Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:37
Sosua schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:46:
blijf toch wikken en wegen tussen deze en Oneplus 8 Pro.

https://www.gsmarena.com/...hone1=10096&idPhone2=9919

Wat kan een argument zijn in het voordeel van de Xperia?
"gratis" headphone?
De OnePlus stond eerder ook op mijn lijstje met opties (naast de Huawei P40 Pro, Red Magic 3S en nog een paar anderen). Redenen voor mij om voor de Xperia te gaan zijn uiteindelijk geweest:
  • Ervaring met en lichte voorliefde voor Sony (design, vrijwel stock Android etc.)
  • Dedicated 2-stage cameraknop (snap niet dat niet meer merken dit hebben)
  • Stereo frontfacing speakers (bottom firing speakers waarbij je moet opletten hoe je je hand plaatst vind ik niet echt fijn)
  • Huawei viel af vanwege het Google Services gebeuren (was mijn nr2 optie)
  • 21:9 aspect ratio bevalt mij wel voor mijn gebruik (veel apps met verticaal scrollen == meer content tegelijk op t scherm), alhoewel de anderen ook al een 18:9 tot 20:9 aspect ratio gebruiken zal het niet veel schelen
  • De CinemaPro en PhotoPro apps, lijkt me heerlijk om mee te gaan spelen (mogelijk dat ik daardoor op vakantie mn DSLR vaker laat liggen)
  • Headphone jack...noem me ouderwets, maar ik vind het godganse irritant als ik even snel wat met een headset/oordopjes wil luisteren, ik op zoek moet naar een verloopstuk. Ja.. je kan ook zeggen "koop dan een USB-C headset... tsja, dan heb ik er 1 en die ligt vast altijd ergens anders. 3.5mm oordopjes heb ik overal wel liggen (op mn bureau, in de woonkamer, in de slaapkamer, in de auto, in mn tas van het werk)
Hetgeen wat uiteindelijk de doorslag gaf, was dat ik hem nu zo'n 280 euro goedkoper (t.o.v. originele adviesprijs) bij mijn provider kon krijgen. Stel ik krijg de headset ook nog verkocht voor tegen de 200 euro (gangbare prijs op V&A), dan heeft de Xperia me onder de streep maar 712 euro gekost. Voor mij persoonlijk is dat een prijsgebied wat ik maximaal aan een telefoon uitgeef (max zo'n 800). Is nog altijd veel geld, maar als deze net als mijn Xperia XZ weer 4 jaar mee gaat, vind ik dat wel prima.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:22
Moi_in_actie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:09:
Net de knoop doorgehakt en de telefoon via mn eigen provider Vodafone besteld. Onder de streep zelfs nog een stuk goedkoper dan via de "truc" met Tele2, 917 euro (+headset). Mn huidige abonnement had nog wat maanden te gaan, maar ze hebben nu dat abonnement gestopt en per direct opnieuw voor 2 jaar vastgelegd (voor dezelfde specs en prijs). Ik was toch niet van plan iets aan mn abonnement te wijzigen en zo heb ik de telefoon dus voor maar 917 euro :)

Nu alleen nog even wachten, persoon van de klantenservice kon niet exact zeggen wanneer hij geleverd werd, hoogstwaarschijnlijk de 15e of iets daarna.
Ik had de telefoon in de pre-order staan voor 1200 euro. Dus na jouw bericht gelezen te hebben heb ik ook maar even Vodafone gebeld. (ik heb nu een sim-only abo)
En ik heb de telefoon nu ook voor 917 euro (inc thuiskopieheffing) kunnen bestellen. Da's toch een mooie prijs inc. headset.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de telefoon alleen in het zwart beschikbaar is bij Vodafone. Gelukkig voor mijn portemonnee dat ik niet zo gek ben om 300 euro te betalen voor een andere kleur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
avec_style schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:47:
[...]
...
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de telefoon alleen in het zwart beschikbaar is bij Vodafone. Gelukkig voor mijn portemonnee dat ik niet zo gek ben om 300 euro te betalen voor een andere kleur. 8)7
Ik had het liefst ook de witte variant gehad, maar dat had al heel lastig geworden. Zwart of paars... ach dan geef ik de voorkeur aan zwart. Mocht het me niet aan staan, dan komt er tzt wel een skin op (van DBrand of een van de andere producenten van skins). Zwart heb ik qua kleur niets op tegen, vind het alleen wat saai/standaard.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:53
Moi_in_actie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:57:
[...]

De OnePlus stond eerder ook op mijn lijstje met opties (naast de Huawei P40 Pro, Red Magic 3S en nog een paar anderen). Redenen voor mij om voor de Xperia te gaan zijn uiteindelijk geweest:
  • Ervaring met en lichte voorliefde voor Sony (design, vrijwel stock Android etc.)
  • Dedicated 2-stage cameraknop (snap niet dat niet meer merken dit hebben)
  • Stereo frontfacing speakers (bottom firing speakers waarbij je moet opletten hoe je je hand plaatst vind ik niet echt fijn)
  • Huawei viel af vanwege het Google Services gebeuren (was mijn nr2 optie)
  • 21:9 aspect ratio bevalt mij wel voor mijn gebruik (veel apps met verticaal scrollen == meer content tegelijk op t scherm), alhoewel de anderen ook al een 18:9 tot 20:9 aspect ratio gebruiken zal het niet veel schelen
  • De CinemaPro en PhotoPro apps, lijkt me heerlijk om mee te gaan spelen (mogelijk dat ik daardoor op vakantie mn DSLR vaker laat liggen)
  • Headphone jack...noem me ouderwets, maar ik vind het godganse irritant als ik even snel wat met een headset/oordopjes wil luisteren, ik op zoek moet naar een verloopstuk. Ja.. je kan ook zeggen "koop dan een USB-C headset... tsja, dan heb ik er 1 en die ligt vast altijd ergens anders. 3.5mm oordopjes heb ik overal wel liggen (op mn bureau, in de woonkamer, in de slaapkamer, in de auto, in mn tas van het werk)
Hetgeen wat uiteindelijk de doorslag gaf, was dat ik hem nu zo'n 280 euro goedkoper (t.o.v. originele adviesprijs) bij mijn provider kon krijgen. Stel ik krijg de headset ook nog verkocht voor tegen de 200 euro (gangbare prijs op V&A), dan heeft de Xperia me onder de streep maar 712 euro gekost. Voor mij persoonlijk is dat een prijsgebied wat ik maximaal aan een telefoon uitgeef (max zo'n 800). Is nog altijd veel geld, maar als deze net als mijn Xperia XZ weer 4 jaar mee gaat, vind ik dat wel prima.
Leuk om te lezen.
Zit nu nog in een contractovername van kpn. Dus kan pas over 2 weken "vrij" bewegen.

Aantal wegingsfactoren voor mij zijn ook:
  • 120hz
  • Accuduur
  • Support tot End of Life. Daar is Oneplus toch wel sterk in.
  • 5G
  • OLED/AMOLED
Daarbij heb ik beide merken nog nooit zelf gehad.

Ik neig toch naar de Xperia op dit moment.
Zeker na al dat gedoe met oneplus schermen.

Ik weet ook niet in hoeverre dit soort filmpjes helpen:

Een van de selling points is natuurlijk de goede camera's. Ze richten zich duidelijk op de liefhebbers daarvan. Het moet natuurlijk ook wel hufterproof te gebruiken zijn. De kerel uit dit filmpje heeft wellicht simpelweg op record gedrukt. Maar dat doet een groot gedeelte van de gebruikers ook, zonder 3 menu's met instellingen door te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Sosua op 08-06-2020 16:02 . Reden: details ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-08 18:13
Is er al meer bekend over hoe de DAC van de xperia zich verhoudt tot die van de V60?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zonderb schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:17:
Is er al meer bekend over hoe de DAC van de xperia zich verhoudt tot die van de V60?
Niet best.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gwqJq4zBq_zGLEM92PSJyVFUrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycUNBMYFHkiYRTf8aFSuLNNP.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: Juan Bagnell a.k.a. SomeGadgetGuy. Screenshot is van zijn Patreon-only audio review op YouTube dus die link kan ik ook niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:53
dreester schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Niet best.

[Afbeelding]

Bron: Juan Bagnell a.k.a. SomeGadgetGuy. Screenshot is van zijn Patreon-only audio review op YouTube dus die link kan ik ook niet delen.
Cool, aan de andere kant is dat dan wel weer het enige wat goed is aan een LG telefoon als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:10
dreester schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Niet best.

[Afbeelding]

Is dat niet gewoon het volume? Ik weet niet of dat veel zegt over de kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sosua schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Cool, aan de andere kant is dat dan wel weer het enige wat goed is aan een LG telefoon als ik het goed begrijp.
Als je populaire reviewers op YouTube mag geloven schieten LG V-serie toestellen altijd tekort. Voor video-opname en audio is de V60 een beest van een toestel. Vooral als je meer gaat doen dan alleen point-and-shoot. Sony lijkt een beetje dezelfde markt te bedienen met tools zoals Photo Pro en Cinema Pro.
AmbroosV schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Is dat niet gewoon het volume? Ik weet niet of dat veel zegt over de kwaliteit.
Ik ben niet helemaal thuis in audiokwaliteit. De hoge ouput van de Quad DAC op de V60 geeft je de mogelijkheid om koptelefoons te gebruiken die een hoge impedantie hebben, of simpel gezegd: studio koptelefoons. De DAC output van Mark II is niet hoog genoeg om deze koptelefoons aan te sturen. Maar voor simpele oordopjes zal het vast OK zijn, maar verwacht geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@dreester, ik dacht al zoiets ja, thanks. Ik heb altijd studio IEMs gehad voor ik naar de WH-1000XM3's ben overgestapt (Sony MDR-7550), en die waren makkelijk aan te drijven voor telefoons door de lage impedantie. De MDR-7550's stonden hoog aangeschreven, dus ik heb er moeite mee om te geloven dat een krachtige output altijd nodig is voor hoge kwaliteit. Sure, als je stevige studiohoofdtelefoons wil aansluiten heb je dat nodig, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat audiofielen op dat punt met een aparte DAC+versterker rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
Nou dat is dan opgelost over de dac, zelfde kwaliteit als de tegenstanders op lg na. Oftewel, het is een headphone jack, that's it.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dust419 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Grootste issue met de Oneplus is de groene waas over het scherm bij lagere helderheid.
Ik heb zojuist mijn Xperia 10 2 om deze reden teruggestuurd. Enig idee wat dit is/veroorzaakt?

Echt niet te doen dat ‘s avonds alles groen is? 8)7

Edit: is er een kans dat een ander toestel (zelfde model) dit niet heeft (dan bestel ik misschien een nieuwe)?

[ Voor 13% gewijzigd door jodeltje op 09-06-2020 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik heb er nog niks over mee gekregen, maar dat komt mede omdat ik nog niet werk. Misschien dat ik het nog te horen krijg van MediaMarkt als er iets is gebeurd.
Heb je anders foto's @jodeltje ?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat heb je op elk toestel met een Samsung PenTile OLED aan de hand, meer of minder zichtbaar afhankelijk van de calibratie.

Op mijn Xperia 1, met hoogstwaarschijnlijk hetzelfde display als de 1m2, valt het goed mee. Het is meer zichtbaar in creator mode / met kleurtemperatuur op warm. Zelden storend.

De Xperia XZ3 had er helemaal geen last van, dat was een LG P-OLED. Stuk beter op lage helderheid, maar minder goed op hoge helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik hoop niet dat ze deze grap ook in Nederland gaan uithalen.

https://www.gsmarena.com/...oss_europe-news-43641.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Zo'n hoesje is inderdaad flink minder aantrekkelijk. Voor mij persoonlijk is het juist de headset die de huidige prijs het overwegen waard maakt. Zonder headset ben ik bang dat ik toch wacht tot de prijs enigszins gedaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ze 200 euro van de prijs via een provider doen, dan is hij zonder koptelefoon ook interessant. Maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Denk het niet

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Is eerder gebeurd bij andere telefoons. In de meeste landen sturen ze de hoofdtelefoon samen met de telefoon op, en dan moeten ze onmiddellijk genoeg stock hebben.

In Nederland en België sturen ze 'm achteraf na. Een paar jaar terug was er ook een grote vraag bij een vrijwel identieke promo, en dan hebben ze gewoon gezegd dat het een paar maanden kon duren voor je je hoofdtelefoon ontving, door de populariteit. Benelux is ook een belangrijke markt voor Sony (een van de laatste regio's waar ze het soms nog somewhat OK doen). Ik zou er niet te bang van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 20:42
Als ik zie welke acties de Nederlandse providers doen, is het weer heel triestig gesteld in België.
Niets van promoties ofzo met deze Xperia 1II. Kan je als Belg eigenlijk een abonnement met smartphone afsluiten in Nederland?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Op https://sonymobilepromoties.nl/ staat de koptelefoon niet genoemd, op en https://www.sony.nl/promo/mobile en https://www.sony.nl/deals-aanbiedingen wel. Nou ga ik er vanuit dat de Nederlandse Sony website klopt gezien dat de main Sony website is, zeker gezien ze nagestuurd worden, maar vind het toch wel opvallend. Inmiddels zou er meer dan genoeg tijd moeten zijn geweest om de mobile promoties site bij te werken. Maar over de Xperia 1 II staat niks, enkel over Xperia 10 II en Xperia L4.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Cambionn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Op https://sonymobilepromoties.nl/ staat de koptelefoon niet genoemd, op en https://www.sony.nl/promo/mobile en https://www.sony.nl/deals-aanbiedingen wel. Nou ga ik er vanuit dat de Nederlandse Sony website klopt gezien dat de main Sony website is, zeker gezien ze nagestuurd worden, maar vind het toch wel opvallend. Inmiddels zou er meer dan genoeg tijd moeten zijn geweest om de mobile promoties site bij te werken. Maar over de Xperia 1 II staat niks, enkel over Xperia 10 II en Xperia L4.
Maak je niet druk, je gaat gewoon een koptelefoon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
dust419 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Maak je niet druk, je gaat gewoon een koptelefoon ontvangen.
Daar ga ik ook wel vanuit. Vond het puur opvallend dat de promo specifieke website nog steeds niet geupdate is.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De promowebsite is van het Sony Mobile-tijdperk. De Xperia 1m2 is de eerste die volledig onder Sony (electronics) valt, en bijgevolg gebruiken ze nu gewoon de Sony-site. De promowebsite gaat waarschijnlijk verdwijnen op een bepaald punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Cpt. Peacock schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:58:
Als ik zie welke acties de Nederlandse providers doen, is het weer heel triestig gesteld in België.
Niets van promoties ofzo met deze Xperia 1II. Kan je als Belg eigenlijk een abonnement met smartphone afsluiten in Nederland?
In België doen providers geen contracten, je kan altijd weg. Daarom ook geen deals bij ons. Je kan geen Nederlands contract afsluiten zonder Nederlands adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Achja, ik maak me niet zo druk om die headset, zal wel los lopen. Heb de telefoon via Vodafone gekocht, mocht er ineens gedonder komen klop ik eerst bij Vodafone aan met "hey jongens... jullie adverteerden met een gratis headset, regel het maar".

Ben alleen benieuwd wanneer de telefoon geleverd gaat worden. Ik hoop op stiekem op aakomende maandag (de 15e), maar heb nog geen exacte datum gehoord, alleen een mailtje met "sorry het duurt langer dan normaal" (de standaard 2 dagen die Vodafone hanteert). Ben toch wel erg benieuwd naar deze telefoon, meer dan destijds met mijn huidige Xperia XZ. Deze telefoon lijkt voor mij een met minder compromissen en nog beter uitgewerkte features dan destijds, maar goed... nog een paar daagjes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Moi_in_actie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:37:
Achja, ik maak me niet zo druk om die headset, zal wel los lopen. Heb de telefoon via Vodafone gekocht, mocht er ineens gedonder komen klop ik eerst bij Vodafone aan met "hey jongens... jullie adverteerden met een gratis headset, regel het maar".

Ben alleen benieuwd wanneer de telefoon geleverd gaat worden. Ik hoop op stiekem op aakomende maandag (de 15e), maar heb nog geen exacte datum gehoord, alleen een mailtje met "sorry het duurt langer dan normaal" (de standaard 2 dagen die Vodafone hanteert). Ben toch wel erg benieuwd naar deze telefoon, meer dan destijds met mijn huidige Xperia XZ. Deze telefoon lijkt voor mij een met minder compromissen en nog beter uitgewerkte features dan destijds, maar goed... nog een paar daagjes wachten :)
Als ze voldoende voorraad hebben dan heb je hem maandag in huis... bij tmobile ook maandag in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:42
Bij bol.com ook maandag als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Weet iemand of je bij die AMP een tijd kan aangeven. Ik zit met een belangrijke toets overdag (al zou ik het daarheen sturen, kan ik ook niet echt ff weg om die 1 cent betaling te doen en pakket in ontvangst te nemen). Als ik kan aangeven de telefoon in de avond te willen ontvangen zou dat mooi zijn, anders wordt het de 16e pas voor mij vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Cambionn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:05:
Weet iemand of je bij die AMP een tijd kan aangeven. Ik zit met een belangrijke toets overdag (al zou ik het daarheen sturen, kan ik ook niet echt ff weg om die 1 cent betaling te doen en pakket in ontvangst te nemen). Als ik kan aangeven de telefoon in de avond te willen ontvangen zou dat mooi zijn, anders wordt het de 16e pas voor mij vrees ik.
Ivm corona kan dat nu helaas niet. (Neem aan dat je hem bij Tele2 of T-Mobile hebt besteld)

[ Voor 5% gewijzigd door dust419 op 09-06-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
dust419 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Ivm corona kan dat nu helaas niet. (Neem aan dat je hem bij Tele2 of T-Mobile hebt besteld)
Dat verklaard ook meteen waarom er wel vaag dingen over tijdvoorkeuren stonden op verdere pagina's, maar de homepage aan gaf dat je in de ochtend een tijd van bezorging zou krijgen alsof je puur een dag kon kiezen. Ik kan me voorstellen dat voor een tijdelijke maatregel een paar teksten zijn vergeten aan te passen. Helaas, dan vrees ik dat ik hem de 16e pas in ontvang kan nemen. Gelukkig had ik voor de zekerheid al vrij genomen de 16e puur om de telefoon in ontvangst te kunnen nemen ongeacht de tijd.

