groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
*#*#SELLMORE#*#* niet vergeten moest dat niet standaard actief zijnMister Hardware schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:33:
Showroom modellen zijn er dus al, dat is Nice.
(Probeer dit aub niet op je persoonlijke Sony-telefoon, de retail demo wist automatisch een deel persoonlijke content.)
Ja zwaar onprofessioneel dit en klantonvriendelijk. Als ik een ondernemer ben en ik heb producten verkocht die niet geleverd worden door de leverancier, dan zorg ik dat ik toch kan leveren. Desnoods gewoon bij de andere retailers inkopen en de orders die gedaan zijn indekken. Dit is gemakzuchtig en arrogant.Moi_in_actie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:31:
[...]
Dat vind ik toch zeer zwak van een van de grootste providers van ons land (en ook andere landen); het is niet dat ze een kleine speler op de markt zijn die niet invloed kunnen uitoefenen om aan toestellen te komen. Het is dat ik eigenlijk nog tot bijna het einde van het jaar aan een abonnement zat met Vodafone (en verlenging via een Mobiel.nl of iets dergelijk nog niet mogeljk is), anders had ik de order nu wel gecancelled bij bij Mobiel.nl of een andere zaak besteld.
Probleem is ookd at ik de headset kado wilt doen voor mijn broer die jarig is, en hiermee wordt de kans kleiner dat ik hem kan verblijden met een headset.
Oh wacht, hij is niet aanwezig in Bijlmer. Ik bedoelde bij t mobile Amsterdam.AmbroosV schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:40:
[...]
*#*#SELLMORE#*#* niet vergeten moest dat niet standaard actief zijn
(Probeer dit aub niet op je persoonlijke Sony-telefoon, de retail demo wist automatisch een deel persoonlijke content.)
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Alhoewel het natuurlijk ook mogelijk is dat KPN/Vodafone wel al telefoons hebben verstuurd, maar de Tweakers hier later op te lijst staan. Dat de communicatie vanuit de providers zo slecht is maakt het er niet duidelijker op.
Ander onderwerp: weet iemand of de kleur van de notificatie-LED voor de SMS app kan worden aangepast? Kan het lampje wel aan/uit zetten, maar een kleur kiezen lijkt voor SMS niet mogelijk? Beetje jammer dat de kleur wordt overgelaten aan de apps zelf, en niet centraal in de Android Notificaties per app wordt ingesteld.
T-Mobile en Sony gaan way back en zijn altijd goede partners geweest. Daarnaast zie je dat T-Mobile scherp is op de inkoop en meestal hun zaakjes goed op orde hebben met introducties.NielsFL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:55:
Toch wel een beetje gek dat T-Mobile/Tele2 ze kennelijk direct op maandag konden versturen en de rest niet. Je verwacht dat Sony elke provider een deel van de eerste lichting stuurt en niet alles - kennelijk - bij T-Mobile aflevert.
Alhoewel het natuurlijk ook mogelijk is dat KPN/Vodafone wel al telefoons hebben verstuurd, maar de Tweakers hier later op te lijst staan. Dat de communicatie vanuit de providers zo slecht is maakt het er niet duidelijker op.
Another one bites the DUST
Verwijderd
Even een vraagje over het geheugen, ik wil nog een sd kaart toevoegen, misschien domme vraag maar welke sd kaart gaat er in? Heb nu een mirco sd kaart volgens mij, en wil een nieuwe kopen voor dit toestel. Iemand tips voor me.
(ja ik weet het, technisch heb ik nog weinig verstand ) :-p
zag deze nog op bol voorbij komen SanDisk Ultra Micro SDXC 256GB - A1 U1 - met adapter
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2020 14:06 ]
MicroSD ja, ik zou wel eentje nemen die geschikt voor 4k film.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:02:
Ik heb de zwarte versie besteld, wilde eigenlijk de paarse, maar daar betaal je extra voor. Dan maar zwart.
Even een vraagje over het geheugen, ik wil nog een sd kaart toevoegen, misschien domme vraag maar welke sd kaart gaat er in? Heb nu een mirco sd kaart volgens mij, en wil een nieuwe kopen voor dit toestel. Iemand tips voor me.
(ja ik weet het, technisch heb ik nog weinig verstand ) :-p
Verwijderd
Wil het net schrijven!Metalfalcon schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:11:
Mobiel.nl heeft inmiddels inderdaad zowel zwart als paars op voorraad! Mijn orderstatus geeft aan dat ze nu mijn verlenging aan het aanvragen zijn bij KPN, dus als alles mee zit wordt ie vandaag nog verstuurd en heb ik hem (de paarse) morgen ook huis.
Deze is beter maar ik denk niet dat je echt verschil gaat merken.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:20:
Overigens, is deze dan beter dan de vorige die ik aangaf?
SanDisk Extreme MicroSDXC 256GB - U3 V30 A2 - 160MB/s - met adapter
Ik heb net de 512 GB variant besteld. Dan kan ik weer ff vooruit.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:20:
Overigens, is deze dan beter dan de vorige die ik aangaf?
SanDisk Extreme MicroSDXC 256GB - U3 V30 A2 - 160MB/s - met adapter
Just here for the fun

Heeft er iemand trouwens ervaring met de DJI osmo mobile 3 ?
Verwijderd
yeah dat ie verzonden is, maar was dat osmo dan?Suncatcher schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:37:
Mobiel.nl heeft zojuist mijn pakket verzonden![]()
Heeft er iemand trouwens ervaring met de DJI osmo mobile 3 ?
Een gimbal / statief voor mobiele telefoons. Kost nog geen 100 euro zag ik...Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:40:
[...]
yeah dat ie verzonden is, maar was dat osmo dan?
Volgens mij heb ik een inferieure scherm protector gebruikt die het beeld fletser en spiegelender maakt dan noodzakelijk.
Welk merk raden jullie aan? Mijn iPhone ziet er fantastisch uit met protector, maar weet helaas niet meer welk merk dat was.
Hoe ervaren jullie dit?
Scheelt het veel met de andere flagships?
Voor linkshandigen is het extra wennen dat de vingerafdrukscanner in de powerknop zit aan de rechterzijkant, maar dat is een kwestie van je linker wijsvinger instellen in de scanner.
Ik heb relatief erg kleine handen en het was zeker even wennen, zeker vergeleken met m'n S9.alexsdam schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:39:
Ik lees wel in veel reviews dat ze de telefoon lastig vast te houden vinden door het formaat.
Hoe ervaren jullie dit?
Scheelt het veel met de andere flagships?
Maar nu ik aan de grootte gewend ben gaat het prima.
Ook net mailtje van Sony gekrgen dat ik binnen 28 dagen de headphone in ontvangst mag nemen!
Ik gebruik deze inmiddels nu ook, dank voor de tip. Ben er zeer tevreden mee. Zeker met de mappen structuur. Dan staat alles niet zo door elkaar.NielsFL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:08:
Sony Album nooit gekend hebbende gebruik ik een QuickPic mod: https://forum.xda-develop...kpic-based-4-7-4-t3790425
Dat was het enige minpuntje aan Album. Standaard weergave was niet in mappen
[ Voor 92% gewijzigd door brouwerchris op 18-06-2020 20:14 ]
De vingerafdruklezer aan de zijkant was even wennen, ik merk dat nu er een case om de telefoon zit de sensor een stuk makkelijker te gebruiken is. Over cases gesproken: de Rugged Armor case van Spigen is echt een aanrader: de pasvorm is goed en de knopjes voelen goed aan.
Verder is de lengte van het scherm ideaal voor het bekijken van websites of lange playlists, en juist omdat het scherm zo smal is kun je nog comfortabel met één hand typen. Ook zorgt de lengte ervoor dat de speakers ver genoeg uit elkaar zitten voor een echt stereobeeld, met Dolby Atmos ingeschakeld zijn de speakers echt verbazingwekkend goed.
De camera's heb ik nog niet echt kunnen testen, daar is het weer nog suboptimaal voor.
Qua snelheid hoef je ook niets te vrezen: de X1 II is echt built for speed. Draadloos laden werkt ook goed, getest met een 10W charge pad van Anker icm de originele Sony USB-C PD adapter.
Big win so far.
/dev/null
"A man has got to know his limitations..."
Heb dezelfde besteld maar in het groen. Ben benieuwd, maar moet nog ff wachten, hier in Zweden beginnen ze op z'n vroegst maandag met de levering. Zou je om de tijd te doden een fotootje kunnen delen van hoe hij in dit hoesje zit?RamonRJC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:01:
Ik gebruik deze case: https://www.amazon.nl/dp/...other_apa_i_ROL6Eb0Z50WM4
Is inmiddels niet meer leverbaar. Maar super dun en niet iets hoger dan het scherm. Daarnaast zit ie de vingerafdrukscanner niet in de weg. Perfect!
Iemand hier ervaring mee of wellicht een oplossing voor?
Bedoel je de "side sense" functie? In de opties kun je de zones verplaatsen naar de binnenkant van het display, die optie is speciaal bedoeld voor wanneer de rand wordt geblokkeerd door een hoesje.Hilol schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:34:
Ik heb nu ook het hoesje van Spigen, echter vind ik hem een beetje vervelend met de "zijsensor" optie van de Xperia 1ii. Omdat het hoesje aan de voorkant iets dikker is (ter bescherming van het scherm) is het soms lastig om op de zijkant van het scherm te tikken om het menu te openen...
Iemand hier ervaring mee of wellicht een oplossing voor?
/f/image/soR9rHGhiG2itlLtsgMDcqem.png?f=fotoalbum_large)
/dev/null
Bij mijn huidige Xperia XZ werkt de "double tap to wake", zal denk ik hier ook wel zo zijn.dust419 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:52:
Zit er op de Sony een functie om bv te dubbelklikken op het scherm om hem wakker te maken? Of kun je het scherm aan alleen activeren door de power button in te drukken?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik kan bevestigen dat deze optie er in zit. Standaard staat het uit, je kunt het inschakelen onder "Lock Screen settings".dust419 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:52:
Zit er op de Sony een functie om bv te dubbelklikken op het scherm om hem wakker te maken? Of kun je het scherm aan alleen activeren door de power button in te drukken?
/dev/null
Op mijn oude Xperia Z2 werkte "tap to wake" ook, op mijn nieuwere XZ Premium heb ik dit nooit kunnen vinden (en zit het er ook niet in). Was handige functie maar heb leren Xperia-en zonder 😇Moi_in_actie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:55:
[...]
Bij mijn huidige Xperia XZ werkt de "double tap to wake", zal denk ik hier ook wel zo zijn.
Top, vind dat namelijk superhandigdonny007 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Ik kan bevestigen dat deze optie er in zit. Standaard staat het uit, je kunt het inschakelen onder "Lock Screen settings".
Telefoon algemeen:
- Hij is snel;
- Lekker veel opslag;
- Goed stereo geluid;
- Ligt erg goed in de hand vanwege het smallere scherm, veel beter dan m'n XZ3;
- Geen last van de lengte met mijn normale handen;
- Zoals meer Xperia's is hij glad, maar doordat de telefoon vrij vierkant is heb je daar geen last van zoals bij de XZ3.
Accu:
- Hij laadt vrij snel op;
- Accuduur is bij intensief gebruik niet heel anders dan bij m'n Xperia XZ3;
- Hij kan zeker wel meer dan een dag mee op een lading, maar niet bij het maken van veel foto's en bij stralend weer
Scherm:
- Enorm scherp;
- Geweldige resolutie;
- Iets minder helder scherm dan mijn XZ3;
- Alles prima te lezen in de zon met zonnebril op.
Camera's:
- Goede en vooral enorm snelle autofocus;
- Foto's met tegenlicht maken werkt goed, al zie je daarbij wel de softwarematige verbetering als je er op let. Op zich niet storend;
- De Photo Pro app is geweldig;
- De 'point & shoot' camera app doet z'n werk ook meer dan prima, dus handig als je snel een foto moet maken zonder na te denken.
UI & UX:
- Er zijn wat wijzigingen ten opzichte van de UI op mijn XZ3. Zo kom je door omhoog te swipen op het overzicht voor alle apps. Deze kun je gelukkig sorteren zoals je wilt, maar het is wel even wennen ten opzichte van de verschillende pagina's met apps zoals je wellicht gewend bent.
- Het is fijn dat je niet meer helemaal met je duim naar de bovenrand hoeft te bewegen om het notificatiecentrum te openen. Door simpelweg ergens op het homescreen kort naar beneden te swipen komt dit menu tevoorschijn.
- De virtuele homebutton reageert niet altijd even goed. Als je aan de bovenkant van de knop tapt gebeurt er niks.Je moet dus echt bovenop de knop tappen. Hopelijk wordt dit nog opgelost.
- Ik heb nog geen manier gevonden om de Google zoekbalk onderin het homescreen te verwijderen. inmiddels gelukt met behulp van @r_ketting .
Stabiliteit:
- Inmiddels een paar keer een gecrashte app gehad. Oa. de NOS app crashte vanmorgen twee keer. Ik neem aan dat dit vooral nieuwigheid is en dat zulke bugs in de volgende update worden opgelost.
- Verder heb ik geen haperingen gemerkt en is het een vloeiende ervaring.
Zoals je leest: eigenlijk alleen maar positief.
[ Voor 37% gewijzigd door Tjebakka op 19-06-2020 13:42 . Reden: Toegevoegd: Stabiliteit, UI ]
If it aint fixed, it's broken.
YeayJe bestelling is klaar voor verzending. Zodra het pakket bij PostNL op transport gaat, zie je hier beneden de Track & Trace code (n.v.t. bij Sim Only).
Had hier nog geen melding van gekregen per SMS of email, was dat ik zelf even keek. Het lijkt er dus op dat Vodafone ook (eindelijk) begint met uitlevering van de toestellen.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
eswa schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:44:
[...]
Heb dezelfde besteld maar in het groen. Ben benieuwd, maar moet nog ff wachten, hier in Zweden beginnen ze op z'n vroegst maandag met de levering. Zou je om de tijd te doden een fotootje kunnen delen van hoe hij in dit hoesje zit?
![]() | ![]() | ![]() |
Gelukkig lees ik ook dat de telefoon dus ook lekker snel en snappy is. Ook belangrijk.
Hij staat inmiddels ook op voorraad op de websiteMoi_in_actie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:29:
Voor de mensen die de telefoon bij Vodafone besteld hebben (zoals ik), hier een update. Ik zie zojuist bij MyVodafone het volgende staan:
[...]
Yeay![]()
Had hier nog geen melding van gekregen per SMS of email, was dat ik zelf even keek. Het lijkt er dus op dat Vodafone ook (eindelijk) begint met uitlevering van de toestellen.
Duurt dit langer dan een dag?
_██_
(ಠ_ృ)
Ligt eraan, meestal is er binnen paar minuten antwoordAtomsk schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:19:
Via mobiel.nl besteld, maar Vodafone schiet niet erg op met het goedkeuren van de aanvraag.![]()
Op je homescreen tap en hold. Dan kun je naar de instellingen van het startscherm gaan. Onderste optie "Vlak voor snel zoeken weergeven" uitvinken.Tjebakka schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:25:
- Ik heb nog geen manier gevonden om de Google zoekbalk onderin het homescreen te verwijderen.
Dan is je Google zoekbalk weg
Wat is hij smal! Kom van de Galaxy Fold vandaan..
Zwaar wennen met typen! Hopen dat ik eraan kan wennen..
Voor de rest schitterende afwerking!
In sommige apps werkt dit niet lekker vind ik en daarom heb ik het maar snel weer uitgezet. Vooral bij teruggaan. In bijvoorbeeld de NOS app ga je dan van artikel naar artikel ipv het beginscherm.AmbroosV schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:08:
Aanrader: in Settings > System > Gestures > System navigation naar gestures overstappen. Stuk aangenamer dan de oldschool buttons vind ik persoonlijk.
Het is echt even wennen, ik delete op die manier soms een email.Tjebakka schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:34:
[...]
In sommige apps werkt dit niet lekker vind ik en daarom heb ik het maar snel weer uitgezet. Vooral bij teruggaan. In bijvoorbeeld de NOS app ga je dan van artikel naar artikel ipv het beginscherm.
Maar ik vind het nog steeds beter dan de oude pijltjes.
Just here for the fun
Gisterenavond aangevraagd en vanochtend was ook het Vodafone abonnement goedgekeurd. ID check doen ze ws handmatig en op volgorde van binnenkomst, dus kan je pech hebben.Atomsk schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:19:
Via mobiel.nl besteld, maar Vodafone schiet niet erg op met het goedkeuren van de aanvraag.![]()
Dat is goed nieuws. Ik heb echter nog niks ontvangen. Wanneer heb jij hem besteld?avec_style schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:11:
Ik krijg zojuist de mail van Vodafone dat mijn toestel verstuurd is. Ik heb ook een track & trace code ontvangen en het wordt morgen geleverd door PostNL. (verstuurd door DynaLogic. Is dat niet het bedrijf dat reparaties afhandelt?)
Zij doen ook vervoer. Mijn wasdroger hebben ze ook gebracht.avec_style schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:11:
Ik krijg zojuist de mail van Vodafone dat mijn toestel verstuurd is. Ik heb ook een track & trace code ontvangen en het wordt morgen geleverd door PostNL. (verstuurd door DynaLogic. Is dat niet het bedrijf dat reparaties afhandelt?)
Dynalogic doet ook de bezorging voor de Mediamarkt van grotere apparaten enzo. Een bedrijf dat je beter niet kan googlen qua beoordelingen...avec_style schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:11:
Mijn toestel ligt inmiddels klaar bij het PostNL punt nadat deze gisteren is verstuurd door Mobiel.nl, dus na mijn werk gillend naar huis!
Dynalogic is onderdeel van Dynagroup en dat is hun logistieke afdeling. Dynafix is t reparatie gedeelte en zo hebben ze nog een paar onderdelen. Hoofdvestiging ligt hier in de buurt op een bedrijventerrein in Nuth. Gok dat zij wellicht voor Limburg of een deel van t zuiden van Nederland voor Sony de logistiek van de telefoons afhandelen.avec_style schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:11:
Edit: mijn toestel is ook door Dynalogic verstuurd en komt morgenmiddag binnen. Nog 1 nachtje slapen en dan een nieuw speeltje, ben benieuwd.
Weet iemand of er ergens al skins beschikbaar zijn voor deze telefoon? Hoesjes en cases zie ik wel al flink wat, skins helaas nog niet. Ik vind leren hoesjes er altijd wel sjiek uitzien, maar het maar de telefoon en flink dikker (irritant als je hem in je broekzak wilt stoppen) en het haalt het gevoel weg van de kale telefoon vasthouden.
[ Voor 26% gewijzigd door Moi_in_actie op 19-06-2020 16:42 ]
M'n bestelling is van 9 juni. Alles is gedaan, behalve het "goedkeuren door Vodafone". Nou ja, ik wacht het maar af.Robus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:04:
[...]
Gisterenavond aangevraagd en vanochtend was ook het Vodafone abonnement goedgekeurd. ID check doen ze ws handmatig en op volgorde van binnenkomst, dus kan je pech hebben.
edit: Helaas is je aanvraag niet direct goedgekeurd door Vodafone. Dit betekent dat het langer kan duren voor je aanvraag wordt goedgekeurd of afgewezen.
Huidige abo loopt binnen een maand af. Zou toch geen probleem moeten zijn?
[ Voor 23% gewijzigd door Atomsk op 19-06-2020 17:07 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Xperia 1 II | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
De eerste foto is genomen met de ultrawide lens, de rest allemaal met de standaard lens.
Note: het Tweakers album toont niet de originele versie van de foto, er wordt compressie toegepast
/dev/null
Op 8 juni.emperorfz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:47:
[...]
Dat is goed nieuws. Ik heb echter nog niks ontvangen. Wanneer heb jij hem besteld?
Just here for the fun
Als het een aanvraag is met nummerbehoud (dat haal ik een beetje uit je verhaal), dan mogen ze het toestel pas opsturen als je oude provider je aanvraag om het nummer mee te nemen goed heeft gekeurd.Atomsk schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:49:
[...]
M'n bestelling is van 9 juni. Alles is gedaan, behalve het "goedkeuren door Vodafone". Nou ja, ik wacht het maar af.
edit: Helaas is je aanvraag niet direct goedgekeurd door Vodafone. Dit betekent dat het langer kan duren voor je aanvraag wordt goedgekeurd of afgewezen.![]()
Huidige abo loopt binnen een maand af. Zou toch geen probleem moeten zijn?
Kan niet echt zonder root. Apps stellen zelf de kleur en frequentie in. De meeste apps doen gewoon simpele groene flitsen.Brotuck schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:46:
Er zit een notificatieled op, weet iemand een goede app om dit een beetje aan te passen ? Kleur en frequentie bijvoorbeeld
Yikes, de prijzen verschillen niet als de abonnementen omhoog gaan. Als nog 120 goedkoper dan release.
Als het goed is heb ik binnen anderhalve week een werkend model in MediaMarkt Bijlmer staan en hopelijk beide kleuren. Dan kunnen mensen hem hier checken + als mensen vragen hebben kan ik die meteen beantwoorden.
Net gemaakt met de photo pro app. De focus is echt snél.
Vingerafdrukscanner in de powerbutton -> geweldig
Prachtig scherm, maar als ik het scherm kantel, zie ik een blauwe gloed. Als ik hetzelfde doe bij mijn XZ3 heb ik dat niet. Dat viel mij dan gelijk wel weer wat tegen.
Foto's heb ik nog niet goed kunnen maken, dat komt vandaag
Ik heb de witbalans instelling aangepast naar "gemiddeld". Dan is die blauwe gloed weg. Je kan em ook handmatig uitzetten.Dutchy007 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:41:
Een dagje gespeeld met de telefoon, heerlijk snel, alhoewel ik niet veel verschil merk t.o.v. m'n oude XZ3. Het oude vierkante 'Sony' design viel mij wederom gelijk in de smaak (krijg een flashback naar m'n Z2 destijds).
Vingerafdrukscanner in de powerbutton -> geweldig
Prachtig scherm, maar als ik het scherm kantel, zie ik een blauwe gloed. Als ik hetzelfde doe bij mijn XZ3 heb ik dat niet. Dat viel mij dan gelijk wel weer wat tegen.
Foto's heb ik nog niet goed kunnen maken, dat komt vandaag
En screenprotectors. Ook van spigen?
[ Voor 14% gewijzigd door Sosua op 20-06-2020 16:40 . Reden: Autocorrect correct. ]
Meteen wat backups teruggezet, mn favoriete launcher teruggezet (Apex Launcher) met al diens settings, het oude Xperia Keyboard weer geinstalleerd (laatste versie van de APK werkte niet, een na laatste wel). Alleen de Album app van Sony lijkt via sideloading niet te werken...erg jammer.
Eerste indruk is in ieder geval erg goed. Top display, geluid is super (stuk luider dan de Xperia XZ), fingerprint scanner werkt prima, camera pas een paar foto's mee geweest maar lijkt top. Very happy Tweaker hier
:strip_exif()/f/image/skTgKOAZneMO8nTe30ol8Du5.jpg?f=fotoalbum_large)
De Spigen Rugged Armor bevalt goed. Helaas is de keuze in verschillende hoesjes nog beperkt. Mijn voorkeur gaat meer uit naar Rhinoshield, UAG en Otterbox hoesjes.
:strip_exif()/f/image/gubvcPwACYe2dIaJAJKamjXA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een glazen screenprotector van het merk 'just in case'.
Het is volledig hechtend, alleen vlakbij de randen (links, rechts en onder) hecht het niet helemaal, omdat het glas lichtjes ombuigt.
:strip_exif()/f/image/BIVDtVysclPLBfRUas8dnWco.jpg?f=fotoalbum_large)
Het past nog wel mooi onder de rand van het hoesje en sluit mooi aan.
https://www.amazon.nl/Anc...se&qid=1592666177&sr=8-14
Inmiddels heb ik een Anti-crack HD Tempered Glass van MSOVA. Die is qua beeld prima maar heeft net als die van @TommyC1983 het probleem dat het randje los komt door de bolling.
In het Spigen Armored hoesje is dat niet zo'n ramp omdat die zelf ook flinke randen heeft. Maar in het Sony Style Stand hoesje, waar een zijrand ontbreekt, schraap je steeds met je vinger over die rand.
Niet ideaal, maar voorlopig kan ik met de Spigen+MSOVA combo wel vooruit totdat jullie iets beters vinden
Dat stuit tegen mijn principes!
Wat te doen...
Edit: ik weet het... Ik stuur mijn telefoon terug... Zon groot bedrijf die geen andere oplossing weet dan je doosje kapot knippen is echt te triest....
Ik ga wel een S20+ kopen gewoon imei invullen bon erbij en klaar.... Niet kapot knippen....
Ik ben super zuinig op mijn spullen en daar valt het doosje ook onder... Ik heb alle doosjes van al mijn apparatuur nog intact!
Ik weiger dan ook om het kapot te knippen... Daar verliezen ze mij dus als klant...
[ Voor 69% gewijzigd door Jeshter2000 op 20-06-2020 20:28 ]
Ik zit al weken me in te lezen in dit toestel... Wil hem wel graag hebben alleen ik knip mijn doosje niet kapot!NielsFL schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:28:
Ik vind het knippen ook jammer. En principes mogen best wat kosten. Maar om nou 1000 euro uit geven aan een telefoon die je eigenlijk niet wilde hebben?
Vind dat zoiets achterlijks....
Ten eerste: beetje overdreven vind je niet? Een doosje, stukje karton..en eerlijk gezegd het is niet alsof Sony de mooiste verpakkingen bij hun telefoons levert. Het is niet alsof ze je vragen jouw geboorte of trouwacte door de shredder te halen.Jeshter2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Ik zit al weken me in te lezen in dit toestel... Wil hem wel graag hebben alleen ik knip mijn doosje niet kapot!
Verder nog, ik weet niet of jij jouw telefoon al in bezit hebt, maar bij mij zaten er gewoon 3 IMEI stikkers op t doosje, die er ook nog op gemaakt waren om eraf gehaald te worden. Ik heb 1 stikker eraf gehaald en op de achterkant van een van de instructieboekjes gelegd, foto gemaakt en toegestuurd. Mocht dat niet goed genoeg zijn hoor ik het wel, je krijgt dat dan per mail te weten en krijg je alsnog 14 dagen om de vereiste documenten aan te leveren (staat zo in de Algemene Voorwaarden). Echter, lijkt me sterk dat ze erover gaan zeuren.
Doen ze t toch, ach...het is maar een doosje. Heb nog alle doosjes van al mn vorige telefoons, maar heb er nooit naar om gekeken, liggen ergens in een grote doos/krat in een bergruimte.
[ Voor 3% gewijzigd door Moi_in_actie op 20-06-2020 21:13 ]
Snap wat je zegt hoor... Alleen ze doen dit om fraude tegen te gaan en een kapot doosje kan je niet terug sturen...Moi_in_actie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:12:
[...]
Ten eerste: beetje overdreven vind je niet? Een doosje, stukje karton..en eerlijk gezegd het is niet alsof Sony de mooiste verpakkingen bij hun telefoons levert. Het is niet alsof ze je vragen jouw geboorte of trouwacte door de shredder te halen.
Verder nog, ik weet niet of jij jouw telefoon al in bezit hebt, maar bij mij zaten er gewoon 3 IMEI stikkers op t doosje, die er ook nog op gemaakt waren om eraf gehaald te worden. Ik heb 1 stikker eraf gehaald en op de achterkant van een van de instructieboekjes gelegd, foto gemaakt en toegestuurd. Mocht dat niet goed genoeg zijn hoor ik het wel, je krijgt dat dan per mail te weten en krijg je alsnog 14 dagen om de vereiste documenten aan te leveren (staat zo in de Algemene Voorwaarden). Echter, lijkt me sterk dat ze erover gaan zeuren.
Doen ze t toch, ach...het is maar een doosje. Heb nog alle doosjes van al mn vorige telefoons, maar heb er nooit naar om gekeken, liggen ergens in een grote doos/krat in een bergruimte.
Misschien is het ook wel omdat ik al 10 jaar Samsung heb gehad en die doen dit toch echt een stuk makkelijker en beter. Ik verwacht gewoon van zon groot bedrijf als Sony dat ze een betere oplossing zouden hebben...
Ik zal er nog eens goed over nadenken.. Het is gewoon dat ik alles mooi en netjes wil houden. Stel dat ik hem volgend jaar wil verkopen, wil ik dat gewoon met een doosje dat heel is doen.
Iedere gek zijn gebrek denk ik....
Nogmaals, ik betwijfel dat ze over mijn methode gaan zeuren. In het ergste geval, de stikkers zitten op de bovenkant van de doos tegen de rand aan, daar een stukje uitknippen zou, als je het netjes doet, nauwelijks raar uitzien.Jeshter2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:18:
[...]
Ik zal er nog eens goed over nadenken.. Het is gewoon dat ik alles mooi en netjes wil houden. Stel dat ik hem volgend jaar wil verkopen wil ik dat gewoon met een doosje dat heel is doen.
Ieder gek, zijn gebrek denk ik....
Mocht het je gerust stellen, ik zal hier in het topic laten weten hoe mijn aanvraag verloopt en zal je taggen.
Inderdaad: wat moet je ermee? Op de vensterbank zetten en iedere dag even afstoffen?Moi_in_actie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:12:
[...]
Ten eerste: beetje overdreven vind je niet? Een doosje, stukje karton..en eerlijk gezegd het is niet alsof Sony de mooiste verpakkingen bij hun telefoons levert. Het is niet alsof ze je vragen jouw geboorte of trouwacte door de shredder te halen.
Gaan ze wel doen denk ik, want je moet het echt uit het doosje snijden. Los daarvan bewaar ik alleen het doosje voor wanneer ik de telefoon doorverkoop. Snap wat dat betreft weinig van mensen die trots alle smartphones die ze ooit gekocht hebben, als trofeeën in een la hebben liggen. Zonde van het geld en slecht voor het milieu.Verder nog, ik weet niet of jij jouw telefoon al in bezit hebt, maar bij mij zaten er gewoon 3 IMEI stikkers op t doosje, die er ook nog op gemaakt waren om eraf gehaald te worden. Ik heb 1 stikker eraf gehaald en op de achterkant van een van de instructieboekjes gelegd, foto gemaakt en toegestuurd. Mocht dat niet goed genoeg zijn hoor ik het wel, je krijgt dat dan per mail te weten en krijg je alsnog 14 dagen om de vereiste documenten aan te leveren (staat zo in de Algemene Voorwaarden). Echter, lijkt me sterk dat ze erover gaan zeuren.
Mooie actiefoto. Alleen jammer dat mamma erachter staat.Tjebakka schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:54:
***members only***
Net gemaakt met de photo pro app. De focus is echt snél.
[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 20-06-2020 21:55 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Het zou kunnen. Destijds toen ik een LG OLED tv kocht en daarop een 300 euro cashback actie van LG geldde, moest je de barcode of iets dergelijks uit de doos snijden en die per post opsturen. Dat was nog een stuk omslachtiger maar goed, een doos van een grote tv doe je al helemaal niets mee (behalve bij t oud papier gooien). We zien wel hoe het loopt.Atomsk schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:49:
[...]
Gaan ze wel doen denk ik, want je moet het echt uit het doosje snijden. Los daarvan bewaar ik alleen het doosje voor wanneer ik de telefoon doorverkoop. Snap wat dat betreft weinig van mensen die trots alle smartphones die ze ooit gekocht hebben, als trofeeën in een la hebben liggen. Zonde van het geld en slecht voor het milieu.
Vakantie staat voor de deur.
[ Voor 17% gewijzigd door Sosua op 20-06-2020 22:24 ]
Maar je hoeft het doosje helemaal niet kapot te knippen toch? Dan krijg je alleen geen koptelefoon. Wel duur doosje zo, maar als je liever dat doosje dan een koptelefoon hebt kan dat gewoon.Jeshter2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Ik zit al weken me in te lezen in dit toestel... Wil hem wel graag hebben alleen ik knip mijn doosje niet kapot!
Ontspan met een kopje thee. Pak een velletje papier en schrijf de voor- en nadelen op van het knippen van een gat in je verpakking.Jeshter2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:34:
[...]
Op een schaal van 0 tot 10, wat is de impact van dat gat in de verpakking op je leven? En hoe zwaar weegt het ten opzichte van één van de beste ANC hoofdtelefoons op de wereld hebben?
Heb je bedacht dat Sony, de fabrikant van de verpakking, het zelfs wil? Het geeft je doos een beetje verhaal. Oh ja, dit was de telefoon waarbij ik een superdikke headphone kreeg!
Je moet hem uit knippen. Ik heb er geen spijt van en je ziet je telefoon of zelfs je koptelefoon vaker dan het doosje.
Het blijft jouw afweging maar als je zo ver al bent gekomen en Sony zegt dat het geen impact heeft op garantie, hoe diep geworteld ligt de opmaak van een doosje?
Had ik in het begin ook. WiFi calling uitgezet in de settings en toen was het opgelost. Mijn WiFi is dikke prima, dus verwacht dat de software (nog) niet helemaal 100% is. Dit betreft niet bellen via Whatsapp etc, gaat puur om WiFi gebruiken tegelijk met normaal signaal om "normaal" bellen te verbeteren in stabiliteit en kwaliteit. Maar lijkt voor nu nog averechts te werken.leergierig schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:21:
Hoe ervaren jullie het geluid als jullie met iemand bellen. Bij mij lijkt het als de verbinding af en toe wegvalt. Het klinkt een beetje hakkerig. Iemand anders ook last van, of heb ik een toestel met een defect.
Heb al wel meer kinderziektes gehad, hoewel de laatste dagen (sinds mijn laatste post hier over wat naar mijn verwachting kinderziektes zijn) ik geen enkel probleem meer heb gehad. Voor nu verwacht/hoop ik dat de WiFi calling daar ook onder valt.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Hele achterkant heb ik eruit geknipt. Dan heb je sowieso alles goed.brouwerchris schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:10:
Welk gedeelte van de doos wil Sony ontvangen voor de Headphones :
Het rood omkaderde gedeelte of alleen het blauw omkaderde gedeelte.
Voor iedereen die het ,net als ik ,de eerste keer goed wil doen.
Bij voorbaat dank.
[Afbeelding]
https://youtu.be/LXb3EKWsInQ
Ik heb ervaring met goede schermen maar ik had niet verwacht dat het er zo mooi uit zou zien.
Iemand nog tips om dat wel weer terug te krijgen, via een app of iets dergelijks? Gebruik NFC voor contactloos betalen, maar ik zette het altijd vlak voor het betalen even aan en daarna direct weer uit. Als ik daarvoor iedere keer diep in de settings moet gaan graven, dat is nogal irritant.
Edit: heb nu via een app in ieder geval een NFC knop in de quick toggles toegevoegd, die je direct naar de juiste plaats in de settings stuurt. Is nog altijd 1 handeling meer dan voorheen, maar het is iets.
[ Voor 13% gewijzigd door Moi_in_actie op 21-06-2020 14:05 ]
Wanneer heb je het ingestuurd? Neem aan dat ze in het weekend niet werken, in ieder geval niet aan dit soort dingen. En waar stond bij jou dat ze binnen 24 uur zouden reageren? In mijn email staat alleen het volgende:hans558 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:05:
Ik heb bij Sony me voor de beloofde gratis Sony WH-1000XM3 noise cancelling headphone gemeld met de helaas uitgeknipte kant van het doosje en de factuur en kreeg een melding dat ik binnen 24 uur een mail erover zou krijgen. Die heb ik nooit gehad. Suggestie wat ik moet doen ?
Als uw claim voldoet aan alle eisen die in de algemene voorwaarden van de actie staan, ontvangt u binnen 14 werkdagen een bevestiging dat u in aanmerking komt. Nadat u deze mail hebt ontvangen, duurt het nog maximaal 28 werkdagen voordat de headphone verstuurd wordt.
Heb nu een iPhone 11 Pro in gebruik en ik kan mijn abonnement volgende week verlegen. Mijn laatste Sony toestel was de eerste Xperia Z en ik wil Toch wel weer eens een Sony gaan gebruiken
Reden dat ik nooit meer een Sony heb gekocht is vanwege de camera (software was het net niet en de kwaliteit in vergelijking met Samsung of iPhone viel vaak tegen)
[ Voor 27% gewijzigd door Knamix op 21-06-2020 15:37 ]
Volgens Accubatterij Pro (dus volgens mijn gedrag op de telefoon) (op basis van 107 uur in totaal)Knamix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:32:
Hoe is de accuduur/sot?
Heb nu een iPhone 11 Pro in gebruik en ik kan mijn abonnement volgende week verlegen. Mijn laatste Sony toestel was de eerste Xperia Z en ik wil Toch wel weer eens een Sony gaan gebruiken
Reden dat ik nooit meer een Sony heb gekocht is vanwege de camera (software was het net niet en de kwaliteit in vergelijking met Samsung of iPhone viel vaak tegen)
8.28 uur SOT
57h 24 Screen Off
Combined use 21h 43
Screen off = 1,7%
Screen on = 11,8%
Maar dit is bij iedereen wel ietsje anders, ik vind het netjes.
Just here for the fun
Mooi hè? En dat is nog niet eens widescreen. Ik vond de trailer voor TopGun 2020 erg goed ook en er zijn veel 4k widescreen demo's te vinden. Deze bijvoorbeeld: YouTube: You Won't Believe This Is In Italy 4kEpPart schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:11:
Even een tip voor mensen die het bizar mooie scherm willen ervaren:
https://youtu.be/LXb3EKWsInQ
Ik heb ervaring met goede schermen maar ik had niet verwacht dat het er zo mooi uit zou zien.
Ik heb in de afgelopen 30 uur een screen on time van 7 uur gehaald (100% tot 5%); en dat met anderhalf uur YouTube streamen, iets meer dan een uur browsen in Firefox (met Spotify in de achtergrond), twee en een half uur redditten, en 20 minuten gamen (Poly Bridge).Knamix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:32:
Hoe is de accuduur/sot?
/f/image/V26iCKZ4skbEPD3SQn806Fc0.png?f=fotoalbum_medium)
/dev/null
Ik kreeg snel na het opvoeren van de benodigde info een mail van Sony met oa onderstaande passage:hans558 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:05:
Ik heb bij Sony me voor de beloofde gratis Sony WH-1000XM3 noise cancelling headphone gemeld met de helaas uitgeknipte kant van het doosje en de factuur en kreeg een melding dat ik binnen 24 uur een mail erover zou krijgen. Die heb ik nooit gehad. Suggestie wat ik moet doen ?
"Bedankt dat u gebruikmaakt van onze Xperia 1 II met gratis WH-1000XM3 headphone promotie.
Als uw claim voldoet aan alle eisen die in de algemene voorwaarden van de actie staan, ontvangt u binnen 14 werkdagen een bevestiging dat u in aanmerking komt. Nadat u deze mail hebt ontvangen, duurt het nog maximaal 28 werkdagen voordat de headphone verstuurd wordt. Als uw claim niet aan alle eisen voldoet, nemen we contact met u op voor extra informatie"
Kortom, afhankelijk van de aanvoer van aanvragen en het succes van de introductie, kan het nog wel even duren. Wie weet valt het mee.
Ik vind het vooral opvallend dat ik mijn toestel digitaal nog niet kan registreren, of anders: dat Sony het toestel nog niet heeft opgenomen in de lijst met te registreren toestellen...