Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• OlafD72
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-05 11:35
Rossi46 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:24:
[...]

Lekker bezig 🙂

Morgen komt mijn toestel. Ook direct via Vodafone aangeschaft. Ik ben benieuwd.
Als je op de 58.0.A.12.23 zit en een update forceren geeft aan dat er geen nieuwe versie is, dan dus even de companion software installeren op je PC en daar een repair uitvoeren, voordat je leuk verder gaat met alles installeren ;-)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:49
OlafD72 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:05:
[...]

Als je op de 58.0.A.12.23 zit en een update forceren geeft aan dat er geen nieuwe versie is, dan dus even de companion software installeren op je PC en daar een repair uitvoeren, voordat je leuk verder gaat met alles installeren ;-)
Leuk vooruitzicht met een splinternieuw top toestel 😉

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:50
Met Flashtool flashen is quasi exact hetzelfde en niet te onderscheiden van "officieel" flashen. Plus dan ben je je gegevens niet direct kwijt.

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:53
Mullerbolsie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:52:
Welke Launcher zou ik daar voor kunnen pakken, heb je enig idee.
Groetjes ✋
Microsoft Launcher. Ik gebruikte in het verleden Apex en Nova, maar Microsoft heeft echt een hele goeie launcher gebouwd. Gebruik ik nu al een hele tijd en ik hoef niet meer terug.

40 kWh Nissan Leaf N-Connecta 2018 || Sony A7III

• dust419
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-04 14:15
Veneficus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:36:
[...]

Microsoft Launcher. Ik gebruikte in het verleden Apex en Nova, maar Microsoft heeft echt een hele goeie launcher gebouwd. Gebruik ik nu al een hele tijd en ik hoef niet meer terug.
Same here... Microsoft Launcher rocks...en is nog helemaal gratis ook :P

Another one bites the DUST

• Rossi46
Telefoon is bezorgd. Wat een stijlvol ding! Wel even wennen aan hoe smal het scherm is. Teruggerekend naar een meer reguliere schermverhouding van 19.5 : 9 heeft de X5 een schermbreedte vergelijkbaar met een 5.75" scherm.

• bram2912
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 16:26
Laatst nieuwe firmware gehad, batterijduur lijkt verbetert (5 II)

[Voor 5% gewijzigd door bram2912 op 09-12-2020 18:03]

• OlafD72
bram2912 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:02:
Laatst nieuwe firmware gehad, batterijduur lijkt verbetert (5 II)
Welke versie heb jij nu?

• OlafD72
Hebben jullie hier ook last van: als je aan het bellen bent, kom je automatisch bij het vasthouden van je telefoon op de vingerafdruksensor. Hierdoor gaat het scherm aan, zonder dat je het in de gaten hebt. Vervolgens activeer je met je oor of wang allerlei opties. Ik heb regelmatig dat het gesprek op pauze wordt gezet, of dat ik op één of andere manier de helderheid heb aangepast. Als ik het scherm van mijn oor af haal, dan zie ik dat ik in één of ander menu terecht ben gekomen.

Het zou toch eenvoudig op te lossen zijn, door deze sensor uit te schakelen als je belt. Ik vind dit reuze irritant.

• De_Remus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 11:12
OlafD72 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:02:
Hebben jullie hier ook last van: als je aan het bellen bent, kom je automatisch bij het vasthouden van je telefoon op de vingerafdruksensor. Hierdoor gaat het scherm aan, zonder dat je het in de gaten hebt. Vervolgens activeer je met je oor of wang allerlei opties. Ik heb regelmatig dat het gesprek op pauze wordt gezet, of dat ik op één of andere manier de helderheid heb aangepast. Als ik het scherm van mijn oor af haal, dan zie ik dat ik in één of ander menu terecht ben gekomen.

Het zou toch eenvoudig op te lossen zijn, door deze sensor uit te schakelen als je belt. Ik vind dit reuze irritant.
Dat klopt, de proximity sensor is heel gevoelig precies, ik heb/had hier ook last van.
Sinds de laatste update op mijn toestel (58.0.A.28.25 die gisteren is uitegebracht) heb ik precies nog geen last van gehad.

• OlafD72
De_Remus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:18:
[...]

Dat klopt, de proximity sensor is heel gevoelig precies, ik heb/had hier ook last van.
Sinds de laatste update op mijn toestel (58.0.A.28.25 die gisteren is uitegebracht) heb ik precies nog geen last van gehad.
Het is toch de fingerprint sensor? Maar goed,misschien heeft het ook met de proximity te maken.

Heb jij je telefoon geflasht ? Ik heb Vodafone en heb nog 58.0.a.22.21.

• De_Remus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 11:12
OlafD72 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:52:
[...]

Het is toch de fingerprint sensor? Maar goed,misschien heeft het ook met de proximity te maken.

Heb jij je telefoon geflasht ? Ik heb Vodafone en heb nog 58.0.a.22.21.
nene het is de proximity sensor; er zijn verschillende threads op XDA/reddit die het probleem ook aanklagen.
Ik heb geen provider branded phone en mijne is stock, niets geflashed.

• bram2912
58.0.A.28.25

• OlafD72
Waar heb jij je telefoon vandaan? Vodafone ook?

UPDATE: ik kreeg vanochtend ook de melding dat 58.0.A.28.25 beschikbaar is. Net geinstalleerd. Hij lijkt ook veel sneller nu, of ligt dat aan mij?

[Voor 28% gewijzigd door OlafD72 op 11-12-2020 10:42]

• bram2912
OlafD72 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:03:
[...]

Waar heb jij je telefoon vandaan? Vodafone ook?

UPDATE: ik kreeg vanochtend ook de melding dat 58.0.A.28.25 beschikbaar is. Net geinstalleerd. Hij lijkt ook veel sneller nu, of ligt dat aan mij?
Ik merk het sneller en stabieler werken van Netflix, maar verder niets. Ik heb mijn telefoon via Belsimpel! (Heb m wel gecombineerd met een voda abo daar, maar daar is geen aparte voorraad voor)

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14:53
Ik heb er ook erg last van wanneer ik 'm in mijn broekzak stop, vanwege de plek waarop ik 'm dan vasthoud.

Ik heb zojuist ook een screen protector erop gezet van JustInCase. Zit aardig goed en mooi transparant, maar hij is wel erg dik, waardoor je de opstaande rand (teveel) merkt. Ook is Side Sense vrijwel onbruikbaar geworden.

40 kWh Nissan Leaf N-Connecta 2018 || Sony A7III

• OlafD72
Veneficus schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
[...]

Ik heb er ook erg last van wanneer ik 'm in mijn broekzak stop, vanwege de plek waarop ik 'm dan vasthoud.

Ik heb zojuist ook een screen protector erop gezet van JustInCase. Zit aardig goed en mooi transparant, maar hij is wel erg dik, waardoor je de opstaande rand (teveel) merkt. Ook is Side Sense vrijwel onbruikbaar geworden.
Ik heb Side Sense uitgezet, gebruik dat echt niet. Ik zoek nog wel een screenprotector. Zo'n dikke wil ik niet ;-) Dus bedankt voor het delen :-)

• dust419

Ja, heb ik ook heel veel last van. Voor mijn werk bel ik vaak en regelmatig ook lang, wordt er dan gek van dat mijn toestel allerlei opties activeert via mijn oor. Dat is de reden dat de Sony helaas meer in de kast ligt dan dat ik hem gebruik. Ook heb ik te vaak last van het feit dat ik eerst het scherm aan moet zetten en dan pas mijn vingerafdruk kan scannen. De scanner is wel snel, maar werkt soms gewoon niet lekker. Krijg ook wel de melding te veel pogingen, terwijl ik zeker weet dat ik mijn vinger maar 1 of 2 x heb gescanned. Herkenbaar bij anderen??

• InsidiouZ
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:38
dust419 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:01:
[...]

Ja, heb ik ook heel veel last van. Voor mijn werk bel ik vaak en regelmatig ook lang, wordt er dan gek van dat mijn toestel allerlei opties activeert via mijn oor. Dat is de reden dat de Sony helaas meer in de kast ligt dan dat ik hem gebruik. Ook heb ik te vaak last van het feit dat ik eerst het scherm aan moet zetten en dan pas mijn vingerafdruk kan scannen. De scanner is wel snel, maar werkt soms gewoon niet lekker. Krijg ook wel de melding te veel pogingen, terwijl ik zeker weet dat ik mijn vinger maar 1 of 2 x heb gescanned. Herkenbaar bij anderen??
De te veel pogingen komt mij ook bekend voor wanneer ik mijn vinger iig nog niet bewust voor de scanner gehouden heb. Daarnaast ook last van een witte flash van het scherm als ik mijn vinger langs de proximity sensor haal terwijl het always on display aanstaat. Ook vind ik het omhoog swipen van de pin invoer maar moeizaam gaan.

Edit: Bij een Whatsapp call had ik ook dat opeens het scherm zwart werd en dat het scherm niet reageerde. Misschien ook te maken met de sensor.

[Voor 6% gewijzigd door InsidiouZ op 11-12-2020 20:13]

• Mister Hardware
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 00:47
InsidiouZ schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:09:
[...]

De te veel pogingen komt mij ook bekend voor wanneer ik mijn vinger iig nog niet bewust voor de scanner gehouden heb. Daarnaast ook last van een witte flash van het scherm als ik mijn vinger langs de proximity sensor haal terwijl het always on display aanstaat. Ook vind ik het omhoog swipen van de pin invoer maar moeizaam gaan.

Edit: Bij een Whatsapp call had ik ook dat opeens het scherm zwart werd en dat het scherm niet reageerde. Misschien ook te maken met de sensor.
Even reactie op ook de mensen hiervoor.
Ik ben sinds 2 weken ook in bezit van een paarse 1 II.

Ik weet wanneer ik mijn vinger op de scanner leg door het hoesje. Daardoor weet ik wanneer mijn telefoon ontgrendeld is in mijn broekzak.
always on display staat eigenlijk uit, behalve notificatie een 3 seconde pop up.
En wat betreft schudden met de telefoon hoor ik geen geluid en proximity-sensor/flash geen problemen mee gehad.

Ook mijn updates gaan soepel en heb hem bij Belsimpel.

Ik vind het maar raar dat jullie elk weer iets kleins kenmerkend hebben dat er iets mis is. Ik zou bijna willen vragen om een extra forum te willen openen voor deze mismatches/mischecks.

Batterij duur haalt 6+ uur sot. Enige nadeel is dat de infrarood sensor aan de voorkant als ik bel, te matig is afgesteld want als hij op mijn oor ligt gaat het scherm aan en raakt mijn wang, de touchscreen. Dit probleem heb ik ook bij mijn xz3 en mijn normale 1.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

• OlafD72
Iets kleins? Ik vind dat van die vingerdrukscanner echt een designfout. Hij zit precies op de plek waar je het toestel vasthoudt en dus gaat het scherm aan, en dus activeer je allerlei zaken tijdens het bellen, met je oor. Ik heb ook al per ongeluk met mijn oor ophangen, het gesprek opeens op pauze, of zit ik opeens in het Instellingen menu.

Ik snap trouwens ook niet waarom er 1 forum is voor de 1ii en de 5ii. Mee eens. Erg verwarrend om ook zaken over de 1ii te lezen.

Ik ben verder heel tevreden over de telefoon, ik vind het een geweldig toestel. Maar hier loop je echt veel tegenaan en dat is echt vervelend.
OlafD72 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:43:
Ik snap trouwens ook niet waarom er 1 forum is voor de 1ii en de 5ii. Mee eens. Erg verwarrend om ook zaken over de 1ii te lezen.
Juist omgekeerd, de 1 II was er eerder. Verwarrend om 5 II zaken te lezen >:)

Ik geloof dat dit te maken had met dat beide toestellen sowieso erg op elkaar lijken in veel aspecten en de 5II de kleinere broertje is. Min of meer alleen het scherm is anders (en daardoor ook het formaat)
En natuurlijk dat Sony toestellen altijd de underdog zijn en nooit populair dat 2 aparte topics misschien overbodig zou zijn geweest.

• InsidiouZ
Mister Hardware schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:31:
[...]

Ik vind het maar raar dat jullie elk weer iets kleins kenmerkend hebben dat er iets mis is. Ik zou bijna willen vragen om een extra forum te willen openen voor deze mismatches/mischecks.
Ik vind het maar raar dat in een telefoon met een retail prijs van 900 euro, dan praten we over de 5II, zulke grove bugs zitten die nog niet verholpen zijn. Ik hoop dat dat het bij Android 11 verholpen is, want bijv. ambient display is voor mij nu gewoon onbruikbaar.

• AmbroosV
OlafD72 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:43:
Dat was mijn beslissing. Ze hebben grotendeels dezelfde hardware en draaien dezelfde software, er is erg weinig verschil. Een nieuw topic voor de Xperia 5 II was redelijk leeg geweest.

• WP_Pj
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-06 09:43
dust419 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:01:
[...]

Krijg ook wel de melding te veel pogingen, terwijl ik zeker weet dat ik mijn vinger maar 1 of 2 x heb gescanned. Herkenbaar bij anderen??
Dat had ik eerst ook, de oplossing voor een niet goed werkende fingerprint reader is echter zeer simpel.

Ga nadat je vingerafdrukken hebt toegevoegd naar het overzicht van al je fingerprints en blijf met de prints die je wilt trainen de sensor aanraken. Als er een print herkend wordt licht die entry op en wordt de herkenning van die vinger ook beter. Herhaal dit totdat je eigenlijk geen errors meer krijgt over een niet herkende vinger en de sensor werkt altijd

• RamonRJC
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 13:25
Binnen een week krijgen we (1 II) Android 11!

Bron: androidworld.nl
"De Photo Pro-app krijgt een nieuwe MR-modus om veelgebruikte opties op te slaan "
MR staat typisch gezien op calculators voor "memory recall"

Doe mij maar gewoon die aanpasbare UI zoals de camera's zelf ook hebben m.b.t de shortcut functions. Iets wat er al sinds dag 1 in had moeten zitten. Uitermate vervelend om continu : Menu -> exposure/color -> DRO/Auto HDR -> en dan aan te passen naar de desgewenste optie (mits je in JPEG zit anders is dat nog extra stap om van RAW-> JPEG te gaan)

Deze setting pas ik het meeste aan. Buiten/helder etc? HDR. S 'avonds of low-light ? DRO. Overcast dag zonder harde schaduwen? de setting uit.

• dust419
WP_Pj schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:11:
[...]

Dat had ik eerst ook, de oplossing voor een niet goed werkende fingerprint reader is echter zeer simpel.

Ga nadat je vingerafdrukken hebt toegevoegd naar het overzicht van al je fingerprints en blijf met de prints die je wilt trainen de sensor aanraken. Als er een print herkend wordt licht die entry op en wordt de herkenning van die vinger ook beter. Herhaal dit totdat je eigenlijk geen errors meer krijgt over een niet herkende vinger en de sensor werkt altijd
Dat oplichten van de "print" welke wordt herkend werkt bij mij niet. Ik heb dus een Xperia 1 II, weet je zeker dat dit zo werkt? Voel het toestel wel trillen bij het scannen van mijn vinger.

• Rens1967
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09-06 15:26
Ja, ik zie ook de betreffende vinger oplichten als deze wordt herkend. Trillen doet de telefoon sowieso iedere keer wel.

• WP_Pj
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-06 09:43
dust419 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:19:
[...]

Dat oplichten van de "print" welke wordt herkend werkt bij mij niet. Ik heb dus een Xperia 1 II, weet je zeker dat dit zo werkt? Voel het toestel wel trillen bij het scannen van mijn vinger.
Zelf heb ik de 5ii, maar dat hoeft niets uit te maken omdat dit standaard Android is. Het oplichten is ook maar heel kort en niet duidelijk bij mij. Er zit wel verschil in het trillen als het gaat om herkenning of foutmelding. Bij het herkennen is er één trilling, en bij een foutmelding twee keer, althans bij mij.
Net de nieuwe google play security update gekregen op m`n 1 II - helaas nog niet de Android 11 update maar dat komt vanzelf wel.

• dust419
Nog niemand Android 11 binnen op zijn Xperia 1 ii?
Kan niet wachten tot het er is, benieuwd naar alle veranderingen...altijd leuk zo een update :)

• AmbroosV
@dust419 hij is tot nu toe alleen gereleased voor de Taiwanese dual-SIM variant. Tenzij je een telefoon uit Hong Kong of Zuidoost Azië hebt is het helaas ook niet echt een goed idee om die variant te flashen. Nog even wachten dus.

[Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 17-12-2020 18:26]

• Mister Hardware
  • Laatst online: 13-06 00:47
Op het moment heb ik een 1 II. Maatje van mij vraagt naar de vraagprijs van de 5 II. Is iemand geïnteresseerd om hem te kopen voor €500 met lichte gebruikssporen?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

• Brotuck
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:37
Android 11 geflashed...nog niet voor Europa maar heb de Customized RU geflashed met behoud van gegevens, non wipe dus.

Nu maar eens gaan ontdekken wat er allemaal anders is.

• mjkmobI
  • Registratie: januari 2011
  • Niet online
Hi all. Sinds kort heb ik een Sony Xperia 5 II. Een erg fraai toestel, welke al mijn verwachtingen overtreft.

Ik merk alleen dat er wel wat horizontale speling zit op de volumeknop. Dit heb ik niet met m'n iPhone se2020 of Samsung S8. Die zijn rock solid.

Het is echt maar 1mm ofzo. Vraag is dan ook of dit bij andere gebruikers ook zo is? Vind dit namelijk best storend voor een A merk.

• Rossi46
mjkmobI schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:35:
Hi all. Sinds kort heb ik een Sony Xperia 5 II. Een erg fraai toestel, welke al mijn verwachtingen overtreft.

Ik merk alleen dat er wel wat horizontale speling zit op de volumeknop. Dit heb ik niet met m'n iPhone se2020 of Samsung S8. Die zijn rock solid.

Het is echt maar 1mm ofzo. Vraag is dan ook of dit bij andere gebruikers ook zo is? Vind dit namelijk best stotend voor een A merk.
Die vraag had je toch al eerder gesteld? ;) Anyway, ik heb precies hetzelfde. Maar dat is enkel merkbaar nadat ik m'n best heb gedaan om het controleren na het lezen van jouw comment. In de dagelijkse praktijk merk ik er niets van :)

• bram2912
mjkmobI schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:35:

Het is echt maar 1mm ofzo. Vraag is dan ook of dit bij andere gebruikers ook zo is? Vind dit namelijk best stotend voor een A merk.
Is inderdaad vreemd, maar ik heb het ook en het lijkt niets uit te maken

• YSF
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20:58
YSF schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:29:
De knoop doorgehakt en een Xperia 5 II besteld, ik ben benieuwd! Ik kom van een XZ Premium, helaas heeft ie het begeven.
Sinds een weekje in gebruik en tot nu toe zeer tevreden.. prachtige telefoon. 21:9 is wel even wennen. 120Hz maakt een groot en mooi verschil, speakers zijn prima. Enige wat ik een beetje mis is toch wel een 4k scherm.

Batterij lijkt ook elke dag beter te presteren.

Zetten jullie batterij verzorging op automatisch of altijd aan ?
Dat is normaal dat de batterij het een beetje beter presteert na +/- zo`n 2 weken met Android wanneer het systeem een beetje doorhebt hoe & wat m.b.t je omgang van het toestel.

Ik zet battery care zelf op een bepaalde tijd (na 22:00, dus elke keer als ik hem op de lader doe na dat tijdstip dan gaat battery care aan) en dan dat hij opgeladen moet zijn om 07:30.

Auto werkt alleen goed als je een vaste ritme hebt elke dag, en dat is bij mij niet altijd het geval.

En wat 4K betreft; tsjah je had ook de 1 II kunnen kopen :-) Dat heeft met zogenaamde "black frame insertion" technieken alsnog equiv van 90hz refresh. Persoonlijk zie ik het verschil niet tussen dat, en de 120hz op een S20 dat ik hier heb liggen.

[Voor 21% gewijzigd door lithiumangel op 20-12-2020 00:29]

• XanderHuisman
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-06 14:15
YSF schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:29:
De knoop doorgehakt en een Xperia 5 II besteld, ik ben benieuwd! Ik kom van een XZ Premium, helaas heeft ie het begeven.
Ik kom ook van een XZ Premium (heb dan wel de 1 II genomen vanwege draadloos laden). Mijn XZ wou niet meer opladen :(. Met de 1 II heb ik wel meer moeite met typen en ook het always on display is wennen

• BrbZrk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik gebruik de 80 of 90% battery care dus standaard.. weet niet wat jullie ervan vinden..
Stupiditeit? Onzinnig?

Typen vind ik echt een drama op de 5 II.
Resolutie nooit een punt geweest bij mij maar nu opeens valt t me op omdat je youtube inzoomt vaak.. dan kijk je dus eigenlijk naar sub 1080p

120hz gebruik ik nooit. Ik ga voor battery life.

• ViperNL
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 13:29
Als je de resolutie te laag vindt en 120hz onzin, had je eigenlijk de 1 II moeten kopen..

Ik laad hem overigens altijd op tot 80% en heb 120hz aan.
BrbZrk schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:28:
Ik gebruik de 80 of 90% battery care dus standaard.. weet niet wat jullie ervan vinden..
Stupiditeit? Onzinnig?
M`n XZ3 die ik sinds launch, October 2018 had gekocht, had ik op reguliere battery care (dat hij gewoon langzaam oplaad s'nachts) - ik had hem niet gezet op een modus waarbij hij maar oplaad tot x percentage van het maximum. Uiteindelijk vervangen door de 1 II deze zomer, maar ik gebruik die XZ3 sindsdien met m`n werksim. Ik vind het kwa vormgeving, non-bloaty software en scherm-kwaliteit etc. nog steeds een enorm fijne toestel. Maar de batterij is nog steeds niet degraded dat het merkbaar veel minder capaciteit heeft.

En voor m`n werk gebruik ik hem dagelijks tijdens kantoor uren wel vrij intensief (veel conf calls over teams, genoeg zaken die continu syncen etc.)

De Z5 die ik daarvoor had, had ik zelfs 3 jaar, en dat was ook gewoon geen punt om door te verkopen want de batterij was nog in goede staat.

Dus mja. Ik ga zelf gewoon voor 100% , maar dan dat het langzaam geladen word. Vind de batterij het op deze manier lang zat volhouden. Maar hey, het is ieder zijn eigen keuze uiteraard, maar dit is mijn ervaring met meerdere Sony toestellen over enkele jaren.

• Brotuck
Inmiddels is de Android 11 release ook voor UK Customized gereleased. De firmware is een hogere t.o.v. de Russische firmware.

Mijn bevindingen van de Russische tot nu toe:
Animaties zijn anders, zwaarder ?
Batterij is zelfde of beter
Geen problemen ontdekt op apps
Afsluitmenu is anders als je de powerknop ingedrukt houd
Vorige apps menu (swipe up of button) heeft nu ook een screenshot functie
Notificaties zijn iets anders.

