Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m24
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:56
Inspired schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:23:
Moet je wel iets hebben aan een lagere leaseprijs en de LM moet dan inderdaad ook nog willen bewegen. Oh, en het moet natuurlijk ook nog waar zijn. :)

Is dit trouwens ook niet hetzelfde dat eerder gemeld is? Gratis kleur en tech pakket? Ook ongeveer 3k.
yep. Ford leest mee denk ik :) Ik hoor vandaag van de dealer, dus dan kan ik het bevestigen of ontkennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InComrad
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:07
Zojuist een e-mail van de dealer ontvangen dat er €3000,- prijsverlaging komt voor de auto's die in 2020 geleverd zouden gaan worden. Ook indien het een privéaankoop betreft (in mijn geval).

Maar gezien de definitieve prijzen nog niet zijn bevestigd is natuurlijk nog steeds de vraag wat het uiteindelijk gaat kosten. En het basis model komt daarmee wel heel dicht bij de EV subsidie in de buurt, zonde als ze die niet meepakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:24
InComrad schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:30:
Zojuist een e-mail van de dealer ontvangen dat er €3000,- prijsverlaging komt voor de auto's die in 2020 geleverd zouden gaan worden. Ook indien het een privéaankoop betreft (in mijn geval).

Maar gezien de definitieve prijzen nog niet zijn bevestigd is natuurlijk nog steeds de vraag wat het uiteindelijk gaat kosten. En het basis model komt daarmee wel heel dicht bij de EV subsidie in de buurt, zonde als ze die niet meepakken.
Scheelt inderdaad maar heel weinig.
Maar wil je een grotere accu of een kleurtje zit je sowieso boven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
InComrad schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:30:

Is het echt 3k korting of gratis metallic lak en pakket twv 3k?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m24
Inspired schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Is het echt 3k korting of gratis metallic lak en pakket twv 3k?
3K korting, hier ook

Catalogusprijs: €45.425,00 RWD 75KWh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
m24 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:55:
[...]

3K korting, hier ook

Catalogusprijs: €45.425,00 RWD 75KWh
Netjes. Met name voor particulieren interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:47

martjah

Appel

Wat ik mij nog afvroeg..... waarom zouden ze de auto's niet eerst op kenteken zetten in Mexico of Amerika. Het bijtellingstarief wordt vastgesteld op basis van datum eerste tenaamstelling. Die is dan namelijk nog in 2020.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:36
martjah schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:33:
Wat ik mij nog afvroeg..... waarom zouden ze de auto's niet eerst op kenteken zetten in Mexico of Amerika. Het bijtellingstarief wordt vastgesteld op basis van datum eerste tenaamstelling. Die is dan namelijk nog in 2020.
Voor zover ik weet moet de auto fysiek op Nederlandse bodem zijn om hem op kenteken te zetten....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:59
Dan kunnen ze even goed 20.000 auto's al vasteggen die nog niet eens geproduceerd zijn. Chassisnummer kennen ze toch op zich al.
En dan er gewoon voor zorgen dat die allemal naar NL gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
Inspired schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Als ze nog 426 euro korting extra geven wel. :+ (of was het tot en met 45.000?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
-Splash- schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:45:
[...]

Als ze nog 426 euro korting extra geven wel. :+ (of was het tot en met 45.000?)
Dan is het nog interessanter idd. Bedoel meer dat het voor menig leaserijder niet veel uit maakt. Als je geen ongebruikt budget terug krijgt maakt het niet veel uit dat de LM 3k minder hoeft te betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:30
Inspired schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:13:
[...]

75% van de subsidie regeling, dus zo bezien best netjes!

duurzaam is de weg, 9180Wp solar, warmtepomp, e-Golf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
bottom line schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Dan zouden er nog ongeloofelijk M3 op kenteken gezet zijn als dat het probleem was (keuring). Want dat was allang gebeurt met de M3.

Ford gaat 0,0 niets doen. Als ze dit jaar al produceren, dan is het voor de Amerikaanse markt zodat ze geen last hebben van transport/douane.
Tot zover zie je maar hoezeer NL wordt voorgetrokken, zoals zoveel mensen eerder beweerden ;)
Tot zover het vertrouwen in Ford...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
MarcelGo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Kijk misschien eens waar mijn reactie over ging.
Over misschien nog een effor'ke te doen om toch nog te kunnen leveren in 2020, allesbehalve over compensaties die ze nog gingen doen.
MarcelGo schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:09:
[...]

Ik verwacht inderdaad dat ze de bulk dit jaar niet meer halen, maar krijg sterk de indruk dat de eerste helft van de 50000 nog wel mogelijk is EN dat wij in Nederland/Europa de allereerste zullen krijgen...

Uiteindelijk zouden ze pas eind mei/ begin juni beginnen, als dat eind juli wordt hebben ze 4 maanden om die auto’s deze kant op te krijgen, en ik vermoed dat ze in de USA nog wel wat afzeggingen zullen krijgen met nu al ruim meer dan 36 miljoen werklozen

[Voor 71% gewijzigd door bottom line op 05-06-2020 19:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Dat zouden ze kunnen doen, als ze de auto’s met us spec en type goedkeuring op US kenteken zetten en vervolgens op de boot naar Nederland zetten, en ergens weer ombouwen naar EU spec. Ofwel, not gonna happen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Eerste tenaamstelling in Nederland. Accepteer nou maar gewoon dat het niet gaat lukken. Uithuilen en weer verder gaan :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m24
Road-runner83 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Voor zover ik weet moet de auto fysiek op Nederlandse bodem zijn om hem op kenteken te zetten....
Tussenstop op Bonaire rond kerst, op kenteken zetten en door? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
Ik zit heel erg in dubio om een Mach-E prive te kopen. Zakelijk leasen kan niet ivm budgetoverschrijving, zeker nu de bijtelling vanaf 1-1-2021 hoger wordt maakt het ook een minder aantrekkelijke optie.

Een Mach-E RWD Extended Range heeft 99kwh accu. In mijn buurt staan op grote afstand alleen 11kwh palen. Is dat een simpel rekensommetje van 99 / 11 = 9uur opladen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
TerrorSource schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:03:
Ik zit heel erg in dubio om een Mach-E prive te kopen. Zakelijk leasen kan niet ivm budgetoverschrijving, zeker nu de bijtelling vanaf 1-1-2021 hoger wordt maakt het ook een minder aantrekkelijke optie.

Een Mach-E RWD Extended Range heeft 99kwh accu. In mijn buurt staan op grote afstand alleen 11kwh palen. Is dat een simpel rekensommetje van 99 / 11 = 9uur opladen?
Iets langer als je tot 100% wilt. Maar dat doe je doorgaans niet. Helemaal als je hem zelf koopt wil je de accu wat goed onderhouden lijkt me. Laatste 10% laden kan zo 2 uur kosten ipv 1 uur op 11kW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m24
Inspired schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Iets langer als je tot 100% wilt. Maar dat doe je doorgaans niet. Helemaal als je hem zelf koopt wil je de accu wat goed onderhouden lijkt me. Laatste 10% laden kan zo 2 uur kosten ipv 1 uur op 11kW.
en je zal 'm niet tot 0 leegrijden... dus als je zo'n 60kWh moet bijladen dan heb je 'm in iets meer dan 6 uur opgeladen tot 80%.....

• FreeMen
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 18:42
TerrorSource schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:03:

Er gaan geruchten dat er een kans is dat het kabinet met Prinsjesdag bekent maakt dat de bijtelling voor 2021 niet verhoogt gaat worden. En dermate gerucht dat Ford NL een disclaimer heeft gemaakt tav de € 3.000 korting die ze geven. Indien de bijtelling gelijk blijft aan 2020 vervalt de € 3.000. Aldus mijn leasemij.

Wel balen, wilde graag het tech plus pakket erbij doen obv de korting maar dat gaat dus niet totdat duidelijk is of de korting wel of niet gegeven gaat worden (budget bereikt...). Nu is het wachten op Prinsjesdag en dan hopen dat het pakket er alsof op kan mocht het zover komen.

Maar goed, als hij sowieso niet in je budget past dan helpt een evt lagere bijtelling je ook niet.

• MarcelGo
is wel erg off topic, maar waarom zou de overheid dit doen? Als de aankoop subsidie snel op blijkt te zijn zouden ze die pot ook kunnen vergroten, of gewoon alles laten zoals ze toegezegd hebben...

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:52
MarcelGo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:08:
is wel erg off topic, maar waarom zou de overheid dit doen? Als de aankoop subsidie snel op blijkt te zijn zouden ze die pot ook kunnen vergroten, of gewoon alles laten zoals ze toegezegd hebben...
Omdat leaserijders ook een grote bijdrage leveren aan tweedehands EV’s bij einde looptijd.
Bij elke verhoging van de bijtelling is er een run op EV’s en daarna kakt het altijd helemaal in.
Ze hopen dan denk ik dat er gedurende een langere tijd een grotere vraag zal ontstaan. Dat is uiteindelijk voor iedereen beter.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• TerrorSource
FreeMen schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Er gaan geruchten dat er een kans is dat het kabinet met Prinsjesdag bekent maakt dat de bijtelling voor 2021 niet verhoogt gaat worden. En dermate gerucht dat Ford NL een disclaimer heeft gemaakt tav de € 3.000 korting die ze geven. Indien de bijtelling gelijk blijft aan 2020 vervalt de € 3.000. Aldus mijn leasemij.

Wel balen, wilde graag het tech plus pakket erbij doen obv de korting maar dat gaat dus niet totdat duidelijk is of de korting wel of niet gegeven gaat worden (budget bereikt...). Nu is het wachten op Prinsjesdag en dan hopen dat het pakket er alsof op kan mocht het zover komen.

Maar goed, als hij sowieso niet in je budget past dan helpt een evt lagere bijtelling je ook niet.
Ook nu lukt leasen niet. Ja misschien kaal Wel, zonder extended range, kleur en Tech pakket maar dat wil ik juist.

Bijtelling voor begin 2021 aanpassen naar 2020 maakt voor mij dus niks uit :(

• TerrorSource
Hoeveel mensen hebben de Mach E privé gekocht?
Is het gelukt om korting te krijgen?

• ArCadE
  • Laatst online: 18:11

ArCadE

De man die bakt....

Vandaag contact gehad met de leasemij. De auto wordt qua bijtelling en tarief aangepast n.a.v. de tegemoetkoming door Ford.
Wel de kanttekening dat Ford er ten allen tijde op terug kan komen.....

• m24
ArCadE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:22:
Vandaag contact gehad met de leasemij. De auto wordt qua bijtelling en tarief aangepast n.a.v. de tegemoetkoming door Ford.
Wel de kanttekening dat Ford er ten allen tijde op terug kan komen.....
Mijn leasemaatschappij (Arval) geeft aan niets aan voorwaarden te hebben ontvangen. (en ook de offerte van de dealer had geen beperkingen/voorwaarden.... maar goed, we gaan het zien :)

• m24
https://media.ford.com/co...s-hands-free-driving.html

"Active Drive Assist, a new driver-assist feature that allows for hands-free driving on more than 100,000 miles of divided highways in all 50 states and Canada." - Ik weet dus niet of dit naar Europa komt....

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

m24 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:26:

"Active Drive Assist, a new driver-assist feature that allows for hands-free driving on more than 100,000 miles of divided highways in all 50 states and Canada." - Ik weet dus niet of dit naar Europa komt....
Zag het artikel ook net. Ben benieuwd.

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:47

martjah

Appel

m24 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:26:

Die optie heb je al als je de TP hebt gekozen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TerrorSource
Afgelopen dagen meermaals contact gehad met verschillende dealers.

- 3000 euro tegemoetkoming is nog niet zeker. Ford is samen met BOVAG in overleg met overheid om de verandering van bijtelling 3 maanden uit te stellen
- 3000 euro tegemoetkomen wordt verrekend op de "cataloguswaarde" van de auto zodat die lager in RDW systeem staat.
- Alleen eerste 2000 bestellingen krijgen de tegemoetkoming.

- Nog niks bekend over eerste levering, meerdere dealers verwachten in januari niks te ontvangen en houden zelf eind-feb/begin-maart aan voor eerste lading
- Eerste lading zouden er initieel 1200 zijn, vanwege mindere orders in landen om ons heen komen er in de eerste lading 2000 naar NL.
- Alle annuleringen komen "Europees beschikbaar". Dus als er iemand in NL annuleert kan Ford BE bijv de auto "inpikken".

- Dealers krijgen geen "marge", alleen een "afleververgoeding". Lijken zich ook minimaal in te spannen voor klanten die deze auto willen kopen. Ik krijg zelf het idee dat de 1500euro rijklaarmaak kosten voor de dealers zijn.
- Niet alle Dealers leveren Mach-E uit. In regio Rotterdam zijn dit ongeveer de helft van de Ford dealers.
- Dealers kunnen geen "beschikbaarheid" inzien of wachttijden voor een bepaalde versie met opties. Voor andere Ford auto's kunnen ze dit wel.

• m24
TerrorSource schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:02:
..
- Dealers krijgen geen "marge", alleen een "afleververgoeding". Lijken zich ook minimaal in te spannen voor klanten die deze auto willen kopen. Ik krijg zelf het idee dat de 1500euro rijklaarmaak kosten voor de dealers zijn.
...
Goede info. Dank. Mijn dealer heeft in ieder geval ook weinig interesse in het hele process ;(

• TerrorSource
m24 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Goede info. Dank. Mijn dealer heeft in ieder geval ook weinig interesse in het hele process ;(
Dat komt dus omdat ze er niks voor krijgen om jouw te helpen.
Ja een afleververgoeding. die krijgen ze ook als je het hele verkoopproces zelf via internet regelt en hem op komt halen.

Ik ben zelf bij een paar dealers langsgeweest en heb er een paar telefonisch gesproken.
Sommige zouden mij terugbellen om te kijken wat er mogelijk was voor een plekje eerder in de wachtrij of indicatie van de levertijd.. je raadt het al, ik moet nog steeds teruggebeld worden.

• Expendable
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:39
@TerrorSource Eigenlijk van de zotten, realiseren ze zich niet dat die auto ook door iemand onderhouden moet worden? Ondanks dat ze er nu niets aan verdienen, zou je toch denken dat ze realiseren dat enkele jaren onderhoud ook wat waard is?

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
Expendable schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:28:
@TerrorSource Eigenlijk van de zotten, realiseren ze zich niet dat die auto ook door iemand onderhouden moet worden? Ondanks dat ze er nu niets aan verdienen, zou je toch denken dat ze realiseren dat enkele jaren onderhoud ook wat waard is?
Dat is voor een ICE het geval, maar hoevaak zal een EV naar je toe moeten voor onderhoud?
Het is voornamelijk garantie dingen etc vermoed ik de eerste jaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
Expendable schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:28:
Tjah.

Zo denk ik er ook over.

Zelf super slechte ervaringen met Renault dealers gehad de afgelopen jaren. 8 dealers versleten, zat 1 goede tussen.
Denk je dan serieus nog dat ik een Renault ga kopen?

Zelfde nu, ja je hebt ze nodig voor onderhoudt maar er zitten hier 10 Ford dealers in de regio. Als ik ergers slecht geholpen wordt zijn er nog 9 anderen.

Probleem is denk ik op dit moment dat de Ford dealers de bui zien hangen dat straks alle verkoop via Ford website/zelf gaat en dat Ford zelf onderhoudspunten opzet zoals bij Tesla ook gebeurd.
Dan kunnen al die dealers dicht en personeel wordt ontslagen.
-Splash- schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Dat is voor een ICE het geval, maar hoevaak zal een EV naar je toe moeten voor onderhoud?
Het is voornamelijk garantie dingen etc vermoed ik de eerste jaren.
EV schijnt 30-50% van onderhoud van ICE auto nodig te hebben, dus minder bezoekjes aan garage.
Wel schijnt het zo te zijn dat wanneer je onderhoudt hebt, dat de kosten hoger zijn.

Dus bijvoorbeeld 2 bezoeken a 300euro is EV 1 bezoek a 600e.
Hebben ze maar de helft van de monteurs nodig en de helft van de ruimte.

[Voor 23% gewijzigd door TerrorSource op 23-06-2020 13:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Expendable
@-Splash- Uiteraard is het minder, maar ook garantie klussen houden je werknemers van de straat lijkt mij.
Daarnaast, maak jij als garage een goede indruk, dan denk ik dat veel gezinnen toch voor hun 2e auto ook bij desbetreffende garage kijken, welk waarschijnlijk geen EV is uit praktisch/financieel oogpunt.

@TerrorSource Heb je nog geluk gok ik, in het noorden van het land heb je van alle dealers maar enkele (of 1) in de omgeving beschikbaar.

Maar zelf onderhoudspunten, noem je wat, vraag mij af of dat uberhaupt haalbaar is? Moeten er denk ik eerst wel erg veel EV's rijden voor dat uit kan.

• TerrorSource
Expendable schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:39:
@-Splash- Uiteraard is het minder, maar ook garantie klussen houden je werknemers van de straat lijkt mij.
Daarnaast, maak jij als garage een goede indruk, dan denk ik dat veel gezinnen toch voor hun 2e auto ook bij desbetreffende garage kijken, welk waarschijnlijk geen EV is uit praktisch/financieel oogpunt.

@TerrorSource Heb je nog geluk gok ik, in het noorden van het land heb je van alle dealers maar enkele (of 1) in de omgeving beschikbaar.

Maar zelf onderhoudspunten, noem je wat, vraag mij af of dat uberhaupt haalbaar is? Moeten er denk ik eerst wel erg veel EV's rijden voor dat uit kan.
"Tesla doet het ook" zou Ford kunnen denken. Tesla koop je ook de auto volledig online, je mag hem dan ergens afhalen en onderhoud doe je bij een Tesla garage.
2de hands Tesla's nemen ze bij Tesla zelf niet in, moet je zelf maar voor zorgen.
Ze hebben ook maar heel beperkt showrooms en waar ze zitten worden ze kleiner.

• MarcelGo
Ik heb juist goede ervaringen met de dealer, kreeg zelf een fles champagne met de feestdagen😬

• m24
https://www.macheforum.co...ng-cabin-environment.891/

Eindelijk goed nieuws: de standaard velgen zien er een stuk beter uit dan in de configurator..... :)

• TerrorSource
m24 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:57:
https://www.macheforum.co...ng-cabin-environment.891/

Eindelijk goed nieuws: de standaard velgen zien er een stuk beter uit dan in de configurator..... :)
Alleen zijn Amerikaanse pakketten die er bij staan. Niet de EU/NL pakketten.

Heb een RWD standaard range met TP pakket in reservering staat waarmee mijn dealer bezig is om hem uit die eerste levering van 2000 te halen. Om hem zo sneller te krijgen en evt aanspraak te maken op de 3000euro korting.

• m24
TerrorSource schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Alleen zijn Amerikaanse pakketten die er bij staan. Niet de EU/NL pakketten.

Heb een RWD standaard range met TP pakket in reservering staat waarmee mijn dealer bezig is om hem uit die eerste levering van 2000 te halen. Om hem zo sneller te krijgen en evt aanspraak te maken op de 3000euro korting.
Damm, ja in de us configurator zijn de velgen donker idd.... ;(

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

Hm zou leuk zijn als ze op de Carbonized Grey ME ook de Carbonized Grey velgen standaard leveren....

• TerrorSource
Kort filmpje over de Active Driver Assist

• MarcelGo
De configuratie tool op de Ford.nl website mist de TP plus optie? Is nog niet compleet?

• MarcelGo
TerrorSource schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:32:
[...]

[...]

EV schijnt 30-50% van onderhoud van ICE auto nodig te hebben, dus minder bezoekjes aan garage.
Wel schijnt het zo te zijn dat wanneer je onderhoudt hebt, dat de kosten hoger zijn.

Dus bijvoorbeeld 2 bezoeken a 300euro is EV 1 bezoek a 600e.
Hebben ze maar de helft van de monteurs nodig en de helft van de ruimte.
Wat betreft onderhoud...

[Voor 26% gewijzigd door MarcelGo op 25-06-2020 09:32]

• m24
MarcelGo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:27:
De configuratie tool op de Ford.nl website mist de TP plus optie? Is nog niet compleet?
Hij is er wel, maar je moet bij interieur kiezen vooor "BLACK SENSICO (i.c.m. TP Plus)"

• TerrorSource
97.000km in 5 jaar is wel aan de karige kant. 19.000 per jaar is weinig.

Afgelopen jaren reed ik dat in iets meer als 2jr.
Nu werk ik dichter bij huis maar dan zou 97.000km nog steeds maar 3-4jr zijn.

• MarcelGo
TerrorSource schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:46:
[...]

97.000km in 5 jaar is wel aan de karige kant. 19.000 per jaar is weinig.

Afgelopen jaren reed ik dat in iets meer als 2jr.
Nu werk ik dichter bij huis maar dan zou 97.000km nog steeds maar 3-4jr zijn.
Waar het volgens mij om gaat is dat de kosten meer dan 50% lager zijn, het rekenvoorbeeld is ter ondersteuning.

• MarcelGo
m24 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Hij is er wel, maar je moet bij interieur kiezen vooor "BLACK SENSICO (i.c.m. TP Plus)"
Thanks, ik ga even kijken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
Ik heb vanmiddag een telefonische toezegging gekregen dat mijn dealer een Mustang Mach-E uit de eerste 2000 kan leveren ondanks dat ik hem pas afgelopen week heb besteld.

Ze hebben enkele Mach-E's voor hun zelf (showroom / demo) in de eerste batch van 2000 zitten en gaan er nu 1 van die naar mij doorschuiven.

Ze zijn alleen nog aan het navragen of ik dan ook in aanmerking kom voor de tegemoetkoming die Ford Nederland mogelijk aan de eerste batch kopers gaat toekennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:55
TerrorSource schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:54:
Ik heb vanmiddag een telefonische toezegging gekregen dat mijn dealer een Mustang Mach-E uit de eerste 2000 kan leveren ondanks dat ik hem pas afgelopen week heb besteld.

Ze hebben enkele Mach-E's voor hun zelf (showroom / demo) in de eerste batch van 2000 zitten en gaan er nu 1 van die naar mij doorschuiven.

Ze zijn alleen nog aan het navragen of ik dan ook in aanmerking kom voor de tegemoetkoming die Ford Nederland mogelijk aan de eerste batch kopers gaat toekennen.
Tja, dan heb je hem willens en wetens nu besteld in de wetenschap dat hij pas in 2021 komt. En dan wil je toch die tegemoetkoming? Ik snap het wel, geld is geld. Maar toch :P

• TerrorSource
brainovic schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Tja, dan heb je hem willens en wetens nu besteld in de wetenschap dat hij pas in 2021 komt. En dan wil je toch die tegemoetkoming? Ik snap het wel, geld is geld. Maar toch :P
Ik heb alleen heel brutaal aan de dealer gevraagd of ze een mogelijkheid zien om mij een auto uit de eerste batch te kunnen leveren omdat ik ongeduldig ben ;)

“Als” die tegemoetkoming lukt dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Zoals je zegt, geld is geld. Als ze zelf van die 3k niks in hun zakken steken scheelt het mij 3k. Op een bedrag van 52k is dat mooi meegenomen.

• TheoQ
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Is er al bekend gemaakt wanneer het ordersysteem in NL (of EUR) beschikbaar komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
TheoQ schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:47:
Is er al bekend gemaakt wanneer het ordersysteem in NL (of EUR) beschikbaar komt?
Je kan al enige maanden orders plaatsen. Deze worden ook bevestigd door de dealers.

Dealer die mijn bevestiging afhandeld heeft een voorzichtig inschatting gemaakt qua levering, ze gaan er zelf vanuit dat ze de eerste in Maart gaan uitleveren.

• TheoQ
  • Niet online
TerrorSource schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Je kan al enige maanden orders plaatsen. Deze worden ook bevestigd door de dealers.

Dealer die mijn bevestiging afhandeld heeft een voorzichtig inschatting gemaakt qua levering, ze gaan er zelf vanuit dat ze de eerste in Maart gaan uitleveren.
Ik heb 10 februari 2020 een reservering geplaatst (betaald en de dealer gekozen), maar kan deze nog niet naar order omzetten. (Sinds dit weekend kunnen klanten in de USA dit wel.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcelGo
MarcelGo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:07:
Vandaag een belletje om mijn reservering om te zetten in een order, vindt ik nog wel een stap op dit moment...Ford houdt alle vrijheid, want overmacht, maar mijn spaargeld staat vast voor Ford en ik kan niets meer. Bij uitstel of tegenvallende rijeigenschappen oid...
TheoQ schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Ik heb 10 februari 2020 een reservering geplaatst (betaald en de dealer gekozen), maar kan deze nog niet naar order omzetten. (Sinds dit weekend kunnen klanten in de USA dit wel.)
Vanaf 1e week mei kan je de reservering om laten zetten naar een order...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TerrorSource
Ik heb zelf een RWS - Standard in de kleur Rapid Red besteld met het Technology Pakket.

Foto's er van:

[Voor 20% gewijzigd door TerrorSource op 29-06-2020 13:39]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TerrorSource
Ik heb in de start post een tabelletje toegevoegd waarin we bij kunnen houden wie hem besteld heeft :)
Mocht er iets niet kloppen, laat het even weten zodat ik het aan kan passen.

Zelf ben ik bereid om de auto, mocht ik hem eerder hebben dan een ander, wel te laten zien en uitleg te geven :)

Zal ook de startpost nog iets aanpassen met informatie

[Voor 14% gewijzigd door TerrorSource op 29-06-2020 14:16]

• MarcelGo
Ik heb ook een reservering voor een rode rwd SR met TP plus...nog niet omgezet naar order, zou als het goed is niets uitmaken, dealer had alle gereserveerde auto's Al een stap verder gezet in het proces en zo hou ik de vrijheid tot aflevering.

PS dit is geen SR, want andere velgen/koplampen/wielkasten/grill 😉

• TerrorSource
MarcelGo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:40:
Ik heb ook een reservering voor een rode rwd SR met TP plus...nog niet omgezet naar order, zou als het goed is niets uitmaken, dealer had alle gereserveerde auto's Al een stap verder gezet in het proces en zo hou ik de vrijheid tot aflevering.

PS dit is geen SR, want andere velgen/koplampen/wielkasten/grill 😉
Bedoel je dat laatste op de foto’s die ik postte?

Ik weet dat de velgen anders zijn en de wielkast bij de SR RWD zwart zijn bij Lucid Red
Koplampen/grill heb ik niet op gelet.

[Voor 5% gewijzigd door TerrorSource op 29-06-2020 17:04]

• MarcelGo
De wielkast is misschien zelfs mat donkergrijs, grill is de zwarte rand niet glossy en open, koplampen missen de verticale lijnen. Ik vind m op jouw foto een stuk mooier maar het is zo al prijzig genoeg.

• MarcelGo

Alleen het dak klopt niet, volgens mij is de rest correct voor een standaard RWD met TP plus

• TerrorSource
Mach-E krijgt meer PK/KW en koppel

https://media.ford.com/co...mach-e-gets-upgraded.html

VanNaar
Typepkkwkoppel pkkwkoppel
AWD Extended332240417 346258428
RWD Extended282210306 290216317
AWD Standaard255190417 266198428
RWD Standaard255190306 266198317

• MarcelGo
Nog even nalopen, lijken een paar foutjes in te zitten, wel goed nieuws

• TerrorSource
MarcelGo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:29:
Nog even nalopen, lijken een paar foutjes in te zitten, wel goed nieuws
Check de link maar. dit is wat Ford zelf aangeeft...

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

TerrorSource schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:45:
[...]

Check de link maar. dit is wat Ford zelf aangeeft...
Je hebt 3x AWD Extended genoteerd in je tabel

• TerrorSource
Napo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:53:
[...]

Je hebt 3x AWD Extended genoteerd in je tabel
Ah dat was alles ;) is nu gefixed.

• Inspired
  • Nu online
Zijn de 0-100 tijden ook beter? En waarom een top van 180 limited als hij "Mustang DNA" heeft? De AWD Extended moet met die getallen toch sneller naar de 100 gaan dan 6s.

• TerrorSource
Inspired schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:06:
Zijn de 0-100 tijden ook beter? En waarom een top van 180 limited als hij "Mustang DNA" heeft? De AWD Extended moet met die getallen toch sneller naar de 100 gaan dan 6s.
AWD Extended:
"with a targeted 0-60-mph time in the mid-5-second range* "

• Inspired
  • Nu online
TerrorSource schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:09:
[...]

AWD Extended:
"with a targeted 0-60-mph time in the mid-5-second range* "
Blijf het gek vinden dat het nog wat gokwerk is. Dit moet toch nu al bekend zijn? Snel zat hoor, maar als je dan ziet dat een Model 3 RWD met veel kleinere accu 5,3s doet zou ik van de Mach-E ER AWD toch wat meer verwachten.

• Expendable
@Inspired Is het niet zo dat de model 3 lichter is en daardoor iets sneller optrekt?

• Inspired
  • Nu online
Expendable schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:15:
@Inspired Is het niet zo dat de model 3 lichter is en daardoor iets sneller optrekt?
Zeker. Maar met een extra motor en 35kWh aan accu meer zou hij toch wel wat sneller moeten kunnen. Maar goed, misschien kunnen de Ford motoroen minder lang een hoog vermogen leveren.

• m24
Inspired schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Zeker. Maar met een extra motor en 35kWh aan accu meer zou hij toch wel wat sneller moeten kunnen. Maar goed, misschien kunnen de Ford motoroen minder lang een hoog vermogen leveren.
Ik ga er eigenlijk van uit dat ze de komende tijd nog meer "beter dan beloofd" cijfers zullen presenteren.....

• Luffbra
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 03-07 13:24
Ik zit op de Ford.com site naar de informatie over de bagageruimtes te kijken.

Frunk: 4.7cu ft => 100 liter
Bagagebak: 29.7 cu ft => 402 liter

Ik snap de berekening niet hoe Ford NL aan de liter-getallen komt.

Hieronder de link naar de informatie:
https://www.ford.com/cmsl...ang-Mach-E-Tech-Specs.pdf

[Voor 101% gewijzigd door Luffbra op 01-07-2020 20:23]

• TheoQ
  • Niet online
Luffbra schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:18:

Volgens Google :
4.7cu ft = 133 Liter
29.7 cu ft = 841 liter

is dat wat je zoekt?

• Inspired
  • Nu online
Luffbra schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:18:

Het is ook de vraag hoe ze dit in de US berekenen. Zou gewoon vertrouwen op de NL getallen.

• Luffbra
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 03-07 13:24
TheoQ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Volgens Google :
4.7cu ft = 133 Liter
29.7 cu ft = 841 liter

is dat wat je zoekt?
Dit is ook mijn berekening. Dan kloppen de cijfers van Ford NL toch niet? Zou wel heel gaaf zijn als de bagageruimte voor groter dan de oorspronkelijk genoemde 402 liter zal zijn! _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Luffbra schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Dit is ook mijn berekening. Dan kloppen de cijfers van Ford NL toch niet? Zou wel heel gaaf zijn als de bagageruimte voor groter dan de oorspronkelijk genoemde 402 liter zal zijn! _/-\o_
De beschrijving in de US folder is de ruimte achter de achterstoelen. Ik denk dat de US meetmethode vloeibare volume tot aan het dak is, terwijl de EU meetmethode kubus gebaseerd is to aan de hoedenplank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InComrad
TerrorSource schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:40:
Ik heb in de start post een tabelletje toegevoegd waarin we bij kunnen houden wie hem besteld heeft :)
Ik zie dat je mij al hebt opgenomen, hierbij wat extra info:
100044**RDW StandardShadow BlackTechnology Pack Plus
100049**First EditionGrabber BlueTechnology Pack Plus

Vandaag voor de tweede keer in de VW iD.3 gezeten. Voor de vrijwel gelijke prijs (iD.3 Max) is de Mustang Mach-E van buiten en binnen een stuk mooier afgewerkt en krijg je veel meer auto. In de MME voelt het ook direct als een upgrade ten opzichte van mijn huidige e-Golf, terwijl ik dat gevoel niet heb bij de iD.3.

Wel is de informatie vanuit Ford nogal karig. Zo lees ik hier dat er mensen al bevestigd hebben met een verwachte leverdatum, terwijl ik in het reserveringsportaal nog op stap 1 zit en verder eigenlijk van niets weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
100194xx, Lucid red, TP plus, standaard accu, RWD

Voor de tabel...

@InComrad hier ook gereserveerd, niet omgezet in bestelling, status in systeem ook niet veranderd

[Voor 42% gewijzigd door MarcelGo op 03-07-2020 19:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
InComrad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:24:
[...]

Ik zie dat je mij al hebt opgenomen, hierbij wat extra info:
100044**RDW StandardShadow BlackTechnology Pack Plus
100049**First EditionGrabber BlueTechnology Pack Plus

Vandaag voor de tweede keer in de VW iD.3 gezeten. Voor de vrijwel gelijke prijs (iD.3 Max) is de Mustang Mach-E van buiten en binnen een stuk mooier afgewerkt en krijg je veel meer auto. In de MME voelt het ook direct als een upgrade ten opzichte van mijn huidige e-Golf, terwijl ik dat gevoel niet heb bij de iD.3.

Wel is de informatie vanuit Ford nogal karig. Zo lees ik hier dat er mensen al bevestigd hebben met een verwachte leverdatum, terwijl ik in het reserveringsportaal nog op stap 1 zit en verder eigenlijk van niets weet.
Waar heb je de Mach-E in de praktijk gezien? Was dit het preproductie model? Ik mag volgend jaar een nieuwe uitzoeken. Short list is nu de Mach-E en de Audi Q4.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InComrad
Z___Z schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:11:
[...]
Waar heb je de Mach-E in de praktijk gezien? Was dit het preproductie model?
Er is volgens mij maar één moment geweest in Nederland, dat was in Amerongen (januari dit jaar). Hiervan zijn foto's in dit topic verschenen. Zal een pre-productie model zijn geweest, maar dat was de iD.3 vandaag ook (terwijl die al over 2 maanden geleverd gaat worden en het productiemodel al lange tijd wordt geproduceerd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcelGo
InComrad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:04:
[...]

Er is volgens mij maar één moment geweest in Nederland, dat was in Amerongen (januari dit jaar). Hiervan zijn foto's in dit topic verschenen. Zal een pre-productie model zijn geweest, maar dat was de iD.3 vandaag ook (terwijl die al over 2 maanden geleverd gaat worden en het productiemodel al lange tijd wordt geproduceerd).
@Z___Z
Er was aan de auto niet te zien dat het een pre-productie model was, alles was super netjes afgewerkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
MarcelGo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:33:
[...]

@Z___Z
Er was aan de auto niet te zien dat het een pre-productie model was, alles was super netjes afgewerkt[Afbeelding]
Volgens mij betekent pre-productie model niet dat hij maar half afgewerkt is.
Pre productie is gewoon verschillend door ander materiaalgebruik en ander technologiën tov het echte fabricatiemodel.
Pre productie is met de hand gemaakt / afgewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
bottom line schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:47:
[...]

Volgens mij betekent pre-productie model niet dat hij maar half afgewerkt is.
Pre productie is gewoon verschillend door ander materiaalgebruik en ander technologiën tov het echte fabricatiemodel.
Pre productie is met de hand gemaakt / afgewerkt.
Volgens mij is er geen uniforme definitie van pre-productie, ik heb de indruk dat het een met de hand gemaakte auto is, niet van de lopende band, die zoveel als mogelijk identiek is aan de uiteindelijke auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Denk dat bij een pre-productie model de onderdelen al wel final zijn van de leveranciers, maar de assemblage nog met de hand is gedaan. De meeste onderdelen kan je niet in een lage volume maken. Vooral de plastic onderdelen zijn heel duur als je ze in kleine hoeveelheden wil maken.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True