Dat kun je ook over alle andere evenementen zeggen, of zelfs over het bedrijfsleven waar medewerkers niet kunnen komen werken, of misschien klanten/opdrachten welke je moet afzeggen etc.Player1S schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:08:
[...]
Ik zeg ook niet dat het moet. Punt is wel dat de organisatie nu eigenlijk buiten eigen toedoen in grote financiële problemen kan komen en er dus volgend jaar mogelijk ook geen Dutch GP is. Wat enorm zuur is voor de Nederlandse fans.
Plus dat andere GP's tegen hetzelfde aan kunnen lopen en ook geen steun vanuit de regering zullen ontvangen. Gevolg dat we straks alleen maar in twijfelachtige oorden racen.
Is slimmer dan al deze onduidelijkheid en teleurstelling om een virus die de wereld rondreist.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
stijn1309 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:35:
Ben bang dat de race inderdaad niet doorgaat...
Blijft wel lekker lang dit topic open
[...]
Maar serieus dan. Tja, het zat er al een beetje aan te komen. Ik denk dat we vandaag of morgen de annulering zullen horen, de teams naar Bahrein gaan en daar in quarantaine zullen gaan. De teambazen zullen nu waarschijnlijk al in overleg gaan met de FIA en de FOM, maar dat lijkt me een uitkomst waar waarschijnlijk mee geleefd kan worden. Het is dat of we gaan pas beginnen in Zandvoort.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denk dat in principe alle races van de eerste helft van het seizoen op losse schroeven staat. Hangt puur van de verdere ontwikkelingen af.Razr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:07:
Maar staat Bahrein nu ook op losse schroeven?Leuk dat ze daar zonder toeschouwers willen rijden maar het virus is blijkbaar al binnen de teams/personeel.
edit: En dan nog los van de eventuele quarantaine regels van Australie
Je hebt meer dan genoeg tijd. Ik verwacht dat het nog maanden duurt voordat het seizoen start.lolgast schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:59:
Eerste reactie van mijn vrouw: Meer tijd om drive-to-survive af te kijken voor het seizoen begint (we hebben niet veel tijd)
Er zal druk overleg komen en alle mogelijke opties zullen bekeken worden. Misschien maken ze er nog wel een veredelde test van of zo, voor de teams die dat zouden willen? Bij mij reist de vraag, waar gaan ze de komende week naartoe? Of blijft het gehele circus in quarantaine op het circuit, en dat voor onbepaalde tijd?RoD schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:01:
Oef. Rare situatie heb je nu. Imo kunnen ze het niet laten doorgaan gezien alles wat er is gebeurd en een team dat zich terugtrekt. Maar het is nu al bijna vrijdag in Australië dus dan zou alles op het laatste moment gecancelled moeten worden.
Ik ben benieuwd wat er de komende uren gaat gebeuren.
Testing, one, two ...
Je vergeet alleen even het publiek. Straks heel AUS plat...poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:09:
Nouja, als iedereen het heeft, kunnen ze dit weekend gewoon racen.. zijn dan toch allemaal besmet.
Dan na de race kunnen ze een paar weken uitzieken en op naar de volgende race
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Weet je nog die ene race in de VS, iets met de banden van Michelin. De hele wereld wist dat de race feitelijk niet door zou gaan, de organisatie wist vrij succesvol het amerikaanse publiek in onwetendheid te houden want de belangen waren veel te groot. Er moest geracet worden, ook al was het met slechts 4 auto's.Arvado schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:06:
Voor de FIA wordt het wel makkelijker nu de race te annuleren. Iedereen verwacht het nu namelijk al. Er zullen meer mensen verbaasd zijn als ze nu gewoon zeggen we gaan toch lekker racen.
alles kan off-topic
Nouja, in Bahrein willen ze t ook zonder publiek doen.. dus ik zie wel mogelijkhedensys64738 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:10:
[...]
Je vergeet alleen even het publiek. Straks heel AUS plat...
*6Ankona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:10:
[...]
Weet je nog die ene race in de VS, iets met de banden van Michelin. De hele wereld wist dat de race feitelijk niet door zou gaan, de organisatie wist vrij succesvol het amerikaanse publiek in onwetendheid te houden want de belangen waren veel te groot. Er moest geracet worden, ook al was het met slechts 4 auto's.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
maar kunnen ze het ook zonder teams?poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:11:
[...]
Nouja, in Bahrein willen ze t ook zonder publiek doen.. dus ik zie wel mogelijkheden
I served in a company of heroes.
Het waren er uiteindelijk 6 en ze gingen allemaal de opwarmronde in, maar dat was het dan ook ja.Ankona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:10:
[...]
Weet je nog die ene race in de VS, iets met de banden van Michelin. De hele wereld wist dat de race feitelijk niet door zou gaan, de organisatie wist vrij succesvol het amerikaanse publiek in onwetendheid te houden want de belangen waren veel te groot. Er moest geracet worden, ook al was het met slechts 4 auto's.
Testing, one, two ...
Dat was voordat er bij iemand van het F1 circus corona was geconstateerd !poor Leno schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:11:
[...]
Nouja, in Bahrein willen ze t ook zonder publiek doen.. dus ik zie wel mogelijkheden
"Beautiful Clean Coal"
Iedereen kan dan wel zeggen dat USA 2005 zo'n farce was, daar zullen ze het in Portugal niet mee eens zijn.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zit je dan in Melbourne 
Wel even een zure appel om doorheen te bijten maar natuurlijk wel begrijpelijk. Hopelijk wordt er wel nog iets geregeld maar veiligheid voor alles.
Zal de situatie hier nog wel even aankijken.
Wel even een zure appel om doorheen te bijten maar natuurlijk wel begrijpelijk. Hopelijk wordt er wel nog iets geregeld maar veiligheid voor alles.
Ja maar gezien het feit dat we het er nu nog over hebben zullen ze dit niet nog een keer laten gebeuren. Daarbij komt dat banden ook wel echt iets anders is dan menselijke gezondheid. Als ze de race doorlaten gaan hebben ze weer het risico dat ze bakken met commentaar en gezeur krijgen. Geld boven menselijke gezondheid bla bla bla. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.Ankona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:10:
[...]
Iets zegt me dat dat zondag ook zo zal zijnhardware-lover schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:12:
[...]
Het waren er uiteindelijk 6 en ze gingen allemaal de opwarmronde in, maar dat was het dan ook ja.

FIA roept dat het McLaren's eigen keuze was. Dwingt de teams min of meer om mee te doen. Teams willen dit niet dus doen vrijwel collectief een start and park

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De hele kalender 2 maanden verschuiven lijkt mij niet te doen, mensen die kaartjes hebben hebben ongetwijfeld vrij gevraagd voor die specifieke data, circuits kunnen op de nieuwe data al een andere planning hebben.Arvado schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:09:
[...]
Denk dat in principe alle races van de eerste helft van het seizoen op losse schroeven staat. Hangt puur van de verdere ontwikkelingen af.
Steden kunnen op de nieuwe data al een ander evenement hebben waardoor het logistiek niet mogelijk is
Wat ik wel zou kunnen zien gebeuren is dat de races die nu niet gereden worden aan het einde van het seizoen gereden worden (dus Australie na Abu Dhabi, dan Bahrein etc.)
Nee, ik verwacht dat de stekker er volledig uit zal gaan. Het wordt uitslapen voor iedereen die dacht de nacht door te trekken of vroeg op te staan.Player1S schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:13:
[...]
Iets zegt me dat dat zondag ook zo zal zijn![]()
FIA roept dat het McLaren's eigen keuze was. Dwingt de teams min of meer om mee te doen. Teams willen dit niet dus doen vrijwel collectief een start and park
Testing, one, two ...
En daarom belangrijker dan de volksgezondheid?Nat-Water schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:09:
[...]
Dit is iets groter dan je standaard verjaardagsfeestje, dat snap je wel he.. Er zit ontzettend veel logistiek en manuur aan vast.
Het Team van haas is gezond
https://racingnews365.nl/...mleden-blijken-kerngezond
https://racingnews365.nl/...mleden-blijken-kerngezond
[ Voor 63% gewijzigd door G_Dragon op 12-03-2020 13:16 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ondernemersrisico blijf je altijd lopen. Je kan niet en winst pakken met een F1 race en potentiële risico's laten afdekken door de samenleving. Wil je het risico beperken zal je je als organisatie moeten verzekeren met als gevolg een mindere winst (als het al mogelijk is).Player1S schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:08:
[...]
Ik zeg ook niet dat het moet. Punt is wel dat de organisatie nu eigenlijk buiten eigen toedoen in grote financiële problemen kan komen en er dus volgend jaar mogelijk ook geen Dutch GP is. Wat enorm zuur is voor de Nederlandse fans.
Zuur voor de potentiële bezoekers van het evenement, de fans, de organisatie en alles er om heen maar dat is een spijtige samenkomst van omstandigheden waar vrij weinig invloed op hebt. Het is mijn inziens niet te verantwoorden dat de gemeente (voor de inwoners van de gemeente), de provincie of de landelijke overheid hier voor opdraait.
Nope dat gaat niet gebeuren. Circuits zitten dan ook weer met andere evenementen die ze moeten annuleren. Wellicht zullen ze kijken of ze een aantal races ergens tussen kunnen krijgen of aan het eind erbij kunnen plakken.Puc van S. schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:15:
[...]
De hele kalender 2 maanden verschuiven lijkt mij niet te doen, mensen die kaartjes hebben hebben ongetwijfeld vrij gevraagd voor die specifieke data, circuits kunnen op de nieuwe data al een andere planning hebben.
Steden kunnen op de nieuwe data al een ander evenement hebben waardoor het logistiek niet mogelijk is
Wat ik wel zou kunnen zien gebeuren is dat de races die nu niet gereden worden aan het einde van het seizoen gereden worden (dus Australie na Abu Dhabi, dan Bahrein etc.)
Ach genoeg te doen in Melbourne.Wizard91 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:13:
Zit je dan in Melbourne
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het niet zo simpel is alle tickets voor teams zijn al maanden van tevoren geboekt en vliegtuigen omboeken voor zoveel vracht over zoveel races is niet zo eenvoudig logestiek gezien .Franco10 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:16:
[...]
En daarom belangrijker dan de volksgezondheid?
"Beautiful Clean Coal"
Ja maar als iedereen de diagnose heeft, betekent niet dat ze al gelijk ziek zijn he. Kan tot twee weken duren voordat het zich openbaart.leekers schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:13:
[...]
Dat was voordat er bij iemand van het F1 circus corona was geconstateerd !
En als iedereen het heeft, kunnen ze gewoon met zn allen racen. Dus ze moeten er voor zorgen dat degene die het niet hebben, het ook krijgen
Lijkt me wel leuk op zich.. 3 man in de pits. Eentje om de auto te liften, de tweede om alle wielen te wisselen en de derde om te kijken of het veilig is om te vertrekken.
Wel spectaculaire race dan
(ik zit natuurlijk maar een beetje te geinen he guys
Zou het niet meer dan normaal vinden dat wanneer dit seizoen gehalveerd wordt, of nog erger, dat ze de 2021 regels ook een jaar uitstellen.
Ik zie het zelf somber in tot na de zomerstop.
Ik zie het zelf somber in tot na de zomerstop.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
even wat lucht als tussendoortje:

HAM
35 year old man opens Google Maps for the first time pic.twitter.com/dRvXeStOPV
— Tom Bellingham (@TomP1Bellingham) 12 maart 2020

HAM

Nu is toch mijn vraag, wetende hoe ver FIA in de regels zit en McLaren de schuld geeft voor het niet meedoen, kan de FIA McLaren nog een boete geven voor het niet starten/op komen dagen bij een race?
Wederom refererend naar de US GP van 2005 dat alle auto's meededen met de opwarmronde om een boete te voorkomen.
Wederom refererend naar de US GP van 2005 dat alle auto's meededen met de opwarmronde om een boete te voorkomen.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Met als gevolg dubbel zo dure kaartjes bedoel je...Napo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:16:
[...]
Ondernemersrisico blijf je altijd lopen. Je kan niet en winst pakken met een F1 race en potentiële risico's laten afdekken door de samenleving. Wil je het risico beperken zal je je als organisatie moeten verzekeren met als gevolg een mindere winst (als het al mogelijk is).
Daar gaat het helemaal niet meer om. McLaren is in contact gekomen met iemand die het coranavirus bij zich draagt, McLaren is in contact gekomen met de media, rijders en personeel van andere teams. Er is werkelijk 0% kans dat deze race doorgaat.Slavy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:19:
Nu is toch mijn vraag, wetende hoe ver FIA in de regels zit en McLaren de schuld geeft voor het niet meedoen, kan de FIA McLaren nog een boete geven voor het niet starten/op komen dagen bij een race?
Ik wil ermee aangeven dat de organisatie er best veel belang bij heeft om door te gaan. En ik denk dat daar ook veel voor te zeggen is. Show must go on, los van de contractuele belangen ben je anders je continuïteit kwijt en wordt het lastig om nog iets van het seizoen ( en de volgende seizoenen ) te maken.Arvado schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:13:
[...]
Ja maar gezien het feit dat we het er nu nog over hebben zullen ze dit niet nog een keer laten gebeuren. Daarbij komt dat banden ook wel echt iets anders is dan menselijke gezondheid. Als ze de race doorlaten gaan hebben ze weer het risico dat ze bakken met commentaar en gezeur krijgen. Geld boven menselijke gezondheid bla bla bla. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
alles kan off-topic
Dat zeg ik niet. Maar zeggen, 'joh, we stellen het even 2 maanden uit' is dom gezwets met zo'n evenement. Er zit al 1500 man in Melbourne en dan heb ik het puur over het circuit, en niet over andere randzaken.Franco10 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:16:
[...]
En daarom belangrijker dan de volksgezondheid?
Ik zou het niet meer dan logisch vinden als de race wordt gecanceled/uitgesteld, hoe vervelend ik het zelf zou vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 12-03-2020 13:23 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ja lolNotSoSteady schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:21:
[...]
Daar gaat het helemaal niet meer om. McLaren is in contact gekomen met iemand die het coranavirus bij zich draagt, McLaren is in contact gekomen met de media, rijders en personeel van andere teams. Er is werkelijk 0% kans dat deze race doorgaat.
Mijn boefje is liev!
Dan nog staat mijn vraag, gezien ik er nu even vanuit ga dat de race wel doorgaat.NotSoSteady schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:21:
[...]
Daar gaat het helemaal niet meer om. McLaren is in contact gekomen met iemand die het coranavirus bij zich draagt, McLaren is in contact gekomen met de media, rijders en personeel van andere teams. Er is werkelijk 0% kans dat deze race doorgaat.
Natuurlijk hadden ze dat moeten doen. Als het geen tijdelijk circuit was geweest dan hadden ze het al maanden geleden geannuleerd.JB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:22:
[...]
Ja loldan had je bij voorbaat al thuis moeten blijven. Dit is pokeren...
Natuurlijk krijgt McLaren geen boete. Ik denk zelfs dat ze helemaal niet zouden worden toegelaten.Slavy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:23:
[...]
Dan nog staat mijn vraag, gezien ik er nu even vanuit ga dat de race wel doorgaat.
[ Voor 32% gewijzigd door NotSoSteady op 12-03-2020 13:24 ]
We kunnen ook gewoon een E-Sport race er van maken toch? Met die mooie simulators die ze allemaal hebben!
spoiler:
Jack of all trades, master of none
Daarnaast zullen vrijwel alle rijders samen aangeven dat als er 2 niet meedoen de rest ook niet mee wil doen. Helemaal mee eens, de kans dat deze race niet doorgaat is erg grootNotSoSteady schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:21:
[...]
Net zoals nu gebeurt dat de prijs een combinatie is van kostprijs + risicoopslag + marge. Dat je niet alle risico's kan incalculeren is een feit, net zoals je niet alles kan verzekeren en moet willen verzekeren. Gevolg is dat je een slecht jaar kan hebben met bijkomende financiële consequenties. Ook dat is ondernemen.toolkist schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:19:
[...]
Met als gevolg dubbel zo dure kaartjes bedoel je...
Formula 1 and the FIA have have been coordinating with all the relevant authorities on the next steps. Our priority is the safety of the fans, the teams and all personnel at the race.
— Formula 1 (@F1) 12 maart 2020
Tenminste nog iemand van de PR die iets wil zeggen.
Dit seizoen is toch al voorbij gezien de ontwikkelingen in de wereld gezien de aflastingen op sportgebied is het onmogelijk dat er evenementen met 100.000 bezoekers worden georganiseerd tijdens een ziekte die 10 keer dodelijker is dan de griep .Ankona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:21:
[...]
Ik wil ermee aangeven dat de organisatie er best veel belang bij heeft om door te gaan. En ik denk dat daar ook veel voor te zeggen is. Show must go on, los van de contractuele belangen ben je anders je continuïteit kwijt en wordt het lastig om nog iets van het seizoen ( en de volgende seizoenen ) te maken.
"Beautiful Clean Coal"
Nee, ik denk dat de teams er binnen een paar uur de stekker uittrekken. Ik denk dat ze één front gaan vormen - allemaal aan de start, of allemaal aan de zijlijn.Slavy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:23:
[...]
Dan nog staat mijn vraag, gezien ik er nu even vanuit ga dat de race wel doorgaat.
Met de afmelding van McLaren denk ik toch echt dat het wachten wordt op de start van het seizoen...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
maar tegelijkertijd niets zegtnachtnet schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:24:
[Twitter]
Tenminste nog iemand van de PR die iets wil zeggen.
Nog maar even de uitspraak van Ross Brawn aanhalen.
F1 can't race if any team is denied entry Brawn
F1 can't race if any team is denied entry Brawn
McLaren heeft zichzelf terug getrokken. Het is nu aan de instanties in Australië en de FIA om te beslissen of de grand prix doorgaat of niet.quote: Ross BrawnFormula 1 chief Ross Brawn says a grand prix will not be held if a team is denied entry to a country, amid travel restrictions imposed by some nations due to the coronavirus outbreak.
[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 12-03-2020 13:27 ]
"When you grow up your heart dies"
Bekijk het anders zo, 2 auto's minder, dus 2 plaatsen meer naar voren de kans om punten te halen. Geld betekend tegenwoordig, vooral voor het midfield meer dan racen.Helixes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:25:
[...]
Nee, ik denk dat de teams er binnen een paar uur de stekker uittrekken. Ik denk dat ze één front gaan vormen - allemaal aan de start, of allemaal aan de zijlijn.
Met de afmelding van McLaren denk ik toch echt dat het wachten wordt op de start van het seizoen...
Ja dat denk ik ook, want McLaren heeft vast zonder te overleggen de stekker er uit getrokken, zullen ze vast waarderen naar alles wat ze al gedaan hebben om in Melbourne te komen..Helixes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:25:
[...]
Nee, ik denk dat de teams er binnen een paar uur de stekker uittrekken. Ik denk dat ze één front gaan vormen - allemaal aan de start, of allemaal aan de zijlijn.
Dus hup nu met alle teams naar het vliegveld en met zijn allen in hetzelfde vliegtuig naar huis.....
Ik denk dat McLaren helemaal niet meer wordt toegelaten op de paddock, dus veel andere mogelijkheden hadden ze ook niet.BasvanS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:26:
[...]
Ja dat denk ik ook, want McLaren heeft vast zonder te overleggen de stekker er uit getrokken, zullen ze vast waarderen naar alles wat ze al gedaan hebben om in Melbourne te komen..
Wat voorn gesjees en paniek zal er overal zich nu achter de schermen afspelen 
Nu al zin in Drive to Survive 3

Nu al zin in Drive to Survive 3
Als McLaren zonder verder overleg (lijkt me sterk) deze beslissing genomen heeft dan denk ik dat er nog een kleine kans is dat de GP doorgaat.
Echter, als McLaren overlegt zou hebben, zou ik inmiddels ook informatie verwacht hebben vanuit andere teams, de FIA en de organisatie zelf.
Echter, als McLaren overlegt zou hebben, zou ik inmiddels ook informatie verwacht hebben vanuit andere teams, de FIA en de organisatie zelf.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
The AGPC is in discussions with #F1, the FIA and the Department of Health and Human Services in relation to the broader implications of this.
— Scott Mitchell-Malm (@SMitchellF1) 12 maart 2020
Eight #F1 team members have now been tested. And a ninth person who is “not associated with any team, the FIA or associated suppliers”. https://t.co/Io8Xja1X9w
Maar er zitten er nog 3 in quarantaine + 1 fotograaf.
Het zegt mij wel iets: dat het terugtrekken van Mclaren impact heeft, aangezien er nu discussies zijn over wat te doen. Dat doet mij denken dat het cancellen bijna zeker is.
Maargoed, dat is mijn glazen bol. Uiteindelijk weet niemand het zeker en is het allemaal speculatie. We wachten af
Jemig, is er geen mogelijkheid dat McLaren met een reserve rijder gaat starten? Rijder is ziek, balen en beterschap, maar om nu helemaal de stekker er uit te trekken gaat me echt ver. Tenzij natuurlijk het halve team nu sterk verdacht is. Als we nu zo omgaan met een stevige griep dan ligt in het vervolg de wereld continue in de herfst/wintermaanden op zijn gat.
edit:team member. dan moet het wel een heel essentieel persoon zijn...
edit:team member. dan moet het wel een heel essentieel persoon zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door superduper op 12-03-2020 13:31 ]
Ze creeren met dit bericht de kapstop waar ze de annulering aan kunnen hangen. 'Omwille van de safety van de fans kunnen we het toch niet door laten gaan'. Standaard communicatietechniek. Zo kweek je begrip en zal er minder 'backlash' zijn. Direct koud in de kakker annuleren geeft meer weerstand
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wie zegt er dat er een rijder ziek is?superduper schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:28:
Jemig, is er geen mogelijkheid dat McLaren met een reserve rijder gaat starten? Rijder is ziek, balen en beterschap, maar om nu helemaal de stekker er uit te trekken gaat me echt ver. Tenzij natuurlijk het halve team nu sterk verdacht is. Als we nu zo omgaan met een stevige griep dan ligt in het vervolg de wereld continue in de herfst/wintermaanden op zijn gat.
Waar lees jij dat de rijder ziek is? Volgens mij is het gewoon team spirit. Als er 1 ziek is dan zijn allerlei mensen bezorgd en niet 100% geconcentreerd, dus we stappen er als team uit. All for one and one for all.superduper schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:28:
Ach, als de race afgelast wordt hoef ik in ieder geval niet zo vroeg opstaan zondag
[ Voor 6% gewijzigd door R.van.M op 12-03-2020 13:30 ]
Er is helemaal geen rijder ziek. Bovendien gaat het niet alleen om het feit dat iemand ziek is, maar dat iedereen daar risico loopt. Het personeel van McLaren is in contact gekomen met iemand die corona heeft en zij hebben daarnaast contact met andere teams, media en ga zo maar door.superduper schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:28:
Als er een positief geval is dan is zijn hele omgeving (dus het hele team en mogelijk ook weer gelijk andere teams - geen idee hoe close die allemaal zijn) verdacht.superduper schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:28:
Je kunt natuurlijk ook de quarantaine grens iets ruimer trekken en de F1 als geheel isoleren. Er zijn nog geen besmettingen via de media bekend dus het evenement kan dan gewoon doorgaan.
alles kan off-topic
BasvanS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:26:
[...]
Ja dat denk ik ook, want McLaren heeft vast zonder te overleggen de stekker er uit getrokken, zullen ze vast waarderen naar alles wat ze al gedaan hebben om in Melbourne te komen..
Neu, mijn glazen bol zegt me dat er van tevoren al contact is geweest. En dat ze een onderling pact hebben gemaakt - allemaal wel, of allemaal niet. Op die manier is het altijd eerlijk. Verstappen liet al iets van die strekking doorschemeren.Slavy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:26:
[...]
Bekijk het anders zo, 2 auto's minder, dus 2 plaatsen meer naar voren de kans om punten te halen. Geld betekend tegenwoordig, vooral voor het midfield meer dan racen.
En over het geld: de kosten zijn al gemaakt. Boekingen zijn lastig te annuleren op dit niveau. En, als het om het prijzengeld gaat - bedenk wel dat ieder team benadeeld zou kunnen zijn door oneerlijke concurrentie wanner men zich had moeten terugtrekken, of uitgesloten zou worden. Als je daar van tevoren afspraken over maakt, blijft het altijd eerlijk.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
je hebt gelijk, het gaat om een team member.. Denk jij er echt zo over: dat men zo enorm bezorgt is dat werkconcentratie in het gevaar komt? Ik hoop dat we allemaal wel even perspectief kunnen houden. Dit is geen ebola oid en het merendeel van de normaal weerbare bevolking (laat staan getrainde portmensen) zijn echt niet vreselijk ziek.R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:29:
[...]
Waar lees jij dat de rijder ziek is? Volgens mij is het gewoon team spirit. Als er 1 ziek is dan zijn allerlei mensen bezorgd en niet 100% geconcentreerd, dus we stappen er als team uit. All for one and one for all.
Ach, als de race afgelast wordt hoef ik in ieder geval niet zo vroeg opstaan zondag
Dit wakkert echt enorme paniek aan. Blijf rationeel nadenken en blijft die angst niet onnodig voeden.
Maar je moet wel een Minister President zijn om handen schudden te verbieden en dan vervolgens iemand alsnog de hand te schudden-ION- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:33:
[...]
Je hoeft geen expert te zijn om informatie tot je te nemen en daaruit logische conclusies te trekken. Ja er zijn vast mensen die de gekke dingen roepen, maar dat betekend niet dat de rest van de bevolking achterlijk is. Je hoef geen automonteur te zijn om vast te stellen dat je niet door moet rijden als je een tikkend geluid uit het motorcompartiment hoort komen.

Misschien kun jij dat eens uit gaan leggen aan de familieleden van de 200 + doden in Italie gisteren ?superduper schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:36:
[...]
Dit wakkert echt enorme paniek aan. Blijf rationeel nadenken en blijft die angst niet onnodig voeden.
Kom op zeg het is slechts een onbelangrijk sportgebeuren die F1 en geen 1e levensbehoefte

"Beautiful Clean Coal"
Dan blijkt maar weer dat dat onder bepaalde mensen zo'n normale zaak is om elkaar de hand te schudden en dat je het niet zomaar van het ene op het andere moment afleert.Slavy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:41:
[...]
Maar je moet wel een Minister President zijn om handen schudden te verbieden en dan vervolgens iemand alsnog de hand te schudden
Sluit ik me helemaal bij aan, die kerel heeft griep, zit in isolatie omdat het net wat besmettelijker is dan normaal. Maar hier gaat in de paddock echt niemand dood aan.. het enige wat je kunt doen is, zodra je klachten hebt, jezelf laten testen en isoleren, meer hoef je niet te doen om dit in te dammen.superduper schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:36:
[...]
je hebt gelijk, het gaat om een team member.. Denk jij er echt zo over: dat men zo enorm bezorgt is dat werkconcentratie in het gevaar komt? Ik hoop dat we allemaal wel even perspectief kunnen houden. Dit is geen ebola oid en het merendeel van de normaal weerbare bevolking (laat staan getrainde portmensen) zijn echt niet vreselijk ziek.
Hoe tenenkrommend ik deze opmerking ook vaak vind, het is wel 100% waar en de realiteit. Gewoon afblazen deze (en wellicht meerdere) race(s).leekers schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:41:
[...]
Misschien kun jij dat eens uit gaan leggen aan de familieleden van de 200 + doden in Italie gisteren ?
Kom op zeg het is slechts een onbelangrijk sportgebeuren die F1 en geen 1e levensbehoefte
Dat was puur voor de media, die pakken dat allemaal op, en alsnog heeft iedereen het erover. missie voltooid.Slavy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:41:
[...]
Maar je moet wel een Minister President zijn om handen schudden te verbieden en dan vervolgens iemand alsnog de hand te schudden
ander topic vriend. hier gaat het over DRS zones en sector tijdenleekers schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:41:
[...]
Misschien kun jij dat eens uit gaan leggen aan de familieleden van de 200 + doden in Italie gisteren ?
Ik zou het doen!
Voor alsnog gaat de race gewoon door. Zullen we even tot vanavond afwachten wat de uitkomst van het overleg is?
[Twitter: https://twitter.com/PHortonF1/status/1238082734347730944?s=20]
Lokaal wordt ook behoorlijk wat informatie gemist (in de zin dat het niet beschikbaar is.)
Forse foei voor F1 & Fia.
Lokaal wordt ook behoorlijk wat informatie gemist (in de zin dat het niet beschikbaar is.)
Zoals in : DRS zones 0 en sector tijden 0.00 bedoel je lolrammes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:44:
[...]
ander topic vriend. hier gaat het over DRS zones en sector tijden
"Beautiful Clean Coal"
Ik snap wel dat ze héél goed nadenken/overleggen voordat ze wat gaan zeggen. Hoeveel geld denk je dat hiermee is gemoeid?nachtnet schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:
[Twitter]
Kunnen we het gewoon bij feiten en nieuws houden? Al dat gezeur over Rutte, mensen in Italië, bla bla bla.
Wanneer ik geïnformeerd wil worden over Corona, wel of niet handen schudden, PR acties van de Rutte, dan ga ik wel naar het officiële corona-topic.
Wanneer ik geïnformeerd wil worden over Corona, wel of niet handen schudden, PR acties van de Rutte, dan ga ik wel naar het officiële corona-topic.
http://yor.minitroopers.com
Misschien valt er gewoon niks te melden omdat er verder nog niks bekend is?nachtnet schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:
[Twitter]
Stop eens...
[ Voor 107% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 13:50 ]
"Beautiful Clean Coal"
Via a Victorian government source: an @ausgrandprix crisis meeting already scheduled for Friday morning (I'm hearing 7am). To be attended by Victorian premier, Marty Pakula, and the Victorian chief medical officer, Andrew Wilson, among others. $FWONK@fia @F1 @RacingLines
— Greg Kable (@GregKable) 12 maart 2020
Dan nog even over Mercedes en Red Bull.
Don't know if anyone cares: Red Bull told Mercedes today they will protest the "DAS" system already after Free Practice on Friday, should Mercedes decide to run it. But for now it looks more like no running and no protest.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 12 maart 2020
AMuS (in German): https://t.co/6ntRj7NWxr
[ Voor 46% gewijzigd door NotSoSteady op 12-03-2020 13:48 ]
Ze kunnen toch anders de race rijden op de sim?
Dan heeft Max wel een goede kans om te winnen.
Kun je vast na gaan denken wat moeten zeggen tegen de 500.000 griep doden elk jaar, die mede mogelijk gemaakt worden omdat we met zijn allen de wereld rondreizen maar niet allemaal een griep prikje halen. je hoort er niks over..leekers schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:
[...]
Zoals in : DRS zones 0 en sector tijden 0.00 bedoel je lol
En nu weer terug ontopic:
Ik zou de FIA deze radiostilte om 22:30 niet kwalijk nemen.. Mclaren heeft een bommetjes gedropt zonder overleg op een niet zo handig tijdstip..
Denk dat Lando dan ook wel weer mee wil doenkevlar01 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:48:
Ze kunnen toch anders de race rijden op de sim?Dan heeft Max wel een goede kans om te winnen.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
En hoe ga je dan de sim van Ferrari controleren?kevlar01 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:48:
Ze kunnen toch anders de race rijden op de sim?Dan heeft Max wel een goede kans om te winnen.
alles kan off-topic
Mclaren heeft dit wel degelijk met de FIA besproken, zieBasvanS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:49:
[...]
Kun je vast na gaan denken wat moeten zeggen tegen de 500.000 griep doden elk jaar, die mede mogelijk gemaakt worden omdat we met zijn allen de wereld rondreizen maar niet allemaal een griep prikje halen. je hoort er niks over..
Ik zou de FIA deze radiostilte om 22:30 niet kwalijk nemen.. Mclaren heeft een bommetjes gedropt zonder overleg op een niet zo handig tijdstip..
[Twitter: https://twitter.com/McLarenF1/status/1238062852306583552/photo/1]
Wellicht kan de FIA die mod virtueel wel checkenAnkona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:50:
[...]
En hoe ga je dan de sim van Ferrari controleren?
Mijn boefje is liev!
'Informed' is wat anders dan 'discussed'.demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Mclaren heeft dit wel degelijk met de FIA besproken, zie
[Afbeelding]
[Twitter]
informed is niet besproken met, maar medegedeeld aan in dit gevaldemo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Mclaren heeft dit wel degelijk met de FIA besproken, zie
[Afbeelding]
[Twitter]
Mee eens. Als McLaren het noodzakelijk acht niet aan de race mee te doen, wat geen lichte beslissing is, dan ben ik van mening dat de FIA goed moet nadenken of de race door moet gaan. Dit creeert oneerlijke concurrentie op basis van een infectieziekte en dat zou niet moeten gebeuren. Gezien de kosten van het reizen naar Australie, zullen ze echt geen andere mogelijkheid hebben gezien dan terugtrekken uit de race.Beaves schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:28:
Als McLaren zonder verder overleg (lijkt me sterk) deze beslissing genomen heeft dan denk ik dat er nog een kleine kans is dat de GP doorgaat.
Ik ben groot F1 fan, maar als gezondheid van teams in gevaar gaan komen is een paar uur tijdverdrijf op een zondag een verdomd slechte reden om te racen.
Vooral dat laatste en al helemaal omdat ze zich hadden kunnen voorbereiden. Die 5? 6? 7? 8? teamleden waren al meer als 24 uur in isolatie on afwachting van tests. En blijkbaar heeft FIA/FOM in die tijd maximaal een kaarsje aangestoken en gebid dat niemand positief zou testen. Daar waar McLaren blijkbaar al draaiboeken klaar had liggen, of op z'n minst die afgelopen 24 uur heeft besloten "als ons teamlid positief test dan trekken we ons terug". Dat de organisatie (FIA, FOM, organizer, (lokale) autoriteiten, ...) dat niet gedaan hebben is ronduit slecht.nachtnet schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:
[Twitter]
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze kunnen toch ook niet anders. Ik weet niet exact hoe het met het verspreiden van de ziekte zit, maar de persoon in kwestie maakt onderdeel uit van het F1-team, dus mogelijk is het al overgedragen en de overige teamleden hebben ook gewoon contact met de rest van de paddock. Ik denk dat McLaren niet eens toegang zou krijgen tot de paddock, omdat ze het simpelweg niet kunnen uitsluiten. Het is in mijn ogen dan ook geen keuze, maar een consequentie.RobertMe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Vooral dat laatste en al helemaal omdat ze zich hadden kunnen voorbereiden. Die 5? 6? 7? 8? teamleden waren al meer als 24 uur in isolatie on afwachting van tests. En blijkbaar heeft FIA/FOM in die tijd maximaal een kaarsje aangestoken en gebid dat niemand positief zou testen. Daar waar McLaren blijkbaar al draaiboeken klaar had liggen, of op z'n minst die afgelopen 24 uur heeft besloten "als ons teamlid positief test dan trekken we ons terug". Dat de organisatie (FIA, FOM, organizer, (lokale) autoriteiten, ...) dat niet gedaan hebben is ronduit slecht.
Dat het merendeel van de de mensen misschien hooguit milde klachten krijgt is het probleem niet. Wat wel een probleem is is dat dit virus redelijk besmettelijk is en er (nog) geen vaccinatie beschikbaar is waardoor de verspreiding zeer rap kan gaan als je niet de juiste maatregelen neemt. Als er ineens een piek ontstaat van kwetsbare mensen die een beroep moeten doen op de gezondheidszorg maar er onvoldoende capaciteit is dan gaan er onnodig mensen dood. Krijg toch wel de indruk dat sommigen hier te lichtzinnig over dit virus denken. Ten opzichte van de volksgezondheid zijn toerisme en sportevenementen van ondergeschikt belang. Jammer als het niet door gaat maar het is niet anders.superduper schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:36:
[...]
je hebt gelijk, het gaat om een team member.. Denk jij er echt zo over: dat men zo enorm bezorgt is dat werkconcentratie in het gevaar komt? Ik hoop dat we allemaal wel even perspectief kunnen houden. Dit is geen ebola oid en het merendeel van de normaal weerbare bevolking (laat staan getrainde portmensen) zijn echt niet vreselijk ziek.
Beetje off topic, maar er is nu een Duits rapport waarin je kunt zien dat geinfecteerde mensen tijdens de eerste week een mega hoeveelheid virus deeltjes afscheiden via een bovenste luchtweg infectie (keel, neus etc)... RIVM zat er dus naast.NotSoSteady schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:54:
[...]
Ze kunnen toch ook niet anders. Ik weet niet exact hoe het met het verspreiden van de ziekte zit, maar de persoon in kwestie maakt onderdeel uit van het F1-team, dus mogelijk is het al overgedragen en de overige teamleden hebben ook gewoon contact met de rest van de paddock. Ik denk dat McLaren niet eens toegang zou krijgen tot de paddock, omdat ze het simpelweg niet kunnen uitsluiten. Het is in mijn ogen dan ook geen keuze, maar een consequentie.
https://t.co/qYQijzmMjR?amp=1
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dit zou echt wel geniaal zijnkevlar01 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:48:
Even een statement gooien wat totaal niet in verband staat met het Coronavirus en dan doodleuk schrijven: Nu weer terug ontopic. Nope, zo werkt het nietBasvanS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:49:
[...]
Kun je vast na gaan denken wat moeten zeggen tegen de 500.000 griep doden elk jaar, die mede mogelijk gemaakt worden omdat we met zijn allen de wereld rondreizen maar niet allemaal een griep prikje halen. je hoort er niks over..
Lees je wat verder in hierover en bekijk de situatie in alle landen die het onderschat hebben. Oorlog, dat is het.
Alle begrip als de race niet doorgaat. Sterker nog: Ik denk dat de hele wereld onbegrip heeft als dit "feestje" wel doorgaat.
Je kunt het pas overdragen als je symptomen hebt jongens en daarnaast infecteer je gemiddeld 2-3 andere.. het duurt wel even voordat je dan een hele paddock infecteert, zeker als je iedereen meteen isoleert zodra er klachten zijn.Hann1BaL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Exact!
En of je het overtrokken vindt of niet is weinig relevant. Wereldwijd worden er maatregelen getroffen en zul je dat ook binnen de F1 op soortgelijke wijze moeten treffen en daarmee is de beslissing van McLaren de enige die ze konden nemen.
Ja sorry, het kan moeilijk over racen gaan als die niet doorgaat toch. Logisch dat het verhaal OT gaat.DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:54:
[modbreak] Ja, nu ben ik er klaar mee. Stop met hier maar constant offtopic te gaan over de maatschappelijke zaken omtrent het Coronavirus. Dit is een race topic over een race die waarschijnlijk geannuleerd zal gaan worden. Richt je daar alsjeblieft op. Je hoeft hier niet elke minuut te reageren, al helemaal niet als het overduidelijk offtopic is. [/]
- DaniëlWW2
- Niet online
Als het niet kan, dan gaat het topic dicht.Arvado schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:59:
[...]
Ja sorry, het kan moeilijk over racen gaan als die niet doorgaat toch. Logisch dat het verhaal OT gaat.
Dat zeg ik toch ook? McLaren was voorbereid op dit scenario, al hebben ze het pas opgesteld nadat de medewerker is getest en in isolatie is gegaan. En ik vermoed dat elk team wel iets van voorbereiding heeft gedaan voor een "wat als teamlid...". Vervolgens heeft iedereen nog uren gehad na de "oh shit, 4 man uit het paddock zijn getest". En de FIA, FOM, organisator, en (lokale) autoriteiten liggen nu allemaal op een oor en gaan morgenvroeg eens overleggen. Terwijl dus iedereen al lang had zien aankomen dat dit meer en meer een realistisch scenario kon worden, en al helemaal na de tests.NotSoSteady schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:54:
[...]
Ze kunnen toch ook niet anders. Ik weet niet exact hoe het met het verspreiden van de ziekte zit, maar de persoon in kwestie maakt onderdeel uit van het F1-team, dus mogelijk is het al overgedragen en de overige teamleden hebben ook gewoon contact met de rest van de paddock. Ik denk dat McLaren niet eens toegang zou krijgen tot de paddock, omdat ze het simpelweg niet kunnen uitsluiten. Het is in mijn ogen dan ook geen keuze, maar een consequentie.
Precies, de FIA kan zich het bijna niet meer veroorloven om te race door te laten gaan.StealthyPeanut schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Alle begrip als de race niet doorgaat. Sterker nog: Ik denk dat de hele wereld onbegrip heeft als dit "feestje" wel doorgaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.