Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
De 960fps idd maar ok. DRAM bla bla is een keuze. (Ookal kant t ook zonder maargoed) 240fps moet kunnen.. wat? Ook niet?? Ok 120fps dan?

Wat??? Ook niet? Althans niet op 1080p

Dat kon mn Xperia Z1 van 2013 ook man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:18
Kashika schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Ligt aan providers. Duurt inderdaad lang.
Als je geen geduld hebt, kun je ook flashen een versie uit de Nordics. Dat is de eerste regio waar een dergelijke update wordt vrijgegeven.
Met flashtool bedoel je ? Die krijg ik niet werkend 8)7

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Via de Sony site is nog geen ADB driver beschikbaar. Het lukt me nog niet om bloatware te verwijderen. Iemand een driver gevonden die werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13
wow. Echt heel erg indrwukkende performance ! M`n S20 ging meestal richting 3 a 3,5 uur SOT dood op 120hz en stond dus voor de rest netjes op 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
lithiumangel schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

wow. Echt heel erg indrwukkende performance ! M`n S20 ging meestal richting 3 a 3,5 uur SOT dood op 120hz en stond dus voor de rest netjes op 60hz.
Net nog even dubbel gecheckt, maar inderdaad 120hz, 6,5 uur met 20% resterend.

Maar lockdown en brave burger zegmaar. Ik ben veel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:59
Kashika schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Ligt aan providers. Duurt inderdaad lang.
Als je geen geduld hebt, kun je ook flashen een versie uit de Nordics. Dat is de eerste regio waar een dergelijke update wordt vrijgegeven.
Ligt dat wel aan providers? Mijn XZ3 krijgt tot nu toe keurig iedere maand ergens tussen de 10e en de 20e de update van die maand. Het heeft alleen wel eens iets langer geduurd rond de komst van een grotere update (dus meer dan alleen security patches).

Misschien heeft het wel te maken met een grotere update dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
bilgy_no1 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

Ligt dat wel aan providers? Mijn XZ3 krijgt tot nu toe keurig iedere maand ergens tussen de 10e en de 20e de update van die maand. Het heeft alleen wel eens iets langer geduurd rond de komst van een grotere update (dus meer dan alleen security patches).

Misschien heeft het wel te maken met een grotere update dus?
Nee ligt niet aan de provider. We gebruiken een uniforme firmware van europa.
"Customized EU"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJ0zJPortSb8sUtva4qRWLgGM50=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Xa9PD1B3MlYwXOqvZltuBGn.png?f=user_large

Versie 170 is trouwens met maandelijkse update van September

[ Voor 20% gewijzigd door Brotuck op 16-10-2020 21:04 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Dames en heren. Ik heb de Xperia 10 II gecheckt in de winkel en.....

Sony... Aargghhhh...
D'oh...

Een MIDRANGE heeft seamless switch tussen de drie camera's. En wat doet de flagship?? Faking seconde als je naar de ultra wide schakelt.
Met zwart scherm ertussen.

Lijkt bijna intentional zoooo opvallend nu. De dingen die ze nalaten.

En de slowmotion. Zo.

Edit: de Xperia 5 II besteld is maandag (morgen) binnen

[ Voor 7% gewijzigd door BrbZrk op 18-10-2020 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik heb toch maar weer besloten om de xperia 1 ii weg te doen.
Het is wel een mooi toestel, persoonlijk vond ik de camera iets minder.

Buiten bij licht maakte hij wel mooie foto's.
Voor de geïnteresseerden heb ik nog wat xperia 1 ii accessoires in V&A.

bedankt voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52
Aggressor schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:23:
Ik heb toch maar weer besloten om de xperia 1 ii weg te doen.
Het is wel een mooi toestel, persoonlijk vond ik de camera iets minder.

Buiten bij licht maakte hij wel mooie foto's.
Voor de geïnteresseerden heb ik nog wat xperia 1 ii accessoires in V&A.

bedankt voor dit topic :)
En wat koop je er voor terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 11:33
Sony Xperia 5 II los in de winkel: €899,-
Sony Xperia 5 II met goedkoop jaarabo (12 * €6,-): ~ €725,- (incl. ING korting bij mobiel.nl)

Dus zelfs als ik niks met dat abonnement doe is het bijna €200,- goedkoper om er een abo bij te nemen. Is dat normaal tegenwoordig?

'Helaas' heb ik een heel gunstig oud Telfort abo waar ik niet vanaf wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

SkyStreaker

Move on up!

Beetje off-topic.

Weet iemand een beetje goede instructies te vinden hoe ik nou goed gebruik kan maken van die macro-lens, of heb ik daar een tripod voor nodig? Voor verkoop maak ik graag wel eens pics van dichtbij, maar heb daar de meest verschrikkelijke moeite mee, dit is dus een van de redenen waarom ik ook voor de Xperia 5 II ben gegaan.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Van de week een goede deal kunnen maken met Vodafone/Ziggo:
Bij het afsluiten van een nieuw Vodafone abbo, in mijn geval Start M voor 2 jaar 9€ p/m kreeg ik de Xperia 1 II
aangeboden voor 630€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
SkyStreaker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:36: goed gebruik kan maken van die macro-lens, of heb ik daar een tripod voor nodig?
AFAIK zijn de camera's op de 5 II m.u.v de TOF sensor exact hetzelfde als op de 1 II, dat betekent: Er is geen dedicated macro lens. Volgens mij is Oneplus 1 v.d weinige die een echte macro lens op hun toestellen had gezet.

Afhankelijk van hoe je iets wilt fotograferen (hard of zacht licht) moet je iig gewoon "veel licht" hebben.
Zie hier een generieke filmpje voor DIY product fotografie: YouTube: DIY Product Photos - Easy, Cheap and Good-looking
Zou zeggen, zoek gewoon op Youtube rond, miljarden van zulke how-to filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafD72
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb nu sinds een week de 5ii, maar heb serieuze connectie problemen. Heb echt nul streepjes. Als ik bel dan zeggen ze aan de andere kant dat ik steeds weg val. Heb ook al een nieuwe sim gekregen van Vodafone, maar ook dat verhelpt het niet. Met mijn oneplus 6 had ik dat niet, ook niet met die sim. Lijkt mij aan de andere kant ook sterk dat mijn toestel niet goed is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8wL0hEIJ3CXZsOoDOi9iVnve08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LWq3DajGR59lJcuI3tKyzRIz.png?f=fotoalbum_large

Iemand tips of iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
OlafD72 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:43:
Ik heb nu sinds een week de 5ii, maar heb serieuze connectie problemen. Heb echt nul streepjes.
Iemand tips of iets soortgelijks?
Heb je een 5G abbonoment ?Bij T-mobile was het zo bij de 1 II dat ik niet kon bellen, gebeld worden. Wel ging data via 5G goed. Na een telefoontje met de helpdesk blijkt bellen niet via 5G te werken. Onder mobile network (waar je provider naam bij staat) moet je " 4G calling" aanzetten. Dat werkte voor mij. Dan gebruikt het toestel zoals de optie beschrijft 4G om te bellen, en niet 5G.

Eventueel kan je preferred network type ook even zetten op 4G/3G/GSM ipv 5G etc. etc.om te troubleshooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
SkyStreaker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:36:
Beetje off-topic.

Weet iemand een beetje goede instructies te vinden hoe ik nou goed gebruik kan maken van die macro-lens, of heb ik daar een tripod voor nodig? Voor verkoop maak ik graag wel eens pics van dichtbij, maar heb daar de meest verschrikkelijke moeite mee, dit is dus een van de redenen waarom ik ook voor de Xperia 5 II ben gegaan.
Er zit geen speciale Macro lens op, maar ik vraag me af of je voor productfotografie wel echt een macro lens nodig hebt. Echte macro werkt met een sterke vergroting en dan zie je niet het hele product (tenzij je munten of postzegels verkoopt).

Het is een kwestie van uitproberen welke lens het beste werkt. De telelens vergroot meer, maar heeft een heel kleine scherptediepte (lastig om alles scherp te krijgen). De ultragroothoek heeft een veel grotere scherptediepte en kan dichterbij scherpstellen, maar geeft minder vergroting.

Omdat je op een telefoon geen diafragma hebt is de scherptediepte volledig afhankelijk van de brandpuntsafstand en afstand tot het subject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na (voor mijn doen) lang wikken en wegen en verschillende topics hier te hebben doorgelezen heb ik gisteren ook de Xperia 5 II besteld, ben erg benieuwd!

Icm verlengen van mijn abonnement was het een super goede deal, €624 uit mijn hoofd. De Pixel 5 was ongeveer even duur en dat was eigenlijk de enige andere kandidaat.

Belangrijke factoren waren voor mij:
- Niet te groot (mijn huidige Huawei P20 Pro vind ik wel de max)
- Maakt goede foto's, zowel point-and-shoot als mogelijkheid tot meer handmatig instellen
- Zo puur mogelijke Android ervaring
- €700 voor mezelf een beetje als bovengrens ingesteld

Blijf het bizar vinden wat voor een toestel je krijgt voor dat geld met de Sony. De Oneplus 8T nog overwogen, maar die scoort op alle punten minder en is vooral te groot.

Ik zag dat dbrand geen skins meer maakt voor Sony telefoons. Weet iemand iets vergelijkbaars? Merk dat ik een hoesje niet echt nodig heb, maar iets meer grip op de achterkant is wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@Zamorano misschien xtremeskins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja dat lijkt wel een interessante. Voor het bedrag het proberen ook wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafD72
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06-2023
lithiumangel schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Heb je een 5G abbonoment ?Bij T-mobile was het zo bij de 1 II dat ik niet kon bellen, gebeld worden. Wel ging data via 5G goed. Na een telefoontje met de helpdesk blijkt bellen niet via 5G te werken. Onder mobile network (waar je provider naam bij staat) moet je " 4G calling" aanzetten. Dat werkte voor mij. Dan gebruikt het toestel zoals de optie beschrijft 4G om te bellen, en niet 5G.

Eventueel kan je preferred network type ook even zetten op 4G/3G/GSM ipv 5G etc. etc.om te troubleshooten.
Ik heb een Vodafone abo. Heb preferred op 4g gezet. Maar dat lijkt niet te helpen. Bellen staat op wifi, kan daar niet kiezen voor 4g. Wel voor Via Mobiel Netwerk. Heb ik nu gedaan. Merk dat hier, in redelijke nieuwbouwwijk met mijn vorige telefoon, oneplus 6, ook niet zoveel bereik had. Ook maar 2 streepjes. Maar daar had ik geen problemen met bellen. Misschien dat de Sony daar gevoeliger voor is? 🤷🏻‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zo dan ik lees net dat de dualsim versie al de firmware van oktober heeft gehad. Wij lopen nog op de augustus update..

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
İk heb m binnen. De 5 İİ.

Merk in eerste instantie niet veel verschil..met de camera's bijv.

De gesture controls haat ik. Ik mis de "pil" home button.

120hz merk ik ook niet echt..tijdens het heeel snel scrollen in menu's ja... Meh..

De game enhancer opties zijn wél welkom. En handig en je merkt daadwerkelijk een verschil.

Ik heb de blauwe versie. Zwart is ook mooi.
Vorm ligt toch iets beter in de hand lijkt t.

Side sense werkte voor MIJ bijna perfect.
Nu hebben ze het iets aangepast.. details beter.. maar het werkt met de gesture controls minder goed samen.

Photo pro app was ik niet over te spreken. Maar nu ik het gebruikt..: geniaal goed. Maar je bent 5 minuten bezig voor 1 foto😂. Misschien word ik nog beter erin.

Batterij is SUPER!! ..ik heb ook alleen Sonys gehad..ben niet veel gewend maar dit is perfect, precies wat ik wou. Ik heb battery care op 80% staan hehe..

Als er vragen zijn zijn die welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
BrbZrk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:31:
İk heb m binnen. De 5 İİ.

Merk in eerste instantie niet veel verschil..met de camera's bijv.

De gesture controls haat ik. Ik mis de "pil" home button.

120hz merk ik ook niet echt..tijdens het heeel snel scrollen in menu's ja... Meh..

De game enhancer opties zijn wél welkom. En handig en je merkt daadwerkelijk een verschil.

Ik heb de blauwe versie. Zwart is ook mooi.
Vorm ligt toch iets beter in de hand lijkt t.

Side sense werkte voor MIJ bijna perfect.
Nu hebben ze het iets aangepast.. details beter.. maar het werkt met de gesture controls minder goed samen.

Photo pro app was ik niet over te spreken. Maar nu ik het gebruikt..: geniaal goed. Maar je bent 5 minuten bezig voor 1 foto😂. Misschien word ik nog beter erin.

Batterij is SUPER!! ..ik heb ook alleen Sonys gehad..ben niet veel gewend maar dit is perfect, precies wat ik wou. Ik heb battery care op 80% staan hehe..

Als er vragen zijn zijn die welkom.
Grappig dat je de Side Sense ook fijn vindt. Veel reviewers vinden het onzin en schrijven het al snel af zonder het echt te gebruiken, maar ik ben er zelf ook over te spreken voor gebruik met één hand.

Bij de Xperia 1 II ben ik ook erg te spreken over de Dual Screen functie en hoe die is geïntegreerd. Zo kun je een notificatie meteen openen in een nieuw scherm. Erg handig als je iets moet overtypen vanuit een andere app. Echt super hoe dit hoge scherm zo nog bruikbaarder wordt.

Ik twijfelde eerst nog over het gebrek aan 120 Hz, maar vermoedde al dat het een beetje gimmick was. Maar ik geloof dat ook de sampling rate van de touch screen hoger is bij de 5 II. Merk je daar wel iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb de 5 II inmiddels ook binnen.

Eerste bevindingen:
- Hij is smal!
- Fijn om de 3,5 mm jack terug te hebben, en ook op een goede plek.
- Geluid is echt het beste wat ik op een mobiele telefoon heb gehoord, zeker over de speakers
- WiFi calling deed het meteen goed
- Naast smal is hij vooral erg glad! Dat vind ik denk ik het grootste minpunt van de telefoon, hij glijdt overal vanaf en ook in de hand merk ik dat hij daardoor niet helemaal lekker bedient. Ik heb een paar skins van Xtremeskin onderweg, dus maar even kijken hoe dat dan bevalt.

Maar over het algemeen erg blij met het toestel. Bij daglicht straks nog even de Photo Pro app goed uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
bilgy_no1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:24:
Ik twijfelde eerst nog over het gebrek aan 120 Hz, maar vermoedde al dat het een beetje gimmick was. Maar ik geloof dat ook de sampling rate van de touch screen hoger is bij de 5 II. Merk je daar wel iets van?
Dual screen met dat knopje is idd erg praktisch.

Ja sampling rate en touch respons onafhankelijk kan ik de verschillen niet echt zien of voelen maar voor mn gevoel zijn die samen 1 slider. En ja dat merk ik zeker. Normaal had je een vertraging het scherm volgde je vinger en nu is dat met de hoogste stand nagegoed weg. Voelt eerst bijna alsof het toestel weer wat je gaat doen en jou voor is. :)

Maar eerlijk.. voor filmliefhebbers is de 4K waardevoller mits je het verschil in resolutie ziet natuurlijk. Ik zie het wel. En kijk veel films én games dus was moeilijk kiezen.

Photo Pro app ligt me steeds meer en meer en krijg het vermoeden dat Sony met dit aanpak mensen (de grote mobieljes massa) warm wil maken voor het echte werk, fotografie met een Sony spiegelreflex camera. Want ik vind het nog leuk ook! 15 shots en half uur later 1 super goed gelukt plaatje geeft tóch zooo'n voldoening. >:) :9 d:)b

Edit: Oja waar en hoe kan ik makkelijk fotos delen met jullie? Iemand een tip voor een leek?

[ Voor 3% gewijzigd door BrbZrk op 21-10-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BrbZrk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:43:
Edit: Oja waar en hoe kan ik makkelijk fotos delen met jullie? Iemand een tip voor een leek?
Misschien heb je genoeg karmapunten bij elkaar gesprokkeld en kun je het fotoalbum activeren in de Karmastore™ ? :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
En was
[...]
Maar eerlijk.. voor filmliefhebbers is de 4K waardevoller mits je het verschil in resolutie ziet natuurlijk. Ik zie het wel. En kijk veel films
Mooi om te weten :-) Dan is de 1 II voor mij toch de betere beslissing. Ik kijk veel films, en series. En heb best veel 4K content , en kijk ook regelmatig content creators die 4K en/of 4K HDR op hun channels hebben dus blijft de xperia 1 II toch wel een goede keuze. Daarnaast edit ik ook veel images in lightroom en de extra real-estate helpt natuurlijk kwa scherm.

Gamen is zowaar ook prettig, en doe ik nu echt voor het eerst actief op een telefoon weer. En dat is toch wel dankbaar aan het scherm. Met 21:9 lekker breed, zodat controls niet direct in de weg zitten v.d game.
Dit en bovenstaande is toch de reden dat ik denk ik toch bij de 1 II blijf, desondanks ik de camera systeem nu een beetje zat ben in "low-light" (lees, soms nieteens echt low-light the noemen) of indoors.

Ik heb ondertussen wel serieus gekeken naar de S20 FE 5G, want die komt (eindelijk) met een Snapdragon 865, Exynos is dramatish als ik naar m`n werk S20 toestel kijk met een slechte batterij leven (zelfs op 60hz) en het ding word al aardig warm met alleen spotify. Helaas komt de S20 FE met een punch-hole camera op het scherm waar ik niet zo`n fan van ben, voor een ongestoorde full-screen ervaring en word het hem niet.

Wat indoor/low-light betreft. Zoals al een keer eerder gepost; heeft het 0,0 met "computational photography" te maken (dingen zoals schieten om higlights te bewaren, shadows te liften voor een gelijkmatigere exposure en/of meerdere shots combineren voor een betere) maar eerder gewoon zeer slechte exposure keuzes. Max iso 800 terwijl ik dan met een halve seconde sluiter zit, terwijl er nog meer rek in de ISO zit 8)7 - alsof Sony bang is dat boven ISO 800 alles onbruikbaar is. Wat totaal niet het geval is, liever meer noise in m`n foto dan blurry. |:(

Nouja, gelukkig heb ik nog o.a een Fuji X100V >:)

[ Voor 25% gewijzigd door lithiumangel op 21-10-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
lithiumangel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Mooi om te weten :-) Dan is de 1 II voor mij toch de betere beslissing. Ik kijk veel films, en series. En heb best veel 4K content , en kijk ook regelmatig content creators die 4K en/of 4K HDR op hun channels hebben dus blijft de xperia 1 II toch wel een goede keuze. Daarnaast edit ik ook veel images in lightroom en de extra real-estate helpt natuurlijk kwa scherm.

Gamen is zowaar ook prettig, en doe ik nu echt voor het eerst actief op een telefoon weer.
Dit en bovenstaande is toch de reden dat ik denk ik toch bij de 1 II blijf, desondanks ik de camera systeem nu een beetje zat ben in "low-light" (lees, soms nieteens echt low-light the noemen) of indoors.

Zoals al een keer eerder gepost; heeft het 0,0 met "computational photography" te maken (dingen zoals schieten om higlights te bewaren, shadows te liften voor een gelijkmatigere exposure en/of meerdere shots combineren voor een betere) maar eerder gewoon zeer slechte exposure keuzes. Max iso 800 terwijl ik dan met een halve seconde sluiter zit, terwijl er nog meer rek in de ISO zit 8)7 - alsof Sony bang is dat boven ISO 800 alles onbruikbaar is. Wat totaal niet het geval is, liever meer noise in m`n foto dan blurry. |:(
Heb hier ook de XZ2 premium liggen die had bizar hoge ISO waardes beschikbaar. Nachtfoto's leken wel dag ermee. Dus ze kunnen het wel !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
lithiumangel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:59:
En was
[...]

Wat indoor/low-light betreft. Zoals al een keer eerder gepost; heeft het 0,0 met "computational photography" te maken (dingen zoals schieten om higlights te bewaren, shadows te liften voor een gelijkmatigere exposure en/of meerdere shots combineren voor een betere) maar eerder gewoon zeer slechte exposure keuzes. Max iso 800 terwijl ik dan met een halve seconde sluiter zit, terwijl er nog meer rek in de ISO zit 8)7 - alsof Sony bang is dat boven ISO 800 alles onbruikbaar is. Wat totaal niet het geval is, liever meer noise in m`n foto dan blurry. |:(

Nouja, gelukkig heb ik nog o.a een Fuji X100V >:)
Ik kan in de Photo Pro app tot ISO 1600 selecteren. En als ik in Shutter Priority modus zit met Auto ISO gaat de camera gewoon tot ISO 1600.

Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
bilgy_no1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:54:
[...]Ik kan in de Photo Pro app tot ISO 1600 selecteren. En als ik in Shutter Priority modus zit met Auto ISO gaat de camera gewoon tot ISO 1600.Of bedoel je iets anders?
Ik bedoel de default camera app, om even snel een snap te maken. Die gaat 8/10 niet boven ISO 800 indoor bij mij. En neemt het maar voor lief dat je een menselijke tripod bent om de lage shutter speed te compenseren.

Zie hieronder als voorbeeld. Redelijk veel zonlicht vanuit raam, 1,5 meter afstand. Je ziet de blown highlights op de bank en rug v.d hond. ISO800 op 1/6 shutter. En foto blurry want handheld lukte me dat niet om het stil te houden.(hond zat anders perfect stil, je ziet duidelijk dat zelfs de kussen/bank niet helemaal scherp is vanwege de motion blur)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xArMu8fVOT43ptaRRb9pAc92mRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNlnDcRTc4iEStOVEEoOTYN9.jpg?f=fotoalbum_large

En hier word het leuk. Onderstaande shot is s'avonds gemaakt met alleen een lamp voor verlichting. En de scene was veel donkerder voor het oog dan overdag met daglicht. Echter acht de camera de exposure exact hetzelfde. ISO 800 op 1/6e. (en F/1.7 uiteraard wat niet te wijzigen valt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa0vr_E_ZxV9w-nF4L6IM6m9GMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e16KU1Ms1KfEOWx2wQdtk025.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is nieteens het ergste voorbeeld, vaak genoeg gezien dat bij ISO800 indoors er dan een shutter van 1/4 of zelfs 1/2 is gekozen wat gewoon tragish is. Deze foto's heb ik natuurlijk al meteen deleted. Sinds ik deze trend gemerkt heb, is het indoors altijd bewust de photo pro app kiezen, P modus en dan zelf de ISO bepalen (wat tot max 3200 gaat dan) om dan te zien wat de bijbehorende sluiter is die

Andere merken toestellen die ik vanwege m`n baan hier heb rondliggen hebben meer prioriteit richting stabielere shutter snelheid tegen motion blur. Heb nu net een stuk speelgoed op m`n desk gefotografeerd met een S20 en de 1 II. De S20 maakt er met zijn f/1.8 lens 1/50e van. Terwijl de Sony met z`n F/1.7 lens voor 1/15e kiest. Er zit wel meer marge in bij de Samsung voor een steady shot.

Note: Scene optimizer etc. computational options uitgezet op de Samsung voor eerlijke vergelijking.

[ Voor 44% gewijzigd door lithiumangel op 21-10-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Goede tip die ik inmiddels ook iedereen wil geven, de vingers die je gebruikt voor het unlocken?

Scan je vinger eenmaal kurkdroog en eenmaal wat vochtig/vettig. Dit doe ik dus met mijn rechterduim en de unlock gaat nu stukken beter.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
PD2JK schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Misschien heb je genoeg karmapunten bij elkaar gesprokkeld en kun je het fotoalbum activeren in de Karmastore™ ? :)
BEDANKT :) kben geen échte tweaker, was er niet van op de hoogte

Bij de eerste 2 fotos heb ik wel ff gekeken hoe ik een goede resultaat kon krijgen maardan nog steeds een quickie. Deze 3 met de Pro App. Wél jpg niks RAW.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnJoDDybp1xbzKPxZoAB9rRm3IQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z237Sx4WQcJK5K7wFN770c8x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSmwRCj1vBIfE28VoFZBXCIIzhw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLRhWf9x1Kv379E5Q6OFVM7v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hzOSKOUZanOPL1u55BfxnjqqQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIYul4vOgDx8f6YI61SIk1t9.jpg?f=fotoalbum_tile

Deze is met de stock camera app verassend goed gelukt. Ik heb ze allemaal heelsnel genomen. De app niet ECHT gebruikt. Deze is wel iets later gemaakt dan de andere fotos, je ziet dat de zon niet schijnt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaPHoH_A35IsoGHQdIgu9atVNgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvwoWKAHjWLXhkSRCFi6e0I7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door BrbZrk op 21-10-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb sinds gisteren ook een Xperia 5 II, bevalt wel goed tot nu toe. Ik had hiervoor een XZ1 Compact, dus deze is behoorlijk wat groter :D
Ik heb alleen een vreemd probleem. Als ik een widget op het hoofdscherm zet en ik vergroot deze van 1 naar 2 rijen in de hoogte, dan kan ik die niet meer terug naar hoogte 1 krijgen. Zelfs niet als ik de widget volledig eraf gooi en terug installeer. En de default hoogte van de widgets was ook 1.
Ik heb al zitten speuren op internet, maar tot nu toe nog geen oplossing :(

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 22-10-2020 13:54 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Zojuist een "Google play system update" ontvangen en geinstalleerd op m`n 1 II

Android security patch level, August 1
Google Play system update , September 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
lithiumangel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:16:

Lopen de 5 II en 1 II niet gelijk?

Google Play zit op mijn 5 II op 1 October.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Zamorano schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:40:
[...]Lopen de 5 II en 1 II niet gelijk?

Google Play zit op mijn 5 II op 1 October.
Blijkbaar niet nee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
lithiumangel schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:16:

Die update had ik twee dagen geleden

Rusland heeft inmiddels de Oktober update gehad van de 1ii
Ik denk dat we September gaan overslaan en direct naar Oktober gaan volgende week.

Ik ben nog druk bezig om handmatig te kunnen flashen, maar tot nu toe weinig succes.
Zodra ik dat goed werkend heb ga ik een handleiding maken ervan.
Vaak is de firmware al 2 weken eerder beschikbaar in een ander land.
Dan kun je wat eerder flashen dan dat Sony de updates verspreid.

[ Voor 27% gewijzigd door Brotuck op 23-10-2020 15:15 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
[...]

Dual screen met dat knopje is idd erg praktisch.
Ik kan nergens vinden waar deze functie beschreven staat op internet. Ook geen video's van te vinden. Hoe werkt dit dan? En is dit ook op de 5 ii?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
headphoneguy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:13:
[...]

Ik kan nergens vinden waar deze functie beschreven staat op internet. Ook geen video's van te vinden. Hoe werkt dit dan? En is dit ook op de 5 ii?
Als je Side Sense opent zie je onderaan een knopje staan voor 'Multi Window'. Wanneer je daarop klikt kun je een tweede app kiezen om tegelijk te openen onder de app die je al open hebt.

Hetzelfde knopje staat ook naast Notificaties, helemaal rechts.

Stel je hebt een video draaien. Er komt een bericht binnen. Klik op het Multi Window knopje in de notificatie en de betreffende app opent onder de spelende video. Je kunt het berichtje beantwoorden terwijl de video doorspeelt.

Ook heel handig voor bijvoorbeeld het overtypen van 2FA codes die je per SMS ontvangt.

Ik weet niet of het ook in de 5 II zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb ook sinds enkele dagen de Xperia 5 ii. Had hiervoor de Xperia 5 (daarvoor XZ1 compact) en vond de betere specs, 5g en vooral het 120hz scherm en de grotere batterij overtuigend genoeg. Hieronder een lijstje van dingen die mij zijn opgevallen:

- sidesense bevindt zich nu aan de rand van je beeld (i.p.v. net buiten je beeld): jammer dat de betreffende 'bar' elke keer bij het switchen van apps even zichtbaar wordt (hier moet ik mee leren leven aangezien ik gesture navigation gebruik en sidesense dan AFAIK de enige manier is om one-hand mode te activeren)
- als je de sidesense bar te laag positioneert zul je problemen ervaren met de werking van de toetsen aan de zijkanten van je toetsenbord
- 'pill' navigatie is geen optie meer
- de fingerprint sensor is significant beter dan die van de Xperia 5
- het is (net als op de XZ1 compact) nu lastig om het lockscreen te bekijken met de power button (het toestel unlocked tenzij je de knop indrukt met het randje van je vinger); tap-to-wake is daarvoor een oplossing, echter is het dán weer lastig om vanaf het lockscreen het scherm uit te zetten (de power button indrukken unlocked dan soms juist); via de "gesture plus" app maar ingesteld dat single press op het nav-streepje dit doet (long press toont notification shade)
- ik twijfel of ik 5g aan moet laten staan (wat doet het qua batterij verbruik?)
- haptics zijn nog steeds ronduit belabberd, voor notificaties geen probleem maar een strakke typing vibration kun je vergeten
- 120hz is fantastisch, ik wil niet meer zonder (de grotere batterij zorgt dat het toestel alsnog langer meegaat dan de Xperia 5, in mijn ervaring)
- max brightness is volgens mij iets beter dan bij de Xperia 5 (adaptive brightness wél even aanzetten)
- de speakers kunnen veel volume produceren (wel even Atmos aanzetten)
- de auto selfie cam kiest helaas weer voor 'soft snap' bij personen en poetst je gezicht een beetje bij
- ik gebruik de assistant regelmatig dus vind die extra knop daarvoor wel prima
- en net als bij de Xperia 5 is het natuurlijk fantastisch dat het toestel niet te breed is, een notificatie led heeft, het scherm plat (geen storende reflecties aan de rand van je scherm) en zonder notch/punch-hole is

Kortom, op wat kleine dingetjes na ben ik wel tevreden over de upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
bilgy_no1 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:21:
[...]

Als je Side Sense opent zie je onderaan een knopje staan voor 'Multi Window'. Wanneer je daarop klikt kun je een tweede app kiezen om tegelijk te openen onder de app die je al open hebt.

Hetzelfde knopje staat ook naast Notificaties, helemaal rechts.

Stel je hebt een video draaien. Er komt een bericht binnen. Klik op het Multi Window knopje in de notificatie en de betreffende app opent onder de spelende video. Je kunt het berichtje beantwoorden terwijl de video doorspeelt.

Ook heel handig voor bijvoorbeeld het overtypen van 2FA codes die je per SMS ontvangt.

Ik weet niet of het ook in de 5 II zit.
Ah maar Multi Window ken ik wel. Hier werd gesproken over Dual Screen en ik dacht dat dat iets compleet anders was.

Even iets anders : mijn 5ii komt volgende week.

Weet iemand een goede tempered glass protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
_Spark_ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:46:
- 120hz is fantastisch, ik wil niet meer zonder (de grotere batterij zorgt dat het toestel alsnog langer meegaat dan de Xperia 5, in mijn ervaring)
Ik heb het uitgezet, ik merk eigenlijk geen verschil..
headphoneguy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:56:

Mijn screen protector komt hopelijk vandaag binnen. Ik heb m ook in een hoesje gestoken welke zeer goed bevalt :)

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 24-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
SToRM666 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

[...]

Mijn screen protector komt hopelijk vandaag binnen. Ik heb m ook in een hoesje gestoken welke zeer goed bevalt :)
Ben benieuwd! Heb zelf de Caseology Vault binnengekregen en die vind ik wel heel chunky. Een Spigen Rugged Armor is onderweg. Heb ook al een skin binnen van xtreme skins. De telefoon komt pas volgende week haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Camera review v.d 5 II .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
headphoneguy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Ah maar Multi Window ken ik wel. Hier werd gesproken over Dual Screen en ik dacht dat dat iets compleet anders was.

Ik kende Mutli Window ook wel van eerdere telefoons, maar de implementatie op de 1 II vind ik echt heel handig.

Anyway, sorry voor de verwarring door de term Dual Screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
SToRM666 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

[...]

Is het tempered glass en goede kwaliteit? Ik vind ze alleen van 1 fabrikant op dit moment en daar lees ik alleen maar slechte reviews van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Goh, ik vind deze wel goed genoeg. De pasvorm is goed, maar ik zie wel aan de randen dat die daar net niet pakt (lichtere kleur). De mijne heeft jammer genoeg wel een heel kleine beschadiging onderaan.

[ Voor 36% gewijzigd door SToRM666 op 26-10-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50
_Spark_ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:46:

- het is (net als op de XZ1 compact) nu lastig om het lockscreen te bekijken met de power button (het toestel unlocked tenzij je de knop indrukt met het randje van je vinger); tap-to-wake is daarvoor een oplossing, echter is het dán weer lastig om vanaf het lockscreen het scherm uit te zetten (de power button indrukken unlocked dan soms juist); via de "gesture plus" app maar ingesteld dat single press op het nav-streepje dit doet (long press toont notification shade)
Kun je niet dubbeltik aanzetten op je scherm? Dan tik je twee keer kort met je vinger op het scherm en laat het even je lockscherm zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
Xperia 5ii is nu verdomd goedkoop in de pricewatch bij Art & Craft en Max ICT. Let er wel op dat Mac ICT niet mee doet met de koptelefoon actie. Deze is geen partner van Sony. Art & Craft daarentegen wel.

Ik blijf bij bol.com. Mochten er problemen zijn met levering/garantie/etc. Dan ben je bij bol.com iets beter af lijkt mij. Vandaar dat ik dus bij Bol.com ga bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door headphoneguy op 27-10-2020 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
headphoneguy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:48: Ik blijf bij bol.com. Mochten er problemen zijn met levering/garantie/etc. Dan ben je bij bol.com iets beter af lijkt mij. Vandaar dat ik dus bij Bol.com ga bestellen.
Blijf bij Max uit de buurt joh. Even off-topic van de telefoon. TLDR: Ze doen nu enorm moeilijk met het annuleren van een order die ruim een maand geleden is geplaatst, niet geleverd en er geen leverdatum bekend is. Onder het motto van "We moeten eerst goedkeuring van onze leverancier krijgen dit te annuleren" - terwijl daar helemaal niks over in staat bij hun voorwaarden. Zucht.

Nee idd, het is altijd makkelijker om iets te regelen bij een grote toko als Bol of Coolblue mbt "issues"

[ Voor 38% gewijzigd door lithiumangel op 28-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Kashika schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Kun je niet dubbeltik aanzetten op je scherm? Dan tik je twee keer kort met je vinger op het scherm en laat het even je lockscherm zien.
Ja ik heb tap-to-wake hiervoor aangezet, maar zoals ik schrijf is het dan vervolgens moeilijk om het scherm weer uit te zetten (zonder de telefoon te unlocken). En de telefoon met het lockscreen aan in m'n zak steken is ook niet ideaal: al eerder gehad dat dan de zaklamp aan gaat, airplane mode, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
_Spark_ schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Ja ik heb tap-to-wake hiervoor aangezet, maar zoals ik schrijf is het dan vervolgens moeilijk om het scherm weer uit te zetten (zonder de telefoon te unlocken). En de telefoon met het lockscreen aan in m'n zak steken is ook niet ideaal: al eerder gehad dat dan de zaklamp aan gaat, airplane mode, etc...
Na een paar seconden gaat het scherm bij mij anders weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
lithiumangel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Blijf bij Max uit de buurt joh. Even off-topic van de telefoon. TLDD: Ze doen nu enorm moeilijk met het annuleren van een order die ruim een maand geleden is geplaatst, niet geleverd en er geen leverdatum bekend is. Onder het motto van "We moeten eerst goedkeuring van onze leverancier krijgen dit te annuleren" - terwijl daar helemaal niks over in staat bij hun voorwaarden. Zucht.

Nee idd, het is altijd makkelijker om iets te regelen bij een grote toko als Bol of Coolblue mbt "issues"
Ik ervaar dit nu ook. Ik had in een opwelling vanwege de lage prijs de 5ii bij max ICT besteld. Achteraf zag ik dat ik niet mee kon doen met de koptelefoon actie. Klantenservice is erg opdringerig. De eerste vragen die gesteld worden is of ik de koptelefoon bij m'n order wil bijvoegen, tegen volledige betaling. Bij het aannemen van mijn annulering werd om een reden gevraagd.

Moet ik een dag later terugbellen omdat ik nog steeds geen annuleringsbevestiging heb gekregen, vragen ze als eerste of ik de telefoon al ergens anders besteld heb.

M.a.w. ze proberen zich vast te klampen aan mijn centen.

Ik bestel vandaag nog bij Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
Ik heb hem gewoon bij mobiel.nl gehaald met het goedkoopste abo. Incl de kosten voor een jaar lang 6 euro/maand betalen ben je dan €750,- kwijt en je hebt de tel de volgende dag. Bij ING kun je ook nog eens 35,- korting krijgen.

Abo is opgezegd en simkaartje ligt nu ergens in een la..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
ViperNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:16:
Ik heb hem gewoon bij mobiel.nl gehaald met het goedkoopste abo. Incl de kosten voor een jaar lang 6 euro/maand betalen ben je dan €750,- kwijt en je hebt de tel de volgende dag. Bij ING kun je ook nog eens 35,- korting krijgen.

Abo is opgezegd en simkaartje ligt nu ergens in een la..
Slim. Maar mij kennende vergeet ik dat abbonement met alle gevolgen van dien haha.

Trouwens. Never nooit kom je op 750 kwijt inclusief abbo. Er zijn aansluitkosten van 15 of 20 euro. Daarnaast zou je voor je toestel 750 - (6x24) hebben betaald. Dat is 606 voor het toestel. Geen enkele filter op belsimpel of mobiel.nl zorgt voor zo'n lage toestelprijs.

[ Voor 21% gewijzigd door headphoneguy op 28-10-2020 16:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViperNL
Abo:
https://www.mobiel.nl/sma...1122-7633:plv-331:pv-4937

Ing korting:
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1003612

Youfone, 12 maanden * 6 euro = €72,- en toestel van 684,- en aansluitkosten 15,- = 771

ING korting eraf van 35,- en je betaalt € 736,- en de koptelefoon is ook onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
ViperNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:37:
Abo:
https://www.mobiel.nl/sma...1122-7633:plv-331:pv-4937

Ing korting:
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1003612

Youfone, 12 maanden * 6 euro = €72,- en toestel van 684,- en aansluitkosten 15,- = 771

ING korting eraf van 35,- en je betaalt € 736,- en de koptelefoon is ook onderweg.
Bedankt, je hebt me overtuigd. Ik heb de bol.com bestelling geannuleerd en heb deze weg gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
ViperNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:37:
en je betaalt € 736,- en de koptelefoon is ook onderweg.
haha, bizar dat een toestel met een verwaarloosbare/afkoopbare in 1x abbo goedkoper is dan los _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik begon het geduld met het wachten op een OTA te verliezen, dus ik heb net maar de Oktober update handmatig geinstalleerd.

Nu zal er vast wel morgen de OTA uitkomen, maar was weer eens een leuke ervaring om te doen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 16:09
Brotuck schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:53:
Ik begon het geduld met het wachten op een OTA te verliezen, dus ik heb net maar de Oktober update handmatig geinstalleerd.

Nu zal er vast wel morgen de OTA uitkomen, maar was weer eens een leuke ervaring om te doen.
Zit hier zelf ook al een aardige tijd te wachten op een nieuwe OTA update. Hoe heb je dat aangepakt, heb je de UK firmware geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Maffia171 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Zit hier zelf ook al een aardige tijd te wachten op een nieuwe OTA update. Hoe heb je dat aangepakt, heb je de UK firmware geflashed?
Ja de UK generic versie idd. Is wel een wipe maar daarna werkt alles weer voorzover ik kan zien

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 16:09
Brotuck schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Ja de UK generic versie idd. Is wel een wipe maar daarna werkt alles weer voorzover ik kan zien
Zal binnenkort zelf wel eens even op XDA kijken. Heb niet heel erg zin in een wipe maar UK krijgt in ieder geval elke maand gewoon netjes de security update binnen terwijl je met de stock EU software nog steeds op de security patch van augustus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Maffia171 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Zal binnenkort zelf wel eens even op XDA kijken. Heb niet heel erg zin in een wipe maar UK krijgt in ieder geval elke maand gewoon netjes de security update binnen terwijl je met de stock EU software nog steeds op de security patch van augustus zit.
Ja ik heb me lang ingehouden, maar ik moest toch wipen ivm wat zaken die niet lekker liepen. Dus ik dacht ik test het gelijk ff

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Vroeger deed ik niks anders dan continu dingen flashen, andere kernels,governers , roms -bla die bla.
Nu? Nu moet het gewoon z`n ding en zolang ik me niet teveel irriteer aan bepaalde zaken dan laat ik het zoals het is.

`k word ouder hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
lithiumangel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:08:
Vroeger deed ik niks anders dan continu dingen flashen, andere kernels,governers , roms -bla die bla.
Nu? Nu moet het gewoon z`n ding en zolang ik me niet teveel irriteer aan bepaalde zaken dan laat ik het zoals het is.

`k word ouder hahaha.
Ja hier nog eentje. Vroeger ging ik al flashen als er ergens een nieuwe versie was. Nu heb ik toch 2 maanden gewacht 😁

Wel al een dingetje gevonden bellen over 4g en over wifi kan ik nergens meer vinden

Mocht iemand willen flashen (non wipe) dan zet ik wel een handleidingetje ergens neer.

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 29-10-2020 22:24 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Maffia171 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

https://forum.xda-develop...ed-customization-t4119707

Check deze pagina maar, flashen is relatief simpel.
Bij vragen weet je me te vinden
En het kan prima non wipe overigens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 29-10-2020 22:34 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 10:52
Brotuck schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Die build numbers zijn toch dezelfde of zie ik dat verkeerd?
https://xpericheck.com/device/XQ-AS52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:05
Security patch van 1 oktober net geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Brotuck schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Ja hier nog eentje. Vroeger ging ik al flashen als er ergens een nieuwe versie was. Nu heb ik toch 2 maanden gewacht 😁

Wel al een dingetje gevonden bellen over 4g en over wifi kan ik nergens meer vinden

Mocht iemand willen flashen (non wipe) dan zet ik wel een handleidingetje ergens neer.
Vanochtend kwam the OTA binnen. Lijkt alleen de security Patch te zijn (1 October 2020). Vreemd waarom het dan zo lang heeft geduurd.

WiFi calling staat bij mij bovenaan in het Settings menu in een Card om nog aan te zetten. Het zit er dus nog wel in. Je kunt het zoeken in de Settings app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
De_Remus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 06:54:
[...]

Die build numbers zijn toch dezelfde of zie ik dat verkeerd?
https://xpericheck.com/device/XQ-AS52
Voor de 5ii is het anders dan de 1ii..
Betere tool om te checken is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bc9dH0r2TGv0jj0PFsRRyPX0bRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XtYej2xRDzWTpWhcAVqJAknD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-J97H56H3rThZbq3kP7AbXJK0G8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GFK6AfYdoyaQz7pqmhIVSZTz.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
bilgy_no1 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

Vanochtend kwam the OTA binnen. Lijkt alleen de security Patch te zijn (1 October 2020). Vreemd waarom het dan zo lang heeft geduurd.

WiFi calling staat bij mij bovenaan in het Settings menu in een Card om nog aan te zetten. Het zit er dus nog wel in. Je kunt het zoeken in de Settings app.
Ik zei gisteren al dat ik net nadat ik de UK Generic had geflashed, nu zal de Europe versie morgen wel komen. haha

Ik denk dat de roms wel verschillende provider settings hebben zodat je dus niet altijd bellen over wifi beschikbaar hebt bijvoorbeeld. Ik las daar ook al andere gebruikers over klagen op XDA.

Ik ga nu de Europese versie weer installeren non wipe even kijken of dan bellen over wifi weer terug is.

Helaas geen bellen over 4G en bellen over Wifi.
Wederom een wipe gedaan en de instellingen zijn er nu wel.

Kort samengevat, als je dus al die settings had en je doet een non-wipe flash naar een andere firmware blijven de settings staan. Maar als je een factory reset doet dan zijn ze weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 30-10-2020 08:07 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
De OTA update is vanochtend binnen gekomen voor mij. Hopelijk is Sony hierna wel gewoon weer om track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lithiumangel schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:35:
De OTA update is vanochtend binnen gekomen voor mij. Hopelijk is Sony hierna wel gewoon weer om track.
On track? Dit is vrij normaal. Duurt even voordat providers het vrijgeven hier in Nederland.

Weet iemand wat er verandert is trouwens? Lijkt alleen een security patch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:34
Kashika schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

On track? Dit is vrij normaal. Duurt even voordat providers het vrijgeven hier in Nederland.
Dit merkte ik ook al helaas, providers kiezen er vaker voor om updates op te sparen en ze eens per 2 of 3 maanden vrij te geven. Mijn telefoon heb ik ook via Vodafone gekocht, dus daar zal ook een customized ROM op staan (alhoewel er gelukkig totaal geen Vodafone bloat op staat), maar ik was zelf al aan het overwegen om een keer een andere, generiekere ROM erop te flashen. Heb ik met mijn vorige Xperia telefoons ook gedaan.
Weet iemand wat er verandert is trouwens? Lijkt alleen een security patch te zijn.
Weet het niet zeker, maar van wat ik her en der gelezen heb is het inderdaad niet veel meer dan de security updates t/m oktober 2020.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
[...]

Is dit ook het geval als ik geen carrier-specific toestel heb? Ik heb gewoon een losse 1II, zonder carier branding.

Ik weet bijvoorbeeld dat onze Vodafone toestellen op werk zoals de Samsungs geleverd worden met wat Vodafone bloatware op de roms, wat vooral bij 1e gebruik irritant is want het min of meer eist dat je de vodafone app opstart (anders blijf je popups krijgen) en daar iets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lithiumangel schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Is dit ook het geval als ik geen carrier-specific toestel heb? Ik heb gewoon een losse 1II, zonder carier branding.

Ik weet bijvoorbeeld dat onze Vodafone toestellen op werk zoals de Samsungs geleverd worden met wat Vodafone bloatware op de roms, wat vooral bij 1e gebruik irritant is want het min of meer eist dat je de vodafone app opstart (anders blijf je popups krijgen) en daar iets mee doet.
Zolang je een nederlands toestel hebt, merk je dat verschil. Het is niet zozeer carrier branded, maar eerder regio. Daarom als je flashed naar Nordics heb je als eerste je firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Weet iemand een Nederlandse webshop waar ze de Spigen Rugged Armon voor de X II 5 verkopen? Tot nu toe alleen op Amazon gezien.

Ik meld mij anders gelijk ook even in dit topic. Onlangs overgegaan op de X II 5. Met name omdat ik geen andere premium toestel kon vinden zonder dat stomme camera gat / notch. Verder ook om het 120hz scherm; goede camera en gebrek aan bloatware.

[ Voor 49% gewijzigd door FMS op 31-10-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
FMS schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:31:
Weet iemand een Nederlandse webshop waar ze de Spigen Rugged Armon voor de X II 5 verkopen? Tot nu toe alleen op Amazon gezien.
Helaas nog niet. Heb zelf daarom dus via Amazon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
[...]

Bij de XZ3 kreeg ik gewoon iedere maand de security update van die maand. Meestal in de tweede of derde week, wat sneller is dan wat ik bij de Android One Xiaomi Mi A1 kreeg.

Ik hoop dus dat Sony dit voortaan beter aanpakt met de 1 II. Het was een van de redenen om weer een Sony te kiezen.

Anyway, de update lijkt alleen de security Patch van oktober te bieden. Wellicht met wat voorbereidend werk voor Android 11? Maar dat is niet te lezen, want de 'release notes' zijn standaard weinig inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Op xda komen er meldingen voorbij dat de selfie en dnd zijn gefixed.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
janzeeschuimers schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:12:
Na een tijdje geen Sony toestel te hebben gehad (laatste was de X Compact) nu de Xperia 5 ii aangeschaft.

Komende van een Pixel 4 moet ik zeggen dat de Sony het bij lange niet haalt bij een Pixel 4 voor wat betreft 'point and shoot' , wat in mijn ogen toch het vaakst gebeurd in de praktijk.

Ook in slechte lichtomstandigheden is de Pixel superieur aan de Sony niet alleen door de night mode van de Pixel maar ook de led flits van de Pixel is vele malen beter dan die van de Sony.

De Pro apps zijn leuk voor de ras fotografie liefhebber maar voor mij te omslachtig en niet praktisch in alledaags gebruik.
De ultra wide is dan wel een pluspunt tov van de Pixel 4 omdat deze simpelweg die niet bezit.

Voor de rest verslaat de Sony de Pixel op ieder vlak waarbij voor mij de volgende zaken van belang zijn:

Super accuduur voor de Sony dit is bij de Pixel 4 gewoon zwaar klote.
Het geluid van de externe speakers overtreft de Pixel , terwijl dat al zeer goed was.
Het grotere en met name heldere scherm wat bij de Pixel bewust laag is gehouden om de batterijduur niet nog zwaarder te belasten.
De 3,5 mm aansluiting die de Pixel ook niet heeft.
De mogelijkheid voor een micro sd kaartje ook die ontbreekt op de Pixel.
De aan de zijkant geplaatste vingerafdruk sensor van de Sony vind ik toch fijner dan face id van de Pixel 4.

Verder las ik hier dat men zich af vroeg welke sensors Sony gebruikt op de 5 ii , bij deze:

Hoofd sensor Sony IMX557.
Breedhoek sensor Samsung S5K3T2.
Telefoto sensor Sony IMX363.
Ik wil op de mijn mening vwb de speakers terugkomen en het een en ander toevoegen:

Ik vind de speakers nog steeds top en ik dacht zelfs beter dan de Pixel 4 maar na de toestellen naast elkaar getest te hebben heeft de Pixel toch een voller geluid met name bass en midrange.

Ik ben fan van een notificatieled die de Sony wel heeft en de Pixel niet.
Toestel voelt nog soepeler/vlotter aan dan de Pixel , waarschijnlijk,door de hogere refresh rate 120 ipv 90 voor de Pixel , en de 240Hz touch scanning rate van de Sony.
Dat de Sony vlotter/sneller voelt heeft ook met de SD 865 te maken tov de SD 855 voor de Pixel en het Ram geheugen 8GB voor de Sony 6GB voor de Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Dit is een foto, met de stock app gemaakt.
Eerlijk, "gewoon" genomen al kun je niet veel customizen met die app. HDR ging niet aan dus dat zou het verschil zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sB4YuH6sOHmiIJFvzLW6hSuBKAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkFfSniJQOfIXuktlHj7TFOf.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder zie je wat ik met de foto van hierboven heb kunnen maken, met de stock foto's editor van google. Beetje extreem fake maar ik probeerde de fotos te evenaren die er zometeen aankomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfry7nnf0jXwYnNwuLIxJTBodhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrvkCHhJbBp60GAO4M6LRqgh.jpg?f=fotoalbum_large

En nu een foto waar ik ff voor ging staan en in de settings dook, in de Photo Pro alp dus. Eigenlijk niet veel meer dan exposure en shutter/ iso waarden aanpassen 🥴 fotos zijn uiteraard wel een beetje bewerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXSpvDEsGafGDxGYx-TSibbg5qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dh2zbycweKm5QHCsvbSXEgWO.jpg?f=fotoalbum_large

En hier één met net andere settings en de zoomlens. Mijn favoriet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4MOZUbBKFUMffomrpMkXCYSndw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmSKFqucYiYXB3o7EbbdavSt.jpg?f=fotoalbum_large

En als laatste met de Photo Pro app maar de ultra wide angle lens gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opGfpH51BbZiQhGCIOPe05NITME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VavZByUJ7EDfGsde2DY263Ps.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je de verschillen duidelijk met wat mogelijk is vind ik. Enige is.. Sony kan dit (zoals de anderen doen) makkelijk in software bakken. Zodat je met de stock app deze resultaten kan krijgen. Nu denk je dat je heel wat hebt gepresteerd... Ook wel leuk. En je wordt idd lekker gemaakt voor Sony Alpha camera's 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 22:31
Dit is wel interessant nieuws.
https://translate.google....idnext.info%2F%3Fp%3D7900

Als dit klopt, dan zou dat betekenen dat we 3 major OS updates gaan krijgen. Daarnaast kunnen we relatief goedkoop onze accu laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
avec_style schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:38:
Dit is wel interessant nieuws.
https://translate.google....idnext.info%2F%3Fp%3D7900

Als dit klopt, dan zou dat betekenen dat we 3 major OS updates gaan krijgen. Daarnaast kunnen we relatief goedkoop onze accu laten vervangen.
Op zich positief.. hoop uiteraard dat t hier ook is maar verwacht het niet.
En ik maak me zorgen over nieuwe telefoons van Sony. Blijven ze 2 flagships uitbrengen of misschien minder waardoor ze deze 2 lang ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-08 23:13
Weet iemand hier hoe Sony om gaat met updates? Ik heb nu een pixel 4 maar ik ben helemaal klaar met deze batterij. Daarnaast, hoe zijn de cameras? En is de software niet te ver van stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als ik berichten ontvang (Gmail/SMS/etc) op m'n 1 II licht m'n scherm niet op en kan ik dus niet lezen wat ik ontvang. Bij elke app heb ik staan dat die dat wel moet doen. Enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52
bram2912 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:03:
Weet iemand hier hoe Sony om gaat met updates?
Updates zijn vooralsnog alleen wat security updates. En patch notes doet Sony helaas ook niet aan.

Ik heb nu een pixel 4 maar ik ben helemaal klaar met deze batterij.
Batterij is meer dan prima. Een hele dag haal je makkelijk.

Daarnaast, hoe zijn de cameras?
Goed, je moet wel wat verstand hebben van fotografie wil je de pro camera goed benutten. Zelfs de pro videorecorder heb ik tot op heden niet goed uit kunnen vogelen.

En is de software niet te ver van stock?
Behoorlijk stock. Ik kom van Samsung en Xiaomi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
Ik heb onlangs de xperia 5ii gekocht en mij aangemeld voor de koptelefoon promotie. Kan iemand mij wat vertellen over hoe deze wordt bezorgd? Gaat het via postnl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
headphoneguy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:49: Kan iemand mij wat vertellen over hoe deze wordt bezorgd? Gaat het via postnl?
De vorige koptelefoon actie (bij de 1 II en de XZ3 waar ik aan meedeed, beide voor de WH-1000XM3)
Was het of DHL of TNT. Dit staat ook in de officiele mail die je krijgt. In mijn geval was het TNT post.
Hier een copy & paste van een gedeelte v.d mail die je kan verwachten.
Hartelijk dank voor uw recente deelname aan onze Sony-promotie. Wij delen u mee dat uw gratis product onderweg is naar het adres dat u ons hebt gegeven.

U kunt uw pakketje volgen via de volgende Airway Bill (AWB)-trackinglink:

De expediteur zal DHL of TNT zijn.
Het kan enkele dagen duren voordat de koerier het pakket bezorgt. Indien het door ons ontvangen afleveradres niet geheel correct is, zal de koerier contact met u opnemen om de nodige informatie te verkrijgen en ervoor te zorgen dat hij of zij het pakket kan afleveren.
P.S

Het duurdde een hele maand voor ik bevestiging kreeg dat m`n inzending goedgekeurd was, en 3 dagen daarna kreeg ik de verzendbevestiging. En toen met m`n XZ3 in 2018 weet ik nog goed dat daar ook zo`n 3-4 weken overheen ging, omdat ik de headset aan een collega zou verkopen. Dus tenzij je lucky bent, zou ik er niet vanuit gaan dat je dit binnen een paar dagen krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door lithiumangel op 04-11-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
lithiumangel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:04:
[...]

De vorige koptelefoon actie (bij de 1 II en de XZ3 waar ik aan meedeed, beide voor de WH-1000XM3)
Was het of DHL of TNT. Dit staat ook in de officiele mail die je krijgt. In mijn geval was het TNT post.
Hier een copy & paste van een gedeelte v.d mail die je kan verwachten.

[...]

P.S

Het duurdde een hele maand voor ik bevestiging kreeg dat m`n inzending goedgekeurd was, en 3 dagen daarna kreeg ik de verzendbevestiging. En toen met m`n XZ3 in 2018 weet ik nog goed dat daar ook zo`n 3-4 weken overheen ging, omdat ik de headset aan een collega zou verkopen. Dus tenzij je lucky bent, zou ik er niet vanuit gaan dat je dit binnen een paar dagen krijgt.
Thanks voor de info. De bevestiging van mijn claim kwam al na twee dagen. Ze geven wel aan minimaal 30 dagen levertijd en maximaal 60. Ik vroeg me alleen welke bezorgservice zou worden gebruikt. Heb met dpd slechte ervaringen. Zij hadden een keer mijn pakket aan een random persoon buiten mijn appartementencomplex gegeven en wisten niet eens of het een bewoner was. Pakketje heb ik nooit gekregen maar moest heel lang heen en weer mailen voordat ik m'n geld van de webshop terug kreeg. Hopelijk gaat dat nu wel goed. Postnl overigens nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

15 oktober heb ik de mail gekregen dat ik voldoe aan de voorwaarden, nu de rest nog 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
Weet iemand eigenlijk hoe lang Sony telefoons update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
bram2912 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:41:
Weet iemand eigenlijk hoe lang Sony telefoons update?
Vroeger minimaal 2 jaar, maar volgens geruchten gaan ze ook naar 3 jaar inclusief versie updates.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
Brotuck schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:37:
[...]

Vroeger minimaal 2 jaar, maar volgens geruchten gaan ze ook naar 3 jaar inclusief versie updates.
Jammer dat ze niet duidelijk daarover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:55
Is de koptelefoon actie nog geldig bij aankoop xperia 5 ii?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 10:52
elaho schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:22:
Is de koptelefoon actie nog geldig bij aankoop xperia 5 ii?
Ik vrees er voor:
Koop tussen 28 september en 1 november 2020 een Sony Xperia 5 II (Zwart/Blauw) bij een deelnemende retailer (in Nederland - in België) om uw headphone te claimen.

• Jip99
  • Laatst online: 07-03 09:48
Volgens mij is er een week geleden een update uitgerold voor de Sony Xperia 5 II (XQ-AS52) zijn er mensen die die al ontvangen hebben? mijn telefoon staat nog steeds op augustus patch..

Ik kom van de Essential ph-1 en daar drukte ze gewoon op een knop om het aan heel de wereld vrij te geven, en je kreeg hm vaak sneller dan de pixels..

Hanteert Sony weer een ouderwets uitrol model waar het soms weken kan verschillen per wereld deel?
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste