Nee, gewoon om garantie gevraagd. Ik kan ook niet echt iets online vinden dus het blijft een beetje raar. Gelukkig niet 's nachts gebeurd.Aggressor schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:44:
[...]
al contact met sony gehad? en wat zeiden ze?
ben wel benieuwd..
Ik had zeker wel contact met Sony opgenomen... Misschien willen hun de lader wel terug voor onderzoek.arnem_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
Nee, gewoon om garantie gevraagd. Ik kan ook niet echt iets online vinden dus het blijft een beetje raar. Gelukkig niet 's nachts gebeurd.
Damn ik wil ook wel weten wat er is gebeurd. Oh en neem contact op met Sony.arnem_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:49:
[...]
Nee, gewoon om garantie gevraagd. Ik kan ook niet echt iets online vinden dus het blijft een beetje raar. Gelukkig niet 's nachts gebeurd.
Ga naar instellingen
/f/image/CXDnk4NKeymLxhDOCWy6Eq9U.png?f=fotoalbum_large)
Onderin staat support
/f/image/fycKgMwWvVtCQJdVFbzdlw3w.png?f=fotoalbum_large)
En hier onderin staat contact opnemen. Je hebt de mogelijkheid om te bellen, sms'en of te email-en en ze zijn vaak vrij vlot in reageren.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Ach dit maakt mij blij. Natuurlijke foto's, oh en een telefoon die gewoon zijn werk doet.PWM schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:29:
Moet zeggen dat ik af en toe wel even heb dat de telefoon 2 seconden freezed. Misschien eens een factory reset doen.
Waarom ik van dit toestel houd:
[Afbeelding]
Een indrukwekkende foto? Nee, op het eerste gezicht niet. Maar de zon was zo fel, dat de iPhone 11Pro en Samsung S10 van mijn collega's eigenlijk alleen een groot geel/wit vlak lieten zien. Die Sony maakt gewoon een foto.
Ook de vakantie foto's waren fenomenaal.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Ik ervaarde na het instellen van mn Xperia 1II dat zowat al mijn foto's (op de SD kaart) een willekeurige timestamp kregen.
Komt waarschijnlijk meer door whatsapp en de indeling van afbeeldingen daar die door de verschillende album apps heen meegenomen wordt.
Heeft iemand een idee hoe dit netjes opgelost kan worden?
Ik zit nu bijvoorbeeld tijdelijk op mn oude XZ Premium en daar is de indeling weer "normaal".
Kan ik via software de boel timestamps geven die leidend zijn? Of is afbeeldingen van whatsapp een hopeloze zaak?
Komt waarschijnlijk meer door whatsapp en de indeling van afbeeldingen daar die door de verschillende album apps heen meegenomen wordt.
Ik zit nu bijvoorbeeld tijdelijk op mn oude XZ Premium en daar is de indeling weer "normaal".
Kan ik via software de boel timestamps geven die leidend zijn? Of is afbeeldingen van whatsapp een hopeloze zaak?
Whatsapp foto's worden zowieso gecomprimeerd. Dus die gebruik ik eigenlijk niet.Kashika schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:56:
Ik ervaarde na het instellen van mn Xperia 1II dat zowat al mijn foto's (op de SD kaart) een willekeurige timestamp kregen.
Just here for the fun
Snap ik. Staan nog steeds tussen mijn foto's.Brotuck schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Whatsapp foto's worden zowieso gecomprimeerd. Dus die gebruik ik eigenlijk niet.
Evengoed irritant als je binnen whatsapp een afbeelding wilt terugpakken om door te sturen dat de data compleet door elkaar zijn gegooid.
Het is idd raar dat je niet op een simpele manier kan bepalen van welke map je de foto's wil zien en dus gesorteerd. Ik verwijder vaak de foto's van whatsapp / telegram e.d. in de app zelf.Kashika schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:23:
[...]
Snap ik. Staan nog steeds tussen mijn foto's.
Evengoed irritant als je binnen whatsapp een afbeelding wilt terugpakken om door te sturen dat de data compleet door elkaar zijn gegooid.
In whatsapp zelf kun je recent gedownloade plaatjes verwijderen in de foto app trouwens. Misschien helpt dat ?
[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 27-08-2020 11:39 ]
Just here for the fun
nee niet echt. Bij mij zou het schelen als de timestamps die mn oude toestel wel hanteert, ook in mn nieuwe werkt.Brotuck schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
Het is idd raar dat je niet op een simpele manier kan bepalen van welke map je de foto's wil zien en dus gesorteerd. Ik verwijder vaak de foto's van whatsapp / telegram e.d. in de app zelf.
In whatsapp zelf kun je recent gedownloade plaatjes verwijderen in de foto app trouwens. Misschien helpt dat ?
Ik had dit issue bijvoorbeeld niet toen ik van mn Z5 naar mn XZP ging. Toen gebruikte ik ook de PC companion software. Welke weer niet werkt met de 1II.
Gebruik eens een andere app om je foto's te bekijken. Het zou kunnen dat de app die je nu gebruikt kijkt naar de datum waarop het de foto's heeft gevonden en niet wanneer de foto's zijn gemaakt.
Het is in alle apps zo helaas. Zelfs whatsapp zelf ziet ze in een heel random volgorde.avec_style schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:00:
Gebruik eens een andere app om je foto's te bekijken. Het zou kunnen dat de app die je nu gebruikt kijkt naar de datum waarop het de foto's heeft gevonden en niet wanneer de foto's zijn gemaakt.
nieuws: Gerucht: Sony Xperia 5 II heeft 120Hz-oledschermKashika schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:36:
[...]
Het is in alle apps zo helaas. Zelfs whatsapp zelf ziet ze in een heel random volgorde.
https://www.androidheadli...2-Android-Smartphone-Leak
Dit lijkt wel een Xperia 1 iii
120 hz scherm, vingerscanner niet meer verzonken en 865 processor met 8 gig geheugen.
Scherm is iets minder qua resolutie en minder storage, maar thats it dacht ik.
Just here for the fun
6.1 inch?Brotuck schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:41:
[...]
nieuws: Gerucht: Sony Xperia 5 II heeft 120Hz-oledscherm
120 hz scherm, vingerscanner niet meer verzonken en 865 processor met 8 gig geheugen.
dan zou ik toch liever de II versie hebben.
groter scherm .. en 120hz gebruik ik toch niet, slurpt alleen maar batterij
Als er toch eens een reden is om NOOIT meer een Android te nemen, is het die achterlijke Google Assistant. Leuk hoor, als je het wil gebruiken, maar ik wil het niet.
Ik heb een factory reset gedaan, alles op rolletjes, maar ben nu al weer een half uur kwijt met die ellende uitzetten. Ik had eerder een stappenplan opgeslagen, maar Google doet er alles aan om er voor te zorgen dat je het opgeeft.
Ik heb nu alles uit, maar als ik Swipe vanaf links or rechts onder, vraagt ie meteen weer of ik Google Assistant wil uitzetten. Heeft iemand de juiste stappenplan? Heb er nu 4 gehad, die allemaal niet werken.
EDIT:
Deze ellende dus:
Ik heb een factory reset gedaan, alles op rolletjes, maar ben nu al weer een half uur kwijt met die ellende uitzetten. Ik had eerder een stappenplan opgeslagen, maar Google doet er alles aan om er voor te zorgen dat je het opgeeft.
Ik heb nu alles uit, maar als ik Swipe vanaf links or rechts onder, vraagt ie meteen weer of ik Google Assistant wil uitzetten. Heeft iemand de juiste stappenplan? Heb er nu 4 gehad, die allemaal niet werken.
EDIT:
Deze ellende dus:

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 28-08-2020 09:56 ]
Iemand een ideetje?
Ik heb een een nieuwe Xperia 1 gekocht met Android 10... Na het installeren van Whatsapp etc. kan ik met geen mogelijkheid de voorgetoonde berichten boven in de balk uitzetten én toch een stipje boven het icoon krijgen. Zet je bij de instellingen van de app meldingen uit krijg je dus geen bolletje of cijfertje boven het icoontje op het startscherm, waardoor er dus geen kennisgeving van nieuwe berichten is.
Kortom: hoe kun je voorgetoonde berichten uitzetten in de notificatiebalk, maar wel een puntje of cijfertje boven het icoontje behouden? Irritant dit.
Ik heb een een nieuwe Xperia 1 gekocht met Android 10... Na het installeren van Whatsapp etc. kan ik met geen mogelijkheid de voorgetoonde berichten boven in de balk uitzetten én toch een stipje boven het icoon krijgen. Zet je bij de instellingen van de app meldingen uit krijg je dus geen bolletje of cijfertje boven het icoontje op het startscherm, waardoor er dus geen kennisgeving van nieuwe berichten is.
Kortom: hoe kun je voorgetoonde berichten uitzetten in de notificatiebalk, maar wel een puntje of cijfertje boven het icoontje behouden? Irritant dit.
Ik meen een optie in de instelligen van whatsapp te hebben gezien. Iets met "zie de fotos wel/niet tussen je eigen foto's in album"Brotuck schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:37:
[...]
Het is idd raar dat je niet op een simpele manier kan bepalen van welke map je de foto's wil zien en dus gesorteerd. Ik verwijder vaak de foto's van whatsapp / telegram e.d. in de app zelf.
Ff zoeken.
Ik haal m. Heb gister mn Xperia 5 voor reparatie verstuurd naar Sony. Hoop natuurlijk op de Xperia 5 II als vervangingBrotuck schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:41:
[...]
nieuws: Gerucht: Sony Xperia 5 II heeft 120Hz-oledscherm
Anders verkoop ik m en haal 5 mark II.
Enige wat roet in het eten gooit is dat de album app e.d. Van Sony zelf steeds minder ondersteund worden.
Oja hij mist de ToF sensor. Denkt iemand dat we die echt gaan missen tov de Xperia 1 mkII?
Wat zal hij minder kunnen doen bijv?
Bokeh doet de 5 al goed genoeg voor mij dus dat zal m niet zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door BrbZrk op 28-08-2020 16:34 ]
Vanmorgen bijna 200 MB aan de update binnen gehaald.
Augustus patch staat erop, maar ik kan me voorstellen dat er meer is gefixed.
Just here for the fun
Het inmiddels bekende "Xperia guess the patch" verhaal. De updates komen volgens mij voor 98% van Google. Die zullen toch ook wel ergens patchnotes hebben en/of belang bij het uitdragen van iets als Google Pay?Brotuck schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:50:
Vanmorgen bijna 200 MB aan de update binnen gehaald.
"A man has got to know his limitations..."
Klopt, bij mij duurde het ook heel langSosua schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:01:
Duurde wel echt behoorlijk lang deze patch.
Another one bites the DUST
Het releasen heeft zeker twee weken te lang geduurt, maar het patchen an zich ook. Ik kreeg zelfs een maintenance icoontje in het scherm tijdens de reboot ?Sosua schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:01:
Duurde wel echt behoorlijk lang deze patch.
Ik denk een kernel patch oid
Normaal is een maand patch 60mb ofzo, dus hier zat wel meer in.
Just here for the fun
De security patch zat er zeker in. De details kun je vinden op:Robus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:59:
[...]
Het inmiddels bekende "Xperia guess the patch" verhaal. De updates komen volgens mij voor 98% van Google. Die zullen toch ook wel ergens patchnotes hebben en/of belang bij het uitdragen van iets als Google Pay?
https://source.android.com/security/bulletin
Ik heb alleen geen idee wat er nog meer in zit vanuit Google. Dat kon ik nergens terugvinden.
Na het downloaden duurde het 6 min 50 sec vooraleer de knop 'herstarten' in beeld kwam.
Op 8 min 25 sec was de reboot uitgevoerd.
Tijdens het eerste deel van het proces is hij nog volledig bruikbaar dus ik zie het probleem niet qua duurtijd.
Ik moet wel toegeven dat het leuk zou zijn te weten wat er effectief veranderd is. Daar maakt Sony ook reclame me in het opzicht "gebruik de nieuwe features" of hoe schrijven ze het zelf in het updatescherm? Welke nieuwe features dan? Dat houdt niet zoveel steek.
Op 8 min 25 sec was de reboot uitgevoerd.
Tijdens het eerste deel van het proces is hij nog volledig bruikbaar dus ik zie het probleem niet qua duurtijd.
Ik moet wel toegeven dat het leuk zou zijn te weten wat er effectief veranderd is. Daar maakt Sony ook reclame me in het opzicht "gebruik de nieuwe features" of hoe schrijven ze het zelf in het updatescherm? Welke nieuwe features dan? Dat houdt niet zoveel steek.
Ik had vanochtend (of eigenlijk vannacht) ineens iets raars. Om 5 uur vanochtend trilde mijn telefoon ineens alsof er een melding was. Het enige dat op het scherm stond was dat de volgende wekker om 7 uur ging (dat klopt) en dat de telefoon om 11 uur volledig opgeladen zou zijn. De telefoon was al 100% opgeladen en 11 uur is een rare tijd als je wekker om 7 uur staat. Bovendien is het irritant om hier om 5 uur 's nachts voor te gaan trillen. Hebben meer mensen dit gedrag al eens gezien?
Dit gebeurde dus na het installeren van de update, wellicht toevallig maar nooit eerder gehad.
Dit gebeurde dus na het installeren van de update, wellicht toevallig maar nooit eerder gehad.
De update heeft bij mij in ieder geval een bug verholpen.
Ik had het probleem dat absolute volume control via bluetooth niet werkte. Hiermee kun je via je telefoon de volume van je bluetooth apparaat wijzigen. Als ik dan de volume probeerde aan te passen op mijn bluetooth apparaat begon mijn telefoon automatisch de volume op te krikken naar de maximale stand. Dus ik moest als workaround deze setting uit zetten. Hiermee moet je de volume los afstellen per apparaat (wat op zich ook wel ok werkt, maar je moet er wel rekening mee houden wanneer je naar muziek luistert).
Sinds de update werkt absolute volume control weer bij mij.
Ik ben benieuwd of jullie ook nog andere wijzigingen gevonden hebben.
Ik had het probleem dat absolute volume control via bluetooth niet werkte. Hiermee kun je via je telefoon de volume van je bluetooth apparaat wijzigen. Als ik dan de volume probeerde aan te passen op mijn bluetooth apparaat begon mijn telefoon automatisch de volume op te krikken naar de maximale stand. Dus ik moest als workaround deze setting uit zetten. Hiermee moet je de volume los afstellen per apparaat (wat op zich ook wel ok werkt, maar je moet er wel rekening mee houden wanneer je naar muziek luistert).
Sinds de update werkt absolute volume control weer bij mij.
Ik ben benieuwd of jullie ook nog andere wijzigingen gevonden hebben.
De Xperia 1ii krijgt waarschijnlijk 3 Android updates!
https://m.gsmarena.com/so...rumor_says-news-45044.php
That's how we like itRamonRJC schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:17:
De Xperia 1ii krijgt waarschijnlijk 3 Android updates!
reviews: Smartphone Best Buy Guide - September 2020
Ik geloof niet dat deze grijsaards fout klopt tbh.
Ik geloof niet dat deze grijsaards fout klopt tbh.
@Mister Hardware Die grijswaarden hangen wat van de geteste modus af. In Standard zijn de kleuren niet geweldig accuraat, in Creator Mode beter. Alles gaat redelijk richting blauw met de standaardinstellingen.
[ Voor 18% gewijzigd door AmbroosV op 03-09-2020 21:37 ]
Gesture navigation uitzetten en terug naar 3-button navivation, probleem opgelost.PWM schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:52:
EDIT:
Deze ellende dus:
[Afbeelding]
Mocht je toch gesture navigation willen hebben, alternatieve launcher vinden die het ondersteund zodat je het kan configureren naar wens.
Heeft iemand de officiele style cover al in bezit ? Ik ben erg benieuwd of deze wel goed past. Bij de ZX3 was dat niet helemaal het geval namelijk.
Just here for the fun
Zit bij mij als gegoten.Brotuck schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:31:
Heeft iemand de officiele style cover al in bezit ? Ik ben erg benieuwd of deze wel goed past. Bij de ZX3 was dat niet helemaal het geval namelijk.
Net mijn telefoon teruggekregen van wederom een reparatie (i.v.m. vlekjes op het achterpaneel). Echter bij het installeren valt het mij op dat het aantal voorgeïnstalleerde apps significant is toegenomen?
Zo zie ik bijvoorbeeld één of andere Franse app RMC Sport, en daarnaast ook nog een Oostenrijkse app "A1". Waar komt die zooi vandaan? Tuurlijk kan ik ze disablen... maar dit soort spul hoort gewoon niet voorgeïnstalleerd te staan.
Zo zie ik bijvoorbeeld één of andere Franse app RMC Sport, en daarnaast ook nog een Oostenrijkse app "A1". Waar komt die zooi vandaan? Tuurlijk kan ik ze disablen... maar dit soort spul hoort gewoon niet voorgeïnstalleerd te staan.
Ze herinstalleren je software bij een reparatie. Kan zijn dat dit niet helemaal naar behoren is gegaan?Dutchy007 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:19:
Net mijn telefoon teruggekregen van wederom een reparatie (i.v.m. vlekjes op het achterpaneel). Echter bij het installeren valt het mij op dat het aantal voorgeïnstalleerde apps significant is toegenomen?
Of op andere land ingesteld aan het begin. Welke retailorr?
Dit is een 'unbranded' phone, via mobiel.nl. Land is eigenlijk gewoon standaard English (Netherlands), zoals ik altijd doe.Mister Hardware schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:56:
Of op andere land ingesteld aan het begin. Welke retailorr?
Ze hebben inderdaad een software update uitgevoerd, maar dit is wel de juiste versie.Kashika schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:24:
[...]
Ze herinstalleren je software bij een reparatie. Kan zijn dat dit niet helemaal naar behoren is gegaan?
Ik heb maar de gehele crap op disabled gezet. Vind het wel merkwaardig moet ik zeggen.
Doet Sony nog steeds zaken met Dynafix voor al hun hardware reperaties?
Verschrikkelijke toko. M`n Z5 moest er 3x heen, waarvan 1x onnodig.
1e keer vervangen van een speaker die niet meer werkte
2e keer, voor het kompass wat niet meer correct werkte ook niet na software calibratie
Maar kreeg hem terug gestuurd met " Uw apperaat is geopend geweest door een unauthorised partij en u heeft geen garantie meer "
... gasten .. julie waren die partij die hem open hadden geschroefd voor de eerste repatie.
Geklaagd bij Sony klantenservice, weer terug gestuurd en gefixed.
En daarnaast had ik een Z3 tablet heen gestuurd ter reperatie maar die kwam nooit terug en waren ze kwijt geraakt. En hij was niet meer nieuw te koop want discontinued.
Zucht.
2e keer, voor het kompass wat niet meer correct werkte ook niet na software calibratie
Maar kreeg hem terug gestuurd met " Uw apperaat is geopend geweest door een unauthorised partij en u heeft geen garantie meer "
... gasten .. julie waren die partij die hem open hadden geschroefd voor de eerste repatie.
En daarnaast had ik een Z3 tablet heen gestuurd ter reperatie maar die kwam nooit terug en waren ze kwijt geraakt. En hij was niet meer nieuw te koop want discontinued.
Zucht.
Yep, reparaties gaan nog steeds via Dynafix. Ook ik had in het verleden erg slechte ervaringen met Dynafix.lithiumangel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:36:
Doet Sony nog steeds zaken met Dynafix voor al hun hardware reperaties?
Zucht.
Ze lijken nu echter wat beter orde op zaken te hebben gesteld.
Mijn Xperia 1 II is nu tot tweemaal toe gerepareerd (nieuwe achterkant) en eigenlijk heb ik niets te klagen. Netjes uitgevoerd, en snel ook nog. Maar goed, betekent niet dat het altijd goed gaat tegenwoordig natuurlijk
Waarom moest je hem 2(!) keer laten repareren voor de achterkant? Toch niet het probleem waarbij de kleur los laat bij de paarse toestellen?Dutchy007 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:20:
[...]
Yep, reparaties gaan nog steeds via Dynafix. Ook ik had in het verleden erg slechte ervaringen met Dynafix.
Ze lijken nu echter wat beter orde op zaken te hebben gesteld.
Mijn Xperia 1 II is nu tot tweemaal toe gerepareerd (nieuwe achterkant) en eigenlijk heb ik niets te klagen. Netjes uitgevoerd, en snel ook nog. Maar goed, betekent niet dat het altijd goed gaat tegenwoordig natuurlijk(Zie het Dynafix topic).
Helaas wel. Ik vermoed dat het dus wederom gaat optreden. We gaan het zien over 2 weken!avec_style schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:23:
[...]
Waarom moest je hem 2(!) keer laten repareren voor de achterkant? Toch niet het probleem waarbij de kleur los laat bij de paarse toestellen?
Dit wordt dan de derde keer en ga ik natuurlijk op m'n strepen staan, want dit slaat nergens op.
Om eerlijk te zijn neig ik eerder naar een refund zodat ik een andere mobiel uit kan zoeken. Samsung o.i.d.
Heb je de paarse of de zwarte?Dutchy007 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:18:
[...]
Helaas wel. Ik vermoed dat het dus wederom gaat optreden. We gaan het zien over 2 weken!
Dit wordt dan de derde keer en ga ik natuurlijk op m'n strepen staan, want dit slaat nergens op.
Om eerlijk te zijn neig ik eerder naar een refund zodat ik een andere mobiel uit kan zoeken. Samsung o.i.d.
Of komt het alleen bij paars voor?
a.s Zaterdag heb ik 2 modellen in m`n studio (eindelijk, na tig keer verzetten met COVID19 bs)
Ik ga per model ff 1 uur apart leggen om exclusief met de Xperia 1 II te schieten in pro modus en goed aan de tand voelen! Dit was het allerlaatste stukje voor m`n in-depth review na 2 maanden use. Waarbij verscheidene soorten fotografie usecases worden besproken (model/portret, street/urban, long-exposures op tripod)
Daarnaast wat concrete vergelijkingen met een S20 (m`n werk toestel) om dan te bespreken hoeveel toegevoegde waarde Sony zijn aproach heeft t.o.z de concurrentie. Is het puur marketing BS ? Of zit er degelijk wat achter
Uiteraard bespreek ik het toestel zelf ook, en eventuele bugs die ikzelf ben tegengekomen. Ik verwacht de review rond volgende week Woensdag op T.net geplaatst te hebben. Uiteraard zal ik ff naar linken in dit topic voor de geintreseerden die nog mischien " on the fence " zitten m.b.t dit toestel.
Ik ga per model ff 1 uur apart leggen om exclusief met de Xperia 1 II te schieten in pro modus en goed aan de tand voelen! Dit was het allerlaatste stukje voor m`n in-depth review na 2 maanden use. Waarbij verscheidene soorten fotografie usecases worden besproken (model/portret, street/urban, long-exposures op tripod)
Daarnaast wat concrete vergelijkingen met een S20 (m`n werk toestel) om dan te bespreken hoeveel toegevoegde waarde Sony zijn aproach heeft t.o.z de concurrentie. Is het puur marketing BS ? Of zit er degelijk wat achter
Uiteraard bespreek ik het toestel zelf ook, en eventuele bugs die ikzelf ben tegengekomen. Ik verwacht de review rond volgende week Woensdag op T.net geplaatst te hebben. Uiteraard zal ik ff naar linken in dit topic voor de geintreseerden die nog mischien " on the fence " zitten m.b.t dit toestel.
Ik heb de paarse inderdaad, zover ik weet komt het ook alleen voor bij de paarse variant! En dan ook niet eens bij alle toestellen natuurlijk. Al raad ik iedereen aan om toch even je achterkant te checken op vlekjes.Aggressor schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:40:
[...]
Heb je de paarse of de zwarte?
Of komt het alleen bij paars voor?
Ik wilde eigenlijk de paarse variant ter vervanging van mijn huidige toestel, maar als ik dit zo lees, denk ik toch dat ik liever de zwarte neem. Jammer, zulke dingetjes.
Het wordt groter gemaakt dan dat het is. Is maar 1 batch geweest van 24 toestellen. (Is behandeld al intern bij Sony)Rens1967 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:17:
Ik wilde eigenlijk de paarse variant ter vervanging van mijn huidige toestel, maar als ik dit zo lees, denk ik toch dat ik liever de zwarte neem. Jammer, zulke dingetjes.
Maar ja slechte publiciteit komt altijd harder binnen dan goeie publiciteit.
De kans dat je hem krijgt is misschien 1 op de 10k nu sinds dat bijna elke al eens is terug gestuurd.
Eens. Voor wat het waard is: mijn paarse 1mkII zit nog strak in de lak. Wat wellicht 'erger' is, is dat je van het paars niets meer ziet als je er een hoesje omheen doetMister Hardware schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:18:
[...]
Het wordt groter gemaakt dan dat het is.
Damn, sinds vanmiddag reageert het scherm van mijn 2 maanden oude Xperia 1 II niet fatsoenlijk meer op aanrakingen aan de linkerzijde van het scherm. Er lijkt een soort kolom te zijn waarin aanrakingen niet geregistreerd worden. Ik kan de letters R, T, D, F, X en C bijv. niet meer invoeren via het on-screen keyboard.
Via het servicemenu (*#*#7378423#*#* -> Touch -> Grid) heb ik de volgende afbeelding weten te produceren:
/f/image/HNeOlwWCVfhhKbOiBePxXUWM.png?f=fotoalbum_large)
Linksonderin is ook een verticale zwarte streep te zien, die ontstond toen ik de diagonaal lopende lijn op het scherm probeerde in te vullen.
Inmiddels maar een verzoek bij de Sony-servicedesk neergelegd, want herstarten (en veilige modus) boden geen oplossing... Is er nog iets wat ik zelf zou kunnen proberen?
Via het servicemenu (*#*#7378423#*#* -> Touch -> Grid) heb ik de volgende afbeelding weten te produceren:
/f/image/HNeOlwWCVfhhKbOiBePxXUWM.png?f=fotoalbum_large)
Linksonderin is ook een verticale zwarte streep te zien, die ontstond toen ik de diagonaal lopende lijn op het scherm probeerde in te vullen.
Inmiddels maar een verzoek bij de Sony-servicedesk neergelegd, want herstarten (en veilige modus) boden geen oplossing... Is er nog iets wat ik zelf zou kunnen proberen?
[ Voor 4% gewijzigd door hiekikowan op 13-09-2020 18:08 ]
Vannacht om 5 uur had ik dit dus wéér. Telefoon was 90% opgeladen, telefoon trilde en de melding gaf aan dat mijn telefoon om 12:10 volledig opgeladen zou zijn. Compleet willekeurig tijdstip, want mijn wekker stond om 7 uur. Overigens was de telefoon om 7 uur ook gewoon 100% opgeladen. Heeft iemand anders dit ook al eens gehad? Of slapen jullie gewoon vaster?DT87 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:08:
Ik had vanochtend (of eigenlijk vannacht) ineens iets raars. Om 5 uur vanochtend trilde mijn telefoon ineens alsof er een melding was. Het enige dat op het scherm stond was dat de volgende wekker om 7 uur ging (dat klopt) en dat de telefoon om 11 uur volledig opgeladen zou zijn. De telefoon was al 100% opgeladen en 11 uur is een rare tijd als je wekker om 7 uur staat. Bovendien is het irritant om hier om 5 uur 's nachts voor te gaan trillen. Hebben meer mensen dit gedrag al eens gezien?
Ik heb zelf de tijd aangepast dat de telefoon 100% moet zijn. Kennelijk heb ik een ritme waarbij de telefoon zich niet (snel) genoeg kan aanpassen aan mijn oplaadritme.DT87 schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:44:
[...]
Vannacht om 5 uur had ik dit dus wéér. Telefoon was 90% opgeladen, telefoon trilde en de melding gaf aan dat mijn telefoon om 12:10 volledig opgeladen zou zijn. Compleet willekeurig tijdstip, want mijn wekker stond om 7 uur. Overigens was de telefoon om 7 uur ook gewoon 100% opgeladen. Heeft iemand anders dit ook al eens gehad? Of slapen jullie gewoon vaster?
Daarmee heb ik duidelijkheid gekregen en hoef ik niet op het algoritme te vertrouwen dat de telefoon zelf bepaald wanneer hij vol moet zijn.
Overigens is hij dan op 90% geladen en is dat meer dan genoeg.
Just here for the fun
Denk dat ik dat ook maar ga doen. Het algoritme lijkt bij mij overigens wel te werken want hij is 's ochtends gewoon netjes 100% opgeladen, en om 5 uur dus nog niet. Alleen hoeft mijn telefoon dat van mij niet persé heel trots te laten weten om 5 uur 's nachtsBrotuck schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:54:
[...]
Ik heb zelf de tijd aangepast dat de telefoon 100% moet zijn. Kennelijk heb ik een ritme waarbij de telefoon zich niet (snel) genoeg kan aanpassen aan mijn oplaadritme.![]()
Daarmee heb ik duidelijkheid gekregen en hoef ik niet op het algoritme te vertrouwen dat de telefoon zelf bepaald wanneer hij vol moet zijn.
Overigens is hij dan op 90% geladen en is dat meer dan genoeg.

Die pop-ups van wat je alarm status is, en het feit dat je toestel om x uur opgeladen moet zijn zie ik alleen als ik de stekker erin doe in de tijdsrange die ik heb aangegeven (ik heb gekozen voor vanaf 22:30 uur battery care laden t/m 07:30) als silent notifications. Die ik dan meestal nieteens wegswipe want die zijn in de ochtend weer weg als battery care uitslaat.
Als ik gedurende die tijd de stekker erin/eruit haal dan komt die pop-up weer te voorschijn. Het lijkt me stug dat jullie allebei een net gare USB-C kabel heeft waarvan de verbinding tijdelijk verbreekt, maar iets dat de stroom even onderbreekt s`nachts is het enige wat ik me kan bedenken.
Voor de rest heb ik er zelf geen last van.
Als ik gedurende die tijd de stekker erin/eruit haal dan komt die pop-up weer te voorschijn. Het lijkt me stug dat jullie allebei een net gare USB-C kabel heeft waarvan de verbinding tijdelijk verbreekt, maar iets dat de stroom even onderbreekt s`nachts is het enige wat ik me kan bedenken.
Regelmatig dat wanneer ik bel dat er geen geluid komt.
Iemand anders ook last van? Dan moet ik echt 3 of 4 keer bellen. Of de telefoon rebooten. Begint langzamerhand echt irritant te worden.
Iemand anders ook last van? Dan moet ik echt 3 of 4 keer bellen. Of de telefoon rebooten. Begint langzamerhand echt irritant te worden.
Bedoel je dat je microfoon niet werkt?Sosua schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:03:
Regelmatig dat wanneer ik bel dat er geen geluid komt.
Ik heb dat met whatsapp voice messages of google now activeren. Wordt er niets opgenomen?
Nee, als ik bel dan zie ik dat er opgenomen is aangezien de timer werkt. Alleen ik hoor niemand.Kashika schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:28:
[...]
Bedoel je dat je microfoon niet werkt?
Ik heb dat met whatsapp voice messages of google now activeren. Wordt er niets opgenomen?
Is je telefoon op dat moment toevallig via Bluetooth verbonden met een apparaat? Het zou kunnen zijn dat alle geluid dan naar het bluetooth apparaat gestuurd wordt.Sosua schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:08:
[...]
Nee, als ik bel dan zie ik dat er opgenomen is aangezien de timer werkt. Alleen ik hoor niemand.
Ook helaas niet. Nou, wellicht gaat het met een volgende update over.avec_style schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:26:
[...]
Is je telefoon op dat moment toevallig via Bluetooth verbonden met een apparaat? Het zou kunnen zijn dat alle geluid dan naar het bluetooth apparaat gestuurd wordt.
Hm, dat zou dan 2x net om 5 uur moeten gebeuren... Het verklaart overigens nog steeds niet de melding dat mijn telefoon om 11:00/12:10 is opgeladen, dit lijkt me toch een softwaredingetje.lithiumangel schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:00:
Die pop-ups van wat je alarm status is, en het feit dat je toestel om x uur opgeladen moet zijn zie ik alleen als ik de stekker erin doe in de tijdsrange die ik heb aangegeven (ik heb gekozen voor vanaf 22:30 uur battery care laden t/m 07:30) als silent notifications. Die ik dan meestal nieteens wegswipe want die zijn in de ochtend weer weg als battery care uitslaat.
Ga er eens op letten wat er gebeurt als ik de wekker bijv om 8 uur zet. Kijken of die melding dan op een ander tijdstip komt. Misschien gebeurt het ook wel vaker, maar word ik er meestal niet wakker van
[ Voor 9% gewijzigd door DT87 op 15-09-2020 08:52 ]
Reactie van Sony gisteren: "zo te zien heb je problemen na een update. Probeer software-reparatie". Het hele woord 'update' was niet genoemd, er was helemaal geen update. Maar goed. Software-reparatie geprobeerd (zonder zelf ook maar enig moment de hoop te hebben dat dit het zou verhelpen, maar als je het niet doet is mijn ervaring dat zo'n helpdesk-robotmedewerker je niet verder wil helpen), dat hielp niet (joh!).hiekikowan schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:06:
Damn, sinds vanmiddag reageert het scherm van mijn 2 maanden oude Xperia 1 II niet fatsoenlijk meer op aanrakingen aan de linkerzijde van het scherm. Er lijkt een soort kolom te zijn waarin aanrakingen niet geregistreerd worden. Ik kan de letters R, T, D, F, X en C bijv. niet meer invoeren via het on-screen keyboard.
...
Inmiddels maar een verzoek bij de Sony-servicedesk neergelegd, want herstarten (en veilige modus) boden geen oplossing...
Vervolgens een half uurtje gezellig aan de lijn gehangen, maar toen was het dan zover: een reparatieopdracht in de mail. Vandaag werd het toestel opgehaald, naar zeggen zou ik hem met 7 werkdagen weer terug moeten hebben. Dat hopen we dan maar.
Voor nu weer terug bij mijn vorige-vorige toestel (vorige was een S9, maar die is al weer als hand-me-down aan de slag), een Galaxy S6. Damn, wat een achteruitgang. En toch was ik er toen heel blij mee
Erg is dat he? De 1II is een groot gemis als je hem even kwijt bent voor reparatie.hiekikowan schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:09:
[...]
Reactie van Sony gisteren: "zo te zien heb je problemen na een update. Probeer software-reparatie". Het hele woord 'update' was niet genoemd, er was helemaal geen update. Maar goed. Software-reparatie geprobeerd (zonder zelf ook maar enig moment de hoop te hebben dat dit het zou verhelpen, maar als je het niet doet is mijn ervaring dat zo'n helpdesk-robotmedewerker je niet verder wil helpen), dat hielp niet (joh!).
Vervolgens een half uurtje gezellig aan de lijn gehangen, maar toen was het dan zover: een reparatieopdracht in de mail. Vandaag werd het toestel opgehaald, naar zeggen zou ik hem met 7 werkdagen weer terug moeten hebben. Dat hopen we dan maar.
Voor nu weer terug bij mijn vorige-vorige toestel (vorige was een S9, maar die is al weer als hand-me-down aan de slag), een Galaxy S6. Damn, wat een achteruitgang. En toch was ik er toen heel blij mee
Ik kreeg m nét binnen een week terug maar de reparatie duurde zelf ook maar een uurtje.. dus na 2 weekenden zou je m moeten krijgen hoop ik voor je.Vandaag werd het toestel opgehaald, naar zeggen zou ik hem met 7 werkdagen weer terug moeten hebben.
Ik moet een nieuwe smartphone kopen en was aan het wachten op de aankondiging van de Xperia 5 II van morgen.
Ik zie nu wel dat de Xperia 1 II nu aan 884 staat in Mediamarkt België:
https://www.mediamarkt.be...CqHcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ik ga ervan uit dat de cashback van 150 euro er ook nog eens gaat afgaan, wat het dan net onder de 735 brengt.
Gezien de 1 II qua formaat niet veel groter lijkt te zijn dan een 5, twijfel ik om de 1 II te bestellen
De 5 II gaat volgens de geruchten wel een 120 Hz scherm hebben, wat ik eigenlijk wel graag zou hebben. Maar die zou dan weer de wireless charging missen die de 1 II wel heeft (gebruik ik in de wagen).
Ben benieuwd naar morgen
Ik ga ervan uit dat de cashback van 150 euro er ook nog eens gaat afgaan, wat het dan net onder de 735 brengt.
Gezien de 1 II qua formaat niet veel groter lijkt te zijn dan een 5, twijfel ik om de 1 II te bestellen
De 5 II gaat volgens de geruchten wel een 120 Hz scherm hebben, wat ik eigenlijk wel graag zou hebben. Maar die zou dan weer de wireless charging missen die de 1 II wel heeft (gebruik ik in de wagen).
Ben benieuwd naar morgen
4k scherm vs HD+ scherm toch ?GSamson schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:08:
Ik moet een nieuwe smartphone kopen en was aan het wachten op de aankondiging van de Xperia 5 II van morgen.
Ben benieuwd naar morgen
Er zit motion blur op de xperia 1 mark 2 en dat is voor mij goed genoeg.
Dat 120 Hz kost toch veel accu capaciteit
Just here for the fun
Het 4K scherm ook. Dus dat zal elkaar weinig ontlopen denk ik.Brotuck schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:32:
[...]
Over die accu capaciteit heb je gelijk, maar ik begrijp zelf wel het nut niet van 4k op een schermpje van 6,5 inch dat dan weer op de 1 II zit en ook batterij verbruiktBrotuck schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:32:
[...]
4k scherm vs HD+ scherm toch ?
Er zit motion blur op de xperia 1 mark 2 en dat is voor mij goed genoeg.
Ik wacht waarschijnlijk toch de testen / reviews even af.
Er is wel degelijk een verschil. De Sony pushed/rendered alleen 4K pixels als het content ervoor is.lees: je speelt iets 4K af op Youtube. Native in je Android UI is dat namelijk niet het geval.GSamson schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:54:
[...]
Over die accu capaciteit heb je gelijk, maar ik begrijp zelf wel het nut niet van 4k op een schermpje van 6,5 inch dat dan weer op de 1 II zit en ook batterij verbruikt
Ik wacht waarschijnlijk toch de testen / reviews even af.
Terwijl bij bijvoorbeeld de 120hz implementatie op de Samsung S20 die ik hier ook heb liggen. Is er geen variable refresh rate. Dus dat is 120hz all the time. En heb ik 30% minder Screen on Time dan op 60Hz. Het is ook niet voor niks dat die toestellen out of the box op "maar" 60hz staan lijkt me :-)
Dus ik denk dat "max 4K pixels scherm"maar niet altijd 4K rendered. vs high-refresh-rate zonder VRR wel wat voor te zeggen valt. De Note20 heeft het weer opgelost en kan wel switchen.
Hoe dan ook, ik ben zelf ook benieuwd naar de reviews/benchmarks. Toch leuke specs voor een nette prijs.
[ Voor 14% gewijzigd door lithiumangel op 16-09-2020 16:30 ]
Ik laad ook draadloos op in de auto met de 1mkII. Dat gaat traag en zie ik inmiddels meer als een gimmick. Van 120Hz loopt je batterij daarentegen weer sneller leeg (en is misschien ook een gimmick). Keuzes keuzes, succes ermee 👍GSamson schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:08:
...
Ben benieuwd naar morgen
Uhm .. mannen.. de 5 II heeft dan wél een 4000mah accu he. Dus de 120hz zal als 60 mee gaan zoals bij de 1 II of Xperia 5
Ik heb mijn toestel binnen. Alles over zetten ging snel. het scherm is wel een hele verbetering tov mijn oude toestel. Het paars is zo apart. Soms zie je de kleur, en soms is het gewoon een spiegel.
:strip_exif()/f/image/yn7bQlIcycgkxyWmkqis8cAZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/kro8XvHuLfbW5tn53ypOjfyz.jpg?f=fotoalbum_medium)
De schermverhouding is wel even wennen.
:strip_exif()/f/image/9bAhdeG7pkbNRNs1JDT9ufYh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Design komt ook best overeen met mijn oude toestel, de BlackBerry Motion.
:strip_exif()/f/image/H4eDLdUo591ivLpyub71CTqv.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik heb gemerkt dat de naamgeving van de foto's verschilt tussen de standaard app en de pro app. Is er een mogelijkheid om dat te veranderen? Ik heb die nog niet gevonden.
:strip_exif()/f/image/yn7bQlIcycgkxyWmkqis8cAZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/kro8XvHuLfbW5tn53ypOjfyz.jpg?f=fotoalbum_medium)
De schermverhouding is wel even wennen.
:strip_exif()/f/image/9bAhdeG7pkbNRNs1JDT9ufYh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Design komt ook best overeen met mijn oude toestel, de BlackBerry Motion.
:strip_exif()/f/image/H4eDLdUo591ivLpyub71CTqv.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik heb gemerkt dat de naamgeving van de foto's verschilt tussen de standaard app en de pro app. Is er een mogelijkheid om dat te veranderen? Ik heb die nog niet gevonden.
De Xperia 1 mark 2 heeft ook een 4000 mAh batterijBrbZrk schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:09:
Uhm .. mannen.. de 5 II heeft dan wél een 4000mah accu he. Dus de 120hz zal als 60 mee gaan zoals bij de 1 II of Xperia 5
Just here for the fun
Nette toestel/specs voor een nette prijs.
Wat ik nog gehoord had op de tech spurt YT kanaal. Is dat er ook een "insert black frame" methode is om 120hz te doen lijken als 240hz. Net zoals de 1 MK2 de emulatie heeft om 60hz->90hz te doen lijken voor het oog.
[ Voor 38% gewijzigd door lithiumangel op 17-09-2020 11:13 ]
Ik ben voorzien, maar lees net dat dualsim dit keer wel naar Europa komt. Was in juni nogal een dingetje met de 1mkII en ook nu zou ik zeggen seeing is believing. https://m.gsmarena.com/so...peria_1_ii-news-45321.php
Idk for sure of dat deze wel dual sim is. Even af wachten.
https://m.gsmarena.com/th...ter_launch-news-45341.php
Android 11 ook voor de Xperia 1 II eind oktober al!
En Sony gaat 120 Hz aanzetten voor ons toestel ??RamonRJC schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:50:
https://m.gsmarena.com/th...ter_launch-news-45341.php
Just here for the fun
Volgens mij is dat technisch helemaal niet mogelijk.Brotuck schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:54:
[...]
En Sony gaat 120 Hz aanzetten voor ons toestel ??
Wel als het scherm ervoor geschikt is en in essentie hetzelfde is als bij de Xperia 5 mark 2RamonRJC schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:57:
[...]
Volgens mij is dat technisch helemaal niet mogelijk.
Is in feite enkel een software aanpassing
Zou wel grappig zijn, maar ik geef het weinig kans
Zal het ook weinig gaan gebruiken als hierdoor mijn schermtijd met 25% gaat afnemen
[ Voor 18% gewijzigd door Brotuck op 18-09-2020 09:02 ]
Just here for the fun
Volgens het artikel wordt daarbij de resolutie ook verlaagde zoals telefoons van Samsung dat doen. Dan zou het dus wel mogelijk kunnen zijn.RamonRJC schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:57:
[...]
Volgens mij is dat technisch helemaal niet mogelijk.
Ik neem het nieuws echter nog niet heel serieus. I'll believe it when I see it.
(Het zou de verkoop van dit toestel wel doen toenemen aangezien heel veel mensen hierom vragen)
Het zou ook wel een enorme stunt zijn om een veel gevraagde feature "gewoon" even aan te zetten inderdaad.avec_style schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:56:
[...]
Volgens het artikel wordt daarbij de resolutie ook verlaagde zoals telefoons van Samsung dat doen. Dan zou het dus wel mogelijk kunnen zijn.
Ik neem het nieuws echter nog niet heel serieus. I'll believe it when I see it.
(Het zou de verkoop van dit toestel wel doen toenemen aangezien heel veel mensen hierom vragen)
Dit zie je niet veel gebeuren bij de concurrentie.
[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 18-09-2020 10:03 ]
Just here for the fun
Nee.Brotuck schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:54:
[...]
En Sony gaat 120 Hz aanzetten voor ons toestel ??
Maar ik las ergens op een japanse site wel dat ze
120fps 4K unlocken in de cinema pro app.
Mijn reactie was gericht op het artikel waarin het letterlijk staat.BrbZrk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:20:
[...]
Nee.
Als gerucht omschreven, dus dikke korrel zout
Just here for the fun
Leuk om je ambient exposure weer wat omlaag te krijgen als je al op iso64 (want geen enkele 3rd party support voor leuke filtercases etc.) zit en je je zoveel mogelijk aan een 180 degree shutter wilt houden.BrbZrk schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:20:
[...]
Nee.
Maar ik wil m`n 960fps terug die ik op m`n XZ3 wel heb
Daar had ik vette dingetjes mee geschoten destijds.
[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 18-09-2020 15:50 ]
Ze hebben bij Dynafix (of Dr. Mobile zoals ze zichzelf tegenwoordig noemen) lekker doorgewerkt... Dinsdag is mijn toestel opgehaald, vandaag was hij gerepareerd weer terug.
Net even alle testen doorgelopen in de Xperia Support-app, alle vinkjes nu weer op groen. Gelukkig kon hij het gros van mijn instellingen netjes uit de backup van eerder deze week halen, alleen overal even weer inloggen en klaar is Kees.
Een kleine week zonder Xperia is wel een achteruitgang gebleken, simpelweg even iets opzoeken bleek op de S6 al dusdanig veel lastiger (traagheid, kleiner scherm, veel minder informatiedichtheid) dat ik het dan maar gewoon achterwege liet en eventueel later met m'n PC aan het zoeken moest slaan.
Edit: enige bijzondere was wel dat op de reparatiebon iets totaal anders stond dan verwacht... De Sony-medewerker had bij mijn klacht 'No symptoms available' gezet, ik had er zelf dus voor de zekerheid ook maar even een post-it op geplakt met 'Touchscreen defect'. Op de reparatiebon staat echter:
Net even alle testen doorgelopen in de Xperia Support-app, alle vinkjes nu weer op groen. Gelukkig kon hij het gros van mijn instellingen netjes uit de backup van eerder deze week halen, alleen overal even weer inloggen en klaar is Kees.
Een kleine week zonder Xperia is wel een achteruitgang gebleken, simpelweg even iets opzoeken bleek op de S6 al dusdanig veel lastiger (traagheid, kleiner scherm, veel minder informatiedichtheid) dat ik het dan maar gewoon achterwege liet en eventueel later met m'n PC aan het zoeken moest slaan.
Edit: enige bijzondere was wel dat op de reparatiebon iets totaal anders stond dan verwacht... De Sony-medewerker had bij mijn klacht 'No symptoms available' gezet, ik had er zelf dus voor de zekerheid ook maar even een post-it op geplakt met 'Touchscreen defect'. Op de reparatiebon staat echter:
Het geluid was echter prima, en het scherm nu ook weer....We have received your replair with the complaint: Symptom not available
We detected this fault during our diagnoses. Audio & Vibration function | Ringtone | is too soft
Following services were performed on your product
- Sparepart replaced
The reparation has already gotten an overall test

[ Voor 32% gewijzigd door hiekikowan op 18-09-2020 19:27 ]
hahahaha wow wat ? Nee dat klinkt weer echt als Dynafix hoor hahaha.
Nou. Blij om te horen dat je toestel weer helemaal in orde is, en je niet al te lang moest doen met iets van 5 jaar geleden :-)
Nou. Blij om te horen dat je toestel weer helemaal in orde is, en je niet al te lang moest doen met iets van 5 jaar geleden :-)
xtremeskins verkoopt nu ook skins voor de xperia 1 ii (voor de achterkant)
Zitten in de UK en de prijs valt wel mee
vaak kortingscodes enz ..
https://www.xtremeskins.co.uk/
zitten leuke tussen .. voor meer grip enz
deze bevallen mij altijd goed
Zitten in de UK en de prijs valt wel mee
https://www.xtremeskins.co.uk/
zitten leuke tussen .. voor meer grip enz
Voor 884 euro kon ik de Xperia 1 II niet laten gaan. Dan gaat die 150 euro cashback er ook nog aan af. Blijkbaar ben ik wel niet de enige geweest en is er ondertussen geen stock meer. Levertijd staat op 2 - 4 weken dus hopelijk komt die effectief nog toe
Belsimpel heeft nu een actie met 300 euro cashback.GSamson schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:01:
Voor 884 euro kon ik de Xperia 1 II niet laten gaan. Dan gaat die 150 euro cashback er ook nog aan af. Blijkbaar ben ik wel niet de enige geweest en is er ondertussen geen stock meer. Levertijd staat op 2 - 4 weken dus hopelijk komt die effectief nog toe
alleen klanten van belsimpel krijgen dubbele cashback jaBobbika schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:58:
[...]
Belsimpel heeft nu een actie met 300 euro cashback.
[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 21-09-2020 10:00 ]
wouw
Losse verkoop prijs is gewoon nog 1026 euro op belsimpel zo te zien. Dus bovenstaande is alleen i.c.m een abbonoment ? Voor wie nog een 1 II wilt aanschaffen zonder abbonoment kan je hem bij bol kopen voor 949 euro. En dan krijg je nog een cashback van 150 euro via Sony zelf.Bobbika schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:58:
[...]
Belsimpel heeft nu een actie met 300 euro cashback.
[ Voor 9% gewijzigd door lithiumangel op 21-09-2020 11:26 ]
Mits je het toestel hebt aangeschaft na 3 Augusuts. Heb je via Sony nog cashback van 150 euro.
Kijk hier eens : https://www.sony.nl/cashback/mobile
[ Voor 10% gewijzigd door lithiumangel op 21-09-2020 11:24 ]
Ja, de 150 euro heb ik gisteren geclaimd, :-)lithiumangel schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:23:
[...]
Mits je het toestel hebt aangeschaft na 3 Augusuts. Heb je via Sony nog cashback van 150 euro.
Kijk hier eens : https://www.sony.nl/cashback/mobile
M.b.t. single sim / dual sim, past er in de EU versie momenteel maar 1 sim fysiek in de Xperia 1 II?
Ja. Het heeft 2 slots. 1 voor de sim en 1 voor de sd kaart.Kees Klaassen schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:35:
M.b.t. single sim / dual sim, past er in de EU versie momenteel maar 1 sim fysiek in de Xperia 1 II?
Maar het werkt dus niet vanwege software matige restricties?avec_style schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:00:
[...]
Ja. Het heeft 2 slots. 1 voor de sim en 1 voor de sd kaart.
Er past maar 1 simkaart in het toestel, de andere slot is enkel en alleen een microSD kaart lezer. Niks voor simkaarten, het is physiek niet aanwezig. Software updates gaan dit niet verhelpen.Kees Klaassen schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:13:
[...]
Maar het werkt dus niet vanwege software matige restricties?