Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
bottom line schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:09:
Desnoods 1x even 10 minuten bij de Ionity Wetteren stoppen per weekend he. Of kom je vanuit Antwerpen/Limburg?
Worst case scenario natuurlijk, denk wel dat je die afstand kan doen, maar dan ben je zeker gesteld.
En er zijn meer laadpalen/mogelijkheden dan je denkt ;)
Kom van bij Antwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Met een WLTP van 400 kan je in de winter rekenen met 300-320 echte kilometers als ik de andere EV’s ook bekijk.
En hangt ook van je rechtervoet natuurlijk af.
Mijn E-tron 55 heeft 408 WLTP dacht ik maar dat is met 19” velgen en ik heb er 21” onder en dan red ik 300 ook in de winter op een volle lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
ABRP gaat uit van een iets hoger verbruik bij de P2. (Tov eerder genoemde Model 3 LR.) Denk dat het wel redelijk klopt. Je kunt dus al wel een indicatie krijgen op ABRP op basis van je rit. Met 20 inch zal hij nog weer wat meer verbruiken.

@GeeMoney dacht dat Audi ook goed uit de test kwam inzake WLTP vs echte range. De warmtepomp zal in de winter ook zeker meespelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 01-05-2020 08:34 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:35
S2000jan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:18:
Hey google!
Zet de ruitenwissers aan aub

:)
bottom line schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:54:
[...]

Dat moet ik eens kijken of dat werkt :P
Bij Tesla M3 werkt het alvast! Knopje drukken, "gebruik ruitenwissers", en hij gaat manueel wipen op stand 1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
JohnDoe77 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:39:
Avond!

Het heeft mij wat uurtjes geduurd, maar heb de tien pagina’s hiervoor doorgelezen! Alleen jammer dat er relatief weinig over de Volvo geschreven wordt. Wie hebben er eentje besteld? Of is daar inmiddels een eigen forum voor en is dit toch weer puur P2 zoals hij ook gestart is?

Ik heb een P8 in bestelling, met levering 2020. Ben benieuwd hoe dit nu uitpakt. De fabriek is wat weken dicht geweest, zullen ze de maand in de zomer door produceren? En er staat overal dat ze productie aan zullen passen aan de vraag omdat er momenteel weinig auto’s verkocht worden, zou er een mogelijkheid bestaan dat productie van de P8 voor september start?
Goedemorgen!

Het is zeker geen puur P2 forum. Denk wel omdat het gros hier een P2 besteld heeft dat ze daar voornamelijk informatie over zoeken en delen. Maar alle berichten en informatie over de P8 zijn net zo welkom als P2 berichten, dus houd je vooral niet in :)

Wat is de config van je P8? Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Laatst online: 06-09 13:46
Kan iemand mij vertellen (uit eigen ervaring) hoe de zitruimte en -comfort is in de Polestar 2? Ik ben zelf 1.91 en zet de stoel in mijn huidige V40 altijd in de laagste stand, anders zit ik voor m'n gevoel zo tegen de dakrand aan te kijken. :)

Uit de review-video's haal ik wel dat er in principe voldoende hoogte is in het dak voor lange(re) mensen, maar aangezien er nu (nog) geen mogelijkheid is dat zelf uit te proberen was ik toch benieuwd of iemand hier met vergelijkbare lengte daar iets over kan roepen. Ik vind de P2 een pracht van een wagen, maar als ik 'm bestel en ik zit er ongemakkelijk in dan zou dat toch erg jammer zijn.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
secret17 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:13:
Kan iemand mij vertellen (uit eigen ervaring) hoe de zitruimte en -comfort is in de Polestar 2? Ik ben zelf 1.91 en zet de stoel in mijn huidige V40 altijd in de laagste stand, anders zit ik voor m'n gevoel zo tegen de dakrand aan te kijken. :)

Uit de review-video's haal ik wel dat er in principe voldoende hoogte is in het dak voor lange(re) mensen, maar aangezien er nu (nog) geen mogelijkheid is dat zelf uit te proberen was ik toch benieuwd of iemand hier met vergelijkbare lengte daar iets over kan roepen. Ik vind de P2 een pracht van een wagen, maar als ik 'm bestel en ik zit er ongemakkelijk in dan zou dat toch erg jammer zijn.
Ik heb er vorig jaar in Amsterdam in gezeten en ik zat echt prima, lekker zelfs. Ben zelf 1,90 en hou wel van laag in de auto zitten en voelde me gelijk comfortabel in de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
BartWNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:20:
[...]
Ik heb er vorig jaar in Amsterdam in gezeten en ik zat echt prima, lekker zelfs. Ben zelf 1,90 en hou wel van laag in de auto zitten en voelde me gelijk comfortabel in de P2.
Thnx, dat geeft toch dat stukje extra vertrouwen. Hoe zit dat mechaniek voor het verstellen van de stoel eigenlijk in elkaar bij de P2? Ik heb nu handmatig, maar heb ook in Volvo's met elektrisch bestuurbare stoelen gezeten. Dat is qua verstellen handiger, maar voor de elektronica hadden die modellen zo'n doos onder de stoel waardoor ze net niet zo laag konden als ik zelf had gewild. Hebben ze dat bij de P2 beter opgelost?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
secret17 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:27:
[...]

Thnx, dat geeft toch dat stukje extra vertrouwen. Hoe zit dat mechaniek voor het verstellen van de stoel eigenlijk in elkaar bij de P2? Ik heb nu handmatig, maar heb ook in Volvo's met elektrisch bestuurbare stoelen gezeten. Dat is qua verstellen handiger, maar voor de elektronica hadden die modellen zo'n doos onder de stoel waardoor ze net niet zo laag konden als ik zelf had gewild. Hebben ze dat bij de P2 beter opgelost?
Ja het is volautomatisch met geheugenstanden e.d. Maar over waar de mechaniek zit durf ik je geen antwoord te geven. Wellicht dat je beetje kan youtuben (zijn heel wat clips van het interieur te vinden) om te kijken of de hoogte van de stoel voor jou acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Je kan blijkbaar ook de passagiersstoel verstellen vanaf de bestuurdersstoel. Mocht iemand vervelend zijn >:)

https://support.polestar....539b01e4c0a8015102f88078/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
BartWNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:43:
Je kan blijkbaar ook de passagiersstoel verstellen vanaf de bestuurdersstoel. Mocht iemand vervelend zijn >:)

https://support.polestar....539b01e4c0a8015102f88078/
Misschien is zo'n eject-button wel een leuke optie? >:) Panorama-dak open, bye bye :D

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
secret17 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Misschien is zo'n eject-button wel een leuke optie? >:) Panorama-dak open, bye bye :D
Hehe, stoot diegene alleen wel zijn hoofd want het dak kan helaas (nog) niet open :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
secret17 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Komt in Q1 2022 in een OTA-update, optie krijgt de naam OTA-passenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:39:
Avond!

Het heeft mij wat uurtjes geduurd, maar heb de tien pagina’s hiervoor doorgelezen! Alleen jammer dat er relatief weinig over de Volvo geschreven wordt. Wie hebben er eentje besteld? Of is daar inmiddels een eigen forum voor en is dit toch weer puur P2 zoals hij ook gestart is?

Ik heb een P8 in bestelling, met levering 2020. Ben benieuwd hoe dit nu uitpakt. De fabriek is wat weken dicht geweest, zullen ze de maand in de zomer door produceren? En er staat overal dat ze productie aan zullen passen aan de vraag omdat er momenteel weinig auto’s verkocht worden, zou er een mogelijkheid bestaan dat productie van de P8 voor september start?
Ha John,

Ik heb ook een P8 besteld. Initieel was dit een P2 topic, maar ik heb de topic starter gevraagd of we er een gecombineerd topic van konden maken, omdat vrijwel alleen het carrosserie en de productie locatie van de twee modellen verschilt.

Het onderstel, ADAS, Entertainment system en 90% van het interieur zijn identiek :+

De P8 komt uit Gent. In Januari zijn ze daar gestopt met productie van de V40 en nu ze zijn de fabriek daar aan het re-toolen voor de XC40. Volgens mij is de fabriek rond Augustus klaar, waarna productie in September zou starten, met begin uitlevering laatste week September.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:51:
[...]
en 90% van het interieur zijn identiek
Nou... die 90% is wellicht wat aan de hoge kant geschat ;)

Andere stoelen, materiaal- en kleurkeuze, centraal display, hoofdruimte achter, panoramadak niet verplicht.
Om maar eens wat te noemen.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Claude schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:08:
[...]

Nou... die 90% is wellicht wat aan de hoge kant geschat ;)

Andere stoelen, materiaal- en kleurkeuze, centraal display, hoofdruimte achter, panoramadak niet verplicht.
Om maar eens wat te noemen.
Eens, de vormgeving is uniek voor beide wagens. Polestar heeft zeker meer vrijheid genomen in hun design language, waar Volvo dicht bij de 'gewone' XC40 is gebleven. Maar de componenten zijn het zelfde. Kijk maar eens naar het stuur, entertainment knoppen, ventilatie roosters, doorhandles, zonnekleppen en gordelspanners. En dat zijn nog maar de componenten die je kan zien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 01-05-2020 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Hej leuk, nog een P8 besteller, wat is jouw samenstelling geworden? Zou wel super zijn als hij ergens oktober/november geleverd wordt. Best gek, nooit in gereden (net als iedereen hier ook met de P2) en dus erg benieuwd naar de ervaring! Ik heb onlangs de Audi E-tron 55 gereden en die reed geweldig. Wat mij wel opviel is het gevoel van gewicht als je door de bocht ging. Maar volgens mij wordt de Volvo 300kg lichter als ik het goed lees. Polestar trouwens ook een prachtige wagen en ze zetten het merk echt goed neer. Die P3 is echt om te watertanden wat je er nu voor plaatjes van ziet!

Mijn samenstelling;

Volvo XC40 (5-deurs) 78kWh p8 pure electric r-design 300kW awd geartronic aut
Kleur Thunder Grey metallic
Bekleding: RB00 Nappa leder/Nubuck Charcoal/Charcoal Kleur: Thunder Grey metallic

Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: 1092 Warmtepomp
Optie: 20” 5-Spaaks Black Diamond Cut velgen
Optie: Draadloos telefoon opladen
Optie: Extra getint glas achterportieren en achterruit
Optie: LIGHTING
Optie: LOUNGE
- Visual Park Assist (incl. 360o view) met Front inchFisheye inch view
- Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-kanteldak met elektrisch bedienbaar zonnescherm
Optie: VERSATILITY
Optie: Volvo Guard Alarm Klasse 3 incl. bewegings- en volumesensor en Safelock
Optie: Zonder model- en motoraanduiding

Ik ben vooral benieuwd naar de kleur, nog niet in het echt gezien! Vond ook de speciale blauwe kleur mooi en ben benieuwd of er mensen de groene tint bestellen die specifiek voor de P8 is.

Welke andere P8’s zijn in bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb een XC40 T3 gereden. Die beviel me goed, behalve het vermogen en de wegligging, maar ik verwacht dat dat met de P8 helemaal goed gaat komen, aangezien deze 400kg zwaarder is.

Mijn configuratie:
  • XC40 P8 AWD R-Design
  • Inscription Metallic (Crystal White)
  • Leder / Charcoal bekleding
  • Lounge (Harman Kardon + Parkeersensors Voor/Achter + Panorama dak + Park Assist Pilot met Auto brake
  • Lighting (Full Led met Adaptieve bochtenverlichting)
  • Power Seats (electrisch voor beide)
  • Extra getint glas achter
  • Electrisch kinderslot achter
In de openingspost staat een lijstje met autos in bestelling. @BartWNL houdt deze bij. Ik neem aan dat hij jouw al toegevoegd heeft.

Mijn auto staat geplanned om geleverd te worden in w43.

[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 01-05-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
JackBol schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:55:
Ik heb een XC40 T3 gereden. Die beviel me goed, behalve het vermogen en de wegligging, maar ik verwacht dat dat met de P8 helemaal goed gaat komen, aangezien deze 400kg zwaarder is.

Mijn configuratie:
  • XC40 P8 AWD R-Design
  • Inscription Metallic (Crystal White)
  • Leder / Charcoal bekleding
  • Lounge (Harman Kardon + Parkeersensors Voor/Achter + Panorama dak + Park Assist Pilot met Auto brake
  • Lighting (Full Led met Adaptieve bochtenverlichting)
  • Power Seats (electrisch voor beide)
  • Extra getint glas achter
  • Electrisch kinderslot achter
In de openingspost staat een lijstje met autos in bestelling. @BartWNL houdt deze bij. Ik neem aan dat hij jouw al toegevoegd heeft.

Mijn auto staat geplanned om geleverd te worden in w43.
Ja, inmiddels wel. Zit hier niet 24/7 ;)
Maar mooi dat het lijstje P8's ook wat groter wordt, daar missen we er nog wat van!

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 01-05-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Wie weet of de Polestar 2 een geïntegreerde Dashcam heeft, zodat je bewijsmateriaal hebt bij ongelukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:22
theomanders schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:36:
Wie weet of de Polestar 2 een geïntegreerde Dashcam heeft, zodat je bewijsmateriaal hebt bij ongelukjes.
Nee, die functie zit er niet in. Echter, beschikt de P2 over 4 camera's en een HDD. Dus technische zou het misschien wel mogelijk zijn. Wie weet komt deze functionaliteit ooit via een OTA update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
Mail van LM gekregen over de trekhaak.
Geachte heer ####,

Polestar Netherlands B.V. heeft aangegeven dat de trekhaak een fabrieksoptie is geworden in plaats van een accessoire achteraf. Dit in tegenstelling tot eerdere berichtgeving vanuit Polestar. Dit houdt in dat de fiscale waarde van de bestelde auto gaat stijgen met € 1.100,=.

We vertrouwen erop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Noujaaaa..... meer bijtelling...

Maar, betekent wel dat ie fabrieks-af meteen zo wordt opgeleverd en dat we er niet op hoeven te wachten na levering.

[ Voor 14% gewijzigd door foxtrotc op 01-05-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:30
Desmodromer schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:57:
[...]

Dan zouden alle beelden gespiegeld moeten zijn en het een auto met stuurwiel rechts zijn. Z'n haar en de koordjes van z'n capuchon zijn op andere beelden hetzelfde.

Ik vermoed eerder dat de Chinese variant i.v.m. het andere accupakket de aansluiting aan de andere kant heeft, maar dat is een aanname.
Ik zag net op Instagram een Chinees model met het laadklepje links.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbaPkVdXZ5kitS_lo-fsWMTwqEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NjOYjEzbsb0dNS5POfuCuxB2.jpg?f=user_large
Toen moest ik weer aan deze post denken. Heb het flimpje nog eens bekeken en in dit filmpje lijkt het erop dat er aan beide kanten (i.i.g. bij de snow) een klepje zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_O8LKBDO0t-Wrw5Og0CJ7F7aB8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXRfB8lUjZEGSw0PNydJ6xIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWfdv2-rl-JAaKP4jVDbD_U3xNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZamJo78orNEAICS8TQdsISD.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zou ik wel raar vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Laatst online: 29-05-2023
foxtrotc schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:21:
Mail van LM gekregen over de trekhaak.

[...]

Noujaaaa..... meer bijtelling...

Maar, betekent wel dat ie fabrieks-af meteen zo wordt opgeleverd en dat we er niet op hoeven te wachten na levering.
Ai, betekent dit ook dat ik achteraf dus nooit die specifieke trekhaak kan laten monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Misschien maar eens een belletje aan wagen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxtrotc
En mijn leasemij (multilease) over het moment van levering:
Op dit moment kunnen we nog geen uitspraak hierover doen. Polestar is bezig alle NL bestellingen te verwerken. Wanneer deze orders verwerkt zijn ontvangen we de verwachte levertijden. Het kan best mogelijk zijn dat uw auto eerder geleverd wordt dan oktober. Polestar is een jonge organisatie en bezig hierin de juiste communicatie in te vinden. De verwachting is wel u deze maand hierover te kunnen informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:50
Even een vraagje,

Heeft iemand van jullie als eens in een Polestar gezeten?? (autobeurs o.i.d.) en zo ja, kan je mij iets vertellen over de zit hoogte?

Rede is dat ik zowel mijn vrouw als ik al wat op leeftijd zijn, en wat last hebben van onze ruggetjes :P , vandaar dat zithoogte in/uitstappen voor ons best hoog op de lijst staan. De auto vinden we erg mooi en past bij onze afstanden.

mvgr

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
foxtrotc schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:12:
En mijn leasemij (multilease) over het moment van levering:

[...]
Ik zit ook bij Multilease, mijn levering was gepland voor medio september. Maar hopelijk komt hij eerder, door annuleringen (corona) en pre-orders die niet zijn omgezet in definitieve orders. Maar ik wacht het af, ik heb er vertrouwen in hij in ieder geval in 2020 wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hansieo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:19:
Even een vraagje,

Heeft iemand van jullie als eens in een Polestar gezeten?? (autobeurs o.i.d.) en zo ja, kan je mij iets vertellen over de zit hoogte?

Rede is dat ik zowel mijn vrouw als ik al wat op leeftijd zijn, en wat last hebben van onze ruggetjes :P , vandaar dat zithoogte in/uitstappen voor ons best hoog op de lijst staan. De auto vinden we erg mooi en past bij onze afstanden.

mvgr
Wat ik er van herinner is wat je ook van de foto's kan afleiden, je zit een stukje hoger dan in de gemiddelde Golf oid (vanwege het accupakket), maar ook niet zo hoog als in de gemiddelde SUV. Als ik het goed herinner zat ik in de Kona ook hoger dan in de Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
PvS_68 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:27:
[...]

Ik zag net op Instagram een Chinees model met het laadklepje links.
[Afbeelding]
Toen moest ik weer aan deze post denken. Heb het flimpje nog eens bekeken en in dit filmpje lijkt het erop dat er aan beide kanten (i.i.g. bij de snow) een klepje zit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat zou ik wel raar vinden..
Ik dacht in zo’n Chinees filmpje gezien te hebben dat er geen snellaadaansluiting was. Misschien zit deze dan aan de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Audi e-Tron heeft ook als optie om de Type2 connectoren aan beide kanten te hebben. De CCS snellader zit wel aan 1 kant. Erg praktisch want je treft een lege laadplek niet altijd aan dezelfde kant aan. Wellicht is het een ook optie voor de Polestar, of was dat filmpje simpelweg gespiegeld..
Nog praktischer was een laadklep aan de voorkant geweest.. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-05-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
of was dat filmpje simpelweg gespiegeld..
Dat was het dus niet. De laatste 2 snaps zijn 1 seconde na elkaar genomen uit hetzelfde shot. Die auto heeft echt 2 laadkleppen.

Misschien is dat in China standaard of een optie, maar hier in Europa heb ik dat nergens gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Ik heb even de Chinese handleiding geraadpleegd. Daarin vermelden ze echt een laadklep links en laadklep rechts. Dat is niet het geval bij de Nederlandse handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0tMl25tor6tpfNU7-pW42OlLwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/niNPXhS6VV2cB9kGDugsK9Hd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kige
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07-2022
In de filmpjes op de Polestar app, zie je ook maar aan 1 zijde een laadklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Misschien omdat links en rechts rijden daar voorkomt? Wel prettig. Aan beide kanten kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:06:
Misschien maar eens een belletje aan wagen idd.
Ja goeie! Ga ik maandag meteen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Er zijn relatie weinig filmpjes van de P8. Heeft iemand ergens nog iets gezien? Ben benieuwd of er a iets bekend is over het rijgedrag! En natuurlijk hoe Android Auto er daar uit gaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Afrokwijt schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:45:
Ik heb even de Chinese handleiding geraadpleegd. Daarin vermelden ze echt een laadklep links en laadklep rechts. Dat is niet het geval bij de Nederlandse handleiding.

[Afbeelding]
Ja, maar je ziet ook duidelijk dat links type2 is en rechts ccs.
Nu weet ik het niet zeker, maar onze snellaad stekkers hebben type2 en ccs (combo) eronder. Wellicht dat het daarom voor de Europese markt wordt gebundled in 1 laadpoort?

[ Voor 12% gewijzigd door -Splash- op 01-05-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrotc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Burchov schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:25:
[...]

Wat ik er van herinner is wat je ook van de foto's kan afleiden, je zit een stukje hoger dan in de gemiddelde Golf oid (vanwege het accupakket), maar ook niet zo hoog als in de gemiddelde SUV. Als ik het goed herinner zat ik in de Kona ook hoger dan in de Polestar.
Bedankt voor de info, dan zullen we even een Kona moeten proberen... 8)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Als je kijkt naar de hoogte van de auto's:
VW Golf: 1.456 mm
Polstar 2: 1.478 mm
Hyundai Kona e: 1.570 mm

Dan zie je dat de P2 ietsje hoger is dan een golf maar lang niet het SUV-karakter heeft van de Kona.

Wat ik me er van herinner toen ik op de beurs in Brussel instapte is dat de zithoogt vergelijkbaar is met die van een Golf, maar de vloer ligt wat hoger. De stoelhoogte t.o.v. de vloer is dus wat kleiner. Dat gevoel had ik nog meer zelfs bij de Kona toen ik daar instapte. Dat komt natuurlijk doordat die wat hoger is en je dat dan meer gaat opvallen.
Als je een zwakke rug hebt is instaphoogte erg prettig, maar misschien nog wel belangrijker de kwaliteit van de stoelen en de mogelijkheden om die goed in te kunnen stellen. Dat is helaas iets wat je waarschijnlijk zelf het beste kunt ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
PvS_68 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:49:
Als je kijkt naar de hoogte van de auto's:
VW Golf: 1.456 mm
Polstar 2: 1.478 mm
Hyundai Kona e: 1.570 mm

Dan zie je dat de P2 ietsje hoger is dan een golf maar lang niet het SUV-karakter heeft van de Kona.

Wat ik me er van herinner toen ik op de beurs in Brussel instapte is dat de zithoogt vergelijkbaar is met die van een Golf, maar de vloer ligt wat hoger. De stoelhoogte t.o.v. de vloer is dus wat kleiner. Dat gevoel had ik nog meer zelfs bij de Kona toen ik daar instapte. Dat komt natuurlijk doordat die wat hoger is en je dat dan meer gaat opvallen.
Als je een zwakke rug hebt is instaphoogte erg prettig, maar misschien nog wel belangrijker de kwaliteit van de stoelen en de mogelijkheden om die goed in te kunnen stellen. Dat is helaas iets wat je waarschijnlijk zelf het beste kunt ervaren.
Ook jij bedankt voor de info.
"zitten" is inderdaad belangrijk, en als de instap wat hoger is, is de zithoek van de benen meestal ook gelijk wat beter, maar ik vrees dat de Polestar daar iets tekort gaat komen als ik jouw ervaring lees.
Dan zal ik dus ergens een Polestar moeten gaan proberen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Je kan je inschrijven voor een proefrit https://www.polestar.com/nl/testrit-sign-up/
Ik vrees alleen dat dat nog wel even duurt. In België zijn ze iets verder en zijn al Volvo dealers aangewezen die Polestar Spaces gaan exploiteren:
https://www.tijd.be/onder...s-in-belgie/10137675.html

Misschien eens contact opnemen met een dealer daar? https://www.sterckx-desmet.be/polestar.php
Dan ben je misschien net wat eerder aan de beurt als in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
In Nederland zijn volvo dealers een tijd geleden al benaderd of ze een "polestar point" kunnen/willen zijn. Zal vast niet lang meer duren dat dit ingericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Beide dank voor uw info.

Daar ik in NO Nederland woon..... is België voor mij voor zo maar even langs gaan niet echt makkelijk.
Ik heb(had...) nog wel een enkele dagen tripje staan naar Brugge -Gent e.o.
(zodra corona weg is...gaat dit zeker door)

Tja, blijft nog steeds een erg mooie auto... (zou zo maar kunnen dat ik van Audi afstap..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Hansieo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:47:
[...]
"zitten" is inderdaad belangrijk, en als de instap wat hoger is, is de zithoek van de benen meestal ook gelijk wat beter, maar ik vrees dat de Polestar daar iets tekort gaat komen als ik jouw ervaring lees.
Dan zal ik dus ergens een Polestar moeten gaan proberen.. :P
Zie ook dit filmpje. Bij 2:25 worden wat instelmogelijkheden van de bestuurdersstoel getoond. Afhankelijk van de lengte van de bestuurder is er qua instelhoogte wel wat speelruimte. De passagiersstoel voor heeft dezelfde instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Bedankt voor de link.

Het komt op mij over dat de benen wel érg "geknikt" zijn in rijpositie... maar wellicht dat dit door de goed verstelbare stoel op te vangen is, en bezoekje zal dat moeten uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Hij zit in het filmpje niet echt in een rijpositie. Zijn voeten staan ver van de pedalen af op de vloer. Bij de rijpositie is die knik dus wel aanzienlijk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:27
Als toekomstig polestar 2 eigenaar(midnight + 19" + trekhaak, lease) volg ik dit topic al een tijdje, maar ik was wel benieuwd of iemand al iets heeft gelezen of gezien hoe de polestar 2 en het nieuwe android automotive/google maps omgaat met navigeren en laadpalen indien de bestemming buiten de range van de accu ligt?

Krijg vaak de vraag van collega's die bijna allemaal verstokte tesla rijders zijn hoe de polestar 2 daar mee omgaat en ondanks dat ik mij weinig zorgen maak met google maps als hoofd platform kan ik er weinig over terugvinden.

Verder verheug ik mij ook op het nieuws van de levering, aldus de LM zou het augustus/september worden, maar na een bel actie met polestar (1,5 week geleden gesproken om te checken of alles netjes door was gekomen) verwachtte de persoon aan de lijn dat mijn bestelling bij de eerste leveringen zou zitten en waarschijnlijk juli/augustus geleverd zou worden (maar wel hetzelfde verhaal dat ze nog niks hadden gehoord vanuit HQ dus geen beloftes etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Geen enkele twijfel dat Google Maps de route optimaliseert met tussenliggende laadpunten. Deze functionaliteit is nl al breed beschikbaar voor alle EV's die met Maps navigeren via Android Auto. ( Daarbij draait Android Auto dus op je telefoon) De vraag is of Google ook kan zien of de laadpunten vrij zijn of niet. Dat heeft Tesla wel heel mooi geïntegreerd in de sucs

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Quark2 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:58:
Geen enkele twijfel dat Google Maps de route optimaliseert met tussenliggende laadpunten. Deze functionaliteit is nl al breed beschikbaar voor alle EV's die met Maps navigeren via Android Auto. ( Daarbij draait Android Auto dus op je telefoon) De vraag is of Google ook kan zien of de laadpunten vrij zijn of niet. Dat heeft Tesla wel heel mooi geïntegreerd in de sucs
Welke EVs doen dit dan? Met Google Maps een route plannen met tussenstops bij snellaadstations?

Overigens gebruik ik (Tesla) bij lange ritten de ingebouwde planner niet. Via ABRP is er veel meer mogelijk. Dit is altijd anders ook nog een optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 02-05-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Quark2 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:58:
De vraag is of Google ook kan zien of de laadpunten vrij zijn of niet.
Die vraag kan bevestigend beantwoord worden :)
Zie deze video rond 26:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Claude schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:16:
[...]

Al is het de vraag of dat zo nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:27:
[...]
Al is het de vraag of dat zo nuttig is.
Tja, Quark2 vindt dat bijvoorbeeld heel nuttig, want die geeft Tesla voor die faciliteit een flinke schouderklop.
En jij trok in twijfel of er EV's zouden zijn, die dat kunstje ook zouden kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:27
Claude schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:16:
[...]

Ah dit filmpje heb ik dus nooit kunnen vinden (of niet goed genoeg naar gezocht :> ) maar helemaal top en thx voor het delen. Verwachte al zo iets, maar goed om het nu ook te zien in een video! En gezien de video tegen de tijd dat de polestar 2 echt rond rijdt alweer een jaartje oud is, zal de implementatie nog wel beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Claude schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Tja, Quark2 vindt dat bijvoorbeeld heel nuttig, want die geeft Tesla voor die faciliteit een flinke schouderklop.
En jij trok in twijfel of er EV's zouden zijn, die dat kunstje ook zouden kunnen ;)
Kan op het filmpje niet echt super veel zien. Ook niet of dit native Google Maps is of iets van een addon. Ik kan bijvoorbeeld zelf met alleen Maps niet zoveel.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 02-05-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Hij stuurt je ook niet automatisch naar een oplaadpunt. (bij minuut 25:13 laten ze de google maps zien)
YouTube: Polestar 2 - ein neuer Stern am Elektroauto-Himmel

Als ze navigeert naar Munich, dan laat de navigatie enkel zien dat het 5uur en 41 minuten rijden is. En daarna als je naar Frankfurt zou gaan, moet je nog 4uur en 14 minuten rijden. Zonder het voorstellen van laadpunten.

Die vraagt ze nadien zelf op, maar dat moet je dus zelf doen / zelf op tijd aan denken. Denk dat de android auto zelf geen rekening houdt met het batterijpercentage (dat doet mijn inziens google maps nooit, in welke auto je hem ook gebruikt).

[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 02-05-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Het systeem laat wel zien wat je batterijstatus is bij aankomst, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij niet zal waarschuwen als je het niet haalt. Maar ja, blijft nog een beetje koffiedik kijken. Uiteraard is dit software die snel aangepast zou kunnen zijn. Naarmate Android Auto in meer auto's komt zal dit alleen maar beter gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PvS_68 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:01:
Het systeem laat wel zien wat je batterijstatus is bij aankomst, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij niet zal waarschuwen als je het niet haalt. Maar ja, blijft nog een beetje koffiedik kijken. Uiteraard is dit software die snel aangepast zou kunnen zijn. Naarmate Android Auto in meer auto's komt zal dit alleen maar beter gaan worden.
Dat zal wel. En er zal toch wel iets inzitten zodat je van deur tot deur kunt navigeren met de nodige tussenstops bij snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PvS_68 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:01:
Waar zie je de batterijstatus staan bij aankomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
bottom line schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:58:
[...]

In dit filmpje zag ik het ook niet, maar in andere filmpjes wel. Ze berekenen het aan de hand van je recente rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JohnDoe77 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:04:
[...]

In dit filmpje zag ik het ook niet, maar in andere filmpjes wel. Ze berekenen het aan de hand van je recente rijgedrag.
Obv een XC40 review lijkt het vooralsnog op de standaard Maps. Dus niet door to door navigatie. Al is dit wel iets wat vast nog komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:04:
[...]

In dit filmpje is het wel veel duidelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankvantoren op 03-05-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Dit staat erin de handleiding. Er is dus in ieder geval een indicatie accuniveau bij aankomst.
Functies voor elektrische auto's met Google Maps

Bepaalde functies in Maps zijn uniek voor elektrische auto's. Hieronder staan er een aantal met een korte uitleg.

De genoemde functies zijn slechts voorbeelden. Voor de nieuwste informatie over welke functies beschikbaar zijn en hoe deze werken gaat u naar g.co/mapsincar.

Accuniveau bij aankomst

Maps kan het geschatte accuniveau bij aankomst op een bestemming tonen.

Geschatte minimale laadtijd

Als er laadstations als deelbestemmingen zijn toegevoegd aan een reisplan geeft Maps de minimale berekende laadtijd aan bij het betreffende laadstation om de totale reistijd aan te geven plus de ETA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
In december vorig jaar is er een Google Maps update uitgekomen waarmee je de voor jouw geschikte laadpalen kan vinden. Daar maakt de Polestar gebruik van. In de VS en UK werd er ook live info getoond over de laadpalen. Deze live info wordt ook in andere landen geïntroduceerd. Welke landen het nu al werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Wat ik vooralsnog zie is dat je bij het plannen van een trip ziet hoeveel lading je hebt bij aankomst. Als dat onvoldoende is plan je een tussenstop en wordt dit meegenomen in je ETA. Dat inplannen van laadpalen doe je handmatig (zou je bij een tankstation ook doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Met wat geluk maakt ABRP de app klaar voor Android Automotive. Anders is die wellicht vanaf de telefoon op het scherm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Inspired schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:14:
Met wat geluk maakt ABRP de app klaar voor Android Automotive. Anders is die wellicht vanaf de telefoon op het scherm te krijgen?
Maar de navigatie in het bestuurdersdisplay zal denk ik alleen werken met Google Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
In dit filmpje zie je dat goed https://www.youtube.com/w...FNMyJXFo&feature=youtu.be

Het volgende filmpje geeft hier goed inzicht in vanaf 3:55. Als je daarna kiest voor laadstations zie je zelfs per laadstation het type en hoeveel beschikbare laders er zijn.
Je kunt dat dus ook met 'OK Google' oproepen zoals in het eerste filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
MarvinOA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Maar de navigatie in het bestuurdersdisplay zal denk ik alleen werken met Google Maps?
Dat denk ik wel ja. Maar goed. Ook met de P2/P8 zal snelladen maar een paar keer per jaar nodig zijn denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
MarvinOA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Dat is het voordeel van Android Automotive, ook het instrumenten display is onderdeel van het OS en een andere kaarten (of entertainment, etc.) ontwikkelaar kan daar dus ook voor ontwikkelen.
Instrument Cluster

Use the Instrument Cluster API (an Android API) to display navigation apps, including Google Maps, on a secondary display in a car, such as behind the steering wheel on the instrument panel. This article describes how to create a service to control that secondary display and to then integrate the service with CarService so that navigation apps can display a user interface.
https://source.android.co...tive/displays/cluster_api

[ Voor 49% gewijzigd door JackBol op 03-05-2020 13:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09 22:16
BlacKstaR- schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:22:
[...]

Ik zit ook bij Multilease, mijn levering was gepland voor medio september. Maar hopelijk komt hij eerder, door annuleringen (corona) en pre-orders die niet zijn omgezet in definitieve orders. Maar ik wacht het af, ik heb er vertrouwen in hij in ieder geval in 2020 wordt geleverd.
Ik heb vorige week eindelijk de orderbevestiging en ordernummer van Polestar van mijn leasemaatschappij (Terberg Business Lease) ontvangen, na vele keren navragen naar de status.... de bestelling bij de leasemaatschappij was al geplaatst in december 2019.

Mijn configuratie:
Performance Pack
Thunder
Charcoal Weave Tech with Black Ash deco
Trekhaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurent1602
Er wordt door Zenuity alvast druk getest met Lidar (zoals op de Precept) op een P2 in Stockholm. Ze zitten zeker niet stil daar bij Polestar :D

Foto gevonden op Instagram, is niet van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0shtdhHlw-7zF76chJHtZQ2eCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZHi0UzktJ7yYVGeQotQmCA7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb nog een beetje zitten kijken aan de hand van die vraag van MarvinOA. In de Canary build van Android Studio is het centrale scherm van de P2 al toegevoegd als output device (instructies).

En Polestar heeft ook hun UI assets al online gezet op https://developer.polestar.com. Je kan deze als system file laden en in de emulator booten. Er zitten nog geen Play Services in, dus nog vrij onbruikbaar, maar het functioneert wel!

http://webmshare.com/play/3jxgq (werkt alleen in Chrome)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1YbF35OPEQ7_Y28aoyTpr5gq2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/keb9b3knat744cxyQkvbNVNA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Knap @JackBol !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
JackBol schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:04:
Ik heb nog een beetje zitten kijken aan de hand van die vraag van MarvinOA. In de Canary build van Android Studio is het centrale scherm van de P2 al toegevoegd als output device (instructies).

En Polestar heeft ook hun UI assets al online gezet op https://developer.polestar.com. Je kan deze als system file laden en in de emulator booten. Er zitten nog geen Play Services in, dus nog vrij onbruikbaar, maar het functioneert wel!

http://webmshare.com/play/3jxgq (werkt alleen in Chrome)

[Afbeelding]
Ik heb er toevallig deze namiddag ook wat zitten mee spelen maar ik kreeg telkens geen resultaten wanneer ik m’n system image moest kiezen. Ik heb ook nog nooit voor Android ontwikkeld dus het is wat zoeken in Android Studio, later nog eens proberen. Wel nice om dit al eens te zien! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Laurent1602 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Ik heb er toevallig deze namiddag ook wat zitten mee spelen maar ik kreeg telkens geen resultaten wanneer ik m’n system image moest kiezen. Ik heb ook nog nooit voor Android ontwikkeld dus het is wat zoeken in Android Studio, later nog eens proberen. Wel nice om dit al eens te zien! d:)b
Ja het is even rommelen.

Je moet eerst die SDK site toevoegen:

In Android Studio, select Tools > SDK Manager.
Click the SDK Update Sites tab.
Click Add.
Enter the following Name and URL, then click OK:
Name: Polestar 2 System Image
URL: https://developer.polestar.com/sdk/polestar2-sys-img.xml
Click Apply, then click OK.

Daarna een nieuw Automotive project maken.
Vervolgens kan je bij Tools > AVD Manager een device toevoegen.
Kies daar Automotive --> Polestar 2 --> next
Bij het tweede tabje "x86 images" staat vervolgens de P2 versie van Pie, deze moet je nog apart downloaden met de download knop.

Als je je project wilt starten moet je wel zorgen dat bij Run > Edit Configuration... > Launch op "Nothing" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
JackBol schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:12:
[...]

Ja het is even rommelen.

Je moet eerst die SDK site toevoegen:

In Android Studio, select Tools > SDK Manager.
Click the SDK Update Sites tab.
Click Add.
Enter the following Name and URL, then click OK:
Name: Polestar 2 System Image
URL: https://developer.polestar.com/sdk/polestar2-sys-img.xml
Click Apply, then click OK.

Daarna een nieuw Automotive project maken.
Vervolgens kan je bij Tools > AVD Manager een device toevoegen.
Kies daar Automotive --> Polestar 2
Bij x86 images staat vervolgens de P2 versie van Pie, deze moet je nog apart downloaden met de download knop.

Als je je project wilt starten moet je wel zorgen dat bij Run > Edit Configuration... > Launch op "Nothing" staat.
Jep, dit stond al allemaal correct. Ik had echter niet de 'Canary' versie van Android Studio gedownload, en dan heb je blijkbaar nog geen Automotive support. 8)7 Eens zien wat ik al kan ontwikkelen als app tijdens het wachten op de levering, zou leuk zijn als ik de P2 kon doen communiceren met m'n HomeBridge :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Laurent1602 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:15:
[...]

Jep, dit stond al allemaal correct. Ik had echter niet de 'Canary' versie van Android Studio gedownload, en dan heb je blijkbaar nog geen Automotive support. 8)7 Eens zien wat ik al kan ontwikkelen als app tijdens het wachten op de levering, zou leuk zijn als ik de P2 kon doen communiceren met m'n HomeBridge :)
Ligt er een beetje aan of sideloaden mogelijk wordt. De restricties voor opname in de Play Store zijn vrij strict, voornamelijk mbt. notifications en UI.

Nog wat screenshots van de emulator voor de liefhebber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1B-IA-V8jnYT-1cAubw9xBRG5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AvRbCTGvLqYLNP6nGuWrnhUG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfpU99elmu42saaTU8F8RcV5qEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jGpOM3NLgLHsBQfYYX8Nx3ZK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
JackBol schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:17:
[...]

Ligt er een beetje aan of sideloaden mogelijk wordt. De restricties voor opname in de Play Store zijn vrij strict, voornamelijk mbt. notifications en UI.

Nog wat screenshots van de emulator voor de liefhebber.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt, het moet voor media of messaging zijn dacht ik. Wel heel beperkt, maar de lijst zou nog uitgebreid worden las ik. Als sideloaden niet mogelijk wordt op termijn ga ik er niet te veel moeite in steken, de dingen die ik zou willen doen zijn puur recreatief en hoogstwaarschijnlijk niet productie-klaar, en bijgevolg dus enkel voor eigen gebruik bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
Is er een lijst van apps die standaard beschikbaar zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
RobboNL schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:54:
Is er een lijst van apps die standaard beschikbaar zijn ?
Niet alle Android apps komen op Android Automotive beschikbaar. Veel van apps van Google zullen wel direct beschikbaar zijn (maps, search, chrome, play store, assistant).

Android developers moeten hun apps aanpassen aan de Auto UI/Notification richtlijnen en functionaliteit (sign in, settings, etc.) om in de auto gebruikt te mogen worden.
In Google Play store komen drie categorieen Apps voor Android Automotive:
  • Media (vanaf de lancering in juni)
  • Communicatie (rond week 49 in 2020)
  • Locatie (mid 2021)
Media Apps zijn Audio(-only) players, er schijnt een lijst van 25 muziek apps gesupport te worden. O.a. bevestigd:
  • Audioburst
  • Amazon Music
  • Spotify
  • Youtube Music
Communicatie en messaging apps zijn apps om berichten te ontvangen, lezen, uit laten spreken, maken en verzenden gebaseerd op spraak (Whatsapp, Facebook Messenger, SMS).
Locatie apps zijn voor navigatie e.d. (Here, Waze Maps.me, etc).

Verder komt er nog een categorie met dienst-apps (oplaadplek/parkeerplek zoeken en betalen zoals met parkmobile/yellowbrick/parkline, etc.). Maar daar is nog niets over bekend.

Per April 2020 kunnen 3rd party developers echter nog steeds geen Apps naar de play store submitten.

---

Interessant overigens, over twee maanden gaan de eerste polestar 2s geleverd worden en zowel het OS als de development omgeving van deze Automotive apps zijn nog in beta en de Play Store is nog niet geopend.

We gaan de komende tijd nog tegen een hoop kinderziektes aan lopen...

[ Voor 61% gewijzigd door JackBol op 04-05-2020 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
De icoontjes zijn slecht zichtbaar, maar op 31:11 zie je een screenshot van de Automotive Play Store. Waarschijnlijk een mock-up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Een nieuwe "commercial" van de P2

https://www.polestar.com/...hgooglebuiltin/commercial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
De volledige versie [LINK DOOD]

Ik had het niet door, maar met de pijltjes onderaan kan je meerdere features en videos bekijken (jouw link). :)

[ Voor 26% gewijzigd door BlacKstaR- op 04-05-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Ah, had ik zelf ook nog niet door, thanks!

Blijf de opstartsequence van de achterlichten ook erg vet vinden

https://www.polestar.com/...ltin/let-me-entertain-you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
BlacKstaR- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:22:
[...]

De volledige versie https://www.instagram.com...BjR/?igshid=182doxp9a112t

Ik had het niet door, maar met de pijltjes onderaan kan je meerdere features en videos bekijken (jouw link). :)
Link werkt niet (meer) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
BlacKstaR- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Zo ontdek je nog eens (voor mij) nieuwe foto's!

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1586872884-polestar-200222-gfx508314v005.jpg?auto=format&fm=pjpg&w=1000

Zie https://www.polestar.com/...-200222-gfx508314v005.jpg voor 't origineel van 1927 x 1445 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
S2000jan schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Link werkt niet (meer) ?
ja helaas is de post verwijderd van instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarvinOA
Zojuist op advies van @PvS_68 gebeld met Polestar over de trekhaak. De medewerker gaf aan dat je ten allen tijde de originele trekhaak op de auto kon laten monteren. Expliciet gevraagd of ik dus over een jaar alsnog de originele trekhaak met elektrische besturing kon laten monteren: geen probleem.

Daarnaast uiteraard ook gevraagd naar een actuele stand van zaken: alle (pre-)orders worden eind juli geleverd vanuit de massaproductie die nu aan de gang is. Hooguit 2-3 weken vertraging, waarbij hij max 2e/3e week van augustus noemde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:20:
Zojuist op advies van @PvS_68 gebeld met Polestar over de trekhaak. De medewerker gaf aan dat je ten allen tijde de originele trekhaak op de auto kon laten monteren. Expliciet gevraagd of ik dus over een jaar alsnog de originele trekhaak met elektrische besturing kon laten monteren: geen probleem.

Daarnaast uiteraard ook gevraagd naar een actuele stand van zaken: alle (pre-)orders worden eind juli geleverd vanuit de massaproductie die nu aan de gang is. Hooguit 2-3 weken vertraging, waarbij hij max 2e/3e week van augustus noemde.
Thanks!

Ben wel benieuwd, ik kreeg destijds van de leasemaatschappij de week van 25 juni door. 2 a 3 weken vertraging zou dan halverwege juli betekenen. Nu horen we al vaker dat het eind juli begin augustus wordt voor de NL markt, dus juni is dan erg voorbarig. Hopelijk hoor ik daar binnenkort meer over vanuit de LM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Weer een nieuwe Chinese clip. Denk weinig nieuws, maar altijd een mooi excuus om weer naar een filmpje van de auto te kijken :)

[YouTube: 新出行试车 越界之境 取舍之间 吴颖首试 Polestar 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
MarvinOA schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:20:

Goed nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
BartWNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:34:
Weer een nieuwe Chinese clip. Denk weinig nieuws, maar altijd een mooi excuus om weer naar een filmpje van de auto te kijken :)

[YouTube: 新出行试车 越界之境 取舍之间 吴颖首试 Polestar 2]
Jammer, dat al die kleine Chinese testers, die op datzelfde testbaantje rondrijden, telkens zeeën van hoofd- en beenruimte hebben. Daardoor krijg je geen goed beeld hoe dat met lange Europeanen uitvalt. Dat wordt echt wachten op de proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@MarvinOA
Goed nieuws! Heb je ook een idee wat een (pre) order precies is? Is dat ook een order van de leasemaatschappij? Dus bijvoorbeeld januari bevestiging van bestelling aan berijder en in maart bestelling definitief gemaakt bij Polestar? Of alleen direct bestellingen bij Polestar zelf?

[ Voor 30% gewijzigd door Aghanim op 04-05-2020 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
Aghanim schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:15:
@MarvinOA
Goed nieuws! Heb je ook een idee wat een (pre) order precies is? Is dat ook een order van de leasemaatschappij? Dus bijvoorbeeld januari bevestiging van bestelling aan berijder en in maart bestelling definitief gemaakt bij Polestar? Of alleen direct bestellingen bij Polestar zelf?
Daar heb ik niet expliciet naar gevraagd. Maar ik kreeg het gevoel dat alle order die in maart/april zijn gemaakt allemaal geleverd gaan worden in juli/aug. Ze waren nu bezig met een massaproductie en die komen massaal naar NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Ff genieten in Deze 3d configurator gemaakt op basis van de info dat op het internet te vinden is

Erg knap gemaakt

[ Voor 51% gewijzigd door DancePlaza op 04-05-2020 22:14 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09 21:11
Weet iemand of het AVAS ook uit te schakelen is? Vind het prettig om geluidsarm te vertrekken s ochtends vroeg, auto staat naast het slaapkamerraam geparkeerd. De huidige Passat GTE doet dit zeer stilletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
EVdriver schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:42:
Weet iemand of het AVAS ook uit te schakelen is? Vind het prettig om geluidsarm te vertrekken s ochtends vroeg, auto staat naast het slaapkamerraam geparkeerd. De huidige Passat GTE doet dit zeer stilletjes.
Het is een wettelijke verplichting voor snelheden onder de 20 km/h. Het pauzeren van AVAS is verboden.

https://ec.europa.eu/info...ause-function-prohibition

Of er een knop komt om het uit te schakelen weet ik niet.

Is het trouwens ook niet zo dat elke elektrische/hybride auto uiteindelijk moet worden voorzien van dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
MarvinOA schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:46:
[...]

Het is een wettelijke verplichting voor snelheden onder de 20 km/h. Het pauzeren van AVAS is verboden.

https://ec.europa.eu/info...ause-function-prohibition

Of er een knop komt om het uit te schakelen weet ik niet.

Is het trouwens ook niet zo dat elke elektrische/hybride auto uiteindelijk moet worden voorzien van dit systeem?
Auto's met een typegoedkeuring voor een bepaalde datum (ergens vorig jaar) moeten het systeem niet hebben. Het moet ook niet met terugwerkende kracht worden geinstalleerd voor zo ver ik weet. Alle typegoedkeuringen na die datum werden enkel verleend met een AVAS systeem. Ik gok dan ook dat dit niet zomaar uit te schakelen zal zijn. Misschien wel door een zekering te verwijderen, maar dus zeker niet legaal.

Edit: Staat mooi uitelegd op de EU website. Nieuwe auto's met typegoedkeuringen voor 1 juli 2019 moeten vanaf 1 september 2021 AVAS hebben, auto's met een typegoedkeuring na 1 juli 2019 moeten het onmiddellijk hebben. Auto's die het niet verplicht moeten hebben, mogen door de fabrikant worden aangepast, maar dat is niet verplicht.

En ook dit: "Any pause function as defined in paragraph 2.7. shall be prohibited. "
2.7: ""Pause function" means a mechanism to enable the driver to halt the
operation of an AVAS."

[ Voor 21% gewijzigd door Laurent1602 op 05-05-2020 09:18 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.