De skin van Sony is inderdaad vrij kaal dus ja, je krijgt weinig "extra" erbij; je zult het zelf naar eigen smaak moeten downloaden. Dat even vooraf.
Ik maak niet al teveel notities over en weer, maar zo nu en dan gebruik ik
EverNote. Of dit de meest handige notitie app is weet ik niet, ik gebruik dat soort apps te weinig om daar iets zinnigs over te zeggen.
2. welke app gebruiken jullie voor jullie muziek, iemand een aanrader?
Sony's eigen
Music app vind ik zelf lekker clean en simpel, maar het ligt er natuurlijk aan wat voor muziek je luistert; puur MP3's die op het device zelf staan, of internet radio, of nog dingen als Spotify etc. Zoals gezegd gebruik enerzijds Sony's Music app, daarnaast voor internet radio gebruik ik
radio.net.
3. foto's openen. Fotos opent de telefoon nu nog met foto's van google. Goed programma of een andere gebruiken en zo ja welke
Helaas lijkt Sony's eigen
Album app niet meer gesupport te worden (niet op deze telefoon en/of Android 10??), ook niet via sideloading. Ik heb nu als vervanging
Simple Gallery geinstalleerd. Eerste indruk is goed, lijkt qua stijl en opbouw redelijk wat op de Sony Album app, alhoewel de Sony app toch net wat fijner/beter. App lijkt in ieder geval lekker strak, zonder al teveel franjes en zover ik zie nergens reclame spam of iets dergelijks.
4. pdf, gebruikt de telefoon ( en dus ik ook) onedrive voor. Andere tips hierover?
Ook dit gebruik ik weinig, heb schijnbaar de
Adobe Acrobat Reader geinstalleerd. Ook hier kan ik weinig tips geven.
5. Overige tips, wat zijn nog andere handige en bruikbare apps voor op de telefoon?
Poeh... dat is een lastige vraag, ligt er maar net aan wat je wilt/doet. Kan me zo snel geen echte "must haves" verzinnen, alleen heb ik zelf wel bepaalde apps die ik altijd installeer omdat ik die apps/diensten vaak gebruik. Enkele voorbeelden: NOS, 1Limburg, Linkedin, 9gag, Thuisbezorgd, Shopping List, Bol.com, Todoist, TuyaSmart, Plex, PostNL, Netflix, Formula 1, IMDB, ING Banking + Beleggen.
Heb je wat aan die lijst? Geen idee, als je soortgelijke interessen hebt en/of diensten gebruikt wellicht, anders misschien totaal niet
edit: nog naar aanleiding van wat @
NielsFL hieronder schrijft: ik gebruik eigenlijk ook al sinds jaar en dag een andere launcher, in mijn geval Apex Launcher. Een andere launcher kan ook veel dingen toevoegen, alhoewel ik het idee heb dat tegenwoordig bepaalde features die vroeger alleen in aparte launchers voorkwamen nu ook in stock Android zitten.
[
Voor 6% gewijzigd door
Moi_in_actie op 22-06-2020 09:36
]