Idd bij T-mobile, maar krijg pas meer info als hij op voorraad is, weet puur dat hij met AMP verstuurd wordt. Ik wou daar toch al naar overstappen en wachte puur op de telefoon release om m'n nieuwe abbonement af te sluiten. Wou hem meteen pre-orderen de 2e en asap hebben, en T-mobile had iig al meteen de 15e als release datum staan :9 .

[ Voor 19% gewijzigd door Cambionn op 09-06-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Cambionn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Dat verklaard ook meteen waarom er wel vaag dingen over tijdvoorkeuren stonden op verdere pagina's, maar de homepage aan gaf dat je in de ochtend een tijd van bezorging zou krijgen alsof je puur een dag kon kiezen. Ik kan me voorstellen dat voor een tijdelijke maatregel een paar teksten zijn vergeten aan te passen. Helaas, dan vrees ik dat ik hem de 16e pas in ontvang kan nemen. Gelukkig had ik voor de zekerheid al vrij genomen de 16e puur om de telefoon in ontvangst te kunnen nemen ongeacht de tijd.

Idd bij T-mobile, maar krijg pas meer info als hij op voorraad is, weet puur dat hij met AMP verstuurd wordt. Ik wou daar toch al naar overstappen en wachte puur op de telefoon release om m'n nieuwe abbonement af te sluiten. Wou hem meteen pre-orderen de 2e en asap hebben, en T-mobile had iig al meteen de 15e als release datum staan :9 .
Gaat goed komen, hou je mail goed in de gaten komend (vrijdag) weekend. Ook je spam folder in de gaten houden. Die mailtjes van AMP om een aflever afspraak te maken komen nogal eens in de spam folder terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb hem weer terug gestuurd. Had inderdaad even wat foto's moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 22:05
Toch maar besteld... voor deze prijs kon ik het niet laten :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QpGCtfh/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Holy shit, mobiel.nl gaat hard. Deze prijzen zijn damn laag. Ik ga me af vragen hoe dit gaat af lopen de komende maanden na de release.
Werk gaat een heel stuk moeilijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Mister Hardware schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:00:
Holy shit, mobiel.nl gaat hard. Deze prijzen zijn damn laag. Ik ga me af vragen hoe dit gaat af lopen de komende maanden na de release.
Werk gaat een heel stuk moeilijker worden.
Met alle respect, maar hier ga je nooit tegenop kunnen boksen. Als ik nu kijk naar een Xperia 1 (dus geen II) bij MediaMarkt i.c.m. een abonnement dan kom ik nog steeds uit op €900+. Dat is natuurlijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Snap ik, alleen het probleem kan ik niet verhelpen. We hebben onze Sony Mobile accountmanager nodig die dit gaat fixen want anders is het 8-0 achterstand. (50€ voor elk doelpunt want mensen hebben nog opzich een marge voor de persoonlijke hulp die ze krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Mobiel.nl is ook bij KPN ineens een stuk goedkoper geworden terwijl ik hem al besteld had! Gelijk even contact opgenomen en krijg 120 euro teruggestort. Scheelt toch behoorlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 14:52
Iemand ervaring met mobiel.nl ? Zit te twijfelen om mijn pre-order bij T-mobile te annuleren en bij mobiel.nl te bestellen (scheelt 120 euro). Ben echter wel bang dat daardoor de levering een stuk later wordt (omdat ik weer achterin de rij aansluit). Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ik was nog in de veronderstelling dat toestellen via de provider niet meer goedkoper waren dan los in de verkoop. Heb ik nou net een paar weken geleden een sim-only afgesloten. Om dan te zien dat de 1 II in de winkels 1.199,- kost, en bij een abonnement 785,- is wel zuur.

Toch maar eens even verder wachten. Geen haar op m'n hoofd die er over peinst om de volle mep te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Hilol schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:11:
Iemand ervaring met mobiel.nl ? Zit te twijfelen om mijn pre-order bij T-mobile te annuleren en bij mobiel.nl te bestellen (scheelt 120 euro). Ben echter wel bang dat daardoor de levering een stuk later wordt (omdat ik weer achterin de rij aansluit). Wat denken jullie?
Tja, is het een probleem voor je als je een weekje extra moet wachten? Als je geld zat hebt dan laat je de bestelling bij tmobile staan en heb je je toestel zeker dinsdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 16:09
Hilol schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:11:
Ik heb vandaag maar de gok genomen. Ik had een order staan bij Belsimpel die al iets in prijs was verlaagd waardoor ik 50 euro terug kon krijgen maar zelfs daarna was mobiel.nl 110 euro goedkoper dan Belsimpel. Ik twijfelde zelf ook wel even qua levering omdat ik hem het liefst ook gewoon het snelste zou willen hebben. Maar met dit prijsverschil en omdat Belsimpel ook nog geen zekerheid heeft en als levertijd twee weken aangeeft ben ik er maar voor gegaan. Ik zie het wel aankomende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
Zie nu dat ik bij mobiel.nl verkeerd had gekeken, had geen onbeperkte minuten. Scheelt onder de streep 2 euro per maand, ga daarvoor de gok niet nemen denk ik. Heb ik hem liever maandag/dinsdag in huis (staat op afhalen in de winkel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suncatcher
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 16:09
Metalfalcon schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:36:
Mobiel.nl is ook bij KPN ineens een stuk goedkoper geworden terwijl ik hem al besteld had! Gelijk even contact opgenomen en krijg 120 euro teruggestort. Scheelt toch behoorlijk. :)
Zojuist gebeld. Van 67 euro per maand naar nu 61 euro. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Hilol schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:53:
Zie nu dat ik bij mobiel.nl verkeerd had gekeken, had geen onbeperkte minuten. Scheelt onder de streep 2 euro per maand, ga daarvoor de gok niet nemen denk ik. Heb ik hem liever maandag/dinsdag in huis (staat op afhalen in de winkel)
Slim, 100% dat je hem op dinsdag hebt dan... :)

[ Voor 9% gewijzigd door dust419 op 10-06-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
willemd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:41:
Ik was nog in de veronderstelling dat toestellen via de provider niet meer goedkoper waren dan los in de verkoop. Heb ik nou net een paar weken geleden een sim-only afgesloten. Om dan te zien dat de 1 II in de winkels 1.199,- kost, en bij een abonnement 785,- is wel zuur.

Toch maar eens even verder wachten. Geen haar op m'n hoofd die er over peinst om de volle mep te betalen.
Bij welke provider zit je? Ik heb ook nog geen maand geleden voor 2 jaar Sim-only getekend. Maar bij T-Mobile kun je direct verlengen als je er een toestel bij neemt.

Effectief verleng ik mijn abo dus met 1 maand en krijg ik daar een stevige toestel korting voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
Bij mij heeft Mobiel.nl aangegeven dat ie bij hun maandag binnen komt, dan pas gaan ze het abonnement enzo aanvragen bij KPN en wordt ie verzonden. Dus dan zou ie dinsdag bij mij bezorgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Ook een mooie aanbieding voor degene die het toestel los willen kopen

[s]https://www.amazon.nl/Son...gid=pla-789164555963&th=1[/s

My bad, gaat om de 1 en niet mark 2.

[ Voor 6% gewijzigd door dust419 op 10-06-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
dust419 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:34:
Ook een mooie aanbieding voor degene die het toestel los willen kopen

https://www.amazon.nl/Son...gid=pla-789164555963&th=1
Dat is de Xperia 1, het model van vorig jaar. Zéér slecht deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Dutchy007 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Dat is de Xperia 1, het model van vorig jaar. Zéér slecht deal dus.
Excuus, zag het te laat... de verwarring zat in die gratis koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
NielsFL schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Bij welke provider zit je? Ik heb ook nog geen maand geleden voor 2 jaar Sim-only getekend. Maar bij T-Mobile kun je direct verlengen als je er een toestel bij neemt.

Effectief verleng ik mijn abo dus met 1 maand en krijg ik daar een stevige toestel korting voor terug.
Vodafone. Dat kan daar pas na 2 maanden, en ik heb net een paar weken het abonnement nieuw afgesloten. Eventjes wachten dan maar, tenzij er nog ergens een beter alternatief komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Was eigenlijk van plan de reviews van de camera pro app af te wachten.
Voor 800e + Headphones wordt t wel heel interessant...

Misschien wachten tot 20 juni of op de xperia 5 mII wachten. Dat 4k scherm mwah, doe maar liever wat kleiner mits de camera app fantastisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb de Xperia 1 ongeveer een half jaar terug bij Black Friday voor €549 bij Belsimpel gekocht. Kan interessant zijn voor wie een 1mk2 wil en even kan wachten 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Haha ja zo kan je altijd wel even wachten. Ik zit nog op een aantal gedachten te hinken:

- ofwel verlengen mid juli, dan is m'n abo namelijk weer verlengbaar. Hopelijk zijn er dan nog steeds zulke stuntprijzen en is niet ineens de headphone op.
- ofwel afwachten of er een Xperia 5 II komt, een wat kleiner formaat zou ik wel fijn vinden, maar dan moeten er verder wel dezelfde camera's etc. opzitten. Wat minder batterij mag dan nog wel, als het scherm ook minder pixels heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
Jammer dat ik het nieuwsartikel nu lees.

Nog erger vind ik de haat naar Sony. Voer de Tele2 deal uit en haal de telefoon voor 900€.
Dan heb je een snapdragon 865 + 256gb geheugen. Enige andere telefoon in die prijs klasse is de oneplus 8 (normaal) voor 750. Als je de koptelefoon verkoopt voor 150€ kom je op hetzelfde uit.

Buiten het scherm van oneplus zie ik geen andere voordelen. Snap niet waarom mensen dat ook niet kunnen inzien.
Maybe dat je nog voor oppo kan gaan maar bij hen is de bloatware wel echt next level, zoals Samsung vroeger dat was. Opzich nog een goede spec-ed telefoon maar Sony is toch wel echt voor de Tweaker die zijn camera wil optimaliseren, zijn game ervaring en zijn beeldscherm kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Het zal niet allemaal Sony-haat zijn. Sommige mensen ageren tegen alles wat zij als (te) duur ervaren.

Is er al een accessoires topic? Ben wel benieuwd welke hoesje etc jullie van plan zijn te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik heb te horen gekregen dat de prijzen bij mobiel.nl vrij dicht op de inkoop prijs liggen en dit niet aan Sony ligt. Oftewel MediaMarkt kan er voor kiezen om de prijzen zo hoog te houden bij een abonnement.
Dit betekent voor mij dat ik mijn best ga doen als promotor en hoop op het beste. Als er vragen zijn met betrekking tot de telefoon hoor ik het graag. Ik ga gewoon door met zoveel mogelijk vragen beantwoorden zo lang het kan.

M.b.t. accessoires heb ik nog niet heel veel info. Wel weet ik dat we een 18watt lader mee leveren maar de telefoon kan 21 watt aan (wired, weet ik zeker en wireless dacht ik). De uhc32 lader die we verkopen is 18 watt. Wil je er toch meer uit halen dan komt een pd-lader van 21 watt van pas maar ik weet op het moment geen aanrader. Anker/native Union zijn mijn to go laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:42
Komt er nog een wireless charger van Sony denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Mister Hardware schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:53:
Jammer dat ik het nieuwsartikel nu lees.

Nog erger vind ik de haat naar Sony. Voer de Tele2 deal uit en haal de telefoon voor 900€.
Dan heb je een snapdragon 865 + 256gb geheugen. Enige andere telefoon in die prijs klasse is de oneplus 8 (normaal) voor 750. Als je de koptelefoon verkoopt voor 150€ kom je op hetzelfde uit.

Buiten het scherm van oneplus zie ik geen andere voordelen. Snap niet waarom mensen dat ook niet kunnen inzien.
Maybe dat je nog voor oppo kan gaan maar bij hen is de bloatware wel echt next level, zoals Samsung vroeger dat was. Opzich nog een goede spec-ed telefoon maar Sony is toch wel echt voor de Tweaker die zijn camera wil optimaliseren, zijn game ervaring en zijn beeldscherm kalibratie.
Ik schrok hier in eerste instantie ook een beetje van, maar toen bedacht ik mij dat de mensen die reageerden zich waarschijnlijk niet zo in verdiept hebben als ons. Als je op dit moment een high end telefoon wilt halen dan zal je al snel deze Sony telefoon in het vizier hebben vanwege de specs. Daarna is het natuurlijk een persoonlijke beslissing of deze bij je past en je het geld er voor over hebt. De mensen die het dan alsnog duur vinden zullen net als veel mensen in deze thread er al achter komen dat je de telefoon een stuk goedkoper kunt krijgen met een abo.

De haat onder het artikel ging voornamelijk over de prijs. Als dat het enige is wat ze er op tegen hebben dan kun je dat natuurlijk ook als een pluspunt zien. Dan is het voor de rest natuurlijk een goede telefoon.

Dus ik zeg: laat de mensen maar lekker klagen over de prijs. Alleen de mening van de mensen die op dit moment een telefoon willen kopen doet er toe. De tijd zal het leren of deze telefoon veel gaat verkopen, maar aangezien de headset in veel europese landen niet meer beschikbaar is als pre-order denk ik dat Sony eindelijk weer een topproduct geleverd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
Ik moest mij ook erg inhouden bij het lezen van de reacties op het nieuwsbericht inderdaad...

Nou gaan veel reacties ook wel over de prijzen van high-end telefoons in het algemeen, maar toch. Sony heeft met hun flagship altijd vrij hoog in de markt gezeten qua prijs, alleen die prijzen zijn gewoon enorm gestegen. Wie had er 2 jaar geleden gedacht dat je 1200 euro neer moet leggen voor een Oppo? Of 1000 voor een Xaomi of Oneplus zelfs?

En zoals mensen onder het nieuwsbericht ook zeggen gelukkig, Samsung en iPhone zijn soms nog 200/300 euro duurder en missen dan alsnog dingen die de Sony wel heeft, als 3.5 jack en uitbreidbaar geheugen. En die komen in combinatie met abonnement ook echt niet zo goedkoop uit als de Sony, waar je ook nog eens een erg goeie hoofdtelefoon bij krijgt (+oordopjes in de doos!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
Mobiel.nl is met mijn abonnement ineens weer iets duurder geworden. Moest ik eerst 216 euro bijbetalen, gisteren 92 euro (waardoor ik nu 124 euro terug krijg) en nu ineens weer 168 euro bijbetalen. Ben blij dat ik gisteren contact heb opgenomen.... ;)

Overigens is Belsimpel ook wel weer aardig gezakt in prijs. De eerste keer dat ik keek, moest ik 312 euro ofzo bijbetalen en nu 192 euro. (KPN verlenging met 20GB en 150 belminuten voor 55 euro per maand inclusief 7,50 Husselkorting)

[ Voor 32% gewijzigd door Metalfalcon op 11-06-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Mister Hardware schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:51:
Ik heb te horen gekregen dat de prijzen bij mobiel.nl vrij dicht op de inkoop prijs liggen en dit niet aan Sony ligt. Oftewel MediaMarkt kan er voor kiezen om de prijzen zo hoog te houden bij een abonnement.
Ik weet wat de inkoopprijzen zijn via meerdere kanalen en ook wat de vergoedingen zijn van de abonnementen, en ik snap ook echt niet hoe mobiel.nl en Belsimpel zulke prijzen kunnen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn collega heeft hem van de week besteld, via zakelijk tussenpersoon, en krijgt nu bericht dat zijn koptelefoon vervangen zal worden door een hoesje :?

In wacht nog even af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:45:
Mijn collega heeft hem van de week besteld, via zakelijk tussenpersoon, en krijgt nu bericht dat zijn koptelefoon vervangen zal worden door een hoesje :?

Dat zakelijk tussenpersoon loopt straks met een mooie koptelefoon rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Is er trouwens een gesture of een andere manier om de notificatiebalk naar beneden te slepen zonder naar de bovenkant van het scherm te hoeven gaan?

Bij m'n LG G6 heb ik daar een extra knopje voor onderin de balk (zie hier), wat echt heerlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Metalfalcon schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:18:
Ik moest mij ook erg inhouden bij het lezen van de reacties op het nieuwsbericht inderdaad...
Over welk nieuwsbericht hebben jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
@dust419
dust419 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Over welk nieuwsbericht hebben jullie het?
Dat bericht op de hoofdpagina van Tweakers over dat de Xperia volgende week beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfalcon
PWM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:45:

@PWM Ik denk dat het zakelijk tussenpersoon de telefoon dan misschien ergens anders vandaan haalt dan uit Nederland/Benelux. Eerder in dit topic kwam al een link voorbij naar een nieuwsbericht uit Amerika hierover. Daar zou je geen oortjes (wf-1000xm3 ipv wh-1000xm3 die wij krijgen) meer ontvangen, maar inderdaad een hoesje.

Maar in NL loopt de pre-order actie gewoon nog via de Sony-website en krijg je de headset sowieso pas later thuisgestuurd. Dit staat ook nog in het persbericht op hun eigen site: https://pers.sony.nl/pres...week-verkrijgbaar-3006771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Upbeat schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Ik weet wat de inkoopprijzen zijn via meerdere kanalen en ook wat de vergoedingen zijn van de abonnementen, en ik snap ook echt niet hoe mobiel.nl en Belsimpel zulke prijzen kunnen hanteren.
Ik gok grijze import. Ik weet uit ervaring dat Belsimpel telefoons uit andere landen importeert en doorverkoopt. Dus dat zou ook kunnen gelden voor deze telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
yoekel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:11:
Is er trouwens een gesture of een andere manier om de notificatiebalk naar beneden te slepen zonder naar de bovenkant van het scherm te hoeven gaan?

Bij m'n LG G6 heb ik daar een extra knopje voor onderin de balk (zie hier), wat echt heerlijk werkt.
Bij mijn xz3 gebruik ik 'double tap' de zijkant en dan notificatie balk. Werkt verassend goed met de gebogen zijkant en naar beneden swipen van uit de zijkant is 'terug gaan'. Alleen op mijn Xperia 1 was dat al minder door het hoesje dus wordt nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
avec_style schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Ik gok grijze import. Ik weet uit ervaring dat Belsimpel telefoons uit andere landen importeert en doorverkoopt. Dus dat zou ook kunnen gelden voor deze telefoons.
Denk dat ook, zie nog te veel webshops die dingen beloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mister Hardware schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Bij mijn xz3 gebruik ik 'double tap' de zijkant en dan notificatie balk. Werkt verassend goed met de gebogen zijkant en naar beneden swipen van uit de zijkant is 'terug gaan'. Alleen op mijn Xperia 1 was dat al minder door het hoesje dus wordt nog even afwachten.
Goed dat die functies voor tappen en sliden zijn uitgebreid op de XZ3. Jammer dat ik hem vanaf het begin al uit had staan (want ik stoorde mij er mateloos aan, veel te gevoellig) en er nu pas achter kom :P .

Ik 'mag' sinds vandaag ook weer een nieuwe telefoon en ik neig naar de Xperia 1 II. Mijn Xperia XZ3 doet het nog uitstekend. Goed gebouwd toestel. Alleen die camera vind ik zwaar beneden peil. Ik ben bang dat de camerafunctie op de Xperia 1 II ook tegen gaat vallen. Ik houd van pielen met settings, maar ik wil ook graag point en click kunnen doen als mijn kinderen iets grappigs doe, of als ik iets interessants zie en geen tijd heb om settings aan te passen.

Andere telefoon(s) waar ik naar kijk zijn de Samsung Galaxy S20 (en de S20+).

Wie verlost mij :*)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@Tjebakka Ik heb een XZ3 en een Xperia 1, en de Xperia 1 was al een gigantische upgrade vergeleken met de XZ3 qua camera, ook gewoon in de standaard point and shoot app. De 1m2 doet het sowieso nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Metalfalcon schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:21:
[...]

@PWM Ik denk dat het zakelijk tussenpersoon de telefoon dan misschien ergens anders vandaan haalt dan uit Nederland/Benelux. Eerder in dit topic kwam al een link voorbij naar een nieuwsbericht uit Amerika hierover. Daar zou je geen oortjes (wf-1000xm3 ipv wh-1000xm3 die wij krijgen) meer ontvangen, maar inderdaad een hoesje.

Maar in NL loopt de pre-order actie gewoon nog via de Sony-website en krijg je de headset sowieso pas later thuisgestuurd. Dit staat ook nog in het persbericht op hun eigen site: https://pers.sony.nl/pres...week-verkrijgbaar-3006771
Het lijkt mij uberhoubt sterk dat de actie veranderd voor Nederlandse toestellen gekocht in Nederland, noch naast wat eerder besproken is (grijze import, naleveren, etc) is er naar mijn weten gewoon een Nederlands distributie centrum is met eigen voorraad. Gezien je hem pas kan aanvragen na ontvangst van de mobiel, kan niemand hem al hebben en zou het nooit nu al op kunnen zijn. Uitverkocht raken onder "zolang de voorraad strekt" is 1 ding (hoewel ik hier niet zo'n disclaimer heb gezien, puur datums), maar volgens mij zijn er Nederlandse wetten die beschermen voor het adverteren van een cadeau van 279 euro, en dat vervangen voor iets goedkopers zonder compensatie zonder dat ook maar iemand het heeft ontvangen (dat betekend namelijk vals adverteren). Ik zou me dus niet te veel zorgen maken tenzij je grijze import hebt. Dat heeft altijd z'n minpunten op vlakken als acties en garantie, en is iets om zelf te overwegen of het het waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door Cambionn op 11-06-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
Cambionn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Het lijkt mij uberhoubt sterk dat de actie veranderd voor Nederlandse toestellen gekocht in Nederland, noch naast wat eerder besproken is (grijze import, naleveren, etc) is er naar mijn weten gewoon een Nederlands distributie centrum is met eigen voorraad. Gezien je hem pas kan aanvragen na ontvangst van de mobiel, kan niemand hem al hebben en zou het nooit nu al op kunnen zijn. Uitverkocht raken onder "zolang de voorraad strekt" is 1 ding (hoewel ik hier niet zo'n disclaimer heb gezien, puur datums), maar volgens mij zijn er Nederlandse wetten die beschermen voor het adverteren van een cadeau van 279 euro, en dat vervangen voor iets goedkopers zonder compensatie zonder dat ook maar iemand het heeft ontvangen (dat betekend namelijk vals adverteren). Ik zou me dus niet te veel zorgen maken tenzij je grijze import hebt. Dat heeft altijd z'n minpunten op vlakken als acties en garantie, en is iets om zelf te overwegen of het het waard is.
Ik ga er vanuit dat de Nederlandse klanten de headset gewoon opgestuurd krijgen inderdaad, omdat je die zelf via Sony Nederland moet aanvragen. Volgens mij las ik in Amerika en dergelijke dat ze de oordopjes gelijk meegestuurd kregen met het toestel en dat daar de voorraad wel op is.

Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat een IMEI van een import-toestel niet herkend wordt voor de pre-order actie van Sony Nederland omdat het toestel niet in Nederland door Sony zelf is geleverd. Maar goed, dat wordt dan vanzelf een punt van discussie met de verkopende partij die hem met gratis headset aan biedt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
Dit is de lijst van deelnemende retailers:

Art & Craft
Belsimpel
Bol.com
Coolblue
FNAC
KPN
Krefel
Media Markt Nederland
Media Markt België
Mobiel.nl
Tele2
T-Mobile
Vanden Borre
Vodafone
The Phone House
Sony Center Luxembourg

Als je telefoon niet van een van deze retailers komt zou ik er niet op rekenen dat je de headphones krijgt via Sony BE/NL. Als je bij een van de retailers koopt kan je er vrijwel zeker van zijn dat je de headphones gaat krijgen. Een paar telefoons geleden was de actie ook populairder dan verwacht, en dan heeft Sony ze gewoon in batches uitgestuurd, met een kleine vertraging (en hun excuses). Komt wel in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonderb
Woensdag besteld bij mobiel.nl voor 728, zie ik vandaag dat ie weer is verhoogd naar 831. Blij dat ik m toen besteld heb. Maar het loont dus wellicht de moeite om het een beetje in de gaten te houden als je geïnteresseerd bent in dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 20:34
zonderb schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:06:
Woensdag besteld bij mobiel.nl voor 728, zie ik vandaag dat ie weer is verhoogd naar 831. Blij dat ik m toen besteld heb. Maar het loont dus wellicht de moeite om het een beetje in de gaten te houden als je geïnteresseerd bent in dit toestel!
Bij welke provider/abbo combi?
Twijfel hier sterk over de xperia-1-||, was echter telaat woensdag voor de <800 deals. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
Voor de hoesjeshaters (zoals ik dus...) dan maar een protector voor de voorkant en achterkant. Uit ervaring kun je het beste voor een IMAK gaan voor de voorkant, en een Brotect voor de achterkant.

Voorkant:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Achterkant:
https://www.protectionfil...rchfield=Sony+Xperia+1+II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Levert Sony de telefoon standaard met screenprotector? (ik weet dat Samsung dit wel doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderb
shroudster schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Bij welke provider/abbo combi?
Twijfel hier sterk over de xperia-1-||, was echter telaat woensdag voor de <800 deals. :'(
Bij T-mobile icm onbeperkt data voor 35 euro, waarop je 10 euro korting krijgt als er nog een T-mobile abonnement meer op je adres staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
avec_style schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:32:
Levert Sony de telefoon standaard met screenprotector? (ik weet dat Samsung dit wel doet)
Naar mijn weten niet meer. Vroeger wel (en echt super strak ook, makkelijk te missen dat het erop zat) maar mijn XZ3 kwam zonder dus ik verwacht dat ze dat helemaal hebben afgeschaft.

Ik plak er nu clearplex van MediaMarkt op. Als medewerker is het gratis als ik zelf plak, onder het mom leren plakken op eigen toestel met eigen risico en als het druk is kan ik smartbar helpen omdat ik het op m'n eigen geleerd heb. Motiveert ook het goed te leren doen anders heb je hem zelf verkeerd. Daarnaast ook onder het mom dat je dan tegen klanten kan zeggen "heb het zelf ook". Bevalt op mijn oude dus ga ik weer doen (we hebben de Xperia 1 II er al in staan voor uitsnijden op formaat, zowel case friendly als voor zonder case).

Ik ben geen kenner van screenprotectors dus ik ga je niet zeggen dat het het beste ooit is. Als je echt daarin wil verdiepen heb je een andere tweaker nodig. Maar het heeft altijd dikke prima gewerkt voor mij en kan er niet over klagen, dus plak er straks gewoon weer eentje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik wacht tot dat er panzerglas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
Heb zelf wel interesse in te Sony Style Stand cover, maar vraag me af of die hoeken me niet gaan irriteren. Ik zie dat Sony bij eerdere hoesjes ook wel van die hoeken heeft gebruikt, dus misschien dat iemand daar uit ervaring wat over kan zeggen?

Overigens nog geen mail van AMP/T-Mobile vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
Overigens nog geen mail van AMP/T-Mobile vandaag.
Maandag worden de orders vrijgegeven en krijg je de mail van AMP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
dust419 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:11:
[...]

Maandag worden de orders vrijgegeven en krijg je de mail van AMP.
Ik dacht dat ze vanaf maandag geleverd werden? Zo klinkt het iig op de T-mobile website. Eerder in dit topic zei iemand dat we waarschijnlijk vrijdag of weekend mail konden verwachten om in te plannen (vanaf maandag). Dit is de eerste keer dat ik een telefoon pre-order, maar lijkt me dat winkel ze al eerder heeft maar niet voor release mag leveren? Zo niet, hebben ze dan same day delivery of komen de bezorgingen pas dinsdag? Heb juist geregeld dat ik hem alsnog maandag kan aannemen, maar ben nu ff in de war. Is release naar consumenten maandag of dinsdag :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
''Xperia 1 II is vanaf volgende week verkrijgbaar in de Benelux voor € 1.199. ''

Mijn baas zegt dat de providers en de dealers orders kunnen plaatsen vanaf maandag.

(Dan mag je als dealer zijnde zeg maar gaan bellen met Sony om te onderhandelen wie batch nummer x krijgt voor prijs x. Voor zo ver ik het heb gehoord want ik kan het niet confirmen)

also:
https://pers.sony.nl/pres...week-verkrijgbaar-3006771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderb
Mister Hardware schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:53:
Mijn baas zegt dat de providers en de dealers orders kunnen plaatsen vanaf maandag.

(Dan mag je als dealer zijnde zeg maar gaan bellen met Sony om te onderhandelen wie batch nummer x krijgt voor prijs x. Voor zo ver ik het heb gehoord want ik kan het niet confirmen)
Dat lijkt me toch heel sterk. Als ze komende week willen releasen moeten deze stappen al lang voltooid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
Ik krijg zojuist een smsje dat mijn telefoon klaar ligt in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Hilol schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:17:
Welke winkel was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Hilol schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:17:
Ik zou 'em per direct op gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
Werd net gebeld dat het een foutje was, kan hem maandag waarschijnlijk ophalen. Wordt dan gebeld als hij klaar ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilol
Dutchy007 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Ik zou 'em per direct op gaan halen ;)
Ja was net thuis van sporten, dus gelijk gedoucht en in de auto gesprongen. maar jammer genoeg foutje :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister Hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zk8lUd09AOJDJJXIo85p7t9Fl1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Amk2InPSnk0Hh6nxDyNNfTic.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-z7oMVacV4DEsrt9fW0eh-hyX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmS8dLzQhkng6w8XJgm8sspV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3kmQN5Vz0q6DDQSzjBLD9b4Z4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulBVz0v4NGitEajkfdnZWXvi.jpg?f=fotoalbum_large

T mobile Amsterdam heeft de demo model al klaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zk8-zDVEb-Bl13qcH67v_LHEQOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wn8lBeKqFGYG9RKpjtsYgoRx.jpg?f=fotoalbum_large

*Nu zijn alle foto's voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
@Mister Hardware helaas geen paarse in levende lijve! Maar die heb ik maandag of dinsdag zelf in handen als het goed is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister Hardware
Dit is paars😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
@Mister Hardware serieus?! In dat geval...is het in ieder geval geen opvallende paarse kleur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Op mijn telefoonscherm is de kleur vrijwel niet te zien. Op laptop was het wel duidelijk paars. Lijkt beetje zelfde te worden als mijn groene XZ3. Onder juiste licht duidelijk groen, onder ander licht bijna niet te onderscheiden van zwart.

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste