Ik heb het toestel nu 1 maand in bezit. Ik ben van plan om een uitgebreide review te schrijven.Echter het enige wat ik nog mis is een echte shoot met een model, waarbij ik het toestel zo zou behandelen als hoe ik een shoot met m`n dslr zou aanpakken. (raw schieten, manual exposure, editen) Helaas in de afgelopen 2 weken is m`n shoot 2x verplaatst door de extreme hitte haha. Niemand (incl ik) heeft zin om met 33 graden buiten te staan werken.
Dus dat houd mijn review een beetje tegen helaas. Want ik wil dan niet een reveiw publishen en dan later de fotografie gedeelte als een add-on erbij editen. Vind ik gewoon niks.
Kan je wel in het kort vertellen dat voor "de snelle snaps" in de default camera app de Sony niet onder doet voor een Samsung S20. Waarbij de Sony neutralere kleuren heeft, en de Samsung met name de lucht, letterlijk een andere hue probeert te geven om de wolken wat meer een "pop" te geven. De telelens v.d Samsung vind ik wel scherper, ook in daylight (zelf als zou je sharpening toepassen in post, op de Sony)
Tevens werkt de telelens van Samsung beter in low-light. De Samsung heeft op de tele dan een F/2.0 lens en Sony een F/2.4 en dit zie je wel terug op de foto's.
1 van mijn grootste irritaties met het toestel is dat ik soms echt niet snap waar m`n batterij naartoe gaat.
Zie deze screenshot van net.
Ik heb de hele dag gewerkt, dus prive toestel (Sony) ligt ergens op buro, op WiFi, en zo goed als niet aangeraakt. Dan ben ik 11 % kwijt. Tel ik alles op in dat grafiekje kom ik op 5% verbruik. Maar vorige week had ik hetzelfde en was ik na 10 uurtjes idle daadwerkelijk 4 of 5% kwijt. Gisteren 1h 40 mins screen on time, maar ik zat op 35% left, en dat terwijl die SoT "maar" whatsapp was, dat is gewoon vreselijk brak. Sure ik "kwam het einde v.d dag" door. Maar voor wat ik gedaan heb is dat geen goede mileage. Maar dan heb ik ook dagen waar ik intensief m`n toestel gebruik en ik makkelijk 6 uur SOT haal wat meer in lijn der verwachting is.
Als ik het toestel amper of heel basic gebruikt dan verdampt m`n batterij langzaam. Sony is wat dat betreft niet zo goed als andere fabrikanten m.b.t background processen managen zoals een Apple, Samsung of Oneplus.
[
Voor 47% gewijzigd door
lithiumangel op 14-08-2020 00:28
]