• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:17
Jip99 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:52:
Volgens mij is er een week geleden een update uitgerold voor de Sony Xperia 5 II (XQ-AS52) zijn er mensen die die al ontvangen hebben? mijn telefoon staat nog steeds op oktober patch..

Ik kom van de Essential ph-1 en daar drukte ze gewoon op een knop om het aan heel de wereld vrij te geven, en je kreeg hm vaak sneller dan de pixels..

Hanteert Sony weer een ouderwets uitrol model waar het soms weken kan verschillen per wereld deel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylbbczIe01TsMYlms0-EIoo2R0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/STSXqFIHfYgn53GDWh6MddSQ.png?f=user_large

Zoals je kan zien zijn er wel wat regio's waar Sony een uitrol doet.
Meestal is een update binnen een week over alle regio's gedaan, maar soms duurde het ook 2 weken.

De update van de maand zelf (bij de Xperia 1ii) komt vaak in week 3.

Je kunt trouwens ook een andere regio flashen (meestal non-wipe) over je huidige firmware.
Heb hier inmiddels wel aardig wat ervaring mee.

Just here for the fun

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Brotuck schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:36:
[...]

[Afbeelding]

Zoals je kan zien zijn er wel wat regio's waar Sony een uitrol doet.
Meestal is een update binnen een week over alle regio's gedaan, maar soms duurde het ook 2 weken.

De update van de maand zelf (bij de Xperia 1ii) komt vaak in week 3.

Je kunt trouwens ook een andere regio flashen (meestal non-wipe) over je huidige firmware.
Heb hier inmiddels wel aardig wat ervaring mee.
Hoe weet ik welke versie ik heb, zal waarschijnlijk EU zijn maar how do i know? en ik vind het prima om zelf af en toe te updaten als ik er snel bij wil zijn maar dan idd zonder wipe.. (is er een manual voor om non wipe te flashen?)

Maar ik zit nog op de Augustus patch.. dat vindt ik toch wel een matig begin van Sony, voor een splinter nieuwe telefoon..

• Brotuck
Jip99 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:41:
[...]

Hoe weet ik welke versie ik heb, zal waarschijnlijk EU zijn maar how do i know? en ik vind het prima om zelf af en toe te updaten als ik er snel bij wil zijn maar dan idd zonder wipe.. (is er een manual voor om non wipe te flashen?)

Maar ik zit nog op de Augustus patch.. dat vindt ik toch wel een matig begin van Sony, voor een splinter nieuwe telefoon..
Als hij gewoon in NL gekocht is dan heb je 99% kans op een EU versie.

Voor controleren welke firmware ga je naar settings / over de telefoon / druk op android 10. Dan zie je de versie die je nu hebt.

Er loopt een topic op XDA over flashen van een andere firmware (dit is hetzelfde voor de 5ii)
https://forum.xda-develop...ed-customization-t4119707

Ik heb daar ook wat commentaar ingezet (zelfde username) op de laatste pagina(s)

Just here for the fun

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:26
Mijn Xperia 1 II (XQ-AT51) Customized EU zit op de patch van 1 oktober. Heeft september wel overgeslagen

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb overlaatst wel een update gekregen.

PSN id: NL_SToRM

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13
Jip99 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:41:
[...]

Ik zelf zit op de October 1 patch. Mischien handmatig een update doen ? Config->System->Software update., en dan tabje System ipv apps.

[ Voor 15% gewijzigd door lithiumangel op 12-11-2020 12:33 ]

• Brotuck
lithiumangel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:33:
[...]

Ik zelf zit op de October 1 patch. Mischien handmatig een update doen ? Config->System->Software update., en dan tabje System ipv apps.
Hij heeft de dual sim Xperia 5ii, die zal nog een oudere update hebben.

Mocht er wel een nieuwere firmware zijn maar niet binnen komen, kun je altijd een repair draaien. Helaas is die wel full wipe

Just here for the fun

• lithiumangel
Brotuck schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:16:
[...]

oops, sorry. Niet gezien 8)7

• Jip99
[...]

inderdaad :) ik heb de dual sim, maar ik wacht het nog even een week af, als het 2 weken na het wereldwijd uitbrengen nog niet geupdate is ga ik maar een zelf updaten..

hoop niet dat dit een standaard iets gaat worden van Sony, ik denk dat ik erg verwend ben geraakt door Essential, die hadden natuurlijk maar 1 telefoon.. maar updates waren echt instant.

ben ook benieuwd wanneer we 11 gaan krijgen, gerucht is begin december?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Vandaag stonden ze van DHL aan de deur voor de bluetooth koptelefoon te bezorgen (aktie bij een Xperia 5 ii) maar ik was niet thuis.
Ik kreeg ook vanochtend om 08.07 uur pas een mail dat er vandaag bezorgd zou gaan worden , maar toen was ik al enige tijd op pad.
Net maar een afspraak gemaakt voor morgen te laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vandaag een melding op m'n 1 II dat hij stopte met draadloos laden, omdat het toestel te warm werd.

Zie wel in het forum dat mensen 'm warm vinden worden, maar deze foutmelding kom ik niet tegen. Ook niet in de andere forums.

Iets om zorgen over te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
__BlackEyed__ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:51:
Vandaag een melding op m'n 1 II dat hij stopte met draadloos laden, omdat het toestel te warm werd.

Zie wel in het forum dat mensen 'm warm vinden worden, maar deze foutmelding kom ik niet tegen. Ook niet in de andere forums.

Iets om zorgen over te maken?
Ik heb die melding ook al een keer gehad, hij hing toen wel in de auto in de zon....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:04:
[...]

Ik heb die melding ook al een keer gehad, hij hing toen wel in de auto in de zon....
OK, bedankt. Ik hou het wel even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

Hoop dat dit is toegestaan.
Sony Xperia 5 II 5G voor 669,69 met Tele2 truc
https://nl.pepper.com/aan...969-met-tele2-truc-170573

Voor diegene die 'm wellicht willen aanschaffen :)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 20:01
De headphone deals zijn terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellacirith
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 21:48
Ik kan de Xperia 5 II nu krijgen met een verlenging voor 449 euro. Twijfel enorm want ik was juist aan het kijken voor de IPhone 12 pro Max. Heb nu de IPhone X maar wilde weer een keer naar Android. Note 20 wordt hem niet met de exynos maar ben wel gecharmeerd van de camera op de Note. Ik fotografeer al jaren met de full frame dus de pro apps spreken me enorm aan, maar ik vrees dat ik juist het point en shoot ga wissen van mijn IPhone. (Ik hoor/lees dat dit op de Xperia echt een stuk minder is.) Het is dus vooral de prijs die echt interessant is (en dan nog de koptelefoon er ook bij). Keuzes keuzes keuzes........

AMD Ryzen 7 1700X @3923, 2x 8Gb Corsair Vengeange @3192, Asus ROG Crosshair VI Hero, coolermaster masterliquid 240, Creative Titanium HD, Sennheiser G4ME PC-360, Philips Gioco 278G4DHSD, Steelseries 6Gv2, Logitech G502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:20

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Pellacirith schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:00:
Ik kan de Xperia 5 II nu krijgen met een verlenging voor 449 euro. Twijfel enorm want ik was juist aan het kijken voor de IPhone 12 pro Max. Heb nu de IPhone X maar wilde weer een keer naar Android. Note 20 wordt hem niet met de exynos maar ben wel gecharmeerd van de camera op de Note. Ik fotografeer al jaren met de full frame dus de pro apps spreken me enorm aan, maar ik vrees dat ik juist het point en shoot ga wissen van mijn IPhone. (Ik hoor/lees dat dit op de Xperia echt een stuk minder is.) Het is dus vooral de prijs die echt interessant is (en dan nog de koptelefoon er ook bij). Keuzes keuzes keuzes........
Waar is dat? Zeker icm de headphone aanbieding is dat wel heel aantrekkelijk!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellacirith
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 21:48
retlaw schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:21:
[...]