• RamonRJC
Verwacht morgen of woensdag de EU versie

• dust419
RamonRJC schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:55:
Verwacht morgen of woensdag de EU versie
Duurt lang vindt ik, ze hadden toch gezegd binnen 1 week vanaf de release in Azië?

• mjkmobI
  • Registratie: januari 2011
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:50:
[...]

Die vraag had je toch al eerder gesteld? ;) Anyway, ik heb precies hetzelfde. Maar dat is enkel merkbaar nadat ik m'n best heb gedaan om het controleren na het lezen van jouw comment. In de dagelijkse praktijk merk ik er niets van :)
Dank voor je reactie. Naast jou en mij is er nog iemand op het forum die ook speling heeft op de volumeknop. Een ander forum lid 'Johannes77', heeft het echter niet.

Of het dat een producteigenschap is of dat er een batch zo uit de fabriek is gekomen, blijft dan even de vraag.

• Brotuck
dust419 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:33:
[...]

Duurt lang vindt ik, ze hadden toch gezegd binnen 1 week vanaf de release in Azië?
Release cycle is altijd per regio. Het is zeer waarschijnlijk dat hij er morgen of overmorgen is voor Europa.

• dust419
Brotuck schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:55:
[...]

Release cycle is altijd per regio. Het is zeer waarschijnlijk dat hij er morgen of overmorgen is voor Europa.
Laat het dan maar voor de kerst zijn zodat we een paar dagen hebben om dat Android 11 goed uit te proberen en mee te spelen ;)

• Brotuck
dust419 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:24:
[...]

Laat het dan maar voor de kerst zijn zodat we een paar dagen hebben om dat Android 11 goed uit te proberen en mee te spelen ;)
Is zo te controleren trouwens :)

• dust419
Leg eens uit wat ik hier zie dan...

• Brotuck
dust419 schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:04:
[...]

Leg eens uit wat ik hier zie dan...
Xperifirm is een losse app waar je snel en eenvoudig kan zien welke firmware er op dit moment beschikbaar is.
Site: https://xperifirm.com/

Ik kijk eigenlijk iedere dag wel even of het een beetje opschiet met het verspreiden van firmware door sony.

De afgelopen keren is europa bijvoorbeeld al een maandje overgeslagen, terwijl andere regio's wel een update kregen.

Dus een OTA is heel erg leuk en zou in theorie iedere maand moeten komen, maar helaas is dat de afgelopen 4 maanden niet gebleken.

Met Xperifirm kan ik eenvoudig de laatste UK of Rusland firmware binnen trekken en dirty flashen.
Meestal loop ik dan wel een week of 2 tot 3 voor op europa terwijl de firmware eigenlijk overal hetzelfde is.

Wel mis ik soms de bellen over wifi functie als ik een andere firmware flash.
Maar die herstel je dan weer met de orginele firmware te flashen.

• BrbZrk
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:46
ViperNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:47:
Als je de resolutie te laag vindt en 120hz onzin, had je eigenlijk de 1 II moeten kopen..

Ik laad hem overigens altijd op tot 80% en heb 120hz aan.
Achteraf ja.. de 1 II vond ik te groot en de 5 II had tóch meer functies zoals de 120fps 4K filmen.
En dat typen moeilijk gaat merk je niet snel in de winkel.

Plus in de winkel heb ik de 2 naast elkaar gehouden, de zelfde youtube filmpje op gedaan en kon een aanzienlijk verschil zien tussen de 2 schermen. 5 II vond ik veel mooier (maar wel minder scherm/ scherp ja)
De 1 II zag er "verkeerd" uit.

Naja een keuze gemaakt..
Als ik de 1II had gekozen zeurde ik nu dat ie te groot was.

• RamonRJC
Heb de Android 11 update binnen!

• Sosua
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:59
Staat hier erop. Kan nog niet veel nieuws ontdekken..

psn: NL-SosuA-

• RamonRJC
Minst spannende Android update in tijden idd

• dust419
Bezig met downloaden...ben benieuwd!

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik vind het wat soepeler aanvoelen allemaal. Qua functionaliteiten verder eigenlijk geen verbeteringen.

If it aint fixed, it's broken.

Al met al duurdde dat wel een half uur voordat de update geïnstalleerd is op m`n 1 II .

Ik vind de long-press power button functie om je home automation spullen te accessen wel super handig.

• Brotuck
De screenshot functie die je nu in je previous apps hebt ook wel erg handig. En daarna kan je ook direct sharen.

• dust419
Brotuck schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:44:
De screenshot functie die je nu in je previous apps hebt ook wel erg handig. En daarna kan je ook direct sharen.
Heb je nu ook een screen recording optie?

• Brotuck
dust419 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:47:
[...]

Niet daar iig...

dust419 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:47:
[...]

Yep, het is een optie die je in je taskbar kan stoppen, moet je wel zelf toevoegen eerst. Maar uitgetest vanmorgen en het werkt. Ik heb AZ recorder nu uninstalled :-)

• Robus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-06 17:49

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• bilgy_no1
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:53
Hier ook de Android 11 versie binnen. Wat ik enigszins irritant begin te vinden is dat steeds dingen in de interface lijken te wijzigen bie nieuwe versies, zonder dat het functioneel iets toevoegt. Begint een beetje op Microsoft te lijken... Nu ziet het notificatieschrm er weer anders uit. Maar nog steeds eerst twee keer naar beneden swipen voordat je het Settings knopje ziet. Gelukkig kan ik daar met Side Sense ook snel bij, maar toch.

Anyway, het valt me ook op dat de Beveiliging nog op 1 Nov staat met deze update. Daarmee zit het tempo er qua updates nog niet echt lekker in. Dat vond ik juist bij de XZ3 zo fijn: supersnel kwam iedere maandelijkse update binnen 2-3 weken na release door Google binnen. Hopelijk halen ze het na deze grote update weer in.

Er was een gerucht dat deze update ook verhoogde frame rates naar de 1 II zou brengen, maar dat is (helaas?) niet waar.

• dust419
In Android 11 zou een optie zitten om via dubbeltik op je scherm het scherm in standby stand te zetten. Iemand als gevonden waar dit zit?

dust419 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:43:
In Android 11 zou een optie zitten om via dubbeltik op je scherm het scherm in standby stand te zetten. Iemand als gevonden waar dit zit?
Ik heb een beetje rondgekeken en ik zie dat nergens staan, wel een optie (die er al in zat sinds dag 1) om dubbel-tap to wake screen zeg maar. Ziet er naar uit dat Sony het niet geimplementeerd heeft ?
bilgy_no1 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:13:
Hier ook de Android 11 versie binnen. Wat ik enigszins irritant begin te vinden is dat steeds dingen in de interface lijken te wijzigen bie nieuwe versies, zonder dat het functioneel iets toevoegt.
Google is een raar bedrijf, functioneel gezien lopen ze vast op heel veel gebieden. De Google maps functie voor custom maps bijvoorbeeld is nooit aangepast sinds jaaaaaren terug dat ze dat geimplemteerd hebben.Een functie wat ik enorm veel gebruikte want ik reis normaliter super veel en bouwden mijn eigen maps op met complete beschrijvingen en foto's etc. Ze kunnen met een paar simpele addities het zoveel makkelijker maken, maar nu schuiven ze dat een beetje onder nu je dingen kan taggen met "want to go, love, "etc.

Idem ditto met Android dus, zoals je zegt is het gewoon functioneel niet veel beter, maar word het gewoon "anders" gemaakt simpelweg voor het feit om het anders te maken. Die notifications en notification bubbles dus. Mja. Not impressed. En ik hoefde eerlijk gezegd niet een stukje ruimte tussen notificaties van bepaalde apps in m`n drawer. Dat vind ik echt 0,0 toevoegen en resulteert alleen maar in potentieel meer scrollen.

De long power press vind ik wel handig voor die home automation pagina, maar in de praktijk had ik dat ook kunnen doen door widget op een desktop rechts van m`n main desktop te zetten en dan ernaar te swipen simpelweg.

• AmbroosV
Sad "Ambroos woont in Amerika"-noises. Ik moet wachten op de Customized US-update, anders kan ik geen oproepen ontvangen -_-

Heeft iemand wat screenshots van home control in het power menu? Ik heb een berg Hue-lampen (en Google Home-speakers), en vraag me af hoe dat eruit ziet.

• dust419
AmbroosV schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:34:
Sad "Ambroos woont in Amerika"-noises. Ik moet wachten op de Customized US-update, anders kan ik geen oproepen ontvangen -_-

Heeft iemand wat screenshots van home control in het power menu? Ik heb een berg Hue-lampen (en Google Home-speakers), en vraag me af hoe dat eruit ziet.
Ik zou niet weten hoe je van dat scherm een screenshot kunt maken.
Maaruh, je verschillende groepen worden als tegels op dit scherm getoont. Ziet er netjes en wel handig uit vind ik. Je kunt zelf bepalen welke groepen je wel en niet wil zien.

• Brotuck
AmbroosV schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:34:

Deze ? Je kunt alles in google home toevoegen

[Voor 19% gewijzigd door Brotuck op 22-12-2020 20:08]

• RamonRJC
Iemand al gebruik proberen te maken met die Bubbels met WhatsApp? Kan aan mij liggen, maar ik krijg dat niet voor elkaar
Ik heb helaas een bug met android 11. Als iemand mij belt via whatsapp (voice call) dan neem ik hem aan.
Maar dan blijft nog steeds de melding dat er een inkomende voice call is en dan accept/deny. Ik kan meerdere keren op accept klikken maar er gebeurd maar niks. Dus laat ik het maar staan terwijl ik bel.

Shutdown, en cold start helpt niet.

Onderstaande screenshot is als ik de notification shade tevoorschijn haal, terwijl ik al in de call zit.

[Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 22-12-2020 22:51]

• Robus
Gisteren mijn 1ll naar Android 11 geupdate. Toevallig of niet krijg ik zojuist een melding dat er een probleem is met mijn SD kaart (256 Gb
Sandisk Extreme SDSQXA1-256G-GN6MA) en dat deze geformatteerd moet worden. De SD kaart kon ik pas weer uitlezen nadat ik mijn telefoon herstartte (en níet opnieuw heb geformatteerd). Wellicht toeval dat dit nu na de update gebeurd is?!

[Voor 5% gewijzigd door Robus op 23-12-2020 08:02]

"A man has got to know his limitations..." - Sony KDL-43W808C Android TV icm Ziggo & CAM @SMIT v1.3

• InsidiouZ
Gisteren voor de 5II de update naar 28.51 gehad, de witte flash bij het always on display is daarin verholpen dus dat is positief.
Kwam net dit tegen via een reclame blokje op instagram, case voor de 1 II , ziet er wel strak uit op zich.
Iemand hier ervaring mee ?

https://luxumobs.com/products/transparent-metal-glass-case

• Rossi46
Vraagje hier aan de kenners. Gebruikt Sony een unieke feature of protocol voor de audio Bluetooth verbinding? Het valt me op dat de weergave van Spotify op mijn Sony BT headset (geen super fancy ding, volgens mij een CH700N) via de Xperia 5 ii veel 'voller' is dan via andere (niet Sony) telefoons. Dat terwijl ik alle gevallen de headset app gebruik en die ook op dezelfde wijze heb ingesteld.

Rossi46 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:16:
Vraagje hier aan de kenners. Gebruikt Sony een unieke feature of protocol voor de audio Bluetooth verbinding?
Sony heeft zowieso LDAC bedacht, zit tegenwoordig in meerdere merken telefoons als ondersteuning egloof ik ; maar ik heb net ff gegoogled en volgens mij heeft jou headset dat niet.

De 5 II heeft denk ik net zoals de 1 II Dolby Atmos support. Ik meen me te herrineren dat dat per default aanstond toen ik hem uit de doos had gehaald. Mischien is dat het verschil ? Zelf vind ik die Dolby atmos wel een grote verbetering als dat aanstaat terwijl je de built-in speakers van het toestel gebruikt (wat ik amper doe om eerlijk te zijn) - maar vond dat niet veel uitmaken op een zowel de WF als de WH 1000XM3`s alsmede m`n XBA-3's verbonden via een customized Nyx

• Rossi46
lithiumangel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:29:
[...]

Sony heeft zowieso LDAC bedacht, zit tegenwoordig in meerdere merken telefoons als ondersteuning egloof ik ; maar ik heb net ff gegoogled en volgens mij heeft jou headset dat niet.

De 5 II heeft denk ik net zoals de 1 II Dolby Atmos support. Ik meen me te herrineren dat dat per default aanstond toen ik hem uit de doos had gehaald. Mischien is dat het verschil ? Zelf vind ik die Dolby atmos wel een grote verbetering als dat aanstaat terwijl je de built-in speakers van het toestel gebruikt (wat ik amper doe om eerlijk te zijn) - maar vond dat niet veel uitmaken op een zowel de WF als de WH 1000XM3`s alsmede m`n XBA-3's verbonden via een customized Nyx
Hmmm, interessant dit. Ik luister idd met Dolby Atmos geactiveerd. Maar jij hebt zo te horen betere audio hardware dan ik. Dus dan verwacht ik dat jij zeker het verschil zou horen.

Zou er nog iets anders van invloed kunnen zijn? Doet Sony nog andere trickery? 🙂

• sanniep9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-06 00:09
Meld mij hier ook maar even. Vandaag mijn 5 ii ontvangen. Prachtig toestel! Er zaten alleen geen oordopjes in doos. Ik zag op diverse unboxing video's en ook bij reviews op Tweakers dat andere die wel hebben. Webshop geeft aan dat ze er niet (meer?) in horen te zitten. Weet iemand of dit gewijzigd is? Krijg uiteraard nog de headset als bonus maar vind een extra paar simpele oordopjes ook wel handig.

• Mannie87
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-03 10:09
lithiumangel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:46:
Kwam net dit tegen via een reclame blokje op instagram, case voor de 1 II , ziet er wel strak uit op zich.

Is dat niet dezelfde als deze?
€ 8,52 | Transparante Metalen Glas Telefoon Cover Voor Sony Xperia 10 Ii Case Frameloze Cover Shockproof Coque Voor Sony Xperia 1 Ii xperia 5 Ii
https://a.aliexpress.com/_BSgqU0

Was ik ook over aan het twijfelen maar voor de 5 ii momenteel niet leverbaar helaas.
Mannie87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:57:
[...]

Is dat niet dezelfde als deze?
€ 8,52 | Transparante Metalen Glas Telefoon Cover Voor Sony Xperia 10 Ii Case Frameloze Cover Shockproof Coque Voor Sony Xperia 1 Ii xperia 5 II
wow, idd hetzelfde maar dan voor minder dan 1/3e v.d prijs. Voor dat geld ga ik het wel wagen :-) Thanks voor de tip! :)

• bram2912
sanniep9 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:47:
Meld mij hier ook maar even. Vandaag mijn 5 ii ontvangen. Prachtig toestel! Er zaten alleen geen oordopjes in doos. Ik zag op diverse unboxing video's en ook bij reviews op Tweakers dat andere die wel hebben. Webshop geeft aan dat ze er niet (meer?) in horen te zitten. Weet iemand of dit gewijzigd is? Krijg uiteraard nog de headset als bonus maar vind een extra paar simpele oordopjes ook wel handig.
Verschilt per regio.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik heb die van mij afgelopen vrijdag ontvangen en ik deel je enthousiasme.

Oortjes zaten er wel bij, de telefoon is besteld bij Tele2.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Rossi46 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:16:
Vraagje hier aan de kenners. Gebruikt Sony een unieke feature of protocol voor de audio Bluetooth verbinding? Het valt me op dat de weergave van Spotify op mijn Sony BT headset (geen super fancy ding, volgens mij een CH700N) via de Xperia 5 ii veel 'voller' is dan via andere (niet Sony) telefoons. Dat terwijl ik alle gevallen de headset app gebruik en die ook op dezelfde wijze heb ingesteld.
Ik heb hier volgens mij ook al eens een vraag of opmerking over geplaatst. Geluid over bluetooth lijkt bij de Sony van een iets hogere kwaliteit te zijn dan mijn vorige telefoon (Samsung).
Dat is op zich best prettig, maar mijn bluetooth carkit vind dat minder leuk. Het geluid hapert namelijk altijd de eerste paar seconden wanneer ik muziek afspeel. Dat had ik dan weer niet bij mijn vorige telefoon. Het lijkt wel of de carkit en de telefoon steeds een paar seconden nodig hebben om de verbinding goed af te stemmen.

Dit probleem speelt gelukkig niet bij andere apparaten. Dus het zal wel aan mijn carkit liggen denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door avec_style op 24-12-2020 09:14]

• Brotuck
avec_style schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:13:
[...]

Ik heb hier volgens mij ook al eens een vraag of opmerking over geplaatst. Geluid over bluetooth lijkt bij de Sony van een iets hogere kwaliteit te zijn dan mijn vorige telefoon (Samsung).
Dat is op zich best prettig, maar mijn bluetooth carkit vind dat minder leuk. Het geluid hapert namelijk altijd de eerste paar seconden wanneer ik muziek afspeel. Dat had ik dan weer niet bij mijn vorige telefoon. Het lijkt wel of de carkit en de telefoon steeds een paar seconden nodig hebben om de verbinding goed af te stemmen.

Dit probleem speelt gelukkig niet bij andere apparaten. Dus het zal wel aan mijn carkit liggen denk ik.
Volgens mij heeft het puur met de ondersteunde codec en bitrate te maken. Sony pakt de hoogste/beste terwijl de meeste merken puur sbc doen.

• YSF
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20:58
Bij mijn 5II zaten er ook geen oordopjes bij.. -O- Besteld bij Belsimpel icm Vodafone verlenging.

• Rossi46
Die standaard dopjes zijn toch altijd matig. Daarmee doe je jezelf bij zo'n toestel mee tekort, vind ik 🙂

Rossi46 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:41: Die standaard dopjes zijn toch altijd matig. Daarmee doe je jezelf bij zo'n toestel mee tekort, vind ik 🙂
idd. :*) (en "matig" is ook nog steeds mischien een beetje teveel van het goede haha)

[Voor 14% gewijzigd door lithiumangel op 24-12-2020 16:29]

• sanniep9
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-06 00:09
Ok, dank voor de reacties! Lijkt erop dat iig de grote webshops (mobiel.nl, belsimpel.nl, coolblue.nl) de 5 ii leveren zonder oortjes. Mogelijk dat de telco's zelf wel met oortjes leveren. Apart dat het onderscheid gemaakt wordt. Wachten op de WH-XB900N dan maar ;-)

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Sinds de update naar Android 11 is het afspelen van video's een beetje buggy. Vooral bij het omdraaien van het scherm; dan start de video opnieuw. Nogal irritant. En ik merk dat aardig wat apps niet meer zo lekker werken als voorheen. NLziet is onbruikbaar doordat de app blijft roteren.

Meer mensen last van?

If it aint fixed, it's broken.

• RamonRJC
Tjebakka schreef op maandag 28 december 2020 @ 07:25:
Sinds de update naar Android 11 is het afspelen van video's een beetje buggy. Vooral bij het omdraaien van het scherm; dan start de video opnieuw. Nogal irritant. En ik merk dat aardig wat apps niet meer zo lekker werken als voorheen. NLziet is onbruikbaar doordat de app blijft roteren.

Meer mensen last van?
Ik kon na de update geen video's meer afspelen in de browser en kon niet meer bellen na de update. Dit was na opnieuw opstarten echter verholpen. Bubbels voor Whatsapp werkt nog niet, maar dat kan ook aan Whatsapp liggen natuurlijk. Voor de rest ben ik nergens tegenaan gelopen.

Alles lijkt juist wat soepeler aan te voelen en de automatische donkere modus is echt heel fijn.

• Robus
Tjebakka schreef op maandag 28 december 2020 @ 07:25:

Meer mensen last van?
NLZiet gebruik ik niet, maar andere video's doen het goed. Het enige dat ik merk zijn random crashes van Sony's Pro fotocamera.

[Voor 6% gewijzigd door Robus op 28-12-2020 11:26]

• Kashika
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:42
lithiumangel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:46:

Ik heb deze. Plastic achterkant krast snel. Materiaal is vrij goedkoop.
Voor het geld maakt het weinig uit natuurlijk.

• Falerion
  • Laatst online: 29-12-2020
vanmiddag mijn nieuwe 5ii ontvangen en ingesteld. Ik kan alleen niet vinden waar ik een app kan dubbelen voor de duo-sim functie. In mijn oude toestel (huawei mate20) kon ik hiermee whatsapp tegelijkertijd actief hebben voor beide simkaarten zonder een app als parallel space. Ik was er van uit gegaan dat dit een standaard duosim android feature is, maar omdat ik de instelling niet kan vinden vrees ik dat dit niet het geval is, kan iemand dat bevestigen?

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:25
Falerion schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:52:
vanmiddag mijn nieuwe 5ii ontvangen en ingesteld. Ik kan alleen niet vinden waar ik een app kan dubbelen voor de duo-sim functie. In mijn oude toestel (huawei mate20) kon ik hiermee whatsapp tegelijkertijd actief hebben voor beide simkaarten zonder een app als parallel space. Ik was er van uit gegaan dat dit een standaard duosim android feature is, maar omdat ik de instelling niet kan vinden vrees ik dat dit niet het geval is, kan iemand dat bevestigen?
Je kunt hiervoor apps als Island of Shelter instellen. Momenteel gebruik ik Island in zowel werk contacten, WA en Outlook van elkaar gescheiden te hebben voor privé en werk.

• CAD_Allard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:10
Falerion schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:52:
Als het alleen om Whatsapp gaat kan je ook Whatsapp business ernaast installeren. Dan kan je met twee verschillende nummers op één telefoon app'n.

• CAD_Allard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:10
RamonRJC schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:30:
[...]

Ik kon na de update geen video's meer afspelen in de browser en kon niet meer bellen na de update. Dit was na opnieuw opstarten echter verholpen. Bubbels voor Whatsapp werkt nog niet, maar dat kan ook aan Whatsapp liggen natuurlijk. Voor de rest ben ik nergens tegenaan gelopen.

Alles lijkt juist wat soepeler aan te voelen en de automatische donkere modus is echt heel fijn.
Volgens mij werkt bubbels niet met Whatsapp. Dit was tot een paar weken geleden op de pixel wel het geval. Met telegram wilde dat volgens mij al wel. Zit nu weer op Android 10 met de Xperia 5 ii, daar werkt dat sowieso niet natuurlijk.

• Falerion
  • Laatst online: 29-12-2020
CAD_Allard schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:38:
[...]

Als het alleen om Whatsapp gaat kan je ook Whatsapp business ernaast installeren. Dan kan je met twee verschillende nummers op één telefoon app'n.
Voorlopig is alleen Whatsapp voldoende inderdaad, dank voor de tip!
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True