Vandaag bij de dealer binnengekomen, op 6 augustus afspraak om af te halen bij Fleetmanagement welke ertussen zit als leverende partij! Dat worden 3 lange weekjes maar blij dat hij er nu is. Ik heb eind januari 2021 besteld via LM.
Mijn Nokia 8.1 is inderdaad nog geen twee jaar oud. Ondersteunt helaas geen draadloos opladen, en met batterijslurper Android auto is dat ook wat onhandig.Bart267 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:49:
[...]
Lekker... Als je t zo bekijkt moet je telefoon niet veel ouder zijn dan twee jaar... Zou toch verwachten dat iets verdere downward comptabiliteit wel had gekund... Of wil Ford er een package deal van maken: bij je auto en nieuwe telefoon?
Misschien toch maar versneld afschrijven dat ding. Binnen Nokia kom ik dan alleen niet verder, want de 8.3 wordt ondersteund en werkt ook niet
Ik heb een oneplus 7 pro, officieel niet ondersteund, maar werkt prima, zowel met kabel als draadloos. In gebruik nu toch maar weer een kabel omdat de telefoon niet draadloos kan laden en ik de telefoon niet kan gebruiken als hotspot als de telefoon draadloos is verbonden met Android auto. Ook iets om rekening mee te houden.Bart267 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:49:
[...]
Lekker... Als je t zo bekijkt moet je telefoon niet veel ouder zijn dan twee jaar... Zou toch verwachten dat iets verdere downward comptabiliteit wel had gekund... Of wil Ford er een package deal van maken: bij je auto en nieuwe telefoon?
Gisteren op de weg naar huis een melding gehad... hebben meerdere gebruikers deze melding al gehad? Vandaag wordt het door mijn lokale Ford dealer gewoon opgelost ( ik ga niet meer nar de dealer waar hij vandaan komt Den Haag) maar was wel erg snel leeg mijn batterij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P29DXoKHzlSMvADdL4Y9gLdo.jpg?f=user_large)
FirestarterFireStarter schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:41:
Afgelopen dinsdag ook een mailtje ontvangen dat de auto binnen 1-2 weken klaar staat voor mij (20-27 juli range).
Als ik terugkijk bij andere members met VehicleAtFinalDestination als gobStatusDesc status:
rosetree
melding 2021-04-20
deliver 7 mei
17 dagen
Maurice_S
melding 13 mei
deliver 25 mei
12 dagen
Luffbra
melding 18 mei
deliver 31 mei
13 dagen
Mijn melding 9 juli, + 17 dagen is 26 juli. Dit zou wel echt goed overeenkomen met de mail.
Gister gebeld met de dealer, en die zei na het kijken in Vista dat ie een week of 3/4 geleden was aangekomen in Antwerpen. Daar klopt helemaal niets van, want hij is in 7 mei..
Volgens mij is de auto al bij de dealer en hebben ze het druk. Ik ga maandag langs.
Ik stel voor een member meetup maandag 19 juli bij Van Mossel in Eindhoven.
Voor koffie en kleine koekjes is gezorgd!!
melding 9 juli
deliver 26 juli
616 dagen gewacht..

w00t
Ben met m’n MME onderweg naar Tsjechië en wil m’n FordPass landkaart gebruiken. In Nederland nog nooit gebruikt ivm druppel van de lease. Iemand enig idee welke stappen ik moet doorlopen om de laadkaart aan m’n FordPass app te koppelen. Heb in m’n Ford account de wallet reeds gevuld met met m’n creditcard.
MME AWD ER Carbonized Grey TP+
Ik heb de qrcode gescand in het boekje. Toen mijn creditcard gekoppeld, en het nummer op de laad-kaart ingevoerd. Helaas nog niet getest verder.bodzinga schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:50:
Ben met m’n MME onderweg naar Tsjechië en wil m’n FordPass landkaart gebruiken. In Nederland nog nooit gebruikt ivm druppel van de lease. Iemand enig idee welke stappen ik moet doorlopen om de laadkaart aan m’n FordPass app te koppelen. Heb in m’n Ford account de wallet reeds gevuld met met m’n creditcard.
Binnen een paar minuten kreeg ik een mailtje ter bevestiging dat de oplaadservice geactiveerd was.
[ Voor 9% gewijzigd door Meester_J op 20-07-2021 10:28 ]
Ik heb van de dealer een laadkabel type 2 32 amp gekregen als tussenoplossing en hij laadt nu muisstil. Gaat wel een stuk langzamer, maar als tussenoplossing prima.ja3 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:20:
Vandaag mijn MME ontvangen en ik ben zeker tevreden met de auto. Enige waar ik last van heb is dus de 11kW laadherrie eigenlijk al bij de eerste laadsessie met de auto (RWD ER). Ik laad alleen op publieke punten dus volgens mij kan ik er dan sowieso niet omheen. Als workaround zat ik te denken aan een 1 fase laadkabel (16A of 32A), heeft iemand de auto hier al mee getest?
Dank voor het delen, deze vraag leefde bij een aantal mensen, dus het is goed dat we nu definitief weten dat dit werkt....mylittlepony schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:28:
[...]
Ik heb van de dealer een laadkabel type 2 32 amp gekregen als tussenoplossing en hij laadt nu muisstil. Gaat wel een stuk langzamer, maar als tussenoplossing prima.
Uhhh, type 2 op 32A. Leg even precies uit wat je dan hebt; een zgn Granny lader die op 2 fasen laadt met 16A of op 1 fase met 32A? Dus hoeveel kWh geeft die "kabel" ?mylittlepony schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:28:
[...]
Ik heb van de dealer een laadkabel type 2 32 amp gekregen als tussenoplossing en hij laadt nu muisstil. Gaat wel een stuk langzamer, maar als tussenoplossing prima.
Voor 32A zal je thuis ook een 35A aansluiting moeten hebben lijkt mij zonder dat de stoppen uit je kast vliegen...?
Tja, op de label vd nieuwe kabel staat type 2 mod3 32amp .... ik heb geen andere informatie. Hij laadt echt wel een stuk langzamer.
Je zal dan op 1 fase laden, de kabel kan 32 Ampere, maar de meeste openbare laadpalen zullen 16 afgeven.
Sommige thuislaadpalen kan je op 1 fase hoger instellen, ik had hem een tijdje op 20 Ampere staan.
Als het een openbare laadpaal is die 22 kWh aankan dan zou je wellicht wel op 32 Ampere kunnen laden.
Dat is invergelijk met 48-50 Ampere (11 kWh) wel een verschil idd
Sommige thuislaadpalen kan je op 1 fase hoger instellen, ik had hem een tijdje op 20 Ampere staan.
Als het een openbare laadpaal is die 22 kWh aankan dan zou je wellicht wel op 32 Ampere kunnen laden.
[ Voor 46% gewijzigd door Brotuck op 20-07-2021 11:14 ]
Just here for the fun
Nou dan ligt dat bij mij hier ook aan.. Realme toestellen staan er niet tussen. Ding is nog geen jaar oudMeester_J schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:15:
Weer wat wijzer: MIjn auto heeft geen zin meer om met mijn telefoon te praten, en PaaK heeft nooit gewerkt. In de meegeleverde documenten wordt alleen een minimum IOS / Android versie genoemd. De dealer melde mij echter dat mijn Nokia 8.1 niet ondersteund wordt. Hiervoor is op de site van ford een check:
https://ford-eu2.nextgen-...nl&CultureId=7&RegionId=1
Deze melding krijg je toch altijd als je start zonder de rem in te trappen? Gewoon rem intrappen en nog een keer op start.m24 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:35:
[Afbeelding]
Melding " Accessoirecontact is actief " en niet willen starten. Iemand enig idee wat de oorzaak is?
Tijdens PAAK instellen gaf de app direct al aan dat mijn toestel geen ondersteuning heeft. Echter werkte het allemaal wel verder.RensJ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:17:
[...]
Nou dan ligt dat bij mij hier ook aan.. Realme toestellen staan er niet tussen. Ding is nog geen jaar oudmaar ik krijg bij Paak ook direct de netwerkfout.
Just here for the fun
Heb je het al eens geprobeer met de kabel aangesloten?Meester_J schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:25:
[...]
Mijn Nokia 8.1 is inderdaad nog geen twee jaar oud. Ondersteunt helaas geen draadloos opladen, en met batterijslurper Android auto is dat ook wat onhandig.
Misschien toch maar versneld afschrijven dat ding. Binnen Nokia kom ik dan alleen niet verder, want de 8.3 wordt ondersteund en werkt ook niet.
Brotuck schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:02:
Je zal dan op 1 fase laden, de kabel kan 32 Ampere, maar de meeste openbare laadpalen zullen 16 afgeven.
:strip_exif()/f/image/j7iUalgQ6WOOEapENVaZt5kT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4a17VhN4Q10cYnQWdvqbThtV.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij het afleveren van de auto lag er geen laadkabel in. Deze schijnt de dealer los te moeten bestellen. Ik heb uit hun voorraad een blauwe kabel gekregen. Tot op heden 1x openbaar geladen op een 22kw lader. Ben een paar keer naar de auto gelopen, maar geen herrie kunnen constateren.
Heb ik nu een “langzame” kabel ontvangen? Zo ja, dan wil ik toch wel een snelle kabel zodra de problemen opgelost zijn
[ Voor 3% gewijzigd door kraneden op 20-07-2021 12:03 ]
Zo, Zojuist langs de dealer geweest (8:00-11:20). Auto gereset en volgens zeggen alle updates gehad. Waaronder PAAK, alles werkt eindelijk naar behoren. 🎉
Dat was zeker ook de enige die kabaal stond te maken?fletnix schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:58:
[Afbeelding]
Vandaag maar weer eens tussen Teslas geparkeerd en geobserveerd dat mensen alleen bij de FMME stil blijven staan
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
zo, voel me bijna schuldig naar al die mensen die al enorm lang aan het wachten zijn maar ik mag de 26e mijn MME ophalen e[rgens in de lijn was ergens iemand die zijn auto niet wilde hebben en die mag ik nu gaan rollen.. wachttijd zo maar een maand... ]
dus even onderzoeken waar ik aan moet denken en dit forum staat al vol met veel tips en ervaringen..
laadpunt installatie grootste ding merk ik al...
MME met Technology pack voor mij en ik vind de mystic black prachtig!
dus even onderzoeken waar ik aan moet denken en dit forum staat al vol met veel tips en ervaringen..
laadpunt installatie grootste ding merk ik al...
MME met Technology pack voor mij en ik vind de mystic black prachtig!
Dit is een 22kW kabel, de snelste die er is (3phase, 32 amp). De auto kan wel maar 11kW laden maar aan de kabel zal het niet liggen.kraneden schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00:
Bij het afleveren van de auto lag er geen laadkabel in. Deze schijnt de dealer los te moeten bestellen. Ik heb uit hun voorraad een blauwe kabel gekregen. Tot op heden 1x openbaar geladen op een 22kw lader. Ben een paar keer naar de auto gelopen, maar geen herrie kunnen constateren.
Heb ik nu een “langzame” kabel ontvangen? Zo ja, dan wil ik toch wel een snelle kabel zodra de problemen opgelost zijn
Voor de wachters bij Broekhuis zou ik even navraag doen of je auto niet toevallig in Soesterberg staat, en eventuele leveringen gewoon doorgang kunnen vinden?
Ik zat vanochtend het RTLnieuws te kijken, en die grote brand in Soesterberg was vlak achter de parkeerplaats van Broekhuis. Werden overigens vakkundig nog wat MME's in beeld genomen. Zo op het eerste gezicht is de vuurzee daar net achter het pand/de parkeerplaats gebleven. Maar het zou wel zuur zijn wanneer je je auto zou gaan krijgen en de levering dan vertraagd wordt door brandschade.
Op de eerste foto van de link hieronder, zie je ze rechtersonder staan. Ze staan nu overigens ook op de foto rechtsonderin op de parkeerplaats, maar er stonden er tijdens de brand ook een aantal rechtsbovenin op datzelfde terrein.
https://www.rtvutrecht.nl...an-de-naald-gekropen.html
Ik zat vanochtend het RTLnieuws te kijken, en die grote brand in Soesterberg was vlak achter de parkeerplaats van Broekhuis. Werden overigens vakkundig nog wat MME's in beeld genomen. Zo op het eerste gezicht is de vuurzee daar net achter het pand/de parkeerplaats gebleven. Maar het zou wel zuur zijn wanneer je je auto zou gaan krijgen en de levering dan vertraagd wordt door brandschade.
Op de eerste foto van de link hieronder, zie je ze rechtersonder staan. Ze staan nu overigens ook op de foto rechtsonderin op de parkeerplaats, maar er stonden er tijdens de brand ook een aantal rechtsbovenin op datzelfde terrein.
https://www.rtvutrecht.nl...an-de-naald-gekropen.html
ohhh lol, thanks, ja dat doe ik natuurlijk nooitRensJ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:17:
[...]
Deze melding krijg je toch altijd als je start zonder de rem in te trappen? Gewoon rem intrappen en nog een keer op start.
De kabel uit de foto is een stadaard 3 fasen, 32A kabel. Die heb ik ook in de MME liggen, en ook een Granny lader (een oplader voor het gewone stopcontact zeg maar)kraneden schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:00:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij zouden de MME standaard uitgerust zijn met een kabel en Grannylader ?
Voor de toekomstige Mustang Mach E rijders is er hoop.. Voor de huidige rijders die willen upgraden hebben pech..
Volgens mijn dealer komt er een "software update" om grotere velgen te kunnen plaatsen. Persoonlijk kan ik me er niets bij voorstellen anders dan je echte kilometers anders worden met een andere velg + band.pagb schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:
Voor de toekomstige Mustang Mach E rijders is er hoop.. Voor de huidige rijders die willen upgraden hebben pech..
Just here for the fun
Bij mij nu sync 4 versie 263.
En sindsdien : soundsettings saved !
:strip_exif()/f/image/LmHKAWiAxQd3X3koEraYmGLk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 148% gewijzigd door metalpro2021 op 20-07-2021 18:46 ]
Even wachten tot in Duitsland de betere velgfabrikanten de certificering op orde hebben voor grotere velgen van de FMME.pagb schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:
Die kunnen en mogen dan afwijken van de door Ford gehomologeerde velgen en maten
net van de dealer gehoord dat er eind augustus een update wordt verwacht mbt lawaai bij opladen
Wow, wat heb jij er allemaal meer bijstaan op dat venster…metalpro2021 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:33:
[Afbeelding]
Ik zie alleen dit:
:strip_exif()/f/image/SJ4a2BqBjEDCg4eh9stUnRlS.jpg?f=fotoalbum_large)
Duidelijk een snel laadkabel …. 1324KW 😬ja3 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:27:
[...]
Dit is een 22kW kabel, de snelste die er is (3phase, 32 amp). De auto kan wel maar 11kW laden maar aan de kabel zal het niet liggen.
Een beetje te veel zie ik ook : nieuw plaatje geupload.MEstang schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:26:
[...]
Wow, wat heb jij er allemaal meer bijstaan op dat venster…
Ik zie alleen dit:
[Afbeelding]
Dank alleen daar al voor.
Best apart inderdaad, waarom er bij mij meer info staat....
[ Voor 25% gewijzigd door metalpro2021 op 21-07-2021 10:21 ]
Vandaag weer een berichtje van de dealer, aflevering MME weer eens opgeschoven naar nu 13 augustus. De auto staat al vanaf 7 mei in Antwerpen, snap werkelijk niet waarom de uitlevering vanuit Antwerpen zo extreem lang moet duren.
Welcome to the club…auto is ergens in mei aangekomen in Antwerpen, aflevering thuis nu gepland voor 5 augustus. Nog twee weken…Red Rum schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:19:
Vandaag weer een berichtje van de dealer, aflevering MME weer eens opgeschoven naar nu 13 augustus. De auto staat al vanaf 7 mei in Antwerpen, snap werkelijk niet waarom de uitlevering vanuit Antwerpen zo extreem lang moet duren.
Omdat je hem aan je WiFi netwerk en via Bluetooth hebt gekoppeld, staat daar ook het MAC adres van bij....metalpro2021 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:51:
[...]
Een beetje te veel zie ik ook : nieuw plaatje geupload.
Dank alleen daar voor.
Best apart inderdaad, waarom er bij mij meer info staat....
Vandaag al een ster in mijn ruit moeten laten repareren.
Ze waren eerst bang dat het niet meer zou lukken en gingen al controleren of de ruit al te leveren was, niet dus. Gelukkig is de reparatie gelukt en nu maar hopen dat het niet terug komt.
Monteur zei mooie auto maar dit soort stoelen verwacht je in een goedkope Kia niet in een Mustang.. Kon hem geen ongelijk geven.
Vandaag overigens ook begonnen om de wagen in de was te zetten. (collinite 915)
Zie toch hier en daar wat wolkjes in de metallic, toch een keer met het poetsmachine er op
Monteur zei mooie auto maar dit soort stoelen verwacht je in een goedkope Kia niet in een Mustang.. Kon hem geen ongelijk geven.
Vandaag overigens ook begonnen om de wagen in de was te zetten. (collinite 915)
Zie toch hier en daar wat wolkjes in de metallic, toch een keer met het poetsmachine er op
[ Voor 18% gewijzigd door Mcie op 20-07-2021 22:06 ]
263 heb ik al sinds aflevering op 30-06. Wellicht is dat de reden dat ik geen updates krijg, heb al de laatste 🤔metalpro2021 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:33:
Hoop als in die kunnen direct omruilen bij de dealer?pagb schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:
Ook de huidige mogen gewoon upgraden straks als Ford zijn zaken weer in orde heeft. Mocht je het overwegen dan zou ik gewoon voor aftermarkets gaan want voor de velgprijs van de orginele 19inch koop je een degelijke 19 of zelfs 20inch aftermarket met band!
Zelf heb ik ipace geschikte 20inch er onder liggen. Zelfde maten als de MME en kunnen 780kg per wiel dragen, ruim boven de max as spec van de MME.
[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 20-07-2021 20:24 ]
Ik heb hem ook WiFi enabled en aan mijn thuisnetwerk gekoppeld. Ik zie alleen geen MAC adressen.Waps61 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:47:
[...]
Omdat je hem aan je WiFi netwerk en via Bluetooth hebt gekoppeld, staat daar ook het MAC adres van bij....
🤔 mmm Wellicht dat daarom mijn OTA updates niet doorkomen.
Je kan niet en een hotspot in de MME actief hebben en aan een WiFi netwerk gekoppeld zitten…..MEstang schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:50:
[...]
Ik heb hem ook WiFi enabled en aan mijn thuisnetwerk gekoppeld. Ik zie alleen geen MAC adressen.
🤔 mmm Wellicht dat daarom mijn OTA updates niet doorkomen.
Nog meer mensen problemen met de FordPass app die niet meer opstart na het installeren van de laatste update van Apple iOS 14.7 op de iPhone?
iPhone 8, iOS 14.7 en FordPass 3.26 werken prima samen bij mij.bodzinga schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:11:
Nog meer mensen problemen met de FordPass app die niet meer opstart na het installeren van de laatste update van Apple iOS 14.7 op de iPhone?
Geen crash na iOS 14.7 (vandaag bijgewerkt..)
Wel een niet functionerende Fordpass app nadat ik gister een OTA update had ontvangen. Kan dus toeval zijn maar de FordPass app startte gisteren niet meer op. Crash bij het zien van de bootscreen van de app. Uiteindelijk FordPass app moeten verwijderen en installeren, en PaaK opnieuw gekoppeld.
Wel een niet functionerende Fordpass app nadat ik gister een OTA update had ontvangen. Kan dus toeval zijn maar de FordPass app startte gisteren niet meer op. Crash bij het zien van de bootscreen van de app. Uiteindelijk FordPass app moeten verwijderen en installeren, en PaaK opnieuw gekoppeld.
Nee hotspot staat uit.Waps61 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:03:
[...]
Je kan niet en een hotspot in de MME actief hebben en aan een WiFi netwerk gekoppeld zitten…..
WiFi connect en enkele seconde erna disconnect, en weer opnieuw en opnieuw… Denk bugje in de TCU…
en je router thuis filtert niet op MAC adressen toevallig (en je MME komt niet in de lijst voor...) ?MEstang schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:30:
[...]
Nee hotspot staat uit.
WiFi connect en enkele seconde erna disconnect, en weer opnieuw en opnieuw… Denk bugje in de TCU…
Nope. Geen MAC adres filtering.Waps61 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:26:
[...]
en je router thuis filtert niet op MAC adressen toevallig (en je MME komt niet in de lijst voor...) ?
Geprobeerd met iPhone als Hotspot en zelfde probleem. Connectie ook daar continue aan het reconnecten.
MEstang schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:26:
[...]
Ik zie alleen dit:
[Afbeelding]
Hoi ik zie ook exact hetzelfde als Metalpro2021 met alle cijfers en letters erbij.MEstang schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:26:
[...]
Ik zie alleen dit:
[Afbeelding]
Mijn mach-e ook besteld. Model uit voorraad, fwd, grote accu, carbonized Grey. Kan niet wachten. Waarschijnlijk leveren ze m per 1 september.
---- EVENEMENT INFO ----
De inschrijven voor de Jack's Racking Day op TT Circuit Assen vallen op dit moment nog een beetje tegen.
Nu is het wel midden in een vakantie periode EN op een doordeweekse dag.
Om ook de mensen die geen Facebook hebben de kans te geven om te komen deel ik de informatie hier nu ook.
----
In samenwerking met Ford Nederland mag ik de leden van de "Mustang Mach-E Benelux" Facebook groep uitnodigen voor de JACK’S (voormalig Gamma) Racing Day op 6 augustus 2021 op het TT Circuit van Assen.
Het is de bedoeling dat er ALLEEN Mach-E's komen !!!
Er is plek voor maximaal 50 Mach-E's !! VOL = VOL !!!
Indien dit evenement door overheidsredenen geen doorgang kan vinden wordt u tijdig op de hoogte gesteld.
Registratielink: https://forms.gle/xkZ59Xi8X6CK5CS5A
De inschrijven voor de Jack's Racking Day op TT Circuit Assen vallen op dit moment nog een beetje tegen.
Om ook de mensen die geen Facebook hebben de kans te geven om te komen deel ik de informatie hier nu ook.
----
In samenwerking met Ford Nederland mag ik de leden van de "Mustang Mach-E Benelux" Facebook groep uitnodigen voor de JACK’S (voormalig Gamma) Racing Day op 6 augustus 2021 op het TT Circuit van Assen.
Indien dit evenement door overheidsredenen geen doorgang kan vinden wordt u tijdig op de hoogte gesteld.
Ik vind het een mooie actie van je en zal vast een succes worden. Ik ben helaas op dat moment op vakantie.makooy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:54:
---- EVENEMENT INFO ----
ik ben dan ook op vakantie..R-yawn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:07:
[...]
Ik vind het een mooie actie van je en zal vast een succes worden. Ik ben helaas op dat moment op vakantie.
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de meest zuinige snelheid op de snelweg in Nederland is als je geen file hebt
zouden ze die ergens nog hebben geoptimaliseerd?
iemand al ervaring mee?
iemand al ervaring mee?
Hoe langzamer hoe zuiniger ;-) Ik weet niet of het komt doordat er geen versnellingsbak in een elektrische auto zit, maar het is niet zo dat ie zoals bij een benzineauto bij een bepaald toerental het zuinigst is. Uit mijn ervaring met andere elektrische auto's neemt het verbruik boven de 90 km/h heel snel toe ivm de weerstand. Harder rijden over een lange afstand waarbij je moet laden heeft dan ook niet zoveel zin omdat je die tijd kwijt raakt bij het laden.mgimli schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:01:
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de meest zuinige snelheid op de snelweg in Nederland is als je geen file hebtzouden ze die ergens nog hebben geoptimaliseerd?
iemand al ervaring mee?
Ik merkte dat ik met de standard range RWD bij 100km/h een verbruik had van zo rond de 17kw/100km en bij 120 al gauw naar de 21 kw/100 km ging.
Wauw FWD, dan heb je wel een uniek model te pakken.ronaldheller schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:53:
Mijn mach-e ook besteld. Model uit voorraad, fwd, grote accu, carbonized Grey. Kan niet wachten. Waarschijnlijk leveren ze m per 1 september.
Oh jij hebt nog niet gehoord van die OTA voor meer range op de AWD?ton.swart schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:36:
[...]
Wauw FWD, dan heb je wel een uniek model te pakken.
het gekke is dat ik altijd rond de 21/22 zit ongeacht of ik 100 of 120 rij.....R-yawn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:17:
[...]
Hoe langzamer hoe zuiniger ;-) Ik weet niet of het komt doordat er geen versnellingsbak in een elektrische auto zit, maar het is niet zo dat ie zoals bij een benzineauto bij een bepaald toerental het zuinigst is. Uit mijn ervaring met andere elektrische auto's neemt het verbruik boven de 90 km/h heel snel toe ivm de weerstand. Harder rijden over een lange afstand waarbij je moet laden heeft dan ook niet zoveel zin omdat je die tijd kwijt raakt bij het laden.
Ik merkte dat ik met de standard range RWD bij 100km/h een verbruik had van zo rond de 17kw/100km en bij 120 al gauw naar de 21 kw/100 km ging.
in de stad is het vaak 11/14.
wellicht dat mijn rechtervoet nog beter getraind moet worden
Just here for the fun
Heb je nou 140 km in drie kwartier gereden? 🤔metalpro2021 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:22:
Ook maar wat verbruiksdata. Autotje (AWD/ER) houdt net als ik van warmer weer!
Dat zou een gemiddelde van 186 km/u zijnR-yawn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:30:
[...]
Heb je nou 140 km in drie kwartier gereden? 🤔
En dat met een verbruik van slechts 18 kwh/100km...
[ Voor 0% gewijzigd door R-yawn op 21-07-2021 18:50 . Reden: Kwh ipv kw.... ]
Ok...R-yawn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:47:
[...]
En dat met een verbruik van slechts 18 kwh/100km...
Het is inderdaad een foutje van de boordcomputer.
Afstand is heen en terug, maar de tijd niet.
Verbruik is wel over de hele afstand denk ik. En ook netjes..
Gemiddelde snelheid dus de helft 94 Km/h
Ik geef toe: minder imposant
Maar ja, voor snelweg (80%) en provinsiaal (15%) en stad (5%) best goed.
Bij twijfel, gewoon gaan, en inschrijven. Het kan niet anders dan een mooie dag worden.makooy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:54:
---- EVENEMENT INFO ----
----
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
makooy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:54:
---- EVENEMENT INFO ----
----
even ingeschreven! hoop dat mijn werkgever me vrij laat zijn die dag...
Zou ook graag komen, maar ben op vakantiemakooy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:54:
---- EVENEMENT INFO ----
----
Goede keus! Ik heb m ook. Bevalt uitermate goed.ronaldheller schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:53:
Dat zijn inderdaad hele nette cijfers. Met dit verbruik zijn de wltp-cijfers haalbaar.metalpro2021 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:59:
[...]
Ok...
Het is inderdaad een foutje van de boordcomputer.
Afstand is heen en terug, maar de tijd niet.
Verbruik is wel over de hele afstand denk ik. En ook netjes..
Gemiddelde snelheid dus de helft 94 Km/h
Ik geef toe: minder imposant
Maar ja, voor snelweg (80%) en provensiaal (15%) en stad (5%) best goed.
Update 21-7:Waps61 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:01:
Zojuist interessant gesprek gevoerd met een van de engineers van Vattenfall, die informeerde of het terugschroeven van het amperage van 16 naar 12A heeft geholpen. Positief verrast mag ik wel zeggen![]()
Hij gaf aan dat zij intussen meer klanten met een MME hebben waar dit speelt. Hij wist mij ook te vertellen dat terug schroeven naar 15A het probleem niet oplost en dat de grens mogelijk ligt bij 10kWh en hoger.
In het kader van het experiment heb ik mij voor jullie opgeofferd om proefondervindelijk uit te zoeken met deze engineer of 14A wel gaat werken. De paal kan nu dus max 9.7kWh leveren. Ik heb de paal nu dus weer van 12 naar 14 A laten verhogen.
Zodra ik weer moet laden zal ik weer een update geven.
In opvolging van bovenstaande gaat het thuisladen op 14A, 230V en 3 fase, dus op 9.7kWh zonder geluidsoverlast. Direct na 100km gereden te hebben op de snelweg en in de warme middagzon begonnen met laden op 21% vulling. De ventilatierooster staan open, maar absoluut geen lawaai. Het vermogen is dus feitelijk 15% naar beneden geschroefd. Van 0 naar 100% vol op een 68kWh in 7 uur dus (plus een beetje verlies)
Even wat verbruiks- en laadstatistieken:
Gisteren met 100% volle accu vertrokken en in totaal 311km gereden, alleen snelweg (ok, om op de snelwegen te komen ongeveer 4km in totaal, dus 307 snelweg km's). Accu 21% vol bij thuiskomst.
Vannacht opgeladen (zonder lawaai
) tot 100%, 61,45 kWh in totaal.
Nu de statistieken:
MME RWD SR, dus 68kWh netto capaciteit:
311/61,45= 5.06km/kWh of 19.75kWh/100 km op basis van geladen kWh.
Volgens de boordcomputer dus 79% verbruikt; dat zou dus:
0,79*68=53,72 kWh zijn (dat zou een verbruik zijn van 5,79km/kWh of 17,27 kWh/100 km).
Dat betekent in ieder geval dat er 7,73 kWh laadverlies heeft opgetreden ofwel 7.73/68*100= 11,37%
op basis van de netto capaciteit van de accu.
Dat vindt ik nogal veel toch?
Op basis van bruto capaciteit zou dat zijn geweest:
0.79*75=59,25 kWh verbruikt (5,25km/kWh of 19,05kWh/100km)
2,2 kWh laadverlies (61,45-59,25) klinkt al veel beter (2,2/75*100=2,93%) op basis van bruto capaciteit.
Wat is nu waarheid(naast de 61,45 kWh die ik heb geladen en de 311 km die ik heb gereden) ?
Gisteren met 100% volle accu vertrokken en in totaal 311km gereden, alleen snelweg (ok, om op de snelwegen te komen ongeveer 4km in totaal, dus 307 snelweg km's). Accu 21% vol bij thuiskomst.
Vannacht opgeladen (zonder lawaai
Nu de statistieken:
0,79*68=53,72 kWh zijn (dat zou een verbruik zijn van 5,79km/kWh of 17,27 kWh/100 km).
Dat betekent in ieder geval dat er 7,73 kWh laadverlies heeft opgetreden ofwel 7.73/68*100= 11,37%
2,2 kWh laadverlies (61,45-59,25) klinkt al veel beter (2,2/75*100=2,93%) op basis van bruto capaciteit.
Wat is nu waarheid(naast de 61,45 kWh die ik heb geladen en de 311 km die ik heb gereden) ?
Het is mij nog steeds niet duidelijk met welke maximale accu capaciteit we moeten rekenen.Waps61 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:19:
Vannacht opgeladen (zonder lawaai) tot 100%, 61,45 kWh in totaal.
Nu de statistieken:
Dat betekent in ieder geval dat er 7,73 kWh laadverlies heeft opgetreden ofwel 7.73/68*100= 11,37%op basis van de netto capaciteit van de accu.
In de meeste gevallen hou ik het verbruik op het scherm aan (x km/kw) of ik reken uit wat er aan stroom in is gegaan en hoeveel km in daar mee heb gereden. Echter is dat laatste lastiger omdat ik hem bijna altijd tot 80% oplaad.
Laadverlies heb je door de ac/dc omzetting en koeling. https://www.evforall.nl/laadverliesWaps61 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:19:
Nu de statistieken:
Dat betekent in ieder geval dat er 7,73 kWh laadverlies heeft opgetreden ofwel 7.73/68*100= 11,37%op basis van de netto capaciteit van de accu.
Hoi Allemaal
Ik zit nu in Spanje
Goed te doen met de MME
Wel even een vraagje over de thuisoplader die krijg ik niet aan de praat op er camping. er gaat wel een blauw lampje branden maar de app zegt dat hij wel ingeplugd is maar niet laadt. Na een nachtje klopte dit, geen km bijgeladen. Wat doe ik fout ?
Kan het aan de ampere liggen die is hier naar verluidt 10ampere. Wie kan mij verder helpen ?
Ik zit nu in Spanje
Goed te doen met de MME
Wel even een vraagje over de thuisoplader die krijg ik niet aan de praat op er camping. er gaat wel een blauw lampje branden maar de app zegt dat hij wel ingeplugd is maar niet laadt. Na een nachtje klopte dit, geen km bijgeladen. Wat doe ik fout ?
Kan het aan de ampere liggen die is hier naar verluidt 10ampere. Wie kan mij verder helpen ?
Waarschijnlijk is de aarding niet aanwezig of niet goed.amsaerk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:54:
Hoi Allemaal
Ik zit nu in Spanje
Goed te doen met de MME
Just here for the fun
Die had ik idd gevonden. Dan lijkt het laadverlies van 11% zelfs gunstig te zijn.....rvee schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:21:
[...]
Laadverlies heb je door de ac/dc omzetting en koeling. https://www.evforall.nl/laadverlies
Realistisch gezien moet je dit laadverlies dus meenemen in je verbruik en kom je 11% slechter uit.... dan men je wil doen geloven...
Welke route heb je genomen en hoe ging het laden onderweg?amsaerk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:54:
Hoi Allemaal
Ik zit nu in Spanje
Goed te doen met de MME
[ Voor 3% gewijzigd door ArCadE op 22-07-2021 15:53 ]
Het lijkt alsof er een update van de app is geweest. Ik moest net bij het openen op akkoord drukken op de algemene voorwaarden.
Echter, nu zie ik tijdens het laden geen info meer in de app over de laadstatus. Anderen die dit ook hebben?
Ik heb een iphone.
Echter, nu zie ik tijdens het laden geen info meer in de app over de laadstatus. Anderen die dit ook hebben?
Ik heb een iphone.
Ik kreeg ook een melding mar zie geen verschil... en Detroit tijdzone naar Amsterdam veranderen werkt nog steeds niet..F1dude schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:16:
Het lijkt alsof er een update van de app is geweest. Ik moest net bij het openen op akkoord drukken op de algemene voorwaarden.
Ik heb een iphone.
ook een Iphone.
Ho Ik kan gewoon de I phone laden via die US-A poort en connecten naar de auto met Aplle carplay.Waps61 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:34:
Even een sanity check. De 2 USB poorten voorin (USB-C en USB-A) kunnen ook gebruikt worden om te laden, of niet? Zie E in het plaatje.
Bij mij kan krijg ik er in ieder geval niets aan geladen. De andere USB poorten (zeg maar in de middenconsole achterin) kan ik wel gebruiken om te laden.
[Afbeelding]
de USB-C ook trouwens....Eddy E schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:39:
[...]
Ho Ik kan gewoon de I phone laden via die US-A poort en connecten naar de auto met Aplle carplay.
Ik ben met de MME in Tsjechië. Prima te doen. Nachtje in Magdeburg overnacht en daarna door naar Trutnov. Onderweg veel snelladers op de autobahn of een paar kilometer er af. In Tsjechië eveneens geen gebrek aan snelladers.
Ik weet zelf niet eat ik ervan vind maar er zijn ongetwijfeld liefhebbers voor. Grill wrap...
https://www.struckndesign...Ford-Mach-E-Grille-Wrap#/
https://www.struckndesign...Ford-Mach-E-Grille-Wrap#/
of je kabel is niet USB-IF gecertificeerd.Waps61 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:19:
[...]
Bedankt voor de bevestiging. Dan heb ik 2 defecte poorten, lijkt het....
https://www.fordserviceco...f&vFilteringEnabled=False
Er is blijkbaar ook een usb poort in de bagageruimte.
Ik heb eenzelfde 10-11% laadverlies op elke sessie obv exact dezelfde netto berekening welke jij ook maakt. Het verbruik klopt obv je netto berekening (5,79) maar de kosten zijn hoger door het laadverlies.Waps61 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:19:
Nu de statistieken:
De verbruiksgegevens welke de trip computers laten zien zijn overigens enkel gebaseerd obv het verbruik van je motor, alle overige zaken zoals airco en accessoires worden dus niet meegenomen in de getallen. Maar zelfs daar rekening mee houdende tonen de trip computers nog altijd constant ca 10% zuinigere getallen dan de netto berekening laat zien.
Tripcomputer -20% blijkt om de meeste gevallen dicht bij de waarheid te liggen tav het werkelijke verbruik en zelfs -30% inc.laadverlies!
Ik heb een probleem met het openen van de auto eigenlijk bij ieder vertrek en ik kom er niet achter of ik een rare use case heb daarom stel ik hier de vraag even. Het gaat om het automatisch openen met de sleutel op zak (paak niet ingesteld).
1. Ik kom aan bij de auto, hij maakt wat klik klak geluidjes en zet de lampen aan.
2. Ik open de kofferbak dmv de knop op de kofferbak
3. Ik sluit de kofferbak dmv het sluit knopje
4. Ik loop naar de bestuurdersportier om te vertrekken
5. Auto gaat op slot terwijl ik daarheen loop
6. Auto wil even niet meer open met knop op de bestuurdersportier, pas na een 10 seconden reageert het open knopje op de bestuurdersdeur weer.
Is er iemand die het gedrag bij punt 5 en bij 6 kan verklaren en misschien weet of dit ergens een instelling kan zijn?
1. Ik kom aan bij de auto, hij maakt wat klik klak geluidjes en zet de lampen aan.
6. Auto wil even niet meer open met knop op de bestuurdersportier, pas na een 10 seconden reageert het open knopje op de bestuurdersdeur weer.
Is er iemand die het gedrag bij punt 5 en bij 6 kan verklaren en misschien weet of dit ergens een instelling kan zijn?
Ik vrees dat dit 'normaal' gedrag is. Immers, door het openen van de trunk, is de auto nog niet open. Dat checkt hij 'kennelijk nog even expliciet' als de trunk sluit.....ja3 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:40:
Ik heb een probleem met het openen van de auto eigenlijk bij ieder vertrek en ik kom er niet achter of ik een rare use case heb daarom stel ik hier de vraag even. Het gaat om het automatisch openen met de sleutel op zak (paak niet ingesteld).
Dan zou ik het probleem ook met de USB-C en USB-A poort achterin moeten hebben en daar kan ik wel laden. Het is overigens een originele Apple kabel.
Ik vermoed dus een kapotte USB unit voorin (of ze hebben de aansluiting niet gemaakt
Dat zou me verbazen; ik denk dat ze daar wel degelijk rekening mee houden in de berekening. Ford wil niet dat je eerder stil komt te staan en dat er nog 20km op de tripcomputer staat. In de range tests die ik gezien heb is Ford zelfs pessimitsich met het weergeven van het bereik; in werkelijkheid kom je verder. Maar, e.e.a. afhankelijk van airco, accessoires en omgevingssituatie en niet te vergeten de zwaarte van je re-voet. Dat maakt het ook tot een makkelijk sommetje; restant beschikbare kWh / momentane totaalverbruik kWH/100km=resterende km's bereikFreeMen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:29:
[...]
De verbruiksgegevens welke de trip computers laten zien zijn overigens enkel gebaseerd obv het verbruik van je motor, alle overige zaken zoals airco en accessoires worden dus niet meegenomen in de getallen.
De resterende km is inderdaad wel op het werkelijke all in verbruik maar het verbruiksgetal wat bij elke trip staat niet. Dat getal is niet meer dan een getal en staat helaas niet dicht bij de waarheid.Waps61 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:02:
[...]
Dat zou me verbazen; ik denk dat ze daar wel degelijk rekening mee houden in de berekening. Ford wil niet dat je eerder stil komt te staan en dat er nog 20km op de tripcomputer staat. In de range tests die ik gezien heb is Ford zelfs pessimitsich met het weergeven van het bereik; in werkelijkheid kom je verder. Maar, e.e.a. afhankelijk van airco, accessoires en omgevingssituatie en niet te vergeten de zwaarte van je re-voet. Dat maakt het ook tot een makkelijk sommetje; restant beschikbare kWh / momentane totaalverbruik kWH/100km=resterende km's bereik
Vermenigvuldig je resterende accu capaciteit (in kWh) maar eens met het verbruiksgetal van de trip computer. Je zult zien dat je dan veel hoger uit komt dan de resterende km op je dashboard weergeeft.
[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 22-07-2021 22:25 ]
Ok, verkeert begrepenFreeMen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:23:
[...]
De resterende km is inderdaad wel op het werkelijke all in verbruik maar het verbruiksgetal wat bij elke trip staat niet. Dat getal is niet meer dan een getal en staat helaas niet dicht bij de waarheid.
Vermenigvuldig je resterende accu capaciteit (in kWh) maar eens met het verbruiksgetal van de trip computer. Je zult zien dat je dan veel hoger uit komt dan de resterende km op je dashboard weergeeft.

Vraagje,
Zijn er mensen die ook het probleem hebben van kleur verschil bij verwijderen van de vin stickers van de deuren en wielkasten?
En wat zegt de dealer ervan?
Zijn er mensen die ook het probleem hebben van kleur verschil bij verwijderen van de vin stickers van de deuren en wielkasten?
jeroen366 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:51:
Vraagje,
:strip_exif()/f/image/4KFfDJkNNDg4CX15YDWgZQ7E.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de dealer er niet naar gevraagd, maar wel geprobeerd er iets aan te doen. Ik had het vermoeden dat de kleur was veranderd door het ontbreken van UV licht, dus heb een UV lampje erop gehouden gedurende 30 minuten. Helaas zonder effect.
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Mss onder garantie laten spuiten, het is best wel lelijk en valt echt op als je instaptAboma schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:04:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb de dealer er niet naar gevraagd, maar wel geprobeerd er iets aan te doen. Ik had het vermoeden dat de kleur was veranderd door het ontbreken van UV licht, dus heb een UV lampje erop gehouden gedurende 30 minuten. Helaas zonder effect.
Die stickers zitten echt overal (elke deur, onder de motorkap etc), begrijp dat niet goed waarom ze dat gedaan hebben. Ik heb ze er nog niet af gehaald omdat ik al eerder gelezen had dat er bij velen kleurverschil is.
Iemand hier heeft het eerder al laten overspuiten over garantie.
Iemand hier heeft het eerder al laten overspuiten over garantie.
ik ga het a.s. woensdag bij het ophalen van de auto bekijken, anders mogen ze inderdaad iets verzinnen bij de dealer...jeroen366 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:51:
Vraagje,
maar denk dat dit wel iets is wat je bij de dealer moet vragen als ik die laatste opmerkingen over contact met ford goed begrijp...
ervaringen delen graag:)
Iemand die navigatie van android auto gebruikt icm de DAB+?
Als ik de navigatie aan heb staan via google maps en ik heb de radio op DAB staan, dan drukt Googles stem steeds de radio weg. Als je op FM zit gaat de radio gewoon door en komt de stem er overheen.
Iemand die dat ook heeft/had? Oplossingen?
Als ik de navigatie aan heb staan via google maps en ik heb de radio op DAB staan, dan drukt Googles stem steeds de radio weg. Als je op FM zit gaat de radio gewoon door en komt de stem er overheen.
Iemand die dat ook heeft/had? Oplossingen?