Waar is dat? Zeker icm de headphone aanbieding is dat wel heel aantrekkelijk!
Bij Belsimpel met een verlenging bij T-Mobile i.c.m. Black Friday deal. Staat op de site dat de headphone er bij zit.

AMD Ryzen 7 1700X @3923, 2x 8Gb Corsair Vengeange @3192, Asus ROG Crosshair VI Hero, coolermaster masterliquid 240, Creative Titanium HD, Sennheiser G4ME PC-360, Philips Gioco 278G4DHSD, Steelseries 6Gv2, Logitech G502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 21:37
Pellacirith schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:57:
[...]

Bij Belsimpel met een verlenging bij T-Mobile i.c.m. Black Friday deal. Staat op de site dat de headphone er bij zit.
Zie dat hij nog niet langsgekomen is (wel de mobiel.nl korting, niet deze): via de ING kun je nog eens 50 euro korting erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

Belsimpel pricewatch loopt nog achter, al ff een admin gekieteld.

Let op:
Bij de 1 is het een XM3
Bij de 5 is het de XB900N, en ook een Sony Back Cover

Nu een XZ3 met al een XM3. Extra koptelefoon voor vriendin zou mooi meegenomen zijn.

Twijfel nog over het scherm van de 5 tov de XZ3, puur kijkende naar specs lijkt het een lichte achteruitgang.

Eens bij een winkel mee pielen.

Kan nog geen flipcover vinden ook voor de 5

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
djidee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:44:

Let op:
Bij de 1 is het een XM3

Nu een XZ3 met al een XM3. Extra koptelefoon voor vriendin zou mooi meegenomen zijn.

Twijfel nog over het scherm van de 5 tov de XZ3, puur kijkende naar specs lijkt het een lichte achteruitgang.

Eens bij een winkel mee pielen.

Kan nog geen flipcover vinden ook voor de 5
Ik heb zelf ook de moeilijkheid om nu te kiezen welke ik wil. Als Sony promotor zijn beide heel verleidelijk, maar ik neig misschien voor het dubbele prijs voor de nieuwe gen.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Oh wacht, ik zie nu pas, dat de 1 single sim is...

Ik 'moet' een dual sim toestel hebben. Daarmee is de 5 II de enige logische keus geworden. Andere merken heb ik eigenlijk al afgeschreven, wachtte de nieuwe pixel nog even af, maar dat wordt hem ook niet. Na jaren HTC lijkt Sony mijn togo fabrikant te zijn geworden

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 14:36
djidee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:29:
Oh wacht, ik zie nu pas, dat de 1 single sim is...

Ik 'moet' een dual sim toestel hebben. Daarmee is de 5 II de enige logische keus geworden. Andere merken heb ik eigenlijk al afgeschreven, wachtte de nieuwe pixel nog even af, maar dat wordt hem ook niet. Na jaren HTC lijkt Sony mijn togo fabrikant te zijn geworden
Herkenbaar, stond voor hetzelfde probleem. Ik heb daarna via Eglobal een Xperia 1 ii Dual Sim besteld. Schijnt vandaag binnen te komen. Ben heel benieuwd :)

Je zou dit natuurlijk ook kunnen doen, via Wondamobile of Eglobal importeren.

Overigens, ik zie op best veel fora dat er met de Android 11 update een 120hz modus naar de 1 ii komt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:35
RADRIGUZ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:37:
[...]

Overigens, ik zie op best veel fora dat er met de Android 11 update een 120hz modus naar de 1 ii komt _/-\o_
Interessant. Bronnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

[...]

Herkenbaar, stond voor hetzelfde probleem. Ik heb daarna via Eglobal een Xperia 1 ii Dual Sim besteld. Schijnt vandaag binnen te komen. Ben heel benieuwd :)

Oef, dat vind ik dan wel weer een dingetje.... En moet ook bonnetje aanleveren (kan eens in de x jaar, x bedrag declareren bij de werkgever voor een smartphone)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
[...]

Ik zou graag een bron hebben (over die 120hz mode), want er is ooit een gerucht de wereld in geslingerd op 17 en 18 september, maar nieuwere berichten kan ik niet vinden hierover.

Volgens berichten kan je namelijk met deze Qualcomm helemaal geen 4k + 120hz draaien

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 24-11-2020 15:05 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
Brotuck schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
[...]

Ik zou graag een bron hebben (over die 120hz mode), want er is ooit een gerucht de wereld in geslingerd op 17 en 18 september, maar nieuwere berichten kan ik niet vinden hierover.

Volgens berichten kan je namelijk met deze Qualcomm helemaal geen 4k + 120hz draaien
Ik denk dat we het over dezelfde geruchten hebben, dat neemt echter niet weg dat ik hoopvol en vol verwachting blijf :)

Zojuist binnengekregen, wat een toestel! Kom van een S10 af en dit is echt een verademing, snel, lekker in de hand, fantastisch scherm en alles erop en eraan.

Absolute aanrader! Tevens kan ik 2 simkaarten gebruiken, echter valt 5G dan wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Vergis ik me nou of is onze telefoon ook gewoon dual sim ?
Zie dit topic: https://forum.xda-develop...cement-sim-trays-t4193957

Nu nog een dualsim houdertje vinden ergens....

Die firmware flashen durf ik wel aan, de hardware zal dus verder niet anders zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Brotuck op 24-11-2020 16:09 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
Er gaan verschillende geruchten rond, de foto die jij aanhaalt lijkt ook af te komen van een Japans model, wat ook de Dual Sim variant is.

Tevens staat er op XDA een behoorlijke tread dat waarin mensen aangeven de software van de Single sim op de Dual sim geflashed hebben. Na deze actie hadden ze ook maar 1 sim beschikbaar, vermoed dat dit toch dus toch wel ergens te hacken is.

Je zou een dual sim tray in een single sim model kunnen stoppen en de single sim telefoon flashen naar een dual? Ik wil er wel aan meewerken :) Alleen nog iemand nodig die het aandurft om z'n telefoon opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
RADRIGUZ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:17:
Er gaan verschillende geruchten rond, de foto die jij aanhaalt lijkt ook af te komen van een Japans model, wat ook de Dual Sim variant is.

Tevens staat er op XDA een behoorlijke tread dat waarin mensen aangeven de software van de Single sim op de Dual sim geflashed hebben. Na deze actie hadden ze ook maar 1 sim beschikbaar, vermoed dat dit toch dus toch wel ergens te hacken is.

Je zou een dual sim tray in een single sim model kunnen stoppen en de single sim telefoon flashen naar een dual? Ik wil er wel aan meewerken :) Alleen nog iemand nodig die het aandurft om z'n telefoon opnieuw te flashen.
Ik had het al een paar maanden eerder geroepen, het is voor Sony veel goedkoper om de hardware hetzelfde te houden. Dan heb je minder productie / ontwikkel kosten.

Het flashen van de dual sim software is zo gebeurd, ik heb net in het topic gevraagd of de topic-starter ook 2 imei nummers heeft nu, die heeft de flash al gedaan.

Als dit een juist antwoord is, wil ik wil gaan testen, neemt niet weg dat ik erg graag ergens een replacement dual sim holder vandaan moet gaan trekken, want ook werkt de test dan heb ik nog steeds niet mijn eigen holder ;)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 21:26
djidee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:44:

Let op:
Bij de 1 is het een XM3
Die gratis back cover bij de 5 vind ik nergens terug. Waar is dit te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

https://www.belsimpel.nl/sony-xperia-5-ii
Bij bel simpel als black Friday actie

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InsidiouZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 18:19
Ik heb de Xperia 5 II besteld voor nog geen 500 euro exclusief de kosten voor een abonnement. Aangezien ik nog een koptelefoon zocht leek dit mij een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik begin wel heel erg te twijfelen, iemand die toevallig de wh1000xm3 van mij wil overkopen voor 170?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 20:01
RobvG schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:26:
[...]

Die gratis back cover bij de 5 vind ik nergens terug. Waar is dit te vinden?
Hier

" Actie: Black Friday!

Bestel tijdens Black Friday de Sony Xperia 5 II Zwart en ontvang exclusief bij Belsimpel een Sony Back Cover cadeau! Wacht niet te lang, want op = op!"

[ Voor 28% gewijzigd door Kaizen op 25-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Aloha..
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de 5 II. Ik heb 5 tabbladen als Homescreen. Maar ik kan nergens vinden hoe ik de middelste als default krijg als ik op de homeknop druk.
Nu gaat ie steeds naar de eerste.
Ik kom van de XZ3. Daar kon je dat kiezen als je een lege plek lang ingedrukt hield, en het homesymbooltje aanvinkte bij het juiste tabblad.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Ik heb er net even mee lopen rommelen, maar ik denk niet dat het kan om eerlijk te zijn ?
Zo ja, dan is het wel een hele omslachtige procedure.

Mischien weet iemand anders meer, en/of kan bevestigen dat dit niet werkt met de stock launcher.
Die behoorlijk AOSP is op de huidige Xperia lijn.

[ Voor 34% gewijzigd door lithiumangel op 25-11-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Hey lithiumangel.
Bedankt voor je hulp in ieder geval.
Wel vaag dat iets wat al jaren is in te stellen in Android, ineens verdwenen of zwaar verstopt lijkt te zijn.
Mochten anderen wat weten, hoor ik het graag.. Mijn XZ3 draait ook op Android 10 trouwens net als deze maar er zijn heel veel verschillen qua interface..
Een hoop dingen zijn vrij omslachtig geworden. Maar ja wel een schitterend toestelletje weer die 5 II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD_Allard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10 20:45
Kaizen schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:37:
[...]

Hier

" Actie: Black Friday!

Bestel tijdens Black Friday de Sony Xperia 5 II Zwart en ontvang exclusief bij Belsimpel een Sony Back Cover cadeau! Wacht niet te lang, want op = op!"
Hier de gok gewaagd en weer terug naar Sony. De vorige was niet een geweldige ervaring met de XZ Premium, dat was het net niet in vergelijking met wat er toen was aan high end van de concurrentie. Nu is het een als back-up voldoende maar dat is het wel. De Xperia 5 ii wordt de vervanger van de Pixel 3a XL. Ik ga de camera missen maar de rest van de telefoon. De XZ premium is nu nog steeds sneller dan de Pixel. Had hoop dat de Pixel beter was. Met de Xperia 5 ii weer een flagship experience zoals ik eerder altijd gewend was.

Voor geïnteresseerden. Heb hem bij Belsimpel met Vodafone 100GB besteld. Dan betaal je nog €430,- en krijg je dus het hoesje en de headset erbij. Voor dat geld kan je geen enkel ander flagship kopen. Lang getwijfeld tussen de S20 5g en S20 FE 5G, wil al heel lang eens DEX proberen. Maar die waren beide ruim €100,-/€200,- meer en dat was het mij niet waard.

Even een nachtje slapen en dan morgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
  • Laatst online: 25-08 23:13
neukbegonia schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:43:
Aloha..
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de 5 II. Ik heb 5 tabbladen als Homescreen. Maar ik kan nergens vinden hoe ik de middelste als default krijg als ik op de homeknop druk.
Nu gaat ie steeds naar de eerste.
Ik kom van de XZ3. Daar kon je dat kiezen als je een lege plek lang ingedrukt hield, en het homesymbooltje aanvinkte bij het juiste tabblad.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Dit is niet mogelijk in een stock android launcher! :( Heel raar, ik weet het. Misschien een custom launcher installeren? CPL, Nova, Lawnchair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
  • Laatst online: 25-08 23:13
Tip trouwens voor iedereen, ING geeft je met hun puntenwinkel 50 eu korting op de 5 II bij belsimpel!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hebben andere gebruikers van de Xperia 5 II ook laat van een crashende abnamro bankieren app?

intergalactic.fm

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
The-Force schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:53:
Komt er voor de Xperia 1 II ook een Style Cover Touch?
Weet iemand dat?
Ik zie namelijk alleen de Style Cover View voor Xperia 1 II (XQZ-CVAT) en deze heet geen touch volgens mij.

Ik heb Style Cover Touch voor mijn XZ3 en hoop echt dat die er voor de Xperia 1 II ook komt.
Voor de vorige Xepria 1 is hij er wel.
De Style Cover View voor Xperia 1 II heb ik, maar is geen touch jammer genoeg.
Het dubbel klikken om het toestel wakker te maken werkt niet.
Jammer dat Sony nog geen touch case heeft. De case van mijn Xperia 1 heeft dat wel en mis het wel op de Xperia 1 mark ii.

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het ook mogelijk om de ok button naar het invoeren van de pincode weg te halen? Zodat je niet na het invoeren van de pin code, voor het unlocken, ook nog op de blauwe ok butten te moeten klikken.

Op de Sony Xperia 1 (vorig model) had je dit niet.
Onderstaande werkt niet.

Settings app -> Lock screen -> Screen lock type -> Enter your pin -> PIN -> re-type your PIN to use as the "new" pin, and tick the "Confirm PIN without tapping OK" checkbox. Continue and re-type your pin again. It'll auto confirm, and then your lock screen will automatically unlock once you enter the correct PIN.

• Lodewijk Skyer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 22:08
Even een tip: Ik heb de Xperia 5 II en vind dat er veel kleurverschil zit tussen de jpeg- en de raw-bestanden. De raw-bestanden hebben een sterke geel-groene tint. De oplossing: open de bestanden in Lightroom > ga naar calibratie (helemaal onderaan in het ontwikkelscherm) > zet de onder 'primair groen' de kleurtoon op 100%. Nu zijn de kleuren weer exact zoals die van de jpeg-bestanden (lees: ze hebben de juiste kleurtoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Lodewijk Skyer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:31:
Even een tip: Ik heb de Xperia 5 II en vind dat er veel kleurverschil zit tussen de jpeg- en de raw-bestanden. De raw-bestanden hebben een sterke geel-groene tint. De oplossing: open de bestanden in Lightroom > ga naar calibratie (helemaal onderaan in het ontwikkelscherm) > zet de onder 'primair groen' de kleurtoon op 100%. Nu zijn de kleuren weer exact zoals die van de jpeg-bestanden (lees: ze hebben de juiste kleurtoon).
Ik heb gezien dat dat bij mij iig niet zo simpel is.
Ik heb vaak verschillende sliders waar ik aan moet zitten om m correct te krijgen. Overigens is de jpg vaak ook niet kleurecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

De knoop doorgehakt en een Xperia 5 II besteld, ik ben benieuwd! Ik kom van een XZ Premium, helaas heeft ie het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
[...]

Mocht er wel een nieuwere firmware zijn maar niet binnen komen, kun je altijd een repair draaien. Helaas is die wel full wipe
Nog steeds geen update.. sorry maar dat is toch sneu?.. en ik ga mijn telefoon niet full whipen.. daar ben ik te oud voor B)

Ik heb Global EEA A2 versie blijkbaar..

[ Voor 4% gewijzigd door Jip99 op 01-12-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Alle andere regio's hebben een firmware update gehad, alleen de Europese versie nog.
Zal vast snel komen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Android 11 in December!
Sony has confirmed that its Android 11 firmware rollout will start from December 2020. The first phone to get the update will be the Xperia 1 II, this year’s current flagship. Sony has also confirmed that the Xperia 1 II will be updated at the same time to support slow motion video recordings in 4K HDR at 120 fps (frames per second).

Both the Xperia 5 II and Xperia 10 II will see the Android 11 update from the end of January 2021, while last year’s Xperia 1 and Xperia 5 models will be updated from February 2021. There is no new news about any other models, so don’t expect Android 11 on any other Sony Xperia devices, including last year’s mid-range Xperia 10 and 10 Plus models.

Are you happy with the timing of this rollout? How do you feel if your handset has been left out? Let us know your thoughts in the comments below.

Sony Xperia Android 11 firmware rollout schedule
Xperia 1 II: from December 2020

Xperia 5 II: from the end of January 2021

Xperia 10 II: from the end of January 2021

Xperia 1: from February 2021

Xperia 5: from February 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafD72
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06-2023
Dus jullie hebben ook nog de security updates van Augustus? Niet de twee updates die er na zijn gekomen?

Mooi dat Sony nu officieel Android 11 heeft aangekondigd. Ben alleen bang dat Vodafone op zich laat wachten en het dus wel even duurt voordat ik hem heb. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:55
OlafD72 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:20:
Dus jullie hebben ook nog de security updates van Augustus? Niet de twee updates die er na zijn gekomen?

Mooi dat Sony nu officieel Android 11 heeft aangekondigd. Ben alleen bang dat Vodafone op zich laat wachten en het dus wel even duurt voordat ik hem heb. 😏
Verkoopt Vodafone dan 'branded' exemplaren van de Xperia 5 II?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 16:09

Ik zit zelf nu op de security update van October maar wel september overgeslagen en nu dus ook geen november patch. Vind het een beetje teleurstellend voor een nieuw toestel maar ik wist waar ik aan begon toen ik een Sony kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 24-09 13:48
Ben ik de enige met een Xperia 1ii die soms een freeze ervaart bij het switchen tussen apps? Kan er weinig over vinden...
Als ik de appswitcher open (middenonderin naar boven swipen en even vasthouden), en klik danwel een andere danwel dezelfde app, dan komt het vrij vaak voor dat ie zeker 30sec compleet bevriest. Lock/unlock helpt vaak wel, en het is ook weer niet het eind van de wereld, maar toch vreemd...Iemand hetzelfde, of zelfs een oplossing? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99

Ah dus ik ben niet de enige die nog op augustus zit, ik vind het echt schaamtelijk hoe Sony zijn update beleid uitvoert.

Ik snap niet zo goed waarom ik, en jij, en waarschijnlijk een deel van de EU telefoons zo slecht worden geüpdatet terwijl de rest van de versies prima mee gaan..

Ik heb de globalEEA versie..en mijn netwerk is Vodafone trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafD72
Het is dus niet Sony, die is gewoon bij. Vodafone houdt dit tegen. Heb het nagevraagd. Zij zijn eerst intern aan het testen en geven het dan vrij. Zo zit er dus vertraging terwijl Sony gewoon netjes snel updates aanbiedt. Ik heb ooit met andere Sony's hem geflasht met een niet-Vodafone image, een generic, en dan krijg je gewoon regelmatig en op tijd updates. En

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mullerbolsie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
Is er al iemand achter hoe het raster te veranderen op de Xperia 5ii. Ik vind de iconen wel erg klein.
Passen nu 5 op een rij, maar heb liever 4 grote op een rij. Maar dit lukt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonRJC
Mullerbolsie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:15:
Is er al iemand achter hoe het raster te veranderen op de Xperia 5ii. Ik vind de iconen wel erg klein.
Passen nu 5 op een rij, maar heb liever 4 grote op een rij. Maar dit lukt niet.
Dat gaat alleen als je een andere launcher gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mullerbolsie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-12-2020
Welke Launcher zou ik daar voor kunnen pakken, heb je enig idee.
Groetjes ✋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Mullerbolsie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:52:
Groetjes ✋
Ik heb zelf niet heel veel ervaring met andere launchers. Maar Shade Launcher lijkt het meeste op stock Android volgens mij en daarin kun je wel personaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
OlafD72 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:51:
Het is dus niet Sony, die is gewoon bij. Vodafone houdt dit tegen. Heb het nagevraagd. Zij zijn eerst intern aan het testen en geven het dan vrij. Zo zit er dus vertraging terwijl Sony gewoon netjes snel updates aanbiedt. Ik heb ooit met andere Sony's hem geflasht met een niet-Vodafone image, een generic, en dan krijg je gewoon regelmatig en op tijd updates. En
Ik heb mijn telefoon niet bij Vodafone gekocht, dus wat jij zegt gaat niet op voor mijn telefoon, ik heb een Global EAA telefoon.. wel op het voda netwerk.

En Sony is helemaal niet bij, ik lees echt enorm veel negatieve verhalen van mensen met een xperia 1 II en 5 II die maanden achter lopen qua updates...

[ Voor 14% gewijzigd door Jip99 op 01-12-2020 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel
Jip99 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:31:
[...]En Sony is helemaal niet bij, ik lees echt enorm veel negatieve verhalen van mensen met een xperia 1 II en 5 II die maanden achter lopen qua updates...
Sony is wel bij. Dit is makkelijk te zien op de Xperi check website. Sony rolt x uit, en dan is het aan degene die het bijhoud voor de bepaalde CDA's van de regio's (geen ideen wie dit zijn als het niet om de provider specifieke gaat) om die aanpassingen te testen en voor die CDA te releasen. Zo te zien zit jou CDA nog op de October security patch. Dus ja, de fabrikant kan wel netjes zijn werk doen, maar als de CDA beheerders daar niet veel mee doen hebben die mensen in dat kanaal gewoon letterlijk pech.

Flashen naar een andere CDA is mogelijk. Heb ik vroeger moeten doen met een Xperia 5 in de launch week destijds die zo`n pawn shop ala Xex het te koop had. Bleek het te gaan om een model dat demo stond bij een tech beurs. Maargoed. Ding zag er als nieuw uit met factory screen protector er nog dus gekocht voor een prikkie (En heeft het prima uitgehouden tot de XZ3) - echter viel het me op dat updates op dat ding vrij gauw stopten. Bleek ik een hele vage aparte CDA te hebben. Dit gewijzigd en voila , updates.

Daarnaast: Weet niet of dit al eerder is gepost maar hier de update schema van Sony voor Android 11.

https://translate.google....le-betriebssystem-3055070

Niet echt spannende feature add-ons zo te zien. En als je het aan mij vraagt is Google bestwel gestagneerd met al hun apps. Google maps bijvoorbeeld, als je met custom maps bezig bent is die functionaliteit gewoon niet vooruit gegaan in de laatste pak en beet 8 jaar .. maargoed ff stoppen met ranten :-)

[ Voor 4% gewijzigd door lithiumangel op 02-12-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:35:
[...]

Sony is wel bij. Dit is makkelijk te zien op de Xperi check website. Sony rolt x uit, en dan is het aan degene die het bijhoud voor de bepaalde CDA's van de regio's (geen ideen wie dit zijn als het niet om de provider specifieke gaat) om die aanpassingen te testen en voor die CDA te releasen. Zo te zien zit jou CDA nog op de October security patch. Dus ja, de fabrikant kan wel netjes zijn werk doen, maar als de CDA beheerders daar niet veel mee doen hebben die mensen in dat kanaal gewoon letterlijk pech.
En waarom zitten onze telefoon dan nog op de augustus patch?

En ik heb contact gezocht met Sony, die zei een week of 3 geleden dat augustus de laatste versie was voor mijn telefoon.. dus ik weet niet zo goed waar het ligt, maar echt vloeiend gaat het niet, en zelf flashen om een up to date versie te krijgen op een flagship telefoon van 900 euro is van de zotte natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lithiumangel
Jip99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:26:
[...]

En waarom zitten onze telefoon dan nog op de augustus patch?
Heb je Xperi check bekeken ? Wat is je CDA? Modelnummer? Je vraagt het me wel maar geeft geen verdere info. De enige 5 II op de Augustus patch die ik kan zien is model Xperia 5 II Dual (XQ-AS72) met CDA 21591886 die zit nog op 58.0.A.10.3 (security patch van 1 Augustus)

Als dat jou inderdaad jou model, en CDA is, dan is dat idd de laatste FW versie.

Heb je jou toestel gewoon in NL gekocht? Of via een globale online site (E-global, Alixpress, Banggood etc.)
Is het `t laatste, dan ja. Kan je helaas dit soort zaken verwachten (bij welke merk toestel ook) en moet je het zelf maar flashen. Want de XQ-AS72 word hier officieel niet verkocht. Volgens de Pricewatch entries als je dan kijkt naar SKU's. Bij ons zijn het de XQ-AS52. En het is duidelijk ook dat de AS72 niet voor onze regio's is als je kijkt naar de CDA beschrijvingen (referenties naar Taiwan, HK, etc.)

Heb je het in NL gekocht, dan zou ik gewoon 2 dingen doen als je niks zelf wilt wijzigen.

1. Je neemt contact op met Sony support, leg uit dat je een vage CDA hebt en dat hun het flashen naar een gangbare iets dat wel updates krijgt.

2. Mits je jou toestel niet al te lang geleden heb gekocht, aankaarten bij de winkel waar jij het gekocht heb zodat hun iets regelen.

Heb jij een andere modelnummer (de reguliere AS52), met een CDA dat volgens Xperi check WEL een hogere FW beschikbaar heeft dan op jou toestel zit ? Dan zou ik aan de bel trekken bij Sony support voor een oplossing. Wat w.s. alsnog inhoud dat je hem moet opsturen om te flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door lithiumangel op 02-12-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:42:
[...]

Heb je Xperi check bekeken ? Wat is je CDA? Modelnummer? Je vraagt het me wel maar geeft geen verdere info. De enige 5 II op de Augustus patch die ik kan zien is model Xperia 5 II Dual (XQ-AS72) met CDA 21591886 die zit nog op 58.0.A.10.3 (security patch van 1 Augustus)

Als dat jou inderdaad jou model, en CDA is, dan is dat idd de laatste FW versie.

Heb je jou toestel gewoon in NL gekocht? Of via een globale online site (E-global, Alixpress, Banggood etc.)
Is het `t laatste, dan ja. Kan je helaas dit soort zaken verwachten (bij welke merk toestel ook) en moet je het zelf maar flashen. Want de XQ-AS72 word hier officieel niet verkocht. Volgens de Pricewatch entries als je dan kijkt naar SKU's. Bij ons zijn het de XQ-AS52. En het is duidelijk ook dat de AS72 niet voor onze regio's is als je kijkt naar de CDA beschrijvingen (referenties naar Taiwan, HK, etc.)

Heb je het in NL gekocht, dan zou ik gewoon 2 dingen doen als je niks zelf wilt wijzigen.

1. Je neemt contact op met Sony support, leg uit dat je een vage CDA hebt en dat hun het flashen naar een gangbare iets dat wel updates krijgt.

2. Mits je jou toestel niet al te lang geleden heb gekocht, aankaarten bij de winkel waar jij het gekocht heb zodat hun iets regelen.

Heb jij een andere modelnummer (de reguliere AS52), met een CDA dat volgens Xperi check WEL een hogere FW beschikbaar heeft dan op jou toestel zit ? Dan zou ik aan de bel trekken bij Sony support voor een oplossing. Wat w.s. alsnog inhoud dat je hem moet opsturen om te flashen.
XQ-AS52 Dual sim, Global EEA-A2 (hier is geen cda voor?) versie, volgens mij hoort deze gewoon up to date te zijn. ik kan geen cda vinden voor de global EEA-A2... :| of is dit de customized EEA?

telefoon is gekocht via belsimpel in nederland.

En er loopt al een ticket bij Sony, ik heb het laten escaleren omdat de helpdesk zich van de domme houdt en zegt dat dit de laatste versie is en dat ik moet wachten.. uhu..

[ Voor 7% gewijzigd door Jip99 op 02-12-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jip99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:26:
[...]

XQ-AS52 Dual sim, Global EEA-A2 (hier is geen cda voor?) versie, volgens mij hoort deze gewoon up to date te zijn. ik kan geen cda vinden voor de global EEA-A2... :| of is dit de customized EEA?

telefoon is gekocht via belsimpel in nederland.

En er loopt al een ticket bij Sony, ik heb het laten escaleren omdat de helpdesk zich van de domme houdt en zegt dat dit de laatste versie is en dat ik moet wachten.. uhu..
58.0.A.28.25

Is de laatste versie voor UK, europa loopt nog achter idd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QK23mfwa40fBRhbY__6StJfwqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cim2pUZCxlZY04Zjm0kYHQNw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Brotuck op 02-12-2020 14:39 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Jip99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:26:
[...]

Doe even het volgende:

Open the dialer
Enter *#*#7378423#*#* and press dial
Tap on Service info
Tap on Software info
Look for Customization Version

Ik heb een 1 II maar bij mij is het als voorbeeld: 1321-7706_R14A wat er staat.
Mijn model is Xperia 1 II (XQ-AT51) dus als ik daarop klik zie ik in het lijstje 1321-7706 staan wat als naam heeft "Customized EU" - klikkende op de CDA nummer krijg ik dit dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGwkm3ugyLy-zc5ByCxU_xvaf34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzzNC4kUVCLUm8IXdJjd6jw7.jpg?f=fotoalbum_large

Als je bovenstaande even op jou toestel kan checken weten we iig zeker waar je op zit.
Mischien is het idd de 21598569 (Customized EEA) , Wat volgens Xperie check uit moet komen op 58.0.A.22.21 als laatste versie d.w.z security patch 1 October :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:37:
[...]

Doe even het volgende:

Open the dialer
Enter *#*#7378423#*#* and press dial
Tap on Service info
Tap on Software info
Look for Customization Version

Ik heb een 1 II maar bij mij is het als voorbeeld: 1321-7706_R14A wat er staat.
Mijn model is Xperia 1 II (XQ-AT51) dus als ik daarop klik zie ik in het lijstje 1321-7706 staan wat als naam heeft "Customized EU" - klikkende op de CDA nummer krijg ik dit dan.

[Afbeelding]

Als je bovenstaande even op jou toestel kan checken weten we iig zeker waar je op zit.
Mischien is het idd de 21598569 (Customized EEA) , Wat volgens Xperie check uit moet komen op 58.0.A.22.21 als laatste versie d.w.z security patch 1 October :-(
ja die *#*#SERVICE#*#* had ik al gedaan, bij phone software staat er 58.0.A.12.23 GLOBALEEA-A2 - user. meer niet, geen herkenbare cda of afgeleide daarvan.

Het lijkt er op alsof deze globalEEA ergens tussen wal en schip is gevallen, er duiken op reddit meer mensen op met deze versie die nog op augustus zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Jip99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:46:
[...]

ja die *#*#SERVICE#*#* had ik al gedaan, bij phone software staat er 58.0.A.12.23 GLOBALEEA-A2 - user. meer niet, geen herkenbare cda of afgeleide daarvan.
Je moet bij "Customization version" kijken, niet phone software.
Bij phone software heb ik ook gewoon GLOBALEEA staan maar dat is niet belangerijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:54:
[...]

Je moet bij "Customization version" kijken, niet phone software.
Bij phone software heb ik ook gewoon GLOBALEEA staan maar dat is niet belangerijk.
Die optie heb ik niet 8)7 ik heb bij software info :

Phone software version

S1 boot version

ETS software version

Sony product code

Customer ID

primary data sim carrier

LTA version

type number

current model config..

color ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
wow. super raar :-( ...

Nougoed i`m outta idea's nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:56:
wow. super raar :-( ...

Nougoed i`m outta idea's nu haha.
Ik laat het sony wel oplossen, ik denk dat daar het probleem ligt, ik heb geen customized versie?. hoe dat kan geen idee... maar ik heb die optie niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 01:08
Jip99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:58:
[...]

Ik laat het sony wel oplossen, ik denk dat daar het probleem ligt, ik heb geen customized versie?. hoe dat kan geen idee... maar ik heb die optie niet..
Ik heb ook geen CDA bij service code, (op de 5 ii), maar run wel op 58.0.A.22.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-mPP8D2HRJhTOP1qOFjxxxhNYY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zgxFOn9AZe3uoE3NnMuzKynd.png?f=fotoalbum_large

Jo jongens, ik heb nu net de Xperia 1 ii gekocht. Ikmwilde data overdracht doen alleen hij blijft vast hangen op dit scherm. Hij wilt de bluetooth aan hebben voor 300 seconde maar dat doet niks. Iemand een andere manier van data overdracht of hoort dit te werken normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02

JT

VETAK y0

Qua Android telefoons kom ik via een Xperia X10, HTC One X, Xperia Z, naar een Samsung S7 Edge, S8 (kon beide voor een zeer goede prijs krijgen en flash toch altijd custom) en nu kijk ik naar wat anders. Wat mij vies tegenvalt is dat je amper leuke deals kunt vinden. De S7 Edge had ik voor 350 en de S8 voor 400, beide waren toen hoogstens iets meer dan een jaar op de markt. Nu kom je gewoon niet onder de 550 weg voor een S10 terwijl de adviesprijs 100 meer is dan voorgaande model. dus je gaat rondkijken :) Ik kom erachter dat de 5 II erg goed is met de accu en de camera's en nog wel andere positieve zaken en dat deze ook voor een relatief gunstige prijs te krijgen is. Nu ik weet wat er met de camera mogelijk is, (plus Snapdragon ipv Exynos en andere zaken) begin ik toch wel een voorkeur te krijgen voor deze telefoon boven de S20.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaring met zowel de S20 als de 5 II en wat jullie de belangrijkste verschillen vinden. Ik weet dat de 5 II geen draadloos laden heeft wat ik jammer vind maar wellicht toch op de koop toe ga nemen. Maakt de fotokwaliteit nog wat uit als je de bende gaat rooten en de bootloader kraakt? Ivm software algoritmes voor de foto's?

Edit: o shit, er kan nog niet veel met de 5 II op customization gebied...bootloader kan niet geunlockt worden, er zijn geen custom roms, vind nog niks over Magisk, TWRP en/of Xposed. Dat is wel een nadeeltje...

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 02-12-2020 22:47 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Ik heb een S20 als werk toestel en een 1 II prive, de 1 II is nagenoeg hetzelfde maar dan een physiek grotere scherm op 90hz met 4K ipv 120hz met iets meer resolutie, camera's ook zelfde modules en lenzen etc.

Batterij leven merk je direct. Dit is veel beter op de Sony. Toestel word ook minder warm op dezelfde load als de S20 (ik heb een stock S20, ik ben te oud geworden om te rommelen met custom dit & dat, vroeger ander verhaal in de S3/Nexus tijdperk haha) gamen gaat de Sony ook beter af met de snapdragon 865 in bijvoorbeeld Genshin impact kan ik max settings draaien op 60fps wat de S20 niet trekt.

mbt fotografie kan ik kort zijn. Indoors: S20 duidelijk de winnaar voor de snelle snap, outdoors de Sony. Omdat ik een wat meer doorgewinterde fotograaf ben, heb ik inmiddels geleerd om de photo pro app indoors erbij te pakken en m`n eigen settings te doen maar dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.

Samsung heeft een grotere marktaandeel en naamsbekendheid, derhalve heb je op Sony telefoons traditioneel gezien bar weinig (fatsoenelijke) 3rd party support voor speciale fotografie cases, gimbal software support (DJI) en dus ook custom roms.Ik weet nog wel dat m`n maat met de Sony XZ2 compact Xposed en etc. draaide, dus mischien dat dit nog komt. De 5 II is immers pas sinds midden September op de markt.

Ben je een echte custom junky en kan je niet zonder dat .. dan denk ik dat je beter Sony links kan laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02

JT

VETAK y0

lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:12:
Ik heb een S20 als werk toestel en een 1 II prive, de 1 II is nagenoeg hetzelfde maar dan een physiek grotere scherm op 90hz met 4K ipv 120hz met iets meer resolutie, camera's ook zelfde modules en lenzen etc.

Batterij leven merk je direct. Dit is veel beter op de Sony. Toestel word ook minder warm op dezelfde load als de S20 (ik heb een stock S20, ik ben te oud geworden om te rommelen met custom dit & dat, vroeger ander verhaal in de S3/Nexus tijdperk haha) gamen gaat de Sony ook beter af met de snapdragon 865 in bijvoorbeeld Genshin impact kan ik max settings draaien op 60fps wat de S20 niet trekt.

mbt fotografie kan ik kort zijn. Indoors: S20 duidelijk de winnaar voor de snelle snap, outdoors de Sony. Omdat ik een wat meer doorgewinterde fotograaf ben, heb ik inmiddels geleerd om de photo pro app indoors erbij te pakken en m`n eigen settings te doen maar dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.

Samsung heeft een grotere marktaandeel en naamsbekendheid, derhalve heb je op Sony telefoons traditioneel gezien bar weinig (fatsoenelijke) 3rd party support voor speciale fotografie cases, gimbal software support (DJI) en dus ook custom roms.Ik weet nog wel dat m`n maat met de Sony XZ2 compact Xposed en etc. draaide, dus mischien dat dit nog komt. De 5 II is immers pas sinds midden September op de markt.

Ben je een echte custom junky en kan je niet zonder dat .. dan denk ik dat je beter Sony links kan laten liggen.
Dank. Ik ben/was hobbyfotograaf, daarom spreekt de pro app mij aan :) Je maakt terecht de opmerking dat deze nog maar net op de markt is. Voor de 1 II zijn er echter ook geen custom roms...Dat was voor de X10 wel anders, evenals voor de Z, een kennis had een Z2 en ook genoeg keuze. Ik vraag mij af of de custom scene in z'n geheel allicht minder is? Voor mij is het belangrijkste dat ik een app als Xprivacy Lua kan installeren zodat ik zelf echt granulair de permissies in kan stellen. Als je daarnaast root hebt dan kom je met Sony al heel ver omdat de standaard roms relatief schoon zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
JT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:04:
[...]

Dank. Ik ben/was hobbyfotograaf, daarom spreekt de pro app mij aan :) Je maakt terecht de opmerking dat deze nog maar net op de markt is. Voor de 1 II zijn er echter ook geen custom roms...Dat was voor de X10 wel anders, evenals voor de Z, een kennis had een Z2 en ook genoeg keuze. Ik vraag mij af of de custom scene in z'n geheel allicht minder is? Voor mij is het belangrijkste dat ik een app als Xprivacy Lua kan installeren zodat ik zelf echt granulair de permissies in kan stellen. Als je daarnaast root hebt dan kom je met Sony al heel ver omdat de standaard roms relatief schoon zijn.
Root kan nu al echter is het DRM stukje dan weg. Ik heb begrepen dat dit weer terug kan komen door weer een stockrom erop te zetten.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:12:

Kun je iets dieper in gaan op je opmerkingen m.b.t. de fotografie? Ik heb namelijk moeite om de Xperia's op dat vlak in te schatten. De hardware is top, dat is wel duidelijk. De 'automatische app' is onder de maat vergeleken met bijvoorbeeld Pixel / iPhone. Echter, middels de 'pro app' heb je in theorie perfecte controle. Mits je weet hoe je daar mee om moet gaan. Kun je dan op hetzelfde (of beter?) uitkomen als op een Pixel / iPhone? Of zal dat in 1 van de 10 foto's het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
Mister Hardware schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:29:
[Afbeelding]

Jo jongens, ik heb nu net de Xperia 1 ii gekocht. Ikmwilde data overdracht doen alleen hij blijft vast hangen op dit scherm. Hij wilt de bluetooth aan hebben voor 300 seconde maar dat doet niks. Iemand een andere manier van data overdracht of hoort dit te werken normaal gesproken?
Dataoverdracht destijds van mijn XZP naar 1ii vloeiend verlopen via BT. Kan me niet herinneren dit scherm te hebben gezien, laat staan een kabel (suggestie afbeelding) te hebben gebruikt. Afhankelijk van de hoeveelheid data, kan het wel even duren voordat de data via BT is overgedragen. Pak dus gerust een kop koffie en laat de techniek het werk doen.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Robus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:45:
[...]

Dataoverdracht destijds van mijn XZP naar 1ii vloeiend verlopen via BT. Kan me niet herinneren dit scherm te hebben gezien, laat staan een kabel (suggestie afbeelding) te hebben gebruikt. Afhankelijk van de hoeveelheid data, kan het wel even duren voordat de data via BT is overgedragen. Pak dus gerust een kop koffie en laat de techniek het werk doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYnLN7zOdUCKv0uhRY617rfL6kg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O2ziYSQZOZP1BNL1ERje1PsY.png?f=fotoalbum_large
@Brotuck

Wat moet ik nu dan doen, fabrieksinstellingen en gaan voor formatteren of moet ik het via WiFi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Mister Hardware schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:06:
[...]

[Afbeelding]
@Brotuck

Wat moet ik nu dan doen, fabrieksinstellingen en gaan voor formatteren of moet ik het via WiFi doen.
Ik kreeg op de nieuwe telefoon de optie om dit te doen via de standaard google transfer. De melding voltooi je configuratie was dat geloof ik. Deze transfer (screenshot) is anders en ken ik niet.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafD72
lithiumangel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb de AS52. Nooit over nagedacht om Sony support te vragen. Zal hen eens contacteren dan, wil hem wel laten flashen door ze. Op Vodafone wachten heb ik geen zin in.

Ik snap er nog steeds niets van, volgend Xperifirm zou ik toch ook al nieuwer moeten hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BMYgq4QdqPQNygDzql_3SQQG6I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VfxlvdgacByPT6ftKJhe8PBX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door OlafD72 op 04-12-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 10:10
Lijkt erop dat je een retail demo unit hebt @OlafD72. Die krijgen standaard geen updates verder dan de allereerste, en zouden normaal niet in verkoop mogen.

Installeer dit eens: https://developer.sony.co...es/get-started/flash-tool

Eens die software open is zet je je telefoon uit, en dan steek je USB in op je PC terwijl je volume omlaag ingedrukt hebt. Flashen met Emma/Flashtool ga je niet doen, maar in het paneel in 't midden heb je dan wel info over je customization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsidiouZ
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 18:19
Ik heb ook de EEA-A2. Ik kreeg gelijk software updates. Draait nu op 58.0.A.22.21.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel
AmbroosV schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:51:
Lijkt erop dat je een retail demo unit hebt @OlafD72. Die krijgen standaard geen updates verder dan de allereerste, en zouden normaal niet in verkoop mogen.
M`n vermoeden bleek toch te kloppen dus, ik had vroeger ook een demo unit toen ik een Z5 overkocht van zo`n Xex achtige shop. Echter werd dat wel van tevoren verteld. Ik had alleen niet verwacht dat dat inhield dat hij geen updates kreeg. Maar toen ik erachter kwam was zelf flashen geen punt.
Rossi46 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:57:
[...]

Kun je iets dieper in gaan op je opmerkingen m.b.t. de fotografie? Ik heb namelijk moeite om de Xperia's op dat vlak in te schatten.
Ik heb een paar maanden terug in dit topic een vergelijking gepost tussen de 1 II en de S20 , allebei op "auto" met de standaard foto apps van respectievelijke telefoons. Ze zijn zo goed als gewaagd aan elkaar m.u.v de Samsung die de kleuren wat meer overdreven doet (maar dat kan je in princiepe ook uitzetten)

S'avonds, en/of binnen/donkere situaties verslaat de Samsung, danwel iphones en zeker pixels de I II met gemak. De auto settings zijn super conservatief mbt iso gebruik, indoors zie ik niet vaker hoger dan ISO800 , en dat zonder enige processing (stacked foto's, shadow liften) dus dan weet je al hoe laat het is.

Als ik lui ben zet ik m`n camera gewoon op iets statish als make-shift tripod. Zoals hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pj_q2RZOzuym6pfpkU9rq4Vh-nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5NFwmIKkEQ3drfY5FKQNqTL.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de XIF is dit op 1/10e op ISO800, niet echt hand-heldbaar dus. Maar omdat ik de camera app door heb en dit voorspeld had, toestel neergelegd op iets statish op z`n zij en deze shot genomen en dan is het stabiel. Maar als je dit uit de losse pols had genomen was `t blurry geweest.

Hier een stereotypishe bar-foto net na de 1e Pandemie golf. blurry want de camera kiest voor een setting waarbij je het niet hand-held kan gebruiken zonder blur. Een Samsung of een iphone zou hier geen moeite mee hebben. Dit was nog voordat ik eraan gewend was om voor dit soort belichtings shots pro modus in P moet gebruiken en de iso omhoog knallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDwIHqVROXhjEPMt3RqikB_q2mk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvRdWQJ75URmrmGOBu16dPtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Vergis je niet in het feit dat pro modus staat voor full manual, dat is een optie (behalve aperture, dat kan je niet aanpassen logisherwijze) - Als je bekend bent met dSLR's en andere meer handmatige camera's dan heb je P,S,M (program, shutter,manual) en auto (full auto) ik zet hem meestal in de P stand wat in princiepe aanpasbare auto is. En dan zet ik in het HDR tab afhankelijk van of het een zwaar contrastvolle dag is op autoHDR, en is dat niet zo, en/of is het een donkere scene dan zet ik hem in de andere modus (ff naam kwijt) dat hij van 1 enkele foto dan de shadows oppompt zoals je van andere meer point & shoot telefoons gewent bent (iphone/samsung) - de HDR performance vind ik zeer zeker goed.

Hier nog wat shots genomen in A'dam toen het laatst hier nog mooi weer was, alles op de default auto-mode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pxiv0oROrd6q1Ptcf8CZH_DW7FI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwmusfR5hisaZtX9jwXjBey6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKL63I0G1cSvJ2T1v_6GFp8bkbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAwspt1ReSsp4xMUaPDFCWSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h__Zlji_Zu5MrjaBtI0YjGhoDNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dwmwzlT8aBR7bCm6rOzQJH3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCwi6xnFreJrhWHE_ZyFKfTVv8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpBGynHaDtMampVEd05BPsUy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqklIoDUVvfjdehETVWWxz2wAls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZfr0cD4LW9n7M4cXwDSvBIN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqxZF_R-auuiw3rWyercd2_6BrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7Vu1xt67nzvOA5XYzwu9DoO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
In de donker schieten is met de standaard app beter dan met de Pro app. Veel scherper, mits je het stil kan houden. En de witbalans goed is.

Pro app kun je alles wiizigen maar de scherpte is minder.

..oh Sony... MAAR voor de rest een prima tel hoor.
Deze Sony approach zal de komende jaren pas de vruchten werpen vermoed ik zo. Als de Pro app ervaring pas ECHT tot zn recht komt met grotere sensoren en betere lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zit er eigenlijk standaard een screenprotector op de Xperia 5 II? Want dan weet ik of ik die nog even moet bestellen. Woensdag komt 'ie binnen 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 10:52
Rossi46 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:58:
Zit er eigenlijk standaard een screenprotector op de Xperia 5 II? Want dan weet ik of ik die nog even moet bestellen. Woensdag komt 'ie binnen 🙂
Neen, er zit geen screenprotector op de 5II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
De_Remus schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:12:
[...]

Neen, er zit geen screenprotector op de 5II
Da's jammer. Moet ik weer zelf gaan zitten pielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Heb maar een Spigen hoesje en screenprotector besteld. Hoesje is niet de mooiste ooit, maar ik wil wel graag vanaf dag één goede bescherming hebben op dat mooie ding 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Wuah, zo lelijk is die Spigen ook weer niet toch :-) ? Maar alvast veel plezier met je aankoop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 19:50
Rossi46 schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:08:
Heb maar een Spigen hoesje en screenprotector besteld. Hoesje is niet de mooiste ooit, maar ik wil wel graag vanaf dag één goede bescherming hebben op dat mooie ding 😉
Welke screen protector heb je besteld? Ik heb mijn 5II ook net drie dagen in handen, en ben ook nog op zoek. Met al die goedkope Chinese meuk is het lastig degelijk spul te vinden.

Ik ben ook wel blij met mijn Sony hoesje met standaard. De Spigen vouwt helemaal om de rand heen, wat ik met mijn HTC niet zo prettig vond. De Sony vouwt alleen om de hoeken heen, waardoor hij nog steeds afsteunt met een halve mm ruimte of zo.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Veneficus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:03:
[...]

Welke screen protector heb je besteld? Ik heb mijn 5II ook net drie dagen in handen, en ben ook nog op zoek. Met al die goedkope Chinese meuk is het lastig degelijk spul te vinden.

Ik ben ook wel blij met mijn Sony hoesje met standaard. De Spigen vouwt helemaal om de rand heen, wat ik met mijn HTC niet zo prettig vond. De Sony vouwt alleen om de hoeken heen, waardoor hij nog steeds afsteunt met een halve mm ruimte of zo.
Exact om die reden heb ik ze maar 'degelijk' besteld via Amazon. Betaal je in totaal wel 20 euro voor één hoesje en twee screenprotectors, maar dan zijn ze wel direct vanaf het begin beschermd.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik mijn destijds gloednieuwe Samsung Galaxy S3 na drie dagen liet vallen op een stenen vloer. Kon direct een nieuw scherm in, kostte me bijna 200 euro... 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
LineageOS 17.1 voor de Xperia 1ii is released
https://forum.xda-develop...-for-xperia-1-ii.4199059/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:26
Nee, het is geen officiele release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafD72
AmbroosV schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:51:

Installeer dit eens: https://developer.sony.co...es/get-started/flash-tool

Eens die software open is zet je je telefoon uit, en dan steek je USB in op je PC terwijl je volume omlaag ingedrukt hebt. Flashen met Emma/Flashtool ga je niet doen, maar in het paneel in 't midden heb je dan wel info over je customization.
Hm, dat is raar, want ik heb hem bij Vodafone rechtstreeks besteld! Ik heb een oplossing gevonden. Ik heb PC Companion geinstalleerd en daar een repair met uitgevoerd. Ik heb nu 58.0.a.22.21 en dus de security patches van Oktober. Dus een legale manier van flashen ;-)

Met vodafone via twitter contact gehad en voordat ik deze oplossing zelf vond, gaven ze mij deze info waar ik om vroeg, om hun update policy:
Even een tussentijdse update. Voor Sony toestellen wordt 'open markt' software gebruikt en geen speciale Vodafone branded software. Wel gaan de software updates langs ons voor testen/goedkeuring. In het verleden werden kleinere updates vaak gebundeld met grotere updates, waardoor deze niet altijd gelijk werden uitgegeven. Dit is tegenwoordig niet meer van toepassing. Je zou dus vrij snel de nieuwe update moeten hebben. Software update 58.0.A.22.21 is door ons goedgekeurd op 23 oktober, en 58.0.A.28.25 op 20 november. De collega gaat voor ons na waarom dit niet het geval is voor jouw toestel.

[ Voor 30% gewijzigd door OlafD72 op 08-12-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
OlafD72 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:29:
[...]

Hm, dat is raar, want ik heb hem bij Vodafone rechtstreeks besteld! Ik heb een oplossing gevonden. Ik heb PC Companion geinstalleerd en daar een repair met uitgevoerd. Ik heb nu 58.0.a.22.21 en dus de security patches van Oktober. Dus een legale manier van flashen ;-)

Met vodafone via twitter contact gehad en voordat ik deze oplossing zelf vond, gaven ze mij deze info waar ik om vroeg, om hun update policy:

[...]
Lekker bezig 🙂

Morgen komt mijn toestel. Ook direct via Vodafone aangeschaft. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Mullerbolsie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:52:
Groetjes ✋
Ik gebruik Nova Launcher Prime. Hier kun je heel gemakkelijk zelf de icoongrote en raster aanpassen. Ook leuk is dat je de Pixel app pack kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hi all. Sinds deze week heb ik een Sony Xperia 5 II. Een erg fraai toestel, welke al mijn verwachtingen overtreft.

Ik merk alleen dat er wat horizontale speling zit op de volumeknop. Dit heb ik niet met m'n iPhone se2020 of Samsung S8. Die zijn rock solid.

Het is echt maar 1mm ofzo. Vraag is dan ook of dit bij andere gebruikers ook zo is? Dank voor de reacties 😁

[ Voor 4% gewijzigd door mjkmobI op 08-12-2020 17:48 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste