De OnePlus stond eerder ook op mijn lijstje met opties (naast de Huawei P40 Pro, Red Magic 3S en nog een paar anderen). Redenen voor mij om voor de Xperia te gaan zijn uiteindelijk geweest:Sosua schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:46:
blijf toch wikken en wegen tussen deze en Oneplus 8 Pro.
https://www.gsmarena.com/...hone1=10096&idPhone2=9919
Wat kan een argument zijn in het voordeel van de Xperia?
"gratis" headphone?
- Ervaring met en lichte voorliefde voor Sony (design, vrijwel stock Android etc.)
- Dedicated 2-stage cameraknop (snap niet dat niet meer merken dit hebben)
- Stereo frontfacing speakers (bottom firing speakers waarbij je moet opletten hoe je je hand plaatst vind ik niet echt fijn)
- Huawei viel af vanwege het Google Services gebeuren (was mijn nr2 optie)
- 21:9 aspect ratio bevalt mij wel voor mijn gebruik (veel apps met verticaal scrollen == meer content tegelijk op t scherm), alhoewel de anderen ook al een 18:9 tot 20:9 aspect ratio gebruiken zal het niet veel schelen
- De CinemaPro en PhotoPro apps, lijkt me heerlijk om mee te gaan spelen (mogelijk dat ik daardoor op vakantie mn DSLR vaker laat liggen)
- Headphone jack...noem me ouderwets, maar ik vind het godganse irritant als ik even snel wat met een headset/oordopjes wil luisteren, ik op zoek moet naar een verloopstuk. Ja.. je kan ook zeggen "koop dan een USB-C headset... tsja, dan heb ik er 1 en die ligt vast altijd ergens anders. 3.5mm oordopjes heb ik overal wel liggen (op mn bureau, in de woonkamer, in de slaapkamer, in de auto, in mn tas van het werk)
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT