groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Omdat T-mobile levering op de 15e aangeeft en dat morgen is, heb ik contact op genomen.
・Eerst kreeg ik te horen dat ik mail zou hebben gehad dat hij van de 15e naar de 17e verplaatst is, maar deze mail heb ik nooit gehad. Ze kon me datum enzo geven van de mail en toen kreeg ik idd mail, maar dat is de mail die zegt dat hij de 15e wordt geleverd.
・Klantenservice is weer gaan nakijken. Toen wouden ze mijn pre-order annuleren en opnieuw aanmaken omdat ik niet met 2 uur na bestelling een AMP mail had ontvangen en heb ik ze 5 minuten lang geprobeerd uit te leggen dat het een pre-order is en overal aangegeven staat dat ik pas een mail krijg als hij klaar is voor verzending.
・Maar nu is het toestel opeens wel weer vanaf de 15e beschikbaar, maar blijkbaar niet voor mij. Mijne staat de 17e pas gepland (en ik verwacht alle pre-orders, anders had je blijkbaar al mail van AMP moeten hebben). Blijkbaar behoort iedereen al een mail te hebben om de levering in te plannen, en die moest bij pre-orders als 2 uur na bestelling ontvangen zijn "omdat de leverdatum al bekend was", aldus de T-mobile medewerker.
・uiteindelijk werd er een probleem bij Sony of hun leverancier verwacht, maar voor nieuwe klanten is de leverdatum nog steeds de 15e. Dus hoe dat dan?
Overigens dit alles na meer dan een half uur wachten als 1e in de rij van de chat. Zo ver toch wel erg teleurgesteld in T-mobile klantenservice, en heb nog niet eens getekend voor m'n abonnement bij hun. Dat er wat kan gebeuren snap ik. Dat ik daar puur achter kom doordat ik naar de klantenservice stap, dit nergens wordt gereflecteerd voor eventuele nieuwe klanten, en de kantenservice en compleet iets anders verteld dan de website en mails die ik heb, daar heb ik toch iets minder begrip voor. Ik wil graag mijn datavrij muziek streamen dus ik ga het een kans geven, maar als ik meer van dit soort dingen krijg ben ik toch weer weg bij T-mobile na dit abonnement.
Ik ga morgen maar ff langs de T-mobile shop denk ik. Ik betaal meer dan 100 euro extra vergeleken met de beste deal van Mobiel.nl bij T-mobile en vond dat oke puur omdat ik een stuk ongeduld ben zij de 15e beloven ipv puur een "in bestelling" of latere datum. Dit eenzijdig wijzigen en nergens te kennen geven totdat ik zelf contact zoek dag voor wat de bezorging moet zijn vind ik niet echt netjes. Overigens moet ik doordat ik mijn werkrooster voor hun heb veranderd de 17e juist werken, dus ik hoop dat hij toch echt eerder komt.
Ik verwacht dat dit voor een ieder geld die bij T-mobile heeft besteld, tenzij je al mail hebt van AMP dus.
[ Voor 15% gewijzigd door Cambionn op 14-06-2020 18:30 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Echt alleen 1 sim. Aan wat ik mee kreeg is de hardware voor dualsim er waarschijnlijk wel, dus wellicht in een update dat de support terug komt, maar ga er voor de zekerheid maar uit van niet.chrpmm schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:54:
Is het nu echt helemaal single sim of kan je 2 simkaarten gebruiken op 4g? Single is voor mij jammer genoeg no-go.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Maar ik wacht wel even af. Een dag vertraging is voor mij niet zo erg en ik wil niet het risico lopen dat ik door allerlei gesleutel van de klantenservice straks de koptelefoon misloop.
Zou ook voorzichtig zijn in hun winkel. Op T-Mobile's eigen forum veel verhalen over winkels die de bestelling annuleren en opnieuw aanmaken (ivm commissie?) en mensen die daardoor pre-order acties mislopen.
De hoofdtelefoon is geen pre-order actie toch? De actie geldt voor toestellen die gekocht zijn t/m 2 augustus. Ik wacht eventjes af of er nog een prijsdaling komt de komende anderhalve maand. Dat was wel het geval voor de xperia 1NielsFL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:29:
Na het bestellen bij T-Mobile vorige week kreeg ik een e-mail van hen waarin staat dat ik binnen 15 minuten een e-mail van AMP zou ontvangen. Zoals eerder aangegeven is die niet gekomen. Toen niet en nu nog niet.
Maar ik wacht wel even af. Een dag vertraging is voor mij niet zo erg en ik wil niet het risico lopen dat ik door allerlei gesleutel van de klantenservice straks de koptelefoon misloop.
Zou ook voorzichtig zijn in hun winkel. Op T-Mobile's eigen forum veel verhalen over winkels die de bestelling annuleren en opnieuw aanmaken (ivm commissie?) en mensen die daardoor pre-order acties mislopen.
Ik wil hem ook echt alleen annuleren mits ze hem ter plekke op voorraad hebben zodat ik hem gewoon meteen mee kan nemen. Bedankt voor de waarschuwing! Als ze hem stiekem annuleren zonder dat ik meteen mijn mobiel krijg, annuleer ik die en bestel ik hem wel bij mobiel.nl. Als ik dat morgen doe zou ik hem nog op tijd moeten hebben voor de headset, en als ik hem toch pas later krijg ga ik ook niet extra betalen bij T-mobile gezien mobiel.nl gunstigere prijzen heeft, noch gun ik die winkel dan die commissie.NielsFL schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:29:
Na het bestellen bij T-Mobile vorige week kreeg ik een e-mail van hen waarin staat dat ik binnen 15 minuten een e-mail van AMP zou ontvangen. Zoals eerder aangegeven is die niet gekomen. Toen niet en nu nog niet.
Maar het gaat mij ook om de manier waarop. Ik heb een mail die zegt dat hij de 15e geleverd wordt en ik een mail krijg van AMP zodra hij klaar is voor verzending. Dan zonder enige melding zeggen dat hij de 17e pas komt en worden er hele andere dingen vertellen dan in de mails en op de website. En dat ik hier dan puur achterom door contact met hun op te nemen, vind ik niet zo netjes. Ik heb de 15e en de 16e vrij geregeld om de telefoon in ontvangst te nemen. De 17e moet ik werken, juist doordat ik vrij heb genomen op de eerdere 2 dagen, dus als hij echt dan geleverd wordt en AMP nog steeds geen tijdvak laat kiezen (zoals eerder genoemd in deze treat is die optie tijdelijk weggehaald ivm corona) wordt het nog later voor mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 14-06-2020 18:44 ]
Zolas ik eerder aangaf worden de orders vanaf morgen 15 juni vrijgegeven.Cambionn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:18:
Tenzij ze vanavond nog mailen, of AMP same-day delivery doet begin ik toch te twijfelen aan T-mobiles "Leverbaar vanaf 15 juni".
Hou morgen je mail in de gaten die je van AMP ontvangt.
Another one bites the DUST
Dat snap ik, en daar ga ik inmiddels ook vanuit. Maar dit zijn beloftes die T-mobile sinds de 2e doet, blijkbaar zonder notificatie weizigd, terwijl ze nogsteeds deze beloftes doen. Zelfs de klantenservice zei mij zojuist dat als ik nu annuleer en opnieuw bestel ik hem alsnog morgen krijg. Maar vervolgens lag het aan de leverancier en niet aan hun dat het verzet was. Hoe kunnen ze me dan alsnog die telefoon geven als ik annuleer? Dat klopt van geen kant.dust419 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:25:
[...]
Zolas ik eerder aangaf worden de orders vanaf morgen 15 juni vrijgegeven.
Hou morgen je mail in de gaten die je van AMP ontvangt.
Ik vind het in dit geval kwalijk dat T-mobile mij met afsluiten beloofde dat ik hem de 15e zou ontvangen (zowel door medewerker in de winkel als op het scherm stond dit vermeld), en net in chat werd mij gezegd dat dat voor nieuwe klanten nog zo is (levering de 15e als je nu afsluit aldus de medewerker nog geen 2 uur geleden), maar dat puur mijne verplaatst is (pas na aandringen dat ik niet de enige zonder bericht van AMP was werd gezegd "oh dan vermoed ik een fout bij leverancier").
Daarbij vind ik het kwalijk dat ik nooit bericht heb ontvangen dat de ontvangst van mij vanaf de 17e zou zijn terwijl dit bij T-mobile blijkbaar al bekend was, al toen ik een bevestiging via mail ontving dat ik hem de 15e zou ontvangen.
Ik ga morgen ook vooral langs voor opheldering/verhaal halen hoe of wat de situatie bij T-mobile intern is dat dit zo gebeurd. Mijn bevestigingen via mail kloppen niet met wat klantenservice zegt, en beide lijken niet met realiteit te kloppen. Ik ga ervanuit dat ze hem niet in de winkel hebben, en ik toch echt moet wachten. Dan wacht in voor nu af op de mail van AMP, en alleen mocht dat fout gaan of ze annuleren mijn huidige pre-order stiekem annuleer ik hem en bestel ik elders.
Als T-mobile nou gewoon had gezegd "sorry, er was een fout aan onze kant, we kunnen ze maandag pas krijgen en daarna versturen naar klanten", en daar de boel op aanpassen was het 1 ding geweest. Fouten gebeuren. Maar hoe ze er nu mee omgaan, de tegenstrijdige info (3 verschillende verhalen die compleet niet samenhangen in de chat + andere info in mail/website/winkel), en alles afschuiven op andere partijen vind ik toch wel jammer.
Ik ben dan ook chagrijnig over hoe T-mobile met de pre-order van dit toestel omgaat en niet naar de levering van de telefoon in het algemeen. T-mobile maakt ofwel fouten en erkent die niet, ofwel ze geven opzettelijk verkeerde info.
Je kan de gevoeligheid aanpassen. Het swipen vind ikzelf ook oprecht echt heel fijn als terugknop.Tjebakka schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:50:
[...]
Goed dat die functies voor tappen en sliden zijn uitgebreid op de XZ3. Jammer dat ik hem vanaf het begin al uit had staan (want ik stoorde mij er mateloos aan, veel te gevoellig) en er nu pas achter kom
Even terug naar het begin. Vanaf maandag 15 juni gaan ze de orders uitleveren. Vanaf dinsdag 16 juni liggen ze voor zover mogelijk (obv voldoende voorraad) ook in de winkels.Cambionn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:22:
[...]
Ik ben dan ook chagrijnig over hoe T-mobile met de pre-order van dit toestel omgaat en niet naar de levering van de telefoon in het algemeen. T-mobile maakt ofwel fouten en erkent die niet, ofwel ze geven opzettelijk verkeerde info.
Dan kun je wel tig keer de klanten service bellen en mailen etc maar daar veranderd niets aan. Ook de winkel gaat daar niets aan veranderen.
Dus vanavond lekker gaan slapen en morgen je mail in de gaten houden, komt het allemaal goed. Voor de rest lekker genieten als je je toestel straks geleverd hebt gekregen, want ik weet zeker dat het een fantastisch toestel is.
Have fun!!
Om eerlijk te zijn, ik ken de precieze details niet. Ik ging af op de hoofdpagina van sony.nl:m.w. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:37:
[...]
De hoofdtelefoon is geen pre-order actie toch? De actie geldt voor toestellen die gekocht zijn t/m 2 augustus.
/f/image/oWQuM8zHhhDXpeZBjRXVeOB5.png?f=fotoalbum_large)
Accu is belangrijk, maar ook de camera. Wat ik tot nu toe een beetje proef, is dat de auto stand redelijk is. Zodra je de pro modus in gaat, maakt ie fantastische foto's. Het is natuurlijk hartstikke leuk om mooie foto's te maken in manual mode (doe ik nu ook met Sony A series en RX100Va), maar bij mijn telefoon verwacht ik wel meer op de auto stand te schieten. Als die dan iets tegenvalt, is het effect wel weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Metalfalcon op 15-06-2020 09:40 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Cambionn op 15-06-2020 10:02 ]
Ik heb nog geen verzendbevestiging gekregen, maar staat in mijn account nog wel op levering vandaag.
Grote kans dus dat het morgen wordt, tenzij ze het op tijd versturen, met levering vandaag
Zei ik je toch...komt allemaal goedCambionn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:00:
Zojuist smsje van AMP. Morgen (de 16e dus, niet de 17e wat T-mobile gister zei) komt hij. Bent enthousiast om het toestel uit te proberen.

Moet je morgen wel even je eerste ervaringen met ons delen
[ Voor 10% gewijzigd door dust419 op 15-06-2020 11:04 ]
Bij mij staat hetzelfde. Maar verwacht em morgen of woensdagr_ketting schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:04:
Bij Bol weten ze niet of het toestel vandaag nog geleverd gaat worden. Dit is mij net verteld via de klantenservice.
Ik heb nog geen verzendbevestiging gekregen, maar staat in mijn account nog wel op levering vandaag.
Grote kans dus dat het morgen wordt, tenzij ze het op tijd versturen, met levering vandaag
Ik verwachte ook wel dat het goed kwam hoor. Was meer geiriteerd op de niet kloppende informatie die ik van T-mobile kreeg, en vervolgens hoe klantenservice mij 3 compleet verschillende en tegenstrijdige verhalen op hangt. Toch wel jammer dat ik paar dagen van te voren de juiste info via tweakers krijg, maar T-mobile mij op datzelfde moment nogsteeds niet eerlijk kan zeggen hoe of wat.dust419 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:11:
[...]
Zie ik je toch...komt allemaal goedhaha
Moet je morgen wel even je eerste ervaringen met ons delen
Ik heb voorheen altijd op providers van het Vodafone netwerk gezeten omdat toen ik mijn eerste abonnement nam dat de enige was die op mijn woonplaats niet dacht dat je in Duitsland zat (wat toen altijd extra koste). Gezien ik er tevreden mee was altijd daar gebleven ondanks dat ik nu elders woon. Echter, de datavrij muziek streamen en het feit dat het netwerk van T-mobile nu wel tot de grens Nederland zou moeten dekken liet mij overstappen, en dit was niet de beste eerste impressie. Zat al een beetje in een "gaat nu toch niet 2 jaar gedoe worden hé" instelling 😅. Maargoed, voor hetzelfde geld is het gewoon nu ff dat dingen niet 100% gaan zoals zou moeten en zijn de komende 2 jaar prima.
Zal morgen of overmorgen er ff op terug komen wat ik ervan vind. Maar anders dan sommige hier ben ik geen grote mobiel kenner, puur een IT'er die z'n telefoon erg veel gebruikt en redelijk specifieke wensen heeft, daarbij altijd erg goede ervaringen met Sony i.v.m. andere merken. Verwacht dus niet te veel diepgang
Hoop dat de Dual sim in Azië snel leverbaar wordt. Ga 'm dan waarschijnlijk via Expansys of Wonda Mobile bestellen.. Tenzij er eens wat beter vanuit Sony gecommuniceerd gaat worden of ze op termijn de Dual sim ook in Nederland gaan leveren maar gezien hoe sneaky ze het vlak voor levering hebben aangepast ga ik er niet vanuit dat ze oneens communicatieve vaardigheden gaan ontwikkelen.. 😉
Helaas niet (heb ook bij Vodafone besteld). Bij mij maakten ze er dit keer een zooitje van (eerste keer dat ik echt problemen heb met Vodafone): ruim een week geleden besteld, dag later nog gebeld omdat ik het vreemd vond dat de prijs bij hen zoveel hoger was dan bij b.v. Mobiel.nl. Kreeg toen te horen dat er wat mis was met de originele bestelling (abonnementsprijs + toestelprijs stonden beiden dubbel), dus de wijziging zou ongedaan worden gemaakt en ik kreeg daarvan een mail, waarna ik de aanvraag nog eens moest doen. Oke, beetje gedoe maar prima. Dag later nog geen mail, 2 dagen ook niet.. weer gebeld.. lastig lastig, ze hadden IT problemen, maar er zou wel nog wat van de prijs van het toestel af gaan.avec_style schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:14:
Heeft iemand enig idee wanneer Vodafone begint met de levering?
Vandaag nog niets gehoord, dus weer bellen. Eerste keer weer overleg, persoon moest wat navragen, in de wacht... na 15 minuten in de wacht ineens verbinding weg. Weer terugbellen, gelukkig snel aan de lijn, conclusie was nu: hij staat in backorder, status konden ze niets over zeggen, alles qua abonnement stond nu (toch?) goed, maar toestelprijs konden ze niet wijzigen

Ben benieuwd of ik vandaag of morgen een mailtje/SMSje krijg dat het toestel verstuurd wordt, hopelijk wel want ik heb inmiddels even niet zoveel zin meer om nog een keer met Vodafone te bellen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Mobiel.nl geeft bij de zwarte aan "begin deze week verwacht" en bij de paarse "eind deze week verwacht". 3x raden welke ik daar heb besteld...zonderb schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:41:
Bij mobiel.nl is de verwachtte leverdatum ook een dag vertraagd. Voor het verschil van bijna 200 euro tov aankoop direct bij tmobile wacht ik graag een dag extra.
PaarsMetalfalcon schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Mobiel.nl geeft bij de zwarte aan "begin deze week verwacht" en bij de paarse "eind deze week verwacht". 3x raden welke ik daar heb besteld...
Hier nog 1... Ze verwachten dat je hem voor het einde van de week hebt.... Voor alsnog.....
Ik heb net maar even gechat met Vodafone. De medewerker vertelde mij dat de telefoon nog niet op voorraad is. Toen ik hem vroeg wanneer deze op voorraad zou komen zei hij:Moi_in_actie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Helaas niet (heb ook bij Vodafone besteld). Bij mij maakten ze er dit keer een zooitje van (eerste keer dat ik echt problemen heb met Vodafone): ruim een week geleden besteld, dag later nog gebeld omdat ik het vreemd vond dat de prijs bij hen zoveel hoger was dan bij b.v. Mobiel.nl. Kreeg toen te horen dat er wat mis was met de originele bestelling (abonnementsprijs + toestelprijs stonden beiden dubbel), dus de wijziging zou ongedaan worden gemaakt en ik kreeg daarvan een mail, waarna ik de aanvraag nog eens moest doen. Oke, beetje gedoe maar prima. Dag later nog geen mail, 2 dagen ook niet.. weer gebeld.. lastig lastig, ze hadden IT problemen, maar er zou wel nog wat van de prijs van het toestel af gaan.
Vandaag nog niets gehoord, dus weer bellen. Eerste keer weer overleg, persoon moest wat navragen, in de wacht... na 15 minuten in de wacht ineens verbinding weg. Weer terugbellen, gelukkig snel aan de lijn, conclusie was nu: hij staat in backorder, status konden ze niets over zeggen, alles qua abonnement stond nu (toch?) goed, maar toestelprijs konden ze niet wijzigen. Zucht... naja, het zal wel.
Ben benieuwd of ik vandaag of morgen een mailtje/SMSje krijg dat het toestel verstuurd wordt, hopelijk wel want ik heb inmiddels even niet zoveel zin meer om nog een keer met Vodafone te bellen. Personen aan de telefoon zijn altijd wel heel kundig en behulpzaam, maar het hele proces is dit keer een zooitje.
Ik hoop echt dat we het eerder krijgen geleverd dan dat. Hij weet in ieder geval niet precies wanneer dit type toestel binnenkomt. Bovenstaande quote ging over leveringen in het algemeen.Normaliter krijgen we om de week een nieuwe leverging dus het zal 1-2 weken zijn ongeveer.
Ik zou de order bij Voda cancellen en bij T-Mobile bestellen, voorraad genoeg, heb je hem morgen al binnenavec_style schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Ik heb net maar even gechat met Vodafone. De medewerker vertelde mij dat de telefoon nog niet op voorraad is. Toen ik hem vroeg wanneer deze op voorraad zou komen zei hij:
[...]
Ik hoop echt dat we het eerder krijgen geleverd dan dat. Hij weet in ieder geval niet precies wanneer dit type toestel binnenkomt. Bovenstaande quote ging over leveringen in het algemeen.
Mediamarkt heeft hetzelfde dus idk.avec_style schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Ik hoop echt dat we het eerder krijgen geleverd dan dat. Hij weet in ieder geval niet precies wanneer dit type toestel binnenkomt. Bovenstaande quote ging over leveringen in het algemeen.
Ik denk niet dat T-Mobile mijn lopende sim only contract bij Vodafone overneemt.dust419 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:23:
[...]
Ik zou de order bij Voda cancellen en bij T-Mobile bestellen, voorraad genoeg, heb je hem morgen al binnen
Kan ik morgen (eindelijk) mijn Spigen Rugged Armor gebruiken en een screenprotector plakken.
Na lange tijd Samsung telefoons met gebogen scherm gebruikt te hebben, nu weer terug naar een lekker plat scherm.
Ik ben benieuwd hoe je dat bevalt...TommyC1983 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:55:
Na lange tijd Samsung telefoons met gebogen scherm gebruikt te hebben, nu weer terug naar een lekker plat scherm.
Hier ook 10 jaar Samsung gebruiker! Nu Galaxy Fold.. Wil alleen nu wat anders en ben zo benieuwd wat andere merken te bieden hebben!TommyC1983 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:55:
Vanochtend kreeg ik een email en sms van AMP om een afspraak te maken voor de levering van de telefoon (via verlenging Tele2).
Kan ik morgen (eindelijk) mijn Spigen Rugged Armor gebruiken en een screenprotector plakken.
Eerste indruk is dat het scherm wel heel erg mooi is. (heb ook de S20 Ultra)
Just here for the fun
Nice... eerste waar ik benieuwd naar ben is naar je scrol ervaring. De Ultra is 120 hrz, de Sony 60 hrz. Hoe ervaar jij dit verschil?Brotuck schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:33:
Heb hem binnen, net opgehaald bij de T-Mobile shop.
Eerste indruk is dat het scherm wel heel erg mooi is. (heb ook de S20 Ultra)
Ik heb eigenlijk gelijk die motion blur aangezet en tot nu toe loopt het allemaal erg vloeiend.dust419 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:48:
[...]
Nice... eerste waar ik benieuwd naar ben is naar je scrol ervaring. De Ultra is 120 hrz, de Sony 60 hrz. Hoe ervaar jij dit verschil?
Hij is wel met 300 apps bezig op de achtergrond, dus ik wacht nog heel even met een hard oordeel
Just here for the fun
Je kunt de winkel niet bellen. Ik weet 99,9% dat je toestel er nu wel ligt.Hilol schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:16:
Ik heb dus net (voor de 3e keer in de afgelopen weken) een smsje gehad dat mijn bestelling klaar ligt in de T-mobile shop. Twijfel nu of hij er ook écht is zodat ik niet voor niks heen en weer rijd. Iemand enig idee hoe ik een winkel rechtstreeks kan bereiken?
Je kunt een telecomwinkel niet bellen? De ironiedust419 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:22:
[...]
Je kunt de winkel niet bellen. Ik weet 99,9% dat je toestel er nu wel ligt.
Als er vragen zijn betreft het toestel, laat het weten. Ik vraag me af wanneer Tweakers komt met een review. Wanneer zij een review hebben neergezet zouden jullie mij dan kunnen pingen. Het zou me niks verbazen als Ze weer punten zoals snelladen gaan benoemen of dat de camera software niet point to shoot is.
Dit zijn juist dingen waar Sony anders wilt zijn. Dit heb ik ook benoemd in mijn eerde antwoorden op jullie vragen. Hopelijk wordt het niet een review dat meer zal lijken op een handsone + vergelijking met de mainstream merken. Ik had dat gevoel bij de https://tweakers.net/revi...ction=13245000#r_13245000 en de Mister Hardware in 'reviews: Sony Xperia XZ3 - Welkome innovatie komt met een...
Hopelijk zal er een meer in depth review uit komen en anders zie je mij terug in de comments om te vertellen waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. Ik wacht nog lekker af tot dat ik hem zelf mag testen.
Mensen nog tips voor een hoesje (niet persé op zoek naar een book/wallet case oid, gewoon een mooie (rugged)achterkant) en screenprotector?
Ik heb de Spigen Rugged Armor. Flexibel TPU, zeer goede afwerking.Hilol schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:42:
Mensen nog tips voor een hoesje (niet persé op zoek naar een book/wallet case oid, gewoon een mooie (rugged)achterkant) en screenprotector?
Moet alleen nog een telefoon in...
:strip_exif()/f/image/WJTRpP6zinJGv5Ou2wdzMOzK.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
ik heb een glazen screenprotector van het merk 'Just in case', maar zal pas een mening geven als ik het heb geplaatst.
[ Voor 8% gewijzigd door TommyC1983 op 15-06-2020 17:02 ]
Ik zit in hetzelfde bootje, alleen heb ik de transparante case van spigen thuis liggen. Tip: mocht je deze ook willen (of de case uit de afbeelding hierboven) , haal hem dan bij Amazon. Daar kost hij bijna de helft van wat je betaalt in Nederlandse webwinkels.TommyC1983 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:47:
[...]
Ik heb de Spigen Rugged Armor. Flexibel TPU, zeer goede afwerking.
Moet alleen nog een telefoon in...[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/dp/..._r_cp_apa_i_m145Eb0Q19Y01
https://www.amazon.nl/Anc...4514&s=electronics&sr=1-7
Vond groen wel een toffe kleur en ik neem altijd een zo minimalistisch mogelijke cover. Deze is echt flinterdun.
Ik ben hier ook heel erg benieuwd naar. Ik heb de xperia inmiddels besteld, maar twijfel nog steeds of ik niet toch voor een 120hz scherm (s20 serie of oneplus 8 pro) had moeten gaan. Mensen met ervaringen, laat uw mening horen :)!dust419 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:48:
[...]
Nice... eerste waar ik benieuwd naar ben is naar je scrol ervaring. De Ultra is 120 hrz, de Sony 60 hrz. Hoe ervaar jij dit verschil?
Na de Tweakers review van de Xperia Tablet Z (8 jaar geleden?) hebben we zelden nog een vrolijke noot of een goed oordeel van de tweakers redactie gezien op de Xperia lijn. Wellicht komt het ook doordat ikzelf al drie generaties zeer tevreden gebruik maak van de Xperia lijn maar de redactie oordelen komen mij vaak bovengemiddeld streng over. Dat Sony eigengereid is en haar eigen koers vaart is algemeen bekend. Maar dat staat los van kwaliteit. De dedicated camera knop en de fingerprintscanner zijn goede voorbeelden van waardevolle toevoegingen. Een beetje miskend misschien. Hoedanook verwacht ik veel van de phone en weinig van de review alhier. Ik kan hem al bijna voorspellen: waarom geen 120 Hz schermverversing, waarom een fysieke koptelefoon-aansluiting, waarom geen fingertprint onder het scherm, waarom zo'n rare naam, waarom zo duur.... Zucht. Zou het helpen als een Sony promotor voorafgaand aan de release een kopje koffie zou drinken met de redactie?Mister Hardware schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:09:
Wanneer zij een review hebben neergezet zouden jullie mij dan kunnen pingen. Het zou me niks verbazen als Ze weer punten zoals snelladen gaan benoemen of dat de camera software niet point to shoot is.
"A man has got to know his limitations..."
Fingerprint plek ben ik heel blij mee..
Snapfotos maken gaat prima
Heel blij mee 🙂😁
Just here for the fun
Ik weet niet of ik gelijk heb en kan en wil het ook niet hardmaken. Maar een bedorven lucht valt moeilijk te ontkennen... In ons huishouden hebben we ook highend devices van Samsung en Apple waardoor ik weet dat ik de wereld niet alleen door een roze xperia bril bekijk.Wararak schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:58:
Robus je hebt helemaal gelijk. Tweakers kan het heel goed vinden met onze Samsung vrienden en dat zie je weer terug in de reviews. Nooit positief, maar altijd klagen!
Meteen ook opgemerkt dat dit de enige onvoldoende is die ik Tweakers toebedeel. Voor de rest waardeer ik de site, haar redactie en haar mogelijkheden al jaren! Misschien juist daarom dat ik er zo over val...
Hier had ik het laatst nou ook over met een collega. Tweakers redactie heeft met reviews naar ons idee inderdaad ook nog wel de neiging het te beoordelen op persoonlijke smaak/mening in plaats van neutraal te blijven. Voor de rest idd ook erg blij met Tweakers, en de reviews zijn maar een klein deel van de site, het is het enige puntje kwa opmerking. Gebruik de site al jaren met plezier. Maar jullie zijn zeker niet de enige die dit opvalt. Maarja, hoeveel reviews zijn er nog echt neutraal in een tijd van social media en influencers?Robus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:04:
Ik weet niet of ik gelijk heb en kan en wil het ook niet hardmaken. Maar een bedorven lucht valt moeilijk te ontkennen... In ons huishouden hebben we ook highend devices van Samsung en Apple waardoor ik weet dat ik de wereld niet alleen door een roze xperia bril bekijk.
Meteen ook opgemerkt dat dit de enige onvoldoende is die ik Tweakers toebedeel. Voor de rest waardeer ik de site, haar redactie en haar mogelijkheden al jaren! Misschien juist daarom dat ik er zo over val...
Tegenwoordig kijk ik zelf meer naar de punten die ze maken dan naar de beoordeling. Daarbij ook meenemen wie de review maakt indien dat bekend is, en de data zelf in plaats van de observatie van de data. Ongerelateerd voorbeeld, bij reviews van gamers over headsets zoek ik altijd headsets waar ze klagen over te weinig bass, omdat ik ze zelf graag flat heb en ervaring luid dat menig gamer dat een gebrek aan bass vind. Bij reviews van audio-technische mensen ligt dat echter anders.
Maarja, ik verwacht dus ook niet te veel positiefs van de Tweakers redactie. Het is niet een telefoon zoals de andere flagships, noch eentje voor de algemene massa. Maar wie weet, misschien verassen ze ons. Of lezen ze dit en denken ze: "die gaan we versteld laten staan!"
[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 15-06-2020 19:18 ]
Naar mijn idee komt het door de gratis invites naar de events en de toestellen eerder te kunnen (pre-)viewen dan de rest.Cambionn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:17:
[...]
Hier had ik het laatst nou ook over met een collega. Tweakers redactie heeft met reviews naar ons idee inderdaad ook nog wel de neiging het te beoordelen op persoonlijke smaak/mening in plaats van neutraal te blijven. Voor de rest idd ook erg blij met Tweakers, en de reviews zijn maar een klein deel van de site, het is het enige puntje kwa opmerking. Gebruik de site al jaren met plezier. Maar jullie zijn zeker niet de enige die dit opvalt. Maarja, hoeveel reviews zijn er nog echt neutraal in een tijd van social media en influencers?
Tegenwoordig kijk ik zelf meer naar de punten die ze maken dan naar de beoordeling. Daarbij ook meenemen wie de review maakt indien dat bekend is, en de data zelf in plaats van de observatie van de data. Ongerelateerd voorbeeld, bij reviews van gamers over headsets zoek ik altijd headsets waar ze klagen over te weinig bass, omdat ik ze zelf graag flat heb en ervaring luid dat menig gamer dat een gebrek aan bass vind. Bij reviews van audio-technische mensen ligt dat echter anders.
Maarja, ik verwacht dus ook niet te veel positiefs van de Tweakers redactie. Het is niet een telefoon zoals de andere flagships, noch eentje voor de algemene massa. Maar wie weet, misschien verassen ze ons. Of lezen ze dit en denken ze: "die gaan we versteld laten staan!"
Tag me gerust waneer ze iets publiceren over de Sony, ik ben toch wel wakker om 6 uur sochtends.
ik wacht het af maar als er weer een gesprek komt over waarom er geen face unlock op zit, de camera maar redelijke foto's neemt en dat zonder aan de instellingen te zitten of waarom Sony niet heeft gekozen voor snelladen terwijl de donders goed dat zelf hebben uitgelegd hoe het accu systeem werkt vanaf de z-serie. Tja dan krijg je hetzelfde als ik had gedaan bij de XZ3.
+100 van de 3+jes omdat de review eerder een hands-on is dan een diepgaande uitleg waarom er keuzes zijn gemaakt en of de telefoon rechtvaardig is aan de €1199(eigenlijk €800 + een €200 koptelefoon) prijs.
Als je al naar een high end Sony kijkt, dan heb je al meer kennis dan de gemiddelde consument en dat is waar ze ook voor gaan. De echte 'Tweakers' die willen spelen met hardware voornamelijk in Foto-/Videographie(+gamen/contentcreators/software door de unlocked bootloader integenstelling tot veel merken).
Hopelijk komt dit keer verandering in de doorsnede visie. Ik merk gewoon dat het nu meer gaat om wie het meeste geld in de marketing gooit, die wint wel. Ook omdat de doelgroep is veranderd naar mainstream mensen die niet meer tweaken maar iets willen wat plug en play of gewoon werkt. Zeker begrijpelijk maar dat is niet de Tweakers die ik ken jammer genoeg.
Die punten, geven ze zelf ook toe, zijn juist arbitrair. Het is me in de loop van de tijd echter gaan opvallen dat de onderbouwing van dat eindcijfer structureel minder gekleurd was dan bij de hardware (en software) uit Korea en de US. Ondersteunende software van Sony werd vaak als bloatware bestempeld terwijl dit bij de concurrentie niet gebeurde (maar minstens zo erg was). Geheugencapaciteit die onbenoemd al een half jaar door Xperia werd geboden, wordt bij de concurrentie 6 maanden later ineens als een enorm pluspunt omarmd. De willekeur voorbij...Cambionn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:17:
[...]
....
Tegenwoordig kijk ik zelf meer naar de punten die ze maken dan naar de beoordeling.
....
Of ze dit lezen of niet en/of daar iets mee doen, maakt me niets (meer) uit. Xperia gebruikers zijn erg in de minderheid. In de prijswatch staat Sony niet eens meer in de shortlist van merken. En misschien wel terecht. We zijn een vreemde minderheid. Maar eentje die de Xperia op waarde weten te schatten. Eerlijk moet ik ook toegeven dat ik een aantal versies heb moeten overslaan in afwachting van ondersteuning van draadloos opladen. Dus ja, ik heb zelf ook nog wel de nodige kritiek op de grilligheid van Sony. De 1mk2 tikt al mijn boxjes en ik kijk erg uit naar dit powerhouse die vooral uitblinkt in compleetheid. En een fors prijskaartje als je hem de komende drie maanden koopt... Kijk vooral even in de pricewatch hoe het typische prijsverloop van de Xperia's eruit ziet. Wijkt ook af van de rest 😁
Heb best interesse in deze telefoon, dus lees regelmatig dit topic, maar het lijkt op dit moment vooral een thee kransje over hoe 'fair' Tweakers in hun reviews is. Vraag dan ook om on topic te blijven, alvast dank.
Ik hoop echt dat Sony beter gaat verkopen. Puur zodat ze meer geld krijgen en meer inversteringen. Hierdoor beter en goedkoper weer telefoons kunnen ontwikkelen. Het is zoals Tweakers het benoemd allemaal net niet maar wat als dit nu wel goed gaat. Ik zie weer een toekomst waar Sony een decent market share kan oppakken en een naam kan maken.
On topic is belangrijk 😅
-4k scherm en is heel helder en scherp.
-fotos maken gaat verassend snel heel goed
-smalle scherm ligt heel goed in de hand
-toestel is heel glad, hoesje nodig !
-mei security patch
-veel minder zwaar dan de s20 ultra, heel fijn
Ik zal morgen of overmorgen een uitgebreide ervaring neerzetten hier
Just here for the fun
Zeggen dat de Xperia 1 II het massaal beter doet onder Tweakers is dus een stevig understatement.
Just here for the fun
Ik gebruik zelf nog de xz2. Misschien één van de redenen waarom de vorige generatie smartphones minder goed verkocht werden. Ze gaan gewoon langer mee.AmbroosV schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:20:
We zitten hier nu al op ~dubbel zo veel berichten in dit topic dan in het Xperia 1-topic. En dat topic bestaat meer dan een jaar. En nog bijna niemand heeft een Xperia 1 II.
Zeggen dat de Xperia 1 II het massaal beter doet onder Tweakers is dus een stevig understatement.
Aan de andere kant heb ik het eerste jaar met de xz2 me dood geërgerd aan de vele bugs in de software. De camera app die niet wou starten tot significante framedrops tijdens het 4k filmen. Cruciale fouten waarbij ik zei, nooit meer sony. Aan de verkoopcijfers te zien dachten meer mensen hier hetzelfde over. Gelukkig is dat nu weer veranderd.
[ Voor 5% gewijzigd door Suncatcher op 15-06-2020 21:45 ]
Alleen jammer van die prijs. Ik had die graag al gekocht en de mijne aan mijn pa gegeven. De XM3 headset had ik vorig jaar (toch wel een uitstekende toevoeging). Misschien wachten tot over een paar maanden als die wat in prijs zakt of in combinatie met een andere actie (fingers crossed voor een XM4)
- Als foto/videograaf zijn de Photo/Cinema apps heel fijn!
- 4K scherm is prachtig
- Geluid erg goed, kan niet wachten op me Sony 1000MX3
- telefoon is heel smal, maar dit werkt eigenlijk wel prettig (heb wel grote handen)
- toestel zeker erg glad! Morgen zo snel mogelijk me hoesje eromheen
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Via wondamobile etc. wel aan te komen. Heb het zelf ook overwogen. Uiteindelijk toch de NL versie besteld ivm betere prijs en pre-order kado. Dan maar een tweede telefoon in de tas.MaDLiVe schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:59:
Zeer jammer dat er geen dual sim uitvoering is. Was een no brained geweest. Nu toch maar een p40 pro dan?
Zal waarschijnlijk over zijn als ik vandaag het hoesje eromheen doe.
Verder is het gebruik van de telefoon verrassend goed te noemen.
Geen haperingen in het scherm / scrollen
Batterijgebruik is prima na 1 dag. 2,5 uur scherm aan en nog 65% over ofzo.
Omzetting apps van de oude telefoon ging in 1x goed, jammer dat veel apps geen data meenemen waardoor ik altijd dagen bezig ben om alles weer in te stellen.
Je kunt geen andere resolutie kiezen, tenminste niet gevonden tot nu toe.
Wat een genot is het om Netflix te kijken erop !
Een normale serie heeft wel 2 zwarte balken en dan wordt het kijk oppervlak wel klein, maar dit is vrij eenvoudig aan te passen dit het scherm op te rekken.
De foto knop reageerd goed en snel
Als ik een foto wil maken van mijn kinderen, dan blijft hij scherp en snel.
Reactietijd op de cameraknop is heel snel.
Dit is inmiddels mijn derde Sony en de beste tot nu toe. (had eerst de XZ2 Premium en XZ3)
Als ik kijk naar de look en feel, vind ik dit een meer premium telefoon dan een top Samsung model.
Zelfs Oneplus kan hier niet aan tippen i.m.h.o.
[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 16-06-2020 10:35 ]
Just here for the fun
Goed om te weten dat de echte xperia diehard die dualsim MOET hebben nog een kans heeft op de internationale marktTommyC1983 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:38:
Zo, net mijn toestel binnen en straks aan de slag!
Voor wat betreft info over dualsim mogelijkheden zag ik dit:
[Afbeelding]
En uiteraard werd de XQ-AT51 geleverd:
[Afbeelding]
DualSim maakt mij niet bijzonder veel uit, maar ben benieuwd of het ook in de software standaard wordt ondersteund :-)
Sony Xperia 1 II
Europese variant
Minimale softwareversie: 58.0.A.0.1040
AmbroosV schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:21:
@TommyC1983 Kan je een foto van de SIM tray online zetten, zonder SIM/SD in? Ik vraag me af of er fysiek nog een tweede SIM in de AT51 kan.
:strip_exif()/f/image/00CmDwcLAcwX2NUGNCWJy0dN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XGxyk5zxKoVMmYHFF8wPn7Nu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo te zien niet. Er is geen extra uitsparing voor een 2de sim.
Edit:
Foto's vervangen
[ Voor 96% gewijzigd door TommyC1983 op 16-06-2020 13:35 ]
Wel jammer, want dat wil dan zeggen dat de Europese variant definitief geen ondersteuning heeft voor een tweede SIM.
[ Voor 63% gewijzigd door AmbroosV op 16-06-2020 11:39 ]
]AmbroosV schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:37:
Hoe ziet het eruit zonder SD-kaart?
:strip_exif()/f/image/fQKN6tl07mBFyH9SKqXmk64H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door TommyC1983 op 16-06-2020 11:41 ]
Ik zou je IMEI even afdekkenTommyC1983 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:31:
[...]
Ik heb ff snel wat erin gezet voor de foto. Telefoon laadt nog op.
Zo te zien niet. Er is geen extra uitsparing voor een 2de sim.
[ Voor 29% gewijzigd door Upbeat op 16-06-2020 15:16 ]
Misschien dat een nieuwe SIM tray kopen op eBay het nog mogelijk maakt, maar de kans is kleiner en kleiner.
Je heb helemaal gelijk. Had niet door dat het daar zat.
Heb de foto's alweer verwijderd.
Buitenkant
- Hij is minder smal dan verwacht, slechts maar paar millimeter smaller dan mijn XZ3, verwaarloosbaar weinig. Wel veel extra lengte. Meestal is de extra lengte fijn, soms wat lastig menu bovenaan naar beneden te scrollen met 1 hand.
- Hij is niet gladder dan mijn XZ3. Die gladheid went heel erg en heb ik nooit als "te glad" ervaren. Is nooit de reden van vallen geweest bij mij. Zal waarschijnlijk (net zoals vorige 4 toestellen) geen hoesje om doen behalve misschien voor sier.
- Wel erg fingerafdruk gevoelig. Achterkant zit er al vol mee, net zoals mijn XZ3.
- Schermhelderheid voor mij geen probleem. Helderheid van mijn Xperia 1 II staat bij mij nu halverwege standaard, daar ik de XZ3 altijd op max had overdag. Lijkt inderdaad helderder tegenover oude Xperias.
- Ondanks mijn kleine handjes makkelijk met 1 hand te bedienen, op het eerder genoemde soms net wat moeite hebben bij de bovenkant te kunnen na.
- Weet niet of ik het scherm echt als scherper ervaar (de XZ3 voelde ook altijd erg scherp maar zal ook liggen aan dat ik het verschil toch niet gewend ben en geen betere vergelijking heb), maar de pictogrammen zijn duidelijk kleiner zonder dat dit stoort. Waar ik eerst 3-4 tabs gebruikte, heb ik er nu 2. 1 voor Smart home en huishoudelijke dingen, en 1 voor alles wat ik verder in vrije tijd en lol ermee doe. Beide zijn verre van vol.
- Er is niks wat mij laat denken "ik heb nou echt die hogere frequentie van de concurrent nodig. Maar dan weer, dat kan ook liggen aan dat ik niet beter gewend ben."
- Geluid (uncompressed lossless bestanden) klinken beter dan op de XZ3 (3.5mm op deze, usb-c naar 3.5mm op XZ3).
- Max audio is wel zachter dan op de XZ3.
- Sony vind nog steeds dat ik geluid niet maximaal mag zetten (ik stel altijd in via koptelefoon.). Weet nog niet of deze nu ook elke (+-) maand mijn geluid omlaag doet, maar ben er bang voor.
- Loopt soepel in de tijd dat ik zo ver heb kunnen gebruiken. Echter, nog geen tijd gehad voor langdurig gebruik (duh). Liep met de XZ3 altijd tegen RAM tekort en dan crashte de telefoon (en ik had hem niet zo lang aan, puur veel in gebruik).
- Bijna geen default software, zelfst standaard software vraagt hij bij opstarten. Echter komt er wel een versie van CoD mee en deze lijkt niet de-instaleerbaar (of ik moet iets missen)? Zelfs disabled en alles kost het me 2.1MB dat hij erop staat.
- Developer mode aanzetten heeft veel leuke extra opties. Hierbij zit zag ik ook het unlocken van bootloader waar ik mensen over hoorde
- De automatische schermhelderheid lijkt een betere herkenning te hebben dan op mijn XZ3. Daar had ik het uitgezet omdat hij nogal random erg strak versprong soms, zelfs zonder verandering in licht. Ik leerde op ten duur gewoon hoe ik zonder zicht mijn helderheid omhoog deed als ik naar buiten liep. Ik heb hem hier nog aanstaan, en als hij veranderd veranderd hij langzaam zodat ogen kunnen wennen, en zo ver nog geen rare, irritante sprongen in helderheid ervaren.
Kan je kijken welk scherm meer helder is. Dat is mijn enige vraag over het scherm, voor de rest is het top notch.Cambionn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:08:
Heb hem vanochtend binnen gekregen. De eerste dingen die mij opvielen, nogmaals, vanuit de ogen van een niet telefoon-technisch persoon (maar wel algemeen IT'er).
...
Wat geluid betreft, zag ik in 1 van de reviews op youtube dat je het geluid op Dolby Atmos moet zetten en daarmee een veel beter geluid krijgt.Cambionn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:08:
Heb hem vanochtend binnen gekregen. De eerste dingen die mij opvielen, nogmaals, vanuit de ogen van een niet telefoon-technisch persoon (maar wel algemeen IT'er).
BuitenkantGeluid
- Hij is minder smal dan verwacht, slechts maar paar millimeter smaller dan mijn XZ3, verwaarloosbaar weinig. Wel veel extra lengte. Meestal is de extra lengte fijn, soms wat lastig menu bovenaan naar beneden te scrollen met 1 hand.
- Hij is niet gladder dan mijn XZ3. Die gladheid went heel erg en heb ik nooit als "te glad" ervaren. Is nooit de reden van vallen geweest bij mij. Zal waarschijnlijk (net zoals vorige 4 toestellen) geen hoesje om doen behalve misschien voor sier.
- Wel erg fingerafdruk gevoelig. Achterkant zit er al vol mee, net zoals mijn XZ3.
- Schermhelderheid voor mij geen probleem. Max helderheid van mijn Xperia 1 II staat bij mij nu halverwege standaard, daar ik de XZ3 altijd op max had overdag. Lijkt inderdaad helderder tegenover oude Xperias.
- Ondanks mijn kleine handjes makkelijk met 1 hand te bedienen, op het eerder genoemde soms net wat moeite hebben bij de bovenkant te kunnen na.
- Weet niet of ik het scherm echt als scherper ervaar (de XZ3 voelde ook altijd erg scherp maar zal ook liggen aan dat ik het verschil toch niet gewend ben en geen betere vergelijking heb), maar de pictogrammen zijn duidelijk kleiner zonder dat dit stoort. Waar ik eerst 3-4 tabs gebruikte, heb ik er nu 2. 1 voor Smart home en huishoudelijke dingen, en 1 voor alles wat ik verder in vrije tijd en lol ermee doe. Beide zijn verre van vol.
- Er is niks wat mij laat denken "ik heb nou echt die hogere frequentie van de concurrent nodig. Maar dan weer, dat kan ook liggen aan dat ik niet beter gewend ben."
Overig
- Geluid (uncompressed lossless bestanden) klinken beter dan op de XZ3 (3.5mm op deze, usb-c naar 3.5mm op XZ3).
- Max audio is wel zachter dan op de XZ3.
- Sony vind nog steeds dat ik geluid niet maximaal mag zetten (ik stel altijd in via koptelefoon.). Weet nog niet of deze nu ook elke (+-) maand mijn geluid omlaag doet, maar ben er bang voor.
- Loopt soepel in de tijd dat ik zo ver heb kunnen gebruiken. Echter, nog geen tijd gehad voor langdurig gebruik (duh). Liep met de XZ3 altijd tegen RAM tekort en dan crashte de telefoon (en ik had hem niet zo lang aan, puur veel in gebruik).
- Bijna geen default software, zelfst standaard software vraagt hij bij opstarten. Echter komt er wel een versie van CoD mee en deze lijkt niet de-instaleerbaar (of ik moet iets missen)? Zelfs disabled en alles kost het me 2.1MB dat hij erop staat.
- Developer mode aanzetten heeft veel leuke extra opties. Hierbij zit zag ik ook het unlocken van bootloader waar ik mensen over hoorde
- De automatische schermhelderheid lijkt een betere herkenning te hebben dan op mijn XZ3. Daar had ik het uitgezet omdat hij nogal random erg strak versprong soms, zelfs zonder verandering in licht. Ik leerde op ten duur gewoon hoe ik zonder zicht mijn helderheid omhoog deed als ik naar buiten liep. Ik heb hem hier nog aanstaan, en als hij veranderd veranderd hij langzaam zodat ogen kunnen wennen, en zo ver nog geen rare, irritante sprongen in helderheid ervaren.
Ik wacht ook nog even op wat meer reviews. Vind een abonnement met 10gb internet oor zo'n 58 euro per maand toch veel geld vergeleken met de concurrentie.
UnboxTherapy*alexsdam schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:17:
[...]
Wat geluid betreft, zag ik in 1 van de reviews op youtube dat je het geluid op Dolby Atmos moet zetten en daarmee een veel beter geluid krijgt.
Heb de text ff aangepast voor duidelijkheid.Mister Hardware schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:12:
Kan je kijken welk scherm meer helder is. Dat is mijn enige vraag over het scherm, voor de rest is het top notch.
Xperia 1 II is stuk helderder van de XZ3. Weet niet hoe helder men hun telefoon wil dat dit een klacht was vergeleken met andere merken, tenzij het puur een "maar theoretisch kan die ander dit" is, ongeacht of het uit maakt of niet. Kon zelf met de XZ3 al uit de voeten, maar soms iets donker als je in de zon Netflix keek. Verwacht dat dat nu geen probleem zal zijn.
Exact die! Een van de weinige goede reviews die ik kon vinden overigens.
Was wel heel enthousiast vergeleken met vorige tests.
Ik gebruik zelf express geen Dolby Atmos en niet de functie voor upscalen, echter speel ik uncompressed lossless bestanden af die ik zelf van CDs rip en dan via Astiga "stream" (lees, hij haalt het binnen en speelt af, en verwijderd later. Hij speelt niet echt van server). Dolby Atmos heb ik ff getest maar voor muziek wordt het daar niet beter van (iig niet van voor de stereo muziek van de CDs).alexsdam schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:17:
[...]
Wat geluid betreft, zag ik in 1 van de reviews op youtube dat je het geluid op Dolby Atmos moet zetten en daarmee een veel beter geluid krijgt.
Ik wacht ook nog even op wat meer reviews. Vind een abonnement met 10gb internet oor zo'n 58 euro per maand toch veel geld vergeleken met de concurrentie.
Klinkt mij ook meer iets voor films/serries, ik vermoed dat dat gewoon een spartial sound ding is, net zoals Dolby Atmos for Headphones op Windows? Welicht dat het wel goed is voor die 360 Reality Audio (of die heeft een losse speler/functie, nog niet naar gekeken), maar dat heeft een specifiek geluidsbestanden en dan moet je weer een streamingservice als Tidal gebruiken, of iig die bestanden hebben en een speler die het kan uitlezen.
Upscalen van een lossless bestand is nogal nutteloos, dus dat heb ik niet getest. Ik kan daar dus ook weinig over zeggen.
Overigens is geluid ook veel smaak. Naast reviews zou ik zeggen: probeer het uit en kijk wat je voorkeur heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 16-06-2020 13:28 ]
Als jij als Xperia-man nog een topic opent voor de 10 II, dan wordt het nóg leuker. (Ja ik ben er te lui voor.Mister Hardware schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:13:
https://www.rtlnieuws.nl/...5151341/sony-xperia-10-ii
begint al wat leuker te worden.

Nee, deze telefoon heeft juist helemaal geen notch!Mister Hardware schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Kan je kijken welk scherm meer helder is. Dat is mijn enige vraag over het scherm, voor de rest is het top notch.
Niet dat iemand daarover getwijfeld zal hebben, maar gewoon even een blije ervaring extra delen.
Ik dacht dat T-Mobile hier nog niet aan begonnen was ? (5G dus)
Just here for the fun