Na een tijdje geen Sony toestel te hebben gehad (laatste was de X Compact) nu de Xperia 5 ii aangeschaft.
Komende van een Pixel 4 moet ik zeggen dat de Sony het bij lange niet haalt bij een Pixel 4 voor wat betreft 'point and shoot' , wat in mijn ogen toch het vaakst gebeurd in de praktijk.
Ook in slechte lichtomstandigheden is de Pixel superieur aan de Sony niet alleen door de night mode van de Pixel maar ook de led flits van de Pixel is vele malen beter dan die van de Sony.
De Pro apps zijn leuk voor de ras fotografie liefhebber maar voor mij te omslachtig en niet praktisch in alledaags gebruik.
De ultra wide is dan wel een pluspunt tov van de Pixel 4 omdat deze simpelweg die niet bezit.
Voor de rest verslaat de Sony de Pixel op ieder vlak waarbij voor mij de volgende zaken van belang zijn:
Super accuduur voor de Sony dit is bij de Pixel 4 gewoon zwaar klote.
Het geluid van de externe speakers overtreft de Pixel , terwijl dat al zeer goed was.
Het grotere en met name heldere scherm wat bij de Pixel bewust laag is gehouden om de batterijduur niet nog zwaarder te belasten.
De 3,5 mm aansluiting die de Pixel ook niet heeft.
De mogelijkheid voor een micro sd kaartje ook die ontbreekt op de Pixel.
De aan de zijkant geplaatste vingerafdruk sensor van de Sony vind ik toch fijner dan face id van de Pixel 4.
Verder las ik hier dat men zich af vroeg welke sensors Sony gebruikt op de 5 ii , bij deze:
Hoofd sensor Sony IMX557.
Breedhoek sensor Samsung S5K3T2.
Telefoto sensor Sony IMX363.
[
Voor 3% gewijzigd door
janzeeschuimers op 15-10-2020 22:36
]