martijnvds schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:24:
Over bugs gesproken... vanochtend de iPhone 8 van mijn vriendin ingesteld als 2e (PaaK) sleutel omdat zij 'm ook af en toe meeneemt voor haar werk. Het koppelen ging vrij vlot, en ze kon de auto daarna openen met haar telefoon. Voor de zekerheid had ze ook de fysieke sleutel meegenomen. Na 3 min rijden werd ik in paniek gebeld, het grote scherm was uitgevallen en niet veel later bij een stoplicht de hele auto - op een druk verkeersplein hier in Utrecht. Ik heb haar toen geadviseerd haar telefoon helemaal uit te zetten, de auto uit en dan weer aan te zetten en met de fysieke sleutel ook even de deuren op slot te zetten en te openen (zodat de auto 'contact' maakt met die sleutel). Daarna werkte de auto weer, maar haar vertrouwen in de auto (was al laag, teveel tech voor haar) is nu tot een nulpunt gedaald. En mijn vertrouwen in de software ook... Haar telefoon nu maar even verwijderd als sleutel, binnenkort staat die bij de dealer voor updates en dan geef ik dit ook even door.
Dat is wel bizar maar volgens mij niets te maken met PAAK. Ik heb namelijk als test wel eens de telefoon uit gezet tijdens het rijden zonder een sleutel bij te hebben. Alles blijft gewoon werken alleen krijg je de melding dat de sleutel niet gevonden wordt. Ik vermoed dat het uit- en aanzetten hem al voldoende is geweest maar dit mag natuurlijk echt niet gebeuren!
Ik heb overigens zelf onlangs ook een spontane uitval gehad van het scherm tijdens het rijden. Na een seconde of 10 rebootte hij spontaan zelf weer maar de rest bleef het gelukkig wel doen. Tot op heden heb ik dat nog maar één keer meegemaakt.
Gisteren tijdens het laden in de volle zon overigens voor het eerst een wat harder fangeluid gehoord. Het "compressor" geluid was zeer beperkt en het geluid was met name fangeluid. Gelukkig bij lange na niet het geluid als op diverse filmpjes. Ik heb verder geen update gehad hiervoor.
@
Brn250 het batterijverbruik van PAAK is sinds de laatste android update drastisch verbeterd.
[
Voor 9% gewijzigd door
FreeMen op 09-09-2021 12:23
]