Ik wilde graag wat anders dan diablo, en wolcen kwam op mijn radar toen vlak voor de release. Heb de beta gespeeld om er een gevoel bij te krijgen en ik vond het wel verfrissend.
Maar man o man wat is de release een zootje. Server issues aside...Het is gewoon niet speelbaar. Er zijn bugs die het volledig nutteloos maken om het nu te spelen.
1. Mogelijke crashes die er voor zorgen dat je game progress volledig wordt verwijderd
2. Mogelijke bug bij een switch van ACT1 naar ACT2 en daarna zelfde als punt1.
3. Bugs met Bosses waarbij je geinstakilled wordt, elke keer weer (zelf meegemaakt).
4. Door de maps heen zakken, en daarna niet meer terug kunnen in een gevecht met een boss, en dus moet je uitloggen en het hele level weer opnieuw doen.
5. Hitbox issues waar sommige skills gewoon geen DMG doen maar je vijand wel...
6. Control issues, zelf ook gehad, je pivot point kan zich verplaatsen, zodat je character bijna niet kan draaien, na aan paar gekke muisbewegingen draai je weer om de midden van je karakter zijn as.
7. bij town portals teleport je niet altijd precies waar de portal is, en dat is vet verwarrend, zelf ook meegemaakt.
8. Ambient geluid en muziek dat er gewoon ineens mee kapt, en soms ook meer, zoals voetstappen, en dan hoor je bijna alleen nog maar de audio van de stemmen in het spel.
Mijn plezier in de game is er nu wel wat van af, vooral nadat ik een boss niet kan killen omdat ik steeds van een platform val, of geinstakilled wordt zonder dat ik in de buurt van de boss ben.
Kleine studios krijgen altijd meer liefde voor het maken van fouten/of een brakke launch omdat ze klein zijn, op steam etc kom ik ook van die 'gossie koetsie koetsie'comments tegen. Maar er zijn standaarden voor een release. Dit is gewoon geen versie 1.0, maar nog steeds dikke alpha/beta kwaliteit. Er is wel wat meer mis dan alleen server issues.
Naast gezeur worden er ook serieus veel bugs gemeld, we zitten nu al op 42 pagina's aan bugreports op de wolcen site zelf (korreltje zout dus).
https://wolcengame.com/forum/bugs-issues/bug-reports/
[
Voor 10% gewijzigd door
maradesign op 14-02-2020 18:40
]
Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9