[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 520.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Roadman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Het is niet verboden een stapje strenger te zijn dan de richtlijnen he...
Maar het is ook niet verboden om de richtlijnen te volgen. Dat doet de KNVB dus waarom de haat naar de KNVB? Ik begrijp er niks van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Het gaat hier om strengere maatregelen dan het RIVM voorstelt, niet het negeren ervan.
Voorbeeld van iets dat in ieder geval tegen de geest van de oproep ingaat:

Geen begrip voor beslissing Indoor Brabant: ‘Hoop dat jullie over twee weken nog in de spiegel kunnen kijken’

Gaat door met per dagdeel maximaal 1000 bezoekers 8)7. Midden in Brabant.

Hoeveel schijt heb je dan aan de maatschappij?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg kinderachtig en triest dat Trump het coronavirus gebruikt om de EU-landen een klap uit te delen d.m.v. een inreisverbod. Dat de UK wel mag reizen heeft er natuurlijk alles mee te maken vanwege de Brexit. In een poging extra wrijving te creëren. Met een beetje pech lukt het hem daardoor onze economie omlaag te duwen om zo zijn eigen economie erboven te kunnen houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:13:
[...]

Geen begrip voor beslissing Indoor Brabant: ‘Hoop dat jullie over twee weken nog in de spiegel kunnen kijken’

Oud nieuws:

https://www.bd.nl/regiosp...-zonder-publiek~ab08b689/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 11:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:55:
[...]

Dan moet je dat niet bij de KNVB neerleggen maar bij de RIVM. Je kan de KNVB niet de schuld geven van het door laten gaan van de wedstrijden.
Dit vind ik zo'n onzin. Het zou de KNVB sieren als ze hierin het voortouw nemen. Ze willen namelijk toch altijd het kindje op de voorste rij zijn... Wat is het nut van één (komende) speelronde door laten gaan, daardoor het risico onverantwoord te verhogen, om vervolgens (uiteindelijk) de andere speelrondes toch te moeten schrappen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
R.van.M schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:53:
Ik zit een beetje dubbel in dit topic en overweeg om het niet meer te volgen. Zoals je aangeeft komt er af en toe interessante informatie voorbij die ik graag lees, maar daarvoor moet ik steeds een paar honderd berichten door ploeteren met, het is maar een griep. Italie overdrijft met hun maatregelen. In Nederland kan dit niet gebeuren. Ik ken iemand die in een IC werk en daar is niets aan de hand enz enz.
En dat geldt net zo goed de andere kant op. Probleem is dat het te snel gaat voor een discussie, en teruglezen wat er eerder gezegd is. Even vragen 'wat bedoel je precies' en je bent 100 posts verder. Er wordt hier momenteel enorm veel langs elkaar heen gepraat, en op elke slak wordt zout gelegd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

En zie hier de dualiteit van de publieke opinie:

Het RIVM moet strengere maatregelen nemen. -> Wie ben jij om te denken het beter te weten dan het RIVM?
De KNVB volgt strikt de richtlijnen van het RIVM op. -> De KNVB is naïef en moet meer maatregelen nemen dan de richtlijnen van het RIVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Family Guy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:15:
[...]

Dit vind ik zo'n onzin. Het zou de KNVB sieren als ze hierin het voortouw nemen. Ze willen namelijk toch altijd het kindje op de voorste rij zijn... Wat is het nu van één (komende) speelronde door laten gaan, daardoor het risico onverantwoord te verhogen, om vervolgens (uiteindelijk) de andere speelrondes toch te moeten schrappen.
Volgens het RIVM hangen er geen risico's aan, anders hadden ze wel andere richtlijnen ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:13:
[...]

Je loopt achter de feiten aan, de organisatie heeft gisteren al bekend gemaakt geen publiek toe te laten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
Dit soort signalen zal de druk op de regering ook wel vergroten..

https://www.ad.nl/dossier...ken-op-volle-ic~a339334f/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MazeWing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:10:
[...]

Een normale griep heeft een flink hoger ziektecijfers maar legt helemaal niets plat.
Sorry, maar bij Corid-19 komen er echt meer mensen in aanmerking voor zware zorg als bij de griep
Er is geen natuurlijke immuniteit voor de griep waardoor veel groter deel van de bevolking tegelijk besmet word.
Ergo door piekbelasting (Meer mensen die gelijk ziek worden+ groter deel daarvan heeft zorg nodig) gaat ons zorgcapaciteit onderuit.
Daardoor wordt de ziekte dodelijker alsmede worden normale aandoeningen dodelijker. Iets waarvoor jij anders makkelijk handelt had kunnen worden (even dotteren) word daarmee onmogelijk.
Ira Helsloot (hoogleraar besturen van veiligheid op de Radboud Universiteit) zegt het eigenlijk perfect:
Het doemscenario is niet zozeer de verspreiding van het virus, "maar een overheid die te zware maatregelen neemt, waardoor de economie en volksgezondheid een klap krijgen".
Hiermee wel eens. Het is een heel lastige koortdansact die bewandeld moet worden. Te soft op het virus is overblasting zorg met bijbehorende paniek en daarmee veel schade. Te hard op het virus is onnodige beschadiging samenleving en economie. Maar zoek maar eens de balans. Dat is erg lastig.
En juist dat is hetgeen we nu meer en meer zien gebeuren, waardoor heel het virus aanzienlijk ernstiger lijkt, dan het feitelijk is!
Welke maatregelen vind je in nederland over de top?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:17:
Volgens het RIVM hangen er geen risico's aan, anders hadden ze wel andere richtlijnen ingesteld...
Dus het is geen risico om met duizenden op de tribune bij VVV-Venlo te gaan zitten, enkele kilometers van de provinciegrens vandaan? Denk je werkelijk dat daar geen enkele supporter uit Brabant komt? 8)7

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:39:
Bezorger van Jumbo vertelde dat ze al wel tussen de klantbezoeken de handen moeten desinfecteren met 'alcohol'.
Vannacht stuurden ze een email dat ze nog maar tot de voordeur bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

RodeStabilo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:28:
[...]

Vannacht stuurden ze een email dat ze nog maar tot de voordeur bezorgen.
Zover ik heb begrepen van familie in Brabant doet de AH dit al.
Hier nog weinig last van in de kop van NH..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Welke druk? We nemen genoeg maat regelen toch? Gewoon geen handen meer schudden en het waait wel over.

/s

Overigens bij de (grote) overheids organisatie waar ik werk nog geen enkele maatregel, behalve dan dat ze ergens verdekt een briefje hebben opgehangen dat we geen handen meer schudden. Geen maat regelen als thuis werken of zelfs maar iets van desinfecterende handgel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:28:
[...]

Dus het is geen risico om met duizenden op de tribune bij VVV-Venlo te gaan zitten, enkele kilometers van de provinciegrens vandaan? Denk je werkelijk dat daar geen enkele supporter uit Brabant komt? 8)7
Het RIVM zegt van niet, dus blijkbaar niet. Als het echt een risico zou zijn, dan had de RIVM zich toch wel uitgesproken hierover? Iedereen roept dat we de RIVM moeten volgen, maar als de KNVB dat doet is het ineens niet meer goed.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vind het wel een beetje knullig dat er nu al zoveel tekorten zijn aan beschermende middelen, terwijl er praktisch gezien vrijwel nog niemand ziek is in Nederland. Ik begrijp best dat je niet overal op voorbereid kan zijn, maar gewoon honderd miljoen mondkapjes en dergelijke verdeeld over een paar magazijnen in Nederland standaard op voorraad houden lijkt me nou niet echt lastig of duur. Of zijn die dingen maar kort houdbaar ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk is dit virus het einde van het eigen risico in de zorg. Als opeens iedereen 360 tot 860 euro eigen risico aftikken voor dit virusje. Zodat ook iedereen door krijgt dat het hun eigen schuld is dat ze risico gelopen hebben. #not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:20
Rev! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:31:
[...]

Welke druk? We nemen genoeg maat regelen toch? Gewoon geen handen meer schudden en het waait wel over.

/s

Overigens bij de (grote) overheids organisatie waar ik werk nog geen enkele maatregel, behalve dan dat ze ergens verdekt een briefje hebben opgehangen dat we geen handen meer schudden. Geen maat regelen als thuis werken of zelfs maar iets van desinfecterende handgel.
Hier semi-overheid, maar inmiddels wel wat maatregelen genomen. Grote overleggen (geen idee wat precies de definitie is) zijn tot begin april geschrapt. En bij verkoudheid voor de zekerheid thuis werken. Maar veranderd er dag. Dus misschien vandaag nog wel weer aanscherping.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:17:
[...]

Ik zeg toch ook dat het KNVB zélf het voortouw kan nemen. Het is onvermijdelijk dat de rest van de competitie stilgelegd gaat worden, dus waarom niet alvast doen? Dat zou de RIVM een pro-actief steuntje in de rug geven in plaats van reactief damage-control.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:32:
Het RIVM zegt van niet, dus blijkbaar niet. Als het echt een risico zou zijn, dan had de RIVM zich toch wel uitgesproken hierover?
Beetje gezond boerenverstand zou helpen, zie jij werkelijk geen risico in het spelen van VVV-AZ met publiek aanstaande zondag?

Snap best dat je keuzes moet maken, maar speel zo'n wedstrijd dan tenminste zonder publiek. De Efteling is ook nog open want de RIVM verbiedt het niet, gezellig tegen elkaar aan in de rij voor de Droomvlucht... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Dit +100

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
Het lijkt erop dat er in Friesland ook een brandhaard aan het ontstaan is
1 bevestigd en nog 5 personen goed ziek. Alle 6 zijn het ondernemers.
https://www.lc.nl/friesla...ogelijk-ook-25451607.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:32:
[...]
Het RIVM zegt van niet, dus blijkbaar niet. Als het echt een risico zou zijn, dan had de RIVM zich toch wel uitgesproken hierover? Iedereen roept dat we de RIVM moeten volgen, maar als de KNVB dat doet is het ineens niet meer goed.... |:(
Dat de KNVB het RIVM volgt kun je de eerste wellicht niet verwijten, maar de pijlen zullen zich dan wel meer en meer op het RIVM gaan richten.

In vergelijking met de griep heeft dit virus 1 belangrijk extra kenmerk: het is veel besmettelijker (naast het feit dat het zwaarder is dan de griep).

De angst is juist dat de besmettingsgraad dusdanig is dat ons zorgstelsel bij een exponentiële uitbraak overbelast wordt. Waarom zou je dan in hemelsnaam extra risico willen lopen om evenementen met tienduizenden mensen doorgang te laten vinden? Ik begrijp dat oprecht niet.

Relatief eenvoudige maatregelen op dit gebied met geringe impact:
  • Wedstrijden zonder publiek
  • Uitzenden op open kanaal
  • Horeca dicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

eamelink schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:34:
Ik vind het wel een beetje knullig dat er nu al zoveel tekorten zijn aan beschermende middelen, terwijl er praktisch gezien vrijwel nog niemand ziek is in Nederland. Ik begrijp best dat je niet overal op voorbereid kan zijn, maar gewoon honderd miljoen mondkapjes en dergelijke verdeeld over een paar magazijnen in Nederland standaard op voorraad houden lijkt me nou niet echt lastig of duur. Of zijn die dingen maar kort houdbaar ofzo?
Ja, hier zit een beperkte houdbaarheid op.

Daarbij werkt alles en iedereen met het principe van "just in time" en "geen voorraad". Want economisch het effectieve.
Als er iets langs komt die dit systeem ontregelt, heb je problemen. Zeker als dat zoals nu wereldwijd is en landen zoals Duitsland beslag leggen op verzending voor andere landen.

Wel grappig. Paar maanden geleden als een lezen van een prof die betoogde dat het doorgeschoten effecient organiseren, vooral in overheden en zorg voor veel meer extra kosten leiden. Omdat alle flexibiliteit uit het systeem georganiseerd wordt. En i.t.t. bedrijfsleven kan zorg en overheid niemand uitsluiten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:36:
[....]

Snap best dat je keuzes moet maken, maar speel zo'n wedstrijd dan tenminste zonder publiek
KNVB heeft eerder deze week al verklaard dat niet te zien zitten ivm financiële consequenties voor de clubs.

Ze willen "zo lang mogelijk" met publiek gaan spelen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37
Op de universiteit Maastricht wordt elke dag een update gemaild over de stand van zaken en we hebben tientallen posters opgehangen met handen wassen advies en wat te doen bij symptomen etc.

Wordt nu gekeken hoe we onderwijs digitaal kunnen voortzetten, mocht het zover komen.

Interessant detail: alleen de burgemeester mag besluiten of de universiteit dicht gaat, dat mogen we als instelling niet zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:38:
[...]
Daarbij werkt alles en iedereen met het principe van "just in time" en "geen voorraad". Want economisch het effectieve.
Als er iets langs komt die dit systeem ontregelt, heb je problemen. Zeker als dat zoals nu wereldwijd is en landen zoals Duitsland beslag leggen op verzending voor andere landen.

Wel grappig. Paar maanden geleden als een lezen van een prof die betoogde dat het doorgeschoten effecient organiseren, vooral in overheden en zorg voor veel meer extra kosten leiden. Omdat alle flexibiliteit uit het systeem georganiseerd wordt. En i.t.t. bedrijfsleven kan zorg en overheid niemand uitsluiten.
Helemaal mee eens.

Merk dat in mijn vakgebied ook. Lean, low-stock en nog een handvol Engelse termen.

Het aanhouden van steeds lagere voorraden in combinatie met het gegeven dat steeds meer producten van steeds verder weg komen (China) betekent in de praktijk echter alleen maar een lagere leverbetrouwbaarheid en steeds vaker extreem lange levertijden voor heel normale producten. Want, 'verkeerd' gecalculeerd en de onderdelen moeten uit China komen. Heb als reactie mijn voorraad juist steeds groter gemaakt en dat heeft me geen windeieren gelegd.

In de voedselvoorziening is dit niet anders. Alles moet zo efficiënt mogelijk. Financieel handig, maar alle buffers zijn wegbezuinigd. Zodra er een kink in de kabel komt aan de aanbodkant of een (iets) groter dan verwachte vraag (hamsteren) zijn de schappen direct leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Waarom moet de KNVB hier het voortouw innemen. Die hebben geen experts in dienst, het RIVM wel. En wat je zegt, de Efteling is nog open en daar hoor je niemand over. Zelfde geldt voor grote winkelcentra, Beekse bergen, verschillende bungalowparken e.d.

Het RIVM bepaalt de richtlijnen en het is aan de verschillende organisaties om deze te volgen of nog verder te gaan. Als de desbetreffende organisatie zich netjes houdt aan de richtlijnen van de RIVM, dan kan je op je kop gaan staan, maar je kan de organisatie dan niet betichten van foutief gedrag. Gaat de organisatie tegen de richtlijnen van het RIVM in, dan is het een ander verhaal.

Ik blijf ook niet thuis omdat ik snotterig ben, terwijl ik in de Hoeksche Waard woon en in Dordrecht werk en dus dicht bij Brabant zit. Moet ik dat dan ook ineens doen? In jullie ogen blijkbaar wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:45:
.....

Ik blijf ook niet thuis omdat ik snotterig ben, terwijl ik in de Hoeksche Waard woon en in Dordrecht werk en dus dicht bij Brabant zit. Moet ik dat dan ook ineens doen? In jullie ogen blijkbaar wel.
Flauwe reactie;

Je volgt het nieuws, je ziet wat het doet in landen, maar omdat het RIVM niets zegt, zal je niet zelf je koppie gebruiken en in ieder geval met het werk overleggen wat wijsheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Vorkie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Flauwe reactie;

Je volgt het nieuws, je ziet wat het doet in landen, maar omdat het RIVM niets zegt, zal je niet zelf je koppie gebruiken en in ieder geval met het werk overleggen wat wijsheid is.
Mijn werk volgt netjes de richtlijnen van het RIVM, dus ik mag niet eens thuisblijven zonder dat het mij vrije dagen kost. Reden: ik woon niet in Brabant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 18-09 16:31
StecaGrid schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:37:
Het lijkt erop dat er in Friesland ook een brandhaard aan het ontstaan is
1 bevestigd en nog 5 personen goed ziek. Alle 6 zijn het ondernemers.
https://www.lc.nl/friesla...ogelijk-ook-25451607.html
Ah joh die komt uit het Oostenrijkse Sankt Anton, geen corona zone toch volgens officiële RIVM Nederlandse richtlijnen. ? ;) :) :+

De geest is uit de fles, keihard.

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 12-03-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Mijn werk volgt netjes de richtlijnen van het RIVM, dus ik mag niet eens thuisblijven zonder dat het mij vrije dagen kost. Reden: ik woon niet in Brabant :)
Stel het dan niet dat je zelf kiest om naar je werk te gaan, maar dat je werkgever geen acties onderneemt / overleg heeft met de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:38:
Ja, hier zit een beperkte houdbaarheid op.
Maar hoe lang is dat? Als we normaliter tien miljoen maskers per jaar gebruiken en ze zijn drie jaar houdbaar, dan kan je sowieso tot dertig miljoen van die dingen bufferen.
Zeker. Daar is ook wel uitgebreid over gerapporteerd de afgelopen jaren wegens medicijntekorten. Maar daar is het lastiger op te lossen omdat die een nog kortere houdbaarheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Vorkie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:51:
[...]

Stel het dan niet dat je zelf kiest om naar je werk te gaan, maar dat je werkgever geen acties onderneemt / overleg heeft met de medewerkers.
Maakt niet uit. Wat er ook gebeurt, zolang het RIVM of mijn werkgever mij niet verplicht om thuis te blijven, ga ik gewoon werken. En gelukkig zijn er genoeg vrienden en collega's die hetzelfde erin staan.

Ik ga ook geen extra boodschappen doen voor het geval dat. Ik vind het allemaal overtrokken en binnen een maand of 3 is het ergste er weer vanaf.
China: piek van corona-epidemie is voorbij
Volgens de Chinese gezondheidscommissie is de piek van de corona-epidemie in het land voorbij. In heel China zijn er de afgelopen 24 uur vijftien besmettingen bijgekomen, waarvan zes geïmporteerd uit het buitenland.

Het coronavirus dook eind vorig jaar voor het eerst op in de miljoenenstad Wuhan in het oosten van het land.

In totaal heeft het nieuwe coronavirus in China aan 3169 mensen het leven gekost, In China zijn er in totaal 80.793 mensen besmet geraakt, van wie bijna tachtig procent hersteld is.

[ Voor 50% gewijzigd door Extigo op 12-03-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wisselwerking schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:35:
[...]

Hier semi-overheid, maar inmiddels wel wat maatregelen genomen. Grote overleggen (geen idee wat precies de definitie is) zijn tot begin april geschrapt. En bij verkoudheid voor de zekerheid thuis werken. Maar veranderd er dag. Dus misschien vandaag nog wel weer aanscherping.
Ah ik zie het al op het intranet. Mensen die thuiswerken worden geacht zoveel mogelijk "offline" te werken. :'). Geen capaciteit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:45:
Nog een paar maanden geleden had ik dit overdreven gevonden, maar er valt veel voor te zeggen om gewoon thuis te blijven. Vooral nu.

Ik denk dat als dit allemaal achter de rug is we hier op een andere manier naar zullen kijken. Ziek? Dan blijf je thuis. De drempel hiervoor gaat hopelijk omlaag. Je zou denken dat dit ziekteverzuim verhoogt, maar ik denk dat het omgekeerde kan gebeuren. Ik ging vroeger ook met koorts gewoon werken. Ik overleef het wel. Dat klopt natuurlijk ook, maar je geeft het wel heel gemakkelijk verder. In de trein. Op straat. Op je werk. In de kantine.

Over het RIVM:
Als ik de situaties in andere landen zo vergelijk dan lijkt het er mij op dat de adviserende rol van het RIVM geen handige is. In Oostenrijk (waar ik woon) beslist het ministerie wat er moet gebeuren in afspraak met de sociale partners (werkgeversorganisaties, scholen, gezondheidsinstellingen). Er komt weinig informatie naar buiten tot alles naar buiten komt. De premier kwam eergister naar buiten met verregaande maatregelen. Alles was al besproken. De plannen waren klaar en werden per direct doorgevoerd. Er kwam een mededeling dat universiteiten aankomende maandag dicht gaan en dat er voor de andere scholen nog plannen gemaakt worden. Geen mixed messages dus.

Kortom: De communicatie is hier direct en duidelijk. Is het sterk leiderschap? Zijn het de experts die heel precies lessen trekken uit de situatie in Italie? Is het de Nederlandse cultuur die hier een beetje in de weg zit? Nederlanders gedragen zich over het algemeen heel systeemconform, maar zijn ook vrij koppig in mijn ervaring :+ Ik weet het niet, maar er is hier nauwelijks rumoer.

Vandaag al meer dan 300 geinfecteerden hier. We lopen een weekje voor op Nederland, maar hebben ook minder dan de helft van het inwoneraantal. Doen ze het hier beter? De tijd zal het uitwijzen. Het effect van de maatregelen zou je na 4-7 dagen langzaam moeten gaan kunnen zien.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:54:
[...]
Ik ga ook geen extra boodschappen doen voor het geval dat. Ik vind het allemaal overtrokken en binnen een maand of 3 is het ergste er weer vanaf.
Je beseft je dat ze in China - wat je als voorbeeld aanhaalt - het onder controle lijken te hebben gekregen door precies te doen wat je zelf niet wilt? De boel een paar weken volledig op slot gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ik ga naar Londen over 3 weken. Hou er al rekening mee dat dat niet doorgaat, geboekt in september al..
Geen annuleringsverzekering niks.
Weg paar honderd euro:(

Daarentegen, veiligheid en gezondheid gaat altijd voor

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

[...]

Maakt niet uit. Wat er ook gebeurt, zolang het RIVM of mijn werkgever mij niet verplicht om thuis te blijven, ga ik gewoon werken. En gelukkig zijn er genoeg vrienden en collega's die hetzelfde erin staan.

[...]
Wat hierboven al een keer werd vermeld, gebruik je gezonde verstand. Schat zelf in of je meer risico loopt nu.
Niet voor jezelf, maar voor degene met een zwakkere gezondheid in je omgeving.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Maakt niet uit. Wat er ook gebeurt, zolang het RIVM of mijn werkgever mij niet verplicht om thuis te blijven, ga ik gewoon werken. En gelukkig jammer genoeg zijn er genoeg vrienden en collega's die hetzelfde erin staan.

..
[...]
There, I fixed that for you.

Bizarre reacties van jouw kant.. Dat het menens is lijkt me nu toch overduidelijk? Hoop niet dat jouw opa of oma (of vader of moeder) straks ook een statistiek is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

[...]
Maakt niet uit. Wat er ook gebeurt, zolang het RIVM of mijn werkgever mij niet verplicht om thuis te blijven, ga ik gewoon werken.
Een oud verhaal uit mijn carriere als eerzaam systeembeheerdertje. Let wel, het is lang geleden, in een tijd dat een chef de bureau nog bestond bij de overheid en nog niet vervangen door drie proces-, change- en succesmanagers.

Ik had een handleiding doen rondgaan met vier stappen om de financiele administratie te raadplegen, in de vorm van 1. login, 2. druk op F5, enz. Chef de bureau belt en vertelt dat het niet werkt en dat het anders zal moeten.
Ik langs hem en vraag of hij wil voordoen wat hij doet. Slaat hij stap 3 over uit de handleiding, met de opmerking 'Ja, er staat niet bij dat stap 3 MOET, toch?'

Die chef de bureau, daar doe jij me aan denken .... zolang er niet staat dat het moet ... :*)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 16:54
alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Je beseft je dat ze in China - wat je als voorbeeld aanhaalt - het onder controle lijken te hebben gekregen door precies te doen wat je zelf niet wilt? De boel een paar weken volledig op slot gooien.
Eerst maar eens zien wat er in de komende weken gebeurt nu het normale leven in Wuhan weer enigszins op gang lijkt te komen. Zou me persoonlijk niets verbazen als het binnen no-time weer oplaait. Je houdt het domweg niet tegen, is mijn bescheiden mening.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wat betreft de drastische maatregel die Trump afgelopen nacht heeft gemaakt;

Zinloze maatregel en veel te laat. Het heeft geen zin om je huis op slot te doen als de moordenaar al binnen is. Maar geen binnenlandse maatregelen nemen. Alleen maatregelen voor de beeldvorming.

Eerst het probleem ontkennen, wegkijken en als beleidskeuze zo min mogelijk testen. Want wat je niet test bestaat niet. De 36 doden spreken echter boekdelen. Daaruit kan worden afgeleid dat het aantal besmettingsgevallen tot een factor 10 hoger ligt.

Nu ineens overreageren door nog meer van andermans geld uit te geven, terwijl er al een gigantisch begrotingstekort is en de staatsschuld nog nooit zo hard is opgelopen in goede economische tijden. Je moet wel ziende blind zijn om dit wanbeleid niet te herkennen.

En dat alles als gevolg van zwak leiderschap en tere gevoelens van een fantast. Ik had voor zijn presidentschap goede hoop dat Trump zich zou omringen door kundige mensen, echter blijkt dat hij zich heeft omringd door mensen die loyaal zijn en kunde niet relevant is. Nepotisme galore...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
FreakNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:01:
[...]

There, I fixed that for you.

Bizarre reacties van jouw kant.. Dat het menens is lijkt me nu toch overduidelijk? Hoop niet dat jouw opa of oma (of vader of moeder) straks ook een statistiek is...
Ik stop ermee. Ik vind het prima dat iedereen er zo over denkt, maar persoonlijk vind het overtrokken. De ouderen (70+) en mensen met bijvoorbeeld kanker of long-problemen zijn zeker in gevaar met dit virus. Dus ik hou rekening daarmee door met mijn zoon niet naar mijn oma (85) toe te gaan maar gewoon even te bellen. Verder ga ik gewoon werken, ga ik gewoon boodschappen doen, ga ik gewoon naar een voetbalwedstrijd en doe ik mijn ding. En ja, ik ga ook gewoon in augustus lekker op vakantie naar Noord-Italië, tenzij de overheid zegt dat het niet gaat (negatief reisadvies), maar ik weiger mijn vakantie vooraf te annuleren.

Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil, zolang je de richtlijnen van het RIVM volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:47
[...]

En dat is precies waarom het in Italie zo gruwelijk is misgegaan. Die mentaliteit. Mensen gooiden de "Is maar griepje" en "zal wel meevallen" en bleven stug doorgaan met wat zij als individualist graag willen. Tegen adviezen in gewoon alles blijven doen zoals ze deden.

Die mensen liggen in het ziekenhuis, zijn dood, of zijn er redelijk vanaf gekomen en liggen te janken omdat familie of vrienden dood zijn of in het ziekenhuis liggen, en daarnaast alle ellende die dat land nu ondergaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
eamelink schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Maar hoe lang is dat? Als we normaliter tien miljoen maskers per jaar gebruiken en ze zijn drie jaar houdbaar, dan kan je sowieso tot dertig miljoen van die dingen bufferen.

[...]

Zeker. Daar is ook wel uitgebreid over gerapporteerd de afgelopen jaren wegens medicijntekorten. Maar daar is het lastiger op te lossen omdat die een nog kortere houdbaarheid hebben.
Achteraf is makkelijk praten. Zo zijn er 100.000en verbruiksartikelen die waar we geen 3 jaar voorraad van hebben liggen en die net zo verstorend kunnen werken. We importeren vrijwel alles, dus van vrijwel alles is er slechts een beperkte voorraad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
En daarom is het zo belangrijk dat de overheid eenduidige en heldere regels communiceert, dat je niet een heel ander beleid hanteert in gebieden die hemelsbreed slechts kilometers van elkaar af liggen. Zolang de Moerdijkbrug niet geblokkeerd wordt loop jij bijna net zoveel risico als iemand in Lage Zwaluwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

Eusebius schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:52:
Vraag, zijn er ook grafieken die het verloop de rangorde (aantal besmettingen per 1000) aangeven? Ik ben benieuwd hoe Nederland stijgt of zakt ten opzichte van andere landen.
Bedoel je zoiets?

https://twitter.com/Richard_Soto/status/1237940075427696640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:00

Garyu

WW

Hier een mooi, gedetailleerd artikel dat beschrijft waarom we NU moeten handelen:

https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

Inclusief hele berg grafieken over de exponentiele groei in verschillende landen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 21:52
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Ik stop ermee. Ik vind het prima dat iedereen er zo over denkt, maar persoonlijk vind het overtrokken. De ouderen (70+) en mensen met bijvoorbeeld kanker of long-problemen zijn zeker in gevaar met dit virus. Dus ik hou rekening daarmee door met mijn zoon niet naar mijn oma (85) toe te gaan maar gewoon even te bellen. Verder ga ik gewoon werken, ga ik gewoon boodschappen doen, ga ik gewoon naar een voetbalwedstrijd en doe ik mijn ding. En ja, ik ga ook gewoon in augustus lekker op vakantie naar Noord-Italië, tenzij de overheid zegt dat het niet gaat (negatief reisadvies), maar ik weiger mijn vakantie vooraf te annuleren.

Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil, zolang je de richtlijnen van het RIVM volgt.
Hoewel ik het niet met je eens ben, begrijp ik jouw reactie. Het overgrote deel in Nederland leeft en denkt namelijk precies zo.

Dat is de reden dat hier veel mensen pleiten op veel meer maatregelen van het RIVM, want wat zij zeggen is leidend.
De maatregelen die worden genomen zijn steeds op basis van nieuwe besmettingen, maar

a) Dat zijn mensen die al minimaal 7 dagen geleden besmet zijn geraakt (incubatietijd + test tijd) en vaak nog een aantal dagen terwijl ze besmettelijk zijn rond hebben gelopen omdat er geen verbod van het RIVM op is

b) Niet iedereen met symptomen wordt getest, dus als je geen COVID-19 diagnose hebt dan hoef je ook niet in thuis isolatie en kun je het vrij lang afdoen als een verkoudheid terwijl je ook weer anderen om je heen besmet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:14

boesOne

meuh

-tom-562 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:30:
[...]

Enigszins offtopic, maar kan je niet gewoon Nederlandse woorden gebruiken?
Mea Culpa.

Er wordt een aanname gedaan dat er heel veel meer mensen geinfecteerd zijn dan dat er gemeten wordt. Best een goede aanname. Vervolgens wordt er een beeld geschetst van de sterftepercentages met en zonder maatregelen. Dat is dan iets van 3 a 4% versus 0,3. Dus een factor 10 lager.

Echter als de infectiegraad veel hoger is dan de gemeten infecties dan is het sterftecijfer veel lager dan die 3%. Dat het sterftecijfer met maatregelen verder omlaag gaat zal blijven kloppen, maar die percentages kloppen dus niet. Die zijn ferm lager.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

Garyu schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:16:
Hier een mooi, gedetailleerd artikel dat beschrijft waarom we NU moeten handelen:

https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

Inclusief hele berg grafieken over de exponentiele groei in verschillende landen.
Die is al meerdere keren gedeeld inderdaad. Goed geschreven artikel. Maakt naar mijn mening duidelijk waarom je beter vandaag dan morgen maatregelen kan treffen.

Ik heb ondertussen het idee dat de RIVM wel bewuste keuzes maakt (dus niet loopt te kloten ofzo), maar dat ze dat wel op basis van verkeerde informatie doen. Of met de verkeerde beweegredenen. Een beetje zoals dit artikel:

https://medium.com/@phili...n-its-course-e37e34d3a09b

oftewel; gewoon door de zure appel heen, het komt toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:44
rik86 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:36:
[...]

Volgens mij is dat niet wat hij zegt

Hij kan niet thuis werken

En het feit dat die dat niet kan vind hij erg jammer want hij wil graag werken
Klopt exact !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
[...]

Als RIVM morgen de richtlijnen dusdanig aanscherpt en gelijk komen te liggen met wat omliggende landen hebben ingevoerd, vindt je het dan nog steeds overtrokken? Oprechte vraag! Enkel om te snappen of je 1 op1 de richtlijnen volgt?

Geen waardeoordeel, maar ik vindt dat je zelf ook je eigen verstand / ratio moet kunnen gebruiken, en dat vindt jij misschien overtrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 12-03-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:34:
In Januari zijn er grote hoeveelheden verscheept naar China.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Bij elke regel die ik lees stijgt mijn verbazing..... Kop.... Zand...

Het zijn echt niet alleen maar mensen met kanker en long-problemen die sterven.. Er zitten serieus mensen bij die dan wel "oud" zijn (je kan je afvragen hoe oud 68 is? Mijn vader is dat ook...) maar gewoon vitaal waren en alsnog omgevallen zijn. Zeker in Italie, waar de zorg het niet meer aankon.. En met jouw houding gaan we ook hier die kant op...

Ik ga even naar dat bekende plaatje zoeken.... (of een fellow tweaker moet hem eerder hebben gevonden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

backupdevice

No Risk , Full Push

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:09:
[...]

Maar waarom moet elke organisatie zelf de keuze maken als de RIVM richtlijnen opstelt. Waarom stelt de RIVM deze richtlijnen dan als je vind dat niemand er naar moet luisteren en zelf moet bepalen? Doek dan dat deel van de RIVM op, scheelt weer geld 8)7
Omdat Corona ook een maatschappelijk probleem is. En aangezien de KNVB zo'n beetje de meeste mensen per weekend bij elkaar brengt lijkt het mij iig duidelijk dat zij ook een maatschappelijke verantwoording hebben.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000

MicroWhale

The problem is choice

Wellicht een interessant punt om de komende dagen in de gaten te houden:
Vanaf vandaag gaan de aantallen voor "overige landen" een andere lijn nemen dan de aantallen van "besmettingen in China". Tot nu toe liep deze, natuurlijk met een achterstand in tijd, vrijwel gelijk. Het is mijn verwachting dat de lijn voor "overige landen" exponentieel blijft stijgen.

Waarom?

Cultuurverschil
In Oosterse landen leeft veel meer het "wij"-gevoel. Een maatregel door overheid of ander orgaan wordt daar ervaren als een maatregel "voor (het algemeen welzijn van) het volk" en die wordt dus opgevolgd. Dat zag je doordat er hele steden in lockdown gingen en er geen hond op straat te bekennen was.
In westerse landen overheerst het "ik"-gevoel. Eigenbelang staat voorop. Een maatregel voor de volksgezondheid wordt geïnterpreteerd als een beperking van de individuele vrijheid en wordt dus vaak niet opgevolgd. "Het zal mijn tijd wel duren" of "Dat gebeurt hier niet", etc...

Maatregelen
Wuhan ging letterlijk op slot. Hier mogen we onze handen wassen en mag alleen Brabant zich aan strengere maatregelen houden. Leuk en aardig, maar zoals meerdere artikelen al benadrukken: Overreactie is de enige goede reactie. En dat doen we nu bij lange na nog niet.
De lockdown van Wuhan was, ook al leek die overdreven, de enige juiste. Ook al waren er nog niet zoveel gevallen, men reageerde erop alsof het er al vele malen meer waren. Velen vroegen zich af waarom het enorme noodziekenhuis gebouwd werd en pas een paar weken later werd dat duidelijk. Het was hard nodig!

Gevolg
Door bovenstaande zullen we een stijging blijven zien van het aantal gevallen. We denken misschien wel dat we genoeg doen of zelfs dat de maatregelen overdreven zijn, maar volgens mij kunnen we beter een lockdown (van NL, maar ook voor andere landen van EU) inzetten om zo de schade te beperken.

(Ter verduidelijking: Ik ben een rasoptimist, prep niet en ben zelf niet bang voor het virus. Waar ik wel voor vrees is dat de huidige, ondermaatse (re)acties er voor zullen gaan zorgen dat er meer sterfgevallen gaan zijn dan noodzakelijk (zie Italië) en dat de economie voor een langere tijd zal terugvallen dan ons lief is.)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:44
[quote]MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:38:
[...]

Ehh... Ja zo zou je het ook kunnen lezen...

If so, bij voorbaat alvast excuses aan @Noppesnada .

If not, blijf ik bij het verhaal ;)

Excuses geaccepteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Bij hoeveel besmettingen is Wuhan in Lock-down gegaan?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zonder dramatisch muziekje ;-)

Ik herinner me een grote afbeelding waarbij verschillende kolommen (met rangorde van aantal besmettingen naar ratio) naast elkaar stonden en zo het verloop aangaven. Volgens mij zegt zo'n grafiek ook in hoeverre een land succesvol is in het indammen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
persverklaring Homeland Security n.a.v eerder besluit Trump:

''Today President Donald J. Trump signed a Presidential Proclamation, which suspends the entry of most foreign nationals who have been in certain European countries at any point during the 14 days prior to their scheduled arrival to the United States. These countries, known as the Schengen Area, include: (...). This does not apply to legal permanent residents, (generally) immediate family members of U.S. citizens, and other individuals who are identified in the proclamation''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

FreakNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Bij elke regel die ik lees stijgt mijn verbazing..... Kop.... Zand...

Het zijn echt niet alleen maar mensen met kanker en long-problemen die sterven.. Er zitten serieus mensen bij die dan wel "oud" zijn (je kan je afvragen hoe oud 68 is? Mijn vader is dat ook...) maar gewoon vitaal waren en alsnog omgevallen zijn. Zeker in Italie, waar de zorg het niet meer aankon.. En met jouw houding gaan we ook hier die kant op...

Ik ga even naar dat bekende plaatje zoeken.... (of een fellow tweaker moet hem eerder hebben gevonden)
Dit ligt niet aan hem, hij kan ( als ik het goed begrijp ) niet thuis werken. Als zijn werkgever meld dat thuisblijven vrije dagen gaat kosten ( als het überhaupt als mag / kan), dan heeft hij niet zo gek veel keus.
Zolang er geen landelijke maatregel is die er voor zorgt dat zijn werkgever mensen verplicht thuis laat zitten, moet hij gewoon komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
renegrunn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:21:
[...]

Als RIVM morgen de richtlijnen dusdanig aanscherpt en gelijk komen te liggen met wat omliggende landen hebben ingevoerd, vindt je het dan nog steeds overtrokken? Oprechte vraag! Enkel om te snappen of je 1 op1 de richtlijnen volgt?

Geen waardeoordeel, maar ik vindt dat je zelf ook je eigen verstand / ratio moet kunnen gebruiken, en dat vindt jij misschien overtrokken.
Ik vind het allemaal overtrokken, ook in de andere landen, maar ik zal ten aller tijde de richtlijnen van de RIVM volgen, wat mijn mening daarover dan ook is. Ik ben geen expert en ik ga er vanuit dat zij het bij het rechte eind hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000

MicroWhale

The problem is choice

... fout, verwijderd...

[ Voor 102% gewijzigd door MicroWhale op 12-03-2020 09:33 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Ik vind het allemaal overtrokken, ook in de andere landen, maar ik zal ten aller tijde de richtlijnen van de RIVM volgen, wat mijn mening daarover dan ook is. Ik ben geen expert en ik ga er vanuit dat zij het bij het rechte eind hebben.
Je hebt ook niet zoveel keus als je niet thuis kunt / mag werken.

Ik maak me ook weinig zorgen over mezelf. Als ik bij de 10 % ( als ik het goed heb) hoor die op de IC terecht kom als ik het zou krijgen, dan betekend dat op termijn dat er iemand anders niet meer behandeld kán worden, want geen ruimte.
Dus mijn gezondheid en handelen is een potentieel doodsvonnis voor een ander ( een 40+er gaan ze eerder behandelen dan een 80+er op termijn als alles vol ligt).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 15:09

ikt

Family Guy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:26:
Bij hoeveel besmettingen is Wuhan in Lock-down gegaan?
Op 23 january is Wuhan op slot gegaan. Op dat moment waren er 375 besmettingen in de regio. 571 in China totaal.

https://www.who.int/docs/...23-sitrep-3-2019-ncov.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]

Je vindt het overtrokken. Prima natuurlijk, ieder zijn mening.

Op wat voor manier wil jij de verspreiding tegengaan? Zodat ons zorgstelsel alle 10% van de besmettingen op kan blijven vangen het komende jaar?

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw betere aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Paniek hier op kantoor is nu wel aardig groot, we moeten nu laptops in beslag gaan nemen om bepaalde mensen voorrang te geven om thuis te werken. Ik werk tussen Arnhem en Nijmegen in ;)
We hebben niet genoeg laptops beschikbaar, dus er worden sowieso mensen straks even "werkloos" thuis zitten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

ikt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Op 23 january is Wuhan op slot gegaan. Op dat moment waren er 375 besmettingen in de regio. 571 in China totaal.
Daar komen we toch al aardig bij in de buurt... 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
janvanduschoten schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:
Ik maak me ook weinig zorgen over mezelf. Als ik bij de 10 % ( als ik het goed heb) hoor die op de IC terecht kom als ik het zou krijgen, dan betekend dat op termijn dat er iemand anders niet meer behandeld kán worden, want geen ruimte.
Totdat er onvoldoende capaciteit is waardoor men de keuze maakt iemand anders de plek te gunnen omdat hij/zij een beter overlevingsperspectief heeft. Dan ben je wel opeens de Sjaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
nvm

[ Voor 117% gewijzigd door Waarez op 12-03-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
StealthyPeanut schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:
[...]

Je vindt het overtrokken. Prima natuurlijk, ieder zijn mening.

Op wat voor manier wil jij de verspreiding tegengaan? Zodat ons zorgstelsel alle 10% van de besmettingen op kan blijven vangen het komende jaar?

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw betere aanpak.
Ik heb geen betere aanpak. Ik volg het RIVM hierin. Zij hebben de experts om te bepalen wat de beste aanpak is. En zolang zij niet aangeven dat ik met mijn snotneus thuis moet zitten, blijf ik ook niet thuis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat zouden jullie hier doen : M'n zusje werkt als schoonheidsspecialiste en werkt dus de hele dag met mensen ivm behandelingen. Haar werkgever weigert te reageren op alle problemen terwijl er vanuit de werknemers wel degelijk zorgen zijn over vergrote kans op besmetting ivm de contante aanraking. M'n zusje loopt al een week te snotteren en een collega te hoesten...

Wat zouden jullie nu doen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Bensimpel schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:31:
Paniek hier op kantoor is nu wel aardig groot, we moeten nu laptops in beslag gaan nemen
tsja....zo heeft elke branche z'n (grote) problemen nu

Wij zitten hier op Schiphol nu met honderden (komende dagen/weken duizenden? ) passagiers die zsm terug willen vliegen naar de VS vanaf SPL/AMS.
Ons netwerk gaat zeer uitgedund worden vanaf morgen/zaterdag verwacht ik...

Vanochtend al Amerikanen gehad die net uit de VS geland waren en direct weer terug willen vliegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

DennusB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:36:
Wat zouden jullie hier doen : M'n zusje werkt als schoonheidsspecialiste en werkt dus de hele dag met mensen ivm behandelingen. Haar werkgever weigert te reageren op alle problemen terwijl er vanuit de werknemers wel degelijk zorgen zijn over vergrote kans op besmetting ivm de contante aanraking. M'n zusje loopt al een week te snotteren en een collega te hoesten...

Ziek melden natuurlijk. Wat kan je anders doen.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Ziek melden?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Persoonlijk zou ik doorwerken, dat doe ik zelf immers ook. Er hoesten wel vaker mensen om mij heen en snotteren lijkt me nu ook niet echt alarmerend. Ze zou wat meer op hygiëne kunnen letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Jumpiefox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Ziek melden omdat je een snotneus hebt ja? Goed bezig mensen. Overleg dan met je baas over onbetaald verlof en wees eerlijk dat je bang bent.

[ Voor 14% gewijzigd door Razr op 12-03-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Jumpiefox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Mag niet, kan gezien worden als werk weigering wat weer gebruikt kan worden voor ontslag. Tenzij ze natuurlijk in Brabant werkt, dan mag het wel want richtlijnen RIVM.

[ Voor 12% gewijzigd door Extigo op 12-03-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe

Sowieso niet meer naar de schoonheidsspecialiste gaan, klinkt flauw maar het is geen noodzakelijke behandeling die wel even een paar weken kan wachten. Verder natuurlijk bizar dat ze moet blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 15:09

ikt

Family Guy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Daar komen we toch al aardig bij in de buurt... 8)7
Hubei heeft ook 58.5 miljoen inwoners. Nederland heeft zo'n... 17 miljoen?

375 op 58.5 miljoen = op slot, indammen, massaal testen

223 op 2.5 miljoen = rustig aan, komt wel goed

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Mag niet, kan gezien worden als werk weigering wat weer gebruikt kan worden voor ontslag. Tenzij ze natuurlijk in Brabant werkt, dan mag het wel want richtlijnen RIVM.
Ziek melden is gheen werkweigering, je werkgever kan je wel opleggen om naar een (bedrijfs)arts te gaan voor een verklaring.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Mag niet, kan gezien worden als werk weigering wat weer gebruikt kan worden voor ontslag.
Verkoudheid en snotteren = ziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Fordox schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Ziek melden is gheen werkweigering, je werkgever kan je wel opleggen om naar een (bedrijfs)arts te gaan voor een verklaring.
Ongeoorloofd ziek melden wel. Ik ben het met je eens dat je dan naar een bedrijfsarts moet, maar die zal je met een snotneus gewoon weer naar het werk sturen.
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Verkoudheid en snotteren = ziek
Ik hoop niet dat je dit echt meent. Een verkoudheid wordt niet gezien als ziek. De griep hebben is ziek, verkouden zijn niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Extigo op 12-03-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Ongeoorloofd ziek melden wel. Ik ben het met je eens dat je dan naar een bedrijfsarts moet, maar die zal je met een snotneus gewoon weer naar het werk sturen.
Gezien de ernst van COVID denk ik dat de bedrijfsarts zegt dat je voor de zekerheid maar een paar dagen thuis moet uitzieken.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 15:26
[...]

Daar buiten mag je je toch ook ziek melden met het oog op corona? Of mis ik nu iets?

Het is toch gewoon een kwestie van hoe je je ziekmelding verwoord? Snotterig / hoesterig *telefoon kuch kuch*

Daarbij, is er een kans dat ze in contact is geweest met iemand uit corona risicogebied die besmet kan zijn. Zal overigens geen bedrijfsarts van z'n stoel komen of jou naar z'n kantoor laten komen om zelf in contact met corona te komen neem ik aan. :9

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:42:
Ik hoop niet dat je dit echt meent. Een verkoudheid wordt niet gezien als ziek. De griep hebben is ziek, verkouden zijn niet.
Als ik me niet goed voel meld ik me ziek, zeker in de huidige situatie. Knappe bedrijfsarts die zegt dat ik me aanstel, die krijgt gelijk een officiële klacht aan zijn broek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

[...]

Hoezo mag dat niet? Als ik hoest en me mentaal niet meer goed voel dan ben ik ziek. ziek zijn hoeft niet alleen lichamelijk te zijn. Lekker bangmakkerij zeg. Ga wel naar de doc hoor om dan mijn mentale gesteldheid te bespreken en hoe ik me zorgen maak en daardoor niet slaap moe ben en me grieperig voel etc etc :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpiefox op 12-03-2020 09:46 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
[...]

Heb je dit artikel gelezen?
https://joop.bnnvara.nl/n...erg-is-de-corona-uitbraak
Een te erge uitbraak (ineens) doet onze gezondheidszorg overbelasten en zullen ziekenhuizen triage moeten toepassen. Een scenario wat niemand wil natuurlijk.

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
Prima hoe jullie er allemaal over denken. Ik hanteer dezelfde regels als onderstaande huisarts. Met koorts blijf ik thuis. Af en toe niezen en een snotneus is voor mij geen reden om thuis te blijven:
Wanneer meld je je nu ziek en wanneer kun je gewoon blijven werken? Huisarts Van Coevorden – in 33 jaar één keer ziek geweest vanwege een skiongeluk – schept duidelijkheid. "Als je koorts hebt, kun je je het best ziek melden. Goed uitzieken, en na één koortsvrije dag kun je weer gaan werken. Je voelt je dan zo lamlendig dat je ook echt niet kunt werken."
Bron: https://www.rtlz.nl/life/...k-meldt-en-de-ander-nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

janvanduschoten schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Dit ligt niet aan hem, hij kan ( als ik het goed begrijp ) niet thuis werken. Als zijn werkgever meld dat thuisblijven vrije dagen gaat kosten ( als het überhaupt als mag / kan), dan heeft hij niet zo gek veel keus.
Zolang er geen landelijke maatregel is die er voor zorgt dat zijn werkgever mensen verplicht thuis laat zitten, moet hij gewoon komen.
Gaat niet alleen om werk he.. Ook de rest, inclusief vakantie in Noord-Italie :).. En dan ook nog even roepen dat alleen mensen met kanker doodgaan.. Duidelijk niet ingelezen...
demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:47:
Prima hoe jullie er allemaal over denken. Ik hanteer dezelfde regels als onderstaande huisarts. Met koorts blijf ik thuis. Af en toe niezen en een snotneus is voor mij geen reden om thuis te blijven:

[...]

Een nietszeggend artikel uit een ander tijdperk.. Doordat het gross van mensen zoals jij denkt krijgen we straks triage... En dat is echt jammer! Dat reken ik jou niet eens aan (je bent gewoon naïef, daar kun je verder ook niks aan doen) maar wel de laksheid van de overheid..

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 12-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Eusebius schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Een te erge uitbraak (ineens) doet onze gezondheidszorg overbelasten en zullen ziekenhuizen triage moeten toepassen. Een scenario wat niemand wil natuurlijk.
Tja. Dan krijg je van dit soort toestanden:
https://www.stol.it/artik...ensivstation-in-suedtirol
Afbeeldingslocatie: https://s3-images.stol.it/_images/scale/1280x850/img/2020/03/die-kontrollen-in-suedtirol-gehen-weiter.jpg

Daar wordt voor de deur van het ziekenhuis al uitgezocht of je eigenlijk wel naar binnen mag... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Tja. Dan krijg je van dit soort toestanden:
https://www.stol.it/artik...ensivstation-in-suedtirol
[Afbeelding]

Daar wordt voor de deur van het ziekenhuis al uitgezocht of je eigenlijk wel naar binnen mag... :-(
Er zijn daar pas 7 gevallen volgens je bron oid? Dus dat plaatje heeft volgens mij niet met overbelasting te maken, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
Lees de topicwaarschuwing nog eens goed

[ Voor 101% gewijzigd door tweakduke op 12-03-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
[...]

Mooi dat jij dat vindt, mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hebben trekken in verschillende Europese landen aan de rem. Landen als Oostenrijk en Denemarken hebben echt geen zorgstelsel wat onderdoet voor die van Nederland.

Benieuwd of je het dadelijk ook overtrokken vindt als het virus opeens opduikt in je persoonlijke kring en iemand goed ziek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Hebben jullie werkgevers dan geen medewerkersprocedure die in een tabel aangeeft of je wel of niet mag werken afhankelijk van de klachten, waar je geweest bent en overige belangrijke informatie?

Wij (ziekenhuis) hebben er wel één en duidelijker kan het eigenlijk niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

backupdevice

No Risk , Full Push

demo31051987 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:47:

[...]

Woon jij onder of boven de rivieren? Want ik woon onder de rivieren en ik zie veel zieke mensen hier die vorige week ook jou instelling hadden.

Waarom zou jij als je boven de rivieren woont niet gewoon aan het RIVM advies houden? De maas houdt het virus niet tegen, jij kan het wel vertragen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handiger links:

https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.