Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
sprankel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:05:
[...]
Maar gezien de gebruikte pasjes mooi terug op hun plaats zitten, een dief gaat die nooit komen terug leggen, waarom zou een dief dit doen?
Behalve als de dief (zoals je ook al aangeeft) makkelijk toegang tot de pasjes heeft. Zelfs mogelijk dat dit al langer gebeurt, maar voor lagere bedragen en dat het daarom nu pas opvalt.

En ja, natuurlijk moet je goed in de gaten houden wat er allemaal op je rekening gebeurt, maar genoeg mensen die dat niet doen. Ik scan het ook alleen maar op hoofdlijnen en als er geen grote afwijkende zaken zijn, dan doe ik er niets mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 21:42
Ik vind de tijden van geldopnames vreemd. Zoals al eerder aangegeven kun je net voor en na 0:00 uur 2 keer daglimiet opnemen. Was de opbrengst dubbel geweest. Wekt dus de suggestie dat er pas vroeg in de ochtend toegang was tot de al dan niet gekopieerde pasjes.

Tevens zijn met (bijna) alle pasjes transacties gedaan. Geeft dus aan dat, tijdelijk, de gehele portemonnee van mevrouw in bezit van de pinner/handlangers was.

Blijf het een vreemde zaak vinden. Om dat opbrengst niet geoptimaliseerd is, vermoed ik geen georganiseerde bende. Brengt de focus op de familie/kennissen kring van TS. Daar wil je NOOIT onterechte verdachtmakingen hebben.

Ik snap dat TS zijn verlies neemt. Als de dader wroeging krijgt is hij/zij vast welkom om in zeer kleine kring zijn/haar daden op te biechten.
Hoop wel dat TS naast nieuwe pasjes ook nieuwe codes heeft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 11:48
Ok uitgaand van deze gegevens:
  • TS wil niet verder nadenken/uitzoeken of (hijzelf,) zijn vrouw en de kinderen er iets mee te maken hebben
  • De vier kleinkinderen zijn in de leeftijd 2-10 jaar en dus echt te jong om 's nachts te gaan pinnen
Zijn er wellicht andere mensen die een huissleutel hebben, of daar eenvoudig aan kunnen komen? Denk bijvoorbeeld aan...
  • Toegang via de kinderen: een van hun schoonzussen/zwagers, de huishoudhulp, andere oppassers die eenvoudig toegang hebben tot het sleutelrekje van je kinderen?
  • Wie heeft verder nog een sleutel, een buurman die tijdens vakanties de post regelt? Een goede vriend? De huishoudelijke hulp, thuiszorg, een klusjesman? Een van de kinderen van deze mensen, die dan ook gemakkelijk bij de sleutel kan?
  • Een vorige bewoner? (of diens huishoudelijke hulp, familie etc) Is TS recent verhuisd en zijn de sloten toen vervangen?
Als ik zo'n 17 pagina's samenvat, zie ik weinig mogelijkheden waarin de dader niet de portemonnee zelf in handen moet hebben gehad. Kopietjes, skimmen, andere technische oplossingen lijken niet van toepassing. De enige optie die dan overblijft is dat de pasjes 's nachts zijn opgehaald, gebruikt om te pinnen, en weer thuisgebracht.
  • Vreemd dat men binnen heeft kunnen komen, TS geeft aan dat niet (of niet zomaar) kan als de sleutel aan de binnenkant zit. Bovendien klemt de deur en zou TS vrouw daar wakker van worden. Mogelijk is toegang via een onvoorziene deur/raam/oid verschaft, of heeft de dader lockpickingskills.
  • Een normale inbreker komt binnen, vindt de tas, haalt de portemonnee leeg, juicht diep van binnen als blijkt dat de pincodes erbij zitten, trekt vervolgens de rekeningen zo ver als kan leeg en zorgt dat die pasjes verdwijnen. Een normale inbreker brengt de pasjes niet terug.
  • Een serieuze crimineel denkt hier vooraf over na, plant pintransacties net voor en na middernacht, en neemt geen onnodige risico's. Dat is ongeveer het tegenovergestelde van wat hier aan de hand is.
  • Ik kan niet veel redenen bedenken die het serieuze risico van pasjes terugbrengen rechtvaardigen. Ik kom op a) dader wil dezelfde truc vaker kunnen uithalen, en hoopt dat TS de transactie niet direct opmerkt of b) dader wil het doen lijken of er geskimd is en misschien nog c) dader weet niet goed wat 'ie doet, raakt in paniek, heeft dit allemaal niet zo goed overdacht en niet gehandeld op basis van logica.
  • Het lijkt me nog een serieuze optie dat er iets in de tijdlijn niet klopt. Niet dat TS bewust zaken anders voorspiegeld, maar dat de pasjes een dag eerder al weg waren oid. Iets waardoor de dader niet 2x in een nacht in huis geweest moet zijn. Anderzijds lijkt TS de tijdlijn redelijk goed in kaart te hebben.
Het is niet echt een coherent verhaal, maar als ik met deze elementen een optelsom maak, denk ik dat het
a) een (bekende van) een naaste is: iemand die relatief eenvoudig toegang tot de woning krijgt en dermate in de shit zit dat 'ie dit denkt te moeten doen en hoopt er zo mee weg te komen
of b) een zeer matige onbekende inbreker die de portemonnee + toevallig ook de pincodes vindt, er gebruik van maakt en uit paniek of in de hoop de actie nog eens te kunnen herhalen de portemonnee weer teruglegt. Superlogisch? Nee, niet echt.

A lijkt me het meest logisch. TS wil zich niet richten op vrouw en kinderen. Wellicht heeft het zin om de kringen rondom jezelf + vrouw en de gezinnen van je kinderen nader te bekijken. Er zijn stiekem nog best wat manieren waarop ook hun relaties vrij eenvoudig de sleutel van TS in handen krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik denk dat dit de belangrijkste vraag is:
WAAROM plaatst iemand de kaarten terug?
M.i. zijn dit de redenen:
-dief wil skimming veinzen omdat hij als slachtoffer van skimming geld zou kunnen terugvorderen
-dief is in de gelegenheid om gemakkelijk de kaarten terug te steken zonder betrapt te worden
Dus volgens mij is het TS die dit bedacht heeft, om enkele K in de zak te hebben zonder verantwoording te moeten afleggen aan zijn vrouw (gedeelde rekening).
Hij wist de codes, maar niet dat ze bij de kaarten zaten (en dat zijn vrouw dit aan de politie zou vertellen) en hij wist niet dat skimming technisch niet meer mogelijk is.
Hij zoekt nu enkel nog een technische uitleg om het geheel aan zijn omgeving uit te leggen, want die snappen er uiteraard ook niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Qwerty-273

Meukposter

schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:21:
De vier kleinkinderen zijn in de leeftijd 2-10 jaar en dus echt te jong om 's nachts te gaan pinnen
Ik zou de oudere kleinkinderen niet bij voorbaat uitsluiten. Juist in de leeftijd van 8+ om stoer te doen en bij een groep oudere jongeren (12-16) te willen horen. Dan kan die wellicht heel makkelijk overstag gehaald worden door de jongeren. Want als je het zo en zo doet, dan krijgen opa/oma het geld gewoon terug van de bank. Jij levert ons de pasjes met pincodes, en je krijgt ze even later weer terug. Dat zou ook de tijd verklaren, want om middernacht kan je altijd nog tegen een honden uitlater aan lopen, terwijl dat rond 3-4 uur in de nacht eigenlijk niet zal gebeuren.
Dat zou ook zo kloppen, ware niet dat jullie eerlijk tegen de bank en politie hebben verteld dat er een briefje met pincodes in de portemonnee heeft gezeten. Waardoor die vergoeding door de bank niet plaatsvind.

---
Andere optie is dat oma het wel weet, en samenwerkt met een kind / kleinkind / vrienden die in grote financiële moeilijkheden zat (al is dat dan eerder de kinderen dan kleinkinderen). Waar ze het niet aan opa hebben verteld vanwege de reactie die zou volgen. Ook hier was de verwachting dat de bank het wel zou vergoeden, want het zijn skimmers die het gedaan hebben.

---
Maar dit is allemaal speculatie, en we zijn daar heel goed is op een onbekend forum waar we de wildste verhalen kunnen bedenken. Ik denk dat voor TS helemaal niet handig is. Want op een gegeven moment vertrouw je je eigen familie niet meer (met alle gevolgen vandien). Dat is ook niet helemaal de bedoeling van dit topic natuurlijk.

