Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Ik heb echt serieus vaak last van het feit dat de vingerscanner niets doet. Ik heb mijn duim al meerdere malen geregistreerd, helemaal opnieuw en extra toegevoegd. Vaak helpt het om eerst het scherm uit de slaapstand te halen of de sensor een beetje schoon te maken. Maar ja dat is best omslachtig om iedere keer te doen.
Ik heb niet bepaald last van droge of juist hele vochtige vingers.

Andere mensen ook last van dat de scanner regelmatig niets registreert? Iemand een tip?

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
ga naar instellingen, support, xperia tests, onderin heb je vingerafdruk. als dat niet werkt. Dan ga je naar contact opnemen met Sony. Anders even wat fixen bij hen.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Mister Hardware schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:16:
ga naar instellingen, support, xperia tests, onderin heb je vingerafdruk. als dat niet werkt. Dan ga je naar contact opnemen met Sony. Anders even wat fixen bij hen.
Dat werkt prima...

Punt is dat hij regelmatig niet pakt, soms dus wel. Soms 2 x achter elkaar geen issue maar de 4de keer vergeet het maar. Storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:39
dust419 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:14:
[...]

Dat werkt prima...

Punt is dat hij regelmatig niet pakt, soms dus wel. Soms 2 x achter elkaar geen issue maar de 4de keer vergeet het maar. Storend.
Komt dit voor op momenten dat je de telefoon uit je zak haalt?
Ik heb dat heel soms namelijk. Dan denkt de telefoon dat het om een onbedoelde aanraking ging. (daar zie je ook een melding van als je het scherm weer aan zet)
Ik heb ook wel eens gehad dat hij mijn telefoon zelf lockt en dat ik hem met een code moet ontgrendelen. De melding die ik dan krijg is dat het max. aantal pogingen om te unlocken al bereikt was. Dit komt bij mij voor wanneer ik mijn handen in mijn zakken heb. De vingerafdruksensor is zo gevoelig dat hij elke aanraking met mijn vingers registreert en dus soms op basis van een verkeerde aanraking al probeert te ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 16:18
avec_style schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Komt dit voor op momenten dat je de telefoon uit je zak haalt?
Ik heb dat heel soms namelijk. Dan denkt de telefoon dat het om een onbedoelde aanraking ging. (daar zie je ook een melding van als je het scherm weer aan zet)
Ik heb ook wel eens gehad dat hij mijn telefoon zelf lockt en dat ik hem met een code moet ontgrendelen. De melding die ik dan krijg is dat het max. aantal pogingen om te unlocken al bereikt was. Dit komt bij mij voor wanneer ik mijn handen in mijn zakken heb. De vingerafdruksensor is zo gevoelig dat hij elke aanraking met mijn vingers registreert en dus soms op basis van een verkeerde aanraking al probeert te ontgrendelen.
Dit is het waarschijnlijk.

Ik kom van de XZP af en dit was erg wennen voor me. Dat toestel unlockte (ook heel snel) pas bij het indrukken van de powerknop.
Deze telefoon kijkt continu of er een vinger op die knop gaat en het moment dat er iets op zit wat er niet op lijkt, blokkeert ie even.
Kwestie van wennen om hem daar niet specifiek op vast te pakken meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 12:35
dust419 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:19:
Ik heb echt serieus vaak last van het feit dat de vingerscanner niets doet. Ik heb mijn duim al meerdere malen geregistreerd, helemaal opnieuw en extra toegevoegd. Vaak helpt het om eerst het scherm uit de slaapstand te halen of de sensor een beetje schoon te maken. Maar ja dat is best omslachtig om iedere keer te doen.

Andere mensen ook last van dat de scanner regelmatig niets registreert? Iemand een tip?
Geen last van, maar heb jij niks aan. Is het alleen je duim of je hele set aan vingers? Gebruik je een hoesje en zo ja, welke? Kan je aangeven in welke situaties hij weigert en herken je daar een patroon in? Al geprobeerd met het uitzetten van optie 'onopzettelijke bewerkingen voorkomen'? If all else fails inderdaad Sony Support.... :|

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibreukers
  • Laatst online: 08-09 17:04
Knip, geen V&A in het forum. Hiervoor hebben we een speciaal V&A gedeelte op tweakers.

[ Voor 81% gewijzigd door 13art op 10-08-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibreukers
  • Laatst online: 08-09 17:04
dust419 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:19:

Ik heb gemerkt dat als ik gewoon met m'n vinger (ben rechtshandig dus gebruik ofwel m'n duim van m'n rechterhand of m'n wijsvinger van m'n linker hand als ik 'm links vastheb) op de sensor druk, ZONDER dat ik direct ook de aan/uit knop indruk, de sensor eigenlijk altijd perfect werkt. Ook met dit weer en vochtige handen. Druk ik erop terwijl ik 'doordruk' en dus feitelijk de aan/uit knop indruk, dan werkt hij vaak niet.

Ik weet niet of dat ook zo ontworpen / bedoeld is maar dat is iig mijn ervaring.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
https://www.gizmochina.co...usiness-forecasts-profit/

Jammer, maar het ziet er naar uit dat Sony voorlopig de low end en midrange modellen gaat ontwikkelen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13
Vraagje over de koptelefoon actie, ik weet dat er een paar in deze draadje die hun koptelefoon al ontvangen hebben. Zo ja, hoe lang duurdde het bij jullie? Ik heb al sinds 17 July de goedkeuring dat alles goed is in een e-mail. Maar geen koptelefoon. Ze mogen er "28 dagen" over doen volgens het mailtje.

Echter als ik naar de claim status pagina ga zie ik het volgende:

De status van de applicatie is: Uitstekend! Uw claim is geaccepteerd en uw product is naar u verzonden. Als het goed is, hebt u al een e-mail met een verzendingsbevestiging en meer informatie ontvangen.

Helaas geen verzendbevestiging ontvangen, spam folder al gechecked.
Ik zie nergens staan hoe ik contact kan opnemen met Sony m.b.t specifiek deze actie.
Weet iemand iets daarover? Of is het de reguliere helpdesk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Brotuck schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:07:
https://www.gizmochina.co...usiness-forecasts-profit/

Jammer, maar het ziet er naar uit dat Sony voorlopig de low end en midrange modellen gaat ontwikkelen.
Quote uit artikel: " but it expects the mid-range Xperia smartphones to account for a larger share."

Uhm. Dit geld voor verreweg de meeste bedrijven; die halen voornamelijk hun geld uit de mid-range.
Kijk maar naar Samsung, 70% van hun portfolio is low/mid-range. Google staakt hun Pixel 4/4XL en gaat door met de 4A wat een toestel is dat de helft v.d prijs is en prima concureerd met de iPhone SE 2 van Apple, die ook dat in het leven heeft geroepen om iets anders te hebben dan alleen flagship units met flagship prijzen.
Ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 16:09
lithiumangel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:08:
Vraagje over de koptelefoon actie, ik weet dat er een paar in deze draadje die hun koptelefoon al ontvangen hebben. Zo ja, hoe lang duurdde het bij jullie? Ik heb al sinds 17 July de goedkeuring dat alles goed is in een e-mail. Maar geen koptelefoon. Ze mogen er "28 dagen" over doen volgens het mailtje.
Het ging bij mij allemaal vrij vlot. Ik heb op 24 Juni geregistreerd voor de koptelefoon, een dag later kreeg ik goedkeuring dat ik in aanmerking kom voor de promotie en 30 Juni had ik de koptelefoon al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Koptelefoon had ik met 2 weken binnen ofzo

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Tnx voor de feedback m.b.t de koptelefoon actie. Ik wacht tot eind v.d week voor ik erachteraan ga bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Even een vraagje over die RAW support die we nu dus in PhotoPro hebben. Wat doen jullie daarmee? Altijd in RAW schieten? Heb hem nu op RAW&JPG staan. Heeft wel als voordeel dat je de jpg's direct kunt whatsappen bijvoorbeeld, en mocht je iets willen bewerken dan heb je de RAW. Merkte dan wel dat je natuurlijk alle foto's dubbel in apps als GooglePhoto krijgt, wat licht irritant is. Maar aan de andere kant wil ik ook weer niet voor alle point-and-shooters door een postprocessing app als Lightroom hoeven in het geval dat ik alleen in RAW schiet. (En andersom, met alleen in JPG schieten mis je de postprocessing opties mocht je er wel iets mee willen).
Of zijn er manieren om in GooglePhoto of liefst GalleryGo alleen JPG's te tonen oid (dat ik de RAW's alleen via Snapseed of Lightroom benader ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 19:07
eswa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:29:
Even een vraagje over die RAW support die we nu dus in PhotoPro hebben. Wat doen jullie daarmee? Altijd in RAW schieten? Heb hem nu op RAW&JPG staan. Heeft wel als voordeel dat je de jpg's direct kunt whatsappen bijvoorbeeld, en mocht je iets willen bewerken dan heb je de RAW. Merkte dan wel dat je natuurlijk alle foto's dubbel in apps als GooglePhoto krijgt, wat licht irritant is. Maar aan de andere kant wil ik ook weer niet voor alle point-and-shooters door een postprocessing app als Lightroom hoeven in het geval dat ik alleen in RAW schiet. (En andersom, met alleen in JPG schieten mis je de postprocessing opties mocht je er wel iets mee willen).
Of zijn er manieren om in GooglePhoto of liefst GalleryGo alleen JPG's te tonen oid (dat ik de RAW's alleen via Snapseed of Lightroom benader ofzo)?
Ik zat een beetje met hetzelfde. Dus wat ik gedaan heb is het volgende.
Ik heb Lightroom geinstalleerd op mijn telefoon en via mijn account (ik heb het fotografie abonnement van Adobe) heb ik cloud opslag.

Ik heb Lightroom zo ingericht dat RAW foto's automatisch worden geüpload naar de cloud. Zodra dat gedaan is verwijder ik de RAW foto's van mijn telefoon en kan ik de foto's die ik later nog wil bewerken via mijn Lightroom op mijn pc makkelijk bewerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avec_style
Na weken van wachten op de review van de Xperia 1 II op Tweakers heb ik toch maar Arnoud Wokke (van de Tweakers redactie mocht je hem niet kennen) benaderd en gevraagd of de review nog in de pijplijn zit.

Hij gaf aan dat de bezetting deze zomer aan de magere kant is en dat Sony topics het over het algemeen niet heel goed doen op Tweakers waardoor deze een lage prio heeft gekregen. We zullen om deze reden waarschijnlijk geen review krijgen. ;(

Beetje jammer voor de mensen die er op zaten te wachten. Ik ben daar een van want ik had graag gelezen hoe de camera gereviewed zou worden.

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:51
avec_style schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:26:
Na weken van wachten op de review van de Xperia 1 II op Tweakers heb ik toch maar Arnoud Wokke (van de Tweakers redactie mocht je hem niet kennen) benaderd en gevraagd of de review nog in de pijplijn zit.

Hij gaf aan dat de bezetting deze zomer aan de magere kant is en dat Sony topics het over het algemeen niet heel goed doen op Tweakers waardoor deze een lage prio heeft gekregen. We zullen om deze reden waarschijnlijk geen review krijgen. ;(

Beetje jammer voor de mensen die er op zaten te wachten. Ik ben daar een van want ik had graag gelezen hoe de camera gereviewed zou worden.
Dat is toch wel erg merkwaardig, zeker als je bijvoorbeeld naar dit topic kijkt (1500 berichten) tov de s20 ervaringen (1700 berichten).

Wellicht niet de measure waarop dit wordt bepaald, maar mijn inziens is dit van alle telefoons die recent zijn uitgekomen een van de telefoons met tenminste een echte verandering in de lijn van ontwikkeling van het merk... Erg jammer, ik ben inderdaad een van de wachtenden voor een review van tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
iklucas schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:28:
[...]Erg jammer, ik ben inderdaad een van de wachtenden voor een review van tweakers.
Ik heb het toestel nu 1 maand in bezit. Ik ben van plan om een uitgebreide review te schrijven.Echter het enige wat ik nog mis is een echte shoot met een model, waarbij ik het toestel zo zou behandelen als hoe ik een shoot met m`n dslr zou aanpakken. (raw schieten, manual exposure, editen) Helaas in de afgelopen 2 weken is m`n shoot 2x verplaatst door de extreme hitte haha. Niemand (incl ik) heeft zin om met 33 graden buiten te staan werken.

Dus dat houd mijn review een beetje tegen helaas. Want ik wil dan niet een reveiw publishen en dan later de fotografie gedeelte als een add-on erbij editen. Vind ik gewoon niks.

Kan je wel in het kort vertellen dat voor "de snelle snaps" in de default camera app de Sony niet onder doet voor een Samsung S20. Waarbij de Sony neutralere kleuren heeft, en de Samsung met name de lucht, letterlijk een andere hue probeert te geven om de wolken wat meer een "pop" te geven. De telelens v.d Samsung vind ik wel scherper, ook in daylight (zelf als zou je sharpening toepassen in post, op de Sony)
Tevens werkt de telelens van Samsung beter in low-light. De Samsung heeft op de tele dan een F/2.0 lens en Sony een F/2.4 en dit zie je wel terug op de foto's.

1 van mijn grootste irritaties met het toestel is dat ik soms echt niet snap waar m`n batterij naartoe gaat.
Zie deze screenshot van net.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egK3dmySt1egBaLEPtmhVMzsDeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f77OqG3na4NClmIeDmre9fEG.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de hele dag gewerkt, dus prive toestel (Sony) ligt ergens op buro, op WiFi, en zo goed als niet aangeraakt. Dan ben ik 11 % kwijt. Tel ik alles op in dat grafiekje kom ik op 5% verbruik. Maar vorige week had ik hetzelfde en was ik na 10 uurtjes idle daadwerkelijk 4 of 5% kwijt. Gisteren 1h 40 mins screen on time, maar ik zat op 35% left, en dat terwijl die SoT "maar" whatsapp was, dat is gewoon vreselijk brak. Sure ik "kwam het einde v.d dag" door. Maar voor wat ik gedaan heb is dat geen goede mileage. Maar dan heb ik ook dagen waar ik intensief m`n toestel gebruik en ik makkelijk 6 uur SOT haal wat meer in lijn der verwachting is.

Als ik het toestel amper of heel basic gebruikt dan verdampt m`n batterij langzaam. Sony is wat dat betreft niet zo goed als andere fabrikanten m.b.t background processen managen zoals een Apple, Samsung of Oneplus.

[ Voor 47% gewijzigd door lithiumangel op 14-08-2020 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
avec_style schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:26:
Fijn dat je hebt nagevraagd. Ik zit er wat dubbel in. Enerzijds verwacht ik dat ik een evt Tweakers review weer als erg 'gekleurd' zal ervaren en teleurgesteld wordt. Anderzijds ben ik toch benieuwd hoe hun review zich zou verhouden tot mijn/onze eigen bevindingen en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik denk dat het een gevalletje, 'we krijgen toch hier niks voor dus dit kunnen we uitstellen,' is.
Oneplus Nord staat hoger samen met Google pixel, xaomi heeft een shitload aan geld in bedrijven gepompt, zelfde als oppo tijdje terug. Zo verre dat de medewerkers de telefoons krijgen en houden ondanks dat ze niet mee hebben geholpen met de review. Tja dat krijg je te horen van de medewerkers van het eigen bedrijf.

Sony doet niet echt aan omkopen. Je mag het met korting over kopen of 1 model houden, maar dat is niet interessant voor bedrijven (lees reviewers, techsites eventhouders, etc).

Ik krijg steeds meer in het wereldje te horen dat het een geldstrooi wereld is. Direct of indirect (via events of andere extra's) en dat is heel jammer.
Ik verwacht de review niet snel, pas als het rustig is met releases van andere telefoons dat Sony er tussen komt.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
Mister Hardware schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:52:
Ik denk dat het een gevalletje, 'we krijgen toch hier niks voor dus dit kunnen we uitstellen,' is.
De afgelopen jaren heb ik hierover hetzelfde vermoeden onwikkeld, gebaseerd op herhaalde onverklaarbare mindere reviews voor Sony telefoons. De tweakers community waar ik ooit lid van ben geworden was een professionele inhoudelijk georienteerde organisatie. Daarbovenop is Tweakers de afgelopen jaren ook commercieel geworden. Niks mis mee maar in dit geval vrees ik dat daarbij de objectiviteit geslachtofferd wordt. Nogmaals, het zijn vermoedens gebaseerd op mijn eigen (subjectieve) waarnemingen. Nietemin blijft het vreemd want de 1mark2 heeft inhoudelijk genoeg om voor uit je bed te komen, qua recensie. En misschien ligt het ook niet aan Tweakers alleen, maar ook de gemankeerde marketing van Sony zelf; ze leunen er nog teveel op dat een goed product zichzelf wel verkoopt. Voor smartphones is dat al lang niet meer zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Ik denk dat het grootste probleem ligt in de grote periode die zit tussen het moment van aankondiging en release.

Toen Sony de aankondiging deed werd dit nieuws op heel veel sites overgenomen en men toonde veel interesse. Vervolgens heeft Sony maanden niks van zich laten horen en kregen we in de tussentijd nieuwe telefoons van Samsung, OnePlus en weet ik veel welke merken nog meer die veel meer geld spendeerden aan marketing. Vervolgens kwam stilletjes de Xperia 1 II op de markt. Als ik deze telefoon niet op het oog gehad zou hebben toen ze de aankondiging deden in februari, dan had ik nu waarschijnlijk ook een andere telefoon gehad want concurrentie is er genoeg.

Het is dat ik niet per se achter de rest aan hoef te lopen qua trends en liever zelf bepaal wat ik belangrijk vind in een telefoon. (hou niet van notches, en wil bijv. wel een 3,5 mm poort)
Als Sony precies hetzelfde zou doen als de concurrentie dan zou deze telefoon volgens mij nauwelijks verkocht worden. (geen idee wat de verkoopcijfers zijn nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Gelukkig blijft Sony internationaal wel erkenning krijgen: Best Multimedia Smartphone 2020-2021
https://eisa.eu/awards/sony-xperia-1-ii/?lang=nd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.w.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 22:35
Sony heeft niet het giga marketing budget wat de grote bedrijven hebben, en überhaupt niet de kennis denk ik.

Kijk eens naar hoe de Nord onthuld werd: Eerst 'leaks' die de kwaliteit hadden van professionele marketing. Daarna teasers. Vervolgens een reveal, waarna direct alle grote Youtubers hun eerste indrukken posten. Vervolgens de reviews (weer alles tegelijk met embargo) en heel tactisch na 2 weken de release. Daarbij werd heel zwaar ingezet op een bepaalde narrative 'terug naar de roots' en alle Youtubers trapten er in. De YouTube community is ook niet meer dan een verlengstuk van de sales afdeling van Big Tech.

In zekere zin zou je kunnen zeggen dat Sony de koninklijke route neemt. Geen zware promotie, fake leaks, embargos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
YouTube: Photo Pro Tutorial on the Xperia 1 II

Nice, alleen ik had meer een outsider image verwacht en meer interactie in andere omgevingen. Waarschijnlijk door corona niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Helaas mijn toestel laten vallen. Het hoesje en de tempered glass screen protector hebben niet voldoende bescherming gegeven.

Het glazen scherm buigt ook bij de randen mee en daar zit de screen protector niet op. En de hoes die beschermt de onderranden/bovenranden van je telefoon wel, maar komen niet ver genoeg naar voren dat het scherm daar zelf ook gedekt is. En bij een klap schuift de rand een stuk naar achteren.

Kleine barst in de hoek wat direct een scherm in het scherm over de breedte veroorzaakt.

Even 300 aftikken voor dit geintje helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Lekker verzekeren die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Kashika schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:30:
Helaas mijn toestel laten vallen. Het hoesje en de tempered glass screen protector hebben niet voldoende bescherming gegeven.

Het glazen scherm buigt ook bij de randen mee en daar zit de screen protector niet op. En de hoes die beschermt de onderranden/bovenranden van je telefoon wel, maar komen niet ver genoeg naar voren dat het scherm daar zelf ook gedekt is. En bij een klap schuift de rand een stuk naar achteren.

Kleine barst in de hoek wat direct een scherm in het scherm over de breedte veroorzaakt.

Even 300 aftikken voor dit geintje helaas :(
Dat is goed balen.
Ik heb dezelfde cover. Jammer dat hij in de hoeken toch wat minder stevig is.

Welke screenprotector gebruikte je?
Ik heb tot voor kort de screenprotector gebruikt van Spigen, maar daar zit blijkbaar een designfout in waardoor er ruimte overblijft tussen de protector en de front-camera waardoor daar zich stof gaat ophopen.
Ik wil wel weer een screenprotector gebruiken (zeker nu ik jouw verhaal lees) maar weet niet welke goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
avec_style schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:33:
[...]

Dat is goed balen.
Ik heb dezelfde cover. Jammer dat hij in de hoeken toch wat minder stevig is.

Welke screenprotector gebruikte je?
Ik heb tot voor kort de screenprotector gebruikt van Spigen, maar daar zit blijkbaar een designfout in waardoor er ruimte overblijft tussen de protector en de front-camera waardoor daar zich stof gaat ophopen.
Ik wil wel weer een screenprotector gebruiken (zeker nu ik jouw verhaal lees) maar weet niet welke goed is.
Ik heb een justincase. Het lastige is dat het beeld en het scherm doorlopen tot over de randen. Daar krijg je geen screenprotector overheen. Dus je hoesje moet het compenseren.
Dat doet dus dát hoesje vrij slecht. Het gebruiksgemak ook met de gestures is hoog, maar wel een heel nadelige afweging zo.
Ik heb gewoon een inboedelverzekering. Dus dat zit wel goed ;)
Gewoon jammer dat dit toestel wat lastiger in te dekken is met een hoesje en nog genoeg handzaamheid biedt ook met gestures.

[ Voor 16% gewijzigd door Kashika op 18-08-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Dit is hands-down de beste meeste in-depth review van dit toestel wat ik even moet delen. Lees. Hij heeft er daadwerkelijk dingen mee lopen filmen en inelkaar zetten :-) Rapporteerd welke rare bugs hij tegengekomen is en baseert zijn conclusie ook op het doelgroep waarvoor deze toestel voor bedoeld is.

Trouwens wow. Als wij ook zo`n case krijgen met ND filter net zoals hij voor die iPhone 11 heeft dan kan je pas echt gave dingen doen. Helaas is het zo dat Sony toestellen nooit echt goede 3rd party support krijgt voor zulke dingen. Al zou je je zou verwachten dat die case manufacturers het toch zouden proberen met de 1 series die toch echt voor creators is bedoeld wat ook hun eigen core market is.

[ Voor 55% gewijzigd door lithiumangel op 18-08-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:18
Er was hier iemand die een screenprotector voor de achterkant ergens had gevonden. Ik kan het zo snel niet vinden. Heeft iemand die link nog toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
Vraagje, als ik een telefoon gesprek heb gevoerd en ik wil aan het einde ophangen dan zie ik nooit een duidelijk grote "ophang" knop.
Alleen bovenin het scherm een klein pop up venster waar ik kan kiezen om het gesprek te beëindigen. Vaak werkt dat niet goed omdat de andere partij al eerder heeft opgehangen en het bij mij dan onduidelijk is of ik ook nog moet ophangen.
Komt erop neer dat het niet prettig werkt. Ervaren jullie dit ook zo bij het beëindigen van een telefoon gesprek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Nee, de dialer app blijft gewoon open bij mij (waardoor de ophangknop duidelijk zichtbaar blijft)
Druk je tijdens het bellen misschien op de home knop waardoor de dialer geminimaliseerd wordt en de pop-up verschijnt? (Ik heb dit zojuist nagespeeld op mijn telefoon dus dat zou in principe gebeurd kunnen zijn bij jou)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:25
Dutchy007 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:17:
Voor de hoesjeshaters (zoals ik dus...) dan maar een protector voor de voorkant en achterkant. Uit ervaring kun je het beste voor een IMAK gaan voor de voorkant, en een Brotect voor de achterkant.

Voorkant:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Achterkant:
https://www.protectionfil...rchfield=Sony+Xperia+1+II
heb je misschien foto's hiervan ...?
en werkt het dan nog wel icm een hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik lees hier ook de coating die los laat... zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?
of was het de eerste batch? en ook al contact opgenomen met sony?

heeft alleen de paarse het of ook de zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Aggressor schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:24:
Heeft alleen de paarse het of ook de zwarte?
Ik heb zelf de zwarte editie nu 5 weken in m`n bezit. Ik heb geen last van coating issues. Voor zover ik persoonelijk herriner, waren de mentions in dit draadje destijds v.d paarse variant.

[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 21-08-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwetrekveer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-03-2022
Dank voor alle posts over 'dual-sim-gate'.

Ik heb enkele weken geleden bij Belsimpel een Xperia One II gekocht en kwam er daarna achter dat er maar 1 sim in kon. In de bijgeleverde instructie staan ook 2 varianten:

XQ-AT51 (single sim)
XQ-AT52 (dual sim)

Ik moet helaas echt een dual-sim toestel hebben (zakelijke en privé sim) dus heb het apparaat teruggestuurd en alles ge-cancelled (prima service van Belsimpel trouwens).

Ook ik had de indruk dat het een dual-sim toestel was. Ik lees nu dat ik niet de enige was.. Het 5G vs Dual-sim verhaal had ik ook nog niet gezien. Ik zou prima kunnen leven met 1 5G en 1 4G sim maar als de 2e sim wordt 'uitgeschakeld' is dat wel een issue natuurlijk....

Kortom; Lang gezocht naar de perfecte telefoon, dacht die gevonden te hebben in de Xperia 1 II, helaas deksel op de neus en nu geen idee wat ik moet kopen...

Ik weet dat ik lastig ben en niet in de main stream smartphone users val maar wellicht heeft iemand van jullie een idee wat ik zou moeten kopen. Hieronder wat 'Musts' en 'No-Ways':

Musts:
- Dual-sim
- Headphone jack
- Snelste processor (op dit moment)
- Top camera(s)
- Top scherm (minimaal 500dpi)
- NFC
- Vanilla Android (of erg dicht in de buurt)
- Goede Stereo speakers

Nice to Have's:
- WIFI 6
- high refreshrate

No Ways:
- Afgeronde schermranden
- (te) grote pinhole/eyedrop front cam (liefst oplossing zoals Xiaomi met pop-up lens). Hele kleine pinhole in MIDDEN van scherm (zoals bij Xperia) kan ook nog wel.

Goed om te weten is dat ik nu een Xiaomi 9T heb (ik dacht een jaar geleden 'ik probeer eens wat'), en daarmee tegen allerlei wazige compatibiliteits issues aanloop. Ik ben blijkbaar een power-user en loop vaak tegen de grenzen van de processor aan (hangen/stotteren). Soms tijdelijk, soms continue. Ik ben dus niet zo gecharmeerd van 'midrange' of 'flagshipkiller' oplossingen. Ik doe ook veel 'content creation' op de phone.

Opties nu (voor zover ik weet):
Oneplus 8 pro (geen headphone jack, geen idee wat cameras doen)
Samsung 20 Note (Ultra): (geen headphone jack, bang voor teveel bloatware en wel heel erg duur)

Wellicht zijn er onder jullie 'gelijkgestemden' die hierover eens met me van gedachten willen wisselen?

Thanks,
Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:37
@Ouwetrekveer Je zou kunnen overwegen een dual-sim Xperia 1 II te importeren uit bvb Hong Kong. Wonda Mobile schijnt goed te zijn.

Denk er wel aan dat zodra je dual-SIM gebruikt beide SIMs beperkt zijn tot 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwetrekveer
@AmbroosV Dank voor je reactie. 2x 4g is prima. Ik ga eens op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Is het niet mogelijk om een andere SIM tray te bestellen en die te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Of je kunt even wachten op de Xperia Pro. (hoewel het nu nog onduidelijk is of het zal voldoen aan al je eisen). Het is in ieder geval wel een telefoon gericht op content creators.

Edit: als je een versie gaat importeren dan kun je natuurlijk ook de nieuwe versie nemen die exclusief in Japan uitkomt. Deze heeft dual-sim, 12 GB geheugen (ipv 8GB) en een nieuwe kleuroptie (matzwart)

http://www.xperiablog.net...olour-to-launch-in-japan/

[ Voor 47% gewijzigd door avec_style op 21-08-2020 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
avec_style schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:40:

Edit: als je een versie gaat importeren dan kun je natuurlijk ook de nieuwe versie nemen die exclusief in Japan uitkomt. Deze heeft dual-sim, 12 GB geheugen (ipv 8GB) en een nieuwe kleuroptie (matzwart)

http://www.xperiablog.net...olour-to-launch-in-japan/
Bizar, ik heb een tijdje in Tokyo gewoond en telefonie was altijd een gezeik. Het is niet zoals hier waar je gewoon naar cool blue loopt en toestel x los koopt. Nee alles, maar dan ook alles moest via een carrier.
Dus dat er nu een sim free version zomaar in de schappen ligt is nieuw. Het beste was dan om iets 2e hands te kopen en dan bewijzen dat het toestel x jaar oud is en laten carrier unlocken.

Enfin ik zou hier wel research naar doen, NFC is daar iets anders dan hier omdat het "Osaifu-Keitai" (mobiele portomonee) compatible moet zijn. Daar kan je met NFC veel dingen doen en virtual wallets aanhangen, maar dit werkt met een iets andere NFC implementatie (FELICA) wat wij niet hebben voor wat meer secure NFC gebruik. Daarom ook de carrier link (niks nieuws te koop zonder carrier) want die mobiele portomonee authenticeert zichzelf met je SIMkaart.

Ik weet in het verleden dat mijn native Japanse toestel destijds (Z5) dienst weigerde in NL met ING + Mobiel en dat had daarmee te maken.

Mijn advies is: Just don`t bother. Tis niet alsof die extra 4GB wat uitmaakt want ik heb echt nergens last van op de huidige 8GB ram met dit toestel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
avec_style schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:40:
Of je kunt even wachten op de Xperia Pro. (hoewel het nu nog onduidelijk is of het zal voldoen aan al je eisen). Het is in ieder geval wel een telefoon gericht op content creators.
De Xperia Pro is touted naar professionals, de reguliere variant die nu uit is meer op content creators zoals wij die kennen (Youtubers/IG influencers enzo) die net dat beetje meer willen uit hun mobiele telefoon en/of B-roll device.

De Pro onderscheid zich met de HDMI in niet alleen als external monitor/recorder (denk aan waar je nu een atomos Ninja voor gebruikt) vanaf een andere "pimp" camera - maar je kan ook live 1:1 die input broadcasten via een dedicated 5mm wave verbinding. Hiermee kan je dus van elke willekeurige camera met een HDMI out, zelfs een cinecamera een live broadcast device maken. Handig voor mensen in het veld.

De non pro versie heeft een MRSP van 1199 euro , die Pro variant volgens mij echt richting de 1600, althans that's my educated guestimate als ik lees wat het kan en extra's heeft.

Wat bullet points v.d site:

HDMI connectivity and 5G 1 mmWave broadcasting
An HDMI input lets you connect the Xperia PRO to a camera or video camera2 and use 5G mmWave connectivity to broadcast video content. It’s a game-changer for working on location.

Capable of continuous 5G mmWave usage
Designed for professionals, the Xperia PRO offers unprecedented staying power. Aided by a highly efficient internal heat distribution path, thanks to a graphite sheet, vapor chamber, and air gap, it can deliver hours of continuous 5G mmWave usage.

Optimizing signal strength
The Xperia PRO features a 360° antenna design, which covers the 4 sides of the device with 16 antenna pieces, plus beamforming technology to direct 5G mmWave signals most effectively. In addition, a low dielectric constant material enables radio waves to pass through more easily.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
lithiumangel schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

Bizar, ik heb een tijdje in Tokyo gewoond en telefonie was altijd een gezeik. Het is niet zoals hier waar je gewoon naar cool blue loopt en toestel x los koopt. Nee alles, maar dan ook alles moest via een carrier.
Dus dat er nu een sim free version zomaar in de schappen ligt is nieuw. Het beste was dan om iets 2e hands te kopen en dan bewijzen dat het toestel x jaar oud is en laten carrier unlocken.
Net in Frankrijk een aantal shops afgeweest om een mifi te kopen, nou ik kan je vertellen alles gaat hier ook nog inclusief abbo. En alles is simlocked.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

De wifi connectiviteit op mijn Xperia 1 II is kort gezegd waardeloos. Ik heb echt met geen enkel ander apparaat zo'n slechte verbinding. Zijn er meer mensen die dit hebben? Mijn internetbundel wordt er zo doorheen gejaagd.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebakka schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:37:
De wifi connectiviteit op mijn Xperia 1 II is kort gezegd waardeloos. Ik heb echt met geen enkel ander apparaat zo'n slechte verbinding. Zijn er meer mensen die dit hebben? Mijn internetbundel wordt er zo doorheen gejaagd.
Ik kwam er achter dat iedere nieuwe wifi verbinding een random mac adres krijgt. Dit gaf heel veel issues bij mij. Na het uitzetten daarvan en het echte adres te gebruiken werd het veel stabieler

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Brotuck schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:43:
[...]

Ik kwam er achter dat iedere nieuwe wifi verbinding een random mac adres krijgt. Dit gaf heel veel issues bij mij. Na het uitzetten daarvan en het echte adres te gebruiken werd het veel stabieler
Dit werkt tot nu toe ontzettend goed! _/-\o_

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwetrekveer
Kashika schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:54:
Is het niet mogelijk om een andere SIM tray te bestellen en die te proberen?
Het zou me verbazen als dit alleen met een andere simtray gaat werken. Ik heb echter nog geen bewijs gezien dat het niet werkt..

Misschien eens testen? Iemand met een dual sim versie en iemand met een single sim versie een uurtje investeren?? 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Ouwetrekveer schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:21:
[...]

Het zou me verbazen als dit alleen met een andere simtray gaat werken. Ik heb echter nog geen bewijs gezien dat het niet werkt..

Misschien eens testen? Iemand met een dual sim versie en iemand met een single sim versie een uurtje investeren?? 😛
Wanneer 2 sims mogelijk waren, dan zou je dit zien bij de netwerkinstellingen en dat er twee IMEI nummers staan bij "over de telefoon". Een andere simtray alleen is dus niet voldoende. Als de contacten aanwezig zijn, dan moet je ook een andere ROM flashen en een Japanse ROM erin zetten lijkt me niet geheel zonder risico.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
Ouwetrekveer schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:05:
Musts:
- Dual-sim
- Headphone jack
- Snelste processor (op dit moment)
- Top camera(s)
- Top scherm (minimaal 500dpi)
- NFC
- Vanilla Android (of erg dicht in de buurt)
- Goede Stereo speakers
Het voldoet niet helemaal natuurlijk, maar de vorige Xperia 1 is dual sim, maar heeft geen headphone jack (wel een adapter).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
Ai ai ai, tijdje terug is mijn telefoon door Dynafix gerepareerd omdat er vlekjes achter het glas zaten op de achterkant. Nu zijn er wéér twee vlekjes bijgekomen. Dit wordt dus wederom een reparatie. Als dit zo doorgaat ga ik denk ik toch maar richting een Samsung...

Ik heb wel hele mooie plaatjes kunnen schieten in Gran Canaria overigens!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y6HfX1W/DSC-0150.jpg
RamonRJC schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:55:
Er was hier iemand die een screenprotector voor de achterkant ergens had gevonden. Ik kan het zo snel niet vinden. Heeft iemand die link nog toevallig?
Yep, dat was ik...
Er is maar 1 glazen protector voor de achterkant, zover ik weet. De rest zijn allemaal van die hydrofoil dingen waar ik niet van houd.
https://www.protectionfil...8&searchfield=xperia+1+II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Dutchy007 brotect gebruikt ook niet echt glas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 19:42
Of het echt glas ik durf ik niet te zeggen. Het buigt wel flink ;)

Wel weet ik dat dit materiaal het dichte bij 'real glass feel' zit dan een plastic protector. Ook is de kwaliteit en de 'feel' van deze protectors t.o.v. de protectors van bijv. 2017 aanzienlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Damn dit gaat hard.
672€ + nog 150€ cashback

https://www.mobiel.nl/sma...0_0:m9-17:plv-273:pv-4714

Dit valt niet meer tegen te strijden met de klant. Zelfs de Xperia 5 is duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Mister Hardware schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 01:07:
Damn dit gaat hard.
672€ + nog 150€ cashback

https://www.mobiel.nl/sma...0_0:m9-17:plv-273:pv-4714

Dit valt niet meer tegen te strijden met de klant. Zelfs de Xperia 5 is duurder...
ja dit is waarschijnlijk weer een week aanbieding, laatst was Vodafone ook goedkoop. (alleen met een nieuw abonnement)
Ik zit ook nog te kijken voor dit toestel ...

ik kan nu ook verlengen , maar meestal is verlengen weer duurder.....
Ik kom uit op:

1 jaar contract Vodafone

Red Essential
20 GB
Onbeperkt bellen en sms’en
Razendsnel internetten met 5G

€ 20,00

dan kom ik uit op 792 - 150 cashback
642 euro.

niet zo goedkoop als KPN ... maar het is een 1 jaar contract, en ik heb gewoon Vodafone/Ziggo nodig.
Als ik wel KPN neem: (Nieuw abonnement)

12 maanden 20gb: bijbetaling van 803 - 150, en 32,50 per maand en 25 aansluitkosten.
24 maanden 20gb: bijbetaling van 672 - 150 en dan 31,50 per maand en 25 aansluitkosten.\

verlengen bij KPN is ook weer duurder.

[ Voor 26% gewijzigd door Aggressor op 24-08-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om handmatig firmware te flashen ?

Ik zie namelijk wel de nieuwere firmware beschikbaar in Rusland en UK, maar nog niet voor onze regio.
Bij Samsung kun je dit zonder problemen doen omdat de firmware 100% hetzelfde is in alle landen.

Ik krijg echter het idee dat dit bij Sony anders werkt omdat er andere codes achter staan ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmhHKv1fk5RlBGKIBIYUuGPbSi0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HKfjYcpZrrBKM7EGMpAckcEA.png?f=user_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
Brotuck schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:17:
Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om handmatig firmware te flashen ?

Ik zie namelijk wel de nieuwere firmware beschikbaar in Rusland en UK, maar nog niet voor onze regio.
Bij Samsung kun je dit zonder problemen doen omdat de firmware 100% hetzelfde is in alle landen.

Ik krijg echter het idee dat dit bij Sony anders werkt omdat er andere codes achter staan ?

[Afbeelding]
Het flashen van een andere firmware is, als je een handleiding volgt en de juiste tooling gebruikt, niet heel spannend. Ik zou het op dit moment echter nog niet doen. Ten eerste, en dit geldt altijd, kan het zijn dat een andere ROM iets andere regio gebonden settings heeft. Het kan eventueel ook zijn dat die extra release daar specifieke issues fixt, waar wij geen last van hebben/niets mee te maken hebben.

Verder is interval tussen updates, zeker in het eerste jaar, heel kort. Kans is aanzienlijk dat binnen nu en een week of 2 hier ook een update uitgerold wordt. Dus tenzij er een heel kritisch security gerelateerd lek in de huidige build zit (is mij niet bekend) of jouw telefoon op de huidige build grote issues heeft, zou ik gewoon even wachten.

Ter aanvulling: bij Sony, en wellicht ook bij andere fabrikanten, worden nieuwe releases altijd in fases uitgerold. Hierdoor kunnen er enkele dagen of wellicht 1 of 2 weken verschil zitten tussen de uitrol in de eerste regio en de laatste.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Moi_in_actie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Het flashen van een andere firmware is, als je een handleiding volgt en de juiste tooling gebruikt, niet heel spannend. Ik zou het op dit moment echter nog niet doen. Ten eerste, en dit geldt altijd, kan het zijn dat een andere ROM iets andere regio gebonden settings heeft. Het kan eventueel ook zijn dat die extra release daar specifieke issues fixt, waar wij geen last van hebben/niets mee te maken hebben.

Verder is interval tussen updates, zeker in het eerste jaar, heel kort. Kans is aanzienlijk dat binnen nu en een week of 2 hier ook een update uitgerold wordt. Dus tenzij er een heel kritisch security gerelateerd lek in de huidige build zit (is mij niet bekend) of jouw telefoon op de huidige build grote issues heeft, zou ik gewoon even wachten.

Ter aanvulling: bij Sony, en wellicht ook bij andere fabrikanten, worden nieuwe releases altijd in fases uitgerold. Hierdoor kunnen er enkele dagen of wellicht 1 of 2 weken verschil zitten tussen de uitrol in de eerste regio en de laatste.
Dankje voor het antwoord, maar het geeft geen antwoord op mijn vraag.

Wat ik eigenlijk wil weten, is de R14a aan het einde van de firmware de regio gebonden info ?
Als je flashed wipe je dan de telefoon ?
Krijg je daarna nog OTA updates ?

Ik flash al jaren telefoons handmatig, maar heb geen zin in een wipe.
En natuurlijk is het beter om te wachten op de OTA, maar soms is het handiger om het eerder te flashen. Vooral omdat ik nu eenmaal graag de laatste software erop zet wanneer het mij uitkomt en niet wanneer de OTA beschikbaar komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 24-08-2020 14:43 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@Brotuck Je kan flashen met en zonder wipe en het is in het algemeen probleemloos. Bij de Xperia 1 kon je zelfs omflashen van een EU dual-SIM naar US single SIM. Je krijgt ook gewoon OTA updates na een flash, voor de nieuwe variant dan.

Het eerste deel van het versienummer is de softwareversie van Sony, het tweede deel is het revisienummer van de providerspecifieke software voor die customization en kan gewoon genegeerd worden.

Je zoekt best wat guides voor Flashtool die je kunnen vertellen hoe je kan flashen zonder wipe. Instructies voor een Xperia 1 bvb zijn hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 24-08-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
kan iemand wat voor mij doen?

kan iemand kijken wat voor type nummer op de originele lader zit? en op de usb kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Aggressor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:17:

kan iemand kijken wat voor type nummer op de originele lader zit? en op de usb kabel?
UCH32C / UCB24. Deze combo: https://www.sony.be/nl/electronics/accessoires/uch32c

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 24-08-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
Aggressor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:17:

Hier staat alle info die je nodig hebt:
https://www.sony.nl/electronics/accessoires/uch32c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
50 euro voor een lader....
Ze durven wel de hoofdprijs te vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ze verkopen dat ding nauwelijks los. Eender welke lader met 18W USB-C PD doet het. Ik gebruik soms de lader van mijn MacBook Pro en dan gaat het héél snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
is er nog een snellere lader van sony die je kunt kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@Aggressor Nope. Sony is ook geen fan van snelladen omdat dat op lange termijn niet goed is voor je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Aggressor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:00:
is er nog een snellere lader van sony die je kunt kopen?
Je kan elke PD lader halen die je wilt. Het ondersteunt tot 21watt. Ik heb zelf een aukey en een anker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Mister Hardware schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Je kan elke PD lader halen die je wilt. Het ondersteunt tot 21watt. Ik heb zelf een aukey en een anker.
is dit bv ook een goeie?
https://www.amazon.nl/gp/product/B017XBDBI6/

icm deze kabel
https://www.amazon.nl/gp/product/B07213D35X

ik moet het toestel nog aanschaffen, maar ik wil graag een extra lader erbij. En snelladen hoeft niet als het slecht is voort de batterij.
Deze hierboven is 18 watt, precies hetzelfde als de originele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Nee je hebt echt een USB c naar USB c PD laser nodig voor zo ver ik het heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Mister Hardware schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:30:
Nee je hebt echt een USB c naar USB c PD laser nodig voor zo ver ik het heb geprobeerd.
welke heb jij dan?
en als ik bv een 30 watt charger haal, kan ik snelladen dan ook uitzetten op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Aukey maakt prima laders: https://www.amazon.nl/Net...t-Nintendo/dp/B07KZN8FLJ/

Heb deze zelf niet, maar het is wel een heel compact model. Snelladen kun je niet uitzetten. Er zit echter wel een laadprogramma op je phone die de laatste 10% pas doet tegen de tijd dat je gewoonlijk je telefoon van de lader haalt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Aggressor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

welke heb jij dan?
en als ik bv een 30 watt charger haal, kan ik snelladen dan ook uitzetten op de telefoon?
Het maakt niet uit hoeveel watt je haalt. Je telefoon stelt in hoe snel dat gaat. Dus als je 40watt haalt laad hij als nog op tot 21 watt. 18watt is voldoende. Ik heb zelf een dubbele USB c van 60 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik gebruik die lader van samsung (die van 45 euro) die komt inderdaad tot 21 watt

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Aggressor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:37:
Nope, je telefoon gaat altijd zo snel mogelijk opladen. Ik heb daarom een lekker oude klassieke 5V 1.5A-lader die ik dagelijks gebruik, of wireless charging (is ook lekker traag). Snellader is enkel als ik echt gehaast ben en bijna zonder charge zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tijdens mijn auto trip naar zuid-frankrijk is wel gebleken dat de telefoon bijzonder warm wordt tijdens navigeren.

Het heeft natuurlijk ook niet geholpen dat hij met een zuignap op de voorruit zat.
Het bijzondere is wel dat hij altijd is blijven functioneren, zelfs het aflezen van het scherm ging prima.
Soms kreeg ik wel de melding dat het laden tijdelijk gestopt was ivm de temperatuur.

Andere functies zoals foto's maken gingen toen wat minder, kreeg onmiddelijk de melding dat hij te heet was.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brotuck schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:36:
Tijdens mijn auto trip naar zuid-frankrijk is wel gebleken dat de telefoon bijzonder warm wordt tijdens navigeren.

Het heeft natuurlijk ook niet geholpen dat hij met een zuignap op de voorruit zat.
Het bijzondere is wel dat hij altijd is blijven functioneren, zelfs het aflezen van het scherm ging prima.
Soms kreeg ik wel de melding dat het laden tijdelijk gestopt was ivm de temperatuur.

Andere functies zoals foto's maken gingen toen wat minder, kreeg onmiddelijk de melding dat hij te heet was.
Misschien een idee om een houder te halen die in je ventilatorrooster past?

Ik heb er eentje van Anker die ook meteen via QI laadt. De airco dan ook op de achterkant, waardoor de hitte beperkt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
Kan het nog steeds niet vinden met hoesjes. Had zo' n mooie wallet versie. Merk dat de pasjes kleine krasjes op het scherm geven. Ook de screenprotectors werken niet goed naar behoren. Bij mediamarkt eentje op laten plaatsen. Kijkhoeken zijn teleurstellend, en de kleuren zijn ook minder imho.

Toch maar weer verder zoeken. Heb ook regelmatig dat chrome ineens " vast" staat.
Gebruik nu maar Opera. Gaat vooralsnog goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
Sosua schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:03:
Kan het nog steeds niet vinden met hoesjes. Had zo' n mooie wallet versie. Merk dat de pasjes kleine krasjes op het scherm geven. Ook de screenprotectors werken niet goed naar behoren. Bij mediamarkt eentje op laten plaatsen. Kijkhoeken zijn teleurstellend, en de kleuren zijn ook minder imho.

Toch maar weer verder zoeken. Heb ook regelmatig dat chrome ineens " vast" staat.
Gebruik nu maar Opera. Gaat vooralsnog goed.
Ik vraag me af of je een screen protector nodig hebt, wanneer je een case hebt waarbij de randen tot over het scherm komen. De enige manier dat je scherm dan bij vallen risico loopt is wanneer het op een ander object valt met een hoek.
Want de screen protectors die ik heb/had en welke beschikbaar zijn, gaan net niet over alles even goed heen. Het scherm zelf "houdt op" maar er loopt toch glas van door nog een stukje. Daar is de mijne precies gevallen en dan scheurt het alsnog door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
@Kashika bullshit. Als je hem in je broekzak hebt en je hebt er iets van een stukje zand in oid, dan heb je zo maar een krasje

Edit

Deze moet ook wel aardig zijn

https://www.amazon.de/dp/B0855RJCHH

[ Voor 27% gewijzigd door Aggressor op 25-08-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Aggressor schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:11:
@Kashika bullshit. Als je hem in je broekzak hebt en je hebt er iets van een stukje zand in oid, dan heb je zo maar een krasje
Waar baseer je dit op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Kashika schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Waar baseer je dit op dan?
eigen ervaring?
ik ben altijd voorzichtig met mijn telefoon, maar hoe dan ook .. er komen altijd wel hele lichtje krasjes op.
Deze zie je zo 1 2 3 niet, maar in de winkel .. onder fel licht .. dan wel.

Probeer het maar :)
Of er hoeft maar iets tussen de wallet case en je scherm te zitten ....

ik wil er altijd een screenprotector op, ook al is het een folie.

@Sosua welke wallet case heb je gehad?

https://www.mobilefun.nl/...i-wallet-case-black-81708 deze lijkt mij ook wel mooi. echt leer

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 25-08-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
Aggressor schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

eigen ervaring?
ik ben altijd voorzichtig met mijn telefoon, maar hoe dan ook .. er komen altijd wel hele lichtje krasjes op.
Deze zie je zo 1 2 3 niet, maar in de winkel .. onder fel licht .. dan wel.

Probeer het maar :)
Of er hoeft maar iets tussen de wallet case en je scherm te zitten ....

ik wil er altijd een screenprotector op, ook al is het een folie.

@Sosua welke wallet case heb je gehad?

https://www.mobilefun.nl/...i-wallet-case-black-81708 deze lijkt mij ook wel mooi. echt leer
gewoon een random van 2 tientjes. Wat je merkt is dat de bovenranden van de pasjes in het scherm krassen. wellicht als je de telefoon in je broek draagt. Bij deze case zie ik zo hetzelfde gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Sosua schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

gewoon een random van 2 tientjes. Wat je merkt is dat de bovenranden van de pasjes in het scherm krassen. wellicht als je de telefoon in je broek draagt. Bij deze case zie ik zo hetzelfde gebeuren.
ik heb er nooit pasjes in. :)
heb je misschien een link van welke jij hebt?
en ik gebruik altijd een screenprotector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Kashika schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Misschien een idee om een houder te halen die in je ventilatorrooster past?

Ik heb er eentje van Anker die ook meteen via QI laadt. De airco dan ook op de achterkant, waardoor de hitte beperkt blijft.
Punt is dat die houders voor een ventilatierooster in mijn auto niet blijven zitten. Of ik gebruik de verkeerde. Maar ik denk eerder dat het aan de roosters ligt in mijn auto. (mercedes c classe)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ah ja, zo'n circelrooster met knop in het midden maakt het inderdaad lastig. Desnoods zo'n magneet systeem wat je tegen je mediacenter aanplakt?
Denk alleen niet dat er zo'n case is nog voor deze telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Als je het toestel koopt, zit hij dan ook geseald? Zo ja hoe.. Folie of wat voor sticker?

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 25-08-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 22:44
Heeft iemand anders de snellader wel eens zien ontploffen? Of is dat "my bad luck". Als ik de telefoon zelf niet laat vallen, ontploft de lader wel in het stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:29

Sick Nick

Drop the top!

Aggressor schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:09:
Als je het toestel koopt, zit hij dan ook geseald? Zo ja hoe.. Folie of wat voor sticker?
Doos zit gesealed met een sticker aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Kleine witte ronde stickers zit hij geseald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Bedankt. En de allerlaatste vraag voor mijn maat.

Hij wil graag de cashback registreren. Is het echt nodig om je doosje hiervoor kapot te knippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
Aggressor schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:54:
Bedankt. En de allerlaatste vraag voor mijn maat.

Hij wil graag de cashback registreren. Is het echt nodig om je doosje hiervoor kapot te knippen?
Ja. Lees maar de eerdere berichten in dit topic uit de periode dat je toen een hoofdtelefoon kreeg ipv cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
arnem_ schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:29:
Heeft iemand anders de snellader wel eens zien ontploffen? Of is dat "my bad luck". Als ik de telefoon zelf niet laat vallen, ontploft de lader wel in het stopcontact....
Je bijgeleverde lader is ontploft in het stopcontact..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Atomsk schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:40:
Aukey maakt prima laders: https://www.amazon.nl/Net...t-Nintendo/dp/B07KZN8FLJ/

Heb deze zelf niet, maar het is wel een heel compact model. Snelladen kun je niet uitzetten. Er zit echter wel een laadprogramma op je phone die de laatste 10% pas doet tegen de tijd dat je gewoonlijk je telefoon van de lader haalt.
Is deze ook geschikt?
18 watt en scheelt 10 euro
Met PD ucb c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
Aggressor schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Is deze ook geschikt?
18 watt en scheelt 10 euro
Met PD ucb c
Elke lader met PD is geschikt. Dan past de lader zich aan naar wat je telefoon aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Kashika schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:06:
[...]

Elke lader met PD is geschikt. Dan past de lader zich aan naar wat je telefoon aankan.
Dankje en ik was de link vergeten

https://www.amazon.de/dp/B07H3NJG32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 22:44
Kashika schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Je bijgeleverde lader is ontploft in het stopcontact..?
Ja, met doorgeslagen stoppen tot gevolg. Maar telefoon bleef ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moet zeggen dat ik af en toe wel even heb dat de telefoon 2 seconden freezed. Misschien eens een factory reset doen.

Waarom ik van dit toestel houd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQvlpyY7HpogNamk4BVQ4ymmY30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYt5VJdcBxXtY2CSgBnfPQeE.jpg?f=fotoalbum_large

Een indrukwekkende foto? Nee, op het eerste gezicht niet. Maar de zon was zo fel, dat de iPhone 11Pro en Samsung S10 van mijn collega's eigenlijk alleen een groot geel/wit vlak lieten zien. Die Sony maakt gewoon een foto.

Ook de vakantie foto's waren fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
arnem_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Ja, met doorgeslagen stoppen tot gevolg. Maar telefoon bleef ok.
al contact met sony gehad? en wat zeiden ze?
ben wel benieuwd..
Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste