En was
Mooi om te weten :-) Dan is de 1 II voor mij toch de betere beslissing. Ik kijk veel films, en series. En heb best veel 4K content , en kijk ook regelmatig content creators die 4K en/of 4K HDR op hun channels hebben dus blijft de xperia 1 II toch wel een goede keuze. Daarnaast edit ik ook veel images in lightroom en de extra real-estate helpt natuurlijk kwa scherm.
Gamen is zowaar ook prettig, en doe ik nu echt voor het eerst actief op een telefoon weer. En dat is toch wel dankbaar aan het scherm. Met 21:9 lekker breed, zodat controls niet direct in de weg zitten v.d game.
Dit en bovenstaande is toch de reden dat ik denk ik toch bij de 1 II blijf, desondanks ik de camera systeem nu een beetje zat ben in "low-light" (lees, soms nieteens echt low-light the noemen) of indoors.
Ik heb ondertussen wel serieus gekeken naar de S20 FE 5G, want die komt (eindelijk) met een Snapdragon 865, Exynos is dramatish als ik naar m`n werk S20 toestel kijk met een slechte batterij leven (zelfs op 60hz) en het ding word al aardig warm met alleen spotify. Helaas komt de S20 FE met een punch-hole camera op het scherm waar ik niet zo`n fan van ben, voor een ongestoorde full-screen ervaring en word het hem niet.
Wat indoor/low-light betreft. Zoals al een keer eerder gepost; heeft het 0,0 met "computational photography" te maken (dingen zoals schieten om higlights te bewaren, shadows te liften voor een gelijkmatigere exposure en/of meerdere shots combineren voor een betere) maar eerder gewoon zeer slechte exposure keuzes. Max iso 800 terwijl ik dan met een halve seconde sluiter zit, terwijl er nog meer rek in de ISO zit

- alsof Sony bang is dat boven ISO 800 alles onbruikbaar is. Wat totaal niet het geval is, liever meer noise in m`n foto dan blurry.
Nouja, gelukkig heb ik nog o.a een Fuji X100V
[
Voor 25% gewijzigd door
lithiumangel op 21-10-2020 12:24
]