Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 18:15
Bedankt voor de extra foto’s.

Ik begreep dat filmen met bewegende beelden in een later stadium gaat volgen. Wederom in Rotterdam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:20
Wors schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:42:
Bedankt voor de extra foto’s.

Ik begreep dat filmen met bewegende beelden in een later stadium gaat volgen. Wederom in Rotterdam :)
Dat werd mij ook verteld, dat Rotterdam de enige plek was waar ze foto's gingen maken en gingen filmen.
Ze doen eerst de foto's van de rode AWD, daarna de GT, daarna het filmen

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
Ze zijn weer in Rotterdam bezig.

Ze hebben 2 rode AWD’s ER bij zich en 1 GT blauw.

To be continued.

EDIT 1: Grabber Blue GT foto’s, 10 stuks.

[Instagram: Ford Mustang GT + AWD ER in Rotterdam once again. Last day of shooting. #fordmustang #mustangmache #ford #rotterdam]

Nog 2 sets van 10 foto’s van de Lucid Red:
[Instagram: 1/2 Ford Mustang Mach-E spotted again in Rotterdam! #mustangmache #mustang #ford #rotterdam]

[Instagram: 2/2 Ford Mustang Mach-E spotted again in Rotterdam! #mustangmache #mustang #ford #rotterdam]

[ Voor 89% gewijzigd door makooy op 11-08-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:09:
Heb contact gehad met dealer. Velgen van awd zijn 1500 euro extra en huidige velgen laten spuiten kost 600 euro
Mag ik vragen wie de dealer is.? Ik had eerder de vraag gesteld en mijn dealer (Wensink) gaf aan dat de 19" AWD velgen niet after sales beschikbaar zijn voor de RWD |:(

Overigens, is het iemand opgevallen dat de foto's op de Ford NL site zijn aangepast? in de eerdere plaatjes waren de 18 " RWD velgen zilver en nu zijn ze donker. Blijft allemaal heel verwarrend.

Ik zou iig graag de 19" (of 20") inch velgen willen op mijn RWD en ben geinteresserd in de dealer die deze prijs afgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FW423130 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Mag ik vragen wie de dealer is.? Ik had eerder de vraag gesteld en mijn dealer (Wensink) gaf aan dat de 19" AWD velgen niet after sales beschikbaar zijn voor de RWD |:(

Overigens, is het iemand opgevallen dat de foto's op de Ford NL site zijn aangepast? in de eerdere plaatjes waren de 18 " RWD velgen zilver en nu zijn ze donker. Blijft allemaal heel verwarrend.

Ik zou iig graag de 19" (of 20") inch velgen willen op mijn RWD en ben geinteresserd in de dealer die deze prijs afgaf.
Krijg nou wat! je hebt gelijk!

Nu ook de donkere "loop"-velgen zoals ik ze noem (lijkt op een stukje onderbeen + voet per spaak)

De foto's in de startpost hebben wel de zilvere velgen.

Echt super verwarrend allemaal... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:32
vindt de donkere 18" wel wat beter bij de auto passen, maar welke het nou worden weten pas over een half jaar ben ik bang :-)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-11-2021
Dealer is Broekhuis in zeist. Ik betaal 1500 euro om 19 inch velgen op mijn rwd te krijgen. Word in Nederland omgewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Laatst online: 17-11-2022
[quote]TerrorSource schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:04:
[...]
Ik zie het verschil in mijn ford account en als ik hem nu samenstel.

]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1teamDhkVNrvrwXF-0N8WnHk-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pChI6xjWnK0ECBwRh9OsNdN9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22-a0DxptwW3sPuhqC_KrKHm_tY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IVIfgQ1sJVDrFcghyuz1XVFU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 175% gewijzigd door Derknl op 12-08-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Het vreemde is ook dat sinds de kleur van de velgen is aangepast, je op de foto geperforeerde stoelen ziet in combinatie met de TPplus pakket. Eerder was dit niet zo.
Ik weet niet of dit een fout is want geperforeerde stoelen waren eerder alleen voorbehouden aan de AWD modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FW423130 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:55:
Het vreemde is ook dat sinds de kleur van de velgen is aangepast, je op de foto geperforeerde stoelen ziet in combinatie met de TPplus pakket. Eerder was dit niet zo.
Ik weet niet of dit een fout is want geperforeerde stoelen waren eerder alleen voorbehouden aan de AWD modellen.
Klopt! Dit was eerst "standaard" gladde bekleding zoals bij de "Black sensico"(zonder TP Plus).

Weet niet echt of dat de bedoeling is en of ik dat wel fijner ga vinden.
Enige reden die ik zo kan bedenken is dat misschien met de verwarmbare voorstoelen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Nee heeft niks met stoelverwarming te maken denk ik. Daarvoor kan het ook glad zijn. Heb ik nu ook icm stoelverwarming. Geperforeerd oogt sportiever en ademt iets meer in de zomer.

Op de inzoom-foto bij het TP plus pakket is het leer wel geperforeerd maar op de grote foto van het hele interieur is dit niet het geval en is het gewoon glad leer.

Bij de AWD zie je op de grote foto van het hele interieur wel geperforeerd leer.

In ieder geval is het niet consistent en ik denk dat de RWD geen geperforeerd leer heeft in de TP plus versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FW423130 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:06:
Nee heeft niks met stoelverwarming te maken denk ik. Daarvoor kan het ook glad zijn. Heb ik nu ook icm stoelverwarming. Geperforeerd oogt sportiever en ademt iets meer in de zomer.

Op de inzoom-foto bij het TP plus pakket is het leer wel geperforeerd maar op de grote foto van het hele interieur is dit niet het geval en is het gewoon glad leer.

Bij de AWD zie je op de grote foto van het hele interieur wel geperforeerd leer.

In ieder geval is het niet consistent en ik denk dat de RWD geen geperforeerd leer heeft in de TP plus versie.
Heb je er ook 1 gekocht/geleased? zo ja welke?

Zal van de week eens de dealer bellen of zij misschien iets meer weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

Ik ben in ieder geval blij dat we de donkere velgen krijgen. Geperforeerd leer in de TP plus versie is een bonus.... Nu nog afwachten wat de definitieve range wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ik denk dat er nog niet veel definitief is, donkere velgen zou ik top vinden maar vooralsnog hou ik het op slordigheden bij de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08

ArCadE

No banana available

m24 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:24:
Ik ben in ieder geval blij dat we de donkere velgen krijgen. Geperforeerd leer in de TP plus versie is een bonus.... Nu nog afwachten wat de definitieve range wordt :)
Ik sprak de dealer een paar weken geleden en die gaf aan dat de Mach-E gewoon geleverd wordt op zilverkleurige velgen. Ik heb ook liever de donkere omdat ik de Carbonized Grey versie heb besteld.... Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Een en al verrassing, onduidelijkheid en verwarring, ook bij de dealers en Ford NL.

Heb net mijn dealer Broekhuis Amersfoort gebeld of de standaard 18" voor definitieve aflevering vervangen kan worden door de 19" (of 20"). Was volgens hun niet mogelijk. Toen ik aangaf dat het bij hun collega Broekhuis Zeist kennelijk wel mogelijk is, gaan ze het opnieuw uitzoeken en bellen terug. Ben benieuwd of en wanneer ik iets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
TerrorSource schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:05:
[...]

Heb je er ook 1 gekocht/geleased? zo ja welke?

Zal van de week eens de dealer bellen of zij misschien iets meer weten.
Ja, een company lease car. Heb de ER, RWD, TP plus in carbonized grey. Vind de velgen wat aan de kleine kant voor een SUV en wil graag wisselen naar de AWD 19" of de GT 20" velgenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXqm5FG8rAYaYoyxDiQz_ngqqFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h1QF12If8R9S40Q2hWnYa7eU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Laatst online: 14-11-2021
Heb op 7 februari de mme besteld. Als ik inlog bij Ford staat bij mijn reservering nog steeds fase 1, reservering geplaatst. Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Gert69yvonne70 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:04:
Heb op 7 februari de mme besteld. Als ik inlog bij Ford staat bij mijn reservering nog steeds fase 1, reservering geplaatst. Is dat bij iedereen zo?
Bij mij ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Misschien interessante voor andere kijkers op dit topic, ik heb vandaag van de leasemaatschappij doorgekregen dat Ford NL de korting van 3.000 euro (definitief) aan de leasemaatschappij heeft doorgegeven.

Dus lagere fiscale waarde, en licht lagere leaseprijs in mijn geval.
Het heft natuurlijk niet het verschil tussen 12% en 8% op, maar het is wel een charmante actie.

Dus de leasemaatschappijen lijken het nu ook actief door te zetten, ook fijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ikke_Niels op 25-08-2020 22:38 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Ikke_Niels schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:37:
Misschien interessante voor andere kijkers op dit topic, ik heb vandaag van de leasemaatschappij doorgekregen dat Ford NL de korting van 3.000 euro (definitief) aan de leasemaatschappij heeft doorgegeven.

Dus lagere fiscale waarde, en licht lagere leaseprijs in mijn geval.
Het heft natuurlijk niet het verschil tussen 12% en 8% op, maar het is wel een charmante actie.

Dus de leasemaatschappijen lijken het nu ook actief door te zetten, ook fijn :)
Was toch al bekend?

Ik heb hier in ieder geval een getekende offerte van een prive aankoop liggen van de dealer waar 3.000 euro korting op verrekend is, ligt er al 1-2 maanden.

Prive-kopers krijgen de 3.000 korting alleen wanneer ze bij de eerste 2.000 bestellingen zitten. De eerste 2.000 orders waren "gegarandeerd" van levering in 2020 voordat corona begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
TerrorSource schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:56:
[...]

Was toch al bekend?

Ik heb hier in ieder geval een getekende offerte van een prive aankoop liggen van de dealer waar 3.000 euro korting op verrekend is, ligt er al 1-2 maanden.

Prive-kopers krijgen de 3.000 korting alleen wanneer ze bij de eerste 2.000 bestellingen zitten. De eerste 2.000 orders waren "gegarandeerd" van levering in 2020 voordat corona begon.
Het was zeker al bekend dat het er zat aan te komen maar ik had nog niet gelezen dat mensen al bericht hadden gehad van de leasemaatschappij. (Of ik heb dat over het hoofd gezien)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ikke_Niels schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Het was zeker al bekend dat het er zat aan te komen maar ik had nog niet gelezen dat mensen al bericht hadden gehad van de leasemaatschappij. (Of ik heb dat over het hoofd gezien)
Mijn leasemaatschappij (Arval) had op basis van de offerte van de dealer (incl 3K korting) destijds het nieuwe contract al opgesteld, maar had zelf nog niets van Ford vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:30
Weet iemand of het in Q1 volgend jaar mogelijk zal zijn een proefrit te maken. Ik overweeg de Mach E als serieuze optie voor een nieuwe leaseauto maar kan sowieso pas mei 2021 over. Ben vooral benieuwd of ik de auto ruim en praktisch genoeg vind met 2 jonge kinderen (nu nog in kinderstoelen) voor de komende 5 jaar.

Ik leun ook steeds meer naar de Standard Range RWD met TP2. Goed betaalbaar in 2021 namelijk. Sporadisch heb ik een rit van 310km (retour) en meestal blijft ik dan ook overnachten. Er blijken ook op 5 min loopafstand van bestemming 2 laadpunten te zitten en op de route meerdere fast charge locaties. Thuis heb ik meerdere publieke laadpunten binnen 2 a 5 min loopafstand. Goed te doen dus lijkt me.

Enige twijfel is nog over autovakanties naar Zuid Duitsland/Oostenrijk in de zomer incl Dakkoffer. Maar goed ook met de extended range moet je een aantal keer aan de lader, dat zal het verschil niet echt maken volgens mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
FJP84 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:53:
Weet iemand of het in Q1 volgend jaar mogelijk zal zijn een proefrit te maken. Ik overweeg de Mach E als serieuze optie voor een nieuwe leaseauto maar kan sowieso pas mei 2021 over. Ben vooral benieuwd of ik de auto ruim en praktisch genoeg vind met 2 jonge kinderen (nu nog in kinderstoelen) voor de komende 5 jaar.

Ik leun ook steeds meer naar de Standard Range RWD met TP2. Goed betaalbaar in 2021 namelijk. Sporadisch heb ik een rit van 310km (retour) en meestal blijft ik dan ook overnachten. Er blijken ook op 5 min loopafstand van bestemming 2 laadpunten te zitten en op de route meerdere fast charge locaties. Thuis heb ik meerdere publieke laadpunten binnen 2 a 5 min loopafstand. Goed te doen dus lijkt me.

Enige twijfel is nog over autovakanties naar Zuid Duitsland/Oostenrijk in de zomer incl Dakkoffer. Maar goed ook met de extended range moet je een aantal keer aan de lader, dat zal het verschil niet echt maken volgens mij ;)
Vooralsnog worden de eerste geleverd eind Q1-2021, ook bij de dealers.
Mijn dealer heeft 1 demo auto over (van de 3, andere 2 zijn verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
MarcelGo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:02:
Vandaag een proefrit gemaakt in de Polestar 2, erg mooie auto maar rijden was wel even wennen, regeneratie vond mijn bijrijder misselijkmakend en helaas maar 2 standen. Wegrijden als de auto op Autohold (niet kruipen) staat ging niet vloeiend wat je vooral merkt als je wat snel probeert op te trekken.

Toch maar wachten op de Mach-e😎
Ik heb er ook in gereden, regeneratie kun je in drie standen instellen. In de hoogste stand moet je gewoon voorzichtig bewegen met je voet. Trap je hem steeds op de grond en laat je hem daarna zonder beleid helemaal los, word je zeker misselijk ja. Maar dat is ook niet de bedoeling van “one pedal drive”. Doe je dat voorzichtig werkt het perfect.

Prima dat je gaat wachten op de “Maggi” _/-\o_ maar op basis van filmpjes dan? Je hebt natuurlijk geen idee hoe die precies rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
Zal meer wennen zijn voor de bestuurder hoe ermee om te gaan. Zal in de Mach-E echt niet anders zijn. Ook die heeft veel vermogen en regeneratie. Als je vol weg plankt hangt de bijrijder achterin de stoel. En ineens pedaal los is vol regeneratie. Als je zo rijdt in een Mach-E zal het ook misselijkmakend zijn voor andere inzittenden.

Bij de proefrit in de Model 3 snel uitgezet. Vond het he-le-maal niks. Na ophalen van de auto na een uur of twee rijden helemaal gewend. Wil nu nooit meer anders.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 28-08-2020 09:13 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
JohnDoe77 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:50:
[...]

Ik heb er ook in gereden, regeneratie kun je in drie standen instellen. In de hoogste stand moet je gewoon voorzichtig bewegen met je voet. Trap je hem steeds op de grond en laat je hem daarna zonder beleid helemaal los, word je zeker misselijk ja. Maar dat is ook niet de bedoeling van “one pedal drive”. Doe je dat voorzichtig werkt het perfect.

Prima dat je gaat wachten op de “Maggi” _/-\o_ maar op basis van filmpjes dan? Je hebt natuurlijk geen idee hoe die precies rijdt?
In de Zoe en de e-Golf zit ook regeneratie en in de e-Golf is die in 4 standen in te stellen, erg fijn en dus voor ieders smaak, ik heb ook in een model 3 gereden en daar was die veel makkelijker doseerbaar. Het grote verschil was de tegendruk die het pedaal geeft, die was in de model 3 relatief zwaar en in de Polestar juist erg licht.

Ja de Mach e weet ik nog niet, maar die ga ik ook rijden voor ik m koop...

Zit toch ook best wel met het laadnetwerk in Europa, daar scoort Tesla echt wel een 10, normale tarieven en een ruime keus. Ik ben al eens elektrisch naar zuid Frankrijk gereden en met 1 of 2 laadpalen per 100km hield dat echt niet over, ik wil juist elektrisch Europa verkennen de komende jaren. Thuis heb ik een laadpaal dus daar maakt het niet uit. En ik was positief verrast met de model 3 AWD......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

FJP84 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 00:53:

Ik had eenzelfde vraag. Gelukkig heb ik 'm tijdens de preview in Amerongen goed mogen bekijken. Het is zeker geen kleine auto en er het is echt ruim genoeg om ermee met je familie op vakantie te kunnen. Om de vakantieroute te checken en wat range betekent voor je reistijd kan je www.abetterrouteplanner.com gebruiken. Het geeft je een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Zojuist een Polestar 2 in het echt gezien, nog niet in gezeten of in gereden, maar wat ben ik blij dat ik die niet besteld hebt vanaf papier/foto’s en wel de Mach-E besteld hebt. Wat een wereld van verschil in uiterlijk, “body” en digitalisering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:08
ArCadE schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Ik sprak de dealer een paar weken geleden en die gaf aan dat de Mach-E gewoon geleverd wordt op zilverkleurige velgen. Ik heb ook liever de donkere omdat ik de Carbonized Grey versie heb besteld.... Ben benieuwd....
18 inch wordt 99,0% zeker donker grijs/antraciet. Foto's van die velg circuleren al maanden op het net en alhoewel schaars zijn er diverse foto's online te vinden. Er bestaat geen zilveren 18 inch van het getoonde model, enkel een andere 18 inch specifiek voor een speciale California editie in de USA (zie "folder foto" hieronder) maar van dat model wordt ik niet warm. En dealers weten vaak minder van de details dan ze laten blijken. Wij als kopers weten vaak meer van de opties en details dan de dealers zelf. Zou mij niets verbazen als de dealer van ArCadE zijn uitspraak baseert obv de getekende plaatjes van de Ford website.

Ik heb een standard RWD in bestelling staan en vind persoonlijk de 18 inch echt te klein. Wel prima voor de winter, zeker in antraciet, maar voor de zomers ga ik er voor eigen rekening achteraf wel 19" of wellicht 20" opleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8gVJlH-IRbH1f_wD8LAa9tatbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xmurcgn6BEcCePD4Nwf8cjAN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEqt3MV3hmy3sT8fl_62eseSF9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyV263voAYDewYTaozAasxcN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Na6Cl7nC93DYI1FkKNka55lBiGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCrZhRUFmXYmQMIMuo2wpivu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 01-09-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:07:
[...]

18 inch wordt 99,0% zeker donker grijs/antraciet. Foto's van die velg circuleren al maanden op het net en alhoewel schaars zijn er diverse foto's online te vinden. Er bestaat geen zilveren 18 inch van het getoonde model, enkel een andere 18 inch specifiek voor een speciale California editie in de USA (zie "folder foto" hieronder) maar van dat model wordt ik niet warm. En dealers weten vaak minder van de details dan ze laten blijken. Wij als kopers weten vaak meer van de opties en details dan de dealers zelf. Zou mij niets verbazen als de dealer van ArCadE zijn uitspraak baseert obv de getekende plaatjes van de Ford website.

Ik heb een standard RWD in bestelling staan en vind persoonlijk de 18 inch echt te klein. Wel prima voor de winter, zeker in antraciet, maar voor de zomers ga ik er voor eigen rekening achteraf wel 19" of wellicht 20" opleggen.
Ik heb de vraag over de velgen ook mijn dealer uit staan, die had in hun order/cms-systeem geen wijzigingen aan de auto voorbij zien komen en ging nu via zijn kanalen navraag doen voor de kleur velgen, zodra ik iets hoor post ik het hier.

@FreeMen welke kleur/opties heb je? Dan zal ik je in het lijstje erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Inspired schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:12:
Zal meer wennen zijn voor de bestuurder hoe ermee om te gaan. Zal in de Mach-E echt niet anders zijn. Ook die heeft veel vermogen en regeneratie. Als je vol weg plankt hangt de bijrijder achterin de stoel. En ineens pedaal los is vol regeneratie. Als je zo rijdt in een Mach-E zal het ook misselijkmakend zijn voor andere inzittenden.

Bij de proefrit in de Model 3 snel uitgezet. Vond het he-le-maal niks. Na ophalen van de auto na een uur of twee rijden helemaal gewend. Wil nu nooit meer anders.
Helemaal mee eens, eerste dag is wennen. Daarna is het ook niet meer onprettig voor de bijrijder.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:24:
[...]

Ik heb de vraag over de velgen ook mijn dealer uit staan, die had in hun order/cms-systeem geen wijzigingen aan de auto voorbij zien komen en ging nu via zijn kanalen navraag doen voor de kleur velgen, zodra ik iets hoor post ik het hier.

@FreeMen welke kleur/opties heb je? Dan zal ik je in het lijstje erbij zetten.
SR RWD Star White, (nog) zonder opties aangezien die niet in het budget paste :'( . Echter door de € 3.000 korting heb ik nu het verzoek uit staan om het Tech+ pakket alsnog toe te voegen. Hopelijk gaat het lukken :9~

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 02-09-2020 12:31 ]

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:54
FreeMen schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:30:
[...]

SR RWD Star White, (nog) zonder opties aangezien die niet in het budget paste :'( . Echter door de € 3.000 korting heb ik nu het verzoek uit staan om het Tech+ pakket alsnog toe te voegen. Hopelijk gaat het lukken :9~
Hier een SR RWD Shadow Black zonder opties, zelfde reden. Ik zie vandaag echter op zowel directlease als leaseplandirect dat het TP+ pakket in prijs is verlaagd van €3600 naar €2400.. dat gaat dus fijn passen in de €3k korting hopelijk. Vrijdag krijg ik hierover duidelijkheid van de LM.

Op Ford.nl is de prijs overigens nog niet verlaagd.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

• makooy
Serial-X schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:04:
[...]

Hier een SR RWD Shadow Black zonder opties, zelfde reden. Ik zie vandaag echter op zowel directlease als leaseplandirect dat het TP+ pakket in prijs is verlaagd van €3600 naar €2400.. dat gaat dus fijn passen in de €3k korting hopelijk. Vrijdag krijg ik hierover duidelijkheid van de LM.

Technology Pakket = 1,500 bij AWD
Technology Pakket Plus = 2,400 bij AWD

Technology Pakket = 1,500 bij RWD
Technology Packet Plus = 3,600 bij RWD

[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 03-09-2020 12:27 ]

• Serial-X
TerrorSource schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:25:
[...]

Technology Pakket = 1,500 bij AWD
Technology Pakket Plus = 2,400 bij AWD

Technology Pakket = 1,500 bij RWD
Technology Packet Plus = 3,600 bij RWD
:'). Probleempje met m'n browsercache dus. Oeps.

• FreeMen
Serial-X schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:04:
[...]

Klopt, tech pakket+ gaat € 600 er overheen maar voor Ford lijkt mij € 3600 aan opties een betere deal dan € 3000 aan harde korting. We gaan het zien, heb helaas nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:59

Interessante video bij het persbericht dat Ford Europe vandaag heeft gepubliceerd over SYNC 4 en FordPass.
https://media.ford.com/co...c-technical-briefing.html

En ondertussen is ook de vertaalde versie beschikbaar: https://media.ford.com/co...c-technical-briefing.html

[ Voor 3% gewijzigd door InComrad op 04-09-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Vandaag een update via de dealer....Laatste info van Ford Nederland: ze verwachten dat eind september de auto’s een geplande bouwdatum in ons autobestelsysteem gaan krijgen en dat de eerste auto’s dan medio februari geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:07:
Vandaag een update via de dealer....Laatste info van Ford Nederland: ze verwachten dat eind september de auto’s een geplande bouwdatum in ons autobestelsysteem gaan krijgen en dat de eerste auto’s dan medio februari geleverd gaan worden.
Van mijn dealer heb ik nog niks gehoord, zelfde vraag gesteld.

Ben benieuwd! Ook omdat die van mij via de dealer zelf gaat en niet via lease maatschappij of Ford website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Wanneer gaan de 1e productieversies rijden in USA?
Ben razend benieuwd naar de reviews! Wat duurt het allemaal toch lang! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Predje schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:28:
Wanneer gaan de 1e productieversies rijden in USA?
Ben razend benieuwd naar de reviews! Wat duurt het allemaal toch lang! :)
Er staat toevallig een soort-van-review op macheforum waar iemand hem een dag heeft gereden, Mach-E was van een kennis die bij Ford werkt.

Geruchten gaan dat er nog wel mensen in de USA hem dit jaar gaan krijgen, overige vanaf januari in de USA/Canada.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• split
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:03
Shadow black met 18" carbonized grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
InComrad schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:19:
[YouTube: Virtual Reveal of Next-Gen SYNC Technology]
Interessante video bij het persbericht dat Ford Europe vandaag heeft gepubliceerd over SYNC 4 en FordPass.
https://media.ford.com/co...c-technical-briefing.html

En ondertussen is ook de vertaalde versie beschikbaar: https://media.ford.com/co...c-technical-briefing.html
Erg interessant.

Belangrijkste hebben ze het niet over gehad en dat is of ik netflix kan draaien tijdens het laden.. :P

Ik heb een AWD + LR batterij besteld ergens in februari. Erg jammer dat hij pas komt volgend jaar. Ik had begrepen dat hij wel in Amerika komt dit jaar nog, dus ik ben erg benieuwd naar de eerste echte recenties. Ik ben nu wel een beetje klaar met die Ford marketing video's.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Brotuck schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:33:
[...]

Erg interessant.

Belangrijkste hebben ze het niet over gehad en dat is of ik netflix kan draaien tijdens het laden.. :P

Ik heb een AWD + LR batterij besteld ergens in februari. Erg jammer dat hij pas komt volgend jaar. Ik had begrepen dat hij wel in Amerika komt dit jaar nog, dus ik ben erg benieuwd naar de eerste echte recenties. Ik ben nu wel een beetje klaar met die Ford marketing video's.
Welke kleur en evt nog pakket? Dan zal ik je in de tabel zetten in de OP :)

Moet eerlijk zeggen dat ik echt weinig communicatie vanuit Ford NL/Europa komt, de informatie die ik nu weet komt voor meer dan 80% van forums en blogs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TerrorSource schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:49:
[...]

Welke kleur en evt nog pakket? Dan zal ik je in de tabel zetten in de OP :)

Moet eerlijk zeggen dat ik echt weinig communicatie vanuit Ford NL/Europa komt, de informatie die ik nu weet komt voor meer dan 80% van forums en blogs af.
Infinite Blue + Technology Pack Plus 8)

De Specs in de FP kloppen trouwens niet voor de AWD
Zie dit topic: https://www.macheforum.co...lpapers-photos-videos.75/

Het is nu 258 KW en 346 PK en 580 Nm voor de AWD + ER range en de 0-100 is nu ergens in de 5 seconden
Er is ergens in Juni een aanpassing geweest in de specificaties voor alle modellen

[ Voor 29% gewijzigd door Brotuck op 08-09-2020 11:53 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:02:
[...]

Klopt, tech pakket+ gaat € 600 er overheen maar voor Ford lijkt mij € 3600 aan opties een betere deal dan € 3000 aan harde korting. We gaan het zien, heb helaas nog niets gehoord.
Zojuist geïnformeerd door de leasemaatschappij dat de korting aan mijn neus voorbij gaat. Schijnt dat het enkel geldt voor orders voor 6 april. Deze deadline zou door Ford NL bepaald zijn. Mijn bestelling is van begin mei waar er nog weinig tot niets (formeel) bekend was tav de vertraging. Wel balen, had erg graag op zijn minst het tech pakket non plus erbij gehad maar dat gaat hem dus niet worden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:26:
[...]

Zojuist geïnformeerd door de leasemaatschappij dat de korting aan mijn neus voorbij gaat. Schijnt dat het enkel geldt voor orders voor 6 april. Deze deadline zou door Ford NL bepaald zijn. Mijn bestelling is van begin mei waar er nog weinig tot niets (formeel) bekend was tav de vertraging. Wel balen, had erg graag op zijn minst het tech pakket non plus erbij gehad maar dat gaat hem dus niet worden ;w
De korting van 3.000 euro is alleen op de eerste 2.000 auto’s. Als je er net na bent heb je inderdaad net pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:31:
[...]

De korting van 3.000 euro is alleen op de eerste 2.000 auto’s. Als je er net na bent heb je inderdaad net pech.
Tjsa, wie zegt mij dat ik niet no 1000 was. Ik heb besteld met de veronderstelling levering 2020 zoals ook nog de Ford website stond destijds. Op 23 mei is door Ford NL (formeel) wereldkundig gemaakt dat het 2021 zou worden, mijn bestelling is van "ruim" daarvoor. Zou niet meer dan correct zijn geweest om alle orders van voor deze datum te compenseren en niet een "fictief" aantal van 2000 of willekeurige datum 1,5 maand voor aankondiging :|

Voor de zekerheid ook maar een mailtje gestuurd naar Ford NL met de vraag hoe het zit. Vertrouw dealers niet zo zeer om eerlijk te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 08-09-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:31:
[...]

Tjsa, wie zegt mij dat ik niet no 1000 was. Ik heb besteld met de veronderstelling levering 2020 zoals ook nog de Ford website stond destijds. Op 23 mei is door Ford NL (formeel) wereldkundig gemaakt dat het 2021 zou worden, mijn bestelling is van "ruim" daarvoor. Zou niet meer dan correct zijn geweest om alle orders van voor deze datum te compenseren en niet een "fictief" aantal van 2000 of willekeurige datum 1,5 maand voor aankondiging :|

Voor de zekerheid ook maar een mailtje gestuurd naar Ford NL met de vraag hoe het zit. Vertrouw dealers niet zo zeer om eerlijk te zijn.
Dat is meer omdat Ford NL maar 2.000 auto’s kreeg voor 2020 (waren er eerst 1200, toen 1500 en uiteindelijk 2000).
Vandaar dat de eerste 2000 bestellingen die 3000 lagere cataloguswaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
TerrorSource schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:41:
[...]
Dat is meer omdat Ford NL maar 2.000 auto’s kreeg voor 2020 (waren er eerst 1200, toen 1500 en uiteindelijk 2000).
Vandaar dat de eerste 2000 bestellingen die 3000 lagere cataloguswaarde hebben.
Op zich plausibel, maar volgens mij moeten we nog het proces van reserveringen omzetten naar orders doorlopen. Als ik annuleer zou iemand anders ineens tot die eerste 2000 behoren. Dus lijkt mij niet hele sterke logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
InComrad schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:22:
[...]

Op zich plausibel, maar volgens mij moeten we nog het proces van reserveringen omzetten naar orders doorlopen. Als ik annuleer zou iemand anders ineens tot die eerste 2000 behoren. Dus lijkt mij niet hele sterke logica?
Dat process ( reserveringen omzetten naar orders) is al geweest voor de eerste 2.000 auto’s, dat was net voordat de fabrieken dicht gingen.
Dat is ook precies de reden dat die 2.000 auto’s 3.000 lagere cataloguswaarde krijgen voor de bijtelling - privé kopers betalen 3.000 minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
FreeMen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:26:
[...]

Ai, da's balen :/ . Ik heb op dinsdag juist geleerd dat mijn auto wel bij de eerste 2000 zit en ik de korting dus wel krijg. Heb alvast het techpakket laten doorvoeren, nu probeer ik nog de kleur Lucid Red te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Brotuck schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:33:
[...]

Erg interessant.

@TerrorSource Zou je de first post willen updaten met de nieuwe info ? Nu staat er bij de AWD dat hij veel minder PK zou hebben dan daadwerkelijk het geval. Ik denk een Typo ?

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Brotuck schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:02:
[...]

@TerrorSource Zou je de first post willen updaten met de nieuwe info ? Nu staat er bij de AWD dat hij veel minder PK zou hebben dan daadwerkelijk het geval. Ik denk een Typo ?
Aangepast naar 337pk volgens https://www.ford.nl/alle-modellen/mustang-mach-e > Vergelijk Uitvoeringen

Ford NL heeft de aanpassing nog steeds niet gecommuniceerd waar het in de USA al wel gecommuniceerd is.

[ Voor 11% gewijzigd door makooy op 09-09-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TerrorSource schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:39:
[...]

Aangepast naar 337pk volgens https://www.ford.nl/alle-modellen/mustang-mach-e > Vergelijk Uitvoeringen

Ford NL heeft de aanpassing nog steeds niet gecommuniceerd waar het in de USA al wel gecommuniceerd is.
Het is dezelfde auto toch ? :)

Ford USA is gewoon wat sneller ermee

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Brotuck schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:41:
[...]

Het is dezelfde auto toch ? :)

Ford USA is gewoon wat sneller ermee
Of Ford NL loopt hopeloos achter.. wat zeker het geval is!

Ja, zou dezelfde auto moeten zijn
nee, is het op papier niet. Kijk maar naar accupakket, hier wordt 77kWh en 99kWh geadverteerd/gecommuniceerd en in USA is het 68kWh en 88kWh

Wij hebben hier ook geen "Select", "Premium", "California Route.1" versies.
Het is de "RWD", "AWD" of "First Edition".
Qua opties lijken de "Select" en de "RWD" ook niet helemaal overeen te komen maar zo ver ben ik er nog niet in gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TerrorSource schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:47:
[...]

Of Ford NL loopt hopeloos achter.. wat zeker het geval is!

Ja, zou dezelfde auto moeten zijn
nee, is het op papier niet. Kijk maar naar accupakket, hier wordt 77kWh en 99kWh geadverteerd/gecommuniceerd en in USA is het 68kWh en 88kWh

Wij hebben hier ook geen "Select", "Premium", "California Route.1" versies.
Het is de "RWD", "AWD" of "First Edition".
Qua opties lijken de "Select" en de "RWD" ook niet helemaal overeen te komen maar zo ver ben ik er nog niet in gedoken.
Die accu pakketten zijn overal hetzelfde, maar ik denk dat ze in die specs de daadwerkelijk beschikbare capaciteit zetten. De 99 kWh is puur theorie want je zal nooit onder de 10% en boven de 85% (o.i.d.) komen

Ik zal het wel even navragen in het amerika forum

Het klopt dat de amerikaanse modellen iets anders zijn, maar ik denk niet dat ze motorisch gaan verschillen.

Just here for the fun

• InComrad
TerrorSource schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:48:
[...]
Dat process ( reserveringen omzetten naar orders) is al geweest voor de eerste 2.000 auto’s, dat was net voordat de fabrieken dicht gingen.
Weet je het zeker voor niet-leaserijders? Ik zou sowieso bij de eerste 2000 moeten zitten (in de eerste uren na presentatie gereserveerd). Maar ik sta nog op stap 1 in het Ford-portaal en ik kan nog steeds afzien van de reservering/bestelling. Het enige dat de dealer heeft gevraagd in mei is om de reservering te controleren.

• makooy
InComrad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:44:
[...]

Weet je het zeker voor niet-leaserijders? Ik zou sowieso bij de eerste 2000 moeten zitten (in de eerste uren na presentatie gereserveerd). Maar ik sta nog op stap 1 in het Ford-portaal en ik kan nog steeds afzien van de reservering/bestelling. Het enige dat de dealer heeft gevraagd in mei is om de reservering te controleren.
Ja. Dit is bevestigd door de dealer. Ik koop hem ook privé.

Zie; TerrorSource in "Het grote Ford Mustang Mach-E Topic"

• MarcelGo
Ik koop ook privé, maar de dealer heeft volgens mij alle reserveringen zelf omgezet, zodat als ze niet afgenomen worden ze wat voorraad hebben...die raken ze binnen no time kwijt en ik kan de proefrit afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
In Noorwegen is de gemiddelde snelheid laag tov Nederland, als ik nu met mijn e-Golf naar de stad rij en weer terug (18km) is mijn verbruik minder dan 9,5 kWh per 100km...

Als je naast de WLTP ook een waarde zou hebben met 100km/h zou je een betere inschatting kunnen maken van het daadwerkelijke bereik, daarnaast zijn er veel externe factoren die ervoor kunnen zorgen dat het verbruik zomaar 40% hoger is waardoor je eigenlijk alleen maar onderling kunt vergelijken met al die meetwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InComrad
MarcelGo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:56:
[...]

Ik koop ook privé, maar de dealer heeft volgens mij alle reserveringen zelf omgezet, zodat als ze niet afgenomen worden ze wat voorraad hebben...die raken ze binnen no time kwijt en ik kan de proefrit afwachten ;)
Dat lijkt mij dan inderdaad de meest reële situatie, maar dan blijft het toch gek dat we pas in stap 1 zitten van het reserveringsportaal. Dan zouden we toch in ieder geval in stap 2 'Bestelling bevestigd' moeten zitten.

De FAQ op Ford.nl geeft overigens nog steeds zomer 2020 aan voor het bevestigen van orders en de financieringsopties: "In de zomer van 2020 zullen we je een e-mail sturen met het verzoek om je bestelling te bevestigen." & "Ford Credit biedt een aantal financieringsopties om je, als je dat wilt, te helpen bij het afronden van je aankoop. Meer informatie zal vanaf de zomer van 2020 beschikbaar zijn." Dan moeten ze nog aardig doorwerken de komende week.

In het persbericht in Noorwegen staat 17 september als start van orders, de kans is groot dat wij dan ook iets kunnen verwachten. Gezien ze in Noorwegen ook verwachten begin 2021 te gaan leveren en deze eerste lading Europese auto's waarschijnlijk op één schip staan vanuit Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
InComrad schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:32:
[...]

Dat lijkt mij dan inderdaad de meest reële situatie, maar dan blijft het toch gek dat we pas in stap 1 zitten van het reserveringsportaal. Dan zouden we toch in ieder geval in stap 2 'Bestelling bevestigd' moeten zitten.

De FAQ op Ford.nl geeft overigens nog steeds zomer 2020 aan voor het bevestigen van orders en de financieringsopties: "In de zomer van 2020 zullen we je een e-mail sturen met het verzoek om je bestelling te bevestigen." & "Ford Credit biedt een aantal financieringsopties om je, als je dat wilt, te helpen bij het afronden van je aankoop. Meer informatie zal vanaf de zomer van 2020 beschikbaar zijn." Dan moeten ze nog aardig doorwerken de komende week.

In het persbericht in Noorwegen staat 17 september als start van orders, de kans is groot dat wij dan ook iets kunnen verwachten. Gezien ze in Noorwegen ook verwachten begin 2021 te gaan leveren en deze eerste lading Europese auto's waarschijnlijk op één schip staan vanuit Mexico.
Zover ik van andere niet-Ford dealers heb gehoord gaan Ford's via Bremerhaven omdat dat papiertechnisch makkelijker is. Vanuit Bremerhaven zit je in principe zo in Noorwegen en Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcelGo
https://www.ford.nl/ford-nederland/goelectric

Meerijden in een Mach E.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Aangemeld voor de maandag. Benieuwd of ik dan mee kan rijden met de MACH-E...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aangemeld voor zondag.

Mijn lease budget laat helaas niet meer toe dan de RWD zonder enige opties (buiten verplichte witte metallic lak) en nu de levering zeker 2021 is en ik tevens achter het net vis voor de € 3000 korting twijfel ik of de Ford wel de beste keuze is. Ik heb ook sterke twijfels over de werkelijke leverdatums in de EU. Corona gaat weer de verkeerde kant op en of de productie in Mexico het bol gaat werken...ik vrees er voor. Mijn leverdatum staat nu op week 13 (voor wat het waard is) maar zou mij niets verbazen als daar nog 2 maanden bij komen.

De concurrentie komt nu snel op stoom en lijkt behoorlijk waar voor haar geld te leveren. Deze event komt dan ook als geroepen om tot een definitieve keuze te komen.

NB, meerijden is zover ik het goed lees na sluitingstijd van de event dus ergens na 20:00. Daarnaast is een rit ca 20 minuten (vind ik behoorlijk lang) waardoor je de nodige uurtjes zal moeten verblijven in R'dam voordat je aan de buurt bent.

[ Voor 32% gewijzigd door FreeMen op 13-09-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vraag me af of dit met het productiemodel is, of met het model wat al een tijdje toert in Europa. Volgens mij heeft nog niemand het productiemodel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:18:
Aangemeld voor zondag.

Mijn lease budget laat helaas niet meer toe dan de RWD zonder enige opties (buiten verplichte witte metallic lak) en nu de levering zeker 2021 is en ik tevens achter het net vis voor de € 3000 korting twijfel ik of de Ford wel de beste keuze is. Ik heb ook sterke twijfels over de werkelijke leverdatums in de EU. Corona gaat weer de verkeerde kant op en of de productie in Mexico het bol gaat werken...ik vrees er voor. Mijn leverdatum staat nu op week 13 (voor wat het waard is) maar zou mij niets verbazen als daar nog 2 maanden bij komen.

De concurrentie komt nu snel op stoom en lijkt behoorlijk waar voor haar geld te leveren. Deze event komt dan ook als geroepen om tot een definitieve keuze te komen.

NB, meerijden is zover ik het goed lees na sluitingstijd van de event dus ergens na 20:00. Daarnaast is een rit ca 20 minuten (vind ik behoorlijk lang) waardoor je de nodige uurtjes zal moeten verblijven in R'dam voordat je aan de buurt bent.
Week 13 is zeer ambitieus kan ik je zeggen, zeker als je wat later hebt besteld.

Voor zover de dealers in NL weten worden de eerste 2.000 auto’s “hopelijk” in Feb-Mrt geleverd als “Batch1”. Alle bestellingen na deze 2.000 duren wat langer.

Verblijven in Rotterdam is zo erg toch niet ? O-)
Genoeg lekkere eettentjes.

Ik ben wel benieuwd waar je het las dat meerijden pas na 20.00 was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:56:
[...]
Ik ben wel benieuwd waar je het las dat meerijden pas na 20.00 was?
Nogmaals lezende is het maar hoe je het interpreteert. Ik vermoed nu dat ik het anders moet lezen en dat er met na de experience direct na bedoeld wordt ipv na sluiting.

Van de website

Zelf rijden

Na de experience is het mogelijk om zelf een korte proefrit te maken met een van Fords geëlektrificeerde modellen. Inschrijven voor proefritten kan uitsluitend ter plaatse. Beschikbaarheid is beperkt, dus vol is vol.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 13-09-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 12:43
Neem aan ook direct na de experience van 20 min, anders zou het redelijk inefficient qua tijd zijn. Ford heeft natuurlijk ook baat bij zoveel mogelijk man in die auto mee te laten rijden om mensen te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
20 minuten in deze auto meerijden lijkt me ideaal. Dan heb je gelijk een goed idee qua comfort en wegligging. De demo modellen zijn vast nog niet "af" qua software instellingen, maar ik zie het wel als mijn kans om eindelijk eens erin te kunnen zitten. Dan weet ik of ik er nog op ga wachten in de eerste batch of dat ik dit jaar al iets anders ga kiezen

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Weet iemand of alle uitvoeringen dezelfde led dagrijverlichting krijgen?
Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat enkel de luxere uitvoeringen (AWD en First edition) de mustang "signature" drl's krijg. Bij de rwd specs staat enkel "dagrijverlichting".

Als ik goed naar de foto's van de koplampen kijk op de Ford website dan lijken de verticale ledstrepen inderdaad te ontbreken op de rwd uitvoeringen maar de horizontale ledstrepen aan de bovenkant lijkt er wel op te zitten. Helaas kan ik online geen enkele foto vinden met de leds aan zonder de signature leds.

Iemand enig idee hoe de dagrijverlichting er uit ziet op de rwd versie? Ik hoop zeer dat het op zijn minst wel een led strip is....

Edit: Ik herinnerde mij vlak voor het versturen de onderstaande video van een California space white uitvoering welke verdacht veel weg heeft van de koplamp zoals op de rwd plaatjes. Tenzij er nog een derde versie is zal het voor de rwd uitvoeringen deze moeten worden waar ik goed mee kan leven!

Zie op 1:20
https://youtu.be/4XDorc5dLC0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
VET filmpje van de Mach-E op de production plant waar medewerkers de auto mogen testen:

https://www.at.ford.com/c...plant-mustang-mach-e.html

Staan nu ook op basis van de video wat items op redbubble:
https://www.redbubble.com/shop/ap/57522135

[ Voor 18% gewijzigd door makooy op 15-09-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:56:
[...]

Week 13 is zeer ambitieus kan ik je zeggen, zeker als je wat later hebt besteld.

Voor zover de dealers in NL weten worden de eerste 2.000 auto’s “hopelijk” in Feb-Mrt geleverd als “Batch1”. Alle bestellingen na deze 2.000 duren wat langer.
Wellicht zegt het weinig tot niets maar per toeval zag ik zojuist op de website van mij leasemij het volgende.

Status
Besteld door leverancier bij fabriek
Verwachte levering: week 13 in 2021
(Laatst bijgewerkt op 15-9-2020)

De laatst bijgewerkt op 15-9-2020 is volgens mij de update van de status naar "besteld door leverancier bij fabriek". Er zit dus beweging in! Dat de verwachte levering nog niet is aangepast zie ik maar even als iets voorzichtig positiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Top, ik ben benieuwd, op het US forum heeft een Canadees al een VIN😬

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 22:08
Ik heb gisteren ook een zelfde status en bericht van de LM ontvangen alleen dan met verwachte levertijd week 11

• makooy
Zandje06 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:47:
Ik heb gisteren ook een zelfde status en bericht van de LM ontvangen alleen dan met verwachte levertijd week 11
Ik krijg juist van de dealer door dat er nog niks bekend is, ze hebben een ordernummer wat niet overeenkomt met de ordernummers die andere hebben. Lijkt erop alsof er dus verschillende systemen naast elkaar bestaan waar men kan bestellen.

Welke heb je besteld? dan zal ik je in het lijstje in de OP toevoegen.

• Zandje06
Ik heb AWD SR TP+ Lucid Red. Gisteren ook nog met de dealer gesproken en datum is absoluut niet zeker. ik weet ook niet waarop deze gebaseerd is.

• makooy
Week 11 en week 13 zouden op zich nog niet eens zo gek zijn voor de eerste levering van 2000 auto's.

Op Macheforum heeft iemand met alle verzamelde data en "inside sources" en guesstimate gemaakt:
https://www.macheforum.co...s.1033/page-12#post-32277

Hierin staan 2000 First Editions + 2500 AWD's + 2500 RWD's = 7.000 stuks voor Europa, geproduceerd voor kerst-2020. Dit zou goed overeen kunnen komen met wat ik gehoord hebt, batch 1 van 2.000 auto's voor NL.

Productiedatum
+ 1 week - wachten + transport boot + laden
+ 5 weken - transport op boot naar Bremerhaven
+ 2 weken - transport van Bremerhaven naar lokale dealer + klaarmaken
Dit is zomaar een schatting als ik kijk naar andere auto's en afleveringen.

Als productie in december is dan +8 weken maakt week 11 leveren, lijkt haalbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

Week 6 lukt dan ook wel. Vind ik toch beter :) #duurttelang.... besteld in Februari..... ik heb nog nooit zo lang moeten wachten op een auto.....
TerrorSource schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:23:
Week 11 en week 13 zouden op zich nog niet eens zo gek zijn voor de eerste levering van 2000 auto's.

Op Macheforum heeft iemand met alle verzamelde data en "inside sources" en guesstimate gemaakt:
https://www.macheforum.co...s.1033/page-12#post-32277

Hierin staan 2000 First Editions + 2500 AWD's + 2500 RWD's = 7.000 stuks voor Europa, geproduceerd voor kerst-2020. Dit zou goed overeen kunnen komen met wat ik gehoord hebt, batch 1 van 2.000 auto's voor NL.

Productiedatum
+ 1 week - wachten + transport boot + laden
+ 5 weken - transport op boot naar Bremerhaven
+ 2 weken - transport van Bremerhaven naar lokale dealer + klaarmaken
Dit is zomaar een schatting als ik kijk naar andere auto's en afleveringen.

Als productie in december is dan +8 weken maakt week 11 leveren, lijkt haalbaar

• Brotuck
Ik hoorde gisteren van de dealer dat productie in November is en dat levering in Februari is.

Just here for the fun

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
m24 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:14:
Week 6 lukt dan ook wel. Vind ik toch beter :) #duurttelang.... besteld in Februari..... ik heb nog nooit zo lang moeten wachten op een auto.....
[...]
+1, op 10-2-2020 een auto besteld die ik nog (steeds) niet gezien heb, maar daar gaat als alles mee zit, 26 september verandering in komen :D
Het (gebrek aan) communicatie van dealer, ford-NL en Ford-com valt me erg tegen, zou dit de nieuwe manier van auto kopen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandje06
Ze zullen november geruiken om modellen voor US/CA te produceren aangezien ze die nog in 2020 kunnen afleveren zoals ze beloofd hebben. Dus om week 11 te halen zullen ze idd in december moeten produceren. Ze gaan 2 weken dicht met kerst en 3-koningen dus daarna zou krap worden.

Corona blijft ook een risico voor compenten toevoer.. In de prototypes en pre-productie modellen is het mischien mogelijk om een andere component te gebruiken, maar voor de productie modellen voor klanten wordt dit lastig.

• makooy
Zandje06 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:24:
Ze zullen november geruiken om modellen voor US/CA te produceren aangezien ze die nog in 2020 kunnen afleveren zoals ze beloofd hebben. Dus om week 11 te halen zullen ze idd in december moeten produceren. Ze gaan 2 weken dicht met kerst en 3-koningen dus daarna zou krap worden.

Corona blijft ook een risico voor compenten toevoer.. In de prototypes en pre-productie modellen is het mischien mogelijk om een andere component te gebruiken, maar voor de productie modellen voor klanten wordt dit lastig.
Daarom denk ik zelf ook wel dat die "Guesstimate" aardig klopt, dat die 2.000 Batch1 Mach-E's wel voor de kerst geproduceerd zullen worden.

In de USA schijnen ze met een zelfde belasting dingetje te zitten dat bij levering dit jaar ze meer van de belasting kunnen terugkrijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nieuwe video van Ford Europe over hoe de Mach-E is aangepast aan Europese automobilisten:

Ziet er wel gaaf uit, ook de interface wordt gedemonstreerd (ziet er gelukkig ook een stuk sneller uit dan het Sync 3 systeem wat nu in de meeste Ford auto's zit).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Update via de lease maatschappij: verwachte leverdatum 26-02-2021 #fingerscrossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:08
m24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:23:
Update via de lease maatschappij: verwachte leverdatum 26-02-2021 #fingerscrossed
Zelfde update ontvangen. Welke lease maatschappij heeft u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Verwachte leverdatum 26-02 betekend productie voor de kerst-nieuwjaar-3koningen-vakantie van de fabriek.

Hoop dat dan alle batch1 Mach-E's naar NL komen :) begin steeds minder geduld te krijgen terwijl het nog 5 maanden is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

BaBoK schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:30:
[...]

Zelfde update ontvangen. Welke lease maatschappij heeft u?
Arval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Mach-E’s zijn al in Rotterdam aangekomen:

https://twitter.com/safsec/status/1308524752785543169?s=21

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EijQRS5XkAA2GZI?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EijQRS-WsAIKtap?format=jpg&name=large

[ Voor 45% gewijzigd door makooy op 23-09-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

met donkergrijze standaard velgen.... looks good!!

• makooy
m24 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:17:
[...]

met donkergrijze standaard velgen.... looks good!!
Lijkt er op dat ze 3 modellen bij zich hebben
AWD - Lucid Red
RWD - Carbonized Grey
FE - Grabber Blue

Ik kan alleen niet zien of bij de blauwe er al echt een kentekenplaat op zit. Er zijn sowieso nog geen Mach-E geregistreerd in NL, wel al een aantal in BE en DE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Zondag ga ik in 1 vd 3 rijden hoop ik !
Dan heb ik een afspraak in Rotterdam bij het event.

Just here for the fun

• ArCadE

ArCadE

No banana available

Ik ben er maandag.... Kijken of ik in de grijze kan/mag....

[ Voor 3% gewijzigd door ArCadE op 23-09-2020 11:28 ]

• MarcelGo
Ik ben er donderdagmiddag...

• makooy
ArCadE schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:28:
Ik ben er maandag.... Kijken of ik in de grijze kan/mag....
Ik ben er zaterdagochtend rond 10u en maandag rond 18u

Als er iemand op dat moment is lijkt het me wel leuk om af te spreken :)

Pagina: 1 ... 6 ... 179 Laatste