Aangezien het vorig jaar november plaats heeft gevonden, de banken en politie het onderzoek eigenlijk al afgerond hebben, en het toch niet niet lekker zit bij de TS dat dit de uitkomst is geworden. Dan wringt het toch en dan uiteindelijk maar dit topic geopend om wellicht gewezen te worden op een manier waarbij de familie/kennissen uitgesloten kunnen worden.
Maar ook hier is er de consensus die de TS liever niet onder ogen wilt komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 28-01-2020 23:30 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
RaZ schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:42:
Ik ga er dus ook vanuit dat ik dinsdag gewoon geld uit de muur krijg zonder die EMV-chip te gebruiken.
Het is dinsdag, heb je dit nog getest?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• tFean
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-01-2023
@Purzelbaum en @_pix en eerder @A4-tje
Dank voor de heldere analyses.

Ik heb nog geen familiegesprek gehad. Komt binnenkort.
Inmiddels heeft mijn hoop dat de pasjes in de portemonnee van mijn vrouw kopieën zouden zijn, de bodem bereikt. Er is dus geen technisch argument.
Ik zal het moeten zoeken in de relationele sfeer.

Daarbij het moeilijke dilemma:
- neem ik de kosten voor lief en leven we verder met dit mysterie, of
- wil ik het weten met alle daaruit voortvloeiend consequenties?
Ik laat het nog weten.

Tenslotte nog een reactie op vele reacties.
Wij leven een nogal burgerlijk bestaan. Alle suggesties over drugsgebruik, escapades of andere wilde levenswijzen komen tot op vandaag bij ons niet voor. Gelet op onze leeftijd zal daar tijdens onze 'ondermaanse' aanwezigheid hoogstwaarschijnlijk ook geen verandering in komen. En een ieder mag twijfelen aan mijn oprechtheid en een verhulde reden van mijn post opperen. Ik houd het erop dat dit cynisme moeilijk te bestrijden valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:47
@tFean Top! Hou ons op de hoogte, als je wilt.

En over de cynische reacties (zoals ook mijn eerste, waarin ik stelde: "dit is een lulverhaal, of een inside-job")
moet je je niet druk maken/ overheen lezen. Van onze kant moet je begrijpen dat wij jou en je situatie niet kennen, en we worden geconfronteerd met een nogal opmerkelijk verhaal. Je zit hier op een tech-forum en velen van ons hebben gezamelijk genoeg expertise hierover, dat we jouw kijk op de diefstal (vreemden/hackers/crackers/skimmers/bankfouten) moeilijk in mee kunnen gaan.
Dus verzinnen we overspel/drugs/chantage/insluipers of 'een lulverhaal van de topicstarter' om enigszins chocola te kunnen maken van je topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
tFean schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:14:...Daarbij het moeilijke dilemma:
...
Dit is de kern en een dergelijke overweging is voor iedereen anders. Voor mij zou de achterliggende reden voor het gedrag het de moeite waard vinden om er achter te proberen te komen. Wel fijn dat je ons op de hoogte houdt 😃

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
tFean schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:14:
Inmiddels heeft mijn hoop dat de pasjes in de portemonnee van mijn vrouw kopieën zouden zijn, de bodem bereikt. Er is dus geen technisch argument.

Ik laat het nog weten.
Wat is het probleem met erachter komen dat iemand uit eigen kring je bestolen heeft? Wat zijn eigenlijk 'alle daaruit voortvloeiende consequenties'?

Als we er even vanuit gaan dat het zo is.
Volgens mij zijn er dan nu alleen maar verliezers. Iemand die in de put zit en geld steelt én jij en je vrouw die onterecht geld zijn verloren en ook nog mentaal getest worden.
Jij en je vrouw hebben alle recht om alle mogelijke verdachten te verdenken en de waarheid te vinden.

Mocht bekend worden wie de dader is, verandert het de situatie alleen maar positief. Je hoeft er geen ruzie om te maken of boos om te zijn. Behandel de dief als slachtoffer. Je kunt het geld terugvragen, hoeft niet. Ik zou het terugvragen, maar goed. Daarna kun je de persoon helpen of in ieder geval laten zien dat het de verkeerde weg is geweest. Jij en je vrouw zullen door de duidelijkheid niet meer in onzekerheid zitten.

Zolang je zelf positief reageert op de uitkomst, is het een win-win situatie. Ik zie niet in waarom je het dan stil zou willen houden. Dat geeft (op termijn) waarschijnlijk de dief veel wroeging, maar zeker jezelf en je vrouw veel wroeging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26

Ik laat het nog weten.

Wij leven een nogal burgerlijk bestaan. Alle suggesties over drugsgebruik, escapades of andere wilde levenswijzen komen tot op vandaag bij ons niet voor. Gelet op onze leeftijd zal daar tijdens onze 'ondermaanse' aanwezigheid hoogstwaarschijnlijk ook geen verandering in komen. En een ieder mag twijfelen aan mijn oprechtheid en een verhulde reden van mijn post opperen. Ik houd het erop dat dit cynisme moeilijk te bestrijden valt.
Voor mij, en waarschijnlijk velen met mij, ik zou niet graag in jouw schoenen staan en begrijp je dilemma.

Ik denk dat er voldoende vermeld is over wat een ieder zou doen, dat is geheel aan jou.

Ik begrijp dat je vrienden en familie liever ontziet, het had ook veel erger kunnen uitpakken, en de vraag is in die zin, tezamen met de diefstal op zich, of diezelfde persoon jullie ook wel ontziet.

Wat als deze diefstal een grotere impact gehad zou hebben? Wat als jullie niet meer rond zouden kunnen komen? Een van jullie getraumatiseerd raakt omdat je dus niet weet wie wanneer op welke wijze nou in huis is geweest?

Maar goed, sterkte er mee. Ben blij dat je de realiteit wel meer in bent gaan zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30

Ik laat het nog weten.

ja, je wil het weten, want als een naaste z'n vlucht zoekt naar dit soort acties om geld kunnen ze alle hulp en liefde gebruiken. Verder wil je voorkomen dat er straks nog meer mist, dat je woonkamer leeg is als je thuis komt.

Memento mori

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
Ik laat het nog weten.
Wat mij betreft altijd optie 2. Optie 1 is je hoofd in het zand steken, terwijl er iemand waarschijnlijk problemen heeft.

Als de band met je kinderen goed en warm is, moet je dit juist willen weten. Niet om boos te worden of om aangifte te gaan doen, maar om hulp te bieden.
Wel zou ik er op aansturen dat het geld terug moet. Niet meteen en in 1x als dat niet mogelijk is, maar indien het 1 van je kinderen is, wil je niet degene die je 'bestolen' heeft belonen. Ik kan me zo voorstellen dat dit niet fair voelt naar de andere kinderen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25

Ik laat het nog weten.

Ik vind dit een heel moedig bericht van je. Heel veel sterkte!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Ik laat het nog weten.

Veel sterkte met je keuze! Hopelijk kom je eruit. Ik zou persoonlijk zeggen dat het beter is om dit wel achterna te gaan, want mocht iemand dichtbij je de noodzaak voelen om van je te stellen kan er natuurlijk een ernstige reden aan ten grondslag liggen. Maar ik zeg dat wel in de wetenschap dat dat makkelijk gezegd is als je zelf niet in die situatie zit. Nogmaals, succes!

Hypocrites must die

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat zegt niet zo veel. En de mensen die het dichtste bij staan zien tekenen dat er iets mis is vaak als laatste omdat je elkaar volledig vertrouwd. Verslavingen zijn niet leeftijdsgebonden en je zult ook (volwassen) kinderen en misschien kleinkinderen hebben die je volledig vertrouwd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Ik laat het nog weten.
Daarbij moet je dus ook in gedachten nemen dat als je hier NU niks aan verbindt qua consequenties, je een precedent schept voor de toekomst. Er is immers geen negatief gevolg, dus wat let de dader om het nogmaals te proberen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dieplz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 23:37
[...]

Ik laat het nog weten.

[...]
Als je voor keuze twee gaat; dan wil ik je herinneren aan een eerder bericht in deze discussie; een prive detective.

In ieder geval heel veel succes en tof dat je toch updates blijft geven terwijl je al enkele keren hebt aangegeven dat je erover wilt ophouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

dieplz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Als je voor keuze twee gaat; dan wil ik je herinneren aan een eerder bericht in deze discussie; een prive detective.

In ieder geval heel veel succes en tof dat je toch updates blijft geven terwijl je al enkele keren hebt aangegeven dat je erover wilt ophouden.
Mja, een privé-detective kost ook makkelijk 3k. Dan ben je hetzelfde bedrag nog een keer kwijt om (mogelijk) iets uit te vinden wat je misschien helemaal niet wilt weten.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieplz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 23:37
Helgie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Mja, een privé-detective kost ook makkelijk 3k. Dan ben je hetzelfde bedrag nog een keer kwijt om (mogelijk) iets uit te vinden wat je misschien helemaal niet wilt weten.
Klaarblijkelijk gaat het TS niet echt meer om het geld; maar inderdaad een PD is geen goedkope optie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tFean
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-01-2023
Dag volgers,

Gisteravond een familie-overleg gehad. Er is een mogelijke dader in beeld. Geen familie, wel een bekende.
Ik heb het hier niet willen hebben over insluipen. Dat heb ik ook een aantal keren gemeld. Om die reden had ik aangegeven dat het uitgesloten was om binnen te komen.

Het ging mij om de vragen:
- is het toch mogelijk om een pasje te kopiëren, en
- zijn er soortgelijke gevallen bekend.
Daarop is uitstekend geantwoord. Dank hiervoor aan de betrokken Tweakers.

In werkelijkheid was de insluiping wel mogelijk en ben ik er nu ook vrij zeker van dat dat gebeurde.
We hebben nog geprobeerd de voordeur zo zachtjes mogelijk te sluiten. Het sluiten blijft hoorbaar. Er is een groot risico genomen door de dader. Een tweede keer zal niet lukken. Er zit al een nieuw slot in de voordeur.

Vreemd blijft het dat hij de pasjes weer terugbracht en dit de volgende nacht herhaalde. Minder vreemd is het dat een dergelijk gedrag bij de dader, die we nu in het vizier hebben, niet onvoorstelbaar is. Ik wil de politie nog vragen of mijn vrouw en ik toch de beelden mogen zien. Ook al kreeg ik eerder al een afwijzend antwoord en is in deze topic al goed aangegeven dat het vrijwel uitgesloten is.

Wat we gaan doen, hebben we nog niet besloten. @Roenie verwoordt het treffend. Ik ga jullie teleurstellen met betrekking tot de uitkomst van ons besluit. Dat laat ik niet op deze site weten. Onder mijn vrienden heb ik twee psychologen met wie ik de overwegingen ga doornemen. Veel van de hier gegeven suggesties zullen we niet voorbij laten gaan.

Zonder jullie hulp had ik steeds mijn twijfels gehouden over een kopie-pas. Nogmaals dank voor de vele antwoorden. En om een bekend schrijver te citeren in een zaak als deze: “Doe er vooral alles aan, opdat je nooit het idee krijgt iets te hebben verzuimd”.
Het ga jullie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

tFean schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:26:
Dag volgers,

Gisteravond een familie-overleg gehad. Er is een mogelijke dader in beeld. Geen familie, wel een bekende.
Ik heb het hier niet willen hebben over insluipen. Dat heb ik ook een aantal keren gemeld. Om die reden had ik aangegeven dat het uitgesloten was om binnen te komen.

Het ging mij om de vragen:
- is het toch mogelijk om een pasje te kopiëren, en
- zijn er soortgelijke gevallen bekend.
Daarop is uitstekend geantwoord. Dank hiervoor aan de betrokken Tweakers.

In werkelijkheid was de insluiping wel mogelijk en ben ik er nu ook vrij zeker van dat dat gebeurde.
We hebben nog geprobeerd de voordeur zo zachtjes mogelijk te sluiten. Het sluiten blijft hoorbaar. Er is een groot risico genomen door de dader. Een tweede keer zal niet lukken. Er zit al een nieuw slot in de voordeur.

Vreemd blijft het dat hij de pasjes weer terugbracht en dit de volgende nacht herhaalde. Minder vreemd is het dat een dergelijk gedrag bij de dader, die we nu in het vizier hebben, niet onvoorstelbaar is. Ik wil de politie nog vragen of mijn vrouw en ik toch de beelden mogen zien. Ook al kreeg ik eerder al een afwijzend antwoord en is in deze topic al goed aangegeven dat het vrijwel uitgesloten is.

Wat we gaan doen, hebben we nog niet besloten. @Roenie verwoordt het treffend. Ik ga jullie teleurstellen met betrekking tot de uitkomst van ons besluit. Dat laat ik niet op deze site weten. Onder mijn vrienden heb ik twee psychologen met wie ik de overwegingen ga doornemen. Veel van de hier gegeven suggesties zullen we niet voorbij laten gaan.

Zonder jullie hulp had ik steeds mijn twijfels gehouden over een kopie-pas. Nogmaals dank voor de vele antwoorden. En om een bekend schrijver te citeren in een zaak als deze: “Doe er vooral alles aan, opdat je nooit het idee krijgt iets te hebben verzuimd”.
Het ga jullie goed.
Persoonlijk vind ik het anders voorspiegelen van je situatie om gewenste antwoorden te krijgen not done, en misbruik maken van de hulpvaardigheid van anderen. Tevens geef je aan dat je niet van plan bent om ons meer te laten weten. Daarmee is de discussiewaarde van dit topic ook ten einde. Om deze redenen sluit ik dit topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.