[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 520.037 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:47:
Prima hoe jullie er allemaal over denken. Ik hanteer dezelfde regels als onderstaande huisarts. Met koorts blijf ik thuis. Af en toe niezen en een snotneus is voor mij geen reden om thuis te blijven:

[...]

Bron: https://www.rtlz.nl/life/...k-meldt-en-de-ander-nooit
Tjah het is maar welke richtlijnen je volgt...uit dat stukje van die arts:
Hoe zit het met andere klachten, bijvoorbeeld met rugklachten of een pijnlijke knieblessure? "Dat ligt heel erg aan de baan die iemand doet. Voor een stratenmaker zijn zware rugklachten reden genoeg om ziek thuis te blijven. Maar voor iemand op de administratie hoeft dat geen reden te zijn. Het werk kan gewoon worden gedaan.""Heb je zware rugklachten maar administratief werk? Gewoon gaan werken joh :'(

Wat een grappenmaker zeg. Je moet vooral voor jezelf en je eigen gezondheid kiezen. Als ik me niet goed/lekker voel en de dag door ploeter vanwege mijn gezondheid dan blijf ik thuis. Natuurlijk zorg ik er wel voor dat als er "kritische"dingen lopen op het werk dat niet in het geding komt..maar mijn eigen gezondheid staat op #1.

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 12-03-2020 10:01 . Reden: [b] > [i], zie topicwaarschuwing ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 06:56:
[...]

Allemachtig, als je er echt zo over denkt als een wij vs zij dan is er echt een steekje los bij je en neem ik mn vorige opmerking terug.

Ik heb het over de “slechts een griepje” opmerkingen. Het constante commentaar op zogenaamd laks RIVM beleid is iets heel anders en ben ik het pertinent met je oneens.

Maar blijf maar lekker in the ons vs hun houding en klop jezelf op je borst dat je “gewonnen” hebt, ook al is dat absoluut niet zo.
Het RIVM beleid is dan ook nogal veranderd ten opzichte van een maand geleden.
Eigenlijk riepen "we" toen al om huidige maatregelen te nemen.

Of dat de besmettingen meer had beperkt zullen we helaas nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:12
ehtweak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:48:
[...]
Tja. Dan krijg je van dit soort toestanden:

Daar wordt voor de deur van het ziekenhuis al uitgezocht of je eigenlijk wel naar binnen mag... :-(
Hoef je niet zo ver voor weg, da's bij ons in Kreis Kleve ook al het geval. Overigens, 2 gevallen op 312.000 bewoners (Kreis). Beide vanuit Italië, dus bij ons in het Kreis is het nog te overzien.

https://rp-online.de/imgs...e037-682522beea591ee3.JPG

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Razr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Er zijn daar pas 7 gevallen volgens je bron oid? Dus dat plaatje heeft volgens mij niet met overbelasting te maken, of mis ik iets?
Dat heeft te maken met het feit dat ze er in Italië er nogal serieus mee omgaan:
https://www.stol.it/artik...s-auf-stufe-bravo-erhoeht

Das Gefahrenpotenzial sei ein „epidemologischer Notstand aufgrund der Ausbreitung der Erkrankung Covid 19“, betont die Agentur für Bevölkerungsschutz. Mögliche Szenarien seien unter anderem das erhöhte Ansteckungsrisiko sowie die damit zusammenhängende mögliche Aufrechterhaltung der öffentlichen Gesundheitsversorgung.

Er is al uitval van ziekenhuispersoneel. M.a.w. om te voorkomen c.q. in te dammen, dat er zometeen te weinig medisch personeel 'overblijft' om hun werk te doen...

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 12-03-2020 09:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Woon jij onder of boven de rivieren? Want ik woon onder de rivieren en ik zie veel zieke mensen hier die vorige week ook jou instelling hadden.

Waarom zou jij als je boven de rivieren woont niet gewoon aan het RIVM advies houden? De maas houdt het virus niet tegen, jij kan het wel vertragen.
Lees even al mijn berichten. Ik woon in de Hoeksche Waard en werk in Dordrecht. Ik hoef volgens de richtlijnen van de RIVM niet thuis te blijven met mijn snotneus en doe dat dan ook niet. Zodra de RIVM zegt dat ik dat wel moet doen, blijf ik ook netjes thuis. Ik zal ten aller tijde de richtlijnen van de RIVM volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

SkiFan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Hoef je niet zo ver voor weg, da's bij ons in Kreis Kleve ook al het geval. Overigens, 2 gevallen op 312.000 bewoners (Kreis). Beide vanuit Italië, dus bij ons in het Kreis is het nog te overzien.

https://rp-online.de/imgs...e037-682522beea591ee3.JPG
Kreis is overigens gewoon een Duits woord voor 'gemeente', het gaat dus om de gemeente Kleve. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Druk op kabinet om extra maatregelen te nemen
Vanmiddag debatteert de Tweede Kamer over de aanpak van het coronavirus. De discussie of Nederland genoeg doet "voert de druk op het kabinet enorm op", zegt politiek verslaggever Xander van der Wulp.

"Het kabinet balanceert eigenlijk op een koord. Ze vinden de volksgezondheid heel belangrijk maar de economie ook. Ze willen geen paniek, maar wel de goede maatregelen nemen."
NOS liveblog
https://nos.nl/liveblog/2...noemt-het-dramatisch.html

pst @Geert1976

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Kreis is overigens gewoon een Duits woord voor 'gemeente', het gaat dus om de gemeente Kleve. ;)
Nee, dat is het niet. Kreis is een bovengemeentelijk samenwerkingsorgaan, qua formaat vaak een halve NL provincie.

Binnen het Kreis Kleve heb je Gemeinde Kleve, Gemeinde Emmerich, Gemeinde Kranenburg, Gemeinde Goch, Gemeinde Geldern en zo nog wat gemeentes. Stadt Kleve heeft tegen de 50.000 inwoners, en is daarmee de grootste stad in het Kreis Kleve.

[ Voor 8% gewijzigd door SkiFan op 12-03-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:51:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit iets vindt wat USA heeft verzonnen.

1. Als ik naar de beurs kijk is de Amerikaanse markt het minst geraakt de rest. Boeing misschien 1-2% de rest van vliegtuigbouwers zitten rond de 4-10%, maar europa, azia worden het hardst geraakt.

2. China is helemaal geraakt, vrijwel alles is insolvent geworden. Op Amazon FBA loopt alles kapot etc, merk het bij mij zelf, geen leveringen meer die ik kan doen..

3. Opeens allemaal sponsors, en investeerders voor Amerikaanse pharmacy om te investeren.

Zo kan ik nog wel doorgaan. Lijkt een spel geworden. Waarbij mensenlevens worden afgenomen.
Het is wel hét moment om te investeren in de beurs ... alles keldert, en misschien nog wel meer. Maar zoals het virus ook overgaat, gaan de beurzen ook weer omhoog.

==
hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hier nog een overzichtje van de gevallen in Europa en omstreken:

Europe: Confirmed cases of Coronavirus

Als je met de muis over de landen gaat zie je de bijbehorende getallen.

Wat opvalt is het aantal 'Confirmed recoveries' in Nederland. Dat zijn er al 317!!! Net zoveel als we eergisteren aan geïnfecteerden hadden.

Ter vergelijking: Duitsland heeft 1966 geïnfecteerden en maar 25 herstelden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vhal schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
Wij (ziekenhuis) hebben er wel één en duidelijker kan het eigenlijk niet.
Dat vind ik eerlijk gezegd nog het grootste gemis momenteel. Zorgt voor wat verwarring her en der...
'Koorts en luchtwegklachten zoals hoesten' is redelijk interpretabel.

@alexbl69 RIVM gaf aan geen herstelden te melden. Dus ben wel benieuwd waar deze cijfers dan vandaan komen...
Johns Hopkins meldt bijvoorbeeld 0 herstelden.

Maar wat zegt dit? 200 gevallen plus eventuele gezinnen nog over?

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SkiFan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Nee, dat is het niet. Kreis is een bovengemeentelijk samenwerkingsorgaan, qua formaat vaak een halve NL provincie.

Binnen het Kreis Kleve heb je Gemeinde Kleve, Gemeinde Emmerich, Gemeinde Kranenburg, Gemeinde Goch, Gemeinde Geldern en zo nog wat gemeentes. Stadt Kleve heeft tegen de 50.000 inwoners, en is daarmee de grootste stad in het Kreis Kleve.
Mijn punt was dat het een zelfstandig naamwoord was voor een bepaald gebied, en geen naam. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Lichtelijk off-topic maar toch ook weer niet; het valt mij op dat dit topic echt ongelooflijk hard gaat overdag en dan na 17:00 in eens een stuk minder hard.

Zijn dat al die thuis-"werkers?" _O-

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

1. Als ik naar de beurs kijk is de Amerikaanse markt het minst geraakt de rest. Boeing misschien 1-2% de rest van vliegtuigbouwers zitten rond de 4-10%, maar europa, azia worden het hardst geraakt.

2. China is helemaal geraakt, vrijwel alles is insolvent geworden. Op Amazon FBA loopt alles kapot etc, merk het bij mij zelf, geen leveringen meer die ik kan doen..

3. Opeens allemaal sponsors, en investeerders voor Amerikaanse pharmacy om te investeren.

Zo kan ik nog wel doorgaan. Lijkt een spel geworden. Waarbij mensenlevens worden afgenomen.
1: Kan boeing nog lager dan? :+ Die hebben al flinke klappen gehad in 2019 en dit jaar he.
1.1: Europa en Azië hebben dan ook de meeste cases en gaan op lock-down wat de economie en de markten niet ten goede komt. Hell, China heeft voor het eerst in tijden weer zicht op een blauwe hemel las ik ergens hèhè..moet je nagaan hoeveel er stil staat daar.

2: Tjah, china is op lock-down, natuurlijk staat alles stil dan.
3: Niet meer dan logisch. De mens vergeet vaak hoe kwetsbaar we zijn voor dit soort gevallen..dan opeens zien we dat het helemaal niet zo gek is om wat meer die richting op te doen (virus preventie/grotere vaccin teams)

Deze virus komt niemand ten goede ook de VS niet. de VS heeft het elke jaar bij een griep Epidemie volgens mij al heel zwaar. Meeste ziekenhuizen daar draaien dagelijks al op 100+%? Laat staan als dit daar ook voet aan de bodem krijgt. Die zitten daar echt niet op te wachten.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
Wat misschien een maatregel is met beperkte economische effecten is mensen in ieder geval de kans te geven om tot bijvoorbeeld 1 mei alle buitenlandse reizen kosteloos te annuleren.

Ik kan me voorstellen dat er heel veel mensen twijfelen om toch naar het buitenland te gaan omdat het risico als laag wordt ingeschat. Zeker wanneer blijkt dat de reisverzekering/annuleringsverzekering niet uitkeert vanwege de situatie aldaar.

De overheid kan de aanbieders dan in samenwerking met reisverzekeraars en garantiefondsen compenseren, de kosten zullen dan nog redelijk beperkt zijn, en je voorkomt een groot deel van potentieel geïmporteerde besmettingen.

Nu zie je dat de beweging om te annuleren eigenlijk telkens net te laat is, vanwege het reisadvies dat wordt pas negatief nadat het uit de hand loopt. Dus mensen gaan en zitten op dat moment letterlijk in de brandhaard.

[ Voor 17% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

MicroWhale

The problem is choice

Eusebius schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Het is wel hét moment om te investeren in de beurs ... alles keldert, en misschien nog wel meer. Maar zoals het virus ook overgaat, gaan de beurzen ook weer omhoog.
Wacht nog maar even met investeren. Voor het westen is het virus nog maar net geland... Pas als de gele lijn rechtsonder in dit grafiekje een beetje af begint te vlakken (let op: aan het begin van de dag is de laatste meting gelijk aan de vorige dag!) zou ik gaan kijken naar mooie investeringsmogelijkheden.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

ikt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Hubei heeft ook 58.5 miljoen inwoners. Nederland heeft zo'n... 17 miljoen?
Oppervlakte Hubei is 185.900 km2, Nederland is 41.543 km2.
Per km2 is dat 315 voor Hubei, in Nederland 409 per km2.
375 op 58.5 miljoen = op slot, indammen, massaal testen
503 op 17 miljoen = rustig aan, komt wel goed
Ftfy :)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:15
FireFoz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:00:
Lichtelijk off-topic maar toch ook weer niet; het valt mij op dat dit topic echt ongelooflijk hard gaat overdag en dan na 17:00 in eens een stuk minder hard.

Zijn dat al die thuis-"werkers?" _O-
Het is nu echt niet het moment om te focussen op arbeidsproductiviteit....

Gister op nieuwsuur ook forse kritiek op de overheid:

https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1237851035076407301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Mijn punt was dat het een zelfstandig naamwoord was voor een bepaald gebied, en geen naam. ;)
Zelfs daar zit je mis. Kreis Kleve is gewoon de naam van het gebied hoor. En het Kreis is véél groter dan de Stadt. Kreis Kleve iets van 312.000 inwoners, Stadt Kleve rond de 48.000 geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
KaiseRRuby schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:00:
Spannend.

Vorige week Noord Italië geweest. Gisteren wat verkouden geworden. Vandaag meer hoesten en nu vanavond ook 38,5 graden koorts.

Morgenvroeg de huisarts bellen. Gelukkig sinds zondag in huis gezeten, uit voorzorg.
Vanmorgen geen koorts meer, 37.4.

Huisarts wel gebeld, hoor vandaag of ik een test moet of niet.

Had ergens gelezen dat iemand corona had en die had slechts 1 avond griep verschijnselen. Daarna weer fit. https://m.hln.be/nieuws/b...ondje-grieperig~ae176a36/

Ben je daarna eigenlijk besmettelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Of juist niet. We doen nu net alsof dit niks voorstelt.
Maar hoe lager de koers, hoe meer risico het bedrijf heeft.
Je kan wel investeren nu, maar wie zegt dat het bedrijf niet op de fles gaat door dit virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SkiFan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Zelfs daar zit je mis. Kreis Kleve is gewoon de naam van het gebied hoor. En het Kreis is véél groter dan de Stadt. Kreis Kleve iets van 312.000 inwoners, Stadt Kleve rond de 48.000 geloof ik.
"Kreis Kleve" op zich wel, niet "Kreis" als alleenstaande term. Er is ook een Kreis Aachen, een Kreis Köln, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Vanmorgen geen koorts meer, 37.4.

Huisarts wel gebeld, hoor vandaag of ik een test moet of niet.

Had ergens gelezen dat iemand corona had en die had slechts 1 avond griep verschijnselen. Daarna weer fit. https://m.hln.be/nieuws/b...ondje-grieperig~ae176a36/

Misschien wel goed voor sommigen om ook even de tekst te lezen :)
De Nederlandse dermatoloog Dirk Jan Hijnen (45) liep het coronavirus op tijdens een medisch congres in München. Behalve een “grieperig avondje” tijdens de wintersport vier dagen na het congres, heeft hij nergens last van gehad. “Ik maak me vooral zorgen over de onrust.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
MrWilliams schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Wacht nog maar even met investeren. Voor het westen is het virus nog maar net geland... Pas als de gele lijn rechtsonder in dit grafiekje een beetje af begint te vlakken (let op: aan het begin van de dag is de laatste meting gelijk aan de vorige dag!) zou ik gaan kijken naar mooie investeringsmogelijkheden.
Never try to catch a falling knife.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 16:19
Was deze al voorbij gekomen, vond het wel een mooie:

https://twitter.com/i/status/1237275231783284736

Het idee is niet om te voorkomen dat we ziek worden, alleen wat later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:02:
[...]
Weten ze niet zeker, althans dat is het idee dat ik kreeg bij Jinek van de week met die genezen man.

De lijn die aangehouden wordt is de mogelijkheid op transmissie (hoesten, niezen e.d.)

Persoonlijk had ik die man nu juist volledig in de gaten gehouden en onderzocht om te zien of aanvullende maatregelen nodig zijn ook na de besmetting, zeker gezien het feit dat zijn vrouw ook (waarschijnlijk, niet testen van gezinslid) besmet was. Zijn verhaal horend kreeg ik het gevoel dat hij zelf ook niet goed wist hoe nu verder en eigenlijk een beetje in het diepe gegooid is na zijn 24 uur zonder symptomen.

Even een simpele, en ja een gechargeerde, opsomming:
Besmet - getest - quarantaine - "onder toezicht"

24 uur zonder symptomen - "Ok! doe je ding"

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

BasvanS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:06:

Dat dus, en de mensen die wel symptomen hebben maar normaal KUNNEN werken, kunnen beter thuis blijven om te zorgen dat ze het minder snel verspreiden en de risicogroepen om zich heen minder snel kans lopen op besmetting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:58:
Hier nog een overzichtje van de gevallen in Europa en omstreken:

Europe: Confirmed cases of Coronavirus

Als je met de muis over de landen gaat zie je de bijbehorende getallen.

Wat opvalt is het aantal 'Confirmed recoveries' in Nederland. Dat zijn er al 317!!! Net zoveel als we eergisteren aan geïnfecteerden hadden.

Ter vergelijking: Duitsland heeft 1966 geïnfecteerden en maar 25 herstelden.
RIVM meld geen aantal dat hersteld is, heeft die website dus iets bij verzonnen waarschijnlijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000

MicroWhale

The problem is choice

Precies: Beter vertragen dan niet meer kunnen behandelen/genezen omdat er geen bedden meer zijn. Het zal je vader, moeder, opa of oma maar zijn waarvoor dit beslist wordt. (Dit is in Italië al aan de hand omdat er geen capiciteit meer is.)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 15:49
TIGER1125 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Weten ze niet zeker, althans dat is het idee dat ik kreeg bij Jinek van de week met die genezen man.

De lijn die aangehouden wordt is de mogelijkheid op transmissie (hoesten, niezen e.d.)

Persoonlijk had ik die man nu juist volledig in de gaten gehouden en onderzocht om te zien of aanvullende maatregelen nodig zijn ook na de besmetting, zeker gezien het feit dat zijn vrouw ook (waarschijnlijk, niet testen van gezinslid) besmet was. Zijn verhaal horend kreeg ik het gevoel dat hij zelf ook niet goed wist hoe nu verder en eigenlijk een beetje in het diepe gegooid is na zijn 24 uur zonder symptomen.

Even een simpele, en ja een gechargeerde, opsomming:
Besmet - getest - quarantaine - "onder toezicht"

24 uur zonder symptomen - "Ok! doe je ding"
Ik heb zelf geen last van hoesten en niezen. Had ik gisteren ook niet. Was puur die koorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:07

Wacht maar, over een paar weken zijn de VS een van de hardst getroffen landen. 10-15% van de mensen heeft geen ziektekostenverzekering, groot deel van de rest heeft een eigen risico van $2000 tot $5000 of zelfs nog meer, zelfs na het eigen risico is er 'co-pay', 10% tot 50% van de behandeling alsnog zelf betalen. Veel beroepen in retail zijn afhankelijk van fooien of commissies voor een siginificant deel van salaris, dus zelfs als zou loon worden doorbetaalt komen ze in problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

backupdevice

Boeh!

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Lees even al mijn berichten. Ik woon in de Hoeksche Waard en werk in Dordrecht. Ik hoef volgens de richtlijnen van de RIVM niet thuis te blijven met mijn snotneus en doe dat dan ook niet. Zodra de RIVM zegt dat ik dat wel moet doen, blijf ik ook netjes thuis. Ik zal ten aller tijde de richtlijnen van de RIVM volgen.
Tja, je kan ook niks anders dan het RIVM volgen , snap ik.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Stoney3K schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:04:
[...]

"Kreis Kleve" op zich wel, niet "Kreis" als alleenstaande term. Er is ook een Kreis Aachen, een Kreis Köln, enzovoort.
Ik gebruik het toch altijd in combinatie met Kleve? En waar ik Kreis als zelfstandig naamwoord gebruik, is het binnen de context van het eerder genoemde Kreis Kleve, dus in de zin van bij ons in het Kreis. Kreis == gemeente. Het Kreis is een orgaan wat we in NL niet kennen. Overigens heb je om het leuk te maken ook nog Kreisfreie Städte. Dat zijn de wat grotere steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

HallonRubus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Wacht maar, over een paar weken zijn de VS een van de hardst getroffen landen. 10-15% van de mensen heeft geen ziektekostenverzekering, groot deel van de rest heeft een eigen risico van $2000 tot $5000 of zelfs nog meer, zelfs na het eigen risico is er 'co-pay', 10% tot 50% van de behandeling alsnog zelf betalen. Veel beroepen in retail zijn afhankelijk van fooien of commissies voor een siginificant deel van salaris, dus zelfs als zou loon worden doorbetaalt komen ze in problemen.
Hoe groot is de kans dat dit de uitslag van de verkiezingen straks helemaal naar links gaat trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Ik heb zelf geen last van hoesten en niezen. Had ik gisteren ook niet. Was puur die koorts.
Ik vind het lastig in te schatten, hoor ondertussen zoveel verschillende verhalen, 2 collega's van mij toch getest terwijl ze niet aan de richtlijn voldeden en een ander die juist wel voldeed niet getest. Die heeft er voor gekozen toch maar thuis te blijven.

Ik kies er zelf ook voor om preventief thuis te blijven als ik klachten zou hebben. De werkgever op zich adviseert het niet en neemt eigenlijk alleen maar maatregelen in lijn met het RIVM. Maar de teamleiders bij ons gaan daar dus wel een paar stappen verder in.

Die zien je liever niet met klachten en gewoon op voorhand al preventief minder op kantoor dan dat ze je wel op kantoor zien.

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Dit is een topic over Covid-19, niet over de betekenis van het Duitse woord kreis.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Adlermann schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Het is nu echt niet het moment om te focussen op arbeidsproductiviteit....

Gister op nieuwsuur ook forse kritiek op de overheid:

https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1237851035076407301
Nou ja, blijkbaar kunnen mensen zich dus onder werkt tijd zich heel erg druk maken en 's avonds in hun vrije tijd niet? Beetje vreemd nietwaar.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Uit recent Duits onderzoek lijkt het erop dat mensen na hersteld te zijn van de klachten het virus nog gewoon kunnen versprijden.
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.03.05.20030502v1

Ik begin steeds meer me twijfels te krijgen over die 24 uur na de laatste klachten die het RIVM aanhoudt. Zeker omdat ze überhaupt niet testen of mensen daadwerkelijk niet meer positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dash2in1
  • Laatst online: 07:46
FireFoz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Nou ja, blijkbaar kunnen mensen zich dus onder werkt tijd zich heel erg druk maken en 's avonds in hun vrije tijd niet? Beetje vreemd nietwaar.
Er is zo te zien tijdens kantoortijd ook meer nieuws hierover en dan pas weer 's nachts als er evt wat uit de VS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Tjebakka schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:11:
Dit is een topic over Covid-19, niet over de betekenis van het Duitse woord kreis.
Klopt, maar gezien de grootte van het topic staat ie zo weer 20 pagina's achter ons :) Maar je hebt gelijk hoor. Wilde Stoney3K alleen duidelijk maken dat ie geen vliegen moet proberen af te vangen als ie niet precies de betekenis weet. Hij had me ook gewoon kunnen vragen wat het verschil was tussen Kreis en Stadt, of wat een Kreis nou was. Maar back OT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
En de volgende die de grenzen (bijna helemaal) dicht doet:
Tsjechië doet grensposten dicht
Tsjechië voert verscherpte controles in aan de grenzen met Duitsland en Oostenrijk. Om verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan, zijn vanaf morgen op elf na alle grensovergangen dicht.

Sinds begin deze week wordt al steeksproefsgewijs aan de grenzen gecontroleerd. Mensen met een verhoogde lichaamstemperatuur worden teruggestuurd of naar een ziekenhuis overgebracht. Er zijn al tienduizenden automobilisten gecontroleerd. Aan de grenscontroles doen behalve de douane ook het leger, de politie en de brandweer mee.

In Tsjechië zijn negentig besmettingsgevallen vastgesteld, de meeste in de hoofdstad Praag.
Waarom zou NL/BE/DE/LU dit niet doen? Of in ieder geval BENELUX?

/aanvulling
Minister Blok: mogelijk reisadvies aanpassen
Het inreisverbod van de VS is "potentieel natuurlijk heel ingrijpend", zegt minister Blok van Buitenlandse Zaken vanuit Indonesië. "We hebben heel intensieve relaties, veel personen- en veel handelsverkeer." Blok bekijkt of het reisadvies moet worden aangepast.

Hij denkt niet dat Nederland te weinig maatregelen neemt. Die kritiek klinkt, ook omdat andere landen veel strengere maatregelen treffen. "De beoordeling over de maatregelen die we moeten nemen ligt echt op het terrein van de deskundigen, de artsen bij het RIVM. Als zij aangeven dat we strengere maatregelen moeten nemen, dan moeten we die nemen, maar wel op basis van deskundig advies."

[ Voor 32% gewijzigd door Vorkie op 12-03-2020 10:22 . Reden: bijna alle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:16:
En de volgende die de grenzen (bijna helemaal) dicht doet:

[...]

Waarom zou NL/BE/DE/LU dit niet doen? Of in ieder geval BENELUX?
Zou me niet verbazen als dat vanmiddag aangekondigd gaat worden na het nieuwe overleg.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Zou me niet verbazen als dat vanmiddag aangekondigd gaat worden na het nieuwe overleg.
Vanmiddag debatteert de Tweede Kamer over de aanpak van het coronavirus. De discussie of Nederland genoeg doet "voert de druk op het kabinet enorm op", zegt politiek verslaggever Xander van der Wulp.

bron: NOS live feed

ben benieuwd wat er uit gaat komen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 14:35

Nee niet zo vaak, denk een keer of 100 in dit topic :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Mij wel, het lijkt me niet heel effectief, en ook weer iets waar het virus zich kan verspreiden (zoals bij de TSA agenten in de VS die besmet zijn).

Het belangrijkste nu is om te voorkomen dat de handel exponentieel uit de klauwen gaat lopen. Een enkele besmetteling die het land binnenkomt veranderd daar weinig aan, het stadium dat we het virus buiten Nederland kunnen houden is al lang voorbij, dus je hebt maatregelen nodig om besmetting binnen Nederland te voorkomen, dat is het probleem.

Overigens hoorde ik net van een collega die ook thuis werkt, dat bij het werk van zijn vriendin iemand is die in aanraking is geweest met Corona geinfecteerden, maar geen zin heeft om in quarantaine te gaan... Ja en het dan vreemd vinden dat het zich lekker verder verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 14:12
R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Nee niet zo vaak, denk een keer of 100 in dit topic :)
:D

Toch, liever te vaak dan te weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
TIGER1125 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Die zien je liever niet met klachten en gewoon op voorhand al preventief minder op kantoor dan dat ze je wel op kantoor zien.
Zelfs dat is denk ik nog vrij naief. Ik werk voor een internationale organisatie en tot gister was het al verboden om te reizen of in grote groepen te bewegen. Afgelopen nacht het bericht gehad dat we ook binnen Nederland niet meer naar onze kantoren mogen.
En het geeft een inkijkje in wat het de maatschappij gaat kosten. Want als ik het heel klein bij mijzelf hou: ik heb alleen al voor 25k aan vliegtickets uit staan de komende weken. En wie dat ook gaat betalen, ons bedrijf, de KLM of de verzekering: de maatschappij gaat het voelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2020 10:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Let op; bron van artikel nog niet gevonden. Persoon lijkt te bestaan (LinkedIn).
COVID-19 UPDATE VANUIT LOMBARDIJE, ITALY
Info van Paolo Proto, anesthesioloog-intensivist, Istituto dei Tumori, Milano
Situatie in Lombardije op 10-3-2020

• 1e covid-19 patiënt werd op 20-02-2020 in Lombardije geïntubeerd, detubatie was op 09-03-2020 na 18 dagen ventilatie. Weaning verliep moeizaam. Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.
• Man-vrouw verhouding van alle covid-19 ic behoeftige patiënten is 60%-40%.
• Vrouwen zijn vaker asymptomatisch wanneer ze positief testen op covid-19 dan mannen.
20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas. Bij deze groep treedt forse glycemische ontregeling op met frequente ketoacidose.
• Jongste geïntubeerde covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. 2 kinderen met covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig.
• De overdracht van covid-19 van moeder op het ongeboren kind lijkt niet plaats te vinden. Dit is op basis van 3 positief geteste moeders (allen overigens klachtenvrij) welke zijn bevallen van een kind wat negatief testte op covid-19. In China werd hetzelfde geobserveerd.
• Gemiddelde saturatie van de voorheen gezonde covid-19 patiënten bij binnenkomst in het ziekenhuis is 60% (vlak voor intubatie). P/F ratio < 100. In tegenstelling tot ARDS patiënten is de long compliantie bij covid-19 normaal. Patiënten kunnen met een normale driving pressure worden geventileerd. Frequent treedt passagère hypercapnie op met hoge PEEP behoefte.
• Mechanische ventilatie is dikwijls voldoende als ondersteunende therapie. Zelden is ECMO noodzakelijk. Indien een patiënt op ic wordt geïntubeerd, heeft deze in 50% van de gevallen buikligging nodig.
• Er is een tekort aan beademingsmachines. Patiënten boven de 70-75 worden binnenkort niet meer geïntubeerd, hooguit nog NIV. Binnen 2 weken worden 1300 extra beademingsmachines geleverd, waarvan 400 binnen de komende 3 dagen. Na deze 14 dagen en binnen 45 dagen worden nog eens 2700 extra beademingsmachines geleverd. Met dank aan Draeger, Medtronic, GE medical systems, Vyaire en Athea.
• Patiënten die overlijden aan covid-19, ontwikkelen binnen 4-7 dagen na intubatie een acute verslechtering van de pulmonale situatie met toename van bilateraal interstitieel longvocht. Deze verslechtering bleef bij de overlevenden tot nu toe weg.
• 3 collega anesthesiologen liggen geïntubeerd op de IC, een tiental is thuis in isolatie, sommigen met CPAP.
• Veel anesthesiologen worden ingezet als anesthesioloog-intensivist op speciale isolatie afdelingen met beademingsmachines van de OK onder supervisie van 1 intensivist. Alle electieve chirurgie is gecanceld. Poli’s zijn gesloten. Instroom van mensen in het ziekenhuis is maximaal beperkt, bv door bezoek aan patiënten te maximeren tot max 1 per patiënt. Restaurant is alleen toegankelijk voor medewerkers.
• Intubatie middels RSI en primair glidescope, met als beschermende maatregelen: schort, handschoenen, FFP2 masker en spatbril. Na afloop alles weggooien. Bij extubatie zelfde beschermende maatregelen toepassen.
Zonder bron is het niet te toetsen of dit waar is. Volgende keer graag een bron erbij vermelden, anders blijft het speculeren.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 12-03-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Sissors schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Mij wel, het lijkt me niet heel effectief, en ook weer iets waar het virus zich kan verspreiden (zoals bij de TSA agenten in de VS die besmet zijn).

Het belangrijkste nu is om te voorkomen dat de handel exponentieel uit de klauwen gaat lopen. Een enkele besmetteling die het land binnenkomt veranderd daar weinig aan, het stadium dat we het virus buiten Nederland kunnen houden is al lang voorbij, dus je hebt maatregelen nodig om besmetting binnen Nederland te voorkomen, dat is het probleem.

Overigens hoorde ik net van een collega die ook thuis werkt, dat bij het werk van zijn vriendin iemand is die in aanraking is geweest met Corona geinfecteerden, maar geen zin heeft om in quarantaine te gaan... Ja en het dan vreemd vinden dat het zich lekker verder verspreid.
Zolang het RIVM geen strengere regels voorschrijft kun je het de beste man nauwelijks kwalijk nemen.

Een collega heeft een dochter met longontsteking, hij hoest al 3 dagen op kantoor, maar ja, niet in aanraking geweest met corona patient of gevaarlijk gebied. Volgens het RIVM niets aan de hand (ze worden niet getest) dus hij mag gewoon komen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Dennisdn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Zelfs dat is denk ik nog vrij naief. Ik werk voor een internationale organisatie en tot gister was het al verboden om te reizen of in grote groepen te bewegen. Afgelopen nacht het bericht gehad dat we ook binnen Nederland niet meer naar onze kantoren mogen.
En het geeft een inkijkje in wat het de maatschappij gaat kosten. Want als ik het heel klein bij mijzelf hou: ik heb alleen al voor 25k aan vliegtickets uit staan de komende weken.
Uiteindelijk zijn wij een overheidsorganisatie dus de lijn die gevolgd wordt is natuurlijk die van de eigen baas en haar adviseurs. Daarbij lopen wij altijd achter alles aan als overheid.

Voor een aantal afdelingen is overigens wel al gezegd dat bepaalde medewerkers thuis moeten werken. Maar voor het normale volk nog niet.

Onze teamleiders zijn gelukkig nog wat verstandiger in deze. Waarbij vooral gehamerd wordt op denk aan je zelf en je collega's en de ketenpartners.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:23
Geert1976 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:19:
ben benieuwd wat er uit gaat komen...
Mag toch hopen minstens een aanscherping/verduidelijking van de Brabantse maatregelen en een landelijke uitrol daarvan. Extra IC capaciteit in heel Nederland en waar mogelijk het zoveel mogelijk vrijmaken/verplaatsen van patiënten waar dat kan. Je kunt als onbesmette Brabander best in Friesland geopereerd worden, lastig voor je familie maar nood breekt wet.
R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:28:
Een collega heeft een dochter met longontsteking, hij hoest al 3 dagen op kantoor, maar ja, niet in aanraking geweest met corona patient of gevaarlijk gebied. Volgens het RIVM niets aan de hand (ze worden niet getest) dus hij mag gewoon komen werken.
Je mag toch nog zelf nadenken denk ik dan... |:(

[ Voor 28% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2020 10:30 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:25
Net even Universiteit van Nederland terug zitten kijken. Slaat wel de spijker op z'n kop.
YouTube: Zijn wij wel goed voorbereid op een pandemie zoals het coronavirus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ikt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Op 23 january is Wuhan op slot gegaan. Op dat moment waren er 375 besmettingen in de regio. 571 in China totaal.

https://www.who.int/docs/...23-sitrep-3-2019-ncov.pdf
En wat dat (hier een aantal maal aangehaalde) medium artikel duidelijk maakt is dat er toen al veel meer gevallen waren, dat de hoeveelheid nieuwe besmettingen ook wel meteen afnam, maar dat de daadwerkelijke piek ongeveer 2 weken later pas bereikt was.

Doortrekkend naar nederland, het effect van wat je nu wel of niet doet zie je pas met een flinke vertraging over 1 a 2 weken.

Mijn gok is dat het hier meer uit de hand gaat lopen dan wenselijk, dat men dan pas echte maatregelen instelt, waarna het nog vrolijk even doorgaat met steigen. En 10 dagen na dat moment bereiken we dan de piek. Hopelijk voordat opa z'n intubeersessie misloopt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Zeer interessante informatie, waar heb je dit gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:29:
[...]

[...]

Je mag toch nog zelf nadenken denk ik dan... |:(
Niet iedereen leest zich in, of zoekt naar informatie over Italie.
De meeste mensen kijken gewoon naar het advies van RIVM / nu.nl dus je kan het ze niet kwalijk nemen als ze nog steeds denken dat alles wel meevalt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
Mastermind schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Er wordt geen extra ziekhuiscapaciteit geregeld (gewoon lege gebouwen inrichten),
Snap ik ook niet helemaal hoor, er staan 3? ziekenhuizen leeg die zijn vast nog niet leeg dus de basale infrastructuur en inrichting is nog aanwezig. Met behulp van defensie kun je daar volgens mij heel snel "corona opvang" realiseren. Als je daar nu alvast begint met je opschaling.

Kun je daarna in de regio's kijken wat er gedaan kan worden met schuiven binnen de bestaande ziekenhuizen. Zo kan je volgens mij een hoop capaciteit al (op voorhand) vrij gaan spelen en eventueel kijken waar aanvullende aanpassingen gedaan kunnen worden in leegstaande gebouwen.

Is het dan niet nodig, is het wel een goede oefening geweest om te bekijken in hoeverre er snel geschakeld kan worden in dit soort situaties en er lessen uit trekken voor de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 10:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Niet iedereen leest zich in, of zoekt naar informatie over Italie.
De meeste mensen kijken gewoon naar het advies van RIVM / nu.nl dus je kan het ze niet kwalijk nemen als ze nog steeds denken dat alles wel meevalt
De meest gehoorde opmerking in de sociale kringen en op het werk voor mij is toch wel “de griep is veel erger”

Ik durf wel te zeggen dat iedereen die dat roept zich simpelweg niet verdiept in de materie. En dat zijn heel veel mensen. Daar moet het echt ineens in de familie/vriendenkring opduiken voor ze er iets mee doen.

Waar ik me vooral bij die enorme groep zorgen om maak is dar ze dus ook “onbewust” mee werken aan de verspreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 14:12
WhySoSerious schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:27:
20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas. Bij deze groep treedt forse glycemische ontregeling op met frequente ketoacidose.
Ik neem aan dat het stukje dat over obesitas gaat, als onderliggende reden diabetes (type 2) heeft? Tenminste, als ik glycemische ontregeling hoor en ketoacidose, dan denk ik toch daaraan.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorizzz op 12-03-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Geert1976 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:08:
wat betreft de drastische maatregel die Trump afgelopen nacht heeft gemaakt;

Zinloze maatregel en veel te laat. Het heeft geen zin om je huis op slot te doen als de moordenaar al binnen is. Maar geen binnenlandse maatregelen nemen. Alleen maatregelen voor de beeldvorming.

Eerst het probleem ontkennen, wegkijken en als beleidskeuze zo min mogelijk testen. Want wat je niet test bestaat niet. De 36 doden spreken echter boekdelen. Daaruit kan worden afgeleid dat het aantal besmettingsgevallen tot een factor 10 hoger ligt.

Nu ineens overreageren door nog meer van andermans geld uit te geven, terwijl er al een gigantisch begrotingstekort is en de staatsschuld nog nooit zo hard is opgelopen in goede economische tijden. Je moet wel ziende blind zijn om dit wanbeleid niet te herkennen.

En dat alles als gevolg van zwak leiderschap en tere gevoelens van een fantast. Ik had voor zijn presidentschap goede hoop dat Trump zich zou omringen door kundige mensen, echter blijkt dat hij zich heeft omringd door mensen die loyaal zijn en kunde niet relevant is. Nepotisme galore...
Ik ben het 90% met je eens, maar ik denk dat het alsnog goed is om de grenzen te sluiten, tenminste voor een paar weken. Als je zelf al genoeg gevallen hebt, wil je niet nog meer moeilijk te traceren gevallen in je land invoeren. Dit is onderdeel van de social distancing. Te laat. Natuurlijk, maar alsnog wel nuttig.

Aan de andere kant denk ik dat als Trump een maand geleden harde maatregelen had genomen dat de kritiek ook niet mals was geweest. Linksom of rechtsom; hij is altijd de gebeten hond, denk ik.

Je moet ook niet vergeten dat er reeds Chinezen in Italie geinfecteerd zijn die daarna geinfecteerd en al weer naar China gingen en daar verdere mensen infecteerden. Dit is een probleem waar we nog wel wat langer last van gaan hebben. Ook al heeft China alles onder controle en zeg met 3 weken is iedereen gezond; geen gevallen meer. Dan nog kunnen mensen zich weer infecteren als alles weer zijn normale gangetje gaat.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TIGER1125
DennusB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Krijg ik net door van iemand in een ziekenhuis. Weet niet of t helemaal klopt?
Klinkt een beetje als zo'n whatsapp - email ketting :9

10 seconden is gelukt dus ik ben, in principe, niet geïnfecteerd O-) We hadden dus al in 1 dag 17 miljoen mensen in principe kunnen testen 8)7

Edit:
Ik ben zojuist ook maar preventief water gaan drinken... wordt wel een dagtaak ieder kwartier _O-

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:19
Heb je toevallig een bron?
Maakt best wel uit waar dit vandaan komt natuurlijk...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

Kenny_026 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:39:
[...]

De meeat gehoorde opmerking in de sociale kringen en op het werk is toch wel “de griep is veel erger”
En dat zijn dezelfde mensen die tegen jouw zeggen "jij bent geen expert, laat het aan RIVM over". 8)7
Ik durf wel te zeggen dat iedereen die dat roept zich simpelweg niet verdiept in de materie. Dat zijn heel veel mensen. Daar moet het echt ineens in de familie/vriendenkring opduiken voor ze er iets mee doet.

Waar ik me vooral bij die enorme groep zorgen om maak is dar ze dus ook “onbewust” mee werken aan de verspreiding.
Je kan niet verwachten dat iedereen zich inleest in deze zaken, simpelweg omdat ze niet de capaciteiten hebben om fake-news te filteren, of omdat ze uberhaupt niet normaal met internet om kunnen gaan. Echt waar, half NL snapt nog niets van computers/smartphones etc.

Je mag wel verwachten dat het RIVM het juiste advies geeft. Dat doen ze volgens mij niet. De gegevens van landen zoals Italië en China laten toch duidelijk zien wat het gaande is. Dat je na lockdown, nog bijna 2 weken méér gevallen vindt. Dus daar moet je op anticiperen; je kan de lijn van Italië en China nu al doortrekken op het verloop in NL. Je weet gewoon hoe het minstens is over 2 weken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Bericht van Stamford is een hoax/fake.

https://www.lamag.com/article/coronavirus-hoax-stanford/

[ Voor 44% gewijzigd door Tjebakka op 12-03-2020 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Geen idee, maar wel net 30 seconden zonder hoesten mijn adem ingehouden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amerikanen zijn nu pissed op Trump over vliegverbod: https://www.nu.nl/coronav...s-van-mijn-kleinzoon.html

Gaat goed zo, goed gecommuniceerd ook vooral...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
[...]

Ik wist niet dat ze in Stanford Nederlands praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
WhySoSerious schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:45:
Personeel is het probleem. Mijn vriendin (verpleegkundige Chirurgie) heeft te horen gekregen dat iedereen moet komen werken, ongeacht klachten.

Gelukkig mag ze binnenkort met zwangerschapsverlof.
Dat begrijp ik, maar je kunt wel kijken wat je op voorhand al kan organiseren zowel op materieel niveau als binnen de samenleving op personeelsniveau (Defensie/GGD/overige hulpdiensten en overheden/voormalig medisch personeel)

Uiteindelijk ga je toch opschalen op die manier, zo kun je wel je knelpunten alvast vinden en bekijken waar je behoefte aan hebt. Zoals het opleiden van andere overheidsmedewerkers om bepaalde handelingen/werkzaamheden te kunnen gaan doen.

Het heeft niets met paniek te maken maar wel met voorbereiden en groeperen en organiseren van noodzakelijk zorg mocht het volledig uit de hand lopen en naar Italiaanse situaties toe gaan en het groeperen van de zorg in enkele ziekenhuizen ontlast de andere ziekenhuizen en kan mogelijk ook de druk op het personeel binnen de corona locatie beperken omdat er van meerdere kanten extra handjes komen.

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GrooV schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Ik wist niet dat ze in Stanford Nederlands praten?
Google Translate, dat was wel duidelijk toch? Want de zinnen slaan soms net nergens op

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:18
Teijgetje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:44:
[...]

Volgens een onderzoek door the Lancet in 2017 staat Italië maar een puntje onder ons en Duitsland 4 puntjes, allemaal staan we in de top 20 van 200 onderzochte landen.
Heel slecht en niet best lijkt me wishfull thinking om de situatie hier te kunnen onderschatten zonder je schuldig te voelen over het aantal doden extra omdat er te laat ingrijpend opgetreden wordt.
In werkelijkheid is er niet zo`n verschil.
In Spanje waar nu de pleuris uitbreekt rond Madrid is de gezondheidszorg zelfs beter dan hier.

Dus als een Italiaanse viroloog zegt "Nederland, onderschat deze epidemie niet", dan kan je daar net zoveel waarde aan hechten als dat een Nederlandse viroloog dat zou zeggen.
https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

De explosieve groei in Italië werkt natuurlijk ook niet echt mee. Maar in extra zuurstof hadden ze volgens mij echt wel in kunnen voorzien. Genoeg personeel is ook een dingetje.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:48:
Amerikanen zijn nu pissed op Trump over vliegverbod: https://www.nu.nl/coronav...s-van-mijn-kleinzoon.html

Gaat goed zo, goed gecommuniceerd ook vooral...
Nou ja, niet alle klagers hebben een goed idee van wat er aan de hand is:
"Corona is net zoals de griep, en daar ga je ook geen hele landen voor op slot gooien", zo klaagt de vrouw.
Nu ben ik absoluut geen Trump-fan, maar ik zie niet hoe je anders zo'n maatregel kunt invoeren. Je kunt niet zeggen "we gaan over een maandje eens rustig de vluchten afbouwen." Het is een zich snel ontwikkelende situatie waarin stappen snel genomen moeten worden.

En ja, dat kan allerlei problemen opleveren zoals mensen die opeens halsoverkop terug moeten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet wat de bron hiervan is...

Maar zie toch een paar kleine lichtpuntjes als dit waar is:
- Mechanical ventilation is vaak genoeg? (Ik lees dit als; er hoeft niet geintubeerd te worden)
- Er worden volop machines geleverd

Vraag me wel af hoe dit rekenkundig werkt:
20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas.

20% is onder de 50, maar gemiddelde is nog steeds 70? :|

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
WhySoSerious schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Ik zit al op 450 seconden en moet nog niet hoesten. Moet ik me zorgen maken? :+

[...]

Kwam op Fok! langs. Kan bron niet vinden.

Deze kwam ook langs :*)

[Afbeelding]

[...]

Personeel is het probleem. Mijn vriendin (verpleegkundige Chirurgie) heeft te horen gekregen dat iedereen moet komen werken, ongeacht klachten.

Gelukkig mag ze binnenkort met zwangerschapsverlof.
Je eerdere bericht zonder bron is gepind aan het topic, misschien goed om er bij te vermelden dat het bronloze info is?
Het lijkt echt, maar het kan net zo goed nepnieuws deel 101 zijn.
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Weet niet wat de bron hiervan is...

Maar zie toch een paar kleine lichtpuntjes als dit waar is:
- Mechanical ventilation is vaak genoeg? (Ik lees dit als; er hoeft niet geintubeerd te worden)
- Er worden volop machines geleverd

Vraag me wel af hoe dit rekenkundig werkt:
20% van de covid-19 ic behoeftige patiënten betreft patiënten < 50 jaar zonder significante co-morbiditeit. De gemiddelde leeftijd van alle covid-19 ic patiënten is 70 jaar, belangrijkste risicofactor voor ic opname is obesitas.

Nee dus.. er zijn géén lichtpuntjes, zolang het niet geverifieerd is c.q. voorzien van degelijke bron. Rot maar waar :(

[ Voor 35% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-03-2020 10:55 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:52:
Vooral 48 en 49 jarigen onder de 50 en de helft van alle patiënten 80+?

[ Voor 52% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2020 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Kunnen we stoppen discussiëren over onbevestigde berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nogmaals, dat bericht van Stanford is een hoax.
https://www.lamag.com/article/coronavirus-hoax-stanford/

[ Voor 46% gewijzigd door Tjebakka op 12-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rannasha schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Nou ja, niet alle klagers hebben een goed idee van wat er aan de hand is:

[...]

Nu ben ik absoluut geen Trump-fan, maar ik zie niet hoe je anders zo'n maatregel kunt invoeren. Je kunt niet zeggen "we gaan over een maandje eens rustig de vluchten afbouwen." Het is een zich snel ontwikkelende situatie waarin stappen snel genomen moeten worden.

En ja, dat kan allerlei problemen opleveren zoals mensen die opeens halsoverkop terug moeten.
Maar het virus is al in de VS dus dat verbod lost helemaal niks op.

En besmette Britten mogen gewoon naar de VS blijven reizen, want voor hen geld dit verbod niet.

Dit is helemaal niet bedoeld om de verspreiding tegen te gaan, dit is een puur politieke maatregel in het kader van de komende verkiezingen in de VS.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Zou wel handig zijn om achter de bron te komen. Dat het virus bij 26/27 graden al doodgaat is mm, twijvelachtig. Ja misschien als het op een hard oppervlak zit, maar in de mond/keel lijkt me dat de temperatuur hoger is en daar gedijt het prima
Dat dus inderdaad. Al ben ik wel benieuwd of het iets als stomen of een dagje sauna zou overleven.

Verklaart misschien ook het verschil tussen rokers en niet-rokers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
WhySoSerious in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"

En deze? Want daar gaat de discussie nu (ook) over..

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:34
ff een melding maken. ;) Heb ik ook netjes gedaan, doen meerdere het wordt het sneller opgepakt hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:20
Geen idee of het gepost is hier.

Dat is dus een hoax, wees daar voorzichtig mee aub

[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 12-03-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Kwam een interessant artikel tegen over de verschillende test strategien en de verschillen in de test zelf tussen Zuid-Korea, China, Japan en Italie: https://www.ft.com/conten...20-11ea-b0ab-339c2307bcd4

Zuid Korea:
The increase came after the identification of a new cluster of infections at a call centre in Seoul and marked a reversal of four consecutive days of declining new infections.
Link naar een ander artikel waar dit beschreven wordt: https://www.reuters.com/a...er-outbreak-idUSKBN20Y04C. Ben bang dat zodra de lockdown er af gaat in bv China dat je veel meer van dit soort berichten gaat zien omdat het virus dan weer oplaait.

China:
Wang Jing, a nurse at Wuhan Union Hospital West, said her hospital “needed to be stingy” with test kits. At the beginning of the outbreak, “if the patient wasn’t displaying serious symptoms, then a test kit shouldn’t be wasted”, she said.
The problem of testing capacity in China is exacerbated by the low sensitivity of the tests: Chinese experts say that only 30-50 per cent of positive cases are detected with the kits available in the country.
Dus misschien zeer grote onder rapportage in China. Kan ook de piek op 1 dag verklaren van het aantal gevallen toen ze ook klinisch vastgestelde gevallen meerekenden.

Italie:
“Especially during the initial stage of the contagion, the strategy of over testing was certainly right and sensible. At a time when the problem was minor, authorities decided to make an assessment of the situation” said Fabrizio Pregliasco, a virologist at the University of Milan.
Dus ondanks veel testen toch een heel ander scenario als in Zuid Korea.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:57:
[...]

En besmette Britten mogen gewoon naar de VS blijven reizen, want voor hen geld dit verbod niet.

Dit is helemaal niet bedoeld om de verspreiding tegen te gaan, dit is een puur politieke maatregel in het kader van de komende verkiezingen in de VS.
Precies, want het alternatief wat wel echt zou helpen, gratis testen en gratis behandeling is voor Trump natuurlijk absoluut onbespreekbaar want dat zou precies in de hand van de democraten spelen. Buiten het feit dat er daar ook zeer beperkt testen aanwezig zijn kost een test $3200 wat mensen zelf moeten betalen, nog los van eventuele behandeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

baronruud schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:00:

<snip>
Dit is dus precies hetzelfde bericht als het vertaalde 'Stanford' bericht hierboven en is voorlopig nog onbevestigd of zelfs een hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

baronruud schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:00:

From a young researcher who had been transferred from Shenzhen to Wuhan to collaborate with the task force that is fighting the coronavirus epidemic, we receive and willingly transmit to all of this clear, simple and accessible information, which describe exactly what it is. the virus, how it transfers from one person to another and how it can be neutralized in everyday life.

Corona virus infection does not cause a cold with a dripping nose or catarrhal cough, but a dry and dry cough: this is the easiest thing to know.

The virus does not resist heat and dies if exposed to temperatures of 26-27 degrees: therefore often consume hot drinks such as tea, herbal tea and broth during the day, or simply hot water: hot liquids neutralize the virus and it is not difficult to drink them. Avoid drinking ice water or eating ice cubes or snow for those in the mountains (children)!

For those who can do it, expose yourself to the sun!

1. The virus crown is quite large (diameter about 400-500 nanometers), therefore any type of mask can stop it: in normal life, special masks are not needed.

On the other hand, the situation is different for doctors and health professionals who are exposed to heavy virus loads and have to use special equipment.

If an infected person sneezes in front of you, three meters away they will drop the virus on the ground and prevent it from landing on you.

2. When the virus is found on metal surfaces, it survives for about 12 hours. So when you touch metal surfaces such as handles, doors, appliances, supports on trams, etc., wash your hands well and disinfect them carefully.

3. The virus can live nested in clothes and fabrics for about 6/12 hours: normal detergents can kill it. For clothes that cannot be washed every day, if you can expose them to the sun and the virus will die.

How it manifests itself:

1. The virus first installs itself in the throat, causing inflammation and a dry throat sensation: this symptom can last for 3/4 days.

2. the virus travels through the humidity present in the airways, descends into the trachea and installs in the lung, causing pneumonia. This step takes about 5/6 days.

3. Pneumonia occurs with high fever and difficulty breathing, it is not accompanied by the classic cold. But you may have the feeling of drowning. In this case, contact your doctor immediately.

How can you avoid it:

1. Virus transmission occurs mostly by direct contact, touching tissues or materials on which the virus is present: washing hands frequently is essential.

The virus only survives on your hands for about ten minutes, but in ten minutes many things can happen: rub your eyes or scratch your nose for example, and allow the virus to enter your throat ...

So, for your own good and for the good of others, wash your hands very often and disinfect them!

2. You can gargle with a disinfectant solution that eliminates or minimizes the amount of virus that could enter your throat: in doing so, you eliminate it before it goes down into the trachea and then into the lungs.

3. disinfect the PC keyboard and mobile phones

The new coronavirus NCP * may not show signs of infection for many days, * before which it cannot be known if a person is infected. But by the time you have a fever and / or cough and go to the hospital, your lungs are usually already in 50% fibrosis and it's too late!

Taiwanese experts suggest doing a simple check that we can do on our own every morning:

Take a deep breath and hold your breath for more than 10 seconds. If you successfully complete it without coughing, without discomfort, a sense of oppression, etc., this shows that there is no fibrosis in the lungs, indicating essentially no infection.

In such critical times, do this check every morning in a clean air environment!

These are serious and excellent advice from Japanese doctors who treat COVID-19 cases. Everyone should make sure that their mouth and throat are moist, never DRY. Drink a few sips of water at least every 15 minutes. WHY? Even if the virus gets into your mouth ... water or other liquids will sweep it away through the esophagus and into the stomach. Once in the belly ... Gastric acid in the stomach will kill all the virus. If you don't drink enough water more regularly ... the virus can get into your trumpets and lungs. It is very dangerous.

Share this information with your family, friends and acquaintances, for * solidarity and civic sense * !!!!
Dit is dezelfde hoax die zojuist ook al is gepost, maar toen zogenaamd afkomstig van Stanford, met de tekst in een andere volgorde.

Er staan allicht dingen in die min of meer kloppen, maar ook genoeg totale onzin (zoals het 10 sec lang de adem inhouden).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003

Garyu

WW

Mastermind schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Joh, ik denk dat het beter is om maar gewoon te accepteren dat het RIVM niet naar resultaten uit het buitenland kijkt in plaats van je druk te maken. Er wordt geen extra ziekhuiscapaciteit geregeld (gewoon lege gebouwen inrichten), op NU.NL staat onder elk bericht nog steeds dat de symptomen als een "milde griep" zijn en je maar 2 of 3 mensen kunt besmetten.

Echt, ik wil me er niet meer druk om maken, en laat het maar gebeuren. Er is toch niks aan te doen.
Ohja, als ze over twee weken ineens met een vaccin komen, dan moet je ook even goed nadenken hoe ze zo snel aan een vaccin komen en of je zo'n amper getest vaccin wel wil laten injecteren.
2-3 mensen kunnen besmetten? Hebben ze überhaupt naar Korea's superspreader gekeken? Die is in zijn eentje vermoedelijk verantwoordelijk voor >1000 infecties.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:51:

Nee, maar toch mogen amerikaanse staatsburgers en uit het Verenigd Koninkrijk nog steeds naar binnen. Alsof die immuum zijn voor het virus of het wellicht al bij zich dragen? Dus dat is erg selectief en eigenlijk slaat het nergens op. Het lijkt meer op kinderachtig landjes pesten, maar ja dat pestgedrag is natuurlijk wel de MO van dhr Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:14
Garyu schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:03:
[...]

2-3 mensen kunnen besmetten? Hebben ze überhaupt naar Korea's superspreader gekeken? Die is in zijn eentje vermoedelijk verantwoordelijk voor >1000 infecties.
kan me niet voorstellen dat er 1 iemand is die 1000 infecties veroozaakt waarbij de geinfecteerde zelf geen enkele rol speelde. Als 1 iemand 3 mensen besmet en die 3 besmetten er 3 en vervolgens die mensen weer 3 zit je al op 27. Dat gaat heel hard hoor als je er niet op tijd bij bent.

Daarnaast is 2-3 een gemiddelde dus niet een absoluut getal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Het gaat om de verspreiding in normale situatie. Zogenaamd reproduction number.

Wikipedia: Basic reproduction number

Dit is dus afhankelijk van veel factoren. Als je in je eentje met de pest op een onbewoond eiland gaat zitten, is je R precies 0.
R is dan de gemiddelde verspreiding.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003

Garyu

WW

Arwintju schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:05:
[...]

kan me niet voorstellen dat er 1 iemand is die 1000 infecties veroozaakt waarbij de geinfecteerde zelf geen enkele rol speelde. Als 1 iemand 3 mensen besmet en die 3 besmetten er 3 en vervolgens die mensen weer 3 zit je al op 27. Dat gaat heel hard hoor als je er niet op tijd bij bent.

Daarnaast is 2-3 een gemiddelde dus niet een absoluut getal.
Zoek even naar "patient 31" met 1160 infecties op haar naam.
https://graphics.reuters....RS/0100B5G33SB/index.html

Afbeeldingslocatie: https://graphics.reuters.com/CHINA-HEALTH-SOUTHKOREA-CLUSTERS/0100B5G33SB/images/graphics/first31_v2-md.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Garyu op 12-03-2020 11:14 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Precies, want het alternatief wat wel echt zou helpen, gratis testen en gratis behandeling is voor Trump natuurlijk absoluut onbespreekbaar want dat zou precies in de hand van de democraten spelen. Buiten het feit dat er daar ook zeer beperkt testen aanwezig zijn kost een test $3200 wat mensen zelf moeten betalen, nog los van eventuele behandeling
Klopt, en die testen zal in de VS ook nooit door de overheid worden betaald.

Dat willen de Amerikaanse burgers ook niet, want dat soort overheidsbemoeienis wordt daar gezien als socialistisch of zelfs communistisch.

En tientallen miljoenen Amerikanen zijn ook niet verzekerd voor medische kosten, en nog eens tientallen miljoenen zijn onvoldoende verzekerd.

Dus een gezin met 2 kinderen zal, om zich te laten testen, even 12.500 dollar moeten ophoesten. Velen kunnen dat niet betalen, en laten zich dus ook gewoon niet testen.

Met alle gevolgen vandien, want die mensen zijn dus wel besmettelijk voor anderen.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 12-03-2020 11:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:07:
[...]
Dat willen de Amerikaanse burgers ook niet, want dat soort overheidsbemoeienis wordt daar gezien als socialistisch of zelfs communistisch.
De Amerikaanse cultuur is zelfs dusdanig anti-overheid dat ze in de grondwet het recht op een opstand hebben verankerd. Dat is waar 'the right to bear arms' vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:07:
Dus een gezin met 2 kinderen zal, om zich te laten testen, even 12.500 dollar moeten ophoesten. Velen kunnen dat niet betalen, en laten zich dus ook gewoon niet testen.
Dan nog, stel je test en je bent positief dan zijn de kosten voor een behandeling helemaal niet te overzien...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:01
- Geen naam
Share this information with your family, friends and acquaintances, for * solidarity and civic sense * !!!!
-doorstuur verzoek & uitroeptekens.

Dit zijn twee redenen om het niet te geloven en niet te verspreiden. Mag toch hopen dat we op dit forum deze kenmerken van een hoax toch wel herkennen?

On topic: bij ons op kantoor is er weer een nieuwe maatregel: nu moet je je handen desinfecteren, voordat je de kantoorvloer op komt. En meer aandacht voor MS Teams, Skype, etc. Verder lopen de collega's van Communicatie en GHOR van hot naar her. Overal crisisoverleggen, planningstaven, enz. Gelukkig hoef ik daar niet heen. Rustig doorwerken voor mij.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Dan kunnen wij de vluchten vanuit Italië ook gewoon terug toelaten? Het virus is hier tenslotte al ;)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Dan nog, stel je test en je bent positief dan zijn de kosten voor een behandeling helemaal niet te overzien...
Klopt, in de VS kost een ziekenhuisbehandeling al snel tienduizenden dollars..

En tientallen miljoenen Amerikanen zijn ook niet verzekerd voor medische kosten, en nog eens tientallen miljoenen zijn onvoldoende verzekerd.

Drie keer raden wat dat betekent voor de verspreiding in de VS....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Daar zit geen 1000 bij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik meen dat er iemand vroeg naar protocollen over personeel uit Brabant vanuit de overheid. Dit is degene die voor ons geldt (veiligheidsregio):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyEZ3Czn4oKkj3DxGExZ4PZpqyI=/f/image/KWi8arzQbWzOQC7eCMUqURND.png

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
[...]

De R_0 is natuurlijk een gemodelleerde waarde en die is altijd statistisch verdeeld. Ik vermoed dat R_0 niet netjes Gauss-verdeeld is. Het zal een asymmetrische verdeling zijn, met een rechterflank die wat langer door gaat (superspreaders).

De R_0 is van persoon tot persoon anders. Ook kunnen symptomen een rol spelen. Iemand die zwaar aan het niezen slaat heeft een hogere R_0 dan iemand die zover nog niet is. De bewering dat R_0 onafhankelijk is van het virus (ik heb dit een paar keer voorbij horen komen) klopt dus ook pertinent niet. Het al genoemde effect van de hoeveelheid mensen in je omgeving speelt natuurlijk ook een grote rol.

Je kunt een gemiddelde R_0 afleiden. Je kunt een mediaan berekenen en daarmee verdermodelleren, maar in feite is het nooit een volledige beschrijving van de waarheid, omdat de waarde van R_0 simpelweg alle factoren tegelijk omvat. Maar wat we wel weten is dat de R_0 afneemt door redelijk simpele maatregelen als handen wassen, in je elleboog niezen en gewoon binnen blijven.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Cass Casey schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:16:
Ik meen dat er iemand vroeg naar protocollen over personeel uit Brabant vanuit de overheid. Dit is degene die voor ons geldt (veiligheidsregio):
- edit - flowchart niet goed gelezen

[ Voor 23% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2020 11:24 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.