Ik zie LifeCycleMode op Transport staan en UpdateDate is vandaag.... Is ie dan toch onderweg?FreeMen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:41:
deze link zegt wellicht ook wat over de status:
https://rs-analytics-prod...a/vehicleData/WFxxxxxx(je vin)
in mijn geval stond hij op de florida en is gelost op de 23e april.
vehicleDateTime "2021-04-26T08:44:20Z"
tappsDateTime "2021-04-29T20:21:26.242Z"
Ah, misschien toeval maar dat zou mooi zijn al past dat niet bij de PTI update info van velen en is het de vraag of iedereen een update krijgt. DOCO heeft een PTI update en een midden maart productie dus zou zeggen van wel. Blijft allemaal wat tegenstrijdigrvee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:56:
even die site bij mij gecheckt. Geeft voor vehicleDateTime aan 2021-04-13 en dat is de datum waarop de PTi update plaatsvond.

Transportmode staan ze allemaal op zodra ze de fabriek verlaten, is een energiebesparingsstand. Dit zegt dus helaas weinig maar als je vehicleupdate datum (niet de vinfeature update) van vandaag is is er gevoelsmatig aan gewerkt vandaag.ArCadE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Ik zie LifeCycleMode op Transport staan en UpdateDate is vandaag.... Is ie dan toch onderweg?![]()
Die van mij staat ook op "transport"ArCadE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Ik zie LifeCycleMode op Transport staan en UpdateDate is vandaag.... Is ie dan toch onderweg?![]()
Wordt de pony toch binnenkort vrijgelaten?
updateDate 2021-05-03T11:17 hier moet je niet naar kijken, dit is het moment dat je de link bekijkt -2 uurJan O schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:21:
[...]
Die van mij staat ook op "transport"met een updateDate 2021-05-03T11:17
Wordt de pony toch binnenkort vrijgelaten?
Transport = transportmodus waar hij van fabriek tot aflevering aan jou op staat.
meest interessant is vehicleDateTime
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"xxx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1437,"vehicleDateTime":"2021-04-15T14:38:00Z","tappsDateTime":"2021-04-20T19:08:16.617Z"}},"vinFeature":
{"vin":"xxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-03T11:26:40.86","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
UpdateDate is vanochtend & PTI staat nog op 12-3
{"vin":"xxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-03T11:26:40.86","packageCode":"RMVS_PK00201","model":null}}
Mijn VehicleDateTime is 2021-04-19T15:17:22Z
Die staat op: vehicleDateTime":"2021-04-27T01:52:13ZFreeMen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:28:
[...]
updateDate 2021-05-03T11:17 hier moet je niet naar kijken, dit is het moment dat je de link bekijkt -2 uur
Transport = transportmodus waar hij van fabriek tot aflevering aan jou op staat.
meest interessant is vehicleDateTime
Wat betekent dat?
Zelfde als die van mij, en die is van 13-03 (Halifax).
Ze vermoeden levering aan de dealer week van 15 mei.
We gaan het zien
Updatedate = moment van opvragen - 2 uur (als je later op de dag kijkt dan verandert die datum niet, morgen wel weer..)Luffbra schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:38:
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"xxx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1437,"vehicleDateTime":"2021-04-15T14:38:00Z","tappsDateTime":"2021-04-20T19:08:16.617Z"}},"vinFeature":
"vehicleDateTime":"2021-04-15T14:38:00Z" deze meest interessant, vraag alleen is welk moment want deze update gevoelsmatig als men er iets aan gedaan heeft.
Ik zit ff bij F12 te kijken en vond daar bf?type.... en daar binnen staat een aantal timestamps. Laatste timestamp is LastModified en als ik die door de unix time stamp converter haal komt daar een datum Thu Apr 29 2021 14:07:40 GMT+0000 uit.
Ik heb exact dezelfde datum en tijd tot op de seconde. In het kader van , nice try, maar helaas...[Deth]Roses schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:52:
Ik zit ff bij F12 te kijken en vond daar bf?type.... en daar binnen staat een aantal timestamps. Laatste timestamp is LastModified en als ik die door de unix time stamp converter haal komt daar een datum Thu Apr 29 2021 14:07:40 GMT+0000 uit.
We zijn lekker bezig... moet wat in mijn vakantie
Wat kan ik hier trouwens uit afleiden?
gobStatusDesc":"AtPort",
"vmacs2CharCode":"92",
"vmacs3CharCode":"721",
"vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT ",
"vmacsStatusDate":"2021-04-16 14:45:00.0",
"gobStatusDate":"2021-05-01 15:09:22.0"}}
Ik had een beetje gehoopt dat mijn auto op de Cristiana staat (omdat via de tracker Final Delivered date op 7 april staat)
Ik snap maar weinig van hoe ik daar nou achter kan komen.
Dealer had aangegeven dat auto pas eind juni geleverd zal worden, maar als die op die Cristiana staat komt die 5 mei al aan. Auto is 29 maart gebouwd dus die chip-update zal niet nodig zijn. Dus ik heb stiekem de hoop dat die dan toch een paar weekjes eerder binnen is.
Ik had een beetje gehoopt dat mijn auto op de Cristiana staat (omdat via de tracker Final Delivered date op 7 april staat)
Dealer had aangegeven dat auto pas eind juni geleverd zal worden, maar als die op die Cristiana staat komt die 5 mei al aan. Auto is 29 maart gebouwd dus die chip-update zal niet nodig zijn. Dus ik heb stiekem de hoop dat die dan toch een paar weekjes eerder binnen is.
2021-04-16 is de Grande Mirafiori vertrokken dus grote kans dat die daar op staat.RensJ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:24:
Wat kan ik hier trouwens uit afleiden?
Kijk ook even het tabblad "Tijdlijn" na in de sheet.
Pfffff... Ik had helemaal niet gezien dat er meerdere tabbladen in dat document staan.makooy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:27:
[...]
2021-04-16 is de Grande Mirafiori vertrokken dus grote kans dat die daar op staat.
Kijk ook even het tabblad "Tijdlijn" na in de sheet.
thanks
Ssst....niet iedereen is vrij[Deth]Roses schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:01:
We zijn lekker bezig... moet wat in mijn vakantie

Ik ben heel benieuwd, ik wacht ook vol spanning op mijn MME. Heb weinig tot geen info.Dealer had aangegeven dat auto pas eind juni geleverd zal worden, maar als die op die Cristiana staat komt die 5 mei al aan. Auto is 29 maart gebouwd dus die chip-update zal niet nodig zijn. Dus ik heb stiekem de hoop dat die dan toch een paar weekjes eerder binnen is.
Ik weet alleen dat hij (als het goed is) op 15 februari in productie is gegaan (was eerst 4 januari). 14 april nog een keer navraag gedaan bij de dealer, die gaf toen aan dat hij op één van de schepen stond. Nadien niets meer vernomen…
Vermoedelijk staat je auto dan ook in Antwerpen inmiddels en stond je auto op de Halifax.Tristen01 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:47:
[...]
Ik ben heel benieuwd, ik wacht ook vol spanning op mijn MME. Heb weinig tot geen info.
Ik weet alleen dat hij (als het goed is) op 15 februari in productie is gegaan (was eerst 4 januari). 14 april nog een keer navraag gedaan bij de dealer, die gaf toen aan dat hij op één van de schepen stond. Nadien niets meer vernomen…
Die van mij is 16-02-2021 gebouwd ipv 19-02-2021 en stond op de Halifax en nu sinds 19-04-2021 in Antwerpen.....en ga er nog steeds vanuit dat hij 05-05-2021 bij de dealer binnen komt....maar vertrouwen is nul dat dit gebeurd..Tristen01 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:47:
[...]
Ik ben heel benieuwd, ik wacht ook vol spanning op mijn MME. Heb weinig tot geen info.
Voor degene die in de toekomst een crash maken:
YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E driver-side small overlap IIHS crash test
YouTube: Ford Mustang Mach-E | Crash and Safety Test
Fijn om te zien dat de airbags werken
en daarnaast heeft bnlijkbaar heeft de Mach-e een safety prijs te pakken.
"The 2021 Ford Mustang Mach-E, a midsize electric SUV, earns the lower-tier TOP SAFETY PICK award."
YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E driver-side small overlap IIHS crash test
YouTube: Ford Mustang Mach-E | Crash and Safety Test
Fijn om te zien dat de airbags werken
"The 2021 Ford Mustang Mach-E, a midsize electric SUV, earns the lower-tier TOP SAFETY PICK award."
User Error -- Please Replace User
Zijn er vanaf afgelopen vrijdag wel weer een paar paarden op kenteken gezet.
vandaag kwam ik er ook een in het wild tegen
@ Dordrecht
https://opendata.rdw.nl/V...er20210301/2dv8-z4s3/data
vandaag kwam ik er ook een in het wild tegen
https://opendata.rdw.nl/V...er20210301/2dv8-z4s3/data
Als ex ford man, is hij redelijk enthousiast geworden....
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Redelijk? Hij kwijlt nog net niet....Aboma schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:52:
[YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E: E5 - Ride & Drive]
En ik blijf steeds maar weer die koplampen bekijken tov onze AWD versie, eeuwig zonde dat ze daar een onderscheid in gemaakt hebben. Moet wel zeggen dat ze in RL beter ogen dan op film of foto maar toch.Aboma schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:52:
[YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E: E5 - Ride & Drive]
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 03-05-2021 20:31 ]
Mee eens. Enige wat ik weer niet van de AWD snap is dat ie geen in kleur gespoten buitenspiegels heeft wat de rwd en first edition weer wel hebben.FreeMen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:31:
[...]
En ik blijf steeds maar weer die koplampen bekijken tov onze AWD versie, eeuwig zonde dat ze daar een onderscheid in gemaakt hebben. Moet wel zeggen dat ze in RL beter ogen dan op film of foto maar toch.
Adaptive koplampen zijn niet toegestaan in de usFreeMen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:31:
[...]
En ik blijf steeds maar weer die koplampen bekijken tov onze AWD versie, eeuwig zonde dat ze daar een onderscheid in gemaakt hebben. Moet wel zeggen dat ze in RL beter ogen dan op film of foto maar toch.
Zijn de Tesla M3 koplampen dan zoveel beter dan die van de RWD zodat zij wel die +-veiligheid hebben gekregen?unreal0 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:06:
[...]
Adaptive koplampen zijn niet toegestaan in de us
Gaat niet om de koplampen zelf maar de 3 verticale leds, die hadden gewoon standaard moeten zijn.unreal0 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:06:
[...]
Adaptive koplampen zijn niet toegestaan in de us
In de USA zitten die op de premium maar niet op de select. AWD en RWD staat los van de uitvoering, had hier eigenlijk ook moeten zijn.
De issue is niet zozeer de reflector vs projectie koplampen maar het feit dat de reflectie versie (RWD) geen bochtenverlichting heeft. Dat moet er op zitten wil je + status krijgen.Luffbra schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:10:
[...]
Zijn de Tesla M3 koplampen dan zoveel beter dan die van de RWD zodat zij wel die +-veiligheid hebben gekregen?
Wat voor moois heb je?Mcie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:09:
Laadpaal is vandaag geïnstalleerd dus ik ben er klaar voor.
Deze, nog even kijken voor een beugel om de kabel netjes op te hangen.
:strip_exif()/f/image/1ghSKiSnKyAHPmcync4Jdxq3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Mcie op 03-05-2021 22:42 ]
Ik ben vandaag gebeld, ik mag hem vrijdag ophalen! Wiehoeee

Gisteren geprobeerd om te laden via het 'stopcontact' met de bijgeleverde lader/stekkers. Helaas zonder succes. Verschillende plekken geprobeerd maar er wordt niet geladen. Zojuist kwam ik dit tegen:
https://www.macheforum.co...charger-inoperative.5633/
Iemand anders hier al ervaring mee?
Deze melding gaat niet over de meegeleverde laders maar een laadstation...duw je de steker goed in de auto? En heb je een laadschema in de auto gezet?baszz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:12:
Gisteren geprobeerd om te laden via het 'stopcontact' met de bijgeleverde lader/stekkers. Helaas zonder succes. Verschillende plekken geprobeerd maar er wordt niet geladen. Zojuist kwam ik dit tegen:
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Die heeft mijn buurman ook, maar dan van Opel.CarbonAnastacia schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:51:
[Afbeelding]
Zojuist besteld. Dan hebben we daar straks geen discussie meer over hier
En toch kwam hij klagen dat mijn Crossland op zijn plek stond ( zijn eigen oprit
* FreshMaker gaat prima met de buren om ....
Ja, de stekker zit er bij mijn weten goed in. Een laadschema heb ik niet aangemaakt. Ik ging er vanuit dat het inpluggen is en dan beginnen met laden. Net als bij een normale laadpaal.MarcelGo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:54:
[...]
Deze melding gaat niet over de meegeleverde laders maar een laadstation...duw je de steker goed in de auto? En heb je een laadschema in de auto gezet?
Als je nog geen laadschema hebt gemaakt is dat in ieder geval het probleem niet...zie je wel iets gebeuren of helemaal niets?
Mjah, je hoort hem wat zoemen en klikken en dan gaat op die bijgeleverde lader een orangje lampje branden.MarcelGo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:39:
Als je nog geen laadschema hebt gemaakt is dat in ieder geval het probleem niet...zie je wel iets gebeuren of helemaal niets?
FreeMen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:31:
[...]
Inderdaad de 3 strepen achter hadden ze ook standaard op de koplampen van ieder type moeten doen is toch net iets mooier.[Deth]Roses schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:58:
[...]
Mee eens. Enige wat ik weer niet van de AWD snap is dat ie geen in kleur gespoten buitenspiegels heeft wat de rwd en first edition weer wel hebben.
Is er goede randaarde?
Nou ja, het is een regulier contact dus daar ga ik een beetje van uit. En ik heb op 3 verschillende locaties geprobeerd. Zeg maar, echt andere adressen...MarcelGo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:41:
Is er goede randaarde?
Maar ik begrijp dat jij het probleem niet hebt?
Ik moet het nog met mijn e Golf doen😡, maar laders zijn gevoelig voor aarde en lekstromen...nou is het wel zo dat laden met de mobiele laders wel heel erg langzaam gaat...baszz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:43:
[...]
Nou ja, het is een regulier contact dus daar ga ik een beetje van uit. En ik heb op 3 verschillende locaties geprobeerd. Zeg maar, echt andere adressen...
Maar ik begrijp dat jij het probleem niet hebt?
Geen awd gekozen dan?FreeMen schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:31:
[...]
Ai, nog even geduld dus. Maar, het is het wachten meer dan waard! Al moet ik wel zeggen dat er echt wel wat kinderziektes zijn. Met name met aanmaken profielen, koppelen van de app, keyless entry, FAAK etc. En nu liep ik dus tegen dit laadissue aan. Ik ga vandaag nog wel even wat dingen proberen. Ik weet dat het langzaam gaat inderdaad, het was ook een noodoplossing. Gelukkig kan ie thuis gewoon aan de laadpaalMarcelGo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:45:
[...]
Ik moet het nog met mijn e Golf doen😡, maar laders zijn gevoelig voor aarde en lekstromen...nou is het wel zo dat laden met de mobiele laders wel heel erg langzaam gaat...
Als de oranje led brandt is dit de actie...ik denk een bezoekje aan de dealer?baszz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:40:
[...]
Mjah, je hoort hem wat zoemen en klikken en dan gaat op die bijgeleverde lader een orangje lampje branden.
:strip_exif()/f/image/wH3xxbg60xsyPwQxLbpBJEDY.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus eerst lader in 230V en pas na een paar minuten in de auto?
[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 04-05-2021 08:51 ]
Ja ik ben er ook bang voor. Had al een berichtje gestuurd. Kunnen we ze dat mooi oplossen als ik heen moet om mijn (achter)zijruit te laten vervangen. Die had namelijk bij oplevering al krassenMarcelGo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:49:
[...]
Als de oranje led brandt is dit de actie...ik denk een bezoekje aan de dealer?
[Afbeelding]

Hm, kan ik op z'n minst even proberen...Dus eerst lader in 230V en pas na een paar minuten in de auto?
[ Voor 8% gewijzigd door baszz op 04-05-2021 08:58 ]
Nope, had ik best willen doen maar was boven budget en policy is dat je niet mag bijbetalen. Het was de RWD SR max in budget, met veel pijn en moeite heb ik (maanden later) nog het TP pakket erin kunnen krijgen.
Had TP+ kunnen zijn maar dankzij een naaistreek van mijn oorspronkelijke dealer en onkunde van de leasemij is dat aan mijn neus voorbij gegaan.
[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 04-05-2021 09:26 ]
Zag zojuist een status update
is nu meer "AtPort" met "COMPOUND IN", maar "InTransit" met "COMPOUND OUT" met status datum van 3 mei.
Zou die nu dan onderweg zijn naar de dealer?
PTI is nog steeds 16-3 (fabriek)
Dan zou je zo maar is een van de eerste van de Grande Halifax zijn.... bij mij nog niets veranderd en nog steeds laatste datum 26-4 compound in met als status QPDI bij dealer. Damn wat duurt wachten lang 😩Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:29:
Zag zojuist een status updateis nu meer "AtPort" met "COMPOUND IN", maar "InTransit" met "COMPOUND OUT" met status datum van 3 mei.
Volgens het staatje van Makooy is InTransit met Compound out na aankomst in Antwerpen de enige combi bij onderweg naar dealer.Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:29:
Zag zojuist een status updateis nu meer "AtPort" met "COMPOUND IN", maar "InTransit" met "COMPOUND OUT" met status datum van 3 mei.
:fill(white):strip_exif()/f/image/aeIfWdJvEujvW3QP2qrlZoeY.png?f=user_large)
Ik zie dat de Cristiana ook inmiddels in de buurt komt 😉👍
ben benieuwd, nog steeds geen idee op welke boot mijn auto staat.....[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:40:
Ik zie dat de Cristiana ook inmiddels in de buurt komt 😉👍
Hoi Maurice, waar zie je dat precies staat op welke link? ik krijg nu bij https://www.ford.nl/owners/vehicle-dashboard => F12=> network => status?country: preflight...te zien.. en die van mij stond ook op de Grande HalifaxMaurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:29:
[ Voor 4% gewijzigd door Eddy E op 04-05-2021 11:54 ]
Wat zie jij nu in de FordPass app? Staat hij bij jouw nog steeds in afwachting van activatie?Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:29:
Waar zie jij trouwens de status AtPort met compound in? Is dat via F12?
Je moet niet op het vehicle-dashboard zijn maar gewoon op ford.nl na inloggen.Eddy E schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:53:
[...]
Hoi Maurice, waar zie je dat precies staat op welke link? ik krijg nu bij https://www.ford.nl/owners/vehicle-dashboard => F12=> network => status?country: preflight...te zien.. en die van mij stond ook op de Grande Halifax
Dan de regel order-status?vin=
Helaas bij mij error 404
{"result":{"vin":"WFXXXXXXXX","order":{"type":"order","number":"XXXXXXX","contractSource":"InStore","gobStatusCode":"BWKA","gobStatusDesc":"BuildWeekAssigned","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-04-26 12:55:00.0","gobStatusDate":"2021-01-08 09:58:34.0"}},"error":null}FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Je moet niet op het vehicle-dashboard zijn maar gewoon op ford.nl na inloggen.
Helaas bij mij error 404
Veranderen bij jullie de volgende velden wel:
gobStatusCode":"BWKA","gobStatusDesc":"BuildWeekAssigned"
via de standaard site :Eddy E schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:53:
[...]
Hoi Maurice, waar zie je dat precies staat op welke link? ik krijg nu bij https://www.ford.nl/owners/vehicle-dashboard => F12=> network => status?country: preflight...te zien.. en die van mij stond ook op de Grande Halifax
https://www.ford.nl/dashboard#/
als je bent ingelogd dan f12 en refresh (f5 of ctrl+r) en dan zie je order-status.......
daar staat het bij
Fordpass is inderdaad nog steeds in afwachting activatie. Maar dat kan wel kloppen omdat de PTI ook nog steeds op 16-3 staat. Als die geen update heeft gehad zal het niet nodig zijn om te activeren/rejecten.[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:54:
[...]
Wat zie jij nu in de FordPass app? Staat hij bij jouw nog steeds in afwachting van activatie?
Waar zie jij trouwens de status AtPort met compound in? Is dat via F12?
At port en compound in inderdaad via F12 (waar nu in transit staat en compound out stond eerst at port en compound in):
{"type":"order","number":"10044138","contractSource":"PartialOffline","gobStatusCode":"VITR","gobStatusDesc":"InTransit","vmacs2CharCode":"92","vmacs3CharCode":"721","vmacsStatusDesc":"COMPOUND OUT ","vmacsStatusDate":"2021-04-30 18:56:00.0","gobStatusDate":"2021-05-03 11:21:55.0"}},"error":null}
gobStatusCode nooit op gelet eigenlijk, gobStatusDesc die veranderd wel[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:13:
[...]
{"result":{"vin":"WFXXXXXXXX","order":{"type":"order","number":"XXXXXXX","contractSource":"InStore","gobStatusCode":"BWKA","gobStatusDesc":"BuildWeekAssigned","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-04-26 12:55:00.0","gobStatusDate":"2021-01-08 09:58:34.0"}},"error":null}
Jij hebt wel heel bijzondere info met BWKA status...[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:13:
[...]
{"result":{"vin":"WFXXXXXXXX","order":{"type":"order","number":"XXXXXXX","contractSource":"InStore","gobStatusCode":"BWKA","gobStatusDesc":"BuildWeekAssigned","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-04-26 12:55:00.0","gobStatusDate":"2021-01-08 09:58:34.0"}},"error":null}
Ik ben ook wel heel bijzonder 😄✅FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:25:
[...]
Jij hebt wel heel bijzondere info met BWKA status...
Hij is bij mij een beetje blijven hangen, maar mijn hele Ford account klopt ook geen snars van.
[ Voor 18% gewijzigd door [Deth]Roses op 04-05-2021 12:32 ]
Gedeelde Halifax-smart is halve smart. (idem dus hier)FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Helaas bij mij error 404
Wat was jouw laatste datum Compound In? Lag die ook rond 26-4 toevallig 🤣 dan weet ik hoeveel dagen ik nog moet wachten als ik mazzel heb 🤪Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:20:
[...]
via de standaard site :
als je bent ingelogd dan f12 en refresh (f5 of ctrl+r) en dan zie je order-status.......
daar staat het bij
Die was eerst ook 26-4, toen 30-4 nu 3-5 met compound out. De status is wel pas een dag later zichtbaar bij mij. toen ik gisteravond keek was het nog niet aangepast. Ook de eerdere wijzigen waren pas later zichtbaar[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:36:
[...]
Wat was jouw laatste datum Compound In? Lag die ook rond 26-4 toevallig 🤣 dan weet ik hoeveel dagen ik nog moet wachten als ik mazzel heb 🤪
Daar gaat weer de logica de prullenbak in. Compound in was bij mij eerst 21-4 daarna 26-4 met aanvulling dealer QPDI en nu wachtende.... of er moeten 3 compound in zijn 😂 sla mij maar lek.Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:41:
[...]
Die was eerst ook 26-4, toen 30-4 nu 3-5 met compound out. De status is wel pas een dag later zichtbaar bij mij. toen ik gisteravond keek was het nog niet aangepast. Ook de eerdere wijzigen waren pas later zichtbaar
Misschien afhankelijk van de productie datum of er meer of minder interim statussen zijn ?[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Daar gaat weer de logica de prullenbak in. Compound in was bij mij eerst 21-4 daarna 26-4 met aanvulling dealer QPDI en nu wachtende.... of er moeten 3 compound in zijn 😂 sla mij maar lek.
Volgens de grimaldi site staat mijn auto nog steeds op de Boot.... (halifax) zou die onderhand al weer terug in de fabriek moeten zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Maurice_S op 04-05-2021 13:07 ]
/f/image/Hgu82PLw90q6Zd9xkDgrg2ST.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EKuhFqBuhpHTOyArGJUVsCK6.webp?f=user_large)
Deze zag ik in het Reddit forum voorbij komen. Smaken verschillen, maar is dit ook de mindset van de gemiddelde E-Mustang eigenaar in Nederland? Ik hoop het want dan gaan we nog leuke dingen zien.
Dat is dan wel weer een verschil met de aftermarket van een "old Skool" automerk.
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Vind die combinatie van man vrouw met omgekeerde kleurencombinatie wel erg mooi gedaan. Alleen effect heb je natuurlijk alleen als ze naast elkaar staan 😂Aboma schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze zag ik in het Reddit forum voorbij komen. Smaken verschillen, maar is dit ook de mindset van de gemiddelde E-Mustang eigenaar in Nederland? Ik hoop het want dan gaan we nog leuke dingen zien.
Dat is dan wel weer een verschil met de aftermarket van een "old Skool" automerk.
bij met zelfde.......FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Helaas bij mij error 404
jammer dat het bij mij niet werkt iedere keer error 404.Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:20:
[...]
via de standaard site :
daar staat het bij
maar bedankt!
wie kan mijn status vertalen svp ? :
{"result":{"vin":"WFxxxxxxxxxxxx059","order":{"type":"order","number":"xxxx044","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VPRT","gobStatusDesc":"AtPort","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-04-28 18:33:00.0","gobStatusDate":"2021-05-01 06:18:46.0"}},"error":null}
{"result":{"vin":"WFxxxxxxxxxxxx059","order":{"type":"order","number":"xxxx044","contractSource":"Web","gobStatusCode":"VPRT","gobStatusDesc":"AtPort","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-04-28 18:33:00.0","gobStatusDate":"2021-05-01 06:18:46.0"}},"error":null}
Had ik ook een tijd, maar sinds een week of twee niet meer. Zou het gewoon blijven proberen om de zoveel tijdEddy E schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:32:
[...]
jammer dat het bij mij niet werkt iedere keer error 404.
mar bedankt!
Die stond denk ik op de Florida en aangekomen in Antwerpen.Gezant schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:38:
wie kan mijn status vertalen svp ? :
Het lijkt erop (gokje van mij) dat als er een 404 is, deze auto's nog niet zijn 'aangeraakt' nadat ze zijn gelost vanaf het schip in Antwerpen. Als ik een API maak, zou ik de 404 (not found) hier ook voor (mis/ge)bruiken, aangezien de aansprakelijkheid nog bij de vervoerder ligt en niet bij de ontvanger. Dus voor Ford Nederland en de workflow van inklaren is de auto er nog niet....Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Had ik ook een tijd, maar sinds een week of twee niet meer. Zou het gewoon blijven proberen om de zoveel tijd
Maar zoals gezegd : gokje
Zou kunnen, die van mij drijft nog ergens op een onbekende boot iig.....metalpro2021 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Het lijkt erop (gokje van mij) dat als er een 404 is, deze auto's nog niet zijn 'aangeraakt' nadat ze zijn gelost vanaf het schip in Antwerpen. Als ik een API maak, zou ik de 404 (not found) hier ook voor (mis/ge)bruiken, aangezien de aansprakelijkheid nog bij de vervoerder ligt en niet bij de ontvanger. Dus voor Ford Nederland en de workflow van inklaren is de auto er nog niet....
Maar zoals gezegd : gokje
Net bericht van de dealer. Auto word daar de 15e verwacht voor aflevering. Dan nog 1.5/2 weken voor klaar maken ivm trekhaak. Eind mei afleveren. Tot nu toe dan nog aardig volgens de planning die ze me gaven bij bestellen.Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:29:
Dealer ziet altijd verwachte datum, maar kan ook in ene een week eerder op de stoep staan ;-)Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Net bericht van de dealer. Auto word daar de 15e verwacht voor aflevering. Dan nog 1.5/2 weken voor klaar maken ivm trekhaak. Eind mei afleveren. Tot nu toe dan nog aardig volgens de planning die ze me gaven bij bestellen.
Ik hoop het[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:55:
[...]
Dealer ziet altijd verwachte datum, maar kan ook in ene een week eerder op de stoep staan ;-)
Zojuist ook contact gehad met de dealer, staat nu op 18 mei als leverdatum bij de dealer (ex Florida).
We gaan het zien...
NB, volgens hem stond hij niet meer in Antwerpen maar was hij al onderweg en verwachten ze hem de 18e op de vestiging. Op de opmerking vanuit mij dat Antwerpen naar Venlo geen 2 weken zou moeten duren had hij eigenlijk geen antwoord buiten "ja ik weet ook niet hoe dat gaat, als ze over de weg gaan moet dat inderdaad sneller zijn".. ja ja...
Was overigens een andere contactpersoon dan ik gewoonlijk had, deze was duidelijk wat "vager" met zijn info.
Ook hier weer vage info rondom het oponthoud in antwerpen, zou te maken hebben gehad met problemen rondom activatie van de auto met de telefoon maar was nu verholpen.
We gaan het zien...
NB, volgens hem stond hij niet meer in Antwerpen maar was hij al onderweg en verwachten ze hem de 18e op de vestiging. Op de opmerking vanuit mij dat Antwerpen naar Venlo geen 2 weken zou moeten duren had hij eigenlijk geen antwoord buiten "ja ik weet ook niet hoe dat gaat, als ze over de weg gaan moet dat inderdaad sneller zijn".. ja ja...

Was overigens een andere contactpersoon dan ik gewoonlijk had, deze was duidelijk wat "vager" met zijn info.
Ook hier weer vage info rondom het oponthoud in antwerpen, zou te maken hebben gehad met problemen rondom activatie van de auto met de telefoon maar was nu verholpen.
[ Voor 83% gewijzigd door FreeMen op 04-05-2021 14:13 ]
De afstemming tussen sales en logistiek loopt nog niet helemaal optimaal zullen we het maar op houdenFreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:06:
Zojuist ook contact gehad met de dealer, staat nu op 18 mei als leverdatum bij de dealer (ex Florida).
We gaan het zien...
NB, volgens hem stond hij niet meer in Antwerpen maar was hij al onderweg en verwachten ze hem de 18e op de vestiging... ja ja...![]()
![]()
De mijne staat sinds 4 maart in Antwerpen, en is nog steeds niet bij de dealer. Ik denk dat ze hem erheen duwen ofzo.FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:06:
We gaan het zien...
NB, volgens hem stond hij niet meer in Antwerpen maar was hij al onderweg en verwachten ze hem de 18e op de vestiging. Op de opmerking vanuit mij dat Antwerpen naar Venlo geen 2 weken zou moeten duren had hij eigenlijk geen antwoord buiten "ja ik weet ook niet hoe dat gaat, als ze over de weg gaan moet dat inderdaad sneller zijn".. ja ja...![]()
![]()
4 maart ja? Bizar. De dealer kan je niks verder vertellen hoe/waarom, hier moet toch iets aan de hand zijn?Meester_J schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:14:
[...]
De mijne staat sinds 4 maart in Antwerpen, en is nog steeds niet bij de dealer. Ik denk dat ze hem erheen duwen ofzo.
15e is zaterdag, is dus week van de 15e.Maurice_S schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Net bericht van de dealer. Auto word daar de 15e verwacht voor aflevering. Dan nog 1.5/2 weken voor klaar maken ivm trekhaak. Eind mei afleveren. Tot nu toe dan nog aardig volgens de planning die ze me gaven bij bestellen.
Bij mij gaven ze dinsdag 18 mei op wat de week van za de 22e is welke meerdere gecommuniceerd hebben kregen. Geen idee waarom ze bij mij 18 mei zien (zeggen) maar goed.
Bij de eerste productie auto’s zijn er wel wat fouten langsgekomen in de us waar onderdelen voor moesten worden besteld wat al snel resulteerde in een paar weken wachten. Laat staan dat de onderdelen nog naar de eu moeten komen 🥴Meester_J schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:14:
[...]
De mijne staat sinds 4 maart in Antwerpen, en is nog steeds niet bij de dealer. Ik denk dat ze hem erheen duwen ofzo.
Die is nie goed hoor... de auto van Makooy was er binnen No-time na status verandering. Kortom vrees dat hij ook maar wat woorden aan elkaar aan het breien is.FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:06:
We gaan het zien...
NB, volgens hem stond hij niet meer in Antwerpen maar was hij al onderweg en verwachten ze hem de 18e op de vestiging. Op de opmerking vanuit mij dat Antwerpen naar Venlo geen 2 weken zou moeten duren had hij eigenlijk geen antwoord buiten "ja ik weet ook niet hoe dat gaat, als ze over de weg gaan moet dat inderdaad sneller zijn".. ja ja...![]()
![]()
Ah dat klopt ja , was rond eind februari[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:19:
[...]
Bij de eerste productie auto’s zijn er wel wat fouten langsgekomen in de us waar onderdelen voor moesten worden besteld wat al snel resulteerde in een paar weken wachten. Laat staan dat de onderdelen nog naar de eu moeten komen 🥴
https://eu.freep.com/stor...e-delay-email/6905118002/
Ik ben benieuwd of we nu wel of geen recentere PTI update status moeten zien ongeacht build date. Zover de info rijkt hebben tot op heden alle geleverde auto's een PTI update gehad in antwerpen. De mijne is nog van 8 maart dus ik vermoed dat hij nog gewoon in antwerpen staat in afwachting van QPDI[Deth]Roses schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Die is nie goed hoor... de auto van Makooy was er binnen No-time na status verandering. Kortom vrees dat hij ook maar wat woorden aan elkaar aan het breien is.
Precies dat denk ik dus ook. Zodra ze de kans krijgen om een auto op een trailer te zetten zullen ze er geen seconde mee wachten.FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:24:
[...]
Ik ben benieuwd of we nu wel of geen recentere PTI update status moeten zien ongeacht build date. Zover de info rijkt hebben tot op heden alle geleverde auto's een PTI update gehad in antwerpen. De mijne is nog van 8 maart dus ik vermoed dat hij nog gewoon in antwerpen staat in afwachting van QPDI
Vandaag gebeld met Ford Nederland waar mijn auto bleef.
Het blijkt dat de trailers met auto's door de douane worden tegengehouden en er geen auto's door komen.
Wat hij kon zien is dat mijn auto op 17 april was gearriveerd? volgens mijn info 28 maart dus toch niet op de grande Houston? en dat de auto's waarschijnlijk al door de kwaliteits controle waren maar voor de poort stonden om getransporteerd te worden.
Er stonden terreinen vol met Ford mustang mach e maar door de Belgische douane blijkt heel lastig te zijn en Ford Nederland is er druk mee bezig om daar wat aan te gaan doen omdat klanten zo heel te lang moeten gaan wachten.
Dus nog geen lever datum bekend en afwachten nou ja dat deden we toch al dus nog even door.
Het blijkt dat de trailers met auto's door de douane worden tegengehouden en er geen auto's door komen.
Wat hij kon zien is dat mijn auto op 17 april was gearriveerd? volgens mijn info 28 maart dus toch niet op de grande Houston? en dat de auto's waarschijnlijk al door de kwaliteits controle waren maar voor de poort stonden om getransporteerd te worden.
Er stonden terreinen vol met Ford mustang mach e maar door de Belgische douane blijkt heel lastig te zijn en Ford Nederland is er druk mee bezig om daar wat aan te gaan doen omdat klanten zo heel te lang moeten gaan wachten.
Dus nog geen lever datum bekend en afwachten nou ja dat deden we toch al dus nog even door.
Update vers van de pers: De leverdatum is opgeschoven van 15-5 naar 29-5. Wat een soap.Meester_J schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:14:
[...]
Dit is weer zo'n leuk verhaal waar vast een kern van waarheid in zit maar niet de waarheid is. Er komen wel degelijk auto's doorheen, die komen immers (zij het mondjesmaat) dagelijks bij dealers aan.Derknl schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:50:
Echt bijzonder allemaal dit
Hier hetzelfde. Ook uiterlijk 29 Mei.Meester_J schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:51:
[...]
Update vers van de pers: De leverdatum is opgeschoven van 15-5 naar 29-5. Wat een soap.
In ieder geval een antwoord dat de douane na QPDI komtDerknl schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:50:
Leverdatum aan jullie of bij de dealer?
29e is wederom een zaterdag dus ergens in de laatste week van mei.
Aan mij. 21 Mei levering aan dealer vervolgens heeft dealer nog max 5 werkdagen nodig.FreeMen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:04:
[...]
Leverdatum aan jullie of bij de dealer?
29e is wederom een zaterdag dus ergens in de laatste week van mei.