Dag volgers,
Gisteravond een familie-overleg gehad. Er is een mogelijke dader in beeld. Geen familie, wel een bekende.
Ik heb het hier niet willen hebben over insluipen. Dat heb ik ook een aantal keren gemeld. Om die reden had ik aangegeven dat het uitgesloten was om binnen te komen.
Het ging mij om de vragen:
- is het toch mogelijk om een pasje te kopiëren, en
- zijn er soortgelijke gevallen bekend.
Daarop is uitstekend geantwoord. Dank hiervoor aan de betrokken Tweakers.
In werkelijkheid was de insluiping wel mogelijk en ben ik er nu ook vrij zeker van dat dat gebeurde.
We hebben nog geprobeerd de voordeur zo zachtjes mogelijk te sluiten. Het sluiten blijft hoorbaar. Er is een groot risico genomen door de dader. Een tweede keer zal niet lukken. Er zit al een nieuw slot in de voordeur.
Vreemd blijft het dat hij de pasjes weer terugbracht en dit de volgende nacht herhaalde. Minder vreemd is het dat een dergelijk gedrag bij de dader, die we nu in het vizier hebben, niet onvoorstelbaar is. Ik wil de politie nog vragen of mijn vrouw en ik toch de beelden mogen zien. Ook al kreeg ik eerder al een afwijzend antwoord en is in deze topic al goed aangegeven dat het vrijwel uitgesloten is.
Wat we gaan doen, hebben we nog niet besloten. @
Roenie verwoordt het treffend. Ik ga jullie teleurstellen met betrekking tot de uitkomst van ons besluit. Dat laat ik niet op deze site weten. Onder mijn vrienden heb ik twee psychologen met wie ik de overwegingen ga doornemen. Veel van de hier gegeven suggesties zullen we niet voorbij laten gaan.
Zonder jullie hulp had ik steeds mijn twijfels gehouden over een kopie-pas. Nogmaals dank voor de vele antwoorden. En om een bekend schrijver te citeren in een zaak als deze: “Doe er vooral alles aan, opdat je nooit het idee krijgt iets te hebben verzuimd”.
Het ga jullie goed.