Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:10
Het opslaan van foto's is wel een rommeltje.
Foto's met de standaard app gemaakt komen in de map 100Andro op de SD-kaart, met volgnummer DSC000XX als bestandsnaam.
Foto's met de Pro app gemaakt komen in de map Photography_Pro op de SD-kaart, met datum en tijd als bestandsnaam. TENZIJ je in RAW + jpeg schiet, dan komen de foto's in de map Photography_Pro in het interne geheugen. Snapt iemand het nog? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:39
Dan vergeet je nog foto's die je maakt in burst modus. Die komen ook weer in een ander mapje waarbij elke burst zijn eigen submap heeft (wat ik over het algemeen wel fijn vindt).
Foto's die je maakt in de modus portretselfie komen ook in een apart mapje.
Video's die je maakt met de standaardapp komen in 100Andro (net zoals foto's) , maar video's gemaakt met de cinemapro app komen in de map Cinema_Pro.

En dan mis ik waarschijnlijk nog een paar locaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13
In princiepe maakt het niet super veel uit in welk mapje ze zitten voor algemeen gebruik toch? Want je ziet immers alle foto's toch in 1 grote overzicht in de meest goede gallery apps.

Kwa backups is het makkelijk.Google Photos begrijpt dat allemaal, ik heb althans nooit expliciet de andere photo folders apart moeten selecteren om mee te nemen in de backup.

Of mischien ben ik hier niet zo moeilijk in omdat ik op m`n NAS/online een gigantishe structuur heb aangemaakt van 12 jaar fotografie historie en wel wat gewend bent? :-D hahaha

Maar ik vind dat het zo seperaat is wel handig voor andere workflows. Twee voorbeelden.

LR importeert alleen RAW files vanuit de folder waar de Photo pro app ze in mikt. En in de Cinema pro app de "project" folder gebruiken om alles te schieten van een gelegenheid (dagje Efteling bijvoorbeeld) en dat in zijn geheel drag & drop stijl over te zetten naar m`n externe SSD om vervolgens de files te bewerken op m`n laptop/desktop.

[ Voor 27% gewijzigd door lithiumangel op 21-09-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Als je het eenmaal weet... ;-)

Maar ik hou zelf de bestandsnamen structuur aan van IMG_Datum-tijd.jpg. Zo had ik al enkele jaren opgeslagen, zowel van de telefoons als van de DSLR.
Maar uiteraard is er wel weer een app, Picture Manager, die, zodra je een foto maakt, de naam van het bestand verandert in het door jou gewenste format.

Maar, bovenstaande is een beetje muggenzifterij, ik ben hartstikke tevreden met de 1 II :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 08:34
Gister besteld, met die €300,- cashback bij Belsimpel kon ik hem niet laten liggen.
Misschien een domme vraag, maar met het draadloos opladen, zit je dan vast aan een plateau van Sony of kan je gewoon elke merk gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
DavidvB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:50:
Gister besteld, met die €300,- cashback bij Belsimpel kon ik hem niet laten liggen.
Misschien een domme vraag, maar met het draadloos opladen, zit je dan vast aan een plateau van Sony of kan je gewoon elke merk gebruiken?
Dat kan elk merk zijn zolang het maar de QI standaard ondersteunt.

EDIT: Hoe meer watt de lader ondersteund, hoe sneller het toestel laadt. Ik kan niet terugvinden hoeveel watt de telefoon maximaal ondersteund. Weet iemand dit?
(en als de lader meer watt ondersteund, dan de telefoon dan is dit overigens geen probleem. Maar het is wel fijn om dit van te voren te weten voordat je een dure lader aanschaft)

[ Voor 29% gewijzigd door avec_style op 22-09-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 18:31
Mijn Xperia 1 II wordt morgen al geleverd. Blijkbaar toch niet zoveel issues met stock.

Heb dan ook maar vlug een Spigen case en een screen protector besteld:
https://www.spigen.com/pr...-1-ii-case-liquid-crystal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
avec_style schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:58:
[...]EDIT: Hoe meer watt de lader ondersteund, hoe sneller het toestel laadt. Ik kan niet terugvinden hoeveel watt de telefoon maximaal ondersteund. Weet iemand dit?
Quote uit het review van GSM Arena

" It's certified for compliance with the Qi Extended Power Profile for up to 11W of power transfer. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
lithiumangel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:43:
[...]

Quote uit het review van GSM Arena

" It's certified for compliance with the Qi Extended Power Profile for up to 11W of power transfer. "
Ik denk wel dat hij loeiheet gaat worden op 11 watt. Op de gewone QI lader is hij al warm.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

DavidvB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:50:
Same here, had nog een abonnement nodig voor mijn zoon. €777 - €300 -€275 vergoeding werk...tja. Morgen binnen, heb de purple. Wat een beauty, ben benieuwd! Kom van de Oneplus 7 Pro, dus moet wel overtuigend zijn :). Camera ++ maar de OP7Pro is ook een beest.

[ Voor 15% gewijzigd door Palthe op 22-09-2020 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
Palthe schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:38:
[...]

Same here, had nog een abonnement nodig voor mijn zoon. €777 - €300 -€275 vegoeding werk...tja.
wow _/-\o_

Naja zelf had ik er uiteindelijk eind July zo`n 500 aan het eind v.d streep betaald.
950 oid via T-mobile - 200 headset verkoop - 250 oude toestel verkoop.

Het grappige is, de 1 II is super hard afgekraakt door veel reviewers vanwege zijn 1199.- MRSP
Maar ik denk dat veel mensen in deze topic dat bedrag totaal niet betaald hebben aan het einde v.d streep :-)

• Vervelend
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Mister Hardware schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:27:
Kleine witte ronde stickers zit hij geseald.
Een sticker of twee? Ik heb net mijn Xperia 1ii binnen gekregen. Het viel me op dat er maar 1 seal sticker op zat. Verder zitten er bubbels onder de folie van het scherm... Ik maak me zorgen dat het niet een 100% nieuw model is.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:21
@Vervelend ik had ook 1 ronde witte sticker...maar geen bubbels eronder.

• lithiumangel
Vervelend schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:44:
[...]

Een sticker of twee? Ik heb net mijn Xperia 1ii binnen gekregen. Het viel me op dat er maar 1 seal sticker op zat. Verder zitten er bubbels onder de folie van het scherm... Ik maak me zorgen dat het niet een 100% nieuw model is.
Idem ditto, 1 sticker bij die van mij (zwarte versie)
Kan me niet meer herrineren of er bubbels of niet onder zaten.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wie heeft goede ervaring met een screenprotector voor deze telefoon? M'n vorige barstte al toen ik er bij wijze van spreken naar keek.

If it aint fixed, it's broken.

• Vervelend
  • Niet online
lithiumangel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:58:
[...]

Idem ditto, 1 sticker bij die van mij (zwarte versie)
Kan me niet meer herrineren of er bubbels of niet onder zaten.
Dank voor jullie reacties! Het zal vast wel goed zitten dan. Zolang er geen issues ontstaan zal ik me geen zorgen maken dan :)

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
Vervelend schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:59:
[...]

Dank voor jullie reacties! Het zal vast wel goed zitten dan. Zolang er geen issues ontstaan zal ik me geen zorgen maken dan :)
Één sticker of HET zijn er twee. mijn fout. Nee elke Sony doos heeft er 1 voor zo ver ik heb gezien. @AmbroosV weet jij een manier hoe je kan zien of het een gebruikt model is of niet?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
Brotuck schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:16:
[...]

Ik denk wel dat hij loeiheet gaat worden op 11 watt. Op de gewone QI lader is hij al warm.
Ik zie allerlei Chinese fabrikanten afkomen met draadloze laders van 25W+ en hoger? Vraag me wel af wat de kwaliteit er van is. Was zelf van plan die van Samsung te halen als ik ook een Watch3 koop.

Heb de Xperia 1 ii (paars) nu (gekocht aan 670 euro tweedekans in nieuwstaat bij Coolblue. Mijn Xperia 1 gaat naar mijn vader. Ben wel onder de indruk van de Photo Pro applicatie. Ik ga niet meer terug nu ik zelf instellingen kan aanpassen op een beetje vertrouwde manier (Sony alpha camera wel eens gebruikt op reis). Vergeleken met de S20+ van mijn broer geef ik de voorkeur aan de 1ii camera.

Verder heb ik precies het gevoel dat het scherm minder blurry aanvoelt en net de kleuren beter weergeeft maar misschien is dat placebo effect. Fijn in de hand en het is afgelopen met dongle life. Gewoon bedrade headsets zonder issue.

Batterijduur ook wat langer dus allemaal mooi meegenomen.

Weet niet of ik een review zal schrijven zoals ik wel voor de 1 deed. Maar is wel leuk om mee te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 04:37
Mister Hardware schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:35:
[...]

@AmbroosV weet jij een manier hoe je kan zien of het een gebruikt model is of niet?
Ik denk dat je in EMMA ergens wel een reset / flash counter hebt. Heb voor de volgende 3 weken geen Windoos in de buurt om het uit te proberen helaas. (Ik heb een login voor EMMA, al even niet meer gebruikt maar die werkt normaal wel nog, en geeft meer info dan je normaal krijgt.)

In dialer *#*#SERVICE#*#* > Service info > Security, de eerste twee regels hebben ook wat info: factory reset reason, en het tijdstip. Als je 'm nog niet zelf gereset hebt en als het tijdstip recent is (neem een week of 2 voor levering) kan het om een refurb gaan.

Palthe

Hebben jullie ook dat als je met je vingers tegen de achterkant trommelt, dat de onderste helft wel erg "rammelt"? Bovenkant voelt en klinkt solide maar onder/achterkant niet echt.

Edit: Blijkbaar is dit normaal?
https://community.sony.co...of-the-phone/td-p/3704668

[ Voor 29% gewijzigd door Palthe op 24-09-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Heb ik ook, als ik hem schudt, net of er binnenin iets los ligt, een heel zacht getik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Laatst online: 08-10 16:18
Rens1967 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:39:
Heb ik ook, als ik hem schudt, net of er binnenin iets los ligt, een heel zacht getik.
Gek, heb ik geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Ik moet wel wat harder schudden, dat wel, maar alles werkt zoals het hoort, dus wat het zou zijn, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Rens1967 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:02:
Ik moet wel wat harder schudden, dat wel, maar alles werkt zoals het hoort, dus wat het zou zijn, geen idee.
Precies dat had ik ook en dus inderdaad tegen de achterkant tikken maakt een niet solide geluid.
Ik kreeg er ook last van bij het neerleggen, alsof je een goedkoop apparaat neerlegt met zo'n rammelend geluidje. Niet goed voor mijn OCD.
Dus besloten om in te ruilen vandaag, de verkoper vond het ook niet ok dus die stond aan mijn kant.
Nu nog even kijken hoe dit afgehandeld wordt met de cashback maar dat zal wel goed komen.
Volgende week een nieuwe en dan ben ik benieuwd of het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Rens1967 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:02:
Net uit m`n case gehaald (Spigen rugged armor) en hard lopen schudden, maar geen geluid hier.
Is het niet gewoon simpelweg de vol +/- en/of power toets ? Dat zijn natuurlijk de enige elementen die niet 100% solide vastzitten uiteraard en wat "play" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Niet de trimotor toevallig?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Kan. Als ik de knoppen aan de zijkant vast hou, hoor ik het nog steeds, dus die zijn het niet.
De trilmotor werkt wel normaal, dus daar ook geen gekke dingen bij gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
Mijn vorige telefoon had dat ook. Bij de Samsung S8 kwam dat door OIS dat zorgt voor een stabiele camera.

https://www.reddit.com/r/...az7/rattling_sound_in_s8/

als ik mijn telefoon vasthoud met de camera naar beneden en vervolgens de camera app open, dan hoor ik zachtjes een geluid komen uit de camera module. Dus ik vermoed dat dat ook hier speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Aggressor op 28-09-2020 19:52 ]

• Vervelend
  • Niet online
Ik heb hetzelfde. Heb je dan ook dat het midden van je telefoon trilt wanneer je video's aan het bekijken bent? Ik heb de adaptive vibration uit staan echter trilt het midden van mijn device wel wanneer de spreakers werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 15:01
Ik zat eigenlijk al een beetje te azen op de Xperia 5 mk II ter vervanging van mijn XZ3. Nu echter de aanbieding bij Belsimpel: €719 bij het abonnement dat ik wil en dan de €300 korting... Dat lijkt me een prima prijs voor dit toestel.

Ik lees alleen in de reviews dat de standaard Camera App niet echt goed met contrastrijke scenes omgaat. Dat lijkt me iets dat met software verbeterd kan worden. Heeft iemand hier ervaring met deze situaties? En is er ondertussen al een camera software update doorgevoerd (zie je wel vaker bij telefoons)?

Normaliter zou ik het zelf onderzoeken, maar nu nog maar een dag de tijd om eventueel van deze deal gebruik te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
bilgy_no1 schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:43:

Ik lees alleen in de reviews dat de standaard Camera App niet echt goed met contrastrijke scenes omgaat. Dat lijkt me iets dat met software verbeterd kan worden. Heeft iemand hier ervaring met deze situaties? En is er ondertussen al een camera software update doorgevoerd (zie je wel vaker bij telefoons)?
Wat camera update betreft heeft voor zover ik weet de photo-pro app nu animal eye detect en RAW functionaliteit bijgekregen sinds launch, ik heb niet gemerkt dat er iets gewijzigd is aan de default camera app.

Ik heb hier 3 voorbeelden voor je (allemaal met de utlra-wide) die ik nog op m`n T.net account heb, want heb elders in dit topic heel wat foto's en bevindingen gedeeld, waaronder directe vergelijkingen met een S20 en allebei op auto mode, stock photo app. Als je dus meer wilt zien moet je enkele pagina's terug gaan zoeken.

Onderstaande: Velle zon/achtergrond (zie flare) , de graffiti was volledig in schaduw. Maar alsnog alle details uit de shadows naarboven getrokken tot een acceptabel nivaeu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UGf8jozk_OP33s-PXSzchG9G_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fhhwli0TCL3ym1lIua3eDWNE.jpg?f=fotoalbum_large

Velle zon van "voren" , dit stukje graffiti onder de trap zat in schaduw.
Flare v.d intense zon die volop op de camera gericht stond. De ultra-wide flared het meeste v.d 3 lenzen, maar dat is bij de concurrentie ook zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHdcP1mQRnPoxYpohg2LjmYxQns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eCXXua2FE2ckQKk5LzZBlaD.jpg?f=fotoalbum_large

Velle zon op de blauwe loods deuren volop, maar uiteraard vlink verschil tussen binnen waar het een stuk donkerder is. Ik had niet verwacht dat dit zo goed zou uitkomen toen ik de camera erop gericht had. Zoals je kan zien zijn er alsnog wel veel higlights op het blauw natuurlijk. Maar hey, voor een piepkleine sensor zonder veel computational geneuzel niet slecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o08oWYPFUDs5zqL_ZaSX6_J6yfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIjbfElczbeITRXmJAbr2CYh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 28-09-2020 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Het is felle en flink. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Sony is deze maand niet rap met een firmware update, zouden we gelijk Android 11 krijgen over een week of 2 ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
lithiumangel schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:10:
[...]

Wat camera update betreft heeft voor zover ik weet de photo-pro app nu animal eye detect en RAW functionaliteit bijgekregen sinds launch, ik heb niet gemerkt dat er iets gewijzigd is aan de default camera app.

Ik heb hier 3 voorbeelden voor je (allemaal met de utlra-wide) die ik nog op m`n T.net account heb, want heb elders in dit topic heel wat foto's en bevindingen gedeeld, waaronder directe vergelijkingen met een S20 en allebei op auto mode, stock photo app. Als je dus meer wilt zien moet je enkele pagina's terug gaan zoeken.

Onderstaande: Velle zon/achtergrond (zie flare) , de graffiti was volledig in schaduw. Maar alsnog alle details uit de shadows naarboven getrokken tot een acceptabel nivaeu.

[Afbeelding]

Flare v.d intense zon die volop op de camera gericht stond. De ultra-wide flared het meeste v.d 3 lenzen, maar dat is bij de concurrentie ook zo.

[Afbeelding]

Velle zon op de blauwe loods deuren volop, maar uiteraard vlink verschil tussen binnen waar het een stuk donkerder is. Ik had niet verwacht dat dit zo goed zou uitkomen toen ik de camera erop gericht had. Zoals je kan zien zijn er alsnog wel veel higlights op het blauw natuurlijk. Maar hey, voor een piepkleine sensor zonder veel computational geneuzel niet slecht.

[Afbeelding]
Bedankt! Prachtige foto's en inderdaad prima dynamisch bereik zo te zien...

Ik denk dat ik de trekker maar ga overhalen... Vandaag is ie €19 duurder geworden, maar nog steeds prima prijs zo... Voor €438 vind je niet snel een betere telefoon denk ik.

En ik ben erg tevreden met Sony als het om updates gaat. Met de XZ3 steeds binnen 2-3 weken de update van die maand. Dat is nog sneller dan eerder met een Android One toestel.

Enige is dat de batterij iets minder lijkt te worden. Heeft ook te maken met meer gebruik van Zoom/Teams denk ik. Maar de 4 Ah batterij ipv 3,3 lijkt me dan wel wat meer ruimte te geven.

De XZ3 kan dan naar mijn tweede SIM met een buitenlands nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
En het zijn schitterend mooie foto's 👍

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
bilgy_no1 schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:43:
Ik zat eigenlijk al een beetje te azen op de Xperia 5 mk II ter vervanging van mijn XZ3. Nu echter de aanbieding bij Belsimpel: €719 bij het abonnement dat ik wil en dan de €300 korting... Dat lijkt me een prima prijs voor dit toestel.

Normaliter zou ik het zelf onderzoeken, maar nu nog maar een dag de tijd om eventueel van deze deal gebruik te maken...
Ik moet eerlijk zeggen. Dat is best wel een debiel goede deal...
Premium toestel voor mid-range prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
verkeerd

[ Voor 88% gewijzigd door Aggressor op 28-09-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
De Xperia 5 II nu ook te pre-orderen. Met de headset WH-XB900N erbij.

Op Belsimpel niet met heel veel korting te bestellen (voor zover ik KPN gecheckt heb) maar bij Mobiel.nl gaat de prijs alweer richting de 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
lithiumangel schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb nu ook even die vergelijking met Samsung gevonden en moet zeggen dat de Sony er echt veel beter uitziet qua kleur. Samsung kleuren zijn echt over the top gepusht om te knallen, maar naast de Sony ziet het er nep uit.

Straks voor 23:30 maar even de trekker overhalen...

Top wat je hier allemaal aan eerlijke info en foto's deelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Huuu ik was eigenlijk ook aan het wachten op de X5mk2 maar voor deze prijs toch maar een bestelling geplaatst. Bedank morgen wel of het een goede impulsaankoop is. Retourneren mag altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Blackvulcano schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:36:
Huuu ik was eigenlijk ook aan het wachten op de X5mk2 maar voor deze prijs toch maar een bestelling geplaatst. Bedank morgen wel of het een goede impulsaankoop is. Retourneren mag altijd nog.
haha ze weten de koopstress goed op te voeren...

Maar ik denk serieus dat er tientallen mensen die telefoon zaten te bestellen. De zwarte variant was gisteren uitverkocht, toen vanochtend weer in stock, en stond vanavond weer op 2-4 werkdagen. En de klantenservice van Belsimpel was onbereikbaar toen ik ze probeerde te bellen. Ben benieuwd hoe druk het hier wordt komende week...

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 29-09-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Niet helemaal 100% Xperia 1 II related, maar vandaag Genshin impact lopen spelen op het toestel.

Prachtige BOTW inspired game, vandaag online gegaan. Het gebruikt de volle 21:9 aspect ratio. Default start de game op in medium quality, maar je kan het max-out draaien zonder issues. Je kan kiezen tussen Engelse of Japanse VO (met subtitles) Het is een best mooi spel dat lekker speelt! Support crossplay op alle platforms, en cross-save met PC/IOS/Android. Niet met PS4 want PSN account. Het werkt prima in de praktijk. Getest met telefoon/PC.

Moet zeggen dat ik voor de Xperia 1 II gekocht had ik niet echt geintreseerd was in mobile gaming (want Nintendo Switch) maar vanwege het enorme scherm ben ik toch even wezen spieken wat er tegenwoordig op Android uit is.

[ Voor 40% gewijzigd door lithiumangel op 29-09-2020 01:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:48

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Titel aangepast op verzoek van TS.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
Vervelend schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:59:
[...]

Ik heb hetzelfde. Heb je dan ook dat het midden van je telefoon trilt wanneer je video's aan het bekijken bent? Ik heb de adaptive vibration uit staan echter trilt het midden van mijn device wel wanneer de spreakers werken.
Ja, ik voel ook wel iets trillen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-10 14:10
Zat eigenlijk al geruime tijd op de launch te wachten van de 5 ii, maar op het moment van bestellen ga ik toch twijfelen tussen de 1 ii & 5 ii. Waarom? Vanwege de hogere resolutie op de 1 ii..

Echter vindt ik dan de 5 ii weer fantastisch met z'n 120hz scherm, passtrough laden iets goedkoper en overall een nieuwer model.

Twijfels, twijfels, wat zou jullie keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De 1 mark 2

Verschil is:
Geen tof
Geen 4k (lagere resolutie)
Geen qi laden
Kleiner scherm

"Sony Xperia 5 II review: Camera quality" https://m.gsmarena.com/sony_xperia_5_ii-review-2173p5.php

Ik geef niet zoveel om 120 Hz refresh rate tbh

[ Voor 20% gewijzigd door Brotuck op 29-09-2020 12:01 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
RADRIGUZ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:49: Zat eigenlijk al geruime tijd op de launch te wachten van de 5 ii, maar op het moment van bestellen ga ik toch twijfelen tussen de 1 ii & 5 ii. Waarom? Vanwege de hogere resolutie op de 1 ii..

Echter vind ik dan de 5 ii weer fantastisch met z'n 120hz scherm, passtrough laden iets goedkoper en overall een nieuwer model.
Heb een S20 als werktoestel, welgeteld 3 dagen op 120hz gedraait voordat ik terugging naar 60hz.

Ik merkte het verschil niet echt in smoothness t.o.z de 1 II op die "faux 90hz mode". Pas als je er echt op concentreerde en keihard heen & weer scrolled in je timelines zag je een verschil. Op de S20 moet je kiezen tussen 120hz/1080P of 60hz/1440P. YT op 1080P is gewoon niet zo scherp als op 1440P. dat was echt heel merkbaar. Daarnaast slurpte 120hz aanmerkelijk veel meer stroom. Kortom 120 hz Het was mij de moeite niet waard.

Prijsverschil tussen de 5 II en 1 II is denk ik niet zo groot meer als je het bij de zaak haalt met die 300 euro cashback lijkt mij. Ik zou persoonlijk voor een grotere scherm + resolutie gaan. Het is eerlijk waar tot op heden het fijnste "media consumptie" toestel wat ik ooit in handen heb gehad mede hierdoor. En de extra real-estate vind ik fijn in apps zoals Lightroom etc.

Maar misschien als je enorm veel games speelt op je mobiel, dan kan 120hz wel on the long run fijner zijn in supported games lijkt mij ?

Mischien dat er een mediamarkt oid bij jou in de buurt zit voor een hands-on feel van beide toestellen?

[ Voor 24% gewijzigd door lithiumangel op 29-09-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
lithiumangel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
[...]

Maar misschien als je enorm veel games speelt op je mobiel, dan kan 120hz wel on the long run fijner zijn in supported games lijkt mij ?

Mischien dat er een mediamarkt oid bij jou in de buurt zit voor een hands-on feel van beide toestellen?
enige filiaal met 1 ii is bij mij in bijlmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
RADRIGUZ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:
Zat eigenlijk al geruime tijd op de launch te wachten van de 5 ii, maar op het moment van bestellen ga ik toch twijfelen tussen de 1 ii & 5 ii. Waarom? Vanwege de hogere resolutie op de 1 ii..

Echter vindt ik dan de 5 ii weer fantastisch met z'n 120hz scherm, passtrough laden iets goedkoper en overall een nieuwer model.

Twijfels, twijfels, wat zou jullie keus zijn?
Ik heb dus net voor de 1 II gekozen. Weliswaar iets ouder, maar eigenlijk ook pas een paar maanden uit. De 5 II ziet er erg mooi uit, dus die had ik eigenlijk op het oog. Ik denk dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn. Heb nog niet helder wat je nou mist op de 5 II. Misschien die Camera Pro app of zo? Het ontbreken van de ToF sensor lijkt het enige verschil. Dat zou in Autofocus en Portait Mode iets verschil kunnen maken.

Redenen:
- de 5 II is wel iets korter, maar ook een stukje smaller. Dan worden websites wel erg smal en ook het toetsenbord. De 5 II is ongeveer even breed als de XZ3 die ik nu heb, iets dunner, en ongeveer 7 mm langer.
- De 1 II was met die aanbieding t/m gisteren wel erg aantrekkelijk bij die ene Simpele Bel winkel. €438 netto voor het toestel bij het tweejarige abonnement dat ik nou net moest verlengen. De 5 II is iets duurder en heeft dan wel een gratis headset. Maar ja, ik heb nog de luxe headset die ik bij de XZ3 kreeg, dus geen behoefte daaraan.
- de 1 II komt met 256 GB on-board opslag + microSD. De 5 II standaard met 128 GB geloof ik.
- De 5 II heeft wel mooiere en meer kleurenopties.

Er is overigens een gerucht dat de 1 II met de Android 11 update ook een 120 Hz schermoptie krijgt en een 240 Hz touch sampling. Let op: dit is echt alleen nog maar een gerucht, ik heb nog geen enkele bevestiging hiervoor gezien.

Ik denk dat het grote verschil de maatvoering is. En dan de prijs, hoewel die nu wat dichter bij elkaar ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 29-09-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
bilgy_no1 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:37:
[...]

Ik heb dus net voor de 1 II gekozen. Weliswaar iets ouder, maar eigenlijk ook pas een paar maanden uit. De 5 II ziet er erg mooi uit, dus die had ik eigenlijk op het oog. Ik denk dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn. Heb nog niet helder wat je nou mist op de 5 II. Misschien die Camera Pro app of zo? Het ontbreken van de ToF sensor lijkt het enige verschil. Dat zou in Autofocus en Portait Mode iets verschil kunnen maken.

Redenen:
- de 5 II is wel iets korter, maar ook een stukje smaller. Dan worden websites wel erg smal en ook het toetsenbord. De 5 II is ongeveer even breed als de XZ3 die ik nu heb, iets dunner, en ongeveer 7 mm langer.
- De 1 II was met die aanbieding t/m gisteren wel erg aantrekkelijk bij die ene Simpele Bel winkel. €438 netto voor het toestel bij het tweejarige abonnement dat ik nou net moest verlengen. De 5 II is iets duurder en heeft dan wel een gratis headset. Maar ja, ik heb nog de luxe headset die ik bij de XZ3 kreeg, dus geen behoefte daaraan.
- de 1 II komt met 256 GB on-board opslag + microSD. De 5 II standaard met 128 GB geloof ik.

Er is overigens een gerucht dat de 1 II met de Android 11 update ook een 120 Hz schermoptie krijgt en een 240 Hz touch sampling. Let op: dit is echt alleen nog maar een gerucht, ik heb nog geen enkele bevestiging hiervoor gezien.

Ik denk dat het grote verschil de maatvoering is. En dan de prijs, hoewel die nu wat dichter bij elkaar ligt.
Je hebt groot gelijk, zie voor de verschillen mijn post boven jou. Enige wat ik nog niet zeker weet is of de Xperia 5 mark 2 met een dual sim optie komt of niet.

Mocht Sony ook 120 Hz aanzetten voor de 1m2 dan zal dat hooguit op lagere resolutie zijn, ik las ergens hier dat de 865 dit niet aankan op 4k?

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 29-09-2020 19:08 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 17:56
Brotuck schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:06:
[...]

Je hebt groot gelijk, zie voor de verschillen mijn post boven jou. Enige wat ik nog niet zeker weet is of de Xperia 5 mark 2 met een dual sim optie komt of niet.

Mocht Sony ook 120 Hz aanzetten voor de 1m2 dan zal dat hooguit op lagere resolutie zijn, ik las ergens hier dat de 865 dit niet aankan op 4k?
KPN geeft aan dat ze een dual sim verkopen: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 09:33

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

Brotuck schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:06:
[...]

Volgens Sony én GSM arena verschijnt in Europa de Xperia 5 ii - in tegenstelling tot de Xperia 1 ii - alleen als dual sim toestel. Onder andere in Amerika betreft het echter een single sim variant.

• RADRIGUZ
lithiumangel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
[...]
Prijsverschil tussen de 5 II en 1 II is denk ik niet zo groot meer als je het bij de zaak haalt met die 300 euro cashback lijkt mij. Ik zou persoonlijk voor een grotere scherm + resolutie gaan. Het is eerlijk waar tot op heden het fijnste "media consumptie" toestel wat ik ooit in handen heb gehad mede hierdoor. En de extra real-estate vind ik fijn in apps zoals Lightroom etc.

Thanks voor je reply! Die cashback is ondertussen teruggebracht naar 150,- helaas.. Mocht die deal nog staan dan had ik de keuze kunnen maken denk ik :)
Gamen doe ik zelden op een telefoon, maar er is inderdaad geen mediamarkt met een Xperia 1 ii voor zover ik weet, en ik heb er een heleboel bezocht :)
bilgy_no1 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:37:
[...]
Redenen:

Thanks! Ik had ook zo'n soort lijstje in gedachten alleen ook hier weer, die prijs is weer gestegen, super balen! Net achter het net gevist!

Misschien dat er tijdens black friday gestunt wordt, maar weet niet of ik het zolang uithou met het tijdelijke toestel ;)

• bilgy_no1
RADRIGUZ schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:14:
[...]

Thanks voor je reply! Die cashback is ondertussen teruggebracht naar 150,- helaas.. Mocht die deal nog staan dan had ik de keuze kunnen maken denk ik :)
Gamen doe ik zelden op een telefoon, maar er is inderdaad geen mediamarkt met een Xperia 1 ii voor zover ik weet, en ik heb er een heleboel bezocht :)

[...]

Thanks! Ik had ook zo'n soort lijstje in gedachten alleen ook hier weer, die prijs is weer gestegen, super balen! Net achter het net gevist!

Misschien dat er tijdens black friday gestunt wordt, maar weet niet of ik het zolang uithou met het tijdelijke toestel ;)
Ja, als je eenmaal begint te kijken naar nieuwe toestellen vallen van de oude ook alleen nog maar de minpunten op... Bekend fenomeen hier...

Uiteindelijk is er altijd wel ergens een goede deal. Zeker bij Sony. Of je krijgt een mooi early bird Cadeau,oof Er is een cashback actie.Over twee maanden kun je de 5 II ongetwijfeld ook krijgen met een mooie deal.

• bilgy_no1
iLLEVAiHCAM schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:59:
[...]

Volgens Sony én GSM arena verschijnt in Europa de Xperia 5 ii - in tegenstelling tot de Xperia 1 ii - alleen als dual sim toestel. Onder andere in Amerika betreft het echter een single sim variant.
Ja, grappig inderdaad. De XZ3 is ook een dual Sim (sim of micro SD in de tweede slot). Dat werkte met mijn Franse 2e sim echter heel irritant. Schakelde soms automatisch en ongemerkt over naar Franse SIM, dus als ik mensen belde kregen die mijn Franse nummer te zien. Moest ik weer alles terugzetten, inclusief opnieuw opstarten om het weer goed te krijgen.

En met 64 GB was het geheugen toch snel vol en dus maar voor de micro SD gekozen en de Franse SIM in een oud toestel gedaan.

Edit:
De mijne ontvangen.

Voor wie nog zoekt: Model XQ-AT51 is single SIM en XQ-AT52 is dual sim (2e slot is SIM of MicroSD).

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 30-09-2020 15:02 ]

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 22:27
Mensen ik heb mijn Xperia 5 nu in een maand tijd 2 keer naar reparatie gestuurd. Nu komt hij terug met een klein stof deeltje op 1 van de drie lenzen.
Ik zie het niet op de foto's maar moet ik m voor zoiets terugsturen? Wat vinden jullie?

Ook is de achterkant er mét ietsjes teveel naar links geplakt waardoor ik m voel aan m'n vingertoppen tijdens het vasthouden. De randen zijn niet zo gaaf glad meer.

• lithiumangel
BrbZrk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:57:
Nu komt hij terug met een klein stof deeltje op 1 van de drie lenzen. Ik zie het niet op de foto's maar moet ik m voor zoiets terugsturen? Wat vinden jullie?

Ook is de achterkant er mét ietsjes teveel naar links geplakt waardoor ik m voel aan m'n vingertoppen tijdens het vasthouden.
Volgens mij is dit eerder de topic voor de 2e gen Xpreria 5 maar maakt niet uit.

Als het alleen dat stofje was, zou ik er niet superveel zorgen om maken.Maar aangzien de hele behuizing scheef geplakt zit, zou ik dat persoonelijk niet acceptabel vinden en terugsturen. Wel jammer , want dit is de 3e keer dat je hem opstuurt ... maar in mijn eigen ervaring met Dynafix is dat ik ook een Z5 meerdere keren moest terugsturen voor ze het gefixed hadden wat er mee mis was. :F

Alsnog wel dat stofje ook vermelden als je hem gaat terugsturen, als ze hem moeten openhalen kunnen ze dat net zo goed even netjes opleveren voor je 100% schoon,

[ Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 30-09-2020 19:45 ]

• Aggressor
Volgens mij werkt mijn auto brightness niet goed...scherm blijft op dezelfde stand staan..
Alleen het balkje helpt

Auto brightness heb ik al uit en aangezet.
Hoe kan ik het beter testen?

-edi-

Werk wel..
Zonet met een lamp getest

[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 30-09-2020 20:53 ]

• bilgy_no1
Iemand een tip om van Facebook af te komen? Zelfs de normale Disable lijkt niet te werken? Dit vind ik wel erg irritant eerlijk gezegd.

Dit is voor de Xperia 1 II. Op de XZ3 kon ik het wel disablen.

Never mind. Opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 01-10-2020 07:52 ]

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:01
Is de 120 HZ eigenlijk bedoeld voor games?. Als je een smartphone wilt gebruiken primair voor, browsen, Youtube films kijken, foto's maken en films kijken via Netflix, Disney+ etc en niet gaat gamen dan heb je de 120 HZ niet nodig? Ik zit zelf te twijfelen tussen de Xperia 1 II en de Xperia 5 II. Daarbij vind ik batterij duur ook wel belangrijk, zodat ik een dag mee kan gaan. Niet dat ik, zeg tegen de avond rond 20:00 uur na bijv. 5 uren netflixen en Youtube films kijken batterij minder dan 15 procent beschikbaar is. Bij de huidige Xperia XZ3 haal ik meestal binnen een dag niet bij het intensief gebruik. Met intensief bedoel veel Youtube films kijken en Netflixen(vooral bij veel trein reizen). Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
120hz moet alles vloeiender doen ogen , dus ook als je in je social media apps zit te scrollen of wattan ook.
Het is niet puur voor games alleen, maar uit mijn ervaring zie ik het verschil op een kleine display niet echt tussen 60hz en 120hz bij "normaal gebruik" - your mileage may vary, ik zie genoeg reviewers op YT die niet meer zonder high-refresh rate op een telefoon kunnen (denk Dave2D etc.)

Echter zie ik wel duidelijk verschil wel als ik op de PC loop te gamen (sinds 2 jaar een 27 inch 144hz 1440P scherm) en ik wil niet terug naar 60hz voor gamen :-)

Dus vandaar mijn gedachten bij iemand anders eerder van "joh mischien is 120hz meer iets voor gamen"

Als jij aangeeft dat jij super veel Youtube & Netflix kijkt, is het wat mij betreft simpel : Xperia 1 II .
Grotere scherm, hogere resolutie. Beter voor doeleinden van media kijken.

Ik weet wel dat Youtube je 4K laat zien, maar hoe dat met Netflix en Disney + zit weet ik niet. Zou iemand anders in dit topic beter kunnen adviseren aangezien ik die streaming diensten niet gebruik. En ik weet dat er dag 1 geen 4K en/of HDR netflix certificering voor de 1 II was. Iets wat ook zo was bij de XZ3 destijds met HDR, maar dat was in een update rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb gister de Spigen Rugged Armor ontvangen, samen met een Spigen screenprotector.

Lang verhaal kort: de screenprotector heb ik uit frustratie dubbelgevouwen. Met geen mogelijkheid kreeg ik dat ding zonder bellen op mijn scherm. En ja, ik heb de instructies gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Tjebakka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:09:
Ik heb gister de Spigen Rugged Armor ontvangen, samen met een Spigen screenprotector.

Lang verhaal kort: de screenprotector heb ik uit frustratie dubbelgevouwen. Met geen mogelijkheid kreeg ik dat ding zonder bellen op mijn scherm. En ja, ik heb de instructies gevolgd.
Ik heb net dezelfde geïnstalleerd. Dat is die waar je dat plastic omhulsel bij krijgt toch? Dat hij er zo invalt? Bij mij blijven er ook bubbels en heb het een paar keer weer opgetild en opnieuw erop geduwd. Bubbels wegdrukken, maar er zijn er nog paar kleine onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kashika schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Ik heb net dezelfde geïnstalleerd. Dat is die waar je dat plastic omhulsel bij krijgt toch? Dat hij er zo invalt? Bij mij blijven er ook bubbels en heb het een paar keer weer opgetild en opnieuw erop geduwd. Bubbels wegdrukken, maar er zijn er nog paar kleine onderin.
Klopt, er zit zo'n align unit bij.

https://accessoires.t-mob...otector-high-impact-glass

deze zat perfect maar ging vrij snel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Hoe ging het stuk? Of valt je telefoon met enige regelmaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
Ik nog steeds te balen van die misgelopen cashback, kom ik er achter dat in de tijd van de geruchten en nu het duidelijk is geworden dat het een single sim is. Ja, daar heb ik dan weer niks aan :)

Dus toch maar wachten op de 5 ii, jammer maar is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Leuke review
"Sony Xperia 1 II review | What Hi-Fi?" https://www.whathifi.com/reviews/sony-xperia-1-ii

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
De xperia 5 II gaat in Europa gebundeld met headphones of earbuds. Hoe zit het dan met NL?

Zie:

https://www.gsmarena.com/...headphones-news-45588.php

Edit: in de pricewatch kan ik zien dat mobiel.nl en belsimpel ook headphones meegeven. Je krijgt bij beide sites de https://tweakers.net/pric...sony-wh-xb900n-zwart.html

[ Voor 33% gewijzigd door headphoneguy op 01-10-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
lithiumangel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 01:12:
Niet helemaal 100% Xperia 1 II related, maar vandaag Genshin impact lopen spelen op het toestel.

[YouTube: Genshin Impact - Official Launch Trailer]

Prachtige BOTW inspired game, vandaag online gegaan. Het gebruikt de volle 21:9 aspect ratio. Default start de game op in medium quality, maar je kan het max-out draaien zonder issues. Je kan kiezen tussen Engelse of Japanse VO (met subtitles) Het is een best mooi spel dat lekker speelt! Support crossplay op alle platforms, en cross-save met PC/IOS/Android. Niet met PS4 want PSN account. Het werkt prima in de praktijk. Getest met telefoon/PC.

Moet zeggen dat ik voor de Xperia 1 II gekocht had ik niet echt geintreseerd was in mobile gaming (want Nintendo Switch) maar vanwege het enorme scherm ben ik toch even wezen spieken wat er tegenwoordig op Android uit is.
Ik zou wel even oppassen met deze game.....

https://www.dualshockers....roversy-mihoyo-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Thanks. Miyoho is een redelijk bekende speler in de games markt op telefoons, denk aan hun super succesvolle Honshin Impact games; waar voor zover ik weet zulke praktijken nooit heeft plaatsgevonden.

Wat deze game betreft, die is al maanden te spelen in beta, dat dit nu pas bij de launch versie gebeurd lijkt mij meer een bug in hun anti-cheat systeem. Iets water later ook benadrukt word in je gelinkte artikel:
@Gamecast_blog however also pointed out there was recently a bug where the Linkdin app would read the clipboard on each key stroke. Linkdin said it was an unintentional bug, and it really was, as proven with the app’s open source code. The bug was later corrected.

Update: Another Japanese user pointed out the issue is an known bug caused by firebase dynamic links and is likely to be unintentional on miHoYo’s part.
Tot nu toe heb ik het echter 99% op de PC lopen spelen, nadat ik in 15 mins rondlopen bevestigd had dat het super lekker werkt op de 1 II, want cross-save :) Vandaar dat ik het nu toch maar even heb uninstalled.
Maar dunk dat dit binnen no-time is weggepatched.

[ Voor 7% gewijzigd door lithiumangel op 01-10-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lithiumangel schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:25:
Thanks. Miyoho is een redelijk bekende speler in de games markt op telefoons, denk aan hun super succesvolle Honshin Impact games; waar voor zover ik weet zulke praktijken nooit heeft plaatsgevonden.

Wat deze game betreft, die is al maanden te spelen in beta, dat dit nu pas bij de launch versie gebeurd lijkt mij meer een bug in hun anti-cheat systeem. Iets water later ook benadrukt word in je gelinkte artikel:

[...]

Tot nu toe heb ik het echter 99% op de PC lopen spelen, nadat ik in 15 mins rondlopen bevestigd had dat het super lekker werkt op de 1 II, want cross-save :) Vandaar dat ik het nu toch maar even heb uninstalled.
Maar dunk dat dit binnen no-time is weggepatched.
Wat overigens echt niet helpt is dat Genshin Impact geen controller support heeft op smartphones. Het is fijn dat het op 21:9 runt, maar zonder controller is het wel afzien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 11:48
Ik zit met een vervelend probleem.
1x in de zoveel tijd krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDzPjE-fdbp3v5CIa-kzpf0ujLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ba6BBDdYqlkt7Ki1XjH2mkr6.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik op Instellen Voltooien tik dan verdwijnt het melding scherm en verder niets.
Ik kan de melding wel weg vegen, maar na een tijd komt deze weer terug.

Heeft iemand een idee hoe ik Instellen Voltooien kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Tjebakka schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Klopt, er zit zo'n align unit bij.

https://accessoires.t-mob...otector-high-impact-glass

deze zat perfect maar ging vrij snel stuk.
Ik heb deze besteld en gisteren in gebruik genomen:

https://www.bol.com/nl/p/...or/9300000002791079/?s2a=

Zeer goed passende cover die robuust aanvoelt en veel vertrouwen geeft. Dit is een set inclusief een tempered glass screen protector. Met alignment stickers is deze redelijk goed te plakken. Waar je wel goed op moet letten is dat hij heel precies uitgelijnd moet worden. Er zit een zwart randje omheen en als je iets scheef plakt valt dat over je scherm heen.

Ik heb zelf pas de beschermfolie eraf gehaald toen ik de protector ging plakken. Zodoende geen stof of vettigheid eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Hallo

Ik ga deze telefoon halen maar nu twijfel ik, ik heb de reviews bekeken op gsm arena van zowel de xperia 1II als de xperia 5 II

De camera array zou hetzelfde zijn, maar toch hadden ze daar een opmerking dat de tele van de 1 II meer onscherp zou zijn dan van de 5 II.....

Dus mijn vraag, heeft hij een slechte review sample gehad of is dit idd zo dat de tele minder scherp is dan de main camera?
Indien dit zo zou zijn dan wil ik voor de 5II gaan....

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Reservoir_Dog schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:52:
Hallo

Ik ga deze telefoon halen maar nu twijfel ik, ik heb de reviews bekeken op gsm arena van zowel de xperia 1II als de xperia 5 II

De camera array zou hetzelfde zijn, maar toch hadden ze daar een opmerking dat de tele van de 1 II meer onscherp zou zijn dan van de 5 II.....

Dus mijn vraag, heeft hij een slechte review sample gehad of is dit idd zo dat de tele minder scherp is dan de main camera?

Mvg
Lastig om te zeggen. Weinig mensen die beiden hebben ter vergelijking. Lijkt me vreemd dat Sony andere materialen gebruikt (of slechtere in de 1II).

Maar als tele een dealbreaker voor je is. Waarom zoek je dit dan in een telefoon? Dit is geen sterke eigenschap van telefooncamera's.
Zoek dan een robuust toestel en een goede camera apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Reservoir_Dog schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:52:
Hallo

Mvg
Ja, het is precies dezelfde hardware. Eventuele verschillen kunnen te maken hebben met individuele units, maar waarschijnlijker met software aanpassingen. Waarschijnlijk volgen die dan ook voor de 1 II, of zijn die sinds de review al gerealiseerd.

Ik heb zelf de ervaring dat de Xperia 1 II geen overmatige verscherping toepast. Dan lijkt het misschien wat onscherpte, maar voorkomt problemen met artefacten en ruis. Achteraf kun je eventueel de Sharpness verhogen (hoewel nabewerking bij een telefooncamera eigenlijk liever niet nodig is).

Bij GSM Arena kun je overigens in de fotovergelijker kijken hoe groot het verschil echt is.

Ik denk eerder dat formaat, scherm (resolutie vs refresh rate) en prijs meer bepalend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
Kashika schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Lastig om te zeggen. Weinig mensen die beiden hebben ter vergelijking. Lijkt me vreemd dat Sony andere materialen gebruikt (of slechtere in de 1II).

Maar als tele een dealbreaker voor je is. Waarom zoek je dit dan in een telefoon? Dit is geen sterke eigenschap van telefooncamera's.
Zoek dan een robuust toestel en een goede camera apart.
Heb ik al, een goede mirrorless van sony.
Wil gewoon altijd een goeie camera bij hebben, en die xperia telefoon leek me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Reservoir_Dog schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Wil gewoon altijd een goeie camera bij hebben, en die xperia telefoon leek me wel wat
Ik kan je gratis vertellen dat de camera goed is. Maar zoom is niet waar je veel op in moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
Kashika schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Ik kan je gratis vertellen dat de camera goed is. Maar zoom is niet waar je veel op in moet zetten.
Die tele is een optisch dus ja normaal is die ook zo scherp als de "main cam"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Tele en wide zijn kleinere, goedkopere sensors van Samsung. De main cam is een veel grotere (en betere) sensor van Sony zelf, en dat verschil zie je wel als je gaat pixel peepen.

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 02-10-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Reservoir_Dog schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Begrijpelijk en voor mij was een telelens ook een van de criteria. De telefoon heb je immers altijd bij je. (Gek genoeg had mijn spotgoedkope Xiami Mi A1 uit 2016 wel een telelens, maar sindsdien zijn ze alleen nog op duurdere modellen te vinden.)

Ik heb even naar de fotovergelijker gekeken bij GSM Arena, want werd toch wel benieuwd. In de 'good light' foto's lijkt de 5 II scherper, terwijl het in de 'low light' test scene juist op omgekeerd is. Mijn inschatting is dat Sony de image processing heeft aangepast met iets meer Sharpness. Dat geeft met goede lichtomstandigheden de indruk van meer detail, maar onder slechtere omstandigheden komen de nadelen naar voren: ruis en artefacten om scherpe lijnen. Heel veel scheelt het niet en wellicht heeft Sony de output van de 1 II ook al aangepast. Er is immers een camera update geweest na die GSM Arena review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 22:27
AmbroosV schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:09:
Tele en wide zijn kleinere, goedkopere sensors van Samsung. De main cam is een veel grotere (en betere) sensor van Sony zelf, en dat verschil zie je wel als je gaat pixel peepen.
Bij de Xperia 5 twee is de zoom telecamera lens ook van Sony. Ik meen dat Xperia 1 Mark 2 dat ook zo hard. Dus alleen de super wide angle is nog van Samsung. Daarbij zegt GSM Arena dat de zoom foto's van Xperia 5 Mark 2 scherper zijn dan die van 1 Mark 2. Zelf ben ik blij dat de superwhite enkel nog steeds van Samsung is want die heeft isocell technologie en de foto's zien er goed uit met hele goede HDR.

Vraag mij af of ze bij hem de derde generatie dat super wide angle sensor ook gaan vervangen met een Sony IMX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@BrbZrk Omgekeerd volgens GSMArena: https://www.gsmarena.com/...30_storage-news-42241.php

Maar ja, close enough. De main cam is in ieder geval merkbaar beter dan de twee andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Ik zit te twijfelen tussen een Xperia 5 Mark II (ook vanwege: https://www.sony.nl/promo/mobileofferautumn) of een Samsung Note 20+ Ultra.

De oude is een XZ3 en hoewel in goede conditie, stoor ik mij aan de gebrekkige fingerprint sensor. Nu vindt ik foto's maken allerminst boeiend, maar geluid wel degelijk en vooral minimaal bloatware.

Wat zijn jullie ervaringen of mening qua geluid e.d.?

Ik heb voor mijzelf al een belangrijk antwoord betreft BT op de Note 20

Hoe is dit op de Xperia 5 II, is dit wel aanwezig?

Besloten te wachten op een leukere promo bij Sony :> De nieuwe 1000XM4, gaat vast wel komen.

[ Voor 31% gewijzigd door SkyStreaker op 03-10-2020 08:37 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
SkyStreaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:52:
Besloten te wachten op een leukere promo bij Sony :> De nieuwe 1000XM4, gaat vast wel komen.
Sony doet hun headset acties altijd op launch, als je het toestel binnen de eerste 8 weken +/- koopt.
En hebben historish gezien nooit de modellen mid-actie gewijzigd sinds de XZ2 (die met een 1000XM2 kwam) XZ3 en 1mk1 en mk2 met de XM3 als voorbeeld. De niet-flagship modellen krijgen typish gezien goedkopere headsets mee t.w.v rond 150 euro. Lees: De 5 is niet het flagship model.

Voor de Xperia 5 II word het gewoon de goedkopere NC headset. Via belsimpel & coolblue gezien dat de 5 II een actie heeft, en de actie voorwaarden bekeken. Volgens de actievoorwaarden PDF die je kan downloaden bij beide sites is het een actie v.d fabrikant zelf, dus Sony. En er staat:

Sony Xperia 5 II actie
Bij aankoop van de Sony Xperia 5 II ontvang je van Sony de Sony Noise Cancelling
Headphone WH-XB900N t.w.v. €150,- cadeau! Deze actie loopt via de fabrikant. Lees
hieronder hoe je zelf na ontvangst van de Sony Xperia 5 II bij Sony je actieproduct kunt
claimen. Het wordt dus niet automatisch vanuit Belsimpel meegestuurd.

Dus ik denk dat wachten niet echt zin heeft. Alhoewel, je toch moet wachten want het toestel komt pas over 2 weken uit toch ? Maar zodra het toestel officieel is gelanceerd denk ik niet dat er opeens ipv die WH-XB900N een XM4 tegenover staat.

[ Voor 14% gewijzigd door lithiumangel op 03-10-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
[ktober 2020 @ 07:52[/message]:
[s]Ik zit te twijfelen tussen een Xperia 5 Mark II (ook vanwege: https://ww\
Zou ik maar niet van uit gaan :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 09:33

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

SkyStreaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:52:
Ik zit te twijfelen tussen een Xperia 5 Mark II (ook vanwege: https://www.sony.nl/promo/mobileofferautumn) of een Samsung Note 20+ Ultra.

De oude is een XZ3 en hoewel in goede conditie, stoor ik mij aan de gebrekkige fingerprint sensor. Nu vindt ik foto's maken allerminst boeiend, maar geluid wel degelijk en vooral minimaal bloatware.

Wat zijn jullie ervaringen of mening qua geluid e.d.?

Ik heb voor mijzelf al een belangrijk antwoord betreft BT op de Note 20

Hoe is dit op de Xperia 5 II, is dit wel aanwezig?

Zoals al is aangegeven zou het voor Sony een trendbreuk zijn als ze hun promo-actie zouden aanpassen. Het lijkt dus een veilige aanname te stellen dat het bij de huidige actie blijft.

Het is echter wél aannemelijk dat "op termijn" een cashback-actie volgt. Aangezien de 10 ii op 50 euro zit en de 1 ii op 150 euro, lijkt 100 euro voor de 5 ii aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik leg het vekeerd uit ^^, ga wachten op de XZ4, daar komt vast een XM4 promo bij.

Hoop ik.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
SkyStreaker schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:00:
Ik leg het vekeerd uit ^^, ga wachten op de XZ4, daar komt vast een XM4 promo bij. Hoop ik.
Ah, op die manier. Het word dan iig geen XZ4 meer want die lijn hield op bij de XZ3. Dat was hun flagship model. En nu is het flagship model in de nieuwe "naming scheme" dus de Xperia 1 series, waarbij nu net in Juni dit jaar de mark 2 van is verschenen.

Dus dan zou je het met je XZ3 moeten uithouden tot volgend jaar, zomer voor een eventuele XM4 bij de volgende flagship release.

Is dat de moeite waard ? Alleen jij kan het bepalen. Als je niet al te geintreseerd bent in fotografie, dan is de XZ3 nog steeds een goed toestel. Prachtig scherm, en als je niet aan high-end mobile gaming doet kom je met de SOC nog steeds prima uit voor alledaagse dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Op dit moment heb ik de XZ3, paar weken nadat hij uitkwam. Het is dan mijn hoop dat een gelijkend promo rond diezelfde tijd eigenlijk uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
lithiumangel schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Ah, op die manier. Het word dan iig geen XZ3 meer want die lijn hield op bij de XZ3. Dat was hun flagship model. En nu is het flagship model in de nieuwe "naming scheme" dus de Xperia 1 series, waarbij nu net in Juni dit jaar de mark 2 van is verschenen.

Dus dan zou je het met je XZ3 moeten uithouden tot volgend jaar, zomer voor een eventuele XM4 bij de volgende flagship release.

Is dat de moeite waard ? Alleen jij kan het bepalen. Als je niet al te geintreseerd bent in fotografie, dan is de XZ3 nog steeds een goed toestel. Prachtig scherm, en als je niet aan high-end mobile gaming doet kom je met de SOC nog steeds prima uit voor alledaagse dingen.
Ik kan alleen beamen met de kennis die ik heb dat een gemiddelde telefoon anderhalf jaar duurt om te ontwikkelen. Vorig jaar toen (bron volgt) Sony ervoor koos om de krachten te bundelen binnen hun bedrijf kwam de Xperia 1 nog maar net uit. IK als smartphone geek denk dat de eerste echte uitvoering hiervan komt bij de 1 III. De 1 had oled scherm en cinematografie en de II had fotografie. Ik denk dat de 1 II de laatste sector gaming gaat hebben en hier dik op in gaat spelen.
Maar nogmaals dit zijn aannames op de artikelen die ik heb gezien en de bronnen die ik tot nu heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Mister Hardware schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:16: [...]Ik denk dat de 1 II de laatste sector gaming gaat hebben en hier dik op in gaat spelen.
Maar nogmaals dit zijn aannames op de artikelen die ik heb gezien en de bronnen die ik tot nu heb gezien.
Wat ik op Youtube van Sony Xperia zelf zie is dat ze nu al een focus op gaming hebben met de 5 II (met name touch input verbeteringen en de 120hz scherm uiteraard en zo te zien meer configuratie opties voor performance settings in de game enhancer)

Zie: Xperia 5 II mobile games masterclass.

[ Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 03-10-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
lithiumangel schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Wat ik op Youtube van Sony zelf zie is dat ze nu al een focus op gaming hebben met de 5 II (met name touch input verbeteringen en de 120hz scherm uiteraard) Zie: Xperia 5 II mobile games masterclass.
Playstation 5 (controller) compatibiliteit en Playstation Now hoop ik toch op. Beetje wat Samsung nu doet met de Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Mister Hardware schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Playstation 5 (controller) compatibiliteit en Playstation Now hoop ik toch op. Beetje wat Samsung nu doet met de Note.
We hebben dualshock 4 support al tijden, dus ik denk dat dualshock 5 geen probleem gaat worden.
Remote play bestaat ook al op Android, dus Playstation now lijkt me ook een no brainer voor in de toekomst. Vooral aangezien de streaming concurentie (Xcloud) het wel aanbied op mobile.

Playstation now is wel een rare eend, voorheen was het beschikbaar op veel meer platforms tussen launch (2014) en 2017. Zoals Bravia TVs en de PS3/Vita. Maar nu alleen na 2017 op PS4 en PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
lithiumangel schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

We hebben dualshock 4 support al tijden, dus ik denk dat dualshock 5 geen probleem gaat worden.
Remote play bestaat ook al op Android, dus Playstation now lijkt me ook een no brainer voor in de toekomst. Vooral aangezien de streaming concurentie (Xcloud) het wel aanbied op mobile.

Playstation now is wel een rare eend, voorheen was het beschikbaar op veel meer platforms tussen launch (2014) en 2017. Zoals Bravia TVs en de PS3/Vita. Maar nu alleen na 2017 op PS4 en PC.
Ik snap dat je zegt dat het automatisch support gaat worden maat het gaat nu om de toevoeging die Sony gaat geven. Kijk sony heeft de Edge app waarmee je kan koppelen aan smartphones maar met eigen smartphones/camera's gaat dat veel soepeler. Dat is gewoon door verbeterde software onderling(en ja dat doen ze zodat je langer bij hun blijft).

Jij bekijkt het vanuit de basis, ik verwacht extra toevoegingen van uit Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Mister Hardware schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:44: [...]Jij bekijkt het vanuit de basis, ik verwacht extra toevoegingen van uit Sony zelf.
Maar de Edge app die jij noemt, is een basis feature. Dat is helemaal niks "extra's" Wij als consument verwachten niet anders meer dan dat camera brand x,y,z een app heeft om hun camera te connecten met je smartphone. Als ik de reviews op de app pagina moet geloven is iedereen daar vrij negatief over dat het een vreselijke app is dat basis features mist voor wat men verwacht in een dergelijke app en dan ook vs de competitie.

Nu we het over "kijken vanuit de basis" hebben. Is dit mijn grote issue met Sony op dit moment.
Hier komt een rant ! >:)

Ik ben super tevreden met mijn Xperia 1 II en zou het niet ruilen voor een ander toestel dat nu op de markt is. Maar dat gezegd te hebben vind ik oprecht dat Sony met hun extreme focus op fotografie m.b.t de 1 MK2 alsnog wederom een halfgebakken poging heeft gedaan. Want ook daar mis ik namelijk dingen in de basis.

Geen focus peaking, waarom geen HDR toggle in de normale camera app (maar wel in de normale video) en is dat alleen voor de pro app? Die HDR toggle zat wel op vorige toestellen. Waarom is de photo pro app shortcut layout niet customizable? Immers dit kan gewoon wel al op de Alpha camera's waar je deze menu systeem vandaan haalt. Had ik juist persoonelijk daar HDR ingezet. Nu moet je in menu's duiken om het aan/uit te zetten en/of aan te passen. Helemaal *** aangezien ze 2x exposure comp hebben (button+slider) wat onnodig is. Waar zijn mijn extended controls voor contrast, highlights, shadows, hue en sharpness?

Dan is het jammer dat Sony niet zelf tegelijkertijd met de release een "filter case" verkoopt. Sony zelf verkoopt ND filters met Zeiss branding, prima excuus dus als ze een case bouwden voor klassieke circular filters, immers een 44 of een 52mm zou alle 3 de sensors kunnen dekken. Of je maakt iets customs met een magnetic system. Denk aan dat spul wat je op een Osmo pocket doet. Heus wel dat Sony weet dat hun telefoons nou 1 maal zo goed als geen fatsoenelijke 3rd party support heeft in dit soort zaken. Moment, Polar Pro, zelfs Dbrand zijn totaal niet geintreseerd in Sony. Voor een bedrijf als Sony lijkt mij het ontwerp van zo`n case kinderspel. Maar we hebben het niet, en daarom is de cinema pro app niet bruikbaar op zonnige dagen.

100% zeker weten dat de 1 II veel harder had ingeslagen bij de massa die graag hun camera voor video vlogs gebruiken i.s.m een portable gimbal. En daar weer een gemis, waarom heeft Sony niet ervoor gezorgd om met DJI te werken dat de Osmo mobile 4 compatible is met de Sony?

Zo heb ik nog 10 andere "quick wins" die er gewoon in hadden moeten zitten op launch, als je focus echt fotografie was. Behalve de case, gewoon allemaal software-matige dingen zijn. Dus ja, ik ben enorm sceptisch tegenover "waardevolle toevoegingen" die Sony kan invullen met hoe ik ze te werk zie gaan over de jaren heen. Ik verwacht zelf niet dat de photo pro echt significante wijzigen zult ontvangen meer. Anders hadden we dat al gehad. (like i said, bovenstaande suggesties m.u.v DJI is echt minor quick wins)

[ Voor 16% gewijzigd door lithiumangel op 03-10-2020 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-MkfeUU4OvzdUN-wIMloDVIKy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ix8fxpAZbOrUwXaetODENo9m.jpg?f=user_large

Mijn schoonmoeder heeft sinds kort de Xperia 10 II op mijn advies. Nu heeft ze af en toe dat donkere kleuren fel groen worden weergegeven. Ik stel hier de vraag omdat hier volgens mijn de meeste Sony kennis zit.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
lithiumangel schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

100% zeker weten dat de 1 II veel harder had ingeslagen bij de massa die graag hun camera voor video vlogs gebruiken i.s.m een portable gimbal. En daar weer een gemis, waarom heeft Sony niet ervoor gezorgd om met DJI te werken dat de Osmo mobile 4 compatible is met de Sony?

Zo heb ik nog 10 andere "quick wins" die er gewoon in hadden moeten zitten op launch, als je focus echt fotografie was. Behalve de case, gewoon allemaal software-matige dingen zijn. Dus ja, ik ben enorm sceptisch tegenover "waardevolle toevoegingen" die Sony kan invullen met hoe ik ze te werk zie gaan over de jaren heen. Ik verwacht zelf niet dat de photo pro echt significante wijzigen zult ontvangen meer. Anders hadden we dat al gehad. (like i said, bovenstaande suggesties m.u.v DJI is echt minor quick wins)
Tja op het eerste stuk kan ik alleen reageren met, dit jaar was er geen improvement op front camera. De didn't camera in de 200€ en in de 1200€ telefoon waren bijna hetzelfde. Inplaats daarvan is er een nieuw compact camera gekomen met stok voor de vloggers.
Daarnaast kost het bijzonder veel geld om een samenwerking aan te gaan. Misschien mag Sony winst hebben gedraaid maar dat betekend niet dat er nu al geld is voor externe partijen om te ondersteunen (zie Alpha, zeiss en videography als 1zte of 2de partijen).

Heel veel quick wins listen veel tijd, geld en samenwerkingen. Hence mijn argument dat de Mark III pas echt een goede telefoon kan zijn nadat er anderhalf jaar geleden is aangekondigd dat Sony voor een andere aanpak ging voor de Xperia Line up. Meer samenwerking en weer uit de niche markt te stappen.

Ik snap waar je vandaan komt maar het enige wat ik wil delen is dat Sony bewust erkent voor de problemen en niet meer zo koppig zoals vroeger gaat werken. Wel hebben ze nog guidelines waar zij zich aan gaan houden, zie 21:9 formaat en hij eigen manier van designen(hopelijk ook de headphone jack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JJM vd E schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:40:
[Afbeelding]

Mijn schoonmoeder heeft sinds kort de Xperia 10 II op mijn advies. Nu heeft ze af en toe dat donkere kleuren fel groen worden weergegeven. Ik stel hier de vraag omdat hier volgens mijn de meeste Sony kennis zit.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Als het systeemwijd is en niet weg gaat na een reset is de kans groot dat dat om een defect in de displaycontroller gaat, of eventueel de GPU. Lijkt erop dat bepaalde pixels hun groene kanaal vol open zetten. Hm.

Factory reset doen. Als het dan nog zichtbaar is gewoon opsturen voor reparatie / vervanging. Dat gaat de laatste tijd redelijk vlot voor zover ik hier lees.

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 05-10-2020 04:01 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste