Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Iemand enig idee op wat voor termijnen Sony (flip) cases released voor hun nieuwe toestellen?
Ik vindt de Style view van de 1 ii ideaal maar voor de 5 is er (van Sony) alleen nog een back cover met uitklap standaardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
Heeft er nog iemand het volgende voorgehad:

ik wil de Photo Pro app opstarten, doet het initieel maar de les komt niet vrij en ik krijg de melding dat ik m'n telefoon terug moet opstarten. Dat heb ik niet gedaan. Even later start ik de app terug op en toen viel het mij op dat de les geluid maakt en dat het fysieke voelbaar is dat de lens opent.

Sindsdien gebeurt dit steeds opnieuw. De telefoon is sindsdien niet opnieuw heropgestart. Was dit mij nog niet opgevallen of is dit wel degelijk een probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13
Je geeft tot 2x aan toe dat je de telefoon niet een herstart heb gegeven... Terwijl dat toch wel het advies was in de error.

... Waarom... Herstart je de telefoon simpel weg gewoon niet? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
lithiumangel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:29:
Je geeft tot 2x aan toe dat je de telefoon niet een herstart heb gegeven... Terwijl dat toch wel het advies was in de error.

... Waarom... Herstart je de telefoon simpel weg gewoon niet? 🤣
Omdat dit slechts een deel van m'n vraag is. Het belangrijkste lijkt me of dit een unieke situatie was of dat dit bij meerdere gebruikers terugkwam. Lijkt me niet onbelangrijk aangezien het over bewegende onderdelen gaat. Softwarematige problemen kan je (relatief) snel oplossen, hardwarematige issues zijn net iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 16:18
JonasV91 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Omdat dit slechts een deel van m'n vraag is. Het belangrijkste lijkt me of dit een unieke situatie was of dat dit bij meerdere gebruikers terugkwam. Lijkt me niet onbelangrijk aangezien het over bewegende onderdelen gaat. Softwarematige problemen kan je (relatief) snel oplossen, hardwarematige issues zijn net iets lastiger.
Een softwarefout die je hardware anders laat reageren. Misleidend ;)

Herstart je toestel, kijk dan of het voorkomt. Als er iets in je hardware niet goed is, merk je dat ongeacht of je herstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
Kashika schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Een softwarefout die je hardware anders laat reageren. Misleidend ;)

Herstart je toestel, kijk dan of het voorkomt. Als er iets in je hardware niet goed is, merk je dat ongeacht of je herstart...
Het reparatie-icoon werd kort vertoond tijdens de herstart. Bij het open van de camera-apps weerklinkt het geluid van het openen van de lens (korte tik) en je voelt die letterlijk opengaan.

Bij mijn weten was dit voordien niet het geval en voor zover ik weet is het toestel bijvoorbeeld niet gevallen (kort) voor de weergave van de foutmelding.

Het verschijnen van het reparatie-icoontje vind ik nog het minst aangename aan dit hele gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
JonasV91 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Het reparatie-icoon werd kort vertoond tijdens de herstart. Bij het open van de camera-apps weerklinkt het geluid van het openen van de lens (korte tik) en je voelt die letterlijk opengaan.

Bij mijn weten was dit voordien niet het geval en voor zover ik weet is het toestel bijvoorbeeld niet gevallen (kort) voor de weergave van de foutmelding.

Het verschijnen van het reparatie-icoontje vind ik nog het minst aangename aan dit hele gebeuren.
Ik kreeg het reparatie icoontje ook na een google play system update. Dus het is wellicht niet zo spannend als je denkt.
De playstore versie is nu September level bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAESGTM2OI3-FDQE9nSEN51kXKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KMBACBZK6fnvVVGAtNlG1pYf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Brotuck op 06-10-2020 14:47 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Brotuck schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ik kreeg het reparatie icoontje ook na een google play system update. Dus het is wellicht niet zo spannend als je denkt. De playstore versie is nu September level bij mij.
Idem ditto, laatst ook bij een restart dat icoontje gezien maar dat was ook na een playstore update.
w.s. is dat een " ik ben bezig op de achtergrond met wat opschonings taken" oid icoon.
JonasV91 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:43:
[...]Het reparatie-icoon werd kort vertoond tijdens de herstart. Bij het open van de camera-apps weerklinkt het geluid van het openen van de lens (korte tik) en je voelt die letterlijk opengaan.
Even voor mijn duidelijkheid, je bedoeld dus dat je iets mechanish/physieks hoort bij de camera-opstelling aan de achterkant? Of bedoel je de shutter sound effect die je camera app maakt (mits je het niet uitgeschakeld hebt uiteraard)

Ik heb net nog een beetje lopen burst firen met m`n camera en goed naar de achterkant gekeken en geluisterd en dat maakt totaal geen geluid, noch dat je een iris ziet openen en sluiten (volgens mij werkt dat niet zo op de meeste smartphones, met uitzondering van de variable aperture op de S8/S9 waar Samsung vanaf gestapt is sinds de S10)

Mocht het iets mechanish iig zijn dan zou ik gewoon Sony support bellen en klinkt het als iets hardwarematigs.
Is het de shutter sound effect v.d camera en doet ie vervolgens moeilijk, kan je eventueel nog android troubleshooting 101 toepassen en dat is clear storage & cache voor die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb in de photo pro app wel eens gehad dat de lens niet beschikbaar was o.i.d. En dat de telefoon herstart moest worden, dat heb ik niet gedaan. Het openen van de standaard photo app zorgde er toen voor dat de lens weer beschikbaar kwam (en vervolgens kon ik photo pro weer gebruiken)
Ik denk dat het in mijn geval dus iets met software te maken had en niet hardware.

Dus mocht je het probleem weer tegenkomen, dan zou ik eerst de standaard foto app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:24
Bedankt voor je hulp Ambroos. Factory reset hielp niet, dus vandaag heeft ze hem terug gezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
lithiumangel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Idem ditto, laatst ook bij een restart dat icoontje gezien maar dat was ook na een playstore update.
w.s. is dat een " ik ben bezig op de achtergrond met wat opschonings taken" oid icoon.

[...]

Even voor mijn duidelijkheid, je bedoeld dus dat je iets mechanish/physieks hoort bij de camera-opstelling aan de achterkant? Of bedoel je de shutter sound effect die je camera app maakt (mits je het niet uitgeschakeld hebt uiteraard)

Ik heb net nog een beetje lopen burst firen met m`n camera en goed naar de achterkant gekeken en geluisterd en dat maakt totaal geen geluid, noch dat je een iris ziet openen en sluiten (volgens mij werkt dat niet zo op de meeste smartphones, met uitzondering van de variable aperture op de S8/S9 waar Samsung vanaf gestapt is sinds de S10)

Mocht het iets mechanish iig zijn dan zou ik gewoon Sony support bellen en klinkt het als iets hardwarematigs.
Is het de shutter sound effect v.d camera en doet ie vervolgens moeilijk, kan je eventueel nog android troubleshooting 101 toepassen en dat is clear storage & cache voor die app.
Ik hou niet zo van het geluid dus dat wordt meteen uitgezet...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het toestel, en in dit geval, de camera('s) in elkaar zit(ten). Aangezien ik die tik hoor/voel ben ik van het idee dat er een mechanisch element aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
avec_style schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:11:
Ik heb in de photo pro app wel eens gehad dat de lens niet beschikbaar was o.i.d. En dat de telefoon herstart moest worden, dat heb ik niet gedaan. Het openen van de standaard photo app zorgde er toen voor dat de lens weer beschikbaar kwam (en vervolgens kon ik photo pro weer gebruiken)
Ik denk dat het in mijn geval dus iets met software te maken had en niet hardware.

Dus mocht je het probleem weer tegenkomen, dan zou ik eerst de standaard foto app openen.
Volgens mij hebben we hetzelfde probleem voorgehad. Alleen zit ik nu met die tik bij het openen van eender welke foto-app.
Er worden foto's genomen als ik het wil dus da's geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:28
Gisteren een beetje zitten kijken wat mijn nieuwe toestel zou moeten worden. Toen eigenlijk pas voor eerste de Xperia 1 II tegengekomen. Beetje reviews gelezen en de knoop doorgehakt dat dit hem moet worden. Zie ik dat de cashback net voorbij is :(... Dan toch maar gaan voor de Xperia 5 II met XB900N?

Aanvullende vraag: Werkt Eye-AF i.c.m. RAW ?

[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 08-10-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
Was deze al voorbij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
gisteren bekeken en naar de baas gestuurd, wel interessant, maar zoals een tijdje terug is aangegeven door sony. Ze stappen niet uit de markt omdat ze de innovatie wereld niet kwijt willen. Ze verdienen het meest aan de doorverkoop en hoe later de telefoon uit komt, hoe goedkoper de main-instruments(cpu-gpu) en dus hoe meer korting je kan geven of goedkoper kan laten maken.

Raar concept maar als ze het anders wilden doen, ze hebben andere sectoren waar het met een andere manier wel beter gaat.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
bsmpower schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:41:Aanvullende vraag: Werkt Eye-AF i.c.m. RAW ?
Yep.Je kan eye-AF gewoon gebruiken met RAW. Het werkt ook in de normale camera app, je hebt er nieteens de photo pro app voor nodig. Maar RAW i.c.m 20fps burst werkt weer niet helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door lithiumangel op 08-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
@JonasV91
Ik denk dat je de OIS hoort, de lenzen worden aan de hand van een gyroscoop en kleine motoren gepositioneerd ten opzichte van de sensor, dus ja dat is een mechanisch element.

Zelf geen ervaring met een recente Sony, ben hier maar doorklikkend op terecht gekomen, maar volgens wat ik terug vind hebben de 1 II en 5 II beide OIS. Samsung heeft aperture regeling (eigenlijk maar 2 standen) gehad op een paar modellen, maar op zo'n kleine sensor is dat vrij zinloos.

Als je foto's en video's nog stabiel zijn, is er denk ik geen probleem. Mijn Nokia 8 had een software probleem waarbij de OIS voelbaar op hol sloeg en foto's zeer wazig werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
Mister Hardware schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

gisteren bekeken en naar de baas gestuurd, wel interessant, maar zoals een tijdje terug is aangegeven door sony. Ze stappen niet uit de markt omdat ze de innovatie wereld niet kwijt willen. Ze verdienen het meest aan de doorverkoop en hoe later de telefoon uit komt, hoe goedkoper de main-instruments(cpu-gpu) en dus hoe meer korting je kan geven of goedkoper kan laten maken.

Raar concept maar als ze het anders wilden doen, ze hebben andere sectoren waar het met een andere manier wel beter gaat.
Ik heb de video een tijdje terug ook gezien, maar ik denk dat Marques zijn opmerkingen vooral betrekking hebben op de Amerikaanse markt. Daar heeft Sony de laatste jaren al veel moeite gehad om dingen uberhaupt in de verkoop te krijgen, vanwege issues met patenten omtrent een powerbutton met geintegreerde fingerprint scanner (zal denk ik wel weer een of ander nonsense patent vanuit Apple zijn). Dat was ook de reden dat de US soms aangepaste telefoons kreeg, waar de fingerprint scanner niet geactiveerd was.

Apple is in de US gewoon mateloos populair omdat het een Amerikaans bedrijf is. Samsung heeft vanwege zijn enorme omvang en marketing campagnes ook nog flink wat voeten in de aarde en enkele "nieuwe" spelers op de smartphone markt krijgen wat bekijks omdat het "nieuw en spannend" is. Sony is er echter al jaren en jaren, met zeer matig en weinig succes. Dan kijken mensen er ook zo snel niet meer naar om.

Ik ben op zich wel blij dat de Xperia 1ii en 5ii wat exposure krijgen van grote Youtubers (Marques, Lew van Unboxtherapy enzovoorts). Niet dat ze altijd de meest geweldige, diepgaande reviews geven (vind die van Unboxtherapy wat oppervlakkig), maar alleen al het in een positief licht onder de aandacht brengen helpt veel. Zulke marketing helpt in de huidige tijd wellicht nog meer dan het hebben van een billboard in de stad, tussen de duizenden anderen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Moi_in_actie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb de video een tijdje terug ook gezien, maar ik denk dat Marques zijn opmerkingen vooral betrekking hebben op de Amerikaanse markt. Daar heeft Sony de laatste jaren al veel moeite gehad om dingen uberhaupt in de verkoop te krijgen, vanwege issues met patenten omtrent een powerbutton met geintegreerde fingerprint scanner (zal denk ik wel weer een of ander nonsense patent vanuit Apple zijn). Dat was ook de reden dat de US soms aangepaste telefoons kreeg, waar de fingerprint scanner niet geactiveerd was.
dit was htc geloof ik of Hp.
Ik ben op zich wel blij dat de Xperia 1ii en 5ii wat exposure krijgen van grote Youtubers (Marques, Lew van Unboxtherapy enzovoorts). Niet dat ze altijd de meest geweldige, diepgaande reviews geven (vind die van Unboxtherapy wat oppervlakkig), maar alleen al het in een positief licht onder de aandacht brengen helpt veel. Zulke marketing helpt in de huidige tijd wellicht nog meer dan het hebben van een billboard in de stad, tussen de duizenden anderen.
Klopt zeker, ik denk dat die van LEW gebaseerd was op de camera's waarmee hij in aanmerking kwam. Ik weet niet of je de review van de 1 II nog kan herinneren maar dat was ook een gevalletje, Sony ik hou van jullie en ik wil jullie best helpen, maar jullie zijn nog niet mijn favoriet. En dat hij Sony ook niet omlaag wilde halen wegens de andere producten in line.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Mister Hardware schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Klopt zeker, ik denk dat die van LEW gebaseerd was op de camera's waarmee hij in aanmerking kwam. Ik weet niet of je de review van de 1 II nog kan herinneren maar dat was ook een gevalletje, Sony ik hou van jullie en ik wil jullie best helpen, maar jullie zijn nog niet mijn favoriet. En dat hij Sony ook niet omlaag wilde halen wegens de andere producten in line.
Klopt, hij is met name geinteresseerd in Sony als merk vanwege de camera's die hij gebruikt. En daarmee is hij zeker niet de enige Youtuber, velen gebruiken Sony Alpha camera's voor hun werk. En op zich is het van Sony ook wel slim dat ze bij hun nieuwe telefoons (en diens marketing) focussen op de camera's ervan. Je moet de hype dan wel waar kunnen maken.

Probleem was in het verleden soms dat ze deze hype niet konden waarmaken. Soms wel, soms totaal niet. De Xperia Z2 die ik 2 telefoons terug had kon dat zeer zeker wel. Ik heb nog foto's gemaakt met die telefoon, die doen qua kwaliteit niet onder voor welke smartphone van nu dan ook. De Xperia XZ die ik erna kreeg was mijn inziens niet bepaald een vooruitgang en van wat ik gezien/gelezen heb over de XZ2 en XZ3 erna was dit niet anders.
Met de Xperia 1 is mijn inziens een andere weg ingeslagen en hoewel daar de camera setup nog niet helemaal het "je van het" was, kwam dit hoofdzakelijk door software. En dat is wat mij ook al heel veel plezier heeft gegeven aan de Xperia 1ii is de PhotoPro app, als ook het algemene gebruik kunnen maken van RAW foto's (in Lightroom bijvoorbeeld). Alleen ontbreekt er nog een Nightmode, wat wel mogelijk moet zijn, want HDR foto's nemen met de Lightroom app werkt prima (wat basically Nightmode is).

En ja, qua fotografie en filmen zijn de Sony telefoons nog altijd meer voor de fijnproevers of de mensen die er een beetje moeite voor willen doen. Voor de mensen die de beste "point and shoot" of Instagram waardige foto's willen, voor hen zijn telefoons van Google, Apple of Samsung nog altijd de beste keuze. En (helaas) is die laatste groep erg groot.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Heeft iemand zowel de Xperia 1 ii en Xperia 5 ii vergeleken, en kan hier iets zinnigs over zeggen qua pros en cons? Ik heb wel wat vergelijking videos bekeken, maar kan geen keuze maken :).

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 08-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
bsmpower schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:21:
Heeft iemand zowel de Xperia 1 ii en Xperia 5 ii vergeleken, en kan hier iets zinnigs over zeggen qua pros en cons? Ik heb wel wat vergelijking videos bekeken, maar kan geen keuze maken :).
Opzich kan ik wel een aanvraag doen op een bruikleen model, maar een pagina terug staat er redelijk goeie vergelijking tussen de xperia 1 ii en de 5 ii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Mister Hardware schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:52:
Klopt zeker, ik denk dat die van LEW gebaseerd was op de camera's waarmee hij in aanmerking kwam. Ik weet niet of je de review van de 1 II nog kan herinneren maar dat was ook een gevalletje, Sony ik hou van jullie en ik wil jullie best helpen, maar jullie zijn nog niet mijn favoriet.
Lew van unbox therapy ? Die was best tevreden over de 1II en hij had er vrij lang aan besteed ook, langer dan de gemiddelde reviews. En het was zijn nieuwe daily driver meteen omdat hij het meer wou gebruiken.
Nu net z`n 5II review (toevallig die gisteren gezien) - hij raad de 5 II zelfs aan.

Moi_in_actie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb de video een tijdje terug ook gezien, maar ik denk dat Marques zijn opmerkingen vooral betrekking hebben op de Amerikaanse markt.
Wat ik opvallend vond aan die video van Marques was dat ie zegt: " Dit is in Mei announced, maar ik heb het nu pas anno October pas in mijn handen " - Waarop ik meteen dacht. Ja gast dat is jou issue dat je er niet eerder achteraan ging. Ik heb dat ding al 3 maanden in huis en ik ben geen top Youtuber die alles zomaar opgestuurd krijgt 8)7

Daarna, liet hij de Xperia 5 II product pagina zien van B&H geloof ik ? Dat in Amerika een leverdatum heeft vanaf December 2020. Je zou denken van " Goh dan is de 1 II ook heel laat gereleased in de US " ? Maar nee. Ik heb al maanden lang reviews gezien van Amerikaanse full-time fotografen of fotografie kanalen die een 1 II in handen hebben. Hell, Mr Mobile had een review uit op 25 Juni.

Dus het is gewoon eerder dat Sony niet op de radar van Mr.M zowieso staat; en het een beetje probeert te schuilen achter " Ja maar Sony duurt er te lang over van unveil -> Winkel " Wat ook wel waar is. Maar het is niet zo erg als hij doet vermoeden met zijn "Ik heb het pas in October ontvangen " - geeft ook een verkeerde beeld aan zijn kijkers die niet bewust waren van de daadwerkelijke launch dates.

[ Voor 46% gewijzigd door lithiumangel op 08-10-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
lithiumangel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Lew van unbox therapy ? Die was best tevreden over de 1II en hij had er vrij lang aan besteed ook, langer dan de gemiddelde reviews. En het was zijn nieuwe daily driver meteen omdat hij het meer wou gebruiken.
Nu net z`n 5II review (toevallig die gisteren gezien) - hij raad de 5 II zelfs aan.

[YouTube: The Sony Xperia 5 II Turns Me On...]
Klopt, alleen zegt Lew bijvoorbeeld wel vaker "dit wordt mijn nieuwe daily driver" en een paar video's later heeft ie alweer een andere telefoon. Hij waait in dat opzicht met alle winden mee, wat op zich geen ramp is, maar het doet wel wat af aan zijn uitspraken (aanbevelingen krijgen wat minder waarde).

Edit: ter aanvulling: ik ken Lew (zijn video's) al jaren en ik denk niet dat ie onzin uitspuwt, alleen de manier/stijl waarop hij het doet (de manier waaraan hij zn doorbraak te danken heeft) bevalt me iets minder. Het is me iets te... hoe zal ik het zeggen... Amerikaans, te over-the-top, iets teveel vorm en iets te weinig inhoud. Maar goed, hij is groot geworden daarmee en trekt daarmee nog altijd miljoenen views per video, dus waarom zou hij het anders doen?
[...]

Wat ik opvallend vond aan die video van Marques was dat ie zegt: " Dit is in Mei announced, maar ik heb het nu pas anno October pas in mijn handen " - Waarop ik meteen dacht. Ja gast dat is jou issue dat je er niet eerder achteraan ging. Ik heb dat ding al 3 maanden in huis en ik ben geen top Youtuber die alles zomaar opgestuurd krijgt 8)7
Klopt, dat was ook hetgeen waardoor bij mij het belletje ging rinkelen van "hij spreekt alleen over US problemen". Ik heb dat ook in de comments van die video ergens aangekaart, maar goed zo'n enkele comment raakt heel snel ondergesneeuwd onder de honderden "omg you're amazing Marques" comments. En zijn reviews vind ik ook altijd zeer goed, maar hij had bij dit soort dingen wel mogen vermelden dat hij spreekt over verkopen en problemen in de US, niet zo zeer wereldwijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Moi_in_actie op 08-10-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
@Moi_in_actie
Ik hou lew ook al een lange tijd in de gaten.
Maar hij zegt altijd nieuwe daily maar dan doe ik weer een note of een oneplus 3 videos later. Ik begrijp waar hij vandaan komt maar dan heeft hij het over 21:9 perspectief dat het geweldig is maar filmt het zelf weer niet.

Ik weet af en toe wat ik er moet denken naast dat het goeie reclame is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Mister Hardware schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:24:
Hij vandaan komt maar dan heeft hij het over 21:9 perspectief dat het geweldig is maar filmt het zelf weer niet.
Maar hij schiet wel met veel ruimte boven en onder, en links en rechts. Heel gecentreerd dus. m.a.w als je pinch-to-zoom doet op z`n video`s op je xperia 21:9 device dan is het net goed, en mis je amper wat (nuttigs) Geeft ie overigens zelf ook aan :-)

m.a.w best of both worlds, pakt ie de 16:9 mensen (gros v.d wereld) en de 21:9 (niche v.d wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
lithiumangel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Maar hij schiet wel met veel ruimte boven en onder, en links en rechts. Heel gecentreerd dus. m.a.w als je pinch-to-zoom doet op z`n video`s op je xperia 21:9 device dan is het net goed, en mis je amper wat (nuttigs) Geeft ie overigens zelf ook aan :-)

m.a.w best of both worlds, pakt ie de 16:9 mensen (gros v.d wereld) en de 21:9 (niche v.d wereld)
oh bij mij is het meestal net te klein namelijk op de 21:9.

Also:
YouTube: Sony Xperia 5 ii Review | One of the best phones of 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb deze telefoon in de pre-order staan. verwachte levering week 42 (volgende week).

Opvolger van mijn oneplus 5t. Ben benieuwd naar de kwalteit van de headphone jack.

Qua hoesjes ben ik heel benieuwd of er überhaupt een paar mainstream merken wat releasen.

[ Voor 21% gewijzigd door DateTime.Now op 08-10-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
DateTime.Now schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:58: Qua hoesjes ben ik heel benieuwd of er überhaupt een paar mainstream merken wat releasen.
Spigen heeft zowieso altijd wel wat voor Sony's en gebruik ik zelf al jaren.

Sony hun eigen hoesjes zien er vaak mooi uit, maar vooral voor die hoge prijzen die ze vragen zijn ze alles behalve praktish kwa bescherming. De zijkanten worden veelal niet beschermd, de hoeken wel. En het "Flapje" van hun style cover is niet magnetish en flapt ook makkelijk open (vooral als je het laat vallen, doe maar eens zonder toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lithiumangel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:02:
[...]

Spigen heeft zowieso altijd wel wat voor Sony's en gebruik ik zelf al jaren.

Sony hun eigen hoesjes zien er vaak mooi uit, maar vooral voor die hoge prijzen die ze vragen zijn ze alles behalve praktish kwa bescherming. De zijkanten worden veelal niet beschermd, de hoeken wel. En het "Flapje" van hun style cover is niet magnetish en flapt ook makkelijk open (vooral als je het laat vallen, doe maar eens zonder toestel)
Klopt. Is vrij jammer, want ze maken wel mooie hoesjes. Mijn toestel viel met een style cover en het hoesje werd in de val "opzij geduwd" en de klap kwam alsnog op de rand. Scherm volledig gebarsten. De impact was ook zichtbaar op het punt waar het hoesje vastklemt. Heel stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Kashika schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Klopt. Is vrij jammer, want ze maken wel mooie hoesjes. Mijn toestel viel met een style cover en het hoesje werd in de val "opzij geduwd" en de klap kwam alsnog op de rand. Scherm volledig gebarsten. De impact was ook zichtbaar op het punt waar het hoesje vastklemt. Heel stom.
Ik vind daarom de officiële cover van Sony ook niet ok, alleen de 4 hoeken geeft toch nog steeds een beduidend risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-12-2023
Op dit moment al een redelijke tijd in het bezit van de Sony Xperia 1 ii. De pluspunten zijn nog steeds dezelfde als eerst. Soepel in gebruik, 21:9, natuurgetrouwe kleuren met creator mode, stereo speakers, mooi (subjectief), over het algemeen zeer goede foto's. Na enkele maanden kan ik wel zeggen dat ik de camera van de Pixel nog steeds verkies boven die van de Sony vanwege de voorspelbaarheid van de kwaliteit. De Sony heeft meer moeite met lastigere omstandigheden en levert dus wat vaker een matige foto.

In vergelijking met de samsungs van familie vind ik de Sony alsnog een stuk beter. De vergelijking met iPhone kan ik niet goed maken.

De SOT schommelt tussen de 5,5 uur en 6,5 uur in de meeste gevallen per dag wat ik een prima accuduur vind. Ik reken daarbij constante bluetooth verbinding, YouTube video's, Spotify en gewoon mailen en Whatsapp met enkele foto's tussendoor.

Al met al vind ik dat Sony een heel goed product heeft geleverd, maar ben ik ook wel benieuwd naar de 4k vs 120fps van de Xperia 5 ii. Van 4k maak ik toch weinig gebruik, maar het scherm blijft van een super kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Roger-tweaker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:16:De Sony heeft meer moeite met lastigere omstandigheden en levert dus wat vaker een matige foto.
In vergelijking met de samsungs van familie vind ik de Sony alsnog een stuk beter.
Klinkt bekend. Persoonelijk kan ik het makkelijk zeggen door te stellen dat de Sony 1 II is consistent goed in het daglicht. Maar consistent slecht in het donker.

En het gaat totaal nieteens over "computational photography" - het gaat gewoon om ronduit slechte belichtings keuzes die ingebakken zitten in de algoritme van Sony. Met de normale camera app schiet ie bij mij 8/10 niet hoger als ISO800 en als gevolg daarvan heb ik blurry shots want 1/4e of 1/5e van een seconde kan ik niet hand-held doen. Terwijl andere manufactuers wel daarboven gaan en je alsnog wel laag zit (1/15e of 1/20e) maar dat is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Een paar weken terug had ik een paarse 1 ii met een kleine rammel aan de onderkant. Keurig een nieuwe gekregen afgelopen maandag en rammel weg! Helaas was de euforie van korte duur, nu het coating probleem waarbij de achterkant gewoon loslaat qua coating. Weer terug gebracht met de opmerking dat ik in ieder geval de zwarte wil, maar eigenlijk gewoon liever een andere foon. Ben het vertrouwen kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Ondertussen de Xperia 5 ii in bezit.
Komend van een iPhone,

Wat een lekker scherm zeg en de audio jack doet me ook een glimlach geven!

Dat ze deze telefoon als compact beschouwen vind ik een over statement.

De Google assistent zit wel enorm ingebakken zeg, via de gestures aan 2 kanten op te roepen en een dedicated knop. Wellicht dat XDA daar soelaas in biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:51
Welke apps (bloatware) zijn er pre-installed?
Facebook/linkedin enzo? en kan je deze verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
DateTime.Now schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:30:
Ondertussen de Xperia 5 ii in bezit.
Komend van een iPhone,

Wat een lekker scherm zeg en de audio jack doet me ook een glimlach geven!

Dat ze deze telefoon als compact beschouwen vind ik een over statement.

De Google assistent zit wel enorm ingebakken zeg, via de gestures aan 2 kanten op te roepen en een dedicated knop. Wellicht dat XDA daar soelaas in biedt.
Wel benieuwd naar een korte review 🙂? Wat vragen:
- Hoe goed werkt de eye-af
- Foto's bij weinig licht (bv de woonkamer in de avond)
- Batterijduur
- Andere opvallende zaken (positief/negatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
bsmpower schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

- Batterijduur
Kom ik op terug, moet er nog even mee spelen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
De_Remus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:45:
Welke apps (bloatware) zijn er pre-installed?
Facebook/linkedin enzo? en kan je deze verwijderen?
Amazon Prime Video
Call of Duty
Facebook
Google
Google Calendar
Google Chrome
Google Clock
Google Contacts
Google Drive
Google Device Health Services
Google Digital Wellbeing
Google Duo
Google Gboard
Google Gmail
Google Lens
Google Maps
Google Messages
Google One
Google Pay
Google Phone
Google Photos
Google Play Movies & TV
Google Podcasts
LinkedIn
Netflix
Facebook
Sony Music
Sony Support
TIDAL 3 Months Free
YouTube

Heb alle streaming en Social gedisabled, verwijderen kan via ADB zonder root. Simpelweg deinstalleren niet.

Nu heb ik geen bezwaar om het zelf weg te halen via ADB, maar jammer vind in het wel dat het er vooraf wordt opgekwakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Ik zie een hele lijst met Google apps. Het is natuurlijk persoonlijk of je dat bloatware vind (afhankelijk of je het gebruikt of niet), maar dat zijn dus apps die standaard in Android zitten. Als fabrikant mag je die apps niet weglaten.
Android is eigenlijk open source, maar als je de play store wilt meeleveren (wat elke fabrikant eigenlijk wilt) moet je ook al die andere Google zooi meeleveren. Dat is een manier hoe Google haar macht uitoefent om mensen nog meer in hun ecosysteem te betrekken.

Dus alle Google apps mag je scharen onder bloatware dat standaard in Android zit. En de overige paar apps zijn door Sony zelf toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
[...]

Is al eerder langsgekomen maar zie de xperia 5 II review die veel sample foto's heeft (ook vs de 1 II)
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_5_ii-review-2173.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
DateTime.Now schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Ik vind daarom de officiële cover van Sony ook niet ok, alleen de 4 hoeken geeft toch nog steeds een beduidend risico
klopt ja, vreselijk om te horen dat een hele scherm gebarsten is daardoor. Zelf had ik op m`n XZ3 1 jaar lang een Spigen crystal clear case. Die begon geel te worden zoals al die transparante na verloop van tijd. Goedkoop een Sony style cover case gekocht (alsnog 25 euro, maar iig geen 50)

Binnen 2 weken viel hij toevallig op z`n zij, nieteens van hoog (40cm mischien) maar dankzij het feit dat er geen bescherming aan de zijkant zat, flinke hap verf ervanaf :-( Best zuur na 1 jaar beschadigingloos te hebben rondgelopen met een hoesje van 12,95. Gelijk een Spigen weer gekocht, maar de zwarte non-transparante. Met de Xperia 1 II heb ik dus gelijk niet gedacht aan Sony hun eigen cases, precies dezelfde "ontwerpfouten" als voorheen.
Roger-tweaker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:16: De SOT schommelt tussen de 5,5 uur en 6,5 uur in de meeste gevallen per dag.
Ik had zeker de eerste 2 maanden best inconsistente batterij leven. Kon soms wel 2 uur SOT schelen op een dag basis met min of meer zelfde gebruik. Maar is daarna gelijk getrokken en haal ik over algemeen jou SOT ook met continu BT aan (sleutel tracker, Caryle Smartwatch, WF-1000XM & Spotify, whatsapp etc. navigatie, af en toe een game) Best prima levensduur. Nu heb ik 18% over op bijna 5,5 uur SOT en voor `t laatst uit de lader getrokken 1dag19h geleden. Ik weet dat er mensen zijn die hun Xperia's continu op Battery saver draaien en dan richting de 8 uurtjes gaat, maar dat vind ik niet echt smartphone waardig meer.

Mocht ik een zeer actieve dag hebben (lees: op vakantie , je schiet 100`en foto's en filmpjes en gebruikt navigatie continu) dan heb je altijd powerbanks om je de dag door te helpen zonder je smartphone te kreupelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5CDxzeu2G1BA58UEzCTraExapE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ed0u9y7AJdbUhEiX8hs6jNW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door lithiumangel op 12-10-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
lithiumangel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

klopt ja, vreselijk om te horen dat een hele scherm gebarsten is daardoor. Zelf had ik op m`n XZ3 1 jaar lang een Spigen crystal clear case. Die begon geel te worden zoals al die transparante na verloop van tijd. Goedkoop een Sony style cover case gekocht (alsnog 25 euro, maar iig geen 50)

Binnen 2 weken viel hij toevallig op z`n zij, nieteens van hoog (40cm mischien) maar dankzij het feit dat er geen bescherming aan de zijkant zat, flinke hap verf ervanaf :-( Best zuur na 1 jaar beschadigingloos te hebben rondgelopen met een hoesje van 12,95. Gelijk een Spigen weer gekocht, maar de zwarte non-transparante.

[...]

Ik had zeker de eerste 2 maanden best inconsistente batterij leven. Kon soms wel 2 uur SOT schelen op een dag basis met min of meer zelfde gebruik. Maar is daarna gelijk getrokken en haal ik over algemeen jou SOT ook met continu BT aan (sleutel tracker, Caryle Smartwatch, WF-1000XM & Spotify, whatsapp etc. navigatie, af en toe een game) Best prima levensduur. Nu heb ik 18% over op bijna 5,5 uur SOT en voor `t laatst uit de lader getrokken 1dag19h geleden. Ik weet dat er mensen zijn die hun Xperia's continu op Battery saver draaien en dan richting de 8 uurtjes gaat, maar dat vind ik niet echt smartphone waardig meer.

Mocht ik een zeer actieve dag hebben (lees: op vakantie , je schiet 100`en foto's en filmpjes en gebruikt navigatie continu) dan heb je altijd powerbanks om je de dag door te helpen zonder je smartphone te kreupelen.

[Afbeelding]
Xperia 1 ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Even een vraag (ik weet dat ik hier natuurlijk in een enthusiast topic zit, maar hoop op een eerlijk antwoord).
Ik heb nu 2x een paarse 1 ii terug gebracht naar de winkel. Eerste keer met een rammel in de behuizing (bekend, wat minder voorkomend issue) en de tweede keer met coating issues (bekend en wat vaker voorkomend).
Eerlijk gezegd heb ik niet zo veel vertrouwen meer in deze iteratie van Sony...
Ik word morgen gebeld door de klantenservice om te overleggen. Ik ga
- of voor een zwarte 1 ii
- of voor een andere foon in het geheel (wellicht de 5 ii)
Laatste optie heb ik zelf aangegeven maar eerste is gewoon sowieso een eis.
Wat mijn vraag nu is: heb ik nou zoveel pech of hebben jullie bovenstaande issues ook gehad in meer of mindere mate? Met andere foons (en ik heb van alles gehad) nog nooit eerder zo'n maandagochtend model meegemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Palthe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:05:
Wat mijn vraag nu is: heb ik nou zoveel pech of hebben jullie bovenstaande issues ook gehad in meer of mindere mate? Met andere foons (en ik heb van alles gehad) nog nooit eerder zo'n maandagochtend model meegemaakt...
Tot zover alles goed met m`n 1 II.

Maar ook ik heb last gehad van Vrijdagmiddag modellen. Ik had een Google Pixel 2, die ik tot 4x aan toe heb moeten terugsturen (USB poort stuk 2x .. nooit eerder meegemaakt. Batterij stuk tot 2x aan toe) en natuurlijk omdat hij officieel niet hier te koop was, was het elke keer dat ik hem of met een collega meegaf die naar onze London kantoor ging, of ik zelf. Want hier lokaal geen garantie. Super irritant. En was me de moeite niet meer waard van de pixel zijn goede camera.

Sindsdien nooit een Pixel want dat vergeet je natuurlijk niet snel. En zowieso zijn ze voor mij nu niet aantrekkelijk meer met mid-range SOC en geen triple lens setup, noch expandable storage.

[ Voor 10% gewijzigd door lithiumangel op 12-10-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

lithiumangel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Tot zover alles goed met m`n 1 II.

Maar ook ik heb last gehad van Vrijdagmiddag modellen. Ik had een Google Pixel 2, die ik tot 4x aan toe heb moeten terugsturen (USB poort stuk 2x .. nooit eerder meegemaakt. Batterij stuk tot 2x aan toe) en natuurlijk omdat hij officieel niet hier te koop was, was het elke keer dat ik hem of met een collega meegaf die naar onze London kantoor ging, of ik zelf. Want hier lokaal geen garantie. Super irritant. En was me de moeite niet meer waard van de pixel zijn goede camera.

Sindsdien nooit een Pixel want dat vergeet je natuurlijk niet snel. En zowieso zijn ze voor mij nu niet aantrekkelijk meer met mid-range SOC en geen triple lens setup, noch expandable storage.
Paars of zwart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Even een vraag (ik weet dat ik hier natuurlijk in een enthusiast topic zit, maar hoop op een eerlijk antwoord).
Ik heb nu 2x een paarse 1 ii terug gebracht naar de winkel. Eerste keer met een rammel in de behuizing (bekend, wat minder voorkomend issue) en de tweede keer met coating issues (bekend en wat vaker voorkomend).
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Modellen met rammel in de behuizing heb ik bijna niet van gehoord behalve een enkele keer in dit topic (en het zou mij niet verbazen als jij dat toen aangekaart hebt). De coating die los laat lijkt vaker voor te komen bij de paarse modellen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat alleen bij de eerste batch zo was (maar weet dat niet zeker).
Je kunt dus voor safe spelen en om het zwarte model vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Ik heb een zwarte 1 II.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Dan ga ik het nog 1x proberen met de zwarte variant. Vind het toch wel een fijne telefoon, dus nog een keertje proberen waard. Als het weer een lemon is dan maar gewoon voor de S20+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 15:01
Zwarte 1 II hier. Geen rammel* en geen gedoe met kleurfolie. Wilde eigenlijk de paarse, maar las hier over de issues daarmee. Bovendien zit er toch een hoesje omheen. Erg tevreden hiermee.

*met rammel denk ik aan een loszittend onderdeel binnenin. Dat heb ik niet. Wel dat de achterkant van de behuizing meetrilt bij luid afspelen op de speakers. Ik dacht eerst dat de Dynamic Vibration aanstond, maar dat was het niet. Wellicht is het design zo dat de hele behuizing meetrilt voor beter geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35

Mijn paarse 1mkll draait rammelloos en stevig gelakt als een zonnetje. In het verleden wel eens zo'n pech gehad met een Vaio laptop van Sony maar ook met andere merken. Zeker met Japanse kwaliteitsstandaarden zou het niet mogen voorkomen maar er kan wel eens een slechte batch tussen zitten en dan heb je gewoon pech. In jouw geval dubbel. Ik ben niet bijzonder te spreken over Sony's service apparaat en gelukkig in de meeste gevallen nooit nodig gehad. Ik zou gewoon nog één gooi doen naar de zwarte 1 mkll. Driemaal is scheepsrecht!

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10 15:49
Sony is niet echt snel met updaten de laatste tijd. Zit nog steeds op beveiliginspatch van augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 17:22

SkyStreaker

Move on up!

RamonRJC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:46:
Sony is niet echt snel met updaten de laatste tijd. Zit nog steeds op beveiliginspatch van augustus
XZ3 zit op 1 sep 2020 in dit geval, toestel-afhankelijk dus.

Bij nader inzien, heb ik toch besloten om de Xperia 5 mark 2 te bestellen, krijg hem morgen binnen tussen 6 en 18u - fijn 8)7

Maar goed, ben benieuwd, zeker naar het verbeterde scherm.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Ja, opvallend. Bij XZ3 heel trouw steeds de patch binnen 3 weken binnen.

Gekke is dat de Google Play System Update wel op 1 september staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Het gekke is dus dat de firmware allang beschikbaar is in de UK. Ik denk zeker al drie weken nu. Lijkt wel of ze een bug gevonden hebben en dus bezig zijn met de fix.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
SkyStreaker schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:27: [...]Bij nader inzien, heb ik toch besloten om de Xperia 5 mark 2 te bestellen, krijg hem morgen binnen tussen 6 en 18u - fijn 8)7
hahaha, wat zijn dat voor IKEA praktijken 8)7
Ben iig benieuwd naar je bevindingen met screen-on-time.
Ja ik weet dat dit voor elke user anders is, maar als je het kan vergelijken met je vorige toestel, met deze op 120hz. Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Daar dacht ik dus ook net aan. Meende te lezen dat Sony bijna Oneplus achtig update beleid had. Overigens ook benieuwd naar Android 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:58
Sosua schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Daar dacht ik dus ook net aan. Meende te lezen dat Sony bijna Oneplus achtig update beleid had. Overigens ook benieuwd naar Android 11...
Mijn XZ2 compact heeft 2,5 jaar lang keurig elke maand een security update gekregen. Nu lijkt het echter voorbij, juli 2020 was de laatste.

Dat is voor mij het signaal om uit te kijken naar een vervanger. Ik dacht aan de 5 II maar ook aan de pixel 5 en zelfs aan de Iphone 12 mini. Maar dan kwam ik dit gerucht tegen: https://www.techradar.com...els-could-be-in-the-works ... . Ik ga dus nog even afwachten :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

lithiumangel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:17:
[...]

hahaha, wat zijn dat voor IKEA praktijken 8)7
Ben iig benieuwd naar je bevindingen met screen-on-time.
Ja ik weet dat dit voor elke user anders is, maar als je het kan vergelijken met je vorige toestel, met deze op 120hz. Ben ik wel benieuwd naar.
In vergelijking met de XZ3 reageert het scherm VEEL soepeler en natuurlijker moet i k zeggen. Je moet het wel expliciet aanzetten, vanwege batterijvreterij :P Dat de audiojack weer terug is, is erg, erg fijn.

Voor nu, ben ik blij met de beslissing :) Kreeg ook meteen een OTA binnen.

Als er wel een puntje van kritiek op dit moment moet zijn, is dat het even duurt eer hij schakelt naar het homescherm. Ongeacht 60hz of 120hz.

Weet iemand screenprotectors te vinden die al beschikbaar zijn voor de 5 mark II?

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 13-10-2020 16:38 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Ondertussen eindelijk een case binnen.
Van caseology, erg fijne textuur en grip. Ook zeer goede en accurate cut outs. Voor een tientje zeker een aanrader.

https://www.amazon.nl/Cas...D&ref_=pd_bap_m_rp_1_1_dc

De screenprotector daarintegen kan ik afraden, volgens mij komt deze van een Xperia 5 met een sticker voor de Mark 2. Past voor geen meter.

https://www.amazon.nl/AOK...1&ref_=pd_bap_m_rp_1_1_dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
chrpmm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Mijn XZ2 compact heeft 2,5 jaar lang keurig elke maand een security update gekregen. Nu lijkt het echter voorbij, juli 2020 was de laatste.

Dat is voor mij het signaal om uit te kijken naar een vervanger. Ik dacht aan de 5 II maar ook aan de pixel 5 en zelfs aan de Iphone 12 mini. Maar dan kwam ik dit gerucht tegen: https://www.techradar.com...els-could-be-in-the-works ... . Ik ga dus nog even afwachten :9~ .
Er is altijd wel een nieuw model in de maak...

Maar ik denk dat Sony pas weer in februari wat nieuws aankondigt. Dat doen ze zo al jaren: februari en september.

Overigens heeft ook de XZ3 steeds keurig op tijd iedere maand een update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat mij opvalt is dat op de homeknop of switchen tussen apps en halve seconde duurt. Toch wel een klein stoorpuntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
[...]

- Batterijduur
Ik heb een voorlopige review geschreven, op jouw verzoek :) , die staat hier :
productreview: Sony Xperia 5 II Zwart review door DateTime.Now

Ook wat foto's geschoten, mocht je nog specifieke scenario's van foto's willen zien (geen viespeukerij) hoor ik het graag.
SkyStreaker schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:29:
Wat mij opvalt is dat op de homeknop of switchen tussen apps en halve seconde duurt. Toch wel een klein stoorpuntje.
Ik ervaar dit niet met gesture based switchen tussen apps.
Echter vind ik de manier waarop je gesture based moet switchen niet fijn, dus kan zijn dat ik hier gewoon niet vaardig genoeg in ben waardoor die wachttijd niet opvalt.

[ Voor 35% gewijzigd door DateTime.Now op 13-10-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:58
bilgy_no1 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Er is altijd wel een nieuw model in de maak...

Maar ik denk dat Sony pas weer in februari wat nieuws aankondigt. Dat doen ze zo al jaren: februari en september.
Ja maar een high-end compact brengen ze niet elk jaar uit. Ik ga toch maar wachten tot februari. Als het weer een loos gerucht blijkt te zijn (die zijn er wel elk jaar over de compact reeks), kan ik waarschijnlijk de 5 II oppikken voor een scherpere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb de claim ingediend voor de koptelefoon, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
DateTime.Now schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:19:
[...]
Uit je review haal ik het volgende " De autofocus van de reguliere app lijkt minder nauwkeurig en doet ook niet aan eye tracking." - Wat raar is, op de 1 II doet ie wel aan eye-AF met de reguliere camera app.
Ik heb geen levende persoon in de buurt op dit moment, maar je kan eye-AF met elke camera ook triggeren met een foto. Zie onderstaande, klik op de thumbnails voor de volledige UI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y56JzUfKtjssKQKzFQQCD-3vHFQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/29K0TEQVrn3fSdM8epZmL4wH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgkpbAvELM4dRng4PouE1WsCsPs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/D176mCYxGhWkYo2Lr7CJhmnQ.png?f=fotoalbum_tile

Als je op de Eye-AF icoon (rechts-onder, blauw) klikt dan maak je het inactief (niet meer blauw)
En dan schakelt ie over op het tracken van hoofden van mensen.

Mocht het echt weg zijn uit de 5 II , dan zou dat een feature regressie zijn. Waar Sony niet vies van is. Is overigens gebeurd is met de 960FPS ultra slow-mo die er in de XZ3/Xperia 1 MK1 wel te vinden was, maar uit de mk 2 is gehaald vanwege het volgende 8)7
We designed the video recording features in the Xperia 1 II around the needs of cinematographers and other video creators. The vast majority of the time they were using slow motion at around 4 to 5 times slower than real time. 960fps can’t be used for recording long scenes, so it was decided that 120fps (shot at up to 2K resolution) was enough.
Bron: http://www.xperiablog.net...-camera-display-and-more/

[ Voor 21% gewijzigd door lithiumangel op 13-10-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Kleine update: na lang beraad en tegen jullie gewaardeerde adviezen in ben ik toch overgestapt naar Samsung. Vanaf morgen de eigenaar van een Note 20 Ultra. Ik ga jullie dus verlaten, dank voor de tips en adviezen en succes maar vooral ook veel plezier met de Xperia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Palthe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:12:
Kleine update: na lang beraad en tegen jullie gewaardeerde adviezen in ben ik toch overgestapt naar Samsung. Vanaf morgen de eigenaar van een Note 20 Ultra. Ik ga jullie dus verlaten, dank voor de tips en adviezen en succes maar vooral ook veel plezier met de Xperia!
Geinig genoeg ben ik juist van dat idee afgestapt, ik wou de Note20+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

SkyStreaker schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Geinig genoeg ben ik juist van dat idee afgestapt, ik wou de Note20+ :+
Ik heb wat vervelende ervaringen met de 1ii gehad, vandaar. Ik vind de Sony echt subliem maar helaas vertrouwen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
lithiumangel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Uit je review haal ik het volgende " De autofocus van de reguliere app lijkt minder nauwkeurig en doet ook niet aan eye tracking." - Wat raar is, op de 1 II doet ie wel aan eye-AF met de reguliere camera app.
Ik heb geen levende persoon in de buurt op dit moment, maar je kan eye-AF met elke camera ook triggeren met een foto. Zie onderstaande, klik op de thumbnails voor de volledige UI.

[Afbeelding][Afbeelding]

Als je op de Eye-AF icoon (rechts-onder, blauw) klikt dan maak je het inactief (niet meer blauw)
En dan schakelt ie over op het tracken van hoofden van mensen.

Mocht het echt weg zijn uit de 5 II , dan zou dat een feature regressie zijn. Waar Sony niet vies van is. Is overigens gebeurd is met de 960FPS ultra slow-mo die er in de XZ3/Xperia 1 MK1 wel te vinden was, maar uit de mk 2 is gehaald vanwege het volgende 8)7

[...]

Bron: http://www.xperiablog.net...-camera-display-and-more/
Je hebt gelijk! Heb de screenshots bij de review gevoegd. Ik denk dat de app voornamelijk moeite heeft met katten waarbij hij hem buiten vaak wel ziet! Wellicht pupil dan minder verwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
DateTime.Now schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Ook wat foto's geschoten, mocht je nog specifieke scenario's van foto's willen zien (geen viespeukerij) hoor ik het graag.
[...]
Ik ervaar dit niet met gesture based switchen tussen apps.
Echter vind ik de manier waarop je gesture based moet switchen niet fijn, dus kan zijn dat ik hier gewoon niet vaardig genoeg in ben waardoor die wachttijd niet opvalt.
Bedankt voor je review! Hierdoor begin ik wel weer te twijfelen. Ik dacht dat alle lenzen van Sony waren en mede daardoor ook zo geschikt voor fotografie. Jammer dat alleen de main lens de (beste) Sony lens bevat.. Ook de problemen die ik lees met de Xperia 1 ii klinkt niet goed. Natuurlijk zal dit ook voorkomen bij andere merken, maar relatief gezien lees ik in dit topic toch wel vaak over probleempjes.. Je betaald er toch wel een premium prijs voor, dus dan moet het wel goed zijn. Hopelijk volgen er nog wat meer reviews de komende dagen zodat ik mijn keuze definitief kan gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Er zit helaas een bug in de Xperia 5 II - Als ik mijn WF-1000X koppel, maakt hij verbinding en knalt hem daarna er meteen af. Wat mij opvalt, is als ik de rechter-inear in de oplaadcase laat zitten, blijft de verbinding hangen.
Het lijkt erop dat de linker-inear geen verbinding "mag" maken met de rechter-inear.

JBL-E25BT blijft wel hangen. SOUNDPEATS TrueDots blijft ook hangen, alleen zie ik hier links zowel als rechts in het connectiescherm staan, dat is nieuw :/

@Gijs van Sony Kan ik deze bug ergens submitten?

[ Voor 75% gewijzigd door SkyStreaker op 14-10-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
bsmpower schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor je review! Hierdoor begin ik wel weer te twijfelen. Ik dacht dat alle lenzen van Sony waren en mede daardoor ook zo geschikt voor fotografie. Jammer dat alleen de main lens de (beste) Sony lens bevat.. Ook de problemen die ik lees met de Xperia 1 ii klinkt niet goed. Natuurlijk zal dit ook voorkomen bij andere merken, maar relatief gezien lees ik in dit topic toch wel vaak over probleempjes.. Je betaald er toch wel een premium prijs voor, dus dan moet het wel goed zijn. Hopelijk volgen er nog wat meer reviews de komende dagen zodat ik mijn keuze definitief kan gaan maken :)
Ik weet niet welke sensoren ze gebruiken, hier staat wel wat meer info :

https://www.sony.nl/elect...xperia-5m2/specifications

Ze hebben het wel over zeiss lenzen op alle sets.

Mijn inziens zijn de 2 extra camera's niet vandezelfde kwaliteit en dat vind ik jammer.
Nu ervaar ik dit bij samsung ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
SkyStreaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:17:
Er zit helaas een bug in de Xperia 5 II - Als ik mijn WF-1000X koppel, maakt hij verbinding en knalt hem daarna er meteen af. Wat mij opvalt, is als ik de rechter-inear in de oplaadcase laat zitten, blijft de verbinding hangen.
Het lijkt erop dat de linker-inear geen verbinding "mag" maken met de rechter-inear.

JBL-E25BT blijft wel hangen. SOUNDPEATS TrueDots blijft ook hangen, alleen zie ik hier links zowel als rechts in het connectiescherm staan, dat is nieuw :/

ik heb voor jou even heiligschennis gepleegd en mijn Airpods Pro gekoppeld met de Xperia 5ii.

Na de initiele koppeling werd hij er direct uitgeknald. toen ik voor de 2e keer mijn Airpods in en uit de case deed bleef de verbinding bestaan. Het werkt nu prima. Zodra ik ze uit de case haal zijn ze direct verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
SkyStreaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:17:

Koppelt hij niet automatisch aan een ander apparaat?

Ik had het laatst ook. Toen bleek dat er al automatisch verbinding gemaakt was met mijn laptop. Terwijl ik met mijn telefoon wilde koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik moest de inears compleet resetten: https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0001513198.html

Nu werkt het ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
DateTime.Now schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet welke sensoren ze gebruiken, hier staat wel wat meer info :

https://www.sony.nl/elect...xperia-5m2/specifications

Ze hebben het wel over zeiss lenzen op alle sets.

Mijn inziens zijn de 2 extra camera's niet vandezelfde kwaliteit en dat vind ik jammer.
Nu ervaar ik dit bij samsung ook.
Volgens mij gaat het om Zeiss coating tegen reflecties. Kwam nog wel dit in-depth artikel tegen over de lezen van de Xperia 1ii: https://www.dpreview.com/...y-xperia-1-ii-camera-tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
bsmpower schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Volgens mij gaat het om Zeiss coating tegen reflecties. Kwam nog wel dit in-depth artikel tegen over de lezen van de Xperia 1ii: https://www.dpreview.com/...y-xperia-1-ii-camera-tech
Yes, het gaat alleen om de zogenaamde "T-Star" coating.Je zult op heldere dagen alsnog vaak genoeg flares en ghosting zien helaas.

Maar een directe comparison met de S20 komt de Sony er net ietsjes beter bij uit.(met persoon dicht bij de lens = Samsung foto - flaring is iets meer pronounced, die hele extra ring heb je niet bij de Sony)
Verschil in saturation komt doordat de auto-scene optimizer op de Samsung aanstond (sony idem ditto op auto stand trouwens in de reguliere camera app)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8reMB480I0a9w7r1NkH2t4k_xVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPKtyvWSJLZ7KlFPNsqEAFo1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wj7i7IXYyqO57qkQSOwA7RkSb0I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDyOaDAcNZFSbqCbbNyPqXhu.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 14-10-2020 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
bsmpower schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met 'Sony lens', maar de ultrewide en telelens camera's leveren ook prima foto's op. Deze camera's zijn in technisch opzicht altijd minder dan de hoofdcamera, want het betreft kleinere sensoren. Dat is zo bij alle merken met meerdere camera's.

Wat ik prettig vind aan de Sony camera's is dat ze erg natuurlijke kleuren opleveren. Dit in tegenstelling tot Samsung die de kleuren, scherpte en contrast vaak erg overdrijft. Dat geeft op een twlefoinscherm de ilussie van een scherpere foto, maar als je later iets meer met een foto wilt doen loop je er wel tegenaan.

Wa als kritiek op Sony's camera's terugkomt in de reviews is dat er geen/weinig computational photography wordt toegepast (vooral in de standaard app), zoals het gebrek aan een Night Mode.

Dus als dat je ding is moet je niet deze Sony nemen. Misschien komt het nog in een update, maar er is niets over gezegd of bevestigd.

Ik ben overigens heel tevreden met de zwarte 1 II (nu een paar weken in gebruik) en merk geen enkel probleem.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
lithiumangel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Yes, het gaat alleen om de zogenaamde "T-Star" coating.Je zult op heldere dagen alsnog vaak genoeg flares en ghosting zien helaas.

Maar een directe comparison met de S20 komt de Sony er net ietsjes beter bij uit.(met persoon dicht bij de lens = Samsung foto - flaring is iets meer pronounced, die hele extra ring heb je niet bij de Sony)
Verschil in saturation komt doordat de auto-scene optimizer op de Samsung aanstond (sony idem ditto op auto stand trouwens in de reguliere camera app)

[Afbeelding][Afbeelding]
Wel fijn zo'n vergelijking. De lensflare is een stuk minder bij de Sony. En inderdaad, de saturatie van de Samsung is hier iets te heftig. Maar op de Samsung foto lijkt de HDR (?) wel beter zijn werk te doen. Veel meer detail zichtbaar in bv het dak en de spoorrails. Kan me voorstellen dat dit bij de Sony foto nog wel te herstellen is met Snapseed of ander bewerkingsprogramma? Helemaal als je RAW fotografeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
bsmpower schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Wel fijn zo'n vergelijking. De lensflare is een stuk minder bij de Sony. En inderdaad, de saturatie van de Samsung is hier iets te heftig. Maar op de Samsung foto lijkt de HDR (?) wel beter zijn werk te doen. Veel meer detail zichtbaar in bv het dak en de spoorrails. Kan me voorstellen dat dit bij de Sony foto nog wel te herstellen is met Snapseed of ander bewerkingsprogramma? Helemaal als je RAW fotografeerd.
Vziw heeft de standaard app geen HDR functie, maar als je de Photo Pro app gebruikt kun je in P-Mode kiezen voor DRO-optimizer (verbetert DR obv 1 foto) of HDR (combineert meerdere foto's).

Als je RAW schiet kun je inderdaad in nabewerking wel iets spelen met de highlights en schaduwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
bilgy_no1 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Vziw heeft de standaard app geen HDR functie, maar als je de Photo Pro app gebruikt kun je in P-Mode kiezen voor DRO-optimizer (verbetert DR obv 1 foto) of HDR (combineert meerdere foto's).
De standaard camera maakt wel gebruik van DRO-optimizer (shadows liften, highlights behouden) alleen zie je dat aan een bepaalde icoontje. Even vergeten welke het was "backlit" volgens mij. Maar hij doet niet meerdere foto's in 1 nee (dus HDR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik merk dat ik geen notificatie krijg als LED of in het scherm op de rand boven, volgens mij heb ik juist alles aan staan - kennelijk mis ik iets.

Inmiddels slechts geen LED-notificatie.

Iemand enig idee wat ik mis?

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 15-10-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Smartwatch connected? Default staan die op notifications naar smarwatch, en niet naar phone. Instelbaar.
Of heb je DND / Focus mode aanstaan ? (zie dropdown config menu , denk op 2e pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Voor degenen die de Xperia 5 II hebben; wat jullie betreft het geld waard? Mooie telefoon, maar voor 900 euro moet wat mij betreft alles kloppen. Maakt ie het waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

lithiumangel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:54:
Smartwatch connected? Default staan die op notifications naar smarwatch, en niet naar phone. Instelbaar.
Of heb je DND / Focus mode aanstaan ? (zie dropdown config menu , denk op 2e pagina)
Geen van beidde, geen smartwatch :) DND/Focus staat keihard uit. Led-notificatie heb ik nu wel van whatsapp.
Maar bijv. niet van gmail of yahoo mail, terwijl dit wel aanstaat.

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 15-10-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
zakkenjongen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:09:
Voor degenen die de Xperia 5 II hebben; wat jullie betreft het geld waard? Mooie telefoon, maar voor 900 euro moet wat mij betreft alles kloppen. Maakt ie het waar?
Via mobiel.nl heb ik bij verlenging van hetzelfde abbonement €630 betaald. Dat vind ik al vrij duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Na een tijdje geen Sony toestel te hebben gehad (laatste was de X Compact) nu de Xperia 5 ii aangeschaft.

Komende van een Pixel 4 moet ik zeggen dat de Sony het bij lange niet haalt bij een Pixel 4 voor wat betreft 'point and shoot' , wat in mijn ogen toch het vaakst gebeurd in de praktijk.

Ook in slechte lichtomstandigheden is de Pixel superieur aan de Sony niet alleen door de night mode van de Pixel maar ook de led flits van de Pixel is vele malen beter dan die van de Sony.

De Pro apps zijn leuk voor de ras fotografie liefhebber maar voor mij te omslachtig en niet praktisch in alledaags gebruik.
De ultra wide is dan wel een pluspunt tov van de Pixel 4 omdat deze simpelweg die niet bezit.

Voor de rest verslaat de Sony de Pixel op ieder vlak waarbij voor mij de volgende zaken van belang zijn:

Super accuduur voor de Sony dit is bij de Pixel 4 gewoon zwaar klote.
Het geluid van de externe speakers overtreft de Pixel , terwijl dat al zeer goed was.
Het grotere en met name heldere scherm wat bij de Pixel bewust laag is gehouden om de batterijduur niet nog zwaarder te belasten.
De 3,5 mm aansluiting die de Pixel ook niet heeft.
De mogelijkheid voor een micro sd kaartje ook die ontbreekt op de Pixel.
De aan de zijkant geplaatste vingerafdruk sensor van de Sony vind ik toch fijner dan face id van de Pixel 4.

Verder las ik hier dat men zich af vroeg welke sensors Sony gebruikt op de 5 ii , bij deze:

Hoofd sensor Sony IMX557.
Breedhoek sensor Samsung S5K3T2.
Telefoto sensor Sony IMX363.

[ Voor 3% gewijzigd door janzeeschuimers op 15-10-2020 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel
janzeeschuimers schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:12:
De Pro apps zijn leuk voor de ras fotografie liefhebber maar voor mij te omslachtig en niet praktisch in alledaags gebruik.De ultra wide is dan wel een pluspunt tov van de Pixel 4 simpelweg omdat deze simpelweg deze niet bezit.
Je hoeft met de photography pro app niet alles zelf handmatig in te stellen, die kan je gewoon op "AUTO" laten staan en heb je alsnog je "point & shoot" ervaring. Maar heb je wel profijt want de pro app kan een beetje computational photography toepassen in de vorm van HDR en/of DRO en extra lens distortion correction, wat je vooral op de ultra-wide merkt.

Kan je "Pinch to zoom" voor digitale zoom per sensor waar je in zit, weergegeven in 35mm equiv focal lengths.

En wat ik persoonlijk het fijnste vind aan de pro app. Dat er geen extre storende elementen in je "zoeker" zit.

[ Voor 19% gewijzigd door lithiumangel op 15-10-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
İk vind dat Sony de slowmotion opties ECHT een keer moet gaan updaten. Verdomme ik haal m wel maar ik mis die functie toch zo erg he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
De accuduur is toch wel erg tof hoor. Zit nu op 6 uur sot met 37 procent over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
BrbZrk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 01:18:
İk vind dat Sony de slowmotion opties ECHT een keer moet gaan updaten. Verdomme ik haal m wel maar ik mis die functie toch zo erg he.
Wat mis je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
DateTime.Now schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:04:
Is dit met 120hz aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
DateTime.Now schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:04:
Hoogst w.s de 960 FPS op 1080P slow motion, die mis ik zelf ook enorm namelijk. Was er vanaf de XZ2 t/m de Xperia 1 MK 1. Nu hebben we alleen 120 FPS op 720P 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door lithiumangel op 16-10-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Tja, grotere sensor zonder dram cache erop dus dan kan je die 960fps gewoon niet meer doen. Kwestie van keizen, grotere sensor voor meer detail, minder ruis en iets meer natuurlijke bokeh met closeups vs minder van dit alles en 960fps die je 1 keer per jaar op een verjaardag gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Sick Nick schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:29:
Kwestie van keizen, grotere sensor voor meer detail, minder ruis en iets meer natuurlijke bokeh met closeups vs minder van dit alles en 960fps die je 1 keer per jaar op een verjaardag gebruikt.
Tsjah. Kan je me dan uitleggen waarom de Huawai P40 Pro met een nog grotere sensor dan de Sony (1/1.54 vs 1/1.7) en *geen stacked dram, wel 960FPS heeft op full HD ? En zelfs 1920 FPS op 720P? (okay dat laatste gaat zelfs mij te ver maargoed) - en dan de reguliere S20 met een 1/1.76 sensor wat marginaal kleiner is dan de 1/1.7v.d Sony het ook heeft ?

En mischien geld het voor jou dat je het eens per jaar gebruikt, maar ik gebruikte die feature anders best vaak. En er zullen vast andere zijn. Want terwijl Sony de primeur had met deze feature in 2017, hebben anno 2020 redelijk veel telefoons dit. Is toch wel een "markt" voor. Maargoed, gelukkig heb ik voorlopig nog een andere toestel on the side die het wel kan, maar echt happy ben ik er niet mee.

*note: Er staat nergens vermeld dat Huawei noch Samsung dram op hun sensors toepast, als dat wel zo was geweest hadden ze er w.s. marketing hype over gecreerd lijkt me net zoals Sony dat toen deed in 2017.
Maar ik gok eerder dat Dram op je sensor anno 2020 "normale zaak" is voor high-performance sensors dat het nieteens genoemd word. On the side: De P40 pro zelfs een nog grotere main sensor, namelijk: 1/1.28 - maar die sensor doet niet de ultra-slowmo. Dat is de secundaire op 1/1.54 - wat best impressive is. Binnenkort maar gewoon een normale 1 inch sensor op telefoons?

[ Voor 29% gewijzigd door lithiumangel op 16-10-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Die firmware update laat wel heel lang op zich wachten trouwens, normaal is het aan het einde vd maand. Maar ik heb nog steeds geen September/Oktober update.

Als je controleert met XPerifirm zie je wel een update beschikbaar voor onder andere UK algemeen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brotuck schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:34:
Die firmware update laat wel heel lang op zich wachten trouwens, normaal is het aan het einde vd maand. Maar ik heb nog steeds geen September/Oktober update.

Als je controleert met XPerifirm zie je wel een update beschikbaar voor onder andere UK algemeen.
Ligt aan providers. Duurt inderdaad lang.
Als je geen geduld hebt, kun je ook flashen een versie uit de Nordics. Dat is de eerste regio waar een dergelijke update wordt vrijgegeven.
Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste