echt anders met dit toestel en dat heeft de doorslag gegeven. Met name de camera's met de Pro-apps hebben de doorslag gegeven, alhoewel ik ook benieuwd ben naar het display en het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Laatst online: 26-02-2024
TommyD84 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:30:
Ik ben benieuwd. Toestel moet morgen bezorgd worden. Kom nu van een Huawei P30 Pro. Nog altijd een prima toestel, maar ik mocht weer verlengen. De Sony Xperia 1 ii had een goede prijs bij verlenging en de koptelefoon is een leuk extraatje.

Ik twijfelde tussen een OnePlus 8 Pro, Oppo Find X2 Pro of deze Sony Xperia 1 ii. De eerste twee toestellen zijn eigenlijk vergelijkbaar met wat ik had, zij het net weer iets sneller/beter. Je stelt het in en je gaat binnen een dag weer verder alsof er niets veranderd is. Sony doet het echt anders met dit toestel en dat heeft de doorslag gegeven. Met name de camera's met de Pro-apps hebben de doorslag gegeven, alhoewel ik ook benieuwd ben naar het display en het geluid.
Laat even weten wat je vindt.
Mijn twijfel ligt ook tussen de Sony, S20+, Oppo Find X2 en de Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Oke, domme vraag, maar hoe doe je dat dan?
In het rood gekleurde rondje (in mijn snelle, lelijke omlijning) staat je Google account profiel foto. Als je daarop klikt krijg je een menu waarin ook de knop uitloggen staat. Als je dat doet krijg je puur foto's die lokaal staan, op map gesorteerd, in de map op datum. Je raakt dan natuurlijk wel automatische backup met Google photos kwijt. Dit is mijn menu na uitloggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3diS3AT1ak1fNnde7Q6LV51o0Cg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9CQnqti6RKPAoESdkrvd58dh.png?f=fotoalbum_large

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
hmmmm

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat echt verrassend, maar dan ook echt :p goed werkt, is die fingerprint scanner. Ik dacht dat dat een weakspot zou zijn, maar het is heel goed. Ik heb zowel links als rechts vingers geregistreerd en zodra ik hem oppak zit er wel een vinger goed. Erg netjes en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
YouTube: YouTube

voor de mensen die moeite hebben met de nieuwe google gestures. (Dat zuigt batterij op oneplus, mijn maat zijn oneplus 7 verliest nu ongeveer 30% batterij meer per dag. Hij ging van volledig begin van de dag naar 45% na een dag en nu van volledig naar 12% door 1 update waarin de gestures nu standaard zijn)

Ook side sense wordt hier mooi in verwerkt.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Helpt bij deze telefoon een zwarte wallpaper om de batterij wat te helpen? OLED betekent bij zwart dat die pixel uit staat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
PWM schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:46:
Helpt bij deze telefoon een zwarte wallpaper om de batterij wat te helpen? OLED betekent bij zwart dat die pixel uit staat toch?
Minimaal, maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Hallo Meneer Hans Marijs,

We bevestigen dat uw headphone claim voldoet aan de algemene voorwaarden van onze promotie. We verwerken nu uw claim. U ontvangt uw Sony WH-1000XM3 headphone binnen 28 dagen.

Wilt u op de hoogte blijven, klik dan op de koppeling 'Zie de status van uw claim' onder de claimknop op de startpagina van de headphoneaanbieding. Uw Claim ID: 415483

Ga voor andere ondersteuningsvragen over uw product van Sony naar onze ondersteuningswebsite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sex Pistols
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-07 23:53

Sex Pistols

PUNK Martin

Zoals Onno het wel begrijpt, bedoelde ik de Xperia XZ1 Compact.
Veel bloatware, high-end met maar 1 upgrade en na precies 2jaar geen updates meer krijgen, Sep.2017-Sep.2019 en in augustus 2019 naar Android 9.0. Bloatware, er staan Sony-apps op die geen updates meer krijgen, en niet zijn te verwijderen!? Andere Sony-apps blokkeren volgens mij andere apps, toevoegen doen ze allemaal heel weinig tot niets.

Motorrijden is ook heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Sex Pistols schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:18:
Zoals Onno het wel begrijpt, bedoelde ik de Xperia XZ1 Compact.
Veel bloatware, high-end met maar 1 upgrade en na precies 2jaar geen updates meer krijgen, Sep.2017-Sep.2019 en in augustus 2019 naar Android 9.0. Bloatware, er staan Sony-apps op die geen updates meer krijgen, en niet zijn te verwijderen!? Andere Sony-apps blokkeren volgens mij andere apps, toevoegen doen ze allemaal heel weinig tot niets.
Volgens mij was dat geen flagship ?
Veel fabrikanten maken zich er schuldig aan alleen de topmodellen vaker en langer te updaten.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeshter2000
Leuk Filmpje over de camera's!

YouTube: Sony Xperia 1 ii :: Just the Cameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik zag het ja. Sidenote: wij hebben geen nightmode er in en voor zo ver ik weet komt die er ook niet.
Je moet hem in HDR modus zetten en dan een foto schieten in de normale app. Wij verwachten dat iemand die dit model koopt en een goede nightshot wilt dat die naar de foto-pro app gaat en daar alles handmatig instelt.

De Xperia 10 Mark 2 heeft een night mode omdat die gericht is naar een consument met minder behoefte aan allemaal instellingen en snel 1 knopje wilt indrukken om automatisch night mode in re schakelen.

Het kan zijn dat er als nog een night mode komt maar hier was eigenlijk niet voor gekozen. Als dat wel gebeurt dan hoor ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De Dash en Wasp chargers van Oneplus lijken niet helemaal compatibel. Beide geven een laadtijd van 10+ uur. Heb ze er ook even in gehad, maar er gebeurt echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
We hebben snel laden hier al behandeld geloof ik. De reden waarom Sony er niet voor kiest is omdat snelladen je batterij verzorging heel erg achteruit brengt als je het niet goed doet. Sony gaat in kleine maar wel goede stappen omhoog. Overigens raadt geen 1 fabrikant het ja aan om snel te laden, alleen als het nodig is. Het beste is om de snellader naast de deur of in je tas te zetten en voor de rest zoals in de auto(als je veel tijd) of op werk of naast je bed een langzame lader te gebruiken om zo de levensduur van je batterij zo hoog mogelijk te houden.

Waarom zou je überhaupt altijd een snellader willen als het je batterij best wel kan damage-en op den duur, ook als het niet goed gedaan word. Batterij verzorging valt niet onder de fabrieksgarantie (en dat is bij ieder merk zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Er is wel een verschil tussen 10 uur en een uur of 4 ;) Maar zal zien hoe ver hij komt voordat het 06.00 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Langzaam laden is als het goed is half tot 1% per minuut. Ik zou sws geen andere lader gebruiken en vooral niet de gene die meer wattage uitzet dat 21.

Do you want your battery to be worn out because this is how you get your battery worn out.

Edit: als je nog steeds een lader wilt gebruiken om snel te laden, gebruik dan 1 die Power Delivery, ik raad Anker aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Mister Hardware op 22-06-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

PWM schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:29:
De Dash en Wasp chargers van Oneplus lijken niet helemaal compatibel. Beide geven een laadtijd van 10+ uur. Heb ze er ook even in gehad, maar er gebeurt echt niks.
Dat komt omdat OnePlus een eigen standaard gebruikt voor snelladen, terwijl Sony heeft gekozen voor USB power delivery (USB PD). De laders van OnePlus volgen niet de USB PD standaard.

Als ik mijn 60W USB PD oplader aansluit op de X1 II gaat het opladen met zo'n 20W, daarmee is de accu in een uurtje opgeladen. Het nadeel is dan wel dat de telefoon erg warm wordt.

'S nachts gebruik ik een 10W draadloze oplader van Anker, daarmee is de telefoon in een paar uurtjes opgeladen zonder veel op te warmen.

Met een volle accu doe ik makkelijk anderhalf tot twee dagen, alleen als het echt moet gebruik ik een snellader.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
@donny007 snapt wat ik bedoel.
Warmte opzich zelf zorgt ook voor verslechtering van de batterij*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Metalfalcon schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Snelladen met 30W of meer kan alleen maar met een USB-C kabel. Gebruik je een USB-A naar USB-C kabel dan zal het een stuk minder rap gaan (4,5W). O.a. Anker verkoopt laders met zowel een USB-A als C poort. Dat of je neemt een Ikea lamp met ingebouwde draadloze lader.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:37
Ik gebruik voor laden 's nachts met opzet de trage draadloze laders van IKEA, of mijn oude Sony-laders die 1.5A uitsturen. Lekker traag en geen warmteontwikkeling. En dan battery care aan zodat je zelden boven 100% komt. Past bij mijn gebruikspatroon en kan alleen maar gezond zijn voor de batterij.

In geval van nood gaat de MacBook-lader eraan, dan gaat het snel.

Ik heb mijn 1 II eindelijk binnen sinds deze ochtend, en het voelt aan als een stevige upgrade boven de Xperia 1, ookal is hij dat op papier niet. Had ik niet verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Hoeveel Watt wordt eigenlijk ondersteunt voor het draadloze QI laden? Je hebt QI laders van 5 tot 15W, maar voor sneller dan 5W heb je meestal een QC3.0 adapter nodig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Atomsk schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 02:14:
Hoeveel Watt wordt eigenlijk ondersteunt voor het draadloze QI laden? Je hebt QI laders van 5 tot 15W, maar voor sneller dan 5W heb je meestal een QC3.0 adapter nodig.
Volgens de specs op Gsmarena gaat het draadloos laden met maximaal 11W.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
AmbroosV schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 01:44:
Ik gebruik voor laden 's nachts met opzet de trage draadloze laders van IKEA, of mijn oude Sony-laders die 1.5A uitsturen. Lekker traag en geen warmteontwikkeling. En dan battery care aan zodat je zelden boven 100% komt. Past bij mijn gebruikspatroon en kan alleen maar gezond zijn voor de batterij.

In geval van nood gaat de MacBook-lader eraan, dan gaat het snel.

Ik heb mijn 1 II eindelijk binnen sinds deze ochtend, en het voelt aan als een stevige upgrade boven de Xperia 1, ookal is hij dat op papier niet. Had ik niet verwacht!
Nice, kan je een comparison maken met de grootste verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Ik heb even een vergelijking gemaakt van de camera:

Standaard foto app op 70mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72y53wAOIWQisNtukoJUlIUhYEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nPavpZCrNonXM3f52l9XZQk.jpg?f=fotoalbum_large

Photo Pro app op 70mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXyB1O6bA12l1jMOPaQLIhkXnNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wMfG1knBqrbtKtFyUGjaWmw.jpg?f=fotoalbum_large

Als vergelijk heb ik mijn Sony Alpha 99ii met Minolta 70-200mm F2.8 gebruikt

Op 70mm (Niet zo dichtbij vanwege de scherpstelafstand van de lens)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x97-_FOKjodNZonPON6aqoYxu4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsYxeFLu7WuLQJBf6eFPHDIA.jpg?f=fotoalbum_large

Op 200mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pbhng9s48-aiWFWCgYyGMc7Kd3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnO7NHtuLb1kwHNXBYeg3yXF.jpg?f=fotoalbum_large

Zou mooi zijn als we in de photo pro app wat met de creatieve stijl konden doen zoals bij de alpha camera's. Dan zouden de kleuren nog voller zijn.

Maar ik ben zeker tevreden, zeker als de foto's nog door Lightroom gaan. Nu maar hopen dat RAW support snel zal volgen

[ Voor 6% gewijzigd door r_ketting op 23-06-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
Atomsk schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 01:31:
[...]

Snelladen met 30W of meer kan alleen maar met een USB-C kabel. Gebruik je een USB-A naar USB-C kabel dan zal het een stuk minder rap gaan (4,5W). O.a. Anker verkoopt laders met zowel een USB-A als C poort. Dat of je neemt een Ikea lamp met ingebouwde draadloze lader.
Ik gebruik de laadkabel van mijn vorige telefoon, de Oneplus 6, die mijn vriendin ook heeft. Die de OP6 dus wel snel oplaadt. Maar ik lees hierboven inderdaad al dat zij een andere techniek gebruiken die de Sony niet ondersteunt. Het is echt een wereld van verschil met de originele Sony-lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over dat laden. Ik merkte ook dat mijn telefoon snel warm werd met het snelladen.

Ik heb nog de oplader van mijn oude samsung S7 en heb nu ook een nieuwe usb kabel besteld ( A en C uitgang?), denk dat ik die maar ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Gezien het feit mijn "pre"order er nog wel even over doet, mag ik even zeggen dat er wel erg weinig foto's gedeeld worden hier? ;) Ben benieuwd naar jullie bevindingen mbt de camera! Misschien dat er wat vergelijkingen mogelijk zijn etc. Gewoon om het wachten wat aangenamer te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger-tweaker
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik kom van een Google Pixel 2XL en ben gematigd enthousiast over de camera. Enthousiast, omdat ik vaak mooie plaatjes kan schieten die zeer naturel overkomen met een natuurlijk bokeh effect. Op mijn scherm met de creator mode aan lijken de kleuren zelfs soms wat flets, maar als ik hem dan bekijk op de Pixel 3A XL van mijn vrouw zijn de kleuren feller. (Dus het scherm zelf is ook logischerwijs bepalend voor het beeld dat ik bekijk).

Gematigd, omdat er vaker slechte foto's tussen zitten. De Pixel 2xl is in wisselende lichtomstandigheden veel consistenter en scherper dan de Xperia 1ii. Ook is de front camera echt een aardappel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMb24ThQzcg9lepTT_XLQtTrxWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0LrkVgSO9Yl8ftqe76zyrtV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-WHqImHKakHIH58R2my7_575nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CC0UqeISOY1VyfQIc1KGpALH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mb3kQi6MiEfMDT8epRcjPl89Yh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gcs4eWU6wcwGF451qbEhge25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CABDSX2cjPUH5jWH-Acmj2350FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Gx53z7GcXt7EaZUGA99PAOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsgK9IpahVVPI2QyuKOICOF7kW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wY8LHDUkB7ewKhvJzgjAsAmr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ocelAnWZtN4XYa-CVupjMld8II=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcxY96bixecmfYEcNAlUMjgq.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EVxNcL4v7XFr5CZ5zramOovPUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3y1ETitgeLKXLjXNP5mzPp2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMb24ThQzcg9lepTT_XLQtTrxWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0LrkVgSO9Yl8ftqe76zyrtV.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i5s7GDragX0mQrzHyeSe_Y5GFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RVl6mGbOkQUiSOCHqeHwvVm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Roger-tweaker op 23-06-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
eswa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:03:
Gezien het feit mijn "pre"order er nog wel even over doet, mag ik even zeggen dat er wel erg weinig foto's gedeeld worden hier? ;) Ben benieuwd naar jullie bevindingen mbt de camera! Misschien dat er wat vergelijkingen mogelijk zijn etc. Gewoon om het wachten wat aangenamer te maken :)
Ik zal vanmiddag wel een paar foto's delen, alleen ik wil niet alles al "verklappen" aangezien ik van plan ben een uitgebreide review te schrijven hier op Tweakers. Maar tipje van de sluier: ik ben enorm onder de indruk. Low light is super, overdag is top, volle zon met tegenlicht geeft fantastische plaatjes.

Enige "minpunt" wat ik zou zeggen is dat, omdat men nu met 12MP camera's werkt in plaats van de 20/23MP camera's van weleer: bij goede lichtomstandigheden, als je ver inzoomt (achteraf op de foto) had ik met zelfs mijn hele oude Xperia Z2 meer "detail", simpelweg omdat er meer pixels waren. Zo op het eerste gezicht en in 95% van de gevallen is echter de Xperia 1ii natuurlijk een stuk beter, met name qua dynamic range.

Wat mij gisteren tijdens het maken van een reeks foto's opviel is dat, zelfs in de Photo Pro app, de "auto white balance" altijd vrij koel en soms te koel is qua kleuren. Is dat een groot probleem? Nee, kies gewoon een van de +- 6 andere presets of maak een helemaal custom preset. Maar goed, ik zal vanmiddag een paar voorbeelden van foto's plaatsen.

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste